Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
i7x schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:03:
[...]

Ik gebruik gewoon de standaard miui launcher, ben ik prima tevreden mee. Ik vind het vooral fijn dat er geen app drawer is, en met de beta heb je ook adaptive icons. Dan ben je af van al die lelijke rondje-in-vierkantje iconen.
Clean install. Geen launcher meer en heb weer de iconen met nummertjes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ik denk dat het tijd is voor een nieuw topic over de Mi Mix 2S
Ik kom wat tijd tekort hiervoor, mss is er iemand anders hier meer geschik voor

https://www.banggood.com/...one-p-1266401.html?rmmds=
Prijs in pre sale 702euro, zeer nette prijs voor wat je krijgt en er zullen wel acties komen
hopelijk zakt de mi mix 2 nog wat meer in prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 13:47
MorosMyrddin schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 06:49:
ik denk dat het tijd is voor een nieuw topic over de Mi Mix 2S
Ik kom wat tijd tekort hiervoor, mss is er iemand anders hier meer geschik voor

https://www.banggood.com/...one-p-1266401.html?rmmds=
Prijs in pre sale 702euro, zeer nette prijs voor wat je krijgt en er zullen wel acties komen
hopelijk zakt de mi mix 2 nog wat meer in prijs
Als ie er daadwerkelijk zo uit gaat zien als die beelden is het wel echt een te gekke screen/body ratio zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:01:
Mijne is ook binnen, zeker mooie telefoon, maar ik vraag me nu af hoe het met de privacy zit:

https://www.androidauthor...ui-security-flaws-793107/

Op de miui skin zouden verschillende onveiligheden zitten en op de xiaomi mi4 zou malware geinstalleerd staan die informatie doorstuurt.

https://www.tomsguide.com...installed,news-20598.html

Weet iemand of het toestel veilig is, er mogelijk gegevens worden doorgestuurd en scheelt het om een rom te installeren?
Vaak als je Xiaomi toestellen koopt. Is vaak het eerste wat je doet bootloader unlocken en Xiaomi.eu rom installeren. Om vage shit te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 11-09 10:09
RiCk schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:35:
[...]

Laten we het hopen van die bug, irriteert mij mateloos :+ :D

Heb jij of heeft iemand last van geen badges bij app iconen?
Spotify bug is opgelost in de laatste release!
Vandaag kwam 8.3.1 beta uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Zijn er hier mensen die de Android 8.0 beta draaien en Google Launcher werkend hebben?
Ik blijf de melding krijgen dat hij niet compatible is met de huidige Android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 22:24
thorgal21 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:48:
Zijn er hier mensen die de Android 8.0 beta draaien en Google Launcher werkend hebben?
Ik blijf de melding krijgen dat hij niet compatible is met de huidige Android versie.
Hier ook de melding in de Playstore (xiaomi.eu rom) maar via www.apkmirror.com is deze wel te downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
DrNizeGuy schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Hier ook de melding in de Playstore (xiaomi.eu rom) maar via www.apkmirror.com is deze wel te downloaden en installeren.
Je kan de Launcher Downloaden van apkmirror. Maar wil je Google now werkend krijgen moet je de device ook nog eens rooten. En met es file Explorer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

@Cheffed MIUI staat erom bekend apps te killen als het scherm uit is. Ga naar Instellingen -> Batterij en Prestatie -> Batterij verbruik van apps beheren -> Kies apps
Zoek Flitsmeister op en zet op 'Geen beperkingen' en Achtergrond locatie op 'Toestaan'.

Ik heb dit ingesteld voor Flitsmeister, WhatsApp en Tado.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
woutur schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:53:
@Cheffed MIUI staat erom bekend apps te killen als het scherm uit is. Ga naar Instellingen -> Batterij en Prestatie -> Batterij verbruik van apps beheren -> Kies apps
Zoek Flitsmeister op en zet op 'Geen beperkingen' en Achtergrond locatie op 'Toestaan'.

Ik heb dit ingesteld voor Flitsmeister, WhatsApp en Tado.
klopt, na lang zoeken kwam ik hier ook terecht. Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
Het duurt overigens wel lang voor die Oreo update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 11:57
Cheffed schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:56:
Het duurt overigens wel lang voor die Oreo update :(
Wat duurt er precies lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Heb een 2e mi mix 2 kunnen bemachtigen :*) en daarop Resurrection Remix 6.0.0 (8.1 aosp rom) geïnstalleerd en moet zeggen dat het lekker draait. Op de andere mi mix 2 draait 'gewoon' de xiaomi.eu rom.

Voor mijn andere xiaomi (redmi 4 pro, mi5s, mi6) toestellen namelijk altijd Nexus gehad en dat stock Android beviel mij altijd wel. Vanaf nu maar is even omruilen en proeven of het beter draait.

[ Voor 5% gewijzigd door psyy138 op 19-03-2018 21:53 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
psyy138 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:51:
Heb een 2e mi mix 2 kunnen bemachtigen :*) en daarop Resurrection Remix 6.0.0 (8.1 aosp rom) geïnstalleerd en moet zeggen dat het lekker draait. Op de andere mi mix 2 draait 'gewoon' de xiaomi.eu rom.

Voor mijn andere xiaomi (redmi 4 pro, mi5s, mi6) toestellen namelijk altijd Nexus gehad en dat stock Android beviel mij altijd wel. Vanaf nu maar is even omruilen en proeven of het beter draait.
klinkt goed! Ik blijf een oog houden op de mi mix 2s....ik ben zeer nieuwsgierig naar de specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
Global MIUI 9.5 gebaseerd op Oreo is nu aan het uitrollen voor de Mix 2 zag ik op het MIUI forum. Dus verwacht een deze dagen een update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Dejagan schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:30:
Global MIUI**9.**5 gebaseerd op Oreo is nu aan het uitrollen voor de Mix 2 zag ik op het MIUI forum. Dus verwacht een deze dagen een update. :)
;)

Komt begin april iddd!

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijsveld
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-08 16:51
i7x schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:07:
[...]

;)

Komt begin april iddd!
Ik heb hem gisteren eind van de middag al binnen gekregen zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
Ik ben zo blij dat ondertussen de custom roms voor Oreo zijn uitgekomen!

de vorige custom roms hadden te veel issues voor dagelijks gebruik (geen BT audio en prox sensor die niet werkt).

Ik ben zelf absoluut geen fan van MIUI, dus deze roms komen als een verademing voor mij.
Batterij duur is wel wat minder maar haal nog makkelijk een dag. Maar nu werkt te minste alles gewoon weer.

Geen vage problemen dat Whatsapp gekilld word op de achtergrond. en nu werkt mijn android wear watch ook weer gewoon normaal. (via MIUI kreeg hij geen internet via BT)

Voor de mensen die ook niet echt fan zijn van MIUI, ga eens naar XDA en check de linage OS of Resurrection Remix roms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

fjux schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:57:
Ik ben zelf absoluut geen fan van MIUI, dus deze roms komen als een verademing voor mij.
Batterij duur is wel wat minder maar haal nog makkelijk een dag. Maar nu werkt te minste alles gewoon weer.

Geen vage problemen dat Whatsapp gekilld word op de achtergrond. en nu werkt mijn android wear watch ook weer gewoon normaal. (via MIUI kreeg hij geen internet via BT)
alvast 1 van de redenen waarom het meer batterij verbruikt lijkt mij. je telefoon kan niet in diepe slaap gaan als je watch steeds op internet gaat. ongeveer hetzelfde idee als een hotspot aan hebben (maar ik kan me vergissen en android heeft ondertussen een manier gevonden om data door te sluizen zonder dat de telefoon semi actief moet zijn)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Dxue schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:48:
[...]

alvast 1 van de redenen waarom het meer batterij verbruikt lijkt mij. je telefoon kan niet in diepe slaap gaan als je watch steeds op internet gaat. ongeveer hetzelfde idee als een hotspot aan hebben (maar ik kan me vergissen en android heeft ondertussen een manier gevonden om data door te sluizen zonder dat de telefoon semi actief moet zijn)
Heb ondertussen ook Greenify er op staan met alle Xposed modules aan.

Dat is wel een goede om in te kijken.
Maar alsnog, ik heb liever dat alles gewoon normaal werkt, dan dat ik wat extra batterij heb.
Vooral het feit dat ik er geen controle over had met MIUI zat mij dwars.

Ik had overal de uitzonderingen ingesteld, en alsnog krijgt MIUI het voor elkaar om het tegen te houden.

Maarja: MIUI, you either hate it or love it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

fjux schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:50:
[...]

Heb ondertussen ook Greenify er op staan met alle Xposed modules aan.

Dat is wel een goede om in te kijken.
Maar alsnog, ik heb liever dat alles gewoon normaal werkt, dan dat ik wat extra batterij heb.
Vooral het feit dat ik er geen controle over had met MIUI zat mij dwars.

Ik had overal de uitzonderingen ingesteld, en alsnog krijgt MIUI het voor elkaar om het tegen te houden.

Maarja: MIUI, you either hate it or love it.
zeker mee eens. miui is ook niet mijn ding meer, ik vond het op de mi2s wel fijn dat je een simplistische 2e desktop kon gebruiken met een interactieve achtergrond. maar vaak gebruikte ik een andere launcher. Toendertijd had ik nog geen last dat apps snel werd afgesloten.

maar het lijkt erop dat de rom dus nog niet stabiel is als je de uitzonderingen erin hebt staan en hij luistert niet. (maar dit probleem is er al een paar jaar op verschillende telefoons met miui, dus kan ook gewoon aan de programmeurs liggen)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Dxue schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:57:
[...]

zeker mee eens. miui is ook niet mijn ding meer, ik vond het op de mi2s wel fijn dat je een simplistische 2e desktop kon gebruiken met een interactieve achtergrond. maar vaak gebruikte ik een andere launcher. Toendertijd had ik nog geen last dat apps snel werd afgesloten.

maar het lijkt erop dat de rom dus nog niet stabiel is als je de uitzonderingen erin hebt staan en hij luistert niet. (maar dit probleem is er al een paar jaar op verschillende telefoons met miui, dus kan ook gewoon aan de programmeurs liggen)
Vandaar dat ik zo blij ben dat de custom roms nu ook komen en werkbaar zijn.

Daar zitten over het algemeen dit soort dingen niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon nu een aantal maanden en ik raad hem niet aan. Ik merk in de praktijk dat het scherm erg snel krast en standaard software vrij instabiel is (hoor wel dat een grote update komt?). Daarnaast mis ik toch wel echt de headphone jack maar ook de frontcam beneden is gewoon erg irritant. Had verwacht dat het minder vervelend was.

Persoonlijke mening natuurlijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 21:02:
Ik heb deze telefoon nu een aantal maanden en ik raad hem niet aan. Ik merk in de praktijk dat het scherm erg snel krast en standaard software vrij instabiel is (hoor wel dat een grote update komt?). Daarnaast mis ik toch wel echt de headphone jack maar ook de frontcam beneden is gewoon erg irritant. Had verwacht dat het minder vervelend was.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar allemaal geen last van heb. Ik beschouw mijzelf wel als power user. Fullscreen gestures van de update zijn fantastisch om te gebruiken. Jammer dat je teleurgesteld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 21:02:

Heb je niet gewoon een gaar exemplaar :? En waarom gebruik je niet gewoon een screenprotector ?!
fjux schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:57:
Heeft MIUI niet zo'n Security Center of zoiets waarin je moet aangeven dat de app moet blijven draaien ?
Mijn ZUK Z2 Pro heeft zoiets en meestal is het daarmee gefixt :)

Persoonlijk vind ik het trouwens wel fijn als ik een app kill dat deze niet actief blijft op de achtergrond : Is dat bij MIUI ook mogelijk ?
Kan ik me namelijk echt aan ergeren bij normale Android versies/ROM's :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
nero355 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 01:40:
[...]

Heb je niet gewoon een gaar exemplaar :? En waarom gebruik je niet gewoon een screenprotector ?!

[...]

Heeft MIUI niet zo'n Security Center of zoiets waarin je moet aangeven dat de app moet blijven draaien ?
Mijn ZUK Z2 Pro heeft zoiets en meestal is het daarmee gefixt :)

Persoonlijk vind ik het trouwens wel fijn als ik een app kill dat deze niet actief blijft op de achtergrond : Is dat bij MIUI ook mogelijk ?
Kan ik me namelijk echt aan ergeren bij normale Android versies/ROM's :(
MIUI heeft het op meerdere plekken verstopt zitten. het probleem is dat je er vrij weinig controle over hebt.

Ik heb nu greenify en dat doet exact wat jij zegt. maar dan heb je wel volledige controle over wat en wanneer het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:25
Hebben jullie ook problemen dat de ingebouwde alarm wekker van de Xiaomi geen geluid meer geeft ? Dit heb ik nu al enkele dagen.

Ook heb ik problemen met Google services (zoals gmail / calendar / play store). Er gaat iets mis met het authenticeren van mijn Gogle account..

Ik gebruik de chinese rom (nog)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
vortexnl1982 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:09:
Hebben jullie ook problemen dat de ingebouwde alarm wekker van de Xiaomi geen geluid meer geeft ? Dit heb ik nu al enkele dagen.

Ook heb ik problemen met Google services (zoals gmail / calendar / play store). Er gaat iets mis met het authenticeren van mijn Gogle account..

Denk dat dat aan de chinese rom ligt, vooral die google services. Zou lekker naar xiaomi.eu of global gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
https://www.gizmochina.co...l-google-mobile-services/
vortexnl1982 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:09:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theduke1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Dejagan schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:35:
[...]

Andere vpn server gebruiken via plexvpn, of een andere vpn app. Shanghai server werkte voor mij wel andere chinese servers had ik ook dat probleem, maar het moet echt werken met de juiste vpn locatie. Probeer trouwens de xiaomitool die nieuwste versie zou 'm zonder bootloader unlock moeten kunnen flashen naar global.
Ik heb de laatste versie (0.52) geprobeerd maar ik kan niet zonder bootloader unlock de global rom (NIET developer) versie installeren. Of bedoel je dat je de global developer rom zonder bootloader unlock kan installeren, want dat kan inderdaad wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Ik vind het een mooie telefoon maar de software lijkt mij verschrikkelijk is daar heel makkelijk iets aan te doen of blijft het pionieren.
Ben nu sense van HTC gewend en blijf dat de fijnste vinden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

icecreamfarmer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:19:
Ik vind het een mooie telefoon maar de software lijkt mij verschrikkelijk is daar heel makkelijk iets aan te doen of blijft het pionieren.
Ben nu sense van HTC gewend en blijf dat de fijnste vinden.
Snap niet dat mensen daar altijd moeite mee hebben, want of het nou een HTC/LG/Samsung/Xiaomi/BQ/ZUK/Huawei/Sony/iPhone/een kale AOSP Android ROM is het komt allemaal uiteindelijk op hetzelfde neer : Swipe hier, swipe daar, menu'tje naar beneden, menu'tje omhoog... lekker boeiend :?

