Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter

Xiaomi heeft zijn Mi Mix 2 aangekondigd, een smartphone met een verlengd scherm en dunne bezels. Het nieuwe model heeft een kleiner schermdiaognaal dan zijn voorganger, waardoor de smartphone handzamer is. Het toestel bevat de Snapdragon 835-soc.

Xiaomi stopt een 5,99"-scherm met een 2:1-verhouding in de Mi Mix 2. In het vorige model zat een regulier 17:9-scherm van 6,4". Door de verhouding en het kleinere schermformaat zijn de afmetingen van de telefoon afgenomen. Ook is de strook onder het scherm dunner geworden. Desondanks is de screen-to-bodyratio gedaald van 84 bij de Mi Mix naar naar 81 procent bij de Mi Mix 2. De randen aan de zijkant zijn iets breder. Het nieuwe model heeft een kleinere accu dan zijn voorganger, de capaciteit is 3400mAh.

Net als bij het eerste model zit de frontcamera aan de onderkant van de behuizing en is de lens afgewerkt met een zwarte coating, waardoor de camera niet opvalt. De achterkant van de behuizing is gemaakt van keramisch materiaal, terwijl de strook rondom het toestel van aluminium is. Aan de achterkant zit een vingerafdrukscanner.

De camera aan de achterkant steekt een klein beetje uit en is voorzien van een gouden randje. Voor de camera gebruikt Xiaomi de Sony IMX386-twaalfmegapixelsensor, met pixels van 1,25µm en vierassige optische beeldstabilisatie. Het is dezelfde camera als de primaire camera van de Xiaomi Mi 6.

Xiaomi maakte in de Mi Mix gebruik van het scherm voor het weergeven van geluid, door dat te laten trillen. In de Mi Mix 2 is dat niet meer het geval, maar zit er bovenaan de behuizing een speaker en een sound guide, waardoor het geluid naar buiten wordt gestuurd.

In de smartphone zit een Snapdragon 835-soc, de snelste chip van Qualcomm op dit moment. Deze wordt bijgestaan door 6GB werkgeheugen. Het toestel moet geschikt zijn voor wereldwijd gebruik op 4g-netwerken, met ondersteuning voor 43 banden. Ook de in de Benelux gangbare banden worden ondersteund.

Xiaomi heeft alleen de Chinese prijzen bekendgemaakt. Er komen versies met 64, 128 en 256GB flashopslag voor respectievelijk 3299, 3599 en 3999 yuan. Omgerekend met btw is dat zo'n 510, 557 en 618 euro. Er komt ook een Special Edition. Deze duurdere uitvoering heeft een behuizing die volledig is gemaakt van keramiek. De speciale uitvoering krijgt 8GB ram en 128GB opslagruimte en kost omgerekend met btw 727 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.1
SkinMIUI 9
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540
RAM6 / 8 GB
ROM64GB / 128 GB / 256 GB
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, GLONASS, Beidu, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB-C
SensorenVingerafdrukscanner, nabijheidssensor, gyroscoop, kompass, lichtsensor, trilmotor, barometer, hall-sensor
Scherm5,99", 2160 × 1080px, 18:9
Front Camera5MP
Back Camera12MP, f/2.0, PDAF,
Accu3400mAh QC3.0
KleurZwart, Wit
Afmetingen151,8 x 75,5 x 7,7 mm
Gewicht185 g
Prijsv.a. ¤510,-
Release Datum11 september
BijzonderhedenDunne bezels, ondersteuning voor 43 netwerkbanden
AccessoiresHoesje, adapter, data-kabel, USB-C adapterkabel

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.031-08-2017Topic aangemaakt
V1.011-09-2017Topic aangepast aan aankondiging

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 11-09-2017 11:15 (39%)

• Salmon
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:03

Salmon

Custom ROMs +1

Specs gelekt via Weibo, te lezen op GizChina.

Blijkbaar zelfs met de Snapdragen 836 SOC. :o

Xiaomi Redmi Note 4X Black

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:33
Ben benieuwd hoe groot het scherm wordt. Heel erg geinteresseerd in dit toestel!

@hierboven, in die post zijn de soc en de Androidversie beiden onwaarschijnlijk. Plus waarom zijn die foto's zo raar schuin genomen? Ik denk dat het nep is eerlijk gezegd.

• Omer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-10 16:25
Pricewatch-link leidt naar de HTC U11.

• Omer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-10 16:25
quote:
i7x schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:22:
Ben benieuwd hoe groot het scherm wordt. Heel erg geinteresseerd in dit toestel!

@hierboven, in die post zijn de soc en de Androidversie beiden onwaarschijnlijk. Plus waarom zijn die foto's zo raar schuin genomen? Ik denk dat het nep is eerlijk gezegd.
Zag ze vanmiddag óók. Las dat ze ws idd niet van de Mi Mix 2 zijn, vanwege dat stukje top-bezel welke je op één van die foto's kan zien.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Omer schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:13:
Pricewatch-link leidt naar de HTC U11.
Fixert. Thx voor het melden.

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01:11

GS88

π raat

quote:
i7x schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:22:
Ben vooral benieuwd of ze het geluid hebben weten aan te pakken.. bleek in de huidige versie erg "blikkerig" te klinken.

Rotterdam

• i7x
http://www.gsmarena.com/x..._835_is_in-news-27107.php

Nog wat interessante informatie die wellicht waar is, mischien ook wel niet.

"As for its innards, Qualcomm has confirmed that the phone will be powered by its Snapdragon 835 chipset, so that rumor speaking about an 836 turns out to have been wrong. The 835 has been the go-to chip for top of the line smartphones this year, and thus it suits the Mi Mix 2 well.

The handset has also been said to sport a 6.2" 2,960x1,440 AMOLED screen (basically the same panel found inside Samsung's Galaxy S8+), 6GB of RAM, and a 4,400 or 4,500 mAh battery. We'll know all the details straight from the horse's mouth in exactly one week."

• smiba
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 29-09 13:12
Iemand een idee waar ik deze kan kopen over een paar dagen? Heb geen probleem met het kopen via drop shipping uit china

Ik hoop dat het 256GB model beetje betaalbaar word, ben veelst te veel verwend met mijn huidige Mix 1

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:03

• Salmon

Salmon

Custom ROMs +1

Uiteindelijk vind ik de nieuwe Mix toch een beetje teleurstellend .

Minder:
- Kleinere accu
- Geen headphone jack
- Kleiner scherm
- Dikkere randen (wat nou precies geweldig was aan de Mix 1...)

Beter
+ Camera
+ SOC
+ Androidversie (niet heel relevant door MIUI-versie updates)

Is dat het waard? De Mix 1 met 6GB/256GB is nu ongeveer 460 Euro op Banggood met PDM-verzending. De Mix 2 met dezelfde configuratie is in de pre-sale voor ongeveer 670 Euro met PDM.

Salmon wijzigde deze reactie 11-09-2017 11:38 (14%)

• Zottenpedj
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-10 20:10
Ik heb wat hetzelfde gevoel, ik was op de mix 2 aan het wachten als nieuwe gsm maar de specs brengen mij aan het twijfelen.

Geen OLED en de dikkere randen zijn grote minpunten voor mij. Ook de kleinere batterij stelt mij wat teleur.

Android versie tel ik niet als minpunt want hun updates zijn naar mijn mening uitstekend, en er is zelfs een officiele LineageOS build voor de mix.

• i7x
Voor mij persoonlijk is het kleinere (overigens ook mooi rond afgewerkte) scherm een pluspunt. De randen zijn helaas wel dikker inderdaad. Ik ga waarschijnlijk voor de 128GB variant. Jammer dat enkel de special edition in het wit te krijgen is.

• RaiderZ
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Hmm, inderdaad jammer dat het geen oled is.

Zit te twijfelen tussen de s8 en de deze, aangezien de s8 wel oled heeft en beter resolutie is misschien de s8 toch wil de betere.

of wachten op een andere telefoon :p

• Alleskunner
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online

Alleskunner wijzigde deze reactie 11-09-2017 13:55 (5%)

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-10 11:17
Misschien een beetje vroeg, maar nu al de beoogde vervanger voor mijn Xiaomi Mi A1. :P

• Zottenpedj
Op deze foto's lijkt het alsof er al een bumper case omheen is. Ik had het toch liever allemaal wat dunner gezien.

• Alleskunner
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
Dat is gewoon de metalen behuizing in het zwart.

• Salmon

Salmon

Custom ROMs +1

MKBH heeft er nu ook een video over, tip! :)

• reinierkramer
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-10 21:11
Heeft dus wel gewoon een oled scherm aldus mkbh zun filmpje.

• RaiderZ
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
quote:
Salmon schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:52:
MKBH heeft er nu ook een video over, tip! :)

[video]
Licht t aan mij of zijn de bezels juist weer groter geworden?

Lijkt wel op een downgraded versie van de Mi Mix 1(behalve de specs)....

• Zottenpedj
de bezels zijn (iets) breder geworden. https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2001654269.jpeg

edit: mkbhd is de enige die zegt dat het oled is, alle andere bronnen zeggen van niet.

Zottenpedj wijzigde deze reactie 11-09-2017 17:40 (28%)

• WP_Pj
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:25
Gaan ze bij deze versie weer een hoesje meeleveren? Lijkt me wel een must, vooral met de uitstekende cameralens. Heel gave smartphone, maar het lijkt me toch elke dag wel spannend, zeker die special editie die volledig van keramiek is gemaakt. Als je die laat vallen.....

Edit: ja dus, er zit een hoesje bij. Link

WP_Pj wijzigde deze reactie 12-09-2017 09:05 (15%)

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12:27
quote:
WP_Pj schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:02:
Gaan ze bij deze versie weer een hoesje meeleveren? Lijkt me wel een must, vooral met de uitstekende cameralens. Heel gave smartphone, maar het lijkt me toch elke dag wel spannend, zeker die special editie die volledig van keramiek is gemaakt. Als je die laat vallen.....

Edit: ja dus, er zit een hoesje bij. Link
Ja er wordt een hoesje bij geleverd heb ik gezien in een unboxing op youtube

• HWSHHZ
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-10 21:57
Al met al is de Mi Mix dan misschien nog wel een betere koop, stel dat ik een nieuwe telefoon zou willen kopen? Geen headphone jack, kleinere accu en dikkere randen...

Maar aan de andere kant, de Mi Mix is ook alweer een jaar oud. En is het verschil in OLED en LCD goed te zien? Ik heb momenteel zelf een Note 4, dat is een AMOLED scherm, is dat beter of slechter dan LCD?

• Alaksandus
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:34

Alaksandus

Vae puto deus fio

Volgens mij kan je AMOLED/OLED en aanverwanten als gelijke beschouwen. Persoonlijk ben ik helemaal klaar met LCD schermen. Heb nu een Nexus 5x en het ziet er niet uit. Dit valt natuurlijk vooral op als je donkere kleuren hebt.

Wil nu graag voor de Mi Mix 2 gaan, maar het lijkt er dus sterk op dat deze een LCD scherm heeft. Hiermee valt ie af en overweeg ik ook de eerste versie. OLED en LCD vind ik een enorm verschil.

Enig punt waar ik dan moeite mee heb is de beperkte 4g frequentie ondersteuning. Maar van wat ik lees heb je daar in steden vrijwel geen last van. Ik zit ook bij Ben (Tmobile) en die opereert volgens mij helemaal niet op de 800 frequentieband.

Edit: Blijkbaar heeft de oude Mi MIX ook geen OLED maar een LCD IPS dus ik zoek maar weer door..

Alaksandus wijzigde deze reactie 14-09-2017 10:17 (6%)

Als een god in Nijmegen.

• RckStar_BE
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08-10 09:31
Ik word telkens warm van dit soort phones, maar om dan weer +¤500 te leggen voor dit soort echte chinese phones... de twijfel begint toch weer. Er is maar 1 jaar garantie ipv de standaard 2j in België, waarschijnlijk een beetje rompslomp bij defect en extra shipping kosten? Wat ook na een jaar of 2-3 als je hem wil verkopen. Wie wil dit nog na 2-3j ipv een oudere samsung of iphone?

• n2theb
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12:30

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen bij dit merk en eventuele reviews van deze telefoon. Dus mocht je hem bijna ontvangen deel je ervaringen met ons! :-)

• Zottenpedj
De volledig ceramic editie zou wel een 4400mah batterij krijgen. Dat klinkt wel interessant samen met de snapdragon 835 die zuiniger is dan de 821.

• Russel88
Ik vind het een interessante toestel. Enige waar ik nog m'n twijfels bij heb is de camera. Zijn daar al reviews van?

• reinierkramer

Telefoon bevalt prima tot nu toe heb er de google play store op gezet . Voelt wel iets zwaar aan ,maar dat went wel snel . Scherm is mooi maar is wel even wennen als je van een amoled scherm af komt

reinierkramer wijzigde deze reactie 21-09-2017 18:05 (121%)

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 07:54
quote:
reinierkramer schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:57:
[afbeelding]

Telefoon bevalt prima tot nu toe heb er de google play store op gezet . Voelt wel iets zwaar aan ,maar dat went wel snel . Scherm is mooi maar is wel even wennen als je van een amoled scherm af komt
Netjes! Hoe zet je de Play Store er op?

• reinierkramer

• alwaysleft

• reinierkramer
quote:
alwaysleft schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:22:
[...]

Hoe heb je hem zo snel binnen gekregen?
Bestelt via https://www.ibuygou.com/

• alwaysleft

• reinierkramer
quote:
Ik heb hem bestelt op de dag dat hij aangekondigd werd.. En hij werd maandag opgestuurd naar me ,en vandaag dus binnen gekregen.

• RiCk
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Zijn er al echte reviews ergens te vinden?

• reinierkramer
https://sourceforge.net/p...I-WEEKLY-RELEASES/7.9.22/ Al iemand die zijn mix 2 heeft geunlockd dit is een rom met google play store en dergelijke.

reinierkramer wijzigde deze reactie 24-09-2017 18:14 (18%)

• Smerte
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-10 22:36
Ik heb hem gisteren besteld via Aliexpres. De verkoper stuurde mij een bericht met twee opties:

Thank you very much for placing the order in our store!
For Xiaomi Mi MIX 2, it's just released on 15th September. It's Chinese version. The Global ROM is not available currently. We would like to give you the solutions below:
1. Ship you the sealed box. You can flash the Global ROM by yourself when the Global ROM is available.
2. Wait for the Global ROM. We will flash it for you. We estimate it will be available in 1 – 2 weeks.

Uiteindelijk heb ik geen haast, dus ben ik voor optie 2 gegaan. Nog even wachten dus.

Voor de mensen die hem al hebben en de chinese Rom er op hebben: Werkt alles verder naar behoren, of heb je zelf wat moeten tweaken aan de software, of zelfs moeten flashen voor google play?

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
quote:
Smerte schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:35:
Ik heb hem gisteren besteld via Aliexpres. De verkoper stuurde mij een bericht met twee opties:

Thank you very much for placing the order in our store!
For Xiaomi Mi MIX 2, it's just released on 15th September. It's Chinese version. The Global ROM is not available currently. We would like to give you the solutions below:
1. Ship you the sealed box. You can flash the Global ROM by yourself when the Global ROM is available.
2. Wait for the Global ROM. We will flash it for you. We estimate it will be available in 1 – 2 weeks.

Uiteindelijk heb ik geen haast, dus ben ik voor optie 2 gegaan. Nog even wachten dus.

Voor de mensen die hem al hebben en de chinese Rom er op hebben: Werkt alles verder naar behoren, of heb je zelf wat moeten tweaken aan de software, of zelfs moeten flashen voor google play?
Ik zou nooit een China shop een rom op mijn telefoon laten flashen, doe mij maar altijd een sealed box... Op een China rom kun je zelf vrij makkelijk de Play services zetten, kwartiertje werk :) Taal is verder gewoon in het Engels.

• Smerte
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-10 22:36
quote:
Roy1985 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:57:
[...]

Ik zou nooit een China shop een rom op mijn telefoon laten flashen, doe mij maar altijd een sealed box... Op een China rom kun je zelf vrij makkelijk de Play services zetten, kwartiertje werk :) Taal is verder gewoon in het Engels.
Diverse sites stellen dat de Global rom veel vinder bloatware heeft, dus ook mede daardoor ben ik voor die optie gegaan. Een aantal jaar geleden had ik de Pantech Vega Iron, prima telefoon, maar ook daar zat veel bloatware op waar je niet vanaf kon komen zonder echt te rooten.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:00

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Telefoon ook binnen, besteld via ibuygou. Donderdag verstuurd en vandaag ontvangen (tering snel _/-\o_ ).
De Mi Mix2 s maar een klein beetje groter vergeleken mijn mi6 dus qua formaat zeker tevreden. Wou namelijk niet heel veel groter gaan.

Bijgeleverde hoesje is ook gewoon prima maar ik heb een nieuwe besteld via AliExpress samen met een screen protector.

Meteen de developer rom erop gezet om het unlocken in gang te zetten maar helaas lukte het niet.
Telefoon moet namelijk 72 uur zijn verbonden met je mi account.... waarom xiaomi?

Voor het unlocken ging het overigens anders dan normaal.
Ik moest namelijk perse de plexvpn app gebruiken met een verbinding naar Shanghai (link forum)
Anders kreeg ik een 10008 error bij het "binden" van de telefoon.

Dus de xiaomi.eu rom kan ik nog niet installeren, even wachten.

Voor nu mi mover aangezet om alles van mijn mi6 over te zetten naar de mi mix2.
play store is alvast geïnstalleerd via de link van @reinierkramer, thanks! Scheelt weer google werk :).

EDIT:
Recovery link voor de mensen die hem nodig hebben; https://www.androidfilehost.com/?fid=817550096634801044
EU (weekly) rom; https://sourceforge.net/p....9.22_v9-7.1.zip/download

EDIT2:
De link van @reinierkramer bleek toch niet te werken, play store opende gewoon simpel weg niet.
Kon klikken wat ik wil maar er gebeurde niks.
Via deze link is het mij wel gelukt;
https://forum.xda-develop...ntid=3924702&d=1478160712

psyy138 wijzigde deze reactie 25-09-2017 19:57 (19%)

| (ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | LoL;Psyy (EUW) | Plex Pass Member |

• Zackito
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-10 18:33
Hoe bevalt de telefoon?
Ik zit zeer te twijfelen ik kom zelf van een iPhone en ben daar eigenlijk tevreden over. Echter ga ik geen 1150 euro betalen voor de iPhone X, de iPhone 8 vindt ik niet intressand als nieuwe telefoon.

Misschien dat ik nog even de pixel 2 afwacht.

• leondej
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 00:33
Gisteren heb ik de mix 2 binnen gekregen. Hij bevalt heel goed!
Vannacht een update gehad, maar krijg ik geen verbinding meer met de Playstore. Iemand een idee?

Edit: Uit het niets begon hij de Playstore te herinstalleren en inmiddels werkt het weer.

leondej wijzigde deze reactie 26-09-2017 12:19 (22%)

• HWSHHZ
Is er al iets meer bekend over de Special Edition? Die zou toch 8 GB RAM krijgen en een volledig keramische behuizing ofzo?

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-10 22:53
Hoe is het scherm? heb op dit moment een Nexus 6 waar OLED erg bevalt, elk youtube filmpje wat ik kijk lijkt het alsof ze niet volledige brightness gebruiken.

Hoe fel is het scherm op volledige brightness?

• reinierkramer
quote:
Minaaj schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:11:
Hoe is het scherm? heb op dit moment een Nexus 6 waar OLED erg bevalt, elk youtube filmpje wat ik kijk lijkt het alsof ze niet volledige brightness gebruiken.

Hoe fel is het scherm op volledige brightness?
Scherm is best vel op volledige brightness. Zit gewoon een prima scherm in, maar als je hem naast een goed oled scherm zet dan zie je wel wat verschil.

• RiCk
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Ik vind het toch lastig allemaal. Het toestel is zo sexy en exclusief voor Europa.... maar sommige anderen hebben uitbreidbaar geheugen, draadloos opladen, beter scherm, stof en water afstotend..... maar de prijs van dit toestel is zo aantrekkelijk!

Eerst maar eens echte reviews afwachten.

Ik las ergens dat de ROM nog niet toelaat om ING bankieren te installleren? True or false?

• Adriana O
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11:28
quote:
RiCk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:41:

Ik las ergens dat de ROM nog niet toelaat om ING bankieren te installleren? True or false?
De gewone ING app werkt wel maar de mobiel bankieren app van ING werkt niet op de Chinese rom. Niet bij mij ten minste . Heb toen Vodafone wallet geprobeerd maar die werkt ook niet . Bij global rom op vorige xiaomi werkte dat wel . Dus het wachten is op de global rom.

• HWSHHZ
quote:
RiCk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:41:
Ik vind het toch lastig allemaal. Het toestel is zo sexy en exclusief voor Europa.... maar sommige anderen hebben uitbreidbaar geheugen, draadloos opladen, beter scherm, stof en water afstotend..... maar de prijs van dit toestel is zo aantrekkelijk!

Eerst maar eens echte reviews afwachten.

http://www.androidauthori...i-mi-mix-2-review-794979/

d:)b

• reinierkramer
Toestel nu een week in gebruik maar bevalt prima hoor. Dit weekend ga ik hem unlocken hopelijk verloopt dit ook zonder problemen 😶

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
reinierkramer schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:42:
Toestel nu een week in gebruik maar bevalt prima hoor. Dit weekend ga ik hem unlocken hopelijk verloopt dit ook zonder problemen 😶
Ik heb het toestel net geunlocked en xiaomi.eu geinstalleerd.
Tot op heden nog geen problemen.

Denk er wel aan dat alles weg is als je je telefoon unlocked dus zorg voor een backup (via mi cloud).

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:40
Ik heb het toestel gisteren gekocht. De 128GB versie bij BangGood. Ben benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg. Kom nu van Windows Phone en dit is sinds 6 à 7 jaar weer mijn eerste Android. De App gap werd voor mij te groot. Natuurlijk als die binnen is z.s.m. de xiaomi.eu rom erop zetten. Kan niet wachten!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• i7x
Weet iemand wanneer de globaal ROM komt? Is dat nog een voordeel tov de Xiaomi.eu ROM?

• Zackito
Gisteren de mi mix 2 64gb gekocht bij ibuygou, zonder verzendkosten en verzekering kwam hij uit op 490 euro, mooie prijs!
Extra verzekering er op genomen mocht ik import kosten krijgen, plus verzending met DHL kwam het totaal plaatje uit op 540 euro.

Ik ben zeer benieuwd of deze telefoon mijn iPhone 6 kan vervangen, ben toch wel gehecht aan het fijne iOS en formaat maar wil iets nieuws proberen.
Mocht hij me niet bevallen dan zal ik hem te koop zetten, maar heb er vertrouwen in!

• Zackito
quote:
i7x schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:51:
Weet iemand wanneer de globaal ROM komt? Is dat nog een voordeel tov de Xiaomi.eu ROM?
Volgens XDA op 13 oktober.
https://forum.xda-develop...ers-october-13th-t3679413

Xiaomi.eu is volgens mij “fan” bases community, de en.miui.com is officiele build. Wat het verschil is qua rom durf ik niet te zeggen.

Ik hoop overigens dat lineage os of iets dergelijks beschikbaar komt. Wil ze toch wel vergelijken.

• i7x
quote:
Zackito schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:15:
[...]

Xiaomi.eu is volgens mij “fan” bases community, de en.miui.com is officiele build. Wat het verschil is qua rom durf ik niet te zeggen.

Ik hoop overigens dat lineage os of iets dergelijks beschikbaar komt. Wil ze toch wel vergelijken.
Bedankt, betekent dat dat als ik nog twee weken wacht ik deze global versie ook kan kopen? Of blijft het verkochte toestel hetzelfde maar moet je hem zelf flashen?

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
quote:
Zackito schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:15:
[...]

Samenvattend de belangrijkste punten
China rom; Miui met alle chinese apps
Global rom; Miui zonder chinese apps, met google apps maar geen nederlands
xiaomi.eu custom(community) rom: miui zonder chinese apps, met google apps en met europese talen zoals nederlands. MAAR voor xiaomi.eu moet je je telefoon unlocken en een recovery installeren

psyy138 wijzigde deze reactie 29-09-2017 08:26 (3%)

• otomoxd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 12:44
Vanaf PayPal mijn CC aanvaard, bestel ik hem ook :) heb over het algemeen heel goeie ervaring gehad met HonorBuy (10+ Xiaomi smartphones), maar het prijsverschil met IBuyGou is toch wel groot nu dus zou ik daar eens willen bestellen... En vermits de meesten hier ook goede ervaringen hebben daarmee, ga ik dat dan ook eens proberen.

Over die global rom: zou deze ook graag staan hebben, maar vroeg mij af hoe ik daar dan net aan geraak. Ik vermoed dat die dan meteen hier verschijnt: http://en.miui.com/download-334.html ? En dat dat ook niet heel erg lang meer zou duren? Heb wel wat ervaring met flashen, dus dat zal wel goedkomen :P

• zyraxion
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-10 11:02
quote:
Zackito schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:09:
Gisteren de mi mix 2 64gb gekocht bij ibuygou, zonder verzendkosten en verzekering kwam hij uit op 490 euro, mooie prijs!
Extra verzekering er op genomen mocht ik import kosten krijgen, plus verzending met DHL kwam het totaal plaatje uit op 540 euro.

Ik ben zeer benieuwd of deze telefoon mijn iPhone 6 kan vervangen, ben toch wel gehecht aan het fijne iOS en formaat maar wil iets nieuws proberen.
Mocht hij me niet bevallen dan zal ik hem te koop zetten, maar heb er vertrouwen in!
Kan je al eens je ervaringen neerpennen aub ? Heb zelf momenteel ook een iPhone 6 plus en ben ook aan het kijken maar ik heb hier al gelezen dat de ING app niet werkt, ik lees hier alles van ROM flashen etc en ken daar allemaal niks van. Ik heb geen schrik om dit te leren maar ik zou toch graag een idee hebben van wat en hoe allemaal :P

• reinierkramer
quote:
zyraxion schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:52:
[...]

Kan je al eens je ervaringen neerpennen aub ? Heb zelf momenteel ook een iPhone 6 plus en ben ook aan het kijken maar ik heb hier al gelezen dat de ING app niet werkt, ik lees hier alles van ROM flashen etc en ken daar allemaal niks van. Ik heb geen schrik om dit te leren maar ik zou toch graag een idee hebben van wat en hoe allemaal :P
RABO app werkt wel bij mij en een rom flashen is niet heel moeilijk 😉

• Zackito
quote:
zyraxion schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:52:
[...]

Zal ik doen, moet hem alleen nog ontvangen.
Het flashen van ROMs staat meestal uitgelegd hoe, kijk bij de volgende link bijvoorbeeld. Voor de globale rom zal dit wel ongeveer hetzelfe zijn.

http://en.miui.com/thread-307744-1-1.html

ING app kan ik niet voor je testen omdat ik bij een andere bank zit.

• zyraxion
  • Laatst online: 21-10 11:02
Bedankt alvast voor de info en link !
Ik kijk uit naar je ervaring :)

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:36
Heb wat problemen met de vingerafdruk scanner. Als ik mijn vinger laat scannen (settings > Lock screen & password > Add fingerprint) dan krijg ik geen optie om de vingerafdruk te accepteren. Als ik op de back knop druk dan geeft miui aan dat het toevoegen is gefaald.

Ook werkt bij mij google maps timeline niet. Ik heb al maps get location permissies gegeven en ook google play services als auto_start in de security manager aangezet. Toch krijg ik niet mijn locatie history te zien....

• mouse1277
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 07:55
Gebruik de telefoon nu een aantal dagen (met de Chinese Rom in het Engels) en hij bevalt supergoed. Alles werkt prima. GAPPS er op gezet via de bekende methode en helemaal ingericht naar mijn smaak.

Zit alleen met 2 problemen (meer probleempjes) waar ik nog geen oplossing voor heb.
1. Inloggen bij je Google account via je telefoon werkt niet. Alles goed ingesteld maar de melding verschijnt niet op mijn telefoon. Ik kan bij het instellen gewoon mijn telefoon (Mix 2) kiezen en hij zegt helemaal klaar want "er is een schermvergrendeling ingesteld, dus uw telefoon is klaar voor gebruik" maar de melding verschijnt niet.
2. Google backup account meldt "backing up to debug-only private cache". Dit is blijkbaar op te lossen door je toestel te rooten en dan wat aanpassingen te doen maar ik durf het niet aan want ik denk dat de BlackBerry apps van de zaak het dan niet meer doen. Dit zijn zeer beveiligde apps (oa. Good en Work) en deze houden niet van telefoon met "Root Access" ed en ik weet uit het verleden dat ze dat checken/opmerken.

Mocht iemand oplossingen/suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Wellicht anders toch maar over naar de Global Rom over een week of 2 via XiaomiTools.com.

• reinierkramer
http://oi65.tinypic.com/34zm2bo.jpg

Iemand een idee hoe ik dit goed krijg?

reinierkramer wijzigde deze reactie 30-09-2017 12:32 (31%)

• mouse1277
quote:
Zackito schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:26:
[...]
Het flashen van ROMs staat meestal uitgelegd hoe, kijk bij de volgende link bijvoorbeeld. Voor de globale rom zal dit wel ongeveer hetzelfe zijn.
Gewoon XiaomiTools.com gebruiken. Kind kan de was doen :-).

• mouse1277
quote:
Unlock aanvragen voor je mi account via http://en.miui.com/unlock/index.html en dan unlocken met de Mi Flash Unlock Tool.

• mouse1277
quote:
i7x schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:25:
[...]
Bedankt, betekent dat dat als ik nog twee weken wacht ik deze global versie ook kan kopen? Of blijft het verkochte toestel hetzelfde maar moet je hem zelf flashen?
Verkochte toestel is 100% hetzelfde maar webwinkels zullen hem uitleveren met de officiele Global Rom preinstalled. Op de meeste sites (banggood, Ibuygou, etc.) zul je dan verschillende versies zien met verschillende Rom's.
Kunt ook gewoon nu al de telefoon bestelling en dan zelf de Global Rom er op flashen wanneer hij beschikbaar is.

• mouse1277
quote:
OTA updates en alle Apps werken (bij mij werkte BlackBerry Good en Work niet en de Rabo Telebankieren app gaf wat problemen).
Geen Nederlands als taal beschikbaar maar Engels is prima voor mij.

• reinierkramer
quote:
mouse1277 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:43:
[...]

Unlock aanvragen voor je mi account via http://en.miui.com/unlock/index.html en dan unlocken met de Mi Flash Unlock Tool.
Beetje vreemd, had ik al een keer gedaan, maar ik zie nu ook nergens waar ik kan aanmelden nog een keer. Kan die tool wel dowloaden maar dan krijg ik een fout

• mouse1277
quote:
reinierkramer schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:01:
[...]
Beetje vreemd, had ik al een keer gedaan, maar ik zie nu ook nergens waar ik kan aanmelden nog een keer. Kan die tool wel dowloaden maar dan krijg ik een fout
Zowel op de telefoon als in de tool ingelogd op (hetzelfde) Mi Account?

• reinierkramer
quote:
mouse1277 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:03:
[...]

Zowel op de telefoon als in de tool ingelogd op (hetzelfde) Mi Account?
Naar mijn weten wel zal zo nog eens kijken

• HWSHHZ
Weet iemand toevallig wat over de witte versie, of is dat die Special Edition? Zou namelijk graag een witte willen kopen, maar zie overal alleen maar zwarten staan...

• mouse1277
quote:
HWSHHZ schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:33:
Weet iemand toevallig wat over de witte versie, of is dat die Special Edition? Zou namelijk graag een witte willen kopen, maar zie overal alleen maar zwarten staan...
De witte wordt volledig keramisch (dus ook de zijkanten, dus achter- en zijkant uit 1 stuk) en dat is inderdaad de Special Edition.

• HWSHHZ
quote:
mouse1277 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:59:
[...]

De witte wordt volledig keramisch (dus ook de zijkanten, dus achter- en zijkant uit 1 stuk) en dat is inderdaad de Special Edition.
Aahh thanks! Is daar al een release datum oid van? Als die bijvoorbeeld over 2 weken gereleased wacht ik nog even, als het nog maanden duurt koop ik toch maar een zwarte...

• JayJayW18
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23-10 09:18
He jongens,

Ik krijg als het goed is de telefoon morgen binnen en wil een unboxing en review video maken (eerste keer).

Is er iets dat jullie graag willen weten of tips wat ik in de video moet vertellen, dan hoor ik dat graag.

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:02
quote:
JayJayW18 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:56:
He jongens,

Ik krijg als het goed is de telefoon morgen binnen en wil een unboxing en review video maken (eerste keer).

Is er iets dat jullie graag willen weten of tips wat ik in de video moet vertellen, dan hoor ik dat graag.
Tof! Heb niet echt iets wat ik graag wil weten, al is - zoals hierboven genoemd - het vermelden van de precieze stappen hoe je die europese ROM erop zet wel fijn. Denk dat menig Tweaker die hier geen ervaring mee heeft dat wel wilt leren, maar je kan pas een afweging maken of 'het gaat lukken' als je weet wat je precies moet doen.

Voor unboxing is 'banana for scale' of iets waar je de schaal mee kan bepalen erg fijn. Dus evt. een alom bekende iPhone er naast leggen als je die hebt, of een appel/euro/Bastogne :P

• JayJayW18
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23-10 09:18
quote:
Worsteneter schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:39:
[...]

Tof! Heb niet echt iets wat ik graag wil weten, al is - zoals hierboven genoemd - het vermelden van de precieze stappen hoe je die europese ROM erop zet wel fijn. Denk dat menig Tweaker die hier geen ervaring mee heeft dat wel wilt leren, maar je kan pas een afweging maken of 'het gaat lukken' als je weet wat je precies moet doen.

Voor unboxing is 'banana for scale' of iets waar je de schaal mee kan bepalen erg fijn. Dus evt. een alom bekende iPhone er naast leggen als je die hebt, of een appel/euro/Bastogne :P
Dank voor je reactie. Heb nog niet eerder een video gemaakt, dus alle tips zijn welkom.

Ik heb zelf wel ervaring met een rom erop gooien, alleen woon ik zelf in China en heb wel garantie erop. Maakt het uit als ik Chinese rom terugzet voor de garantie? Moet lukken toch?

Ik zal kijken of ik ergens iPhone of Samsung kan krijgen om inderdaad een vergelijking te kunnen maken.

Mocht je nog meer tips hebben, ik hoor het graag. Ik wil eerst een video maken voor unboxing en daarna mssn een user-review na een week of zo. Dat laatste doe ik dan mssn samen met de vergelijkingen.

• reinierkramer
quote:
Krijg nu niet die melding, maar er gebeurt nu helmaal niks 😁

• mouse1277
quote:
Worsteneter schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:39:
[...]
het vermelden van de precieze stappen hoe je die europese ROM erop zet wel fijn. Denk dat menig Tweaker die hier geen ervaring mee heeft dat wel wilt leren, maar je kan pas een afweging maken of 'het gaat lukken' als je weet wat je precies moet doen.
Sinds XiaomiTool.com een appeltje/eitje. Hoef je geen Tweaker meer voor te zijn ;-).

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
Modbreak:
Ik heb een aantal posts verplaatst naar: [Xiaomi Mi Mix 2] Levertijd & Prijzen. Aanbiedingen e.d. horen in dat topic thuis.

• Russel88
Met m'n vorige telefoons had ik altijd problemen met het feit dat m'n laptops de Xiaomi telefoons niet herkende via usb, is dat inmiddels verbeterd?

• mouse1277
quote:
Russel88 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:59:
Met m'n vorige telefoons had ik altijd problemen met het feit dat m'n laptops de Xiaomi telefoons niet herkende via usb, is dat inmiddels verbeterd?
Nooit problemen mee gehad (verschillende Xiaomi telefoons).

• Zeagle
  • Laatst online: 23-10 11:59
Gisteren mijn Mi Mix 2 toegekregen in gesealde doos.
Via TurboVPN mijn account kunnen koppelen aan het toestel, maar nu 72u wachten om te unlocken...
Gebruik ik nog 72u mijn Redmi Note 3 Pro tot ik kan unlocken en Mi-Globe ROM kan flashen.

GRTZ Z

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:01

bebopper

I'm an absolute beginner...

Vraagje over de front camera (die onderaan zit ipv bovenaan).

Heb gelezen dat met de default photo app je voor selfies het toestel ondersteboven houdt en daarmee toch een normale hoek krijgt.

Hoe werkt dit echter in andere apps, bvb. met videobellen via whatsapp, kun je dan ook het toestel ondersteboven houden of werkt dit niet?

Als dit niet kan, hoe erg is het dat de camera dan vanuit een la(a)g(er) standpunt opnames maakt?

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

• mouse1277
quote:
bebopper schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:56:
Vraagje over de front camera (die onderaan zit ipv bovenaan).

Hoe werkt dit echter in andere apps, bvb. met videobellen via whatsapp, kun je dan ook het toestel ondersteboven houden of werkt dit niet?

Als dit niet kan, hoe erg is het dat de camera dan vanuit een la(a)g(er) standpunt opnames maakt?
Bij Whatsapp werkt het prima, bij Instagram, Snapchat, etc. helaas niet. Scheelt dus per app.
Het lage standpunt is niet ideaal maar ook niet heel erg. Het is niet de charmantste pose en bij sommige mensen zul je de dubbele onderkin wel heel erg goed zien :) :) :) .

• mouse1277
quote:
Zeagle schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:30:
Gebruik ik nog 72u mijn Redmi Note 3 Pro tot ik kan unlocken en Mi-Globe ROM kan flashen.
Ga je voor de beta Global Rom dan want de officiele is er toch nog niet?

• HWSHHZ
quote:
mouse1277 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:15:
[...]

Deze https://forum.xda-develop...-mi-mix-2-chiron-t3681028 of
deze https://forum.xda-develop...velopment/eu-rom-t3678515 zou je ook kunnen gebruiken toch? Dit is zoiets als een Global ROM dacht ik?

• Pimmeke1989
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
quote:
Dit is inderdaad "zoiets" als een Global Rom.
Hierbij hebben ze als basis de China Rom gepakt, alle Chinese apps eruit gegooid, en de Play Store en verschillende talen aan toegevoegd (+nog een paar aanpassingen, de eerste link een heel stuk meer dan de tweede)

Dus in theorie nog een iets uitgebreidere versie dan de Global Rom, alleen heb je hier wel een unlocked bootloader voor nodig, vandaar de 72 uur :*)

• HWSHHZ
quote:
Pimmeke1989 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Dit is inderdaad "zoiets" als een Global Rom.
Hierbij hebben ze als basis de China Rom gepakt, alle Chinese apps eruit gegooid, en de Play Store en verschillende talen aan toegevoegd (+nog een paar aanpassingen, de eerste link een heel stuk meer dan de tweede)

Dus in theorie nog een iets uitgebreidere versie dan de Global Rom, alleen heb je hier wel een unlocked bootloader voor nodig, vandaar de 72 uur :*)
Aahh thanks, weet ik weer wat meer. Voor de Mi Mix was er ook een stock Android ROM (Resurrection), hopelijk komt deze of een soortgelijke ook snel voor de Mi Mix 2.

YouTube: Xiaomi Mi Mix Resurrection Remix ROM

Dit ziet er toch prachtig uit zo? oOo

• mouse1277
quote:
Wacht ik wel op de officiele Global Rom met OTA updates.

Heb nu de Chinese Rom met Google Play geinstalleerd en die werkt prima.
Alleen wat problemen met Google Backup.

• mouse1277
quote:
HWSHHZ schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:27:
[...]
Aahh thanks, weet ik weer wat meer. Voor de Mi Mix was er ook een stock Android ROM (Resurrection), hopelijk komt deze of een soortgelijke ook snel voor de Mi Mix 2.
Resurrection is zeker geen stock Android ROM.
Unlocked bootloader ga ik zeker niet voor omdat bepaalde (met extra beveiliging) apps niet werken (Rabobank, maar vooral de apps die ik zakelijk nodig heb (Blackberry Good en Works)).

• HWSHHZ
quote:
mouse1277 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:44:
[...]

Wacht ik wel op de officiele Global Rom met OTA updates.

Heb nu de Chinese Rom met Google Play geinstalleerd en die werkt prima.
Alleen wat problemen met Google Backup.
Ik ga em vandaag of morgen kopen, waarschijnlijk in het begin ook gewoon even met de Chinese ROM werken, zo gauw er een echt goeie Global ROM is gooi ik die er op.
quote:
mouse1277 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:49:
[...]

Resurrection is zeker geen stock Android ROM.
Unlocked bootloader ga ik zeker niet voor omdat bepaalde (met extra beveiliging) apps niet werken (Rabobank, maar vooral de apps die ik zakelijk nodig heb (Blackberry Good en Works).
Oke ik dacht dat dat stock Android was. Ziet er alsnog mooi haha. Beveiligings apps heb ik niet heel veel, enkel bankieren app, dat was het wel zo'n beetje denk ;)

• Zackito
Vandaag de mix 2 ontvangen, tot nu toe fijne en goede telefoon,snelheid is top in orde. Jammer dat de global ROM er nog niet is. Telefoon is wel echt groot, moeilijk om met 1 hand te bedienen.

Notificaties binnen MIUI vindt ik niet echt fijn, bij het 2e bericht staat er 2 nieuwe berichten ipv een preview. Is dit in de xiaomi EU rom ook?

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-10 00:50

Dxue

PSN:EvilDrunk

misschien een stomme opmerking, maar voor diegene die de telefoon geroot heeft, is xposed niet een optie om de selfie camera probleem op te lossen? ik kan daarmee de telefoon ook 180 graden draaien en zou de front camera wel goed moeten werken in alle apps? (ik gebruik al die apps niet, maar ik herinner me dat ik in het verleden mijn telefoon op de kop kon gebruiken)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Zeagle
quote:
mouse1277 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:15:
[...]

Nee ik ga voor de ROM van Mi-Globe (voorheen sMIUI): http://mi-globe.com/index...=mimix2&realname=Mi+Mix+2

Verbeterde versie van de xiaomi.eu-ROMS.

GRTZ Z

• Zeagle
Heb wel een probleem momenteel.
Als ik het voorkeursnetwerk op 'Bij voorkeur 4G' zet, kan ik niet bellen of gebeld worden.
Ook niet als ik VoLTE in of uitschakel.
Als ik het netwerk op 'Bij voorkeur 3G' zet, dan wel maar dan heb ik geen 4G...

GRTZ Z

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*