Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Maakt het uit of je het spel via Uplay of Epic koopt voor multiplayer? Mijn broer heeft het via Epic gekocht en ik zou het misschien liever via Uplay kopen maar ik wil zeker zijn dat we met/tegen elkaar gaan kunnen spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Letsnow op 18-04-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 14:05
Letsnow schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:29:
Maakt het uit of je het spel via Uplay of Epic koopt voor multiplayer? Mijn broer heeft het via Epic gekocht en ik zou het misschien liever via Uplay kopen maar ik wil zeker zijn dat we met/tegen elkaar gaan kunnen spelen.
Tegen elkaar spelen zal via uplay gaan (voor zowel steam, epic en uplay), dus dat zou gewoon moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Letsnow schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:29:
Ik heb het via uplay gekocht. Ik kan daar mijn uplay coins inleveren tegen korting.
Verder zal er niet echt een verschil in zitten buiten het feit dat de Epic Store niet zo populair is op het moment (zonder een discussie aan te wakkeren).

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 11:49
Joever schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:08:
[...]

En een grote zeep productie opzetten en een traderoute op zetten met de gevangenis.
Dat is meer voor een constante/stabiele stroom van geld, voor als je eilanden niet winstgevend zijn.
Ik heb op dit moment ook 1 zo'n eiland met geloof 8 soap fabrieken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mday schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:57:
Mh. Late game wordt het toch wel vervelend om al die ballen hoog te houden. Er is echt super veel meer aandachttrekkende zaken waar je je hoofd bij moet houden.

Ik heb het geld bloeden kunnen stoppen door fabrieken stil te zetten die geen nuttige productie draaien. Alleen, nu zit ik zo goed als vast doordat ik geen influence meer heb. Heel raar systeem. Waar het in Anno 1404 nog werkte door gewoon honor te spenderen, is er geen duidelijke manier om influence te krijgen zonder dat je investors op je eiland hebt. Beetje vaag.
Daarom ben ik begonnen met een flinke renovatie van mijn hoofdeiland. Ik ben bezig om alle productiefaciliteiten te verplaatsen op het eiland naar een zo klein mogelijk gebied en alles wat van het eiland afkan omdat het om boeren vraagt, ook eraf te schoppen. Ik ga alle boeren van het eiland schoppen en alleen verder met arbeiders, ambachtslieden, ingenieurs en later investeerders. Verder een aantal eilanden verbinden via de verbindingshavens zodat ze bevolking delen. Zo heb ik al een paar eilanden volgebouwd met alleen maar mijnen want ik heb op het moment echt een gigantische vraag naar grondstoffen.

Als dat proces voltooid is, dan ga ik verder met alle productielijnen balanceren zodat alles positief is. Dat is de truc in deze game, ervoor zorgen dat je nooit ook maar 1% tekort hebt aan iets want dan stort je inkomen meteen in. Ik heb net al een hele lange en pijnlijke opbouw uitgevoerd naar de eerste stoomschepen zodat de toevoer van rum eens sneller ging. Dat ging gewoon niet goed met klippers. Het lijkt er trouwens op dat de productiekaart die hier wel eens langs is gekomen niet accuraat is. Je moet elektriciteit hebben voor motorbouw, en dan betekent ook dat je fabriek op 200% draait. Je kan dus af met de helft wat weer iets van 4000 coins scheelt. :P

Nu was ik bezig met de laatste kleding, hout, vis en schnapps productie verplaatsen naar andere eilanden. Daarna volgen misschien nog wat andere dingen. Het is enorm goochelen en ik ga pas beginnen aan de laatste voorwaarden voor investeerders als ik eerst alles heb gestabiliseerd. Zit nu ook op bijna 500.000 met een ruim inkomen dus ik kan nu zaken aanpakken. :)

Een ander probleem is dat ingenieurs om elektriciteit vragen als voorwaarde om investeerders te worden. Dat is wel irritant omdat het bereik van energiecentrales veel te gering is en ze perse verbonden moeten worden per spoorlijn. Voor wijken die je naar investeerders wil krijgen, zal je dus enorm moeten verbouwen en spoorlijnen door anderen wijken moeten trekken. Dat is wel gewoon waardeloos. Helpt ook niet dat je eiland maar een oliehaven mag hebben. :/

edit: IK HEB HET GEHEIM ONTDEKT. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OyFqdWAHGPkmHtByJTkrsd3V/full.jpg

Dit cluster van gebouwen draait op een energiecentrale. Alle gebouwen hebben 200% productie en de warenhuizen gebruiken nu veel snellere vrachtwargens waardoor ze veel sneller ophalen en je minder warenhuizen nodig hebt. Voor elk productiegebouw dat je hier ziet, waren er ooit twee. Het scheelt makkelijk duizenden coins.

Het enige probleem is dat ik de bouw net iets meer naar links had moeten doen. Nu zit er een gat. :>

edit 2: Heb het maar opgeknapt. Nog steeds draait alles met een energiecentrale. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MKENwKF0H0NAAaLfNRHeatW5/full.jpg

Dit is echt super krachtig. Met ingenieurs kan je de arbeidspoel van alle eilanden verbinden en je kan al je productie rond een energiecentrale centreren en dan heb je gigantisch veel ruimte en budget vrij voor andere dingen. :Y

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-04-2019 20:18 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
redfoxert schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:04:
[...]
Je Clay Pits zijn ongebruikt? Kan je stenen mee maken om je wegen mee te upgraden zodat je carts nog sneller gaan :)
Zoals Roberto aangaf wilde ik inderdaad alleen maar Farmers op dit eiland. Heb genoeg stenen op mijn hoofdeiland dus heb aangevoerd waar nodig. Nu is het eiland eigenlijk min of meer af, als er toch nog wat moet gebeuren verscheep ik wel even wat stenen erheen :)
Thanks! :) Dit is dus op met name medium (en sommige dingen, bijv. shadows, op low). Ben benieuwd hoe het wordt als ik over een paar maanden m'n computer een upgrade gegeven heb :)
[b]n2theb in "[PC] Anno 1800"
ik trots ben op de manier hoe ik de eiland heb gebouwd en veel tijd in heb gestoken met een barcelona indeling van 3 x 3 met in het midden plek voor bomen en struiken.. :)

Nog andere met bugjes?
Heb een keer gehad dat ik, m'n productie aan het bekijken was en het spel zei dat ik 3 malt productie faciliteiten op m'n eiland had maar ik zag er toch echt maar 2. Was vlak na een bierfestival, weet niet of het ermee te maken had. Zoeken zoeken zoeken, toch echt maar 2. Spel gesaved, helemaal opnieuw opgestart, toen zei ie inderdaad dat het er maar 2 waren :)

Ben wel benieuwd wat je precies bedoelt met die Barcelona indeling? Heb je een screenshot? :)
Chris7 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:58:
[...]

Ziet er alsnog erg netjes uit! Ik vind het erg leuk dat je velden nu zo aan elkaar kan bouwen, zonder hekjes ertussen en met een vrije vorm. Dat ziet er erg nice uit, zeker met graanvelden.
Het viel mij ook niet tegen! Vandaar dat ik het aandurfde om een screenshot te plaatsen :)
Ben er fan van om kustruimtes die erg onregelmatig zijn op te vullen met boederijen op deze manier. Graanvelden zien er leuk uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 12:26
Ik weet niet hoe, maar ik zit qua geld op 650.000 + en balans op 5.000 +. Zojuist voor het eerst de upgrade gedaan naar engineers. Dus de hele olie productie en alle toebehoren moeten nog komen. Heb in ieder geval wat geld achter de hand :+

XBL: Plank268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 14:24
DaniëlWW2 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:38:
[...]

Bereid je voor om failliet te gaan. :>
1200 coins operatiekosten per motorfabriek...
De ideale lijn heeft 2x zink, 2x koper, 1x ijzermijn, 1x kolenmijn, 2x ijzersmelter, 4x messingsmelter en 6x motorfabriek.

Bouw je dat echt, dan kan je maar beter een gigantische inkomen hebben. Dat kan je bereiken met eindeloze propaganda in je nieuwskrant en/of je stad gigantisch opbouwen. Zonder ga je gigantisch in de min. Olie verkopen kan je ook pas nadat je deze keten hebt omdat olietankers om motoren vragen.
Daar ben ik nu eerst aan het werk voor een stabiele stad voordat ik doorga. Zo te zien heb ik geen keuze

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 12:44
DaniëlWW2 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:38:
[...]

<snip>
edit 2: Heb het maar opgeknapt. Nog steeds draait alles met een energiecentrale. :D
[Afbeelding]

Dit is echt super krachtig. Met ingenieurs kan je de arbeidspoel van alle eilanden verbinden en je kan al je productie rond een energiecentrale centreren en dan heb je gigantisch veel ruimte en budget vrij voor andere dingen. :Y
Dear. Bloody. Jebus.

Insanity. En ik dacht dat ik grid-minded was.
:o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mday schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:02:
[...]

Dear. Bloody. Jebus.

Insanity. En ik dacht dat ik grid-minded was.
:o
Je bent een autist of niet hoor. :P
Dit is zelfs nog bewust niet te extreem zijn. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vind hem lastiger dan Anno 1404. Zit constant in de min. Heb die production chains gevolgd en dat kost nogal wat geld. Ook lastig om de inwoners op pijl te houden. Houd mijn economie nu overeind met schepen verkopen en ben maar fabrieken gaan sluiten om weer in de plus te komen, dus zit nu rond de -700 ipv -3000 a 4000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 11:11
Sj44k13 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:38:
Vind hem lastiger dan Anno 1404. Zit constant in de min. Heb die production chains gevolgd en dat kost nogal wat geld. Ook lastig om de inwoners op pijl te houden. Houd mijn economie nu overeind met schepen verkopen en ben maar fabrieken gaan sluiten om weer in de plus te komen, dus zit nu rond de -700 ipv -3000 a 4000...
Gebouwen die een tijdje niets produceren (omdat je voorraad op max staat bijvoorbeeld) kun je op pause zetten. Je betaalt dan ook geen maintenance / upkeep kosten. Staal en iron smelt bedrijven kosten veel, zet ze dus even op pauze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Ik heb ondertussen de piraat aan gort geschoten, en dat helpt aanzienlijk met de rust. Daarnaast gemerkt dat er niks op tegen is om gewoon van artisans naar engineers te gaan, en als je dat doet er veel meer in het laatje komt dan dat ze zelf aan goederen eisen. Ik zit nu op een gestage 10k+ inkomen, met zo nu en dan een dipje.

Oh, vergeet niet om shares te kopen van AI, als je wat over hebt. Dan krijg je een flink inkomen voor terug, afhankelijk van de voortgang van de AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:46
Ik zit nog lekker traag door de campaign te gaan, ik zie het ook als een echte tutorial voor wanneer ik wat sandbox games ga doen.

Ik vind het wel jammer dat er geen scenario's en speciale achievements zijn zoals 1404 die had (zoals complete all quests from character x, verzamel alles speciale tems van die categorie,...). Ik heb geen idee hoelang ik deze ga spelen, want ik merk dat ik tegenover tien jaar geleden al wat kieskeuriger ben in mijn tjdsinvestering bij games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Mday schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:57:
Mh. Late game wordt het toch wel vervelend om al die ballen hoog te houden. Er is echt super veel meer aandachttrekkende zaken waar je je hoofd bij moet houden.

Ik heb het geld bloeden kunnen stoppen door fabrieken stil te zetten die geen nuttige productie draaien. Alleen, nu zit ik zo goed als vast doordat ik geen influence meer heb. Heel raar systeem. Waar het in Anno 1404 nog werkte door gewoon honor te spenderen, is er geen duidelijke manier om influence te krijgen zonder dat je investors op je eiland hebt. Beetje vaag.
Dat krijg je toch gewoon van de Newspapers die je uitbrengt.

Ik sta nu weer dik op winst door een heel deel productielocaties te reorganiseren. Ook door bijvoorbeeld gewoon hout producties af te breken. Maar dat houd wel in dat ik de laatste 2 uur van mijn game geen vooruitgang heb geboek in uitbreiding. Voordeel is wel dat ik wel meer overzicht heb. Dat is me ook wat waard.
.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
Tmaster schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:10:
[...]

Gebouwen die een tijdje niets produceren (omdat je voorraad op max staat bijvoorbeeld) kun je op pause zetten. Je betaalt dan ook geen maintenance / upkeep kosten. Staal en iron smelt bedrijven kosten veel, zet ze dus even op pauze!
Dat is niet helemaal waar: je betaald de helft van de maintenance kosten. Iig is dat zo op Medium moeilijkheid.

Wat wel zo is is dat je farmers/workera/whatever vrijkomen als je je gebouw op pauze zet, dus mocht je een gebrek hebben aan workers bv kan je wat fabrieken op pauze zetten als je toch genoeg voorraad ervan hebt.

Ik ga vandaag kijken of ik engineers kan unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-06 11:07
Zoals ik gisteren aangaf was ik de campain zat, omdat het begin eiland mij totaal niet aanstond. Gisteren op reddit topic gevonden hoe je zelfs op Expert mode de campain vrij gemakkelijk kan winnen. Deze tactiek toegepast en dus toch maar opnieuw begonnen op Expert mode en moet zeggen dat het inderdaad stukken beter loopt nu. Ik ben nu net op expeditie naar de nieuwe wereld en heb bijna 500k op de bankrekening.

Behoorlijk wat van de tips werken ook in de skyrmish mode.

Voor de mensen die ook op Expert de campain willen uitspelen voor eventuele achievements en ook uplay punten hier de link: https://www.reddit.com/r/...g_how_to_easily_beat_the/

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:07
Tomcat84 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:50:
Ben wel benieuwd wat je precies bedoelt met die Barcelona indeling? Heb je een screenshot? :)
Dat gaat om dit idee :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xPTfknq.jpgKlik!

Oftewel de eerste layout hier:
https://www.naguide.com/a...youts-and-optimized-city/
Lijkt me een prima combinatie van huizen met ruimte voor Nature en Culture. Heb het zelf nog niet geprobeerd want ik heb geen zin om de boel te verbouwen, maar als ik de campagin uit heb en ga sandboxen wil ik deze zeker proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Zo bouw ik ook meestal. Jij krijgt er minder inwoners per m2, maar je hebt wat meer vrijheid en kan toch parkjes plaatsen terwijl je toch efficiënt bent.

In de link die ik eerder gepost heb, staat een layout hoe je op deze manier efficiënt een stad kan maken voor op zijn minst Tier 3. Daarna zal je moeten gaan puzzelen.

Edit: Lol, dat is dezelfde link als die Melkunie zojuist gepost heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Joever op 19-04-2019 09:11 ]

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
@Joever, ik heb 'm dan ook van deze post :+
Joever in "[PC] Anno 1800"

Nog bedankt! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wellicht iets voor in de Topic Start? :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Zou ik dan ook nog pagina's als deze aan toe willen voegen:
https://anno1800.fandom.com/wiki/Production_layouts
https://anno1800.fandom.com/wiki/City_layouts

Hoe meer hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 19:28
DaniëlWW2 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:38:
Zo heb ik al een paar eilanden volgebouwd met alleen maar mijnen want ik heb op het moment echt een gigantische vraag naar grondstoffen.
Dat is vanavond ook mijn plan, al heb ik nog niet genoeg eilanden om de producties op te gooien. Uiteindelijk is mijn doel om 1 eiland voor max 2 productiechains te maken, en de zooi gewoon te transporten zodat mijn main island clean blijft.
Als dat proces voltooid is, dan ga ik verder met alle productielijnen balanceren zodat alles positief is. Dat is de truc in deze game, ervoor zorgen dat je nooit ook maar 1% tekort hebt aan iets want dan stort je inkomen meteen in.
Noted, ineens van 3k balance naar -1.5k schieten is niet echt fun als je schnappes te kort komt :P Dit heb ik gisteravond gefixed, en het resultaat is een positieve balance die echt niet schommelt. Op het moment staat het er zo voor:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/okNxwkC.png

Ik wilde eigenlijk 1 npc helemaal wegkopen, wat opzich wel kan. Maar dan raak ik én heel veel shared income kwijt, en de helft van mijn traderoutes, lijkt me nog niet echt optimaal. Dat moet ik eerst fixen door andere eilanden op te starten met productiechains.
Dat haalt toch alle fun van de game weg? Ideale setups voorgekauwd krijgen en je vasthouden aan dit zodat het zeker weten goed loopt? Idem als de ratio calculators; bij dit soort games is het zonde om die te gebruiken. Je kan prima zien welk product je op een gegeven moment tekort komt en waar je meer van moet bouwen, fixed.
Mijn stad ziet er tenminste een beetje chaostich uit.. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
enira schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:28:

Dat haalt toch alle fun van de game weg? Ideale setups voorgekauwd krijgen en je vasthouden aan dit zodat het zeker weten goed loopt? Idem als de ratio calculators; bij dit soort games is het zonde om die te gebruiken. Je kan prima zien welk product je op een gegeven moment tekort komt en waar je meer van moet bouwen, fixed.
Mijn stad ziet er tenminste een beetje chaostich uit.. :P
Dat is een persoonlijk iets. Ik vind een chart met ratio's van gebouwen idieaal ik heb geen zin om constant met de rekenmachine naast de game te zitten om te kijken hoe iets moet ingedeeld worden. Ook de setup van 9 blokken met in het midden een tuin is iets wat ik ook al online zag op de eerdere gelinkte site. Deze houd ik ook aan en het werkt perfect. Dus waarom zou ik dan weer het wiel opnieuw moeten uitvinden? Doe je in het echte leven toch ook niet?

Dat gezegd hebbende is het niet zo dat het wiel niet te perfectioneren valt en daarmee experimenteren is dan natuurlijk weer prima.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik begrijp die gedachte, maar er is natuurlijk ruimte voor beide. Ik vind het zelf ook geen goed idee om er direct vanaf het begin gebruik van te maken. Eerst lekker experimenteren en de verschillende gebouwen leren kennen. Dan ben je zo al tientallen uren verder.
Maar uiteindelijk is het een game die in de kern maar op drie dingen draait:
- Optimalisatie
- Optimalisatie
- Nog meer optimalisatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joever
@Chris7
Is het een idee om de volgende links (geleverd door verschillende Tweakers) in het Topic Start toe te voegen?

https://www.naguide.com/a...youts-and-optimized-city/
https://anno1800.fandom.com/wiki/Production_layouts
https://anno1800.fandom.com/wiki/City_layouts
https://nihoel.github.io/Anno1800Calculator/
https://suhrmann.github.io/Anno-1800-Calculator/#/
https://i.redd.it/l6llsz9mugs21.png

Dit zijn verschillende sites en afbeeldingen met Layouts, production chains etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Jeutje, die layouts...

Hoe dan ook, gisteravond aan de investors gekomen. Ik kan het fundament voor de Wonder gaan leggen. Spannund! Ben benieuwd wat dit allemaal betekent.

Trouwens, @GerGio
Dat krijg je toch gewoon van de Newspapers die je uitbrengt.
Volgens mij kost dit toch gewoon influence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Vraagje: bij mij lijken de Museums bugged; dat je er geen items in kan plaatsen.
In mn harbor/warehouses heb ik 3 museum items liggen, maar toch kan ik in het Museum geen enkel item plaatsen. Iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Mday schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:36:
Jeutje, die layouts...

Hoe dan ook, gisteravond aan de investors gekomen. Ik kan het fundament voor de Wonder gaan leggen. Spannund! Ben benieuwd wat dit allemaal betekent.

Trouwens, @GerGio
[...]

Volgens mij kost dit toch gewoon influence?
Ja en je krijgt er een deel voor terug

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
AceAceAce schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:38:
Vraagje: bij mij lijken de Museums bugged; dat je er geen items in kan plaatsen.
In mn harbor/warehouses heb ik 3 museum items liggen, maar toch kan ik in het Museum geen enkel item plaatsen. Iemand een idee waarom?
Dit las ik op reddit wat over. Volgens mij moet je de hallen er nog bij bouwen. het museum is 1 daarna nog de kamers waarin je items tenttoon stelt. of zo iets.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mday
Ik moest trouwens heel hard lachen om deze infographic: gemiddelde consumptie van Anno 1800-citizens
https://i.redd.it/daul1ji004t21.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Mday op 19-04-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
AceAceAce schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:38:
Je museum, net als je dierentuin, is een startgebouw, de ingang. Als je de ingang van je museum (het gebouw wat je daadwerkelijk plaats) selecteert, kan je op de harp (ik geloof dat het iets van een harp was) klikken. Dan kan je aan de ingang hallen vastmaken. In deze hallen plaats je een museumstuk. De eerste X aantal hallen kosten geen influence, daarna wel. Let op, een nieuwe hal moet met minsten 1 tegel een ander hal raken.
Mday schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:00:
Ik moest trouwens heel hard lachen om deze infographic: gemiddelde consumptie van Anno 1800-citizens
Die is inderdaad lachen ja. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Joever op 19-04-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 14:27

PB-powell

Mr. Laziness

Mday schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:00:
Sommige mensen hebben echt te veel tijd dat ze soort zaken gaan berekenen :+
Hopelijk vanavond weer even het spel aanslingeren, alleen dinsdag avond tot nu een klein uurtje gespeeld.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

Gisteravond dan eindelijk kunnen beginnen, goeie genade dat was even inkomen :+ Kwam er veelste laat achter dat bepaalde grondstoffen bij andere eilanden verbouwd moesten worden. Is immers al even geleden sinds ik anno gespeeld heb. Zal aankomende week weer een nieuwe sandbox game opstarten en het zo goed mogelijk proberen te doen. Ik merk dat ik bijvoorbeeld vastloopt bij stenen en ijzer, hier had ik veel eerder mee moeten beginnen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En voor de echte hardcore Anno speler heb ik deze net voor mezelf gemaakt. :+
Het geeft aan hoeveel inwoners van een bepaalde klasse kunnen worden voorzien met een productiegebouw op 100%. Zo kan je makkelijk uitrekenen hoeveel productieketens je er ongeveer nodig hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o9SsUn0mLkVjkN4cKiSIprQv/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Cool. Dusseh, als 1 Koffietoko 100% draait, dan kan je daar 1063 investors mee voorzien. Is dat inclusief of exclusief de 1700 Engineers die je al moet voorzien van de bakkie pleur, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:40:
En voor de echte hardcore Anno speler heb ik deze net voor mezelf gemaakt. :+
Het geeft aan hoeveel inwoners van een bepaalde klassen kunnen worden voorzien met een productiegebouw op 100%. Zo kan je makkelijk uitrekenen hoeveel productieketens je er ongeveer nodig hebt.
[Afbeelding]
Dit is echt vet handig. Alleen wel wat rekenwerk als je het over 3 eilanden moet verdelen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mday schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:11:
Cool. Dusseh, als 1 Koffietoko 100% draait, dan kan je daar 1063 investors mee voorzien. Is dat inclusief of exclusief de 1700 Engineers die je al moet voorzien van de bakkie pleur, dan?
Exclusief. ;)
Ik gebruik dit ook al jaren en heb precies hetzelfde gemaakt voor Anno 1404 en Anno 2070. Deze keer was het wat lastiger omdat het zoeken was naar de gegevens. Uiteindelijk hier gevonden.
https://docs.google.com/s...ESpsU/edit#gid=1080984980

Oh en voor de mensen die bij ingenieurs zijn en wat geld nodig hebben. Probeer eens wat stoommotoren te verkopen. :> :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l4JtEZsx66VABWdL13qJo8DM/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:41:
[...]

Oh en voor de mensen die bij ingenieurs zijn wat geld nodig hebben. Probeer eens wat stoommotoren te verkopen. :> :P
hmm... dat levert meer op dan zeep aan de gevangenis verkopen ! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ja, ik zal de TS van het weekend weer eens updaten. Bedankt, ik neem deze mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Zitten er mensen op de discord van GOT??

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
[...]

Exclusief. ;)
Ik gebruik dit ook al jaren en heb precies hetzelfde gemaakt voor Anno 1404 en Anno 2070. Deze keer was het wat lastiger omdat het zoeken was naar de gegevens. Uiteindelijk hier gevonden.

Oh en voor de mensen die bij ingenieurs zijn wat geld nodig hebben. Probeer eens wat stoommotoren te verkopen. :> :P
[Afbeelding]
Oef. Stoommachines maken is wel gigaduur, maar dit is een toptip.
Tipje van minder nulletjes: soms will Princess Qing dure jassen verkopen voor 248, en Kahina ze weer kopen voor ±490. Even van 37k 75k maken met een simpel heen-en-terugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mday schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:59:
[...]

Oef. Stoommachines maken is wel gigaduur, maar dit is een toptip.
Elektriciteit toevoegen scheelt al enorm in de kosten. ;)
Verder zou ik makkelijk een constant positieve balans hebben als het niet volslagen onmogelijk was om de rum en katoen toevoer uit de nieuwe wereld, gestroomlijnd te krijgen. Echt, ik heb respectievelijk vier en twee stoomvrachtschepen met een capaciteit van 300t op die lijnen staan, maar nee hoor, altijd tekorten vlak voordat er weer een nieuw schip komt. De schepen verzamelen zich ook steeds in een konvooi omdat ze niet allemaal even zwaar beladen zijn. Ook al spreid ik ze steeds uit, ze blijven bij elkaar terugkomen. Resultaat is dat ze niet verdeeld maar constant, maar in groepen arriveren waar de helft nauwelijks beladen is. Heb ook 600t aan opslagcapaciteit staan, helpt ook niks. De route duurt gewoon veel te lang. :/

Het enige dat ik nog kan proberen, en ook zal proberen is de productie over meerdere eilanden uitsmeren met elk hun eigen lijn en dan maar bewust veel te veel produceren. Weet het anders ook niet meer. Ik duik nu gewoon duizenden in de min en dan weer plus.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-04-2019 15:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mday
Ja, ik begin dat probleem nu ook al te krijgen. Als ik weer een dip zie van duizenden, dan roep ik wéér:
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/w7M8g9cTom0Du/200.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Mday op 19-04-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mday schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:09:
Ja, ik begin dat probleem nu ook al te krijgen. Als ik weer een dip zie van duizenden, dan roep ik wéér:
[Afbeelding]
Precies dezelfde reactie. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Is rum duur? Is het niet een idee om op een van je "old world" eilanden, rum in te kopen tot een X aantal en deze te vervoeren naar je hoofdeiland i.p.v. duizenden in de min te vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Joever schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:57:
[...]

Is rum duur? Is het niet een idee om op een van je "old world" eilanden, rum in te kopen tot een X aantal en deze te vervoeren naar je hoofdeiland i.p.v. duizenden in de min te vliegen?
Dat is...

helemaal geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
In de meeste Anno's is het ook niet erg om veel in de min te staan, zolang je maar veel overproduceert en regelmatig overschotten verkoopt. Dan blijft je uiteindelijke geldvoorraad redelijk op peil. Maar als het constant heen en weer schiet is dat wel vervelend, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Laatst online: 23-05 11:52
Chris7 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:30:
In de meeste Anno's is het ook niet erg om veel in de min te staan, zolang je maar veel overproduceert en regelmatig overschotten verkoopt. Dan blijft je uiteindelijke geldvoorraad redelijk op peil. Maar als het constant heen en weer schiet is dat wel vervelend, ja.
Dit dus, vooralsnog als ik een beetje krap bij kas zit vaar ik met een paar schepen vol zeep naar de gevangenis en dan zit je weer gebakken.

Disclaimer: ik ben nu pas net bij Engineers dus weet niet of dit later in de game nog zoden aan de dijk zet.

[ Voor 9% gewijzigd door roberto250b op 19-04-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Waarom kost dit spel maar liefst 55 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 23:49
Tomski1986 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:10:
Omdat Ubisoft dat een goede prijs vindt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Tomski1986 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:10:
omdat je te lui bent om een beetje te zoeken? Ubisoft zelf geeft al -20% coupons weg.

Zijnoot: als je rekening houdt met inflatie zijn games nu goedkoper dan in de jaren 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chris7 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:30:
Vervelend is een understatement. :>
Ik zit over de 20.000 bevolking verspreid over mijn eilanden en ik heb dips voorbij de -20.000 gehad. Ondertussen heb ik de aanvoer van katoen maar gefixed door belachelijke overproductie. Ik verkoop het restant wel. Rum is nog steeds hopeloos, zelfs nadat ik het massaal inkoop bij een NPC. Ga daar ook maar massale overproductie inzetten.

Niet dat ik me echt zorgen maak over de financiën. Ik hou luxe aan zoals een serieuze slagvloot van linieschepen en ook zes slagkruisers. Ik produceer veel wapens, puur om te hebben en af en toe verkoop ik eens wat. Die wapens leveren overigens ook best wel wat op. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aU9w7vL59qIoOB0zvNKfPtyn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4E6E79qtQDxKfZvk5O8WcvM1/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:05
jeetje jonges.
hoe hebben jullie de steden/productie onder controle?
hebben jullie op elke stad de maximale bevolking of hebben jullie eilanden verdeelt in productie eilanden en de hogere beschaving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:12:
[...]

Vervelend is een understatement. :>
Ik zit over de 20.000 bevolking verspreid over mijn eilanden en ik heb dips voorbij de -20.000 gehad. Ondertussen heb ik de aanvoer van katoen maar gefixed door belachelijke overproductie. Ik verkoop het restant wel. Rum is nog steeds hopeloos, zelfs nadat ik het massaal inkoop bij een NPC. Ga daar ook maar massale overproductie inzetten.

Niet dat ik me echt zorgen maak over de financiën. Ik hou luxe aan zoals een serieuze slagvloot van linieschepen en ook zes slagkruisers. Ik produceer veel wapens, puur om te hebben en af en toe verkoop ik eens wat. Die wapens leveren overigens ook best wel wat op. ;)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pff kom ik aan met m'n eerste trade van net geen 5k op een bevolking van 1800 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jeppekroezen schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:31:
jeetje jonges.
hoe hebben jullie de steden/productie onder controle?
hebben jullie op elke stad de maximale bevolking of hebben jullie eilanden verdeelt in productie eilanden en de hogere beschaving
Een mega eiland en andere eilanden alleen boeren en af en toe wat arbeiders. Tegen de tijd dat ik bij ambachtslieden kwam begon ik met het massaal verplaatsen van boeren productievelden die op mijn hoofdeiland waren. Vanaf ingenieurs unlock je ook een inwoners haven waardoor alle inwoners over de eilanden worden gedeeld. Dan is het makkelijker om arbeid te verdelen. :)
PB-powell schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:48:
[...]

Pff kom ik aan met m'n eerste trade van net geen 5k op een bevolking van 1800 :+
Jij zit zo te zien op het punt dat je beter schepen kan blijven bouwen, deze kan afladen met wat je toevallig hebt en dit allemaal verkopen, inclusief te schepen. Dat helpt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 13:00
Ik heb overal gezocht, maar ik kan het nergens vinden : waar kan ik een schip verkopen? Sell ship button kan ik niet kiezen, er staat "This ship can be sold at a harbour", maar waar zit een harbour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:21

fdees

Trust me I'm an Engineer

SnoopBok schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:18:
Ik heb overal gezocht, maar ik kan het nergens vinden : waar kan ik een schip verkopen? Sell ship button kan ik niet kiezen, er staat "This ship can be sold at a harbour", maar waar zit een harbour?
Kan je in havens doen van andere spelers in de wereld

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
fdees schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:22:
[...]

Kan je in havens doen van andere spelers in de wereld
Van traders? In de havens van andere spelers lukt het me niet, ik kan het icoon niet aanklikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:52:

[...]

Jij zit zo te zien op het punt dat je beter schepen kan blijven bouwen, deze kan afladen met wat je toevallig hebt en dit allemaal verkopen, inclusief te schepen. Dat helpt. ;)
Heb het geld voorlopig niet nodig, zit op een cashflow van plus 600 en doe het rustig aan. Heb net staal en wapen fabrieken gebouwd, maar dat kost in verhouding opeens best veel inwoners, dus moest flink bijbouwen met huizen en farmers benodigdheden. De juiste balans vinden is nog best pittig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SnoopBok schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:27:
[...]

Van traders? In de havens van andere spelers lukt het me niet, ik kan het icoon niet aanklikken...
In ieder geval in de haven van die Lord nog wat, die gozer van de koningin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:28
Cash hier ook niet echt een probleem.. in het begin niet te enthousiast zijn met uitbreiden maar loopt verder gestaag omhoog:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HFwq1M5/Anno-1800.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Zo! De campain uitgespeeld op expert modes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5M9Dej5.png

Nu lekker door in skyrmish mode. Wat een bazen game vermaak me er echt prima mee!

[ Voor 37% gewijzigd door SMD007 op 20-04-2019 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 14:14
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QM8NQKx/screenshot-2019-04-20-01-01-40.jpg

Met de cash zit het bij mij ook wel goed :) Ik speel op dit moment nog de campaign om alle nieuwigheden te leren.

Ik ben nu begonnen met elektriciteit. Zodra ik een powerplant gebouwd had verschenen er elektriciteitspalen op de wegen. Maar dit gaat niet verder naar m'n overige fabrieken. Is er een maximale radius vanaf een powerplant?

Wat een heerlijk spel weer. Ik moet nog wel even wennen aan alle nieuwe dingen. Ben fanatieke Anno speler en heb de meeste uren in 1404 zitten. En dit sfeertje is toch wel heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Fly-guy schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 23:30:
[...]

In ieder geval in de haven van die Lord nog wat, die gozer van de koningin.
Thanks, het is gelukt. Het is bepalend waar je het schip laat aanmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Sacul schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 01:10:
[Afbeelding]

.

Ik ben nu begonnen met elektriciteit. Zodra ik een powerplant gebouwd had verschenen er elektriciteitspalen op de wegen. Maar dit gaat niet verder naar m'n overige fabrieken. Is er een maximale radius vanaf een powerplant?
Ja, dat zie je aan de wegen, die kleuren groen, en alle aangrenzende woningen/fabrieken krijgen stroom. Zelfde als brandweer/ziekenhuis, maar met een beperkter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-06 13:41
AntiChrist7 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:17:
[...]

omdat je te lui bent om een beetje te zoeken? Ubisoft zelf geeft al -20% coupons weg.

Zijnoot: als je rekening houdt met inflatie zijn games nu goedkoper dan in de jaren 90
Uhm, spel kost 60 euro. Met die 10% korting (alleen als je al Ubisoft points hebt) is het nog steeds 55 euro.

Wat betreft inflatie heb je redelijk gelijk. Ik weet nog dat games 100 gulden kostte. Omgerekend zou dat 45 euro zijn.

Mijn punten waren schijnbaar per 1 april verlopen, voor mij dus de volle mep.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

kw_nl schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:09:
[...]

Uhm, spel kost 60 euro. Met die 10% korting (alleen als je al Ubisoft points hebt) is het nog steeds 55 euro.

Wat betreft inflatie heb je redelijk gelijk. Ik weet nog dat games 100 gulden kostte. Omgerekend zou dat 45 euro zijn.

De korting die je krijgt is wel 20%. Zie ook https://club.ubisoft.com/shop-discount.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Weet iemand wat de invloed is van die nieuwe AMD videokaart drivers die nu Anno 1800 ondersteunen?
Bevat deze alleen een optie om voor Anno 1800 alleen instellingen te hebben, of is er wat optimalisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Excuus, het is idd 20%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 14:14
Ik heb m'n key hier vandaan: https://www.gamivo.com. Was 40 euro kwijt :) Is nu wel duurder geworden zie ik.

https://www.allkeyshop.co...00-cd-key-compare-prices/

[ Voor 25% gewijzigd door Sacul op 20-04-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AceAceAce schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:17:
Weet iemand wat de invloed is van die nieuwe AMD videokaart drivers die nu Anno 1800 ondersteunen?
Bevat deze alleen een optie om voor Anno 1800 alleen instellingen te hebben, of is er wat optimalisatie?
Nou, ik merkte niks. Ik speel dan ook met DX12 en voor DX12 kan je botweg geen driverside optimalisaties doorvoeren. Voor DX11 doet het misschien wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
[...]

Speel dan AC Unity gratis en haal 100 punten binnen in een halve dag ofzo? Of wacht 6 maand tot de game aan -50% staat. Moet alles voorgekauwd worden?

Trouwens, ubisoft heeft voor mij al twee keer een mail uitgestuurd waarin ze zeiden hoeveel punten er gingen vervallen. Ik denk niet dat ik speciaal ben, dus zullen ze dat voor jou ook wel hebben gedaan.

Ook iets leuks om te lezen

http://www.dorkly.com/pos...ames-cost-back-in-the-90s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-03 13:11
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:05:
[...]

Elektriciteit toevoegen scheelt al enorm in de kosten. ;)
Verder zou ik makkelijk een constant positieve balans hebben als het niet volslagen onmogelijk was om de rum en katoen toevoer uit de nieuwe wereld, gestroomlijnd te krijgen. Echt, ik heb respectievelijk vier en twee stoomvrachtschepen met een capaciteit van 300t op die lijnen staan, maar nee hoor, altijd tekorten vlak voordat er weer een nieuw schip komt. De schepen verzamelen zich ook steeds in een konvooi omdat ze niet allemaal even zwaar beladen zijn. Ook al spreid ik ze steeds uit, ze blijven bij elkaar terugkomen. Resultaat is dat ze niet verdeeld maar constant, maar in groepen arriveren waar de helft nauwelijks beladen is. Heb ook 600t aan opslagcapaciteit staan, helpt ook niks. De route duurt gewoon veel te lang. :/

Het enige dat ik nog kan proberen, en ook zal proberen is de productie over meerdere eilanden uitsmeren met elk hun eigen lijn en dan maar bewust veel te veel produceren. Weet het anders ook niet meer. Ik duik nu gewoon duizenden in de min en dan weer plus.
Heb je al geprobeerd op je trade route in te stellen "wait for goods", en dan misschien een wat lager aantal?
Zou je zelfs makkelijk kunnen optimaliseren door te timen hoe lang 1 schip er over doet om op en neer te vragen. stel hij doet er 10 minuten over, en je produceert 100 rum per 10 minuten. Dan kan je 5 schepen laten wachten op 20 rum en dan zou je een constante stroom van rum import moeten kunnen draaien :-)

Zelf nog niet getest, want ik heb pas net zelf mijn eerste engineers en die redden zich prima met dat beetje rum die ik voor nu aanvoer.

---

Geld is ook voor mij geen probleem. Wat ook luceratief is: shares kopen (al kost je dat wel influence op een gegeven moment). In de campaign iets van 2M op de rekening en een steady income van 12-14K zonder dips. Zoals ik al zei, net de engineers bereikt... maar ik heb al iets van 25 uur in het potje zitten. Maar vanaf begin af aan al flink geoptimaliseerd zodat ik van alles genoeg had voor het volk en het overschot gewoon verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:40
[...]

Dat zal dan op de console geweest zijn? Als ik zo terug denk aan wat ik vroeger in de winkel heb gekocht, dan waren dat C&C, Transport Tycoon en Rollercoaster tycoon. Volgens mij was RCT de duurste met 35 gulden bij de Intertoys. TTD zat op iets van 24,99 en ook C&C was bij launch iets in die richting. Heb de dozen nog wel ergens in opslag staan met prijssticker erop :P . Niet dat het er veel waren, niet lang daarna begonnen de hoogtij dagen van Twilight. Vraag me niet wat de eerste was maar red alert stond er in ieder geval op.

Als je de prijs een probleem vind dan is het een kwestie van wachten. Het is een kwestie van tijd voor we de 10%, 25% en later 50% korting gaan zien. Als je een beetje zoekt vind je Tropic5 complete collection voor 7 euro dus dan heb je in ieder geval iets om te tijd door te komen :o .

[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 20-04-2019 14:57 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:39
Ik heb 'm gisteren gekocht en deze code gebruikt - kreeg 20% korting. CLUB-QQII-O4LP-AUXF-GC4M.
Code komt van Steam community https://steamcommunity.co...ns/0/3022387599799936342/

Kreeg eerst de melding dat de code niet geldig was en een pagina die niet wilde laden maar met een andere browser ging het wel goed. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:39
sdk1985 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:53:
[...]
Niet dat het er veel waren, niet lang daarna begonnen de hoogtij dagen van Twilight. Vraag me niet wat de eerste was maar red alert stond er in ieder geval op.
nummer 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ZiSE schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:55:
Ik heb 'm gisteren gekocht en deze code gebruikt - kreeg 20% korting. CLUB-QQII-O4LP-AUXF-GC4M.
Code komt van Steam community https://steamcommunity.co...ns/0/3022387599799936342/

Kreeg eerst de melding dat de code niet geldig was en een pagina die niet wilde laden maar met een andere browser ging het wel goed. Doe er je voordeel mee.
Denk dat je de eerste was die deze code gebruikte :) Kan nu geen korting meer krijgen met deze code.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-03 13:11
Volgens mij kan je een eenmalige code genereren door 100 punten in te wisselen. Als je eenmaal een aankoop hebt gedaan met die code, is hij verlopen.

Zo kun je wel 20% korting doneren en hoef je die dus niet per se voor jezelf te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Iemand een idee hoe je olie inkoopt? Ik kan zonder elektriciteit geen olietanker bouwen, en mijn influence is bovendien op. Ik kan nergens vanuit het goederenmenu olie selecteren als aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
AntiChrist7 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:43:
[...]

Speel dan AC Unity gratis en haal 100 punten binnen in een halve dag ofzo? Of wacht 6 maand tot de game aan -50% staat. Moet alles voorgekauwd worden?

Trouwens, ubisoft heeft voor mij al twee keer een mail uitgestuurd waarin ze zeiden hoeveel punten er gingen vervallen. Ik denk niet dat ik speciaal ben, dus zullen ze dat voor jou ook wel hebben gedaan.

Ook iets leuks om te lezen

http://www.dorkly.com/pos...ames-cost-back-in-the-90s
Rustig... ;)

Ik ben normaliter geen pc gamer. Games via Ubisoft shop heb ik ook nog nooit gekocht. Ik zou vast wel een mail over die punten heb en gehad, maar ik had geen idee wat je met die punten kon.

Maar goed, spel gewoon gekocht. Weten we weer voor de volgende keer dat het ook goedkoper kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:20
Anno 1800 speelt echt heerlijk weg en eventjes dit topic volgen.
Het ziet er gelikt uit, heel uitgebreid en ik merk dat je soms inderdaad echt moet denken en werken omdat er gewoon heel veel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:45
firedancer-88 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:09:
Volgens mij kan je een eenmalige code genereren door 100 punten in te wisselen. Als je eenmaal een aankoop hebt gedaan met die code, is hij verlopen.

Zo kun je wel 20% korting doneren en hoef je die dus niet per se voor jezelf te gebruiken.
Klopt, ik heb trouwens punten zat op Uplay die ik niet of nauwelijks gebruik. Dus als er nog mensen op zoek zijn naar een 20% code stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 23:13
Hmm ik zie een hoop mensen met wicked veel geld en ik heb volop issues, geen flauw idee wat ik fout doe nog, zal er wel achter komen maar als iemand een easy to miss tip heeft.. ik sta open ^^

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
JinShepard schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:08:
Hmm ik zie een hoop mensen met wicked veel geld en ik heb volop issues, geen flauw idee wat ik fout doe nog, zal er wel achter komen maar als iemand een easy to miss tip heeft.. ik sta open ^^
Je mensen willen luxuries, dan krijg je een stuk meer geld per persoon van dat type ;)

Kan je zien door met je muis erover te gaan, dan kan je zien hoeveel extra je krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 21-04-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:20
Ik houd mijn bewoners allemaal heel tevreden en zit op ongeveer +20 wat betreft happiness, weet iemand hoeverre het verschil tussen +1 en +20 invloed heeft of is een + net zo goed voor de feesten die de bewoners organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Druk aan het bouwen op een Skyrmish map. De haven heeft al aardig wat drukte

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XT8ILLu.jpg

Wat betreft geld verdienen voordat je schepen kan bouwen verkoop ik vaak aardappels aan de gevangenis. En zodra ik schepen kan bouwen bouw en verkoop ik deze. Dat is voor mij vaak een prima bron van inkomsten.

[ Voor 45% gewijzigd door SMD007 op 21-04-2019 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vandaag ook deze wiki pagina gevonden:
https://anno1800.fandom.com/wiki/Production_chains

Handig als je alles wilt optimaliseren.

edit, kwam hier dus al voor, de zoek deed er niets mee :>
Joever in "[PC] Anno 1800"

[ Voor 31% gewijzigd door SmokingCrop op 21-04-2019 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 15:30
Wat een heerlijk spel zeg! Laatste keer was anno 2070, anno 2205 was echt niks.
Nu de combat en trading weer terug is vliegen de uren erbij! Erg leuke toevoeging de nieuwe wereld ontdekken!
Merk wel dat ik flinke optimalisatie nodig heb aangezien er flinke dips soms zijn.
Ook lastig om geen brandweerkazerne bij je productiegebouwen, al de alcohol ging de lucht in😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:58
Iemand nog interesse in 20% Uplay kortingscode ? Stuur maar een PM

Ik ben Anno 1800 nu een week aan het spelen (campaign). Ik vermaak me echt uitstekend met deze game! :) de moeilijkheidsgraad licht echt een stuk hoger dan bij Anno 1404, maar dat maakt hem ook uitdagender. Ik irriteer mij wel aan de eiland grote in The New World, deze had iets groter van mij gemogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
Ohja, twee dingen:
Patch onderweg (anno-union.com):
Patch incoming after the easter weekend
We are working on a patch update to fix some of the issues you reported to us. The patch will hit next week on April 25 and here are the patchnotes:

ANNO 1800 – Patchnotes (Patch 01, coming 25.04.2019)
Fixed several crashes.
Fixed several Multiplayer Desyncs.
Fixed an issue for the Steam version, that made the games FPS drop significantly.
Fixed a rare issue, getting no further quests, after loading a savegame that has been created while a Newspaper was displayed.

Added some balancing fixes:

Diplomacy: Lowered the cooldown of “Flattering” and “Gifting” from 60 mins to 30 mins.
Diplomacy: Negotiations in the late game now cost ~70% less.
Visitors: Visitors are now more generous (Visitor income increased by 50%).
Heb niet zo veel aan de rest, maar die laatste is wel handig!

Oh en verder: tik even de Konami-code in.

[ Voor 35% gewijzigd door Mday op 21-04-2019 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En ondertussen eindelijk de katoen en rum problemen overwonnen en investeerders behaald. Zit nu op iets van 30.000 inwoners op mijn hoofdeiland. :Y

De haven en de industriewijken hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fdUquOkDzefYMIAUb6x8LVfR/full.jpg

Het ingenieurs en investeerders stadscentrum met het expositiecentrum in aanbouw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eXnHPikw5E2UMGLNndUFsj8y/full.jpg

De staalproductie, geassocieerde productie en de scheepswerf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gfKk9QQW3OrLKx9D0Apod6Q9/full.jpg

De consumptiegoederen zijn nu al helemaal geclusterd en nog steeds draait bijna alles op een energiecentrale. Alleen het stukje onderaan heeft een tweede centrale nodig gehad. Potentieel ga ik dit ook allemaal nog naar een ander eiland verplaatsen. Ik weet alleen nog niet of dat wel zo efficiënt is omdat ik dan echt een gigantische handelscapaciteit bij moet bouwen om alles te leveren. Misschien wel leuk om te proberen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I8ao8RzkJuWKAVyJrLAOGVib/full.jpg

Oh en piraten moeten dood blijven. :>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3yFsdi8veYbycofLcOTKCXj1/full.jpg
Met zo'n overmacht durft de AI niet meer binnen te varen. Is maar goed ook want zodra een schip de haven daar binnenvaart, activeren automatisch alle havenverdedigingen zich. Die verliezen het alsnog van zo'n vloot, maar ik verlies dan ook wel wat schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Haha, ik ben niet meer verbaasd dat jouw game so insane geoptimaliseerd is, haha. Wat een (prettig) gekkenhuis.

Trouwens, moet de world's fair echt midden in je stad gebouwd worden of kan ik die ook aan de outskirts bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik blijf het soms insane vinden hoeveel workforce je nodig hebt en dus hoe groot je stad meot zijn.

Ander vraagje: moet voor een quest een foto van een sailing ship nemen, maar hoe vaak ik ook linkermuisknop doe, hij wilt hem niet nemen.... iemand ideeën?

EDT: nvm, blijkbaar is "any sailing ship" niet echt zomaar een schip...

[ Voor 12% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-04-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mday schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:56:
Haha, ik ben niet meer verbaasd dat jouw game so insane geoptimaliseerd is, haha. Wat een (prettig) gekkenhuis.
Je krijgt nooit zoveel inwoners alsmede goederenproductie op een eiland zonder deze bouwstijl. Het is stiekem ook vrij normaal IRL om wijken volgens een plan aan te leggen. Tegenwoordig wordt er nog wel moeite gedaan om patronen op te breken, maar dat is echt niet de standaard geweest in de westerse wereld. Zeker ook niet in de 19de eeuw met de gigantische bevolkingstoename en verdere urbanisatie.
Trouwens, moet de world's fair echt midden in je stad gebouwd worden of kan ik die ook aan de outskirts bouwen?
Ik heb die daar gewoon neergezet. Er woonde arbeiders, maar ik heb er toch al genoeg dus daar past die mooi. Het is ook niet alsof ik nog veel ruimte heb op dit eiland. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
mh, na een tijdje gaat de inkomstenstroom steeds beter, en kan ik wat geld binnenharken.

wat heet...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/x6f8F9r/Anno-18002019-4-21-23-56-12.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Mday Lijkt wel een mini-Barcelona. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Laatst online: 23-02 03:45
Vermaak me hier ook nog steeds. Zit nog steeds op Artisans maar ben wat verder in de campaign en heb nu wat meer gebouwd in de nieuwe wereld:

Afbeeldingslocatie: https://ajmvwij.home.xs4all.nl/images/anno/isla-thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ajmvwij.home.xs4all.nl/images/anno/isla2-thumb.jpg

In de oude wereld gaat het op zich ook prima. Vind het erg leuk dat je je havens lekker modulair op kunt bouwen, het is niet zoals in veel spellen dat een haven 1 "gebouw" is of iets dergelijks, je kan het lekker zelf een beetje vormgeven.

Afbeeldingslocatie: https://ajmvwij.home.xs4all.nl/images/anno/mainharbor-thumb.jpg
Dat is erg handig! Heb hem gedownload als een Excel en ben hem aan het aanpassen zodat je ook ziet hoeveel grondstofgebouwen je nodig hebt (als het niet 1 op 1 is).
JinShepard schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:08:
Als je met een positieve cashflow gewoon rustig speelt en lang nadenkt kan het zijn dat je zoals ik ineens ziet dat je al over de miljoen bent haha.

Is echter niet aan te raden als je met erg agressieve AI tegenstanders speelt want dan hebben die voor je het weet de hele wereld overgenomen :+

Andere vraag voor mensen:
ik vermaak me dusdanig dat ik overweeg om de Season Pass te kopen, omdat met name de tweede en derde DLC me wel interessant lijken en de eerste misschien ook wel grappig is. Zoals ik al eerder zei is dit het eerste spel in lange tijd dat ik direct voor de volle prijs gekocht heb, ik heb dan ook nog nooit een Season Pass gekocht.

Ik vroeg me dus af:
- Is het te verwachten (gebaseerd op jullie ervaringen met eerdere Ubisoft producten) dat de Seaon Pass een lagere totaalprijs geeft dan de drie DLCs los?
- Stoppen ze op een gegeven moment met het aanbieden van die Season Pass (oftewel, is er een soort van "haast" om te beslissen?)
- Kan je voor zo'n seasonpass ook zo'n 20% kortingscode gebruiken van die Ubi points?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

DLC's los zijn idd vaak duurder.
Season Pass, blijft bestaan. Kijk maar naar oudere games die hebben em ook nog steeds.
Punten kun je idd inzetten.

Of heel lang wachten. Heb laatst nog Anno 2070 voor €6 gescoord in een aanbiedings ronde. Zag toen dat DLC's e.d. ook in prijs waren gezakt.
Pagina: 1 ... 11 ... 59 Laatste