@Maysam een Vega56 kan de meeste moderne spellen prima aan op 1440P 60FPS. In slecht geoptimaliseerde spellen zoals AC Odyssey en Origins zul je alleen bepaalde instellingen wat moeten terugschroeven. Vaak kun je 20-30% winst in fps halen door instellingen die een zware hit op performance hebben te verlagen van Ultra of Very High naar High of Medium, met minimale invloed op de grafische kwaliteit.
Ik heb kortgeleden ook een Vega56 Pulse aangeschaft en haal in AC Origins gemiddeld 60 FPS bij de ingebouwde benchmark, dit i.c.m. een Ryzen 2600 @ 4,1 ghz. Misschien dat jouw 1600 nog een kleine bottleneck vormt aangezien Origins ook erg zwaar is voor de CPU. Met games die beter geoptimaliseerd zijn zoals Resident Evil 2 is het sowieso geen probleem om 1440P >60FPS Ultra te halen.
De meeste Vega 56’s kunnen behoorlijk goed undervolten, waarmee het verbruik veel lager ligt en de kaart stiller en koeler draait, met hogere en stabielere clocks. Ik kan mijn Pulse stabiel undervolten tot 950mv maar merk dat de sweetspot prestaties/verbruik bij mijn kaart ligt op 1000mv. Met de energielimiet op +50% en de P7 status op 1602mhz ligt de clocksnelheid onder load stabiel rond de 1550mhz. Het geheugen klokt moeiteloos over naar 950mhz @950mv. Tijdens een stresstest (Unigine Heaven) verbruikt hij daarbij gemiddeld maar 160w en wordt met de auto fancurve niet warmer dan 64 graden (dit bij een kamertemp. van 26 graden!). Tijdens het gamen ligt het verbruik nog lager. Dit alles gemeten in HWiNFO64. Misschien heb ik een golden sample, maar ik denk dat de meeste V56’s hierbij wel in de buurt moeten komen. Ik heb zelf de bios trouwens niet geflashed naar de V64 bios en ben dit voorlopig ook niet van plan, ik lees dat hier toch een risicootje aan zit.
Ik heb in mijn systeem toevallig exact dezelfde voeding als jij, deze levert zonder probleem voldoende vermogen voor de V56 Pulse.
Hieronder mijn AC Origins benchmark in 1440P met de volgende settings: Anti Aliasing Medium, Shadows, Fog, Water en Ambient Occlusion High en alle overige instellingen op maximaal (Ultra/Very high/High):