Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Vraagje; ik heb sinds vandaag mijn Xiaomi Mi Mix 2 binnen, meteen bijgewerkt naar MIUI 9 (global rom).
Alles werkt perfect, behalve de DnD functie. DnD staat aan, het vinkje dat de telefoon moet trillen bij telefoongesprekken staat ook aan maar het toestel gaat niet trillen. Op mijn werktelefoon (Samsung) staan de settings exact hetzelfde, echter werkt het daar wel (het toestel trilt bij bellen maar niet bij andere notificaties).

Is er ergens een setting in MIUI welke ik nog moet aanzetten om alleen notificatietrillingen te krijgen bij inkomende oproepen en niet bij andere notificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47
thorgal21 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:16:
Vraagje; ik heb sinds vandaag mijn Xiaomi Mi Mix 2 binnen, meteen bijgewerkt naar MIUI 9 (global rom).
Alles werkt perfect, behalve de DnD functie. DnD staat aan, het vinkje dat de telefoon moet trillen bij telefoongesprekken staat ook aan maar het toestel gaat niet trillen. Op mijn werktelefoon (Samsung) staan de settings exact hetzelfde, echter werkt het daar wel (het toestel trilt bij bellen maar niet bij andere notificaties).

Is er ergens een setting in MIUI welke ik nog moet aanzetten om alleen notificatietrillingen te krijgen bij inkomende oproepen en niet bij andere notificaties?
De Silent mode is voor stil maar wel met vibratie voor calls, die kan je in sound and vibration instellen in het settings menu. DND laat echt helemaal niets behalve vibratie voor een alarm toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Dejagan schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:26:
[...]

De Silent mode is voor stil maar wel met vibratie voor calls, die kan je in sound and vibration instellen in het settings menu. DND laat echt helemaal niets behalve vibratie voor een alarm toe. :)
Maar vanuit MIUI (Android settings) kan je niet specifiek aangeven van "Telefoons wel vibreren maar andere notificaties niet". Toch?

Ik kan het anders nergens in de settings terugvinden. Je kan uiteraard altijd per app nog de meldingen dempen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:33
http://en.miui.com/thread-1337790-1-1.html

Ze zijn op zoek naar Alpha testers voor de Oreo Based MIUI 9 China Rom! Dat wil zeggen dat ze er in ieder geval mee bezig zijn, en we hem wel een keer kunnen verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
Laatste global draait goed fijn die notificaties!

[ Voor 116% gewijzigd door Bassbounce op 26-12-2017 23:35 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Een beetje aan de late kant voor UnboxTherapy, maar bij deze alsnog z'n review voor de Mi Mix 2 (spoiler, hij is zeer te spreken over het toestel :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adviseren jullie via aliexpress te kopen voor 400 euro of gewoon rechtstreeks in Nederland kopen voor 580.
180 euro verschil is best veel.

Alleen ben ik benieuwd hoe het gaat met garantie terugopsturen etc.

En als ik via aliexpres zou kopen komen er douane kosten etc bij? een vriend van mij kocht oneplus 5 voor 450 ofzo en hoefte verder niks bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:02:
Adviseren jullie via aliexpress te kopen voor 400 euro of gewoon rechtstreeks in Nederland kopen voor 580.
180 euro verschil is best veel.
Ik heb het zelf via ibuygou.com gekocht voor een mooie prij, zie hieronder voor meer uitleg.
Alleen ben ik benieuwd hoe het gaat met garantie terugopsturen etc.
Terugsturen naar de site/bedrijf waar je hem hebt gekocht in bijna alle gevallen.
Ieder heeft zijn eigen voorwaarden.
En als ik via aliexpres zou kopen komen er douane kosten etc bij? een vriend van mij kocht oneplus 5 voor 450 ofzo en hoefte verder niks bij te betalen.
Er zijn volgens mij maar een enkeling die douane vrije kosten bieden via aliexpress en dat zijn naar mijn weten; hongkong goldway en mi global store

Daarnaast heb je nog andere opties zoals;
iBuyGou, hebben ook een EU warehouse
The Solution Shop , zelf ook vaak gekocht en hebben goede aftersales en snelle en duidelijke verzending
Gearbest met priority line/eu epxress verzend optie, vaak kortingen

Succes 8)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:42:
[...]

Ik heb het zelf via ibuygou.com gekocht voor een mooie prij, zie hieronder voor meer uitleg.

[...]

Terugsturen naar de site/bedrijf waar je hem hebt gekocht in bijna alle gevallen.
Ieder heeft zijn eigen voorwaarden.

[...]

Er zijn volgens mij maar een enkeling die douane vrije kosten bieden via aliexpress en dat zijn naar mijn weten; hongkong goldway en mi global store

The Solution Shop , zelf ook vaak gekocht en hebben goede aftersales en snelle en duidelijke verzending

Succes 8)
Global Version
Global ROM

Welke moet ik hebben en wat zijn de verschillen? Ik gebruik mijn apparatuur altijd in het Engels.

Edit: Ik zie full body edge toestellen van Xiaomi op aliexpress voor 200 euro (geen homebutton). Op de website van Xiaomi kan ik die toestel nergens vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:39:
[...]

Global Version
Global ROM

Welke moet ik hebben en wat zijn de verschillen? Ik gebruik mijn apparatuur altijd in het Engels.
Indien er een global rom beschikbaar is wordt die er meestal voor je opgezet, anders krijg je de china rom.
Google anders maar even wat het verschil is tussen een global en china rom, valt zo te vinden ;).
Edit: Ik zie full body edge toestellen van Xiaomi op aliexpress voor 200 euro (geen homebutton). Op de website van Xiaomi kan ik die toestel nergens vinden.
Ik denk dat je het hebt over de redmi 5 of redmi 5 plus, totaal ander toestel.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:32:
[...]

Indien er een global rom beschikbaar is wordt die er meestal voor je opgezet, anders krijg je de china rom.
Google anders maar even wat het verschil is tussen een global en china rom, valt zo te vinden ;).

[...]

Ik denk dat je het hebt over de redmi 5 of redmi 5 plus, totaal ander toestel.
Even ge'googled. Ik heb dus wel global version nodig zodat mijn 4g netwerk ondersteunt word.
Enja global rom heb ik niet nodig omdat ik het toch in het Engels wil houden.(van Chinees naar Engels dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:02:
[...]

Even ge'googled. Ik heb dus wel global version nodig zodat mijn 4g netwerk ondersteunt word.
Enja global rom heb ik niet nodig omdat ik het toch in het Engels wil houden.(van Chinees naar Engels dan).
De Mi Mix 2 heeft standaard Band 20, van andere xiaomi telefoons kan dat niet gezegd worden en daar heb je dus een 'global version' van die B20 wel ondersteunt. Check dat in de specificaties van de telefoon bij de verkoper ook.

Wat betreft de global rom, die kan je ook later zelf flashen, dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

psyy138 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:42:

Succes 8)
Banggood.com kan ook nog : Komt mijn huidige telefoon vandaan :)

ibuygou.com schijnt wel een goeie te zijn wat betreft gelijk bruikbare telefoons : Die doen niet aan zogenaamde "Shop ROMs" zoals anderen wel doen bij sommige toestellen.

Overigens niet van toepassing bij de Mi Mix 2 als het goed is!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 11:57
Ik heb de mi mix 2 nu al een paar maanden, en het valt me nu opeens op dat de microfoon niet heel erg denderend is(ronduit slecht). Bij harde muziek of wanneer ik het geluid van mijn motor opneem is de kwaliteit om te janken.

Iemand anders ook met dit probleem? Ik draai de laatste global beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Wie weet wanneer de stable versie van miui 9 uitkomt voor de Mix 2. Op de ene site lees ik dat die er al moet zijn, op de andere dat hij is uitgesteld? En indien deze er al wel is, klopt het dat je de menubalk onderin kunt vervangen door gestures in miui 9? Ik ontvang de mijne waarschijnlijk binnenkort :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Zackito schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:52:
Ik heb de mi mix 2 nu al een paar maanden, en het valt me nu opeens op dat de microfoon niet heel erg denderend is(ronduit slecht). Bij harde muziek of wanneer ik het geluid van mijn motor opneem is de kwaliteit om te janken.

Iemand anders ook met dit probleem? Ik draai de laatste global beta.
Hoi, ik heb daar geen last van met een global stabile rom, je zou stable kunnen proberen of dat beter is.
i7x schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:56:
Wie weet wanneer de stable versie van miui 9 uitkomt voor de Mix 2. Op de ene site lees ik dat die er al moet zijn, op de andere dat hij is uitgesteld? En indien deze er al wel is, klopt het dat je de menubalk onderin kunt vervangen door gestures in miui 9? Ik ontvang de mijne waarschijnlijk binnenkort :)
Miui 9 heeft standaard geen balk onderin, je kan natuurlijk wel een launcher naar je smaak gebruiken. Is wel al een tijd beschikbaar voor de Mi Mix 2 en werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
i7x schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:56:
vervangen door gestures in miui 9?
...en de gestures zitten in een beta die nog niet voor de Mi Mix 2 is verschenen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
RiCk schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:24:
[...]

...en de gestures zitten in een beta die nog niet voor de Mi Mix 2 is verschenen!
Hier een link naar de beta ROM waar de full screen gestures in zit, let op dit is android OREO en nog ALPHA ROM. Dit is overigens wel de chinese version van de ROM, zit niet heel veel bloatware in vergeleken met de stable.

http://bigota.d.miui.com/....00_8.0_cn_0df3449e5b.tgz

Ik draai hem zelf sinds donderdag en de ROM is stabiel! Geen crashes en batterij gaat ook lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Martens
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-02-2024
Hey allemaal,
Ik heb sinds gister (8-1-2018) ook eindelijk mijn lang verwachte mi mix 2 binnen. Ten eerste, wat een mooi toestel, maar helaas werd hij geleverd met de chinese rom (Stable V9.1.11.0). Weet iemand mij te vertellen hoe ik hem naar de global stable krijg? Heb zelf al een aantal methodes geprobeerd. Via de updater zelf krijg ik de melding: "Can't verify update. Sorry, flash older version is not allowed.". Ik heb het ook al via de MiFlash tool geprobeerd, maar dan krijg ik de melding: "can not found file flash_all_except_storage.bat" als hij op save user data staat, en ik krijg: "can not found file flash_all.bat" met clean all geselecteerd.

Iemand die mij advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Jarno Martens schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:41:
Hey allemaal,
Ik heb sinds gister (8-1-2018) ook eindelijk mijn lang verwachte mi mix 2 binnen. Ten eerste, wat een mooi toestel, maar helaas werd hij geleverd met de chinese rom (Stable V9.1.11.0). Weet iemand mij te vertellen hoe ik hem naar de global stable krijg? Heb zelf al een aantal methodes geprobeerd. Via de updater zelf krijg ik de melding: "Can't verify update. Sorry, flash older version is not allowed.". Ik heb het ook al via de MiFlash tool geprobeerd, maar dan krijg ik de melding: "can not found file flash_all_except_storage.bat" als hij op save user data staat, en ik krijg: "can not found file flash_all.bat" met clean all geselecteerd.

Iemand die mij advies kan geven?
Eerst naar China Dev, bootloader unlocken, dan via MiFlash naar Global.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Razer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:38:
[...]

Voor de global is geen unlocked bootloader vereist, dit is een officiele ROM.

Probeer het eens met behulp van xiaomi tools, dit zou moeten werken.
https://xiaomitool.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Martens
Razer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:38:
[...]

Oké dan ga ik dat is uitproberen, dankjewel. Dat bootloader unlocken moet toch via deze site?http://www.miui.com/unlock/index_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Martens
Zackito schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:01:
[...]

Voor de global is geen unlocked bootloader vereist, dit is een officiele ROM.

Probeer het eens met behulp van xiaomi tools, dit zou moeten werken.
https://xiaomitool.com
Dus dat betekend dat de bootloader niet unlocked hoeft te worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zackito
Jarno Martens schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:04:
[...]

Dus dat betekend dat de bootloader niet unlocked hoeft te worden?
Klopt inderdaad, alleen als je naar de EU ROM wilt gaan want dat is een custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Zackito schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:06:
[...]

Klopt inderdaad, alleen als je naar de EU ROM wilt gaan want dat is een custom ROM.
Op mijn Redmi Note 3 en Note 4 liet global zich niet vanuit China flashen met geen enkele mogelijkheid. Moest MiFlash gebruiken en daar was BL unlock voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Razer schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:29:
[...]

Op mijn Redmi Note 3 en Note 4 liet global zich niet vanuit China flashen met geen enkele mogelijkheid. Moest MiFlash gebruiken en daar was BL unlock voor nodig :)
Vreemd, ook niet als je het installeerde via fastboot in plaats van recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Zackito schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:01:
[...]

