Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:38:
[...]

Dat ligt eraan wat je "eisen" zijn wat is je gebruikers doel?
Waarom ben je bij de Mi Mix 2 uitgekomen of de Mi 6?
Ik ben beetje rond aan het kijken heb altijd wel de goeie tels gehad Samsung s8 Plus
Oneplus 5 oneplus 3T ga maar door
nu heb ik Mi A1 :) middenklasse toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:03:
Beste Ervaren mensen,
is dit een aanrader? of mi 6?
Ik ben er meer dan gelukkig mee! Maar er zijn genoeg vergelijk sites dus vul ergens in wat je zoekt aan een telefoon. De Mi Mix 2 is verder echt een plaatje, voor een mooi bedrag met erg goede specificaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
RiCk schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:10:
[...]

Ik ben er meer dan gelukkig mee! Maar er zijn genoeg vergelijk sites dus vul ergens in wat je zoekt aan een telefoon. De Mi Mix 2 is verder echt een plaatje, voor een mooi bedrag met erg goede specificaties!
Hoe heb je het gedaan met de Rom?
en wat zijn de min punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:11:
[...]

Hoe heb je het gedaan met de Rom?
en wat zijn de min punten?
Hoe heb ik wat gedaan?

Deze telefoon is niet waterproof, geen draadloos opladen, geen uitbreidbaar geheugen of accu en als je Nederlands wil moet je zelf een rom installeren. Maar die punten vind ik geen minpunten voor mij. De prijs maakt het goed, en dan zijn die punten alleen maar leuke extra's.

Ik draai de Globale ROM. Was geïnstalleerd. Inmiddels de Global Beta MIUI 9. Engels is voor mij geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
RiCk schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:14:
[...]

Hoe heb ik wat gedaan?

Deze telefoon is niet waterproof, geen draadloos opladen, geen uitbreidbaar geheugen of accu en als je Nederlands wil moet je zelf een rom installeren. Maar die punten vind ik geen minpunten voor mij. De prijs maakt het goed, en dan zijn die punten alleen maar leuke extra's.

Ik draai de Globale ROM. Was geïnstalleerd. Inmiddels de Global Beta MIUI 9. Engels is voor mij geen enkel probleem.
ja sorry had duidelijker moeten zijn ik bedoel hoe heb je het gedaan met software
maar duidelijk ik zit nog te twijfelen of ik het moet nemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:22:
[...]

ja sorry had duidelijker moeten zijn ik bedoel hoe heb je het gedaan met software
maar duidelijk ik zit nog te twijfelen of ik het moet nemen,
Hoe heb ik wat gedaan met de software?
Of heb je je antwoord al?
Bepaal wat je wil en belangrijk vind en zoek dat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
RiCk schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:26:
[...]

Hoe heb ik wat gedaan met de software?
Of heb je je antwoord al?
Bepaal wat je wil en belangrijk vind en zoek dat uit.
antwoord heb ik gekregen bedankt.
kijk nog even rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 11:57
MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:50:
[...]

Ik ben beetje rond aan het kijken heb altijd wel de goeie tels gehad Samsung s8 Plus
Oneplus 5 oneplus 3T ga maar door
nu heb ik Mi A1 :) middenklasse toestel
Hoevveel telefoons verbruik jij in een jaar tijd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Zackito schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:34:
[...]

Hoevveel telefoons verbruik jij in een jaar tijd? :?
haahha ik koop en verkoop weer door eventjes gebruiken en dan verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
wat is verschil tussen mi 6 en mi mix2 behalve het scherm ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:38:
wat is verschil tussen mi 6 en mi mix2 behalve het scherm ?
Een beetje meer moeite doen wordt hier wel gewaardeerd, omdat je net nieuw bent op Tweakers zal ik eens een linkje delen ;)
https://m.gsmarena.com/co...Phone1=8507&idPhone2=8529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:00:
[...]

Een beetje meer moeite doen wordt hier wel gewaardeerd, omdat je net nieuw bent op Tweakers zal ik eens een linkje delen ;)
https://m.gsmarena.com/co...Phone1=8507&idPhone2=8529
oh had ik ook gevonden ik wou van jullie horen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:05:
[...]

oh had ik ook gevonden ik wou van jullie horen weten
Geen idee welke taal dit is en welke rom dit ondersteunt ;) ;) ;) .

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een iPhone gebruiker. Ik heb nog nooit een android toestel gehad. Ik overweeg om misschien de Mi Mix 2 te kopen ipv de iPhone X.

Maar ik wil wel een klant en klaar toestel. Dus geen gezeik met instellingen aanpassen of besturingssysteem dit en dat.

Gewoon systeem updaten en klaar.

Is dat bij dit toestel wel mogelijk? Ik ben bang voor de besturingssysteem.

Soms hou ik van Apple omdat het simpel is en gewoon goed werkt. Gek genoeg vind ik het juist goed dat ik niet meer mag doen met mijn toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:46:
Ik ben een iPhone gebruiker. Ik heb nog nooit een android toestel gehad. Ik overweeg om misschien de Mi Mix 2 te kopen ipv de iPhone X.

Maar ik wil wel een klant en klaar toestel. Dus geen gezeik met instellingen aanpassen of besturingssysteem dit en dat.

Soms hou ik van Apple omdat het simpel is en gewoon goed werkt. Gek genoeg vind ik het juist goed dat ik niet meer mag doen met mijn toestel :)
Als je Nederlands wil moet je de Xiaomi.eu Rom installeren. Zodat dat erop staat hoef je verder niets meer te doen. Via xiaomitools.com lukt dat heel makkelijk.

Maar als je gewoon Android wilt met echt geen gezeik moet je gewoon een Samsung of HTC nemen. Ik ben gewoon dol op Xiaomi en het is kwalitatief gewoon heel goed en is voor mij beter m.b.t. support of hardware beter dan Samsung of iets anders.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:46:

Ik was een iPhone gebruiker en ben sinds een week over op de Mi Mix 2.
Als je het simpel wil houden en echt niets wil doen, doe het dan maar niet.
Ik zie Android, want het ligt meer daaraan, als een veel flexibeler platform. De Mi Mix 2 heeft ook nog eens een Engelse rom en dat kan je negatief beïnvloeden en frustreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RiCk schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:43:
[...]

Ik was een iPhone gebruiker en ben sinds een week over op de Mi Mix 2.
Als je het simpel wil houden en echt niets wil doen, doe het dan maar niet.
Ik zie Android, want het ligt meer daaraan, als een veel flexibeler platform. De Mi Mix 2 heeft ook nog eens een Engelse rom en dat kan je negatief beïnvloeden en frustreren.
Ik heb gewoon de Global ROM die er standaard op zit bij The Solution Shop. Totaal geen problemen ermee, niets verder aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Gisteren de Mi Mix 2 besteld bij Belsimpel voor mijn vriendin. Moet ergens volgende week binnen komen, dus nu alvast op zoek naar de juiste ROM. Alhoewel Engels niet zo'n groot probleem is, wil ze vanwege gewenning toch graag een Nederlandse variant er op hebben. Na wat Googlen kom je dan bij [url=https://xiaomi.eu/community/[/]Xiaomi.eu[/] en Mi-Globe uit. Die laatste zou blijkbaar op de eerste gebaseerd zijn.

Wat ik mij echter afvraag, is dat de Xiaomi.eu rom als een compleet pakket wordt geleverd die op elke telefoon werkt, althans zo zie ik het in de SourceForge repository staan, maar de Mi-Globe rom is wel per toestel? Zijn er ook ervaringen met beiden hier?

Mocht het nu toch een portie ruk zijn, kunnen we toch altijd weer uitwijken naar de Global rom in ieder geval, maar ik snap het in ieder geval nog steeds niet helemaal.

Edit: aanvullende vraag mbt unlocken. Is dit ook nodig bij de globale versie? Want ik zie ook dat je overal 72 uur moet wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 12-11-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuw toestel en mijn oog is op de Mi Mix 2 gevallen. Hij ziet er echt prachtig uit, en voor die prijs kan ik de niet-waterdichtheid en geen 3.5mm jack vergeven.

Wat mij opvalt is dat er dual-sim in zit, iets wat ik nog nooit heb gehad. Ik heb momenteel een Galaxy S6 voor prive (is traag geworden en de batterij is ook op zijn einde) en een Lumia 950 voor werk. De Mi Mix 2 zou de S6 moeten vervangen, maar nu wil ik eigenlijk de dual sim gaan benutten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet bijvoorbeeld Intune installeren op mijn toestel, betekent dit dat wanneer ik een andere rom erop zet hij niet meer door de root-analyse komt? Of dat ik bijvoorbeeld niet meer kan betalen met de ABN Contactloos Betalen app? Heeft iemand ervaring met twee keer WhatsApp draaien (las iets van Parallels for Android maar snap gewoon niet hoe dat zou moeten werken en of ik wel notificaties krijg van beide accounts bijvoorbeeld.

Daarnaast nog een andere vraag; hoe zit het met software support? Wordt het toestel naar verwachting lang ondersteund?

Ik vind het best eng om een niet-officieel in NL verkochte telefoon te kopen, maar hij ziet er zo gelikt uit dat ik eigenlijk al verknocht ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
alex3305 schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:54:
Gisteren de Mi Mix 2 besteld bij Belsimpel voor mijn vriendin. Moet ergens volgende week binnen komen, dus nu alvast op zoek naar de juiste ROM. Alhoewel Engels niet zo'n groot probleem is, wil ze vanwege gewenning toch graag een Nederlandse variant er op hebben. Na wat Googlen kom je dan bij [url=https://xiaomi.eu/community/[/]Xiaomi.eu[/] en Mi-Globe uit. Die laatste zou blijkbaar op de eerste gebaseerd zijn.

Wat ik mij echter afvraag, is dat de Xiaomi.eu rom als een compleet pakket wordt geleverd die op elke telefoon werkt, althans zo zie ik het in de SourceForge repository staan, maar de Mi-Globe rom is wel per toestel? Zijn er ook ervaringen met beiden hier?

Mocht het nu toch een portie ruk zijn, kunnen we toch altijd weer uitwijken naar de Global rom in ieder geval, maar ik snap het in ieder geval nog steeds niet helemaal.

Edit: aanvullende vraag mbt unlocken. Is dit ook nodig bij de globale versie? Want ik zie ook dat je overal 72 uur moet wachten.
Ik gebruik sinds dit weekend een Xiaomi.eu rom. En voor beide geldt dat er per toestel een ROM is. Dus kijk goed uit welke je pakt! Je moet unlocken voor het gebruik van een ROM uitgegeven door niet Xiaomi/MIUI oftewel die je kan downloaden via http://en.miui.com. Voor de Mi Mix 2 kan je daar nl. ook al wel MIUI 9 Beta Global ROM downloaden, maar dit raad ik af (kom ik vandaan). MIUI Global ROM op basis van MIUI 9 komt binnenkort overigens uit. Volg dit http://en.miui.com/a-232.html om een andere MIUI/Xiaomi ROM te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Djerro123 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:22:
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuw toestel en mijn oog is op de Mi Mix 2 gevallen. Hij ziet er echt prachtig uit, en voor die prijs kan ik de niet-waterdichtheid en geen 3.5mm jack vergeven.

Wat mij opvalt is dat er dual-sim in zit, iets wat ik nog nooit heb gehad. Ik heb momenteel een Galaxy S6 voor prive (is traag geworden en de batterij is ook op zijn einde) en een Lumia 950 voor werk. De Mi Mix 2 zou de S6 moeten vervangen, maar nu wil ik eigenlijk de dual sim gaan benutten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet bijvoorbeeld Intune installeren op mijn toestel, betekent dit dat wanneer ik een andere rom erop zet hij niet meer door de root-analyse komt? Of dat ik bijvoorbeeld niet meer kan betalen met de ABN Contactloos Betalen app? Heeft iemand ervaring met twee keer WhatsApp draaien (las iets van Parallels for Android maar snap gewoon niet hoe dat zou moeten werken en of ik wel notificaties krijg van beide accounts bijvoorbeeld.

Daarnaast nog een andere vraag; hoe zit het met software support? Wordt het toestel naar verwachting lang ondersteund?

Ik vind het best eng om een niet-officieel in NL verkochte telefoon te kopen, maar hij ziet er zo gelikt uit dat ik eigenlijk al verknocht ben :P
- Dual sim gaan benutten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja en nee, ik heb er nu 2 sims in. Werkt prima! Maar van de 2e sim maak ik te weinig gebruik om je te kunnen melden of het goed gaat. Je kan eenvoudig instellen welke je primair wil gebruiken voor data en telefoon, bij het willen plegen van een gesprek heb je 2 'hoorntjes' onderin en selecteer je met welke SIM je wil bellen. Ook zijn er opties per SIM zoals roaming én je kan zelfs een andere naam geven aan het 'netwerk' wat in je balk bovenin komt te staan.

- Heeft iemand ervaring met twee keer WhatsApp draaien
In mijn toestel (Mi Mix 2 - eerst global ROM later custom ROM) kan je 'Dual Apps' gebruiken. Daarmee krijg je een 2e installatie van een app. Ik heb WhatsApp van het weekend geprobeerd en dit ging echt zonder enige moeite. Hij installeert gewoon een 2e variant die ik kon instellen en waarmee ik onderling van de 1 naar de andere WhatsApp client berichten kon sturen. Super grappig :-).

- Hoe zit het met software support?
Xiaomi is een verschrikkelijk groot bedrijf en de Mi Mix 2 is hun paradepaardje. Zij ontwikkelen van wat ik zie voor de Mi Mix (de 1) nog best wel door en daar komt binnenkort ook MIUI 9 voor uit. Het proces is niet al te best te volgen, wel steeds beter, maar ze (Xiaomi) zijn niet zo duidelijk als Apple of Samsung met aankondigen van releases in een roadmap. Blijft een gok, maar ik denk dat het toestel voor een aantal jaren wel onderhouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
RiCk schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:55:
[...]

