Ik vind deze op Banggood een schone aanbieding, jammer dat ik niet weet of ik btw moet betalen want dan komt het terug op 360€. De prijs is heel goed, zoek maar een keer een telefoon met die specs en scherm voor die prijs....
Kan er iemand eventueel m een link geven naar de mi mix 2 voor 300 euro op banggood? Als ik op hun site kijk is de goedkoopste 369€
https://www.banggood.com/collection-5789.html
Staat er nog steeds. Maar ge moet deze coupon gebruiken: 5BGMix2
Mogelijke referral verwijderd.
Mogelijke referral verwijderd.
[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 07-05-2018 09:50 ]
Dropship/Remove Banggood labels aanvinken en gaan met die banaanSchumi_wk schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:19:
Ik vind deze op Banggood een schone aanbieding, jammer dat ik niet weet of ik btw moet betalen want dan komt het terug op 360€. De prijs is heel goed, zoek maar een keer een telefoon met die specs en scherm voor die prijs....
IMHO een koopje voor € 300 !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Je kunt voor een meerprijs je verzekeren tegen importkosten, hiervoor heb je 2 opties;Schumi_wk schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:19:
- Tariff Insurance a €11,07
- Priority Direct Mail a €11,74
Met de laatste optie heb je ook het voordeel dat je bestelling nog sneller aankomt
(6-14 werkdagen ipv 7-20)
Bron voor PDM: http://forum.fok.nl/topic/2339026
Bedankt! Ga em zo bestellen!Schumi_wk schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:52:
https://www.banggood.com/...65&rmmds=home-top-bBanner
Ik heb de mail ook gehad, ikj heb nu nog een Redmi 3 Pro die eigenlijk voldoet, maar dit is wel een mooi toestel. Het enige waar ik me aan iriteer bij mijn huidige toestel is het brakke internet, heb geen Global versie. Maar misschien zou ik dan beter dat goedkopere toestel (de A1) uit diezelfde mail kopen of wachten op de A2.
Ik lees dat jullie de camera niet zo goed vinden? In vergelijking met wat vinden jullie die niet zo goed? Ik vind de camera op mijn Redmi 3 Pro zelfs al redelijk en verwacht dat dit een stuk beter is.
Ik lees dat jullie de camera niet zo goed vinden? In vergelijking met wat vinden jullie die niet zo goed? Ik vind de camera op mijn Redmi 3 Pro zelfs al redelijk en verwacht dat dit een stuk beter is.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Vanavond waren eindelijk de 72 uur voorbij. Ik heb meteen de bootloader geunlockt, TWRP als recovery geflasht en LinageOS met OpenGApps geinstalleerd.thorgal21 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:13:
[...]
Ik wilde vanmiddag mijn Mi Mix 2 unlocken, echter gaf hij de eerste keer aan dat ik mijn Mi account nog moest koppelen onder Developer Options... Prima, gedaan. Echter heeft hij dit dus ook als een "poging" geteld en moet ik nu 72 uur wachtenVrij stom systeem maar goed, niets aan te doen! Van 't weekend nog maar eens proberen.
Werkt allemaal prima, enkele kleine "bugs" echter bevalt hij verassend goed voor een eerste build. Nog geen rare zaken of dingen meegemaakt.
Accu lijkt (zover ik nu kan inschatten) niet slechter te zijn dan MIUI, maar wellicht moet hij nog even "calibreren" o.i.d.
Tot nu toe dus erg positief over LineageOS!
Ik heb hem ook besteld maar hij had helemaal geen optie tot Tariff Insurance? Als ik naar je link kijk zit die gewoon bij PDM in.Thomasvt schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:44:
[...]
Je kunt voor een meerprijs je verzekeren tegen importkosten, hiervoor heb je 2 opties;
- Tariff Insurance a €11,07
- Priority Direct Mail a €11,74
Met de laatste optie heb je ook het voordeel dat je bestelling nog sneller aankomt
(6-14 werkdagen ipv 7-20)
Bron voor PDM: http://forum.fok.nl/topic/2339026
Bij PDM is deze optie niet zichtbaar omdat dit inbegrepen zit. Direct Mail heeft wel de optie voor tariff insurance.BPP schreef op zondag 6 mei 2018 @ 09:03:
[...]
Ik heb hem ook besteld maar hij had helemaal geen optie tot Tariff Insurance? Als ik naar je link kijk zit die gewoon bij PDM in.
Ik noemde echter de opties op hoe je jezelf zou kunnen verzekeren tegen importheffing
Werkt jij de google camera goed? Deze crasht bij mij.thorgal21 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:34:
[...]
Vanavond waren eindelijk de 72 uur voorbij. Ik heb meteen de bootloader geunlockt, TWRP als recovery geflasht en LinageOS met OpenGApps geinstalleerd.
