Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00
Zeagle schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:28:
Ik had het 4G probleem ook dat ik niet gebeld kon worden, maar heb dit nu kunnen oplossen.
In de dialer type je *#*#4636#*#*, dan kom je in een soort testomgeving.
Daar selecteer je het simkaartslot waarmee je probs hebt (bij mij Telefooninformatie1).
Hier bij "Voorkeursnetwerktype instellen" heb ik "LTE/TD-SCDMA/WCDMA" geselecteerd ipv 'LTE/TD-SCDMA/UMTS", en nu heb ik 4G+ en kan ik bellen en gebeld worden.

Alleen vindt ik de mogelijkheid in mijn recente apps de knop om enkel de icoontjes van de recente apps te zien niet terug. Nu zie ik een kleine snapshot van het laatste dat op de apps stond.
Heb nu ook wat zitten prutsen (blijkbaar ook wel wat problemen), maar telkens als ik dit aanpas en dan reboot, staat het terug op 'LTE/TD-SCDMA/UMTS' in plaats van wat ik geselecteerd heb... Heb jij enige manier gevonden om dit te laten blijven staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:22

ABD

Adriana O schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:27:
Nope , ook op de global rom lukken nfc betalingen (ing mobielbetalen)niet. Alle instellingen gecontroleerd. Op vorige telefoon , ook met bootloader unlocked, kon het wel . Vervolgens vodafone wallet geprobeerd: daar zegt de app dat mijn telefoon geen nfc heeft ? Zucht, ik leg me er maar bij neer . Vond het toch wel een handige functionaliteit die ik op de mi mix 2 niet werkend krijg.
Ik hou me aanbevolen voor tips.
Je moet dergelijke safeguards gewoon kunnen omzeilen, zodat je je favoriete custom rom kunt installeren en contactloos kan betalen.

Het zou kunnen dat je af en toe geblokkered wordt waarna je een update moet installeren. Soit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een gratis hoesje + oortjes bij? Zag zoiets in een filmpje online. Twijfel nog om over te stappen vanaf mijn Nexus 6p..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:33:
Zit er een gratis hoesje + oortjes bij? Zag zoiets in een filmpje online. Twijfel nog om over te stappen vanaf mijn Nexus 6p..
bij mij alleen een hoesje, geen oortjes, wel een USB-C naar 3.5mm kabeltje
Hoesje is , vind ik, een heel fijn hoesje. niet te dun, niet te dik, voelt ook wel lekker aan.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Even een vraagje weer, heb ondertussen na 72 uur m'n telefoon ge-unlocked, TWRP recovery ook werkend gekregen voor het flashen, nu heb ik alleen even een vraag daar over, namelijk elke keer als ik in recovery wil booten kom ik in het recovery menu van de telefoon zelf, dus met chinese tekst etc. Daar kom ik dus niet heel veel verder.

Er is neem ik aan ook een manier om in 1x in TWRP recovery menu te komen om een ROM te flashen, of heb ik iets fout gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door HWSHHZ op 18-10-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
HWSHHZ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:46:
Even een vraagje weer, heb ondertussen na 72 uur m'n telefoon ge-unlocked, TWRP recovery ook werkend gekregen voor het flashen, nu heb ik alleen even een vraag daar over, namelijk elke keer als ik in recovery wil booten kom ik in het recovery menu van de telefoon zelf, dus met chinese tekst etc. Daar kom ik dus niet heel veel verder.

Er is neem ik aan ook een manier om in 1x in TWRP recovery menu te komen om een ROM te flashen, of heb ik iets fout gedaan?
Helpt dit?
YouTube: How to change the CHINESE Language to ENGLISH in Twrp Recovery mode.
YouTube: Guide - Install Stock Rom On Any Xiaomi Device Using TWRP

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
Thanks, maar het probleem is dus, dat als ik in TWRP wil booten, ik in de MI-Recovery 3.0 kom, dus niet in TWRP zelf. Ik kan wel enkele opties kiezen, maar dit is allemaal in het chinees waar ik niet echt kaas van gegeten heb :P.

Zie foto voor duidelijkheid: https://imgur.com/IFd4mo8

[ Voor 12% gewijzigd door HWSHHZ op 18-10-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
HWSHHZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:02:
[...]

Thanks, maar het probleem is dus, dat als ik in TWRP wil booten, ik in de MI-Recovery 3.0 kom, dus niet in TWRP zelf. Ik kan wel enkele opties kiezen, maar dit is allemaal in het chinees waar ik niet echt kaas van gegeten heb :P.

Die kom ik bij XiaomiTool ook tegen.
Ik moest toen volgens de instructie met de volumeknop naar de onderste gaan en dan met de aan/uit knop deze optie kiezen.

Weet niet of dit jouw probleem oplost......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel toevallig iemand die hier is overgestapt vanaf de Nexus 6P of vergelijkbaar? Hoor graag ervaringen of de switch het waard is. Grootste twijfel ligt bij de headphone jack die mist :-(

- Edit: besteld! Ben benieuwd. :9

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
mouse1277 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:28:
[...]

Die kom ik bij XiaomiTool ook tegen.
Ik moest toen volgens de instructie met de volumeknop naar de onderste gaan en dan met de aan/uit knop deze optie kiezen.

Weet niet of dit jouw probleem oplost......
Dan kom ik op het volgende scherm tegen: https://imgur.com/gDWL2MK.

Heb effe naar die pagina (http://zhushou.xiaomi.com/) gekeken, maar dat is meer een tool voor het overzetten van bestanden etc.

Wat gebeurde er bij jou toen je die onderste optie koos zoals je zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
HWSHHZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:39:
[...]
Wat gebeurde er bij jou toen je die onderste optie koos zoals je zei?
Toen begon de XiaomiTool de Global Rom te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:30:
Grootste twijfel ligt bij de headphone jack die mist :-(
Gebruik bijna alles via Bluetooth dus niet echt een probleem.
En voor mijn zakelijke headphone (voor conference calls) gebruik ik gewoon de meegeleverde adapter.

Kan nog niet echt zeggen dat ik hem mis. Kwestie van wennen waarschijnlijk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mouse1277 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Gebruik bijna alles via Bluetooth dus niet echt een probleem.
En voor mijn zakelijke headphone (voor conference calls) gebruik ik gewoon de meegeleverde adapter.

Kan nog niet echt zeggen dat ik hem mis. Kwestie van wennen waarschijnlijk.......
Thanks! Heb hem net besteld. Mijn voorkeur gaat wel echt naar oortjes i.p.v. koptelefoon. Maar ik gebruik dan gewoon soms wel de converter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:42:
[...]
Mijn voorkeur gaat wel echt naar oortjes i.p.v. koptelefoon. Maar ik gebruik dan gewoon soms wel de converter :)
Heb ook draadloze Bluetooth oortjes. Werkt prima :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Overgestapt van een S8.
Wat is die fingerprint scanner en unlocken snel!
Tot nu toe heel blij met de keuze.
Je kan zeggen wat je wilt over miui ui maar tot nu toe geen klachten t.o.v. Samsung ui.
(Op de notificaties in de pull down als je er meer dan 1 van dezelfde applicatie hebt)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
mouse1277 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:38:
[...]

Toen begon de XiaomiTool de Global Rom te flashen.
Ik ben van plan de EU ROM te flashen, die staat ook niet bij de XiaomiTool tussen de lijst. Vanmiddag even met een collega kijken die het net iets vaker als mij gedaan heeft, hopen dat dan gefixt gaat worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

HWSHHZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:02:
[...]

Ik ben niet ingevoerd in Xiaomi toestellen(zij hebben eigen tooltjes om het makkelijker te maken) en ik kan geen Chinees lezen, maar ik vermoed dat het installeren van TWRP niet gelukt is, aangezien er boven in MI-Recovery 3.0 staat, dus dat je wel degelijk in recovery geboot heb i.p.v. per ongeluk in fastboot mode. Ik kan me niet voorstellen dat dat het fastbootscherm is.

Normaal gesproken moet je de bootloader unlocken om via fastboot een nieuwe recovery flashen. Dat gaat via adb. XDA is een onzettend handig platform waar ook de Mi Mix 2 een eigen forum heeft; daar kan je heel veel info halen en vragen stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door ABD op 18-10-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
ABD schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:39:
[...]

Ik ben niet ingevoerd in Xiaomi toestellen(zij hebben eigen tooltjes om het makkelijker te maken) en ik kan geen Chinees lezen, maar ik vermoed dat het installeren van TWRP niet gelukt is, aangezien er boven in MI-Recovery 3.0 staat, dus dat je wel degelijk in recovery geboot heb i.p.v. per ongeluk in fastboot mode. Ik kan me niet voorstellen dat dat het fastbootscherm is.

Normaal gesproken moet je de bootloader unlocken om via fastboot een nieuwe recovery flashen. Dat gaat via adb. XDA is een onzettend handig platform waar ook de Mi Mix 2 een eigen forum heeft; daar kan je heel veel info halen en vragen stellen.
Ik weet dat ik in Recovery mode geboot was, dat staat zoals ik ook in een eerdere post zei er boven. Het is dus zeker geen fastboot scherm. Bootloader is ook al unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

HWSHHZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:52:
[...]

Ik weet dat ik in Recovery mode geboot was, dat staat zoals ik ook in een eerdere post zei er boven. Het is dus zeker geen fastboot scherm. Bootloader is ook al unlocked.
Dan moet je het nog een keer doen, want dan is er iets fout gegaan. TWRP(Team Win Recovery Project) ziet er anders uit. Ik vermoedde het al, maar ik ben in dit geval niet zo stellig, omdat Chinezen totaal geen Engels kunnen. Die vertalingen zijn altijd zo slecht.

Hoe dan ook, opnieuw beginnen zou ik zeggen en stap voor stap doen wat er geschreven staat. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
ABD schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:14:
[...]

Dan moet je het nog een keer doen, want dan is er iets fout gegaan. TWRP(Team Win Recovery Project) ziet er anders uit. Ik vermoedde het al, maar ik ben in dit geval niet zo stellig, omdat Chinezen totaal geen Engels kunnen. Die vertalingen zijn altijd zo slecht.

Hoe dan ook, opnieuw beginnen zou ik zeggen en stap voor stap doen wat er geschreven staat. Succes!
Ik heb hetzelfde probleem kan wel in twrp komen ,maar dat moet ik dus via de computer doen via een fastboot command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

reinierkramer schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem kan wel in twrp komen ,maar dat moet ik dus via de computer doen via een fastboot command.
Bijna elke telefoon heeft een andere combinatie om via opstarten in fastboot of recovery te komen. Bij de mijne is dat powerknop+volume omhoog voor fastboot en powerknop+volume omlaag voor recovery. Volgens mij is het voor de Mi Mix hetzelfde, al kan het zijn dat je die combinatie moet doen+ de home button.

Het kan zijn dat een knop niet naar behoren werkt, zo heb ik een keer gelezen dat iemand steeds in fastboot modus kwam, toen bleek zijn volumeknop defect. Ik ga er bij jullie vanuit, misschien voorbarig, dat die knop goed is en dat jullie de combinatie goed hebben.

Echter, je kan via de command prompt op je computer met adb (Android Debug Bridge) het commando: 'adb reboot recovery' geven, waardoor je computer je telefoon reset en je in recovery modus boot, wat jij waarschijnlijk bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
ABD schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:32:
[...]

Bijna elke telefoon heeft een andere combinatie om via opstarten in fastboot of recovery te komen. Bij de mijne is dat powerknop+volume omhoog voor fastboot en powerknop+volume omlaag voor recovery. Volgens mij is het voor de Mi Mix hetzelfde, al kan het zijn dat je die combinatie moet doen+ de home button.

Het kan zijn dat een knop niet naar behoren werkt, zo heb ik een keer gelezen dat iemand steeds in fastboot modus kwam, toen bleek zijn volumeknop defect. Ik ga er bij jullie vanuit, misschien voorbarig, dat die knop goed is en dat jullie de combinatie goed hebben.

Echter, je kan via de command prompt op je computer met adb (Android Debug Bridge) het commando: 'adb reboot recovery' geven, waardoor je computer je telefoon reset en je in recovery modus boot, wat jij waarschijnlijk bedoelt.
Klopt idd ,maar via een 3 button combo lukt het dus niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
reinierkramer schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

even een controle vraag;

Welk commando gebruik je ?
code:
1
fastboot flash recovery recovery.img

of
code:
1
fastboot boot recovery.img

Met de eerste wordt de xiaomi recovery overschreven, met de 2e boot je eenmalig met bijv. twrp recovery...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
ny-hardcore schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:28:
[...]

even een controle vraag;

Welk commando gebruik je ?
code:
1
fastboot flash recovery recovery.img

of
code:
1
fastboot boot recovery.img

Met de eerste wordt de xiaomi recovery overschreven, met de 2e boot je eenmalig met bijv. twrp recovery...
Heb eerst deze turtial gebruikt https://www.theandroidsou...2-root-and-twrp-recovery/ en als ik in recovery wil komen gebruik ik uiteraard die 2de regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
ABD schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:14:
[...]

TWRP verhaal is inmiddels gelukt, daar kan ik nu probleemloos inkomen.

Nu echter een nieuw probleem. Wanneer ik een nieuwe ROM installeer, geeft deze na de installatie de melding 'unmount of /system failed: no such volume'. Het regeltje daarna geeft echter wel aan dat de installatie gelukt is. Daarna doe ik reboot, maar blijft dan eindeloos hangen op startup screen.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31
Ik ben mij nu aan het apply'en om te kunnen unlocken, maar ik krijg een beetje mee dat dat niet meer verplicht is. Klopt dat? Dan kan ik ook direct beginnen met unlocken en er de EU rom opzetten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
HWSHHZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:07:
[...]

Nu echter een nieuw probleem. Wanneer ik een nieuwe ROM installeer, geeft deze na de installatie de melding 'unmount of /system failed: no such volume'. Het regeltje daarna geeft echter wel aan dat de installatie gelukt is. Daarna doe ik reboot, maar blijft dan eindeloos hangen op startup screen.

Hoe is het je nu gelukt om goed in twrp te komen via je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Daniel. schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:33:
Ik ben mij nu aan het apply'en om te kunnen unlocken, maar ik krijg een beetje mee dat dat niet meer verplicht is. Klopt dat? Dan kan ik ook direct beginnen met unlocken en er de EU rom opzetten.
correct me if i'm wrong maar volgens mij is het het volgende:

official xiaomi:
- global rom: kan met locked bootloader via de xiaomitool (http://www.xiaomitool.com/)
- xiaomi official dev global of china (miui 9): alleen met unlocked bootloader

3rd party:
- xiaomi.eu of eender welk andere rom (lineage/mokee bijv): alleen met unlocked bootloader

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

[...]

Ik vermoed dat je bent vergeten te wipen, voordat je de nieuwe rom installeert.

Ik wipe altijd alles behalve de ingebouwde sdcard.

[ Voor 7% gewijzigd door ABD op 18-10-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
[...]

heb je /system geformat of gewiped?
ik meen bij de custom roms zoals lineage gelezen te hebben dat je de allereerste keer (als je van een offical/xiaomi rom afkomt system moet formatten.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
reinierkramer schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:28:
[...]

Hoe is het je nu gelukt om goed in twrp te komen via je telefoon
Zou ik effe aan m'n collega moeten vragen, die heeft dat werkend gekregen vanmiddag. Was daar zelf niet de hele tijd bij... :X '
ABD schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:52:
[...]

