Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben ook benieuwd of je dat kan claimen onder RMA. Er is mogelijk een af fabriek fout. Of gokken ze er bij ASUS gewoon op dat de kaarten het wel uithouden tot na de garantie termijn? Niet best voor de naam, maar met het geheugen van consumenten is dat ook maar een probleem voor 1 generatie.PenguinEmperor schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:02:
[...]
@DaniëlWW2 Tja, ze zijn er van op de hoogte (ze hebben gereageerd op die Redditor), en wat krijg je dan; een lullige: "Thank you for reaching out to us and we'll be more than happy to assist. Based on the link you, provided, we'll be happy to review the steps you had taken to resolve the issue with your graphics card."
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
[...]
Laat maar weten hoe het gaat! Ik zou het in de toekomst ook wel willen doen, maar ik ben in deze dingen geen held, en ik heb ook niet zo'n riant inkomen dat ik denk: "ach als het verkeerd gaat koop ik wel een nieuwe." Misschien iets voor in de toekomst, als ik wat meer geld opzij gezet heb mocht het mis gaan. Zoals @Wekko306 zegt, zolang je de kaart undervolt valt er allemaal best mee te leven. Maar het is wel iets wat knaagt, als je er zo veel geld voor hebt betaald, en dan ziet hoe veel beter de concurrentie is zonder dat er iets ge-mod moet worden.
ja zal ik doen ik heb de spullen besteld ergens volgende week binnen .
Verwijderd
Ik aas al een langere tijd op een Vega 64 maar het hogere verbruik (totaal systeemverbuik) en de hogere aanschafsprijs in verhouding met een 1080 maakt het erg lastig. Ik zou niet zo snel een nvidia kopen (zeker nu niet met telemetry in hun drivers) maar ik wil mezelf ook niet in de voet gaan schieten met een kaart die eigenlijk meer voor compute dan gaming is bedoeld.
Hangt maar net af wat je wilt, je kan het vermogen zelf bepalen d.m.v. voltage en clocks.Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:24:
Vertel eens, wat is het gemiddelde wattage dat men haalt onder gamen in undervolte status?
Ik aas al een langere tijd op een Vega 64 maar het hogere verbruik (totaal systeemverbuik) en de hogere aanschafsprijs in verhouding met een 1080 maakt het erg lastig. Ik zou niet zo snel een nvidia kopen (zeker nu niet met telemetry in hun drivers) maar ik wil mezelf ook niet in de voet gaan schieten met een kaart die eigenlijk meer voor compute dan gaming is bedoeld.
Ter referentie; mijn Vega 64 Nitro+ gebruikt bij ~1640mhz (dus iets hoger dan geadverteerde boost) en 1050mhz HBM2 (+110mhz) met undervolt -85mv nu max ~300W volgens HWINFO.
Stock was dit 260W, maar dan kwam hij niet verder dan 1540/950mhz.
Met mijn RX Vega 56:Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:24:
Vertel eens, wat is het gemiddelde wattage dat men haalt onder gamen in undervolte status?
-1000mv en 1500MHz piek ik rond de 190W
-960mv en 1450MHz piek ik rond de 160W
-910mv en 1425MHz piek ik rond de 140W
Komt nog circa 15W bij voor HBM2 en dat is het. Je kan ze dus zuinig krijgen tot het punt waar mijn RX Vega 56 rond of net onder een GTX1070Ti zit qua prestatieniveau, en net zo zuinig is. De RX Vega 64 zal iets sneller zijn en zal iets meer verbruiken, maar dan moet die ook wel richting de GTX1080 gaan. Moet er wel bij zeggen dat sommige games die laagste instelling echt niet tolereren. Dat kan je oplossen met een ander profiel voor die game instellen.
Verder haal de kaart uit Duitsland bij Casekings.de ofzo. Dan zijn ze bijna betaalbaar te noemen.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-09-2018 11:05 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
je kan zeker RMA claimen hiervoor, het is een fabrieksfout. Je mag ten slotte zover ik weet ook gewoon de koeler verwijderen ter controle, zolang je hem maar aanbied ter RMA zijnde in orginele staat (als er nergens warranty void stickers zitten op de koeler is dit geen probleem). Zou ik met deze kennis nu sowieso doen, of de kaart stuk is of niet. als ie kapot is controleren en foto's maken en dan als RMA aanbieden. als de kaart werkt thermal pads en en paste meteen vervangen door betere.Derby schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 01:03:
[...]
Ik ben ook benieuwd of je dat kan claimen onder RMA. Er is mogelijk een af fabriek fout. Of gokken ze er bij ASUS gewoon op dat de kaarten het wel uithouden tot na de garantie termijn? Niet best voor de naam, maar met het geheugen van consumenten is dat ook maar een probleem voor 1 generatie.
[ Voor 4% gewijzigd door Richo999 op 02-09-2018 12:00 ]
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX
Verwijderd
Wat mag de ‘hotspot’ temp zijn van de Vega 56?
Mijn instelling zijn op het moment:
1677MHz met een voltage van 1070mv.
HBM is 950MHz met een voltage van 1000mv.
Energielimiet is +50%.
Max temp staat op 80graden en de doel temp is 75.
Als ik een stress test doe loop de GPU Thermal temp op tot max 75.
HBM temp max 75.
GPU hotspot max 96 graden.
(Uit gelezen via HWiNFO32)
96 klinkt best hoog alleen is dit voor het eerst dat ik ‘hotspot’ temps zie bij een GPU.
Ik vroeg me meer af of RMA te claimen is als de kaart nog functioneert. Ik ben benieuwd of het echt al een fabrieksfout genoemd is door ASUS. Ik heb nog niks los gehaald. Dus ik weet niet hoe erg het is en het is ook niet te zien namelijk zonder de koeler te verwijderen.Richo999 schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:56:
[...]
je kan zeker RMA claimen hiervoor, het is een fabrieksfout. Je mag ten slotte zover ik weet ook gewoon de koeler verwijderen ter controle, zolang je hem maar aanbied ter RMA zijnde in orginele staat (als er nergens warranty void stickers zitten op de koeler is dit geen probleem). Zou ik met deze kennis nu sowieso doen, of de kaart stuk is of niet. als ie kapot is controleren en foto's maken en dan als RMA aanbieden. als de kaart werkt thermal pads en en paste meteen vervangen door betere.
En door het zelf te vervangen verspeel je sowieso de coulance van de fabrikant verwacht ik.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
De hot spot op RX Vega is bijna een mysterie...Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:07:
Als ik een stress test doe loop de GPU Thermal temp op tot max 75.
HBM temp max 75.
GPU hotspot max 96 graden.
(Uit gelezen via HWiNFO32)
96 klinkt best hoog alleen is dit voor het eerst dat ik ‘hotspot’ temps zie bij een GPU.
Mannekino in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
Volgens mij maakte je reset-knop gewoon kortsluitingMannekino schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:27:
@DaniëlWW2 @Verwijderd ik heb een update geplaatst in dit topic over de problemen die ik heb ervaringen na de Vega 56 upgrade. Ik denk ik breng jullie ook nog even op de hoogte mochten jullie geïnteresseerd zijn.
Mannekino in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
Verwijderd
Een kaart met 150W verbruik en prestaties richting een 1070 zou erg mooi zijn. De RX580 snijdt het gewoon net niet op wqhd tenzij je settings aanpast.DaniëlWW2 schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:02:
[...]
Verder haal de kaart uit Duitsland bij Casekings.de ofzo. Dan zijn ze bijna betaalbaar te noemen.
Maar ik weet niet of dat soort bedrijven wel richting Portugal bezorgen. Ik woon sinds een half jaar in Lisbon.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2018 23:38 ]
Tja een RX Vega 56 zou al snel 50% sneller moeten zijn dus een sprong van een RX580 kan ik wel begrijpen.Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:38:
[...]
Een kaart met 150W verbruik en prestaties richting een 1070 zou erg mooi zijn. De RX580 snijdt het gewoon net niet op wqhd tenzij je settings aanpast.
Maar ik weet niet of dat soort bedrijven wel richting Portugal bezorgen. Ik woon sinds een half jaar in Lisbon.
Heb het zelf ook gedaan omdat ik de RX580 ook net niet krachtig genoeg vond. Zelfs met stock profielen, die echt bagger zijn, zal de RX Vega 56 sneller moeten zijn dan de GTX1070. De truc is juist het niveau "vlammenwerper" te verminderen en meer naar de GTX1070Ti te gaan. Verder verscheept Casekings.de voor zover ik weet door heel Europa.
Verwijderd
Ik dacht zelf een AIO op mijn RX580 te plakken maar als je richting de 1500 ~ 1600Mhz met een RX580 gaat dan ga je dat merken in een explosief hoog energieverbruik. Die kaarten gaan soms full stressed ruim over de 225W heen. Mijnes doet op lucht 1500Mhz maar loopt snel in de rode cijfers qua temperaturen.DaniëlWW2 schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:48:
[...]
Tja een RX Vega 56 zou al snel 50% sneller moeten zijn dus een sprong van een RX580 kan ik wel begrijpen.
Heb het zelf ook gedaan omdat ik de RX580 ook net niet krachtig genoeg vond. Zelfs met stock profielen, die echt bagger zijn, zal de RX Vega 56 sneller moeten zijn dan de GTX1070. De truc is juist het niveau "vlammenwerper" te verminderen en meer naar de GTX1070Ti te gaan. Verder verscheept Casekings.de voor zover ik weet door heel Europa.
Tja kan ik net zo goed een Vega aanschaffen die voor minder verbruik sneller is ten opzichte van een overgeklokte RX580. Alleen al meerdere stream processoren en natuurlijk HBM2 doet veel. AMD plaatst die kaarten zelf al net voor de efficientie curve, dus veel valt er niet meer te behalen.
Als het gelijk is als de pulse versie die ze uit hebben gebracht van de rx580 dan kan je er geen buil aan vallen, die presteert uitermate goed. Ben er hartstikke tevreden mee.kwdtje schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:02:
Iemand ervaring met de Pulse variant van Sapphire? Die is namelijk nog wel goed geprijsd.
Nope, het is een nano achtige PCB, dit zou normaliter impact hebben op de koeling maar hier hebben ze er in plaats van een normale PCB gewoon een extra stuk koper/koelblok op vastgemaakt.kwdtje schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:02:
Iemand ervaring met de Pulse variant van Sapphire? Die is namelijk nog wel goed geprijsd.
Verwijderd
Lord_Dain schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:00:
[...]
Nope, het is een nano achtige PCB, dit zou normaliter impact hebben op de koeling maar hier hebben ze er in plaats van een normale PCB gewoon een extra stuk koper/koelblok op vastgemaakt.

Wel kek ontwerp.
Ik zou Vega haar standaard 1200mv niet willen bestempelen als efficiënt.Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 06:09:
[...]
Ik dacht zelf een AIO op mijn RX580 te plakken maar als je richting de 1500 ~ 1600Mhz met een RX580 gaat dan ga je dat merken in een explosief hoog energieverbruik. Die kaarten gaan soms full stressed ruim over de 225W heen. Mijnes doet op lucht 1500Mhz maar loopt snel in de rode cijfers qua temperaturen.
Tja kan ik net zo goed een Vega aanschaffen die voor minder verbruik sneller is ten opzichte van een overgeklokte RX580. Alleen al meerdere stream processoren en natuurlijk HBM2 doet veel. AMD plaatst die kaarten zelf al net voor de efficientie curve, dus veel valt er niet meer te behalen.
Dat is ver buiten elke efficiëntiecurve. Het houdt eigenlijk wel op bij de 1050mv, daarboven is het meer lekstroom en dus hiteproductie dan winst met extra clockspeed. Met een verlaging van voltages haal je in de regel hogere boostclocks.
Geen ervaring, wel een goede review die aangeeft dat het een goede kaart is.kwdtje schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:02:
https://www.computerbase....on-rx-vega-56-pulse-test/
De kaart heeft de Vega nano PCB. Klein PCB een zwakkere VRM's dus je moet er geen 1700MHz clocks mee gaan pushen want dan vraag je te veel. Dit is meer een kaart die je naar 1000mv undervolt en dan mikt op circa 1500MHz. Presteren ze gewoon goed en zou die gewoon stil moeten zijn. De kaart is al stil met standaard voltages dus.
Bedankt voor je toelichting, bij Mindfactory.de staan ook een aantal Vegas voor een mooi prijsje, dus even kijken waar ik ga bestellen :-)DaniëlWW2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:31:
Geen ervaring, wel een goede review die aangeeft dat het een goede kaart is.
https://www.computerbase....on-rx-vega-56-pulse-test/
De kaart heeft de Vega nano PCB. Klein PCB een zwakkere VRM's dus je moet er geen 1700MHz clocks mee gaan pushen want dan vraag je te veel. Dit is meer een kaart die je naar 1000mv undervolt en dan mikt op circa 1500MHz. Presteren ze gewoon goed en zou die gewoon stil moeten zijn. De kaart is al stil met standaard voltages dus.
Voor Vega zou ik wel kieskeurig zijn. Verreweg de beste zijn de Sapphire Nitro+ kaarten, daarna de Pulse. Powercolor weet ik eigenlijk niet en zowel de ASUS ROG Strix als de Gigabyte hebben problemen en zijn eigenlijk niet goed.kwdtje schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:40:
[...]
Bedankt voor je toelichting, bij Mindfactory.de staan ook een aantal Vegas voor een mooi prijsje, dus even kijken waar ik ga bestellen :-)
De Powercolor Red Devil is ook een goeie.DaniëlWW2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:49:
[...]
Voor Vega zou ik wel kieskeurig zijn. Verreweg de beste zijn de Sapphire Nitro+ kaarten, daarna de Pulse. Powercolor weet ik eigenlijk niet en zowel de ASUS ROG Strix als de Gigabyte hebben problemen en zijn eigenlijk niet goed.
De reden dat het niet dramatisch is, is omdat hij bij lange na niet de boost clocks haalt.Razkin schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:02:
@DaniëlWW2 Het is niet alsof Vega altijd op 1.2V draait, als je de powerlimit beperkt icm met een verlaagde max klok dan is de max core spanning om en nabij de de 0,95~1,1V. Dat je kan finetunen om voor een specifiek kaart er nog eens 10 a 20W vanaf te halen is waar, maar ook een stock Vega is niet dramatisch.
Bij sommige Asus Strix varianten zelfs geeneens 1400mhz.
De Asus Strix is eeen schande al tijdens de allereerste leaks van die kaart merkte iedereen al op dat die het nauwelijks beter deed dan een ref Vega en toch released Asus die kaart maanden later in dezelfde knullige staat.
Met het standaard profiel trottled mijn kaart binnen enkele minuten naar waarden onder de 1200MHz hoor. Ondertussen probeert de kaart op te stijgen en mijn kast mee te nemen.Razkin schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:02:
@DaniëlWW2 Het is niet alsof Vega altijd op 1.2V draait, als je de powerlimit beperkt icm met een verlaagde max klok dan is de max core spanning om en nabij de de 0,95~1,1V. Dat je kan finetunen om voor een specifiek kaart er nog eens 10 a 20W vanaf te halen is waar, maar ook een stock Vega is niet dramatisch.
Nee, ik hou het lekker bij voltages van 1000mv of minder omdat er dan veel minder stroom weglekt en de boel onnodig gaat opstoken.
Dat gezegd hebbende, ook al was de jouwe op stock slechter, dan nog jaagde je geen 1,2V door je Vega...
Vega bepaalt de core spanning aan de hand de power limit en temp. Zolang je de kaart geen power budget geeft en niet naar 10 graden koelt dan krijg je geen 1,2V al stel je 2000MHz in via Wattman.
Klopt, uit de doos deed mijn Vega 64 nitro 1.063v wat neerkomt op +- 1.12v ingesteld zonder voltage drop.
Met +50% power, wordt dat 1.156v (1.2v dus).
De kaart is alsnog niks sneller want met 1.2v raakt hij zn temp limit met de standaard veel te lage max 1500rpm fan en/of de power limit (kwam tot 360W).
Vandaar dat Vega 64 ook sneller is met undervolt. Lost beide problemen op.
"Dear Mr. <naam>
Thank you for your email.
I fully understand the reason why you are dissapointed. While reading your email it is clear that something is wrong with the cooling of the card.
In this case I would advise you to apply the graphics card for repair.
You can apply for repair by contacting your vendor. This because repair and warranty applications can only be processed by the vendor."
Kortom, geen woord over het feit dat dit dus voor de héle range van de kaarten geldt, en ze verwijzen door naar de winkel. Wel apart dat ze niet eens zichzelf proberen te verdedigen. Ik had minstens verwacht dat ze zouden zeggen dat de temperatuurwaarden best okay waren.
Voor wie benieuwd is, nee, ik ga mijn kaart niet terug sturen naar de Vlaamse winkel waar ik het gekocht heb. Ten eerste trekt mijn postduif dat niet, ten tweede betwijfel ik of ze meer zouden doen dan de kaart te testen, te bevinden dat ie het prima doet, en weer terug zouden sturen.
ik had een potje nex machina gedaan en temps zijn zeker hoog .
ik had vanmiddag een review gezien op you tube de reviewer was niet positief .
die raden het ook aan om hem niet te kopen .
Maar goed asus had wel wat meer aandacht eraan kunnen geven .
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
@DaniëlWW2 had jij niet ook een case fan op de bodem/PSU shroud gemonteerd? Zit daar dan een ventilatierooster onder of is het puur om de licht binnen de case meer richting GPU te bewegen? Foto's?
Er was wel een tabel, maar die is inmiddels waarschijnlijk flink outdated. Ik ben best in om wat test runs te doen de komende weken met mijn Vega 64 Strixglashio schreef op woensdag 5 september 2018 @ 00:08:
Zijn er uberhaupt "temp" benchmarks over custom cards met dezelfde wattman profile? (Asus, Sapphire, Gigabyte...) * glashio denkt dat Nitro+ de beste aircooler/vrm's heeft
[ Voor 10% gewijzigd door Wekko306 op 05-09-2018 09:33 ]
En ik me Vega 64 Nitro+, wie heeft een Gigabyte of een Powercolor ?Wekko306 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:56:
Er was wel een tabel, maar die is inmiddels waarschijnlijk flink outdated. Ik ben best in om wat test runs te doen de komende weken met mijn Vega 64 Strix
[ Voor 2% gewijzigd door glashio op 05-09-2018 09:05 . Reden: + Powercolor ]
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ach tegen die belachelijke temperaturen van een Vega 64 Strix is ook de beste case met meest ideale airflow niet opgewassenDoubleYouPee schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:11:
Hangt natuurlijk wel af van je settings, je case, etc. etc.
Als we duidelijk zijn over welke Wattman settings we draaien icm welke benchmark (en settings daarin) moet je best een realistisch overzicht kunnen maken.
Door AMDs implementatie is het wel lastig om alle kaarten op dezelfde voltage en clocks te krijgen, en daarma heb je gelijk andere VRM temps
Ook dat is wat mij betreft dan juist wel interessant. Hoe verschillende modellen met exact dezelfde Wattman instellingen een andere clocksnelheid bereiken en wat dan de verschillen in (oa VRM) temps zijn.DoubleYouPee schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:19:
Wel te proberen inderdaad, al moet je dan een wattman profiel instellen waarin alle kaarten ook daadwerkelijk dezelfde mhz halen (of de fan tot 100% laten draaien).
Door AMDs implementatie is het wel lastig om alle kaarten op dezelfde voltage en clocks te krijgen, en daarma heb je gelijk andere VRM temps
YouTube: FIGHT! RX Vega 64 Nitro vs Red Devil vs Strix vs reference!
Heb nu een Asus Rx580 o8g en deze wordt warm en fan geluid is onaanvaardbaar gelukkig kan die nog retour.
Asus hierover gecontacteerd en kreeg net hetzelfde antwoord als PenguinEmperor terug, dus voor mij voorlopig geen Asus meer
Vorig weekend wat liggen experimenteren met fans heb een Nzxt H500 (2x140mm front, 1 x 120mm rear, 1x 120mm up) nu had ik onderaan de case ook een 120mm fan geplaatst bovenop de Psu tunnel, Gpu temp zakte van 64/65° C naar 51/52 ° C.
https://discord.gg/x8uWt9
Heb je freesync?Funky22 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:38:
Zit nog wat in twijfel Vega 56 of 1070ti.
Heb nu een Asus Rx580 o8g en deze wordt warm en fan geluid is onaanvaardbaar gelukkig kan die nog retour.
Asus hierover gecontacteerd en kreeg net hetzelfde antwoord als PenguinEmperor terug, dus voor mij voorlopig geen Asus meer
Vorig weekend wat liggen experimenteren met fans heb een Nzxt H500 (2x140mm front, 1 x 120mm rear, 1x 120mm up) nu had ik onderaan de case ook een 120mm fan geplaatst bovenop de Psu tunnel, Gpu temp zakte van 64/65° C naar 51/52 ° C.
Zo niet, de goedkoopste nemen.
Dat dusPenguinEmperor schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:26:
Hier is in ieder geval een filmpje waarin de diverse aftermarket kaarten op stock settings met elkaar worden vergeleken. Nog vrij recent ook (van juni).
YouTube: FIGHT! RX Vega 64 Nitro vs Red Devil vs Strix vs reference!
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
29 inch 75hz freesync scherm, maar ga binnenkort upgrade doen naar 34inch.
Afhankelijk van freesync of gsync zou ik mijn keuze maken. Vega prijzen zijn redelijk gezakt en met een Nitro+ versie kom je met wat undervolten makkelijk aan 1070ti performance of beter.Funky22 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:45:
[...]
29 inch 75hz freesync scherm, maar ga binnenkort upgrade doen naar 34inch.
Is wel allemaal in een open testbench setup. De Strix bijvoorbeeld kan er een stuk minder goed mee omgaan om in een dichte kast te zitten. Dat is het jammere, ook veel reviewers testen voornamelijk in zo'n setup, waardoor dit soort dingen minder snel worden opgemerkt.
Scheelt alsnog 120mhz met de Nitro, en dat terwijl hij bijna 10c warmer is en hogere fanspeed. Wel bizar.PenguinEmperor schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:49:
[...]
Is wel allemaal in een open testbench setup. De Strix bijvoorbeeld kan er een stuk minder goed mee omgaan om in een dichte kast te zitten. Dat is het jammere, ook veel reviewers testen voornamelijk in zo'n setup, waardoor dit soort dingen minder snel worden opgemerkt.
Wat ik ook vreemd vind is dat de Strix ook vaak een hoger stroomverbruik aangeeft in die test. En die Devil al helemaal, die geeft constant rond de 300W aan. Vraag me af wat daar mee aan de hand is.DoubleYouPee schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:02:
[...]
Scheelt alsnog 120mhz met de Nitro, en dat terwijl hij bijna 10c warmer is en hogere fanspeed. Wel bizar.
Inderdaad, jammer dat hij niet voltage in de tabel heeft staan, ik gok dat deze hoger is bij de Devil?PenguinEmperor schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:12:
[...]
Wat ik ook vreemd vind is dat de Strix ook vaak een hoger stroomverbruik aangeeft in die test. En die Devil al helemaal, die geeft constant rond de 300W aan. Vraag me af wat daar mee aan de hand is.
Mijn Nitro kwam stock in firestrike maar tot 1.055v
Interessant! Ik neem aan de PSU tunnel gewoon volledig dicht was onder de dan die je daar hebt gemonteerd? 10+ graden temperatuur daling is toch erg mooi met zo'n simpele oplossing.Funky22 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:38:
Nuja morgen de rx580 retour en zien wat de volgende gpu doet van temp de Asus rx580 og8 geeft belachelijk veel warmte af aan een case.
Verwijderd
Volgens mij ligt dat ook een beetje aan de kast die niet goed die warmte kwijt kan. Compact, niet voor mij.Funky22 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:40:
Psu tunnel bij de Nzxt H500 is niet volledig dicht, was aan het denken om iets te maken zodat ik de psu buiten de case kan monteren, dan vanachter waar normaal de psu zit een 120mm fan als intake en een 120mm fan bovenop de psu tunnel in det midden van de gpu.
Nuja morgen de rx580 retour en zien wat de volgende gpu doet van temp de Asus rx580 og8 geeft belachelijk veel warmte af aan een case.
Voor de volgende AMD-kaart die je probeert (ik raad Sapphire aan), ondervolt het.
Ben weer gaan gamen, nex machina in dit geval ben er qua temps wel op vooruit gegaan .
Zo was het eerst .

En nu zo

Ben wel wat langer bezig geweest met gamen dan de eerste keer

Ja ben nog een beetje aan het proberen met verschillende profielen .
De pasta op de gpu was vrijhard en korrelig .
Nou is nex machina een vrij intense game voor de gpu gebeurt veel in beeld.
Als ik bv doom of iets anders probeer dan zullen de temps nog wel wat lager zijn .
@DoubleYouPee 1500 is niet hoog maar wel en stuk stiller .
Ik probeer altijd wel een stille pc te maken zonder al teveel in te leveren .

[ Voor 67% gewijzigd door Beaudog op 06-09-2018 06:41 ]
Ik zou je memory clock ook +100mhz doen, dat kost bijna geen extra stroom/hitte
@Beaudog Misschien is de Asus wat lawaaiiger, mn Nitro hoor ik nauwelijks over het gamegeluid op 2000rpm.
Persoonlijk vind ik het zonde om een high-end GPU te kopen en dan onder de boostclock te gaan. Vega heeft al weinig marge ivm de 1080....
[ Voor 118% gewijzigd door DoubleYouPee op 05-09-2018 22:45 ]
Het Geheugen heb ik nu op 1000 staan rpm staat op 1500 hij is lekker stil nu,PenguinEmperor schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:18:
Ben het met @DoubleYouPee eens dat het wel zou lonen om het geheugen iets omhoog te doen, in ieder geval naar 1000Mhz. Verder moet je wat rpm en clock snelheid betreft lekker zelf bepalen waar je je gemakkelijk bij voelt. Jouw kaart, jouw instellingen.
en boost rond de 1450/1500 verschillend qua spel .
UiteraardPenguinEmperor schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:18:
Ben het met @DoubleYouPee eens dat het wel zou lonen om het geheugen iets omhoog te doen, in ieder geval naar 1000Mhz. Verder moet je wat rpm en clock snelheid betreft lekker zelf bepalen waar je je gemakkelijk bij voelt. Jouw kaart, jouw instellingen.

Hier nog een link .
https://forums.overclocke...formation-guide.18793012/
Erg handig. Vooral die note onderaan. Dat werkt goedBeaudog schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:14:
Vond nog een tabel op overclockers ,
[afbeelding]
Hier nog een link .
https://forums.overclocke...formation-guide.18793012/
Net de eerste 3 levels van doom gespeeld op 1800p ultra/nightmare settings .
De kaart bleef mooi op tempratuur hbm 75c gpu 75c op 900mv p6/p7 state hbm op 950 mv.
[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 06-09-2018 22:01 ]
@Funky22Wekko306 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:28:
[...]
Interessant! Ik neem aan de PSU tunnel gewoon volledig dicht was onder de dan die je daar hebt gemonteerd? 10+ graden temperatuur daling is toch erg mooi met zo'n simpele oplossing.
Heb je dat gewoon zo gedaan? Bij mij maakt het 2 graden verschil, niet het verschil waarop ik hoopte. Maar alle kleine beetjes helpen.

Ik heb als case fans 4x Be quiet shadow wings fans,die ik onder de Gpu heb geplaatst was een Nzxt 120mm die standaard bij de H500 zit.
[ Voor 18% gewijzigd door Funky22 op 06-09-2018 22:20 ]
Ik had juist gedacht dat verder naar links slimmer was, omdat de meeste warmte daar ook zit. Maar airflow, en case modding is voor mij echt onbekend terrein. Wel leuk om mee te spelen.
Ik heb een x299 mobo en een i9 7900x wat natuurlijk ook al een heethoofd is. Jammer dat ik destijds voor 100 euro een waterkoeling setje heb gekocht dat alleen op je CPU werkt.
Ik zie dat er ook wel all in systemen zijn inclusief gpu waterblock. Maar om die nu alsnog te bestellen is natuurlijk helemaal kostbaar. Hoeveel effect heeft zoiets?
https://www.ekfluidgaming.com/ek-fluid-gaming-a240r
En dan nog een vraagje
dat undervolten doen jullie dat gewoon in wattman? of een externe tool? Ik zie dat je in afterburner maar 1 slider hebt, terwijl je dus juist met p6 en p7 states wil kloten. En uberhaupt je memory los wil kunnen aanpassen. Afterburner is hier dus niet de geschikte tool voor? of mis ik een uitbreidings vinkje?
[ Voor 56% gewijzigd door rcthans op 06-09-2018 22:32 ]
Lees het door en ga het proberen .
Werkt prima en als je goede instelling heb in wattman sla je profiel op .
Kan je hem zo weer laden in wattman ,wattman onthoud niet al je instellingen .
Als je pc weer gaat gebruiken na een tijdje
[ Voor 7% gewijzigd door Beaudog op 06-09-2018 22:57 ]
Nee dat merkte ik, daarom had afterburner ook mijn voorkeur. Die start gewoon op met windows, en laadt elke keer mijn profiel standaard in. Werkt als een trein, jammer dat daar dus niet alles in te stellen valt.Beaudog schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:56:
Ja wattman gebruiken de meesten ik heb boven een link geplaats van een andere site en een tabel .
Lees het door en ga het proberen .
Werkt prima en als je goede instelling heb in wattman sla je profiel op .
Kan je hem zo weer laden in wattman ,wattman onthoud niet al je instellingen .
Als je pc weer gaat gebruiken na een tijdje
Bedankt voor de tips
Ik draaide trouwens al een paar weken de optionele drivers (18.8.1) maar toen deze naar 18.8.2 wou updaten, heeft hij mijn hele installatie om zeep geholpen.
Hij gaf tijdens de installatie al een blue screen, en daarna startte hij niet meer op, error over een amd bestand die hij niet kon vinden, veilige modus werkte niet, systeemherstel had ik uit. Dus zag geen andere optie dan Windows reinstall.
Gelukkig was het toch al een schone installatie, maar met een volledig geinstallerd systeem zit ik daar niet op te wachten. Dus de optionele driver weren? of was dit echt een bijzonder incident?
[ Voor 21% gewijzigd door rcthans op 06-09-2018 23:20 ]
[ Voor 4% gewijzigd door PenguinEmperor op 07-09-2018 09:54 ]
je kan de driver altijd los downloaden en dan ddu gebruiken .
Meestal gaat het ook goed. Maar wel meer mensen hebben problemen gehad met niet stabiele drivers na die via het Radeon programma te hebben geïnstalleerd. Ik zelf in het verleden ook.Plugin schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 04:01:
18.8.2 nog niet geinstalleerd maar zelf nooit problemen gehad met automatisch.
Je hebt altijd kans op conflicten als er resten van de oude drivers achter blijven, en zelfs als je kiest voor een schone installatie ruimt het Radeon programma zelf niet alle resten op. Vandaar het advies eerst DDU te gebruiken.
[ Voor 26% gewijzigd door PenguinEmperor op 07-09-2018 09:56 ]
Netjes, was het een beetje te doen? Ik wil ook aan de slag met mijn pricewatch: Asus ROG Strix RX VEGA64 OC edition 8GB. Waar heb je de pads vandaan?Beaudog schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:21:
Ik ben aan de gang gegaan met de strix en heb de pads vervangen en liquid metal op de gpu .
Ben weer gaan gamen, nex machina in dit geval ben er qua temps wel op vooruit gegaan .
Zo was het eerst .
[afbeelding]
En nu zo
[afbeelding]
Ben wel wat langer bezig geweest met gamen dan de eerste keer
[afbeelding]
Ja ben nog een beetje aan het proberen met verschillende profielen .
De pasta op de gpu was vrijhard en korrelig .
Nou is nex machina een vrij intense game voor de gpu gebeurt veel in beeld.
Als ik bv doom of iets anders probeer dan zullen de temps nog wel wat lager zijn .
@DoubleYouPee 1500 is niet hoog maar wel en stuk stiller .
Ik probeer altijd wel een stille pc te maken zonder al teveel in te leveren .
[afbeelding]
[afbeelding]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ja het is niet moeilijk achterkant zitten 6 schroefjes en dan is het koelblok al los,Milmoor schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:06:
[...]
Netjes, was het een beetje te doen? Ik wil ook aan de slag met mijn pricewatch: Asus ROG Strix RX VEGA64 OC edition 8GB. Waar heb je de pads vandaan?
Alleen er zit zo frame achter,in het midden zit de cpu zeg maar die staan een beetje onder spanning en die schroefjes zit kleine veertjes dus voorzichtig anders schieten ze er misschien af als je het koelblok eraf is dan zie de pcb en daar zit ook een frame omheen ook die haal je eraf dat zie je wel . De pads kan je bestellen bij caseking
Succes .
P.s ik gebruikte pads van grizzly 2 en 3 mm dik
[ Voor 3% gewijzigd door Beaudog op 07-09-2018 12:21 ]
Vanmiddag ook even een ML120 op de PSU shroud gemonteerd, precies in het midden van m'n Vega 64 Strix.rcthans schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:15:
[...]
@Funky22
Heb je dat gewoon zo gedaan? Bij mij maakt het 2 graden verschil, niet het verschil waarop ik hoopte. Maar alle kleine beetjes helpen.
[afbeelding]
Temperatuur lijkt inderdaad zo'n 2 graden gedaald te zijn tijdens een paar benchmark runs. Heb ook nog even geprobeerd de extra fan wat meer richting de voorkant/achterkant te monteren, dat leek geen effect op de temperatuur te hebben. Ook nog even een benchmark gedaan zonder zijpaneel, de temps waren dan maar 1 graden cooler. Kennelijk is de airflow zo toch wel optimaal, dus beter wordt het gewoon niet zonder verder te undervolten of de kaart uit elkaar te schroeven.
Ook voor @rcthans: in de afbeelding:Wekko306 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:14:
[...]
Vanmiddag ook even een ML120 op de PSU shroud gemonteerd, precies in het midden van m'n Vega 64 Strix.
Temperatuur lijkt inderdaad zo'n 2 graden gedaald te zijn tijdens een paar benchmark runs. Heb ook nog even geprobeerd de extra fan wat meer richting de voorkant/achterkant te monteren, dat leek geen effect op de temperatuur te hebben. Ook nog even een benchmark gedaan zonder zijpaneel, de temps waren dan maar 1 graden cooler. Kennelijk is de airflow zo toch wel optimaal, dus beter wordt het gewoon niet zonder verder te undervolten of de kaart uit elkaar te schroeven.
Blazen of zuigen de ventilatoren van de Strix? Als ze van de kaart weg weg blazen, dan blazen de ventilatoren tegen elkaar in. Ook lijkt de lucht aanvoer van de onderste ventilator erg beperkt omdat die op de bodem ligt. De gaten in de bodem lijken erg klein, dat is geen vrije luchtstroom.
[ Voor 6% gewijzigd door Milmoor op 07-09-2018 15:44 ]
Bij mijn inwin A1 case zitten in de bodem 2 12 cm fans die in de eerste instantie de lucht van de kaart afvoerde dan werd kaart toch vrij warm omdat de lucht ze meer ophoopte
Nu dat ik de fans heb omgedraaid is de kaart een stuk koeler . Ik heb nog een 12 cm fan achter de kaart en zuigt de lucht weer weg .
Zo zit de kaart bij mij

[ Voor 22% gewijzigd door Beaudog op 07-09-2018 15:50 ]
De Strix fans blazen lucht naar de pcb, dus naar boven richting de CPU. De case fan die ik heb gemonteerd kan lucht aanzuigen door de PSU shroud (want die is geperforeerd, net als de ond rksnt van de case zelf) en blaast die dus naar boven richting de GPU. De case fan blaast nu max zo'n 1200RPM. Kennelijk is de airflow zonder deze fan in ieder geval al zo goed dat deze extra fan op deze manier weinig extra positief effect heeft.Milmoor schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:42:
[...]
Ook voor @rcthans: in de afbeelding:
Blazen of zuigen de ventilatoren van de Strix? Als ze van de kaart weg weg blazen, dan blazen de ventilatoren tegen elkaar in. Ook lijkt de lucht aanvoer van de onderste ventilator erg beperkt omdat die op de bodem ligt. De gaten in de bodem lijken erg klein, dat is geen vrije luchtstroom.
Perforatie van de PSU shroud:

[ Voor 8% gewijzigd door Wekko306 op 07-09-2018 15:55 ]
Bij mijn weten is dat bij elke GPU met open air koeling het geval ja. Daarom moet je ook nooit case fans als exhaust direct onder de GPU monteren, omdat je daardoor koele lucht uit je case blaast die je juist door je GPU fans wilt hebben.Beaudog schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:54:
Ik dacht dat de fans van de strix lucht af voerde maar dat is dus niet zo ze blazen tegen de pcb aan ?
Tussen bodem van de kast en de kaart probeerden de ventilatoren eerst om samen een vacuüm te trekkenBeaudog schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:48:
Ik heb de strix ook en ze blazen dus naar de cpu
Bij mijn inwin A1 case zitten in de bodem 2 12 cm fans die in de eerste instantie de lucht van de kaart afvoerde dan werd kaart toch vrij warm omdat de lucht ze meer ophoopte
Nu dat ik de fans heb omgedraaid is de kaart een stuk koeler . Ik heb nog een 12 cm fan achter de kaart en zuigt de lucht weer weg .
Zo zit de kaart bij mij
[afbeelding]
Ik heb net snel een foto genomen
Asus logo ronde blauwe ring achterin is de fan

Ghetto mod voor de strix.
YouTube: Radeon RX Vega 64 unter 60 Grad Celsius | Der Ghetto-Mod V2.0
[ Voor 116% gewijzigd door Beaudog op 07-09-2018 21:05 ]
Naast het moederbord?! Jouw moederbord is minder diep dan de mijne. Dat zou niet passen. Bovendien zit de backplane van de kaart dan in de weg. Mooi dat dat bij jou wel past.Beaudog schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:37:
@Milmoor Die zit achter de kaart,
Ik heb net snel een foto genomen
Asus logo ronde blauwe ring achterin is de fan
[afbeelding]
Ghetto mod voor de strix.
YouTube: Radeon RX Vega 64 unter 60 Grad Celsius | Der Ghetto-Mod V2.0
Ja het zit naast het moederbord het is mini itx systeem .Milmoor schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:38:
[...]
Naast het moederbord?! Jouw moederbord is minder diep dan de mijne. Dat zou niet passen. Bovendien zit de backplane van de kaart dan in de weg. Mooi dat dat bij jou wel past.
De inwin a1 is een vernuft kastje aan de linkerkant zit ook nog een waterkoeling.
Tijd doom gespeeld dit zijn de temps

P6/p7 900 mv hbm 1000/950 mv
Powelimit 40%
Fans 1500 rpm
[ Voor 22% gewijzigd door Beaudog op 08-09-2018 10:45 ]
p6: 1600@1100mv
p7: 1700@1150mv
hbm2: 1000@1000
fan 400-2500
power +20
temp 65-60
en hierbij blijven de temperaturen zover ik zag onder de 60c, clocks gemiddeld 1640.
hbm kan vast nog wel wat meer uitgehaald worden, maar ben al lang blij dat ik eens een stabiele downclock heb
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Gelukkig had ik nu systeemherstel nog aan, dus kon wel weer booten. Toen de DDU gedownload, en alles verwijderd, gereboot, en toen ging het wel goed. Maar wees gewaarschuwd
Edit:
Fan iets naar rechts verplaatst, en nu weer 3 graden koeler, na dezelfde benchmark.
Dus totaal 6 graden verschil. Blij mee!
[ Voor 17% gewijzigd door rcthans op 10-09-2018 03:18 ]
1640 dat is mooi het Max wat ik uit de strix weet te halen was 1590 voor even dan zakte snel terug naar 1560aminam schreef op maandag 10 september 2018 @ 01:04:
Heb helaas mijn 2e rx vega64 verkocht, was iets te duur om voor de sier in je pc te hebben. Heb mijn LQ nu draaien op;
p6: 1600@1100mv
p7: 1700@1150mv
hbm2: 1000@1000
fan 400-2500
power +20
temp 65-60
en hierbij blijven de temperaturen zover ik zag onder de 60c, clocks gemiddeld 1640.
hbm kan vast nog wel wat meer uitgehaald worden, maar ben al lang blij dat ik eens een stabiele downclock heb
https://www.coolblue.nl/p...#full-page-specifications
bronAMD RYZEN™ 5 2500U MOBILE PROCESSOR WITH RADEON™ VEGA 8 GRAPHICS
Graphics Specifications
Graphics Frequency
1100 MHz
Graphics Model
Radeon™ Vega 8 Graphics
Graphics Core Count
8
Ik gebruik zelf een pricewatch: Lenovo IdeaPad 720s-13ARR 81BR0028MH (deze heeft helaas single channel memory)
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Leuk laptopje voor deze prijs, houdt in de gaten dat dit geen hoogvlieger is (langzamer dan Nvidia MX150) en shared geheugen gebruikt. Ik kan via je link niet uitvogelen wat de snelheid van het geplaatste RAM is. Deze chips hebben baat bij een zo hoog mogelijke geheugensnelheid.Jamal024 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:15:
Hi ik wil een laptop kopen amd ryzen 5. Nu zie ik 2 verschillende videokaarten : Radeon vega rx 8 en Radeon vega 8 mobile. Zijn deze 2 hetzelfde,? ik heb al op internet gezocht maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden. Deze wil ik kopen (ook om lage graps spelen te spelen)
https://www.coolblue.nl/p...#full-page-specifications
En de sapphire nitro 56 is 469 euro
Welke is eigenlijk beter en stiller?
Heeft iemand van jullie deze
Verzenden hun wel naar NL?
En welke is beter denk je deze of de nitro? @Lord_Dain
staan in 4 duitse shop aan 399 maar zijn gewoon alle 4 op hetzelfde adres gelegen en gebruiken een andere shop naam...
Qua fan noise lijkt het me dat je best af bent met een met een Sapphire Nitro+
Prestaties liggen onderling niet ver uit elkaar ik kijk dan liever welke oa de stilste is.
[ Voor 26% gewijzigd door Funky22 op 11-09-2018 17:50 ]
red dragon review zeker niet slecht 2 slots kaart scherpe prijs 399.
Ik denk wel dat de sapphire zijn boost beter vasthoud en de kaart is 3 slots dacht ik .
Kijk wel uit naar een koopje in Be/Nl, vorige week kreeg je bij Megekko nog een Asus headset van €130 als je de Asus vega56 kocht voor €550, ma had geen zin in een deel 2 qua luid fan lawaai men rx 580 o8g vandaag om die reden retour gedaan.
Aken koop ik soms wel eens bij Hq24/Bora maar dat is maar 30 min rijden jammer genoeg zijn hun prijzen de laatste 2 jaar niet meer zo interessant.
[ Voor 13% gewijzigd door Funky22 op 11-09-2018 18:22 ]