- Dual sim gaan benutten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja en nee, ik heb er nu 2 sims in. Werkt prima! Maar van de 2e sim maak ik te weinig gebruik om je te kunnen melden of het goed gaat. Je kan eenvoudig instellen welke je primair wil gebruiken voor data en telefoon, bij het willen plegen van een gesprek heb je 2 'hoorntjes' onderin en selecteer je met welke SIM je wil bellen. Ook zijn er opties per SIM zoals roaming én je kan zelfs een andere naam geven aan het 'netwerk' wat in je balk bovenin komt te staan.

- Heeft iemand ervaring met twee keer WhatsApp draaien
In mijn toestel (Mi Mix 2 - eerst global ROM later custom ROM) kan je 'Dual Apps' gebruiken. Daarmee krijg je een 2e installatie van een app. Ik heb WhatsApp van het weekend geprobeerd en dit ging echt zonder enige moeite. Hij installeert gewoon een 2e variant die ik kon instellen en waarmee ik onderling van de 1 naar de andere WhatsApp client berichten kon sturen. Super grappig :-).

- Hoe zit het met software support?
Xiaomi is een verschrikkelijk groot bedrijf en de Mi Mix 2 is hun paradepaardje. Zij ontwikkelen van wat ik zie voor de Mi Mix (de 1) nog best wel door en daar komt binnenkort ook MIUI 9 voor uit. Het proces is niet al te best te volgen, wel steeds beter, maar ze (Xiaomi) zijn niet zo duidelijk als Apple of Samsung met aankondigen van releases in een roadmap. Blijft een gok, maar ik denk dat het toestel voor een aantal jaren wel onderhouden wordt.
Wauw super bedankt voor de heldere beantwoording! Ik ga hem denk ik gewoon bestellen, ben eigenlijk een beetje verliefd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Djerro123 schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:13:
[...]

Wauw super bedankt voor de heldere beantwoording! Ik ga hem denk ik gewoon bestellen, ben eigenlijk een beetje verliefd :o
Top. Doen. Voor die prijs en wat je krijgt is het echt helemaal goed. Geweldig apparaat en dat hoor ik ook veel van de mensen die hem even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
RiCk schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:42:
[...]

Top. Doen. Voor die prijs en wat je krijgt is het echt helemaal goed. Geweldig apparaat en dat hoor ik ook veel van de mensen die hem even proberen!
Done! Besteld via GeekMaxi, ben benieuwd hoelang die er over gaat doen :)

Thanks voor het advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
zojuist mijn Mi Mix 2 binnen!

wat een mooi ding is het!

ik ben alleen niet zn fan van MIUI....

ik ben gewend van mijn android telefoons dat ik tijdens het instellen van de telefoon de optie krijg om mijn apps terug te zetten die ik op een ander toestel had.
die was nergens te bekennen bij MIUI helaas.

vervolgens de eigen Mi Mover app gebruikt (wat een K app)
het heeft mij 6 poging gekost. alle overige wifi wachtwoorden laten vergeten voor hij de verbinding bleef vast houden.

En alsnog crashte de app op het einde (de laatste paar apps heb ik maar handmatig gedaan)

Als een echte tweaker natuurlijk direct gekeken om de bootload te unlocken.
Bah wat een rot process. van alles moeten doen, zelf een VPN naar china moeten gebruiken om mijn mobiel op het Mi account te laten zetten zodat de unlock gedaan kan worden.

Zit er na dat alles ook nog een 72H time delay op (echt vaag verhaal)

Dus nu nog 3 dagen met de MIUI Gelukkig kan je wel gewoon google now launcher er op zetten!

en helaas geen NL support op de global rom van MIUI.

Apparaat echt top, software erg jammer, maar als tweaker is dat prima te overkomen. (nadat je je even boos hebt gemaakt over de 72H wait time)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Ik zit nu op Xiaomi.eu 7.11.9 / MIUI 9.1 ROM: https://xiaomi.eu/community/threads/7-11-9.42238/
Werkt lekker! 95% is Nederlands, kom nog wel wat kleine dingen tegen die in het Engels zijn.
MIUI 9 werkt beter dan 8.5. Desalniettemin ben ik wel Nova Launcher gaan gebruiken, de betaalde. Die heeft net wat meer functionaliteit als launcher. De Xiaomi.eu ROM heeft 'gelukkig' wat minder bloatware van Xiaomi (bijv. meldingen dat je "mag" synchroniseren met de Mi-cloud). Wat ik ook observeerde is dat de Global Beta ROM van MIUI 9 (beta dus, maar wel "legaal" via Xiaomi) weer meer Google apps standaard bevatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Nu online
RiCk schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:45:
[...]

Ik zit nu op Xiaomi.eu 7.11.9 / MIUI 9.1 ROM: https://xiaomi.eu/community/threads/7-11-9.42238/
Werkt lekker! 95% is Nederlands, kom nog wel wat kleine dingen tegen die in het Engels zijn.
MIUI 9 werkt beter dan 8.5. Desalniettemin ben ik wel Nova Launcher gaan gebruiken, de betaalde. Die heeft net wat meer functionaliteit als launcher. De Xiaomi.eu ROM heeft 'gelukkig' wat minder bloatware van Xiaomi (bijv. meldingen dat je "mag" synchroniseren met de Mi-cloud). Wat ik ook observeerde is dat de Global Beta ROM van MIUI 9 (beta dus, maar wel "legaal" via Xiaomi) weer meer Google apps standaard bevatte.
Maar voor die .eu rom moet je ook je bootloader unlocked hebben toch?

ik ga denk ik daarna ook voor die rom. ik zag op XDA dat de andere roms toch nog wel wat problemen hebben.

zo las ik BT audio issues, prox sensor etc.

ps. hoe zit het met banking apps op die rom?
ik vind het nu zo fancy dat ik de rabo app kan unlocken met fingerprint ;) (one plus 2 had geen ondersteuning daarvoor)

Werken dat soort dingen alleen maar onder de officiële rom, of ook gewoon op de xiaomi.eu roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
fjux schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:48:
[...]

Maar voor die .eu rom moet je ook je bootloader unlocked hebben toch?

ik ga denk ik daarna ook voor die rom. ik zag op XDA dat de andere roms toch nog wel wat problemen hebben.

zo las ik BT audio issues, prox sensor etc.

ps. hoe zit het met banking apps op die rom?
ik vind het nu zo fancy dat ik de rabo app kan unlocken met fingerprint ;) (one plus 2 had geen ondersteuning daarvoor)

Werken dat soort dingen alleen maar onder de officiële rom, of ook gewoon op de xiaomi.eu roms?
Voor de Xiaomi.eu rom moet je inderdaad unlocken.
Met een beetje IT-kennis, en 72 uur wachten, is dit "eenvoudig". Even puzzelen hoe het werkt, maar het werkt ;-).
Ik heb ING + Rabobank app op de telefoon en die werken zonder problemen. Weet niet hoe het zit met NFC-betaal apps want die gebruik ik niet. En ja, ik gebruik de beide bankieren apps mét vingerafdruk.
En die is op de Mi Mix 2 zoooo lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Nu online
RiCk schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:55:
[...]