Werkt allemaal prima, enkele kleine "bugs" echter bevalt hij verassend goed voor een eerste build. Nog geen rare zaken of dingen meegemaakt.
Accu lijkt (zover ik nu kan inschatten) niet slechter te zijn dan MIUI, maar wellicht moet hij nog even "calibreren" o.i.d.
Tot nu toe dus erg positief over LineageOS!
Welk gapps package heb je geflasht?
Ik heb nano geflasht, ik gebruik volgens mij de standaard LineageOS camera.Chaser2600 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:18:
[...]
Werkt jij de google camera goed? Deze crasht bij mij.
Welk gapps package heb je geflasht?
Ah dat verklaart het inderdaadthorgal21 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:50:
[...]
Ik heb nano geflasht, ik gebruik volgens mij de standaard LineageOS camera.
De camera app uit gapps werkt op zich wel, totdat je de update uit de playstore installeert
Geen ramp, gewoon niet updaten... Maar het camera icoontje valt nu een beetje uit de toon bij de rest (die wel mooi rond zijn)
Is er hier iemand die ook (nog steeds) een probleem heeft met Preferred Network Type? Telkens ik mijn telefoon herstart, moet ik die manueel gaan aanpassen, want anders heb ik problemen met 4G/Bellen. Dit is op het Belgische Proximus netwerk... Heb hier en daar nog al gelezen dat mensen daar een probleem mee hebben, maar niet iedereen heeft dit? Heeft er iemand eventueel een oplossing voor dit probleem? Origineel kwam mijn Mix 2 toe met de China ROM (eerste week besteld), heb dan zelf de Global ROM geflasht vanaf die uitgekomen is en ondertussen ook alle updates gehad daarop, maar het probleem blijft...
Ben aan het denken om LineageOS te flashen in de nabije toekomst, als alles zeker goed werkt, maar ondertussen ben ik al zo gewoon aan sommige MIUI functies dat ik wat twijfel... Ik gebruik nu de Full Screen mode met de iPhone X-like gestures (die bestaat sinds laatste update), ik vermoed dat dit niet mogelijk is met Lineage? Ik wil natuurlijk ook nog altijd banking apps enzoverder gebruiken maar ik denk dat dat geen probleem zal zijn?
Ben aan het denken om LineageOS te flashen in de nabije toekomst, als alles zeker goed werkt, maar ondertussen ben ik al zo gewoon aan sommige MIUI functies dat ik wat twijfel... Ik gebruik nu de Full Screen mode met de iPhone X-like gestures (die bestaat sinds laatste update), ik vermoed dat dit niet mogelijk is met Lineage? Ik wil natuurlijk ook nog altijd banking apps enzoverder gebruiken maar ik denk dat dat geen probleem zal zijn?
Inmiddels opgelost door de camera2api in de build.prop aan te zettenChaser2600 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:14:
[...]
Ah dat verklaart het inderdaad
De camera app uit gapps werkt op zich wel, totdat je de update uit de playstore installeert
Geen ramp, gewoon niet updaten... Maar het camera icoontje valt nu een beetje uit de toon bij de rest (die wel mooi rond zijn)
In Lineage zitten niet de gestures zoals je dat bij de laatste MIUI hebt. Er zijn wel apps in de playstore waarmee je gestures kunt gebruiken, maar vind dat niet zo strak werken als in MIUI.otomoxd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:48:
Ik gebruik nu de Full Screen mode met de iPhone X-like gestures (die bestaat sinds laatste update), ik vermoed dat dit niet mogelijk is met Lineage? Ik wil natuurlijk ook nog altijd banking apps enzoverder gebruiken maar ik denk dat dat geen probleem zal zijn?
Bank app (Rabobank) heb ik geen problemen mee, werkt prima.
Hoi,
Ik gebruik momenteel de miui stable 9.5.6.0. Bij de vorige versies kreeg ik gewoon muziek info in m'n auto als ik m'n telefoon via bt koppelde aan m'n auto. Maar nu laat hij niks zien. Ook niet bij een leenauto.
Probleem lijkt dus bij m'n telefoon te liggen. Ik heb Spotify genoeg rechten gegeven. Alles waar hij om vraagt. Autostart ook aangezet. Battery saver uitgezet.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik gebruik momenteel de miui stable 9.5.6.0. Bij de vorige versies kreeg ik gewoon muziek info in m'n auto als ik m'n telefoon via bt koppelde aan m'n auto. Maar nu laat hij niks zien. Ook niet bij een leenauto.
Probleem lijkt dus bij m'n telefoon te liggen. Ik heb Spotify genoeg rechten gegeven. Alles waar hij om vraagt. Autostart ook aangezet. Battery saver uitgezet.
Ik heb deze daarnet proberen te bestellen. De code wordt zo te zien op het eerste zicht aanvaard maar zodra ik naar 'Checkout' ga, rekent hij wel weer het volle pond aan.Schumi_wk schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:52:
https://www.banggood.com/collection-5789.html
[mbr]Mogelijke referral verwijderd.[/]
Bij Geekbuying staat de global version aan 360 in DE warehouse, dan is die toch interessanter.
Ik heb wat reviews bekeken/gelezen en is de telefoon inderdaad zo glad als verschillende keren wordt aangehaald?
Inmiddels is 9.5.8.0 uit, die het opgelost? Anders denk ik dat je het beste een bug report aan kan maken of het op het miui forum kan vragen want ik heb er persoonlijk geen last van.Russel88 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:11:
Hoi,
Yes. Laatste update heeft het probleem verholpen. Ik zie in de auto m'n muziek info en kan weer muziek skippen.Dejagan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:02:
[...]
Inmiddels is 9.5.8.0 uit, die het opgelost? Anders denk ik dat je het beste een bug report aan kan maken of het op het miui forum kan vragen want ik heb er persoonlijk geen last van.
Ik ben weer blij.
Ik heb de mijne nu sinds november en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Wel zwichtte ik bijna voor een Oneplus 6, maar de stap is gewoon te klein en die notch ...
Na maanden Xiaomi.eu gedraaid te hebben (prima stabiel) heb ik afgelopen week LineageOS en AICP geprobeerd, eerste indruk is prima, alleen de vingerafdruk is iets minder snel. Verder in de afgelopen maanden geen problemen gehad, 1x heb ik moeten opruimen omdat de 64gb vol liep (vooral rom installatiebestanden).
Stiekem hoop ik dat Xiaomi een high-end Androidone telefoon uit brengt, dan wordt dat de volgende
Zo niet, dan doe ik zo nog een jaartje met deze Mi Mix 2 en dat is voor mijn doen heel erg lang, non-notch bezel-less blijft gewoon erg gaaf en uniek!
Na maanden Xiaomi.eu gedraaid te hebben (prima stabiel) heb ik afgelopen week LineageOS en AICP geprobeerd, eerste indruk is prima, alleen de vingerafdruk is iets minder snel. Verder in de afgelopen maanden geen problemen gehad, 1x heb ik moeten opruimen omdat de 64gb vol liep (vooral rom installatiebestanden).
Stiekem hoop ik dat Xiaomi een high-end Androidone telefoon uit brengt, dan wordt dat de volgende
Terugkomend op mijn audio Bluetooth probleem. 2 dagen na de update deed ie het weer niet. Waarschijnlijk had ik in de tussentijd een andere audio app dan Spotify geopend.
Telefoon uitgezet en weer opgestart. Toen deed ie het weer. Trucje heeft maar 1 keer gewerkt.
Aantal dagen geleden heb ik de Developer Options aangezet. En in 1 van die opties kun je Bluetooth avrcp versie veranderen. Deze veranderd van 1.4 naar 1.6. En nu doet ie het weer zoals het moet.
Ik zag ook dat je de Bluetooth audio codec kan zetten op aptx HD. Duurdere bluetooth koptelefoon ondersteunen deze codec. Zou wel gaaf zijn als dit gewoon werkt. Ik kan het niet testen omdat ik niet zo'n koptelefoon heb. En verwacht niet dat m'n auto deze ondersteunt.
Telefoon uitgezet en weer opgestart. Toen deed ie het weer. Trucje heeft maar 1 keer gewerkt.
Aantal dagen geleden heb ik de Developer Options aangezet. En in 1 van die opties kun je Bluetooth avrcp versie veranderen. Deze veranderd van 1.4 naar 1.6. En nu doet ie het weer zoals het moet.
Ik zag ook dat je de Bluetooth audio codec kan zetten op aptx HD. Duurdere bluetooth koptelefoon ondersteunen deze codec. Zou wel gaaf zijn als dit gewoon werkt. Ik kan het niet testen omdat ik niet zo'n koptelefoon heb. En verwacht niet dat m'n auto deze ondersteunt.
Ik gebruik nu een aantal weken een Ressurection Remix built met edge gestures, werkt prima![b][message=55118369,noline]
Zie: https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-1-t3761585
Inmiddels zelf ook een Mi Mix 2 aangeschaft ter vervanging van mijn Nexus 6P. Eigenlijk wel heel blij mee, ook al draai ik nu standaard MIUI. Apparaat is gewoon vele malen sneller en de batterijduur is ook weer fatsoenlijk. Dat was echt een drama aan het worden met de Nexus 6P.
Met de laatste update ook gesture based navigation aangezet en dat gaat prima. Je moet er wel aan wennen en met sommige toetsen aan de rand van het toetsenbord is het soms nog wel even stoeien. Als ik een swipe beweging vanuit de P wil maken, denkt MIUI namelijk dat ik terug wil in de navigatie. Wat dat betreft zit ik eigenlijk wel echt te wachten op MIUI 10. Hopelijk hebben ze daar het e.e.a. verbeterd.
Wel heb ik specifiek voor de 2 gekozen in plaats van de 2S. Alhoewel het een nieuwer toestel is, vond ik het prijsverschil ten opzichte van de specificaties te groot. Ook voldoet de 2 prima aan mijn verwachtingen.
Nog wel een opmerkelijk puntje is trouwens dat mijn vriendin d'r Mi Mix 2 (gekocht net na de introductie) een Chinese variant is, terwijl ik een Europese / Global variant heb. Zij had dan ook een Chinees/Engelse handleiding erbij en ik een Spaans/Engelse handleiding. Ook het achterpaneel is net wat anders. Die van haar is iets donkerder en heeft een iets andere tekst. Verder gewoon identiek natuurlijk. Allebei ook gekocht bij Belsimpel.
Met de laatste update ook gesture based navigation aangezet en dat gaat prima. Je moet er wel aan wennen en met sommige toetsen aan de rand van het toetsenbord is het soms nog wel even stoeien. Als ik een swipe beweging vanuit de P wil maken, denkt MIUI namelijk dat ik terug wil in de navigatie. Wat dat betreft zit ik eigenlijk wel echt te wachten op MIUI 10. Hopelijk hebben ze daar het e.e.a. verbeterd.
Wel heb ik specifiek voor de 2 gekozen in plaats van de 2S. Alhoewel het een nieuwer toestel is, vond ik het prijsverschil ten opzichte van de specificaties te groot. Ook voldoet de 2 prima aan mijn verwachtingen.
Nog wel een opmerkelijk puntje is trouwens dat mijn vriendin d'r Mi Mix 2 (gekocht net na de introductie) een Chinese variant is, terwijl ik een Europese / Global variant heb. Zij had dan ook een Chinees/Engelse handleiding erbij en ik een Spaans/Engelse handleiding. Ook het achterpaneel is net wat anders. Die van haar is iets donkerder en heeft een iets andere tekst. Verder gewoon identiek natuurlijk. Allebei ook gekocht bij Belsimpel.
Daarvan zou een foto in dit topic natuurlijk niet misstaan.alex3305 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:38:
@Dejagan bij deze. Het kleurverschil is lastig te zien vanwege de weerspiegeling. Het is ook echt heel minimaal. De telefoon waar ook Mi opstaat is de Chinese variant.

Mijne heeft de achterkant zonder 'mi' en komt uit china, grappig om te zien dat er dus blijkbaar twee versies van de achterkant zijn, bedankt!alex3305 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:35:
@Dejagan bij deze. Het kleurverschil is lastig te zien vanwege de weerspiegeling. Het is ook echt heel minimaal. De telefoon waar ook Mi opstaat is de Chinese variant.
[afbeelding]
[afbeelding]
Uiteindelijk komen ze allemaal uit China, maar de versie die wordt verkocht met global rom heeft geen "Mi", en die met de Chinese rom wel.Dejagan schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:22:
[...]
Mijne heeft de achterkant zonder 'mi' en komt uit china, grappig om te zien dat er dus blijkbaar twee versies van de achterkant zijn, bedankt!
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Mijne zonder mi kwam wel met de Chinese rom geleverd.i7x schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:29:
[...]
Uiteindelijk komen ze allemaal uit China, maar de versie die wordt verkocht met global rom heeft geen "Mi", en die met de Chinese rom wel.
Is dit het enige verschil of zijn er technisch nog andere verschillen zoals frequenties?i7x schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:29:
[...]
Uiteindelijk komen ze allemaal uit China, maar de versie die wordt verkocht met global rom heeft geen "Mi", en die met de Chinese rom wel.
Afaik zijn ze verder hetzelfde. Heel fijn dat dit toestel gewoon wereldwijd te gebruiken is en geen rare restricties heeft wbt banden.Thomasvt schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:58:
[...]
Is dit het enige verschil of zijn er technisch nog andere verschillen zoals frequenties?
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Weet iemand van welke maand de beveiligingspatch is van deze telefoon.
De mijne is van 1 mei.shagie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:38:
Weet iemand van welke maand de beveiligingspatch is van deze telefoon.
Met de miui 10 EU rom 8.7.5. Beta heb ik de patch van 1 juni.
Draait de beta voor miui 10 goed? Hoe laat ik deze uittesten? Bij de "normale" update komt deze niet naar boven...celica2001 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:25:
Met de miui 10 EU rom 8.7.5. Beta heb ik de patch van 1 juni.
Ik heb hem ook draaien, en ik moet zeggen dat hij erg soepel loopt! Ziet er ook wel stuk beter uit imo.Nemisia schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:55:
[...]
Draait de beta voor miui 10 goed? Hoe laat ik deze uittesten? Bij de "normale" update komt deze niet naar boven...
