AMD RX Vega Ervaringen topic

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Snap ik, maar ik heb het over mijn RX64= bij eerste benches zijn de temps, scores algehele performance veel lager dan aan het einde van de avond vlak voor ik mijn PC uit gooi. Verschillen van ruim 200punten in Superposition op ong. elke instelling (5%). Dat vind ik heel veel en ik kan het niet plaatsen, omdat ik verwacht dat hij koel beter presteert dan warm of heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
GuardMoony schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:39:
[...]

Vergeet niet dat deze op watercooling zit. Waardoor temp veel lager is. ong. 55°c
gpu-z geeft tussen 210 en 227w tijdens de run
Ik haal met jouw instellingen ruim 4000 punten, waar heb jij de HBM voltage * op ingesteld?
Ik moet hiervoor mijn AC wel op ruim 3700rpm laten draaien, max temp dan 65graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
edward2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 03:07:
Perf is hier en daar behoorlijk omhoogeggaan met de laatste driver in een selectie van 150 games, tsonge nog een paar drivers later en er staat een heel andere GPU op de kaart dan in de reviews... Zelfs de meeste exotische open GL total coversies van QLQuake met een uitebreid shaderpakket lopen als de brandweer. Doom in Vulkan loopt gewoon op 50-60 fps in 5K met 8xtrsaa _/-\o_

[afbeelding]
Was te verwachten dat er nog heel wat winst te halen is gezien de aanpassingen aan de architectuur. Ik vind hem nu al super lekker draaien met de 17.8.2. Heb nog niet heel veel games kunnen spelen. Ben vooral de Vega kaarten onderling aan het vergelijken. Super Position is op Extreme niet sneller geworden met de nieuwe driver.

Al heb ik het idee dat hij op Extreme in een frond end bottelnek loopt en op High niet. Dat ben ik vandaag aan het testen kwam daar gister laat om half 4 achter maar toen was het toch echt mooi geweest voor die dag :+
Xentor schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 09:27:
[...]

Bij de temperaturen niet zo zeer, omdat hij tegen het ingestelde limiet van wattman gaat koelen (dus hij probeert de kaart 75c te houden). De fan is wel een stukje minder agressief, waar hij eerst de hele run bijna rond de ~2150 draaide was het bij deze run ong 1900 tot 2000 (meer laag / mid 1900).

Dus wat betreft fan speed heeft het wel wat uitgehaald :)

@GuardMoony Nee ik heb mijn kaart geflashed met de 64 bios.
Ja dat bedoelde ik ook een beetje of lagere temp bij gelijke fan speed of een lagere fan speed maar dat is veel winst! ga ik dus ook doen bij de kaart die ik ga houden! welke pasta heb je gebruikt? Ik heb meestal MX4 of Geilid Xtreme
GuardMoony schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:26:
Ok, nog een beetje verder getest. De kaap van 4200 punten voorbij in superposition extreme! met stock 56 bios! _/-\o_ :9~ O+

[afbeelding]

Instellingen:
core: 1682MHz / 1040mV
hbm: 965 MHz
pwr: +50%

Tijdens de run:
1619-1625 MHz
99-100% load ( eerste keer dat hier 100% zag staan )
Volgens gpu-z heb ik nog een kleine power overschot 10-20W
Netjes! zou je jou scores ook in de sheet willen toevoegen? hoe meer resultaten op verschillende voltages hoe beter.

RX Vega UV/OC Results - Unigine SuperPosition
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:30:
Wat was je verbruik / GPU power volgens GPU-Z?
Ik ben enigszins ontdaan; had ik eerder al het idee dat ik resultaten niet kon reproduceren, lijkt het er nu weer op dat ik met dezelfde instellingen opeens lagere scores haal;
S6/S7= 900mv, GPU= 900mv, GPUmem= 900Mhz, F6=1537, F7=1632 merk ik;
- lager verbruik (155 ipv 165)
- lagere temps (5 graden koeler)
- lagere score (3671 ipv 3921)
- lagere clocks (ca -10Mhz)

Mijn PC is koud opgestart, omgevingstemperatuur is ook lager. Klokt de kaart beter als ie opgewarmd is? Ik heb niets meer veranderd aan de instellingen sinds de laatste benchmark 2 dagen geleden..
Best een kans dat hij dan in P6 blijft hangen test eens met beide gelijk of je score dan weer normaal is. Hoe heb je de power slider staan? wellicht TDP limit?
En welke HBM snelheden gebruik je? wellicht iets te hoog? want dan kost het je ook meteen veel score. 1000 MHz is tot nu toe super stabiel met de 56 @ 64 bios en 1025 ook nog wel.

[ Voor 54% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 11:26 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:49:
Ik haal met jouw instellingen ruim 4000 punten, waar heb jij de HBM voltage * op ingesteld?
Ik moet hiervoor mijn AC wel op ruim 3700rpm laten draaien, max temp dan 65graden :)
De hbm voltage staat gewoon stock. Zo ver ik terug vond had deze geen impact. Allen bios flashen veranderd deze van 1.2V naar 1.35V. Heb wel geluk met men sapphire kaart. Deze hebben zowel molded als samsung hbm. Beste combinatie lijkt het
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:19:

Netjes! zou je jou scores ook in de sheet willen toevoegen? hoe meer resultaten op verschillende voltages hoe beter.

RX Vega UV/OC Results - Unigine SuperPosition
Ben zelf nog even wat testjes aan het doen. Kaart wil echt nog hoger draaien. Maar daar houd me power limit in de bios niet van. 1650MHz stable zou mogelijk zijn met power limit aanpassingen. En dat zou rond de 4250 score moeten uitkomen. Mss zelfs meer

[ Voor 37% gewijzigd door GuardMoony op 09-09-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GuardMoony schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:43:
[...]

Vraag is welke test je draait? 1080p extreme of 4k? 4k krijg ik over 5800. Ook gebruik ik stock 56 bios

[...]

Ben zelf nog even wat testjes aan het doen. Kaart wil echt nog hoger draaien. Maar daar houd me power limit in de bios niet van. 1650MHz stable zou mogelijk zijn met power limit aanpassingen. En dat zou rond de 4250 score moeten uitkomen. Mss zelfs meer
Denk het niet aangezien je clocks heel constant zijn met 1619-1625. Dan lijkt het niet alsof hij in een TDP limit loopt want dan schakelt hij naar lagere P states en zou je een clock drop zien dat had ik met mijn tests op lucht als de temp dan wat hoger werd (en verbruik dan ook omhog gaat) ging hij wel eens naar P5 en dan dropte de performance was in wattman ook goed terug te zien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:50:
[...]

Denk het niet aangezien je clocks heel constant zijn met 1619-1625. Dan lijkt het niet alsof hij in een TDP limit loopt want dan schakelt hij naar lagere P states en zou je een clock drop zien dat had ik met mijn tests op lucht als de temp dan wat hoger werd (en verbruik dan ook omhog gaat) ging hij wel eens naar P5 en dan dropte de performance was in wattman ook goed terug te zien.
Bedoel met men nieuwe tests die al iets hoger uit komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GuardMoony schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:51:
[...]

Bedoel met men nieuwe tests die al iets hoger uit komen ;)
Ah wat draaide je eerst en wat nu? memory scheelt nog wel wa tvoor de score idd.
GuardMoony schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:43:
[...]

De hbm voltage staat gewoon stock. Zo ver ik terug vond had deze geen impact. Allen bios flashen veranderd deze van 1.2V naar 1.35V. Heb wel geluk met men sapphire kaart. Deze hebben zowel molded als samsung hbm. Beste combinatie lijkt het
Ik weet helaas niet wat er bij mij onder zit. Zou wel interessant zijn aangezien ik 7 kaarten getest heb. Maar heb geen zin om de garantie van al die kaarten te verbreken.

[ Voor 50% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
Er is al gemeld dat HBM temp invloed heeft op timings en dus bandbreedte. Wat naar voren kwam tijdens een ethereum test:
HBM@70 -> 37,5 MH/s
HBM@83 -> 37,5 MH/s
HBM@87 -> 34,8 MH/s

Het is een korte test geweest en ben verder ook niet van plan iets met minen te doen, misschien dat ik met een game benchmark ook een steile daling kan waarnemen bij HBM temperatuur toename.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Razkin schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:58:
Er is al gemeld dat HBM temp invloed heeft op timings en dus bandbreedte. Wat naar voren kwam tijdens een ethereum test:
HBM@70 -> 37,5 MH/s
HBM@83 -> 37,5 MH/s
HBM@87 -> 34,8 MH/s

Het is een korte test geweest en ben verder ook niet van plan iets met minen te doen, misschien dat ik met een game benchmark ook een steile daling kan waarnemen bij HBM temperatuur toename.
Ik heb dit ook gezien bij games. Ik had toen de tijd nog geen GPU-Z die HBM temp kon laten zien maar daar zag je ook dat als de GPU temp rond de 81c kwam je prestaties omlaag gingen. Dit verklaart dat wel want de clocks zakken niet veel. HBM temp zal gezien de tests die ik nu doe wel rond die waardes zitten.

