zunrob schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:32:
Mijn ouders maken gebruik van een Connectbox die een groot gedeelte van het huis van internet voorziet. In de kelder hangt al een bedraad AP van AVM, alleen de overkapping en zeker de tuin is niet gedekt. Ik dacht daarom aan een outdoor exemplaar, en kom dan al snel uit bij de 225 of de 610.
Voor een wat duidelijker plaatje :
-
pricewatch: TP-Link EAP225-Outdoor
-
pricewatch: TP-Link EAP610-OUTDOOR
Wel zo handig!

Wifi 6 is niet zo relevant
Roep dat niet te hard, want zo'n accesspoint gaat behoorlijk lang mee terwijl je de telefoons/tablets/laptops in huis veel vaker zal upgraden/vervangen!

behalve dat de 619 wel fraaier uitziet. Zie ik iets over het hoofd/welke is aan te bevelen?
Ik vind het verschil in prijs best wel pittig, maar als je het bij TP-Link wilt houden dan zou ik gewoon meteen voor 802.11ax gaan en dus de
619 610 kopen

Dat is ook wel een goeie :
Wat als je een tweede 610 aan de eerste 610 wilt koppelen
In dat geval heb ik meer vertrouwen in de 225 maar als de afstand niet al te groot is en/of richten niet echt een vereiste is dan zal het niet zoveel uitmaken denk ik...
Tot slot een goede om rekening mee te houden z'n mixt oplossing van verschillende merken ja je hebt dan volledig dekking maar overspringen naar de juiste AP wil niet altijd lukken.
Geef me 6 verschillende merken accesspoints en ik bewijs wel het tegendeel

Dus kan zijn dat die blijft hangen op een AP die zwakker is terwijl er 1 dichtbij is.
Enige om het op te lossen is meerdere APs van hetzelfde met controller aan te schaffen
Onzin!
Gewoon alles goed afstellen en gaan met die banaan!
Bij een vriend heb ik het volgende staan :
- Oude 2.4 GHz + 5 GHz 802.11n TP-Link accesspoint.
- Netgear R7000 WLAN Router met 802.11ac
- Oude D-Link Router die als accesspoint wordt ingezet.
En als je die drie goed afstelt dan is er niks aan de hand!