Whoa, ziet er goed uit Daan!DaniëlWW2 schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:37:toon volledige bericht
En ondertussen eindelijk de katoen en rum problemen overwonnen en investeerders behaald. Zit nu op iets van 30.000 inwoners op mijn hoofdeiland.
De haven en de industriewijken hier.
[Afbeelding]
Het ingenieurs en investeerders stadscentrum met het expositiecentrum in aanbouw.
[Afbeelding]
De staalproductie, geassocieerde productie en de scheepswerf.
[Afbeelding]
De consumptiegoederen zijn nu al helemaal geclusterd en nog steeds draait bijna alles op een energiecentrale. Alleen het stukje onderaan heeft een tweede centrale nodig gehad. Potentieel ga ik dit ook allemaal nog naar een ander eiland verplaatsen. Ik weet alleen nog niet of dat wel zo efficiënt is omdat ik dan echt een gigantische handelscapaciteit bij moet bouwen om alles te leveren. Misschien wel leuk om te proberen.
[Afbeelding]
Oh en piraten moeten dood blijven.![]()
[Afbeelding]
Met zo'n overmacht durft de AI niet meer binnen te varen. Is maar goed ook want zodra een schip de haven daar binnenvaart, activeren automatisch alle havenverdedigingen zich. Die verliezen het alsnog van zo'n vloot, maar ik verlies dan ook wel wat schepen.
Ben nog pas net bij de engineers maar erger me nu ook al kapot aan de piraten (vooral in the new world). Is het niet gewoon goedkoper (wel minder leuk) om vrede bij ze af te kopen ipv constant te moeten vechten om je traderoutes te beschermen?
Trouwens, het statistiek gebouw uit Anno 1404 komt weer terug binnenkort. Die miste ik al flink voor de overzichtelijkheid van de producties..
https://www.anno-union.com/en/a-glimpse-of-the-future/