Als ik naar de bensh sheet kijk zijn alle scores die ik toegevoegd heb ook met HBM temps van 87 of lager. Met lage MV settings is het met air ook wel makkelijk de boel goed koel te houden.

Ik merk overigens wel veel verschil per kaart met de HBM temps ten opzichte van de GPU en GPU hotspot temps wellicht is dat ook het verschil tussen molded en unmolded maar kan het niet bewijzen zonder de koeler er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ga nu de Vega 56 in de PC zetten, wish me luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik zou ook heel graag de koeler remounten om er achter te komen welke versie ik heb, maar momenteel weinig trek om in garantie problemen te komen(zeker daare deze uit Engeland komt)
@0,9187V -> ~2360rpm -> 1307/1075 -> 65 GPU, 70 Hotspot 82 HBM

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:52:
[...]

Ah wat draaide je eerst en wat nu? memory scheelt nog wel wa tvoor de score idd.

[...]

Ik weet helaas niet wat er bij mij onder zit. Zou wel interessant zijn aangezien ik 7 kaarten getest heb. Maar heb geen zin om de garantie van al die kaarten te verbreken.
Heb spijtig genoeg men HBM naar 960 moeten droppen en hierdoor zijn scores ook gedropt :( 970 was toch niet 100% stabiel

P7 is nu:
1692 MHz @ 1050 mV wat eff. rond 1625-1630 draait in super.

De nieuwe gpu-z toont dacht ik het geheugen merk ook. ( toch bij mij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:09:
Ik ga nu de Vega 56 in de PC zetten, wish me luck ;)
Ben beniewud naar je resultaten :)
Best een kans dat ik ook 1080P high ga toevoegen aan de sheet want daar zie ik wel verschil tussen een Vega 56 en 64! bij Extreme zo goed als niet.
Moet zo Medium nog even op een 64 testen dan kijken wat het beste werkt om dat verschil naar boven te krijgen.
Razkin schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:11:
Ik zou ook heel graag de koeler remounten om er achter te komen welke versie ik heb, maar momenteel weinig trek om in garantie problemen te komen(zeker daare deze uit Engeland komt)
@0,9187V -> ~2360rpm -> 1307/1075 -> 65 GPU, 70 Hotspot 82 HBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Merk juist dat men kaar op 4k wel zwaar terug valt naar p5 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Sick shit dit... net mijn Vega 56 er in gehangen. Balanced profile geprobeerd; flut.
Clocks wat omhoog gezet en voltage omlaag.. BAM:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qro7dM1.png

GPU voltage; 1000mv
GPU clocks6/7; 1557,1632Mhz
HBM voltage; 1000mv
HBM clock; 950Mhz
Gemiddelde clock rond de 1528Mhz.

Het viel mij op dat al mijn voltage en clock settings volledig unlocked zijn. Wellicht omdat ik hiervoor de Vega 64 in mijn PC heb gehad en geen complete reinstall heb gedaan van drivers/DDU etc?

Opmerking; dit is dus unflashed 56 performance.

[ Voor 53% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Settings? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Alstu..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wNFDPkJ.png

PS: Ook de Sapphire C3 revisie.
PPS: Ja 2800 maakt wat geluid, maar ik wil eerst zien wat de kaart kan en dan pas tunen/geluid/temp terugdringen. Water cooling kan er altijd nog in achteraf :|

[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:41:
[...]

Alstu..

[afbeelding]

PS: Ook de Sapphire C3 revisie.
Ga ik even jatten/reproduceren. :P Ik ben een paar scores in aan het typen bij die google sheet. Mijn 1000mv resultaat was ook niet mals, maar ik denk dat er nog heel wat meer in zit. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:43:
[...]

Ga ik even jatten/reproduceren. :P Ik ben een paar scores in aan het typen bij die google sheet. Mijn 1000mv resultaat was ook niet mals, maar ik denk dat er nog heel wat meer in zit. ;)
Ik ga de mijne nu invoeren; verbruik zat rond de 200W peak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:44:
[...]

Ik ga de mijne nu invoeren; verbruik zat rond de 200W peak.
He, nu kan ik niet eventueel een vierde resultaat mooi onder elkaar invullen hé. :( :P
Ach, balanced of turbo modus zuigen toch. :P

edit: beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:36:
Sick shit dit... net mijn Vega 56 er in gehangen. Balanced profile geprobeerd; flut.
Clocks wat omhoog gezet en voltage omlaag.. BAM:

[afbeelding]

GPU voltage; 1000mv
GPU clocks6/7; 1557,1632Mhz
HBM voltage; 1000mv
HBM clock; 950Mhz
Gemiddelde clock rond de 1528Mhz.

Het viel mij op dat al mijn voltage en clock settings volledig unlocked zijn. Wellicht omdat ik hiervoor de Vega 64 in mijn PC heb gehad en geen complete reinstall heb gedaan van drivers/DDU etc?

Opmerking; dit is dus unflashed 56 performance.
Nee Power limits zijn wel echt bios based. En als je de 56 er in zet gaat hij ook drivers aanpassen scherm gaat dan een aantal keer aan en uit alles staat dan default. Als ik van mijn 64 naar een andere kaart met 64 bios ga laat hij de settings staan.

Maar nette scores! Ik ga snel een high tabblad toevoegen want vega 56 vs 64 ziet er extreem slecht uit op de Extreme settings gewoon geen verschil maar op High is het een ander verhaal.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:49:
[...]

He, nu kan ik niet eventueel een vierde resultaat mooi onder elkaar invullen hé. :( :P
Ach, balanced of turbo modus zuigen toch. :P

edit: beter. ;)
Jawel moet je je rij selecteren en dan rechtermuis add row dan krijg je er een boven of onder bij kan je ze bij elkaar houden

Edit; Heb wat ruimte gemaakt en wat dingen bij elkaar gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Hebben meer mensen dat hbm zoveel warmer wordt dan core temp?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
foppe-jan schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:04:
Hebben meer mensen dat hbm zoveel warmer wordt dan core temp?
Ja en nee kijk ook even in de sheet daar staat het achteraan. Dan zie je bij mijn kaarten bv dat de een het wel heeft en de ander niet. Ik denk dat het toch iets met molded en unmolded te maken heeft dat de warmte dan wat beter weg kan / verdeeld wordt. Maar ik weet het niet zeker. Er zijn wel mensen die hun heatspreader er af gehaald hebben en het dus weten. Ik zal daar ook een veld voor toevoegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bizar, ik zie dat de HBM temps op deze 56 hetzelfde zijn als de GPU temps ; molded?
Bij de Powercolor 64 zit daar een delta van ca. 6-7graden in (HBM hoger) ; unmolded?

Boven de 210W stopt de 56 er mee of zou deze moeten gaan throttlen op 56 BIOS?

[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
geen idee, maar ik heb een sapphire 56 c1.

[ Voor 3% gewijzigd door foppe-jan op 09-09-2017 13:12 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:08:
Bizar, ik zie dat de HBM temps op deze 56 hetzelfde zijn als de GPU temps ; molded?
Bij de Powercolor 64 zit daar een delta van ca. 6-7graden in (HBM hoger) ; unmolded?

Boven de 210W stopt de 56 er mee of zou deze moeten gaan throttlen op 56 BIOS?
Kan goed zijn. betekend meer koelpasta nodig voor het hoogteverschil. Wat vaak tot hogere temp zorgt.

Edit:

Heb mijn waarden ook toegevoegd. Iets lager aangezien deze WC draait

[ Voor 7% gewijzigd door GuardMoony op 09-09-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GuardMoony schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:15:
[...]

Kan goed zijn. betekend meer koelpasta nodig voor het hoogteverschil. Wat vaak tot hogere temp zorgt.

Edit:

Heb mijn waarden ook toegevoegd. Iets lager aangezien deze WC draait
Inderdaad op +-90c heb je dan zo 5-8c te pakken door de dikkere laag. Stock zul je daar wellicht niet heel snel wat van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:07:
[...]
Ik zal daar ook een veld voor toevoegen.
Ik mag de bestaande regels niet aanpassen en de 2 lege regels onder mijn regels.. :)

Ik ben erg verrast dat ik met dezelfde instellingen als de 64 vergelijkbare resultaten haal. Zie nu al bijna het nut niet meer in van de Vega 64 om eerlijk te zijn. Met de huidige instellingen zou ik goed kunnen leven, al zou ik misschien nog iets meer richting perf/watt willen maar heel veel levert het niet op.

Het enige aandachtspunt is dan nog de reference koeler, beetje veel geluid. Zonder dat is ie perfect.

Ik denk dat het afhangt van je gelukt met je chip (en of je molded hebt) in hoeverre je je kaart vervolgens nog kan pushen.. wat dan weer niet heel interessant is als je je perf/watt een beetje binnen perken wil houden natuurlijk.. heeft het uberhaupt nog nut nu om de 64 BIOS te flashen ?

[ Voor 62% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:17:
[...]

Ik mag de bestaande regels niet aanpassen en de 2 lege regels onder mijn regels.. :)
Ik zal eens kijken had protected ranges gemaakt maar misschien gaan die door het toevoegen van nieuwe ook een beetje op tilt. Ik haal ze wel even weg.

Edit: Done try again

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
1050mV is echt men max spanning voor ik de power limit hit. Mss handig als tip voor de andere.

Ook even de spanning op memory getest. Heeft 0,0 effect bij mij

[ Voor 26% gewijzigd door GuardMoony op 09-09-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GuardMoony schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:20:
1050mV is echt men max spanning voor ik de power limit hit. Mss handig als tip voor de andere.

Ook even de spanning op memory getest. Heeft 0,0 effect bij mij
Voor de stock Vega56 bios bedoel je?
Dat heb ik ook gemerkt idd.

Doet wel iets tov 900 en bv 1000 maar dat is echt voor die laatste 10-25mhz.

Ik wil de first post ook nog gaan aanpassen met Tips er in zoals over HBM temp aan te rade voltages enz maar heb nog te weinig tijd gehad. Ben continu benshmarks aan het draaien. Wil ook weer wat kaarten weg gaan doen want er ligt nu voor iets te veel geld aan Vega kaarten hier :P Dus even dat af ronden en dan houd ik een 56 en 64 achter zodat ik daar nog mee kan testen.

Ben nu bezig met Vega 56 vs 64 tests.

[ Voor 32% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:22:
[...]

Voor de stock Vega56 bios bedoel je?
Dat heb ik ook gemerkt idd.

Doet wel iets tov 900 en bv 1000 maar dat is echt voor die laatste 10-25mhz.
Dat kan best want ik zit nu op ca 210W met de voltages op 1000mv. Zelfs een +25 op de HBM clock en een -25mv op de HBM voltage is instant crash dus dat lijkt de limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:24:
[...]

Dat kan best want ik zit nu op ca 210W met de voltages op 1000mv. Zelfs een +25 op de HBM clock en een -25mv op de HBM voltage is instant crash dus dat lijkt de limiet.
Ja klopt en ik merk dat als je op die TDP limit zit en je gaat dan ook je HBM nog ver overclocken zakken de prestaties. Heb je genoeg ruimte krijg je wel winst van je HBM OC. Maar ik vind vooral 900-1000mv interessant daar boven is het verbruik zo veel hoger. 900mv ging hier alleen niet lekker met de 56 bios dus ben de 64 gaan gebruiken. Maar als 900mv ook echt gepakt wordt dan heb je geen last van de TDP limits. Daarnaast wilde ik gewoon 1000 MHz HBM kunnen dat extra beetje voltage helpt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:30:
[...]

Ja klopt en ik merk dat als je op die TDP limit zit en je gaat dan ook je HBM nog ver overclocken zakken de prestaties. Heb je genoeg ruimte krijg je wel winst van je HBM OC. Maar ik vind vooral 900-1000mv interessant daar boven is het verbruik zo veel hoger. 900mv ging hier alleen niet lekker met de 56 bios dus ben de 64 gaan gebruiken. Maar als 900mv ook echt gepakt wordt dan heb je geen last van de TDP limits. Daarnaast wilde ik gewoon 1000 MHz HBM kunnen dat extra beetje voltage helpt dan wel.
Ben aan het twijfelen of ik deze middag geen 64bios probeer. 1650MHz gpu en 1000MHz hbm lijkt zo'n schone waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:19:

[...]

Ja dat bedoelde ik ook een beetje of lagere temp bij gelijke fan speed of een lagere fan speed maar dat is veel winst! ga ik dus ook doen bij de kaart die ik ga houden! welke pasta heb je gebruikt? Ik heb meestal MX4 of Geilid Xtreme
Heb hier de Gelid Xtreme op gebruikt :)

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-De RX Vega 56 biossen waren toch 160W en 175W? Dan met 50% erbij krijg je 240W en 262,5W.
-Verder waarom heeft iedereen het steeds over HBM2 voltage? Dat is locked in je bios en kan je niet aanpassen. De voltage instelling in Wattman doet dus geen ene f. :P
-900-1000mv is de optimale range voor RX Vega 56, dat is onderhand wel duidelijk. Niks opvallends want dit was eigenlijk wel zo voor elke GCN serie GPU's.

Dan nog twee dingen waar ik tegenaan loop.

Heeft iemand anders ook last van GPUZ dat crashed bij opstarten, de driver volledig laat crashen en kan kan ik alleen maar de resetknop indrukken en rebooten? Zeer irritant.
In de GPUZ logs zie ik systematisch dat mijn chip niet naar de 1000mv gaat, ook al stel ik dit wel in. Het blijft tussen de 950 en 960mv zitten. Ik haal de 200W ook niet, bij lange na niet dus dat is het probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zal zo even een bench draaien en de voltage in de smiezen houden voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:44:
Zal zo even een bench draaien en de voltage in de smiezen houden voor je..
Maak een logje, stuk makkelijker. :)
En ik was het even zat dus P6 1600MHz, P7 1650MHz, 1000mv.

Liep eventjes 1550-1560MHz, en weer niet eens met 960mv, en toen BSOD geluid en crash. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:39:
-De RX Vega 56 biossen waren toch 160W en 175W? Dan met 50% erbij krijg je 240W en 262,5W.
-Verder waarom heeft iedereen het steeds over HBM2 voltage? Dat is locked in je bios en kan je niet aanpassen. De voltage instelling in Wattman doet dus geen ene f. :P
-900-1000mv is de optimale range voor RX Vega 56, dat is onderhand wel duidelijk. Niks opvallends want dit was eigenlijk wel zo voor elke GCN serie GPU's.

Dan nog twee dingen waar ik tegenaan loop.

Heeft iemand anders ook last van GPUZ dat crashed bij opstarten, de driver volledig laat crashen en kan kan ik alleen maar de resetknop indrukken en rebooten? Zeer irritant.
In de GPUZ logs zie ik systematisch dat mijn chip niet naar de 1000mv gaat, ook al stel ik dit wel in. Het blijft tussen de 950 en 960mv zitten. Ik haal de 200W ook niet, bij lange na niet dus dat is het probleem ook niet.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/32a54417c06aa1c74eb3ffa7129936425543f44a/?url=http%3A%2F%2Fs26.postimg.org%2Foy2t149ah%2Fvegapower.png

Dit is voor de 64 maar wel GPU only power volgens mij. TDP van de 64 Air is 300watt en de LC is 350w.

-Ja het is volgens mij HBM memory controller voltage aangezien hij ook invloed heeft op het minimale GPU voltage je kan niet onder het voltage wat daar ingesteld staat. In de Sheet staat het goed. HBM voltage is wel te verhogen door de 64 bios te flashen.
-Inderdaad. Al konden de Hawaii kaarten ook nog wel wat hoger. Echter voor de beste performance per watt is lager eigenlijk altijd wel beter. Bij CPU's is dat niet anders zal bij nVidia GPU's ook wel zijn.

Ja Ik heb ook last van GPU-Z crashes. Gebreurd volgens mij vooral als je twee monitor tools tegelijk start. Maar soms is wattman al open en gebeurd het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:49:
[...]

[afbeelding]

Dit is voor de 64 maar wel GPU only power volgens mij. TDP van de 64 Air is 300watt en de LC is 350w.

-Ja het is volgens mij HBM memory controller voltage aangezien hij ook invloed heeft op het minimale GPU voltage je kan niet onder het voltage wat daar ingesteld staat. In de Sheet staat het goed. HBM voltage is wel te verhogen door de 64 bios te flashen.
-Inderdaad. Al konden de Hawaii kaarten ook nog wel wat hoger. Echter voor de beste performance per watt is lager eigenlijk altijd wel beter. Bij CPU's is dat niet anders zal bij nVidia GPU's ook wel zijn.

Ja Ik heb ook last van GPU-Z crashes. Gebreurd volgens mij vooral als je twee monitor tools tegelijk start. Maar soms is wattman al open en gebeurd het nog.
hmmm bij mijn testen lijkt hij op 240W al terug te schroeven. Mss dat ofwel men bios switch verkeerd staat of er nog iets anders mij limiteert. Moest ik voor men werk niet weg moeten zocht ik nog verder. Mss deze avond dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
huh? Dus als je je gpu-core voltage <1050 wil hebben, moet je dat mem controller voltage op de lagere van de twee waarden (van p6-7) zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ja, "HBM" mem moet je 950 hebben om tussen de 0,915 en 0,965 uit te komen.
Lager dan 950 heeft bij mij geen effect, de laagste spanning op de GPU die ik kan krijgen is 0,9125V.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ok first results are in:

Vega 56 vs 64 wel beide de 64 bios de 56 draaide 1470 MHz de 64 zat net iets hoger op 1485:
Extreme - High - Medium
3831 -- 9535 - 13439
3995 - 10258 - 14381

Het lijkt er op dat de 17.9.1 de 64 een kleine boost gegeven heeft waar de 56 gelijk gebleven is. Kom nu veel makkelijker dicht tegen die 4000 punten aan. Waar ik eerst meer rond de 3900 zat. Dat wordt weer veel opnieuw testen :'(
Eerst was er namelijk geen scaling tussen de 56 en de 64 nu lijkt er dus wel scaling te zien te zijn als je de nieuwe driver gebruikt.

Zouden mensen die voorheen met de 17.8.2 driver getest hebben ook de 17.9.1 eens willen testen met dezelfde clockspeeds en die resultaten in de sheet zetten? Kijken of jullie het zelfde verschil zien.

Ik zal de 2e Vega 64 er zo ook even bij pakken kijken of die nu ook hoger komt.

[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Razkin schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:03:
Ja, "HBM" mem moet je 950 hebben om tussen de 0,915 en 0,965 uit te komen.
Lager dan 950 heeft bij mij geen effect, de laagste spanning op de GPU die ik kan krijgen is 0,9125V.
Als je HBM MC voltage op 950 zet kom ik niet op 0.9v voor de GPU uit. Dan moet ik die bij het geheugen ook op 900mv zetten.
Afhankelijk van de load zie je 0.9 of 0.9250. Zware load (furmark) zakt hij zelfs richting de 0.84x
foppe-jan schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:01:
huh? Dus als je je gpu-core voltage <1050 wil hebben, moet je dat mem controller voltage op de lagere van de twee waarden (van p6-7) zetten?
Ja inderdaad. Kijk maar in GPU-Z wat er gebeurt of e moeten dat gefixt hebben in de 17.9.1 driver maar bij de RX480 werkt dat ook zo.
Dus:
GPU - Mem - Effective
1050mv - 1050mv = 1050mv
900 - 1000mv = 1000mv
1050mv - 900mv = 1050mv
900mv - 900mv = 900mv

Af en toe is er een bug dat hij ondanks het aanpassen toch in een hogere stap blijft hangen. Dan zie ik in GPU-z bv toch 0.95 of 1.05v. Wat ik dan doe is een andere mode kiezen bv balanced. Reboot en dan opnieuw instellen dat help tot nu toe goed.
Dit is ook iets wat ik in de first post zal zetten.
Overigens Voltages tijdens het draaien van een test werkt niet BV furmark windowed en dan volages aanpassen werkt niet. Als je het 3D window sluit en dan opnieuw start pakt hij die waardes pas. Beste is dus eerst alles goed zetten dan test starten. Clocks aanpassen werkt wel prima tijdens het benshen.

[ Voor 54% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:47:
[...]

Maak een logje, stuk makkelijker. :)
En ik was het even zat dus P6 1600MHz, P7 1650MHz, 1000mv.

Liep eventjes 1550-1560MHz, en weer niet eens met 960mv, en toen BSOD geluid en crash. 8)7
https://justpaste.it/1b209

Zie hier mijn herhaalde run, nu bijna 4000 punten. Ik kom ook niet op de 1000mv terecht.

Ik heb geen crashes bij/met GPU-Z.

Zijn er hier mensen die op 1440p gamen met Freesync?

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GuardMoony schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:58:
[...]

hmmm bij mijn testen lijkt hij op 240W al terug te schroeven. Mss dat ofwel men bios switch verkeerd staat of er nog iets anders mij limiteert. Moest ik voor men werk niet weg moeten zocht ik nog verder. Mss deze avond dan maar
56 heeft lagere waardes. En dit is GPU only maar wat GPU-Z weer geeft is ook alleen de GPU. Of had je er nu al wel een 64 bios op staan?
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:33:
[...]

Zie hier mijn herhaalde run, nu bijna 4000 punten. Ik kom ook niet op de 1000mv terecht.

Ik heb geen crashes bij/met GPU-Z.

Zijn er hier mensen die op 1440p gamen met Freesync?
Ik heb het ook wel eens gehad met 56 kaarten dat ze 50mv lager zitten dan je instelt. In jou geval draai je nu dus 950mv.

Crashes gebeuren af en toe bij het starten / switchen naar de sensor tab.
Meestal gaat het goed.

[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:33:
[...]

Memory controller voltage? :P
@Astennu ah, dat is het dus het probleem. Ga ik zo eens wat hogers proberen dan 925mv. Wat is eigenlijk het maximaal veilige voor deze waarde? Ik denk niet dat ik voorbij de 1000mv zal gaan, blijf er denk ik nog wel onder maar wil dit wel even weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:45:
[...]

Memory controller voltage? :P
@Astennu ah, dat is het dus het probleem. Ga ik zo eens wat hogers proberen dan 925mv. Wat is eigenlijk het maximaal veilige voor deze waarde? Ik denk niet dat ik voorbij de 1000mv zal gaan, blijf er denk ik nog wel onder maar wil dit wel even weten. :)
Max veilige waarde voor de Memory MC Voltage? stock 64 kaarten hebben 1050mv dus dat kan je rustig gebruiken. Heb ook wel eens 1100 en 1150 gepakt maar gaf weinig winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Astennu , heb jij deze BIOS op je Saph56 geflasht?

https://www.techpowerup.c...hire-rxvega64-8176-170728

Die heeft een oudere BIOS datum dan mijn huidige (2017/07/30)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:46:
[...]

Max veilige waarde voor de Memory MC Voltage? stock 64 kaarten hebben 1050mv dus dat kan je rustig gebruiken. Heb ook wel eens 1100 en 1150 gepakt maar gaf weinig winst.
Oke, Ik denk dat ik dan eens 950 of 975 ga proberen zodat ik eens 1000mv VDDC haal. Gaan we eens kijken wat mijn chip echt kan, naast extreem zuinig zijn en eigenlijk al behoorlijk op een GTX1080 prestaties in de Witcher 3 lijken te zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:48:
@Astennu , heb jij deze BIOS op je Saph56 geflasht?

https://www.techpowerup.c...hire-rxvega64-8176-170728

Die heeft een oudere BIOS datum dan mijn huidige (2017/07/30)..
Nee nog niet staat ook in de sheet ik gebruik:
Vega_64_Air (016.001.001.000.008706)
https://www.techpowerup.c.../amd-rxvega64-8176-170719

Ik wil die 30 nog testen lijkt wel een nieuwere compile date te hebben.
Welke heb jij er in zitten? ik zie in de sheet: 016.001.001.000.008766
Die hadden de 56's van mij ook.

Edit: Heb net een nieuwe Highscore gehaald! 4429 punten met een V64. Lijkt er op dat die nieuwe driver wel helpt voor de 64's! Maar dit is absoluut geen low power setting :P alles vol open 315-322w GPU only piek. Stop contact 470-510w. Meestal rond de 480-490w. Maar toch leuke winst tov de vorige score van 4317 kijken of ik de 4500 nog kan halen.

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jij hebt dus de 'AMD' manufacturer BIOS geflasht en niet de specifieke Sapphire BIOS.
Zou dat een issue zijn? Ik vermoed dat er wel verschillen in zitten..
Wat je in de sheet zit is inderdaad mijn huidige BIOS versie.

PS. Waarom heb je niet de BIOS gekozen eindigend op 707?

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:59:
Jij hebt dus de 'AMD' manufacturer BIOS geflasht en niet de specifieke Sapphire BIOS.
Zou dat een issue zijn? Ik vermoed dat er wel verschillen in zitten..
Wat je in de sheet zit is inderdaad mijn huidige BIOS versie.

PS. Waarom heb je niet de BIOS gekozen eindigend op 707?
Volgens mij is die sapphire bios identiek hebben ze alleen vendor ID aangepast versie nummers komen namelijk overeen met de AMD 56 bios. Zal zo eens kijken of mijn MSI 64 een ander vendor ID heeft.

Als je hier kijkt: https://www.techpowerup.c...&memType=&memSize=&since=
Zie je dat de compile dates hetzelfde zijn voor de Sapphire en de AMD versie dus denk niet dat er verschil in zit ook geen verschil in vendor ID.
Maar die nieuwe 730 bios is wel interessant. Zo maar eens testen. Had er al een opgestuurd gekregen van iemand die die in zijn kaart had zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zie trouwens dat mijn Sapphire 56 Samsung geheugen heeft. Volgens mij zat er in mijn 64 Hynix. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
ok, heb geluk moet toch niet meer naar het werk.

Nog even een test gedraaid op 1650Mhz eff. (1692 in wattman ) maar dit vraagt zoveel extra voltage dat dit zeker niet meer de moeite is. Raad toch aan 1050mV als hoogste limiet voor vega 56.

Ga nu eens zien voor nog meer uit het geheugen te halen. time for bios flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:05:
Ik zie trouwens dat mijn Sapphire 56 Samsung geheugen heeft. Volgens mij zat er in mijn 64 Hynix. Kan dat?
Dat zou heel goed kunnen. Weer een tabje om toe te voegen aan de sheet. Had hier nog helemaal niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
GPU-Z voor en na het flashen van de 64 BIOS.
Paar zaken vallen op;
Revisie C3 -> C1
Pixel Fillrate 105.7 -> 104.3 GPixel/s
Texture Fillrate 370 -> 365.1 GTexel/s
Bandwidth 486.4 -> 483.8 GB/s

Dit lijkt me niet heel handig...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KHosX6o.png

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:14:
Paar zaken vallen op;
Revisie C3 -> C1

[afbeelding]
Stond je overclock nog op bij het flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:14:
Paar zaken vallen op;
Revisie C3 -> C1

[afbeelding]
Dus GPU Revision zit in de bios of GPU-Z weet niet hoe je dit goed kan na kijken. Dus beetje onbetrouwbaar gegeven :/ anders eens contact opnemen met Wizzard die GPU-Z maakt.

Over die fillrates niet te durk om maken zou ik zeggen het gaat er om wat real world benshmarks zetten dit is maar een simpele berekening aan de hand van wat Bios/Driver settings/Clocks.

ik zal nu die 730 eens testen op mijn 64.
Edit: Huh kom er net achter dat mijn MSI 730 als bios heeft. En 731 als bios 2. Dus moet de power color eens flashen met deze bios kijken of hij dan sneller kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Real world benchmark voor en na flashen 64 BIOS op 56 GPU:
1e run: 3978 vs 3847 score (-3.4%)
2e run: 3878 vs 2794

Wut?

+50 Mhz op memory kom ik weer op de '56 BIOS' score.

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
bummer :( van 970MHz naar 1000Mhz op hbm gaf geen verschil voor mij. Alleen wat meer stabiliteit op de mem door hogere voltage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:28:
Real world benchmark voor en na flashen 64 BIOS op 56 GPU:
3978 vs 3847 score (-3.4%)

Wut?
Met welke settings?
En wat zijn je effectieve cockspeeds?

Als het geen custom mode is vermoed ik dat je in een temp limit loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:33:
[...]

Met welke settings?
En wat zijn je effectieve cockspeeds?

Als het geen custom mode is vermoed ik dat je in een temp limit loopt.
Zie sheet (laatste 2 regels). Effectief rond de 1538Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:34:
[...]

Appart zeg.
Doe eens meerdere runs achter elkaar 2-3. Ik heb het ook wel eens gehad dat dan eentje heel laag uitviel.

Ben nu baseline tests met de Powercolor 64 en de 706 bios aan het doen dan zo meteen de 730 er op.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
Ok. 64bios heeft geen boost bezorgt op 1080p. Maar men 4k draait nu wel stabieler.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RZpL6VV.jpg

Hier kan ik met leven. 4200 op extreme 6200 op 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:38:
[...]

Appart zeg.
Doe eens meerdere runs achter elkaar 2-3. Ik heb het ook wel eens gehad dat dan eentje heel laag uitviel.

Ben nu baseline tests met de Powercolor 64 en de 706 bios aan het doen dan zo meteen de 730 er op.
Ik heb in de 2e run nog iets minder puntjes, kom nu net onder de 3800 uit. Heel bijzonder dit..
edit: Het zou natuurlijk zo maar eens kunnen zijn dat de BIOS van de 56 helemaal niet zo slecht is, sowieso nieuwere datum en blijkbaar ook voor een andere revisie chip gemaakt..nou zegt dat nummertje misschien niet zo heel veel.. maar toch..

Tijd om voltages op te schroeven!

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
vergeet niet dat 64bios hogere voltage op hbm geeft. waardoor deze vlugger aan zijn temp limiet komt.

Check even deze waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:47:
[...]

Ik heb in de 2e run nog iets minder puntjes, kom nu net onder de 3800 uit. Heel bijzonder dit..
Ik scoor met mijn PC 64 nu ineens ook maar 375x met de 706 bios. Dus eerst even uitzoeken waarom deze niet meer wil. Hij zat eerst met dezelfde bios hoger.

Draai anders eens OCLmembensh op je kaart. Wellicht dat je geheugen bandbreedte laag is.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben er onderhand wel klaar mee zeg...
Spanningsbeheer naar 1000mv verhoogd, P6 naar 1550, P7 naar 1600 en nog steeds weigert de chip om ooit eens over de 960mv te gaan. Ook weer vast bij 1520MHz, net zoals altijd...

Als iemand nog een totaal bizarre suggestie heeft waarom, dan graag, want anders kap ik ermee.
Het is in ieder geval niet:
-Powerlimit want die is +50% en daar kom ik niet aan.
-Temperatuur want ik kom nooit over de 75 graden.
-P6 en P7 instellingen in Wattman want die zijn hoger.
-VDDC instellingen want die zijn hoger.
-HBM2 doet gewoon 925MHz
-Spanningsbeheer doet dus geen ene f...

Of ik nu 1000mv of 960mv invul als VDDC, clocks blijven gelijk, en de scores net onder de 3900...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:49:
Spanningsbeheer naar 1000mv verhoogd, P6 naar 1550, P7 naar 1600 en nog steeds weigert de chip om ooit eens over de 960mv te gaan. Ook weer vast bij 1520MHz, net zoals altijd...

Als iemand nog een totaal bizarre suggestie heeft waarom, dan graag, want anders kap ik ermee.
-HBM2 doet gewoon 925MHz

Of ik nu 1000mv of 960mv invul als VDDC, clocks blijven gelijk, en de scores net onder de 3900...
Probeer eens 1050. Ik heb het al eens gehad dat hij dan pas naar 1000 wilde. Zat hij elke keer 50mv lager dan wat ik instelde. Als dat niet werkt kies dan even balanced reboot en stel opnieuw 1050 in.
En zoals gezegd ik heb ook ruzie gehad met spanning instellingen op 56 kaarten met de 56 bios. Met de 64 krijg ik wel voor elkaar wat ik wil soms even rebootje nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:34:
[...]

Ik haal nu wel weer 3976 met de Powercolor. Na een reboot was het al een stuk hoger 38xx en 2e run was zoals ik had verwacht beetje apart wellicht was de PC nog ergens mee bezig op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Kalere zeg.. hogere voltages vindt de kaart niet lekker. bij 1150 donderen de clocks keihard naar beneden. Daarna 1050-1100 geprobeerd. Feitelijk haal ik nu met clocks van 1100Mhz op P7 +- de score die ik haalde op de 56 BIOS, alleen had ik dan op de 56 BIOS 210W (vs 260W nu) verbruik en 68graden (vs 80 nu) temps. Ik zal nog eens een poging wagen met lagere voltages en hoge clocks maar zie er weinig brood in.

Het is mij duidelijk dat flashen van deze specifieke Sapphire BIOS op de 56 geen winst oplevert!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:49:

-HBM2 doet gewoon 925MHz

Heb je mijn instellingen (unflashed) geprobeerd uit de sheet? Haal jij wel of geen 3900 daarmee?

[ Voor 57% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:50:
[...]

Probeer eens 1050. Ik heb het al eens gehad dat hij dan pas naar 1000 wilde. Zat hij elke keer 50mv lager dan wat ik instelde. Als dat niet werkt kies dan even balanced reboot en stel opnieuw 1050 in.
En zoals gezegd ik heb ook ruzie gehad met spanning instellingen op 56 kaarten met de 56 bios. Met de 64 krijg ik wel voor elkaar wat ik wil soms even rebootje nodig.
Een combinatie van twee dingen geprobeerd en eindelijk ben ik wat veder zeg...
1050mv P6 en 1060mv P7 werkte, kwam zowaar net over de 1100mv.
1010mv P6 en 1020mv P7 werkte ook, kom dan tussen de 980 en 990mv.

Wat je in Wattman invoert, is zelden de realiteit zo lijkt het. Maar nu kan ik weer even verder, hoop ik. :P
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:57:
Kalere zeg.. hogere voltages vindt de kaart niet lekker. bij 1150 donderen de clocks keihard naar beneden. Daarna 1050-1100 geprobeerd. Feitelijk haal ik nu met clocks van 1100Mhz op P7 +- de score die ik haalde op de 56 BIOS, alleen had ik dan op de 56 BIOS 210W (vs 260W nu) verbruik en 68graden (vs 80 nu) temps. Ik zal nog eens een poging wagen met lagere voltages en hoge clocks maar zie er weinig brood in.

Het is mij duidelijk dat flashen van deze specifieke Sapphire BIOS op de 56 geen winst oplevert!

Heb je mijn instellingen (unflashed) geprobeerd uit de sheet? Haal jij wel of geen 3900 daarmee?
Ik kon het moeilijk reproduceren als mijn kaart gewoon nope zegt bij 1000mv. Maar eens kijken of die wel meewerkt met 1010mv. O-)

edit: Hoppa. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/77aSn7LN8LEwl8l3HsRGeFfP/full.jpg

VDDC voltages waren tussen de 0,975 en 0,9939, met een uitschieter naar 1,04v. Verbruik zat tegen de 200W aan. Deze gooi ik straks wel in de google sheet. Eerst maar eens kijken of dit echt stabiel is, dus tijd voor de Witcher 3. :Y)

[ Voor 43% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:57:

[...]

Ik vraag me af of het zo simpel is. Ik had net ook issues 25 MHz van het geheugen af en een reboot en tot nu toe is alles constant.
Als het aan de temp ligt zou ik ook de temp settings eens aanpassen kijken wat er dan gebeurt. Imo zou het verschil niet zo groot mogen zijn. Ik zal de Vega 56 ook eens opnieuw testen met de 56 bios. Al heb ik al wel wat resultaten in de sheet staan en die waren toen niet slecht.
Edit: Zie dat de 56 @ 64 900mv resultaten er niet staan. Zal die ook even opzoeken.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:02:
[...]

Een combinatie van twee dingen geprobeerd en eindelijk ben ik wat veder zeg...
1050mv P6 en 1060mv P7 werkte, kwam zowaar net over de 1100mv.
1010mv P6 en 1020mv P7 werkte ook, kom dan tussen de 980 en 990mv.

Wat je in Wattman invoert, is zelden de realiteit zo lijkt het. Maar nu kan ik weer even verder, hoop ik. :P

[...]

Ik kon het moeilijk reproduceren als mijn kaart gewoon nope zegt bij 1000mv. Maar eens kijken of die wel meewerkt met 1010mv. O-)

edit: Hoppa. :*)
[afbeelding]

VDDC voltages waren tussen de 0,975 en 0,9939, met een uitschieter naar 1,04v. Verbruik zat tegen de 200W aan. Deze gooi ik straks wel in de google sheet. Eerst maar eens kijken of dit echt stabiel is, dus tijd voor de Witcher 3. :Y)
Ik wist dat het zo iets moest zijn :) mooi dat het nu werkt! Op naar de 4000+ :P

[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik haal nu met de 64 Bios 3800 punten met instellingen waarmee ik met de Powercolor 64 4200 punten haalde. Dat lijkt me sterk dat dat normaal is. Ik heb 2 keer achter elkaar gereboot. Na de 1e boot wilde het niet zo lekker en heb ik nog een keer gereboot, maar dat lijkt weinig uit te maken.

Sec kan ik het verschil van 10% in performance wel duiden, maar niet als het zog. richting de 2% zou gaan.

De clocks/temps etc. lijken niet eens zo slecht, de benchmark en avg. FPS vallen gewoon heel erg tegen.

Ik ga terug flashen, kijken wat er dan gebeurt.

[ Voor 19% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:25:
Ik haal nu met de 64 Bios 3800 punten met instellingen waarmee ik met de Powercolor 64 4200 punten haalde. Dat lijkt me sterk dat dat normaal is. Ik heb 2 keer achter elkaar gereboot. Na de 1e boot wilde het niet zo lekker en heb ik nog een keer gereboot, maar dat lijkt weinig uit te maken.

Sec kan ik het verschil van 10% in performance wel duiden, maar niet als het zog. richting de 2% zou gaan.

De clocks/temps etc. lijken niet eens zo slecht, de benchmark en avg. FPS vallen gewoon heel erg tegen.

Ik ga terug flashen, kijken wat er dan gebeurt.
Zet hem eerst eens op balanced dan rebooten en dan alles nog een keer instellen. 3800 is veel te laag als je eerst 4200 kon. Wat voor een voltages gebruik hij dan? blijft hij niet in lage voltages hangen en dus ook lagere clocks? Ik heb gewoon 4100+ scores gehaald met mijn 706 64 bios. 730 niet getest op een 56 tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik snap er werkelijk niets meer van. Ik haal nu met de standaard 56 BIOS 300 punten lagere scores in de 1080P extreme benchmark bij HOGERE clocks/frequenties dan in eerder benchmarks op de stock BIOS, waar ik wel 3900 punten voor kreeg.

Zie: Lord_Dain in "AMD RX Vega Evaringen topic" (1528Mhz)

Hoe kan dat uberhaupt? Bepaalt de benchmark software je score op avg. fps of zitten er onder water nog zaken die worden meegenomen in de score berekening?

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Stabiliteit, nou nee dus, de Witcher 3 had ongeveer twee minuten nodig voordat de eerste zeer kortstondige artefacts verschenen. Na 6 minuten was het klaar en freeze. Beste stabiliteitstest ooit. :P

-VDDC was maximaal 1,05v en daar zit eent probleem qua stabiliteit denk ik dus. Witcher 3 trekt flink wat meer dan een benchmark. Ik had P6 1010mv en P7 1020mv ingesteld wat ontoereikend is. Ik vermoed ook dat de artefacts verbonden waren aan deze pieken in gebruik, want het waren er een paar. Meestal was het minder dan 1000mv.
-clocks waren 1540-1560MHz, maar na een paar minuten werd de hotspot al 90+ en zakte de clocks al in naar de 1200MHz. Temperatuur is hier een behoorlijk probleem want 2600RPM fanspeed hield de kaart niet koel genoeg.
-HBM2 bleef op 80 graden wat netjes is en core clock op 75 graden. Het was echt een hotspot die de problemen gaf.
-Verbruik zat in de regel onder de 200W, met pieken naar 220W, met de 1,05v pieken in voltage.
-Koop de Witcher 3, best game ever. :P Serieus, dit is eigenlijk de eerste echte RPG die ik heb gespeeld en damn, deze game is zo bizar, bizar goed, gedetailleerd, vol met verborgen dingen. Met gemak 150 uur voor een eerste, volledige play through en dan heb je alsnog dingen gemist. Verder een mooie game, en eentje die zeer goed is om stabiliteit te testen, en dat is nog leuk ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:43:
Ik snap er werkelijk niets meer van. Ik haal nu met de standaard 56 BIOS 300 punten lagere scores in de 1080P extreme benchmark bij HOGERE clocks/frequenties dan in eerder benchmarks op de stock BIOS, waar ik wel 3900 punten voor kreeg.

Hoe kan dat uberhaupt? Bepaalt de benchmark software je score op avg. fps of zitten er onder water nog zaken die worden meegenomen in de score berekening?
Wellicht is je memory niet stabiel. gebruik eens oclmembensh ik heb het wel eens gehad dat ik laag scoorde en zag ik daar lage waardes. Probeer anders even lage memory clocks.

Eerste resultaten van de 730 vs 706 bios zijn binnen. 12 punten winst. en temps lijken lager. Ben nu nog even een paar runs aan het doen maar denk dat dit een blijvertje is en ik alle kaarten van die bios ga voorzien. Verschil is klein maar is wel een verbetering. Zo de max oc testen kijken of die hoger is.

Edit. Temps zijn na een paar runs toch gelijk. Maar score is wel 12-15punten hoger. Niet veel verschil maar winst is winst.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het wordt nu nog vager, ik heb mijn p6 en p7 clocks omhoog gegooid, clocks rond de 1560Mhz en FPS kakt nog verder in dan deze eerst was bij 1528Mhz. En nee, clocks kakken niet in, dus ik snap niet hoe de FPS zo veel lager kan zijn. HBM voltage/clocks zijn ook hetzelfde als eerdere runs.

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:47:
Stabiliteit, nou nee dus, de Witcher 3 had ongeveer twee minuten nodig voordat de eerste zeer kortstondige artefacts verschenen. Na 6 minuten was het klaar en freeze. Beste stabiliteitstest ooit. :P

-VDDC was maximaal 1,05v en daar zit eent probleem qua stabiliteit denk ik dus. Witcher 3 trekt flink wat meer dan een benchmark. Ik had P6 1010mv en P7 1020mv ingesteld wat ontoereikend is. Ik vermoed ook dat de artefacts verbonden waren aan deze pieken in gebruik, want het waren er een paar. Meestal was het minder dan 1000mv.
-clocks waren 1540-1560MHz, maar na een paar minuten werd de hotspot al 90+ en zakte de clocks al in naar de 1200MHz. Temperatuur is hier een behoorlijk probleem want 2600RPM fanspeed hield de kaart niet koel genoeg.
-HBM2 bleef op 80 graden wat netjes is en core clock op 75 graden. Het was echt een hotspot die de problemen gaf.
-Verbruik zat in de regel onder de 200W, met pieken naar 220W, met de 1,05v pieken in voltage.
-Koop de Witcher 3, best game ever. :P Serieus, dit is eigenlijk de eerste echte RPG die ik heb gespeeld en damn, deze game is zo bizar, bizar goed, gedetailleerd, vol met verborgen dingen. Met gemak 150 uur voor een eerste, volledige play through en dan heb je alsnog dingen gemist. Verder een mooie game, en eentje die zeer goed is om stabiliteit te testen, en dat is nog leuk ook. :+
Als je clocks gaan inzakken naar 1200 is het niet echt een goede test geweest en moet je of je max fan hoger zetten of voor lagere clocks gaan met lagere voltages zodat hij altijd in die P6 en P7 states kan blijven anders krijg je te veel variatie in FPS als hij gaat wisselen naar 1200 MHz.>

The Witcher is niet echt mijn ding heb meer met Mass effect daar heb ik wel heel wat uurtjes in zitten :)
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:49:
Het wordt nu nog vager, ik heb mijn p6 en p7 clocks omhoog gegooid, clocks rond de 1560Mhz en FPS kakt nog verder in dan deze eerst was bij 1528Mhz.
Dan loopt hij toch ergens tegen een limit aan. Of temp of voltage. Zet anders de fan eens vol uit of heel hoog draai de test dan nog eens en laat GPU-z even loggen naar een file. Dan heb je meer data dan je in het venster terug kan zien dat is alleen het laatste stuk van de test.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44

Apoca

Array Technology Industry

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:47:
Same hier, the Witcher 3 maakte binnen 2 minuten gehakt van mijn stabiele benches :+
Geen artefacts maar gewoon dikke freezes keer op keer :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:49:
[...]
Dan loopt hij toch ergens tegen een limit aan. Of temp of voltage. Zet anders de fan eens vol uit of heel hoog draai de test dan nog eens en laat GPU-z even loggen naar een file. Dan heb je meer data dan je in het venster terug kan zien dat is alleen het laatste stuk van de test.
Temps komen niet boven de 70graden uit, zowel GPU als HBM. GPU hotspot +7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:53:
[...]

Temps komen niet boven de 70graden uit, zowel GPU als HBM. GPU hotspot +7..
Misschien dan toch maar even de nieuwste DDU downloaden en de 17.9.1 opnieuw installeren als je scores nu lager blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Daar zat ik ook aan te denken ja. Ik heb de log file nog eens bekeken van de run die ik voor @DaniëlWW2 heb uitgevoerd en de instellingen kloppen toch echt. Ik zie ook af en toe rare frame drops tijdens de benchmark die ik niet kan herleiden naar de clocks, want die zijn wel stabiel.

Mocht dit niets opleveren, zoek ik iemand die ff buiten onder het raam kan komen staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:06:
Daar zat ik ook aan te denken ja. Ik heb de log file nog eens bekeken van de run die ik voor @DaniëlWW2 heb uitgevoerd en de instellingen kloppen toch echt. Ik zie ook af en toe rare frame drops tijdens de benchmark die ik niet kan herleiden naar de clocks, want die zijn wel stabiel.

Mocht dit niets opleveren, zoek ik iemand die ff buiten onder het raam kan komen staan ...
Je zou de monitor intervall dan wellicht wat sneller moeten zetten (bv elke seconde of halve seconde)
mocht je score na reinstall nog tegen vallen zet de logs even online of mail ze (kan ook in de sheet even een 3e blad maken waar je ze kan dumpen dan kijk ik even mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Volgens DDU had ik 2x een RX Vega kaart in mijn systeem.. Dat kan wel kloppen natuurlijk na het omwisselen vanochtend van de PC naar de Sapphire. Of door het flashen van de BIOS van de Sapphire naar een 56 versie. Nu eens een nieuwe bench gedraaid en warempel.. back on track: 3974 score, @ 1535Mhz.

Bedankt @Astennu , scheelt me het open doen van mijn raam ;)

Wellicht verklaart dit ook de slechte resultaten met de 64 BIOS, zal vanavond nog eens herkansen.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:20:
Volgens DDU had ik 2x een RX Vega kaart in mijn systeem.. Dat kan wel kloppen natuurlijk na het omwisselen vanochtend van de PC naar de Sapphire. Of door het flashen van de BIOS van de Sapphire naar een 56 versie. Nu eens een nieuwe bench gedraaid en warempel.. back on track: 3974 score, @ 1535Mhz.

Bedankt @Astennu , scheelt me het open doen van mijn raam ;)

Wellicht verklaart dit ook de slechte resultaten met de 64 BIOS, zal vanavond nog eens herkansen.
Ah mooi zo!
Ja ben benieuwd of je met de 64 nog verder komt. Echter maakt het voor UV niet uit vooral boven de 1050mv heb je voordeel omdat je dan niet tegen het TDP limiet aan loopt.

Het valt mij overigens ook op dat die GPU only power waarde niet altijd wat zegt sommige GPU's hebben daar een hogere waarde maar verbruiken niet meer. Sommige ook wel maar het zegt niet altijd wat over het verbruik. En onderling zit er ook wat verschil tussen de kaarten wat ze daar aan geven. Heb er een die zit 15 hoger. Maar die draait ook hoge effective clocks op 1552 mhz waar andere kaarten 1632 nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Met welke 64 BIOS kreeg je nu de beste resultaten? De 730?
En heb je dan de Sapphire of MSI BIOS geflashed? :P

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:49:
[...]

Als je clocks gaan inzakken naar 1200 is het niet echt een goede test geweest en moet je of je max fan hoger zetten of voor lagere clocks gaan met lagere voltages zodat hij altijd in die P6 en P7 states kan blijven anders krijg je te veel variatie in FPS als hij gaat wisselen naar 1200 MHz.>
Eerst bleef het wel even flink hoog, totdat het te heet werd. Verder voltage en artifacts terwijl de clocks nog hoog waren. Witcher 3 was zeer duidelijk, niet stabiel. :Y)
The Witcher is niet echt mijn ding heb meer met Mass effect daar heb ik wel heel wat uurtjes in zitten :)
Laster dit. :+
Apoca schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:51:
Same hier, the Witcher 3 maakte binnen 2 minuten gehakt van mijn stabiele benches :+
Geen artefacts maar gewoon dikke freezes keer op keer :P
Dan zit je echt ver eraf. Na 15 minuten spelen is het wel stabiel heb ik gemerkt. 2 minuten is echt veel te snel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:43:
Met welke 64 BIOS kreeg je nu de beste resultaten? De 730?
En heb je dan de Sapphire of MSI BIOS geflashed? :P
De 730 maar die zullen identiek zijn. Heb nu die van de MSI er in zitten.
https://www.techpowerup.com/vgabios/194822/194822

Heb hem geupload via GPU-Z. Echter is mijn flash van een export van ATiflash dus geen idee of dat via de TPU site goed werkt maar goed je hebt toch een backup bios switch :)

Edit: Zo na weer 7 uur achter elkaar testen maar even gamen....

Edit2: FPS lijkt net ietsjes hoger op bepaalde stukken en constanter met deze nieuwe drivers. Speelt echt geweldig soepel. Regelmatig capped 143fps. (Overwatch)

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Flink wat benches gedraaid met de geflashte 64 BIOS op de Sapphire 56 maar ik kan toch geen mooie perf vinden, laat staan perf/watt. Dus hierbij gaat ie terug naar stock BIOS en daar zal ie (voorlopig althans) ook op blijven. Performance ligt dicht genoeg bij de Powercolor 64 (4k om 4200 punten) dat ik daar zeker mee kan leven en ik verwacht een dezer dagen de 64 in de verkoop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:09:
Flink wat benches gedraaid met de geflashte 64 BIOS op de Sapphire 56 maar ik kan toch geen mooie perf vinden, laat staan perf/watt. Dus hierbij gaat ie terug naar stock BIOS en daar zal ie (voorlopig althans) ook op blijven. Performance ligt dicht genoeg bij de Powercolor 64 (4k om 4200 punten) dat ik daar zeker mee kan leven en ik verwacht een dezer dagen de 64 in de verkoop te zetten.
Ik ben nu bezig met een clean install van de drivers want ik krijg geen 900mv werkend op de 56 bios alleen 1050mv en dan throtteled hij behoorlijk clocks zijn dan niet mooi constant.

Had je de 64 ook met de 17.9.1 drivers getest?
Ik zie de 4200 scores van beide kaarten er nog niet in staan?

Edit: Zelfs na reinstall is min voltrage 1050mv dus kan met die 56's biossen geen goede test doen.

Edit:2 Ik heb het eindelijk werkend gekregen!
Bij de Vega 56 moet je dus voor P6 en P7 wat anders instellen wil hij undervolten:
P6 is nu 1525 met 875mv en P7 is 1552 met 900mv nu werkt het wel :/ bij de 64 bios is dit niet nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
ah, dat heb jij dus ook. Mooi, ben ik niet compleet gek. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Apart, ik haalde eerder vandaag een score van 3909 en ik dacht, laat ik eens voor de verandering m'n HBM tweaken.
Ik had hem met die score staan op 900 MHz / 800 mV

Nu heb ik hem op 950 MHz / 1000 mV gezet en haal ik een (iets) lagere score van 3903.
Zou die niet juist beter moeten worden?

Eens kijken nu of m'n FireStrike score er wel beter op word.

Edit: Juiste waardes..

Edit2: Met de FireStrike test worden de resultaten ook slechter. Vega 56 trouwens. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Stravincy op 09-09-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Klopt, ik heb ook gemerkt dat bij verhogen van HBM freq de perf/score omlaag gaat bij de 56 ;)
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:29:
[...]

Had je de 64 ook met de 17.9.1 drivers getest?
Ik zie de 4200 scores van beide kaarten er nog niet in staan?
Lang verhaal kort; na het debacle met de reflash van de 56 en gebruik van DDU om dit op te lossen het volgende gedaan om de kaart weer van 64 BIOS te voorzien;

-Flash uitgevoerd naar de 730 BIOS van de Saph 64.
-DDU opgestart en gekozen voor CLEAN (AMD) + Shutdown.
-Daarna PC opnieuw opgestart en de driver (17.9.1) opnieuw geïnstalleerd.
-Daarna nogmaals PC opnieuw opgestart.
-Aantal benches gedraaid (sommige redelijk ok, maar kwam niet in de buurt van de 4kmet stock BIOS).

Wat ik misschien nog had kunnen proberen was om een 2e keer DDU op te starten (misschien dat flashen en DDU achter elkaar toch nog iets achterlaat in de GPU/Registry/drivers), maar ik werd er zo gestoord van dat ik weer terug ben gegaan naar 56 stock BIOS:

-Flash uitgevoerd naar de 706 BIOS van de Saph 56.
-Aantal benches gedraaid (sommige redelijk ok, maar weer 200 score lager dan vooraf!).
-Met DDU nog een keer driver uninstalled+ Reboot
-Herinstallatie driver

Hierna krijg ik weer degelijke scores uit de kaart met stock BIOS (ca 4k @ 210W).

Met de 4200 score refereerde ik naar de Powercolor64.. met de 56 kom ik max. richting 4k.

Blegh; zie dat ik die niet in de sheet heb gezet, was iets van 4160 score.

[ Voor 91% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Even verder getest; HBM op 950 / 900 gezet en nu wel iets betere scores in zowel Superposition als FireStrike.
Niet echt heel noemenswaardig eigenlijk, maar goed.

Met de Wattman settings van nu:
score vega 56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Stravincy schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:10:
Apart, ik haalde eerder vandaag een score van 3909 en ik dacht, laat ik eens voor de verandering m'n HBM tweaken.
Ik had hem met die score staan op 900 MHz / 800 mV

Nu heb ik hem op 950 MHz / 1000 mV gezet en haal ik een (iets) lagere score van 3903.
Zou die niet juist beter moeten worden?

Eens kijken nu of m'n FireStrike score er wel beter op word.

Edit: Juiste waardes..

Edit2: Met de FireStrike test worden de resultaten ook slechter. Vega 56 trouwens. :)
Kan zijn dat je tegen de limiet van je geheugen aan zit of je TDP en dan wil de boel nog wel eens trager worden. Pak eens 925 kan zijn dat je dan wel net wat vooruit gaat. Core OC doet meer voor de core dan mem OC maar mem hoog clocken kan wel voor meer warmte zorgen. Controleer ook even je HBM temp door GPU-Z te laten loggen als die richting de 90c gaat veranderen de memory timings en wordt het geheugen trager.
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:33:
Klopt, ik heb ook gemerkt dat bij verhogen van HBM freq de perf/score omlaag gaat bij de 56 ;)

[...]

Lang verhaal kort; na het debacle met de reflash van de 56 en gebruik van DDU om dit op te lossen het volgende gedaan om de kaart weer van 64 BIOS te voorzien;

-Flash uitgevoerd naar de 730 BIOS van de Saph 64.
-Aantal benches gedraaid (sommige redelijk ok, maar kwam niet in de buurt van de 4kmet stock BIOS).

Wat ik misschien nog had kunnen proberen was om een 2e keer DDU op te starten (misschien dat flashen en DDU achter elkaar toch nog iets achterlaat in de GPU/Registry/drivers), maar ik werd er zo gestoord van dat ik weer terug ben gegaan naar 56 stock BIOS:

-Flash uitgevoerd naar de 706 BIOS van de Saph 56.
-Aantal benches gedraaid (sommige redelijk ok, maar weer 200 score lager dan vooraf!).
-Met DDU nog een keer driver uninstalled+ Reboot
-Herinstallatie driver

Hierna krijg ik weer degelijke scores uit de kaart met stock BIOS (ca 4k @ 210W).

Met de 4200 score refereerde ik naar de Powercolor64.. met de 56 kom ik max. richting 4k.

Blegh; zie dat ik die niet in de sheet heb gezet, was iets van 4160 score.
Heel apart. Highlight de regel met die settings eens dan ga ik die eens testen. Ik zit nu op bijna 3900 punten op 900mv. Ben de 730 bios nu aan het testen op de hoogst clockende 56 die ik heb.
Stravincy schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:55:
Even verder getest; HBM op 950 / 900 gezet en nu wel iets betere scores in zowel Superposition als FireStrike.
Niet echt heel noemenswaardig eigenlijk, maar goed.

Met de Wattman settings van nu:
[afbeelding]
Als het met een lager voltage beter werkt zou het een warmte probleem kunnen zijn. Misschien je max fan speed iets hoger of als hij daar nog niet op zit je target temp net even paar C lager in stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 09-09-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Astennu schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:09:
[...]

Kan zijn dat je tegen de limiet van je geheugen aan zit of je TDP en dan wil de boel nog wel eens trager worden. Pak eens 925 kan zijn dat je dan wel net wat vooruit gaat. Core OC doet meer voor de core dan mem OC maar mem hoog clocken kan wel voor meer warmte zorgen. Controleer ook even je HBM temp door GPU-Z te laten loggen als die richting de 90c gaat veranderen de memory timings en wordt het geheugen trager.

[...]

Heel apart. Highlight de regel met die settings eens dan ga ik die eens testen. Ik zit nu op bijna 3900 punten op 900mv. Ben de 730 bios nu aan het testen op de hoogst clockende 56 die ik heb.
Bovenste van de 2 'donkere' regels:
RX Vega 56 C3 Sapphire Custom 3978 24.19 29.76 34.81 18.94

De regel die ik eronder heb gehighlight is met 64 BIOS. Maar dan moet ik echt zaken heel anders instellen en dan zie ik de FPS heel hoog en laag op en neer gaan waardoor het gemiddelde wel rond dezelfde FPS uitkomt, maar het voelt niet stabiel zeg maar.

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En ik ga van probleem naar probleem. :X
Heb er weer eentje, namelijk een gigantisch verschil tussen aan de ene kant core en HBM2 temperaturen, en aan de andere kant hot spot temperaturen. Draai ik echt 1000mv of meer dan gaat de hot spot temperatuur over de 90 en trottled de chip, terwijl HBM2 en core niet eens 80 graden zijn...

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste