Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Ik heb nu al meerdere malen gemerkt dat het type poppetje wat ik zocht meer dan 1 keer rondliep in de stad en ik kon ze ook allemaal aanklikken. Zodra je er dan eentje van aan klikt verdwijnt de rest ook. Stukken beter
Blijft toch soms nog lastig, vooral als je stad al wat groter is, heb al aantal keren gehad dat ik de persoon/item niet kon vinden.Melkunie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:14:
Het valt me op dat de 'zoek-poppetjes-in-je-stad'-quests wel wat gemakkelijker zijn gemaakt. In 1404 bijvoorbeeld , daar kreeg je nog wel eens een quest om 1 monnik te zoeken op je eiland wat volledig bebouwde stad was. Het spel liet er toen ook maar eentje rondlopen, die vind je natuurlijk nooit.
Ik heb nu al meerdere malen gemerkt dat het type poppetje wat ik zocht meer dan 1 keer rondliep in de stad en ik kon ze ook allemaal aanklikken. Zodra je er dan eentje van aan klikt verdwijnt de rest ook. Stukken beter
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Klik op je influence meter, dat opent een scherm waar je per categorie kan zien hoeveel influence elke 'aankoop' heeft gekost.Boudewijn schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:21:
Heeft iemand een tip om mee influence te krijgen? Heb eea aan strategisch gelegen eilanden gekoloniseerd, puur om er wat kanonnen neer te zetten () ... maar heb vrij weinig oorlogsschepen (stuk of 7) en krijg straks die grote invasie op mijn dak die je krijgt na het afbouwen van het vredespaleis. Wil dus wat schepen bijbouwen. Investors is voorlopig niet te bereiken.
Groeien van je populatie zorgt zowieso voor de basis influence, en daar wordt de uitgegeven influence van afgehaald.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Wellicht toch maar nog een keer opnieuw spelen en het slimmer aanpakken. Die eilanden heb ik weinig aan merk ik.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Let op dat je de influence van de krant weer terug krijgt zodra er een nieuwe editie uitgegeven wordt.SMD007 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:25:
Ik vind het af en toe ook lastig, maar wat ik vaak doe is meer huisjes bouwen of ze verder upgraden. Dit levert naar mijn idee nog de meeste influence op. Ook de krant juist een keer niet bewerken kan er voor zorgen dat je influence overhoud al kan dit dan soms weer een deuk opleveren in bijvoorbeeld je inkomsten als je net de krant daarvoor die flink bewerkt hebt om je inkomsten te doen stijgen.
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Nope. Gisteravond opeens oorlog met de sterkste AI en mijn ex-alliance member. Eerst dacht ik dat het te maken had met mijn overkoop actie van alle shares van een zeldzaam eilandje met Grapes (nodig voor champagne), maar ik weet het niet zeker.Redax schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:33:
Niemand die enig idee heeft hoe je de AI enigszins tot vrede kan 'dwingen'? Ik heb ruim 25 uur in een savegame zitten en als ik geen vrede kan sluiten met de AI is dat snel over. Natuurlijk is dit niet jullie probleem maar wellicht is er een oplossing.
Ik ben maar ship-of-the-lines gaan uitspuwen op 2 shipyards met elektriciteit en gaan slopen. Inmiddels 4 eilanden van de sterkste AI tegen de vlakte, nadat ik al de piratenbase in de oude wereld had gesloopt.
En toen was het opeens na middennacht
Als ik weer wat tijd heb (na mijn vakantie) zal ik wat schepen naar de New World sturen om zijn eilanden daar te slopen, want die schieten steeds de Chartered boten uit het water voordat ze de rand van de map bereiken...
Wel irritant dat je de vaarroute van Trade Routes tussen de 2 werelden wel een beetje kan aanpassen, maar die van Chartered Routes valt niet aan te passen (slepen van dat icoon aan de rand van de kaart werkt niet).
Zover ik weet kan je ze niet echt dwingen. Houd hier rekening mee zodra je ziet dat een concurrent oorlogsschepen begint uit te spugen. Een werkbare tactiek is eilanden in bezit hebben tussen op zijn trade routes en hier 3+ kanonnen neerzetten. In Anno 1800 gebruikt de AI namelijk dezelfde mechanics als de speler. Mocht hij/zij de oorlog willen verklaren, dan schieten jou kanonnen zijn handelsschepen neer. Met een mega vloot en gebrek aan luxe goederen (je hebt zijn infrastructuur tenslotte kreupel gemaakt), zal hij het niet lang volhouden totdat hij failliet gaat.
Tevens zorgen dat jezelf wat linieschepen (Ship of the Line) hebt om je te kunnen verdedigen en om zijn handelsvloot lam te leggen, mochten ze niet bij je havens (dus kanonnen) in de buurt komen.
Zodra je artisans hebt geunlocked (volgens mij) krijg je de 1e Expeditie aangeboden met als titel The New World. Dan gebruik je bv je flagship met wat rations (bv bier, dat geeft een medicine boost bij 50t) om de verwachte scenarioeisen bovenin zo veel mogelijk af te dekken. Als je bijvoorbeeld Very Likely ergens bij zit staan, komen keuzes waarin sterkte daarin nodig zijn vaak voor (Gister had ik een expeditie waarin ik 105% had voor Naval Power, en opties met Naval Power kwamen gelukkig vaak voorbij)ScreamGT schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:38:
Misschien een stomme vraag maar hoe ontdek ik the new world? Ik ben bezig met een sandbox game, de compaign heb ik dus links laten liggen.
