yup, dat heb ik ook.Blaat schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:56:
What the![]()
Ik had af en toe het issue dat met het starten van 3D toepassingen mijn scherm zwart werd en niet meer aan ging. Het was overduidelijk geen complete systeem vastloper want het geluid ging gewoon door. Ik kon ALT+TAB doen en dat stopte het. Nog een x ALT+TAB en het geluid ging weer door. Alleen het beeld was weg.
Een hard reset was dan nodig om het beeld terug te krijgen. Als ik dan in mijn beeldscherminstellingen keek draaide mijn monitor opeens op 64Hz ipv 100Hz en was nog een reboot nodig om dat te fixen.
En ik alsmaar denken dat het aan mijn undervolt/overclock lag maar ook op default settings gebeurde dat af en toe.
Nou... Ik ben eruit wat het probleem is...
Om de een of andere vage reden heb ik volgens mijn windows beeldscherminstellingen 2 monitors![]()
waarbij mijn (enige) scherm als nr2 labelled is. Er is blijkbaar een Nr.1. monitor met een max resolutie van 640x480 en een refresh rate van 64Hz. Ik krijg dat tweede virtuele scherm met geen mogelijkheid weg dus ik heb maar gewoon ingesteld dat ik "alleen scherm 2 gebruik" en sindsdien is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.
Zou het misschien komen door mijn steam link? Ik speel sommige steam games met een controller op mijn OLED tv in de woonkamer gewoon omdat dat lekker speelt (Alan Wake enzo. Surround geluid FTW!). Misschien dat die steam link driver roet in het eten gooit.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years