AMD RX Vega Ervaringen topic

Pagina: 1 ... 8 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het geluid komt heel specifiek bij de stroomaansluiting weg. Ik heb nu in wattman de power draw op -45 gezet en nu tijdens het gamen worden ongeveer 6 lampjes rood en hoor ik het geluid niet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Is dit niet gewoon coil whine? Mij staat ook iets bij dat het soms ook optreed door een bepaalde combinatie van GPU en voeding.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik weet niet precies wat het is. Het is hoor/stoorbaar genoeg tijdens het gamen, een zoemend geluid alsof er een vlieg vlakbij mijn oor vliegt.

[ Voor 138% gewijzigd door MrVegeta op 15-09-2017 17:13 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Kan iemand voor mij bevestigen of Wattman, als je p6 als min & max instelt met een custom voltage, het voltage van p7 toch gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door foppe-jan op 15-09-2017 19:17 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 17-09 15:54
foppe-jan schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:57:
Kan iemand voor mij bevestigen of Wattman, als je p6 als min & max instelt met een custom voltage, het voltage van p7 toch gebruikt?
Ja. Nee. ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Vreemd. 17.9.1?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zoo, morgen komt mijn 1440p monitor eraan. Can't wait :P
Volgende stap, watercooling opties onderzoeken. Er zijn nog heeel weinig AIO RX Vega opties en diegenen die er zijn.. no way dat ik er 1 kies met slechts 1 fan. Als ik het goed begrijp wordt aanbevolen om een min. 360mm radiateur te gebruiken bij een kaart die worst case 300W+ trekt. Dat zou dan equivalent zijn aan een AIO met 3 120mm fans.. nou dat is misschien ook weer overkill..
Staat soort van beschreven al in deze thread maar is geen simpel antwoord op. Sowieso wordt aangeraden om niet dezelfde voltages te gebruiken voor 6 en 7 maar deze op te laten lopen (overigens niet mijn ervaring, bij mij werkte het wel met 2x zelfde voltage). Daarnaast zal je zien dat als je met GPU-Z uitleest, de voltage in S7 bijna niet gehaald wordt; kan een uitleesfout zijn, een fout in wattman, de drivers, of dat daadwerkelijk de power niet kan worden getrokken door de chip.

[ Voor 106% gewijzigd door Lord_Dain op 15-09-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
ja, dat had ik gemerkt, maar is hier niet het probleem. Ik had (met 17.9.1) vanmiddag p6 als min/max ingesteld, voltage 800mv (en hbm voltage ook), p7 inactief met als voltage 950mv.
Daadwerkelijk voltage (hwinfo) -> 925mv.
Daarna p7 als min/max ingesteld, voltage van p7 verlaagd naar 800mv -> 875mv (hwinfo).

(En 800mv vindt hij overduidelijk veel te laag, om redenen die me ontgaan. Iemand toevallig al gekeken of je dat met WattTool wel af kunt dwingen, mss als je een van de lagere powerstates gebruikt?)

[ Voor 24% gewijzigd door foppe-jan op 15-09-2017 23:14 ]

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
foppe-jan schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:11:
ja, dat had ik gemerkt, maar is hier niet het probleem. Ik had (met 17.9.1) vanmiddag p6 als min/max ingesteld, voltage 800mv (en hbm voltage ook), p7 inactief met als voltage 950mv.
Daadwerkelijk voltage (hwinfo) -> 925mv.
Daarna p7 als min/max ingesteld, voltage van p7 verlaagd naar 800mv -> 875mv (hwinfo).

(En 800mv vindt hij overduidelijk veel te laag, om redenen die me ontgaan. Iemand toevallig al gekeken of je dat met WattTool wel af kunt dwingen, mss als je een van de lagere powerstates gebruikt?)
ik dacht dat de hard limit 900mv was.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
GuardMoony schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:57:
[...]

ik dacht dat de hard limit 900mv was.
Ik heb wel een keer 875 gezien maar niet echt kunnen reproduceren. Maar 900 gaat wel altijd goed.
Ik moet nog meer gaan experimenteren met verschillende waardes voor P6 en P7 wellicht dat die combinatie het mogelijk maakt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:28
Eindelijk bericht van Sicomputers gehad, m'n waterblok komt deze kant op *O*
Hopelijk komen er ook snel andere drivers, want op de een of andere manier wil mijn kaart niet meer harder draaien dan ~1120 MHz.
Waterblok -> nieuwe drivers -> power op 11 en eens kijken wat m'n kaart maximaal kan leveren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Razkin schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:38:
Eindelijk bericht van Sicomputers gehad, m'n waterblok komt deze kant op *O*
Hopelijk komen er ook snel andere drivers, want op de een of andere manier wil mijn kaart niet meer harder draaien dan ~1120 MHz.
Waterblok -> nieuwe drivers -> power op 11 en eens kijken wat m'n kaart maximaal kan leveren.
Gratz. Ben al een week aan het wachten op een 120mm rad :( 1x 240mm was toch iets te weinig voor men setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
LOL, sorry, niet netjes van me misschien maar.. zelfs een complete watercooling noob als ik had je dat kunnen vertellen. Voor een RX Vega en Intel i7 6700k werd mij zelfs 360mm + 240mm aangeraden. Een setup met ruim over de 500W aan koelingscapaciteit. Het zou kunnen dat 240+120mm ook nog krap is tbh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Lord_Dain schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:39:
LOL, sorry, niet netjes van me misschien maar.. zelfs een complete watercooling noob als ik had je dat kunnen vertellen. Voor een RX Vega en Intel i7 6700k werd mij zelfs 360mm + 240mm aangeraden. Een setup met ruim over de 500W aan koelingscapaciteit. Het zou kunnen dat 240+120mm ook nog krap is tbh..
De rad size zegt ook niet alles. Veel hangt van fpi, dikte en fans af. Die 240 kan het nu al koelen. Maar wil toch iets meer er uit halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:39:
Hoe kan dat nou te weinig zijn. Vega alleen is prima te koelen met 1x een 120 rad. Zie ook Vega 64 LC edition die temps zijn meer dan prima. Wat voor een idiote CPU moet je dan wel niet hebben dat een extra 240 rad niet voldoende is om dat koel te houden?

Zelfs mijn R9 295X2 koelt prima met een enkele 120mm rad en die kan 500+ watt verstoken.
Of is het doel dat je de fans en pomp helemaal niet kan horen? want dan kan ik mij er iets bij voorstellen want dan heb je heel weinig airflow en dan heb je wel veel oppervlakte nodig.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Astennu, niet iedereen wil zijn kaart undervolten. Jij weet net zo goed dat de RX Vega peak wattage van 250W + kan trekken en dan heb je daar koeling voor nodig. Kijk eens op tomshardware, daar wordt afgeraden om met 1x 120mm te coolen - temp loopt best op en fan moet hard werken = herrie.
Astennu schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:06:
[...]
Zelfs mijn R9 295X2 koelt prima met een enkele 120mm rad en die kan 500+ watt verstoken.
Of is het doel dat je de fans en pomp helemaal niet kan horen? want dan kan ik mij er iets bij voorstellen want dan heb je heel weinig airflow en dan heb je wel veel oppervlakte nodig.
Dat dus, met een Vega 56/64 kan ik me voorstellen dat je van die fanherrie af wil :P
Bij EWBK kost een setje al snel 400€+ trouwens, beetje duur. Dan maar wat herrie voorlopig.

[ Voor 50% gewijzigd door Lord_Dain op 19-09-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:28:
@Astennu, niet iedereen wil zijn kaart undervolten. Jij weet net zo goed dat de RX Vega peak wattage van 250W + kan trekken en dan heb je daar koeling voor nodig. Kijk eens op tomshardware, daar wordt afgeraden om met 1x 120mm te coolen - temp loopt best op en fan moet hard werken = herrie.

[...]

Dat dus, met een Vega 56/64 kan ik me voorstellen dat je van die fanherrie af wil :P
Bij EWBK kost een setje al snel 400€+ trouwens, beetje duur. Dan maar wat herrie voorlopig.
Daar heb ik het ook niet over zie de R9 295X2. Zet er een goede fan op en zo veel herrie maakt hij niet ondanks dat hij makkelijk zo veel gebruikt als een Vega vol open. Vega LC heb ik zelf niet getest maar als je de reviews bekijkt is die ook niet heel luid. Beetje het fan profiel tweaken en je hebt denk ik een prima stille kaart met een 120 rad. Dus 240 + 120 zou dan in mijn ogen meer dan genoeg moeten zijn voor een CPU en een GPU.

Ja dat is mij ook te gek dan kan je nog beter een Vega LC kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nou ja, zon cooling set kan je nog meenemen naar een nieuw systeem. Vega LC a 900€.. Eewwww..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 09:23
Vega LC kost nog altijd maar 750 euro hoor ;) Of gaan we nu ineens nederlandse prijzen aanhouden... ;)

Ik heb nul klachten over mijn LC, hij maakt niet meer lawaai dan de Palit 1070 jetstream die ik hiervoor had. En de temps blijven zelfs met een balanced profiel onder de 70 graden. En daarbij hoor ik de fan ook nauwelijks. Ik heb nog niet eens gekeken naar een custom fan profiel.

Enige reden die ik kan bedenken om er zelf iets van watercooling op te zetten is een eventuele nog lagere temps voor meer OC ruimte. Maar ja... dan moet je eerst een normale 64 kopen en dan de hele waterkoeling er nog bij kopen... Dan lijkt mij de LC een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Zeara schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:36:
Vega LC kost nog altijd maar 750 euro hoor ;) Of gaan we nu ineens nederlandse prijzen aanhouden... ;)

Ik heb nul klachten over mijn LC, hij maakt niet meer lawaai dan de Palit 1070 jetstream die ik hiervoor had. En de temps blijven zelfs met een balanced profiel onder de 70 graden. En daarbij hoor ik de fan ook nauwelijks. Ik heb nog niet eens gekeken naar een custom fan profiel.

Enige reden die ik kan bedenken om er zelf iets van watercooling op te zetten is een eventuele nog lagere temps voor meer OC ruimte. Maar ja... dan moet je eerst een normale 64 kopen en dan de hele waterkoeling er nog bij kopen... Dan lijkt mij de LC een betere deal.
Nou ja, of je moet je GPU mee willen nemen in een custom loop. Als de LC dat nog als optie had... :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Complete custom loop is dan inderdaad nog wel een optie ja.

Maar dan lijkt mij een 360mm + 240mm rad voor een 6700k en vega wel heel erg overdreven. Maar, dat is weer een iets andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zeara schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:07:
Complete custom loop is dan inderdaad nog wel een optie ja.

Maar dan lijkt mij een 360mm + 240mm rad voor een 6700k en vega wel heel erg overdreven. Maar, dat is weer een iets andere discussie.
In custom loops bestaat er niet zoiets als te veel radiator oppervlak.

Meer oppervlak betekent fans die op een lagere RPM kunnen draaien.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Sure, maar bij elke powerlawverdeling bestaan er diminishing returns, want gaat naar 0/oneindig. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door foppe-jan op 19-09-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Waar kan jij hem kopen in buitenland dan voor dat bedrag? Incl. verzendkosten en omrekening naar €? Goedkoopste die ik zo zie is 700 pond, dan ga je snel over de 800€ heen..
Pfoe, dat vind ik best warm voor waterkoeling. Is het niet zo dat je beneden de 60 graden wilt zitten?
Zeara schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:07:
Daar ben ik het mee eens, denk dat dat met 1 enkele 360mm moet kunnen. Zonder de Vega dan over de 300W te pushen door te willen overklokken natuurlijk. Inderdaad andere offtopic discussie >:)

[ Voor 58% gewijzigd door Lord_Dain op 19-09-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Ik kijk zelf altijd bij mindfactory, al sturen die niet naar NL natuurlijk. Maar ik kijk nu even snel bij caseking, staat er nu eentje voor 715 euro. Ik dacht dat die nog wel naar NL sturen..??

https://www.caseking.de/s...192-mb-hbm2-gcsp-177.html

Geen idee, ik vind het prima zolang de chip maar niet boven de 70 uitkomt ofzo. Wat natuurlijk compleet arbitrair is... Ik kan waarschijnlijk de temperatuur wel laten zakken met een custom fan profiel, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Zeara schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:31:
Ik kijk zelf altijd bij mindfactory, al sturen die niet naar NL natuurlijk. Maar ik kijk nu even snel bij caseking, staat er nu eentje voor 715 euro. Ik dacht dat die nog wel naar NL sturen..??

https://www.caseking.de/s...192-mb-hbm2-gcsp-177.html

Geen idee, ik vind het prima zolang de chip maar niet boven de 70 uitkomt ofzo. Wat natuurlijk compleet arbitrair is... Ik kan waarschijnlijk de temperatuur wel laten zakken met een custom fan profiel, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Als je kunt zou ik die temperatuur wat naar beneden brengen, geruchten gaan dat HBM2 vrij warmte gevoelig is. Misschien dat je met 60 graden betere geheugen snelheden kunt vasthouden. Als overclocken niet interessant is maakt dat natuurlijk niet uit en zou het een prima temp moeten zijn :)

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• GuardMoony
aminam schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:14:
[...]

Als je kunt zou ik die temperatuur wat naar beneden brengen, geruchten gaan dat HBM2 vrij warmte gevoelig is. Misschien dat je met 60 graden betere geheugen snelheden kunt vasthouden. Als overclocken niet interessant is maakt dat natuurlijk niet uit en zou het een prima temp moeten zijn :)
Dat merk je zeker bij watercooling. Als pc van idle komt kan ik gemakkelijk 970MHz op default vega 56 bios selecteren. Maar deze is niet stabiel voor langere tijd te gamen. dan moet ik richting 960MHz.

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Ik had mijn Vega RX56 bij de launch voor de adviesprijs gekocht in Duitsland. Op de bon stond verder geen aanduiding retail of iets anders om het te onderscheiden. Daarom gisteren de stoute schoenen maar aangetrokken en via de website van de webshop verzoek ingediend voor de gratis-games-code met vermelding van factuurnummer. Vanochtend netjes gekregen en via AMD-rewards nu Prey en Sniper Elite 4 als Steam-download gekregen.

Zou officieel niet moeten kunnen natuurlijk, en de winkel had ook kunnen zeggen: "sorry, je hebt de prijs zonder games betaald", maar is toch een mooi mazzeltje.

Bij mijn moederbord - Gigabyte AB350-gaming 3 - was ik juist andersom het haasje omdat ik hem te vroeg gekocht had toen hij net uit was, vanaf een week erna kreeg je een Steam-tegoedbon van €20.

Import van EVs

• Lord_Dain
Op de facturen van overclockers staat altijd 'stand alone' vermeldt.. die vlieger gaat daar dus niet op.

• Luiaard
Het was bij mindfactory, misschien heeft iemand anders er nog iets aan.

Import van EVs

• Zeara
Mindfactory verkoopt voor zo ver ik weet alleen maar pack kaarten, dus met de games. Er wordt op de site nergens een verschil genoemd.

• Luiaard
Dat is dan mooi voor de €409 excl. verzending die ik betaald heb bij launch :)

Import van EVs

• Razkin
aminam schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:14:
[...]

Geen gerucht. Vooral met Ethereum minen zie je forse prestatie verschillen bij verschillende HBM temperaturen.

iRacing Profiel

• Astennu
Luiaard schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:06:
Dat is dan mooi voor de €409 excl. verzending die ik betaald heb bij launch :)
Dat is wel extreem goedkoop. Die van mij zaten meer rond de 450 :'(

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 08:26
Ik heb nog een 550 watt be quiet voeding
Platinum liggen zou dat Ok zijn met een,
64 Vega Lc of toch een 1000 watt aanschaffen.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
17.9.2 is nu te downloaden via de update knop

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Razkin
http://www.guru3d.com/fil...-9-2-driver-download.html

release notes...