Voor de Xiaomi.eu rom moet je inderdaad unlocken.
Met een beetje IT-kennis, en 72 uur wachten, is dit "eenvoudig". Even puzzelen hoe het werkt, maar het werkt ;-).
Ik heb ING + Rabobank app op de telefoon en die werken zonder problemen. Weet niet hoe het zit met NFC-betaal apps want die gebruik ik niet. En ja, ik gebruik de beide bankieren apps mét vingerafdruk.
En die is op de Mi Mix 2 zoooo lekker snel!
awesome!

Ja dat puzzelen is het probleem niet (vind ik stiekem juist wel leuk)
Dat 72 uur wachten vind ik wat minder leuk |:( (iets met geduld en nuttig)

Dus vrijdag dan maar eens die rom er op knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
fjux schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:57:
[...]

awesome!

Ja dat puzzelen is het probleem niet (vind ik stiekem juist wel leuk)
Dat 72 uur wachten vind ik wat minder leuk |:( (iets met geduld en nuttig)

Dus vrijdag dan maar eens die rom er op knallen!
Draai laatste .EU weekly en gebruik de Rabo Wallet app (voor NFC betalen) zonder problemen.
Scherm aan en betalen maar.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een aantal (niet diepe) krassen op mijn scherm terwijl ik bij mijn Nexus 6p er haast geen had in 2 jaar. Toeval?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
ny-hardcore schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:04:
[...]

Draai laatste .EU weekly en gebruik de Rabo Wallet app (voor NFC betalen) zonder problemen.
Scherm aan en betalen maar.
Moet je dan nog ergens iets instellen/wijzigingen bij je instellingen?
Heb de Global Stable en heb de Rabo Wallet geinstalleerd.
Maar heb hem nu 2x bij een pinapparaat gehouden (1x in de horeca en 1x bij de AH) maar er komt wel een tekst op de pinapparaat te staan (weet hem helaas niet precise meer) maar betalen lukt niet en vervolgens pak ik mijn pasje maar weer tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:37:
Heb al een aantal (niet diepe) krassen op mijn scherm terwijl ik bij mijn Nexus 6p er haast geen had in 2 jaar. Toeval?
Nu dik een maand in gebruik maar geen krassen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik er altijd op let dat mijn sleutels niet in dezelfde broekzak zitten als mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 18:02
Geen screenprotector?
Hoe bevalt de mix 2 tov de 6P? En dan met name het scherm. Het amoled van de 6P vind ik geweldig, maar hoe houdt dit zich tov van de lcd van de mix 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
DrNizeGuy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:09:
[...]

Geen screenprotector?
Hoe bevalt de mix 2 tov de 6P? En dan met name het scherm. Het amoled van de 6P vind ik geweldig, maar hoe houdt dit zich tov van de lcd van de mix 2
Ik vind dat je heel goed moet kijken om te zien dat het een LCD is. Je hebt niet heel snel door dat het een LCD is. Zwart waardes en kleuren zijn heel erg goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel. op 15-11-2017 13:16 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:09:
[...]

Geen screenprotector?
Scherm vind ik niet heel veel verschillen. Vind de Mi Mix 2 wel fijner.
Overigens houd ik hem niet bij mijn sleutels. Wacht op een hoesje via Ebay maar duurt lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
mouse1277 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:44:
[...]

Moet je dan nog ergens iets instellen/wijzigingen bij je instellingen?
Heb de Global Stable en heb de Rabo Wallet geinstalleerd.
Maar heb hem nu 2x bij een pinapparaat gehouden (1x in de horeca en 1x bij de AH) maar er komt wel een tekst op de pinapparaat te staan (weet hem helaas niet precise meer) maar betalen lukt niet en vervolgens pak ik mijn pasje maar weer tevoorschijn.
Nee, alleen scherm aan tijdens het tegen de terminal houden . Mogelijk dat de app op de achtergrond actief moet zijn? Miui sluit nogal snel dingen af dus ik heb miui optimisations onder Developers options uitgezet.

NFC staat op hce Wallet.

cd /pub && more beer

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik heb ook krassen op m'n scherm. Ongeveer een maandje oud.
@ny-hardcore Thanks. Ik heb Android optimisation ook uitgezet. Ik werd gek van het feit dat alles zo snel afgesloten word.

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00
Zonet de officiële update naar MIUI 9 gekregen (Global Stable). Die nu eens wat gaan testen... :)

• fjux
  • Nu online
otomoxd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:17:
Zonet de officiële update naar MIUI 9 gekregen (Global Stable). Die nu eens wat gaan testen... :)
yes same here. (wel een update van 600MB damn)

ik ga morgen wel denk ik de EU er opflashen maar ach. even proberen kan geen kwaad.

Overigens ben ik tegen nog een probleem aangelopen:
ik heb een huawei watch (android wear 2.0) maar de notificaties komen niet goed door.

ik heb alles al geprobeerd maar het lukt me maar niet.
sommige instellingen vinden is een ramp...

Telefoonjes etc komen wel netjes door, maar mijn notificaties niet... iemand ervaring mee?

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Ik heb de mijne ook binnen, besteld via Amazon Spanje. Levertijd was 2 dagen. Positief verrast dat het ook echt een global versie is, de volledige verpakking is Engels en er zit een Europese lader bij.

En wat een geweldig toestel, het is net of je een concept telefoon gebruikt! Miui is mij niet onbekend maar wel even wennen na Oxygen OS (Oneplus 3).

• ny-hardcore
fjux schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:22:
[...]

yes same here. (wel een update van 600MB damn)

ik ga morgen wel denk ik de EU er opflashen maar ach. even proberen kan geen kwaad.

Overigens ben ik tegen nog een probleem aangelopen:
ik heb een huawei watch (android wear 2.0) maar de notificaties komen niet goed door.

ik heb alles al geprobeerd maar het lukt me maar niet.
sommige instellingen vinden is een ramp...

Telefoonjes etc komen wel netjes door, maar mijn notificaties niet... iemand ervaring mee?
Android wear bij notificaties prioriteit geven,
miui optimalisaties uitschakelen in developer opties en
Android wear uitzonderen bij batterij optimalisatie.

Resetten en opnieuw pairen helpt ook nog wel eens.

Verder whatapp notificaties doen het in z'n algemeenheid, dus ook op niet miui , niet goed op wear 2.0 is mijn ervaring.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
ny-hardcore schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:59:
[...]

Verder whatapp notificaties doen het in z'n algemeenheid, dus ook op niet miui , niet goed op wear 2.0 is mijn ervaring.
Geen problemen hier met mijn Watch en Whatsapp. Heb je Android wear op altijd aan staan en niet battery save mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Nu online
RiCk schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:20:
[...]

Geen problemen hier met mijn Watch en Whatsapp. Heb je Android wear op altijd aan staan en niet battery save mode?
ny-hardcore schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:59:
[...]

Net na de update naar MIUI 9 werkte Android wear wel weer!

die optimalisatie instelling in het dev menu kende ik nog niet.

Ik had vannochtend wel een leuke verassing toen mijn wekker niet af ging. (wilde wat eerder beginnen met werk, maar werd gelukkig vanzelf wakker op de normale tijd)
Ook geen melding of iets dergelijks. na de reboot gaf hij aan dat ik mijn alarm gemist had. :+

ik ga vanavond de EU rom er op knallen. maar eens even kijken hoe dat gaat.

en hopen dat snel LinageOS of iets in die richting stable wordt!
ben nu al klaar met MIUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
fjux schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:53:
[...]

[...]

ben nu al klaar met MIUI
Doe dan een andere launcher installeren :-).
Action, Nova, whatever. Dan zie je ook pas de verschillen met MIUI (met name wat MIUI mist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Nu online
RiCk schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:32:
[...]

Action, Nova, whatever. Dan zie je ook pas de verschillen met MIUI (met name wat MIUI mist)
Dag 1 al de Google now launcher er op gezet. Moet niets hebben van die miui launcher ;)

Maar dat ie mijn wekker app heeft gestopt was echt even argh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Net de nieuwste xiaomi.eu weekly build erop gezet met face unlock.
Moet zeggen dat het best prima werkt.

Een gestrekt arm is net te ver maar als je de telefoon normaal houdt is het prima.
Ook hoef je niet in de camera te kijken maar gewoon naar je telefoon.
Dus als de telefoon op de tafel ligt kan je hem zo unlocken en hoef je niet perse je vingerafdruk scanner te gebruiken.

Kortom een goede toevoeging.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
psyy138 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:23:
Net de nieuwste xiaomi.eu weekly build erop gezet met face unlock.
Moet zeggen dat het best prima werkt.

Een gestrekt arm is net te ver maar als je de telefoon normaal houdt is het prima.
Ook hoef je niet in de camera te kijken maar gewoon naar je telefoon.
Dus als de telefoon op de tafel ligt kan je hem zo unlocken en hoef je niet perse je vingerafdruk scanner te gebruiken.

Kortom een goede toevoeging.
Ook net geïnstalleerd. Face ID nu ook. Wat een super vette toevoeging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
  • Nu online
Ik heb nu linage os geïnstalleerd en het is een hele verademing.

Op xda stond een build waar ze ook de bt audio weekend hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
fjux schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:20:

Ik ben er na 2 dagen miui ook een beetje klaar mee, was ook wel te verwachten als flashaholic. Unlock rechten heb ik al, maar jammer dat de proximity sensor nog niet werkt op aosp roms, dat houdt me nog tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
fjux schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:20:

Wat is er dan zo mis aan MIUI? Xiaomi.eu ROM is echt niks mis mee, en dan ziet het er ook nog eens veel beter uit qua GUI.

Wat mis je nu aan MIUI wat wel in stock android zit? Werkt prima.

Iemand een idee hoe veilig gezicht unlock is? Heb het idee dat als je er een foto voorhoud dat ie dan ook unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Nu online
Zackito schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:34:
[...]

Wat is er dan zo mis aan MIUI? Xiaomi.eu ROM is echt niks mis mee, en dan ziet het er ook nog eens veel beter uit qua GUI.

Wat mis je nu aan MIUI wat wel in stock android zit? Werkt prima.

Iemand een idee hoe veilig gezicht unlock is? Heb het idee dat als je er een foto voorhoud dat ie dan ook unlocked.
Het probleem van miui is dat het niet alleen maar een skin is. Ze hebben zo veel aan android aangepast dat ze ook veel kapot hebben gemaakt.

Er zit een veel te agressieve app killer in (doze)
Veel instellingen zijn verborgen of geheel weg gehaald.

En de notificaties zijn simpelweg gewoon ruk. Ik wil zien dat ik een mail heb ontvangen en van wie. Niet alleen de leuke notificatie dat ik een nieuw bericht heb....

Ik vind een eigen android skin echt geen probleem. Maar dit leek bijna niet meer op android. Maar dat is mijn mening en gelukkig kan ik iets doen om dat te veranderen op mijn telefoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
fjux schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:42:
[...]

Het probleem van miui is dat het niet alleen maar een skin is. Ze hebben zo veel aan android aangepast dat ze ook veel kapot hebben gemaakt.

Er zit een veel te agressieve app killer in (doze)
Veel instellingen zijn verborgen of geheel weg gehaald.

En de notificaties zijn simpelweg gewoon ruk. Ik wil zien dat ik een mail heb ontvangen en van wie. Niet alleen de leuke notificatie dat ik een nieuw bericht heb....

Ik vind een eigen android skin echt geen probleem. Maar dit leek bijna niet meer op android. Maar dat is mijn mening en gelukkig kan ik iets doen om dat te veranderen op mijn telefoon!
Juist dat het niet meer op androind blijft vindt ik geweldig. Geen idee welke instellingen je het over hebt, ook de app killer geen last van.

Overigesn heeft de xiaomi eu rom gewoon dezelfde notificatie systeem als stock android, originele MIUI notificaties is idd ruk.

[ Voor 6% gewijzigd door Zackito op 18-11-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Zackito schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:53:
[...]

Juist dat het niet meer op androind blijft vindt ik geweldig. Geen idee welke instellingen je het over hebt, ook de app killer geen last van.

Overigesn heeft de xiaomi eu rom gewoon dezelfde notificatie systeem als stock android, originele MIUI notificaties is idd ruk.
Bedankt voor je bericht, dan stap ik zsm over naar xiaomi.eu.. Die miui notifications zijn echt vreselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
RiCk schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:32:
[...]

Ik heb de mijne ook binnen en ben goed tevreden. Dat dual SIM werkt echt goed, heel intuïtief!

Die notificaties is inderdaad echt ruk, maar dat los je niet op met een launcher of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
Djerro123 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:09:
[...]

Ik heb de mijne ook binnen en ben goed tevreden. Dat dual SIM werkt echt goed, heel intuïtief!

Die notificaties is inderdaad echt ruk, maar dat los je niet op met een launcher of wel?
Klopt.
Het wordt beter met MIUI 9.
Wil je nu al wat anders, dan kan ik Material Notification Shade aanbevelen! Moet je wel even op altijd starten zetten. En als je alle apps sluit, sluit deze ook. Da's wel wat irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heion83
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-01 14:27
Ik heb inmiddels ook een xiaomi mi mix 2 aangeschaft. Erg mooie telefoon, maar vandaag even een nano sim gehaald bij vodafone en als ik de sim erin schuif doet deze niets? Staat er nog steeds no sim. Hij valt goed in de houder met chip van de sim naar beneden. Beide slots geprobeerd maar werkt niet. Enig idee wat ik kan doen?

Net even in mijn samsung gestopt maar ook deze zegt no sim. Echt vreemd, een nieuwe simkaart.

[ Voor 12% gewijzigd door Heion83 op 18-11-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Hetzelfde hier! Ik heb geen sleutels of andere scherpen dingeb in mijn broekzak maar toch heb ik kleine krasjes. Ze zijn gelukkig alleen te zien wanneer het licht op een bepaald manier erop schijnt.

Op mijn iPhone had ik een scherm voor 20 euro in china gekocht en die had na 3 maanden geen krassen.

Wel een beetje teleurgesteld hiermee. Krassen lijken overigens in een soort toplaag te zitte en iet in het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik heb ook moeite met Miui. Vroeger gebruikte ik al de Xiaomi.eu rom. Echter was het installeren best wel simpel. Gewoon updaten met de updater. Nu moet ik unlocken en fastboot installeren. Is er ergens een simpele tutorial om de laatste eu rom te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51
Russel88 schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:44:
Ik heb ook moeite met Miui. Vroeger gebruikte ik al de Xiaomi.eu rom. Echter was het installeren best wel simpel. Gewoon updaten met de updater. Nu moet ik unlocken en fastboot installeren. Is er ergens een simpele tutorial om de laatste eu rom te installeren?
XiaomiTool en dan komt alles goed. Maar eerst unlock rechten aanvragen en je MIUI account koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Voor diegene die de notificaties nog "niets" vinden, dit doet MIUI 9:
http://en.miui.com/thread-1099106-1-1.html

Ook goed om te weten is dat Global ROM met MIUI 9 uit is voor de Mi Mix 2.
http://en.miui.com/download-334.html

Met de flashing guide (http://en.miui.com/a-232.html) kan je eenvoudig updaten.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je de update (reeds) ontvangt via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Nu online
Russel88 schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:44:
"Simpel" is het helaas niet.

Maar op de forums van Xiaomi.eu hebben ze wel een mooie handleiding gemaakt met alle stappen er in:

https://xiaomi.eu/communi...m-to-xiaomi-eu-rom.42099/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
@Roy1985 @fjux
Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer deze week m'n telefoon wel te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Nu online
Russel88 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:57:
@Roy1985 @fjux
Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer deze week m'n telefoon wel te flashen.
Let wel op dat je 72H moet wachten nadat je het de 1e keer hebt geprobeerd.

van die handleiding moet je het gehele gedeelte van Unlocking the phone eerst doen. Daarna moet je 72H wachten voor je verder kan.

ik adviseer om dat dus nu al te gaan doen. dan kun je over 3 dagen de rom gaan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:53
Ik ben inmiddels een maand eigenaar van de Mi Mix 2. Over het algemeen een fijne telefoon, maar ik heb twee issues die ik, nog Google, heb kunnen verhelpen. Ik hoopte dat MIUI 9 de problemen zouden oplossen, maar dat blijkt niet het geval.

1. De error 'no app can perform this action' als je een foto vanuit Google Photos probeert in te stellen als wallpaper. Dit zou te maken hebben met het feit dat Google Photos te weinig rechten heeft, maar ook als ik de app alle rechten geef blijft dit bestaan.
Hetzelfde probleem heb ik als ik via Google Calendar alle deelnemers van een meeting wil mailen. Hij snapt niet dat hij dan de email-app moet openen.

2. NFC betalingen. Ik gebruik de ABN Amro Wallet. Het instellen en uitlezen van de kaart gaat zonder problemen, maar bij betaling gebeurt er he-le-maal niets. Ook hier online al meerdere stappenplannen geprobeert, maar nog zonder succes helaas.

Beiden erg irritant, hebben meer hier last van / kunnen het reproduceren? Of weten jullie eventueel oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
T-!-M schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:28:
Ik ben inmiddels een maand eigenaar van de Mi Mix 2. Over het algemeen een fijne telefoon, maar ik heb twee issues die ik, nog Google, heb kunnen verhelpen. Ik hoopte dat MIUI 9 de problemen zouden oplossen, maar dat blijkt niet het geval.

1. De error 'no app can perform this action' als je een foto vanuit Google Photos probeert in te stellen als wallpaper. Dit zou te maken hebben met het feit dat Google Photos te weinig rechten heeft, maar ook als ik de app alle rechten geef blijft dit bestaan.
Hetzelfde probleem heb ik als ik via Google Calendar alle deelnemers van een meeting wil mailen. Hij snapt niet dat hij dan de email-app moet openen.

2. NFC betalingen. Ik gebruik de ABN Amro Wallet. Het instellen en uitlezen van de kaart gaat zonder problemen, maar bij betaling gebeurt er he-le-maal niets. Ook hier online al meerdere stappenplannen geprobeert, maar nog zonder succes helaas.

Beiden erg irritant, hebben meer hier last van / kunnen het reproduceren? Of weten jullie eventueel oplossingen?
Ik kan alleen het tweede bevestigen, als ik de wallet app open heb werkt het wel, als de app niet op de voorgrond staat doet hij niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Het eerste kan ik ook bevestigen op miui 9 global, ik wil straks overstappen op xiaomi.eu of epic rom, ben benieuwd of het daar ook in zit.

Als je de afbeelding opslaat, kan je daarna de foto instellen als achtergrond met de ingebouwde galerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:33
T-!-M schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:28:

Djerro123 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:18:
[...]

Ik kan alleen het tweede bevestigen, als ik de wallet app open heb werkt het wel, als de app niet op de voorgrond staat doet hij niks..
Ik had op het begin dit probleem ook, maar na de volgende dingen ingesteld te hebben werkt het wel perfect!:
  • Settings --> More --> Secure Element position, deze moet op HCE wallet staan. Staat hij daar al op? Dan even een keer switchen naar een andere en weer terug zetten.
  • Settings --> More --> Tap & Pay, Standaard app natuurlijk op de ABN Wallet app zetten (zal hij denk ik al staan)
  • Settings --> Installed Apps --> ABN AMRO Wallet, hier moet je een paar dingen instellen: Zorgen dat Autostart aan staat, bij Other Permissions zorgen dat hij van NFC gebruik mag maken, en Start in Background, en Battery saver op No Restrictions zetten.
Hierna werkte bij mij de Wallet app vlekkeloos, scherm aan en tegen de betaalautomaat houden, zonder de telefoon te unlocken! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Bedankt voor de reacties! Balen dat jullie tegen dezelfde issues aanlopen..
Vin87 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:01:
Het eerste kan ik ook bevestigen op miui 9 global, ik wil straks overstappen op xiaomi.eu of epic rom, ben benieuwd of het daar ook in zit.

Als je de afbeelding opslaat, kan je daarna de foto instellen als achtergrond met de ingebouwde galerij.
Ja, de wallpaper instellen gaat via een omweg prima. Vervelender vind ik het emailen van de gasten in de agenda. Daarvoor heb ik nu Outlook geinstalleerd, dan werkt het wel.
Pimmeke1989 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:11:
[...]

[...]

Ik had op het begin dit probleem ook, maar na de volgende dingen ingesteld te hebben werkt het wel perfect!:
  • Settings --> More --> Secure Element position, deze moet op HCE wallet staan. Staat hij daar al op? Dan even een keer switchen naar een andere en weer terug zetten.
  • Settings --> More --> Tap & Pay, Standaard app natuurlijk op de ABN Wallet app zetten (zal hij denk ik al staan)
  • Settings --> Installed Apps --> ABN AMRO Wallet, hier moet je een paar dingen instellen: Zorgen dat Autostart aan staat, bij Other Permissions zorgen dat hij van NFC gebruik mag maken, en Start in Background, en Battery saver op No Restrictions zetten.
Hierna werkte bij mij de Wallet app vlekkeloos, scherm aan en tegen de betaalautomaat houden, zonder de telefoon te unlocken! :*)
Helaas, bovenstaande stappen meermaals gevolgd. Ze stonden nog zoals je aangaf. Het werkt nog niet.. Wellicht maar eens een hard reset proberen, wellicht dat dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
T-!-M schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:55:
Bedankt voor de reacties! Balen dat jullie tegen dezelfde issues aanlopen..

[...]

Ja, de wallpaper instellen gaat via een omweg prima. Vervelender vind ik het emailen van de gasten in de agenda. Daarvoor heb ik nu Outlook geinstalleerd, dan werkt het wel.

[...]

Helaas, bovenstaande stappen meermaals gevolgd. Ze stonden nog zoals je aangaf. Het werkt nog niet.. Wellicht maar eens een hard reset proberen, wellicht dat dat het probleem oplost.
Bij mij werkt het nu wel lijkt het, ook alles bij mij stond goed behalve battery restrictions. Vreemd, werkt het wel als je de wallet app open hebt en dan tegen de terminal aanhoudt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-!-M
Djerro123 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:06:
[...]

Bij mij werkt het nu wel lijkt het, ook alles bij mij stond goed behalve battery restrictions. Vreemd, werkt het wel als je de wallet app open hebt en dan tegen de terminal aanhoudt?
Hier nu ook! Alles nog een keer nagelopen, inderdaad de battery restrictions stond niet goed. Super. Dat is weer een probleem minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Na ruim een week Miui, waarvan een paar dagen Epic rom ben ik gezwicht ..

Ik draai nu XenonHD, gebaseerd op AOSP. Eén woord .. HEERLIJK! Enige nadeel voor nu, proximity sensor werkt niet, maar ik gebruik nu een app die het scherm automatisch vergrendelt als je belt . Screen on time ruim 5 uur, eigenlijk idem aan Miui 9. Nu wachten tot die kernel sources eindelijk eens worden vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ik heb een heel irritant probleem dat flitsmeister zichzelf uit zet (omdat hij geen beweging detecteert) als hij in de achtergrond draait. Ik heb google maps op de voorgrond draaien met een route en flitsmeister in de achtergrond.

Als ik flitsmeister op de voorgrond heb draaien blijft hij het wel doen.. Iemand een idee waardoor dit komt ?

Ik draai MIUI 9.1.9.0.NDECNEI (originele chinese rom nog met engelse taal ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Laatst online: 09-09 21:11
vraagje hoe is de geluids kwaliteit in een lawaaierige omgeving ?
YouTube: Shitty sound quality on Xiaomi Mi Mix 2
Op dit filmpje is het echt dramatisch

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
vortexnl1982 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:54:
Ik heb een heel irritant probleem dat flitsmeister zichzelf uit zet (omdat hij geen beweging detecteert) als hij in de achtergrond draait. Ik heb google maps op de voorgrond draaien met een route en flitsmeister in de achtergrond.

Als ik flitsmeister op de voorgrond heb draaien blijft hij het wel doen.. Iemand een idee waardoor dit komt ?

Ik draai MIUI 9.1.9.0.NDECNEI (originele chinese rom nog met engelse taal ingesteld).
Heb je battery restriction aan staan? (Settings -> Battery -> Manage apps' battery usage -> flitsmeister -> unrestricted?

Ga vanmiddag namelijk ook FM uitproberen voor het eerst op het toestel, ben benieuwd of ik hetzelfde heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Djerro123 schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:58:
[...]

Heb je battery restriction aan staan? (Settings -> Battery -> Manage apps' battery usage -> flitsmeister -> unrestricted?

Ga vanmiddag namelijk ook FM uitproberen voor het eerst op het toestel, ben benieuwd of ik hetzelfde heb :)
Bedankt voor de tip! Battery restrictions stond aan, ik denk dat dat het probleem was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Voor de liefhebbers:
V&A aangeboden: Xiaomi Mi Mix 2 128GB Zwart

doe een mooi bod en hij is van jou!

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Vandaag is er een nieuwe versie van de Global Beta (7.12.1) uitgekomen, met daarin de langverwachte toevoeging:
-New Notification Shade
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ksQU4b/193025sgdote4yzt6qenb2.jpg
Een van de meest "gehate" functies van MIUI was de manier waarop notificaties weergegeven worden, maar dat hebben ze dus in de laatste Beta aangepast!
Let wel op, dat deze waarschijnlijk niet komt in de custom versies van MIUI (xiaomi.eu / Epic), aangezien deze de basis van hun ROM hebben gebaseerd op de China versie, en niet op de Global.
Net de update geinstalleerd op m'n Mix2, en werkt perfect! Kan nu gewoon met 1 vinger de notificatie uitklappen en beantwoorden! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Pimmeke1989 op 01-12-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Pimmeke1989 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:27:
Vandaag is er een nieuwe versie van de Global Beta (7.12.1) uitgekomen, met daarin de langverwachte toevoeging:
-New Notification Shade
[afbeelding]
Een van de meest "gehate" functies van MIUI was de manier waarop notificaties weergegeven worden, maar dat hebben ze dus in de laatste Beta aangepast!
Let wel op, dat deze waarschijnlijk niet komt in de custom versies van MIUI (xiaomi.eu / Epic), aangezien deze de basis van hun ROM hebben gebaseerd op de China versie, en niet op de Global.
Net de update geinstalleerd op m'n Mix2, en werkt perfect! Kan nu gewoon met 1 vinger de notificatie uitklappen en beantwoorden! _/-\o_
Awesome. Dit was één van m'n ergenissen om MIUI te gebruiken. Dit mag je ook wel in het MIUI topic plaatsen, want dit is wel belangrijke informatie wat meer over de ROM dan het toestel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Ziet er goed uit!
Ik draai echter xiaomi.eu nu, maar met dit zou ik wel weer naar Global willen.
Is daar een simpele wijze voor eigenlijk? Met back-up & restore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 10-09 13:26
RiCk schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:25:
Ziet er goed uit!
Ik draai echter xiaomi.eu nu, maar met dit zou ik wel weer naar Global willen.
Is daar een simpele wijze voor eigenlijk? Met back-up & restore?
Ingebouwde lokale backup van MIUI.

Of als je alleen je apps wilt overzetten: Titanium Backup.

En voor de zekerheid een TWRP-backupje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Amai! Zou nu ook wel de global ROM willen.

Waarom zouden de nieuwe notifications niet van de global naar de chinese komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Zackito schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:06:
Amai! Zou nu ook wel de global ROM willen.

Waarom zouden de nieuwe notifications niet van de global naar de chinese komen?
Harder geklaag door de Europeanen?

Nu aan het installeren :-)
Zonder back-up.

-- GRMBL!
Van Xiaomi.eu ROM weer proberen terug te gaan naar Global ROM ging verkeerd.
Hij bleef in running openrecoveryscript hangen!
Met veel moeite weer terug naar TWRP kunnen gaan om de Xiaomi.eu te installeren.

[ Voor 25% gewijzigd door RiCk op 02-12-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb nu een week de Mi Mix 2 ter vervanging van de Nexus 6P. Het toestel bevalt mij goed. Op dit moment loopt hij op de Global Rom 9.1.2. Hoe kan ik wisselen naar de Global 7.12.1.
Toestemming om te rooten heb ik binnen.

Verder gebruik ik AccuBattery. Na een nacht opladen zit ik op 87% ofwel 2959 mAH.
Is dit normaal of is er iets met de battery. Heb net contact gehad met Belsimpel en zij gaan mij terugbellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
celica2001 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:42:
Ik heb nu een week de Mi Mix 2 ter vervanging van de Nexus 6P. Het toestel bevalt mij goed. Op dit moment loopt hij op de Global Rom 9.1.2. Hoe kan ik wisselen naar de Global 7.12.1.

Verder gebruik ik AccuBattery. Na een nacht opladen zit ik op 87% ofwel 2959 mAH.
Is dit normaal of is er iets met de battery. Heb net contact gehad met Belsimpel en zij gaan mij terugbellen.
Ik zit na ongeveer 1.5 a 2 uur op de volle 100%, dus lijkt mij niet goed! Voor de rest ben ik heel tevreden over mijn batterij. Kan een hele dag redelijk intensief gebruiken en kom dan thuis met zo'n 40 % over:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47

Mijn ervaring met accubattery is dat gaandeweg wat accurater wordt, ik zou niet direct uitgaan van een defecte battery met die score na de eerste keer laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito

Lijkt mij een defecte batterij of een bug, hij hoort gelijk naar 100% op te laden. Hierna switch de oplader naar druppelen. Is je oplader nog steeds warm als je telefoon 87% opgeladen is?

Mijn mix 2 laad binne anderhalf uur op naar 100 lrocent, misschien nog wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Zackito schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:53:
[...]

Lijkt mij een defecte batterij of een bug, hij hoort gelijk naar 100% op te laden. Hierna switch de oplader naar druppelen. Is je oplader nog steeds warm als je telefoon 87% opgeladen is?

Mijn mix 2 laad binne anderhalf uur op naar 100 lrocent, misschien nog wel sneller.
Ik denk dat @celica2001 bedoelt dat accubbattery aangeeft dat de battery health maar 87% is. Bij mij geeft hij trouwens 79% aan (na 1x laden dat wel, maar apart is het wel).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mbxqLMkANaEneDiGzHfihNva/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Laatst online: 16-07-2024
DrNizeGuy schreef op zondag 3 december 2017 @ 07:06:
[...]

Ik denk dat @celica2001 bedoelt dat accubbattery aangeeft dat de battery health maar 87% is. Bij mij geeft hij trouwens 79% aan (na 1x laden dat wel, maar apart is het wel).
[afbeelding]
Dit is inderdaad wat ik bedoeld.
Na een week kom ik op maximaal 88%.
Mijn vorige telefoon, een Nexus 6p kwam meteen nadat de accu vervangen was op 108%.
Blijf het vreemd vinden, na een dag normaal gebruik heb ik 's avonds nog 30-50% over.
Lijkt normaal.
Toch maar even wachten op de reactie van Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Pimmeke1989 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:27:
-New Notification Shade
[afbeelding]
Hoe lang zal dit ongeveer duren voordat het naar de stable zal komen denk je? En kan je nu ook op het lock screen je notificaties uitvouwen? Kijk er erg naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Djerro123 schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:21:
[...]

Hoe lang zal dit ongeveer duren voordat het naar de stable zal komen denk je? En kan je nu ook op het lock screen je notificaties uitvouwen? Kijk er erg naar uit!
Ik merk nog wel dat het nog niet helemaal perfect is, uitklappen is een beetje buggy bij meerdere notificaties, twee icoontjes bij 1 melding. Dus wanneer hij naar de Stable komt, zal denk ik nog wel ff duren. Maar aangezien er laatst nog een update was geweest voor de Stable, wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Vandaag was het weer tijd voor het NL-Alert controle bericht, maar ik heb geen melding gehad.
Instellingen hiervoor kan ik ook niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
DrNizeGuy schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:42:
Vandaag was het weer tijd voor het NL-Alert controle bericht, maar ik heb geen melding gehad.
Viel mij ook op ja, welke ROM draai je? Hebben de Xiaomi.eu mensen het wel ontvangen? Ik draai global stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Djerro123 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:30:
[...]

Viel mij ook op ja, welke ROM draai je? Hebben de Xiaomi.eu mensen het wel ontvangen? Ik draai global stable.
Hier Global Beta.
Ook geen melding, ook geen instelling. Heb wat Gegoogled en het lijkt te ontbreken in mijn ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Djerro123 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:30:
[...]

Ik heb de .eu versie, de functie ontbreekt dus in elke rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
DrNizeGuy schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:42:
Ik heb hem wel gehad. Ik draai de weekly xiaomi.eu building maar waar de instellingen staan en waar ik het bericht terug kan vinden is mij een raadsel, maar ik kreeg hem in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Beste gebruikers van de Mi mix2. Wat vinden jullie van de camera in kwaliteit? Volgens meerdere reviews zou deze te wensen over laten. Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
zuukie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:54:
Beste gebruikers van de Mi mix2. Wat vinden jullie van de camera in kwaliteit? Volgens meerdere reviews zou deze te wensen over laten. Hoor graag van jullie.
Hmm ik doe nooit zoveel met foto's, ik vind het lastig oordelen dus. Het valt mij iig niet tegen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Laatst online: 14-08 10:19
Heren en Dames,

Ik zie veel voorbij komen over de ROMs ed.
Maar hoe zijn jullie ervaringen met de gsm. Bel kwaliteit, gebruikers ervaring ed.

Ik zit er over te twijfelen om deze te kopen ter vervanging van mijn P8lite. (deze kan echt niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47
Flix83 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:41:
Heren en Dames,

Ik zie veel voorbij komen over de ROMs ed.
Maar hoe zijn jullie ervaringen met de gsm. Bel kwaliteit, gebruikers ervaring ed.

Ik zit er over te twijfelen om deze te kopen ter vervanging van mijn P8lite. (deze kan echt niet meer)
Na een maand gebruik kan ik hem echt aanraden. Let wel dat miui een love it or hate it ding is maar zeker een andere launcher kan daar veel bij helpen. Verder is het unlockproces vervelend maar niet onoverkomelijk en de afwezigheid van een multicolor notificatieled (kan alleen wit) iets wat ik tegenover mijn voorgaande telefoon mis. Ook is hij groter dan de p8. Belkwaliteit is prima te noemen op miui global 9.1 met VoLTE.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Mix 2] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi Mix 2] Het grote Accessoires topic