Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 20:45
DaniëlWW2 schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:37:
En ondertussen eindelijk de katoen en rum problemen overwonnen en investeerders behaald. Zit nu op iets van 30.000 inwoners op mijn hoofdeiland. :Y

De haven en de industriewijken hier.
[Afbeelding]

Het ingenieurs en investeerders stadscentrum met het expositiecentrum in aanbouw.
[Afbeelding]

De staalproductie, geassocieerde productie en de scheepswerf.
[Afbeelding]

De consumptiegoederen zijn nu al helemaal geclusterd en nog steeds draait bijna alles op een energiecentrale. Alleen het stukje onderaan heeft een tweede centrale nodig gehad. Potentieel ga ik dit ook allemaal nog naar een ander eiland verplaatsen. Ik weet alleen nog niet of dat wel zo efficiënt is omdat ik dan echt een gigantische handelscapaciteit bij moet bouwen om alles te leveren. Misschien wel leuk om te proberen. :)
[Afbeelding]

Oh en piraten moeten dood blijven. :>
[Afbeelding]
Met zo'n overmacht durft de AI niet meer binnen te varen. Is maar goed ook want zodra een schip de haven daar binnenvaart, activeren automatisch alle havenverdedigingen zich. Die verliezen het alsnog van zo'n vloot, maar ik verlies dan ook wel wat schepen.
toon volledige bericht
Whoa, ziet er goed uit Daan!

Ben nog pas net bij de engineers maar erger me nu ook al kapot aan de piraten (vooral in the new world). Is het niet gewoon goedkoper (wel minder leuk) om vrede bij ze af te kopen ipv constant te moeten vechten om je traderoutes te beschermen?

Trouwens, het statistiek gebouw uit Anno 1404 komt weer terug binnenkort. Die miste ik al flink voor de overzichtelijkheid van de producties..

https://www.anno-union.com/en/a-glimpse-of-the-future/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-06 17:00
Denk persoonlijk dat ik niet al te veel ga optimaliseren tenzij het er mooi uit ziet, ik ben echt van het esthetisch bouwen! Lukt alleen nog niet echt haha!..

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Grimmie187 schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:34:
[...]

Ben nog pas net bij de engineers maar erger me nu ook al kapot aan de piraten (vooral in the new world). Is het niet gewoon goedkoper (wel minder leuk) om vrede bij ze af te kopen ipv constant te moeten vechten om je traderoutes te beschermen?

Trouwens, het statistiek gebouw uit Anno 1404 komt weer terug binnenkort. Die miste ik al flink voor de overzichtelijkheid van de producties..

Ik koop alleen maar vrede en tijdelijke wapenstilstanden, ideaal en maakt het voor mij niets minder leuk, piraten zie ik echt als iets vervelends wat er van mij niet in hoeft. Reputatie gaat ook langzaam omhoog en misschien dan straks kans op vrede + trades :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:34:
[...]

Tja, dit krijg je als je enorm veel bouwmaterialen produceert en gewoon flink door blijft bouwen. :P
Overigens zijn die slagkruisers echt waardeloos. Ze zien er cool uit, maar ze kosten 1000 coins per aan onderhoud en zijn zeker niet goed genoeg voor die prijs. Ik heb gewoon genoeg geld, dus hou ik ze. Verder zijn ze wel extreem goed in expedities.
Die had ik uitgezet na de ervaringen in beide beta's. Die haven is zwaarder beveiligd dan die in de oude wereld en ik had er geen zin in om ze meteen te moeten vernietigen. De AI is ook bloed irritant omdat die een hele tijd blij is, en dan valt die je opeens aan. Ik speel Anno voor mijn plezier, niet om een of andere halve gare AI met een persoonlijkheidsstoornis die je handelsroutes komt slopen. ;)

Maar ik zou een groep van zes tot acht linieschepen bouwen en gewoon de basis aanvallen nadat je de meeste piratenschepen in de omgeving hebt vernietigd. Ga er vanuit dat je veel schepen zal verliezen. Daarna die haven campen met de restanten van je vloot.

Vervolgens een bizarre overkill aan katoen produceren en uiteindelijk heb ik rum ontzegt aan mijn ambachtslieden en ingenieurs totdat ik iets van 600t had liggen. Toen bleef de voorraad lang genoeg stabiel voor de upgrades naar investeerders die niet meer om rum vragen. :)

Eindelijk. Het is echt niet te volgen met alle goederen die ik heb liggen. Ik mis ook heel erg de per bevolkingsniveau filters. :Y
Tomcat84 schreef op maandag 22 april 2019 @ 02:22:
Vermaak me hier ook nog steeds. Zit nog steeds op Artisans maar ben wat verder in de campaign en heb nu wat meer gebouwd in de nieuwe wereld:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de oude wereld gaat het op zich ook prima. Vind het erg leuk dat je je havens lekker modulair op kunt bouwen, het is niet zoals in veel spellen dat een haven 1 "gebouw" is of iets dergelijks, je kan het lekker zelf een beetje vormgeven.

[Afbeelding]

[...]

Dat is erg handig! Heb hem gedownload als een Excel en ben hem aan het aanpassen zodat je ook ziet hoeveel grondstofgebouwen je nodig hebt (als het niet 1 op 1 is).
toon volledige bericht
Dat bestaat allang. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/gh5zyjze1hs21.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:02
Tweakers review staat online. Ben het nogal on-eens met zijn aangehaalde min-punten, maar aan de reacties onder de review te zien wijzen al meer mensen de reviewer daarop.

- onoverzichtelijke menu's | Ik zou niet weten welke hij bedoelt
- weinig uitleg | ja voor een nieuwe speler in de Anno reeks kan ik mij dit voorstellen, maar er bestaan wiki's en youtube tutorials volgens mij moet je voor 80% van de games deze er tegenwoordig bij hebben voor uitleg.
- Laadtijden tussen de twee werelddelen | Huh?! wat? welke laadtijden...

[ Voor 19% gewijzigd door SMD007 op 22-04-2019 10:42 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SMD007 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:40:
Tweakers review staat online. Kennelijk komt de schrijver niet heel vaak op dit forum. Laat staan in dit topic aantal van zijn minpunten kon hij letterlijk een antwoord krijgen in dit topic.

Het zou iets beter kunnen, maar het is goed genoeg.
- weinig uitleg | ja voor een nieuwe speler in de Anno reeks kan ik mij dit voorstellen, maar er bestaan wiki's en youtube tutorials volgens mij moet je voor 80% van de games deze er tegenwoordig bij hebben voor uitleg.
Volgens mij is er een speciale mode met meer uitleg voor nieuwe spelers. :P
Nou, 1s is veel hoor. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 20:45
Tweakers review staat online. Ben het nogal on-eens met zijn aangehaalde min-punten, maar aan de reacties onder de review te zien wijzen al meer mensen de reviewer daarop.

Misschien niet de plek om de review te bespreken maar ik ben het helemaal met je eens.

2 van de 3 negatieve punten zijn gewoon onzin, volgens mij zou een 8,5 meer op zijn plek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:09

Een aantal menu items zitten wel verstopt, zo heb je katoen nodig in de oude wereld maar kan je deze vinden in de nieuwe wereld onder het zeilmaker-icoon. Het is geen eindproduct maar een grondstof, echter wordt deze voor twee werelden gebruikt.

Verder zit ik af en toe te kloten met de trade routes, lijkt net of het net niet helemaal lekker intuitief werkt. Je moet zelf de vertaling maken welk eiland (naam) en of het schip daar moet beladen of ontladen. Eiland namen zeggen mij niet echt veel, wel de locatie op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:38
Even een noob vraag, begrijp ik de wiki's goed dat je voor bijvoorbeeld een optimale glas\glas productie:
  • 2 zandwinning
  • 2 glasblazers
  • 4 raamfabrieken
nodig hebt? Of moet ik het ander zien?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

1 - 1 - 2 kan ook.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In de FRS ooit eens 1602 zien liggen (20/21 jaar geleden! in 98/99) ... *old, deze meegenomen en sindsdien heb ik alle Anno versies gekocht. Bijna alle uren/dagen/weken/jaren speelplezier van gehad en elk spel had zo zijn eigen setting en tijdsperk, dat vindt ik de sterke kant van de Anno series.

Zojuist ook 1800 gekocht en is nu 24GB aan het downloaden en ben benieuwd! Ziet er allemaal hoopvol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:15
kw_nl schreef op maandag 22 april 2019 @ 13:14:
Even een noob vraag, begrijp ik de wiki's goed dat je voor bijvoorbeeld een optimale glas\glas productie:
  • 2 zandwinning
  • 2 glasblazers
  • 4 raamfabrieken
nodig hebt? Of moet ik het ander zien?
Klopt.

Ik ben geen fan van de tijdsnotaties, had het liever zoals in de 1404 fanpatch gezien met volle nummers. Zodra je aan de werkomstandigheden begint te prutsen hebben die ook geen betekenis meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaaffie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:21
Ik zit in chapter 2 van de campagne. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom het aantal arbeiders en vooral het aantal werkers zo fluctueert. Het ene moment in de plus om een minuut later -100 werkers te hebben.
Terwijl ik op dat moment niks doe qua bouwen enz.
Als je opdracht geeft tot het maken van een schip begrijp ik dat er dan veel meer werkers nodig zijn, maar als je niks doet en gewoon een tijdje het spel zijn beloop laat gaan, dan zou dat toch stabiel moeten blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Heeft te maken met de needs en luxury goods / happiness.
Als je ze niet tevreden kan houden met hun needs en/of luxury goods / happiness dan zullen ze uit huis vertrekken.

Hoe happier ze zijn hoe meer geld ze ook betalen.

@AntiChrist7 Thnx I stand corrected. :)

[ Voor 11% gewijzigd door thijsco19 op 22-04-2019 16:14 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
thijsco19 schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:34:
Heeft te maken met de needs en luxury goods / happiness.
Als je ze niet tevreden kan houden met hun needs en/of luxury goods / happiness dan zullen ze uit huis vertrekken.

Hoe happier ze zijn hoe meer geld ze ook betalen.
Luxury goods tellen alleen voor happines/tax. Dus als de workforce fluctueert betekent het dat de basisnoden (vis, hemden, , worsten, brood) niet voldaan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 15:30
Skaaffie schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:21:
Ik zit in chapter 2 van de campagne. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom het aantal arbeiders en vooral het aantal werkers zo fluctueert. Het ene moment in de plus om een minuut later -100 werkers te hebben.
Terwijl ik op dat moment niks doe qua bouwen enz.
Als je opdracht geeft tot het maken van een schip begrijp ik dat er dan veel meer werkers nodig zijn, maar als je niks doet en gewoon een tijdje het spel zijn beloop laat gaan, dan zou dat toch stabiel moeten blijven?
Heeft te maken met hun basishoeften, kan zijn dat er soms een tekort is of dat een luxe goed niet op voorraad is. Kwam er ook pas achter na een tijdje toen ik zag dat ik te weinig had van een van mijn goederen waardoor het flink fluctueert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:47
Termi schreef op maandag 22 april 2019 @ 13:08:
[...]Verder zit ik af en toe te kloten met de trade routes, lijkt net of het net niet helemaal lekker intuitief werkt. Je moet zelf de vertaling maken welk eiland (naam) en of het schip daar moet beladen of ontladen. Eiland namen zeggen mij niet echt veel, wel de locatie op de kaart.
Je kunt het het scherm waar je trade routes maakt ook de eilanden op de kaart aan de rechterkant aanklikken.
Bij Anno 1404 (2070 en 2205 heb ik een beetje geskipt, dus weet ik niet meer zo) kon je ook per drop off punt op een eiland een keuze maak, maar dat kan nu niet meer. Ik denk dat het schip vanzelf de kortste route bepaalt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Ja die ken ik en is handig! Is natuurlijk wel een statisch plaatje en dan moet je zelf nog rekenwerk doen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn :P

Als ik nu in de Excelsheet mijn inwoneraantallen invul en daar komt (bijvoorbeeld) uit dat ik 3 naaimachinefabrieken nodig heb, en ik ook ingevuld heb dat ik 1 Window maker heb en 4 sawmills, dan vertelt de sheet mij keurig dat ik dus in totaal 6.25 Lumberjacks nodig heb en dat ik, als ik er 7 heb, ik met een ingestelde efficiency van 90% een 0,05 surplus heb. :)

(ik hoop nu wel dat de berekening klopt O-) ) haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 10-06 22:44
Tomcat84 schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:28:
[...]

Ja die ken ik en is handig! Is natuurlijk wel een statisch plaatje en dan moet je zelf nog rekenwerk doen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn :P

Als ik nu in de Excelsheet mijn inwoneraantallen invul en daar komt (bijvoorbeeld) uit dat ik 3 naaimachinefabrieken nodig heb, en ik ook ingevuld heb dat ik 1 Window maker heb en 4 sawmills, dan vertelt de sheet mij keurig dat ik dus in totaal 6.25 Lumberjacks nodig heb en dat ik, als ik er 7 heb, ik met een ingestelde efficiency van 90% een 0,05 surplus heb. :)

Volgens mij speel ik dit spelletje verkeerd :|

Haha ik schakel altijd bij als ik te weinig heb en af als ik teveel heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:09
Tomcat84 schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:28:
[...]

Ik heb daar ook wel interesse in. Wil je jouw aangepaste versie delen, als dat akkoord is met de originele maker van het bestand? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
SnoopBok schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:05:
[...]
Ik heb daar ook wel interesse in. Wil je jouw aangepaste versie delen, als dat akkoord is met de originele maker van het bestand? :)
https://www.reddit.com/r/...800_calculator_with_item/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Melkunie schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:15:
[...]

Je kunt het het scherm waar je trade routes maakt ook de eilanden op de kaart aan de rechterkant aanklikken.
Bij Anno 1404 (2070 en 2205 heb ik een beetje geskipt, dus weet ik niet meer zo) kon je ook per drop off punt op een eiland een keuze maak, maar dat kan nu niet meer. Ik denk dat het schip vanzelf de kortste route bepaalt nu.
Kan nog steeds, maar het icoontje is een beetje wazig: een cirkeltje met een pijltje naar beneden eronder. Die kun je slepen om de lijn aan te passen.

Dit is dus hetzelfde als in 2070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Wat ik me afvraag: ik heb een tweede eiland gesetteld, ik wil daarop alleen canned food produceren. Daar heb ik Artisans voor nodig als workforce, maar die heb ik alleen op mijn hoofdeiland. Moet ik nu op mijn tweede eiland ook Artisans settelen? Kan die workforce uitgewisseld worden tussen eilanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
Ik ga dan ook maar even een vraag stellen want ik kom er niet uit... :P
Ik speel campaign en begin met aan olie en wou die met schip van new world naar old world transporteren, maar daar heb ik een oil tanker voor nodig en om die te maken heb ik stroom nodig? Dus ik loop eigenlijk gewoon vast... Maar ik zal wel iets over het hoofd zien maar wat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-06 21:01
SnoopBok schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:27:
Wat ik me afvraag: ik heb een tweede eiland gesetteld, ik wil daarop alleen canned food produceren. Daar heb ik Artisans voor nodig als workforce, maar die heb ik alleen op mijn hoofdeiland. Moet ik nu op mijn tweede eiland ook Artisans settelen? Kan die workforce uitgewisseld worden tussen eilanden?
Unlock je bij de volgende tier (tech), kan je een steiger bouwen op je eilanden om je populatie te delen. Zelf alle inwoners op hetzelfde eiland zitten en alle productie op andere eilanden.
krissie100 schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:39:
Ik ga dan ook maar even een vraag stellen want ik kom er niet uit... :P
Ik speel campaign en begin met aan olie en wou die met schip van new world naar old world transporteren, maar daar heb ik een oil tanker voor nodig en om die te maken heb ik stroom nodig? Dus ik loop eigenlijk gewoon vast... Maar ik zal wel iets over het hoofd zien maar wat? :P
Er is ook olie in de old world?

[ Voor 29% gewijzigd door kever678 op 22-04-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
kever678 schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:53:
[...]
Er is ook olie in de old world?
-_- en dan door middel van het uitwisselen van de goede mensen daar de stroom opzetten + oil tanker bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
krissie100 schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:58:
[...]

-_- en dan door middel van het uitwisselen van de goede mensen daar de stroom opzetten + oil tanker bouwen?
Geen idee (zelf nog niet met olie/stroom begonnen), doelde er meer op dat je een olie tanker wil maken om olie van de new world naar de old world te verplaatsen. Als je olie uit de old world gebruikt ben je de olie tanker helemaal niet nodig 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
[...]

Unlock je bij de volgende tier (tech), kan je een steiger bouwen op je eilanden om je populatie te delen. Zelf alle inwoners op hetzelfde eiland zitten en alle productie op andere eilanden.

[...]
Hmm, dat is jammer. Kun je de red pepper fertility niet ergens kopen? Mijn eigen eiland heeft dit niet, dat zou betekenen dat ik de volgende tier tech nooit kan halen met dit eiland :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:55
SnoopBok schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:13:
[...]

Hmm, dat is jammer. Kun je de red pepper fertility niet ergens kopen? Mijn eigen eiland heeft dit niet, dat zou betekenen dat ik de volgende tier tech nooit kan halen met dit eiland :/
Of je moet op je tweede eiland ook een stad bouwen met artisans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
[...]

Je kan sowieso in je haven instellen dat je een een bepaald product wil importeren, je bent dan wel afhankelijk van de handelaars of ze het daadwerkelijk meenemen.

Gewoon een eiland pakken waar dit wel aanwezig is en dit transporteren naar je hoofdeiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell

Maar om bij die volgende tier te komen moet je toch eerst alle verlangens van de huidige tier vervullen? Heb je dan, om dat te bereiken, eerst ook steden op andere eilanden gebouwd en zodra je de volgende tier had bereikt, de stad afgebroken/verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
[...]

Ik importeer de goederen gewoon naar mijn hoofd eiland. Je hebt alleen farmers nodig voor de eerste 2 producten dus die kunnen op eiland 2. Daarna die 2 producten exporteren naar je eerste eiland en daar de boel in elkaar draaien. Werkt prima voor mij.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kever678
migchiell schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:19:
[...]

Maar om bij die volgende tier te komen moet je toch eerst alle verlangens van de huidige tier vervullen? Heb je dan, om dat te bereiken, eerst ook steden op andere eilanden gebouwd en zodra je de volgende tier had bereikt, de stad afgebroken/verplaatst?
Ja, heb 3 eilanden (in the old world) waarvan op 2 eilanden bewoners. Nu ik alle mensen kan delen breng ik dit terug naar alleen bewoners op mijn hoofdeiland.
SMD007 schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:20:
[...]

Ik importeer de goederen gewoon naar mijn hoofd eiland. Je hebt alleen farmers nodig voor de eerste 2 producten dus die kunnen op eiland 2. Daarna die 2 producten exporteren naar je eerste eiland en daar de boel in elkaar draaien. Werkt prima voor mij.
Ik ga nog een stap verder: niet alleen de grondstoffen maar ook de uiteindelijke productie doe ik op mijn productie eilanden.

Strikethrough van modje. Mening geven? Graag. Iedereen is welkom om constructief feedback te geven. Opruien? Liever niet.
Iedereen even plussen : Kwaliteit Anno 1800 review ondermaats

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 23-04-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kan je olie ook verkopen aan npc's? Is mij nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifra
  • Laatst online: 31-05 01:15
Weet iemand bij welke vendor je de beste +medicine item kan krijgen kom niet verder dan +15 met een kleed voor het museum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:01
Shifra schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:46:
Weet iemand bij welke vendor je de beste +medicine item kan krijgen kom niet verder dan +15 met een kleed voor het museum.
volgens mij gelden schnaps als medicijnen bij expedities. Ik weet niet of je expedities bedoelde?

wat ik wel raar vind, is dat meel goed is voor hunting bij expedities :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Laatst online: 09:49
Iemand hier ervaring met het kopen van de key in de uplay store via een vpn in Rusland?
Het spel kost dan maar 27 euro in plaats van de 60 die ze normaal vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

Ik zie mooie creaties voorbij komen! Ik ben zelf aan het knutselen met mijn 3e game. Het was even wennen om alles onder de knie te krijgen. Ik probeer vaak alles zelf te produceren omdat ik er een hekel aan heb om het te traden bij anderen. Nu een tweede eiland erbij waar ik bier kan produceren. Main island heeft nu een 3k inwoners, qua financiën heb ik nog een balans weten te vinden. Ik zie hier screenshots voorbij komen met 15k inkomen en 3mln op hun rekening. Daar ben ik dus nog lang niet. Ben nu als een gek soap en sowingmachines aan produceren om deze te verkopen. Inkomen schommelt nog rond de 500.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:56

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Zelf heel erg uitgekeken naar de oorspronkelijke releasedatum, toen werd deze verzet en is het spel eigenlijk uit mijn gedachten verdwenen. Licht teleurgesteld en daarna ook niet meer aan gedacht, behalve dat ik wist dat ik nog wat tegoed had.

En dan zie ik gisteren opeens dit topic steeds omhoog komen hier op Tweakers. En toen dacht ik; *#4@ ik ben wat vergeten..

Vervolgens op Steam gaan zoeken, niets meer te vinden.. afijn uiteindelijk via launchers waar ik liever niet mee werk toch maar mijn grote nieuwe liefde aangeschaft. Door Anno 1602 als kleine jongen helemaal betoverd geraakt en dat is nooit echt meer weggegaan. Ik denk dat ik alleen al de introvideo van Anno 1602 200 keer heb bekeken; hoe een nieuwe stad werd gesticht en deze zorgvuldig werd opgebouwd door de eerste kolonisten. De moderne Anno's hebben mij wat minder kunnen bekoren, het futuristische lag mij niet helemaal met een onderwaterwereld etc.

En nu Anno 1800, wat ziet dit er weer prachtig uit. Alleen al naar het artwork op de laadschermen kan ik uren kijken met prachtige details en straalt echt de sfeer uit van het begin van de 19e eeuw. Verder is het in grote lijnen hetzelfde hoewel de workforce toch een bepaalde andere flow aan de game geeft. Het speelt tot nu toe in de eerste uren lekker weg in mijn eigen sandbox omgeving. Mijn eerste nieuwe stad is ontstaan en ook het tweede eiland is gekoloniseerd met een eigen handelsroute. Dit gaat mij weer heel wat uren kosten....

De review van Tweakers trek ik me niet teveel van aan. Hier komt toch vaak een persoonlijke voorkeur naar voren en niet iedereen ligt een spel zoals Anno. Dat hierbij onjuistheden worden gebruikt als nadeel is natuurlijk wel kwalijk maar dat zegt mijns inziens genoeg over de kwaliteit van de review en de waarde die je hieraan kan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hoe veel uur heb je ongeveer nodig om een beetje leuk om gang te komen en door de 1e tutorial heen te zijn? (Dus lekker vrij te spelen en het gevoel te hebben dat je de basis een beetje snapt.)

Ik heb over 2 weken een lang weekend voor mezelf (alleen op donderdag een presentatie op kantoor, maar wel maandag vrijgenomen), kan zomaar zijn dat ik dat weekend gebruik om lekker een flink eind Anno te spelen. (Ik heb het nog niet gekocht, wacht de patch even af en koop het pas als ik weet dat ik een paar avonden en dagen door kan spelen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
unezra schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:25:
Hoe veel uur heb je ongeveer nodig om een beetje leuk om gang te komen en door de 1e tutorial heen te zijn? (Dus lekker vrij te spelen en het gevoel te hebben dat je de basis een beetje snapt.)

Ik heb over 2 weken een lang weekend voor mezelf (alleen op donderdag een presentatie op kantoor, maar wel maandag vrijgenomen), kan zomaar zijn dat ik dat weekend gebruik om lekker een flink eind Anno te spelen. (Ik heb het nog niet gekocht, wacht de patch even af en koop het pas als ik weet dat ik een paar avonden en dagen door kan spelen.)
Hangt denk ik ook sterk af van je ervaring met eerdere Anno-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
unezra schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:25:

Ik heb deze reddit post gevolgd en daarmee de campain in zo'n 8 uur uitgespeeld. had sneller gekund als ik voor minder geld had gegaan. Had verwacht dat ik 400k nodig zou hebben, maar ik had makkelijk met minder af gekund. Geld stroomde namelijk best wel rap binnen op den duur.

https://www.reddit.com/r/...g_how_to_easily_beat_the/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:25
Iemand hier al ervaringen mee om je productie lijn af te halen van je main land en dit te verplaatsen? Wat is hierin de beste aanpak om niet bankroet te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:37:

Die had ik uitgezet na de ervaringen in beide beta's. Die haven is zwaarder beveiligd dan die in de oude wereld en ik had er geen zin in om ze meteen te moeten vernietigen. De AI is ook bloed irritant omdat die een hele tijd blij is, en dan valt die je opeens aan. Ik speel Anno voor mijn plezier, niet om een of andere halve gare AI met een persoonlijkheidsstoornis die je handelsroutes komt slopen. ;)
Haha bekend verhaal. In mijn eerste potje (advanced) ging ik best aardig met uitbreiden. Op een gegeven moment wildeeen van de NPC's een alliance met me. Prima dacht ik. Wat ik echter niet gecontroleerd had, was het feit dat hij in oorlog was met die duitser. 5 min later parkeerde er 30 "ship of the line" zich de haven van mijn hoofdeiland om zich even te botvieren op mijn havengebouw. Speelsessie was toen snel afgelopen. :(

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SMD007 schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:20:
[...]

same here. heb je ook het voordeel dat het eindproduct gelijkmatiger vrijkomt en je dus makkelijk een overschot/tekort merkt ;). Nadeel is dat het ruimte en workforce kost op je hoofdeiland.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Klopt het dat je in een schip met 2 cargo vakken maar 2 x goederen kan selecteren om een handelsroute tussen je eilanden te maken?

Het schip gaat immers van eiland A met 2 x cargo naar eiland B, daar lost ie het en is weer leeg. Terug zou het schip dan weer wat mee kunnen nemen voor eiland A. Maar je kan maar 2 x een cargo selecteren in het handelsmenu?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

thijsco19 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:49:
Klopt het dat je in een schip met 2 cargo vakken maar 2 x goederen kan selecteren om een handelsroute tussen je eilanden te maken?

Het schip gaat immers van eiland A met 2 x cargo naar eiland B, daar lost ie het en is weer leeg. Terug zou het schip dan weer wat mee kunnen nemen voor eiland A. Maar je kan maar 2 x een cargo selecteren in het handelsmenu?
Klopt, je kan dus op die route maar 2 soorten goederen meenemen. Mocht je meerdere soorten op die route willen hebben zal je dus grotere schepen moeten gebruiken. Wat ook een optie is om een extra route te maken, maar dan met andere goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 12:41
Je kan in hetzelfde vak lossen en laden, kan wel zijn als hij niet alles kan lossen, dat hij dat geen goederen kan laden om mee terug te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

micmulder schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:32:
Iemand hier al ervaringen mee om je productie lijn af te halen van je main land en dit te verplaatsen? Wat is hierin de beste aanpak om niet bankroet te gaan ;)
Heel veel geld hebben en pas doen bij ingenieurs. ;)
Ik zou de eindproductie die om arbeiders of ambachtslieden dus niet van je eiland verplaatsen tenzij je al een netwerk van havens hebt die arbeiders verdelen over de eilanden. Verder zou de verplaatsing samen moeten gaan met de introductie van elektriciteit. Kan je het totaal aantal gebouwen halveren. Tenzij je dan echt voor een gigantische stad gaat, kan het mooi op je hoofdeiland blijven. Ik zit langzaam tegen het punt aan dat ik ga verplaatsen. Dan bouw ik ook in een keer een gigantisch productie-eiland en activeer ik alles pas zodra het klaar is voor productie. :)

Nee, je kan gewoon zes goederen selecteren ook al heb je een kleiner schip. Gebruik je een schoener dan kan je de derde en vierde slots gebruiken voor een ander deel van een complexe route. Zou moeten werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

tuinïnen schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:51:
[...]

Klopt, je kan dus op die route maar 2 soorten goederen meenemen. Mocht je meerdere soorten op die route willen hebben zal je dus grotere schepen moeten gebruiken. Wat ook een optie is om een extra route te maken, maar dan met andere goederen.
Ik wilde dus een traderoute instellen naar mijn 2e eiland met schanpps en workclothes en terug dus gelijk hops meenemen.
Daarvoor zou ik dus al 2 schepen (of 1 grotere) kwijt zijn terwijl het eigenlijk gewoon met 1 schip kan?
Als de opslag vol is kan je, zoals er nu een optie is, het ook overboord laten gooien. Zo heb je altijd ruimte in je schip.

@DaniëlWW2 Maar dan komt er toch een rood uitroepteken (??) Er bij te staan als je meer selecteerde dan er cargo slots zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 23-04-2019 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

thijsco19 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:58:

@DaniëlWW2 Maar dan komt er toch een rood uitroepteken (??) Er bij te staan als je meer selecteerde dan er cargo slots zijn?
Dus? :P
In principe zou het schip dan op de terugweg andere goederen mee moeten nemen. Ik gebruik het niet vaak, maar ik deed het soms wel in Anno 1404 en daar werkte het gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik begreep dat het dan niet mogelijk was, maar even uittesten dan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Laatst online: 03-06 14:50
Ik ben een multiplayer sessie aan het doen met een vriend en we lopen tegen een probleem aan.

Ikzelf heb massa's olie, hij niet. Is er een manier dat ik mijn olietankers olie kan laten verkopen in zijn haven? De trade route lijkt het toe te laten maar er is geen enkele manier waarop hij deze goederen op 'kopen' kan zetten? Iemand hier ook al op gebotst?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 12:44
JacobsT schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:22:
Ik ben een multiplayer sessie aan het doen met een vriend en we lopen tegen een probleem aan.

Ikzelf heb massa's olie, hij niet. Is er een manier dat ik mijn olietankers olie kan laten verkopen in zijn haven? De trade route lijkt het toe te laten maar er is geen enkele manier waarop hij deze goederen op 'kopen' kan zetten? Iemand hier ook al op gebotst?
Ja, het handelen van olie is een beetje raar. Volgens mij moet je vriend sowieso een oliehaven hebben, en dan kan je als het goed is een trade-route opzetten met je tanker, of anderzijds manueel met de tanker bij de haven aanmeren en dan op de pijlen button rechtsonder van de tanker klikken, kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Mday schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:28:
[...]

Ja, het handelen van olie is een beetje raar. Volgens mij moet je vriend sowieso een oliehaven hebben, en dan kan je als het goed is een trade-route opzetten met je tanker, of anderzijds manueel met de tanker bij de haven aanmeren en dan op de pijlen button rechtsonder van de tanker klikken, kijken of dat werkt.
Hebben beide een oliehaven.
Heb route en hij moet stoppen bij men vriend, hij meert aan en vertrekt vervolgens gewoon, desondanks hij 200 Ton zou moeten lossen. Echt heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
Wat ik eigenlijk wel vervelend vindt aan de trade routes is het overzicht in het menu.
Je moet elke trade route aanklikken om te zien hoe de route loopt.

Heeft hier iemand nog tips voor misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 12:44
micmulder schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:35:
Wat ik eigenlijk wel vervelend vindt aan de trade routes is het overzicht in het menu.
Je moet elke trade route aanklikken om te zien hoe de route loopt.

Heeft hier iemand nog tips voor misschien?
Wat wil je precies bereiken?
Sj44k13 schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:58:
Kan je olie ook verkopen aan npc's? Is mij nog niet gelukt...
Ja en nee, met een olietanker, en alleen aan AI (niet NPC zoals Isabel). Er moet wel een oliehaven zijn, dan.
Shifra schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:46:
Je kan als rations niet alleen Schnapps meenemen, maar dat is per 50 ton(begint al met 1ton) ook +20 medicine. Zo geeft Brood ook +5 faith. Ik neem vrijwel altijd Schnapps mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
JacobsT schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:34:
[...]

Heb route en hij moet stoppen bij men vriend, hij meert aan en vertrekt vervolgens gewoon, desondanks hij 200 Ton zou moeten lossen. Echt heel vreemd.
Hebben jullie wel een peace/trade overeenkomst? Je begint standaard wel als "non vijandig" maar dit betekend volgens mij niet dat je standaard kan traden (correct me if im wrong)...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
Dat ik in een oogopslag kan zien hoe trading routes lopen...
Nu moet ik helaas alles per keer aanklikken.
Mday schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:40:
[...]

Wat wil je precies bereiken?

[...]

Ja en nee, met een olietanker, en alleen aan AI (niet NPC zoals Isabel). Er moet wel een oliehaven zijn, dan.

[...]

Je kan als rations niet alleen Schnapps meenemen, maar dat is per 50 ton(begint al met 1ton) ook +20 medicine. Zo geeft Brood ook +5 faith. Ik neem vrijwel altijd Schnapps mee.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Riqy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:41:
[...]

Hebben jullie wel een peace/trade overeenkomst? Je begint standaard wel als "non vijandig" maar dit betekend volgens mij niet dat je standaard kan traden (correct me if im wrong)...
Uiteraard :)
We traden massa’s goederen onderling.
Bij olie kan je id oil harbor kopen niet opzetten zoals je zou verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
JacobsT schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:34:
[...]

Moet hij misschien in de trade lijst in zijn warehouse zetten dat hij olie wil kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
SMD007 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:15:
[...]

Moet hij misschien in de trade lijst in zijn warehouse zetten dat hij olie wil kopen?
Olie is enkel toegankelijk in de oil harbor. Niet in de warehouse.
We staan zelf voor een raadsel 8)7

Lijkt me super onlogisch dat olie niet getrade zou kunnen worden tussen player alliances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:06:
[...]

Dus? :P
In principe zou het schip dan op de terugweg andere goederen mee moeten nemen. Ik gebruik het niet vaak, maar ik deed het soms wel in Anno 1404 en daar werkte het gewoon. :)
In 2070 werkte dit ook, dus ik verwacht dat in 1800 ook werkt. Het is inderdaad wel cruciaal dat je schip dan wel alle goederen kan lossen, anders kan het geen nieuwe goederen laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

migchiell schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:11:
[...]

In 2070 werkte dit ook, dus ik verwacht dat in 1800 ook werkt. Het is inderdaad wel cruciaal dat je schip dan wel alle goederen kan lossen, anders kan het geen nieuwe goederen laden.
Je kan nu ook instellen dat ie goederen in zee moet dumpen als hij ze niet kan lossen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat speelt deze fijn weg!

Vooral het "downgraden" van huizen is erg prettig, zo kan je de balans van workers / farmers snel herstellen (als je natuurlijk voldoende workers hebt..) en het verplaatsen is ook erg fijn :)

Voor het belangrijke bier moest ik wel een tweede eiland starten, aangezien je een aantal workers nodig hebt, maar ik daar nog geen worst etc wilde maken, precies genoeg upgrades gedaan van de huisjes naar workers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

thijsco19 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:14:
Ik begreep dat het dan niet mogelijk was, maar even uittesten dan :) .
Ik heb het zelf getest. Je kan gewoon een retour route instellen per vrachtruim. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
fsfikke schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:37:
[...]

Je kan nu ook instellen dat ie goederen in zee moet dumpen als hij ze niet kan lossen.
Oh echt? En blijven die goederen dan bij je haven dobberen, kun je die (met een ander schip) oppikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:43:
[...]

Ik heb het zelf getest. Je kan gewoon een retour route instellen per vrachtruim. :)
Yup. En je kan ook een route maken die op eiland 1 goederen A en B haalt, deze brengt naar eiland 2, vervolgens een derde stop weer op eiland 1 goederen C en D haalt en deze ook naar eiland 2 brengt en daarna start ie vanzelf weer met goederen A en B.

Handig als het nog om kleine hoeveelheden van vier verschillende goederen gaat en je niet gelijk twee schepen wil inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 15:07
Iemand hier ervaring met een late game agressieve AI speler die de oorlog verklaart? Vrede lijkt er niet meer echt in te zetten en ik heb geen vloot zoals die van hem om me te verdedigen. Lijkt wel game over..

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 22:56

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Redax schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:02:
Iemand hier ervaring met een late game agressieve AI speler die de oorlog verklaart? Vrede lijkt er niet meer echt in te zetten en ik heb geen vloot zoals die van hem om me te verdedigen. Lijkt wel game over..
Heb ik ook gehad, was ook een #^*!^$ moment. Helaas geen oplossing voor kunnen vinden behalve de trade routes zo kort mogelijk houden en de vloot d.m.v. een escorte van gevechtsschepen beschermen.

Verder helaas geen oplossing gevonden, dus ik hoor het ook graag als er andere oplossingen zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door TweakOverflow op 23-04-2019 18:13 ]

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 17:14
Man, Campaign voorbij en opeens is het hele spel buggy :S
- Hospitals die geen normale tekst en symbolen meer vertonen
- Crashes wanneer ik een schip voor met utilities (torpedo's, mortieren) en kannonnen wil verkopen.
- Bouw en Schimenu onderin dat volledig transparant wordt (hovering geeft nog wel tooltips..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
TS weer eens wat bijgewerkt met een aantal links van @Joever. Heb je nog een must-have guide die er in moet, laat het me weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:09
Even een vraag. De lvl 3 expedities.. ik krijg geen enkel schip op 100% morale, ook als alle noodzakelijke eigenschappen een vinkje hebben. Net geprobeerd met een battle cruiser, maar ik kom dan op ongeveer 60%. En dan heb ik de 4 ship item slots gevuld met epic items. Zie ik hier iets over het hoofd? Hoe doen jullie dat?

Al zou ik misschien ook wel snappen dat t niet kan, om de lvl 3 expedities moeilijker te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Jordy8 op 23-04-2019 19:41 ]

XBL: Plank268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Darker schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:36:
Mocht iemand nog een 100 tal Uplay coins teveel hebben en mij kunnen voorzien van een 20% discount dan zou ik u zeer erkentelijk zijn :)

Graag via DM :)
AC unity is gratis te claimen tot 25/4, als je die een paar uurtjes speelt kom je makkelijk aan 100 punten. De main game uitspelen is al 70

[ Voor 4% gewijzigd door AntiChrist7 op 23-04-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-06 18:51
Bedankt voor de tip! :)
AntiChrist7 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:48:
[...]

AC unity is gratis te claimen tot 25/4, als je die een paar uurtjes speelt kom je makkelijk aan 100 punten. De main game uitspelen is al 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jordy8 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:25:
Even een vraag. De lvl 3 expedities.. ik krijg geen enkel schip op 100% morale, ook als alle noodzakelijke eigenschappen een vinkje hebben. Net geprobeerd met een battle cruiser, maar ik kom dan op ongeveer 60%. En dan heb ik de 4 ship item slots gevuld met epic items. Zie ik hier iets over het hoofd? Hoe doen jullie dat?

Al zou ik misschien ook wel snappen dat t niet kan, om de lvl 3 expedities moeilijker te maken.
Scheepsbemanning of andere zaken die je kan plaatsen in de scheepsspecifieke sloten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Ondanks dat het enthousiasme over dit spel te proeven is: Vragen om kortingscodes doen we hier niet. De laatste berichten hierover zijn getrashed. Zie deze post AntiChrist7 in "[PC] Anno 1800" voor een handige tip. Voor de rest: houd de kortingstopics in de gaten voor gulle Tweakers die iets aanbieden.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 23-04-2019 21:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
Zit een beetje met die calculators te spelen...

Grappig: om 1 investor te kunnen voorzien in zijn behoeften heb je een heel dorp nodig:

15 farmers
325 workers
400 artisans
1875 engineers
100 jornaleros
575 obreros

oftewel 3325 man/vrouw.

En om die workforce te onderhouden heb je natuurlijk weer een veel grotere workforce nodig, dus uiteindelijk heb je, om 1 investor te onderhouden, de volgende workforce nodig:

1710 farmers
1855 workers
1975 artisans
1875 engineers
720 jornaleros
845 obreros

Totaal 8980 mensen nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:43:
[...]

Ah ja, ik had alles in een aparte cargo slot gezet. Dan geeft ie een melding. Maar je kan dus per cargo slot een vracht voor het lossen en laden instellen. :)
Vond het zo vreemd. Kan me inderdaad herinneringen dat het in anno 1404 ook al zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Man, de game is toch een stuk lastiger geworden sinds de vorige edities. Ik herriner me dat je in 1404 binnen een paar uur al aan T4 kon zitten (was ook een achievement voor), maar hier zit ik na 2 avonden (ben herstart, ben nu eenmaal dat type speler) nog op T3, klaar om de goulash te maken. En dat is dan nog op normal difficulty... Heb al geleerd mijn productie wat uit te spreiden. Wapens en staal maak ik op mijn tweede eiland, dat vraagt gewoon teveel arbeiders.

Heb snel de beste eilanden gepakt voor zover mijn influence dat toelaat (en je krijgt er workforce bonus voor), maar dat zal met hogere AI moeilijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

migchiell schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:03:
Zit een beetje met die calculators te spelen...

Grappig: om 1 investor te kunnen voorzien in zijn behoeften heb je een heel dorp nodig:

15 farmers
325 workers
400 artisans
1875 engineers
100 jornaleros
575 obreros

oftewel 3325 man/vrouw.

En om die workforce te onderhouden heb je natuurlijk weer een veel grotere workforce nodig, dus uiteindelijk heb je, om 1 investor te onderhouden, de volgende workforce nodig:

1710 farmers
1855 workers
1975 artisans
1875 engineers
720 jornaleros
845 obreros

Totaal 8980 mensen nodig :)
toon volledige bericht
Leuk lijstje. Vraag me ergens af hoe dit zich verhoud tot de realiteit.

Ben eens in mijn huis aan het rondkijken, hoeveel mensen zouden aan al die spullen hebben gewerkt? Dat zijn er ook behoorlijk veel en dan gaat alles grotendeels machinaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Robinvdh5 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:12:
[...]

Heb ik ook gehad, was ook een #^*!^$ moment. Helaas geen oplossing voor kunnen vinden behalve de trade routes zo kort mogelijk houden en de vloot d.m.v. een escorte van gevechtsschepen beschermen.

Verder helaas geen oplossing gevonden, dus ik hoor het ook graag als er andere oplossingen zijn!
Geen echte oplossing maar ik speel zelf altijd sandbox mode zonder A.I. of piraten, (traders wel standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik ben afgelopen weekend ook begonnen, vroeger veel Anno gespeeld + de venice editie.
Afgehaakt met de meer op de toekomst gerichte versie.
Echter nu toch maar weer begonnen, en al weer heel wat uurtjes erin zitten.

Ik vroeg me alleen af, soms krijg je quests van townsfolk, zoals gisteren vroeg er iemand aan mij of ik zijn weg gelopen dieren kon zoeken.
Nou ga er maar eens aan, op zoek naar boerderij dieren die los lopen tussen de farmers huizen.

Ik heb echt een half uur maximal ingezoomd zitten kijken en ik zie echt gewoon overal dieren rondlopen.
Honden, katten, kippen, elke farm heeft een haan, maar ik heb niet 1 weg gelopen dier kunnen vinden.

Iemand tips hoe dit soort quests te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Aurelius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-06 08:57
Ik speel nu al een uur of 16 een sandbox game en krijg in de kant regelmatig het bericht dat op mijn hoofdeiland een goederen tekort is. Dan is er geen vis of shnapps terwijl mijn warenhuizen 700 ton aan goederen hebben en er zijn nooit tekorten. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Tha-Skunk schreef op woensdag 24 april 2019 @ 06:59:
Ik ben afgelopen weekend ook begonnen, vroeger veel Anno gespeeld + de venice editie.

Ik vroeg me alleen af, soms krijg je quests van townsfolk, zoals gisteren vroeg er iemand aan mij of ik zijn weg gelopen dieren kon zoeken.
Nou ga er maar eens aan, op zoek naar boerderij dieren die los lopen tussen de farmers huizen.

Ik heb echt een half uur maximal ingezoomd zitten kijken en ik zie echt gewoon overal dieren rondlopen.
Honden, katten, kippen, elke farm heeft een haan, maar ik heb niet 1 weg gelopen dier kunnen vinden.

Als je op de Quest zelf klikt dan kom je al in de buurt van waar je ze moet zoeken.
In dit geval zijn het een groepje dieren bij elkaar, die vallen wel op tussen alle andere dieren die er rond lopen.
M_Aurelius schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:00:
Ik speel nu al een uur of 16 een sandbox game en krijg in de kant regelmatig het bericht dat op mijn hoofdeiland een goederen tekort is. Dan is er geen vis of shnapps terwijl mijn warenhuizen 700 ton aan goederen hebben en er zijn nooit tekorten. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Hebben ze goede toegang tot de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Aurelius
thijsco19 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:11:
[...]
Hebben ze goede toegang tot de markt?
Dat zou wel moeten, ben al diverse keren door de stad gegaan om te checken of alle huizen toegang hebben maar ik ga het nog maar een keer checken. Het is wel lastig trouwens om te zien welk huis toegang heeft. Het is natuurlijk te zien aan de kleur van de weg maar als je een beetje een flinke stad hebt (zit nu op 15k inwoners) wordt het al snel onoverzichtelijk met alle verschillende gebouwen die een bereik hebben. Ik zou een scherm willen hebben waar je per dienst je huizen kan laten kleuren zodat je in een oogopslag ziet welk huis wel en welk huis geen toegang heeft. Beetje zoals in Anno 1404 ook het geval was met de invloedsferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
thijsco19 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:11:
[...]

Als je op de Quest zelf klikt dan kom je al in de buurt van waar je ze moet zoeken.
In dit geval zijn het een groepje dieren bij elkaar, die vallen wel op tussen alle andere dieren die er rond lopen.
De tijd is ondertussen verlopen en ik heb echt (dacht ik) goed gezocht.

Maar ik hou het in mijn achterhoofd.
Het is vast niet de laatste keer dat ik opnieuw ben begonnen dus ik ga hem nog eens tegen komen.

Thanks voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dag mede-Tweakers :w

Ben zelf niet zo bekend met de Anno reeks maar vind het hele idee erachter wel interessant, ook de trailers, gameplay en opzet van de game interesseren mij wel. Ik heb wel veel CIV5/6 gespeeld, maar vroeg mij af in hoeverre dit raakt met een Anno en hoe ik er makkelijk achter kan komen of dit een spel voor mij is zonder een miskoop te doen. Iemand suggesties? :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:09
Slavy schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:48:

Ben zelf niet zo bekend met de Anno reeks maar vind het hele idee erachter wel interessant, ook de trailers, gameplay en opzet van de game interesseren mij wel. Ik heb wel veel CIV5/6 gespeeld, maar vroeg mij af in hoeverre dit raakt met een Anno en hoe ik er makkelijk achter kan komen of dit een spel voor mij is zonder een miskoop te doen. Iemand suggesties? :)
Inkoppertje deze anno is niet snel een miskoop als je van her genre houd.

Je had twee weken eerder moeten zijn dan had je de open beta kunnen spelen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Aurelius
Slavy schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:48:

Je zou kunnen beginnen met Anno 1404. Die is op de meeste stores te krijgen voor 10-15 euro en nog minder in de sale. Als je dat leuke gameplay vindt is het een no-brainer om Anno 1800 te kopen. De gameplay komt heel erg overeen hoewel er tussen beide spellen natuurlijk grote verschillen bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Tha-Skunk schreef op woensdag 24 april 2019 @ 06:59:

Ik heb het idee dat sommige van deze quests nog gebugged zijn. Ik moet bij de quest "Lone Rioter" iemand zoeken die ik niet kon vinden (30 min gezocht). Als ik op de quest klikte, ging hij niet automatisch naar de locatie van de quest zoals andere quests dat doen. Bij een andere quest moest ik een roofdier zoeken bij de boeren residenties. Ook hier kon ik niet op de quest klikken om naar de locatie te gaan en na 30 minuten zoeken was de quest gefaald.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-06 11:42

n2theb

Tweakers Abonnee

Joever schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:16:
[...]

Ik heb het idee dat sommige van deze quests nog gebugged zijn. Ik moet bij de quest "Lone Rioter" iemand zoeken die ik niet kon vinden (30 min gezocht). Als ik op de quest klikte, ging hij niet automatisch naar de locatie van de quest zoals andere quests dat doen. Bij een andere quest moest ik een roofdier zoeken bij de boeren residenties. Ook hier kon ik niet op de quest klikken om naar de locatie te gaan en na 30 minuten zoeken was de quest gefaald.
Wat mij op viel is dat als je bijv naar de locatie gaat van waar het is, zoals een markt. Dan moet je op de markt klikken en dan ben je al klaar met je quest.

Is het nu niet zo dat met de loslopende dieren dat ze in in feite gewoon binnen een gebouw zit en dat je daar dan op moet klikken? Dit is in ieder geval wat mij op viel en toen wel werkte.

[ Voor 3% gewijzigd door n2theb op 24-04-2019 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Joever schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:16:
[...]

Dit is een dude die een bord vasthoud. Als je op de header van de quest klikt, opent het quest menu met een betere beschrijving ervan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
n2theb schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:22:
[...]

Wat mij op viel is dat als je bijv naar de locatie gaat van waar het is, zoals een markt. Dan moet je op de markt klikken en dan ben je al klaar met je quest.

Is het nu niet zo dat met de loslopende dieren dat ze in in feite gewoon binnen een gebouw zit en dat je daar dan op moet klikken? Dit is in ieder geval wat mij op viel en toen wel werkte.
Ik denk het in dit geval niet. Ik heb de quests al eens eerder gehad. Bij Lone Rioter loopt zo'n braniemaker met een (ik geloof rood) bord door de straten heen. Bij de andere loopt er een wolf bij de boeren residenties.

Sommige quests hebben de persoon inderdaad bij het gebouw staan. Veel gebruikte gebouwen zijn de markt, de kerk, de school en het theater. Dan hoef inderdaad maar naar het gebouw te gaan en op de persoon te klikken.

Zoals @AceAceAce al aangeeft kan je in de quest omschrijving een betere omschrijving van de persoon/dier in kwestie zien.
AceAceAce schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:25:
[...]

Dit is een dude die een bord vasthoud. Als je op de header van de quest klikt, opent het quest menu met een betere beschrijving ervan
Dat weet ik. Ik eb deze quest al vaker gehad. De vorige keer kon ik ook op de quest klikken om direct naar het gebied te gaan waar deze lone rioter zich bevindt. Dat ging dit keer ook niet. Ik denk serieus dat de quest gebugged is.

[ Voor 25% gewijzigd door Joever op 24-04-2019 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
M_Aurelius schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:23:
[...]

Dat zou wel moeten, ben al diverse keren door de stad gegaan om te checken of alle huizen toegang hebben maar ik ga het nog maar een keer checken. Het is wel lastig trouwens om te zien welk huis toegang heeft. Het is natuurlijk te zien aan de kleur van de weg maar als je een beetje een flinke stad hebt (zit nu op 15k inwoners) wordt het al snel onoverzichtelijk met alle verschillende gebouwen die een bereik hebben. Ik zou een scherm willen hebben waar je per dienst je huizen kan laten kleuren zodat je in een oogopslag ziet welk huis wel en welk huis geen toegang heeft. Beetje zoals in Anno 1404 ook het geval was met de invloedsferen.
Als je de markt selecteert, krijg je een overzicht van al je needs en wishes van alle inwoners van dat eiland. Je kan ook filteren op bevolkingsgroep, en als je boven de balk hovert zie je hoeveel goederen er van in de warehouse zitten. Dan zie je heel makkelijk waar er een gebrek aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik moest gisteren 14 ton van "any" kind of food brengen bij de NPC in de nieuw world. Ik heb alle soorten voedsel geprobeerd, maar uit eindelijk liep de timer af en was de quest failed. Voor de rest nog geen bugged quests gehad. Ook de quests om mensen of dieren te vinden heb ik nog weinig problemen mee gehad en zijn gelukkig lang zo vervelend niet meer als ze wel eens in anno 1404 waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_Aurelius
AceAceAce schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:27:
[...]

Als je de markt selecteert, krijg je een overzicht van al je needs en wishes van alle inwoners van dat eiland. Je kan ook filteren op bevolkingsgroep, en als je boven de balk hovert zie je hoeveel goederen er van in de warehouse zitten. Dan zie je heel makkelijk waar er een gebrek aan is.
Dat weet ik en dat is ook heel eenvoudig via de warehouse op te zoeken. Ik bedoel dat het niet heel makkelijk is om in een oogopslag te zien welke huizen te ver van een bepaalde dienst verwijderd zijn. In Anno 1404 kregen huizen een groene kleur als je een kerk o.i.d. plaatste zodat je heel makkelijk kon zien welke huizen allemaal gedekt werden door de invloedssfeer. Nu ben ik daar regelmatig vrij lang naar op zoek als ik een nieuwe pub o.i.d. plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
M_Aurelius schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:38:
[...]

Dat weet ik en dat is ook heel eenvoudig via de warehouse op te zoeken. Ik bedoel dat het niet heel makkelijk is om in een oogopslag te zien welke huizen te ver van een bepaalde dienst verwijderd zijn. In Anno 1404 kregen huizen een groene kleur als je een kerk o.i.d. plaatste zodat je heel makkelijk kon zien welke huizen allemaal gedekt werden door de invloedssfeer. Nu ben ik daar regelmatig vrij lang naar op zoek als ik een nieuwe pub o.i.d. plaats.
Als je het huis aanklikt heb je een 2de tab met de wensen daar heb je ook balkjes van bijvoorbeeld de pub als deze niet groen is en dus volledig gevuld is zitten ze waarschijnlijk net te ver van de pub af. Ook kan je gewoon op een pub klikken en zie jaar de groene radius.

nog een tip: als je stenen straten maakt ipv zandwegen krijgen je service buildings ook meer range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
SMD007 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:27:
Ik moest gisteren 14 ton van "any" kind of food brengen bij de NPC in de nieuw world. Ik heb alle soorten voedsel geprobeerd, maar uit eindelijk liep de timer af en was de quest failed. Voor de rest nog geen bugged quests gehad. Ook de quests om mensen of dieren te vinden heb ik nog weinig problemen mee gehad en zijn gelukkig lang zo vervelend niet meer als ze wel eens in anno 1404 waren.
Ik moest in the New World een museum bouwen, maar kon nergens vinden hoe dat moet. Ook bugged of ben ik scheel?

Ik sta trouwens nu op -20.000 inkomsten, maar verdien bakken met geld met het traden van spectacles, concrete, windows en steam motors. Jammer dat dat niet wordt meegerekend volt je inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
M_Aurelius schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:38:
[...]

Een duidelijke yes/no overlay is er inderdaad niet, al heb ik hier persoonlijk niet de behoefte aan gehad. De afstand wat een "public building" kan overbruggen is in Anno 1800 best ver. Tevens is het geen hit or miss maar gaat het geleidelijk. Een huis ver van de markt heeft nog wel toegang, maar niet voldoende volledig aan de behoefte te voldoen. Ik gebruik de layout zoals eerder gepost (staat nu ook in start post). Met deze layout loopt ik niet tegen dit probleem aan.

Pagina: 1 ... 12 ... 59 Laatste