Grootste wijziging is denk crossfire support?

iRacing Profiel

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ga die zo installeren. Geen CF, een Vega is genoeg hoor. :P
AMD is altijd zeer spaarzaam in wat ze melden voor informatie. Er zit vaak heel wat meer tussen dan ze vermelden, soms ook negatief. Laat het wel weten als ik iets bijzonders ontdek. :)

Ach, zolang ze je ventilator niet uitschakelen en zo je GPU zo mollen is het best. :Y)

edit: Nou mijn kaart wil opeens 20MHz hoger boosten, en crashed snel. Gaan we weer met stabiliteit testen. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-09-2017 23:10 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Tjonge, wat een magische ervaring is windows 10 toch. Installeer drivers, 2 uur later gaat windows update er weer eens overheen, en poef, we zijn weer terug bij de oude drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
foppe-jan schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:23:
Tjonge, wat een magische ervaring is windows 10 toch. Installeer drivers, 2 uur later gaat windows update er weer eens overheen, en poef, we zijn weer terug bij de oude drivers.
Deze pc->Eigenschappen->geavanceerde systeeminstellingen->hardware->instellingen voor apparaatinstallatie: Nee(uw apparaat werkt mogelijk niet zoals verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
foppe-jan schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:23:
Da's apart. MS heeft bij mij nog nooit AMD drivers overschreven die ik zelf geïnstalleerd heb.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
winwiz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:11:
[...]

Da's apart. MS heeft bij mij nog nooit AMD drivers overschreven die ik zelf geïnstalleerd heb.
Bij beta drivers gebeurd het nog wel eens weet ik toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:22:
[...]

Ik ga die zo installeren. Geen CF, een Vega is genoeg hoor. :P
AMD is altijd zeer spaarzaam in wat ze melden voor informatie. Er zit vaak heel wat meer tussen dan ze vermelden, soms ook negatief. Laat het wel weten als ik iets bijzonders ontdek. :)

Ach, zolang ze je ventilator niet uitschakelen en zo je GPU zo mollen is het best. :Y)

edit: Nou mijn kaart wil opeens 20MHz hoger boosten, en crashed snel. Gaan we weer met stabiliteit testen. 8)7
Bepaalt de kaart nog steeds zelf wat z'n boost MHz is of houdt de kaart zich aan de waardes die je opgeeft?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Razkin schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:02:
[...]

Bepaalt de kaart nog steeds zelf wat z'n boost MHz is of houdt de kaart zich aan de waardes die je opgeeft?
Nee, het is nog willekeurig, wat verwacht je anders? :P

Het leek een offset van 70MHz te zijn, maar er speelt dus meer. Ingestelde voltages en voltages uitgemeten volgens GPU-Z komen niet overheen, maar daar zit wel een verhouding in. Iets hogere voltages instellen resulteert in iets hogere uitgemeten voltages, en iets hogere clocks. Dan vervalt de 70MHz verhouding opeens.

Net even snel een aantal runs gedaan met verschillende instellingen. Uiteraard Witcher 3. Ik heb even snel een parkoer uitgezet door van het snelreispunt van Garin Estate, naar het huis te rennen en terug.

Instellingen:
950mv spanningsbeheer.

P6/P7: 1352/1472 core clocks
960mv/980mv 1380-1385
980mv/1000mv 1390-1395
1000mv/1020mv 1405-1410
1020mv/1040mv 1412-1418

GPU-Z voltages:
0.9437-0.9500v
0.9563-0.9688v
0.9813-0.9875v
1.0000-1.0063v

P6/P7: 1402/1502 core clocks
960mv/980mv 1406-1412
980mv/1000mv 1416-1422
1000mv/1020mv 1428-1432
1020mv/1040mv 1436-1445

GPU-Z voltages:
0.9375-0.9500v
0.9563-0.9688v
0.9813-0.9875v
1.0000-1.0063v

Ergo, wattman is broken. :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder dat Wattman geen prioriteit was voor Vega. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vanavond 17.9.2 geïnstalleerd. Natuurlijk alle settings weer op default/balanced.
1 run gedaan met de RX Vega 64 op het laatst ingestelde profiel met volgende settings;

HBM: 900mv / 960Mhz
GPU P6: 980mv / 1552Mhz
GPU P7: 1000mv / 1652Mhz
Power +50.

1080p extreme score 4167punten.

Zag er in ieder geval rete stabiel uit, frequentie tussen de 1575-1580Mhz.
VDDC= 0,9625 is het hoogste wat GPU-Z heeft gemeten..
Peak wattage= 218W.

Eerste indruk dus best positief.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 22-09-2017 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Morpheus 2 geinstalleerd op mijn vega 56.

Even gekeken hoe dit draaide in Superposition :)

Kwam uit op de volgende score:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OwXLFMI.png

Instellingen waren als volgt:
HBM: 1150 / 1100Mhz
GPU P6: 1050mv / 1627Mhz
GPU P7: 1150mv / 1722Mhz
Power +50.

Resultaat GPU-Z log:
GPU Clock: 1680 ~ 1690
HBM Clock: 1100
GPU temp max: 58c
GPU hotspot temp max: 92c
HBM temp max: 61c
Powerdraw max: 307W (rond 290/300 gem.)
Voltage: 1.1125

Tevens een test met een lager voltage ivm powerdraw.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uXtmr29.png

Instellingen waren als volgt:
HBM: 975/ 1100Mhz
GPU P6: 950mv / 1552Mhz
GPU P7: 975mv / 1682Mhz
Power +50.

Resultaat GPU-Z log:
GPU Clock: ~1570
HBM Clock: 1100
GPU temp max: 45c
GPU hotspot temp max: 65c (stukken beter! :))
HBM temp max: 48c
Powerdraw max: 196W (rond 180/185 gem.)
Voltage: 0.9688

Power zat met de laatste instellingen voor mijn doen ;). Tevens prima temperaturen en de kaart is door de nieuwe koeler praktisch onhoorbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Xentor op 22-09-2017 22:41 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lekkere score, maar je zus voor die 150 puntjes ga je dan wel hakbarrend bijna 100W gemiddeld meer verbruiken. Da's dan net die paar extra fps niet waard. Helaas.
Waarom wordt die hotspot toch nog zo heet?

[ Voor 35% gewijzigd door Lord_Dain op 23-09-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heel flauw, omdat ik het zelf nu pas zie maarruh, AMD RX Vega Evaringen topic.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Volgens mij is mijn voeding een beetje naar de klute. Als ik vermogen vraag dan herstart de pc :+ Wat wil je als je een Vega op een 550W voeding zet pricewatch: Corsair CX550

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Damic schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:07:
Volgens mij is mijn voeding een beetje naar de klute. Als ik vermogen vraag dan herstart de pc :+ Wat wil je als je een Vega op een 550W voeding zet pricewatch: Corsair CX550
Die zou het aan moeten kunnen. Undervolt eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Damic schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:07:
Geen last van op mijn 550W voeding ;).
https://tweakers.net/pric...rk-power-pro-11-550w.html

Helpt wel waarschijnlijk dat ik geen disken meer in het systeem hebt zitten en mijn Ryzen 1700x geen OC heeft op het geheugen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@DaniëlWW2 zou wel willen maar als ik iets aan pas (behalve fan speed/temps) crasht de kaart. :F * Damic zou graag een rx vega bios op zijn FE zetten. Stomme drivers.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Damic schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:47:
@DaniëlWW2 zou wel willen maar als ik iets aan pas (behalve fan speed/temps) crasht de kaart. :F * Damic zou graag een rx vega bios op zijn FE zetten. Stomme drivers.
Ook geen balanced powermode?
Een Vega zou gewoon moeten draaien op een goede 550W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Blijkbaar is die CX geen goede voeding :+ heb de 850W er aan gehangen en geen vuiltje aan de lucht. Morgen dus naar de peceh winkel :+

En nee de drivers voor vega fe hebben geen balanced mode :(

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik zit te denken om een Vega x65 aan te schaffen van Sapphire. Zit er veel verschil in een Vega van Sapphire of bijv. Gigabyte, behalve de prijs (135 euro duurder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

maurits187 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:37:
Ik zit te denken om een Vega x65 aan te schaffen van Sapphire. Zit er veel verschil in een Vega van Sapphire of bijv. Gigabyte, behalve de prijs (135 euro duurder)
Ander stickertje. ;)
Maar als je ermee gaat gamen, dan kan je net zo goed een RX Vega 56 pakken. Is een paar procent langzamer, en €100 goedkoper.

Oh en in dienst van "de wetenschap" heb ik een grove schande gepleegd. Ik heb AC Unity gekocht. Toch interesant, een volledig vergalde Nvidia Gameworkstitel op een RX Vega. Framerates all over the place, maar opvallender nog is dat MSAA echt verschrikkelijke dingen doet met mijn framerates. Ik wil eigenlijk 4x draaien, maar dat kost me zo 15 a 20 frames ten opzichte van 2xMSAA. :')

Maar ROP's bottleneck confirmed hoor. :P

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-09-2017 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
maurits187 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:37:
ik zal gewoon een GTX1070 voor €440 (uit voorraad) kopen. (of 1080)

Vega x65 voor €580 (slecht voorraad) is het niet waard..... ;w

• maurits187
icegodd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:49:
[...]

ik zal gewoon een GTX1070 voor €440 (uit voorraad) kopen. (of 1080)

Vega x65 voor €580 (slecht voorraad) is het niet waard..... ;w
Klopt voor het zelfde geld heb je een gtx 1080. Ik heb freesync op mijn monitor dus vandaar dat ik voor AMD ga. Mijn nieuwe moederbord wordt ook een met een AMD cpu dus ik dacht dat het beter is om dan maar helemaal voor AMD te gaan. Alhoewel de 1080 wel heel verleidelijk is natuurlijk :)

• Lord_Dain
maurits187 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:28:
[...]

Klopt voor het zelfde geld heb je een gtx 1080. Ik heb freesync op mijn monitor dus vandaar dat ik voor AMD ga. Mijn nieuwe moederbord wordt ook een met een AMD cpu dus ik dacht dat het beter is om dan maar helemaal voor AMD te gaan. Alhoewel de 1080 wel heel verleidelijk is natuurlijk :)
Het is maar net wat je wilt natuurlijk. Als je al een freesync scherm hebt, dan is een AMD kaart voor de hand liggend. Je scherm verkopen en inruilen voor een monitor met Gsync kost meer dan wat je als meer waarde nu neertelt voor een RX Vega; mits je er nog eentje kan scoren voor een redelijk bedrag.

Voor een RX Vega 56 zou ik niet meer betalen dan 500€ voor een Vega 64 niet meer dan 600€.

Alhoewel de GTX1080 nu heel aantrekkelijk lijkt, zou ik hem niet aanraden, de kaart is al best lang op de markt, dikke kans dat Nvidia begin volgend jaar de GTX1100 lijn aankondigt. Kan je beter nu een Vega kopen of nog even wachten.

• maurits187
Ik ga maar voor de vega en die is 640 Euro. Misschien een beetje aan de prijs, maar ik heb idd toch liever een nieuwere kaart dan een kaart (nvidia) die al een tijd op de markt is. De Vega verbruikt wel veel stroom, maar een 750 watt voeding zal vast wel genoeg zijn.

• aminam
Ik wil ook graag een vega 64 aanschaffen, maar ik wil eerst in ieder geval één van mijn fuy's kwijt. Wordt nog wel even wachten voor mij dus :( Het Asus strix model was niet erg indrukwekkend dus ik ga wel gewoon voor een reference kaart. Lijkt me uberhaupt sterk dat er veel aftermarket modellen komen, bij de fury waren dat er ook erg weinig, er zit vast te weinig marge op voor de leveranciers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Sowieso is het onwaarschijnlijk dat aftermaket koelers beter gaan presteren dan de liquid edition.

En daar staat er 1 van op V&A. Hint.. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik las net dat Gigabyte geen aftermarket uitbrengt. Gerucht gaat MSI ook niet. Asus was niet heel indrukwekkend. Doe de maths.. Ik heb net een Vega 64 verkocht voor 560€, was nou iets sneller geweest maurits187..

• winwiz
Ik heb hier nog weinig gezien hoe CF werkt met Vega en 17.9.2. Er zijn er die er 2 hebben....

• Lord_Dain
maurits187 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:22:
Ik ga maar voor de vega en die is 640 Euro. Misschien een beetje aan de prijs, maar ik heb idd toch liever een nieuwere kaart dan een kaart (nvidia) die al een tijd op de markt is. De Vega verbruikt wel veel stroom, maar een 750 watt voeding zal vast wel genoeg zijn.
Bij casekings 599€ https://www.caseking.de/e...192-mb-hbm2-gcsp-179.html

• winwiz
Radeon Software 17.9.3 arrives! Download the update and get ready for @TotalWar: WARHAMMER II & @ForzaMotorsport 7: http://support.amd.com/en...17.9.3-Release-Notes.aspx

Support For
  • Total War: WARHAMMER™ II
  • Radeon Chill profile added
  • Multi GPU support enabled
  • Forza™ Motorsport 7
Fixed Issues
  • The drop-down option to enable Enhanced Sync may be missing in Radeon Settings on Radeon RX Vega Series Graphics Products.
  • ReLive may cause higher idle clocks on the secondary Radeon RX Vega Series Graphics Product in a multi-GPU configuration on certain AMD Ryzen based systems.
  • Negative scaling in F1™ 2017 may be observed on Radeon RX 580 Series Graphics products in multi-GPU system configurations.
Known Issues
  • Unstable Radeon WattMan profiles may not be restored to default after a system hang. A workaround is to launch Radeon WattMan after reboot and restore settings to default.
  • Wattman may fail to apply user adjusted voltage values on certain configurations.
  • Radeon Settings may not populate game profiles after Radeon Software's initial install.
  • Overwatch™ may experience a random or intermittent hang on some system configurations.
  • GPU Scaling may fail to work on some DirectX®11 applications.
  • Secondary displays may show corruption or green screen when the display/system enters sleep or hibernate with content playing.
  • Bezel compensation in mixed mode Eyefinity cannot be applied.
  • When recording with Radeon ReLive on Radeon RX Vega Series graphics products GPU usage and clocks may remain in high states.

[ Voor 77% gewijzigd door winwiz op 27-09-2017 22:23 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

*O* * Damic heeft progress 1640MHz op 1.110V nvm juist gecrashed :F

Maar het volgende werkte wel heel de dag *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MmBeFgA.png

[ Voor 59% gewijzigd door Damic op 28-09-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik kwam een paar uur geleden via via tegen dat de hotspot read-out kennelijk wat te maken zou hebben met de ROP's, die natuurlijk als een volslagen malle bezig zijn met al die CU's. Kan alleen de bron niet vinden, het was kennelijk vanaf het beyond 3D forum. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
4kg? Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lelijk.check. Wel goedkoper dan een setje pomp, reservoir, radiator en koelblok van ruim 400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:32:
Ik kwam een paar uur geleden via via tegen dat de hotspot read-out kennelijk wat te maken zou hebben met de ROP's, die natuurlijk als een volslagen malle bezig zijn met al die CU's. Kan alleen de bron niet vinden, het was kennelijk vanaf het beyond 3D forum. :/
Ben wel benieuwd naar de onderbouwing want dat verklaart niet echt waarom sommige mensen na H2O montage wel een erg groot verschil tussen de core en hot spot temp hebben (meer dan 20c).
Sowieso verschilt het erg per kaart dus zou wel eens willen weten wat daar dan gemeten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:46:
[...]

Ben wel benieuwd naar de onderbouwing want dat verklaart niet echt waarom sommige mensen na H2O montage wel een erg groot verschil tussen de core en hot spot temp hebben (meer dan 20c).
Sowieso verschilt het erg per kaart dus zou wel eens willen weten wat daar dan gemeten wordt.
Ik kan het dus niet vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
zou verwachten dat, als iemand dit doet, of buildzoid of steve/gn er iets over zeggen, maar ik heb geen idee of/waar.

[ Voor 10% gewijzigd door foppe-jan op 29-09-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Is er niemand hier met een warmte beeld camera in the house?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Astennu schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:46:
[...]

Ik dacht ergens een review te lezen en daarin werd gezegd dat de sensor de bovenkant van het bord zat. Welke watercooling dus niet koelt. Kan denk ik gemakkelijk getest worden door een fan er op te laten blazen eens deze zo temperatuur staat. Als de sensor langs de kant van de h2o zit mag dit geen invloed geven

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jaja kaartje doet het goed: https://i.imgur.com/AIPTleB.png 1626MHz/1,14V/+50%power alleen dat fan profiel :F :N

[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 30-09-2017 19:54 ]

• GuardMoony
Damic schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:53:
Jaja kaartje doet het goed: https://i.imgur.com/AIPTleB.png 1626MHz/1,14V/+50%power alleen dat fan profiel :F :N
Custom bios? Want bij mij gaat hij alles boven 1050mv @ 1630 MHz gaan power throttle

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nee settings staan er toch bij ;) je moet natuurlijk wel je fan snelheid van max 2000 naar 3500 brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Zo even een update vwb CF/multiGPU, helaas werkt het (nog) niet in W10 bij mij, mogelijk vanwege mijn mst monitor, (ik krijg de laatste 2 drivers niet goed geinstaleerd) maar in W7 dus wel. en er zit heel veel potentie in, maar voorlopig nog erg brak. Fps zitten op 50-110% tov een Titan xP, ja er zijn een paar games die sneller zijn met de vega's. Nu test ik met veel games wel pure AFR, en dat is soms niet zonder bijwerkingen, dus het is mar de vraag of daar ooit een (goed)CF profiel voor komt hetzelfe scalingsrendement, maar ik vraag me wel eens af of AMD weet welk goud ze in handen hebben.. Zelfs nu met de halve drivers zie je gewoon spikes met hele hoge framerates, maar wisselvallige GPU load waardoor de framerate niet stabiel is.Ik typ nu op 5K met amper schaling, dus vergeef me de typo's, maar wat zit er een berg power in Vega, in scenes waar de Titans steenvast fps inleveren gaat CF Vega gewoon door zonder fps verlies, maar in dat geval betreft het wel plain AFR, dus misschien niet helaamaal vergelijkbaar.

Over de gehele linie zijn de Titans nog wel (veel) sneller.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 15:30
Ik heb de Sapphire AMD Radeon RX Vega 64 8GB Liquid Cooled v en moet toch zeggen wat een wereld kaart
Er zijn altijd klachten over het geluid en stroom verbruik.

Als ik hem in Wattman op power save zet is de kaart heel stil en blijft koel en met de snelheid van een Nvidia 1080. Tevens valt het verbruik dan ook mee 200 watt met de benchmark unique heaven.
En 250 watt met gamen.
Ben dus blij met de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoe krijg je het voor elkaar meer verbruik te krijgen tijdens gamen? Volgens mij belast heaven de kaart toch zwaarder dan een gemiddelde game? Mits je wellicht Heaven op lage settings hebt gedraaid natuurlijk.

Overigens performed ook de 56 heel mooi rond de 200-210W. Dit is wel een beetje mijn sweet spot (ook qua temps en geluid); in ieder geval tot ik waterkoeling in mijn PC heb, dan wil ik proberen de kaart nog een beetje te tweaken en wie weet zet ik er de LC BIOS op.

[ Voor 39% gewijzigd door Lord_Dain op 01-10-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 15:30
Lord_Dain schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:23:
Hoe krijg je het voor elkaar meer verbruik te krijgen tijdens gamen? Volgens mij belast heaven de kaart toch zwaarder dan een gemiddelde game? Mits je wellicht Heaven op lage settings hebt gedraaid natuurlijk.

Overigens performed ook de 56 heel mooi rond de 200-210W. Dit is wel een beetje mijn sweet spot (ook qua temps en geluid); in ieder geval tot ik waterkoeling in mijn PC heb, dan wil ik proberen de kaart nog een beetje te tweaken en wie weet zet ik er de LC BIOS op.
Je heb gelijk zie nu met heaven alles aan maar geen anti aliasing misschien dat het daarom minder is.
De game was Far Cry 4 met alles ultra

[ Voor 19% gewijzigd door koetsier88 op 01-10-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lord_Dain schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:23:

Rond de 200W is die alleen niet meer stil te krijgen. :/
Ik had mijn RX580 nog even getest net voordat ik die verkocht, en die zat toch al tegen de 190W aan. Mijn RX Vega 56, die veel, veel sneller is, komt niet voorbij de 170W met waar ik die nu op draai. Dat is 1430MHz en behoorlijk stabiel met 980mv. Mijn oude 960mv instelling was na de nieuwste drivers niet meer stabiel. Ik zit eigenlijk te wachten totdat Wattman beter gaat functioneren en dan ga ik voor de 1500MHz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@DaniëlWW2 probeer eens Watttool ;) heb je de quirks niet van AMD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Damic schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:39:
@DaniëlWW2 probeer eens Watttool ;) heb je de quirks niet van AMD :+
Als jij een downloadlinkje hebt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DaniëlWW2 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Als jij een downloadlinkje hebt. :)
http://www.overclock.net/...weaking-for-rx-400-series O-)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 01-10-2017 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Derp, helemaal eens dat de reference koeler herrie maakt. Vandaar dat ik heb besloten de hele PC om te bouwen tot loodgietersparadijs. Voorin een 280mm radiator en bovenin een 360mm. Daar ga ik natuurlijk zowel de CPU als de GPU mee koelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Volgens mij is er ook een probleem met teveel back pressure, ik heb mijn back plate eraf gedaan en koeler maakt ineens "minder" lawaai omdat alle lucht direct weg kan en met back plate komt het teveel lucht terug door de blower fan waardoor die dus iets meer lawaai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Lord_Dain
In welke kast ga je dat inbouwen? Ik heb mijn WC set nu al een tijdje, maar het blijkt lastig om een 360x60 rad en een 30cm hoog pomp/reservoir in mijn vrij antieke Stacker 810 te modden.
De enige kast rond de 100 euro die een 360x60 rad kan hebben inclusief de optie tot push pull is de Define S.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Razkin, ik heb de Define R5, dezelfde kast als de S maar met iets meer (verwijderbare) diskbays dan de S. Alles past, nu nog de juiste rads en spulletjes kiezen. Een 360x60 rad is wel erg lomp, ook voor deze kast, past wel zowel top als front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:12

jgj82

Ja, maar = nee

Ik heb al een 3x 240 rad én een koude processor. Nu nog een Vega met een blokje van EKWB. Ik lees/smul/watertand al een poosje mee maar kan tot nu toe de verleiding nog nét weerstaan om m'n Fury X in te ruilen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgj82 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:34:
Ik heb al een 3x 240 rad én een koude processor. Nu nog een Vega met een blokje van EKWB. Ik lees/smul/watertand al een poosje mee maar kan tot nu toe de verleiding nog nét weerstaan om m'n Fury X in te ruilen :9~
Ik wil zó graag vega en freesync, maar het blijft veel te duur. Is dit niet wat er ook met de fury x gebeurde (hoge prijs, mindere prestaties)?! Hoe overtuigde je jezelf toch maar AMD te kopen, of was het toen een makkelijke keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Lord_Dain schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:29:
Derp, helemaal eens dat de reference koeler herrie maakt. Vandaar dat ik heb besloten de hele PC om te bouwen tot loodgietersparadijs. Voorin een 280mm radiator en bovenin een 360mm. Daar ga ik natuurlijk zowel de CPU als de GPU mee koelen :p
Door die reference koeler ga ik ook voor waterkoeling met mijn pc straks. Wel met dikkere overkill (2x 480mm radiator :+ )

Doel is vooral stilte, vandaar.

on that note:
maakt het nog iets uit van welk merk je het reference model neemt? Ik heb niet echt iets gelezen over verschil onderling, wat op zich logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
flessuh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Door die reference koeler ga ik ook voor waterkoeling met mijn pc straks. Wel met dikkere overkill (2x 480mm radiator :+ )

on that note:
maakt het nog iets uit van welk merk je het reference model neemt? Ik heb niet echt iets gelezen over verschil onderling, wat op zich logisch is.
Ik zou voor het merk gaan met de beste service, de pcb's zijn toch hetzelfde. MSi valt voor mij daarom al uit, mijn furyx kreeg ik uit rma in 10x slechtere staat terug dan hij erheen ging, wat een prutsers daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

aminam schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:44:
[...]

Ik zou voor het merk gaan met de beste service, de pcb's zijn toch hetzelfde. MSi valt voor mij daarom al uit, mijn furyx kreeg ik uit rma in 10x slechtere staat terug dan hij erheen ging, wat een prutsers daar..
hmm, toestaan van zelf waterblok er op zetten is op zich wel iets om aan te denken nu je dat zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:12

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:46:
[...]

Ik wil zó graag vega en freesync, maar het blijft veel te duur. Is dit niet wat er ook met de fury x gebeurde (hoge prijs, mindere prestaties)?! Hoe overtuigde je jezelf toch maar AMD te kopen, of was het toen een makkelijke keus?
Ik heb m'n Saphire Fury X voor een gunstig prijsje van eBay geplukt. Toch houd ik mezelf voorlopig maar even voor dat het niet echt nodig is. Ik heb maar een 75Hz freesync ultra wide 1440p display en trek dit met een overclockte 4790K eigenlijk altijd vol op ultra of high. Zeker met Dx12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
flessuh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

on that note:
Alle reference kaarten zijn hetzelfde qua layout. Qua garantie heb ik geen idee, ik dacht dat er niet veel clubs zijn die garantie geven als je zelf je koeler omwisselt. Nou kan je die natuurlijk bewaren en terugplaatsen mocht je kaart overlijden?
Pagina: 1 ... 8 ... 31 Laatste