Vreemd, ook niet als je het installeerde via fastboot in plaats van recovery?
Fastboot werkte niet zonder bootloader unlock :) Vandaar dat ik ook de BL unlock nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Martens
Dank jullie wel voor de tips, het is net gelukt via de xiaomitool waarvoor ik de bootloader niet heb hoeven unlocken. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Jarno Martens schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:01:
Dank jullie wel voor de tips, het is net gelukt via de xiaomitool waarvoor ik de bootloader niet heb hoeven unlocken. Nogmaals bedankt!
Kijk, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Jarno Martens schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:01:
Yep de nieuwste versie kan dat gelukkig (weer) doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Zackito schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:03:
[...]

Hier een link naar de beta ROM waar de full screen gestures in zit, let op dit is android OREO en nog ALPHA ROM. Dit is overigens wel de chinese version van de ROM, zit niet heel veel bloatware in vergeleken met de stable.

http://bigota.d.miui.com/....00_8.0_cn_0df3449e5b.tgz

Ik draai hem zelf sinds donderdag en de ROM is stabiel! Geen crashes en batterij gaat ook lang mee.
Ik ben ook aan het kijken of ik toch weer overstap naar de China Rom, en zeker voor de Full-screen gestures.
Maar heb nog wel een vraagje.
Deze versie is een Alpha, die wel regelmatig nieuwe updates krijgt (dagelijks?).
Zit jij nog steeds op versie 7.12.21, of heb je al updates gehad naar latere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Pimmeke1989 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Ik ben ook aan het kijken of ik toch weer overstap naar de China Rom, en zeker voor de Full-screen gestures.
Maar heb nog wel een vraagje.
Deze versie is een Alpha, die wel regelmatig nieuwe updates krijgt (dagelijks?).
Zit jij nog steeds op versie 7.12.21, of heb je al updates gehad naar latere versies?
Om updates te krijgen moet je dus in het beta programma zitten, en dat zit ik niet.
Ik heb eigenlijk geen behoefte aan een update want ik heb geen problemen met deze versie.

Miui.eu heeft deze week Android OREO uitgegeven dus ik verwacht dat volgende week de Mi Mix 2 aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Vanmiddag kreeg ik opeens een pop-up voor MIUI Global 9.2.3.0 (Security patch 01-12-2017).
Naast de bijgewerkte security patch en een paar minor details nog niets bijzonders kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
thorgal21 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:26:
Vanmiddag kreeg ik opeens een pop-up voor MIUI Global 9.2.3.0 (Security patch 01-12-2017).
Naast de bijgewerkte security patch en een paar minor details nog niets bijzonders kunnen ontdekken.
De notificaties zijn wel een stuk verbeterd heb ik het idee. Voor de rest idd niets schokkends groots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Er is nu ook een link naar de Oreo Global Beta 8.1.11:
http://bigota.d.miui.com/...8.1.11_ed4ae09e33_8.0.zip
Ik probeerde hem via Xiaomitool te installeren aangezien ik nog een locked bootloader had, maar dat lukte niet, dus heb ik het volgende gedaan:
- Bootloader unlocked
- TWRP gestart via fastboot (fastboot boot TWRP.img), dus niet geïnstalleerd.
- Oreo zip via TWRP geïnstalleerd.
- Bootloader weer gelockt.

Werkt nu als een trein! Nieuwe Full Screen Gestures zitten erin, en het is de Global Rom. Notificaties zijn wel weer de oude, dus niet meer met beantwoorden erin.
Heb wel meteen via adb zoveel mogelijk Google apps verwijderd (music, movies, games, Gmail, etc) die gebruik ik toch allemaal niet!
Even werk, maar ben wel tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Pimmeke1989 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:10:
Er is nu ook een link naar de Oreo Global Beta 8.1.11:
http://bigota.d.miui.com/...8.1.11_ed4ae09e33_8.0.zip
Ik probeerde hem via Xiaomitool te installeren aangezien ik nog een locked bootloader had, maar dat lukte niet, dus heb ik het volgende gedaan:
- Bootloader unlocked
- TWRP gestart via fastboot (fastboot boot TWRP.img), dus niet geïnstalleerd.
- Oreo zip via TWRP geïnstalleerd.
- Bootloader weer gelockt.

Werkt nu als een trein! Nieuwe Full Screen Gestures zitten erin, en het is de Global Rom. Notificaties zijn wel weer de oude, dus niet meer met beantwoorden erin.
Heb wel meteen via adb zoveel mogelijk Google apps verwijderd (music, movies, games, Gmail, etc) die gebruik ik toch allemaal niet!
Even werk, maar ben wel tevreden!
Welke versie van TWRP heb je gebruikt.
Als ik het goed zie dan is dit niet de EU versie van de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bij Snappchat niet op de save button klikken omdat die bar ervoor zit.. ><
Weet iemand hoe je die navigatie bar beneden weg krijgt in bijv. bepaalde apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
celica2001 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:46:
[...]

Er staat toch global.

Ik zal morgen de global eens installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
celica2001 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:46:
[...]

Ik heb deze Oreo TWRP gebruikt:
https://drive.google.com/...qdwbsswHWt2Q_pZFVghG/view
Maar het indeerdaad de originele MIUI internet Global Beta. Geen .eu of Epic custom Rom.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:36:
Ik kan bij Snappchat niet op de save button klikken omdat die bar ervoor zit.. ><
Weet iemand hoe je die navigatie bar beneden weg krijgt in bijv. bepaalde apps?
Ik denk dat je twee dingen kan doen:
-Instellen dat de Navigation Bar automatisch verbergt, en weer tevoorschijn kan halen door haar boven te swipen.
-Instellen dat Snapchat niet het volledige scherm mag gebruiken (in settings zoeken naar Fullscreen Mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmeke1989 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:07:
[...]

Ik heb deze Oreo TWRP gebruikt:
https://drive.google.com/...qdwbsswHWt2Q_pZFVghG/view
Maar het indeerdaad de originele MIUI internet Global Beta. Geen .eu of Epic custom Rom.

[...]

Ik denk dat je twee dingen kan doen:
-Instellen dat de Navigation Bar automatisch verbergt, en weer tevoorschijn kan halen door haar boven te swipen.
-Instellen dat Snapchat niet het volledige scherm mag gebruiken (in settings zoeken naar Fullscreen Mode)
Oh super! Waar vind ik optie één? Ik heb meerdere keren gezocht.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 00:44:
[...]

