Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 11:57
Ik krijg mijn mi mix 2 niet unlocked.
Wanneer ik op mijn device naar mi unlock status ga en op add account and device klik krijg ik error 10008.
Voorheen werkte een VPN verbinding naar china maar die lijken allemaal gesloten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

Zackito schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:32:
Ik krijg mijn mi mix 2 niet unlocked.
Wanneer ik op mijn device naar mi unlock status ga en op add account and device klik krijg ik error 10008.
Voorheen werkte een VPN verbinding naar china maar die lijken allemaal gesloten.

Iemand een idee?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52693639

Al vaker gezegd :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smerte
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-03-2024
Ik krijg zojuist van de webshop op aliexpress de melding binnen:
Hi friend
Good news!We could flash the Global ROM now!We would send you the phone in 1-2 days.
Best regards
Tom
Kan zo snel niet vinden op sites of de officiele Rom al gereleased is, maar misschien dat die webshop goede connecties heeft met Xiaomi en het snel geleverd krijgt.

Kijk in ieder geval uit naar de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Smerte schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:35:
Ik krijg zojuist van de webshop op aliexpress de melding binnen:

[...]
Kan zo snel niet vinden op sites of de officiele Rom al gereleased is, maar misschien dat die webshop goede connecties heeft met Xiaomi en het snel geleverd krijgt.
Zal voor bijna 100% zeker een "custom" Global Rom zijn.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayJayW18
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-04 06:23
YouTube: Xiaomi Mix 2 Unboxing (Dutch with English subtitles)

Daar issie dan. Hoor graag jullie mening wat beter zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52
Hey Jay, leuk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Om heel eerlijk te zijn (niet negatief bedoeld): 100% identiek aan vele honderden andere unboxing video's van de Mi Mix 2, alleen deze keer in het Nederlands.
Maar prima gedaan. Ziet er verzorgd en professioneel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 12:41
Zeagle schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:02:
Heb wel een probleem momenteel.
Als ik het voorkeursnetwerk op 'Bij voorkeur 4G' zet, kan ik niet bellen of gebeld worden.
Ook niet als ik VoLTE in of uitschakel.
Als ik het netwerk op 'Bij voorkeur 3G' zet, dan wel maar dan heb ik geen 4G...
Idem probleem bij Xiaomi.eu rom; weet niet of je nog op de China rom werkt of reeds op Xiaomi.eu ?

Verder kon Ik wel direct unlocken 8)7 diende geen 72u te wachten :? :? :?
Eerste indruk is toch wat een subliem toestel; had hem iets groter verwacht maar deze grootte is hij eigenlijk ideaal! _/-\o_

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:10
Is er iemand die wat video's kan uploaden die met de Mi Mix 2 gemaakt zijn? Ik zag een aantal video's op YouTube, waarbij t geluid niet geweldig klonk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
bntjah schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:05:
[...]

Idem probleem bij Xiaomi.eu rom; weet niet of je nog op de China rom werkt of reeds op Xiaomi.eu ?

Verder kon Ik wel direct unlocken 8)7 diende geen 72u te wachten :? :? :?
Eerste indruk is toch wat een subliem toestel; had hem iets groter verwacht maar deze grootte is hij eigenlijk ideaal! _/-\o_
Ik zit op de china rom en heb dit probleem niet. Zie uberhaupt de optie niet om te switchen tusse. 3G en 4G. Wat ik wel heb gezien is dat gebruikers die de mi-globe ROM gebruiken hetzelfde probleem ervaren.

Morgen is mijn mix unlocked en zal ik de eu rom proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
Thanks! Ben al bezig met mn review video. Mochten jullie tips hebben, hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
mouse1277 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:25:
[...]

Om heel eerlijk te zijn (niet negatief bedoeld): 100% identiek aan vele honderden andere unboxing video's van de Mi Mix 2, alleen deze keer in het Nederlands.
Maar prima gedaan. Ziet er verzorgd en professioneel uit.
Yup, klopt wel. Helaas valt er bij unboxing niet zoveel te varrieren, omdat eigenlijk in alle dozen hetzelfde zitten: telefoon, kabels en evt pinnetje en hoestje.

Ben nu een review video aan het maken, hopelijk heeft dat wel wat meer USPs. Mocht je tips hebben, dan hoor ik die graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:21
Zackito schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:16:
Vandaag de mix 2 ontvangen, tot nu toe fijne en goede telefoon,snelheid is top in orde. Jammer dat de global ROM er nog niet is. Telefoon is wel echt groot, moeilijk om met 1 hand te bedienen.

Notificaties binnen MIUI vindt ik niet echt fijn, bij het 2e bericht staat er 2 nieuwe berichten ipv een preview. Is dit in de xiaomi EU rom ook?
Ja in de EU rom is dit ook. Probeer eens met 2 vingers de balk waar 2 nieuwe berichten in staan naar beneden te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2023
Zackito schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Ik zit op de china rom en heb dit probleem niet. Zie uberhaupt de optie niet om te switchen tusse. 3G en 4G. Wat ik wel heb gezien is dat gebruikers die de mi-globe ROM gebruiken hetzelfde probleem ervaren.

Morgen is mijn mix unlocked en zal ik de eu rom proberen.
Ik gebruik idd de Mi-Globe ROM, het probleem stelt zich ook in de Xiaomi.eu-ROM, en ook in de Chinese Stock Stable ROM:
https://xiaomi.eu/communi...elenor.41776/#post-389300

Hopen op update nu vrijdag dat dit probleem oplost.

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:28
Kwam zojuist deze telefoon tegen: https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_906061.html?wid=11

Lijkt wel erg veel op de Mi Mix 2, alleen dan heel wat goedkoper... Specs zijn niet mis voor zo weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
HWSHHZ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:21:
Kwam zojuist deze telefoon tegen: https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_906061.html?wid=11

Lijkt wel erg veel op de Mi Mix 2, alleen dan heel wat goedkoper... Specs zijn niet mis voor zo weinig geld.
Tsja, en deze komt er ook aan: https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1201795.html.

Allemaal best aardig (mijn vrouw gebruikt de Doogee Mix 1) maar kunnen uiteindelijk niet tippen aan de echte A-merk telefoons. Processoren zijn iig duidelijk langszamer en de ROM heeft meestal nogal wat "bijschaving" nodig maar qua prijs/kwaliteit: Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
mouse1277 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Tsja, en deze komt er ook aan: https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1201795.html.

Allemaal best aardig (mijn vrouw gebruikt de Doogee Mix 1) maar kunnen uiteindelijk niet tippen aan de echte A-merk telefoons. Processoren zijn iig duidelijk langszamer en de ROM heeft meestal nogal wat "bijschaving" nodig maar qua prijs/kwaliteit: Top!
Ja dat dacht ik al wel, de Vernee Mix 2 ondersteund ook lang niet zo veel banden als de Mi Mix 2, dus valt bij mij al weer af. Hoop eind deze week of volgende week m'n Mi Mix 2 te ontvangen, ben benieuwd of die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Zeagle schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:29:
[...]

Ik gebruik idd de Mi-Globe ROM, het probleem stelt zich ook in de Xiaomi.eu-ROM, en ook in de Chinese Stock Stable ROM:
https://xiaomi.eu/communi...elenor.41776/#post-389300

Hopen op update nu vrijdag dat dit probleem oplost.
Vandaag de xiaomi.eu ROM geinstalleerd maar ik kan gewoon gebeld worden wanneer 4g actief is.
Telefoon maakt gebruik van het netwerk van Youfone(KPN).

Ben zelf tevreden over MIUI en heb geen behoefte aan een andere custom ROM bijvoorbeeld lineageos.
Enige wat ik nu nog aangepast wil hebben is het notificatie systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Welke oplader gebruiken jullie? Ik kreeg een chinese oplader met een converter erbij, werkt thuis prima maar hier op het werk hoorde ik het een en ander vonken en werkte de oplader niet.

Ik denk dat ik de oplader nu even links laat liggen, geen zin in dat straks mijn telefoon "opgeblazen" is.
Welke oplader kan ik het beste gebruiken i.c.m. de mi mix 2 i.v.m. ampere's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
Zackito schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:25:
Welke oplader gebruiken jullie? Ik kreeg een chinese oplader met een converter erbij, werkt thuis prima maar hier op het werk hoorde ik het een en ander vonken en werkte de oplader niet.

Ik denk dat ik de oplader nu even links laat liggen, geen zin in dat straks mijn telefoon "opgeblazen" is.
Welke oplader kan ik het beste gebruiken i.c.m. de mi mix 2 i.v.m. ampere's etc.
ik heb ook altijd vonken, niks mis mee volgens mij. Gebruik al meer dan 20 jaar een converter met vonken. Anders gewoon kopstukjes van oude telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
JayJayW18 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:57:
[...]

ik heb ook altijd vonken, niks mis mee volgens mij. Gebruik al meer dan 20 jaar een converter met vonken. Anders gewoon kopstukjes van oude telefoons.
Vonken uit het stopcontact zelf? :?
Ik voel me er zelf niet heel veilig bij, zeker niet als je slaap en je telefoon laad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
Zackito schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:07:
[...]

Vonken uit het stopcontact zelf? :?
Ik voel me er zelf niet heel veilig bij, zeker niet als je slaap en je telefoon laad op.
ja, dat snap ik. ik probeer ook alleen mn ervaring te delen dat er niks aan de hand mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00
Zackito schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:25:

Gelijk welke oplader die QuickCharge 3 ondersteunt zou moeten werken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
otomoxd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:05:
[...]

Gelijk welke oplader die QuickCharge 3 ondersteunt zou moeten werken, toch?
Elke lader zou moeten werken toch? Als je snel wilt lader quickcharge 3 ondersteuning.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26
Voor degene die MIUI niet zo fijn vinden, en graag meer naar Stock Android willen gaan, is nu Ressurection Remix voor de Mi Mix 2 uitgebracht!
https://forum.xda-develop...n-remix-os-5-8-5-t3687626

Let wel op dat misschien niet alle functies goed kunnen werken (proximity Sensor), aangezien Xiaomi nog niet alle Sources heeft vrijgegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:10
De MIUI Global ROM is nu ook beschikbaar:
http://en.miui.com/download-334.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
  • Laatst online: 09-09 20:52
Ja idd, ik probeer hem er net op te zetten met de xiaomi tool maar daar geeft hij aan dat je een unlocked bootloader nodig hebt . Toch verwarrende info hierover her en der want ik had begrepen dat om van de officiële china naar de officiële global rom over te gaan een unlocked bootloader niet nodig is . Kan het zonder de xiaomi tool proberen of toch de unlock procedure voortzetten. I (niet mijn voorkeur).hm

[ Voor 0% gewijzigd door Adriana O op 12-10-2017 19:29 . Reden: Verkeerde woord gebruikt , unlock tool ipv xiaomi tool ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Adriana O schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:57:
[...]

Ja idd, ik probeer hem er net op te zetten met de mi unlock tool maar daar geeft hij aan dat je een unlocked bootloader nodig hebt . Toch verwarrende info hierover her en der want ik had begrepen dat om van de officiële china naar de officiële global rom over te gaan een unlocked bootloader niet nodig is . Kan het zonder de mi unlock tool proberen of toch de unlock procedure voortzetten. I (niet mijn voorkeur).hm
Oef.
En wat zijn de consequenties voor het gebruik van een aantal (bank?) apps op zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
RiCk schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:03:
[...]

Oef.
En wat zijn de consequenties voor het gebruik van een aantal (bank?) apps op zo'n situatie.
Tsja, ik zit bij de ING en had geen problemen met contactloos te betalen met mijn vorige xiaomi. Dit terwijl ik op mijn vorige toestel een unlocked bootloader had ( zo kreeg ik hem geleverd ,ook raar natuurlijk maar kwam mij wel uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Volgens mij kun je op deze manier overgaan van China naar Global
(ofja, ik krijg de mijne morgen pas, maar hoopte het zo te doen)
  • Download de Global zip-file op je mobiel
  • Open de "Updater" app.
  • Klik op de drie puntjes rechtsboven, en kies voor "Choose update package"
  • Browse naar je gedownloade ZIP-file en kies die.
Daarna zal de telefoon automatisch opnieuw opstarten in de Update mode en de Global Rom installeren.
Maar zoals ik al zeg, kan het morgen pas proberen! Ben trouwens wel van plan om de Beta van MIUI 9 te installeren die morgen online zou moeten komen.
Mocht het lukken, zal ik een uitgebreide beschrijving geven over wat ik gedaan heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
[quote]Pimmeke1989 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:24:
  • Open de "Updater" app.
Daarna zal de telefoon automatisch opnieuw opstarten in de Update mode en de Global Rom installeren.
Maar zoals ik al zeg, kan het morgen pas proberen! Ben trouwens wel van plan om de Beta van MIUI 9 te installeren die morgen online zou moeten komen.
Mocht het lukken, zal ik een uitgebreide beschrijving geven over wat ik gedaan heb!
[/quote

Tjx Ja, dan krijg ik weer een melding "can't verify update' .Is geloof ik ook een bekend probleem .Ben er nog niet uit hoe dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
Tjx Ja, dan krijg ik weer een melding "can't verify update' .Is geloof ik ook een bekend probleem .Ben er nog niet uit hoe dit op te lossen.
[/quote]
Even geen tijd meer vandaag . Ik wacht de ervaring van anderen even af met switchen van China naar global stable rom. China rom ook te doen maar niet op langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
Adriana O schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:02:
[/quote]
Even geen tijd meer vandaag . Ik wacht de ervaring van anderen even af met switchen van China naar global stable rom. China rom ook te doen maar niet op langere termijn.
ik gebruik de Chinese rom nu al 2 weekjes. Wat is er eigenlijk mis met die rom? Heb nog niks ontdekt, behalve dat ik play store zelf erop moet gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
Bij mij werkt de mobile banking app van de ING niet .dus ik kan niet met NFC contactloos betalen . En dat mis ik gewoon . Bij mijn vorige xiaomi met een global rom had ik daar geen problemen mee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Adriana O schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:06:
Bij mij werkt de mobile banking app van de ING niet .dus ik kan niet met NFC contactloos betalen . En dat mis ik gewoon . Bij mijn vorige xiaomi met een global rom had ik daar geen problemen mee .
De 'mobile banking app' ? Je hebt het ook over NFC, maar dat boeit mij niet.
Kun je de ING app wel of niet installeren en gebruiken t.b.v. saldo, overboeken enzovoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
Jullie kunnen wellicht deze optie proberen :)

http://en.miui.com/forum....3972&highlight=xiaomitool

En anders wellicht nog op deze manier:

http://en.miui.com/forum....&ptid=653018&pid=13021731

[ Voor 33% gewijzigd door Razer op 12-10-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
ny-hardcore schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:42:
[...]

Elke lader zou moeten werken toch? Als je snel wilt lader quickcharge 3 ondersteuning.
Heh, natuurlijk :P ik bedoelde maar dat elke lader met QC3.0 moet werken om op de snelste manier op te kunnen laden.. Maar sowieso zal elke lader zijn werk wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriana O
RiCk schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

De 'mobile banking app' ? Je hebt het ook over NFC, maar dat boeit mij niet.
Kun je de ING app wel of niet installeren en gebruiken t.b.v. saldo, overboeken enzovoort.
Ja als je een Chinese telefoon in de Engelse taal gebruikt ga je al gauw meer Engelse termen gebruiken .ja hoor de gewone ING app doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Pimmeke1989 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:24:
  • Open de "Updater" app.
Dat gaat helaas niet werken.
Ga het zo zelf doen via XiaomiTool.com.
Ben nu alles aan het backuppen.
Laat de bevindingen later wel weten!

Update na 1e poging: Lijkt allemaal goed te gaan maar als hij de ROM's op het internet gaat ophalen, crasht de tool. Jammer.....
Nog maar eens een poging doen!

Update na 2e poging: Gaat deze keer wel allemaal goed maar (ondanks verschillende verhalen op het internet) heb je toch een geunlockte bootloader nodig om van de Officiele Chinese Rom naar de Officiele Global Rom te gaan.
Maar eens even kijken of ik dat wel wil (ivm BlackBerry apps van de zaak die daar meestal niet zo blij mee zijn).

The story continues.....

[ Voor 20% gewijzigd door mouse1277 op 12-10-2017 17:08 . Reden: Meerdere updates ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
mouse1277 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Dat gaat helaas niet werken.
Ga het zo zelf doen via XiaomiTool.com.
Ben nu alles aan het backuppen.
Laat de bevindingen later wel weten!
Ja, heb het helaas al op meerdere plekken gelezen dat het zo niet werkt, helaas!
Ben benieuwd naar je bevindingen, hou ons maar op de hoogte! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Eindelijk. Dadelijk installeren :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
mouse1277 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

Eindelijk. Dadelijk installeren :-).
Gelukt?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
JayJayW18 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:04:
[...]

ik gebruik de Chinese rom nu al 2 weekjes. Wat is er eigenlijk mis met die rom? Heb nog niks ontdekt, behalve dat ik play store zelf erop moet gooien.
Dat er veel nog in het engels staat, de xiaomi eu ROM werkt toch een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
Zackito schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:38:
[...]

Dat er veel nog in het engels staat, de xiaomi eu ROM werkt toch een stuk fijner.
Hoe bedoel je "er staat veel in engels"? Als je engels kiest, staat alles in het engels toch?
Ik heb trouwens nooit nederlands gebruikt, altijd engels of chinees, mssn daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
JayJayW18 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 03:40:
[...]

Hoe bedoel je "er staat veel in engels"? Als je engels kiest, staat alles in het engels toch?
Ik heb trouwens nooit nederlands gebruikt, altijd engels of chinees, mssn daarom.
Dat moet uiteraard chinees zijn _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
Zackito schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:29:
[...]

Dat moet uiteraard chinees zijn _O-
whahaha fuck, totaal niet door dat je dat bedoelde. Komt ook omdat ik nog niks ben tegengekomen dat in het Chinees staat. Enkel de Chinese apps themselves. Verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Nope, (nog) niet.
Eerst moest ik voor het unlocken mijn toestel koppelen aan mijn account wat niet lukte.
Toen ik het vervolgens via VPN probeerde, lukte het wel.
Alleen gaf de unlocktool aan dat ik 72 uur moet wachten omdat ik pas zojuist de unlocktool gekoppeld heb aan mijn toestel (de hierboven VPN methode).

Volgende week maar even definitief unlocken en dan via Xiaomitool.com de Global Rom er op zetten.
The story continues........

[ Voor 8% gewijzigd door mouse1277 op 13-10-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
mouse1277 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Nope, (nog) niet.
Eerst moest ik voor het unlocken mijn toestel koppelen aan mijn account wat niet lukte.
Toen ik het vervolgens via VPN probeerde, lukte het wel.
Alleen gaf de unlocktool aan dat ik 72 uur moet wachten omdat ik pas zojuist de unlocktool gekoppeld heb aan mijn toestel (de hierboven VPN methode).

Volgende week maar even definitief unlocken en dan via Xiaomitool.com de Global Rom er op zetten.
The story continues........
Ja, precies hetzelfde plan hier . Is de consequentie van het kopen van een xiaomi met een China rom. Is blijkbaar toch nodig de bootloader te unlocken om naar de global (of andere rom) te gaan. Kan voorkomen worden door een xiaomi te kopen als de global rom beschikbaar is (hangt samen met launch vd telefoon buiten China). Of geen xiaomi kopen, kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
Adriana O schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:16:
[...]

Ja, precies hetzelfde plan hier . Is de consequentie van het kopen van een xiaomi met een China rom. Is blijkbaar toch nodig de bootloader te unlocken om naar de global (of andere rom) te gaan. Kan voorkomen worden door een xiaomi te kopen als de global rom beschikbaar is (hangt samen met launch vd telefoon buiten China). Of geen xiaomi kopen, kan natuurlijk ook :)
De Global Rom was er toen nog niet dus dat was geen optie en ik wilde het toestel snel hebben.
Zie nu de eerste winkels waar ze hem standaard met de Officlal Global Rom uitleveren.
Ach ja, nog 2,5 dag wachten en dan knal ik hem er zelf wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
mouse1277 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:39:
[...]

Zie nu de eerste winkels waar ze hem standaard met de Officlal Global Rom uitleveren.
Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
https://thesolutionshop.global/product/mi-mix-2-6gb-64gb/

"•The Official Global ROM comes pre-installed on this phone with access to a range of languages, including English, French & German."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
[...]

De Global Rom was er toen nog niet dus dat was geen optie en ik wilde het toestel snel hebben.
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52
[...]

Dat was voor mij de reden om toch voor een Galaxy s8 te gaan (en de awkward positie van de frontcam). Wel jammer, want het is een prachtige telefoon. Zowel in vormgeving als in materiaalgebruik (liever keramiek dan glas!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeagle
Ik had het 4G probleem ook dat ik niet gebeld kon worden, maar heb dit nu kunnen oplossen.
In de dialer type je *#*#4636#*#*, dan kom je in een soort testomgeving.
Daar selecteer je het simkaartslot waarmee je probs hebt (bij mij Telefooninformatie1).
Hier bij "Voorkeursnetwerktype instellen" heb ik "LTE/TD-SCDMA/WCDMA" geselecteerd ipv 'LTE/TD-SCDMA/UMTS", en nu heb ik 4G+ en kan ik bellen en gebeld worden.

Alleen vindt ik de mogelijkheid in mijn recente apps de knop om enkel de icoontjes van de recente apps te zien niet terug. Nu zie ik een kleine snapshot van het laatste dat op de apps stond.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeagle op 13-10-2017 15:30 ]

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
mouse1277 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:08:
[...]

https://thesolutionshop.global/product/mi-mix-2-6gb-64gb/

"•The Official Global ROM comes pre-installed on this phone with access to a range of languages, including English, French & German."
Dank
Vreemd: Nederlands staat er niet bij als taal. Foutje?

Laat maar. In Global ROM geen Nederlandse ondersteuning!

[ Voor 7% gewijzigd door RiCk op 13-10-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Zeagle schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:28:
Alleen vindt ik de mogelijkheid in mijn recente apps de knop om enkel de icoontjes van de recente apps te zien niet terug. Nu zie ik een kleine snapshot van het laatste dat op de apps stond.
Dat is Android standaard, dus ik gok niet dat je dat kunt veranderen. Of is het een extra optie in Miui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
rens-br schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:33:
[...]

Dat is Android standaard, dus ik gok niet dat je dat kunt veranderen. Of is het een extra optie in Miui?
Bij mijn Redmi 3 Pro had ik die mogelijkheid wel, dus zal iets van MiUI zijn.

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
RiCk schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:31:
[...]

Dank
Vreemd: Nederlands staat er niet bij als taal. Foutje?
Global Rom van Xiaomi heeft nooit Nederlands. Gebruik altijd Engels.
Als je toch NL wil moet je de EU Rom flashen (niet officieel, zie https://sourceforge.net/p...I-WEEKLY-RELEASES/7.9.22/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
Weet iemand hoe je splitscreen kan activeren?
Kan het nergens vinden op google.
Op youtube zie ik alleen maar met een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
JayJayW18 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:47:
Weet iemand hoe je splitscreen kan activeren?
Kan het nergens vinden op google.
Op youtube zie ik alleen maar met een app.
Dat gaat enkel met met MIUI 9 toch? Ik heb nu de China Dev eropgezet (had ergens gelezen dat je dan geen 72u moet wachten, maar blijkbaar moet ik toch wachten), dat is MIUI 9 en nu krijg ik een splitscreen optie in het 'recent apps' scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
otomoxd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Dat gaat enkel met met MIUI 9 toch? Ik heb nu de China Dev eropgezet (had ergens gelezen dat je dan geen 72u moet wachten, maar blijkbaar moet ik toch wachten), dat is MIUI 9 en nu krijg ik een splitscreen optie in het 'recent apps' scherm.
icic, wist ik niet. Thanks!

Ben bezig met een review video, dus ff alles opzoeken was er met de Mix 2 kan.

Ik kreeg trouwens een zo'n telesales telefoontje en dat werd gelijk weergegeven op mn phone. Is dat iets nieuws of is dat er al langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
Iemand enig idee wat deze melding is of hoe dit opgelost kan worden als ik mijn telefoon wil unlocken?

Current account is not bound to this device.

Toestemming voor het unlocken heb ik al binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
HWSHHZ schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:55:
Iemand enig idee wat deze melding is of hoe dit opgelost kan worden als ik mijn telefoon wil unlocken?

Current account is not bound to this device.

Toestemming voor het unlocken heb ik al binnen.
Je moet je toestel koppelen aan je mi account (en dan moet je 72 uur wachten).
Je vindt de koppeling onder de "developer options" in je telefoon (als je die tenminste geactiveerd hebt).
Daar zie je "unlock status" en kun je je toestel koppelen.
Moet je wel via een VPN doen anders krijg je waarschijnlijk foutcode 10008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
mouse1277 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Je moet je toestel koppelen aan je mi account (en dan moet je 72 uur wachten).
Je vindt de koppeling onder de "developer options" in je telefoon (als je die tenminste geactiveerd hebt).
Daar zie je "unlock status" en kun je je toestel koppelen.
Moet je wel via een VPN doen anders krijg je waarschijnlijk foutcode 10008.
Kreeg inderdaad die foutcode, PlexVPN geïnstalleerd en geconnect met Shanghai en is nu gekoppeld, thanks!
Wel balen van die 72 uur wachten |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
Hehe die 72 uur zat erop waarna ik de bootloader kon unlocken. Via de xiaomitool de global rom erop gezet. Let wel, toen ik de xiaomi tool opstartte kreeg ik de optie een nieuwere versie te downloaden. Dus dat heb ik maar gedaan, maar toen kreeg ik opeens te zien dat je voor de global rom de bootloader niet hoeft te unlocken. ...? Vreemd want eerst gaf de xiaomitool dat wel aan. Enfin, ik had nu eenmaal al de bootloader unlocked dus ben ik vrolijk doorgegaan. Misschien een tip voor degene die de global rom erop willen zitten , check eerst de xiaomitool of het idd nog nodig is de bootloader te unlocken . Wie weet is het nu toch niet nodig. Pfff eindelijk zit die global rom erop na die hindernissenrace. Volgende keer koop ik een xiaomi pas als hij met de global rom gepreinstalleerd komt . Beetje gedoe dit , ook omdat ik die back up nooit goed kan terugzetten . Ok succes allen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Adriana O schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:25:
Hehe die 72 uur zat erop waarna ik de bootloader kon unlocken. Via de xiaomitool de global rom erop gezet. Let wel, toen ik de xiaomi tool opstartte kreeg ik de optie een nieuwere versie te downloaden. Dus dat heb ik maar gedaan, maar toen kreeg ik opeens te zien dat je voor de global rom de bootloader niet hoeft te unlocken. ...? Vreemd want eerst gaf de xiaomitool dat wel aan. Enfin, ik had nu eenmaal al de bootloader unlocked dus ben ik vrolijk doorgegaan. Misschien een tip voor degene die de global rom erop willen zitten , check eerst de xiaomitool of het idd nog nodig is de bootloader te unlocken . Wie weet is het nu toch niet nodig. Pfff eindelijk zit die global rom erop na die hindernissenrace. Volgende keer koop ik een xiaomi pas als hij met de global rom gepreinstalleerd komt . Beetje gedoe dit , ook omdat ik die back up nooit goed kan terugzetten . Ok succes allen !
Voor de global ROM hoef je de bootloader niet te unlocken, voor de miui.eu ROM wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
Voor de global ROM hoef je de bootloader niet te unlocken, voor de miui.eu ROM wel.
[/quote]
Ja dat was het hem juist. Afgelopen donderdag gaf de xiaomi tool nog aan dat je wel moest unlocken om naar de global te gaan. Gisteren niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
Adriana O schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:25:

Ja dat was het hem juist. Afgelopen donderdag gaf de xiaomi tool nog aan dat je wel moest unlocken om naar de global te gaan. Gisteren niet meer.
Gisteren geprobeerd, en als ik de Global probeer te flashen geeft hij een error, als ik dan terug naar de lijst ga met roms staat er plots bij Global dat je wel de bootloader moet unlocken. Als ik dan die rom selecteer laat hij me effectief de bootloader unlocken (maar ik moet nog even wachten dus heb nog niet kunnen proberen). Volgens mij moet je dus wel unlocken, of het ligt aan het feit dat ik op China Dev zit, maar daar twijfel ik aan...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Sinds dit weekend ook mijn Mix in gebruik, wat een mooi toestel zeg!
Ben wel meteen een halve dag bezig geweest om alles naar wens in te stellen, maar nu dat uiteindelijk is gebeurd, heb ik niks meer te klagen! Aantal dingetjes die ik heb gedaan:
Eerst de hele telefoon installeren met m'n Mi account, paar Chinese schermen doorklikken, maar verder niks spannends
  • Via de Mi Store de Google Apps erop gezet. Werken allemaal goed, zelfs Contact Sync. Apps worden snel geupdate. Edit: Had eerst probleem dat hij alleen via Wifi de apps wilde downloaden/updaten, maar ook oplossing voor gevonden. Hiervoor moet je de Downloads app openen, en de settings openen. Dan de Search Engine uitzetten en het limiet op Unlimited zetten. Kan nu alles downloaden over 4G.
  • Via de Play Store alle noodzakelijke apps gedownload, geen problemen tegen gekomen.
  • In de standaard Mail app m'n Outlook Exchange ingevuld, waardoor ik al m'n contacten ook weer erop heb staan (vroegere WM10-klant geweest)
  • M'n Asus Zenwatch 3 gekoppeld via Android Wear app. Ging allemaal voorspoedig.
  • Na een tijdje kwamen er geen notificaties van bv Whatsapp/Mail meer binnen. Dit opgelost door de apps waarvan je notificaties wilt onvangen, bij Battery & Performance --> Manage Apps, bij bijvoorbeeld Whatsapp hem op No Restrictions te zetten. Dit zorgt ervoor dat MIUI de apps niet na bepaalde tijd afsluit. Daarnaast ook nog onder de instelling Permissions --> Autostart de apps aangezet, zodat wanneer je ze zelf helemaal afsluit, ze door een push-melding wel vanzelf weer actief kunnen worden (bijvoorbeeld je mail). Sindsdien geen problemen meer gehad! (Apps die ik heb gekozen zijn: Whatsapp, Mail, Wear, ABN Wallet en Onedrive).
  • Daarna dacht ik alles goed ingesteld te hebben, maar het lukte me nog niet om in de winkel met NFC te betalen (gelukkig bestaat er dan ook nog zoiets als briefgeld _/-\o_ ). Dit doe ik middels de ABN Wallet app, die bij installatie als standaardmethode voor NFC betaling wordt ingesteld. Dit stond ook wel goed, maar blijkbaar heeft MIUI nog een extra instelling die je moet wijzigen. Dit doe je bij Network --> More --> Default Wallet. Standaard staat deze op Mi Pay and NFC transport card, maar deze moet op Use HCE Wallet gezet worden. Daarna werkte contactloos betalen in de supermarkt ook!
  • In de tussentijd nog even wat leuke thema's uitgeprobeerd, ben uiteindelijk blijven hangen op Star Trail (Speciale Mi Mix thema), en als Icons die van MultiRom Icons V8.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tk30lyo.jpg
Ik twijfel nog of ik hem naar de Global versie ga overzetten via Xiaomitools, aangezien nu eigenlijk alles naar wens is. Denk dat ik wacht tot MIUI 9 Global er is voordat ik dat doe.

Mochten er mensen nog vragen hebben, of dingen die ik kan uitproberen voor je, laat het maar weten!
Adriana O schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:06:
Hierboven dus uitgelegd wat ik heb gedaan om het werkend te krijgen, weet niet of je het al had opgelost!

[ Voor 4% gewijzigd door Pimmeke1989 op 16-10-2017 11:10 . Reden: Oplossing voor Play Store Wifi only! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
[afbeelding]
Ik twijfel nog of ik hem naar de Global versie ga overzetten via Xiaomitools, aangezien nu eigenlijk alles naar wens is. Denk dat ik wacht

Hierboven dus uitgelegd wat ik heb gedaan om het werkend te krijgen, weet niet of je het al had opgelost!
[/quote]

Thx ! Mijn probleem was dat ik die app van ing die mobiel betalen/ nfc betalingen mogelijk maakt niet eens kon downloaden . Met de global rom wel dus verwacht dat ik in de kantine gewoon weer met mijn telefoon kan betalen
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
Thx ! Mijn probleem was dat ik die app van ing die mobiel betalen/ nfc betalingen mogelijk maakt niet eens kon downloaden . Met de global rom wel dus verwacht dat ik in de kantine gewoon weer met mijn telefoon kan betalen
.
[/quote]

Nope , ook op de global rom lukken nfc betalingen (ing mobielbetalen)niet. Alle instellingen gecontroleerd. Op vorige telefoon , ook met bootloader unlocked, kon het wel . Vervolgens vodafone wallet geprobeerd: daar zegt de app dat mijn telefoon geen nfc heeft ? Zucht, ik leg me er maar bij neer . Vond het toch wel een handige functionaliteit die ik op de mi mix 2 niet werkend krijg.
Ik hou me aanbevolen voor tips.
Verder een fijne telefoon :)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 16-10-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Adriana O schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:27:
.
[/quote]

Nope , ook op de global rom lukken nfc betalingen (ing mobielbetalen)niet. Alle instellingen gecontroleerd. Op vorige telefoon , ook met bootloader unlocked, kon het wel . Vervolgens vodafone wallet geprobeerd: daar zegt de app dat mijn telefoon geen nfc heeft ? Zucht, ik leg me er maar bij neer . Vond het toch wel een handige functionaliteit die ik op de mi mix 2 niet werkend krijg.
Ik hou me aanbevolen voor tips.
Verder een fijne telefoon :)

[mbr]Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.[/]
Misschien onderstaande link proberen en daar de stappen volgen? Alleen dan IPV Android Pay de ING app gebruiken natuurlijk.

http://en.miui.com/thread-405166-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
wat zijn de grootste verschillen tussen eu en global rom? ik heb gekeken op wikipedia, maar niet super verschillen ontdekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Dan heb je nog niet op de xiaomi.eu website gekeken. Meer zeg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
JayJayW18 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:24:
wat zijn de grootste verschillen tussen eu en global rom? ik heb gekeken op wikipedia, maar niet super verschillen ontdekt
LoeWn schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:21:
Dan heb je nog niet op de xiaomi.eu website gekeken. Meer zeg ik niet.
Ik heb ook even op Google zitten zoeken en op xiaomi.eu gekeken, maar zie zo gauw net als @JayJayW18 geen echte opsomming van verschillen etc.... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
Lol... Dit is letterlijk de eerste hit op Google bij zoekterm xiaomi eu vs global:

https://xiaomi.eu/communi...al-rom-differences.37425/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Our ROMs features (Whats not in Global):
  • Based on China Stable / Weekly builds (except HMNote3SE)
  • Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
  • Enabled MiDrive in File Explorer
  • Added landscape mode for SMS app
  • Sunrise/Sunset in the weather app
  • Google apps support integrated
  • Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
  • No useless Chinese bloatware apps
  • More free RAM due to less background processes
  • Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
  • Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
  • No any Chinese character under the full system
  • Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
  • No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
  • Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
  • Added EU T9 dialer support
  • Added charging sound switch
  • Added Spell Checker switch
  • Added Screen-OFF animation
  • Optimized GPS settings for EU
  • Optimized Battery consumption
  • Optimized RAM consumption
  • Added OIS auto-calibration for MI5
  • Added 4k Video support for MI4C, MI4S, HMNote3Pro, HMNote3SE, HMNote4X
  • Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version
  • Added GSMalphabet into SMS app
  • Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6
  • Added Toggles 5x3 layout
  • SafetyNet passed (Android Pay)
  • Play Store Certified
  • Deodexed
  • And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience..
https://xiaomi.eu/community/threads/7-10-12.41877/

Installeren van de Xiaomi.eu versie gaat iets anders dan de Global (TWRP vs. Fastboot).
De Global versie is ook door Xiaomi zelf gemaakt, waar de Xiaomi.eu versie een aangepaste versie is van de China Versie, maar wel met meer talen toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smerte
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-03-2024
mouse1277 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

Zal voor bijna 100% zeker een "custom" Global Rom zijn.
Gelukkig blijk je ongelijk te hebben. Positief verrast

https://ibb.co/jBzj1R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik heb net de Mi Mix2 binnen gekregen van Gearbest. Ik twijfel of ik een officiële Miui gekregen heb. Ik zie apps als qq browser staan. Weibo. Jd.com. Uc browser. En een browser.
Is dit normaal of heb ik een gebruikte toestel gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
Russel88 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:56:
Ik heb net de Mi Mix2 binnen gekregen van Gearbest. Ik twijfel of ik een officiële Miui gekregen heb. Ik zie apps als qq browser staan. Weibo. Jd.com. Uc browser. En een browser.
Is dit normaal of heb ik een gebruikte toestel gekregen?
Heb ik ook, is normaal. Staat een Chinese ROM op geïnstalleerd, waardoor je zulke troep er op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Bedankt. Ik schrok al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
Gisteren even LineageOS er op gezet, helaas werkte dus de Bluetooth nog niet goed en de camera nog niet naar behoren. Voor de rest een prima rom en lekker snel. Nu inmiddels alweer terug naar de EU rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Zo wat is flashen toch makkelijk gemaakt zeg. Telefoon aansluiten aan je pc, xiaomitool draaien en de rest gaat vanzelf. Global bevat idd een stuk minder rommel dan de China rom.
Ik zit te twijfelen of ik een andere launcher installeer of niet. Ik vind Miui echt goede dingen hebben, maar een App drawer ga ik toch wel missen. En ik vind de uiterlijk best kinderlijk overkomen. Gelijk wat skins uitgeprobeerd, maar heb nog geen goede gevonden.

M'n telefoon zit nog in de plastic, maar het ziet er echt top uit. Ik twijfel enorm of ik een skin eromheen doe of niet. Helaas laat ik m'n telefoon best vaak vallen, maar een skin maakt 'm meteen zo lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
reinierkramer schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:07:
Gisteren even LineageOS er op gezet, helaas werkte dus de Bluetooth nog niet goed en de camera nog niet naar behoren. Voor de rest een prima rom en lekker snel. Nu inmiddels alweer terug naar de EU rom.
Heb je die roms er ook op gezet met de xiaomi tool? Bij mij worden geen opties voor die roms gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Russel88 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:09:
Zo wat is flashen toch makkelijk gemaakt zeg. Telefoon aansluiten aan je pc, xiaomitool draaien en de rest gaat vanzelf. Global bevat idd een stuk minder rommel dan de China rom.
Ik zit te twijfelen of ik een andere launcher installeer of niet. Ik vind Miui echt goede dingen hebben, maar een App drawer ga ik toch wel missen. En ik vind de uiterlijk best kinderlijk overkomen. Gelijk wat skins uitgeprobeerd, maar heb nog geen goede gevonden.

M'n telefoon zit nog in de plastic, maar het ziet er echt top uit. Ik twijfel enorm of ik een skin eromheen doe of niet. Helaas laat ik m'n telefoon best vaak vallen, maar een skin maakt 'm meteen zo lelijk.
Theme met de naam "N" lijkt veel op stock android.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
Adriana O schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:25:
[...]

Heb je die roms er ook op gezet met de xiaomi tool? Bij mij worden geen opties voor die roms gegeven.
Misschien dat die verschijnt als ze officieel zijn? Dus vanaf je een rom kan krijgen op de site van Lineage zelf waarschijnlijk. Daar staan ze nu nog niet op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriana O
Pimmeke1989 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:41:
[...]

Misschien onderstaande link proberen en daar de stappen volgen? Alleen dan IPV Android Pay de ING app gebruiken natuurlijk.

http://en.miui.com/thread-405166-1-1.html
Bedankt voor de link maar ik heb besloten de bootloader weer te locken. Dat is me gelukt via de instructies in de thread:
en.miui.com/thread-279195-1-1.html

Met unlockte bootloader kwam het toestel niet door de Safetynet test. Dat kun je testen via de gelijkgenaamde app. Nadat de bootloader weer was gelockt gaf de safetynettest het 'sein groen' waarna ik de ing app die mobiel contactloos betalen via nfc mogeljk maakt zonder problemen kon installeren.
Wel ging het toestel door het teruglocken weer terug naar fabrieksinstelingen . Gelukkig had ik een back up gemaakt, ook van mijn nova launcher instellingen. Dus het terugzetten viel wel mee.

Zo, ik ben er nu even klaar mee. Wie weet heeft iemand wat aan mijn ervaring met teruglocken vd bootloader. De global rom is prima voor mij, geen behoefte aan andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
Adriana O schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Bedankt voor de link maar ik heb besloten de bootloader weer te locken. Dat is me gelukt via de instructies in de thread:
en.miui.com/thread-279195-1-1.html

Met unlockte bootloader kwam het toestel niet door de Safetynet test. Dat kun je testen via de gelijkgenaamde app. Nadat de bootloader weer was gelockt gaf de safetynettest het 'sein groen' waarna ik de ing app die mobiel contactloos betalen via nfc mogeljk maakt zonder problemen kon installeren.
Wel ging het toestel door het teruglocken weer terug naar fabrieksinstelingen . Gelukkig had ik een back up gemaakt, ook van mijn nova launcher instellingen. Dus het terugzetten viel wel mee.

Zo, ik ben er nu even klaar mee. Wie weet heeft iemand wat aan mijn ervaring met teruglocken vd bootloader. De global rom is prima voor mij, geen behoefte aan andere roms.
Je kan ook gewoon terug locken met de XiaomiTool, in de lijst van de verschillende ROMs selecteer je dan de advanced options (weet niet meer zeker of het zo noemt, het is alleszins de onderste optie) en dan kan je hem terug locken. Dacht dat dat automatisch gebeurde na het flashen van de global rom, maar was dus niet zo (ook de safetynet test gedaan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
otomoxd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:04:
[...]

Je kan ook gewoon terug locken met de XiaomiTool, in de lijst van de verschillende ROMs selecteer je dan de advanced options (weet niet meer zeker of het zo noemt, het is alleszins de onderste optie) en dan kan je hem terug locken. Dacht dat dat automatisch gebeurde na het flashen van de global rom, maar was dus niet zo (ook de safetynet test gedaan)...
ja dat was het rare, bij mij gaf die xiaomi tool onder advanced options niet de optie van teruglocken van de bootloader. Dus ben maar verder gaan zoeken en zo is het ook gelukt. Het is altijd weer anders dan verwacht . Je moet wel van puzzelen houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• otomoxd
Adriana O schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:20:
[...]

ja dat was het rare, bij mij gaf die xiaomi tool onder advanced options niet de optie van teruglocken van de bootloader. Dus ben maar verder gaan zoeken en zo is het ook gelukt. Het is altijd weer anders dan verwacht . Je moet wel van puzzelen houden :)
Het was voor mij ook wel even zoeken :P was al halverwege met het installeren van al mijn apps toen ik er pas aan dacht om safetynet eens te testen... Ben dus opnieuw mogen beginnen daarna :D denk trouwens dat de optie gewoon 'lock' heet in XiaomiTool, of dat het toch ook niet zo heel duidelijk was alleszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Domme vraag. Maar nu ik een officiele Global Rom heb. Krijg ik nu elke week/maand updates gepushed? Of mag ik elke week/maand m'n telefoon koppelen aan m'n laptop om XiaomiTool te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
Russel88 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:58:
Domme vraag. Maar nu ik een officiele Global Rom heb. Krijg ik nu elke week/maand updates gepushed? Of mag ik elke week/maand m'n telefoon koppelen aan m'n laptop om XiaomiTool te draaien?
Best een goeie vraag, heb hier namelijk even dezelfde vraag, alleen dan over de EU ROM :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
HWSHHZ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Best een goeie vraag, heb hier namelijk even dezelfde vraag, alleen dan over de EU ROM :P.
Volgens mij hebben beiden (EU & Global) en appje dat 'Updater' heet en daar kun je checken of er een nieuwe rom update is. Volgens mij checked dat ding ook zelf (zo was het vroeger tenminste )

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Russel88 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:58:
Ja, bij de officiële ROMs geheel automatisch, maar hooguit paar keer per jaar (OTA dus geen fysieke koppeling of tool nodig).
Bij de EU moet je zelf aan de slag. Dus regelmatig een weekly downloaden of wachten op een nieuwe Stable om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
mouse1277 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:09:
[...]

Ja, bij de officiële ROMs geheel automatisch, maar hooguit paar keer per jaar (OTA dus geen fysieke koppeling of tool nodig).
Bij de EU moet je zelf aan de slag. Dus regelmatig een weekly downloaden of wachten op een nieuwe Stable.
ny-hardcore schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:09:
[...]

Volgens mij hebben beiden (EU & Global) en appje dat 'Updater' heet en daar kun je checken of er een nieuwe rom update is. Volgens mij checked dat ding ook zelf (zo was het vroeger tenminste )
Prima, als het maar via dat updater appje kan ben ik tevreden. Elke week met flashen of iets dergelijks aan de gang kost ook veel tijd denk ik :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
HWSHHZ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:11:
[...]

[...]
Prima, als het maar via dat updater appje kan ben ik tevreden. Elke week met flashen of iets dergelijks aan de gang kost ook veel tijd denk ik :X.
Kan bij EU inderdaad via updater. Even het pakket kiezen dat je gedownload hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Vandaag mijn toestel unlocked en daarna via Xiaomitool de Stable Global er op gezet.
Ging allemaal prima maar Mi backup terugzetten was een ramp. App crashte constant :-(.

Maar inmiddels helemaal klaar en tevreden en alles werkt na tevredenheid.
Voorlopig niet meer flashen ed maar gewoon wachten op de officiële OTA update(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Voor wie de launcher van xiaomi niet handig vind;
dit is de launcher van de pixel , je hebt geen root nodig om deze te gebruiken
https://github.com/amirzaidi/Launcher3/releases

deze ondersteund 'long press' acties op de icoontjes. lijkt een beetje op force touch van iOS.

[ Voor 21% gewijzigd door ny-hardcore op 17-10-2017 14:26 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
ny-hardcore schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:25:
Voor wie de launcher van xiaomi niet handig vind;
dit is de launcher van de pixel , je hebt geen root nodig om deze te gebruiken
https://github.com/amirzaidi/Launcher3/releases

deze ondersteund 'long press' acties op de icoontjes. lijkt een beetje op force touch van iOS.
Veel andere launchers zoals Nova Launcher ondersteunen dergelijke acties ook ondertussen! Ik gebruik nu Nova Launcher, helemaal zijn geld waard! Kan je trouwens ook apps mee verbergen die je niet wilt zien -> ik gebruik een icon pack waardoor alles er zo stock mogelijk uitziet, maar dan heb je daar van die stomme mi apps die ik nergens voor nodig heb of nooit zal gebruiken (zoals music als je spotify gebruikt), MIUI laat je deze apps ook niet uitschakelen of verwijderen dusja, dan moet je ze wel verbergen :)

Ook handig: je kan verschillende acties instellen zoals double tap to sleep op homescreen, swipe down gelijk waar op home om de notifications en toggles te krijgen en swipe up voor de drawer... Vooral double tap to sleep en swipe down voor notifications is handig bij grotere toestellen vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
Adriana O schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:25:
[...]

Nee gewoon via cunstom recovery.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Mix 2] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi Mix 2] Het grote Accessoires topic