Maar goed : Je kan altijd nog iets van LineageOS of zo erop flashen dus kijk daar eens naar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Ik heb de mix 2 sinds ongeveer de release, werkt nog steeds prima.

Enige nadelen zijn echt de kwaliteit van de camera, microfoon bij hard geluid en formfactor.
Als ik de iphone 10 in mijn handen heb dan voelt dat toch echt veel beter aan, zelfe geld voor een s8/s9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

nero355 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:05:
[...]

Snap niet dat mensen daar altijd moeite mee hebben, want of het nou een HTC/LG/Samsung/Xiaomi/BQ/ZUK/Huawei/Sony/iPhone/een kale AOSP Android ROM is het komt allemaal uiteindelijk op hetzelfde neer : Swipe hier, swipe daar, menu'tje naar beneden, menu'tje omhoog... lekker boeiend :?

Maar goed : Je kan altijd nog iets van LineageOS of zo erop flashen dus kijk daar eens naar :)
Het alles behalve op hetzelfde neer.
Ondersteuning, veiligheid en hoe idd het swipe gebeuren werkt. Ik vind een IOS implementatie behoorlijk niet fijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:57
Geachte heren (en dames)

ik probeer mijn Mix 2 (met de 'Chineze' Rom) te voorzien van de Global rom..
Die heb ik vanaf hier gedownload: http://en.miui.com/download-334.html
(de bovenste dus.. niet de Developer Rom)

Als ik vervolgens kies voor 'Choose Update Package' en de Rom kies, krijg ik als melding:
"Couldn't verify. Looks like current ROM's network carrier type is different from that in the Recovery package. Please download the correct ROM from MIUI forum."

Helaas geen optie om em dan Toch maar te flashen..
Ik zie zo 1-2-3 (ook niet 4-5-6) die ROM die ik dan Wel moet hebben..
Mijn Mix 2 heeft niet by-the-way nog geen root-access.. Kan het dat de melding daardoor veroorzaakt wordt?

Qua passa?

[ Voor 8% gewijzigd door RoelandD op 29-03-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

RoelandD schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:21:
Geachte heren (en dames)

ik probeer mijn Mix 2 (met de 'Chineze' Rom) te voorzien van de Global rom..
Die heb ik vanaf hier gedownload: http://en.miui.com/download-334.html
(de bovenste dus.. niet de Developer Rom)

Als ik vervolgens kies voor 'Choose Update Package' en de Rom kies, krijg ik als melding:
"Couldn't verify. Looks like current ROM's network carrier type is different from that in the Recovery package. Please download the correct ROM from MIUI forum."

Helaas geen optie om em dan Toch maar te flashen..
Ik zie zo 1-2-3 (ook niet 4-5-6) die ROM die ik dan Wel moet hebben..
Mijn Mix 2 heeft niet by-the-way nog geen root-access.. Kan het dat de melding daardoor veroorzaakt wordt?

Qua passa?
http://www.xiaomitool.com/

Hiermee heb ik de Global ROM kunnen flashen met gelockte bootloader. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
thorgal21 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:32:
[...]

Hiermee heb ik de Global ROM kunnen flashen met gelockte bootloader. Werkt prima!
Ik heb die oo gedownload en ik kan niet normale global rom kunnn flashen. Ik heb toen maar de DEV GLOBAL rom geselecteerd in de xiaomitool. Ik zag tijdens de download al dat hij iets van chinese aangaf en inderdaad na het installeren krijg ik alleen maar chinese tekst !

Ik heb mijn wifi wachtwoord nog kunnen invoeren maar daarna moet ik een of ander wachtwoord invoeren. Ik heb het wachtwoord van mijn xiaomi account ingevoerd en mijn sim pincode maar dat werkt niet !

Helpt ! Ik kan nu mijn telefoon niet meer gebruiken. Ik zie een half open slotje en ik heb twee opties (de bovenste moet ik dus het wachtwoord invoeren en bij de onderste optie kan ik verbinding maken met wifi)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

vortexnl1982 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:35:
[...]

Ik heb die oo gedownload en ik kan niet normale global rom kunnn flashen. Ik heb toen maar de DEV GLOBAL rom geselecteerd in de xiaomitool. Ik zag tijdens de download al dat hij iets van chinese aangaf en inderdaad na het installeren krijg ik alleen maar chinese tekst !

Ik heb mijn wifi wachtwoord nog kunnen invoeren maar daarna moet ik een of ander wachtwoord invoeren. Ik heb het wachtwoord van mijn xiaomi account ingevoerd en mijn sim pincode maar dat werkt niet !

Helpt ! Ik kan nu mijn telefoon niet meer gebruiken. Ik zie een half open slotje en ik heb twee opties (de bovenste moet ik dus het wachtwoord invoeren en bij de onderste optie kan ik verbinding maken met wifi)...
je vraag is eigenlijk of iemand hier weet welke stappen je moet doorlopen als je een nieuwe install hebt van een dev rom. ik weet zelf van vroeger uit dat ik het direct op engels kon zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
thorgal21 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:32:
[...]

Ik heb die Xiaomitool draaien, maar heb nog ''USB Debuging' nodig.. Waar heeft Xiaomi de dev options verstopt? :D
(het is een mooie phone, maar komend vanaf een Samsung is het soms zoeken, niet geholpen door het Chinees hier-en-daar :)

*edit*
gevonden

@vortexnl1982 ik zie inderdaad dat die install tool de Chineze versie installeerd Ook als je de Global version kiest (van de developer ROM)

Voor de NIET developer ROM heb je helaas wel root-access nodig :(

[ Voor 19% gewijzigd door RoelandD op 29-03-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RoelandD schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:07:
Ik heb die Xiaomitool draaien, maar heb nog ''USB Debuging' nodig.. Waar heeft Xiaomi de dev options verstopt? :D
(het is een mooie phone, maar komend vanaf een Samsung is het soms zoeken, niet geholpen door het Chinees hier-en-daar :)
Op dezelfde plek als Samsung of elke andere Android telefoon : 7 keer de versie van je ROM aantikken :P
Zie bijvoorbeeld https://fieldguide.gizmod...developer-mode-1788245085
*edit*
gevonden
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
RoelandD schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:07:
[...]

*edit*
gevonden

@vortexnl1982 ik zie inderdaad dat die install tool de Chineze versie installeerd Ook als je de Global version kiest (van de developer ROM)

Voor de NIET developer ROM heb je helaas wel root-access nodig :(
Hoe krijg ik nu de global versie er op? Ik kom niet verder dan een of ander inlogscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Laatst online: 17:42
Ik weet niet hoever jullie je ingelezen hebben,maar op de site https://xiaomi.eu/community/ staan volgens mij bijna alle manieren wel ergens beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
paul123456 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:15:
Ik weet niet hoever jullie je ingelezen hebben,maar op de site https://xiaomi.eu/community/ staan volgens mij bijna alle manieren wel ergens beschreven.
Ik heb me zeker ingelezen. Als je mijn berichten leest weet je ook waarom ik niet verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Laatst online: 17:42
Prima, was ook maar als een tip bedoeld..
Maar jij hebt dus( als ik t goed begrijp) je telefoon geflasht, en daarna krijg je met opstarten een scherm met slotje?
Zo ja, volgens mij gaat de telefoon hier controleren of je telefoon bij je mi account hoort.( Deze zijn aan mekaar gelinkt)bij mij(EU ROM) moest ik toen het wachtwoord van je mijn account ingeven en alles werkte toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Nou ik zit er weer in. Ik moest inderdaad eerst mijn miui account resetten (password setten) en met dat account kon ik inloggen.

Nu heb ik opnieuw de Xiaomi Tool gedraaid en nu kan ik ook de normale global rom selecteren (zonder bootloader unlock). Echter als ik die rom selecteer download hij de global developer rom... Lijkt wel een bug in de tool... Ook als ik de global developer rom selecteer krijg ik ook de global developer.

Super, de global dev rom reboot alleen maar constant na het invoeren van wifi wachtwoord en miui account. Hij geeft een melding "find device closed unexpectedly" en dan reboot hij. Als ik het zo lees ben ik redelijk fucked. Blijkbaar een of ander Xiaomi spyware/adware service die crasht.

[ Voor 35% gewijzigd door vortexnl1982 op 31-03-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
@vortexnl1982 kreeg jij in de Xiaomi Tool (voor je ging flashen) in de lijst met beschikbare ROM's ook de 'melding' dat je voor het flashen van de normale Global ROM wel ge-unlocked moest zijn?

Terwijl ik op mijn unlock zat te wachten (wat niet goed ging, maar wellicht daarover later meer) heb ik geprobeerd de telefoon goed werkend te krijgen met de Chineze ROM..

Met oudere versies van MIUI ging dat laatste beter.. Na het installeren van de google-play SDK werden automatisch de benodigde onderdelen geïnstalleerd (zoals dus Play zelf, maar ook de meeste sync-SDK's)..
Helaas is dat bij de huidige MIUI release niet meer zo (hoi hoi!)

Dus heb ik met de hand Play geinstalleerd.. En Gmail.. Google Docs.. Eigelijk inmiddels alle Google apps die ik kon vinden (maar eigelijk niet wilde :P)

Voor het verhaal: ik ben dus maar gaan kijken hoe ver ik kwam, omdat ik toch op die unlock moest wachten..

De telefoon werkt nu ZOWAT zoals ik wil, maar m'n contact komen maar gedeeltelijk over.. In Gmail kan ik mijn bekenden emailen..
Als ik in contacts kijk, staat daar echter niets.. En hij is Oneindig bezig met syncen (ik denk dat hij eigelijk niets doet)..

Dit is nu m'n lijstje Sync's:
https://drive.google.com/...mjPk6SRNp9AukEqSi6w6Lr_9W

En zo ziet de contacts-app er uit:
https://drive.google.com/...1kFHTyoM9BhYBW08bYkxkyOhi

Uiteraard is duidelijk dat ik in m'n sync-opties 'Contacts' mis.. De vraag is dus hoe ik DIE installeer.. Ik had gedacht / gehoopt dat die met de Contacts app mee-geïnstalleerd zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
Vond het maar een matig toestel met een slecht ips panel.
Tijdens het scrollen smeerde de tekst uit, dat kan echt niet meer anno 2018.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Bassbounce schreef op zondag 1 april 2018 @ 05:56:
(y) bedankt voor de feedback. Stuur anders even een brief naar Kassa of Radar met deze opmerking 8)7.

Inmiddels draaien we hier al een tijd de Xiaomi EU rom op een unlocked Mi Mix 2 en zijn er vooralsnog erg tevreden over. Persoonlijk had ik verwacht dat er misschien nog wel wazige bugs in de software zouden zitten of dat bijvoorbeeld energiebesparing niet goed zou werken, maar niets van dit alles. Het is en blijft een erg mooi toestel, vooral als je 'em naked gebruikt. Wel benieuwd wanneer Oreo in stable uitkomt, want die hebben we nog niet langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
alex3305 schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:10:
[...]

(y) bedankt voor de feedback. Stuur anders even een brief naar Kassa of Radar met deze opmerking 8)7.

Ik dacht laat ik mijn ervaring maar delen, daar is dit topic toch voor bedoeld? :')

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
Bassbounce schreef op zondag 1 april 2018 @ 05:56:
Dan heb je duidelijk een exemplaar met een slecht scherm o.i.d. want dat is bij mij totaal niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
alex3305 schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:10:
[...]

Inmiddels draaien we hier al een tijd de Xiaomi EU rom op een unlocked Mi Mix 2 en zijn er vooralsnog erg tevreden over. Persoonlijk had ik verwacht dat er misschien nog wel wazige bugs in de software zouden zitten of dat bijvoorbeeld energiebesparing niet goed zou werken, maar niets van dit alles. Het is en blijft een erg mooi toestel, vooral als je 'em naked gebruikt. Wel benieuwd wanneer Oreo in stable uitkomt, want die hebben we nog niet langs zien komen.
Xiaomi EU heeft een stable release voor OREO hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Heeft iemand ervaring met de testpin methode om een mix 2 te unbricken ?

http://en.miui.com/thread-1351514-1-1.html

Ik heb het apparaat open, accu los en ik sluit de twee testpinnen kort. Vervolgens prik ik de USB kabel in mijn pc maar device manager ziet helemaal niets... Ik wacht enkele minuten. Ook de telefoon aanzetten helpt niet...

Ik heb wel de global developer rom geïnstalleerd. Ik lees iets over :
EDL Mode has been removed/Disabled from 8.1 onwards, you can flash on Unlocked BL only
Maar ik weet niet of dat voor mij ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B. Harskamp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-05 18:37
Ook totaal geen last van dat hij instabiel is of schermkrassen. Misschien dat Berend met voorbeelden kan komen, want hier dik tevreden met het toestel. Vooral de dubbele omgeving is top!
Cheffed schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:18:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar allemaal geen last van heb. Ik beschouw mijzelf wel als power user. Fullscreen gestures van de update zijn fantastisch om te gebruiken. Jammer dat je teleurgesteld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Zelf twijfel ik tussen de 2 en 2s. Beide zijn nu goed op voorraad alleen 200 euro meer voor een wat betere camera en soc.. Iemand toevallig al in bezit van de 2S?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Pukson schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:17:
Zelf twijfel ik tussen de 2 en 2s. Beide zijn nu goed op voorraad alleen 200 euro meer voor een wat betere camera en soc.. Iemand toevallig al in bezit van de 2S?
Ikzelf was wel benieuwd wat de 2S zou brengen. Ik had gedacht aan een vingerafdruk in het scherm en geen "kin" meer onderaan. Dan had ik de 200 eur meerprijs zeker prima gevonden, maar zoals je zegt, hij is enkel wat sneller met een betere camera.

Nu is de camera van de normale 2 niet heel denderend, dus een betere is zeker mooi meegenomen, maar de soc in de 2 is al supersnel. Ik zie niet in waarom ik nog sneller nodig zou hebben/het verschil zou merken op dit moment (SD 835 vs 845). Het is mij de 200 eur iig niet waard.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Pukson schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:17:
- Betere camera.
- Snellere SoC.
- Betere GPU.
- Meer storage verkrijgbaar.
- Dunner / compacter.
- Meer scherm.
- Wireless charging.

Zo zijn er dus van die kleine dingen die het voor jou een ideale telefoon maken ;)
Het is natuurlijk voor jou zelf of je die keuze maakt of niet.

7de plek op DXOmark: https://www.dxomark.com/category/mobile-reviews

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 12-04-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@theduke1989

Betere SoC en gpu klopt, maar de 845 is maar marginaal beter dan de 835. Dat zou in ieder geval voor mij geen unique selling point zijn. Meer storage is inderdaad verkrijgbaar, dat was bij de Mix 2 ook zo, alleen moest je daar ook voor bij betalen. Dat is dus appels en peren vergelijken. Dat de Mix 2s dunner / compacter is. klopt niet, wel is het zo dat je 1% meer screen-to-body ratio hebt, maar of je dat echt gaat merken vraag ik mij af.

Twee punten die dan nog blijven staan zijn de camera en wireless charging. Nu is de camera inderdaad erg goed, maar vergeet niet dat een test van DxoMark betaald en dus subjectief is. Zelf vind ik de camera van de Mix 2 ook al dikke prima, en zelfs de Nexus 6P produceert soms nog echt prachtige plaatjes. Persoonlijk zou ik voor deze pluspunten geen 200 euro overhebben en misschien zelfs wachten op een potentiële Mix 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Je weet dat zo'n beetje iedereen @ F&V hier op GoT die hele instelling verafschuwt ?! :+

De normale Mix 2 is nu voor net ietsje meer dan € 300 tekoop in 64GB/6GB uitvoering trouwens dus dat is echt een koopje als je aan een nieuw toestel toe bent d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
nero355 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:10:
[...]

Je weet dat zo'n beetje iedereen @ F&V hier op GoT die hele instelling verafschuwt ?! :+

De normale Mix 2 is nu voor net ietsje meer dan € 300 tekoop in 64GB/6GB uitvoering trouwens dus dat is echt een koopje als je aan een nieuw toestel toe bent d:)b
Waar vind ik een normale Mi Mix 2 voor €300? :)
Volgens mij liggen ze toch echt eerder rond de €360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Razer voor iets meer dan €300,- maar natuurlijk is ''iets meer'' voor iedereen anders.
Maar €360,- voor een toestel met deze specificaties? 6GB sd835 lijkt me prima.

Ik heb al helaas een pre-sale gekocht voor een ander Xiaomi toestel. Dat voldoet aan mijn eisen.
4GB
SD636
Dual-camera
€217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Razer schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:23:
Waar vind ik een normale Mi Mix 2 voor €300? :)
Volgens mij liggen ze toch echt eerder rond de €360.
https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1198702.html

Die kreeg ik paar dagen terug voor € 315 of 318 of zo aangeboden via de nieuwsbrief ;)

Gelukkig was het niet de 128GB of 256GB versie, want dan was mijn bankrekening weer een stuk leger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemisia
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-01-2022
Mijn oude telefoon is ook bijna klaar met zijn leven, en mij lijkt de Mi Mix2 wel wat. Ik wil deze dan via belsimpel bestellen met een abo (scheelt niet veel tegenover kopen). Alleen kom ik uit een paar puntjes niet uit, wat voor mij misschien (als niet zo'n die hard tweaker) lastiger kan zijn:
- Als ik deze telefoon bij belsimpel haal, zal er dan de EU rom of de Global rom op staan? Iemand hier ervaring in?
- De updates moet je die wekelijks/maandelijks zelf installeren of kun je deze OTA binnen halen, net als "normale" updates op een android telefoon?
- Verder misschien nog wat tips voor iemand die normale westerse telefoons heeft gehad, die nu misschien een Chinaphone kiest ;) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Nemisia schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:30:
- Als ik deze telefoon bij belsimpel haal, zal er dan de EU rom of de Global rom op staan? Iemand hier ervaring in?
Global rom, voor de EU rom moet je namelijk een unlocked bootloader hebben en dat zullen ze niet doen.
- De updates moet je die wekelijks/maandelijks zelf installeren of kun je deze OTA binnen halen, net als "normale" updates op een android telefoon?
OTA zover ik weet
- Verder misschien nog wat tips voor iemand die normale westerse telefoons heeft gehad, die nu misschien een Chinaphone kiest ;) ??
MIUI moet je aan wennen, anders een OASP (stock 'google') rom installeren. Op google en xda staat genoeg uitleg hiervoor :).

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemisia
psyy138 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:20:
[...]

Global rom, voor de EU rom moet je namelijk een unlocked bootloader hebben en dat zullen ze niet doen.

[...]

OTA zover ik weet

[...]

MIUI moet je aan wennen, anders een OASP (stock 'google') rom installeren. Op google en xda staat genoeg uitleg hiervoor :).
Top, bedankt voor de reactie. Dus alleen de bootloader unlocken via xiaomi, twrp installeren en de eu rom erop zetten. Daarna kan ik deze "normaal" blijven gebruiken, er hoeft niet steeds geflasht te worden?

Dat moet mij wel lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Nemisia schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:39:
[...]

Top, bedankt voor de reactie. Dus alleen de bootloader unlocken via xiaomi, twrp installeren en de eu rom erop zetten. Daarna kan ik deze "normaal" blijven gebruiken, er hoeft niet steeds geflasht te worden?

Dat moet mij wel lukken :+
Er werd terecht op gewezen dat je er mogelijk aan moet wennen, maar het is naar mijn mening niet nodig om een aosp rom te installeren, mocht je de miui skin niet fijn vinden. Gewoon een andere launcher en je hebt dan alleen maar even dat je de settings moet onthouden waar ze in miui staan. Welke launcher jou bevalt kan je het beste zelf beoordelen, maar ikzelf vind nova launcher erg fijn als ik een andere launcher zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemisia
Dxue schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:06:
[...]

Er werd terecht op gewezen dat je er mogelijk aan moet wennen, maar het is naar mijn mening niet nodig om een aosp rom te installeren, mocht je de miui skin niet fijn vinden. Gewoon een andere launcher en je hebt dan alleen maar even dat je de settings moet onthouden waar ze in miui staan. Welke launcher jou bevalt kan je het beste zelf beoordelen, maar ikzelf vind nova launcher erg fijn als ik een andere launcher zoek
Ik heb nog 1 vraagje. Wat is nu echt het verschil tussen de standaard global rom en de eu rom die je kunt flashen, buiten de taal instelling? Als ik dit Google, dan kom ik veelal op een verschil tussen Chinese en global rom uit, maar kan zo niets vinden tussen de global en eu rom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nemisia schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:23:
Ik heb nog 1 vraagje. Wat is nu echt het verschil tussen de standaard global rom en de eu rom die je kunt flashen, buiten de taal instelling? Als ik dit Google, dan kom ik veelal op een verschil tussen Chinese en global rom uit, maar kan zo niets vinden tussen de global en eu rom...
Zie Search bovenaan het topic : psyy138 in "[Xiaomi Mi Mix 2] Ervaringen & Discussie"

Niet zo heel moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemisia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Andere vraag, mijn vriendin krijgt regelmatig de melding dat ze haar headphone jack niet moet blokkeren. Nu zit er helemaal geen headphone jack op de telefoon, dus dat is... bijzonder. Is dit toevallig een bug in de EU rom? Ze draait momenteel de stable variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Laatst online: 11-09 21:14
Ik heb sinds kort een Mi Mix 2 Global versie. Ik zie niet echt de noodzaak om een EU rom te flashen. Out of the box komt de Mix zonder Nederlandse taal, maar na de OTA update naar Android 8.0 heeft deze wel de Nederlandse taal.

Ook de MIUI interface vind ik verassende goed. Veel beter dan de Samsung interface van mijn S6. Maar goed, dat is misschien een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
alex3305 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:18:
Andere vraag, mijn vriendin krijgt regelmatig de melding dat ze haar headphone jack niet moet blokkeren. Nu zit er helemaal geen headphone jack op de telefoon, dus dat is... bijzonder. Is dit toevallig een bug in de EU rom? Ze draait momenteel de stable variant.
Das wel echt erg vaag idd, de usb-c poort en microfoongaatjes wel schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:03
alex3305 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:18:
Ik heb dit ook. Eigenlijk nooit over nagedacht en gewoon weggedrukt....
Zal iedereen wel in software zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemisia
BizzieBis schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:37:
Ik heb sinds kort een Mi Mix 2 Global versie. Ik zie niet echt de noodzaak om een EU rom te flashen. Out of the box komt de Mix zonder Nederlandse taal, maar na de OTA update naar Android 8.0 heeft deze wel de Nederlandse taal.

Ook de MIUI interface vind ik verassende goed. Veel beter dan de Samsung interface van mijn S6. Maar goed, dat is misschien een kwestie van smaak.
Dus als ik je goed begrijp zit Nederlands er nu wel in de global rom, als je het update naar Android 8?? Just checking, dat zou namelijk wat flash werk schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Ja, volledige Nederlandse taal. Geen half werk met Chinese teksten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

BizzieBis schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:09:
Ja, volledige Nederlandse taal. Geen half werk met Chinese teksten ofzo.
Zover ik weet zit in de global rom geen NL, zelfs niet in de nieuwste 9.5.
Na een beetje googlen kom ik ook niks tegen, of ze hebben het er stiekem in gepropt ;).

Zou je anders eens kunnen controleren welke miui versie je hebt?
Misschien dat je een vendor rom hebt, lijkt mij namelijk de enige logische verklaring.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
maar na de OTA update naar Android 8.0 heeft deze wel de Nederlandse taal.
Lijkt daar inderdaad mee samen te hangen. Andere Xiaomi's die hier liggen met Android Nougat (en een nieuwere firmware dan 9.5.6.0 (draait hier op Mi Mix 2) hebben namelijk geen ondersteuning voor NL-taal...

Xiaomi Mi Mix 2 - NL-taal Xiaomi Mi Mix 2 - NL-taal Xiaomi Mi Mix 2 - NL-taal Xiaomi Mi Mix 2 - NL-taal

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Ik ben ook benieuwd welke rom je precies hebt. Het zou kunnen dat er naar ons is geluisterd, want zo goed als alle vertalingen zijn gereed. Het is alleen de vraag of het al is gecontroleerd en geïmplementeerd:

http://en.miui.com/thread-1052212-1-1.html

edit: ik zie nu pas de foto's van @CLB, NL is inderdaad toegevoegd. Hierdoor is de noodzaak om de Xiaomi.eu te gebruiken weer iets kleiner en kan Xiaomi straks voor jan-en-alleman worden aangeraden.

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 23-04-2018 13:37 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kiswum schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:43:
Hierdoor is de noodzaak om de Xiaomi.eu te gebruiken weer iets kleiner en kan Xiaomi straks voor jan-en-alleman worden aangeraden.
IMHO moeten die eens gewoon accepteren dat de wereld/het internet en een heleboel apps gewoon op Engels gefocust zijn en dat je daaraan genoeg hebt :)

Ik haat het ook als een programma in Windows zo nodig ineens op Nederlands moet springen, terwijl mijn hele OS en alle andere programma's in het Engels geinstalleerd zijn en dat alleen maar vanwege de regional/currency instellingen die dan dus worden uitgelezen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
Zie op de site van Ibuyou bij de redmi note 5 global version ook de vermelding van Nederlands staan bij de ondersteunende talen.😁
Staat als laatste in de opsomming vermeld.

Specification:

Basic Information

Brand: Xiaomi
Language: Norwegian, Nuasue, Nynorsk, Uzbek, Olusoga, Oromoo, Polish, Portuguese, Pulaar, Rikpa, Romanian, Rukiga, Rumantsch, Runyankore, Sango, Sena, Shqip, Slovak, Slovenian, Soomaali, Srpski, Finnish, Swedish, Taqbaylit, Tasawaq Swnni, THok Nath, Vietnamese, Tshiluba, Turkish, Walser, West-Frysk, Zarmaciine, Greek, Bulgarian, Kyrgyz, Kazakh, Macedonian, Mongolian, Russian, Serbian, Ukrainian, Georgian, Ukrainian, Hebrew, Urdu, Arabic, Persian, Amharic, Marathi, Nepali, Hindi, Assamese, Bengli, Punjabi, Gujarati, Tamil, Telugu, Kannada, Malayalam, Sinhala, Thai, Lao, Burmese, Khmer, Korean, Japanese, Simplified / Traditional Chinese, Afrikaans, Azerbaijani, Aghem, Akan, Malay, Bamanakan, Bosanski, Brezhoneg, Basaa, Catalan, Czech, Chimakonde, ChiShona, Cymraeg, Danish, German, Dholuo, Estonian, Ekegusii, English, Spanish, Euskara, Euegbe, Ewondo, Filipino, French, Gaeilge, Gaelg, Galego, Gikuyu, Hausa, Hibena, Croatian, Ichibemba, Igbo, Ikirundi, Indonesian, Ishisangu, IsiNdebele, Zulu, Icelandic, Italian, Joola, Kalaallisut, Kalenjin, Kernewek, Khoekhoegowab, Kihorombo, Kikamba, Kimachame, Kinyarwanda, Kipare, Kiruwa, Kisampur, Kishambaa, Kiswahili, Kitaita, Kiteso, Kilaangi, Koyra Ciini, Latvian, Lithuanian, Luganda, Luluhia, Maa, Magyar, Makua, Malagasy, Malti, Dutch
Service Provider: Unlocked
SIM Card Slot: Dual SIM,Dual Standby
SIM Card Type: Nano SIM Card
Type: 4G Phablet

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Hier staat ook al dat NL sinds 9.5.6.0 er in zit.
https://xiaomikopen.nl/20...het-nederlands-instellen/

Nu hoef je eigenlijk alleen maar de unlocken als je een stock android rom wil.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
Wat trouwens ook interessant is, is de regio van de Mix 2 naar India aan te passen.
Je krijgt er dan een aantal nieuwe apps bij, waaronder 'Thema's'. Hiermee pas je eenvoudig een thema toe, wallpaper, lettertype of ringtone. Ook het customizen van losse onderdelen zoals het vergrendelingsscherm, status balk en iconen is een fluitje van een cent.

Let na het aanpassen van de regio wel op dat je tijd verkeerd staat. Een toggle van de knop 'Automatische tijdzone' is voldoende om dat weer recht te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wj3fv0LxTFPWoWA8V5kPHCbl/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FQVXikYFl57iGfPk1Cj0ebwv/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/883y0JjkzKT0wzkIegcXjkOE/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6pau6DoOjwILKsKf6lDUsGfK/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N9jqVjTlaPUyCL70EmM3MfSl/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
BizzieBis schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:17:
Wat trouwens ook interessant is, is de regio van de Mix 2 naar India aan te passen.
Je krijgt er dan een aantal nieuwe apps bij, waaronder 'Thema's'. Hiermee pas je eenvoudig een thema toe, wallpaper, lettertype of ringtone. Ook het customizen van losse onderdelen zoals het vergrendelingsscherm, status balk en iconen is een fluitje van een cent.

Let na het aanpassen van de regio wel op dat je tijd verkeerd staat. Een toggle van de knop 'Automatische tijdzone' is voldoende om dat weer recht te zetten.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Klopt, die apps zijn (tijdelijk) niet beschikbaar in de EU doordat xiaomi nog niet aan de AVG voldoet. en ze dus voor de EU heeft uitgezet. Vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik draai nu een beta rom. Kan iemand mij vertellen hoe ik later weer terug zou kunnen naar een standaard rom? Ik wil dit doen zodra er een niet-beta versie verschijnt van Android 8, zodat ik Android Pay kan gebruiken. Geen idee wanneer dat zal zijn trouwens, maar ik haal nu elek keer de laatste beaversie binnen en wil dat dan dus stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

i7x schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:56:
Ik draai nu een beta rom. Kan iemand mij vertellen hoe ik later weer terug zou kunnen naar een standaard rom? Ik wil dit doen zodra er een niet-beta versie verschijnt van Android 8, zodat ik Android Pay kan gebruiken. Geen idee wanneer dat zal zijn trouwens, maar ik haal nu elek keer de laatste beaversie binnen en wil dat dan dus stoppen.
Huidige stable release van MIUI (V9.5.6.0) = Android 8. Dus wat bedoel je precies met een niet-beta van Android 8 waar je op aan het wachten bent?

Android Pay = Google Pay is, bij mij in ieder geval, weer een ander verhaal. Woon in Belgie en Android Pay is dus gewoon officieel beschikbaar. De app disabled zichzelf echter iedere keer als ik in Nederland ben (wat dagelijks is, woon op de grens). Ik kan de app dan weer manueel in de appstore enablen, waarna deze zichzelf weer disabled als ik in NL ben, etc. etc. Enige wat ik hier tot nog toe over heb kunnen vinden is deze thread. Lijkt toch te maken te hebben met de landen waarin Android Pay officieel beschikbaar is. Op een of andere manier (NL netwerk?) registreerd de app dat ik me in NL bevind en disabled deze zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

bebopper schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:57:
[...]

Huidige stable release van MIUI (V9.5.6.0) = Android 8. Dus wat bedoel je precies met een niet-beta van Android 8 waar je op aan het wachten bent?

Android Pay = Google Pay is, bij mij in ieder geval, weer een ander verhaal. Woon in Belgie en Android Pay is dus gewoon officieel beschikbaar. De app disabled zichzelf echter iedere keer als ik in Nederland ben (wat dagelijks is, woon op de grens). Ik kan de app dan weer manueel in de appstore enablen, waarna deze zichzelf weer disabled als ik in NL ben, etc. etc. Enige wat ik hier tot nog toe over heb kunnen vinden is deze thread. Lijkt toch te maken te hebben met de landen waarin Android Pay officieel beschikbaar is. Op een of andere manier (NL netwerk?) registreerd de app dat ik me in NL bevind en disabled deze zichzelf.
Ik draai de global beta rom, en hij zegt dat er geen updates zijn. Toch maak ik maar gebruik van versie (uit het instellingenscherm) MIUI 9 Global 8.4.19 beta? Hoe kan ik aan 9.5.6.0 komen? Of is dat geen global rom?

Wat betreft Android Pay, die draait niet op Xiaomi beta roms, dan krijg je een foutmelding (alsof je root zou hebben zeg maar, heb ik niet verder). Het ligt niet aan het land want ik wilde het met m'n Amerikaanse pas proberen die het ondersteunt, maar kom niet eens bij het scherm waar je passen kunt toevoegen. Vandaar dat ik graag een goeie rom installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Ik lees op het XDA forum dat ze bezig zijn met een official LineageOS build. Ben benieuwd, ik ben die MIUI rom ondertussen wel een beetje beu (ook al werkt hij probleemloos, het is toch wel weer een keer leuk om een custom rom te proberen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

bebopper schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:57:
[...]

Blijkbaar zat m'n update "vast." Er werden geen nieuwe aangeboden dus ik dacht dat alles wel in orde was.Heb nu zelf 9.5.6.0 geinstalleerd dus bedankt daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie nu nog dit toestel kopen? De Mix 2S is namelijk ook binnenkort beschikbaar in Hongkong, waardoor de Mix 2 iets goedkoper nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
thorgal21 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:50:
Ik lees op het XDA forum dat ze bezig zijn met een official LineageOS build. Ben benieuwd, ik ben die MIUI rom ondertussen wel een beetje beu (ook al werkt hij probleemloos, het is toch wel weer een keer leuk om een custom rom te proberen).
https://download.lineageos.org/chiron
Ben vandaag direct overgestapt van Omnirom naar Lineage. So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Chaser2600 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:49:
[...]

https://download.lineageos.org/chiron
Ben vandaag direct overgestapt van Omnirom naar Lineage. So far so good.
Ik wilde vanmiddag mijn Mi Mix 2 unlocken, echter gaf hij de eerste keer aan dat ik mijn Mi account nog moest koppelen onder Developer Options... Prima, gedaan. Echter heeft hij dit dus ook als een "poging" geteld en moet ik nu 72 uur wachten ;( Vrij stom systeem maar goed, niets aan te doen! Van 't weekend nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
thorgal21 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:13:
[...]

Ik wilde vanmiddag mijn Mi Mix 2 unlocken, echter gaf hij de eerste keer aan dat ik mijn Mi account nog moest koppelen onder Developer Options... Prima, gedaan. Echter heeft hij dit dus ook als een "poging" geteld en moet ik nu 72 uur wachten ;( Vrij stom systeem maar goed, niets aan te doen! Van 't weekend nog maar eens proberen.
Ja is inderdaad even geduld hebben... geen idee waarom overigens

Inmiddels wat meer ervaring met de Lineage rom.
Google Camera van Gapp werkt maar hangt bij mij zodra ik een video wil schieten.
Na installeren van de Google Camera update uit de PlayStore werkt ie helemaal niet meer... dus maar een andere camera app geinstalleerd.
Batterij is volgens mij niet veel anders dan met Omnirom.. heb wel het idee dat de originele Xiaomi rom (Global Developer) wat langer doet met de batterij, maar ik kom er prima een dag mee door.
Verder bevalt Lineage erg goed, overigens voor mij de eerste keer is dat ik met Lineage werk.

Stiekem vind ik die stock experience van Lineage toch wel erg lekker en kijk nu met een schuin oog naar een Pixel (eerste generatie). Maar moet zeggen dat, zeker voor een eerste build, Lineage op de Mi Mix 2 toch ook wel een erg lekkere combinatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 20:58
Momenteel te koop bij Banggood voor €300.
Ik zit te twijfelen tussen deze aankopen nu, of enkele maanden wachten voor de A2, die wrs amper een 60à70 euro goedkoper zal zijn.

Enig advies van de mensen die er dagelijks mee werken, is het een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asomers schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:50:
Ik zit te twijfelen tussen deze aankopen nu, of enkele maanden wachten voor de A2, die wrs amper een 60à70 euro goedkoper zal zijn.

Zou hem lekker laten liggen: de opvolger is net voor de globale markt uitgekomen. Je betaald dan wel iets minder, maar je mist de verbeteringen uit de 2S.

Wat betreft de A2, daar is helemaal nog niks over aangekondigd! Dat zijn puur aannames gebaseerd op de Mi 6X: omdat de A1 toevallig op de Mi 5X gebaseerd was.

Dus dat is nog afwachten: sowieso is de Mi 6X gewoon een midrange toestel, terwijl de Mi Mix 2 een high-end toestel is. Wel zonder de dual-camera en geen Snapdragon 845!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Laatst online: 12-09 17:11
Asomers schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:50:

Heb 'm zelf voor €320 gekocht. Het is een degelijke telefoon en is heel snel. Voor €300 vind ik het een super aankoop en zou 'm zelf zo nog een keer kopen.

Just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:35:
[...]

Zou hem lekker laten liggen: de opvolger is net voor de globale markt uitgekomen. Je betaald dan wel iets minder, maar je mist de verbeteringen uit de 2S.

Wat betreft de A2, daar is helemaal nog niks over aangekondigd! Dat zijn puur aannames gebaseerd op de Mi 6X: omdat de A1 toevallig op de Mi 5X gebaseerd was.

Dus dat is nog afwachten: sowieso is de Mi 6X gewoon een midrange toestel, terwijl de Mi Mix 2 een high-end toestel is. Wel zonder de dual-camera en geen Snapdragon 845!
Nieuwe vind ik wel net te duur.
Max dat ik wil uitgeven is ongeveer €300. Zit nu met een Note 3 Pro, die nog heel vlot werkt, jammergenoeg is scherm volledig gebarsten. En foefelen om scherm zelf te vervangen zie ik ook niet zitten.

A2 is idd nog niet officieel, maar is wel ergens te verwachten dat deze in de zomer ergens zou moeten uitkomen, gelijkaardig aan de 6x indien ze hetzelfde beleid volgen als met de 5x.

Hmm moeilijke keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Thomasvt schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:35:
[...]

Heb 'm zelf voor €320 gekocht. Het is een degelijke telefoon en is heel snel. Voor €300 vind ik het een super aankoop en zou 'm zelf zo nog een keer kopen.

Just my 2 cents :)
Per toeval de 64GB versie? Is er nog voldoende ruimte over naast de software en apps om nog enige muziek en foto's te zetten? Nu is het voordeel met mijn huidige Xiaomi dat er een SD kaartje inkan, waar ik alle foto's/video/s/muziek kan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asomers schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Nieuwe vind ik wel net te duur.
Max dat ik wil uitgeven is ongeveer €300. Zit nu met een Note 3 Pro, die nog heel vlot werkt, jammergenoeg is scherm volledig gebarsten. En foefelen om scherm zelf te vervangen zie ik ook niet zitten.

A2 is idd nog niet officieel, maar is wel ergens te verwachten dat deze in de zomer ergens zou moeten uitkomen, gelijkaardig aan de 6x indien ze hetzelfde beleid volgen als met de 5x.

Hmm moeilijke keuzes :)
Ja de nieuwe vond ik zelf dus ook te duur, dus heb gekozen voor de Redmi Note 5 - 6GB/64GB die bijna de helft kostte. De Mix 2S is wel de betere telefoon natuurlijk, maar heeft o.a een kleinere batterij en de frontcamera zit onderin.

Draai voor de grap je telefoon maar eens om en je zult merken hoe irritant die plaatsing van de frontcamera is. Ook het feit dat er geen SD-Kaart in kan en dat de 3.5mm jack weg gehaald is.

Zelf heb ik namelijk een 128GB SD-Kaartje en die blijf ik graag verder gebruiken.

En dan dik € 400 uit geven? Nee bedankt hoor, dan kun je net zo goed gaan rond kijken voor de vorige generatie Samsung high-end toestel. Prijsverschil tussen een 2S en 2 is trouwens best wel klein eerlijk gezegd.

Overigens is de Redmi Note 5 best wel vergelijkbaar met die 6X, maar dan wederom een kleinere batterij. Wel is de chipset iets sneller. Alleen veel verschil zit er dus niet tussen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:32:
[...]

Ja de nieuwe vond ik zelf dus ook te duur, dus heb gekozen voor de Redmi Note 5 - 6GB/64GB die bijna de helft kostte. De Mix 2S is wel de betere telefoon natuurlijk, maar heeft o.a een kleinere batterij en de frontcamera zit onderin.

Draai voor de grap je telefoon maar eens om en je zult merken hoe irritant die plaatsing van de frontcamera is. Ook het feit dat er geen SD-Kaart in kan en dat de 3.5mm jack weg gehaald is.

Zelf heb ik namelijk een 128GB SD-Kaartje en die blijf ik graag verder gebruiken.

En dan dik € 400 uit geven? Nee bedankt hoor, dan kun je net zo goed gaan rond kijken voor de vorige generatie Samsung high-end toestel. Prijsverschil tussen een 2S en 2 is trouwens best wel klein eerlijk gezegd.

Overigens is de Redmi Note 5 best wel vergelijkbaar met die 6X, maar dan wederom een kleinere batterij. Wel is de chipset iets sneller. Alleen veel verschil zit er dus niet tussen.
Toevallig was ik net ook aan het kijken nu voor de RMN5 Global, ik zag hem op Honorbuy momenteel staan voor 207 euro voor de 4/64GB. Voordelen zijn inderdaad die SD kaart die je kan blijven gebruiken, want 64GB klinkt veel, tot je muziek en foto's begint erop te zetten, dan slinkt het plots snel.

Qua looks kan hij wel niet aan de Mix 2(s), lijkt nog steeds veel op de RMN3 die ik nu heb.
Echter terug 80 euro goedkoper + meer praktisch op enkele vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Laatst online: 12-09 17:11
Asomers schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Per toeval de 64GB versie? Is er nog voldoende ruimte over naast de software en apps om nog enige muziek en foto's te zetten? Nu is het voordeel met mijn huidige Xiaomi dat er een SD kaartje inkan, waar ik alle foto's/video/s/muziek kan opzetten.
Voor mij zeker genoeg ruimte;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AKaXjs7.png
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Mix 2] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi Mix 2] Het grote Accessoires topic