Sinds dit weekend ook mijn Mix in gebruik, wat een mooi toestel zeg!
Ben wel meteen een halve dag bezig geweest om alles naar wens in te stellen, maar nu dat uiteindelijk is gebeurd, heb ik niks meer te klagen! Aantal dingetjes die ik heb gedaan:
Eerst de hele telefoon installeren met m'n Mi account, paar Chinese schermen doorklikken, maar verder niks spannends
- Via de Mi Store de Google Apps erop gezet. Werken allemaal goed, zelfs Contact Sync. Apps worden snel geupdate. Edit: Had eerst probleem dat hij alleen via Wifi de apps wilde downloaden/updaten, maar ook oplossing voor gevonden. Hiervoor moet je de Downloads app openen, en de settings openen. Dan de Search Engine uitzetten en het limiet op Unlimited zetten. Kan nu alles downloaden over 4G.
- Via de Play Store alle noodzakelijke apps gedownload, geen problemen tegen gekomen.
- In de standaard Mail app m'n Outlook Exchange ingevuld, waardoor ik al m'n contacten ook weer erop heb staan (vroegere WM10-klant geweest)
- M'n Asus Zenwatch 3 gekoppeld via Android Wear app. Ging allemaal voorspoedig.
- Na een tijdje kwamen er geen notificaties van bv Whatsapp/Mail meer binnen. Dit opgelost door de apps waarvan je notificaties wilt onvangen, bij Battery & Performance --> Manage Apps, bij bijvoorbeeld Whatsapp hem op No Restrictions te zetten. Dit zorgt ervoor dat MIUI de apps niet na bepaalde tijd afsluit. Daarnaast ook nog onder de instelling Permissions --> Autostart de apps aangezet, zodat wanneer je ze zelf helemaal afsluit, ze door een push-melding wel vanzelf weer actief kunnen worden (bijvoorbeeld je mail). Sindsdien geen problemen meer gehad! (Apps die ik heb gekozen zijn: Whatsapp, Mail, Wear, ABN Wallet en Onedrive).
- Daarna dacht ik alles goed ingesteld te hebben, maar het lukte me nog niet om in de winkel met NFC te betalen (gelukkig bestaat er dan ook nog zoiets als briefgeld
). Dit doe ik middels de ABN Wallet app, die bij installatie als standaardmethode voor NFC betaling wordt ingesteld. Dit stond ook wel goed, maar blijkbaar heeft MIUI nog een extra instelling die je moet wijzigen. Dit doe je bij Network --> More --> Default Wallet. Standaard staat deze op Mi Pay and NFC transport card, maar deze moet op Use HCE Wallet gezet worden. Daarna werkte contactloos betalen in de supermarkt ook! - In de tussentijd nog even wat leuke thema's uitgeprobeerd, ben uiteindelijk blijven hangen op Star Trail (Speciale Mi Mix thema), en als Icons die van MultiRom Icons V8.

Ik twijfel nog of ik hem naar de Global versie ga overzetten via Xiaomitools, aangezien nu eigenlijk alles naar wens is. Denk dat ik wacht tot MIUI 9 Global er is voordat ik dat doe.
Mochten er mensen nog vragen hebben, of dingen die ik kan uitproberen voor je, laat het maar weten!
Hierboven dus uitgelegd wat ik heb gedaan om het werkend te krijgen, weet niet of je het al had opgelost!
[
Voor 4% gewijzigd door
Pimmeke1989 op 16-10-2017 11:10
. Reden: Oplossing voor Play Store Wifi only! ]