Ik vermoed dat je eerst moet wipen, dan pas installeren.
Dat heb ik al een paar gedaan, alsook dalvik en de rest wat er gewiped kon worden :?
ny-hardcore schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:54:
[...]

heb je /system geformat of gewiped?
ik meen bij de custom roms zoals lineage gelezen te hebben dat je de allereerste keer (als je van een offical/xiaomi rom afkomt system moet formatten.
Uhh dat weet ik zo gauw niet, kan miss straks nog ff kijken. Had al wel even naar eventuele oplossingen gekeken op internet, kwam daarbij deze optie tegen: YouTube: (SOLVED)How to fix can't mount data ,system ,cache

Beetje onduidelijke video, maar komt er op neer dat ik dus voor system (waar het bij mij dus blijkbaar fout gaat), file system kan veranderen. Dus stel ik verander die van system in EXT4 in TWRP, daarna rebooten en weer terug zetten op oude file system, zie ik in veel comments dat dat werkt.
Ben er echter zelf een beetje huiverig voor, file system veranderen klinkt redelijk serieus, en wil de telefoon niet bricken. Iemand hier toevallig die er iets meer kaas van gegeten heeft en weet of dit een mogelijke oplossing is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD

ABD

HWSHHZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:06:
[...]

Dat heb ik al een paar gedaan, alsook dalvik en de rest wat er gewiped kon worden :?

[...]
Probeer eens enkel en alleen een factory wipe.

Ext4 als filesystem is een prima keuze. Zou me niet verbazen als dat de standaard is momenteel. Ik kan me ook niet voorstellen dat je je telefoon kan bricken door /system ext4 te maken. Zolang je in de fastboot kan, kan je twrp installeren en zolang je twrp hebt, kun je een ROM installeren.

Het teruggaan naar oude filesystemen is alleen nodig als je daar een reden voor hebt. Ik kan me voorstellen dat als je een uitwisselbaar sd kaartje hebt, en je wilt bestanden van een windows machine op dat kaartje zetten, je dat kaartje FAT maakt. Maar als je dat soort keuzes maakt, weet je waarom.

[ Voor 56% gewijzigd door ABD op 18-10-2017 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ny-hardcore
HWSHHZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:06:
[...]

Zou ik effe aan m'n collega moeten vragen, die heeft dat werkend gekregen vanmiddag. Was daar zelf niet de hele tijd bij... :X '

[...]

[...]

Uhh dat weet ik zo gauw niet, kan miss straks nog ff kijken. Had al wel even naar eventuele oplossingen gekeken op internet, kwam daarbij deze optie tegen: YouTube: (SOLVED)How to fix can't mount data ,system ,cache

Beetje onduidelijke video, maar komt er op neer dat ik dus voor system (waar het bij mij dus blijkbaar fout gaat), file system kan veranderen. Dus stel ik verander die van system in EXT4 in TWRP, daarna rebooten en weer terug zetten op oude file system, zie ik in veel comments dat dat werkt.
Ben er echter zelf een beetje huiverig voor, file system veranderen klinkt redelijk serieus, en wil de telefoon niet bricken. Iemand hier toevallig die er iets meer kaas van gegeten heeft en weet of dit een mogelijke oplossing is?
Volgens mij is /system geencrypt en moet je deze eerst formatteren voordat je een custom ROM kunt installeren.

Kijk je wel eens op xda in de mi mix fora? Daar kun je veel info terug vinden.

cd /pub && more beer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD

ABD

ny-hardcore schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:57:
[...]

Volgens mij is /system geencrypt en moet je deze eerst formatteren voordat je een custom ROM kunt installeren.
Dit zou heel goed kunnen. Check dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Klopt dit onderstaande? Krijg de mijne morgen of overmorgen binnen en wil de official Global rom erop zetten. Als ik daarvoor niet hoef te unlocken zou dat heel mooi zijn. Tot nog toe lees ik echter overal dat het wel nodig zou zijn...
ny-hardcore schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:52:
[...]

correct me if i'm wrong maar volgens mij is het het volgende:

official xiaomi:
- global rom: kan met locked bootloader via de xiaomitool (http://www.xiaomitool.com/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ny-hardcore
bebopper schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:25:
Klopt dit onderstaande? Krijg de mijne morgen of overmorgen binnen en wil de official Global rom erop zetten. Als ik daarvoor niet hoef te unlocken zou dat heel mooi zijn. Tot nog toe lees ik echter overal dat het wel nodig zou zijn...

[...]
Dat heb ik dus zelf gedaan via de tool op xiaomitool.com.
Is nog steeds locked omdat mijn 72uur nog niet voorbij zijn ...

cd /pub && more beer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17

[...]
Unlocken is niet nodig. Gewoon aan je pc koppelen en Xiaomi tool draaien. Super simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
ABD schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:49:
[...]

Probeer eens enkel en alleen een factory wipe.

Ext4 als filesystem is een prima keuze. Zou me niet verbazen als dat de standaard is momenteel. Ik kan me ook niet voorstellen dat je je telefoon kan bricken door /system ext4 te maken. Zolang je in de fastboot kan, kan je twrp installeren en zolang je twrp hebt, kun je een ROM installeren.

Het teruggaan naar oude filesystemen is alleen nodig als je daar een reden voor hebt. Ik kan me voorstellen dat als je een uitwisselbaar sd kaartje hebt, en je wilt bestanden van een windows machine op dat kaartje zetten, je dat kaartje FAT maakt. Maar als je dat soort keuzes maakt, weet je waarom.
Bedankt voor je toelichting. Ik had zelf inderdaad ook al het idee dat als je in fastboot en TWRP kunt komen er altijd een ROM geïnstalleerd kan worden, dus dan zal bricken door het wijzigen van het file system niet zo snel gebeuren.

Ik haal de info wat ik in m'n post zei ook uit het filmpje ben er zelf gewoon niet genoeg in thuis, dus stel ik hier liever eerst wat vragen voordat ik maar zo van alles ga installeren en veranderen.
ny-hardcore schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:57:
[...]

Kijk je wel eens op xda in de mi mix fora? Daar kun je veel info terug vinden.
Dank voor je tip, ga ik zo snel mogelijk proberen. En ja, ik kijk inderdaad best veel op XDA op dit moment, alleen laat m'n Engels me soms in de steek, dat gaat het net iets te diep qua inhoud en mijn kennis is nog redelijk beperkt met deze dingen, dus is het soms lastig te volgen voor me moet ik eerlijk zeggen ;). Wel heel interessant allemaal!

In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie ideeën en tips, ik ga er waarschijnlijk morgen of anders verwacht ik vrijdag mee verder, ik hou jullie op de hoogte! d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

HWSHHZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:02:
[...]

Dank voor je tip, ga ik zo snel mogelijk proberen. En ja, ik kijk inderdaad best veel op XDA op dit moment, alleen laat m'n Engels me soms in de steek, dat gaat het net iets te diep qua inhoud en mijn kennis is nog redelijk beperkt met deze dingen, dus is het soms lastig te volgen voor me moet ik eerlijk zeggen ;). Wel heel interessant allemaal!

In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie ideeën en tips, ik ga er waarschijnlijk morgen of anders verwacht ik vrijdag mee verder, ik hou jullie op de hoogte! d:)b.
De Mi Mix2 is nog nagelnieuw en de community moet nog van de grond komen. Voor de Mi Mix zijn er best wel interessante roms uit(werken uiteraard niet op de Mi Mix 2!!!), dus ik verwacht dat het op gang gaat komen. Echter, aangezien jij nog een beginner bent, zou ik het voorlopig bij de officiele global rom houden, totdat LineageOS met een officiele rom uitkomt voor Android 8. Zij maken betrouwbare roms en hebben goede guides waarmee er weinig mis kan gaan. Ook patchen ze veel waardoor alles vrij snel werkt. Hou deze pagina in de gaten. Als je eenmaal comforatbel bent, kan je op den duur verder kijken.

Voor de Mi Mix 2 is er nog niet zoveel uit en als het wel uit is, doen dingen zoals bv bluetooth of de proximity sensor het nog niet. Het is allemaal nog kinderschoenen werk.

Je moet het natuurlijk zelf weten. Knutselen is best leuk en ik pruim die MIUI roms (ook?) niet; net zo min als bloatware op telefoons van de voor ons bekende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik zit een beetje te spelen nu met de telefoon en is het opgevallen dat als je muziek afspeelt dat dan ook geluid komt uit de oorspeaker(als je aan het bellen bent). Wel heb ik het idee dat de grill bij de USB poort of voor de show is of dat de linkerkant voor de koeling is. Geluid komt alleen aan de rechterkant van de usb poort. Meer mensen dit of hoort dit zo. Dus oor geluid en rechts van de usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik heb dus de Global Rom erop gezet en kom er net achter dat ik de standaard Google apps er niet af kan gooien. Balen, voorheen gebruikte ik de eu rom, maar deze ondersteunt geen OTA.

Weet iemand of de meegeleverde lader QC3 ondersteunt? Gisteren heb ik op BangGood al een aantal USB-C kabels besteld en een QC autolader. Zit eraan te denken om vanavond een QC Lader van Blitzwolf te kopen. Als de standaard lader dat al doet, dan is dat misschien niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• otomoxd

[...]
XiaomiTool zegt zelf dat de bootloader niet unlocked moet zijn om de Global ROM te flashen. Ik ben zelf echter (met locked bootloader) van China Stable (waarmee mijn Mix geleverd werd) naar China Dev gegaan, en dan kon ik niet de Global ROM niet meer flashen, als ik probeerde kwam ik terug uit op het lijstje met opties en was er plots wel een unlocked bootloader nodig om andere ROMs te flashen. Ik ben wel vrij zeker dat dit te maken had met het feit dat ik overgegaan was naar de Dev ROM. Ik lees hier toch al een aantal keer dat mensen erin slagen om de Global te flashen zonder te unlocken dus dat is goed voor jou :) moesten mensen er zich toch zorgen over maken: je kan via diezelfde XiaomiTool ook terug je bootloader locken, zodat je zeker toegang hebt tot Android Pay en dergelijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Heeft Xiaomi ook zo'n dock zoals de Microsoft met Continuum of Samsung met de Dex. Je zal het vast niet veel gebruiken maar het is wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
otomoxd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:06:
[...]

XiaomiTool zegt zelf dat de bootloader niet unlocked moet zijn om de Global ROM te flashen. Ik ben zelf echter (met locked bootloader) van China Stable (waarmee mijn Mix geleverd werd) naar China Dev gegaan, en dan kon ik niet de Global ROM niet meer flashen, als ik probeerde kwam ik terug uit op het lijstje met opties en was er plots wel een unlocked bootloader nodig om andere ROMs te flashen. Ik ben wel vrij zeker dat dit te maken had met het feit dat ik overgegaan was naar de Dev ROM. Ik lees hier toch al een aantal keer dat mensen erin slagen om de Global te flashen zonder te unlocken dus dat is goed voor jou :) moesten mensen er zich toch zorgen over maken: je kan via diezelfde XiaomiTool ook terug je bootloader locken, zodat je zeker toegang hebt tot Android Pay en dergelijke zaken.
En wat als je eerst van dev naar China stable gaat en daarna naar global gaat?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
ny-hardcore schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:10:
[...]

En wat als je eerst van dev naar China stable gaat en daarna naar global gaat?
Ook voor terug te gaan naar China Stable moest ik de bootloader unlocken, dus het zal wel zeker met de China Dev te maken gehad hebben. Ik had ergens gelezen dat als je op Dev zat, je geen 72 uur moest wachten (wat uiteindelijk wel zo bleek te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
@AdB @ny-hardcore Even tag als vervolg op gisteren:

Ik heb ditmaal /system geformatteerd, nu komt de foutmelding niet weer naar voren (zie afbeelding: https://imgur.com/WZq6NaF).

Als ik echter herstart doe, blijft deze nog steeds hangen op het startup screen. Ook heb ik het idee dat het installeren via TWRP wel heel snel ging, misschien té snel.

Of zou het aan de ROM kunnen liggen, dat deze niet helemaal goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martymcvlieg
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:39
Dag allen,

Ik wilde gisteren de eu-rom van xiaomi.eu installeren. Echter liep ik tegen een probleem aan. Wat ik gedaan heb:

1) telefoon is unlocked, via de unlocktool van Xiaomi.
2) eu Mix 2 (Chiron) rom gedownload via https://sourceforge.net/p...-WEEKLY-RELEASES/7.10.12/
3) rename zip naar rom.zip > rom.zip gewoon via usb transfer naar internal storage
4) TWRP gedownload via https://xiaomi.eu/community/threads/twrp-by-iceman_it.41905/
5) latest adb en fastboot via google - https://developer.android...eases/platform-tools.html
6) USB-debugging aan
7) fastboot flash recovery twrp.img
8) fastboot boot twrp.img
9) in TWRP format data en per ongeluk alles gewipet dus ook system en internal storage (waardoor rom.zip gedelete was)

Afijn, dit kan worden opgelost door abd sideload rom.zip /sdcard/rom.zip te doen. Sideloading werkte niet omdat mijn device niet wordt herkend én ik kreeg een fout melding: std::bad_alloc. Uiteindelijk de foutmelding opgelost door een oudere versie van adb te gebuiken (adb v.36 ipv v39).

Echter, wordt mijn device nog steeds niet herkend. Ik kon dus niet sideloaden en niet pushen. Fastboot devices geeft overigens wel mijn mix 2 weer.Gelukkig heeft Xiaomi de FlashingTool en kon ik de Global version flashen waardoor ik weer een system rom had.

Ik had even gedacht dat ik de drivers niet op orde had (schijnt dat dit bij nexus apparaten veel voorkomt). Maar adb herkent mijn device wel wanneer mijn telefoon aan staan in system ipv recovery. Vreemd niet?En ja USB-debugging staat aan.

Oke, nogmaals proberen: het stappenplan heb ik herhaald. Naast kopiëren rom.zip naar internal storage ook abd push rom.zip /sdcard/rom.zip gedaan. Het probleem nu is dat zonder de internal storage te wipen vindt TWRP geen rom.zip op de /sdcard staan. en adb herkent mijn device weer niet in recovery.

Iemand enig idee hoe ik mijn nieuw eu_rom kan vinden in TWRP of kan mounten of adb mijn telefoon kan zien in recovery.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
martymcvlieg schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:40:
Dag allen,

Ik wilde gisteren de eu-rom van xiaomi.eu installeren. Echter liep ik tegen een probleem aan. Wat ik gedaan heb:

1) telefoon is unlocked, via de unlocktool van Xiaomi.
2) eu Mix 2 (Chiron) rom gedownload via https://sourceforge.net/p...-WEEKLY-RELEASES/7.10.12/
3) rename zip naar rom.zip > rom.zip gewoon via usb transfer naar internal storage
4) TWRP gedownload via https://xiaomi.eu/community/threads/twrp-by-iceman_it.41905/
5) latest adb en fastboot via google - https://developer.android...eases/platform-tools.html
6) USB-debugging aan
7) fastboot flash recovery twrp.img
8) fastboot boot twrp.img
9) in TWRP format data en per ongeluk alles gewipet dus ook system en internal storage (waardoor rom.zip gedelete was)

Afijn, dit kan worden opgelost door abd sideload rom.zip /sdcard/rom.zip te doen. Sideloading werkte niet omdat mijn device niet wordt herkend én ik kreeg een fout melding: std::bad_alloc. Uiteindelijk de foutmelding opgelost door een oudere versie van adb te gebuiken (adb v.36 ipv v39).

Echter, wordt mijn device nog steeds niet herkend. Ik kon dus niet sideloaden en niet pushen. Fastboot devices geeft overigens wel mijn mix 2 weer.Gelukkig heeft Xiaomi de FlashingTool en kon ik de Global version flashen waardoor ik weer een system rom had.

Ik had even gedacht dat ik de drivers niet op orde had (schijnt dat dit bij nexus apparaten veel voorkomt). Maar adb herkent mijn device wel wanneer mijn telefoon aan staan in system ipv recovery. Vreemd niet?En ja USB-debugging staat aan.

Oke, nogmaals proberen: het stappenplan heb ik herhaald. Naast kopiëren rom.zip naar internal storage ook abd push rom.zip /sdcard/rom.zip gedaan. Het probleem nu is dat zonder de internal storage te wipen vindt TWRP geen rom.zip op de /sdcard staan. en adb herkent mijn device weer niet in recovery.

Iemand enig idee hoe ik mijn nieuw eu_rom kan vinden in TWRP of kan mounten of adb mijn telefoon kan zien in recovery.

Bij voorbaat dank!
Misschien een kort-door-de-bocht oplossing, maar je kijken om USB-OTG te gebruiken? 2de optie, je wipet system maar niet /sdcard (of /data, hoe noemt het ook weeral...). Zo kan je dan flashen, en daarna wel je internal data wipen (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

otomoxd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:37:
[...]

Misschien een kort-door-de-bocht oplossing, maar je kijken om USB-OTG te gebruiken? 2de optie, je wipet system maar niet /sdcard (of /data, hoe noemt het ook weeral...). Zo kan je dan flashen, en daarna wel je internal data wipen (denk ik)
Dit is niet kort door de bocht, maar zo moet het. Je kan niet iets gaan installeren wat je vlak daarvoor gewist hebt. Je moet ook je telefoon loskoppelen van de computer op het moment dat je daadwerkelijk de nieuwe rom gaat installeren. DUs de usb kabel uit je telefoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martymcvlieg
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:39
otomoxd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:37:
[...]

Bedankt voor je reactie. Echter werkte ook USB-OTG niet. Het bleek uiteindelijk een brakke TWRP versie te zijn. Althans met een andere TWRP werkte adb wel en kon ik via sideload nieuwe rom installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Mi Mix 2 is vandaag verzonden via The Solution Shop. Ben benieuwd! Hopelijk duurt het niet te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
De ROM die ik voor ogen had is tot nog toe niet gelukt, daarom op een gegeven moment maar de Resurrection ROM gedownload, en die werkt wel. Echter vind ik het design in deze ROM niet heel mooi, daarom waarschijnlijk toch nog een keer de Epic ROM oid proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD

ABD

HWSHHZ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:03:
De ROM die ik voor ogen had is tot nog toe niet gelukt, daarom op een gegeven moment maar de Resurrection ROM gedownload, en die werkt wel. Echter vind ik het design in deze ROM niet heel mooi, daarom waarschijnlijk toch nog een keer de Epic ROM oid proberen...
Ik neem aan dat je de schil bedoelt, als je het over design hebt en die kan je bij elke android rom aanpassen aan je eigen smaak. Daar zou het niet om moeten gaan als je voor een andere rom kiest. Je kan de schil eruit laten zien als een iPhone, als een Windows phone, je kan het zo gek niet bedenken of je kan het installeren.

Verder goed om te horen dat het je gelukt is.

[ Voor 13% gewijzigd door ABD op 20-10-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
ABD schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:12:
[...]

Ik neem aan dat je de schil bedoelt, als je het over design hebt en die kan je bij elke android rom aanpassen aan je eigen smaak. Daar zou het niet om moeten gaan als je voor een andere rom kiest. Je kan de schil eruit laten zien als een iPhone, als een Windows phone, je kan het zo gek niet bedenken of je kan het installeren.

Verder goed om te horen dat het je gelukt is.
Gaat in dit geval inderdaad over de skin. M'n collega zei het ook al, dan ga ik ondertussen effe zoeken naar mooie Android launchers.

Tevens ook benieuwd of er nog meer mensen hier zijn die de Resurrection ROM gebruiken, hebben jullie ook problemen met de Equalizer van de ROM? Ik luister graag en veel muziek, maar elke keer als ik de Equalizer aan wil passen, geeft deze aan dat die is vast gelopen...
Is dit bij iemands medeweten die ook deze ROM gebruikt een bug in de ROM?

Anders ga ik een andere ROM zoeken, de muziek app is voor mij namelijk wel een belangrijk iets die ik veel gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 11:57
HWSHHZ schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:52:
[...]

Gaat in dit geval inderdaad over de skin. M'n collega zei het ook al, dan ga ik ondertussen effe zoeken naar mooie Android launchers.

Tevens ook benieuwd of er nog meer mensen hier zijn die de Resurrection ROM gebruiken, hebben jullie ook problemen met de Equalizer van de ROM? Ik luister graag en veel muziek, maar elke keer als ik de Equalizer aan wil passen, geeft deze aan dat die is vast gelopen...
Is dit bij iemands medeweten die ook deze ROM gebruikt een bug in de ROM?

Anders ga ik een andere ROM zoeken, de muziek app is voor mij namelijk wel een belangrijk iets die ik veel gebruik...
Hoe is de ressurectiom ROM? Qua batterylife?
Heb je er last van dat bijvoorbeeld bluetooth audio niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer drie weken de Mi Mix 2 in gebruik. De Chinese apps werd ik snel zat. Al kan je veel zelf verwijderen. Na een week heb ik de EPIC rom erop gezet:

https://forum.xda-develop...-mi-mix-2-chiron-t3681028

Sinds gisteren heeft mijn Mix 2 de update van deze ROM. Deze update werkt nog sneller en fijner.

Ik heb het stappenplan van de eerste post van de thread gebruikt. TWRP en de ROM kreeg ik feilloos geïnstalleerd...

Het suffe was dat ik er achter moest komen dat ik op de laad notificatie van de mobiel moest drukken om de optie te kiezen voor bestandsoverdracht met de computer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
Zackito schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:03:
[...]

Hoe is de ressurectiom ROM? Qua batterylife?
Heb je er last van dat bijvoorbeeld bluetooth audio niet werkt?
Kan ik nu nog weinig over zeggen, heb de telefoon nog niet in gebruik als vast mobiel. Moet nog even een tijdmoment hebben om alles van m'n oude Note 4 over te zetten.

Enige wat ik tot nog toe er over kan zeggen, is dat bij zoals gezegd de Equalizer app niet werkt. Zo gauw ik die app opstart, wordt de app gestopt.

Zou je als je deze ROM ook gaat gebruiken binnenkort me even laten weten of de Equalizer app wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Heb mijn Mi Mix 2 sinds een paar dagen ook in gebruik en ben er zeker blij mee, mooi toestel. Heb er direct de Global Rom opgezet met de Xiaomi tool een fluitje van een cent :)

Paar dingen die helaas niet lekker gaan;

1) Widgets; wil voor Google Calender en voor Outlook een calendar widget plaatsen. Aan het begin leek dit prima te gaan, beide widgets geplaatst en ze deden het prima. Na een half uur ofzo echter opeens een icoon maar geen ingelade widget meer. Widgets verwijderd en wilde ze hierna opnieuw plaatsen, maar ze zijn gewoonweg niet meer beschikbaar. Heb dit zowel met Nova launcher, als met de stock launcher en heb het ook met de Evy launcher geprobeerd. Het lijkt erop dat van heel veel apps de widgets niet getoond worden. Geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.

2) Dual SIM Selector Pro - heb hierin ingeregeld dat op basis van groups die ik in mijn Google contacts heb automatisch de juiste sim kaart gebruikt wordt. Helaas lijkt dit niet te werken, moet nog steeds iedere keer handmatig de sim kiezen om mee te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik heb de Mi Mix2 nu ook al een aantal dagen in gebruik met de officiele Global Rom.

Qua hardware is het echt een juweeltje. Prachtige body. Idd een finger magnet, maar wat is het een juweeltje. Zwarte body met gouden rand om de cameralens en de gouden letters op de achterkant heb ik geaccentueerd door gebruik te maken van een MIUI skin genaamd Goldon999.
Nu zijn m'n icons ook zwart met goud. Grappig gezicht.
Qua camera heb ik 'm nog niet veel getest, maar m'n vrouw was impressed. En ik vind het een verbetering van m'n vorige toestel, de OnePlus3.
Software vind ik toch lichtjes tegenvallen. Notificaties is gewoon niet handig. Ook heb ik het gevoel dat de memory management te agressief is. Ik bedoel met 6GB intern geheugen mag je toch wel verwachtend at ie 5 apps in het geheugen kan houden. Hopelijk wordt dit snel verbeterd.
Geen koptelefoon aansluiting vind ik een gemis. Vingerafdruk scanner vind ik bij de OnePlus ook beter gepositioneerd. On screen knoppen is toch erg wennen. Ik weet niet waarom, maar tijdens het typen op m'n telefoon sla ik de spatie erg vaak over. Dat had ik bij m'n vorige toestellen nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik heb de Xioami EU ROM er ook op draaien en die vond ik echt fijner dan de Global rom. Hij is lekker in het Nederlands.