Oh super! Waar vind ik optie één? Ik heb meerdere keren gezocht.. 8)7
Als ik het niet verkeerd heb, zit de optie hier:
Settings --> Additional Settings -->Button and gesture shortcuts
Ergens onderaan kun je dan iets aanzetten van "Automatically hide navigation bar"
Heb je de laatste global Beta (7.12.21 of nieuwer), dan heb je meteen een kopje Full Screen Display in Settings! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Eerste ervaring met de 8.1.11 global beta is dat de animaties van de full screen gestures stukken beter zijn. ROM is en voelt smooth als het ware.

Verder heb ik het idee dat mijn batterij sneller leeg is dan de china dev 7.1.21 OREO beta.
Ook werken de notificaties niet echt top, ik krijg veel notificaties niet binnen. Misschien toch maar terug naar china dev 7.1.21 en wachten op een global stable van oreo.

EDIT: Batterij lijkt evenlang mee te gaan als voorheen. ROM voelt smoother aan, prima als DD te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Zackito op 16-01-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb mijn Mix 2 nu o'n twee weken binnen. Het heeft even mogen duren (5 weken uit Hong Kong), maar het was dan ook een goede deal (iets meer dan 400 eur voor de 128 GB versie). Ik heb besteld via Gearbest, dus ik was wel benieuwd naar de invoerkosten, maar die heb ik gelukkig niet hoeven te betalen (daar had ik dan ook op gegokt, verscheept met Priority Line).

Ik ben er erg blij mee tot dusver. Ik heb wel een vraag voor Tele2 gebruikers:

ik heb heel even VoLTE in mijn menubalk gezien, bij de eerste keer gebruik. Echter is deze text daarna verdwenen. Er staat nu 4G+. Ik zou wel graag VoLTE forceren. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmeke1989 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:51:
[...]

Als ik het niet verkeerd heb, zit de optie hier:
Settings --> Additional Settings -->Button and gesture shortcuts
Ergens onderaan kun je dan iets aanzetten van "Automatically hide navigation bar"
Heb je de laatste global Beta (7.12.21 of nieuwer), dan heb je meteen een kopje Full Screen Display in Settings! :*)
Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Nadat ik vorige week heb laten weten dat de Oreo interne Global Beta te downloaden was via een omweg, staat nu de Public Global Beta online! Met daarin de Full Screen Gestures:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CoKaEoj.png
Versie: 8.1.18 Global Beta Rom

Edit:
En ik zie dat er de AOSP notifications ook weer in zitten!

[ Voor 10% gewijzigd door Pimmeke1989 op 19-01-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Pimmeke1989 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:18:
Nadat ik vorige week heb laten weten dat de Oreo interne Global Beta te downloaden was via een omweg, staat nu de Public Global Beta online! Met daarin de Full Screen Gestures:
[afbeelding]
Versie: 8.1.18 Global Beta Rom

Edit:
En ik zie dat er de AOSP notifications ook weer in zitten!
Leuk, dat wil ik wel proberen. Mot je device hiervooor geroot zijn? Of moet de bootloader unlocked zijn? Ik lees er niets over in de guide, maar dat lijkt mij zo gek.

Ook vroeg ik mij af of je dan nieuwe updates OTA krijgt, of moet je telkens zelf roms gaan kopieren naar je device?

[ Voor 13% gewijzigd door i7x op 19-01-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
i7x schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:09:
[...]

Leuk, dat wil ik wel proberen. Mot je device hiervooor geroot zijn? Of moet de bootloader unlocked zijn? Ik lees er niets over in de guide, maar dat lijkt mij zo gek.

Ook vroeg ik mij af of je dan nieuwe updates OTA krijgt, of moet je telkens zelf roms gaan kopieren naar je device?
Welke versie draai je nu? Zodra je de laatste Stable Global draait, kun je de 8.1.18 zip downloaden, en in de updater app kiezen voor "Choose update package" (Settings --> About phone --> System update)
Draai je iets anders, dan adviseer ik Xiaomitools te gebruiken. Deze zegt precies wat er allemaal moet gebeuren, en is waarschijnlijk geen unlocked bootloader voor nodig. Root ook zeker niet.

En ja, je krijgt zeker nieuwe updates OTA! De Global Beta is een Weekly Rom, wat wil zeggen dat er eigenlijk elke vrijdag een nieuwe versie online komt. Soms slaan ze een weekje over als er nog teveel bugs in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Eerste ervaring met 8.1.18 zijn goed, ze zijn weer een groot stap verder met de animations en het ziet er weer vloeiender uit.

Wat ik nog steeds niet snap is waarom er gebruikers zijn die MIUI niks vinden, het is juist geweldig zeker met de laatste toevoegingen.

Ik blijf in ieder geval op de global ROM, dit zit toch wat beter in elkaar dan de MIUI.EU ROM voor mijn gevoel.

[ Voor 23% gewijzigd door Zackito op 19-01-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31
Zackito schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:28:
Eerste ervaring met 8.1.18 zijn goed, ze zijn weer een groot stap verder met de animations en het ziet er weer vloeiender uit.

Wat ik nog steeds niet snap is waarom er gebruikers zijn die MIUI niks vinden, het is juist geweldig zeker met de laatste toevoegingen.

Ik blijf in ieder geval op de global ROM, dit zit toch wat beter in elkaar dan de MIUI.EU ROM voor mijn gevoel.
De EU rom heeft vandaag ook de Oreo update gekregen. Dus het is niet echt een eerlijke vergelijking.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Daniel. schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:08:
[...]

De EU rom heeft vandaag ook de Oreo update gekregen. Dus het is niet echt een eerlijke vergelijking.
Klopt maar het is op basis van eerdere ervaringen. In het begin heb ik voornamelijk de EU ROM gedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:26

fdees

Trust me I'm an Engineer

Een vraag ik heb een mi mix 2 met de chinese rom, meeste recente stable version. Maar zou graag de officiele global rom hebben. Dit omdat ik regelmatig problemen met playservice's en ik geen in-app aankopen kan doen(deze heb ik nodig voor een mijn passwordmanager, kan handig zijn op je mobiel).

Maar nu loop ik tegen het probleem op dat ik een eror (10008) kreeg wanneer ik een aanvraag wil doen voor het mogen unlocken van de telefoon. Heb dit met en zonder plexVPN geprobeerd. Beide geven dezelfde fout melding. Deze manier is dus geen succes.

Ook heb ik de XiaoMiTool geprobeerd, deze geeft ook aan dat ik hem moet unlocken.

Weet iemand een andere manier waarop ik de global rom erop kan krijgen of hoe ik mijn telefoon kan unlocken.

Enige wat ik nog kan proberen is een factory reset, maar weet niet of dit echt veel gaat helpen.

B.v.d.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
fdees schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:32:
Een vraag ik heb een mi mix 2 met de chinese rom, meeste recente stable version. Maar zou graag de officiele global rom hebben. Dit omdat ik regelmatig problemen met playservice's en ik geen in-app aankopen kan doen(deze heb ik nodig voor een mijn passwordmanager, kan handig zijn op je mobiel).

Maar nu loop ik tegen het probleem op dat ik een eror (10008) kreeg wanneer ik een aanvraag wil doen voor het mogen unlocken van de telefoon. Heb dit met en zonder plexVPN geprobeerd. Beide geven dezelfde fout melding. Deze manier is dus geen succes.
Andere vpn server gebruiken via plexvpn, of een andere vpn app. Shanghai server werkte voor mij wel andere chinese servers had ik ook dat probleem, maar het moet echt werken met de juiste vpn locatie. Probeer trouwens de xiaomitool die nieuwste versie zou 'm zonder bootloader unlock moeten kunnen flashen naar global.

[ Voor 6% gewijzigd door Dejagan op 21-01-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Pimmeke1989 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:14:
[...]

Welke versie draai je nu? Zodra je de laatste Stable Global draait, kun je de 8.1.18 zip downloaden, en in de updater app kiezen voor "Choose update package" (Settings --> About phone --> System update)
Draai je iets anders, dan adviseer ik Xiaomitools te gebruiken. Deze zegt precies wat er allemaal moet gebeuren, en is waarschijnlijk geen unlocked bootloader voor nodig. Root ook zeker niet.

En ja, je krijgt zeker nieuwe updates OTA! De Global Beta is een Weekly Rom, wat wil zeggen dat er eigenlijk elke vrijdag een nieuwe versie online komt. Soms slaan ze een weekje over als er nog teveel bugs in zitten.
Bedankt! Het ging niet via het menu op het toestel zelf, maar ik heb via Xiaomi Tool het zipje geflashed en alles werkt prima nu. Geen unlocked bootloader of root nodig gehad. :)

De full screen gestures zijn het meer dan waard.

Enige bug die ik heb ervaen is dat de notificatie player van Spotify helemaal zwart is en je zo nauwelijks de knoppen kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-08 16:51
Gisteren toch maar de stap genomen om er eentje te bestellen.

Heeft iemand nog tips welke ROM ik het beste zou kunnen installeren?
Ik zie wat dat betreft de bomen door het bos niet meer op het moment.

Ik heb een global versie besteld en op het moment nog geen idee welke android versie er op staat.

Heb wel ervaring met Beta programma's van Google en dat beviel mij prima. 'Vroegah' nog wel veel via XDA gedaan maar dat is zo lang geleden. Wil het weer een beetje op gaan pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

mathijsveld schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:25:
Gisteren toch maar de stap genomen om er eentje te bestellen.

Heeft iemand nog tips welke ROM ik het beste zou kunnen installeren?
Ik zie wat dat betreft de bomen door het bos niet meer op het moment.

Ik heb een global versie besteld en op het moment nog geen idee welke android versie er op staat.

Heb wel ervaring met Beta programma's van Google en dat beviel mij prima. 'Vroegah' nog wel veel via XDA gedaan maar dat is zo lang geleden. Wil het weer een beetje op gaan pakken.
Global is prima. Als je ook nog beta features wilt proberen kun je de Global beta installeren (heb ik ook gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik heb een Xiaomi Mi Mix 2 met de Xiaomi EU ROM 8.1.25V2 (Android 8.0) en merk dat het betalen met Rabo Wallet erg slecht werkt. Bij mijn vorige toestel kon ik als het toestel in slaap stand stond direct betalingen voltooien, bij die Mi Mix 2 werkt dit nooit. Het lijkt enkel te werken als de app zelf geopend wordt. Energie besparingen e.d. staan reeds uitgeschakeld.

Iemand hier ervaring mee? Het lijkt her op dat de NFC chip standaard wordt uitgeschakeld..

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Tiwazz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:30:
Ik heb een Xiaomi Mi Mix 2 met de Xiaomi EU ROM 8.1.25V2 (Android 8.0) en merk dat het betalen met Rabo Wallet erg slecht werkt. Bij mijn vorige toestel kon ik als het toestel in slaap stand stond direct betalingen voltooien, bij die Mi Mix 2 werkt dit nooit. Het lijkt enkel te werken als de app zelf geopend wordt. Energie besparingen e.d. staan reeds uitgeschakeld.

Iemand hier ervaring mee? Het lijkt her op dat de NFC chip standaard wordt uitgeschakeld..
Heb je bij instellingen al de Wallet goed ingesteld?
  • Settings --> More --> Secure Element Position --> Use HCE Wallet. (mocht deze al aan staan, even keer naar een andere switchen, en dan weer terug naar HCE.
  • Settings --> More --> Tap & Pay --> Payment default --> Rabo Wallet
  • Settings --> Installed Apps --> Rabo Wallet --> Battery Saver --> No Restrictions
  • Settings --> Installed Apps --> Rabo Wallet --> Autostart --> Aanzetten
  • Settings --> Installed Apps --> Rabo Wallet --> Other permissions --> Start in Background --> Enable
Zou daarna allemaal moeten werken! (xiaomi.eu is China Based, bij Global Based Roms staat hij standaard al op HCE, FYI ;) )

Edit: Let wel op, dat je altijd je scherm aan moet zetten voor betalingen bij de Mi Mix 2, maar unlocken hoeft niet!)

[ Voor 4% gewijzigd door Pimmeke1989 op 30-01-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:49:
[...]

• Settings --> More --> Secure Element Position --> Use HCE Wallet. (mocht deze al aan staan, even keer naar een andere switchen, en dan weer terug naar HCE.
  • Settings --> Installed Apps --> Rabo Wallet --> Battery Saver --> No Restrictions
  • Settings --> Installed Apps --> Rabo Wallet --> Other permissions --> Start in Background --> Enable
Zou daarna allemaal moeten werken! (xiaomi.eu is China Based, bij Global Based Roms staat hij standaard al op HCE, FYI ;) )

Edit: Let wel op, dat je altijd je scherm aan moet zetten voor betalingen bij de Mi Mix 2, maar unlocken hoeft niet!)
Bedankt! Dit gaan we proberen :) .
Ik laat mijn bevindingen wel even weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Xiaomi Mi Mix 2S may be the first smartphone to sport the Snapdragon 845 chipset

Ik ben benieuwd :)

[ Voor 22% gewijzigd door i7x op 31-01-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletcather
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:57
Helaas blijken de gewenste aanpassingen niet te werken.
Zodra ik in de buurt kom met de telefoon van de betaalautomaat komt er gelijk een error.
De betaalautomaat herkent dus wel dat er een NFC chip in de buurt is.
Tiwazz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Bedankt! Dit gaan we proberen :) .
Ik laat mijn bevindingen wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Helaas, zoals @bulletcather omschrijft werkt het niet ;( . Werkt dit bij jullie wel correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
bulletcather schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:59:
Helaas blijken de gewenste aanpassingen niet te werken.
Zodra ik in de buurt kom met de telefoon van de betaalautomaat komt er gelijk een error.
De betaalautomaat herkent dus wel dat er een NFC chip in de buurt is.

[...]
Tiwazz schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:27:
[...]
Helaas, zoals @bulletcather omschrijft werkt het niet ;( . Werkt dit bij jullie wel correct?
Ik heb dit ook wel regelmatig, dat hij een Error op de pinautomaat geeft.
Welk gedeelte van de telefoon houden jullie er tegenaan? Ik heb gemerkt dat wanneer ik de camera-bump een halve centimeter van het NFC-logo op de pinautomaat houdt, hij het vaakste het doet.
Afbeeldingslocatie: https://www.abnamro.com/nl/images/Images/Technologie/970x404-Contactloos_betalen_met_een_ring.jpg
Beweeg hem niet te snel weer weg, maar wacht totdat de telefoon gaat trillen.
Het vergt wel een beetje oefening, bij mijn vorige telefoon (Xperia XZ) ging het wel wat soepeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
Heeft iemand toevallig wat meer ervaring met leveringen vanuit aliexpress via DHL?

Na veel geharrewar is nu eindelijk de kogel door de kerk en heb ik een verzenbevestiging gekregen (na 8 dage nen dus 2 keer het klaarmaken van de verzending verlengen) Nu is mijn nexus van de week overleden dus ben een ongeduldig stuk vreten aan het worden. ;)

Heeft iemand een idee hoe lang het nu ongeveer gaat duren? Een weekje? een paar dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
mathijsveld schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:13:
Heeft iemand toevallig wat meer ervaring met leveringen vanuit aliexpress via DHL?

Na veel geharrewar is nu eindelijk de kogel door de kerk en heb ik een verzenbevestiging gekregen (na 8 dage nen dus 2 keer het klaarmaken van de verzending verlengen) Nu is mijn nexus van de week overleden dus ben een ongeduldig stuk vreten aan het worden. ;)

Heeft iemand een idee hoe lang het nu ongeveer gaat duren? Een weekje? een paar dagen?
Bij mij duurde het 6 dagen voor hij in nederland was via DHL. Ik denk dat je de verkoper bij aliexpress hiervoor moet aankijken.

Een voordeel bij aliexpress is dat je je geld terugkrijgt als het produxt niet aankomt. Deze optie een keer moeten gebruiken en binnen 1 dag was mijn geld terug(kunnen NLse bedrijven en belastingdiesnt nog wat van leren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
Was dat vanaf moment bestellen of vanaf het moment dat de verzending was bevestigd?
Zackito schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Bij mij duurde het 6 dagen voor hij in nederland was via DHL. Ik denk dat je de verkoper bij aliexpress hiervoor moet aankijken.

Een voordeel bij aliexpress is dat je je geld terugkrijgt als het produxt niet aankomt. Deze optie een keer moeten gebruiken en binnen 1 dag was mijn geld terug(kunnen NLse bedrijven en belastingdiesnt nog wat van leren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
mathijsveld schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:34:
Was dat vanaf moment bestellen of vanaf het moment dat de verzending was bevestigd?

[...]
Moment van bestellen, een donderdag besteld en woensdag binnen.

Overigens heb ik mijn bestelling gedaan via https://www.ibuygou.com/ daar kan je ook tegen import kosten verzekeren, als je dus import kosten moet betalen dan krijg je dat bedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
thanks voor de info! Ik zal nu gewoon even af moeten wachten hoe en wat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletcather
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:57
Nu ik een beetje beter weet waar de chip precies zit en hoe ik deze moet gebruiken is het me gelukt 2 succesvolle betalingen te doen.
Bedankt voor alle hulp zover.
Pimmeke1989 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:44:
[...]

[...]

Ik heb dit ook wel regelmatig, dat hij een Error op de pinautomaat geeft.
Welk gedeelte van de telefoon houden jullie er tegenaan? Ik heb gemerkt dat wanneer ik de camera-bump een halve centimeter van het NFC-logo op de pinautomaat houdt, hij het vaakste het doet.
[afbeelding]
Beweeg hem niet te snel weer weg, maar wacht totdat de telefoon gaat trillen.
Het vergt wel een beetje oefening, bij mijn vorige telefoon (Xperia XZ) ging het wel wat soepeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm is wel echt matige kwaliteit volgens mij. Bij mijn Nexus 6p nooit echt krassen gehad en hier echt heel snel. Vandaag laten vallen (uiteraard dan wel normaal) en scherm is erg gebroken. Even op Google gekeken maar een nieuw scherm is 300 euro..Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:57:
Scherm is wel echt matige kwaliteit volgens mij. Bij mijn Nexus 6p nooit echt krassen gehad en hier echt heel snel. Vandaag laten vallen (uiteraard dan wel normaal) en scherm is erg gebroken. Even op Google gekeken maar een nieuw scherm is 300 euro..Iemand tips?
Dat ligt niet direct aan het scherm. Alhoewel de nieuwe Gorilla Glass types wat brozer zijn, maar daardoor ook harder. Wel aan het feit dat er nagenoeg geen shock resistance in het apparaat zit door het keramiek. Dat is bijvoorbeeld bij een Nexus 6P of Galaxy-serie telefoon wel anders. Ook precies de reden dat er standaard een hoesje bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik ben serieus aan het twijfelen om de Global Version aan te schaffen via GeekB.

Staat hier dan de Global Rom op? In hoeverre zullen mijn bank-apps (KBC) hier op werken?

Op mijn Vernee Apollo X heb ik geen problemen, maar dat is natuurlijk bijna stock android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:16:
[...]

Dat ligt niet direct aan het scherm. Alhoewel de nieuwe Gorilla Glass types wat brozer zijn, maar daardoor ook harder. Wel aan het feit dat er nagenoeg geen shock resistance in het apparaat zit door het keramiek. Dat is bijvoorbeeld bij een Nexus 6P of Galaxy-serie telefoon wel anders. Ook precies de reden dat er standaard een hoesje bijzit.
Ah, duidelijk. Gebruik zelf ook een hoesje alleen krast dus nog wel soms..

Nu maar even kijken wat ik met het scherm ga doen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:57:
dan zou ik toch zeker even aan je google skills gaan werken.

Op Ali-express kom je ze al tegen voor 100 dollar.

En op de site van ifixit heb je een filmpje met how to replace en een link naar een site waar het 88 dollar kost.
https://www.ifixit.com/Gu...Screen+Replacement/102598

Al deze informatie op pagina 1 van google

[ Voor 3% gewijzigd door fjux op 08-02-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjux schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:41:
[...]

dan zou ik toch zeker even aan je google skills gaan werken.

Op Ali-express kom je ze al tegen voor 100 dollar.

En op de site van ifixit heb je een filmpje met how to replace en een link naar een site waar het 88 dollar kost.
https://www.ifixit.com/Gu...Screen+Replacement/102598

Al deze informatie op pagina 1 van google
Ik had eigenlijk niet aan zelf monteren gedacht :z

Is dat een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:59:
[...]

Ik had eigenlijk niet aan zelf monteren gedacht :z

Is dat een beetje te doen?
ik zou zeggen, bekijk het filmpje en bepaal het voor je zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-09 20:52
hoi, kan iemand mij helpen met het volgende. mijn mi mix 2 wil niet meer opstarten. Hij draait (draaide) op de laatste global developer rom (geen unlocked bootloader). Bij het downloaden van een nieuw thema kreeg ik een foutmelding waarna de telefoon uitging. Ik kom telkens in een recovery 3.0 menu waar ik drie opties krijg . Rebooten/all data wipe of connect with mi assistant . Ik heb al tig keer gereboot en kom daarna in een scherm met ""reboot to system"". Dat doe ik dan en hij begint wel "gewoon" met opstarten maar dat "zet niet door" waarna ik weer in het recovery menu kom. Etc Etc.
Iemand een tip/tutorial hoe ik dit kan fiksen?
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 22:24
In de recovery je mix2 aan de pc hangen en je data backuppen, daarna een all data wipe?
Als dat niet lukt kijken of je een amdere recovery kan flashen waarmee dat wel lukt (bootloader moet wel unlocked zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
dank voor je reactie. Zou niet weten hoe ik mijn data kan back uppen en de bootloader unlocken met een toestel waar ik niet "in kan komen" . Kan hem wel in de fastboot modus krijgen en als ik daarna lang op de power knop druk kom ik in het "gewone menu"'' waarin je hem kunt rebooten/uitzetten/stil zetten of in de vleigtuigmodus zetten. Rebooten vanuit dit menu helpt ook niet maar ik heb hem nu maar even uit gezet dan probeer ik het over een uurtje weer eens . In de tussentijd even voor een vervangend toestelletje kijken haha. Ik heb zo"n donderbruin vermoeden dat ik dit niet ga oplossen.

Edit, na het wipen van mijn data (jammer) lukte het wel op te starten. Probleem opgelost .

[ Voor 7% gewijzigd door Adriana O op 11-02-2018 18:37 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
Adriana O schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:06:
dank voor je reactie. Zou niet weten hoe ik mijn data kan back uppen en de bootloader unlocken met een toestel waar ik niet "in kan komen" . Kan hem wel in de fastboot modus krijgen en als ik daarna lang op de power knop druk kom ik in het "gewone menu"'' waarin je hem kunt rebooten/uitzetten/stil zetten of in de vleigtuigmodus zetten. Rebooten vanuit dit menu helpt ook niet maar ik heb hem nu maar even uit gezet dan probeer ik het over een uurtje weer eens . In de tussentijd even voor een vervangend toestelletje kijken haha. Ik heb zo"n donderbruin vermoeden dat ik dit niet ga oplossen.

Edit, na het wipen van mijn data (jammer) lukte het wel op te starten. Probleem opgelost .
In fastboot of EDL modus kan je altijd terugvallen. Dat is een failbacksystem. Als je in fastboot kan komen dan kan jr ook vaak mits unlocled twrp installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
Thx, misschien voor een vlgd keer. Unlocken is wel een gedoe. Ik heb mijn bootloader wel unlocked gehad maar had toen weer problemen met bepaalde bank apps. Zal dan ook wel een workaround voor zijn maar heb de bootloader toen maar weer gelocked. En dat heeft dan weer dit nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
Adriana O schreef op maandag 12 februari 2018 @ 07:30:
Thx, misschien voor een vlgd keer. Unlocken is wel een gedoe. Ik heb mijn bootloader wel unlocked gehad maar had toen weer problemen met bepaalde bank apps. Zal dan ook wel een workaround voor zijn maar heb de bootloader toen maar weer gelocked. En dat heeft dan weer dit nadeel.
Bank apps heeft met type ROM te maken. Want op LineageOS14.1 (Redmi Note 4) draai ik gewoon ING app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
Oh, o.k ik doelde mn op bank apps waarmee je via nfc contactloos kunt betalen. Tis vaak ff zoeken waaraan het ligt dat dat niet werkt. Had het idee dat dat met al dan gelockte bootloader te maken had ivm safety net pass. Maar zit nu op developer rom (gelockte bootloader) en daarmee kom ik niet (helemaal) door de safety net pass maar werkt contactloos betalen (ING) via nfc chip prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
Hij is eindelijk binnen!! Nu maar eerst eens alles instellen en kijken hoe MIUI9 in elkaar zit.

Ik ben nu nog erg positief verrast door het gigantische scherm en de snelheid.

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo,
Sinds twee dagen heb ik een mi 2, nooit apparaat, fantastische prestaties. Wat mij opvalt is dat wanneer ik Flitsmeister en/of Runkeeper aan heb staan deze maar beperkt aan blijft. Ongeveer een minuut of 5-7. Location staat op 'high accuracy', verder weet ik niet of er meer aanpassingen zin die ik kan maken. Iemand een idee?

• mathijsveld
Cheffed schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:38:
Hallo,
Sinds twee dagen heb ik een mi 2, nooit apparaat, fantastische prestaties. Wat mij opvalt is dat wanneer ik Flitsmeister en/of Runkeeper aan heb staan deze maar beperkt aan blijft. Ongeveer een minuut of 5-7. Location staat op 'high accuracy', verder weet ik niet of er meer aanpassingen zin die ik kan maken. Iemand een idee?
Welke ROM staat erop? Ik heb hem ook sinds een paar dagen en ik merk helemaal niets met Flitsmeister.

Ik draai MIUI Global 9.2 Stable (9.2.3.0 NDEMIEK)

• Cheffed
mathijsveld schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Welke ROM staat erop? Ik heb hem ook sinds een paar dagen en ik merk helemaal niets met Flitsmeister.

Ik draai MIUI Global 9.2 Stable (9.2.3.0 NDEMIEK)
Dezelfde.

Verwijderd

Mijne is ook binnen, zeker mooie telefoon, maar ik vraag me nu af hoe het met de privacy zit:

https://www.androidauthor...ui-security-flaws-793107/

Op de miui skin zouden verschillende onveiligheden zitten en op de xiaomi mi4 zou malware geinstalleerd staan die informatie doorstuurt.

https://www.tomsguide.com...installed,news-20598.html

Weet iemand of het toestel veilig is, er mogelijk gegevens worden doorgestuurd en scheelt het om een rom te installeren?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:01:
Mijne is ook binnen, zeker mooie telefoon, maar ik vraag me nu af hoe het met de privacy zit:

https://www.androidauthor...ui-security-flaws-793107/

Op de miui skin zouden verschillende onveiligheden zitten en op de xiaomi mi4 zou malware geinstalleerd staan die informatie doorstuurt.

https://www.tomsguide.com...installed,news-20598.html

Weet iemand of het toestel veilig is, er mogelijk gegevens worden doorgestuurd en scheelt het om een rom te installeren?
De Mi4 was of nep of had een shady ShopROM/FakeROM die ook nog eens volgepropt is met malware en trojans.

Het andere probleem kan dezelfde oorzaak hebben, maar heel eerlijk gezegd laat het mooi zien waarom ik nooit iets met NFC betalingen of bankieren vanaf mijn telefoon doe :)

Al met al zou ik me er niet al te druk over maken...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Oke bedankt voor je antwoord :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik draai de beta rom omdat ik graag de full screen gestures gebruik en blij ben met de adaptive icons van Oreo. Nu wil ik graag Google Pay gebruiken maar dat werkt niet met de beta rom. Weet iemand hoe lang het nog ongeveer zal duren voor er een echte release is van Oreo? Anders is de enige optie rooten en Magisk gebruiken maar dat geeft weer allemaal gedoe als je een keer wilt updaten dus als het kan vermijd ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
Ik kreeg vanavond wel een uitnodiging voor een beta programma maar helaas.... Niet voor de mijne mix2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

(jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
i7x schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:07:
Ik draai de beta rom omdat ik graag de full screen gestures gebruik en blij ben met de adaptive icons van Oreo. Nu wil ik graag Google Pay gebruiken maar dat werkt niet met de beta rom. Weet iemand hoe lang het nog ongeveer zal duren voor er een echte release is van Oreo? Anders is de enige optie rooten en Magisk gebruiken maar dat geeft weer allemaal gedoe als je een keer wilt updaten dus als het kan vermijd ik dat liever.
Jij bedoelt de Oreo update? Van wat ik om mij heen lees/hoor is dat het ongeveer nog een maandje zal duren. Maargoed, t is nog even afwachten. Bevalt de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Cheffed schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:35:
[...]

Jij bedoelt de Oreo update? Van wat ik om mij heen lees/hoor is dat het ongeveer nog een maandje zal duren. Maargoed, t is nog even afwachten. Bevalt de beta?
Ja zeker, de full screen gestures zijn geweldig. Enige bug die ik heb gemerkt is dat de Spotify notification player heel donker is dus dan zie je de knoppen nauwelijks. Dat zal wel gefixt zijn tegen de tijd dat de final af is. Goed om te horen dat het niet zo lang zal duren trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
i7x schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:23:
[...]

Ja zeker, de full screen gestures zijn geweldig. Enige bug die ik heb gemerkt is dat de Spotify notification player heel donker is dus dan zie je de knoppen nauwelijks. Dat zal wel gefixt zijn tegen de tijd dat de final af is. Goed om te horen dat het niet zo lang zal duren trouwens!
top! Merk je iets van het nieuwe 'vitals' systeem? Ram dosage', batterijduur en achtergrondapps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
i7x schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:23:
[...]

Laten we het hopen van die bug, irriteert mij mateloos :+ :D

Heb jij of heeft iemand last van geen badges bij app iconen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Cheffed schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:06:
[...]

top! Merk je iets van het nieuwe 'vitals' systeem? Ram dosage', batterijduur en achtergrondapps?
Niet echt, maar ik weet ook niet echt waarop ik dan zou moeten letten. Ik kom van een Xperia Z2 en heb op mijn Mix 2 bijna meteen de nieuwste beta geïnstalleerd. Daardoor is alles wat ik doe sowieso een stuk sneller nu. Voor mij niets om te klagen iig.
RiCk schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:35:
[...]

Laten we het hopen van die bug, irriteert mij mateloos :+ :D

Heb jij of heeft iemand last van geen badges bij app iconen?
Ik heb daar geen last van, alle badges verschijnen gewoon. Ten minste, daarmee bedoel je toch de kleine app icoontjes boven de notificaties?

[ Voor 29% gewijzigd door i7x op 28-02-2018 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
i7x schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:53:
[...]

Ik heb daar geen last van, alle badges verschijnen gewoon. Ten minste, daarmee bedoel je toch de kleine app icoontjes boven de notificaties?
Ja, dat. Welke launcher gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

RiCk schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:00:
[...]

Ja, dat. Welke launcher gebruik je?
Ik gebruik gewoon de standaard miui launcher, ben ik prima tevreden mee. Ik vind het vooral fijn dat er geen app drawer is, en met de beta heb je ook adaptive icons. Dan ben je af van al die lelijke rondje-in-vierkantje iconen.

[ Voor 8% gewijzigd door i7x op 28-02-2018 08:04 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Mix 2] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi Mix 2] Het grote Accessoires topic