AMD RX Vega Ervaringen topic

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 01:25:
[video]

33A op de 12V lijn. 400 Watts in verbruik. 8)7

De 7NM kan niet snel genoeg komen.
Haha 400 watts damn.

op naar de 500 watts met 7NM ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 01:25:
[video]

33A op de 12V lijn. 400 Watts in verbruik. 8)7

De 7NM kan niet snel genoeg komen.
Dat zal in eerste instantie het vermogen verlagen zoals bij Polaris en Pascal (kleinere diesizes en iets meer performance) maar wanneer de node groter wordt dan worden de diesizes ook weer groter en kom je terug op een dergelijk vermogen uit. :)
Mogelijk was dat de strekking van @Huib_Bloodstone zijn laatste reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:10
Vandaag mijn Sapphire Vega 64 Nitro+ binnen gekregen.
Natuurlijk gelijk proberen te tweaken, want vel veel gelezen over hoeveel stroom deze dingen kunnen gebruiken..

Dat bleek gelijk want met alleen +50% power en verder geen OC, trok hij 360W volgens HWINFO 8)7
Dus maar gelijk aan het undervolten gegaan.

Uiteindelijk gekomen op 1.11v en 1700mhz. In firestrike resulteerd dit in ongeveer 1650mhz (hier moet ik wel aan wennen, waarom doet hij niet wat ik wil?) en een graphics score van 26000. Niet slecht volgens mij :).
HBM staat op 1050mhz. +-300W.

Maar goed, ik zie hier veel posts voorbij komen met "1000mv" etc.
Ik kan echter niet onder de 1100mv. Hoe doen jullie dit?

Ik kan P6 en P7 wel op 1000mv zetten, maar P5 staat op 1100mv en die kan ik niet veranderen.
Als je naar de mv kijk in HWINFO, gaat hij niet lager dan 1.034 bij mij (na V-droop dus), ongeacht of ik 1050mv of 1100mv instel. Ik heb ook al geprobeerd de mem voltage naar 1050mv te zetten; blijkbaar is dit min. voltage van de hele gpu? Geen effect...

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:44
@DoubleYouPee HBM voltage op 900mV zetten. Heeft ondanks de naam niets met de spanning van het HBM te maken. P5 moet je negeren, zolang je de kaart voldoende powerlimit geeft en niet te warm wordt zal die in P6 en P7 blijven, tenzij je zelf via de drivers aan gaat geven dat de kaart een max fps mag halen die de kaart haalt met een instelling die minder is dan P6.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Werkt niet, zie plaatje:

https://www.dropbox.com/s...b1m/vegavoltage.png?raw=1

Werkt perfect tot 1.1V (voltage wordt meteen minder als ik dit instel).

Edit: trouwens eerst geprobeerd met OverclockNtool, fijne tool maar als ik opnieuw opstart werkt het niet meer, ook als ik opnieuw "apply". Pas als ik iets aanpas en apply werkt het weer. Dus vandaar nu met Wattman.
Overigens zelfde probleem m.b.t. 1.1V

[ Voor 43% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-08-2018 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Nou ik heb mijn nieuwe voeding (Corsair RM550x) en ik heb een UNIGINE Superposition benchmark gedraaid. Dit is met fabrieksinstellingen voor mijn SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX VEGA 56. Ik heb flink wat hogere scores voorbij zien komen in deze thread alleen ik kon nergens zien of jullie nu een Vega 56 of 64 hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vG6zTtXNYIuMHWN0Q21vazu7/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@DoubleYouPee Verlaag je powerlimit eens. Gezien het vermogen in rivatuner lijkt het erop dat powerlimit voor manuele voltages gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Razkin schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:08:
@DoubleYouPee Verlaag je powerlimit eens. Gezien het vermogen in rivatuner lijkt het erop dat powerlimit voor manuele voltages gaat.
Wat? Ik heb een verhoogde power limiet (+50%, wat bijna iedereen gebruikt). Waarom zou ik dan niet MINDER core voltage kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@DoubleYouPee Weet ik het, ik schrijf de drivers niet. Het is het enige dat opvalt in je instellingen en de driver ondersteuning van Vega is slecht, sinds launch is er altijd wel geneuzel met de drivers geweest als in ongewenst gedrag, onjuiste uitlezing van sensoren, resetten van profielen, crashen van Wattman bij resizen enz enz.

@Mannekino Ter vergelijk, ik heb m'n 64 even ingesteld op een werkelijke 1480MHz core, 865MHz HBM en kom dan op 4510...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
@Razkin

Ik ben wel benieuwd naar een screenshot van jou dan, met 1000mv ingesteld en een gpu core voltage sensor van hwinfo/msi afterburner/gpuz

@Mannekino

Hier mijn resultaat, overigens een hele oude brakke 650W PSU en Nitro+ 64 dus.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/7fi23ca2rkio6yj/Superposition.PNG?raw=1

Oh en 8000 graphics score in Time Spy

[ Voor 43% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-08-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@DoubleYouPee
Mja, ik doe niet aan undervolten en heb daarnaast m'n kaart op een LC bios draaien met wat powerplay mods voor meer vermogen. Ik krijg op het moment alleen de spanning onder de 1V door m'n powerlimit op -40% te zetten. Zoals ik al zei het lijkt erop dat AMD besloten heeft om powerlimiet voorang te geven op handmatig ingevoerde voltages, dat was voorheen niet. Voorheen kon je prima de kaart forceren op 925mV of lager mbv powerplay mods.

https://imgur.com/a/rCDpPzU

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Hm... interessant...
Maar goed, opzich is 1.1V prima, want als ik +20mhz meer doe dan crashed hij meteen.

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-08-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag eindelijk een Vega kaart. :*)

Het is een Sapphire RX Vega 56 nitro+.

Maar nu... ik wilde ik hem overklokken en het gaat niet heel goed.

Als ik het voltage op 1200mv (standaard) laat staan en de core klok instel op 1702MHz dan zie ik via de AMD link dat hij maar tot 1645MHz klokt?

Stel ik hem in op 1550MHz komt hij niet hoger dan 1500MHz.

Doe ik iets verkeerd of?

Had hiervoor een Sapphire RX 580 en die bleef gewoon staan op wat ik instelde, had hem bijvoorbeeld op 1525MHz en daar bleef hij gewoon continue op staan tijdens het benchmarken.

Met 1645MHz had ik een Timespy score van 7055 dus dat lijkt wel goed te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:22:
Ik heb sinds vandaag eindelijk een Vega kaart. :*)

Het is een Sapphire RX Vega 56 nitro+.

Maar nu... ik wilde ik hem overklokken en het gaat niet heel goed.

Als ik het voltage op 1200mv (standaard) laat staan en de core klok instel op 1702MHz dan zie ik via de AMD link dat hij maar tot 1645MHz klokt?

Stel ik hem in op 1550MHz komt hij niet hoger dan 1500MHz.

Doe ik iets verkeerd of?

Had hiervoor een Sapphire RX 580 en die bleef gewoon staan op wat ik instelde, had hem bijvoorbeeld op 1525MHz en daar bleef hij gewoon continue op staan tijdens het benchmarken.

Met 1645MHz had ik een Timespy score van 7055 dus dat lijkt wel goed te gaan?
Nee dat doet Wattman gewoon. Super irritant als je streeft naar een bepaalde waarde. Aan de andere kant kan je wel voltages met 10mv laten zakken en als het goed is dan zakt de clockspeed ook wat zonder dat de kaart instabiel word. Zo kan je wel fine tunen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 14:05
Hier zijn mijn scores, voor wie wil vergelijken. Dit zijn mijn normale instellingen. Hiermee draai ik dus rond de 1490mhz/1500mhz. Ik kan hogere frequenties en scores in Superposition krijgen met meer voltage, maar dan merk ik dat ik in de Witcher 3 en Shadows of Mordor uiteindelijk crash. Dit alles dus met een Asus Strix Vega 64, niet bepaald de beste onder de aftermarket Vega's.

Edit: even een beetje geknipt zodat jullie niet heel irritant twee schermen zien.

https://imgur.com/eZ60FrN

https://imgur.com/83S4gBs

[ Voor 14% gewijzigd door PenguinEmperor op 28-08-2018 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Hier nog ff een enkele run gedraaid met supahposition. Zal er een screenshot van Wattman bij doen voor het geval iemand de settings wil uitproberen.. dit is met een RX Vega 56 reference.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bZClLIN.png

Dan draait ie met bovengenoemde instellingen wel redelijk snaarstrak op 1600Mhz :P

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 28-08-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
Zo zie je maar dat je dus eigenlijk het beste een Vega 56 kan kopen. :)

Edit: maar goed, je hebt wel watercooling, dat maakt wel een boel verschil.

[ Voor 35% gewijzigd door PenguinEmperor op 28-08-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Stupide RX Vega is stupide. :P

Ik kan met geen mogelijkheid meer een score van geen twee weken geleden reproduceren. Ondertussen niks veranderd aan mijn PC zoals een nieuwe driver. Ik kom gewoon niet meer over de 3900. Snap er geen ene F van. :/

DaniëlWW2 in "AMD RX Vega Ervaringen topic"

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
PenguinEmperor schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:02:
Zo zie je maar dat je dus eigenlijk het beste een Vega 56 kan kopen. :)

Edit: maar goed, je hebt wel watercooling, dat maakt wel een boel verschil.
Ligt eraan... 50 euro verschil vind ik het wel waard. Vooral op mijn res (3440x1440).
Het verschil is ook niet heel groot, het zijn ook maar 15% meer cores.

[ Voor 18% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-08-2018 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu in superposition een score van 4655 met dezelfde settings als die jullie gebruiken.

Core voltage is: -75

Power Limit: +50%

Core Clock: 1680MHz (gaat niet hoger dan
1625MHz)

MEM: 875MHz

(Foto toevoegen krijg ik niet voor elkaar, geeft steeds aan dat ze te groot zijn)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
DoubleYouPee schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:39:
[...]

Ligt eraan... 50 euro verschil vind ik het wel waard. Vooral op mijn res (3440x1440)
Ik moet ook zeggen dat toen ik die opmerking plaatste ik even vergat dat mijnheer dit onder watercooling deed. ;) En je wilt niet weten wat ik voor mijn Vega 64 heb betaald. Moet een moment van totale verstandsverbijstering zijn geweest. Toch wel ik er wel erg tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
PenguinEmperor schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:42:
[...]

Ik moet ook zeggen dat toen ik die opmerking plaatste ik even vergat dat mijnheer dit onder watercooling deed. ;) En je wilt niet weten wat ik voor mijn Vega 64 heb betaald. Moet een moment van totale verstandsverbijstering zijn geweest. Toch wel ik er wel erg tevreden mee. :)
Haha ik vind de €519 voor de Nitro 64 zelfs nog aan de hoge kant.. 8)7 maar goed je moet wat. NVIDIA is ook overpriced en freesync is toch wel fijn op deze resolutie..

edit: oh ik zie dus dat een reference Vega 56 jouw Asus 64 verslaat? 8)7 dan lijkt me dat er iets niet goed is.
Hij moet toch wel 1600mhz kunnen draaien met 1.1v?

[ Voor 11% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-08-2018 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Lord_Dain

Jouw score valt wel enigzins laag uit. Op 1600MHz(+/-5MHz) en HBM op 1025MHz kom ik tot 4955. Ik denk niet dat er bijna 300 punten tussen een EK 56 VS een EK 64 Vega zit.

Wat is je score als je de powerlimit op 50% zet en/of je voltage niet knijpt? Ondanks je snaarstrakke 1600MHz denk ik niet dat je de prestaties heb van een 1600MHz Vega.

@DoubleYouPee Jouw kaart lijkt een goede chip te hebben, ik kom maximaal zo'n 100 punten hoger met een LC met nagenoeg ongelimiteerde powerlimit en onder water.

@DaniëlWW2 Vega is gewoon een beta product, vsync instellingen werken niet zoals het hoort op het moment bij mij. Het is dat het swappen van een LC Vega naar een LC 1080Ti niet zo eenvoudig is, anders had ik na vandaag de Vega er al weer uit gegooid :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Razkin schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 00:02:

@DaniëlWW2 Vega is gewoon een beta product, vsync instellingen werken niet zoals het hoort op het moment bij mij. Het is dat het swappen van een LC Vega naar een LC 1080Ti niet zo eenvoudig is, anders had ik na vandaag de Vega er al weer uit gegooid :(
Ik zou het geen betaproduct noemen, maar optimaal is het ook niet. Maar wat ik van Vega vind heb ik al genoeg duidelijk gemaakt in het Radeon topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
DoubleYouPee schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:44:edit: oh ik zie dus dat een reference Vega 56 jouw Asus 64 verslaat? 8)7 dan lijkt me dat er iets niet goed is.
Hij moet toch wel 1600mhz kunnen draaien met 1.1v?
Laat ik het zo zeggen: ik kan 1550mhz halen (met rond de 1060mV) en dan haal ik ook een hogere Superposition score. Maar dan moet ik of de fans zo hoog zetten dat het niet leuk meer is, of de VRM's worden echt te toasty (probleem van de Strix). Bovendien krijg ik als ik met deze settings experimenteer crashes in de Witcher 3 en Shadows of Mordor. Dus misschien kan ik ook nog wel meer als ik echt veel tijd in steek, maar what's the point? So, not worth it.

Als ik trouwens het balanced profiel draai, kom ik met deze kaart zo'n beetje rond de 1400mhz, dus voor mij was al het geëxperimenteer wel echt nodig om echt iets uit de kaart te halen. Waar ik nu zit is wat voor mij ook echt comfortabel is om mee te gamen, niet zoals de Amerikanen dat zo charmant weten te zeggen de ¨balls to the wall¨ instellingen om maar de hoogste score te halen.

En tja, met waterkoeling ben je van al die hitte problemen af en kom je met een vega 56 zo goed als op het niveau van een Vega Strix 64 op air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
@PenguinEmperor

Wist niet dat die Asus ZO slecht was.
Mijn Nitro draait nu op 1.11v met 1700mhz in Wattman, dan komt hij op ~1640mhz in Far Cry 5 (net een uur getest). De fan heb ik op max 2000rpm, hangt zo rond de 1900rpm en ~65c.

Jij hebt ook power limiet anders staan dat je wel onder de 1.1v komt? Of blijft hij bij jou ook steken als naar de volts kijkt?

@Razkin
Qua koeling heb ik nog best wat headroom, 2000rpm en 65c nu dus. Sapphire heeft wel goed werk gedaan moet ik zeggen :). Hij koelt beter dan mijn R9 280X van Club3d.

Mijn probleem is eerder het stroom gebruik, wil liever geen 350W+ erdoor jagen voor 24/7. Helemaal niet met deze bronze 650W 10 jaar oude PSU

[ Voor 53% gewijzigd door DoubleYouPee op 29-08-2018 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
DoubleYouPee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 00:16:
@PenguinEmperor

Wist niet dat die Asus ZO slecht was.
Mijn Nitro draait nu op 1.11v met 1700mhz in Wattman, dan komt hij op ~1640mhz in Far Cry 5 (net een uur getest). De fan heb ik op max 2000rpm, hangt zo rond de 1900rpm.
Je hoeft het er niet in te wrijven, hoor. : _O-

Ach, het is allemaal relatief. Hij voldoet prima voor waar ik 'm voor heb. Mijn ervaring met hoeveel fps ik in spellen krijg is prima, en als ik dan kijk hoeveel je er bij krijgt met 100mhz winst is het eigenlijk ook maar peanuts.

Edit: wat betreft mijn instellingen, ik weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp, maar die stonden ook in mijn originale post: https://imgur.com/eZ60FrN

Als ik 1550mhz wil halen zijn mijn instellingen: https://imgur.com/YtTo00n

[ Voor 15% gewijzigd door PenguinEmperor op 29-08-2018 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Qua prestaties op 1440p(incl 21:9) is Vega prima. 4K is een stap te hoog, maar dat is min of meer ook zo voor een 1080Ti.
Geen bios lock en volledige controle over kloksnelheden/spanningen zou Vega helpen om of het verbruik te temmen of prestaties te optimaliseren. O en dat geneuzel met profielen is dan ook over want dat knal je dan meteen in het bios.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Uitzonderlijke stupide Vega is uitzonderlijk stupide. :+

Was wat aan het experimenteren met 910mv. Kreeg de clockspeed rond de 1420MHz en een score van 3847 eruit. Betwijfel of het echt stabiel was, maar het was een score. Toen ik nog hoger ging crashte de boel. Gewoon helemaal geen beeld meer.

Dus reboot en dezelfde settings nogmaals herhaald en opeens gingen de clockspeeds naar de 1440MHz. Vrijwel meteen weer een crash en zwart scherm.

Toen weer eens mijn 960mv profiel gedraaid en ja hoor, scoor weer over de 4100.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QiDNJ2xp29nhEuQiDlfVrMzT/full.jpg

In conclusie wordt mijn Vega kennelijk sneller van crashen. :') :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Misschien heb je die fastboot bug? Probeer eens hibernation uit te zetten
powercfg -h off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DoubleYouPee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 00:34:
Misschien heb je die fastboot bug? Probeer eens hibernation uit te zetten
powercfg -h off
Dafuq. Een tijdje terug had ik fastboot uitgezet, maar het stond weer aan. Dat zou het zomaar kunnen zijn ja. :/

Maar nu scoor ik gewoon 4103 met 910mv P7 en 1430MHz ish clockspeed. Kijk morgen wel of dit echt stabiel is. Zo ja, dan heb ik denk ik echt een uitzonderlijke score te pakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Razkin schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 00:02:
@Lord_Dain

Jouw score valt wel enigzins laag uit. Op 1600MHz(+/-5MHz) en HBM op 1025MHz kom ik tot 4955. Ik denk niet dat er bijna 300 punten tussen een EK 56 VS een EK 64 Vega zit.

Wat is je score als je de powerlimit op 50% zet en/of je voltage niet knijpt? Ondanks je snaarstrakke 1600MHz denk ik niet dat je de prestaties heb van een 1600MHz Vega.

@DoubleYouPee Jouw kaart lijkt een goede chip te hebben, ik kom maximaal zo'n 100 punten hoger met een LC met nagenoeg ongelimiteerde powerlimit en onder water.

@Razkin , dit sluit wel aan op mijn eerdere testen toen ik in het bezit was van 2 56's en 1 64. Het performance verschil zat altijd tussen ik meen me te herinneren zo'n 5-10%. Maar ik zal vandaag als ik tijd heb nog eens een benchmark hier en daar testen.

@DaniëlWW2 Restart64 gaat jou blij maken denk ik. Op de een of andere manier draaide superposition bij mij ook niet lekker, restart64 en alles was weer okee. Stomme AMD drivers/software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over een bios mod.
Kan je op elke Vega 56 een Vega 64 bios installeren?
En hoe gaat dat bij AMD? Ik heb bij een GTX 780TI verschilende biossen gemaakt maar bij me AMD RX 580 kreeg ik het maar niet voor elkaar ondanks ik alle stappen gevolgd had. Bij Nvidia ging het toen heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:35

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:42:
Even een vraag over een bios mod.
Kan je op elke Vega 56 een Vega 64 bios installeren?
En hoe gaat dat bij AMD? Ik heb bij een GTX 780TI verschilende biossen gemaakt maar bij me AMD RX 580 kreeg ik het maar niet voor elkaar ondanks ik alle stappen gevolgd had. Bij Nvidia ging het toen heel makkelijk.
Een officiële ROM flashen gaat met AMDflash ATIflash, maar een costum ROM maken lukt volgens mij niet. Mocht dit wel kunnen dan hoor ik het graag.

Mijn reference Sapphire 64 loopt al maanden met een LC ROM + EKWB fullcover met backplate. Powerdraw kan oplopen tot 388W voluit voor +/- 5300 punten in cinebench of met 1050mV en +/- 200W voor 4700-ish punten. Ik pas de profielen aan naar behoefte op m'n 1440p ultrawide monitor.

Erg tevreden met het kaartje. O+

[ Voor 0% gewijzigd door jgj82 op 29-08-2018 10:13 . Reden: Vaudje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgj82 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:54:
[...]

Een officiële ROM flashen gaat met AMDflash, maar een costum ROM maken lukt volgens mij niet. Mocht dit wel kunnen dan hoor ik het graag.

Mijn reference Sapphire 64 loopt al maanden met een LC ROM + EKWB fullcover met backplate. Powerdraw kan oplopen tot 388W voluit voor +/- 5300 punten in cinebench of met 1050mV en +/- 200W voor 4700-ish punten. Ik pas de profielen aan naar behoefte op m'n 1440p ultrawide monitor.

Erg tevreden met het kaartje. O+
Aha bedankt, dan ging het daar waarschijnlijk mis met de RX 580 ik had namelijk het een en ander aangepast (custom).
Ga het vanavond eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lord_Dain schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:48:
@DaniëlWW2 Restart64 gaat jou blij maken denk ik. Op de een of andere manier draaide superposition bij mij ook niet lekker, restart64 en alles was weer okee. Stomme AMD drivers/software!
En wat installeer ik dan precies? :P
Verder vallen de scores iets meer dan 6% terug en dat wijst op de hibernation bug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:25:
[...]

En wat installeer ik dan precies? :P
Verder vallen de scores iets meer dan 6% terug en dat wijst op de hibernation bug.
https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU

Dit programmatje bevat Restart64.exe. Erg handig inderdaad (veel gebruikt op R9 280X). Het reload je gpudriver zonder dat je opnieuw hoeft op te starten.

CRU zelf is ook handig, kan je custom monitor resolutie/refresh rate /freesyncrange mee maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DoubleYouPee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU

Dit programmatje bevat Restart64.exe. Erg handig inderdaad (veel gebruikt op R9 280X). Het reload je gpudriver zonder dat je opnieuw hoeft op te starten.

CRU zelf is ook handig, kan je custom monitor resolutie/refresh rate /freesyncrange mee maken
Ik ga het onthouden als het probleem terug blijft komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Las hier dat een seasonic een rotvoeding is. Ik heb een seasonic 620W bronze.

AL jaren last gehad van onverklaarbare crashes onder fullload met mijn 290. Ook met mijn vega 56. temperaturen zijn altijd in orde.

Nu zag ik gisteren dat mijn sidefans niet aan stonden, dus ik had die aangesloten. Ik start (met een vega56) heaven benchmark, en bam, blackscreen.

Ik heb de sidefans vervolgens weer afgesloten, en toen deed het weer. 1 sidefan aangesloten op het moederbord, draai heaven en bam blackscreen.

sidefans eruit en hij doet het. Dat is toch vrij bizar? Dat een sidefan aangesloten op het moederbord, of via aparte stroom kabel naar de voeding dit veroorzaakt? Seasonic echt zo rot voeding?

Veroorzaakt een vega 56 een spike als die de benchmark start? Ik stond er een beetje perplex van...verklaard een hoop ook.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@evilpin0 Nee, de Seasonic Focus gold lijn heeft problemen, en het lijken er alleen maar meer te worden. :/

Verder weet ik vrij zeker dat RX Vega voltagespikes heeft. Bij zeer onstabiele instellingen crashed de boel bij mij zodra ik de benchmark geladen heb en deze wil beginnen. Verder ken ik het ook van de overgang naar GPU intensieve stukken in games. Denk aan cutscenes naar normale gameplay. De videokaart moet even voluit en crash want niet stabiel.

Zelf denk ik dat ik na een jaar eindelijk wel klaar ben met dingen testen. :P Over een paar dagen ga ik dus weer dingen proberen. :+

Volgens mij doet P6 instellen echt helemaal niks en gaat het puur om P7. Ik heb ik het volgende en dat lijkt behoorlijk stabiel.
-P7: 1582
-910mv
-810HBM2
-Effectieve clockspeed 1410-1425
-150W is wel het maximum verbruik volgens AMD hun software die hopelijk redelijk accuraat is. :P
-RPM max 2300. 2000 is in principe afdoende om de kaart tegen de 70c te houden maar voor de Witcher 3 heb ik wat extra ruimte omdat die game de kaart heter krijgt dan menig ander programma en wel naar de 75c gaat waar ik mijn kaart laat terugclocken.

Met dit voltage en mijn kaart is het punt van instabiliteit ergens tussen de 1435-1445MHz. Daar kwam ik achter omdat superposition over het algemeen een iets lagere clockspeed draait. Ik draaide ter stabiliteit Unigine Heaven en daar klapte die er na een kwartier eruit. Clocks zaten rond de 1435-1445MHz terwijl ze in Superposition rond de 1425-1430MHz zitten. Toen P7 van 1602 naar 1582 laten zakken en Heaven draaide perfect twee uur lang met circa 1425MHz. Vervolgens ruim een uur the Witcher 3 met 1415MHz en dat was ook stabiel.

Score:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pG5qsH0Mc9LwAJxEMPICU2Pi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Het verschilt inderdaad heel erg per game.

In BTF1 haalt hij bij mij geeneens de 260W, terwijl hij naar 1660mhz boost!

Deze demo lijkt tot nu toe het zwaarst:
http://tombraider-dox.com/downloads/

Bijna 310W.

Far Cry 5 300W

.. maar Witcher 3 enzo nog niet gedaan. Moet eerst Witcher 2 nog doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DoubleYouPee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:18:

Bijna 310W.

Far Cry 5 300W

Wat is jou probleem zeg? :N :P
Kan echt niet hoor dit. The Witcher 3 laat je alleen maar emotioneel dood achter en vernietigt alleen maar je zin om nog andere videogames te spelen nadat je na minstens 120 uur klaar bent. Nee echt, dat doet die game met je. Best problematisch maar de klasse van die game is vrijwel ongeëvenaard. :*)

Maar de Witcher 3 wordt nog wel eens gebruikt voor maximale powerdraw testen. Die game vraagt aardig wat van je videokaart. :)

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-08-2018 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:05:
[...]

Wat is jou probleem zeg? :N
Kan echt niet hoor dit. The Witcher 3 laat je alleen maar emotioneel dood achter en vernietigt alleen maar je zin om nog andere videogames te spelen nadat je na minstens 120 uur klaar bent. Nee echt, dat doet die game met je. Best problematisch maar de klasse van die game is vrijwel ongeëvenaard. :*)

Maar de Witcher 3 wordt nog wel eens gebruikt voor maximale powerdraw testen. Die game vraagt aardig wat van je videokaart. :)
Nouja, ik heb sinds gisteren een Vega 64, met mn R9 280X was het op 3440x1440 echt niet gelukt. :+

Denk dat ik eerst Witcher 2 ga doen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:18:

Bijna 310W.

Far Cry 5 300W

Waar baseer jij dat vermogen op? Heb jij een meettoestel tussen het stopcontact en je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 15:13
Het viel mij ook op dat het per spel verschillend is dat is dan wel wat ik zie onder het gamen .
Met msi afterburner met doom en wolfenstein 2 zit ik rond 200 watt met nex machina meestal rond de 250 watt ik game op 1800p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:22:
[...]

Waar baseer jij dat vermogen op? Heb jij een meettoestel tussen het stopcontact en je computer?
Nee op de gegokte/berekende waarde van HWINFO64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
Mijn energiegebruik is bij de meeste spellen wel constant rond de 200W (volgens de Radeon software zelf), maar bij sommige spellen zijn er plots gedeeltes waar het gebruik flink omhoog gaat. Zo blijf ik in de Witcher 3 in de meeste gedeeltes onder de 210W, maar heb ik soms uitschieters waarbij het kan oplopen tot wel 240W. Het lijkt er gewoon op dat er soms iets is aan een bepaalde zone dat er plots meer energie nodig is om dezelfde kloksnelheid aan te houden.

Verwijderd

Het verbruik is gewoon indirect te wijten aan hoe zwaar je GPU bezig is. Als er reken intensieve taken zijn dan wordt je GPU gewoon meer gestressed dan het vullen van driehoekjes alleen ter voorbeeld.

Furmark geeft ook een onrealistisch verbruik weer; in games is dat plaatje compleet anders.

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-09 11:55
DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:10:
@evilpin0 Nee, de Seasonic Focus gold lijn heeft problemen, en het lijken er alleen maar meer te worden. :/

Verder weet ik vrij zeker dat RX Vega voltagespikes heeft. Bij zeer onstabiele instellingen crashed de boel bij mij zodra ik de benchmark geladen heb en deze wil beginnen. Verder ken ik het ook van de overgang naar GPU intensieve stukken in games. Denk aan cutscenes naar normale gameplay. De videokaart moet even voluit en crash want niet stabiel.
Daar heb ik nog weinig over gelezen, wat is er precies mee aan de hand? Was aan het kijken voor een focus gold 850W voor mijn vega in de nabije toekomst.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Richo999 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 01:13:
[...]

Daar heb ik nog weinig over gelezen, wat is er precies mee aan de hand? Was aan het kijken voor een focus gold 850W voor mijn vega in de nabije toekomst.
Van alles van willekeurige crashes met bepaalde videokaarten zoals ASUS 970's of Vega's tot een limiet van 225W op het 550W model vanwege de kabels. Zie ook: Seasonic in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
Verder is een 850W zware overkill. Als je de kaart echt maximaal wil gaan pushen, dan heb ik het over dik 300W+ en 1700MHz+ clocks dan is een goede 650W met twee aparte 8 pin PCI-E kabels afdoende. Dat meer omdat twee aparte kabels aan te raden is en niet omdat je perse 650W nodig hebt. 550W voedingen met twee aparte kabels zijn alleen zeldzaam. Undervolt je, dan is een 550W eigenlijk al overkill. De standaadkeuze voor een zeer goede voeding is dan de RM550x. :)

• Richo999
DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 01:20:
[...]

Van alles van willekeurige crashes met bepaalde videokaarten zoals ASUS 970's of Vega's tot een limiet van 225W op het 550W model vanwege de kabels. Zie ook: Seasonic in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
Verder is een 850W zware overkill. Als je de kaart echt maximaal wil gaan pushen, dan heb ik het over dik 300W+ en 1700MHz+ clocks dan is een goede 650W met twee aparte 8 pin PCI-E kabels afdoende. Dat meer omdat twee aparte kabels aan te raden is en niet omdat je perse 650W nodig hebt. 550W voedingen met twee aparte kabels zijn alleen zeldzaam. Undervolt je, dan is een 550W eigenlijk al overkill. De standaadkeuze voor een zeer goede voeding is dan de RM550x. :)
Trek eruit wat ik eruit kan krijgen😁
Mijn huidige systeem trekt al ruim boven de 550W, onder load en dat is een X99 en 1080. Psu calc zegt zelfs richting 600W.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

• Razkin
Voor een systeem met een flink overgeklokte 6+ core cpu en Vega is 550W echt niet voldoende.
4790k@4,7GHz + 1080TI met max pl(325W oid) zit al tussen de 525 en 600W muur vermogen.

Mijn huidige 2700X maakt het veel bonter, die verbruikt nog eens 100W meer dan de 4790k. Over Wat Vega zelf trekt hoeven we het niet te hebben toch :)

Klok je serieus over zonder extreem bezig te zijn dan kom je niet weg met 550W.

edit:
Overigens mbt tot Seasonic Focus+ Gold 850W.
Ik heb nu een 1804 versie in gebruik, waar mijn oude versie(s) met gemak uitschakelde bij zo'n 600W heb ik dit bij de huidige niet meegemaakt. Tijdens crossfire testen moet ik heel dicht bij de 8-840W output zitten wil ik de unit uit laten schakelen.
Ik heb geen stabiliteits problemen gehad in de zin van reboots of crashes etc. Iedereen moet voor zichzelf beslissen over welk merk die koopt en ik ben positief gestemd over de nieuwere Focus versie, maar het duurt nog wel ff voor ik daadwerkelijk een oordeel heb over de serie.

[ Voor 41% gewijzigd door Razkin op 30-08-2018 07:28 ]

iRacing Profiel

• Beaudog
Gebruik nu ook de Seasonic focus 850 platinuim hij klapt er nu niet meer uit.
Wat met de 650 wel gebeurde die zit nu in een ander systeem met een Amd nano dat gaat prima .
Gebruik ook een be quiet 550 watt platinuim
Voeding met een Intel 8400 en een 1080ti
Waterkoeling en wat ssd, die trekt het makkelijk .

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:52:
[...]

Nee op de gegokte/berekende waarde van HWINFO64
Wat HWINFO aangeeft kan best sterk verschillen van wat je voeding daadwerkelijk levert. De enige manier om te weten wat het vermogen daadwerkelijk is is door het te meten.
Richo999 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 01:13:
[...]

Zoals Daniël aangeeft, dat is nergens goed voor! Je hebt meer aan een hogere kwaliteit voeding die een lager vermogen haalt dan aan een minder goede voeding die een hoger vermogen haalt aangezien je zotte (eerlijk gezegd dom, want op een gegeven moment verspil je stroom zonder extra performance te krijgen) dingen moet doen om boven de 650W te komen met een Vega-kaart en een stevig overklokte CPU. Kies eerst het vermogen en kies binnen dat vermogen de voeding die de beste kwaliteit/€ levert en aan minimale voorwaarden voldoet.

De meeste mensen overschatten sterk het vermogen wat ze nodig hebben, het is maar zelden dat al je hardware maximaal werkt. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het vermogen van een CPU vaak niet zo hoog bij gaming (bij een 2700X normaal gesproken onder de 100W) en bij veel CPU-intensieve taken werkt de grafische kaart niet zo hard.

Kies de RM550X of RM650X en je hebt meer dan genoeg vermogen. Met ondervolten van een Vega56 kom je zelfs weg met een goede 450W voeding (ongeveer 100W voor de CPU, ongeveer 170W voor de Vega56 en ongeveer 50W voor de rest). Zelf zou ik kiezen voor de R550X of RM650X (€10 verschil) of een vergelijkbare voeding. Dan heb je wat speelruimte bij toekomstige hardware-upgrades. Bedenk hierbij dat een goede voeding gemakkelijk langer dan 10 jaar meegaat.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2018 09:04 ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik had het plan een SAPPHIRE NITRO+ RADEON RX VEGA 56, 8192 MB HBM2 aan te schaffen
Mijn systeem bestaat uit
Intel Core i7-6700K
Maximus viii Gero
CX450m voeding

Ik doe niet aan overclocking, gaat mijn power supply dat redden?

[ Voor 3% gewijzigd door sander817 op 30-08-2018 09:59 ]

• Lord_Dain
Tip voor de liefhebbers, ik spotte een gloednieuwe Sapphire Nitro in V&A voor een schappelijke prijs. Hebben!

@sander817 Als je niet overklokt en de 56 undervolt kan je het redden. Met nadruk op kan. Ik zou voor een 550W gaan in jouw geval. Ben zelf (om dat ik mijn 8600K overklok op 4.8Ghz en mijn Vega wil kunnen loslaten) onlangs geupgrade naar een 750W voeding. De 550W heb ik nog op V&A staan trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:53:
[...]

Wat HWINFO aangeeft kan best sterk verschillen van wat je voeding daadwerkelijk levert. De enige manier om te weten wat het vermogen daadwerkelijk is is door het te meten.
Ik snap dat het niet accuraat is, maar ik denk dat het in grote lijnen wel redelijk klopt.
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:53:
[...]

Zoals Daniël aangeeft, dat is nergens goed voor! Je hebt meer aan een hogere kwaliteit voeding die een lager vermogen haalt dan aan een minder goede voeding die een hoger vermogen haalt aangezien je zotte (eerlijk gezegd dom, want op een gegeven moment verspil je stroom zonder extra performance te krijgen) dingen moet doen om boven de 650W te komen met een Vega-kaart en een stevig overklokte CPU. Kies eerst het vermogen en kies binnen dat vermogen de voeding die de beste kwaliteit/€ levert en aan minimale voorwaarden voldoet.
Hoezo "op een gegeven moment verspil je stroom"?
Je bedoelt omdat de goedkopere PSU minder efficient is? Want een 850W PSU levert geen 850W als je systeem maar 400W trekt.

edit: als ik nu een nieuwe PSU zou kopen zou ik voor een goeie 750W gaan. Gezien ik al 10 jaar met deze PSU doe bijna, is het wel fijn om een beetje futureproof te zijn. Wie weet wat voor een beest GPU's er nog komen

[ Voor 12% gewijzigd door DoubleYouPee op 30-08-2018 11:35 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

DoubleYouPee schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:33:
[...]

Ik snap dat het niet accuraat is, maar ik denk dat het in grote lijnen wel redelijk klopt.

[...]

Je bedoelt omdat de goedkopere PSU minder efficient is? Want een 850W PSU levert geen 850W als je systeem maar 400W trekt.

edit: als ik nu een nieuwe PSU zou kopen zou ik voor een goeie 750W gaan. Gezien ik al 10 jaar met deze PSU doe bijna, is het wel fijn om een beetje futureproof te zijn. Wie weet wat voor een beest GPU's er nog komen
Hij bedoelt dat vanaf een bepaald punt Vega gigantisch veel meer vermogen gaat trekken voor maar een klein beetje extra performance. Dat is verspilling.

Dat een 850w voeding niet per definitie 850 gebruikt spreekt voor zich. Sterker nog, als het je om efficiency gaat, kan je het beste een voeding nemen die het dubbele aankan van wat je gebruikt. De meeste voedingen zijn namelijk het meest efficient op 50% duty.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• DoubleYouPee
Oh zo :) ja inderdaad.
En ja Vega valt redelijk van een klif. Bij lage kloksnelheden is hij nog best efficient. Ze hebben de chip echt uitgeperst om in de buurt van NVIDIA te blijven.

Op zich wordt elke chip wel minder efficient op de limiet. Een 1080ti gebruikt ook bijna 350W op 2000+mhz

• Lord_Dain
@DoubleYouPee laat ik de keuze voor je versimpelen, pak de meerprijs van de duurdere PSU en deel deze door het aantal dagen dat je de PSU gaat gebruiken, vraag je daarna af of je die 1 cent gaat voelen elke dag en koop de duurdere PSU :P

Klopt wel redelijk dat de meeste PSU's rond 50% efficiënt zijn, vooral de A merken natuurlijk. Kan je dus ook weer een paar cent schelen in verbruik onderaan de streep omdat er minder W verloren gaat tussen de muur en je componenten.. Voordeel van een iets duurdere voeding met meer power is dat je ook in de toekomst nog kan upgraden mocht je spannende dingen willen doen zoals dik overklokken of een 2e GPU.. onwaarschijnlijk maar dan wellicht wel gewoon mogelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Lord_Dain op 30-08-2018 11:54 ]

• DoubleYouPee
Lord_Dain schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:52:
@DoubleYouPee laat ik de keuze voor je versimpelen, pak de meerprijs van de duurdere PSU en deel deze door het aantal dagen dat je de PSU gaat gebruiken, vraag je daarna af of je die 1 cent gaat voelen elke dag en koop de duurdere PSU :P
Niet dus, vandaar dat een 750/850W voeding kopen nog helemaal niet zo raar is ;)

Verwijderd

[...]

Eerlijk gezegd, het is enkel nuttig als relatieve meting, dus om het vermogen bij dezelfde hardware te vergelijken bij verschillende toepassingen, klokfrequenties, spanningen...
Hoger vermogen => meer warmte => hoger vermogen => meer warmte...
Door de extra warmte gaat het wat minder goed functioneren en moet je het vermogen weer hoger maken maar krijg je ook meer warmte...

Vanaf een bepaald punt bij het overklokken van hardware is de winst klein of zelfs 0 of negatief (tenzij je koelt met stikstof of iets dergelijks) terwijl je wel nog extra vermogen hebt. Overklokken is op een gegeven moment niet meer nuttig door die zogenaamde powerwall. Bij Ryzen bijvoorbeeld bij 4,0-4,4 GHz. afhankelijk van de generatie en de loterij. Bij CoffeeLake bij 4,9-5,3 GHz. etc.
Ik ken niet de exacte getallen voor Vega maar daar geldt hetzelfde principe voor. Het is niet voor niets dat AMD een AIO-versie op de markt bracht, dankzij de betere koeling kan je die nog wat verder pushen maar naar mijn mening is het zonde van het geld qua extra waarde en extra kosten. :X
en ik ben volgens sommige mensen een beetje een AMD-fanboy dus als ik dat al stel... :+

Overklokken kan leuk zijn voor wanneer je hardware aardig oud is en je nog even wat extra eruit wil persen in de laatste 1-2 jaar terwijl je wacht op nieuwe hardware.
Of in mijn geval 3-4 jaar vanwege crypto'mining', RAM-racketeering en Ryzen die een net te lage single-core performance heeft naar mijn smaak. :+
In het algemeen is het overklokken niet zo heel erg nuttig meer. Zo'n 2700X draait het lekkerst als je niet handmatig overklokt en de automatische boost laat werken (die eigenlijk al een stevige overklok is maar zonder dat je nutteloos alle kernen stevig overklokt), zo'n Vega-kaart komt eigenlijk ook al overklokt uit de fabriek. Ondervolten en onderklokken is interessanter: 90% performance met 50-70% van het vermogen en geen lawaai. @stock is ook nog wel leuk voor programma's die meer eisen.
Je bedoelt omdat de goedkopere PSU minder efficient is?
Het punt is meer dat veel mensen dan een matige PSU met een hoog vermogen kopen in plaats van een top-PSU met een minder hoog vermogen terwijl ze helemaal niet een hoger vermogen halen dan die laatste PSU kan leveren.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik geen hardware ga gebruiken in die periode die zo'n hoog vermogen nodig heeft maar als je graag die garantie wil kopen dan is dat een goede beslissing. Als ik het zou doen dan zou dat zijn om voorbereid te zijn op een toekomst waarin enkel extra grafische kaarten en extra CPU's meer performance biedt maar ik denk dat we nog wel 10 jaar winst hebben voor enkele CPU's en grafische kaarten vooraleer we gedwongen zijn om meer parallelle hardware te gebruiken en de developers zijn helaas erg traag met het aanpassen van de software op zo'n toekomst.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2018 15:22 ]

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2018 15:06 ]

• DoubleYouPee
Kies zelf liever voor 100% performance met zo weinig mogelijk vermogen :).

Deze Sapphire zou 1630mhz boost moet halen, maar dat haalt hij stock echt niet.
Geen idee waarom ze fanspeed ook zo laag hebben (1500rpm). Met 1.2V wordt hij dan veel te warm en blijft op 1550mhz steken.

Ik haal nu gewoon de geadverteerde boost speed en een beetje (1630-1650mhz) en blijf in games onder de 300W. Prima :)

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleYouPee op 30-08-2018 15:12 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Blaat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:38:

Dat een 850w voeding niet per definitie 850 gebruikt spreekt voor zich. Sterker nog, als het je om efficiency gaat, kan je het beste een voeding nemen die het dubbele aankan van wat je gebruikt. De meeste voedingen zijn namelijk het meest efficient op 50% duty.
Dat is een fabeltje. Er zit bij de huidige high-end voedingen weinig verschil tussen het rendement tussen 20 en 100% belasting. Daarnaast zou je de PC continue voor 100% moeten belasten en dus continue Linpack en Furmark gaan draaien. Bij games of gewoon wat internetten zal het verbruik namelijk continue onder die 50% belasting zitten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Blaat
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

-The_Mask- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:11:
[...]

Dat is een fabeltje. Er zit bij de huidige high-end voedingen weinig verschil tussen het rendement tussen 20 en 100% belasting. Daarnaast zou je de PC continue voor 100% moeten belasten en dus continue Linpack en Furmark gaan draaien. Bij games of gewoon wat internetten zal het verbruik namelijk continue onder die 50% belasting zitten.
Dat het verschil klein is maakt het niet direct een fabeltje.

En dergelijke power usages zijn bij een Vega niet uitzonderlijk. Ik moet ergens nog screenshots hebben waarop te zien is dat er 595W uit de 12V rail van mijn HX1000i geslurpt wordt tijdens timespy, wat niet eens in de buurt komt van linpack+furmark. Dat was wel met een liquid edition in performance mode. Met een undervolt werd het eerder 420W.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:11:
Deze Sapphire zou 1630mhz boost moet halen, maar dat haalt hij stock echt niet.
Geen idee waarom ze fanspeed ook zo laag hebben (1500rpm). Met 1.2V wordt hij dan veel te warm en blijft op 1550mhz steken.
Om het lawaai te beperken. Wat hebben de meeste gamers liever? 1550 MHz met weinig lawaai of 1600 MHz met een haardroger naast je? Ik ben niet helderziend en ik heb geen kristallen bol maar dat durf ik nog wel te raden. Wil jij graag een meer agressieve koeling? Niets houdt je tegen om zelf het fanprofiel aan te passen, een bedrijf zoals Sapphire moet zich richten op de doorsnee klant.
Welke heb jij overigens? Pulse of Nitro. De Nitro heeft een uitstekende koeling, die van de Pulse is ook niet slecht maar niet gericht op stevig overklokken (wel gericht op het stil houden @stock).

Het onderstaande had ik al getypt en geplaatst (op een kleine edit na, de verwijzing naar Mask) maar het is nu wat logischer om het hier te plaatsen aangezien Blaat ondertussen nog reageerde en de edit kwam terwijl of nadat hij reageerde.
Blaat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:38:
Sterker nog, als het je om efficiency gaat, kan je het beste een voeding nemen die het dubbele aankan van wat je gebruikt. De meeste voedingen zijn namelijk het meest efficient op 50% duty.
Dat klopt tot op zekere hoogte (voorzichtig zijn met harde getallen!) maar je moet er ook rekening mee houden hoeveel procent van de tijd je een lichte load hebt, hoeveel procent van de tijd je een zware load hebt en hoe groot het verschil in prijs is. Als iemand die zelf een rekening krijgt voor stroomkosten en gas weet ik dat de stroomkosten niet een groot probleem zijn, de gasrekening daarentegen, dat loopt snel sterk op. :/
Hier bijvoorbeeld de efficiency-grafiek voor de RM550X.
Afbeeldingslocatie: https://img.purch.com/r/711x457/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9DL1AvNTY0MjE3L29yaWdpbmFsL1Jlc3VsdC0xNS04X0VmZmljaWVuY3lfR3JhcGguSlBH
Let goed op de vorm van de grafiek: sterk stijgend bij een zeer laag vermogen, zwak aflopend bij een hoog vermogen. Dit is volgens mij het punt (of een groot deel van het punt) wat Mask net maakte.
Laten we zeggen dat je bij een load gemiddeld 250-400 W haalt (afhankelijk van wat je graag speelt en of dat je Vega overklokt) met een 2700X en een Vega56. Dat beetje verlies aan efficiency levert niet een groot verschil in stroomkosten op, zelfs als je 20 uur per week gamet of een andere zware load geeft voor die hardware.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2018 15:25 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Blaat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Dat het verschil klein is maakt het niet direct een fabeltje.

En dergelijke power usages zijn bij een Vega niet uitzonderlijk. Ik moet ergens nog screenshots hebben waarop te zien is dat er 595W uit de 12V rail van mijn HX1000i geslurpt wordt tijdens timespy, wat niet eens in de buurt komt van linpack+furmark. Dat was wel met een liquid edition in performance mode. Met een undervolt werd het eerder 420W.
De sample rate van de Corsair HXi is veel te laag om transient spikes te meten. Daarnaast is één piekje van 600W natuurlijk niks voor een 1000W voeding, dan kan een 650W voeding ook perfect. Als het gaat om dezelfde voeding zal de 650W versie zuiniger zijn en daarnaast ook nog goedkoper in aanschaf.

AMD Nieuwsdiscussie

• Lord_Dain
-The_Mask- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:24:
[...]

De sample rate van de Corsair HXi is veel te laag om transient spikes te meten. Daarnaast is één piekje van 600W natuurlijk niks voor een 1000W voeding, dan kan een 650W voeding ook perfect. Als het gaat om dezelfde voeding zal de 650W versie zuiniger zijn en daarnaast ook nog goedkoper in aanschaf.
De RM550x kan dit dus blijkbaar ook, meer dan 550W in ieder geval. Verklaart misschien ook waarom ik nooit rare power issues heb ervaren met deze voeding. Doet me dan wel aan het denken zetten of een minder goede 550W voeding niet gewoon kraakt onder deze belastingen..

• -The_Mask-
  • Niet online
Elke high-end 550W voeding kan in principe prima piekjes van 595W aan, anders klopt er iets niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Lord_Dain schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:27:
[...]

De RM550x kan dit dus blijkbaar ook, meer dan 550W in ieder geval. Verklaart misschien ook waarom ik nooit rare power issues heb ervaren met deze voeding. Doet me dan wel aan het denken zetten of een minder goede 550W voeding niet gewoon kraakt onder deze belastingen..
Zo'n voeding (als het een goede is) kan een hoger vermogen leveren dan de rating. Dat heeft volgens mij ook te maken met dat het nog dat vermogen moet leveren nadat bepaalde componenten een beetje versleten zijn. Voor de RM550X konden ze duidelijk meten tot meer dan 600W.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2018 15:32 ]

Verwijderd

Oké ik heb dus met ATIWinflash 2.84 geprobeerd een bios erop te zetten van de Sapphire RX Vega 64 Nitro+..... was geen succes. :S

Dus ik moest de bios switch op de kaart om zetten en hij deed het weer. Maar nu twee vraagjes.

1, ik zie in ATIWinflash geen optie om die andere bios weer terug te draaien.?

2, ik moet zeggen dat ik helemaal niet bekent ben met het flashen van AMD kaarten, maar Ik zie toch gigantisch veel mensen hun Vega 56 flashen naar de 64 doe ik iets verkeerd of betekend het dat het gewoon niet gaat met mijn kaart?

(Als het al een keer is uit gelegd in deze hele thread kan iemand dan een linkje doorsturen? Want 18 pagina’s terug lezen is ook niet te doen :P )

• Paprika
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:53:
1, ik zie in ATIWinflash geen optie om die andere bios weer terug te draaien.?
Ik ga er vanuit dat je netjes een backup hebt gemaakt voordat je de flash uitvoerde?

Zo ja:

- Boot gewoon met de werkende switch positie (die je nu dus waarschijnlijk al gebruikt).
- Als Windows is geladen trigger de switch naar de positie met de niet-werkende BIOS. (ja, dit kan prima terwijl je systeem draait).
- Start ATiWinFlash en als 't goed is zou je moeten zien dat het om de "corrupte" BIOS gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 30-08-2018 19:00 ]

• PenguinEmperor
2, ik moet zeggen dat ik helemaal niet bekent ben met het flashen van AMD kaarten, maar Ik zie toch gigantisch veel mensen hun Vega 56 flashen naar de 64 doe ik iets verkeerd of betekend het dat het gewoon niet gaat met mijn kaart?
Je kan dan ook niet de BIOS van de ene versie van een kaart flashen op een andere versie van de kaart. Je hebt het over kaarten met geheel andere circuit boards. Dat gaat gewoon niet.

Dus als je een reference Vega 56 wilt flashen naar Vega 64, neem je ook de BIOS van een reference Vega 64.

Ik zou toch wat meer onderzoek doen voor je dit soort dingen doet. Je kan dit gelukkig nog terug draaien, maar als je zulke risico's altijd neemt blijf je misschien achter met hardware die niet meer te fixen is.

Mocht je nu trouwens geen backup gemaakt hebben, dan kun je vast nog wel de juist BIOS googlen. Techpowerup heeft trouwens een hele lijst, daar zit jouw BIOS vast ook tussen.

Verwijderd

Ja ik had al een backup gemaakt.

Ik zet die ene weer terug naar ogineel en laat het wel zo, dacht dat het vrij makkelijk ging.

Toen bij me GTX 780TI was het zeer makkelijk en had toen ook de biossen aangepast, maar ook dat is alweer een tijdje geleden.

Ik heb de Sapphire RX Vega 56 Nitro+
Het werkt dan alleen met een reference kaart begrijp ik?

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Zou dan de Sapphire RX Vega 64 Nitro+ bios proberen maar inderdaad grote kans dat het alleen werkt met reference kaarten.

• PenguinEmperor
Ik heb de Sapphire RX Vega 56 Nitro+
Het werkt dan alleen met een reference kaart begrijp ik?
In veel gevallen werkt het inderdaad niet met aftermarket Vega's, omdat de Vega 56 vaak een ander geheugen gebruikt dan de Vega 64 versie. Vaak hebben de aftermarket Vega 56 kaarten Hynix geheugen, en de Vega 64 kaarten Samsung. Dan werkt het niet om gewoon een BIOS van een Vega 64 op een Vega 56 te zetten.

(Edit: schijnt dat dit zelfs ook het geval is bij reference kaarten. Alleen de eerste lichting van de Vega 56's schijnen allemaal Samsung geheugen te hebben gehad.)

Als je echt wilt flashen, moet je kijken of iemand een gemodde BIOS versie van de kaart heeft gemaakt die wel werkt, geloof ik. Ik ben er geen expert in, en ik vermoed eerlijk gezegd dat het niet echt de moeite waard is.

[ Voor 11% gewijzigd door PenguinEmperor op 31-08-2018 09:59 ]

Verwijderd

@Plugin
dat had ik al gedaan. :)

@PenguinEmperor
Oké, ik laat het wel zo zitten het is ind de moeite niet.
GPU-Z geeft wel aan dat het Samsung geheugen is of dat klopt weet ik niet.

Het was te proberen.

In ieder geval bedankt.

• PenguinEmperor
Oké, ik laat het wel zo zitten het is ind de moeite niet.
GPU-Z geeft wel aan dat het Samsung geheugen is of dat klopt weet ik niet.
Dan zou je haast denken dat het wel zou moeten lukken, maar als ik snel google zie ik wel meer mensen die ook met een gebrickte Nitro+ Vega 56 zaten na te proberen te flashen, en die hadden ook geheugen waarvan GPU-z aangaf dat het Samsung zou zijn.

Tja, zoals gezegd, ik ben er geen expert in. Er komt vast nog wel een verstandiger persoon langs om zijn licht erover te laten schijnen.

• Lord_Dain
@Verwijderd met Samsung memory heb je in ieder geval kans dat het lukt, met Hynix zeker niet.
Op reddit beweert iemand dat hij zijn 56 met de 64 heeft geflashed. Waar had je die BIOS vandaan?
https://www.techpowerup.c...hire-rxvega64-8176-171205 ?

Wat ook belangrijk is is DDU draaien na de reflash.

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 30-08-2018 22:09 ]

Verwijderd

Lord_Dain schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:57:
@Verwijderd met Samsung memory heb je in ieder geval kans dat het lukt, met Hynix zeker niet.
Op reddit beweert iemand dat hij zijn 56 met de 64 heeft geflashed. Waar had je die BIOS vandaan?

Wat ook belangrijk is is DDU draaien na de reflash.
Die had ik van techpowerup, neem aan dat die goed zijn? Ik heb geen DDU gedraaid omdat hij wel de bios flashte maar na het opnieuw opstarten had ik gewoon geen video output meer. Dus hij deed helemaal niets.

• Lord_Dain
Dan nog zou ik DDU draaien, is echt wel best practice zeker na een reflash. En als ik het zo zie zou het met die BIOS en Samsung geheugen moeten werken. Ik had bij het reflashen van de RX Vega sowieso dat de eerste boot na een flash in een BSOD eindigde, ook bij DDU.. beste is om na de flash in Windows, voor dat je de PC uitzet DDU te draaien. Dan spanning er af en opnieuw opstarten.

Verwijderd

Lord_Dain schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:14:
Dan nog zou ik DDU draaien, is echt wel best practice zeker na een reflash. En als ik het zo zie zou het met die BIOS en Samsung geheugen moeten werken. Ik had bij het reflashen van de RX Vega sowieso dat de eerste boot na een flash in een BSOD eindigde, ook bij DDU.. beste is om na de flash in Windows, voor dat je de PC uitzet DDU te draaien. Dan spanning er af en opnieuw opstarten.
Oké dan gaat ik dat morgenavond nog eens proberen om DDU te draaien voor het opnieuw opstarten.

Word vervolgd....

• DoubleYouPee
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Om het lawaai te beperken. Wat hebben de meeste gamers liever? 1550 MHz met weinig lawaai of 1600 MHz met een haardroger naast je? Ik ben niet helderziend en ik heb geen kristallen bol maar dat durf ik nog wel te raden. Wil jij graag een meer agressieve koeling? Niets houdt je tegen om zelf het fanprofiel aan te passen, een bedrijf zoals Sapphire moet zich richten op de doorsnee klant.
Welke heb jij overigens? Pulse of Nitro. De Nitro heeft een uitstekende koeling, die van de Pulse is ook niet slecht maar niet gericht op stevig overklokken (wel gericht op het stil houden @stock).
De Nitro dus, en hij is erg stil moet ik zeggen. Hij gaat nu maar tot 2000rpm, wat stiller was dan mijn vorige aftermarket R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 01:20:
[...]

Begrijp wat je wilt zeggen en snap je intentie, maar punt is dus gewoon dat mensen een te zwakke voeding gebruiken ondanks advies vanuit AMD en seasonic. Dit probleem wil ik gewoon. Voorkomen en dus koop ik een andere voeding simpel.
Schrok al een beetje en was bang dat ik naar een andere moest gaan zoeken. Psu tool zegt gewoon dat mijn huidige systeem al tegen 600W aan draait under load en als ik ook nog es een vega combineer met mijn 5930K (ding slurpt al bijna 200W under load), kan ik de verwarming uitzetten komende winter😂
Prijsverschil tussen 750 en 850 watt is ook maar €12 of ik nu gold of platinum pak, dus is de keuze makkelijk denk ik en word de keuze beperkt tussen gold of plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Richo999 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 01:53:
[...]

Begrijp wat je wilt zeggen en snap je intentie, maar punt is dus gewoon dat mensen een te zwakke voeding gebruiken ondanks advies vanuit AMD en seasonic. Dit probleem wil ik gewoon. Voorkomen en dus koop ik een andere voeding simpel.
Dat is het niet, daarom heeft Seasonic ook het probleem opgelost in nieuwe modellen. Zie ook het topic met 600W AC verbruik, kan een Seasonic Focus Plus Gold van 850W al uitvallen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wel grappig om te zien dat het RX VEGA topic een jaar na het uitkomen van de kaart weer druk bezocht wordt.

Hoelang kan er verwacht worden dat de AIO koeler blijft werken op de liquid versies?

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de kaart enigzins betaalbaar weer wordt en de RX Vega het enige alternatief is op een high-end kaart van AMD momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PenguinEmperor
Ik gooi dit trouwens maar even in de groep, voor de mensen die net als ik een Asus Strix hebben, en die ook nog wat dapperder zijn dan ikzelf (ik ben hier zelf niet zo'n held in):

https://imgur.com/gallery/GZJnFY2

https://www.reddit.com/r/..._the_horrendous_vrm_heat/

Door het (opnieuw) aanbrengen van thermal pads heeft deze Redditor de temperatuur van de VR SOC met 30(!) graden verlaagd.

[ Voor 24% gewijzigd door PenguinEmperor op 31-08-2018 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Derby schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:55:
Wel grappig om te zien dat het RX VEGA topic een jaar na het uitkomen van de kaart weer druk bezocht wordt.

Hoelang kan er verwacht worden dat de AIO koeler blijft werken op de liquid versies?
Ik herriner me ergens gelezen te hebben dat het effectief op 8 jaar geschat werd zonder dat je last krijgt van de verdamping. Maar ik weet niet meer of dat voor 295x2, fury of vega was, en ik heb er geen bron voor.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:24:
Omdat de kaart enigzins betaalbaar weer wordt en de RX Vega het enige alternatief is op een high-end kaart van AMD momenteel.
Nouja, in Nederland nog steeds niet echt. Gelukkig is Duitsland dicht bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:13:
[...]

Nouja, in Nederland nog steeds niet echt. Gelukkig is Duitsland dicht bij. :)
Casekings als je wil dat het opgestuurd wordt naar je huis, Mindfactory als je af en toe in Duitsland komt of iemand het toevertrouwt om het te kopen voor jou wanneer hij/zij in Duitsland in de buurt is. Zodat iedereen het weet want in Nederland word je nog steeds afgezet door de winkels. Nog steeds bijna €700 voor de Vega56 in Nederland tenzij je gokt met winkels die een slechte beoordeling hebben en kleiner zijn. In Duitsland €450-465 voor dezelfde kaart (met 2 procentpunt lagere BTW, hiervoor moet je compenseren als je het laat opsturen).
De Vega64 Sapphire Nitro is niet eens verkrijgbaar bij Azerty en Megekko en bij de winkeltjes (kleiner, klein aantal reviews, minder goede beoordeling) waar het wel verkrijgbaar is betaal je €200-450 meer dan in Duitsland.
Voor de RX 580 ben je nog steeds minstens €300 kwijt in Nederland, geef en neem een paar €. Uiteraard tel ik enkel de 8GB kaarten gezien het performanceverschil tussen 4GB en 8GB.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lord_Dain

Ik heb het geprobeerd.

-Bios geflasht
-voor het opnieuw opstarten DDU gedraaid.
-pc uit gezet.
-stroom er helemaal afgehaald.
-opnieuw opgestart maar blijf dan gewoon een zwart scherm houden en het scherm geeft ook aan dat er niets aangesloten is. Weer de pc uit gezet en weer aan maar weer helemaal niets.

Dus denk dat ik gewoon pech heb en dat het bij mijn kaart niet lukt helaas.

In ieder geval bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:38
PenguinEmperor schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:59:
Ik gooi dit trouwens maar even in de groep, voor de mensen die net als ik een Asus Strix hebben, en die ook nog wat dapperder zijn dan ikzelf (ik ben hier zelf niet zo'n held in):

Door het (opnieuw) aanbrengen van thermal pads heeft deze Redditor de temperatuur van de VR SOC met 30(!) graden verlaagd.
Het is toch wel schandalig dat Asus het zo verprutst heeft zeg. Maar goed, nu met undervolt blijft mijn kaart onder de 90 graden waar dag eerst 115 was, dus ik laat het ook maar zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
PenguinEmperor schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:59:

Dankje wel ga het wel bestellen bij caseking ga ik het proberen bij mijn nano ook gedaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:37:
@Lord_Dain

Ik heb het geprobeerd.

-Bios geflasht
-voor het opnieuw opstarten DDU gedraaid.
-pc uit gezet.
-stroom er helemaal afgehaald.
-opnieuw opgestart maar blijf dan gewoon een zwart scherm houden en het scherm geeft ook aan dat er niets aangesloten is. Weer de pc uit gezet en weer aan maar weer helemaal niets.

Dus denk dat ik gewoon pech heb en dat het bij mijn kaart niet lukt helaas.

In ieder geval bedankt.
heb je de kans om met de igpu op te starten om te zien of de gpu herkent wordt en zie je hem ook niet in de Bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:07:
[...]

heb je de kans om met de igpu op te starten om te zien of de gpu herkent wordt en zie je hem ook niet in de Bios?
Ik heb een Ryzen 1600x, geen IGPU tot me beschikking. ;)

Ik kom niet in de bios, hij doet namelijk helemaal niets als ik hem naar de 64 flash. Net of je het scherm aanzet zonder aan te sluiten aan je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wekko306 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:53:
[...]

Het is toch wel schandalig dat Asus het zo verprutst heeft zeg. Maar goed, nu met undervolt blijft mijn kaart onder de 90 graden waar dag eerst 115 was, dus ik laat het ook maar zo.
Tja, dat lijkt een algemeen thema te worden met ASUS ROG Strix videokaarten. Ik kan eigenlijk geen videokaart bedenken, zowel uit het rode als groene kamp waar ik zeg dat de ASUS ROG Strix iets bijzonders is. Buiten ROG Strix is het vaak helemaal niet goed met ASUS. AMD is op het moment gewoon een groot Sapphire Nitro+ feestje terwijl je bij Nvidia zowat je best moet doen om echt iets slechts te kopen. Bij Nvidia spelen denk ik ook de hogere prijzen en relatief lage vermogenseisen van Pascal mee. Daar is gewoon marge voor goede koeling en VRM's voor de meeste kaarten.

Neemt niet weg dat de ASUS Vega's wel negatief opvallen. Dit had gezien moeten worden bij de meest basale kwaliteitscontrole en opgelost moeten worden. Dan maar een onnodig dikke thermal pad en wat verlies van efficiëntie. Beter dan tegen oververhitting aanzitten. :/

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-08-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:25:
[...]

Ik heb een Ryzen 1600x, geen IGPU tot me beschikking. ;)

Ik kom niet in de bios, hij doet namelijk helemaal niets als ik hem naar de 64 flash. Net of je het scherm aanzet zonder aan te sluiten aan je PC.
Dat is bizar/balen dan. Op internet zijn er de nodige foto's van de PCB te vinden en deze lijkt toch erg op elkaar. Wellicht dat Sapphire er een beveiliging op heeft gezet om het flashen te voorkomen (of het flashen op zich niet, maar dat het niet werkt..). Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
Beaudog schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:59:
[...]

Dankje wel ga het wel bestellen bij caseking ga ik het proberen bij mijn nano ook gedaan .
Laat maar weten hoe het gaat! Ik zou het in de toekomst ook wel willen doen, maar ik ben in deze dingen geen held, en ik heb ook niet zo'n riant inkomen dat ik denk: "ach als het verkeerd gaat koop ik wel een nieuwe." Misschien iets voor in de toekomst, als ik wat meer geld opzij gezet heb mocht het mis gaan. Zoals @Wekko306 zegt, zolang je de kaart undervolt valt er allemaal best mee te leven. Maar het is wel iets wat knaagt, als je er zo veel geld voor hebt betaald, en dan ziet hoe veel beter de concurrentie is zonder dat er iets ge-mod moet worden.

@DaniëlWW2 Tja, ze zijn er van op de hoogte (ze hebben gereageerd op die Redditor), en wat krijg je dan; een lullige: "Thank you for reaching out to us and we'll be more than happy to assist. Based on the link you, provided, we'll be happy to review the steps you had taken to resolve the issue with your graphics card."

[ Voor 57% gewijzigd door PenguinEmperor op 01-09-2018 00:31 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste