Aansluiten bij Netflix?Glashelder schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:25:
Dat is meer een wereldwijd probleem waarbij partij A veel meer financiële mogelijkheden heeft dan partij B.
Puur uit nieuwsgierigheid: maar wat voor oplossing stellen jullie voor voor een partij als DFW? Laten we even voorop stellen dat een Netflix achtige constructie buiten de mogelijkheden van DFW valt![]()
Ik bedoel..je betaald zakken met geld om films uit te mogen geven in ons kikkerlandje en je ziet gewoon online dat ze massaal gedownload worden.
Als je al downloaders gaat achtervolgen, vraag dan een redelijk bedrag + een kleine onkostenvergoeding? Zeg € 20 per gedownloade film en € 5 per gedownloade episode?
Ik heb nog geen idee wat ze gaan vragen, maar als ze, zoals anderen wel doen, honderden tot zelfs tienduizenden euro's gaan vragen per film, is het linksom of rechtsom mensen op onredelijke kosten jagen: of ze betalen veel geld aan DFW, of ze betalen veel geld aan juridische bijstand. Linksom of rechtsom, you're screwed.
En nee, een rechtsbijstandsverzekering helpt daar niet tegen.
Wat betreft drogredeneringen zoals "je probeert je eigen downloadgedrag goed te praten". Ik geloof dat ik in de afgelopen 5 jaar 1 film gedownload heb (The Fifth Element), omdat ik deze niet via legale bronnen kon vinden. Dan kan je zeggen "tsja, dan kijk je toch wat anders" maar het gaat hier ook om de vraag "hoe kan een aanbieder op redelijke wijze aan de vraag tegemoed komen.
Andere drogredenering: je hoeft niet zelf iets te gaan om om de wens te hebben iets op een andere manier geregeld te zien worden. We hebben 15 miljoen bondscoaches, maar lang niet iedereen gaat bij een voetbalvereniging om te proberen bondscoach te worden. We hebben 15 miljoen politici, want iedereen weet het beter, maar we hebben lang geen 15 miljoen mensen die proberen in de politiek te komen. Op dezelfde manier kun je prima een mening hebben over de aanpak van DFW, zonder de behoefte te hebben om zelf een filmmaatschappij op te richten.
[ Voor 28% gewijzigd door Ardana op 17-12-2017 20:50 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!