Op Advanced moeilijkheid krijg je bij het ontdekken van The New World gratis een schip met planken & staal waarmee je een trading post kan maken. Volgens mij krijg je dit losse gratis schip niet op Expert level en zal je daar nog een 2e schip met materialen naar de New World moeten sturen voordat je een eiland kan gaan toe eigenen.
[ Voor 54% gewijzigd door AceAceAce op 24-04-2019 13:18 ]
Als je als de quest hebt geactiveerd kun je met je muis op de questballon drukken, dan centreert het beeld om wat je zoekt ook kun je op het boekje drukken op de questballon voor wat tips. misschien is dit niet op een hogere moeilijkheidsgraad.Reinder83 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:43:
[...]
Blijft toch soms nog lastig, vooral als je stad al wat groter is, heb al aantal keren gehad dat ik de persoon/item niet kon vinden.
Dit is dus het probleem met sommige quests. Je kunt het beeld niet centreren omdat waarschijnlijk de quest gebugged isroberto250b schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:36:
[...]
Als je als de quest hebt geactiveerd kun je met je muis op de questballon drukken, dan centreert het beeld om wat je zoekt ook kun je op het boekje drukken op de questballon voor wat tips. misschien is dit niet op een hogere moeilijkheidsgraad.
Ja klopt, dit wist ik, maar zelfs dan is het soms nog lastig, bijvoorbeeld die opdracht waar je een wilde hond (wolf) moet zoeken, is vrij lastig, is me ook nog maar 1x gelukt (en dat was in een kleine stad).roberto250b schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:36:
[...]
Als je als de quest hebt geactiveerd kun je met je muis op de questballon drukken, dan centreert het beeld om wat je zoekt ook kun je op het boekje drukken op de questballon voor wat tips. misschien is dit niet op een hogere moeilijkheidsgraad.
Die heb ik ook gehad. Eerst had ik allemaal abracadabra tekst vervolgens was mijn brandweer de politie en de politie was de brandweer. paar keer heen en weer tussen oude en nieuwe wereld kwam het allemaal weer goed te staan. Dit was ook vlak na het inladen van een safe en heb het idee dat de game dan nog wat in de war is af en toe. Wel lastig want ik krijg vrijwel direct een brand en moest dus op politie bureau klikken om de brandweer uit te sturenSj44k13 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:10:
Nog een mooie bug: bij mijn brandweer werken volunteer nurses

Joever schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:44:
[...]
Dit is dus het probleem met sommige quests. Je kunt het beeld niet centreren omdat waarschijnlijk de quest gebugged is
Ik heb hier zelf gelukkig nog geen last van gehad. meestal liepen er genoeg beesten die ik zocht.Reinder83 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:05:
[...]
Ja klopt, dit wist ik, maar zelfs dan is het soms nog lastig, bijvoorbeeld die opdracht waar je een wilde hond (wolf) moet zoeken, is vrij lastig, is me ook nog maar 1x gelukt (en dat was in een kleine stad).
De politie kan ook prima met een brandslang overweg toch? Sterker nog je zou de bewoners ook moeten kunnen oproepen om met een emmertje in een rij naar de rivier te gaan staan.SMD007 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:24:
[...]
Die heb ik ook gehad. Eerst had ik allemaal abracadabra tekst vervolgens was mijn brandweer de politie en de politie was de brandweer. paar keer heen en weer tussen oude en nieuwe wereld kwam het allemaal weer goed te staan. Dit was ook vlak na het inladen van een safe en heb het idee dat de game dan nog wat in de war is af en toe. Wel lastig want ik krijg vrijwel direct een brand en moest dus op politie bureau klikken om de brandweer uit te sturen
[ Voor 9% gewijzigd door roberto250b op 24-04-2019 16:55 ]
Ik speel het met een ryzen 5 2400G. Uiteraard geen hoge settings maar prima te doen!Ascension schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:22:
Iemand enig idee of dit spel een beetje vloeiend loopt op een iMac 5K uit 2014 (i7 4.0 GHz CPU (4790K), Radeon R9 M295X 4GB GPU, 24GB ram en SSD). Uiteraard in Windows 10 dualboot.
Zou je even moeten kijken hoe dat vergelijkt met jouw setup.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Waarom besteed je all productie niet uit aan andere eilanden nu je je workforce kan verdelen?SMD007 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:24:
Paar screens van mijn huidige stad. Was even flink puzzelen vooral met treinen overal te laten komen, maar het is toch behoorlijk gelukt. Nu nog fixen dat ik genoeg olie krijg want zit nu met een behoorlijk te kort.
dat scheelt toch heel wat aan ruimte
Klein dingetje: kun je nergens zien hoeveel opslagruimte je op een eiland hebt? Je warenhuizen tonen de extra opslagruimte in de haven niet.
Draait op een i7 920 (overclocked naar 3.6 GHz) met een Radeon 7950 prima op 1080p medium. Die processor is uit 2008 en de videokaart uit 2012Ascension schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:22:
Iemand enig idee of dit spel een beetje vloeiend loopt op een iMac 5K uit 2014 (i7 4.0 GHz CPU (4790K), Radeon R9 M295X 4GB GPU, 24GB ram en SSD). Uiteraard in Windows 10 dualboot.
[ Voor 3% gewijzigd door Cobiwan op 25-04-2019 00:13 ]
Gé Brander schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:50:
Ik heb een traderoute gemaakt en hij blijft maar op paused staan. Klikken op het icoontje heeft geen zin. Wat mis ik hier?

Dank, maar dat icoon bedoelde ik ook. Als ik daar op klik gebeurt er niets, geen melding wat er fout is, gewoon niets. Vandaar mijn vraag.
Edit:
Ok, duidelijker nu. Je moet in het traderoutescherm dus aangeven wat je wil laden en lossen. Ik was wat in de verwarring omdat je ook gewoon wat in het schip kan gooien in een ander scherm.
Ben nog niet helemaal blij met de user interface. Als er iets spaak loopt is het niet makkelijk om te achterhalen wat er nou gedaan moet worden om dat op te lossen.
Stug volhouden maar.
[ Voor 38% gewijzigd door Gé Brander op 25-04-2019 00:41 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dat zie je door op je haven te klikken. Als je met de cursor over de goederen gaat zie je allerlei info.migchiell schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:33:
Klein dingetje: kun je nergens zien hoeveel opslagruimte je op een eiland hebt? Je warenhuizen tonen de extra opslagruimte in de haven niet.
Omdat ook een logistieke ellende wordtjeppekroezen schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:15:
[...]
Waarom besteed je all productie niet uit aan andere eilanden nu je je workforce kan verdelen?
dat scheelt toch heel wat aan ruimte
Het is natuurlijk wel denk ik de next step, maar ik heb ook nog redelijk wat ruimte over in 1 van de hoeken van het eiland. daar zou ik ook nog naar kunnen uitbouwen.

Dat wordt een paar huizen slopen en een flinke stedenbouwkundige ingreep haha..

Ik zit er een beetje mee hoe om te gaan met de pollution op mijn eiland. Is de enigste optie echt alle productie verhuizen? Elektriciteitscentrales heb je dus toch nodig.Grimmie187 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:49:
Fuck, de Engineers hebben ook stroom nodig later? As in: een energiecentrale in de directe omgeving om aan hun behoefte te voldoen? En die centrale moet bevoorraad worden met een spoorlijn, dat past natuurlijk niet in mijn standaard Anno bewoners layout..![]()
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hmm, ja daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Mijn vervuilende industrie zit sowieso al iets te dicht bij mijn inwoners (-4 happiness o.i.d.) maar de elektriciteitscentrale vervuilt dus ook? In dat geval ontkom je er inderdaad niet aan als deze midden in je woonwijken moeten worden geplaatst..fsfikke schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:00:
[...]
Ik zit er een beetje mee hoe om te gaan met de pollution op mijn eiland. Is de enigste optie echt alle productie verhuizen? Elektriciteitscentrales heb je dus toch nodig.
Dit hebben ze erin gedaan zodat je bepaalde keuzes moet maken en niet zomaar alles kan doen puur omdat je bakken met geld hebt.micmulder schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:24:
Noob vraag; wat maakt eigenlijk de influence uit?
hier devblog met de uitleg over hoe of wat met influence: https://www.anno-union.com/en/pretty-influential/
Ben ik ook benieuwd naar, ik hoop en verwacht dat dit ergens in de loop van de middag zal zijn.Baelrog schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:58:
Vandaag kwam er een patch uit, iemand een idee hoe laat ?
Ik ben begonnen met een tweede stad voor staal en wat farms toen een eiland met farms maar het ziet er naar uit dat ik naar een extra farm eiland moet en dan mijn tweede stad vol op fabrieken zettenfsfikke schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:00:
[...]
Ik zit er een beetje mee hoe om te gaan met de pollution op mijn eiland. Is de enigste optie echt alle productie verhuizen? Elektriciteitscentrales heb je dus toch nodig.
Nickname KasPlantje.
Ik speel het spel op een XPS13 met een i7-8550U, 16GB, Intel iGPU UHD 620 op 1920x1080 en zelfs dat gaat nog best vlot. Wel alles op Low uiteraardAscension schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:22:
Mijn New World eilanden zijn ontzettend slecht geoptimaliseerd, dus daar gaat nog flink wat werk in zitten.
XBL: Plank268
Grote voordelen ten opzichte van 1404 vind ik dat je wat vrijer bent in waar je kan bouwen en niet gelimiteerd bent aan marketplaces en warehouses. Ook dat de needs die door bouwen wordt verwerft zoals markten en scholen/kerk door je road connecties wordt bepaald en niet een radius.
Ander groot voordeel is dat je gebouwen kan verplaatsen, kosteloos als je dat zo instelt.
maar je inkomen en aantal bewoners blijft een heel variabel nummer en kan de ene moment veel hoger zijn dan een minuut later en dat is soms nog wel een beetje vremd,
wel een heel leuk spel verder, maar ook een waar je behoorlijk wat tijd in moet steken om wat te bereiken.
Er is een achievement om t5 te bereiken met enkel charter routes, dus ik ga npg niet met trade route proberen
Ja, daar kwam ik een week geleden al achter.Grimmie187 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:49:
Fuck, de Engineers hebben ook stroom nodig later? As in: een energiecentrale in de directe omgeving om aan hun behoefte te voldoen? En die centrale moet bevoorraad worden met een spoorlijn, dat past natuurlijk niet in mijn standaard Anno bewoners layout..![]()
Uiteindelijk heb ik het opgelost door de ingenieurs die ik al had te downgraden en elders opnieuw te beginnen waar ik veel makkelijker een energiecentrale en verbinding kon maken. Hou er verder wel rekening mee dat je genoeg olie hebt. Je hebt flink wat nodig voor meerdere energiecentrales. Verder is de aanvoer soms waardeloos waardoor eentje opeens tijdelijk zonder komt te zitten. Als het kan, hou de spoorlijnen dan zo kort als mogelijk. Je zou misschien zelfs moeten overwegen om je ingenieurs/investeerders wijk vlak bij de oliehaven te bouwen en pal ernaast een productiedistrict op een aparte energiecentrale.
Constant en het is hopeloos.AntiChrist7 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:24:
Iemand anders problemen met trade routes uit de new world naar de old worl? Ik laat silk charteren, maar dat komt nooit toe want het blijft zich maar opstapelen in mijn old world, dus moet ik het manueel doen. Ik heb geen idee waarom
Voor katoen heb ik 50% overproductie van een tweede eiland gehaald. Gewoon twee eilanden die elk twee stoomschepen hebben die 300t per schip vervoeren. Heb nu 1500t katoen in opslag op mijn hoofdeiland.
Rum is voor mij veel problematischer omdat ik eigenlijk waardeloze eilanden heb op de nieuwe wereld. Daar ontzeg ik de ambachtslieden regelmatig maar zodat de ingenieurs nog steeds hebben. In principe heb ik eindelijk genoeg invloedspunten voor een tweede rumeiland, maar daar moet ik nog aan toe komen. Verder zit ik dan weer heel erg krap qua invloedspunten voor alle schepen. Ben ook bezig om heel veel productie naar een speciaal productie eiland te verplaatsen en mijn hoofdeiland vol te bouwen.
[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-04-2019 11:40 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik merk dat de ijzerwarenfabrieken geen pretje zijn voor de huidige bewoners, en heb ruimte nodig voor de investors die er straks bijkomen. Dat wordt slopen
Kennelijk rond 1 uur vanmiddagSMD007 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:51:
[...]
Dit hebben ze erin gedaan zodat je bepaalde keuzes moet maken en niet zomaar alles kan doen puur omdat je bakken met geld hebt.
hier devblog met de uitleg over hoe of wat met influence: https://www.anno-union.com/en/pretty-influential/
[...]
Ben ik ook benieuwd naar, ik hoop en verwacht dat dit ergens in de loop van de middag zal zijn.
just a quick update regarding the exact release timing: We will release the patch tomorrow, April 25th at 1 pm CET simultaneously on Uplay, Steam and Epic Store.
Maar zorgt een energiecentrale ook voor vervuiling? Zou raar zijn aangezien je deze noodgedwongen midden in je woonwijk moet plaatsen..DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:36:toon volledige bericht
[...]
Ja, daar kwam ik een week geleden al achter.
Uiteindelijk heb ik het opgelost door de ingenieurs die ik al had te downgraden en elders opnieuw te beginnen waar ik veel makkelijker een energiecentrale en verbinding kon maken. Hou er verder wel rekening mee dat je genoeg olie hebt. Je hebt flink wat nodig voor meerdere energiecentrales. Verder is de aanvoer soms waardeloos waardoor eentje opeens tijdelijk zonder komt te zitten. Als het kan, hou de spoorlijnen dan zo kort als mogelijk. Je zou misschien zelfs moeten overwegen om je ingenieurs/investeerders wijk vlak bij de oliehaven te bouwen en pal ernaast een productiedistrict op een aparte energiecentrale.
[...]
Constant en het is hopeloos.
Voor katoen heb ik 50% overproductie van een tweede eiland gehaald. Gewoon twee eilanden die elk twee stoomschepen hebben die 300t per schip vervoeren. Heb nu 1500t katoen in opslag op mijn hoofdeiland.
Rum is voor mij veel problematischer omdat ik eigenlijk waardeloze eilanden heb op de nieuwe wereld. Daar ontzeg ik de ambachtslieden regelmatig maar zodat de ingenieurs nog steeds hebben. In principe heb ik eindelijk genoeg invloedspunten voor een tweede rumeiland, maar daar moet ik nog aan toe komen. Verder zit ik dan weer heel erg krap qua invloedspunten voor alle schepen. Ben ook bezig om heel veel productie naar een speciaal productie eiland te verplaatsen en mijn hoofdeiland vol te bouwen.
Verder zijn de New World eilanden echt dramatisch idd. Ik heb eerst de hele map verkend per schip om erachter te komen dat ieder eiland eigenlijk even k*t is. Wie heeft bedacht om op ieder New World eiland een mega amazone rivier te plaatsen? Er zijn in deze Anno toch geen productions meer die rivier nodig hebben zoals in 1404?..
Voor lastige inter world goederen koop ik nu maar gewoon alles via trading op mijn hoofdeiland, kan wel prijzig worden maar dan blijven de voorraden tenminste stabiel..
[ Voor 4% gewijzigd door Grimmie187 op 25-04-2019 11:49 ]
Ik heb daar nog geen problemen mee gehad. Heb de meeste charters OW-NW ondertussen wel vervangen door eigen schepen. Maar in het begin liep dat prima.AntiChrist7 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:24:
Iemand anders problemen met trade routes uit de new world naar de old worl? Ik laat silk charteren, maar dat komt nooit toe want het blijft zich maar opstapelen in mijn old world, dus moet ik het manueel doen. Ik heb geen idee waarom
Ik mis vooral een Pauze-knop waarmee je toch nog handelingen kan uitvoeren... Zeker als je op het niveau Engineers/elektriciteit aanbeland bent en je wilt wat gaan verbouwen.
Hoewel ik het een geweldig spel vind, stoor ik mij wel wat aan de manier van oorlogvoeren en de Influence regeling... Ik hoop dat de Patch vandaag dit toch wat aanpakt zoals hierboven vermeld wordt.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Volgens mij zat ik op -9 vervuiling voordat ik productiegebouwen ging verplaatsen. Kan me niks schelen want het is de 19de eeuw. Ik heb genoeg ter compensatie.Grimmie187 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:47:
[...]
Maar zorgt een energiecentrale ook voor vervuiling? Zo raar zijn aangezien je deze noodgedwongen midden in je woonwijk moet plaatsen..
Helemaal niks met rivieren nee. De meeste eilanden zijn ook echt dramatisch. Op zich heb ik wel wat eilanden waar je redelijk wat productievelden kwijt kan, maar de vruchtbaarheid is vaak waardeloos bij mij. Ik heb nauwelijks eilanden waar zowel suiker als katoen wil groeien. Dat maakt hopeloos. Volgens mij heeft wel zo ongeveer elk eiland de vruchtbaarheid voor mais. Daar heb ik dus geen ene F aan.Verder zijn de New World eilanden echt dramatisch idd. Ik heb eerst de hele map verkend per schip om erachter te komen dat ieder eiland eigenlijk even k*t is. Wie heeft bedacht om op ieder New World eiland een mega amazone rivier te plaatsen? Er zijn in deze Anno toch geen productions meer die rivier nodig hebben zoals in 1404?..
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, de in en export van OW<>NW kost echt een bak planning, en omdat het onderhevig is aan de snelheid van varen soms super onvoorspelbaar.JanAd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:51:
[...]
Ik heb daar nog geen problemen mee gehad. Heb de meeste charters OW-NW ondertussen wel vervangen door eigen schepen. Maar in het begin liep dat prima.
Ik mis vooral een Pauze-knop waarmee je toch nog handelingen kan uitvoeren... Zeker als je op het niveau Engineers/elektriciteit aanbeland bent en je wilt wat gaan verbouwen.
Hoewel ik het een geweldig spel vind, stoor ik mij wel wat aan de manier van oorlogvoeren en de Influence regeling... Ik hoop dat de Patch vandaag dit toch wat aanpakt zoals hierboven vermeld wordt.
Vooral late-game (investors) stijgen je inkomsten gigantisch, incl een klein beetje meer influence. Dat maakt spelen wel een stuk makkelijk. En inderdaad, ze zuipen koffie alsof hun leven ervan af hangt - net als real life.
Btw: de patch van vandaag zal vrijwel geen significante impact maken op je huidige game, los van dat je visitor harbor +50% meer oplevert. Ik hoop dat ze deze week een beetje een roadmap maken over wat ze willen aanpakken, zodat we wat meer duidelijkheid hebben.
Wat betreft centrales voor elektriciteit voor Engineers / Investors: Je zal, zelfs als je alle pollution-voorzieningen van je main eiland hebt verplaatst, altijd wel een vorm van pollution overhouden om die reden. Kunst is om die dan weer rond de -1 / -2 te houden, iig op ±20k inwoners.
De Oil Power Plant zorgt voor -15 attractiveness. Volgens mij maakt het uberhaupt niet uit of het nu in een woonwijk staat of verderop. Het heeft gewoon invloed op je hele eiland. Zoals dit met Anno 2070 is. Of heb ik het fout?Grimmie187 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:47:
[...]
Maar zorgt een energiecentrale ook voor vervuiling? Zou raar zijn aangezien je deze noodgedwongen midden in je woonwijk moet plaatsen..
Volgens mij kun je alle vormen van pollution of vulgarity letterlijk aan de andere kant van je eiland hebben, je citizens zullen er altijd over klagen.Sacul schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:57:
[...]
De Oil Power Plant zorgt voor -15 attractiveness. Volgens mij maakt het uberhaupt niet uit of het nu in een woonwijk staat of verderop. Het heeft gewoon invloed op je hele eiland. Zoals dit met Anno 2070 is. Of heb ik het fout?
Volgens mij is het net als een pub, school, etc. Het moet in de buurt van je woonhuizen staan toch?Sacul schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:57:
[...]
De Oil Power Plant zorgt voor -15 attractiveness. Volgens mij maakt het uberhaupt niet uit of het nu in een woonwijk staat of verderop. Het heeft gewoon invloed op je hele eiland. Zoals dit met Anno 2070 is. Of heb ik het fout?
Zo niet heb ik net mijn hele woonwijk voor niets op de schop gegooit..
Die snap ik wel maar de stroom behoefte van je inwoners wordt toch alleen vervuld als een centrale in de buurt staat?JanAd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:04:
Vervuiling is per eiland, maakt niet uit waar het gebouw staat
Ik had het over je opmerking over vervuiling. Wat dus niet uitmaakt waar het op je eiland staat, vervuiling krijg je sowieso.
Ja, ik bedoelde ook wat @Sacul zegt.Grimmie187 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:06:
[...]
Die snap ik wel maar de stroom behoefte van je inwoners wordt toch alleen vervuld als een centrale in de buurt staat?
Vervuiling is per eiland ongeacht waar je iets zet. Maar gebouwen hebben idd een influence-zone.
Is er eigenlijk een manier om oorlogen te voorkomen? Ik kreeg het gisteren aan de stok met Beryl en leed teveel verliezen. Dus maar ff een saved game geladen, de alliantie met Qing opgezegd en proberen op een beter blaadje bij Beryl te geraken door Quests ofzo?
Ik heb verspreid over mijn eilanden mensen zitten die iets extra's kunnen (priester, handelaar etc)
Als ik een expeditie start en een schip selecteer, dan kan ik die niet toewijzen. Is daar een slimmigheidje voor?
Vind het nog wel heel erg zoeken in de menutjes, maar dat is misschien omdat ik Anno 1404 in mn achterhoofd heb wat voor mijn gevoel veel simpeler lijkt qua menu structuur en gameplay.
Weet het niet zeker, maar staat eens het expeditie menu als je in de andere wereld bent?mike0001 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:16:
even een expeditie vraagje.
Ik heb verspreid over mijn eilanden mensen zitten die iets extra's kunnen (priester, handelaar etc)
Als ik een expeditie start en een schip selecteer, dan kan ik die niet toewijzen. Is daar een slimmigheidje voor?
Als je bij diplomacy kijkt zie je per tegenspeler een getal onder hun avatar staan. Zodra dit getal iets van 20 of lager wordt heb je kans op oorlog. Dit getal gaat idd weer omhoog door quests te doen voor die speler (of giften/complimenten via het diplomacy scherm).JanAd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:13:
[...]
Ja, ik bedoelde ook wat @Sacul zegt.
Vervuiling is per eiland ongeacht waar je iets zet. Maar gebouwen hebben idd een influence-zone.
Is er eigenlijk een manier om oorlogen te voorkomen? Ik kreeg het gisteren aan de stok met Beryl en leed teveel verliezen. Dus maar ff een saved game geladen, de alliantie met Qing opgezegd en proberen op een beter blaadje bij Beryl te geraken door Quests ofzo?
Dat is niet wat ik bedoel.AceAceAce schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:30:
[...]
Weet het niet zeker, maar staat eens het expeditie menu als je in de andere wereld bent?
Als je een expeditie krijgt voorgeschoteld, moet je een schip erbij zoeken. Ik heb in meerdere warehouses mensen zitten die een positieve boost kunnen geven aan een expeditie. bijvoorbeeld iemand die diplomatiek is of geloofachtig etc etc.
Ik zoek dus een functie dat ik niet alleen mijn schip kan zoeken maar ook waar die mensen zich bevinden in de warehouses.
ik hoopte dat dit via het expeditie menu zou kunnen (of ik snap je antwoord niet goed. Kan natuurlijk ook)
Je kunt na het kiezen van het schip ook nog het eiland wisselen (zit een knop naast de naam van het eiland). Ik denk alleen niet dat je goederen/items van meerdere eilanden op die manier kunt verzamelen.mike0001 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:33:
[...]
Dat is niet wat ik bedoel.
Als je een expeditie krijgt voorgeschoteld, moet je een schip erbij zoeken. Ik heb in meerdere warehouses mensen zitten die een positieve boost kunnen geven aan een expeditie. bijvoorbeeld iemand die diplomatiek is of geloofachtig etc etc.
Ik zoek dus een functie dat ik niet alleen mijn schip kan zoeken maar ook waar die mensen zich bevinden in de warehouses.
ik hoopte dat dit via het expeditie menu zou kunnen (of ik snap je antwoord niet goed. Kan natuurlijk ook)
Wel kun je het schip toewijzen maar de expeditie niet direct starten. Dan kun je nog handmatig het schip selecteren en de goederen/items op laten halen, en daarna de expeditie starten.
Een andere optie is natuurlijk om al die items te transporteren naar 1 eiland, zodat je voor expedities niet meerdere eilanden langs moet gaan om spullen te verzamelen.
zie: https://forums.ubi.com/sh...tch-Notes-April-25th-2019
[ Voor 25% gewijzigd door SMD007 op 25-04-2019 13:53 ]
In de sandbox (speel eigenlijk alleen maar sandbox) kan ik op geen enkele mogelijkheid schepen verkopen.
Als ik op het (niet klikbare) dollar teken klik staat er "je kan in een harbor je schepen verkopen"
Als ik dan bij een warehouse, botenbouwer of whatever sta.... blijft mijn dollar teken niet klikbaar.
Wat doe ik verkeerd? Of kan het pas in een latere tier? (ik ben op tier 3 momenteel)
Tenminste dat heb ik al een paar keer gedaan 😊
In de campaign leer je hoe je dit moet doen. je schip varen naar een a.i. haven (neutral a.i. bijv) en dan kan je op de sell ship button klikkenmike0001 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:05:
Nog een vraagje.
In de sandbox (speel eigenlijk alleen maar sandbox) kan ik op geen enkele mogelijkheid schepen verkopen.
Als ik op het (niet klikbare) dollar teken klik staat er "je kan in een harbor je schepen verkopen"
Als ik dan bij een warehouse, botenbouwer of whatever sta.... blijft mijn dollar teken niet klikbaar.
Wat doe ik verkeerd? Of kan het pas in een latere tier? (ik ben op tier 3 momenteel)
Ah tuurlijk.... dom van me. Dacht dat het ook via je eigen haven konBaelrog schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:12:
[...]
In de campaign leer je hoe je dit moet doen. je schip varen naar een a.i. haven (neutral a.i. bijv) en dan kan je op de sell ship button klikken

In de krant staat er ook bij om welk eiland het gaat. Misschien is het een ander eiland. Of misschien heb je een of meer huizen buiten de range van je market gebouwd?Sacul schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:57:
Raar, ik krijg nu steeds berichten in de krant dat producten niet beschikbaar zijn in de stad. Maar alles is boven de 400t in de warenhuizen...
Ik heb hetzelfde probleem, en zorgt min of meer steevast voor algehele malaise. Zoals dat er geen kleding is op mijn hoofdeiland (400ton) of dat er geen pub is. Soms komt dat doordat er ergens, toevallig één huisje nét niet de pub kan bereiken (balkje 99% vol).Sacul schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:31:
Het gaat om mijn hoofdeiland. Ik heb al meerdere malen gecontroleerd maar kan geen huis vinden dat niet de volle 100% markt heeft. Toch maar blijven doorzoeken anders...
Hoe dan ook, dat hele propagande-ding + krant vind ik totaal niet functioneren.
Met de cashflow gaat het wel hard zeg. Zit nu al aan de 12 miljoen. Stroomt maar binnen.
edit: Misschien kijk ik eroverheen maar alle huizen zijn toch goed verbonden met markten?

[ Voor 36% gewijzigd door Sacul op 25-04-2019 17:16 ]
Ik vind ook nergens terug hoe ik kan zien welk versie nummer ik heb.
Maar je kunt dus op dat dobbelsteentje drukken voor de volgende items.. Dus ik maar drukken en drukken en net zo lang wachten totdat ik de grondstof zag die ik nodig had.. Totdat ik zag dat ik nog maar 600K over had.. oeps! Wist even niet dat elke keer dobbelen gewoon geld kost en volgens mij zelfs steeds verdubbeld! Hahaha dure les!
Nu daarmee begonnen, inmiddels bijna Artisans bereikt met 1 hoofdeiland en een farmeiland. Als ik de laatste posts zo lees over electriciteit en Engineers dan krijg ik nog genoeg uitdagingen straks
Nu vroeg ik me af voor degenen die al bij Engineers/Investors zijn: wat is (mits je inderdaad 1 hoofdeiland hebt met Engineers/Investors) de laagste Tier die je nog gebruikt op het daadwerkelijke hoofdeiland? Zijn er nog farmers en workers of zijn die allemaal op andere eilanden?
Loont het nog om die weg te halen zodat je bepaalde voorzieningen kan skippen?
Ben benieuwd wat jullie ervaringen daarmee zijn.
Je kan als je engineers hebt mensen verdelen over je eilanden.
op die manier kan je je hoofdeiland zoveel mogelijk mensen laten wonen, en die werken dan op het andere eiland.
zo kan je zo goed als alle prductiegebouwen verplaatsen naar je farm eiland(en).
en het scheelt weer dat je niet een bevolking hoeft te onderhouden op je farm eilanden.
Hoe verdeel je dit?jeppekroezen schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:51:
@Tomcat84
Je kan als je engineers hebt mensen verdelen over je eilanden.
op die manier kan je je hoofdeiland zoveel mogelijk mensen laten wonen, en die werken dan op het andere eiland.
zo kan je zo goed als alle prductiegebouwen verplaatsen naar je farm eiland(en).
en het scheelt weer dat je niet een bevolking hoeft te onderhouden op je farm eilanden.
Zit nu op 6k inwoners met een income van +7k, dit schommelt wel heel erg naar soms 4k..
De Commuter pier bouwen (op elk eiland)
De verdeling gaat vanzelf zodra je de Pier gebouwd hebt op de eilanden waar je bevolking nodig hebt of wil delen.Commuter Pier - Enables the transfer of workforce between two or more islands. - 25000 Credits, 50 Steel Beam, 40 Window, 30 Reinforced Concrete
(Enkel voor de Oude Wereld zover ik weet)
Dankjewel, klinkt logisch inderdaad. Ik liep net tegen de max van mijn eiland aan!JanAd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:43:
[...]
De Commuter pier bouwen (op elk eiland)
[...]
De verdeling gaat vanzelf zodra je de Pier gebouwd hebt op de eilanden waar je bevolking nodig hebt of wil delen.
(Enkel voor de Oude Wereld zover ik weet)
Ah , ja. Als je de commuter pier hebt gebouwd, dan kun je je workforce inderdaad verdelen over alle eilanden met een commuter pier. Wat ik heb gedaan is gaandeweg een eiland gemaakt met zoveel mogelijk farmers (uiteindelijk ook workers, omdat staal belangrijk blijft), en mijn main eiland mondjesmaat heb geupgrade naar overwegend artisans met een harde kern van engineers + investors, Een van de grote voordelen is dat je na een tijdje je bierproductie (veel land nodig) en je zeep en worstfabrieken kan verplaatsen naar een ander eiland (veel 'vulgarity' debuffs). Als je helemaal alles weg wil hebben kun je ook je staalproductie weghalen, tegen de pollution. Zo kan je je eiland helemaal shiny maken, zonder veel happiness debuffs, en heb je meer kans dat je speciale gasten op bezoek krijgt via je tourist harbor.Tomcat84 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:55:
Heb de campagne afgerond. Kreeg richting het eind al meer de indruk (ook dankzij wat hints uit dit topic) dat ik daarna waarschijnlijk niet door wilde gaan maar overnieuw wilde beginnen met een sandbox. Heb daarom niet meer de push gemaakt om nog van Artisans naar Engineers te gaan maar gekozen om dat te bewaren voor sandbox.
Nu daarmee begonnen, inmiddels bijna Artisans bereikt met 1 hoofdeiland en een farmeiland. Als ik de laatste posts zo lees over electriciteit en Engineers dan krijg ik nog genoeg uitdagingen straks
Nu vroeg ik me af voor degenen die al bij Engineers/Investors zijn: wat is (mits je inderdaad 1 hoofdeiland hebt met Engineers/Investors) de laagste Tier die je nog gebruikt op het daadwerkelijke hoofdeiland? Zijn er nog farmers en workers of zijn die allemaal op andere eilanden?
Loont het nog om die weg te halen zodat je bepaalde voorzieningen kan skippen?
Ben benieuwd wat jullie ervaringen daarmee zijn.
heb net de verhaallijn afgerond en wil ook overnieuw beginnen want vindt het nu allemaal te onoverzichtelijk qua transportroutes om productie van een eiland af te halen (of af te laten)Mday schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:07:
[...]
Ah , ja. Als je de commuter pier hebt gebouwd, dan kun je je workforce inderdaad verdelen over alle eilanden met een commuter pier. Wat ik heb gedaan is gaandeweg een eiland gemaakt met zoveel mogelijk farmers (uiteindelijk ook workers, omdat staal belangrijk blijft), en mijn main eiland mondjesmaat heb geupgrade naar overwegend artisans met een harde kern van engineers + investors, Een van de grote voordelen is dat je na een tijdje je bierproductie (veel land nodig) en je zeep en worstfabrieken kan verplaatsen naar een ander eiland (veel 'vulgarity' debuffs). Als je helemaal alles weg wil hebben kun je ook je staalproductie weghalen, tegen de pollution. Zo kan je je eiland helemaal shiny maken, zonder veel happiness debuffs, en heb je meer kans dat je speciale gasten op bezoek krijgt via je tourist harbor.
Ja, dat had ik ook, maar dat is gewoon de ontdekkingstocht. Paar uurtjes (aankloten) later is het allemaal wel te doen.Reloader schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:16:
[...]
heb net de verhaallijn afgerond en wil ook overnieuw beginnen want vindt het nu allemaal te onoverzichtelijk qua transportroutes om productie van een eiland af te halen (of af te laten)
De krant en propaganda vind ik juist heel fijn werken. Als ik weer eens een fout heb gemaakt tijdens het bouwen of een gebouw vergeten ben dan krijg je een duidelijke waarschuwing in de krant. Als leuke bonus vervang ik het artikel door een blije mensen of verbruik toch eens niet zoveel artikel.Mday schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:44:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, en zorgt min of meer steevast voor algehele malaise. Zoals dat er geen kleding is op mijn hoofdeiland (400ton) of dat er geen pub is. Soms komt dat doordat er ergens, toevallig één huisje nét niet de pub kan bereiken (balkje 99% vol).
Hoe dan ook, dat hele propagande-ding + krant vind ik totaal niet functioneren.
Paar uurtjes is wel een understatement haha. Ik wilde "even" na het eten wat nieuws starten. Vervolgens was het 10 uur....Mday schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:18:
[...]
Ja, dat had ik ook, maar dat is gewoon de ontdekkingstocht. Paar uurtjes (aankloten) later is het allemaal wel te doen.
Anoniem: 1044053
Start je het spel via de snelkoppeling en start Steam en/of Ubisoft niet? Dan heb je andere save games als dat Steam en/of Ubisoft wel aan staat.
Je krijgt al aparte save als je gewoon een andere char naam kiest. Je krijgt dan per char name een save. Snap het nut dus niet helemaal.Anoniem: 1044053 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:22:
Tip:
Start je het spel via de snelkoppeling en start Steam en/of Ubisoft niet? Dan heb je andere save games als dat Steam en/of Ubisoft wel aan staat.
Wordt aan gewerkt of is in elk geval bekent dus ik verwacht dat er een fix komt: https://www.anno-union.com/en/we_just_cant_get_enough/AntiChrist7 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:49:
Ik krijg het wel op mijn heupen van schepen die moedwillig de pirate base binnenvaren, ook al staan ze op passive...
To give you a bit insight in what we are currently looking at: Right now, we are sitting together with the team and talk through various feedback points raised by the community. For the next balancing update, we have our eye on topic such as influence, royal taxes, ship balance and ship AI behavior. As soon as we know what we exactly going to do in the next patch, we will keep you updated here in the Anno Union
[ Voor 23% gewijzigd door SMD007 op 26-04-2019 11:21 ]
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Niet alleen tijdens de campagne.Riqy schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:42:
Ben er tijdens de campaign achter gekomen dat schepen sowieso een beetje vreemde eigen wil hebben soms, ook als je ze ergens heen stuurt...
Ik ben opnieuw moeten starten van level omdat mijn handelsroute precies door een piraten nest ging... en mijn schepen dus keer op keer kapot geschoten werden.
Had nog niet genoeg schepen en vuurkracht om er wat aan te doen helaas
In de traderoute venster kan je aan de rand van de map de route verslepen daarmee kan je voorkomen dat ze dus langs de piraten varenmike0001 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:53:
[...]
Niet alleen tijdens de campagne.
Ik ben opnieuw moeten starten van level omdat mijn handelsroute precies door een piraten nest ging... en mijn schepen dus keer op keer kapot geschoten werden.
Had nog niet genoeg schepen en vuurkracht om er wat aan te doen helaas
Daar kwam ik te laat achter inderdaad. Toen was ik alweer opnieuw begonnen.SMD007 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:06:
[...]
In de traderoute venster kan je aan de rand van de map de route verslepen daarmee kan je voorkomen dat ze dus langs de piraten varen
Wat ik trouwens wel jammer vind, is dat je geen layout kan zien van je eilanden als je een nieuw spel begint. Het is erg random als je een nieuw eiland wil. Zou fijn zijn als je kan kiezen hoe je eiland eruit ziet