Wat ik me afvraag. Dat gat aan de top van de telefoon. Dat heeft niets met die sound guided hole te maken. Als ik muziek afspeel en ik denk hem af hoor ik geen verschil. Is het een extra microfoon? Even op internet zoeken kom ik er niet heel snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Daniel. schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:25:
Ik heb de Xioami EU ROM er ook op draaien en die vond ik echt fijner dan de Global rom. Hij is lekker in het Nederlands.

Wat ik me afvraag. Dat gat aan de top van de telefoon. Dat heeft niets met die sound guided hole te maken. Als ik muziek afspeel en ik denk hem af hoor ik geen verschil. Is het een extra microfoon? Even op internet zoeken kom ik er niet heel snel uit.
Ik denk dit:

"Active noise cancellation with dedicated mic"

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Laatst online: 11-09 17:11

Alaksandus

Vae puto deus fio

bebopper schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:39:
Heb mijn Mi Mix 2 sinds een paar dagen ook in gebruik en ben er zeker blij mee, mooi toestel. Heb er direct de Global Rom opgezet met de Xiaomi tool een fluitje van een cent :)

Paar dingen die helaas niet lekker gaan;

1) Widgets; wil voor Google Calender en voor Outlook een calendar widget plaatsen. Aan het begin leek dit prima te gaan, beide widgets geplaatst en ze deden het prima. Na een half uur ofzo echter opeens een icoon maar geen ingelade widget meer. Widgets verwijderd en wilde ze hierna opnieuw plaatsen, maar ze zijn gewoonweg niet meer beschikbaar. Heb dit zowel met Nova launcher, als met de stock launcher en heb het ook met de Evy launcher geprobeerd. Het lijkt erop dat van heel veel apps de widgets niet getoond worden. Geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.
Hier heb ik dus ook last van. En het aantal widgets dat weergegeven wordt als je ze wilt toevoegen schommelt ook nog eens. Eerst had ik ze allemaal, dus drive, google, Hue etc.

Als eerste viel Hue weg en daarna de google widgets. Heb niet direct zin om een factory reset te doen ofzo. Denk dat ik maar mijn telefoon ga unlocken en de EU rom erop ga zetten.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
Kan er iemand eens even bevestigen of die wel/niet werkt op hun toestel, en welke ROM je dan wel aan het draaien bent? Bij mijn vorige gsm, OnePlus One, kon ik gewoon in mijn auto stappen, stak ik mijn gsm in mijn houder en verbond hij zelf met de bluetooth van mijn radio.. Hetzelfde bij mijn draadloze headphones. Maar nu met mijn Mi Mix 2 werkt dit dus niet meer, hij onthoud alle bluetooth devices wel maar ik moet zelf in het bluetooth menu gaan en handmatig connecten. Ik zit op dit moment op de Global ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 12:41
@otomoxd
Heb dit probleem niet met EU 7.10.19
Stap gewoon in mijn wagen en bluetooth staat gewoon aan en verbind automatisch
Idem ditto voor Bluetooth speaker van Trust en Cardo Scala (voor de motor) dus happy camper zover...

Chiron 128gb hierzo

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
bntjah schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:37:
@otomoxd
Heb dit probleem niet met EU 7.10.19
Stap gewoon in mijn wagen en bluetooth staat gewoon aan en verbind automatisch
Idem ditto voor Bluetooth speaker van Trust en Cardo Scala (voor de motor) dus happy camper zover...

Chiron 128gb hierzo
Heb ook de 128GB versie. Goed dat het wel werkt bij jou natuurlijk! :D

Kan er iemand die ook op Global Stable zit eens testen? Anders zal het misschien wel overstappen worden naar EU... Juist eens goed kijken zodat mijn banking apps ook werken daarop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Alaksandus schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

Hier heb ik dus ook last van. En het aantal widgets dat weergegeven wordt als je ze wilt toevoegen schommelt ook nog eens. Eerst had ik ze allemaal, dus drive, google, Hue etc.

Als eerste viel Hue weg en daarna de google widgets. Heb niet direct zin om een factory reset te doen ofzo. Denk dat ik maar mijn telefoon ga unlocken en de EU rom erop ga zetten.
Heb zelf een aantal van de apps (Google Agenda, Outlook) eraf gegooid (uninstall) en daarna opnieuw geinstalleerd. Hierna kwamen de widgets ook weer beschikbaar. Deze heb ik nu alweer ruim een dag werkend in gebruik. Hopelijk verdwijnen ze niet weer heel mysterieus.

Mogelijk is dit een work around die ook voor jou werkt. (maar het verklaard niet waarom die widgest sowieso uit de lijst verdwijnen)

EDIT 26-10-2017:
Na een update van de Global Rom waren de widgets weer verdwenen :( Wederom opnieuw de apps eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, nu staan de widgets er weer. Maar dat gaat toch verre van lekker...

[ Voor 11% gewijzigd door bebopper op 26-10-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2023
otomoxd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:08:
[...]

Heb nu ook wat zitten prutsen (blijkbaar ook wel wat problemen), maar telkens als ik dit aanpas en dan reboot, staat het terug op 'LTE/TD-SCDMA/UMTS' in plaats van wat ik geselecteerd heb... Heb jij enige manier gevonden om dit te laten blijven staan?
Bij mij springt dit ook terug na een reboot spijtig genoeg.

Ivm het contactloos betalen, dit werkt hier ook niet, zelfs niet na Magisk te installeren en SafetyNet gepassed te zijn.
Ik kan in mijn banking app (Belfius) alles instellen voor contactloos betalen, zonder probleem.
Als ik dan ergens wil betalen hou ik mijn GSM tegen de terminal, maar hier loopt het fout.
Ofwel zegt de terminal 'wrong card', ofwel gewoon ineens annulatie.
In MagiskHide de Belfius app al toegevoegd, maar lukt niet.
Ook kan ik niet met fingerprint inloggen in de Belfius app, deze blijft op 'initialiseren' staan.

GRTZ Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Google Play: Material Notification Shade

Misschien al bekent hier hoor maar een fijne app zodat je weer notificaties weer omlaag kan swipen om het volledige bericht te zien.

(https://thenextweb.com/ap...ipe-about-xiaomis-miui-8/)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2017 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• otomoxd
Update over mijn bluetooth probleem: vanmorgen een update gehad op de Global Stable ROM, probleem is verholpen nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Wat een rust hier! Ik moet nog even wachten, bestelling onderweg!

Kunnen de huidig eigenaren nog wat van hun ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
Kan iemand vertellen hoe het kijken van media is op dit toestel kijk veel series en ben toe aan een groter toestel heb nu een iphone SE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smerte
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-03-2024
RiCk schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:18:

Als oud android gebruiker die na een uitstapje via de Lumia 950 weer terug komt:

Ik gebruik de telefoon nu bijna twee weken.en ben er wel positief over. Global Stable Rom.
De vingerafdrukscanner is eigenlijk het meest positieve punt, maar dat komt omdat ik dat nog nooit eerder heb gehad op een telefoon.

Toestel is snel, werkt goed, batterij gaat meer dan lang genoeg mee. Om 07:00 opstaan, de hele dag rondgereden op navigatie (scherm aan) en veel gebeld en geappt tussen het rijden door, 's avonds om 20:00 had ik nog 25%.

Ik moest even wennen aan het gebrek van een app-drawer, maar na een week mis ik die niet echt meer. Je stelt je schermen een keer in, wisselt af en toe wat qua posities en daarna staat het.

In Belgie (was ik even een dagje voor werk) kon ik overigens niet bellen naar Nederland. Heeft waarschijnlijk met die instelling te maken waar een paar pagnia's terug over geschreven werd. In Nederland heb je gewoon alle variaties van VoLTE tot aan de oude standaarden van bellen. Je hoort overigens wel duidelijk als de andere persoon ook VoLTE heeft, veel natuurlijker geluidskwaliteit.

Ook het gemis van een 3mm jack, wat mijn grootste kritiekpunt was voordat ik de telefoon bestelde, valt wel mee. Ik gebruik gewoon dat verloop stukje die standaard bij mijn senheisser earplugs in het doosje zit en die zit dermate goed vast in de USB-C poort dat ik die niet kwijt ga raken onderweg.

De camera is niet fantastisch, maar ook niet slecht.
Het enige minpunt kan ik eigenlijk alleen maar zoeken in Android en de apps zelf, niet in de telefoon. En misschien dat als je het bijgeleverde hoesje niet gebruikt, dat je hele achterkant onder de vette vingers zit, permanent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26
RiCk schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:18:

Dan zal ik ook wat leven in de brouwerij brengen en mijn bevindingen eens met jullie delen!

Vanaf dag 1 (13 novembe) altijd op de China Rom gezeten. Eerst MIUI 8, daarna via de Updater app geupdate naar MIUI 9 China Developer. Bij de update moet je wel rekening houden dat je weer een schoon toestel krijgt, dus alle instellingen zijn weg. Van tevoren via Instellingen een Backup gemaakt, even naar de PC gekopieerd, update gedraaid en daarna Backup weer terug gezet. Alle geinstalleerde apps stonden er netjes weer op, moest alleen de Permissions weer even goedzetten (Whatsapp in de achtergrond draaien bv).
Als eerste wel even alle Chinese app's eraf gegooid en via de Mi Store de Play Store geïnstalleerd.
Verder daarna, ondanks dat het een Developer Rom is, geen problemen tegengekomen!
Heb ook m'n Zenwatch gekoppeld, ging zonder problemen, maar ook de Wear app moet je eventjes zo instellen dat deze altijd in de achtergrond draait, anders krijg je op een gegeven moment geen notificaties meer door.
Daarna NFC betalen ingesteld, was even zoeken maar dat werkt nu ook perfect!

Ik kom zelf van een Xperia XZ af, en ik vind de accuduur echt ideaal! Moest de Sony toch elke keer als ik thuis was weer even aan de lader leggen, maar de Mix 2 gaat toch met een groot gemak 24 uur mee! En dan ben ik best een heavy user (dingetjes uitproberen, werkdag lang Whatsapp Web, uur per dag internetradio, veel Reddit/Nu/VI, Spotify), en dan nog is hij aan het einde van de dag niet leeg!

Qua gebruiksgemak is hij erg snel, unlocken met je vinger gaat zonder vertraging, en heb hem nog niet zo ver gekregen dat hij gaat haperen oid.
Scherm ziet er ontzettend mooi uit! Ondanks dat het geen AMOLED scherm is, zijn de zwartwaardes toch erg laag en springen de kleuren toch uit je scherm (heb de instellingen wel op High Contrast gezet).
De meeste apps schalen ook mooi mee naar het 18:9 scherm, en voor degene die dat niet doen kun je het handmatig bij Instellingen aanzetten.

Ik gebruik zelf voor het luisteren van de muziek zowel een bedrade koptelefoon (B&W P5) als een bluetooth variant (Bose Sondsport). USB-C adapter zit vast aan de koptelefoon, dus ondervind daar absoluut geen hinder van. En wanneer de bluetooth headset gekoppeld is, komt er ook een icoontje met het batterijniveau bovenin de notificatiebalk te staan! Kwaliteit van beide is trouwens erg netjes.

Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, op de China Rom lijkt het niet mogelijk te zijn om Netflix te openen met de meest recente versie uit de Play Store. Komt met een foutmeding zodra je hem start.
Zou geen probleem moeten zijn bij de Global versie.

Dus als samenvatting: Heel erg tevreden met het toestel, alles werkt naar behoren, toestel ziet er erg mooi uit, gaat lang mee en hapert nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
nieuwe miui 9 weekly beschikbaar met aanpassingen bij in iedergeval gmail notificaties (sender + subject)
xiaomi.eu versie aan het downloaden op dit moment :)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de ING contactloos betalen app werkt op de mi mix 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
Net de update 7.10.26 geïnstalleerd van Mi-Globe.
Het probleem met 4G en bellen lijkt opgelost, telefoon staat standaard op LTE/TD-SCDMA/UMTS en ik kan bellen/gebeld worden, dus dit is iets goeds.
Het probleem dat ik had met het contactloos betalen (Belfius) heb ik nog niet kunnen testen.

Ivm series kijken, ik kijk elke avond in mijn bed nog wat naar series via mijn Plex server, en dit is zeer aangenaam op de Mix 2.
Ik heb het toestel ingesteld dat hij na zonsondergang automatisch de leesmodus aanzet zodat het scherm niet te fel is.
In combinatie met de Xiaomi Bluetooth earphone is het echt makkelijk :)

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
Zeagle schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:41:
Het probleem met 4G en bellen lijkt opgelost, telefoon staat standaard op LTE/TD-SCDMA/UMTS en ik kan bellen/gebeld worden, dus dit is iets goeds.
Het probleem dat ik had met het contactloos betalen (Belfius) heb ik nog niet kunnen testen.

Ivm series kijken, ik kijk elke avond in mijn bed nog wat naar series via mijn Plex server, en dit is zeer aangenaam op de Mix 2.
Ik heb het toestel ingesteld dat hij na zonsondergang automatisch de leesmodus aanzet zodat het scherm niet te fel is.
Bedankt voor de bevindingen ik ga m ook vandaag bestellen.
🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore

Welke extra dingen zitter er in mi-globe versus xiaomi.eu ?
Is deze net zo stabiel als de xiaomi.eu weekly?
Ik vraag me soms af of die extra tweaks die in sommige roms zitten het niet allemaal onstabieler maken in plaats van stabieler :)

cd /pub && more beer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriana O
  • Laatst online: 09-09 20:52
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:53:
Weet iemand of de ING contactloos betalen app werkt op de mi mix 2?
Bij mij werkt dat nu met de global rom en een relockte bootloader. nfc instelling op HCE Wallet en android beam aan. verder die app automatisch laten starten (autostart) en batterysaving modus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regse
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-03 10:43
Ik gebruik de global rom. Als ik will filmen moet ik elke keer in settings UHD kiezen. Hij gaat steeds terug naar HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 11:57
Na een klein uitstapje van een dag naar Mokee ROM weer terug bij MIUI. Wat is dat stock android toch lelijk zeg. Tot mijn grote vreugde zag ik dat, jawel!, de nieuwste weekly van de MIUI eu ROM notificaties gebruikt van Android nougat.

Notificaties zien er nu gewoon prima uit, alleen jammer dat er nog steeds twee vingers nodig zijn om de notificatie uit te klappen. Verder krijg je ook geen irritante notificafies meer met 2 nieuwe berichten in 2 chats, in plaats daarvab krijg je gewoon de tekst te zien.

Ik snap niet waarom sommige mensen graaf stock android willen, MIUI ziet er qua uiterlijk gewoon veel gelikter uit en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik heb Global rom en heb problemen met de video camera. Soms doet ie het niet.een externe app gedownload en deze geeft een foutmelding.
Na een reboot doet ie het weer. En na een tijdje weer niet.

Hebben jullie deze problemen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
ny-hardcore schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:58:
[...]

Welke extra dingen zitter er in mi-globe versus xiaomi.eu ?
Is deze net zo stabiel als de xiaomi.eu weekly?
Ik vraag me soms af of die extra tweaks die in sommige roms zitten het niet allemaal onstabieler maken in plaats van stabieler :)
Bij de Mi-Globe versie heb je nog een paar aanpassingen die je kan tweaken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BRgz4fr.png
Bij root kan je kiezen tussen "No Root", "SuperSU" of "Magisk".
Voor de rest even stabiel, Mi-Globe is gebouwd op Xiaomi.eu ROMS.

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd

Net even getest op de laatste update op Miui Global Stable, standaard op LTE/TD-SCDMA/UMTS ook, kan nu bij opstarten wel SMS'en en op internet maar bellen lukt nog steeds niet... Misschien bij een volgende update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
otomoxd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:35:
[...]

Net even getest op de laatste update op Miui Global Stable, standaard op LTE/TD-SCDMA/UMTS ook, kan nu bij opstarten wel SMS'en en op internet maar bellen lukt nog steeds niet... Misschien bij een volgende update :D
Raar, bellen lukt bij mij wel. Probeer anders eens de Xiaomi.eu of Mi-Globe ROM te installeren om te zien of het hier wel mee werkt?

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
Zeagle schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:29:
[...]

Raar, bellen lukt bij mij wel. Probeer anders eens de Xiaomi.eu of Mi-Globe ROM te installeren om te zien of het hier wel mee werkt?
Ik herstart mijn gsm zelden, dus op zich is het geen probleem om het een keer juist in te stellen en hem dan zo verder te gebruiken. Als het met de update naar MIUI9 (wanneer die ook mag komen) nog niet in orde is, ga ik eens kijken of het opgelost geraakt op andere ROMs. Ik ben origineel van China Stable naar China Dev gegaan, terug naar China Stable en dan naar Global, dus ik was aan het denken dat het misschien daar ook wel iets mee te maken heeft? In ieder geval ga ik bij MIUI9 hem eens volledig wipen en een clean flash doen, misschien dat dat ook een deel van het probleem was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Xiaomi gaat heel binnenkort beginnen met de roll-out van MIUI9 Global stable in India :)

Hopelijk volgt de rest van de wereld snel daarna

http://gadgets.ndtv.com/m...ures-redmi-note-4-1770250

Kon vanochtend opeens ook niet meer bellen (ook niet nadat ik Voorkeursnetwerktype op "LTE/TD-SCDMA/WCDMA" had gezet). Was volgens mij wel de eerste keer dat ik roaming probeerde te bellen (BE netwerk). Op NL netwerk lukte bellen tot nog toe wel prima (straks nog even checken of dat nog steeds zo is, hopelijk toch wel).

[ Voor 39% gewijzigd door bebopper op 02-11-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Net OTA update gekregen voor Global Rom: MIUI 8.5.2.0 | Stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Welke ROM draait iedereen hier?
Ik kan morgen ROM installeren. Nu draait het toestel nog 8.5.2.0 Global.
Maar denk aan de Xiaomi EU ROM of desnoods Mi-Globe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26
RiCk schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:43:
Ik draai nu de MIUI 9 China Developer Rom v7.10.26, met de update naar v7.11.2 aan het downloaden.
Maar sinds deze week is ook de MIUI 9 Global Developer Rom v7.11.2 beschikbaar.
Waarschijnlijk de laatste Beta Rom voordat de MIUI 9 Global Stable uit komt (uitrol "Starting tomorrow").

Nu twijfel ik of ik over zal stappen naar de Global Versie ipv de China. Alles werkt nu als een trein, dus eigenlijk zie ik de noodzaak niet zo, maar toch blijft er iets kriebelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
RiCk schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:43:
Xiaomi.eu weekly (miui 9 / China dev als bron geloof ik)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Pimmeke1989 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:46:
[...]

Ik draai nu de MIUI 9 China Developer Rom v7.10.26, met de update naar v7.11.2 aan het downloaden.
Maar sinds deze week is ook de MIUI 9 Global Developer Rom v7.11.2 beschikbaar.
Waarschijnlijk de laatste Beta Rom voordat de MIUI 9 Global Stable uit komt (uitrol "Starting tomorrow").

Nu twijfel ik of ik over zal stappen naar de Global Versie ipv de China. Alles werkt nu als een trein, dus eigenlijk zie ik de noodzaak niet zo, maar toch blijft er iets kriebelen :X
Ik wil graag toch het in de NL-taal.
Is er al een ROM gebaseerd op de MIUI 9 Global Developer Rom v7.11.2?
Merk je nog noemenswaardige vervelende dingen met 7.10.26?

[ Voor 3% gewijzigd door RiCk op 03-11-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel vervelend dat de Snappchat front cam. slecht werkt. Hopelijk komt daar een fix voor :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
RiCk schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:00:
[...]

Ik wil graag toch het in de NL-taal.
Is er al een ROM gebaseerd op de MIUI 9 Global Developer Rom v7.11.2?
Merk je nog noemenswaardige vervelende dingen met 7.10.26?
De xiaomi.eu weekly heeft NL en is op de China dev gebaseerd maar dan zonder Chinese meuk.
Ik zie de noodzaak van een global als base voor een NL vertaalde rom niet zo direct.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:37:
Vind het wel vervelend dat de Snappchat front cam. slecht werkt. Hopelijk komt daar een fix voor :+
Betwijfel het. Was volgens mij bij de mix 1 ook al zo
En app bouwers passen de software ook niet aan zodat de camera meedraait zoals de stock cam van xiaomi

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ny-hardcore schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:40:
[...]

Betwijfel het. Was volgens mij bij de mix 1 ook al zo
En app bouwers passen de software ook niet aan zodat de camera meedraait zoals de stock cam van xiaomi
Jammer maar helaas niets aan te doen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-08 23:26
Zijn er mensen die de bancontact app (belgie) op gebruiken op deze gsm, zo ja, in combinatie met welke rom?

Ik heb sterke interesse om de mi mix 2 te kopen, maar zou het leuk vinden als de bancontact app werkt.

Nu zit ik nog op een LG G3, die geroot is, maar waar de bancontact app dus niet meer op werkt.

Ik heb de thread doorgenomen, en volgens mij kan ik de xiaomi.eu weekly (omdat ik alles in het nederlands makkelijk vind) rom flashen en dan terug de bootloader locken met de xiaomitool? Volgens mij moet de bancontact app dan werken.

Zijn er mensen die al (hardware) problemen gehad hebben met dit toestel en op garantie moeten terugvallen?

Vergeleken met mijn LG G3 zou het een enorme stap voorwaarts zijn, enkel geen led en geen 3,5mm (wel usb C convertor).?

Ik dacht eerst voor de MI A1 te gaan, maar toen zag ik deze topper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Dimitrip schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:18:
Zijn er mensen die de bancontact app (belgie) op gebruiken op deze gsm, zo ja, in combinatie met welke rom?

Ik heb sterke interesse om de mi mix 2 te kopen, maar zou het leuk vinden als de bancontact app werkt.

Nu zit ik nog op een LG G3, die geroot is, maar waar de bancontact app dus niet meer op werkt.

Ik heb de thread doorgenomen, en volgens mij kan ik de xiaomi.eu weekly (omdat ik alles in het nederlands makkelijk vind) rom flashen en dan terug de bootloader locken met de xiaomitool? Volgens mij moet de bancontact app dan werken.

Zijn er mensen die al (hardware) problemen gehad hebben met dit toestel en op garantie moeten terugvallen?

Vergeleken met mijn LG G3 zou het een enorme stap voorwaarts zijn, enkel geen led en geen 3,5mm (wel usb C convertor).?

Ik dacht eerst voor de MI A1 te gaan, maar toen zag ik deze topper :)
- volgens mij kun je niet re-locken nadat je de xiaomi.eu geflashed hebt.
- de MiMix2 heeft wel een notificatie led, enkel 1 kleur.
- bancontact geen idee.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:52
Beste Ervaren mensen,
is dit een aanrader? of mi 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:03:
Beste Ervaren mensen,
is dit een aanrader? of mi 6?
Dat ligt eraan wat je "eisen" zijn wat is je gebruikers doel?
Waarom ben je bij de Mi Mix 2 uitgekomen of de Mi 6?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Mix 2] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi Mix 2] Het grote Accessoires topic