Full-screen gestures werken erg leuk, en de Portrait mode in de camera werkt voor een single front camera ook beter dan verwacht.

Wat nu nog niet werkt, is een thema instellen, aangezien deze nog niet geoptimaliseerd zijn voor MIUI 10.
Ik heb wel een ander Font geinstalleerd, aangezien daar nog een bug in zit (tekst die niet goed uitgelijnd wordt).
Hoe te installeren? Als je de Global Stable hebt draaien, kun je hem via de updater app in Settings updaten als je de Zip download. Andere versie? Beste is dan om de Fastboot versie op je PC te downloaden en deze XiaomiTools te installeren.
Ik vind het leuk dat Mi Home integratie standaard in MIUI 10 zit, maar wacht liever nog even op de stable ota update. Weet iemand wanneer die komt?
Ben ook zeer tevreden over deze rom, draai nu de 8.7.12 versie.Pimmeke1989 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:20:
[...]
Ik heb hem ook draaien, en ik moet zeggen dat hij erg soepel loopt! Ziet er ook wel stuk beter uit imo.
Full-screen gestures werken erg leuk, en de Portrait mode in de camera werkt voor een single front camera ook beter dan verwacht.
[afbeelding][afbeelding]
Wat nu nog niet werkt, is een thema instellen, aangezien deze nog niet geoptimaliseerd zijn voor MIUI 10.
Ik heb wel een ander Font geinstalleerd, aangezien daar nog een bug in zit (tekst die niet goed uitgelijnd wordt).
Hoe te installeren? Als je de Global Stable hebt draaien, kun je hem via de updater app in Settings updaten als je de Zip download. Andere versie? Beste is dan om de Fastboot versie op je PC te downloaden en deze XiaomiTools te installeren.
Om de EU versie te instaleren moet je toestel wel unlocked zijn.
@Pimmeke1989 Hoe heb jij dat andere font geïnstalleerd? Ik vind het namelijk ontzettend irritant dat het niet helemaal lekker is uitgelijnd.
Zowel mijn vriendin als ik hebben er beide last van en vinden het ook ontzettend irritant. Buiten dat werkt MIUI 10 best wel lekker en behalve wat kleine bugs mbt de beta heb ik eigenlijk nog geen opmerkelijke dingen gevonden.
Zowel mijn vriendin als ik hebben er beide last van en vinden het ook ontzettend irritant. Buiten dat werkt MIUI 10 best wel lekker en behalve wat kleine bugs mbt de beta heb ik eigenlijk nog geen opmerkelijke dingen gevonden.
Snap ik! Gelukkig is het best eenvoudig!:alex3305 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:33:
@Pimmeke1989 Hoe heb jij dat andere font geïnstalleerd? Ik vind het namelijk ontzettend irritant dat het niet helemaal lekker is uitgelijnd.
-Installeer de app MiCustomFont uit de Play Store
-Download een willekeurig font (.mtz) van en.miui.com/forums, is wel account voor nodig. Twee goeie zijn Roboto en Ubuntu
-Open de MiCustomFont app en importeer je font dat je hebt gedownload.
-Zet je telefoon op regio India
-Open de Themes app, rechtsonder kun je dan je geïnstalleerde thema's en fonts zien.
-Kies hier je font en herstarten maar!
Let wel op dat je bij elke update ff je font weer moet heractiveren!
@Pimmeke1989 Goede suggestie en vandaag even Roboto geïnstalleerd. Alhoewel het er een stuk beter uitziet, ben ik toch weer terug gegaan naar het originele font. Ik vond namelijk Roboto nogal smal, waardoor het lastig leesbaar werd.
Ander issue die wij (zowel mijn vriendin als ik) tegen zijn gekomen met MIUI 10 zijn de verdwijnende notificaties van het lock scherm. Als je de telefoon unlocked staat het er allemaal wel, maar op het lockscreen zijn er geen notificaties te bekennen.
Ik ben nu een paar weken aan het spelen met MIUI als vervanging van mijn Nexus 6P. Eerlijk gezegd vind ik MIUI best nog wel meevallen en is het gewoon bruikbaar. Grootste nadeel vind ik dat het voor mijn gevoel niet helemaal consistent is op een aantal plekken. Sommige zaken zien er gewoon gelikt uit, terwijl bijvoorbeeld het instellingenscherm erg rommelig oogt.
Grootste voordeel aan MIUI 9 en nu ook 10 vind ik echter de gestures. Ik had het al gezien bij de aankondiging van Android P, en het werkt echt heerlijk. Vooralsnog blijf ik om die reden in ieder geval nog even hangen bij MIUI. Wel komt het toetsenbord 'ver naar beneden' door het ontbreken van de navigatieknoppen waardoor ik nog weleens met mijn palm het toetsenbord bedien. Maar dat is ook vooral gewenning.
Ander issue die wij (zowel mijn vriendin als ik) tegen zijn gekomen met MIUI 10 zijn de verdwijnende notificaties van het lock scherm. Als je de telefoon unlocked staat het er allemaal wel, maar op het lockscreen zijn er geen notificaties te bekennen.
Ik ben nu een paar weken aan het spelen met MIUI als vervanging van mijn Nexus 6P. Eerlijk gezegd vind ik MIUI best nog wel meevallen en is het gewoon bruikbaar. Grootste nadeel vind ik dat het voor mijn gevoel niet helemaal consistent is op een aantal plekken. Sommige zaken zien er gewoon gelikt uit, terwijl bijvoorbeeld het instellingenscherm erg rommelig oogt.
Grootste voordeel aan MIUI 9 en nu ook 10 vind ik echter de gestures. Ik had het al gezien bij de aankondiging van Android P, en het werkt echt heerlijk. Vooralsnog blijf ik om die reden in ieder geval nog even hangen bij MIUI. Wel komt het toetsenbord 'ver naar beneden' door het ontbreken van de navigatieknoppen waardoor ik nog weleens met mijn palm het toetsenbord bedien. Maar dat is ook vooral gewenning.
Mannen en vrouwen,
Die van mij heeft vandaag de geest gegeven.
Hij heeft een harde val gemaakt, plat op het scherm. Aan de buitenkant is niets te zien dat die stuk is, zat een screenprotector erop dus lijkt nog steeds alsof die net uit de doos komt.
Het probleem nu is is dat de WIFI module en beide simkaarten niet meer gededecteerd worden.
Iemand hier eerder problemen mee heeft gehad en hoe eventueel op te lossen?
Die van mij heeft vandaag de geest gegeven.
Hij heeft een harde val gemaakt, plat op het scherm. Aan de buitenkant is niets te zien dat die stuk is, zat een screenprotector erop dus lijkt nog steeds alsof die net uit de doos komt.
Het probleem nu is is dat de WIFI module en beide simkaarten niet meer gededecteerd worden.
Iemand hier eerder problemen mee heeft gehad en hoe eventueel op te lossen?
Even een uodate. Ik moet langs een reparatiestore om tw vragen hoeveel de reparatie gaat kosten. Ik zou geen idee hebben of dit uberhaupt te fixen valt. Batterij gaat ook in vliegtuigmodus in 6 uur van 100% naar 0% en daarvoor kon ik er bijna 2 dagen mee doen.
Ik vind dit echt een geweldige gsm, alles draait soepel, en kwa design kan er geen enkele aan tippen naar mijn gedacht.
Miui draait ook als een zonnetje, en die gestures zijn helemaal geweldig.
Ik draai de stabiele Europese versie, iemand een idee wanneer de 10 stable uit komt? En ga ik deze gewoon kunnen installeren Ota?
Ik heb geen zin om te rooten, updates te flashen en what not, gewoon als bij apple, een melding dat er een update is en hup gaan met de banaan, mag ik me hier op verheugen?
Ik draai de stabiele Europese versie, iemand een idee wanneer de 10 stable uit komt? En ga ik deze gewoon kunnen installeren Ota?
Ik heb geen zin om te rooten, updates te flashen en what not, gewoon als bij apple, een melding dat er een update is en hup gaan met de banaan, mag ik me hier op verheugen?
[ Voor 19% gewijzigd door C00P op 15-08-2018 05:10 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Uiteraard komt die gewoon OTA, release echter nog niet bekend.C00P schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 03:43:
Ik vind dit echt een geweldige gsm, alles draait soepel, en kwa design kan er geen enkele aan tippen naar mijn gedacht.
@Daniel. zonde man. Ik hoop dat het te fixen is, maar eerlijk gezegd vrees ik het ergste voor je.
@C00P De nieuwe MIUI versies komen gewoon OTA binnen. Aangezien er geen herpartitionering of iets dergelijks nodig is, kun je die gewoon installeren. Sterker nog, volgens mij veranderd bij veel MIUI updates de onderliggende Android versie niet eens.
Zelf ben ik ondertussen naar Lineage overgestapt. Met pijn in mijn hart mis ik MIUI 10 en vooral de gestures, maar het feit dat ze bij Xiaomi elke keer aan het kloten waren met systeemlettertypes maakte mij toch dat ik ben overgestapt. Ik weet dat het beta software is en dat ik niet mag klagen, maar ik hoop toch wel dat je dat soort kleine dingen niet meer uitbrengt in beta. Misschien is dat ook een mentaliteitsverschil of iets wat ik aanneem.
Lineage doet het overigens prima. Batterijduur is geweldig. Meestal twee, soms drie dagen met een sot van ongeveer 3 - 5 uur. Verder gewoon stabiel en stock Android, dus nog niets spannends. Ik ben wel benieuwd wanneer Android 9 beschikbaar komt, zodat ik weer van de gestures kan genieten.
@C00P De nieuwe MIUI versies komen gewoon OTA binnen. Aangezien er geen herpartitionering of iets dergelijks nodig is, kun je die gewoon installeren. Sterker nog, volgens mij veranderd bij veel MIUI updates de onderliggende Android versie niet eens.
Zelf ben ik ondertussen naar Lineage overgestapt. Met pijn in mijn hart mis ik MIUI 10 en vooral de gestures, maar het feit dat ze bij Xiaomi elke keer aan het kloten waren met systeemlettertypes maakte mij toch dat ik ben overgestapt. Ik weet dat het beta software is en dat ik niet mag klagen, maar ik hoop toch wel dat je dat soort kleine dingen niet meer uitbrengt in beta. Misschien is dat ook een mentaliteitsverschil of iets wat ik aanneem.
Lineage doet het overigens prima. Batterijduur is geweldig. Meestal twee, soms drie dagen met een sot van ongeveer 3 - 5 uur. Verder gewoon stabiel en stock Android, dus nog niets spannends. Ik ben wel benieuwd wanneer Android 9 beschikbaar komt, zodat ik weer van de gestures kan genieten.
3 tot 5 uur is ook geene vette, ik haal soms 8 uur (wifi).alex3305 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:00:
@Daniel. zonde man. Ik hoop dat het te fixen is, maar eerlijk gezegd vrees ik het ergste voor je.
Ikzelf ga bij miui blijven, combineert het beste van Android en Apple.
As er ooit een android 9.0 android wordt uitgerold, gaat deze dan ook gewoon Ota uitgerold worden?
Verzekering is opgelost dus ik ga hem binnenkort maar openmaken en kijken wat er precies mis is. Ik denk toch echt dat er iets gebroken is.alex3305 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:00:
Ze laten wel op zich wachten...
Mogen we hopen op Android 9.0?
Mogen we hopen op Android 9.0?
Ik heb met mijn stomme kop mijn Mii Mix 2 laten vallen en nu ben ik de trotse bezitter van een scheur in mijn scherm. LCD werkt nog helemaal en reageert op alles, alleen een scheur in het glas zo te zien.
Weet iemand waar ik hem kan laten repareren? Of is het een idee om zelf te hobby'en?
Weet iemand waar ik hem kan laten repareren? Of is het een idee om zelf te hobby'en?
Ik heb laatst precies hetzelfde ondervonden!EternalSunshine schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:09:
Ik heb met mijn stomme kop mijn Mii Mix 2 laten vallen en nu ben ik de trotse bezitter van een scheur in mijn scherm. LCD werkt nog helemaal en reageert op alles, alleen een scheur in het glas zo te zien.
Heb toen eens gekeken naar wat mijn opties zijn.
Hem opsturen om hem te laten maken vond ik te duur.
Het zelf repareren leek mij de volgende optie, maar kost behoorlijk wat tijd, en geen garantie dat alles goed gaat.
Heb uiteindelijk besloten om te wachten totdat er een waardige opvolger verschijnt. Zat eerst te kijken naar de Mi 8 EE, maar die notch is me misschien toch wat teveel aanwezig. Dus wacht nu even op de Mix3 of de 1+6T.
De stable laat nu wel erg lang op zich wachten.
Miui 10 Global Stable is uit. Ik heb hem hier gedownload, https://forum.xda-develop...-global-beta-8-6-t3810356.
Via USB het gehele Zip bestand in de download folder gezet en via System Update, Choose update package het bestand aangewezen. Reboot en klaar.
Via USB het gehele Zip bestand in de download folder gezet en via System Update, Choose update package het bestand aangewezen. Reboot en klaar.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Vandaag miui 10 ota binnengekregen. Ik vind dat standaardthema persoonlijk heel lelijk. Gelukkig wel meteen mijn favoriete miui 8 standaardthema weer kunnen installeren via de thema shop. 
Vind de handigste nieuwe functie het kunnen wijzigen van de helderheid waar dan ook je drukt op de balk. Niet echt spectaculair maar vroeger moest je wel eens dat bolletje verslepen wanneer je nauwelijks iets kon zien op je scherm. Nieuwe app wisselaar is ook wel cool trouwens, maar verder niet echt veel nieuws IMHO.
Vind de handigste nieuwe functie het kunnen wijzigen van de helderheid waar dan ook je drukt op de balk. Niet echt spectaculair maar vroeger moest je wel eens dat bolletje verslepen wanneer je nauwelijks iets kon zien op je scherm. Nieuwe app wisselaar is ook wel cool trouwens, maar verder niet echt veel nieuws IMHO.
[ Voor 45% gewijzigd door i7x op 21-09-2018 20:15 ]
Ik heb hem ook binnen.i7x schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:12:
Vandaag miui 10 ota binnengekregen. Ik vind dat standaardthema persoonlijk heel lelijk. Gelukkig wel meteen mijn favoriete miui 8 standaardthema weer kunnen installeren via de thema shop.
Het pull down menu is onderhanden genomen en het ziet er wat overzichtelijker uit allemaal.
Hoe krijg je een ander thema? Hier zegt hij dat het niet ondersteund wordt in mijn regio.
Mijn regio staat op United States (kun je doen bij instellingen). Vervolgens kun je de thema app gebruiken. Ikzelf heb MIUI 8 als thema gekozen.C00P schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 02:53:
[...]
Ik heb hem ook binnen.
Het pull down menu is onderhanden genomen en het ziet er wat overzichtelijker uit allemaal.
Hoe krijg je een ander thema? Hier zegt hij dat het niet ondersteund wordt in mijn regio.
Ik heb ook de Chinese mi mix 2 gekocht, voor 235 euro kon ik het niet laten liggen. Klopt het dat ik gewoon moet unlocken, dan de global kan flashen en niet terug mag locken? Is mijn eerste xiaomi telefoon.
Je kan hem gewoon weer locken als global er op staat, ik weet niet of het nog kan maar met xiaomiflash kon je hem naar global flashen zonder de unlock zelfs.springfield89 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:53:
Ik heb ook de Chinese mi mix 2 gekocht, voor 235 euro kon ik het niet laten liggen. Klopt het dat ik gewoon moet unlocken, dan de global kan flashen en niet terug mag locken? Is mijn eerste xiaomi telefoon.
Is er iemand die de OmniROM 9.0 Pie gebruikt.
Hoe zijn de ervaringen met deze Rom.
Ik gebruik op dit moment de MIUI 10.2 8.12.13 Rom, deze bevalt goed maar ik wil eigenlijk naar Android Pie
en ik verwacht niet dat deze op korte termijn voor de Mi mIx 2 beschikbaar komt.
Ik gebruik op dit moment de MIUI 10.2 8.12.13 Rom, deze bevalt goed maar ik wil eigenlijk naar Android Pie
en ik verwacht niet dat deze op korte termijn voor de Mi mIx 2 beschikbaar komt.
Ik gebruik Pixel Experience 9.0, dat werkt op zichzelf best wel prima. Wel wat sneller, batterij lijkt langer mee te gaan. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik de rom er pas op heb staan.celica2001 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:48:
Is er iemand die de OmniROM 9.0 Pie gebruikt.
Na Global/PE/EU/syberia roms getest te hebben gebruik ik nu Havoc. En ik moet zeggen deze heeft alles wat ik wil. Veel tweaks/animations snel stabiel enz. Beste die ik in de 4 maanden heb getest.
Verwijderd
via Ali express is deze telefoon te koop voor een 270 euro
zou de mi mix 2 nog twee jaar mee kunnen ondanks dat ie miss geen updates meer gaat krijgen
vind de looks erg mooi maar vind de 2s net iets te duur met 320 euro voor het geen wat ik ermee doe
zou de mi mix 2 nog twee jaar mee kunnen ondanks dat ie miss geen updates meer gaat krijgen
vind de looks erg mooi maar vind de 2s net iets te duur met 320 euro voor het geen wat ik ermee doe
Wacht dan heel effe, totdat de Mi Mix 2S ergens voor € 299 opduikt net zoals de Mi Mix 2 deed toen die op € 329 zatVerwijderd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:45:
Maar heel eerlijk gezegd zou ik gewoon die € 50 extra uitgeven en niet meer teveel erover nadenken!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Een tijdje Google Pay niet meer gebruikt en merk vandaag opeens dat de app van mijn telefoon verdwenen is. Ook niet meer te vinden in de PlayStore. Iets langer speuren laat zien dat de app niet meer compatible is met mijn Mi Mix 2 
Lijkt erop dat met de GPay update van 15 april de check op de bootloader ervoor zorgt dat het niet meer werkt.
https://xiaomi.eu/communi...10-eu-rom-mi-mix-3.49923/
https://www.reddit.com/r/..._working_with_google_pay/
Iemand anders hier ook last van?
p.s. ter info: heb een Belgische credit card, dus kan gewoon officieel GPay gebruiken en het heeft ook lange tijd zonder problemen gewerkt.
Lijkt erop dat met de GPay update van 15 april de check op de bootloader ervoor zorgt dat het niet meer werkt.
https://xiaomi.eu/communi...10-eu-rom-mi-mix-3.49923/
https://www.reddit.com/r/..._working_with_google_pay/
Iemand anders hier ook last van?
p.s. ter info: heb een Belgische credit card, dus kan gewoon officieel GPay gebruiken en het heeft ook lange tijd zonder problemen gewerkt.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Mix 2] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi Mix 2] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Mix 2] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi Mix 2] Het grote Accessoires topic