En qua RMA afhandeling is Caseking perfect. Ruilde zonder moeite mijn defecte GTX 1080 om en kreeg de verzendkosten ook vergoed.
Goed om te weten denk dat ik de vega56 nitro dan daar ga bestellen of toch een 1070ti, morgen knoop doorhakken.kwdtje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:18:
En qua RMA afhandeling is Caseking perfect. Ruilde zonder moeite mijn defecte GTX 1080 om en kreeg de verzendkosten ook vergoed.
https://discord.gg/x8uWt9
Kom op, join the "Radeon Rebellion" en dan krijg je gratis games.Funky22 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:22:
[...]
Goed om te weten denk dat ik de vega56 nitro dan daar ga bestellen of toch een 1070ti, morgen knoop doorhakken.
https://www.amd.com/en/where-to-buy/raise-the-game
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als ze even duur zijn, en je koopt een freesync monitor, lijkt me het niet zo heel moeilijk.Funky22 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:22:
[...]
Goed om te weten denk dat ik de vega56 nitro dan daar ga bestellen of toch een 1070ti, morgen knoop doorhakken.
De nitro+ is de beste variant van de Vega serie, erg stil en hele goeie koeler.
Je kan de Vega 56 tunen en sneller krijgen dan een 1070ti in veel games. Zijn hier genoeg die daarmee wel kunnen helpen.
Oja, en free games inderdaad
Heb een Freesync monitor maar Nvidia heeft nu ook Fast sync
Met men Asus rx580 was ik trouwens niet geheel tevreden over Freesync kreeg in WoW altijd een Horz lijn in het midden als ik naar onder boven beweeg, als ik Vsync aanzette was die weg
Vega is met tuning blijkbaar sneller dan een 1070ti ma daarom twijfel ik net over de 1070ti zonder één van de 2 te te tunnen is de 1070ti sneller, nu komt ook deels dat ik daar te weinig van ken maar ik draai alles liever op stock dan met me van al die tweak dingen moeten bezig te houden.
Hoe zit het eigenlijk verder met bios flashen van een vega56 naar vega64 bios lukt dat altijd? de Nitro heeft dual bios.
Met men Asus rx580 was ik trouwens niet geheel tevreden over Freesync kreeg in WoW altijd een Horz lijn in het midden als ik naar onder boven beweeg, als ik Vsync aanzette was die weg
Vega is met tuning blijkbaar sneller dan een 1070ti ma daarom twijfel ik net over de 1070ti zonder één van de 2 te te tunnen is de 1070ti sneller, nu komt ook deels dat ik daar te weinig van ken maar ik draai alles liever op stock dan met me van al die tweak dingen moeten bezig te houden.
Hoe zit het eigenlijk verder met bios flashen van een vega56 naar vega64 bios lukt dat altijd? de Nitro heeft dual bios.
Fast sync is het niet hetzelfde als adaptive sync zoals freesync of Gsync he 
Dat probleem wat je beschrijft heb ik alleen als mijn FPS gelijk of hoger worden dan mijn freesync range (dus 100fps of hoger). Ik zet daarom in de AMD driver max 99fps, en probleem is daarmee weg.
In theorie moet flashen werken ja als je een bios met hetzelfde geheugen pakt. Hiermee kan je je HBM2 hoger klokken. Heb zelf geen ervaringen, ook wel gehoord dat het niet lukt maar dat kan ook user error zijn.
Dat probleem wat je beschrijft heb ik alleen als mijn FPS gelijk of hoger worden dan mijn freesync range (dus 100fps of hoger). Ik zet daarom in de AMD driver max 99fps, en probleem is daarmee weg.
In theorie moet flashen werken ja als je een bios met hetzelfde geheugen pakt. Hiermee kan je je HBM2 hoger klokken. Heb zelf geen ervaringen, ook wel gehoord dat het niet lukt maar dat kan ook user error zijn.
Fast sync vindt ik niet zo goed als die van Amd met mijn 1080ti op een 55 inch tv heb
Ik nog steeds tearing terwijl met de uitgebreide sync van Amd dat totaal niet heb
Met de Vega
Ik nog steeds tearing terwijl met de uitgebreide sync van Amd dat totaal niet heb
Met de Vega
Deze snap ik niet. Je wilt wel flashen, maar niet de kaart tunen? Het tunen is echt makkelijk. Binnen 15 min kun je de eerste resultaten zien. Ik denk dat je langer bezig bent met de juiste bios zoeken. Af fabriek staan de vega kaarten wat rottig afgesteld.Funky22 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:54:
Vega is met tuning blijkbaar sneller dan een 1070ti ma daarom twijfel ik net over de 1070ti zonder één van de 2 te te tunen is de 1070ti sneller, nu komt ook deels dat ik daar te weinig van ken maar ik draai alles liever op stock dan met me van al die tweak dingen moeten bezig te houden.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Ik ga het met deze en een schaar:Beaudog schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:15:
[...]
Ja het is niet moeilijk achterkant zitten 6 schroefjes en dan is het koelblok al los,
Alleen er zit zo frame achter,in het midden zit de cpu zeg maar die staan een beetje onder spanning en die schroefjes zit kleine veertjes dus voorzichtig anders schieten ze er misschien af als je het koelblok eraf is dan zie de pcb en daar zit ook een frame omheen ook die haal je eraf dat zie je wel . De pads kan je bestellen bij caseking
Succes .
P.s ik gebruikte pads van grizzly 2 en 3 mm dik
pricewatch: Gelid Solutions Extreme Thermal Pad 2mm
pricewatch: Gelid Solutions Extreme Thermal Pad 3mm
Deze konden met een andere bestelling mee.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Top man ben benieuwd gelid is toch ook goedMilmoor schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:15:
[...]
Ik ga het met deze en een schaar:
pricewatch: Gelid Solutions Extreme Thermal Pad 2mm
pricewatch: Gelid Solutions Extreme Thermal Pad 3mm
Deze konden met een andere bestelling mee.
En op de gpu zelf liquid metal of een andere ?
Kijken hoeveel c hij zakt
Kan je dan ook de instellingen opslaan/flashes?Derby schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:17:
[...]
Deze snap ik niet. Je wilt wel flashen, maar niet de kaart tunen? Het tunen is echt makkelijk. Binnen 15 min kun je de eerste resultaten zien. Ik denk dat je langer bezig bent met de juiste bios zoeken. Af fabriek staan de vega kaarten wat rottig afgesteld.
Of moeten de instellingen elke keer weer helaas worden als Windows start?
Flashen is éénmalig en klaar, met men oudere Gpu al meegemaakt dat die ellendige software uiteindelijk toch weer eens reset of opnieuw geïnstalleerd moet worden.Derby schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:17:
[...]
Deze snap ik niet. Je wilt wel flashen, maar niet de kaart tunen? Het tunen is echt makkelijk. Binnen 15 min kun je de eerste resultaten zien. Ik denk dat je langer bezig bent met de juiste bios zoeken. Af fabriek staan de vega kaarten wat rottig afgesteld.
Maar als ik al lees de Vega staan van fabriek af al rottig afgesteld en dat je best undervolt dan krijg ik toch meer zin om voor een Gtx 1070ti te gaan, aan de andere kant zie ik wel dat je best leuke resultaten kan krijgen met de Vega 56 als je die dingen wel doet, is dat dan in Wattman dat je dat allemaal doet? want die heb ik op de paar weken met men RX 580 Wattman ook al weten resetten naar standaard instellingen...
Ik gebruik op mn Vega 64 nu gewoon wattman zonder problemen (profiel maken). Met OverdriveNtool had ik juist gezeur.Funky22 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:25:
[...]
Flashen is éénmalig en klaar, met men oudere Gpu al meegemaakt dat die ellendige software uiteindelijk toch weer eens reset of opnieuw geïnstalleerd moet worden.
Maar als ik al lees de Vega staan van fabriek af al rottig afgesteld en dat je best undervolt dan krijg ik toch meer zin om voor een Gtx 1070ti te gaan, aan de andere kant zie ik wel dat je best leuke resultaten kan krijgen met de Vega 56 als je die dingen wel doet, is dat dan in Wattman dat je dat allemaal doet? want die heb ik op de paar weken met men RX 580 Wattman ook al weten resetten naar standaard instellingen...
Gebruik je toevallig afterburner voor de overlay icm Rivatuner? AFterburner reset namelijk je wattman OC na reboot als je dit niet uit zet bij settings.
Afterburner of Gpu tweak van Asus gebruikte ik, vandaar de reset dus, me eens wat gaan verdiepen in het tweaken van een Vega,
[ Voor 29% gewijzigd door Funky22 op 12-09-2018 17:37 ]
Wattman werkt echt simpel. Is een keer de instellingen opzoeken. Dan even profiel opslaan mocht hij resetten is het ook zo weer geladen. Maar hier blijft hij gewoon netjes staan tenzij er een display driver crash is maar als je stabiele settings hebt gebeurd dat nietFunky22 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:25:
[...]
Flashen is éénmalig en klaar, met men oudere Gpu al meegemaakt dat die ellendige software uiteindelijk toch weer eens reset of opnieuw geïnstalleerd moet worden.
Dan even wat anders. Ik was mijn kennis over de GCN architectuur weer even aan het opfrissen en toen kwam ik deze tegen:
https://www.computerbase....eon-rx-vega-untersucht/2/
Fiji vs Vega - 64CU vs 56CU
In het begin (Vega Founder Edition) was Fiji nog wel eens sneller op gelijke clocks. Dat is nu gelukkig voorbij met de huidige drivers is Vega toch een goede 7-13% sneller dan de voorganger (afhankelijk van de resolutie).
Frametimes zijn in sommige gevallen 80% beter.
Op 4K is het verschil wel kleiner. Dat laat mij af vragen inhoeverren er toch een bandwith bottelnek is bij Vega. Het HBM geheugen is namelijk op 1000MHz geclockt en de core op slechts 1050 wat voor Vega laag is. Als je core dan 1600 MHz gaat draaien heb je ineens aardig wat extra data die door de chip heen gaat.
Bij tests zie ik tot nu toe wel een nette stijging als ik de core van Vega overclock. De Vega LC die ik nu heb kan helaas geen hoge HBM clocks halen dus kan helaas niet met 1100MHz HBM testen. Als ik dan 1700MHz core draai crashed de boel bij 1050MHz ook al.
Ik ga toch eens wat meer dingen uit proberen om te zien of ik deze kaart nog wat verder kan pushen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
@Astennu
Ik heb in Heaven dit eens getest, bij 1720MHz core scheelt 1030 vs 1060MHz HBM 1 fps. 1080MHz bracht niets en hoger wil m'n mem niet.
1440p en stilstaande camera gericht op de draak.
Ik heb in Heaven dit eens getest, bij 1720MHz core scheelt 1030 vs 1060MHz HBM 1 fps. 1080MHz bracht niets en hoger wil m'n mem niet.
Heaven is niet echt belastend voor de GPU tegenwoordig (2009).Razkin schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:14:
@Astennu
Ik ga het zelf eens in wat games testen. (950/1000/1050/1100)
Kan je op een Asus ROG Strix RX VEGA64 OC editionen het voltage met Afterburner aanpassen? Uitlezen lukt, maar voor aanpassen moet ik kiezen wat voor methode. Ik kan deze zelf gaan uitproberen, maar wie weet iemand het zo.
Als ik de getallen goed begrijp is de warntegeleiding van de Gelid zelfs beter. 12 W/mk vs 8 W/mk. Ik heb nog Artctic Silver liggen, die lijkt me prima voldoen.Beaudog schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:36:
[...]
Top man ben benieuwd gelid is toch ook goed
En op de gpu zelf liquid metal of een andere ?
Kijken hoeveel c hij zakt
[ Voor 47% gewijzigd door Milmoor op 12-09-2018 18:33 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
@DoubleYouPee
Desondanks is het gewoon een DX11 bench en wordt de GPU strak op 99% gehouden en ligt de fps op dat stuk <75fps. Bovendien is het makkelijk en snel om mee te werken, doordat je niet continue een benchmark run af hoeft te leggen om te zien of bepaalde settings iets uithalen.
Desondanks is het gewoon een DX11 bench en wordt de GPU strak op 99% gehouden en ligt de fps op dat stuk <75fps. Bovendien is het makkelijk en snel om mee te werken, doordat je niet continue een benchmark run af hoeft te leggen om te zien of bepaalde settings iets uithalen.
Load zegt niks, ik kreeg met GPUZ test ook wel 99% usage.Razkin schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:31:
@DoubleYouPee
Gebruik zelf dit, kan je ook makkelijk alt-tabben op fullscreen windowed:
http://tombraider-dox.com/downloads/
Ok cool, ben benieuwd !Milmoor schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:25:
Kan je op een Asus ROG Strix RX VEGA64 OC editionen het voltage met Afterburner aanpassen? Uitlezen lukt, maar voor aanpassen moet ik kiezen wat voor methode. Ik kan deze zelf gaan uitproberen, maar wie weet iemand het zo.
Volgens mij kan je de voltage aanpassen in afterburner volgens mij moet je in de optie,s wat aanvinken .
Opnieuw opstarten en dan kan je -mv of +mv doen ik gebruik het zelf niet meer om te tweaken .
Wattman vind ik persoonlijk wat beter omdat je de p6/p7 state kan instellen.
[...]
Als ik de getallen goed begrijp is de warntegeleiding van de Gelid zelfs beter. 12 W/mk vs 8 W/mk. Ik heb nog Artctic Silver liggen, die lijkt me prima voldoen.
Artic zilver is niks mis mee altijd goed
Toch kan het zijn dat hij bij andere engines meer uit maakt. Ik ga eens zoeken naar wat meer info.Razkin schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:31:
@DoubleYouPee
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
@Astennu
Daar ga ik wel vanuit. Dat ik opmerk dat het slechts 1 fps is niet om meer HBM snelheid niet nuttig te noemen, maar juist wel als in iets simpels als Hevaen al resultaat te merken is.
Daar ga ik wel vanuit. Dat ik opmerk dat het slechts 1 fps is niet om meer HBM snelheid niet nuttig te noemen, maar juist wel als in iets simpels als Hevaen al resultaat te merken is.
Ik heb vanmorgen wat tests gedaan met HBM snelheden in superposition op 1440P high:Razkin schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:57:
@Astennu
800 MHz = 6869
900 MHz = 6942
1000MHz = 7173
1025MHz = 7212
1050MHz = 7245
1075MHz = 7286 (artifacts)
1540C-1050M = 6945
Alle runs zijn gedaan met core speeds tussen de 1620-1635 MHz effectief.
Dus ja er zit wel verschil tussen maar schrikbarend is het nog niet. Ik vind de stap van 900 naar 1000 wel redelijk groot zou kunnen dat dat een klein beetje met temperatuur te maken heeft want 1000 was de eerste run en die was cold. Dus dat kan 20-30 punten schelen.
Het verschil van 800 naar 1000MHz is slechts 4,5% het verschil in clocks is 25% dus ik vind dat niet echt een bottelnek. Ja in sommige gevallen kun je een iets hogere max halen en iets hogere min. Maar dat zijn dan de extreme situaties waar even een limiet op treed en dat zal iedere kaart wel hebben. Een 1080Ti krijgt er ook wat bij bij een memory OC maar een GTX 1080 in verhouding veel meer want die wordt vaker beperkt door zijn bandbreedte.
Als je dan kijk naar de test met 1540MHz core clocks was het clockspeed verschil 6% verschil in score ongeveer 4,5% die scaling wel een stuk beter dan de memory scaling.
Bij Vega64 valt het qua memory bandwith bottelnek gelukkig mee. Zeker als je lagere clockspeeds draait verwacht ik niet dat je snel veel preformance mis loopt.
[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 14-09-2018 12:02 ]
Ik dacht laat ik me ook maar weer eens melden in dit topic. Dacht laat eens kijken hoe mijn performance in verhouding staat.Astennu schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:14:
[...]
Ik heb vanmorgen wat tests gedaan met HBM snelheden in superposition op 1440P high:
800 MHz = 6869
900 MHz = 6942
1000MHz = 7173
1025MHz = 7212
1050MHz = 7245
1540C-1050M = 6945
Alle runs zijn gedaan met core speeds tussen de 1620-1635 MHz effectief.
Dus ja er zit wel verschil tussen maar schrikbarend is het nog niet. Ik vind de stap van 900 naar 1000 wel redelijk groot zou kunnen dat dat een klein beetje met temperatuur te maken heeft want 1000 was de eerste run en die was cold. Dus dat kan 20-30 punten schelen.
Het verschil van 800 naar 1000MHz is slechts 4,5% het verschil in clocks is 25% dus ik vind dat niet echt een bottelnek. Ja in sommige gevallen kun je een iets hogere max halen en iets hogere min. Maar dat zijn dan de extreme situaties waar even een limiet op treed en dat zal iedere kaart wel hebben. Een 1080Ti krijgt er ook wat bij bij een memory OC maar een GTX 1080 in verhouding veel meer want die wordt vaker beperkt door zijn bandbreedte.
Als je dan kijk naar de test met 1540MHz core clocks was het clockspeed verschil 6% verschil in score ongeveer 4,5% die scaling wel een stuk beter dan de memory scaling.
Bij Vega64 valt het qua memory bandwith bottelnek gelukkig mee. Zeker als je lagere clockspeeds draait verwacht ik niet dat je snel veel preformance mis loopt.
Gaat om een Vega56 met 64 bios en custom loop.
Core: 1599
Mem: 1100
Powerdraw: 235
Vcore: 1.0188 max
Score: 6682
Settings: 1440P High
Zo te zien aan de score heeft de Vega64 een ~5% hogere score.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Je redenatie klopt niet helemaal volgens mij.....Xentor schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:01:
[...]
Ik dacht laat ik me ook maar weer eens melden in dit topic. Dacht laat eens kijken hoe mijn performance in verhouding staat.
1599 * 1100 = 6682
1540 * 1050 = 6995
______ _____ ______
1,038 1,047 0,955 is bij hoger geklokte kaart verschil van -4,5%)
Als je dan 1540 * 1050 op jouw systeem zou doen, zou je ergens op 6682/1.038 = 6437/1.047 == 6148 uitkomen....
en 6148/6995=0,879 ofwel 12.1% langzamer bij gelijk clockspeeds.
of in het beste geval, als je ze bij ellkaar optelt, en daarmee rekent op 1,038+1.047=2,085/2=1,0425 == 6682/1,0425=6409.59
en 6409,59/6995=0.916 oftewel 8.4% langzamer bij gelijke clockspeeds.
Je kan het ook nog op zijn Mediamarkt 21% BTW Weg Ermee's doen en het omdraaien, 6995/6409,59 en dan is hij zelfs 109,1% zo snel
[ Voor 8% gewijzigd door zion op 15-09-2018 15:59 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Is 1600MHz de hoogste stabiele clock die je dan kan halen?Xentor schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:01:
[...]
Ik dacht laat ik me ook maar weer eens melden in dit topic. Dacht laat eens kijken hoe mijn performance in verhouding staat.
Zou je hem eens voor de grap op 1630-1635 effectief en 1000 of 1025 HBM kunnen testen.
Zoals hieronder ook al gezegd werd lijkt het verschil groter.
Voorheen zag ik weinig verschil tussen een vega 56 of 64 beide air. Maar dat was volgens mij wel met 1080 Extreme en 1440p extreme het kan ook dat er daar een andere bottelnek is waardoor de 64 dan geen voordeel meer heeft en dat hij op high zijn shader power wel kan gebruiken.
Andere optie is drivers. Die zijn wel verbeterd sinds we de meeste tests gedraaid hebben en het kan nu zijn dat door driver verbeteringen de 64 wat beter schaalt dan voorheen.
Het gaat weer lekker met de prijzen van de VEGA, geleidelijk waren ze aan het dalen en nu schieten ze weer de lucht in... zelfs bij de ooster buren. 
@NL alweer op 700,-
@DE bijna 100 euro omhoog naar 549,-
De VEGA64 kost bij ooster buren 579,- zit nog maar 30 euro tussen de 56 en 64...
Net te lang gewacht voor mij... Ik had gehoopt met de release van de nieuwe Nvidia kaarten dat de prijzen van AMD wel zouden blijven dalen.

@NL alweer op 700,-
De VEGA64 kost bij ooster buren 579,- zit nog maar 30 euro tussen de 56 en 64...
Net te lang gewacht voor mij... Ik had gehoopt met de release van de nieuwe Nvidia kaarten dat de prijzen van AMD wel zouden blijven dalen.
[ Voor 50% gewijzigd door _Dune_ op 16-09-2018 20:49 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Koop deze dan. Niet zo goed als de Nitro+, maar nog steeds goed genoeg. Met deze moet je gewoon geen extreme clocks gaan pushen. Nee, met deze ga je voor 1500MHz ish clocks en 100mv. Misschien iets meer clocks als je kaart wil en dan is die ook stil. In de praktijk zou ik niemand aanraden om een Vega echt te gaan pushen dus je mist weinig ten opzichte van een Nitro+. Met de Nitro+ kan je wel clocks gaan pushen maar een 300W verbruik vind ik bezopen._Dune_ schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:32:
Het gaat weer lekker met de prijzen van de VEGA, geleidelijk waren ze aan het dalen en nu schieten ze weer de lucht in... zelfs bij de ooster buren.
@NL alweer op 700,-
https://www.caseking.de/s...192-mb-hbm2-gcsp-187.html
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
@DaniëlWW2 Het lullige is vanochtend was de Nitro+ practisch nog dezelfde prijs, zat volgens mij iets van 20 euro verschil tussen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik zag hetzelfde, €469 voor de Nitro+ variant. Helaas nu niet meer... Maar ze schommelen behoorlijk dus zou mij niet verbazen als de prijs morgen weer omlaag gaat._Dune_ schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:32:
@DaniëlWW2 Het lullige is vanochtend was de Nitro+ practisch nog dezelfde prijs, zat volgens mij iets van 20 euro verschil tussen.
Ik vind het lastig om een nieuwe GPU uit te zoeken, eigenlijk de afgelopen anderhalf jaar al

Idiocracy: it is real!
Same here, al ik een R9 280X (7970ghz).. anderhalf jaar geleden al een 3440x1440 freesync monitor gekocht, om te upgrade naar Vega.. maar aftermarket Vega's kwamen niet, en toen begon dat Crypto gezeik....Dus toen ik voor iets boven de 500 euro een Nitro+ 64 kon krijgen maar gelijk de knoop door gehaktInvestig8or schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:57:
[...]
Ik vind het lastig om een nieuwe GPU uit te zoeken, eigenlijk de afgelopen anderhalf jaar al. De 7950 die er nu in zit (en rammelende fans heeft boven de 40%) mag er wel uit, maar wat komt er voor terug... RX580 of Vega 56. (of toch een GTX 1080
)
Ik zit op een 2560x1600 scherm (waarbij ik me dus afvraag of een RX580 zou volstaan icm mijn Ryzen 1600 bij bv GTA5) dus iets minder eisend, maar dat crypto (en bijbehorende prijsstijgingen) verhaal ben ik ook wel een beetje klaar meeDoubleYouPee schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:00:
[...]
Same here, al ik een R9 280X (7970ghz).. anderhalf jaar geleden al een 3440x1440 freesync monitor gekocht, om te upgrade naar Vega.. maar aftermarket Vega's kwamen niet, en toen begon dat Crypto gezeik....Dus toen ik voor iets boven de 500 euro een Nitro+ 64 kon krijgen maar gelijk de knoop door gehaktnog geen spijt van
Een Rx580 is eigenlijk een 1080p kaartje 2560x1600 zal wel gaan vermits je een aantal in-game settings verlaagd, denk dat je best gaat voor een Vega of een Gtx1070ti ipv Gtx 1080.Investig8or schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:41:
[...]
Ik zit op een 2560x1600 scherm (waarbij ik me dus afvraag of een RX580 zou volstaan icm mijn Ryzen 1600 bij bv GTA5)
Ik bekijk het nog even allemaal moest ik vandaag een upgrade Gpu kopen zou het een Sapphire Vega56 zijn of een Evga/Msi/Palit 1070ti.
Het leuke aan de Evga 1070ti 08G-P4-5671-KR is dat je binnen 90 dagen na aankoop gebruik kan maken van hun step up program.
[ Voor 10% gewijzigd door Funky22 op 17-09-2018 11:21 ]
De Nitro+ was al eerder gestegen en weer gedaald in prijs. Hou die site in de gaten en koop er eentje als die weer daalt. Vega's gaan gewoon niet goedkoper worden. Nvidia oefent met haar prijsstelling gewoon geen druk uit op Vega en de kaarten zijn duur om te maken._Dune_ schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:32:
RX580 is wel krapjes op die resolutie, maar als je niet alles op ultra zet kan dat prima. Misschien kan je het daarmee redden tot Navi, anders zou ik een Vega 56 halen. Ze zijn allemaal minimaal 2x 8-pin trouwens.Investig8or schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:41:
[...]
Ik zit op een 2560x1600 scherm (waarbij ik me dus afvraag of een RX580 zou volstaan icm mijn Ryzen 1600 bij bv GTA5) dus iets minder eisend, maar dat crypto (en bijbehorende prijsstijgingen) verhaal ben ik ook wel een beetje klaar mee. Mooie prijs voor de Nitro+ trouwens! Ivm mijn huidige PSU (die ik eigenlijk nog niet wil vervangen): zijn er Vega's die 1x8 pin en 1x6 pin max hebben? Ik vind eigenlijk alleen 2x8pin, ik heb geen idee of een verloopje aan te raden is daarbij...
Verwijderd
Damn, nu kost die Sapphire Nitro 56 €549, €80 meer dan dat het was. Laat maar even liggen totdat de prijs weer zakt! Dat komt vanzelf wel met die nieuwe Nvidia-kaarten. 
Je kan het wel nog bij Mindfactory kopen, als je af en toe in Duitsland komt of iemand kent die daar regelmatig komt of woont...
My gedachte hierbij: Caseking is de prijselasticiteit aan het testen, zoals Intel dit noemde. Ze merkten dat ze meer verkochten met de lagere prijs en ze proberen nu uit of dat de verkoop hoog blijft met de hogere prijs. Als de gamers nu eventjes een klein beetje ruggengraat en discipline hebben en het laten liggen omdat de prijs is gestegen dan ligt over 1-2 weken de prijs weer lager.
Overigens weten we nu ook dat Caseking met €469 nog steeds winst maakt op die kaarten, persoonlijk vind ik >= €100 winst nergens over gaan. Nu weten we ook hoe hoog de winstmarges in Nederland zijn voor deze producten, idioot hoog naar mijn mening.
Ik zou wachten op Navi, die wordt voor het eerste semester van 2019 verwacht, zo lang duurt het niet meer. Ik raad aan om eerst eens op te zoeken of dat die PSU wel geschikt is voor een Vega-kaart voordat je met verloopstekkertjes gaat spelen. Als je weet wat je doet, geen probleem, als je niet weet wat je doet dan kan je wel eens je hardware slopen of op zijn minst een weing plezierige ervaring hebben met hoe die Vega-kaart werkt. Eerlijk gezegd, tenzij je op dit moment de kosten van een nieuwe PSU niet kan hebben hoef je het niet uit te stellen om die te upgraden, een goede PSU gaat meer dan 10 jaar mee, dat is dus een prima investering.
Je kan het wel nog bij Mindfactory kopen, als je af en toe in Duitsland komt of iemand kent die daar regelmatig komt of woont...
Exact 20. Ja, dat zou ik ook niet doen, voor €20 verschil is die betere koeling het voor mij waard. Het klokt wat hoger met hetzelfde vermogen (het scheelt niet veel maar het verschil is er wel, hitte vermindert een klein beetje de performance) en het geeft minder herrie. Dan liever wachten totdat de prijs weer zakt en wachten op Navi als het te lang duurt voordat die prijs weer zakt._Dune_ schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:32:
My gedachte hierbij: Caseking is de prijselasticiteit aan het testen, zoals Intel dit noemde. Ze merkten dat ze meer verkochten met de lagere prijs en ze proberen nu uit of dat de verkoop hoog blijft met de hogere prijs. Als de gamers nu eventjes een klein beetje ruggengraat en discipline hebben en het laten liggen omdat de prijs is gestegen dan ligt over 1-2 weken de prijs weer lager.
Overigens weten we nu ook dat Caseking met €469 nog steeds winst maakt op die kaarten, persoonlijk vind ik >= €100 winst nergens over gaan. Nu weten we ook hoe hoog de winstmarges in Nederland zijn voor deze producten, idioot hoog naar mijn mening.
Medium tot hoge instellingen, bij GTA5 zal zeer hoge instellingen (niet maximaal) ook nog wel lukken.Investig8or schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:41:
[...]
Ik zit op een 2560x1600 scherm (waarbij ik me dus afvraag of een RX580 zou volstaan icm mijn Ryzen 1600 bij bv GTA5) dus iets minder eisend, maar dat crypto (en bijbehorende prijsstijgingen) verhaal ben ik ook wel een beetje klaar mee. Mooie prijs voor de Nitro+ trouwens! Ivm mijn huidige PSU (die ik eigenlijk nog niet wil vervangen): zijn er Vega's die 1x8 pin en 1x6 pin max hebben? Ik vind eigenlijk alleen 2x8pin, ik heb geen idee of een verloopje aan te raden is daarbij...
Ik zou wachten op Navi, die wordt voor het eerste semester van 2019 verwacht, zo lang duurt het niet meer. Ik raad aan om eerst eens op te zoeken of dat die PSU wel geschikt is voor een Vega-kaart voordat je met verloopstekkertjes gaat spelen. Als je weet wat je doet, geen probleem, als je niet weet wat je doet dan kan je wel eens je hardware slopen of op zijn minst een weing plezierige ervaring hebben met hoe die Vega-kaart werkt. Eerlijk gezegd, tenzij je op dit moment de kosten van een nieuwe PSU niet kan hebben hoef je het niet uit te stellen om die te upgraden, een goede PSU gaat meer dan 10 jaar mee, dat is dus een prima investering.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2018 12:38 ]
Ik denk dat ik mijn vega 64 in de verkoop gooi met Waterblok
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Wanneer?Damic schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:15:
Ik denk dat ik mijn vega 64 in de verkoop gooi met Waterblok
Verwijderd
Ik weet uit ervaring dat de RX580 WQHD meestal wel trekt maar het gaat gepaard met een hogere frametime. De GPU is overduidelijk drukker in de weer ten opzichte van als je settings wat terugschroeft.Investig8or schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:41:
[...]
Met PUBG wil ik gewoon maximaal respons, en zet alle eyecandy uit. Pas dan ligt het getalletje lekker laag en merk ik dat de respons met mijn muis direct ligt.
FPS is ook niet alles; ik heb liever een responsief systeem.
Verwijderd
Uiteraard maar is het niet meestal zo dat wanneer je bij hetzelfde spel de instellingen lager zet zowel de FPS hoger is als dat het systeem een lagere inputlag heeft voor het spel?Verwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:47:
FPS is ook niet alles; ik heb liever een responsief systeem.
Verwijderd
Zet anti-aliasing maar eens vol aan, in bijv Pubg. En dan kijkend naar de grond en ineens draaien naar een druk scherm zoals uitzicht enzo. Ik voel / merk / zie overduidelijk dat de GPU toch ff slikken moet en er sprake is van een beetje input-lag op dat moment.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 01:22:
[...]
Uiteraard maar is het niet meestal zo dat wanneer je bij hetzelfde spel de instellingen lager zet zowel de FPS hoger is als dat het systeem een lagere inputlag heeft voor het spel?
Ik zet die toestanden dan ook uit (alles low, op Texture quality = Ultra en AA op medium) voor een mix tussen hoge FPS, goede frametime en visueel nog het e.a zichtbaar.
Edit: https://forums.guru3d.com...mod-tweak-utility.403389/
Hey... das handig! Zoals Nvidia 3 frames vooruit renderd kan je het bij AMD kaarten ook terugschalen naar 1 ipv 3. Dit zorgt ervoor dat de responsiveness flink omhoog gaat (stukje lagere delay). Doe daar bovenop FPS target en je krijgt een super zuinige gameplay (72FPS hier) en het draait vloeiend.
https://www.reddit.com/r/...optimization_guide_rx580/
DIY van gemaakt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2018 09:20 ]
Ik wil even om jullie hulp vragen. Ik heb namelijk een Vega Pulse 56 gekocht maar als ik die in mn systeem steek wil het systeem niet starten.
Ik denk zelf dat het met de stroomtoevoer te maken heeft omdat ik het systeem een halve seconden zie oplichten en dan uit gaat. Ik ben namelijk een beetje aan het hobbyen geweest. Ik heb een 550w voeding en heb o.a hier op het forum gelezen dat dat wel kan. Wat ik alleen mis was een 2de 8 pin connector, daarvoor heb ik een verloopkabeltje van 6 naar 8 pins. Met de gedachten dan als ik in de problemen zou komen met stroomtoevoer ik de Vega wat lager zou klokken. Wat denken jullie is er bij het starten inderdaad een piekstroom wat de PSU niet aankan of is het wat anders?
Als CPU heb ik een AMD Ryzen 2600 ( niet OC)
ASRock AB350M Pro4
16GB geheugen
Ik denk zelf dat het met de stroomtoevoer te maken heeft omdat ik het systeem een halve seconden zie oplichten en dan uit gaat. Ik ben namelijk een beetje aan het hobbyen geweest. Ik heb een 550w voeding en heb o.a hier op het forum gelezen dat dat wel kan. Wat ik alleen mis was een 2de 8 pin connector, daarvoor heb ik een verloopkabeltje van 6 naar 8 pins. Met de gedachten dan als ik in de problemen zou komen met stroomtoevoer ik de Vega wat lager zou klokken. Wat denken jullie is er bij het starten inderdaad een piekstroom wat de PSU niet aankan of is het wat anders?
ASRock AB350M Pro4
16GB geheugen
550 Watt zegt niet zo heel veel... van welke fabrikant is betreffende voeding, dat gecombineerd met het aangegeven vermogen zegt veel meer.Onne81 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:20:
Ik wil even om jullie hulp vragen. Ik heb namelijk een Vega Pulse 56 gekocht maar als ik die in mn systeem steek wil het systeem niet starten.
ASRock AB350M Pro4
16GB geheugen
Lijkt mij een probleem net de 2e 8pin connector. Bij opstarten trekt Vega nauwelijks stroom dus dat heeft niks met je 550W PSU te maken. Als dat wel zo was dan zou hij bij volledige load (in benchmarks of zware games) pas uit gaan.Onne81 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:20:
ASRock AB350M Pro4
16GB geheugen
Ok beide bedankt, zal er vanavond naar gaan kijken.DoubleYouPee schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:35:
[...]
Lijkt mij een probleem net de 2e 8pin connector. Bij opstarten trekt Vega nauwelijks stroom dus dat heeft niks met je 550W PSU te maken. Als dat wel zo was dan zou hij bij volledige load (in benchmarks of zware games) pas uit gaan.
Ik "luister" even mee, want ik wil eigenlijk een vega 56 kopen maar zou hetzelfde soort verloopje moeten gebruiken...Onne81 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:18:
[...]
Ok beide bedankt, zal er vanavond naar gaan kijken.
Prijzen voor de Vega en Rx580 schommelen nog aardig, beetje in de gaten houden loont wel. Niet dat ik er al uit ben welke het wordt

Denk dat je bij die Vega's beter 2 x Pci-e kabel gebruikt ipv van er één te splitsen met een verloop.
Welke van de 2 vrij simpel is het voor 1080p gaming de Rx580; is het voor 1440p de Vega, ik ben eruit en ga voor een Gtx 1080ti gaan nu ik heb nog tot november, maar onderling zal er tussen Nv/Amd niet veel veranderd zijn tegen dan.
Welke van de 2 vrij simpel is het voor 1080p gaming de Rx580; is het voor 1440p de Vega, ik ben eruit en ga voor een Gtx 1080ti gaan nu ik heb nog tot november, maar onderling zal er tussen Nv/Amd niet veel veranderd zijn tegen dan.
[ Voor 53% gewijzigd door Funky22 op 19-09-2018 18:23 ]
Hallo, nieuwe Vega bezitter hier.
Ik ben nu in het bezit van een Asus ROG Strix Vega64 en probeer nu dus te undervolten, wat veel mensen aanbevelen, alleen doe ik denk ik iets niet goed. Ik heb al wat dingen opgezocht van wat mensen zeggen schrijven wat stabiel zou moeten zijn op deze kaart.
Ik heb de voltage control op de GPU state 6 en state 7 respectievelijk op 1050 en 1100 gezet in plaats van 1150 en 1200. Vervolgens heb ik memory snelheid state 3 max op 1000 gezet in plaats van de standaard 945. Vervolgens draaide ik de benchmark van Deus Ex: Mankind Divided. Deze leek goed te lopen, mijn temperaturen bleven ook onder de 70 graden dus dat leek allemaal top, maar op een bepaald punt liep de benchmark vast en vielen allebei mijn schermen uit. Mijn PC draaide wel gewoon nog. Uitgeschakeld, weer ingeschakeld en het was okay.
Heeft iemand misschien nog tips voor mij wat ik het beste in kan stellen?
Ik ben nu in het bezit van een Asus ROG Strix Vega64 en probeer nu dus te undervolten, wat veel mensen aanbevelen, alleen doe ik denk ik iets niet goed. Ik heb al wat dingen opgezocht van wat mensen zeggen schrijven wat stabiel zou moeten zijn op deze kaart.
Ik heb de voltage control op de GPU state 6 en state 7 respectievelijk op 1050 en 1100 gezet in plaats van 1150 en 1200. Vervolgens heb ik memory snelheid state 3 max op 1000 gezet in plaats van de standaard 945. Vervolgens draaide ik de benchmark van Deus Ex: Mankind Divided. Deze leek goed te lopen, mijn temperaturen bleven ook onder de 70 graden dus dat leek allemaal top, maar op een bepaald punt liep de benchmark vast en vielen allebei mijn schermen uit. Mijn PC draaide wel gewoon nog. Uitgeschakeld, weer ingeschakeld en het was okay.
ik gebruik de slider om het geheugen om hoog te zetten en je kan de power limiter omhoog doen .
Ik heb nu zelf al wat aangepast, nu *lijkt* hij stabiel te zijn, merk alleen weinig verbeterde performance. Heb de maximale fanspeed van 2400 naar 3200 getild, ding maakt nu wel echt een herrie van heb ik jou daar.Beaudog schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:45:
ik gebruik de slider om het geheugen om hoog te zetten en je kan de power limiter omhoog doen .
Mensen schrijven ook dat je de power limit eventueel met zo'n 50% hoger kan zetten, maar ik weet niet of dat voor mij een aanrader is. Draai op een Corsair RM550x dus ik durf niet te zeggen of hij wel meer stroom mag trekken, of compenseer je dat met de undervolt? Processor is een i5 7600K zonder overclock, dus dat zou niet te veel stroom mogen trekken.
Ik heb bij mij p6/p7 state op 900
Geheugen op 1000 /950 mv
Power limiter op +40
En fans op 1500 rpm
Vega 64 strix
Geheugen op 1000 /950 mv
Power limiter op +40
En fans op 1500 rpm
Vega 64 strix
P6/P7 hetzelfde ja? Lees overal dat je dat beter niet kan doen. Kan het kwaad als mijn beeld weg valt en ik dus mijn pc een harde reset moet geven bij verkeerde instellingen? Geheugen ook hoger dan jouw P6/P7, lees ik ook overal dat je dat niet moet doen haha.Beaudog schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:22:
Ik heb bij mij p6/p7 state op 900
Geheugen op 1000 /950 mv
Power limiter op +40
En fans op 1500 rpm
Vega 64 strix
Denk je dat ik met een 550 watt voeding (wel een gold, dus redelijk efficient denk ik) de power wel op +40 kan zetten? En mag ik vragen wat jouw temps zijn en of jouw performance er niet onder lijdt?
Mijn temps met de meeste spellen is rond de 65c en hij boost max rond de 1430 mhz
Ik denk dat je ook even dit topic beetje door moet nemen er staat een hoop informatie in
Ook van andere tweakers heb je een hoop aan .
Ik heb zelf nooit gehad dat het beeld wegvalt .
Ik denk dat je ook even dit topic beetje door moet nemen er staat een hoop informatie in
Ook van andere tweakers heb je een hoop aan .
Ik heb zelf nooit gehad dat het beeld wegvalt .
Bij mijn voeding is er een fixed pci-e en een modulaire pci-e dus aparte rails (12V/16A) en geen splitsing, misschien bij Onne81 wel?Funky22 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:21:
Denk dat je bij die Vega's beter 2 x Pci-e kabel gebruikt ipv van er één te splitsen met een verloop.
Ik hang ook wat meer de vega 56 kant op, maar moet qua prijs ook even beter kloppen (nitro weer voor het bedrag van vorige week).

Hier doe ik ongeveer 1490Mhz mee:jazzozo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:35:
Hallo, nieuwe Vega bezitter hier.
[...]
https://imgur.com/Xbfddyp
Hier doe ik ongeveer 1510Mhz mee:
https://imgur.com/BO08Ebl
En hier ongeveer 1520Mhz:
https://imgur.com/10jJatO
De laatste moet ik nog wat meer testen. Het blijft sowieso experimenteren. Je ziet ook dat het niet al te best schaalt. Genoemde snelheden zijn trouwens wel in Superposition. Het zal per spel altijd verschillen. In de Witcher 3 bijvoorbeeld zit ik eigenlijk altijd maximaal tussen 1450Mhz en 1500Mhz. Het is niet anders.
[ Voor 11% gewijzigd door PenguinEmperor op 19-09-2018 20:52 ]
Alright, dank je wel! Ga ik die eens proberen! Zoals ik al had gezegd, heb ik al een aantal instellingen geprobeerd die ik op het internet tegen kwam, maar daarbij crashte de kaart als het ware. Geen beeld meer, PC draait nog wel, dus moet ik hem hard resetten. Kan het kwaad als dit gebeurd, of ben jij zelf niet tegen deze problemen aangelopen?PenguinEmperor schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:42:
[...]
Hier doe ik ongeveer 1490Mhz mee:
https://imgur.com/Xbfddyp
Hier doe ik ongeveer 1510Mhz mee:
https://imgur.com/BO08Ebl
En hier ongeveer 1520Mhz:
https://imgur.com/10jJatO
De laatste moet ik nog wat meer testen. Het blijft sowieso experimenteren. Je ziet ook dat het niet al te best schaalt. Genoemde snelheden zijn trouwens wel in Superposition. Het zal per spel altijd verschillen. In de Witcher 3 bijvoorbeeld zit ik eigenlijk altijd maximaal tussen 1450Mhz en 1500Mhz. Het is niet anders.
Ik heb een 6+2 fixed voor PCI uit mn PSU.Investig8or schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:16:
[...]
Bij mijn voeding is er een fixed pci-e en een modulaire pci-e dus aparte rails (12V/16A) en geen splitsing, misschien bij Onne81 wel?
Ik hang ook wat meer de vega 56 kant op, maar moet qua prijs ook even beter kloppen (nitro weer voor het bedrag van vorige week).
Beetje rare ontwikkeling hier. Ik heb het verlengstukje getest door de 290 weer in mn systeem te zetten en het verlengstukje als de 8 pin te gebruiken en de 6+2 alleen de 6 pins te gebruiken. Het systeem starten gewoon op, dus het verlengstukje werkt. Toen de Vega er weer ingedaan en nu start het systeem wel. Waarom nu wel weet ik niet... Misschien dat het moederbord niet goed wil meewerken, heb ook problemen met het geheugen gehad toen die nieuw was. Om het geheugen op 3000Mhz te krijgen en opeens pakte die hem wel zonder verklaarbare reden.
Maargoed ik heb alleen maar tijd gehad om mn systeem een keer te starten, morgenavond kan ik er een beetje mee spelen en dit weekend pas echt goed naar de undervolting te kijken. Zal mn resultaten wel delen als ik ze heb. Ik heb trouwens de Vega Pulse 56.
Dat je kaart crasht bij bepaalde instellingen hoort er bij, en is de enige manier waarop je de grenzen van je kaart zal leren kennen. Bij het ondervolten van je Vega kun je sowieso in principe niets verkeerds doen. Kaarten gaan alleen maar dood als je er te veel voltage doorheen gaat duwen.jazzozo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:20:
[...]
Alright, dank je wel! Ga ik die eens proberen! Zoals ik al had gezegd, heb ik al een aantal instellingen geprobeerd die ik op het internet tegen kwam, maar daarbij crashte de kaart als het ware. Geen beeld meer, PC draait nog wel, dus moet ik hem hard resetten. Kan het kwaad als dit gebeurd, of ben jij zelf niet tegen deze problemen aangelopen?
Verwijderd
Uiteraard, AA op vol zetten geeft altijd een fors lagere FPS en een hogere inputlag aangezien AA berust op veel samples.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 02:30:
[...]
Zet anti-aliasing maar eens vol aan, in bijv Pubg. En dan kijkend naar de grond en ineens draaien naar een druk scherm zoals uitzicht enzo. Ik voel / merk / zie overduidelijk dat de GPU toch ff slikken moet en er sprake is van een beetje input-lag op dat moment.
Dat lijkt me nu ook weer wat overdreven als je de goede balans zoekt tussen FPS en inputlag enerzijds (ofwel performance) en eyecandy anderzijds. Het voordeel van jarenlang een oudere middenklassekaart gebruiken: je leert precies welke instelling wel en niet een noemenswaardige impact heeft.Ik zet die toestanden dan ook uit (alles low, op Texture quality = Ultra en AA op medium) voor een mix tussen hoge FPS, goede frametime en visueel nog het e.a zichtbaar.
In het kort, niets komt ook maar in de buurt van AA wat betreft belasting van de hardware. Bij oudere kaarten is tesellation ook een ramp maar dat heeft AMD inmiddels aardig in orde (lees: Gimpworks-proof).
Ik denk dat jij veel instellingen rustig op zeer hoog en soms zelfs ultra kan zetten zonder dat de inputlag toeneemt of de FPS daalt. Vooral AA is een probleem en dus ook alle effecten waarvoor meer AA wordt gebruikt bij de hoogste stand. Ik raad jou dus aan om eens per setting te experimenteren met een hogere stand behalve AA (die op medium laten staan).
Overigens is PubG misschien een uitzondering aangezien dat spel verschrikkelijk slecht is geoptimaliseerd (minder slecht dan dat was maar het is nog steeds behelpen).
Je kan ook experimenteren met Chill. Dat is in essentie en framelimiter maar dan een waarbij de grens afhangt van hoeveel input jij geeft tijdens het spel. Het leuke is dat jij zelf de minimale en maximale FPS bepaalt. Op die manier heb je een zeer hoge FPS op het moment dat er interessante actie is en een matig hoge FPS wanneer er weinig gebeurt (je bent ergens aan het kijken, cutscenes...). Het enige nadeel is dat op het moment dat de actie begint er een korte transisitieperiode is maar die is heel erg kort. Het is raar maar veel gamers kennen Chill niet en de media hebben het praktisch genegeerd ondanks dat het een uitstekende feature is, een paar media besteedden er wat aandacht aan en die waren er positief over. Chill werd aanvankelijk ontwikkeld voor internet-cafés (stroomkosten beperken zonder dat de gamers nadelen merken).Hey... das handig! Zoals Nvidia 3 frames vooruit renderd kan je het bij AMD kaarten ook terugschalen naar 1 ipv 3. Dit zorgt ervoor dat de responsiveness flink omhoog gaat (stukje lagere delay). Doe daar bovenop FPS target en je krijgt een super zuinige gameplay (72FPS hier) en het draait vloeiend.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 21:41 ]
Verwijderd
Undervolten en gebruik van Radeon Relive (OSR) kan je systeem bij een undervolt gewoon laten crashen joh. En aangezien ik Primocache draai met Defer-write gebruik (
) raakte ik bij die crash dus ineens een steam game kwijt.
Blijkbaar is een bepaalde undervolt dat stabiel draait bij games en kombuster nog niet voldoende.

Blijkbaar is een bepaalde undervolt dat stabiel draait bij games en kombuster nog niet voldoende.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2018 03:02 ]
De Nitro+ lijkt bij Casekings.de op het moment helemaal niet meer leverbaar… levering is in ieder geval onbekend.Investig8or schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:16:
[...]
Bij mijn voeding is er een fixed pci-e en een modulaire pci-e dus aparte rails (12V/16A) en geen splitsing, misschien bij Onne81 wel?
Nitro Plus is toch als Limited gemarketed? if is dat gewoon marketing terwijl ze die gewoon door produceren.
Nog bedankt voor deze: https://imgur.com/XbfddypPenguinEmperor schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:30:
[...]
Dat je kaart crasht bij bepaalde instellingen hoort er bij, en is de enige manier waarop je de grenzen van je kaart zal leren kennen. Bij het ondervolten van je Vega kun je sowieso in principe niets verkeerds doen. Kaarten gaan alleen maar dood als je er te veel voltage doorheen gaat duwen.
Die werkt erg goed bij mij! Net Deus Ex nogmaals gebenchmarked. Haal gemiddeld nu zo'n 8 frames hoger! Alleen jammer van de hoge RPM, maakt een herrie joh.
Ik kwam echter over de 1500 in Deus Ex, dus dan heb ik meer geluk met mijn chip? Of kan dat aan het spel zelf liggen? Je gaf zelf namelijk aan zo'n 1490 te halen met deze settings.
Oh, dat klopt wel hoor. Deus Ex draait heel erg makkelijk. Daar haal ik met deze instellingen ook wel 1500Mhz. Bij andere spellen zal het wat lager zijn, daarom heb ik het wat lager ingeschat. Ben blij dat het voor jou ook goed werkt!jazzozo schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:55:
[...]
Nog bedankt voor deze: https://imgur.com/Xbfddyp
Die werkt erg goed bij mij! Net Deus Ex nogmaals gebenchmarked. Haal gemiddeld nu zo'n 8 frames hoger! Alleen jammer van de hoge RPM, maakt een herrie joh.Maar de performance is echt significant beter. En hij blijft lekker rond de 60 graden.
Ik kwam echter over de 1500 in Deus Ex, dus dan heb ik meer geluk met mijn chip? Of kan dat aan het spel zelf liggen? Je gaf zelf namelijk aan zo'n 1490 te halen met deze settings.
Heb je het over deze?_Dune_ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:34:
[...]
De Nitro+ lijkt bij Casekings.de op het moment helemaal niet meer leverbaar… levering is in ieder geval onbekend.
Heb momenteel een videokaart (HD7970) welke ik eigenlijk al best wel een tijdje wil vervangen. En na redelijk wat lezen/onderzoek met pijn in mijn hart moeten concluderen dat eigenlijk de 1080 TI een betere keuze is. Wil namelijk op nieuw aan te schaffen monitor 1440P/144Hz kunnen gamen en dan lijkt de 1080 Ti de betere keuze. Allen die prijzen voor nieuw en ook 2ehands zijn eigenlijk nog steeds iets meer dan ik wil betalen. (budget is geen probleem maar probeer mijzelf te beheersen

De vega waar ik net naar link zou een leuke optie kunnen zijn, in ieder geval 1 die mij weer een beetje aan het twijfelen brengt. Op zich geen moeite om iets uit DE te halen dus dat mag de pret ook niet drukken.
Ga dit draadje maar eens wat verder terug lezen om eventuele ervaringen e.d.mee te kunen nemen.
Je kan je targettemp ook op 70c zetten dan hoeft hij niet zo veel rpm te maken.jazzozo schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:55:
[...]
Nog bedankt voor deze: https://imgur.com/Xbfddyp
Die werkt erg goed bij mij! Net Deus Ex nogmaals gebenchmarked. Haal gemiddeld nu zo'n 8 frames hoger! Alleen jammer van de hoge RPM, maakt een herrie joh.Maar de performance is echt significant beter. En hij blijft lekker rond de 60 graden.
Welke frequency je haalt hangt inderdaad af van de load / welk spel dus, en nog een aantal andere zaken zoals temperature en voltage. Als je teveel undervolt gaat hij weer downklokken. Als hij warmer wordt ook.
Hmmm, zal ik dat vanavond nog eens proberen. Ik snap er eigenlijk nog niet veel van om eerlijk te zijn... Je zet je target RPM op 2800, maar hij kwam er gisteren dus eigenlijk niet aan tijdens de benchmark die ik had gedraaid. Hij draaide op zo'n 2500. Heel gek...DoubleYouPee schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:53:
[...]
Je kan je targettemp ook op 70c zetten dan hoeft hij niet zo veel rpm te maken.
Welke frequency je haalt hangt inderdaad af van de load / welk spel dus, en nog een aantal andere zaken zoals temperature en voltage. Als je teveel undervolt gaat hij weer downklokken. Als hij warmer wordt ook.
Het is meer een soort max rpm. Waarschijnlijk kan hij niet hoger klokken door te lage voltage en haalt dus op 2500rpm al zn target temp.jazzozo schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:56:
[...]
Hmmm, zal ik dat vanavond nog eens proberen. Ik snap er eigenlijk nog niet veel van om eerlijk te zijn... Je zet je target RPM op 2800, maar hij kwam er gisteren dus eigenlijk niet aan tijdens de benchmark die ik had gedraaid. Hij draaide op zo'n 2500. Heel gek...
Ja... die bedoel ik, was nog geen week geleden 100 euro goedkoper bij beide Duitse sites.GroeneThee schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:15:
[...]
Heb je het over deze?
Heb momenteel een videokaart (HD7970) welke ik eigenlijk al best wel een tijdje wil vervangen. En na redelijk wat lezen/onderzoek met pijn in mijn hart moeten concluderen dat eigenlijk de 1080 TI een betere keuze is. Wil namelijk op nieuw aan te schaffen monitor 1440P/144Hz kunnen gamen en dan lijkt de 1080 Ti de betere keuze. Allen die prijzen voor nieuw en ook 2ehands zijn eigenlijk nog steeds iets meer dan ik wil betalen. (budget is geen probleem maar probeer mijzelf te beheersen)
De vega waar ik net naar link zou een leuke optie kunnen zijn, in ieder geval 1 die mij weer een beetje aan het twijfelen brengt. Op zich geen moeite om iets uit DE te halen dus dat mag de pret ook niet drukken.
Ga dit draadje maar eens wat verder terug lezen om eventuele ervaringen e.d.mee te kunen nemen.

100 euro goedkoper?? 449?_Dune_ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:11:
[...]
Ja... die bedoel ik, was nog geen week geleden 100 euro goedkoper bij beide Duitse sites.
Dat is de Vega 56?_Dune_ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:20:
[...]
Is nu weer 469,- zo te zien... (klik) Oke, 80 euro goedkoper...
Klopt
De kaart waar ik naar Linktrailer is de Vega 64 voor 549
Klopt het is een max, als je wilt dat hij op die snelheid gaat draaien moet je de minimum snelheid opschroeven(linker schuif). Of je verlaagt de target temperatuur maar dan heb je kans dat hij gaat throttlen als hij hem niet zo koel krijgt.DoubleYouPee schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:14:
[...]
Het is meer een soort max rpm. Waarschijnlijk kan hij niet hoger klokken door te lage voltage en haalt dus op 2500rpm al zn target temp.
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Mijn fout... maar je kunt op het ogenblik wel zien wat voor een enorme marge er op deze kaarten zit, helemaal als je met NL gaat vergelijken.GroeneThee schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:27:
[...]
De kaart waar ik naar Linktrailer is de Vega 64 voor 549
Verwijderd
Is al tientallen jaren zo. Auto onderdelen (Audi) worden voornamelijk in polen gemaakt. De prijs naar mate het van land naar land gaat wordt alleen maar hoger._Dune_ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:52:
[...]
Mijn fout... maar je kunt op het ogenblik wel zien wat voor een enorme marge er op deze kaarten zit, helemaal als je met NL gaat vergelijken.
Bij mij was niet meer bekend dat er op hardeware over het algemeen maar erg lage marge zaten… maar dat lijkt ook een fable te zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:40:
[...]
Is al tientallen jaren zo. Auto onderdelen (Audi) worden voornamelijk in polen gemaakt. De prijs naar mate het van land naar land gaat wordt alleen maar hoger.
Heeft even mogen duren, maar heb de test gedraait.Astennu schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:29:
[...]
Is 1600MHz de hoogste stabiele clock die je dan kan halen?
Zou je hem eens voor de grap op 1630-1635 effectief en 1000 of 1025 HBM kunnen testen.
Zoals hieronder ook al gezegd werd lijkt het verschil groter.
Voorheen zag ik weinig verschil tussen een vega 56 of 64 beide air. Maar dat was volgens mij wel met 1080 Extreme en 1440p extreme het kan ook dat er daar een andere bottelnek is waardoor de 64 dan geen voordeel meer heeft en dat hij op high zijn shader power wel kan gebruiken.
Andere optie is drivers. Die zijn wel verbeterd sinds we de meeste tests gedraaid hebben en het kan nu zijn dat door driver verbeteringen de 64 wat beter schaalt dan voorheen.
Core: 1633
Mem: 1050
Stroom: 248W
Score: 6759
mV: 1.05
1440p high
mem: 1100
Stroom: Gelijk
Score: 6765
1440p high
Even een extreme dan maar:
Core: 1700 - 1730
Stroom: ~330W
mV1.2
Score: 7080
1440p high
Vandaag nog even wat gekloot met de Vega 64 Nitro+. Eens gekeken of hij nog wat harder kon. Wilde echter niet boven de 350W komen (stock OC profile) gezien mijn heel oude 650W PSU, en tja opzich ook wel genoeg power
.
Resultaat, 1750/1100mhz bij 1.168v, nog steeds undervolt dus. HBM2 zou misschien nog hoger kunnen maar niet geprobeerd. +- 350W in benchmarks. Fan komt overigens nog steeds niet boven de 2300rpm bij 60c..

Iemand met een luchtgekoelde hier nog overheen? Zou nog wel kunnen met een goeie PSU maar ik durf niet hoger op 1.2v

Resultaat, 1750/1100mhz bij 1.168v, nog steeds undervolt dus. HBM2 zou misschien nog hoger kunnen maar niet geprobeerd. +- 350W in benchmarks. Fan komt overigens nog steeds niet boven de 2300rpm bij 60c..

Iemand met een luchtgekoelde hier nog overheen? Zou nog wel kunnen met een goeie PSU maar ik durf niet hoger op 1.2v
Die score boost komt dan vooral door de clockspeeds.Xentor schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:31:
[...]
Heeft even mogen duren, maar heb de test gedraait.
Mem: 1050
Stroom: 248W
Score: 6759
1440p extreme
Stroom: Gelijk
Score: 6765
1440p extreme
Even een extreme dan maar:
Core: 1700 - 1730
Stroom: ~330W
mV1.2
Score: 7080
1440p extreme
Ik neem aan dat die scores wel op high zijn ipv extreme? want Extreme zou veel lager moeten zijn.
Ik haal dit op high met 1633 core:
800 MHz = 6869
900 MHz = 6942
1000MHz = 7173
1025MHz = 7212
1050MHz = 7245
Throtteled je kaart nog of zo? dat hij die 1633MHz niet echt goed kan vast houden? want die van mij zit dan tussen de 1625-1635 soms even 1620.
Op veel hardware en dan zeker videokaarten zitten ook lage marges, in het buitenland. In Nederland not so much._Dune_ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:51:
[...]
Bij mij was niet meer bekend dat er op hardeware over het algemeen maar erg lage marge zaten… maar dat lijkt ook een fable te zijn...
Die sapphires zijn imo de beste non refferenced kaartenDoubleYouPee schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:29:
Vandaag nog even wat gekloot met de Vega 64 Nitro+. Eens gekeken of hij nog wat harder kon. Wilde echter niet boven de 350W komen (stock OC profile) gezien mijn heel oude 650W PSU, en tja opzich ook wel genoeg power.
Resultaat, 1750/1100mhz bij 1.168v, nog steeds undervolt dus. HBM2 zou misschien nog hoger kunnen maar niet geprobeerd. +- 350W in benchmarks. Fan komt overigens nog steeds niet boven de 2300rpm bij 60c..![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Et is maar een +2.5% verbetering voor +68mv en + 75W. Niet waard dus.
Hij gaat nu terug naar 1.1v 1692/1050mhz.
Ook nog lager dan 1.1v geprobeerd maar wordt snel instabiel. 1.1v lijkt de sweetspot.
(ik kan nu opeens wel onder de 1.1v undervolten, als ik 945 of 950mv "memory" voltage doe niet, maar 951mv wel. Heel raar.)
Ook nog lager dan 1.1v geprobeerd maar wordt snel instabiel. 1.1v lijkt de sweetspot.
(ik kan nu opeens wel onder de 1.1v undervolten, als ik 945 of 950mv "memory" voltage doe niet, maar 951mv wel. Heel raar.)
[ Voor 24% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-09-2018 23:53 ]
Mmh ik zou dat eens bij mijn LC moeten proberen daar deed hij het tot nu toe alleen met 1050MHz HBM anders was het 1000mv als minimum.DoubleYouPee schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:51:
Ja ik dacht dat die memory voltage een "minimum" was, maar blijkbaar als je hem onder de 950mv doet gaan er ook dingen mis. Ook een keer gehad dat HBm2 op 500mhz bleef hangen. Nouja als je eenmaal een profiel hebt gemaakt die werkt gaat het wel goed...Astennu schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:59:
[...]
Mmh ik zou dat eens bij mijn LC moeten proberen daar deed hij het tot nu toe alleen met 1050MHz HBM anders was het 1000mv als minimum.
Het klopt inderdaad dat het op high was.Astennu schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:44:
[...]
Die score boost komt dan vooral door de clockspeeds.
Ik neem aan dat die scores wel op high zijn ipv extreme? want Extreme zou veel lager moeten zijn.
Ik haal dit op high met 1633 core:
800 MHz = 6869
900 MHz = 6942
1000MHz = 7173
1025MHz = 7212
1050MHz = 7245
Throtteled je kaart nog of zo? dat hij die 1633MHz niet echt goed kan vast houden? want die van mij zit dan tussen de 1625-1635 soms even 1620.
Net nog even een paar runs gedaan met de volgende settings:
Core: 1618 - 1621
HBCC: On
Voltage: 1.05
1440p High
Score: 6796.
Met kleine hickup bij scene 10:
Core: 1632 - 1636
Mem: 1000
1440p High
Score: 6611
Core: 1630 - 1634
1440p High
Score: 6758
Core: 1662 - 1667
Mem: 1150
Voltage: 1.06
1440p High
Score: 6932
Met hickup bedoel ik dat hij even compleet inzakt voor 1 milliseconde, gebeurde steeds op zelfde plek.
Ook nog even een 1080p extreme gedraaid:
Core: 1664 - 1670
Voltage 1.06
1080p Extreme
Score: 4916
[ Voor 7% gewijzigd door Xentor op 22-09-2018 10:12 ]
Heb het net getest maar krijg mijn Vega LC gewoon niet onder de 1000mv hij blijft dat gewoon vast houden wat ik ook in stel. Bij de Air versies kon ik wel naar 900mv. Denk dat het iets in de bios is. Maar het lijkt mij niet slim om hier een Air bios op te zetten.DoubleYouPee schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:51:
En je gebruikt wel de maximale power settings en ook de bios met de hoogste power opties? want een bios zit net een 30 watt lager. Ik zou namelijk verwachten dat je ook rond de 7k uit zou komen.Xentor schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:05:
[...]
Het klopt inderdaad dat het op high was.
Net nog even een paar runs gedaan met de volgende settings:
Core: 1618 - 1621
1440p High
Score: 6796.
Core: 1632 - 1636
Mem: 1000
1440p High
Score: 6611
Core: 1630 - 1634
1440p High
Score: 6758
Core: 1662 - 1667
Voltage: 1.06
1440p High
Score: 6932
Met hickup bedoel ik dat hij even compleet inzakt voor 1 milliseconde, gebeurde steeds op zelfde plek.
Ook nog even een 1080p extreme gedraaid:
Core: 1664 - 1670
Voltage 1.06
1080p Extreme
Score: 4916
Jou HBM clockt wel echt hoog. Ik vraag mij zelfs af of 1000 hier wel 100% stabiel is.
[ Voor 45% gewijzigd door Astennu op 22-09-2018 10:50 ]
Jullie benchmarks hebben mij er toe aangezet maar eens mijn Wattman profiel te controleren en het blijkt dat hij nu al weken (!) stabiel draait zonder reset naar het balanced profiel. Ik heb met mijn instellingen ook de 1440p high gedraaid en dan komt er het volgende uit:
Core: ca 1618 Mhz
Mem: 1030 Mhz
HBCC: disabled
Voltage: 1.025
Score: 6687
Aangezien het stabiel draait houd ik het ook lekker zo.
Nette waardes gezien de clocks. Vergelijkbaar met Xentor.
Volgens mij gaat hij bij mij ook niet echt onder de 980mv (sensor), maar voorheen ging hij geeneens onder de 1.037v (wat gelijk is aan 1.1v is in wattman). Ook als ik overal 950mv invulde.Astennu schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:48:
[...]
Heb het net getest maar krijg mijn Vega LC gewoon niet onder de 1000mv hij blijft dat gewoon vast houden wat ik ook in stel. Bij de Air versies kon ik wel naar 900mv. Denk dat het iets in de bios is. Maar het lijkt mij niet slim om hier een Air bios op te zetten.
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 22-09-2018 11:37 ]
Bij mij lijkt het ook eindelijk stabiel te blijven. Ik vermoed dat AMD het eindelijk opgelost heeft. De afgelopen weken maar een reset gehad, en dat was een bsod die ik echt niet begreep, nog lijk te kunnen reproduceren.Lord_Dain schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:55:
Jullie benchmarks hebben mij er toe aangezet maar eens mijn Wattman profiel te controleren en het blijkt dat hij nu al weken (!) stabiel draait zonder reset naar het balanced profiel. Ik heb met mijn instellingen ook de 1440p high gedraaid en dan komt er het volgende uit:
Core: 1425MHz ish (P7: 1572)
Mem: 810MHz
Voltage: 910mv
Score: 4000
Ik heb ook nog eens gekeken naar mijn vega 64. Ik had hem tot nu toe eigenlijk altijd lopen op 1602 @ 1050 voor de core en HBM op 1050 @ 1000.
Paar runs gedaan waarbij ik langzaam de core heb verhoogd. Uiteindelijk loop ik vast bij 1727 @ 1025/1050. Hij crasht elke keer, alsof ie niet voorbij de 1600 wilt in Superposition... Ik zou nog meer spanning kunnen proberen, maar daar heb ik niet zo veel zin in. Ik ga nu het volgende maar eens proberen:
core: 1677 @ 1000
HBM: 1050 @ 1000
Power limit: 50%
In superposition draait ie dan zo rond de 1560. Temps zijn op dit moment 45 graden en hotspot komt niet boven de 65 graden.
Gek genoeg haalde die de eerste run 4479 1080 extreme. Na de crashes nog maar getest of ie het doet, en toen 4797 en 4798...
1440 High = 7002.
Hopelijk blijft dit stabiel. Dan heb ik net iets meer performance met wat lager stroomverbruikt
Paar runs gedaan waarbij ik langzaam de core heb verhoogd. Uiteindelijk loop ik vast bij 1727 @ 1025/1050. Hij crasht elke keer, alsof ie niet voorbij de 1600 wilt in Superposition... Ik zou nog meer spanning kunnen proberen, maar daar heb ik niet zo veel zin in. Ik ga nu het volgende maar eens proberen:
core: 1677 @ 1000
HBM: 1050 @ 1000
Power limit: 50%
In superposition draait ie dan zo rond de 1560. Temps zijn op dit moment 45 graden en hotspot komt niet boven de 65 graden.
Gek genoeg haalde die de eerste run 4479 1080 extreme. Na de crashes nog maar getest of ie het doet, en toen 4797 en 4798...
1440 High = 7002.
Hopelijk blijft dit stabiel. Dan heb ik net iets meer performance met wat lager stroomverbruikt
@Zeara Ook wel geundervolt en fan omhoog eventueel? HIj zou bij 1677 welhoger dan 1560 moeten boosten. Mijne gaat in FC5 naar 1630mhz en is op 1690 ingesteld.
Maar goed, et is allemaal weer lekker vaag en buggy. Als ik sleep gebruik komt hij niet boven de 1619mhz bij hetzelfde profiel. Opnieuw opstarten-> 1630mhz+ en hier blijft hij ook zo een uur op.
Blijkbaar zelfde probleem als je fast startup aan hebt staan (hybrid boot) in windows 10.
Maar goed, et is allemaal weer lekker vaag en buggy. Als ik sleep gebruik komt hij niet boven de 1619mhz bij hetzelfde profiel. Opnieuw opstarten-> 1630mhz+ en hier blijft hij ook zo een uur op.
Blijkbaar zelfde probleem als je fast startup aan hebt staan (hybrid boot) in windows 10.
[ Voor 11% gewijzigd door DoubleYouPee op 22-09-2018 14:37 ]
Geen idee waarom ie niet hoger wilt. Net voor de grap eens gewoon op balanced gezet. Dat is 1750 @ 1250 op de core.... Ding komt niet voorbij de 1600... Temps zijn gewoon in orde..
Misschien zit er ergens iets geks verstopt...
Misschien zit er ergens iets geks verstopt...
@DoubleYouPee
Zelfs LC gekoeld is er haast niet over je score te komen
1760/1100-1250mV effectief ~1710MHz 370~389W volgens rivatuner(maw 400W+ werkelijk
)
5273
1760/1100-1250mV effectief ~1710MHz 370~389W volgens rivatuner(maw 400W+ werkelijk
5273
Ben wel benieuwd hoe ver mijne zou komen op 1.25v.. bijna 80mv meerRazkin schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:10:
@DoubleYouPee
1760/1100-1250mV effectief ~1710MHz 370~389W volgens rivatuner(maw 400W+ werkelijk)
5273
@DoubleYouPee
1250mV is de instelling, hwinfo en rivatuner vermelden +/-1,18V. Voor een bench run, kan ik er nog wel wat extra uit peuteren, maar dat kost teveel tijd. Voor dagelijks gebruik draai ik 1730/1060-1250mV +/- 1,16V bij ~340W effectieve clock ergens tussen de 1640 en 1700MHz.
1250mV is de instelling, hwinfo en rivatuner vermelden +/-1,18V. Voor een bench run, kan ik er nog wel wat extra uit peuteren, maar dat kost teveel tijd. Voor dagelijks gebruik draai ik 1730/1060-1250mV +/- 1,16V bij ~340W effectieve clock ergens tussen de 1640 en 1700MHz.
I know, bij mij was de instelling 1.168v, effectief rond de 1.1v bij 1740mhz ingesteld. Volgens mij rond de 1660mhz in de benchmarks.Razkin schreef op zondag 23 september 2018 @ 00:58:
@DoubleYouPee
Wat als je 1.2v insteld? Niet stabiel voor 1730mhz?