AMD RX Vega Ervaringen topic

Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowTech
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-06 09:39
Ik zie veel posts over het niet aangaan met de rx vega gigabyte varianten. Laat ik nu een Gigabyte rx vega 56 voor 250 euro zon maand geleden gekocht hebben... :(. Ik kan deze dus niet meer terug opsturen. Wat kan ik het beste doen om deze kaart het best te laten draaien en in leven te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs240
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-09 14:01
FlowTech schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:37:
Ik zie veel posts over het niet aangaan met de rx vega gigabyte varianten. Laat ik nu een Gigabyte rx vega 56 voor 250 euro zon maand geleden gekocht hebben... :(. Ik kan deze dus niet meer terug opsturen. Wat kan ik het beste doen om deze kaart het best te laten draaien en in leven te houden?
Wat ik met die van mij merk is dat hij alleen onder zware load crasht. Dus terugklokken en niet te zware instellingen met fps caps zou stabiel moeten werken als je eenmaal een goede wattman setup hebt. Of RMA opsturen en hopen dat je een (werkende) nieuwe krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowTech
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-06 09:39
Matthijs240 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:17:
[...]

Wat ik met die van mij merk is dat hij alleen onder zware load crasht. Dus terugklokken en niet te zware instellingen met fps caps zou stabiel moeten werken als je eenmaal een goede wattman setup hebt. Of RMA opsturen en hopen dat je een (werkende) nieuwe krijgt
Bedankt voor het antwoord, ik ga kijken wat ik kan doen met wattman. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 08:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Hi,

ik heb sinds een maandje geleden een RX Vega 56 gehaald
https://www.megekko.nl/pr...4-GAMING-OC-8G-Videokaart

Nu heb ik alleen een probleem zodra ik mijn tweede scherm aansluit, (DVI-D met een verloop naar HDMI) krijg ik na 10-15 minuten een soort van crash waarbij mijn pc niet meer reageert, en beide schermen op zwart gaan.

Het maakt niet uit wat ik op dat moment aan het doen ben, zelfs als ik rustig aan het browsen ben crasht hij nog.

Ik heb m'n kaart al eens ge-reseat, en ook de daisy-chain er af gehaald, en hiervoor gewoon rechtstreeks een kabel naar de PSU voor beide 8-pin connectors.

Iemand nog enig idee? Ik mis mijn tweede scherm echt tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vind de 1080p resultaten meer de moeite waard dan 1440p. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
DaniëlWW2 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:27:
[...]

Dat is zeker niet slecht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Candanz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:27:
Hi,

ik heb sinds een maandje geleden een RX Vega 56 gehaald
https://www.megekko.nl/pr...4-GAMING-OC-8G-Videokaart

Nu heb ik alleen een probleem zodra ik mijn tweede scherm aansluit, (DVI-D met een verloop naar HDMI) krijg ik na 10-15 minuten een soort van crash waarbij mijn pc niet meer reageert, en beide schermen op zwart gaan.

Het maakt niet uit wat ik op dat moment aan het doen ben, zelfs als ik rustig aan het browsen ben crasht hij nog.

Ik heb m'n kaart al eens ge-reseat, en ook de daisy-chain er af gehaald, en hiervoor gewoon rechtstreeks een kabel naar de PSU voor beide 8-pin connectors.

Iemand nog enig idee? Ik mis mijn tweede scherm echt tijdens het gamen.
Welke PSU heb je?
DaniëlWW2 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:27:
[...]

Hmm ja, op 1080p low houdt een Vega64 zelfs de 2080Ti bij. Hoe representatief denk je dat dat is. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Blaat op 27-03-2019 10:13 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blaat schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:11:
Hmm ja, op 1080p low houdt een Vega64 zelfs de 2080Ti bij. Hoe representatief denk je dat dat is. :D
Zeer. Eindelijk eens een game die werkelijk laat zien hoe goed Vega is. :+
Maar Ubisoft had al aangekondigd dat ze wat gingen doen aan DX12 ondersteuning. Tja, dat zou wat kunnen verklaren. Dat en de benchmarks zijn waarschijnlijk flawed. Bij Guru3D is het al wat minder extreem.

https://www.eteknix.com/u...ll-run-faster-directx-12/
https://www.guru3d.com/ar...e_benchmark_review,5.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
FlowTech schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:37:
Ik heb ook twee van die kaarten getest en een draait nu nog bij mijn broer maar die werkt tot nu toe prima.
Ik ben bij Vega sowieso fan van undervolten. Dat scheelt veel in herrie en verbruik en qua snelheid hoef je er niet op achteruit te gaan.

Dus inderdaad met wattman gaan spelen.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:55:
[...]

Zeer. Eindelijk eens een game die werkelijk laat zien hoe goed Vega is. :+
Maar Ubisoft had al aangekondigd dat ze wat gingen doen aan DX12 ondersteuning. Tja, dat zou wat kunnen verklaren. Dat en de benchmarks zijn waarschijnlijk flawed. Bij Guru3D is het al wat minder extreem.

https://www.eteknix.com/u...ll-run-faster-directx-12/
https://www.guru3d.com/ar...e_benchmark_review,5.html
De verschillen zijn wel kleiner maar het is hier wel duidelijk wat Vega tov Pascal kan. Turing heeft ook een aantal features zoals FP16 dus die heeft er ook baat bij maar dan nog doet Vega het netjes.

Ik ben heel erg benieuwd wat Navi in dat opzicht gaat brengen. Minder compute georienteerd maar zaken als FP16 zullen denk ik wel blijven.
Int4/8 kan voor DXR gebruikt worden maar de vraag is of AMD daar nu al iets mee gaat doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 27-03-2019 11:22 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:20:
De verschillen zijn wel kleiner maar het is hier wel duidelijk wat Vega tov Pascal kan. Turing heeft ook een aantal features zoals FP16 dus die heeft er ook baat bij maar dan nog doet Vega het netjes.

Ik ben heel erg benieuwd wat Navi in dat opzicht gaat brengen. Minder compute georienteerd maar zaken als FP16 zullen denk ik wel blijven.
Int4/8 kan voor DXR gebruikt worden maar de vraag is of AMD daar nu al iets mee gaat doen.
Tja, ik vermoed dat Navi "gewoon" dezelfde CU's heeft als Vega, al dan niet met meer cache. Ik zou ook zeker niet verbaast zijn als het nog steeds een vier pijplijnen chip is zoals vrijwel elke GCN. Minder dan 64 of zelfs 56CU's denk ik ook wel.

De grote les die je moet trekken uit Vega haar DX11 vs. DX12 resultaten is hoe groot de bottleneck eigenlijk is en hoeveel meer Vega CU's eigenlijk kunnen. Puur omdat ze onder DX12 beter voorzien worden van instructies schieten de framerates omhoog. Het is al snel 20% of meer frames erbij. De Vega CU is denk ik echt het probleem niet.

Ik ben meer geïnteresseerd in wat er gaat gebeuren met zaken rondom de CU's. Bij Polaris en Vega is er geprobeerd om draw call bottlenecks te verlichten. Het werkte een beetje, maar niet echt. Als er nu stappen worden gezet om meer draw calls per minuut uit te kunnen laten voeren, dan gaat dat waarschijnlijk veel meer helpen. Combineer dat met waarschijnlijk 1800MHz+ clockspeed gaan zijn en dan zit al snel op RTX2070 niveau. Extra ROP's zijn ook welkom voor MSAA. Maar dit hoort eigenlijk in het andere topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:40:
[...]

Tja, ik vermoed dat Navi "gewoon" dezelfde CU's heeft als Vega, al dan niet met meer cache. Ik zou ook zeker niet verbaast zijn als het nog steeds een vier pijplijnen chip is zoals vrijwel elke GCN. Minder dan 64 of zelfs 56CU's denk ik ook wel.

De grote les die je moet trekken uit Vega haar DX11 vs. DX12 resultaten is hoe groot de bottleneck eigenlijk is en hoeveel meer Vega CU's eigenlijk kunnen. Puur omdat ze onder DX12 beter voorzien worden van instructies schieten de framerates omhoog. Het is al snel 20% of meer frames erbij. De Vega CU is denk ik echt het probleem niet.

Ik ben meer geïnteresseerd in wat er gaat gebeuren met zaken rondom de CU's. Bij Polaris en Vega is er geprobeerd om draw call bottlenecks te verlichten. Het werkte een beetje, maar niet echt. Als er nu stappen worden gezet om meer draw calls per minuut uit te kunnen laten voeren, dan gaat dat waarschijnlijk veel meer helpen. Combineer dat met waarschijnlijk 1800MHz+ clockspeed gaan zijn en dan zit al snel op RTX2070 niveau. Extra ROP's zijn ook welkom voor MSAA. Maar dit hoort eigenlijk in het andere topic. :)
Mijn gevoel zegt inderdaad ook dat het nog steeds GCN zou kunnen zijn maar dan geoptimaliseerd. Aan de andere kanten hebben geruchten het over een nieuwe architectuur. Maar goed de geldkraan was een beejte dicht gedraaid dus dan verwacht ik er niet super veel van.
Aan de andere kant is er wel vertraging Navi wordt nu waarschijnlijk Q3. Met GCN hebben ze genoeg ervaring.

GCN zit al sinds Fiji aan zijn limiet daar zie je ook dat de scaling met meer CU's niet al te best is. Het frontend kan het gewoon niet bol werken en bij Vega is dat nog even een tandje erger. Hogere clocks zijn belangrijker dan meer CU's zie Vega 56 vs 64 op gelijke clocks bij bv gamers nexus.

De vraag is dan kunnen ze nog wat aan die ROP's en andere zaken doen binnen de beperkingen van de verouderde GCN architectuur. En hoeveel winst kan je dan behalen. Gezien de prestaties van Radeon VII zijn prestaties tussen de 2080/ VII en de 2080 Ti nog wel mogelijk (of richting de 2080 Ti) maar dan houd het wel op (voor een 60/64 CU Navi chip)
Meer dan 4 Shader engines, 16 ROP's en dus 64CU's is met GCN niet mogelijk zonder te grote aanpassingen en dan kan je beter gewoon door werken aan de nieuwe architectuur.

Opbouw van Vega:
Afbeeldingslocatie: https://images.anandtech.com/doci/11717/vega10_block_diagram_575px.png

Ik denk dat nog een keer GCN gebruiken nog wel kan. Maar daar gaan ze de 20x0 serie niet op alle fronten mee verslaan laat staan de aankomende 30x0 serie.

Maar we gaan het zien. Als ze dan volgend jaar met een echte nieuwe architectuur op 7nm+ kunnen komen die wel goed mee kan doen kunnen ze er misschien mee weg komen. Maar echt een knaller gaat Navi niet worden zonder nieuwe architectuur.

Edit:
Owh ja en nog een toevoeging. Ik vraag mij ook nog steeds af inhoeverre die Rasterizer in Vega werkt. Het zou interessant zijn om Fiji, Vega 10 en Vega 20 eens clock voor clock te vergelijken. Van Fiji vs Vega 10 weten we al dat Fiji soms zelfs ietsjes sneller is. En in andere gevallen dat Vega wel een voordeel heeft maar vaak genoeg is er geen verschil. Terwijl je moet een goed werkende rasterizer toch winst zou verwachten. Ik ben benieuwd of dat bij Vega 20 wel het geval is. Als die niet goed werkte is die aanpassing aan de chip wel het moment om zaken te fixen. En soms schaalt Radeon VII 24% tov Vega 64 een andere keer weer 35% (stock clocks van beide). Dus ik ben dan wel benieuwd wat ze clock voor clock doen.

En of Navi hier nog verbetering kan brengen door bepaalde zaken te fixen die bij vega niet lekker werkte. En waardoor Maxwell en Pascall relatief efficient waren.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 27-03-2019 12:14 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb wat info gevonden over Vega 10 vs Vega 20 met gelijke clockspeeds:

https://www.anandtech.com...-amd-radeon-vii-review/18

Vega 20 had wel normale memory clocks want wattman had toen nog geen optie om het geheugen te underclocken.

Soms zie je veel winst en op andere momenten weer niet. Nu is het dus de vraag of die games meer geheugen bandbreedte nodig hebben (zie bv GTA V) of dat er toch andere zaken zijn die aangepast zijn.
Bij veel games is er amper winst te zien (wel een klein beetje maar dat is te verwaarlozen)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Een Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dat mag het probleem niet zijn dan.

Dat is dan ofwel een driver issue ofwel je hebt (net als vele anderen met een Gigabyte) een aardappel van een Vega in handen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blaat schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:07:
[...]

Dat is dan ofwel een driver issue ofwel je hebt (net als vele anderen met een Gigabyte) een aardappel van een Vega in handen.
Quality control bij Gigabyte is dan niet echt goed.
De twee kaarten die ik heb getest werkte verder prima maar dat wil niet zeggen dat anderen geen issues hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Blaat schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:07:
[...]

Na wat rond gespeeld te hebben met Wattman, heb ik geen problemen meer.
Ook niet nadat ik Wattman heb gereset.

Vreemd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Zo, de Radeon VII staat onder water *O* !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iqqRU3vqRmwI7x4sN7OJEs3W/full.jpg

Eerste resultaten met overclocken zijn goed, 2080MHz/1200MHz op 1180mV. Maximale Tjunction is dan 75°C, Tcore 43°C.

Erg tevreden met dit goedkope Chinese waterblok. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ziet er mooi uit blaat .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v0udqTHKeRMPlMSYWOskKBwB/full.png

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blaat schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:25:
Zo, de Radeon VII staat onder water *O* !

[Afbeelding]

Eerste resultaten met overclocken zijn goed, 2080MHz/1200MHz op 1180mV. Maximale Tjunction is dan 75°C, Tcore 43°C.

Erg tevreden met dit goedkope Chinese waterblok. :P
Ziet er nice uit. Tjunction is wel erg hoog tho. Denk toch dat hij niet helemaal netjes vlak is gezien het temperatuur verschil met de Tcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heeft iemand toevallig een Vega 56/64 stock cooler over die hij of zij wil verkopen?
Ik heb er hier een waar de heatsink van beschadigd is dus ik zoek een donor. Het is een Vega 64 Air Limited edition dus die wil ik graag op knappen en weer netjes maken.

Het gaat om dit onderdeel:
Afbeeldingslocatie: https://teckknow.com/wp-content/uploads/2017/07/AMD-Radeon-Vega-Frontier-Edition-PCB-exposed-5.jpg

Maar ik vind het prima om de hele cooler gewoon over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Astennu schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Ziet er nice uit. Tjunction is wel erg hoog tho. Denk toch dat hij niet helemaal netjes vlak is gezien het temperatuur verschil met de Tcore.
Nee hoor, dat is puur het gevolg van de overvolt. Op stock komt Tjunction niet boven de 50 graden.

Als ik zo rond kijk naar de resultaten van anderen zijn dat prima getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blaat schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Nee hoor, dat is puur het gevolg van de overvolt. Op stock komt Tjunction niet boven de 50 graden.

Als ik zo rond kijk naar de resultaten van anderen zijn dat prima getallen.
Wat ik er van begrepen heb is die Tjunction de hoogste temp van de 60 sensors.
Je zou denken dat de delta tussen de hoogste en gemidelde dan geen 32 graden is als je heel goed contact hebt?

Maar goed ben zelf nog niet zo bekend met Vega 20 dus zou kunnen dat het normale waardes zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 31-03-2019 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Het is in elk geval wel duidelijk dat ik power limited ben. Boven de 1150mV en 2100MHz valt core clock soms 50MHz naar beneden met lagere scores tot gevolg.

De sweetspot lijkt 2080MHz, 1150mV en 1200HBM te zijn. In de praktijk loopt de core dan op exact 2050MHz als ik wattman mag geloven.

Al met al een ruime 17% performancewinst over stock speeds. Dat is zeer de moeite, zeker op 4k. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Blaat schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:32:
Het is in elk geval wel duidelijk dat ik power limited ben. Boven de 1150mV en 2100MHz valt core clock soms 50MHz naar beneden met lagere scores tot gevolg.

De sweetspot lijkt 2080MHz, 1150mV en 1200HBM te zijn. In de praktijk loopt de core dan op exact 2050MHz als ik wattman mag geloven.

Al met al een ruime 17% performancewinst over stock speeds. Dat is zeer de moeite, zeker op 4k. :)
Je kan nog de power reg file proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs240
Gigabyte vega 56 draait al een paar dagen goed op driver 17.7 met wat underclocking en undervolting. Als deze niet crasht hou ik deze toch maar aangezien de 2060 twee keer zo duur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Beaudog schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:56:
[...]

Je kan nog de power reg file proberen
Geprobeerd. Daarmee kom ik ongeveer tot 2170MHz voordat hoger instellen de performance verlaagt.

De toename in verbruik wat daarvoor nodig is, is echter bizar (+90w op de 12v rail). Dat doen we maar niet. 2080MHz is goed genoeg! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Dat is veel kan het beter zo houden .
En 2080 MHz is zeker een goede overklok .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Matthijs240 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:41:
Gigabyte vega 56 draait al een paar dagen goed op driver 17.7 met wat underclocking en undervolting. Als deze niet crasht hou ik deze toch maar aangezien de 2060 twee keer zo duur is
17.7 drivers? waarom zo oud? Ik denk dat de 19.4.x drivers een stukje sneller zullen zijn. Vega was toen misschien net uit en er zijn in de tussentijd aardig wat performance updates geweest voor Vega kaarten.
Blaat schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:58:
[...]

Geprobeerd. Daarmee kom ik ongeveer tot 2170MHz voordat hoger instellen de performance verlaagt.

De toename in verbruik wat daarvoor nodig is, is echter bizar (+90w op de 12v rail). Dat doen we maar niet. 2080MHz is goed genoeg! d:)b
Is dit nog met de stock cooler? of met een H2O blok?
Vega 56/64 hebben hetzelfde issue als je gaat pushen gaat het heel erg hard. 90 watt voor 90 MHz valt dan nog mee ik heb wel eens erger gezien bij Vega 64 :P Maar ideaal is het zeker niet nee.

2080 MHz is al netjes. Ik zou zelf denk ik rond de 2000 gaan zitten nog iets meer richting de sweetspot om het verbruik laag te houden.
Het is dat ze zo duur zijn tov de prestatie winst vs een Vega 56 welke je 2e hands makkelijk voor 250 euro kan krijgen. En die halen Vega 64+ prestaties met wat simpele tweaks. Maar ik zou maar al te graag ooit zo'n kaart in de verzameling willen hebben.

Best een kans dat als Navi uit is de Radeon VII nog minder interessant is qua prijs prestatie verhouding. Wellicht kan ik er over aan aantal jaar een voor een leuke prijs op de kop tikken.

[ Voor 54% gewijzigd door Astennu op 10-04-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs240
Astennu schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:52:

17.7 drivers? waarom zo oud? Ik denk dat de 19.4.x drivers een stukje sneller zullen zijn. Vega was toen misschien net uit en er zijn in de tussentijd aardig wat performance updates geweest voor Vega kaarten.
Alles na 17.7 crasht na 20 minuten gamen, bij mij en ongeveer 50% van alle andere eigenaren. Helaas geen updates meer en oude drivers maar geen crashes is het allemaal waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Matthijs240 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:02:
[...]

Alles na 17.7 crasht na 20 minuten gamen, bij mij en ongeveer 50% van alle andere eigenaren. Helaas geen updates meer en oude drivers maar geen crashes is het allemaal waard _/-\o_
Apart je zou toch zeggen dat je toch wel je drivers kan updaten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Matthijs240 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:02:
[...]

Welke kaart heb je? en wat voor een soort crash heb je? Die Gigabyte V56 Gaming? En heb je die recent gekocht of al langer?
Dat zou in ieder geval niet zo moeiten zijn dan is er iets anders met de kaart aan de hand.

Wat gebeurt er als je de kaart op power save mode draait met de nieuwere drivers? werkt het dan wel? Klinkt een beetje als een defect.
Beaudog schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:06:
[...]

Apart je zou toch zeggen dat je toch wel je drivers kan updaten .
Inderdaad denk dat er meer aan de hand is en dat de lagere GPU load zorgt dat de issues weg blijven. Moet op te lossen zijn lijkt mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 10-04-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs240
Astennu schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:37:

Welke kaart heb je? en wat voor een soort crash heb je? Die Gigabyte V56 Gaming? En heb je die recent gekocht of al langer?
Dat zou in ieder geval niet zo moeiten zijn dan is er iets anders met de kaart aan de hand.

Wat gebeurt er als je de kaart op power save mode draait met de nieuwere drivers? werkt het dan wel? Klinkt een beetje als een defect.

Inderdaad denk dat er meer aan de hand is en dat de lagere GPU load zorgt dat de issues weg blijven. Moet op te lossen zijn lijkt mij.
Inderdaad de gigabyte vega 56 gaming. Ik heb deze minder dan een maand maar vanaf dag 1 waren er problemen. Echter het halve internet staat vol met dezelfde crashes die ik ook heb (black screen, fans op 100%) en ben nog geen oplossingen tegen gekomen behalve 17.7 drivers installeren. Safe mode met nieuwe drivers geeft ook crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
quote]Matthijs240 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:23:
[...]

Inderdaad de gigabyte vega 56 gaming. Ik heb deze minder dan een maand maar vanaf dag 1 waren er problemen. Echter het halve internet staat vol met dezelfde crashes die ik ook heb (black screen, fans op 100%) en ben nog geen oplossingen tegen gekomen behalve 17.7 drivers installeren. Safe mode met nieuwe drivers geeft ook crashes.
[/quote]

Wat zegt gigabyte er van? Want dit is niet normaal. Ik zou hem dan laten omruilen.

[ Voor 73% gewijzigd door Astennu op 10-04-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik zou hem terug sturen, je moet toch gewoon de nieuwste drivers kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal mijn ervaringen met Radeon VII opsommen in een woord: Tja

Ik heb een beetje gemengde gevoelens, want aan de ene kant presteert hij fantastisch en worden de drivers steeds beter, zeker auto overclock is enorm verbeterd en nu beter dan mijzelf (crasht bij mij rond 1900MHz ongeacht spanning, terwijl auto oc ongeveer 1980MHz doet!), maarja, die multimonitor support, hé.

De situatie is al iets beter en AMD heeft er vermelding van gemaakt in de laatste release notes, maar het is toch irritant dat het scherm met de game erop flikkert en af en toe op zwart gaat, alleen omdat ik meer dan één scherm wilde! Hopelijk wordt Navi nóg niet sneller, wordt ik een beetje gefrustreerd met mijn Radeon VII aankoop! XD

Nouja, heb wel een baan straks en zet zeker een ryzen 3000 cpu in de pc straks wat framerates cooral tijdens streamen ten goede zal komen, dus kan ik altijd kijken of Navi een optie is, en uiteraard blijf ik hopen op een oplossing voor de instabiliteit met multimonitor setups!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Kwam ik tegen op reddit

€229 voor een vega56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:10
Refurbished via eBay met beperkte garantie. Zie volgens mij genoeg nieuwe kaarten in de pricewatch voor rond de €300 van goede merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 13:37
Is het de moeite om een VEGA56 een VEGA64 bios te geven als je op 1080p gamed?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
If it aint broke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Philip Ross schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:48:
[...]

Refurbished via eBay met beperkte garantie. Zie volgens mij genoeg nieuwe kaarten in de pricewatch voor rond de €300 van goede merken.
Wat is er precies niet goed aan powercolor? Stukken beter dan Gigabyte in elk geval.
Tricolores schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:29:
Is het de moeite om een VEGA56 een VEGA56 bios te geven als je op 1080p gamed?
Die BIOS heeft hij al, dus dat kost geen moeite. En als iets geen moeite kost, is het dat altijd waard natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:10
Blaat schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:54:
[...]

Wat is er precies niet goed aan powercolor? Stukken beter dan Gigabyte in elk geval.
ik bedoelde niet dat powercolor niet goed is maar dat andere merken nieuwe kaarten niet veel duurder zijn (en met goede merken bedoelde ik dus niet alleen Gigabyte kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 13:37
Blaat schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:54:
[...]

[...]

Die BIOS heeft hij al, dus dat kost geen moeite. En als iets geen moeite kost, is het dat altijd waard natuurlijk. :+
Welja, de precieze procedure ken ik niet meteen. De vraag is alleen: Wat levert het op?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Tricolores schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:58:
[...]

Welja, de precieze procedure ken ik niet meteen. De vraag is alleen: Wat levert het op?
Een mogelijke speed boost van 5% tot 10% afhankelijk van de applicatie.

Het flashen op zichzelf is niet zo moeilijk. Daar staan zat tutorials voor online. De kans is alleen aanwezig dat je HBM niet op VEGA64 snelheden wil lopen en dan is de winst gewoon nada.

Ik zou het niet doen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
De pulse van Sapphire is een goede kaart .
Bij caseking voor 339

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Vanavond mijn pricewatch: Asus Arez Strix Radeon RX VEGA56 OC Edition 8GB HBM2 geïnstalleerd; tot zover niet erg blij...

In benchmarks/games (dus onder load) crash de video driver, soms meteen zwart scherm (en geen signaal) gevolgd door het beeld dat weer terug komt en een melding van Wattman. Enkele keren voor het terug brengen van het beeld een soort static beeld, zoals oude TV's vroeger ruis hadden. Hoe dan ook komt hij elke keer wel terug, geen BSOD's oid.

Vanalles geprobeerd, 18.5.1 geïnstalleerd, met DDU, zonder DDU etc. Alleen een verse Windows 10 installatie zou nog kunnen, maar ik lees nergens dat dat de problemen oplost.

Het enige wat lijkt te werken (hiermee kom ik door 3D Mark Time Spy heen) is de instructies uit deze video: YouTube: How to fix AMD (WattMan) driver crash [100% WORKS!]. Kortom; de power states allemaal gelijk instellen ik heb er nu 1550 Mhz en 1150mV van gemaakt.

Mijn HD7970 is afgelopen week overleden, ik wilde eigenlijk pas upgraden bij Navi release, maar kan niet zonder en de Vega 56 leek me een goede optie. Ik heb de videokaart vandaag binnengekregen; terugsturen of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:17
[b]TheNephilim in "AMD RX Vega Ervaringen topic".

Mijn HD7970 is afgelopen week overleden, ik wilde eigenlijk pas upgraden bij Navi release, maar kan niet zonder en de Vega 56 leek me een goede optie. Ik heb de videokaart vandaag binnengekregen; terugsturen of niet?
Terugsturen en een Nitro bestellen of een rx580 ter overbrugging.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Richo999 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 02:20:
[...]

Terugsturen en een Nitro bestellen of een rx580 ter overbrugging.
Vanochtend voor ik naar het werk ging toch even snel Windows opnieuw geïnstalleerd en kwam zonder problemen 3x door de 3DMark benchmark heen. Dus wellicht is er toch hoop! Voorheen kwam ik niet eens zonder problemen door de demo van Time Spy heen, driemaal een volledige run zonder ook maar één probleem is dan een hele verbetering.

Ik ga vanavond eens verder kijken, maar wellicht is het zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1752MHz core en 955MHz mem 1200mv en +150 power limit op een Sapphire Vega 56.

HBM is met geen mogelijkheid omhoog te krijgen, 955 is de max voor mijn kaart helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:40:
1752MHz core en 955MHz mem 1200mv en +150 power limit op een Sapphire Vega 56.

HBM is met geen mogelijkheid omhoog te krijgen, 955 is de max voor mijn kaart helaas.
Dat komt door het lagere HBM2 voltage van de Vega 56. Bios flashen naar 64 en je hij gaat hoger.
De "memory voltage" in wattman is niet het HBM2 voltage helaas....

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleYouPee op 26-04-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:36:
[...]

Dat komt door het lagere HBM2 voltage van de Vega 56. Bios flashen naar 64 en je hij gaat hoger.
De "memory voltage" in wattman is niet het HBM2 voltage helaas....
Die staat ook op standaard. Bios flash kan niet met mijn kaart dat is beveiligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:47
TheNephilim schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:04:
Vanavond mijn pricewatch: Asus Arez Strix Radeon RX VEGA56 OC Edition 8GB HBM2 geïnstalleerd; tot zover niet erg blij...

In benchmarks/games (dus onder load) crash de video driver, soms meteen zwart scherm (en geen signaal) gevolgd door het beeld dat weer terug komt en een melding van Wattman. Enkele keren voor het terug brengen van het beeld een soort static beeld, zoals oude TV's vroeger ruis hadden. Hoe dan ook komt hij elke keer wel terug, geen BSOD's oid.

Vanalles geprobeerd, 18.5.1 geïnstalleerd, met DDU, zonder DDU etc. Alleen een verse Windows 10 installatie zou nog kunnen, maar ik lees nergens dat dat de problemen oplost.

Het enige wat lijkt te werken (hiermee kom ik door 3D Mark Time Spy heen) is de instructies uit deze video: YouTube: How to fix AMD (WattMan) driver crash [100% WORKS!]. Kortom; de power states allemaal gelijk instellen ik heb er nu 1550 Mhz en 1150mV van gemaakt.

Klinkt mij als een power issue. Met de meest recente drivers zonder oc en undervolt, crashed hij dan ook? ik denk dat je power supply hem niet aan kan. Wat voor PSU heb je?

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BarryS schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:49:
[...]

Klinkt mij als een power issue. Met de meest recente drivers zonder oc en undervolt, crashed hij dan ook? ik denk dat je power supply hem niet aan kan. Wat voor PSU heb je?
Heb een pricewatch: Corsair Enthusiast TX650M, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:47
Ik had een BeQuiet Dark Power Pro 10 van 650 Watt, ook ik dacht dat het geen probleem zou geven. Echter had ik regelmatig games die crashte, of zelfs m'n hele PC die gewoon tijdens het gamen uit ging.

Voeding vervangen voor een Corsair RM850x nooit meer problemen gehad met m'n Vega 56 (Sapphire Pulse). Draai hem met een goede OC en undervolted nu.

Een vriend van mij had een 550 watt voeding van Corsair, met de Gigabyte Vega 56 en zijn voeding is zelfs overleden met die kaart. Ook een RM850x nu en z'n Gigabyte Vega 56 is nu ook geheel stabiel.

De Vega heeft hoge piek belasting op de PCIe connectoren, en sommige voedingen kunnen dat gewoon niet aan. Hoe oud is je voeding?

Een goede voeding is essentieel voor de Vega kaarten om stabiliteit te waarborgen. Misschien dat het bij anderen wel werkt, maar ik spreek uit eigen ervaringen. Tevens is er zat te vinden online over de piekbelastingen van de Vega kaarten en de PSU problemen.

Mijn advies luid echt, probeer een zwaardere voeding.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Gebruik een sfx corsair 600 watt voeding platinium met een strix Vega 64 undervolted
En een 1700x werkt prima hiervoor een seasonic focus 650 watt gold die gaf problemen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:08
De seasonic focus was idd een van de psu's waar de overcurrent protection geactiveerd werd door de hoge pieken van vega.

Nieuwe exemplaren hebben een minder gevoelige ocp.
https://www.reddit.com/r/.../?st=juy523hp&sh=52df1616

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Laatst online: 12-09 10:14
Matthijs240 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:23:
[...]

Ik heb zelf ook een Gigabyte Vega 56 OC. Op stock ook veel van zulke crashes. Met een undervolt tot 1050mV (wat in de praktijk nog minder is, volgens HWinfo) had ik misschien nog een keer per week een crash, en dat in een week waar ik denk ik toch wel 3 tot zelfs 5 uur per dag gegamed had. Goeie score, zeker voor de prijs, maar ja, die kaart moet gewoon eigenlijk níét crashen. Ik heb nog twee jaar garantie, dus ik had hem uiteindelijk toch maar teruggestuurd naar Megekko, die hem weer doorgestuurd heeft naar Gigabyte. Ik ben hem ongeveer twee en een halve week kwijt geweest, maar nu heb ik hem al weer bijna twee weken hier, en veel stresstests gedaan en gegamed, en 0 black screen 100% fan crashes gehad meer. Ze zijn dus gelukkig wel in staat om hem te repareren.

Het mooiste was geweest dat hij uberhaupt gelijk bij aankoop dit probleem niet had gehad, maar ik ben in ieder geval weer blij nu. Ik heb de eerste hardware versie, waarschijnlijk dat ze in nieuwere hardware revisies (volgens mij zijn er al rev 3 versies) al wel het een en ander verbeterd hebben om die crashes te voorkomen, kan mij namelijk ook niet voorstellen dat dit marktmodel waarbij ze een instabiele kaart voor de goedkoopste prijs verkopen en een gigantisch percentage terugkrijgen waar ze weer manuren aan moeten besteden om te repareren erg winstgevend is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een “bios” mod uitgevoerd zo kan ik de driver omzeilen en meer dan 1200mv instellen. Ook heb ik Het TDC power verandert van 300A naar 400A, 400A moet de kaart makkelijk aan kunnen maar hoger zal ik niet gaan. Nu eens kijken hoever ik de core kan opvoeren.

1 nadeel is wel dat de kaart van ~240watt naar ~370watt gaat, soms zelfs hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik kan de kaart nu instellen op 1797MHz met 1275mv en +150% power limiet.
Als ik nu de in-game benchmark pak van SotTR kan ik die voor 95% voltooien zonder enig probleem. Bij het laatste stukje crasht hij echter, de (waarschijnlijke) oorzaak is dat hij dan een piek heeft van 1852MHz en dat is zeer vreemd omdat dat aardig boven de ingestelde waarde ligt. Hij crasht direct zodra ik die piek krijg te zien.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:59:
Vreemd, ik kan de kaart nu instellen op 1797MHz met 1275mv en +150% power limiet.
Als ik nu de in-game benchmark pak van SotTR kan ik die voor 95% voltooien zonder enig probleem. Bij het laatste stukje crasht hij echter, de (waarschijnlijke) oorzaak is dat hij dan een piek heeft van 1852MHz en dat is zeer vreemd omdat dat aardig boven de ingestelde waarde ligt. Hij crasht direct zodra ik die piek krijg te zien.
Iemand een idee?
Dit is inderdaad een bekend probleem met Vega "overboosting". Vooral als je gaat klooien met powertables enzo. Sommigen zeggen dat een hogere P6 en lagere P7 helpt maar in mijn geval heeft P6 uberhaubt nog nooit wat gedaan. Anders wat proberen met powerlimit en voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zijn er ervaringen met een Bykski waterblock op een Vega 56 Nano, zoals de Sapphire Pulse versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zo.. mijn VII zit ook onder water.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Img1ZZarN7dAxvbKOXxV1piC/medium.jpg

Niet moeders mooiste maar wel effectief.

De setup bestaat uit 2 EK-MLC Phoenix Core 360 radiators waarvan de fans op 700rpm draaien, een EK-MLC Phoenix AM4 CPU block en een EK-Vector Radeon VII RGB - Nickel + Plexi gpu block.

Gisteren nog even snel getest, hij lijkt 2130/1200 op 1.2v te doen waar bij de core temperatuur op tussen de 40&41°c blijft hangen. Junction piekt soms naar 80 maar zit vaker rond de 70.

[ Voor 18% gewijzigd door ECP0WERS op 02-05-2019 08:21 ]

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
ECP0WERS schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 06:45:

[Afbeelding]

De setup bestaat uit 2 EK-MLC Phoenix Core 360 radiators waarvan de fans op 700rpm draaien, een EK-MLC Phoenix AM4 CPU block en een EK-Vector Radeon VII RGB - Nickel + Plexi gpu block.

Gisteren nog even snel getest, hij lijkt 2130/1200 op 1.2v te doen waar bij de core temperatuur op tussen de 40&41°c blijft hangen. Junction piekt soms naar 80 maar zit vaker rond de 70.
Mooie overklok , die van mij heb ik nu gewoon standaard ik game op de tv dus ik heb hem op 60 fps
Draaien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Simkin

Bzzzzz

ECP0WERS schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 06:45:

[Afbeelding]

Heb je nog bepaalde regtweaks gebruikt? Verder overclock via WattMan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Simkin schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Heb je nog bepaalde regtweaks gebruikt? Verder overclock via WattMan?
Ik heb kortstondig een reg tweak gebruikt voor 50% power limit + 1300MHz HBM maar dit is een relatief groot verschil in stroomverbruik voor een minimale winst in performance. Ik draai nu 2150@1.218 en dat werkt prima! Wel gebruik ik de tweak nog om het HBM op 1250MHz te draaien.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
ECP0WERS schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Ik heb kortstondig een reg tweak gebruikt voor 50% power limit + 1300MHz HBM maar dit is een relatief groot verschil in stroomverbruik voor een minimale winst in performance. Ik draai nu 2150@1.218 en dat werkt prima! Wel gebruik ik de tweak nog om het HBM op 1250MHz te draaien.
Maakt HBM uberhaubt nog uit bij de Radeon 7 ? 1TB/s is niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:49:
[...]

Maakt HBM uberhaubt nog uit bij de Radeon 7 ? 1TB/s is niet genoeg?
Je ziet niet overal verbetering, sommige games/workloads hebben er echter wel baat bij en het is meer een "omdat het kan" dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 15:30
Ik heb vandaag een sapphire Vega 64 nitro + gekocht hier op tweakers en heb toch een paar vragen.
De standaard powersave profile in wattman zorg die ervoor dat de kaart echt minder verbruikt. Maar gaat dat ook ten kosten van de snelheid van de kaart.
Tevens heb ik een Be Quiet straight power 10 600watt voeding. Is deze genoeg voor mijn systeem met een vega kaart
Ik heb een
Asrock X470 gaming K4 bord
AMD 2700X
16 GB 3000mhz
2 harde schijven en 2 ssd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
koetsier88 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:52:
Ik heb vandaag een sapphire Vega 64 nitro + gekocht hier op tweakers en heb toch een paar vragen.
De standaard powersave profile in wattman zorg die ervoor dat de kaart echt minder verbruikt. Maar gaat dat ook ten kosten van de snelheid van de kaart.
Tevens heb ik een Be Quiet straight power 10 600watt voeding. Is deze genoeg voor mijn systeem met een vega kaart
Ik heb een
Asrock X470 gaming K4 bord
AMD 2700X
16 GB 3000mhz
2 harde schijven en 2 ssd's
Om de beste performance uit de kaart te halen ga je toch door middel van trail&error zelf undervolten. Het profiel werkt maar is geen wonder profiel. Je kan vaak beginnen door je core voltage terug te brengen naar 1000mV > core snelheid bekijken (zou tussen de 1500 en 1600 moeten kunnen draaien) en zodra dat stabiel is wat meer undervolten of een beetje core snelheid erbij.

Sowieso raad ik ook aan om met de snelheid van je geheugen te spelen en deze zo hoog mogelijk in te stellen omdat dit best een aardige boost geeft op de 56/64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 15:30
@ECP0WERS
bedankt voor je antwoord.
dan zal ik maar gaan zoeken naar filmpjes of sites waar ze voor doen.
begrijp een beetje wat je bedoel.
of zijn er standaard profielen te downloaden die je in wattman kan laden

[ Voor 20% gewijzigd door koetsier88 op 05-05-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:35

edward2

Schieten op de beesten

ECP0WERS schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Jammer dat CF niet ondersteund wordt, ik denk dat zo'n tandem op deze frequenties en het rendement met CF aardig zal presteren in 5K. Ik snap niet waarom ze het niet ondersteunen deze keer...

Niet op voorraad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En voor de mensen die werkelijk alles uit hun Vega's willen halen. Nou er is een memory timing tool verschenen. Leef je uit zou ik zeggen. :P
https://forums.guru3d.com...imings-on-the-fly.426435/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:12:
En voor de mensen die werkelijk alles uit hun Vega's willen halen. Nou er is een memory timing tool verschenen. Leef je uit zou ik zeggen. :P
https://forums.guru3d.com...imings-on-the-fly.426435/
Interesting!
Maar eens proberen wat een Vega 56/64 kan met de timings van de Radeon VII. Als je dan wel 1100+ kan halen kan het nog wel eens interessant zijn voor de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:12

jgj82

Ja, maar = nee

Astennu schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:55:
[...]

Interesting!
Maar eens proberen wat een Vega 56/64 kan met de timings van de Radeon VII. Als je dan wel 1100+ kan halen kan het nog wel eens interessant zijn voor de prestaties.
Dat kan ik nu ook al?!? Mijn Sapphire 64 draait al tijden op 1150Mhz HBM2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
jgj82 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:29:
[...]

Dat kan ik nu ook al?!? Mijn Sapphire 64 draait al tijden op 1150Mhz HBM2?
Is het een LC of een air? Ik heb een stuk of 11 kaarten getest en twee vonden 1100 leuk een daar van iets meer. Maar de meeste blijven rond de 100-1025 steken voor 24/7 stability. Waren wel referenced kaarten Temps zijn dan hoger.

Maar ik weet dat er meer mensen zijn die 1100/1150 stabiel kunnen. De meeste zijn niet zo lucky :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:17
Astennu schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:14:
[...]

Is het een LC of een air? Ik heb een stuk of 11 kaarten getest en twee vonden 1100 leuk een daar van iets meer. Maar de meeste blijven rond de 100-1025 steken voor 24/7 stability. Waren wel referenced kaarten Temps zijn dan hoger.

Maar ik weet dat er meer mensen zijn die 1100/1150 stabiel kunnen. De meeste zijn niet zo lucky :)
Was in de veronderstelling dat de LC modellen binned gpu kregen en niet zo zeer binned memory chips. Heb zelf een powercolor LC en die haalt ook 1150 stabiel.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

@Astennu een air, maar ge-EKWB'd (nieuw woord?) Het is een vroeg reference model.

[ Voor 25% gewijzigd door jgj82 op 08-05-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Richo999 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:32:
[...]

Was in de veronderstelling dat de LC modellen binned gpu kregen en niet zo zeer binned memory chips. Heb zelf een powercolor LC en die haalt ook 1150 stabiel.
Dat weet ik niet zeker maar de temperatuur is veel lager en dat helpt sowieso. Als ik de fan naar 100% zet kan ik ook verder maar dat is niet te doen voor 24/7 gebruik :P
jgj82 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:53:
@Astennu een air, maar ge-EKWB'd (nieuw woord?) Het is een vroeg reference model.
Dat is bijna hetzelfde effect als niet beter want die koelen nog een stuk beter dan een aio design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Astennu schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:55:
[...]

Dat weet ik niet zeker maar de temperatuur is veel lager en dat helpt sowieso. Als ik de fan naar 100% zet kan ik ook verder maar dat is niet te doen voor 24/7 gebruik :P

[...]

Dat is bijna hetzelfde effect als niet beter want die koelen nog een stuk beter dan een aio design.
Waar. Ik zal eens in de screenshot verzameling kijken wat hij met de reference deed. Ik heb ook maar een delta van ~5c met m'n koelwater na uren gamen. Beetje overkill aan radiatoren, zo'n obsidian 900D heeft wat nodig om gevuld te lijken! 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Astennu schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:14:
[...]

Mijne draait ook 24/7 1150mhz en kan nog hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DoubleYouPee schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:18:
[...]

Mijne draait ook 24/7 1150mhz en kan nog hoger
En dat is een LC of Air?
Want bij LC komt het vaker voor dan bij een Air versie. Daarnaast kan ik ook wel hogere clocks en dat is "stabiel" alleen de prestaties gaan dan omlaag en dat is niet de bedoeling :P lagere clocks waren dan sneller dus echt stabiel is het dan niet.
Dat bandwith bensh tooltje kan ik op hogere snelheden draaien voordat je daar een prestatie dip ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Astennu schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:35:
[...]

En dat is een LC of Air?
Want bij LC komt het vaker voor dan bij een Air versie. Daarnaast kan ik ook wel hogere clocks en dat is "stabiel" alleen de prestaties gaan dan omlaag en dat is niet de bedoeling :P lagere clocks waren dan sneller dus echt stabiel is het dan niet.
Dat bandwith bensh tooltje kan ik op hogere snelheden draaien voordat je daar een prestatie dip ziet.
Air (Nitro+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Die wordt ook heel goed gekoeld. Zijn de beste air kaarten die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBroes
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 11:20
Ik heb zojuist een (mislukte) poging gedaan om de Morpheus II op mn vega64 te zetten. De stock koeler was er bijna af, maar kreeg het voor elkaar om 1 van de laatste schroefjes aan de zijkant van de kaart helemaal kapot te draaien :F . Ik heb al een aantal dingen geprobeert zoals een stukje rubber er tussen doen of lijm erop doen, laten opdrogen en draaien maar het mocht niet baten.
Heeft iemand een idee hoe (of waar) ik dit schroefje kan verwijderen?

kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
^ kun je de kop er niet af knippen? Moeilijk in te schatten zonder een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBroes
Het gaat om deze schroef: https://i.imgur.com/iNh6Ubb.jpg
Die valt er helaas niet af te knippen

kaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Dan zou ik hem kapot boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Als je een Dremel hebt kan je er misschien een klein sleufje in slijpen zodat je er een platte schroevendraaier in kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBroes
Dan zal ik dat binnenkort proberen om het kapot te boren, bedankt voor de reactie.
Ik heb helaas geen Dremel dus dat zal m niet worden.

kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
maar de koeler komt er ook niet af zonder de shroud los te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBroes
Nee, naar mijn weten zitten de shroud en koeler aan elkaar vast.

kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Maar blokkeert de shroud toegang tot de schroeven die de koeler aan de pcb vasthouden of komt alles los als je de schroeven aan de onderkant los halt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBroes
Alle schroeven op de pcb had ik er al uit. Als deze worden verwijdert komt inderdaad het hele pakket los.

kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Als dat allemaal los komt kan de nieuwe koeler er toch op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBroes
Sorry misschien niet goed duidelijk gemaakt, maar de schroeven aan de zijkant moeten er uit anders gaat alles er niet af.

kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Er zitten nog een paar kleine schroefjes in de bracket met de displayport / hdmi, die zijn al los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBroes
Nee die heb ik niet losgemaakt, maar de videokaart zit momenteel ook alweer in mn pc :+

kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Deze laat de shroud gewoon zitten zo te zien
YouTube: VEGA 64 Teardown: best method.

Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste