AMD RX Vega Ervaringen topic

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:18
@DoubleYouPee

Met het LC bios is mijn ervaring dat de clocksnelheden en spanningen vnl bepaald worden door het power budget. Verlaag je de spanning dan klokt de kaart minder agressief, dus ben niet geinteresseerd in de ideale spanning/klok kromme. Als de kaart met gemak 74fps(monitor limiet icm Freesync) haalt dan draait deze vanzelf <1500MHz bij 0,9 a 1,0V.
Sowieso blijft m'n kaart ruim onder de 45 graden, dus wanneer de fps dippen naar de 40 moet de kaart gewoon zoveel mogelijk frames eruit persen ongeacht verbruik.

Op het moment is 340W voldoende om de kaart binnen mijn FS range(42-75) te houden, vandaar relatief beperkte dagelijkse kloks

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Ik heb sinds kort een LG 32" 4K monitor met FreeSync, 40-60hz. Met alles wat ik al in dit topic heb gelezen is mijn idee om een Sapphire RX 56 Nitro aan te schaffen. Zeker ook om FreeSync te gaan gebruiken voor Assisins Creed, Battlefield V en Witcher 3.
Mijn huidige setup is een I7-8700K, 512GB Crucial SSD en 2x8GB DDR4. De voeding is een Seasonic M12II EVO 520W.

Ben van plan om de RX 56 te undervolten en met de vele tips hier al gegeven zo rond de 1070 Ti performance uit te komen. Wil uit principe en vanwege FreeSync momenteel geen GTX of RTX kopen. Volgens de Seasonic PSU calculator kom ik zo rond de 470 Watt, dus wel krap, maar dan is de kaart nog niet undervolted natuurlijk. De vraag die ik alleen heb: is mijn PSU voldoende? Voor pak em beet honderd euro heb je een 650W, maar dan moet ik die wel meenemen in het totale prijskaartje.

edit: op 4K gebruik ik geen AA en het gaat met echt niet om alles persé op Ultra te willen draaien :+

[ Voor 5% gewijzigd door Zerosum op 23-09-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Zerosum schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:42:
Ik heb sinds kort een LG 32" 4K monitor met FreeSync, 40-60hz. Met alles wat ik al in dit topic heb gelezen is mijn idee om een Sapphire RX 56 Nitro aan te schaffen. Zeker ook om FreeSync te gaan gebruiken voor Assisins Creed, Battlefield V en Witcher 3.
Mijn huidige setup is een I7-8700K, 512GB Crucial SSD en 2x8GB DDR4. De voeding is een Seasonic M12II EVO 520W.

Ben van plan om de RX 56 te undervolten en met de vele tips hier al gegeven zo rond de 1070 Ti performance uit te komen. Wil uit principe en vanwege FreeSync momenteel geen GTX of RTX kopen. Volgens de Seasonic PSU calculator kom ik zo rond de 470 Watt, dus wel krap, maar dan is de kaart nog niet undervolted natuurlijk. De vraag die ik alleen heb: is mijn PSU voldoende? Voor pak em beet honderd euro heb je een 650W, maar dan moet ik die wel meenemen in het totale prijskaartje.

edit: op 4K gebruik ik geen AA en het gaat met echt niet om alles persé op Ultra te willen draaien :+
Met de specs van je pc en een 4k monitor hoort gewoon een vega 64, of eigenlijk beter als dat zou bestaan (met freesync). Aan de andere kant is 40-60hz redelijk waardeloos. Behalve als je gamen op 45fps niet erg vindt.

Waarom een 8700k en 4k monitor als je niet voor de beste experience gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerosum
Ik gebruik em naast gamen ook voor o.a. video-editing en ik ben inmiddels op zo'n leeftijd dat ik 60 fps meer dan voldoende vindt. Back in the days gameden we allemaal op 60 hz, default, ging prima ook in competatieve shooters. Overigens bestrijd ik niet dat 144hz gaming niet beter is, maar die monitoren in 4K zijn nog wat prijzig.

Ik mik er dan ook op, inclusief van ultra naar high settings aanpassen als het moet, om op die 60Hz uit te komen met Freesync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Nu online
Je hoeft ook niet per se 4k 144hz hè, 3440x1440 100hz was misschien een beter alternatief geweest, vooral als je video-editing doet. Dan kan je ook hogere instellingen behouden en ultrawide is sowieso indrukwekkender dan 16:9 4k naar mijn mening.

4k 60fps gaat lastig worden met een vega 56., zelfs op high. Ook met een 64 zou je wat settings moeten aanpassen. Zou zelf 100eu bijleggen voor de 64.

[ Voor 16% gewijzigd door DoubleYouPee op 24-09-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:55
@Zerosum , zelfs een 1080Ti is eigenlijk nog niet geschikt voor 4K gaming.. met een RX Vega wordt het vechten. Ik zou dan eerder voor 1440p kiezen, of een losse monitor naast je 4k scherm puur voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Lord_Dain schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:24:
@Zerosum , zelfs een 1080Ti is eigenlijk nog niet geschikt voor 4K gaming.. met een RX Vega wordt het vechten. Ik zou dan eerder voor 1440p kiezen, of een losse monitor naast je 4k scherm puur voor gaming.
4k op vega64 lq gaat prima hoor, je moet gewoon AA uitzetten en AF x4 ofso en dan heb je het ergste wel gehad. Veel filters leveren relatief weinig eyecandy op met 4k voor hoeveel performance je ervoor in levert.
Focus ligt dan wel op 60fps natuurlijk geen 120 in ieder geval

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Nu online
aminam schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:56:
[...]

4k op vega64 lq gaat prima hoor, je moet gewoon AA uitzetten en AF x4 ofso en dan heb je het ergste wel gehad. Veel filters leveren relatief weinig eyecandy op met 4k voor hoeveel performance je ervoor in levert.
AF kost toch zo goed als geen rekenkracht tegenwoordig?

AA, ok... op 4k niet echt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:52
4K gaat op zich wel titanfall 2 doom wolfenstein 2 nex machina heb ik zelf getest
En dat loopt prima crysis 3 was een ander verhaal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
dank voor jullie reacties, AA en AF, MSAA, ik zet het doorgaans allemaal uit. Enige vraag die ik nog heb voor de RX56, is of die 520W Seasonic voeding nou voldoende is als ik de mV op 1000 zet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Nu online
Zerosum schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:50:
dank voor jullie reacties, AA en AF, MSAA, ik zet het doorgaans allemaal uit. Enige vraag die ik nog heb voor de RX56, is of die 520W Seasonic voeding nou voldoende is als ik de mV op 1000 zet :-)
Dat moet wel lukken ja..op 1000mv kom je wel onder de 200W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Zerosum schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:50:
AF kan je rustig aan zetten dat kost na genoeg niets. Ambient Oclusion is over het algemeen wel heel erg zwaar. Sommige effecten voegen relatief weinig toe en kosten qua FPS veel dus ik ga wel vaker naar High of soms medium met specifieke settings tov Ultra om op die manier 20-30% hogere FPS te krijgen zonder dat je er veel van ziet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Lord_Dain schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:24:
Het is, zoals zo vaak, ook een financiele afweging. Ik heb de 4K monitor nu en om nog een keer een 1440p ernaast te zetten, vind ik ook zonde. :)

Ik ga nog liever naar medium in BF V straks met een soepele 60Hz Freesync ervaring, dan persé hakkelig op Ultra te moeten blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zerosum schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:16:
[...]

Het is, zoals zo vaak, ook een financiele afweging. Ik heb de 4K monitor nu en om nog een keer een 1440p ernaast te zetten, vind ik ook zonde. :)

Ik ga nog liever naar medium in BF V straks met een soepele 60Hz Freesync ervaring, dan persé hakkelig op Ultra te moeten blijven spelen.
Ik zou de settings gewoon tweaken. Sommige settings hebben veel impact op de FPS maar relatief weinig op wat je ziet. Als je stilstaat kan je het dan soms nog wel een beetje zien wat het verschil is. Maar als je aan het rennen bent zeker niet meer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Afijn, vandaag de Nitro 56 besteld bij CaseKing, hoop van het weekend de ervaringen te delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Nu online
1700 mhz in heaven, not bad :+

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/a7502g2nk9q77sn/vega17003.png?raw=1

• Astennu
Kan je er ook een superposition run mee doen? of is het niet stabiel genoeg?

• DoubleYouPee
  • Nu online
Astennu schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:35:
[...]

Kan je er ook een superposition run mee doen? of is het niet stabiel genoeg?
Kan het proberen, maar waarschijnlijk is de score lager. Heb hier de HBM2 op 950mhz. Het lijkt namelijk alsof ik op een power limiet kom. Als ik bij 1750/1050mhz het voltage verhoog, zie ik de core clock omlaag gaan (ipv omhoog). Temperatuur is inorde en fan kan ook nog harder. Als ik HBM2 terugklok gaat de klokspeed wel omhoog.
Ga echter niet klooien met powertables.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 26-09-2018 08:54 ]

• Astennu
Fan dan maar even max zetten want hoe lager de temp hoe lager het verbruik en dan heb je dus meer van je TDP over is het een 56 of een 64? en welk merk?
De refferenced kaarten hadden twee biossen een had een wat hoger TDP dan de ander.

• DoubleYouPee
  • Nu online
Astennu schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:06:
Fan dan maar even max zetten want hoe lager de temp hoe lager het verbruik en dan heb je dus meer van je TDP over is het een 56 of een 64? en welk merk?
De refferenced kaarten hadden twee biossen een had een wat hoger TDP dan de ander.
Kaart zit daar rond de 60c. 50-55c moet ook wel lukken maar vraag me af hoeveel het uitmaakt. Was toch alleen om even te kijken of het kon. Zit wel redelijk op de limiet, ook qua herrie. Nitro 64+.

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:47

Investig8or

What goes up, could come down

Als ik het goed gelezen heb is de Nitro variant van de Vega 56 de beste op de markt, maar hoe doet de Asus Strix het? In dit topic is er wat info te vinden over de Strix waar deze niet zo goed uitkomt (misschien vooral van de Vega 64), maar valt deze echt tegen ten opzichte van de Nitro of is er wat verbetering te melden? Ik zit namelijk met een dual-DVI monitor die ik eigenlijk nog niet wil vervangen en simpele (goedkope) adapters werken er niet mee... dus dan heb ik maar 1 optie bij de Vega 56's |:(

Idiocracy: it is real!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Investig8or schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:01:
Als ik het goed gelezen heb is de Nitro variant van de Vega 56 de beste op de markt, maar hoe doet de Asus Strix het? In dit topic is er wat info te vinden over de Strix waar deze niet zo goed uitkomt (misschien vooral van de Vega 64), maar valt deze echt tegen ten opzichte van de Nitro of is er wat verbetering te melden? Ik zit namelijk met een dual-DVI monitor die ik eigenlijk nog niet wil vervangen en simpele (goedkope) adapters werken er niet mee... dus dan heb ik maar 1 optie bij de Vega 56's |:(
De ASUS Strix mist de uitstekende koeling van de Nitro+. De kaart is eigenlijk niet zo goed. Veel erger is dat met veel van die kaarten er geen contact word gemaakt tussen de SoC VRM en het hitteblok. Dit omdat ASUS het koelblok slecht heeft ontworpen en te dunne thermal pads gebruikt.

Waarom geen actieve converter kopen en een goede Vega? :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Astennu
DoubleYouPee schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:22:
[...]

Kaart zit daar rond de 60c. 50-55c moet ook wel lukken maar vraag me af hoeveel het uitmaakt. Was toch alleen om even te kijken of het kon. Zit wel redelijk op de limiet, ook qua herrie. Nitro 64+.
Zal dan niet heel veel uit maken. Welk voltage gebruik je?
Je kan eens kijken wat die 2e bios doet of je dan verder komt. En als je een wattage meter hebt kan je meteen zien wat het verschil is. Al denk ik dat je dat ook wel uit hwi64 of gpu-z kan halen daar wordt ook verbruik gemeten.
Investig8or schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:01:
Strix is imo overrated ook bij nVidia maar dat is mijn mening. Zou eerder naar alle andere merken kijken dan naar Asus. Gigabyte doet het ook niet zo goed meer maar vooral Sapphire is volgens mij erg sollid. Heb daar geen Vega van gehad maar wel een Fury die cooler was heel goed. Een maat van mij heeft wel een Nitro 64 en die is er helemaal happy mee.

Gewoon even een DP naar DVI convertor pakken probleem opgelost :)

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 26-09-2018 13:42 ]

• Investig8or

Investig8or

DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:34:
[...]
Waarom geen actieve converter kopen en een goede Vega? :)
Astennu schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:40:
[...]
Gewoon even een DP naar DVI convertor pakken probleem opgelost :)
Ik heb een (volgens mij) passieve converter en een 4k actieve, die het beiden prima doen met de andere schermen (1600x1200)maar niet met het 2560x1600 scherm: de passieve geeft slechts de halve resolutie, de actieve wat strepen. Volgens de DP info moet je voor dual-dvi een actieve gebruiken, maar als ik bij een actieve kijk (die ik heb) zie ik daar single link staan. Pak ik een passieve dan staat er dual link (en slechts 30Hz) :? Ik begrijp het niet helemaal :F Het lijkt een beetje een gok te zijn welke werkt als ik zo rond google... Een andere optie is een powered converter maar die zijn een flink stuk duurder ;(

Maar dit valt niet erg onder Vega ervaringen meer :+

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Investig8or schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:04:
Pak ik een passieve dan staat er dual link (en slechts 30Hz) :? Ik begrijp het niet helemaal :F
Specs: DVI-D (Single Link) 24+5 portmet schroeven
Aansluiting 2: DVI-I Dual Link (24+5) Female

Het is inderdaad een rommeltje.. maar passief gaat dus zeker niet werken. En actief is ook niet per se dual-link.

Met een 1440p / 1600p scherm zonder DP / HDMI (1.4?) heb je met moderne kaarten echt een probleem.

https://www.amazon.com/Di...verter/dp/B00A493CNY?th=1 is ook maar $107. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-09-2018 22:25 ]

• Astennu
Anders moet je eens bij club3d kijken die hebben ook mooie convertors. Heb een dp naar hdmi 2.0 convertor van hun.

• DoubleYouPee
  • Nu online
Astennu schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:40:
[...]

Zal dan niet heel veel uit maken. Welk voltage gebruik je?
Je kan eens kijken wat die 2e bios doet of je dan verder komt. En als je een wattage meter hebt kan je meteen zien wat het verschil is. Al denk ik dat je dat ook wel uit hwi64 of gpu-z kan halen daar wordt ook verbruik gemeten.

[...]
1.2v bij 1780mhz (1700mhz bij load)
1.1v bij 1700mhz (1640mhz bij load)

Dit is al de normale bios, tot 360W chip+hbm2 lijkt het.

• Astennu
DoubleYouPee schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:57:
[...]

1.2v bij 1780mhz (1700mhz bij load)
1.1v bij 1700mhz (1640mhz bij load)

Dit is al de normale bios, tot 360W chip+hbm2 lijkt het.
Nja je kan het simpel testen welke het is. Maar die met het hogere tdp is volgens mij wel de default.

Die clocks met 1.1v zijn netjes. Zo zie je nogmaals dat 1.2 overkill is scaling is dan ook niet goed meer.

• DoubleYouPee
  • Nu online
Astennu schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:00:
[...]

Nja je kan het simpel testen welke het is. Maar die met het hogere tdp is volgens mij wel de default.

Die clocks met 1.1v zijn netjes. Zo zie je nogmaals dat 1.2 overkill is scaling is dan ook niet goed meer.
Oh 1.15v zie ik net. 1.1v bij 1685mhz. Maar goed, Vega is inderdaad veel efficienter bij 1.1v. Eigenlijk zouden alle Vega's op 1.1v moeten draaien en dan gewoon kijken hoe hoog hij kan boosten. Ik weet zeker dat dit hoger is dan de default boost van alle vega's bij 1.2v.

Kan bij 1700mhz 1.2v ook niet hbm2 op 1050mhz zetten, dan zakt de core weer. Zelfs met +50% dus power limited.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 19:54
Hmmm, mijn OC/UV blijkt toch niet zo stabiel (1675@1025). Ga maar weer terug naar 1600@1050.

Misschien van het weekend die 1.1v eens proberen en kijken hoe het gaat. Ik heb laatst gezien dat de kaart toch niet zoveel verbruikt tijdens de games die ik op het moment het meest speel... Bij Northgard en WoW zakt het verbruik terug naar <100 watt volgens GPU-z... Snelheid ligt dan ook op 1300 ofzo.. FPS strak op 144.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

aminam schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:56:
[...]

Ik kan dit bevestigen. Ik heb sinds een paar dagen een UHD (lees, 3840x2160. 4k is 4096x2160) monitor en de performance van Vega valt me niks tegen.

Het helpt dat ik een freesync scherm heb uiteraard maar zelfs pubg is prima te spelen op Ultra en UHD. Dan blijft hij netjes in de freesync range hangen zodat het alsnog een soepele ervaring biedt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Investig8or

Investig8or

Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:15:
[...]

Specs: DVI-D (Single Link) 24+5 portmet schroeven
Aansluiting 2: DVI-I Dual Link (24+5) Female

Het is inderdaad een rommeltje.. maar passief gaat dus zeker niet werken. En actief is ook niet per se dual-link.

Met een 1440p / 1600p scherm zonder DP / HDMI (1.4?) heb je met moderne kaarten echt een probleem.

https://www.amazon.com/Di...verter/dp/B00A493CNY?th=1 is ook maar $107. ;)
De combi active en dual-link betekent blijkbaar USB power en boven de €100... Beetje zonde.

Even een andere aanpak: mocht ik waterkoeling gaan gebruiken op de gpu, maakt het dan uit welk merk/type ik pak (maw: raakt die Strix zijn nadelen kwijt)? Zou een mooi excuus zijn om daar in te stappen :9

Andere mogelijkheid is scherm verkopen en ander scherm kopen... Maar ik ben wel blij met de huidige setup :X

[ Voor 6% gewijzigd door Investig8or op 27-09-2018 10:17 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Investig8or schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:17:
Even een andere aanpak: mocht ik waterkoeling gaan gebruiken op de gpu, maakt het dan uit welk merk/type ik pak (maw: raakt die Strix zijn nadelen kwijt)? Zou een mooi excuus zijn om daar in te stappen :9

Andere mogelijkheid is scherm verkopen en ander scherm kopen... Maar ik ben wel blij met de huidige setup :X
Welk scherm heb je?
Als je gaat waterkoelen is het zonde om voor de dure Strix koeler te betalen..

• DoubleYouPee
  • Nu online
Zeara schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:39:
Hmmm, mijn OC/UV blijkt toch niet zo stabiel (1675@1025). Ga maar weer terug naar 1600@1050.
Daar zit ook nog al verschil tussen?
Als 1025mv stabiel zou zijn zou je dat ook bij 1600 gebruiken ipv 1050mv. Ik zou zeggen probeer eens 1675@1.075v

• Zeara
DoubleYouPee schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:27:
[...]

Daar zit ook nog al verschil tussen?
Als 1025mv stabiel zou zijn zou je dat ook bij 1600 gebruiken ipv 1050mv. Ik zou zeggen probeer eens 1675@1.075v
Ik ben er nog niet helemaal achter wat het probleem was. WoW en northgard liepen gewoon stabiel. Heb even de FH4 demo geprobeerd en die knalde er meteen uit. Toch weer eigenwijs gedaan en die 1675 gedaan. En toen crashte wow ook ineens random (kwam wat Q info in beeld).

Zou eventueel nog de powerlimit kunnen zijn, die stond op 50%... Normaal had ik die op 24% (geen geduld om hem op 25% te schuiven, misschien maar proberen te typen). Ik dacht dat ik met die 50% namelijk problemen heb gehad.

Anyway, nog maar wat mee spelen :)

• Investig8or

Investig8or

Olaf van der Spek schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:20:
[...]

Welk scherm heb je?
Als je gaat waterkoelen is het zonde om voor de dure Strix koeler te betalen..
Dell W3007WFP met 2x Dell 2007fp in portretstand ernaast. Onderhand aan de oudere kant, maar bevalt goed en werkt nog dus kan mezelf nog niet zover krijgen om een nieuwe setup te kopen...

De vega prijzen schommelen, maar het gaat er in eerste instantie om of een Strix met waterkoeling uberhaupt een optie is. Anders moet ik toch andere mogelijkheden overwegen (varierend van nieuwe schermen tot RX580 kopen).

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Wat zou een (reference) Saphire Vega 64 volgens jullie waard zijn 2e hands? Zie er een aantal te koop maar vind ze zelf te duur. Koeler maakt me niet uit er komt toch een waterblock op ;)

• DoubleYouPee
  • Nu online
Zeara schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:35:
[...]

Ik ben er nog niet helemaal achter wat het probleem was. WoW en northgard liepen gewoon stabiel. Heb even de FH4 demo geprobeerd en die knalde er meteen uit. Toch weer eigenwijs gedaan en die 1675 gedaan. En toen crashte wow ook ineens random (kwam wat Q info in beeld).

Zou eventueel nog de powerlimit kunnen zijn, die stond op 50%... Normaal had ik die op 24% (geen geduld om hem op 25% te schuiven, misschien maar proberen te typen). Ik dacht dat ik met die 50% namelijk problemen heb gehad.

Anyway, nog maar wat mee spelen :)
1675 bij welk voltage? 50% power is prima, gewoon laten staan.

• Lord_Dain
NINjak schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:18:
Wat zou een (reference) Saphire Vega 64 volgens jullie waard zijn 2e hands? Zie er een aantal te koop maar vind ze zelf te duur. Koeler maakt me niet uit er komt toch een waterblock op ;)
400€ max. Maar dan wel 1 die niet in een mining rig heeft gezeten.

• Zeara
DoubleYouPee schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:33:
[...]

1675 bij welk voltage? 50% power is prima, gewoon laten staan.
Die 1675 liep dacht ik op 1000 of 1025. Wat drie superpositions runs heeft gewerkt, waarbij de daadwerkelijke snelheid op 1580 lag ofzo.

• DoubleYouPee
  • Nu online
Zeara schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:59:
[...]

Die 1675 liep dacht ik op 1000 of 1025. Wat drie superpositions runs heeft gewerkt, waarbij de daadwerkelijke snelheid op 1580 lag ofzo.
Dat is veel te laag. Je clock speed daalt ook bij zulke lage voltages. Zet maar eens op 1075mv

• Razkin
Blaat schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:57:
[...]

Ik kan dit bevestigen. Ik heb sinds een paar dagen een UHD (lees, 3840x2160. 4k is 4096x2160) monitor en de performance van Vega valt me niks tegen.

Het helpt dat ik een freesync scherm heb uiteraard maar zelfs pubg is prima te spelen op Ultra en UHD. Dan blijft hij netjes in de freesync range hangen zodat het alsnog een soepele ervaring biedt.
Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar vond het niets. Mijn UHD heeft dan wel geen Freesync, maar er waren teveel dips om het geheel soepel te houden. De spellen die ik toen speelde waren Fallout 4, Xcom2 en Rise of the Tomb raider. AA, motion blur en DOF gebruik ik niet de rest min of meer max(behalve dingen als tresshair etc). Schaduwen waren altijd wel een fps hit, maar juist schaduwen zijn een groot deel van de algehele look van trage games.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Razkin schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:45:
[...]

Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar vond het niets. Mijn UHD heeft dan wel geen Freesync, maar er waren teveel dips om het geheel soepel te houden. De spellen die ik toen speelde waren Fallout 4, Xcom2 en Rise of the Tomb raider. AA, motion blur en DOF gebruik ik niet de rest min of meer max(behalve dingen als tresshair etc). Schaduwen waren altijd wel een fps hit, maar juist schaduwen zijn een groot deel van de algehele look van trage games.
Ik snap het wel hoor, continu boven de 50fps blijft het zeker niet. Freesync maakt het voor mij echter onopvallend genoeg om me er niet aan te storen.

Nou speel ik de laatste tijd ook veel Age of Empires 2 HD en Far Cry 5 en laat die laatste nou vrij goed draaien op AMD hardware.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Blaat schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:05:
[...]

Ik snap het wel hoor, continu boven de 50fps blijft het zeker niet. Freesync maakt het voor mij echter onopvallend genoeg om me er niet aan te storen.

Nou speel ik de laatste tijd ook veel Age of Empires 2 HD en Far Cry 5 en laat die laatste nou vrij goed draaien op AMD hardware.
Jij mijn uhd scherm is ook freesync dus misschien maakt dat net het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Blaat @Razkin Toch bijzonder om te zien hoe belangrijk de persoonlijke ervaring/voorkeur is dan. Denk overigens wel dat juist bij lagere fps een sync tech in je monitor toegevoegde waarde heeft. Dus wellicht was dit met FS/Gsync wel een betere ervaring geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Lord_Dain schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:52:
@Blaat @Razkin Toch bijzonder om te zien hoe belangrijk de persoonlijke ervaring/voorkeur is dan. Denk overigens wel dat juist bij lagere fps een sync tech in je monitor toegevoegde waarde heeft. Dus wellicht was dit met FS/Gsync wel een betere ervaring geweest.
Waarheid als een koe! Daar is adaptive sync oorspronkelijk ook voor bedoeld geweest. :)

Wat mij ook sterk opvalt is dat de MSI Optix MAG24C die ik hiervoor had nog wel last had van Freesync flicker. Daar heeft de LG 27UK850 die ik nu heb totaal geen last van. De helderheid blijft gewoon strak hetzelfde ook al schiet hij soms even een paar frames over het sync bereik heen als de SSD aangesproken wordt.

En voor de mensen die zich afvragen waarom ik in godsnaam voor de duurste variant in het rijtje ben gegaan, er zijn immers goedkopere UHD HDR Freesync schermen: mijn werklaptop heeft een USB-C aansluiting. Dan kan ik met 1 simpel kabeltje mijn werklaptop aansluiten en met mijn eigen tobo en muis erop werken terwijl deze ook nog eens opgeladen wordt. Gemak dient de mens!

[ Voor 16% gewijzigd door Blaat op 28-09-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lord_Dain schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:52:
Met een hogere ook wel. Je ziet gewoon geen tearing meer. Met 120+ FPS valt het wel minder op maar het geeft toch een stukje extra smoothness.
Ik draai mijn Asus scherm hacked nu tussen 57-144Hz met freesync en als je dan bv overwatch speelt is het echt buttersmooth net wat soepeler dan zonder sync beeld ziet er wat rustiger uit doordat je geen tearing ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-07 10:37
Kan iemand mij vertellen of het verschil tussen een blower model en een open koeler enorm is, qua geluid en temperatuur?

Ik zit eraan te denken om een 2e hands vega56/64 te halen (of een 1080, maar geen freesync), maar 2e hands worden veelal alleen blower modellen aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Flapwaaier schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:50:
Kan iemand mij vertellen of het verschil tussen een blower model en een open koeler enorm is, qua geluid en temperatuur?

Ik zit eraan te denken om een 2e hands vega56/64 te halen (of een 1080, maar geen freesync), maar 2e hands worden veelal alleen blower modellen aangeboden.
Qua geluid en temperatuur zeker, qua snelheid niet merkbaar.

Zo'n blower koeler maakt in vergelijking met een Sapphire Nitro toch behoorlijk wat herrie, zelfs als je aan undervolten doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 19-09 18:23

Daar heb je toch reviews voor?

https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur

Een videokaart zoals de ASUS Strix of de Sapphire Nitro+ zorgt dus voor een veel lagere geluidsdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-07 10:37
Paprika schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:57:
[...]

Een videokaart zoals de ASUS Strix of de Sapphire Nitro+ zorgt dus voor een veel lagere geluidsdruk.
Zeker, maar benchmarks zijn met stock kaarten uitgevoerd, en wat ik hier lees is het tweaken van de kaarten eigenlijk een must (en dus is de benchmark niet meer accuraat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Nu online
Inderdaad.
Eenvoudig hier te zien:

Zelfs de Sapphire Nitro (beste aftermarket variant), haalt uit de doos zijn boostclock niet:

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/1920/017137_vega64nitro2.jpg

Met wat simpele tweaks in wattman haal je strak 1630mhz zonder meer stroom te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De throttle-grens ligt op 70 graden C? Of is dat de vermogensgrens waardoor het throttlet? 70 graden lijkt mij wel heel erg voorzichtig, ik vraag me in dat geval af waarom ze niet een hogere grens (80-90 graden) hebben gekozen. Mijn Sapphire HD 7850 komt meestal op 70-87 graden uit bij (bijna) volle belasting, dit is overigens wel met een heatshrout die niet goed vast zit aan de PCB doordat de lijmverbinding te zwak was om de torque-kracht van de fan te weerstaan voor een lange periode.

Offtopic
1. Kijk altijd naar de reviews van de specifieke modellen, het gaat om veel meer dan enkel de fans (hoeveelheid metaal die is gebruikt voor de heatsink, hittepijpjes, waar wel en niet thermisch contact is...).
2. Het algemene verschil is dit. De blower-koeler verplaatst de warme lucht naar een kanaaltje in de kaart wat aan de achterkant waar het doorheen jouw PC-kast steekt naar buiten gaat. De warme lucht gaat dus direct naar buiten maar je hoort die luchtstroom duidelijk. Een flinke geluidsintensiteit maar wel een weinig veranderend geluid wat het wellicht minder hinderlijk maakt. Bij een open koeler wordt de warme lucht naar de binnenkant van de kast verplaatst en is het aan de case-fans om de warme lucht naar buiten de kast te verplaatsen. Als je 1 of 2 stille 140 mm. fans hebt die de warme lucht naar buiten verplaatsen (en 1 140 mm. fan die minder warme lucht van buiten de kast naar binnen de kast laat stromen) dan maakt dat minder lawaai dan wanneer je doorheen een zeer smal kanaaltje met een kleine blower-fan alle warme lucht naar buiten pompt. Echter heb je bij een klein kastje niet de ruimte voor mooie 140 mm. fans en misschien niet eens voor 120 mm. fans en stapelt de warmte snel op omdat het volume klein is. Dan is de blower-koeler al snel een betere optie.

Dus in het kort: voor kleine kasten een blower koeler en voor (middel)grote kasten een open koeler. Maar altijd per model de reviews bekijken en het liefst reviews waarbij verschillende modellen met dezelfde GPU worden vergeleken (Computerbase doet dat bijvoorbeeld) en niet enkel reviews waarbij ze kaarten met verschillende (merken/modellen) GPU's vergelijken. Je wil sowieso een paar instellingen wijzigen, hier wat meer uitleg erover.
Astennu in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143"
De Sapphire Nitro levert betere prestaties dan een kaart met een blowerkoeler omdat het beter warmte afstaat dankzij een goede heatsink. Je moet dan wel een een voldoende grate kast hebben waarbij de case-fans de hitte goed naar buiten kunnen werken.
Mijn theorie: dit zijn voornamelijk kaarten die voor mining zijn gebruikt. Die mensen kiezen liever een kaart met een blower-koeler en het is duidelijk dat momenteel de tweedehandsmarkt met miningkaarten op gang aan het komen is (in de USA en Australië zie je eveneens dat het aantal tweedehands-kaarten toeneemt en dat de prijs daalt). Aan jou de keuze of dat jij wel of niet een minin-kaart wil kopen.
Zelf doe ik het niet, omwille van het risico maar ook omdat ik mining niet op eender welke manier wil ondersteunen en omdat ik graag zie dat ze die niet voor een leuk bedrag verkocht krijgen (niet uit rancune maar omdat dat het minen minder aantrekkelijk maakt in de toekomst). Hoe groot het risico is hangt volledig af van de expertise van de persoon maar die kan je moeilijk inschatten. Iemand die er een beetje kennis over heeft en minet met een kaart die een flink lagere spanning en klokfrequentie heeft (meer lucratief) zal weinig schade hebben aangericht aan de kaart, een prutser die @stock de kaart laat minen kan wel flinke schade aanrichten. Het minen trekt ook n00bs aan die dollartekens in de ogen hebben dus ik zou er voorzichtig mee zijn maar dat is nogal subjectief.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:41:
Inderdaad.
Eenvoudig hier te zien:

Zelfs de Sapphire Nitro (beste aftermarket variant), haalt uit de doos zijn boostclock niet:

[Afbeelding]

Met wat simpele tweaks in wattman haal je strak 1630mhz zonder meer stroom te verbruiken.
AMD heeft geen boost klokfrequentie, de GPU frequentie is dynamisch afhankelijk van het verbruik en de temperatuur. De maximale frequentie en basis frequentie worden beide opgegeven. Waarbij de basis frequentie altijd haalbaar moet zijn en de maximale frequentie alleen als de maximale temperatuur en verbruik niet wordt overschreden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:57:
[...]

In het geval van Vega gebeurd er wel wat meer. ;)
Die reference Vega's met het standaard profiel throttlen binnen enkele minuten, en ook flink. Effectieve clockspeeds zakken zo onder de 1200MHz. Een goede aftermarket zou zelfs in de zwaarste games nog over de 1400MHz moeten blijven. Dat is een merkbaar prestatieverschil.

Natuurlijk kan je een reference extreem undervolten. Die van mij loopt op 910mv i.p.v 1200mv en zakt nooit onder de 1400MHz en is stil genoeg dat ik die niet hoor over de muziek van een game. Een goede aftermarket kan je over de 1600MHz krijgen, maar ergens tussen de 1500 en 1600MHz met maximaal 1050mv is naar mijn mening optimaal omdat Vega zo bizar veel lekstroom heeft bij hogere voltages.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Nu online
-The_Mask- schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:52:
[...]

AMD heeft geen boost klokfrequentie, de GPU frequentie is dynamisch afhankelijk van het verbruik en de temperatuur. De maximale frequentie en basis frequentie worden beide opgegeven. Waarbij de basis frequentie altijd haalbaar moet zijn en de maximale frequentie alleen als de maximale temperatuur en verbruik niet wordt overschreden.
Dat klopt ja. Maar ja als je vanuit de fabriek de max temperatuur op 70c instelt met 1500rpm en 1.2v, dan zit je daar al snel aan. Bij 1500rpm hoor ik de fan geeneens.

Het is inderdaad geen boostclock zoals we gewend zijn, maar ze adverteren wel degelijk met boostclocks, in het geval van de sapphire:
"1611 MHz Engine Boost Clock"
In de driver staat het op 1630mhz (dus "target").

Je kan makkelijk 1611 mhz halen door puur deze onnodige limieten weg te halen. Je bent in principe dus niet aan het overklokken. Undervolt erbij en je vebruikt bij 1630mhz opeens netzoveel als bij 1530mhz.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:38:
De throttle-grens ligt op 70 graden C? Of is dat de vermogensgrens waardoor het throttlet? 70 graden lijkt mij wel heel erg voorzichtig, ik vraag me in dat geval af waarom ze niet een hogere grens (80-90 graden) hebben gekozen. Mijn Sapphire HD 7850 komt meestal op 70-87 graden uit bij (bijna) volle belasting, dit is overigens wel met een heatshrout die niet goed vast zit aan de PCB doordat de lijmverbinding te zwak was om de torque-kracht van de fan te weerstaan voor een lange periode.
Zie hierboven, inderdaad fabrieksaf op 70c. Met een goeie koeler is dit overigens geen probleem, maar met 1.2v en een max van 1500rpm wel. (40%?)

[ Voor 29% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-09-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:05:
Zie hierboven, inderdaad fabrieksaf op 70c. Met een goeie koeler is dit overigens geen probleem, maar met 1.2v en een max van 1500rpm wel. (40%?)
Tenzij er iets grondig is veranderd aan de gevoeligheid van die componenten bij hogere temperaturen is dat wel heel erg laag. Ik zou het liever op 80-90 hebben. De HD 7850 mag tot 100 graden gaan, op dat moment wordt er aan de noodrem getrokken (fans op 100%). Ga je consistent over de 100 graden dan is er een tweede noodrem: downclocking naar 50% performance-niveau en dit blijft totdat de drivers opnieuw worden gestart (dus voor de meeste mensen tot na rebooten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:20:
[...]

Tenzij er iets grondig is veranderd aan de gevoeligheid van die componenten bij hogere temperaturen is dat wel heel erg laag. Ik zou het liever op 80-90 hebben. De HD 7850 mag tot 100 graden gaan, op dat moment wordt er aan de noodrem getrokken (fans op 100%). Ga je consistent over de 100 graden dan is er een tweede noodrem: downclocking naar 50% performance-niveau en dit blijft totdat de drivers opnieuw worden gestart (dus voor de meeste mensen tot na rebooten).
Misschien dat het iets te maken heeft met HBM2. Dat is nogal gevoelig (stabiliteit) voor temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:21:
[...]

Misschien dat het iets te maken heeft met HBM2. Dat is nogal gevoelig (stabiliteit) voor temperatuur.
Mogelijk.

Daarover gesproken, kan je de temperatuurgrens aanpassen of enkel de vermogensgrens en spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:22:
[...]

Mogelijk.

Daarover gesproken, kan je de temperatuurgrens aanpassen of enkel de vermogensgrens en spanning?
Alle 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:05:

Het is inderdaad geen boostclock zoals we gewend zijn, maar ze adverteren wel degelijk met boostclocks, in het geval van de sapphire:
"1611 MHz Engine Boost Clock"
In de driver staat het op 1630mhz (dus "target").
Ja maar dat is marketingpraat, targetclock is idd een veel betere naam. En in het Nederlands dan doelfrequentie. :D

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Blaat @Lord_Dain Ik kwam daarnaast ook van 1440p Freesync af en des te meer valt tearing en microstotters op. Zelfs m'n 1080TI zonder AA, Blur en DOF dipt tot de 50 bij UHD in die games(al is dat deels ook een cpu bottlneck geweest vooral in Fallout 4) en ervaar ik als bijzonder storend. Momenteel dus gewoon 1440p met FS en Vega :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Razkin schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:24:
@Blaat @Lord_Dain Ik kwam daarnaast ook van 1440p Freesync af en des te meer valt tearing en microstotters op. Zelfs m'n 1080TI zonder AA, Blur en DOF dipt tot de 50 bij UHD in die games(al is dat deels ook een cpu bottlneck geweest vooral in Fallout 4) en ervaar ik als bijzonder storend. Momenteel dus gewoon 1440p met FS en Vega :)
Jah ik zit al een heeeele lange tijd naar een 1440p scherm te kijken. Dan vooral naar 100+fps. Alleen is het toch wel realistisch dat Vega deze 100 in veel games niet haalt, dus misschien moet ik mijn eisen wat bijstellen en voor een monitor gaan die 'maar' tot 75hz FS kan, evt. met een overclock iets hoger.

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:21:
[...]

Het is bekend wanneer de gpu begint met throttlen, maar bij welke temp gebeurt dat voor HBM2? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die grens bij 60 graden lag, maar ik kan de bron niet meer vinden.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• DoubleYouPee
  • Nu online
Derby schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:02:
[...]

Het is bekend wanneer de gpu begint met throttlen, maar bij welke temp gebeurt dat voor HBM2? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die grens bij 60 graden lag, maar ik kan de bron niet meer vinden.
HBM2 wordt niet gethrottled, HBM2 wordt instabiel.
Althans, misschien bij 100c ofzo, maar bij normaal gebruik blijft de mem clock stabiel.

• Zerosum
Gisterenmiddag mijn Sapphire Nitro+ RX 56 ontvangen. Mooie kaart!
Heb via wattman meteen de volgende instellingen gezet:
1050 mv op de clock
+50% powerlimit
geheugen op 800 gelaten
clock op dynamisch gelaten

PRTC op 59 fps (heb een LG-32UD59 4K monitor)

Getest in Witcher 3, Heaven, BF3 en GTA5. Helaas overall kleine stuttering, geen smooth ervaring.
Vervolgens Fastboot uitgezet in Power options en balanced powerplan naar High performance, stuttering weg in alle games!

1540 clock, 190Watt en temps rond de 65. Ik ben heel tevreden, zelf de Witcher draait een mooie 50fps met alles op High. Natuurlijk even verder tweaken om em naar 59-60 te krijgen.

Zal het geheugen op 900 zetten nog veel verschil gaan maken? Tis wel helaas Hynix, ben er wat voorzichtig mee. Mooie kaart en sinds al die jaren eindelijk eens met Freesync kunnen spelen, erg fijn _/-\o_

edit: Witcher vind HMB2 op 900 niet fijn, groene en rode vlakken bij bepaalde textures, wel een paar fps erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Zerosum op 29-09-2018 12:28 ]

• Lord_Dain
@Zerosum Niet vergeten Hairworks uit te zetten. Op 1440p haalde ik met mijn Vega 56 rond de 70fps.

• Zerosum
yes, die is uit idd, thx

kan niet wachten op AC Odyssey en BF5

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zerosum schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:04:

Zal het geheugen op 900 zetten nog veel verschil gaan maken? Tis wel helaas Hynix, ben er wat voorzichtig mee. Mooie kaart en sinds al die jaren eindelijk eens met Freesync kunnen spelen, erg fijn _/-\o_

edit: Witcher vind HMB2 op 900 niet fijn, groene en rode vlakken bij bepaalde textures, wel een paar fps erbij.
Dan zit je al veel te hoog. The Witcher 3 is zeer gevoelig voor clockspeeds maar ook vram artifacts. Mijn reference kaart doet wel 900MHz met Samsung HBM2. Helaas heeft wattman geen waarschuwing voor HBM2 temperatuur. Ik ben bang dat mijn HBM2 een tijdje over de 85c is gegaan want ik heb nu al maanden sporadische artifacts die moeilijk te reproduceren zijn en nooit lang duren.

De enige systematische zijn drie of vier zwarte stipjes als ik gwent speel in the Witcher 3. Verder ook een of twee blauwe muren gehad in de BF5 beta en in CiV 6 soms paarse of blauwe grondtexturen die ik kan verhelpen door in of uit te zoemen. Het is niet fijn, maar de kaart leeft.

Het lijkt ook niet erger te worden dus ik hoop dat het hierbij blijft. Ik heb mijn HBM2 dus teruggeschroefd naar 810MHz en hoop dat mijn kaart het volhoud totdat AMD met een waardige opvolger komt. Anders haal ik wel een Nitro+ of een Navi als ze er zijn. :)

Moraal van het verhaal is dat je heel erg op moet letten met HBM2. Het spul is gevoelig en ik kreeg pas na maanden op 900MHz draaien problemen. Voor 1440p zal een HBM2 OC waarschijnlijk meer helpen dan voor mij op 1080p. Ook zal koeling helpen.
Zerosum schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:13:
yes, die is uit idd, thx

kan niet wachten op AC Odyssey en BF5
Bij welke winkel gekocht? Bij veel krijg je AC Odyssey van AMD.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-09-2018 20:36 ]

• Zerosum
Ik laat de HMB ook lekker met rust, even mee gespeeld, maar wordt niet stabieler. In BF1 zag ik de gpu clock naar 1560 gaan overigens, 180Watt en super smooth, ben wel erg blij op 4K hiermee.

Heb de kaart bij CaseKing gekocht... ze waren wel vergeten de AMD game bundle erbij te doen, maar na een mailtje kreeg ik die gewoon digitaal toegestuurd. Nog even een paar dagen wachten, dan is de code actief.

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:05
Zerosum schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:28:
Ik laat de HMB ook lekker met rust, even mee gespeeld, maar wordt niet stabieler. In BF1 zag ik de gpu clock naar 1560 gaan overigens, 180Watt en super smooth, ben wel erg blij op 4K hiermee.

Heb de kaart bij CaseKing gekocht... ze waren wel vergeten de AMD game bundle erbij te doen, maar na een mailtje kreeg ik die gewoon digitaal toegestuurd. Nog even een paar dagen wachten, dan is de code actief.
Gefeliciteerd met je nieuwe kaart!
Op wat voor settings kun je je games spelen met deze kaart op 4k? Is dat high /ultra?
Ik vraag het omdat ik zelf een fury heb op 4k. Afhankelijk van het spel moet ik toch wel de settings wat terug schroeven.
Zit te twijfelen of ik een Vega haal of gewoon nog even afwacht. Ik vind de kaarten die beschikbaar zijn die significant beter zijn dan mijn fury toch wel erg prijzig. (zowel Vega als de alternatieven van nvidia.) Daarnaast heb ik een freesync scherm dus AMD heeft wel een streepje voor. Zou ook niet snel voor een GTX 1080 (Ti) gaan omdat het toch hardware is die al 1 a 2 jaar oud is, nvidia gaat qua driver ondersteuning /optimalisatie toch niet zo heel netjes om met "oude" kaarten. Support van AMD is wat dat betreft beter voor hun kaarten die 1 a 2 generaties oud zijn. Mede daarom toch wel blij dat ik voor een fury ben gegaan in 2016 en niet voor een 970 of 980.
Op zich kan ik met m'n fury wel uit de voeten op 4k (het is geen 7850 of 960 ofzo), maar op termijn zal er toch wel een andere kaart moeten komen. Ik wil alleen niet meer dan 350 a 400 euro uitgeven. (Mijn Sapphire Nitro fury was destijds ook 350, toch wel een goede koop gebleken qua prijs/prestaties)

[ Voor 3% gewijzigd door Pazienza op 29-09-2018 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Pazienza Ik zou wachten op Navi als je nu een Fury hebt. Voor €400 vindt je misschien een Vega bij een sale. Vega is clock voor clock zeer vergelijkbaar met Fury, maar zal waarschijnlijk iets stabielere framerates produceren. Denk dus aan circa 50% sneller dan een Fury als je de Vega zelf tuned. Het verschil zal meer worden als je op 4K tegen een vram bottleneck aanloopt.

Voor Vega kan je dus wachten op aanbiedingen zoals Black Friday. Met Vega moet je alleen zeer kieskeurig zijn over welke je koopt. Sapphire Nitro+ dus, maar de Pulse kan ook, net zoals de Powercolor Red Devil. Red Dragon weet ik niet. Verder moet je ASUS ROG en Gigabyte vermijden en MSI al helemaal aangezien dat een goedkope blower is. :)

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:05
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:21:
@Pazienza Ik zou wachten op Navi als je nu een Fury hebt. Voor €400 vindt je misschien een Vega bij een sale. Vega is clock voor clock zeer vergelijkbaar met Fury, maar zal waarschijnlijk iets stabielere framerates produceren. Denk dus aan circa 50% sneller dan een Fury als je de Vega zelf tuned. Het verschil zal meer worden als je op 4K tegen een vram bottleneck aanloopt.

Voor Vega kan je dus wachten op aanbiedingen zoals Black Friday. Met Vega moet je alleen zeer kieskeurig zijn over welke je koopt. Sapphire Nitro+ dus, maar de Pulse kan ook, net zoals de Powercolor Red Devil. Red Dragon weet ik niet. Verder moet je ASUS ROG en Gigabyte vermijden en MSI al helemaal aangezien dat een goedkope blower is. :)
Dankjewel Daniel voor je advies.

Voor mij was al duidelijk dat als ik Vega zou kopen dat een Nitro+ zou zijn. De Nitro+ Fury die ik nu heb is qua koelprestaties/geluid veruit de beste kaart die ik gehad heb.

Ik loop inderdaad in wolfenstein II tegen een vram bottleneck aan. Ik zie daardoor ook dat de framerate niet stabiel blijft. Settings staan op medium en draait dan 60 fps en kan in één keer dippen naar 30 of 40 fps als er veel op het scherm gebeurt. Het is speelbaar maar toch niet helemaal zoals je het wilt hebben. Veel van de andere games die ik speel zijn niet zo zwaar en dat gaat gewoon op ultra met 60 fps. (Rocket league bijvoorbeeld.)

Wanneer kunnen we Navi ongeveer verwachten? Zal dat de zomer van 2019 zijn? Het duurt vaak toch nog even totdat nieuwe kaarten op een mooi prijspeil en goed beschikbaar zijn. Als ik volgend jaar rond deze tijd kan upgraden is dat prima. Tenzij er inderdaad tussendoor een koopje voor Vega voorbij komt. Ik ga het in de gaten houden, dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pazienza schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:36:
[...]

Dankjewel Daniel voor je advies.

Voor mij was al duidelijk dat als ik Vega zou kopen dat een Nitro+ zou zijn. De Nitro+ Fury die ik nu heb is qua koelprestaties/geluid veruit de beste kaart die ik gehad heb.
Tja, die kaart staat dan ook bekend als een van de beste AIB kaarten ooit. Maar die Vega is potentieel nog beter. ;)
Ik loop inderdaad in wolfenstein II tegen een vram bottleneck aan. Ik zie daardoor ook dat de framerate niet stabiel blijft. Settings staan op medium en draait dan 60 fps en kan in één keer dippen naar 30 of 40 fps als er veel op het scherm gebeurt. Het is speelbaar maar toch niet helemaal zoals je het wilt hebben. Veel van de andere games die ik speel zijn niet zo zwaar en dat gaat gewoon op ultra met 60 fps. (Rocket league bijvoorbeeld.)

Wanneer kunnen we Navi ongeveer verwachten? Zal dat de zomer van 2019 zijn? Het duurt vaak toch nog even totdat nieuwe kaarten op een mooi prijspeil en goed beschikbaar zijn. Als ik volgend jaar rond deze tijd kan upgraden is dat prima. Tenzij er inderdaad tussendoor een koopje voor Vega voorbij komt. Ik ga het in de gaten houden, dankjewel!
Ik vermoed H1/2019 voor Navi, maar ik heb werkelijk geen idee. De RTG is na het vertrek van Koduri vrij duister gegaan. Vega 20 komt in ieder geval eerst, maar die krijgen we niet als gamers hoogstwaarschijnlijk niet.

Verwijderd

Stelde Black Friday vorig jaar niet erg teleur? Volgens mij had je de leukste aanbieidngen bij Vijgezellendag. Hoe dan ook, houd die dag in de gaten voor aanbiedingen. Voor Navi wordt al een tijdje S1 2019 verwacht.

Zoals ik verwachtte, de aanbieding voor Vega56 Sapphire Nitro geldt weer bij Caseking! Laat je dus niet afzetten door de winkeltjes in Nederland. ;)
https://www.caseking.de/e...192-mb-hbm2-gcsp-186.html
€469. Daar komt nog 2 procentpunt BTW bij gezien het BTW verschil tussen Duitsland en Nederland en verzendkosten, uit mijn hoofd betaal je €484.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2018 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerosum
Pazienza schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:59:

Op wat voor settings kun je je games spelen met deze kaart op 4k? Is dat high /ultra?
Ik heb een I7-8700K, 4K 60hz monitor en ben blij als ik tussen de 50-60 fps haal en stel daar mijn instellingen op af. Dat is met deze Nitro+ 56 in onderstaande spellen tot nu toe nagenoeg overal high en ultra settings gecombineerd, in de wat oudere zelfs alles ultra.

BF3, BF4, BF1
GTA5
AC Origins
Witcher 3 (rond de 50 fps)

Ik zet doorgaans elke vorm van AA uit, geen bloom, geen HBAO/SSAO en de posteffects laag of med. Maar in BF3 bijvoorbeeld, staat alles wel aan, heeft de kaart totaal geen problemen mee.
GTA5 op 4K met alles op high en stabiel 59fps is toch wel weer erg leuk, gisterenavond weer gewoon rond gereden en genoten van de vloeiende beelden.

Ik ken Fury niet goed, maar Daniel wel idd :) . Ik kom zelf van een GTX970 en hoewel die kaart wel stiller is, kwam ie toch voor 4K echt te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-09 11:55
Afgelopen weekend mijn Vega 64 LC binnen gekregen die ik overgenomen had van een mede tweaker, na hem es gepest te hebben snap ik dat veel mensen niet zouden kiezen voor zo'n kaart en voor een Geforce kaart zouden gaan (puur om het gemak van inprikken en vertrouwen op de software, en die dingen werken vooral met pascal). Ben nog wat instellingen aan het uitproberen omdat ik AMD software toch niet meer gewend ben (laatste 3 gpu waren Geforce kaarten).
Heb de Vega gecombineerd met een samsung CH70 144 freesync 2 monitor en ben zeer te spreken erover tot nu toe. Heb via wattman de Gpu op 1660 Mhz en HBM op 1100 Mhz (Thermal limit was bij mij het probleem dus de fan curve op max 2500 Rpm gezet en thermal targer op 59 °C), voltages heb ik op auto laten staan want zodra ik daar mee begon te spelen kreeg ik veel vastlopers (heeft iemand daar nog tips voor? vermoed dat mijn memory voltages de vastlopers veroorzaakt).
Verbruik volgens HWinfo zit zo rond de 250-260W op deze settings (wat vergelijkbaar was met mijn GTX 1080, die haalde vergeliijkbare frames zonder HDR enabled).

[ Voor 4% gewijzigd door Richo999 op 30-09-2018 12:04 ]

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Richo999 schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:01:
Afgelopen weekend mijn Vega 64 LC binnen gekregen die ik overgenomen had van een mede tweaker, na hem es gepest te hebben snap ik dat veel mensen niet zouden kiezen voor zo'n kaart en voor een Geforce kaart zouden gaan (puur om het gemak van inprikken en vertrouwen op de software, en die dingen werken vooral met pascal).
Wat bedoel je, werd hij niet door windows herkend o.i.d.?

1100 op het geheugen is een mooie snelheid, maar het is niet gegarandeerd dat alle kaarten daar stabiel op draaien. Met welk voltage op het geheugen is dat? En hoeveel heb je de powerlimit verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
aminam schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:35:
[...]

Wat bedoel je, werd hij niet door windows herkend o.i.d.?
nee, meer de hoeveelheid moeite die ik moest doen om de kaart vlekkeloos te laten performen, in de meeste spellen raakte ik snel het thermal limit van de kaart op stock settings vanuit wattman waardoor hij continue deed throttle (en de stutters die erbij kwamen in games), dit was al eenvoudig opgelost door de doel temperatuur lager in te stellen en fan curve aan te passen (deze stond op balanced en turbo op 1500 rpm!), bij mijn oude 1080 was plug en play nooit wat aan hoeven te doen.
aminam schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:35:
[...]1100 op het geheugen is een mooie snelheid, maar het is niet gegarandeerd dat alle kaarten daar stabiel op draaien. Met welk voltage op het geheugen is dat? En hoeveel heb je de powerlimit verhoogd?
Powerlimit staat nu op 40%
Voltage op geheugen word nog altijd automatisch geregeld door wattman dus HWInfo moeten raadplegen en bleek deze op 1,35V te staan. krijg het voltage ook niet omlaag in HWinfo ondanks instellingen in wattman.
Voltage van de kaart zit nu zo rond 1,15V op 1680 Mhz.

ansich is het zeer goede kaart, had em es door timespy laten prikkelen en zat ik qua score op 8078 vs 7983 met de GTX 1080 (gigabyte Aorus) (score verschil komt omdat ik met de Geforce kaart mijn CPU lager moetst clocken want hij die was instabiel en bij de vega kon ik 200 Mhz hoger clocken). Graphics score was 8266 vs 8343 (Vega vs 1080), hoogste valid Timespy score is 8319 voor een vega 64, dus ik ben tevreden.

[ Voor 18% gewijzigd door Richo999 op 30-09-2018 14:17 ]

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
HBM spanning is niet aan te passen of 1,25V voor 56 of 1,35V voor 64

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@jazzozo heb je ook getest zonder aan je memory timings iets te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Gisteren een mooie Vega 64 LC voor een prikkie opgehaald. Zat met een 1080Ti op 2560x1080 en open lucht koeler maar dat was in m'n ITX kastje niet te doen. Kaart erin gestoken, voltage op 1050mV gezet en instant performance boost :)

Leuk kaartje om nog wat mee te knutselen en wat een prachtding om te zien :D

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richo999
ECP0WERS schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 06:07:
Gisteren een mooie Vega 64 LC voor een prikkie opgehaald. Zat met een 1080Ti op 2560x1080 en open lucht koeler maar dat was in m'n ITX kastje niet te doen. Kaart erin gestoken, voltage op 1050mV gezet en instant performance boost :)

Leuk kaartje om nog wat mee te knutselen en wat een prachtding om te zien :D
Toevallig in tegelen geweest ervoor? Ben namelijk vorige week daar geweest voor xfx vega 64 LQ, maar vond de coil whine wat erg om het te riskeren.

Ondanks dat het aluminium super leuk uit ziet vind ik het niet passen binnen mijn setup, ga hem derhalve ook wrappen met zwarte carbon look auto wrap.

https://ibb.co/kUN6Mz

[ Voor 13% gewijzigd door Richo999 op 02-10-2018 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Richo999 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:20:
[...]

Toevallig in tegelen geweest ervoor? Ben namelijk vorige week daar geweest voor xfx vega 64 LQ, maar vond de coil whine wat erg om het te riskeren.

Ondanks dat het aluminium super leuk uit ziet vind ik het niet passen binnen mijn setup, ga hem derhalve ook wrappen met zwarte carbon look auto wrap.

https://ibb.co/kUN6Mz
Ja die heb ik gehaald. Vond de coil whine persoonlijk meevallen en in mijn systeem hoor ik hem nog veel minder. Bovendien heb ik zelf nog nooit een high end AMD kaart gehad zonder whine.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
ECP0WERS schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:21:
[...]

Ja die heb ik gehaald. Vond de coil whine persoonlijk meevallen en in mijn systeem hoor ik hem nog veel minder. Bovendien heb ik zelf nog nooit een high end AMD kaart gehad zonder whine.
Ook nog tegen zeer leuke prijs😉
Dat is goed om te horen dan, ben zelf extreem stille systemen gewend. Dus coil whine valt mij meteen op en erger mij er dan ook aan, Maja pc maakt nu stuk meer geluid als de vega fan boven de 2500 rpm gaat (mag gezegd worden dat de fan beduidend minder geluid maakt dan mijn corsair ml fans op zelfde toerental).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Laatst online: 18-09 12:07
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:21:
Verder moet je ASUS ROG en Gigabyte vermijden
Zijn de Asus kaarten dan echt zo slecht? Ik had inderdaad veel klachten over de Gigabyte modellen gevonden, maar over Asus was bijna niks te vinden. (Geen bericht is goed bericht, toch?)

Ik heb er nu een draaien en die draait op zich prima na wat aanpassingen in wattman. Enige vervelende is dat ik vaak het profiel opnieuw moet inladen na een reboot :( Maar dat zal niet persé met de Asus kaart te maken hebben neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

jazzozo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:36:
[...]

Zijn de Asus kaarten dan echt zo slecht? Ik had inderdaad veel klachten over de Gigabyte modellen gevonden, maar over Asus was bijna niks te vinden. (Geen bericht is goed bericht, toch?)

Ik heb er nu een draaien en die draait op zich prima na wat aanpassingen in wattman. Enige vervelende is dat ik vaak het profiel opnieuw moet inladen na een reboot :( Maar dat zal niet persé met de Asus kaart te maken hebben neem ik aan?
Er zijn klachten over GPU hot spot temperaturen die te hoog oplopen en thermal pads die de VRM's niet 100% afdekken.

Voorlopig blijft het bij klachten die zijn ontstaan bij het eraf schroeven van de koeler en alles nauwlettend in de gaten houden met HWinfo64. Er is volgens mij nog niemand die z'n kaart gefrituurd heeft.

Maar goed, met dat soort dingen weet je nooit hoe lang het goed blijft gaan. Ik heb de problemen gewoon compleet vermeden door er een waterblok op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
Blaat schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:45:
[...]

Er zijn klachten over GPU hot spot temperaturen die te hoog oplopen en thermal pads die de VRM's niet 100% afdekken.

Voorlopig blijft het bij klachten die zijn ontstaan bij het eraf schroeven van de koeler en alles nauwlettend in de gaten houden met HWinfo64. Er is volgens mij nog niemand die z'n kaart gefrituurd heeft.

Maar goed, met dat soort dingen weet je nooit hoe lang het goed blijft gaan. Ik heb de problemen gewoon compleet vermeden door er een waterblok op te zetten.
Daarom heb ik hem nu zo afgesteld in wattman dat hij eigenlijk niet boven de 65 graden komt. En toch nog wat prestatiewinst ten opzichte van stock :*) Dan kan er eigenlijk niks mis gaan, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

jazzozo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

Daarom heb ik hem nu zo afgesteld in wattman dat hij eigenlijk niet boven de 65 graden komt. En toch nog wat prestatiewinst ten opzichte van stock :*) Dan kan er eigenlijk niks mis gaan, lijkt mij?
Famous last words. :P

Kijk je naar de GPU temp of de GPU hotspot temp? Die laatste kan oplopen naar meer dan 100 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
Blaat schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:48:
[...]

Famous last words. :P

Kijk je naar de GPU temp of de GPU hotspot temp? Die laatste kan oplopen naar meer dan 100 graden.
Ugh, ik kijk vanavond even. Krijg echt het heen en weer van die kaart joh. Ik wil niks meer met Nvidia te maken hebben, maar dit is ook niet iets waar ik om had gevraagd. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik heb zelf nieuwe pads geplaatst helpt ook goed op de asus rog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Beaudog schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:50:
Ik heb zelf nieuwe pads geplaatst helpt ook goed op de asus rog
De bestaande verplaatsen is in principe voldoende. Ze hebben hem vanuit de fabriek niet altijd even netjes geplaatst namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Blaat schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

De bestaande verplaatsen is in principe voldoende. Ze hebben hem vanuit de fabriek niet altijd even netjes geplaatst namelijk.
Ik heb ze maar meteen vervangen .
De koelpasta op de gpu vond ik ook hard en brokkelig ook vervangen door liquid metal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Hmm vandaag eens wat zitten spelen met de oude Advanced warfare SP campaign op 4K. Gaat erg lekker met de Vega. 8)

Kom er alleen net achter dat Freesync in de AMD windmill demo niet lijkt te werken met de 18.9.3 adrenalin driver. Instant FPS is zeer variabel in de demo en zowel de molen als de rode balk zijn zeer schokkerig. Zijn er meer mensen met een Vega 64 Nitro+ waarbij Freesync niet werkt in de AMD demo?

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@RmanX Hoe is je monitor aangesloten? Er zijn monitoren waar FS alleen via dp werkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Razkin schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:21:
@RmanX Hoe is je monitor aangesloten? Er zijn monitoren waar FS alleen via dp werkt.
Mijn monitor hangt aan DP en Freesync staat aan in de monitor instellingen en in de driver. Ik kan niet goed beoordelen of het in spellen niet werkt of dat alleen de windmill demo niet goed werkt. Met mijn oude Fury Nitro en de crimson drivers werkte de demo altijd wel..

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Nu online
RmanX schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:06:
Hmm vandaag eens wat zitten spelen met de oude Advanced warfare SP campaign op 4K. Gaat erg lekker met de Vega. 8)

Kom er alleen net achter dat Freesync in de AMD windmill demo niet lijkt te werken met de 18.9.3 adrenalin driver. Instant FPS is zeer variabel in de demo en zowel de molen als de rode balk zijn zeer schokkerig. Zijn er meer mensen met een Vega 64 Nitro+ waarbij Freesync niet werkt in de AMD demo?
Die demo is bugged op Vega. Je kan de nvidia gsync demo gebruiken om te testen (ja echt). Of in je monitor OSD de huidige refreshrate checken.

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 03-10-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 17:41

Funky22

Guild invite

Dus om een Vega deftig te laten werken verander je best de koel pads en moet je ze undervolten enzo?
Zie toch even niet meer het voordeel van een Vega tov bv een gtx 1080, ik wil plug&pplay bij een gpu zeker aan die prijzen en niet nog eerst een hoop gedoe buiten driver install.

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Funky22 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:10:
Dus om een Vega deftig te laten werken verander je best de koel pads en moet je ze undervolten enzo?
Zie toch even niet meer het voordeel van een Vega tov bv een gtx 1080, ik wil plug&pplay bij een gpu zeker aan die prijzen en niet nog eerst een hoop gedoe buiten driver install.
De Asus Strix vega versie moet je gewoon niet kopen dan hoef je niet te gaan kloten met pads enzo.
Verder het ondervolten hoeft niet maar is erg makkelijk om te doen voor gratis extra performance en/of minder verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 17:41

Funky22

Guild invite

Ja de strix van Asus was ik al niet van plan om te kopen heb een rx 580 strix heat drama verhaal achter de rug.

Wou evt voor de nitro Vega 64 gaan maar die werkt dus gewoon out of the box na driver install prima zoals het hoort? Heb nu de Nitro 580 en Trixx vind ik ook wel een prima programma, ma heb verder niet veel zin in geprul.

https://discord.gg/x8uWt9

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste