Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] Anno 1800

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste
Acties:

• SMD007
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:50
AntiChrist7 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:27:
[...]

Omdat de cape zo gigantisch is kost het ongeveer een 120 influence,
133 om precies te zijn.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Fragadder
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-11 18:05
Je betaald dus bij het coloniseren van een eiland voor de grootte van het eiland? Niet voor wat je ook daadwerkelijk bebouwt?

Dus als je cape koloniseert is het bam 133 inleveren. Eilandje claimen - bam max costs :)

Dan weet ik waar ik aan toe ben!

Fragadder wijzigde deze reactie 24-09-2019 14:52 (18%)

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:40
Fragadder schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:12:
[...]

Je betaald dus bij het coloniseren van een eiland voor de grootte van het eiland? Niet voor wat je ook daadwerkelijk bebouwt?

Dus als je cape koloniseert is het bam 133 inleveren. Eilandje claimen - bam max costs :)

Dan weet ik waar ik aan toe ben!
idd. je kan het zien als de derde resource die je nodig hebt voor een pakhuis te bouwen (naast staal en hout)

• Darker
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:39
Argh, meer dan 150 miljoen coins gespendeerd bij Eli om "Chef Michel" te krijgen.. maar nee :(

Die gast is echt onmogelijk......

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:51

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Darker schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:36:
Argh, meer dan 150 miljoen coins gespendeerd bij Eli om "Chef Michel" te krijgen.. maar nee :(

Die gast is echt onmogelijk......
haha, dit ken ik zo goed :P
maar heb wel gemerkt dat als je meer geld hebt, het aanbod dure items ook groter wordt.
Dus heb je maar halve ton, krijg je ook geen items van meer dan een halve ton.
De baker is common (die dus flour vervangt voor grain), dus die moet je echt vroeg kopen, anders wordt hij begraven onder de epics/rares.

BattleNetTag: Spud#2543 :|: Bethesda.net & Steam Nick: TepelStreeltje

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ok heb mijn eerste echte bug tegengekomen :P

Anne Harlow kwam weer terug, heb toen meteen cease fire, etc. gedaan om vriendjes te worden. Maar op de een of andere manier schoten we nog wel tijdens een Cease Fire. Vervolgens ging ze haar basis herbouwen, maar dat gebeurt niets. De quest verdwijnt ook telkens (maar heb nog niet een keer de timer afgewacht in de OW, ben telkens aan switchen dus misschien verdwijnt die questtimer bij een switch).

Maar het komt er op neer dat Anne Harlow niet terugkomt. Ze staat ook nooit meer in het Diplomacy menu, en er komen wel telkens nieuwe bootjes in haar eiland te liggen, gisteren op een gegeven moment 12 van die Monitors... Maar ze blijven daar dus op zich niet boeiend. Kan dus alleen niets meer met haar doen...

Ga nog wel proberen om de timer af te wachten in de OW of dat effect heeft.

Man wat gaat het verbruik van Pennyfarthings, Rum, Coffee en Chocolate hard zeg. Heb nu volgens mij per resource 3 schepen die constant 300 aanvoeren naar mijn hoofdeiland.

Ben nu wel flink aan het uitbreiden op Crown Falls. Van water naar het midden is volgebouwd, daarachter heb ik een uitgebreide Zoo, Museum, Botanical Garden en World Fair liggen, en nu daar weer achter verder aan het bouwen.
Blijf Electricity irritant vinden doordat je in feite maar 1 spoortje hebt in het begin. Snap niet dat ze niet gewoon 4-5 sporen hebben gedaan uitgaand van de harbor..

Angeloonie wijzigde deze reactie 26-09-2019 11:37 (25%)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• duk3n
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-11 11:56
Ik las ergens dat er een mod is om de rivieren in de New World "uit" te zetten.
Maar ik kan deze nergens vinden, met uitzondering van Spice it up mod. Maar de veranderd het hele spel en daar heb in geen behoefte aan.

Een map maker zou ook fantastisch zijn voor sandbox spelers.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:38
duk3n schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:20:
Ik las ergens dat er een mod is om de rivieren in de New World "uit" te zetten.
Maar ik kan deze nergens vinden, met uitzondering van Spice it up mod. Maar de veranderd het hele spel en daar heb in geen behoefte aan.

Een map maker zou ook fantastisch zijn voor sandbox spelers.
Spice it up is een collectie van mods die je allemaal per mod aan en uit kan zetten ,
Als je alleen "rivers" mod wilt gebruiken kun je alle anderen gewoon uit zetten (zie readme file)

"Beautiful Clean Coal"

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16:00
Die Spice it up is idd modulair opgebouwd! Zelf heb ik volgende changes actief:
- Rivieren uitgeschakeld in NW
- Harbor area iets vergroot
- Cargo cap bij clippers verhoogd (50->75)

xbox: pvanst1p

• Fragadder
Stomme vraag wellicht maar hoe download / gebruik ik mods? dit klinkt als iets wat ik hard nodig ga hebben...

• piripi
Hier vind je de spice up files, samen met uitleg van mogelijke mods die ze nu voorzien
https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/5?tab=description

Daarnaast moet je nog de modloader installeren (enkele Dll's aanpassen)
https://github.com/xforce/anno1800-mod-loader
(Beneden staat een installatie instructie op die pagina)

Laatste release vind je dan hier
https://github.com/xforce/anno1800-mod-loader/releases

• Fragadder
Mijn dank is groot, is het alleen uitschakelen van de rivieren in de NW moeilijk? EN de rest aan laten.

Tevens: als ik dit doe, kan ik dan nog verder met mijn huidige game of moet ik opnieuw beginnen?

Alvast heel erg bedankt!

• piripi
Fragadder schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:37:
Mijn dank is groot, is het alleen uitschakelen van de rivieren in de NW moeilijk? EN de rest aan laten.

Tevens: als ik dit doe, kan ik dan nog verder met mijn huidige game of moet ik opnieuw beginnen?

Alvast heel erg bedankt!
Nee hoor, je zal zien. Spice it up is een verzameling van foldertjes.
De folders waar je de prefix - hebt worden zo geactiveerd (of desactiveerd) weet het niet meer juist.

Als ik me goed herinner heb ik dit toegevoegd toen ik reeds bezig was met een sandboxgame. Ik had de NW wel nog niet ontdekt, maar de rivieren waren idd niet zichtbaar.

Misschien vind je nog andere leuke tweaks! Succes!

• 0108daniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-11 18:25
De rivieren uitschakelen heeft geen invloed op de savegame.
Je moet dus een nieuwe map aanmaken.
Helaas werkt het niet op de huidige savegame.

• Asateo
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12-11 18:08
Hum, ik zit wat vast, wel eigenlijk niet, maar toch stoort me iets.

Al mijn mensen zijn overal gelukkig en hebben alles dat ze nodig hebben. Ik heb helemaal niet veel schepen, alleen een overflow van een 500 werkers op mijn main eiland, verspreid over de verschillende standen.
Toch maak ik zo'n 4500 verlies. Dat wordt goed gemaakt door trade. Ik ga er financieel op vooruit, maar ik vraag me af of dat standaard is, voorbij een bepaald punt dat je je geld alleen uit trade haalt, of doe ik iets verkeerd?

• piripi
0108daniel schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 23:59:
De rivieren uitschakelen heeft geen invloed op de savegame.
Je moet dus een nieuwe map aanmaken.
Helaas werkt het niet op de huidige savegame.
Ah ok, wist ik niet... Wellicht omdat ik nog geen expeditie naar de nieuwe wereld verricht had, werkte het bij mij toch

• 0108daniel
Asateo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:27:

Al mijn mensen zijn overal gelukkig en hebben alles dat ze nodig hebben. Ik heb helemaal niet veel schepen, alleen een overflow van een 500 werkers op mijn main eiland, verspreid over de verschillende standen.
Toch maak ik zo'n 4500 verlies. Dat wordt goed gemaakt door trade. Ik ga er financieel op vooruit, maar ik vraag me af of dat standaard is, voorbij een bepaald punt dat je je geld alleen uit trade haalt, of doe ik iets verkeerd?
Je zal iets verkeerd doen.
Hover eens over je salaris, daar kan je zien waar het geld naartoe gaat.
Bij over productie is dit fabrieken en onderhoud, dit kost veel geld.

• 0108daniel
piripi schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:33:
[...]

Ah ok, wist ik niet... Wellicht omdat ik nog geen expeditie naar de nieuwe wereld verricht had, werkte het bij mij toch
Dat klopt, dat zou verklaren dat het in dat geval wel werkt.

• Partypsych
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:03
Hebben jullie al wat mooie tuintjes gemaakt met de Botanica DLC?

• duk3n
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-11 11:56
Asateo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:27:

Kan je een screenshot plaatsen van je financiën? normaal gesproken is je inkomsten - maintenance - ship cost ongeveer gelijk met een klein positief saldo naarmate je meer hogere rang inwoners hebt.
Als je alleen maar het eerste niveau inwoners hebt zal je waarschijnlijk verlies maken.

Het is voor de inkomsten belangrijk dat alle inwoners voldoende happiness producten hebben.

• AntiChrist7
Dat is wel een erg groot verlies idd. Dan moet je ergens teveel overproduceren ook denk ik.
Sowieso je bevolking zoveel mogelijk verhogen zolang je huidige supply line het toelaat: betekent meer inkomsten en meer influence.

Waren ze niet nog aan een patch aan het werken voor botanica? ik dacht dat nog niet alles was opgelost met de ghost ships enzo

EDIT: profestische woorden blijkbaar:

https://www.anno-union.com/en/the-next-steps-for-anno-1800/

Game Update 5.3 (mid-October)

We are currently working on Game Update 5.3, which we are planning to release in mid-October after extensive additional testing. For this update, we will be focusing on fixing the following issues:

Trains getting stuck inside the oil harbor
Ships getting stuck at the session border
Anarchist Main Story Quests appearing too rarely for some unlucky players
NPC characters having large fleets of duplicate ships
Ships in the ship list flickering/ switching around
Issues with selecting ships when preparing for an expedition
Ships returning to the wrong island after an expedition
The Shift+V command not working on depots
Ships of quest givers not despawning after the quests are finished, which can crowd NPC harbors
The Sunken Treasures session of Cape Trelawney being available without first doing the respective expedition
Ships drifting/ leaving their positions by themselves
Ships duplicating on the world map by registering multiple times for session transfer
Influence point balance being affected by saving and loading a game
Issues with manually loading/ unloading oil tankers
Quest objects spawning in water

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 01-10-2019 20:04 (65%)

• tszcheetah
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:59
In dezelfde post als @AntiChrist7 al noemde, ook details over Co-op en het statistics building: dit komt allemaal samen met de derde DLC (The Passage) uit in December:
Game Update 6 (December)

Game Update 6, including the previously announced co-op mode and statistics system, will be released alongside our third DLC, The Passage, in December. Combining all these content drops into one update will allow us to focus all of our polishing efforts into one release, giving us extra time for additional extensive testing of all the new content and new features. We are also planning to involve some of our Anno Union members in these tests, similar to the co-op technical test we conducted last week (more on that later this month).

We appreciate that some of you are very keen to get your hands on the co-op mode as soon as possible, but we hope that you will agree that getting the most polished experience possible is worth a few more weeks of patience.

We are as committed and focused on improving Anno 1800 as ever, and are looking forward to sharing more news on everything included in Game Update 6 – including the new arctic session, resident tiers, production chains and airships from The Passage, as well as the free co-op mode and new statistics features – in the weeks to come. Thank you all for your patience and ongoing support.

• BaronVR
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 10:05
Dus ik ben een gelukkige Anno speler die geen enkele bug in zijn potje Anno heeft. Behalve dan dat Anno het niet leuk vind als je rails weghaalt en dan voor straf crashed. Maar dat is volledig mijn eigen schuld; moet ik de rails maar meteen de eerste keer fatsoenlijk leggen.

En toen las ik de post van AntiChrist7...

Trains getting stuck inside the oil harbor - oh ja, heb ik ook
Anarchist Main Story Quests appearing too rarely for some unlucky players - huh? heeft de Anarchist een Main Story? echt niet, dan zou ik dat de afgelopen tiemtallen uren echt wel gemerkt hebben.
NPC characters having large fleets of duplicate ships - ik vond het al verdacht druk bij de NPCs...
Ships returning to the wrong island after an expedition - oh, ik dacht dat die kapiteins blij waren terug te zijn van expeditie en zo snel mogelijk een willekeurig eiland zochten
The Shift+V command not working on depots - ik zoeken in het keyboard setting scherm om te zien wat ik fout deed.
Ships of quest givers not despawning after the quests are finished, which can crowd NPC harbors - ja, die liggen naast die gedupliceerde schepen...
Ships drifting/ leaving their positions by themselves - ik boos op mijzelf dat ik niet consequent mijn schepen op de juiste plek parkeer als ik weer eens een frigate kwijt ben.

Buiten het crashen van anno als ik aan rails kom, is er eigenlijk niets waar ik mij aan erger en speel ik lekker verder. Moet ook wel want ik heb nog steeds niet genoeg influence om die botanische tuinen te bouwen. Maar dat komt zodra ik de andere punten van mijn 2 A4tjes met prioriteiten door heb kunnen strepen. :*)

• piripi
In de update 6...
Game Update 6 – including the new arctic session, resident tiers, production chains and airships from The Passage

Spannend!!!!

Ze zullen in deze tijd toch niet riskeren om een productie chain toe te voegen met walvisolie of zeehondjes (waarbij je met schepen moet 'harvesten')

piripi wijzigde deze reactie 02-10-2019 09:49 (39%)

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:02
Wij jagende mannen kunnen dat wel waarderen toch? :-)

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• AntiChrist7
piripi schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:48:
In de update 6...
Game Update 6 – including the new arctic session, resident tiers, production chains and airships from The Passage

Spannend!!!!

Ze zullen in deze tijd toch niet riskeren om een productie chain toe te voegen met walvisolie of zeehondjes (waarbij je met schepen moet 'harvesten')
Fuck PETA

In black flag zat ook walvisjagen, dus ik denk niet dat ze zich daardoor laten tegenhouden. het zal wel wat minder grafisch zijn :p

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 17:27
piripi schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:48:
In de update 6...

Spannend!!!!

vroeger waren walvissen nog een bedreigde diersoort dus geen probleem denk ik zo

• Fragadder
The passage erbij lijkt me wel gaaf, alleen - nog meer micromanagement.

Nou het installeren van wat mods is gelukt.
Maar ik mis alleen nog een functie waarbij ik de game op half speed ofzo kan laten lopen. Met 3 AI spelers, en dan terwijl je vooruit wilt gaan al die eilanden managen, een groot eiland wilt bouwen in cape trelawney. Ik vind het alsof ik constant full time aan het werk moet zijn bij dit spel in plaats van iets rustig aan kan doen. Iemand hier tips voor?

• Letsnow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14-11 13:39
Fragadder schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:38:
Ik vind het alsof ik constant full time aan het werk moet zijn bij dit spel in plaats van iets rustig aan kan doen. Iemand hier tips voor?
Ervaring ... In het begin had ik ook dat gevoel, na een tijdje valt het beter mee. Eens de de teksten van de expedities niet meer moet lezen omdat het steeds dezelfde zijn win je ook al wat tijd. Je moet ook bepaalde zaken hun beloop laten gaan en zeggen dat je ze later wel gaat oplossen. En als je ze oplost probeer het dan ook direct future proof te maken zodat je niet een half uur later weer wat extra goederen moet laten aanvoeren. Als ik teveel op mijn bord krijg dan doe ik ook geen enkele quest meer.

• Asateo
[quote][b]
duk3n schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:21:
[...]

Kan je een screenshot plaatsen van je financiën? normaal gesproken is je inkomsten - maintenance - ship cost ongeveer gelijk met een klein positief saldo naarmate je meer hogere rang inwoners hebt.
Als je alleen maar het eerste niveau inwoners hebt zal je waarschijnlijk verlies maken.

Het is voor de inkomsten belangrijk dat alle inwoners voldoende happiness producten hebben.

AntiChrist7 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:53:[/b]
Dat is wel een erg groot verlies idd. Dan moet je ergens teveel overproduceren ook denk ik.
Sowieso je bevolking zoveel mogelijk verhogen zolang je huidige supply line het toelaat: betekent meer inkomsten en meer influence.
Ik zal morgen een screenshot plaatsen. Momenteel maak ik makkelijk 10k verlies, maar compenseer dat door dure spullen te verkopen zoals fietsen. Ik had nooit tot hier geraakt zonder consumerism in de krant. Zal letten op overproductie.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Asateo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 02:44:
[quote][b]

[...]

Ik zal morgen een screenshot plaatsen. Momenteel maak ik makkelijk 10k verlies, maar compenseer dat door dure spullen te verkopen zoals fietsen. Ik had nooit tot hier geraakt zonder consumerism in de krant. Zal letten op overproductie.
als je overproductie hebt, kan je dus meer inwoners aan.
Dus zorgen dat de farmers/workers/artisans benodigdheden voldoende zijn en bijbouwen.

Heb ergens in dit topic een requirments calculator gepost, kijk daar es naar. Dan zie je hoeveel inwoners je kan voeden met 1 chain productie gebouwen. Dat is namelijk stuk meer dan je denkt ;)

• piripi
In welke tier zit je? Tot Engineers had ik +5K max.
Nu ik met de investors begonnen ben, steeg dit meteen naar +35K/+40K
Dan kan het snel gaan... Ik verkoop nog regelmatig een steam ship, dan gaat het ook snel vooruit!

• Fragadder
Ik zat met artisans al op +6K, volgensmij als je een beetje voorzichtig uitbreidt en op elk eiland wat mensen propt gaat het al gauw goed :)

• Asateo
Hum, ik heb duidelijk nog werk voor de boeg :D

Deze is toen het nog redelijk ging.

Nu zit ik (na een oorlog en zonder goed werkende traderoutes op -20k).

Ik zal eens kijken naar de calculator!

Asateo wijzigde deze reactie 03-10-2019 19:18 (8%)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Overigens, royal taxes krijg je als je boven een grens inwoners zit. Bij elk niveau is deze grens er (dus bij X workers, y artisans etc). Dus je kan beter wat meer artisans regelen en wat minder workers.
Maar snelste klap is denk ik gewoon meer huizen bouwen. er is een product waar je (vrij grof) te veel van maakt.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zat hier in mijn 1e 2 games ook enorm mee te klooien, snapte niet echt waarom mijn inkomen zo dramatisch was. Vervolgens in mijn 2e game gaan leren hoe dit te fixen, en uiteindelijk is eigenlijk altijd de oplossing:
- Niet teveel oorlogsschepen bouwen (en z.s.m. na oorlog weer verkopen)
- Meer huizen bouwen
- Checken of je niet dikke overproductie hebt op dure maintenance productie (Cannery: -100, Sewing Machine: -500, Fur Dealer: -500, Spectacles: -1000 etc.)
- Check of je niet te veel construction materials aan het produceren bent. (productielijn van Steel is bijv. -890, Weapons -1190, Concrete -2700)
- Zorgen dat alle happiness items vol zitten.

Vooral die laatste is echt cruciaal en gaat steeds harder.
Pub & Schnapps is niet bijster veel, maar +4 income per huisje met 100 huisjes is toch aardig wat, en dat per eiland..
Maar vooral met Beer gaat het hard, Workers +12 en Artisans +37.
Later met Investors gaat het sowieso al hard, maar daar werkt vooral de Bank heel lekker. +125 per huisje t.o.v. -1000 maintenance op de bank, dus met 8 huisjes heb je het er alweer uit.

Angeloonie wijzigde deze reactie 04-10-2019 09:32 (20%)

• AntiChrist7
Ik heb al een tijdje de game niet meer opgezet (in afwachting van de patches), maar is -1430 voor trade ships ook niet erg veel als je nog maar aan artisans zit? Een charter route is maar -50

Maar denk dat het probleem er idd vooral zit in overproductie en te weinig hightier residents die het afnemen (vooral artisans). En met 287 influence op overschot lijkt het er ook niet op dat je veel investeert in propaganda, want dat kan meteen +20% inkomsten geven

• Fragadder
TepelStreeltje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:11:
Overigens, royal taxes krijg je als je boven een grens inwoners zit. Bij elk niveau is deze grens er (dus bij X workers, y artisans etc). Dus je kan beter wat meer artisans regelen en wat minder workers.
Maar snelste klap is denk ik gewoon meer huizen bouwen. er is een product waar je (vrij grof) te veel van maakt.
Is bij mijn weten wel per eiland geregeld die royal taxes, dus kleine dorpjes bouwen op meerdere Eilanden omzeilt die royal taxes. T/M artisans is dit prima te doen overal voor net die extra inkomsten.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Taxes zijn idd per eiland bepaald. Vanaf 2125 gaat het pas echt hard, alles onder de 2125 is niet zo boeiend om te checken.
Population Tax rate
0-999 0%
1000 1%
1125 2%
1250 3%
1500 5%
2125 10%
3375 20%
4000 25%
4625 30%
5875 40%

• d-russo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-11 19:32
Geen idee of het een bug is, maar was gister met een nieuwe sandbox map begonnen, maar kan geen schepen kopen bij bv Archiblad Blake.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

d-russo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 06:54:
Geen idee of het een bug is, maar was gister met een nieuwe sandbox map begonnen, maar kan geen schepen kopen bij bv Archiblad Blake.
kan ff duren voordat ze beschikbaar worden.
Misschien dat het op dezelfde manier gaat als items. Alsin; rare's worden pas beschikbaar als je genoeg geld hebt om deze te kopen.

• d-russo
TepelStreeltje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:40:
[...]

kan ff duren voordat ze beschikbaar worden.
Misschien dat het op dezelfde manier gaat als items. Alsin; rare's worden pas beschikbaar als je genoeg geld hebt om deze te kopen.
Had met eerdere sandboxes dat ze veel eerder wel al beschikbaar waren, ben al met expedities bezig. En kan me herinneren dat ik daarvoor extra schepen gekocht had.

• BaronVR
Afgelopen dagen heb ik weer lekker veel uren in Anno kunnen steken en heb toen een inzicht gekregen die mijn hele game op de kop zette...

Alle tiers hebben maar een beperkt aantal service gebouwen nodig!

Duh, Baron, dat wisten wij al lang. Ik niet, in mijn Anno 1404 gehersenspoelde manier van spelen ging ik ervan uit dat een marketplace door iedereen gebruikt werd. En welke bevolking kan nu zonder kroeg en kerk? Maar toen ik mijn stad aan het mooi maken was (world fair met een mooi plein en alleen top tier huizen in de buurt), viel het mij op dat investors alleen maar elektriciteit, een member's club en een bank in de buurt willen. Alle andere service gebouwen interesseert ze geen ene biet. Dit heeft toch wel een enorme impact op hoe mijn stad eruit ziet en nu uit komt te zien.

Als ik zo die city plans op internet zie, ben ik niet de enige die dit punt over het hoofd heeft gezien. Gelukkig heb ik pas 170+ uur in Anno 1800 zitten, als ik dit na 200 uur spelen nog niet zou weten dan zou dat wel erg dom zijn... Hiermee heeft de mogelijkheid.om gebouwen te kunnen verplaatsen (wat ik in mijn eerste playthroughs standaard uit had staan) een volledig nieuwe dimensie gekregen. Opgewaardeerde huizen naast marketplace en kerk en dergelijke kunnen verplaatst worden en plaats maken voor neiuwe kleinere huisjes. De markt, kroeg en kerk zijn in de dure wijken ornaments om het er leuker uit te laten zien...

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

d-russo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:15:
[...]

Had met eerdere sandboxes dat ze veel eerder wel al beschikbaar waren, ben al met expedities bezig. En kan me herinneren dat ik daarvoor extra schepen gekocht had.
je hebt wel genoeg cash?
Anders lijkt het me idd een bug :/
BaronVR schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:02:
Afgelopen dagen heb ik weer lekker veel uren in Anno kunnen steken en heb toen een inzicht gekregen die mijn hele game op de kop zette...

Alle tiers hebben maar een beperkt aantal service gebouwen nodig!

Duh, Baron, dat wisten wij al lang. Ik niet, in mijn Anno 1404 gehersenspoelde manier van spelen ging ik ervan uit dat een marketplace door iedereen gebruikt werd. En welke bevolking kan nu zonder kroeg en kerk? Maar toen ik mijn stad aan het mooi maken was (world fair met een mooi plein en alleen top tier huizen in de buurt), viel het mij op dat investors alleen maar elektriciteit, een member's club en een bank in de buurt willen. Alle andere service gebouwen interesseert ze geen ene biet. Dit heeft toch wel een enorme impact op hoe mijn stad eruit ziet en nu uit komt te zien.

Als ik zo die city plans op internet zie, ben ik niet de enige die dit punt over het hoofd heeft gezien. Gelukkig heb ik pas 170+ uur in Anno 1800 zitten, als ik dit na 200 uur spelen nog niet zou weten dan zou dat wel erg dom zijn... Hiermee heeft de mogelijkheid.om gebouwen te kunnen verplaatsen (wat ik in mijn eerste playthroughs standaard uit had staan) een volledig nieuwe dimensie gekregen. Opgewaardeerde huizen naast marketplace en kerk en dergelijke kunnen verplaatst worden en plaats maken voor neiuwe kleinere huisjes. De markt, kroeg en kerk zijn in de dure wijken ornaments om het er leuker uit te laten zien...
Nu je het zegt ja...
Maar persoonlijk ben ik te lui om mijn stad opnieuw in te richten :P
Voor de kosten hoef ik het niet te doen, genoeg inkomen.
En als er dan weer es wat af fikt kan ik wel de worker residences weer volledig upgraden naar investors :Y)

TepelStreeltje wijzigde deze reactie 07-10-2019 10:12 (72%)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heeft iemand ergens een lijstje gevonden met de gebouwen/decorations waar je met Shift+V een andere variant kunt plaatsen?

• d-russo
TepelStreeltje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:10:
[...]

je hebt wel genoeg cash?
Anders lijkt het me idd een bug :/
Zal vanavond of morgen avond eens een nieuwe map beginnen, ook nu ik onderstaande weet :*)
Angeloonie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:16:
Heeft iemand ergens een lijstje gevonden met de gebouwen/decorations waar je met Shift+V een andere variant kunt plaatsen?
Net ff opgezocht wat Shift-V inhield, wist niet eens dat deze functie erin zat :|
Moet zeggen dat ik er pas een stuk of 5 avondjes in heb zitten.

• Fragadder
Zo een item als "actor" voor in de town hall, bij wie moet ik refreshen om dat te kunnen kopen? De prison?

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Fragadder schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:14:
Zo een item als "actor" voor in de town hall, bij wie moet ik refreshen om dat te kunnen kopen? De prison?
jup, die heeft de meeste.
Andere vendors hebben ze ook, naast items. Dus daar is de kans kleiner dat je personen krijgt.

• BaronVR
TepelStreeltje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:10:
Nu je het zegt ja...
Maar persoonlijk ben ik te lui om mijn stad opnieuw in te richten :P
Voor de kosten hoef ik het niet te doen, genoeg inkomen.
En als er dan weer es wat af fikt kan ik wel de worker residences weer volledig upgraden naar investors :Y)
De stad opnieuw inrichten is mijn favoriete bezigheid late game. Als ik het helemaal beu ben om productie ketens en aanvoerlijnen te optimaliseren, dan steek ik een lading uren in het mooi maken van de hoofdstad. Dit doe ik alleen als ik al ver ben want early-mid game ben ik alleen maar bezig met groeien en nieuwe productie lijnen opzetten. En met 100M op de bank en een balans van +100k is er ook geen stress als iets niet helemaal optimaal is. :*)

• d-russo
Angeloonie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:16:
Tot nu toe heb ik het alleen bij huizen kunnen proberen.

• Fragadder
BaronVR schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:26:
[...]

De stad opnieuw inrichten is mijn favoriete bezigheid late game. Als ik het helemaal beu ben om productie ketens en aanvoerlijnen te optimaliseren, dan steek ik een lading uren in het mooi maken van de hoofdstad. Dit doe ik alleen als ik al ver ben want early-mid game ben ik alleen maar bezig met groeien en nieuwe productie lijnen opzetten. En met 100M op de bank en een balans van +100k is er ook geen stress als iets niet helemaal optimaal is. :*)
Knap dat je dan nog drive hebt om door te gaan, dan zou ik met een vloot alles en iedereen uitroeien en klaar :P

• BaronVR
Fragadder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:46:
[...]

Knap dat je dan nog drive hebt om door te gaan, dan zou ik met een vloot alles en iedereen uitroeien en klaar :P
Huh? Mijn vloot kan alleen goederen vervoeren... Verder ben ik beste vriendjes met iedereen. Met die chinese prinses en met Bente, Maar ook met die anarchist (schreeuwt veel maar heeft een klein hartje). En die zogenaamde piraten zijn eigenlijk ook hele vriendelijke lui als je ze beter kent. Alleen die achievement halen om met ze allemaal tegelijk een alliance te hebben is nog pittig verwacht ik. Ik heb nu trade agreements en ze vrijwel allemaal op 100 reputation. Maar hoe ik de laatste stap moet zetten ben ik nog niet uit...

Verder ben ik nog volop bezig met de andere achievements (sets verzamelen), dus mijn game is nog zeker niet af. Sterker nog, ik heb pas 8k investors dus het duurt zeker nog even voor ik de 50k investors aan tik... Dus in mijn game wordt er nog niet (uit) geroeid...

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fragadder schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:46:
[...]

Iedereen uitroeien is toch het begin pas? Dat is het 1e dat ik eigenlijk altijd doe... :+
Dan heb je tenminste alle ruimte voor jezelf en kun je uitbreiden waar je wilt en rustig doorbouwen, ipv constant checken of ze je nog wel lief vinden enzo :P

• d-russo
Kan iemand uitleggen hoe die commuter pier precies werkt? Las ergens dat je het ook kan gebruiken om je bevolking te spreiden over meerdere eilanden?

• Reinder83
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:34
d-russo schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:00:
Kan iemand uitleggen hoe die commuter pier precies werkt? Las ergens dat je het ook kan gebruiken om je bevolking te spreiden over meerdere eilanden?
Vanaf engineers kan je commuter pier bouwen, op elk eiland waar je die pier hebt gebouwd wordt de bevolking gedeeld, je kan dan bijvoorbeeld je farmers op een ander eiland hebben, dan waar je je gewassen verbouwd.

• d-russo
Reinder83 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:23:
[...]

Vanaf engineers kan je commuter pier bouwen, op elk eiland waar je die pier hebt gebouwd wordt de bevolking gedeeld, je kan dan bijvoorbeeld je farmers op een ander eiland hebben, dan waar je je gewassen verbouwd.
Ik ben nog niet bij Engineers maar heb al wel een commuter pier. Of is dat een ander soort pier?

• piripi
Ik ben nog niet bij Engineers maar heb al wel een commuter pier. Of is dat een ander soort pier?
Dit is misschien de visitors pier, want diegene om het werkvolk te verdelen is idd pas bij 'engineers'
Indien je eiland 'aantrekkelijk' is (door bvb parken, museum, zoo) kan je zo ook een bron van inkomsten krijgen en ook 'special visitors' (de items voor town hall bvb)

• AntiChrist7
d-russo schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:27:
[...]

Zal inderdaad de visitor pier zijn. Hoe beter de rating van je eiland, hoe beter de inkomsten hieruit (kan makkelijk een 1000-1500+ balans zijn

Commuter Pier maakt een gedeelde pool van al je werknemers (van elk eiland dat een commuter pier heeft). Dit betekent dat je productiegebouwen die een bepaalde klasse nodig hebben (zoals artisans of engineers) kan bouwen op een eiland zonder dat je de bevolking daar moet voorzien.

• Fragadder
AntiChrist7 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:20:
[...]

Zal inderdaad de visitor pier zijn. Hoe beter de rating van je eiland, hoe beter de inkomsten hieruit (kan makkelijk een 1000-1500+ balans zijn

Commuter Pier maakt een gedeelde pool van al je werknemers (van elk eiland dat een commuter pier heeft). Dit betekent dat je productiegebouwen die een bepaalde klasse nodig hebben (zoals artisans of engineers) kan bouwen op een eiland zonder dat je de bevolking daar moet voorzien.
Maar zonder Mods alleen in the old world!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fragadder schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

(en Cape Trelawney)

• AntiChrist7
Fragadder schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Denk dat beide piers in alle drie de worlds kunnen? heb het nog niet geprobeerd voor new world.

Maar het klopt wel dat de workforce per map is, niet globaal. 5000 engineers in de old world gaan je idd niet helpen op de Cape

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: augustus 2019
Ik heb ANNO 1800 Deluxe edition gekocht in de UPLAY store, is de DLC/seasonpass het waard om dit meteen toe te voegen of is Vanilla 1800 om te beginnen voldoende.
Dan mijn tweede vraag, Hoe ondersteund anno 1800 32:9 monitors?
Ik kan hier helaas niks over op het internet vinden, dus daarom vraag ik het hier mocht er iemand zijn met 32:9 monitor ervaring.

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Ik vind Sunken Treasures zeker wat toevoegen. Meer ruimte, leuke extra quests en zooi op duiken.

Botanical Gardens vind ik over het algemeen niet echt iets toevoegen t.o.v. Sunken Treasures.
Dat is meer een 3e zoo/musuem waarbij je dingen kan verzamelen.
Enige handige van de Garedens is wel dat je een 'seed' kunt hebben om zo extra gewassen op je eiland te kunnen plaatsen ipv alleen in het bereik van je trade union.

De 3e DLC van de seasonpass moet nog komen, maar die ziet er ook veel belovend uit. Dus wat dat betreft kun je er (zeker als je wat uplay punten inwisselt) je er geen buil aan vallen. Heb er zelf geen spijt van iig.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:30
Paar weken geleden compleet opnieuw begonnen met anno 1800.
Mijn vorige sessies liepen allemaal in de soep door teveel micromanagement en onoverzichtelijke handelsroutes.
Dat heb ik nu redelijk onder controle. Ik kwam er gisteren echter achter dat ik Old Nate compleet ben vergeten :)
Waar heb je die scrap voor nodig die je kan vinden? dat is mij tot op heden niet duidelijk. M.a.w moet ik me gaan focussen op old nate of is dat niet heel noodzakelijk

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:02
Met die scrap kan je op zijn eiland spullen kopen voor je bootje. Absoluut niet noodzakelijk, gewoon extra vermaak

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-11 15:26
tszcheetah schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:41:
In dezelfde post als @AntiChrist7 al noemde, ook details over Co-op en het statistics building: dit komt allemaal samen met de derde DLC (The Passage) uit in December:

[...]
Jeetje december 2019, dat is bijna een jaar ná de lancering. Ubisoft is de laatste tijd goed bezig om mijn positieve mening over hun beleid te laten verdampen. Ghost recon breakpoint heeft ook niet geholpen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• AntiChrist7
Ben je nieuw bij strategy games? :) Civ 5 was slecht tot na 2 expansies (en dan spreken wel al van 2010), en bijvoorbeeld Paradox hun dlc policy is ook niet zo netjes.

in 2205 deden ze dit ook, maar omdat de campaign zo linear was deed je 90% hetzelfde. Nu kan je tenminste nieuwe sessies doen met andere parameters en AI's.

Moraal van het verhaal, wil je een volledig strategy game, don't buy on release ;)

• sdk1985
AntiChrist7 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:11:
Ben je nieuw bij strategy games? :) Civ 5 was slecht tot na 2 expansies (en dan spreken wel al van 2010), en bijvoorbeeld Paradox hun dlc policy is ook niet zo netjes.

in 2205 deden ze dit ook, maar omdat de campaign zo linear was deed je 90% hetzelfde. Nu kan je tenminste nieuwe sessies doen met andere parameters en AI's.

Moraal van het verhaal, wil je een volledig strategy game, don't buy on release ;)
Ben je nieuw bij anno :+ ? Co-op kwam met Anno 1404 Venice als DLC feature. Vervolgens zat bij bij Anno 2070 direct in de basis game.

Anno 2205 telt wat mij betreft niet mee, dat was geen 'Anno' zoals we die kennen sinds 1602, maar een heel ander soort game. Anno 1800 is wel weer een variant op het bekende concept: inwoners op een eiland willen iets, geef het, de huizen worden beter, herhaal de cyclus.

Anno 1800 heb ik zeker niet bij launch gekocht. Performance bij de beta was dubieus en co-op zou pas later komen. Naast wat irritaties in de vorm van performance en de markt UI (geen range), was het op het eerste gezicht meer van hetzelfde. De gameplay waarbij je niet alles moet upgraden omdat je dan niet genoeg workers hebt voor bijvoorbeeld boerderijen zat er eigenlijk vroeger ook al in (dan bouwde je zo'n opvang huis voor zwervers zodat je daarna weer meer huizen). Dus ik zag in de beta gewoon niet echt dingen waarvan ik dacht 'wauw'. Alsnog kan een game tot leven komen met co-op dus daar ben ik op aan het wachten.

Maar het nu duurt het wel erg lang, co-op zou later met een patch komen. Dat impliceert wat mij betreft maanden, geen jaren.

Verder is het strategisch momenteel voor mij komkommertijd. In Dawn of Man heb ik in maart (!) reeds alle milestones afgekregen. Tropico 6 was, itt deel 5, ook een teleurstelling. Rise of Industries bleek ook niet echt te trekken en games als frostpunk speel in je een (mid)dag uit. Vervolgens ga je dan maar de breedte in naar de 'strategische' shooters. Maar op basis van de béta ging Ghost Recon Breakpoint dus ook al niet door (ook Ubisoft). Gelukkig bleek The Division 2 in het free weekend best te pruimen en voor 21 euro kun je dan niet echt een miskoop doen :X . Wellicht dat die game het gat tot de anno 1800 co-op kan overbruggen.

Civilization V was met Gods & Kings wat mij betreft een prima game. Als ik me niet vergis kwam deeltje 5 van een nieuwe strategy director. Ik vond juist brave new world irritant met de traders die je elke x turns opnieuw moest aansturen. Als je 20+ traders had dan werd je daar niet vrolijk van. De UI om de beste routes te bepalen was ook abominabel.

sdk1985 wijzigde deze reactie 28-10-2019 13:21 (36%)

• SMD007
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:50
Ik houd mij momenteel bezig met Transport Fever totdat de nieuwe DLC komt. Misschien dat jij of iemand anders zich daar ook mee kan vermaken. ook van die game staat voor Q4 2019 aangekondigd dat er een deel 2 gaat komen wat ook wel weer leuk nieuws is.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• AntiChrist7
sdk1985 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Ben je nieuw bij anno :+ ? Co-op kwam met Anno 1404 Venice als DLC feature. Vervolgens zat bij bij Anno 2070 direct in de basis game.

Anno 2205 telt wat mij betreft niet mee, dat was geen 'Anno' zoals we die kennen sinds 1602, maar een heel ander soort game. Anno 1800 is wel weer een variant op het bekende concept: inwoners op een eiland willen iets, geef het, de huizen worden beter, herhaal de cyclus.
Euhm dat gebeurt in 2205 ook?

Bij dit genre strategy games speelt maar een beperkt percentage co-op/MP. Kijk naar civ 6 bijvoorbeeld. 1/3 heeft maar de achievement van een MP match te spelen (dus enkel beginnen, telt ook voor na 5 turns weer stoppen). Of bijvoorbeeld Shogun 2, waar nog niet 2% een co-op MP campaign heeft gewonnen samen.

Dan is het gewoon simpele rekenkunde dat je eerst prio geeft aan de basegame experience (die trouwens ook nodig is voor de co-op). Als je Anno 1800 enkel/vooral voor de coop wilt spelen, dan had je best gewacht tot die er ook effectief in zat..

• BaronVR
Grappig, als ik co-op/mp wil spelen, dan speel ik juist geen anno... Payday2 is nog steeds mijn favoriete co-op spel en andere shooters (battlefield) speel ik als ik mp wil spelen.

Anno speel ik juist als ik geen zin heb om met anderen te spelen. Gewoon ongestoort klooien met aanvoerlijnen, inwoners blij maken en stadjes mooi maken... Daar moet niemand anders zich mee bemoeien (zelfs de AI is me soms teveel, maar die tolereer ik nog net in mijn anno games)...

Zo zie je maar weer, iedere gamer is weer anders... Of in ieder geval zijn sdk en ik compleet verschillend van elkaar...

• mark777
BaronVR schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:25:
Grappig, als ik co-op/mp wil spelen, dan speel ik juist geen anno... Payday2 is nog steeds mijn favoriete co-op spel en andere shooters (battlefield) speel ik als ik mp wil spelen.

Anno speel ik juist als ik geen zin heb om met anderen te spelen. Gewoon ongestoort klooien met aanvoerlijnen, inwoners blij maken en stadjes mooi maken... Daar moet niemand anders zich mee bemoeien (zelfs de AI is me soms teveel, maar die tolereer ik nog net in mijn anno games)...

Zo zie je maar weer, iedere gamer is weer anders... Of in ieder geval zijn sdk en ik compleet verschillend van elkaar...
yep Anno is meer een soloplayer game. Nu ik een nieuwe laptop heb wil ik het ook proberen maar wacht nog ff op Stadia. Daar zou anno ook via te spelen zijn denk ik :)

• JackAvery
  • Laatst online: 17:47
Geen problemen hier met dat de coop zo "laat" na release komt (wat zijn 8 maanden eigenlijk), ik wacht zelf toch op een gediscounte Gold editie waar de seasonpass in inbegrepen zit :)

Heb zelf best wel wat coop gespeeld in 1404, het is best relaxerend om samen aan iets te bouwen en op voicechat te zitten praten, dus de functie is zeker welkom. Het enige probleem is dat er eigenlijk te weinig te doen is voor meerdere spelers tegelijk aan één speler te werken. Dat lijkt me in 1800 toch iets beter gezien er meer "micromanagement" tussen verschillende eilanden is (voor zover ik uit de beta kon afleiden).

• Sacul
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-11 22:42
Hm, ik zit tegen het geld limiet aan. Blijkbaar is 1 miljard de max. Komt niets meer bij...

• sdk1985
AntiChrist7 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:18:
[...]

Euhm dat gebeurt in 2205 ook?
Als jij 2205 ganeplay technisch gelijk wil stellen aan de formule uit anno 1602, prima. Ik kijk daar anders tegenaan.
Bij dit genre strategy games speelt maar een beperkt percentage co-op/MP. Kijk naar civ 6 bijvoorbeeld. 1/3 heeft maar de achievement van een MP match te spelen (dus enkel beginnen, telt ook voor na 5 turns weer stoppen). Of bijvoorbeeld Shogun 2, waar nog niet 2% een co-op MP campaign heeft gewonnen samen.
Je maakt daar een denkfout. De achievement play a multiplayer game zit op 34.2%. Daar is echter een verklaring voor. Kijk maar eens naar 'Win a regular game at Settler difficulty or harder". Die zit op 42%. Het gros van de player base speelt de game dus uberhaupt niet. Sterker nog, er zijn procentueel meer spelers die multiplayer hebben gespeeld dan spelers die Civilization VI op prince (=normal) hebben uitgespeeld.

Dus je voorbeeld toont eigenlijk het tegenovergestelde aan.
Dan is het gewoon simpele rekenkunde dat je eerst prio geeft aan de basegame experience (die trouwens ook nodig is voor de co-op). Als je Anno 1800 enkel/vooral voor de coop wilt spelen, dan had je best gewacht tot die er ook effectief in zat..
Ik had al aangegeven dat ik hier af en toe kijk of de co-op er in zit. Voordat dit het geval is ga ik de game niet kopen. Verder zat co-op bij launch in Anno 2070 dus het is allemaal niet zo zwart/wit als jij nu voor doet komen. Het is niet zo dat co-op ten koste hoeft te gaan van de basegame.

Ik heb er verder overigens geen problemen mee als iemand deze game graag in zijn eentje speelt.

• AntiChrist7
sdk1985 schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:43:
[...]

Als jij 2205 ganeplay technisch gelijk wil stellen aan de formule uit anno 1602, prima. Ik kijk daar anders tegenaan.

[...]

Je maakt daar een denkfout. De achievement play a multiplayer game zit op 34.2%. Daar is echter een verklaring voor. Kijk maar eens naar 'Win a regular game at Settler difficulty or harder". Die zit op 42%. Het gros van de player base speelt de game dus uberhaupt niet. Sterker nog, er zijn procentueel meer spelers die multiplayer hebben gespeeld dan spelers die Civilization VI op prince (=normal) hebben uitgespeeld.

Dus je voorbeeld toont eigenlijk het tegenovergestelde aan.

[...]

Ik had al aangegeven dat ik hier af en toe kijk of de co-op er in zit. Voordat dit het geval is ga ik de game niet kopen. Verder zat co-op bij launch in Anno 2070 dus het is allemaal niet zo zwart/wit als jij nu voor doet komen. Het is niet zo dat co-op ten koste hoeft te gaan van de basegame.

Ik heb er verder overigens geen problemen mee als iemand deze game graag in zijn eentje speelt.
Je bouwt residences, je voorziet ze van goederen die steeds complexer worden met steedscomplexee production chains. Dus ja, de core zit erin. Er is veel minder competitie en interactie met de AI, dat geef ik zonder problemen toe. Maar dat definieert Anno niet. Er zijn veel mensen die Anno zelfs zonder AI spelen, om gewoon te bouwen.

Ik denk dat als Anno 2205 iets bewijst, is dat je best het goed doet eerder dan snel

Het is niet dat de meeste civ spelers de game niet spelen. Die 42% toont vooral aan dat ze hun games niet afmaken tot aan de win conditie (en moesten er geen achievements aan gebonden zijn, zou ik dat ook niet doen). Veel mensen zijn misschien geintresseerd in co-op/MP om het eens te spelen, maar doen er niet mee door. Vandaar ook mijn shogun 2 voorbeeld, waar een zeer klein percentage een coop game voltooid heeft

• sdk1985
AntiChrist7 schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:53:
[...]

Je bouwt residences, je voorziet ze van goederen die steeds complexer worden met steedscomplexee production chains. Dus ja, de core zit erin. Er is veel minder competitie en interactie met de AI, dat geef ik zonder problemen toe. Maar dat definieert Anno niet. Er zijn veel mensen die Anno zelfs zonder AI spelen, om gewoon te bouwen.

Ik denk dat als Anno 2205 iets bewijst, is dat je best het goed doet eerder dan snel
Heb je anno 1602 gespeeld? In anno 1602 heb je een zeer beperkte oppervlakte gecombineerd met beperking van geld (gold) en resources (tools, wood, enz). Nodes van iron ore waren eindig. De game dwingt je bij enige progressie direct naar andere eilanden die resources bevatten die jij zelf op je eigen eiland niet hebt. Over die eilanden ontstaat concurrentie en dus haast en mogelijk zelfs strijd. Verder zit er nog een beperkte RTS component bij in de vorm van de boten met kanonnen.

Als het antwoord nee is dan zou ik hem vooral nog eens spelen. Let er wel op dat de cheat codes ook in de multiplayer werken :+ .

Anno 2205 miste vooral de restricties in oppervlakte en balans (infinite resources), de eilanden, de boten en eigenlijk überhaupt de uitdaging van het balanceren an sich. (Iets dat overigens niet alleen mijn mening is; https://www.gamespot.com/...2205-review/1900-6416317/ ). Dus nee ik kan die game niet mee tellen. Ik heb altijd het idee gehad dat Ubisoft met Anno 2205 een simcity tegenhanger wilde lanceren.
Het is niet dat de meeste civ spelers de game niet spelen. Die 42% toont vooral aan dat ze hun games niet afmaken tot aan de win conditie (en moesten er geen achievements aan gebonden zijn, zou ik dat ook niet doen). Veel mensen zijn misschien geintresseerd in co-op/MP om het eens te spelen, maar doen er niet mee door. Vandaar ook mijn shogun 2 voorbeeld, waar een zeer klein percentage een coop game voltooid heeft
Hmm nee, dat is wel zo. Civilization heeft veel kopers die niet spelen. De gemiddelde speeluren staat op 75 terwijl de mediaan op 23 uur staat. Per definitie heeft meer dan de helft van de kopers de game minder dan 23 uur gespeeld. Er zijn van Civ V ook weleens cijfers gepubliceerd van het aantal eigenaren met minder dan 4 uur speeltijd. Daar wordt je ook niet vrolijk van (of wel, als uitgever).

• AntiChrist7
Ja ik heb 1602 gespeeld en nee ik zie het punt nog niet. Je moet inderdaad naar andere eilanden gaan op een bepaald moment, net zoals je naar andee sectoren (arctic of de maan) moet gaan in 2205. het is waar dat het lijkt alsof building space en geld misschien oneindig lijken in 2205, maar dat zijn ze niet, zeker als je op het moeilijkste niveau speelt waar geld moeilijk binnenkomt.

True, mining resources waren eindig in 1602 (ik herriner me nog het filmpje van het mijnkarretje), maar Ubisoft heeft slim gerealiseerd dat op een gegeven moment geen resources meer hebben zonder er iets aan te kunnen doen, je hele game blokkeert. Vandaar dat je in bv 1404 kan betalen om je mijnen terug aan te vullen ;) Dus again, vind ik niet iets dat Anno kenmerkt. Zelfde voor combat. Niet super gedaan in 2205, maar al de rest is er wel.

Als je Anno speelt voor het opzetten van een stad met productieketens en dergelijke (voor mij de core), is 2205 nog altijd een goeie en diepe game. Als het is voor competitie met AI en of MP nee, dan inderdaad niet

• BaronVR
Sacul schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:35:
Hm, ik zit tegen het geld limiet aan. Blijkbaar is 1 miljard de max. Komt niets meer bij...
Wat?!? Een geld limiet op een miljard... wat een stom spel is het ook, als ze dit soort lage limieten instellen dan speel ik het niet meer... 8)7 :+

• Sacul
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-11 22:42
Ja hè. Er is toch nog zat ruimte in het design :P

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:51
Ik heb dit spel vorige week gekocht nadat ik met veel plezier terug dacht aan Caesar III. Tot nu toe valt het mij niet tegen. Best wat uitzoeken en proberen als je nog nooit een Anno-spel hebt gespeeld. Ik ben de campaign op easy begonnen en het gaat best aardig. Nu hebben een paar mensen mij de oorlog verklaard en aangezien nu mijn charter-route naar de nieuwe wereld onmogelijk gemaakt is maar is proberen om wat kapot te gaan schieten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18:49
Ik heb de beta gespeeld en ben gekapt door zoom beperking. Ik las dat een update die gefixt zou hebben. Ik kan alleen nergens vinden hoe de zoom er nu uitziet. Iemand een plaatje?

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10:47
mark777 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:42:
[...]
yep Anno is meer een soloplayer game.
Ik heb het spel anders nog nooit single player gespeeld (geef daar ook weinig om). Het is wat mij betreft dus te kort door de bocht om het een 'soloplayer game' te noemen, dit is immers erg persoonsafhankelijk.

MiBe wijzigde deze reactie 06-11-2019 18:59 (3%)

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• mark777

• Mday
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:32
40,- topprijs. 71,- euro voor gold edition met 3 DLC's. 71 is wat heftig, maar 40 euro de game leren kennen is zeker aan te raden.

Pik ook maar meteen Anno 1404 Gold op, voor drie euro vijfenzeuvetig

• Darker
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:39
TweakerVincent schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:16:
Ik heb de beta gespeeld en ben gekapt door zoom beperking. Ik las dat een update die gefixt zou hebben. Ik kan alleen nergens vinden hoe de zoom er nu uitziet. Iemand een plaatje?
Mocht het nog niet naar wens zijn heb je altijd nog de Spice it up mod;

https://www.reddit.com/r/...spice_it_up_v26_botanica/

Daarmee kun je de zoom zelfs aanpassen naar wens..

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:16
Vraag:
Als jullie eenmaal alle NPC's hebben verslagen en eigenlijk dus klaar zijn met de campaign. Wat doen jullie dan met de piraten?
Ik omsingel ze met een vloot zodat ze niet meer weg kunnen bij hen eiland. Maar je kunt natuurlijk ook telkens betalen voor "vrede". Of doen jullie iets anders.

Frustratie (helaas)
Ik schrijf dit meer uit teleurstelling dan als klacht, maar ik moet het gewoon ergens even kwijt.

Meh nah... ik kan het toch echt niet blijven spelen. Tijdens de vakantie eerst maar uit ergernis 2205 doorgespeeld wat ik echt een heerlijk complete game vind... en toen toch maar weer een poging aan 1800 gewaagd.

Ik vind de game nog steeds niet goed. Met wat Uplay point dan toch maar de Trelawney DLC gekocht met de hoop dat dit een leuke uitbreiding is in de Campaign mode... maar de NPC's gaan er amper in aan de slag. Ze bouwen niet eens een haven, en aan defense is het ook maar 1/2 gebouwtje op 1/2 eilanden.

De map doet dus kwa gameplay niet echt mee in Campaign. Ik vind het dus maar een karige toevoeging die de gameplay niet echt groter maakt.

Ik baal er meer van dan dat ik er over wil klagen maar in mijn ogen is dit de minst complete en slechts uitgevoerde ANNO ooit. Naar mijn gevoel is er ook niet veel te doen.

Kijkend naar ANNO 2205 met de shares/researche/sector traits/tech tree... is deze game heel kaal. Want de Expedities en de Duik missies zijn ook niet echt geweldige content. Althans, dat heb je wel gezien na 3x toch... Daarentegen was ik enkel al met de TechTree in 2205 uren en uren bezig om het uit te vogelen. EN kon je spel helemaal anders maken.

Bij 1800 kun je de Singleplayer 10x opnieuw starten, maar je moet ruwweg elke keer hetzelfde doen. Het is niet dat je de economie helemaal anders kunt voeren zoals bij de TechTree.

En de shares geven dan wat geld in 1800, maar in 2205 hadden ze ook invloed op je economie. Het was onderdeel van je grotere strategie. Ik vind dat er niet echt uitkomen bij 1800

Ik vind de Expedities en DiveBell maar slappe toevoegingen die je "er een beetje bij doet". Het is niet zo fundamenteel als de functies in bv 2205.

• Bartis
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17:06
Nieuwe Anno speler hier. Ik kon de game via de sale op de kop tikken, en had ook nog een 20% voucher. Dus voor 32 Euro Anno binnengehaald.

Hier al mijn eerste noob vraag: ik sukkel met m'n eerste trade route. Het lukt me niet om een route op te zetten. Hier gaan we:

Ik heb goederen in m'n warehouse, en die heb ik op m'n eerste schip kunnen laden. Het is coal, wat sir Blake nodig heeft. In het trade route scherm kan ik de route opzetten heen en terug, maar ik krijg telkens een rood uitroepteken dat zegt dat deze route geen goederen vervoert. Ik heb echt geen idee wat ik mis doe. Heeft iemand een idee wat ik mis?

Ik verbaas me er over dat dit spel er niet in slaagt om dergelijke cruciale mechanics deftig uit te leggen aan nieuwkomers. Voor de rest geen opmerkingen hoor. De uren vlogen voorbij dit weekend, maar nu loop ik hier tegenaan :-)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Bartis schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:11:
Nieuwe Anno speler hier. Ik kon de game via de sale op de kop tikken, en had ook nog een 20% voucher. Dus voor 32 Euro Anno binnengehaald.

Hier al mijn eerste noob vraag: ik sukkel met m'n eerste trade route. Het lukt me niet om een route op te zetten. Hier gaan we:

Ik heb goederen in m'n warehouse, en die heb ik op m'n eerste schip kunnen laden. Het is coal, wat sir Blake nodig heeft. In het trade route scherm kan ik de route opzetten heen en terug, maar ik krijg telkens een rood uitroepteken dat zegt dat deze route geen goederen vervoert. Ik heb echt geen idee wat ik mis doe. Heeft iemand een idee wat ik mis?

Ik verbaas me er over dat dit spel er niet in slaagt om dergelijke cruciale mechanics deftig uit te leggen aan nieuwkomers. Voor de rest geen opmerkingen hoor. De uren vlogen voorbij dit weekend, maar nu loop ik hier tegenaan :-)
Als een npc spullen vraag moet je gewoon bootje handmatig vol laden met de spullen en hem er heen sturen.

De traderoutes, waar je apart scherm voor hebt, is automatisch zeg maar.
Bijv. van je bier eiland altijd alles naar je hoofdeiland laten vervoeren.

Let er op dat je bij het aanmaken van een traden route goed kijkt bij welke haven hij moet laden en bij welke hij moet lossen, als je laadt moet deze haven natuurlijk wel productie hebben om de herhalende vraag te kunnen voeden.

• Bartis
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17:06
TepelStreeltje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:46:
[...]

Als een npc spullen vraag moet je gewoon bootje handmatig vol laden met de spullen en hem er heen sturen.

De traderoutes, waar je apart scherm voor hebt, is automatisch zeg maar.
Bijv. van je bier eiland altijd alles naar je hoofdeiland laten vervoeren.

Let er op dat je bij het aanmaken van een traden route goed kijkt bij welke haven hij moet laden en bij welke hij moet lossen, als je laadt moet deze haven natuurlijk wel productie hebben om de herhalende vraag te kunnen voeden.
Bedankt, ik denk dat het antwoord mogelijk zit in je laatste zin: is er constante productie? Ga ik vanavond eens checken, thx

• Mday
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:32
Ja, dat was bij mij bij 2205 (en indirect 2070) juist enorme end-game overkill. Het duurde zó lang om er profijt van te hebben. Mijn voorkeur is iets opbouwen. End-game duurt altijd wezenlijk minder lang bij mij voordat ik een nieuwe map start. Ik vind deze Anno daarom leuker dan de futuristische. Gotta admit, though, de world fair brengt minder op dan ik zou willen, en dan zou een researchtak wel boeiend zijn. Het is echt afhankelijk van je speelstijl.

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:06
World Citizen schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:37:
Vraag:
Als jullie eenmaal alle NPC's hebben verslagen en eigenlijk dus klaar zijn met de campaign. Wat doen jullie dan met de piraten?
Ik omsingel ze met een vloot zodat ze niet meer weg kunnen bij hen eiland. Maar je kunt natuurlijk ook telkens betalen voor "vrede". Of doen jullie iets anders.
Je kan ook hun basis opblazen, als je dat doet verdwijnen ze voor een bepaalde tijd, waarna ze met een redelijk vloot weer verschijnen om opnieuw hun eiland te claimen.
Als je dat blijft tegenhouden blijft je kaart vrij van piraten.

• sdk1985
Bartis schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:11:

Die vouchers werken normaal toch niet op reeds afgeprijsde items, of is dat aangepast?

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:06
sdk1985 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:37:
[...]

Die vouchers werken normaal toch niet op reeds afgeprijsde items, of is dat aangepast?
Zo heb ik m ook binnengehaald bij de vorige sale, werd er zelfs in dit topic op geattendeerd.

• sdk1985
Flamesz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:56:
[...]

Zo heb ik m ook binnengehaald bij de vorige sale, werd er zelfs in dit topic op geattendeerd.
Oke, dat is wel een hele verbetering :). Dat maakt het unlocken van in-game items als 'agent dunne's outfit' in the division 2 voor 50 uplay punten wel een 'dure' aangelegenheid :o .

• World Citizen
Flamesz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:32:
[...]

Je kan ook hun basis opblazen, als je dat doet verdwijnen ze voor een bepaalde tijd, waarna ze met een redelijk vloot weer verschijnen om opnieuw hun eiland te claimen.
Als je dat blijft tegenhouden blijft je kaart vrij van piraten.
Klopt ja, maar dat voelt weer als meer werk.

Ik heb het nu dus op deze manier gedaan, en heb er dan eigenlijk geen omkijken naar. Je moet er wel flink wat boten neerleggen omdat de Piraat ongeveer elk uur probeert erdoorheen te komen met een vlootje die gewoon doorvaart. Die gaan dus niet aanvallen maar proberen door je lijn heen te varen. Maar als je er genoeg neerlegt of je legt er nog een klein groepje centraal achter... dan komt dat wel goed.

Als ik hem sloop moet ik telkens dus die vloot weer verslaan als ze terug komen.

Mday schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:26:
[...]

Ja, dat was bij mij bij 2205 (en indirect 2070) juist enorme end-game overkill. Het duurde zó lang om er profijt van te hebben. Mijn voorkeur is iets opbouwen. End-game duurt altijd wezenlijk minder lang bij mij voordat ik een nieuwe map start. Ik vind deze Anno daarom leuker dan de futuristische. Gotta admit, though, de world fair brengt minder op dan ik zou willen, en dan zou een researchtak wel boeiend zijn. Het is echt afhankelijk van je speelstijl.
Of het futuristisch is of old maakt me niet zo veel uit. Ik snap zelfs niet dat Anno niet packs uitbrengt met verschillende skins. Als ze gewoon een skinset maken die er futuristisch uitziet dan mag de onderliggende engine van mij gewoon gelijk blijven. Wellicht dat ze dan nog wat texten moeten aanpassen maar voor de rest is het gelijk. Zo zouden ze ook een Old pack kunnen bouwen voor 2205 of 2070.

Ik vond het niet echt een endgame tacktiek. Ik gebruikte het eigenlijk binnen 1 game 3x op een andere manier. Die Techtree veranderde dus gedurende de game bij mij omdat ik in het begin andere dingen nodig had dan aan het einde. Dat koste best wat tijd en moeite aan herinrichte en voelde voor mij niet als ergernis.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Bartis schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:17:
[...]

Bedankt, ik denk dat het antwoord mogelijk zit in je laatste zin: is er constante productie? Ga ik vanavond eens checken, thx
Alle productie is constant ja. Een fishermans hut levert elke 30 seconden (ff snel uit mijn hoofd) 1 ton vis op. De tijd verschilt per gebouw, maar ze leveren altijd 1 ton op.
Voor brood heb je bijv. 2 akkers nodig (doorlooptijd 60 seconden), 1 molen (doorlooptijd 30 seconden) en 2 bakkers nodig (ook weer 60 seconden). Dit gaat door totdat ze hun productie niet meer kwijt kunnen (doordat de warehouse vol zit of als er geen karren zijn om hun productie te transporteren naar het ware house).

Vraag van bewoners is ook X per minuut (zijn overzichten voor), met 1 fishermans hut kan je bijv genoeg vis leveren voor 800 farmers. Dus zo kan je beetje bekijken hoeveel je nodig hebt om de bevolking van je eiland altijd van voldoende goods te voorzien.
Meer ga ik niet spoileren qua verhoudingen, is juist beetje de lol om dat zelf uit te vinden. En als je het echt wil weten, in dit topic heb ik paar calculators gepost ;)

• tszcheetah
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:59
World Citizen schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:57:
Of het futuristisch is of old maakt me niet zo veel uit. Ik snap zelfs niet dat Anno niet packs uitbrengt met verschillende skins. Als ze gewoon een skinset maken die er futuristisch uitziet dan mag de onderliggende engine van mij gewoon gelijk blijven. Wellicht dat ze dan nog wat texten moeten aanpassen maar voor de rest is het gelijk. Zo zouden ze ook een Old pack kunnen bouwen voor 2205 of 2070.
Onderzeërs of een olie-industrie (versus eco-industrie) in een 15-eeuwse setting? Ruimteschepen naar de maan in - ik roep maar wat - 1800? De setting enigszins geloofwaardig aanpassen kost wel iets meer moeite dan alleen de graphics en teksten wat aanpassen... ook het verhaal van de campaigns is afhankelijk van de periode waarin het spel zich afspeelt. Zo is er ook een hoop gameplay in 1800 gericht op de industriële revolutie (rellen door arbeiders, zeilboten incl. de wind, enz). Kortom: simpelweg een texture pack werkt niet, dat is veel te ongeloofwaardig.

Neemt niet weg dat de onderliggende engine al sinds Anno 1404 (of zelfs al 1701) meegaat. Veel game mechanics zijn in de latere games verder ontwikkeld, er zijn dingen toegevoegd en soms ook weer verdwenen. Wat dat betreft is wel gebeurd wat je wil: elke iteratie is een grondige re-skin met nog wat gameplay-aanpassingen om het interessant te houden :)

• World Citizen
tszcheetah schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:54:
[...]

Onderzeërs of een olie-industrie (versus eco-industrie) in een 15-eeuwse setting? Ruimteschepen naar de maan in - ik roep maar wat - 1800? De setting enigszins geloofwaardig aanpassen kost wel iets meer moeite dan alleen de graphics en teksten wat aanpassen... ook het verhaal van de campaigns is afhankelijk van de periode waarin het spel zich afspeelt. Zo is er ook een hoop gameplay in 1800 gericht op de industriële revolutie (rellen door arbeiders, zeilboten incl. de wind, enz). Kortom: simpelweg een texture pack werkt niet, dat is veel te ongeloofwaardig.

Neemt niet weg dat de onderliggende engine al sinds Anno 1404 (of zelfs al 1701) meegaat. Veel game mechanics zijn in de latere games verder ontwikkeld, er zijn dingen toegevoegd en soms ook weer verdwenen. Wat dat betreft is wel gebeurd wat je wil: elke iteratie is een grondige re-skin met nog wat gameplay-aanpassingen om het interessant te houden :)
Valt best wel mee hoor. De maan is technisch gezien kwa engine niet veel anders dan een andere regio. Hij heeft alleen een doorzichtige bodem en de modules zien er anders uit. Het engine gedeelte erachter zet je dan ook anders in. Je bouwt nu maan modules en zonnepanelen etc., en dat bouw je dan om naar een soort universiteit waar je extra research dingen kunt doen in de vorm van de techtree.

Het is niks meer dan skins op een engine dat Anno. En daarom ben ik er ook fan van. Ik kijk na 5 uur gamen dwars door de skins heen en zie enkel nog de functie. Het boeit me werkelijk niks welke skin ik heb, zolang het maar geen elfjes en draakjes zijn ;). Maar dat doet Anno dus altijd al prima.

Begrijp me niet verkeerd, 1800 ziet er prachtig uit. Niks te klagen daarover.... maar juist bij dit soort games draait het niet op graphics in de kern. Het is wel belangrijk want ik zou ook geen game in Excel vorm kunnen spelen, maar de engine moet wel echt heel goed en compleet zijn.

1800 doet dat gewoon nu nog niet. Wellicht is de laatste extra regio een compleet extra gamepoint, maar anders is 1800 voor mij niet beter dan de voorgaande delen. Ik wil het dan zelfs ondermaats noemen.
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True