Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:28

knakworst

Get more sats!

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://cdn03.androidauthority.net/wp-content/uploads/2017/04/Xiaomi-Mi-Pad-3.jpg

Inleiding

Xiaomi Inc. is een Chinese fabrikant van o.a. smartphones, tablets en wearables, gelokaliseerd in Peking (Beijing). In 2016 was Xiaomi de op 4 na grootste smartphonefabrikant ter wereld, waarschijnlijk voornamelijk door de grote thuismarkt.
Het bedrijf werd in 2010 opgericht. De eerste smartphone van Xiaomi, de MI1, werd in augustus 2011 gefabriceerd. Na de succesvolle release van de MI1 is Xiaomi zich niet alleen meer gaan focussen op Smartphones. Naast het verkopen van eigen producten heeft Xiaomi in samenwerking met bedrijven zoals Yeelight en YI Technologie verschillende producten gereleast zoals de Yi Action cam en slimme lampen.
Bron: Wikipedia
Marktaandeel

Sinds kort heeft Xiaomi de Mi Pad 3 aan de lijst toegevoegd. Dit is de derde tablet die door Xiaomi is ontwikkeld. Waar de eerste Pad een Tegra SoC bevatte en de tweede een Intel SoC, probeert Xiaomi het nu met een MediaTek.
De tablet wordt geleverd met Miui 8 met Android 7.0. Vanuit Xiaomi wordt er Chinees, Traditioneel Chinees en Engels meegeleverd als standaard taal. Met custom ROMs is dit te verhelpen maar dat wordt verder niet in deze OP behandeld.
Heb je vragen of wil je je mening geven over deze tablet, dan kun je terecht in dit topic.

Inhoudsopgave:

Specificaties van de tablet
Product foto's
Interessante links
Tablet rooten

MediaTek MT8176

De Mi Pad 3heeft een MediaTek SoC aan boord, een hexacore die volstaat voor de tablet maar geen snelheidswonder is. De verschillen met de Mi Pad 2 zijn behalve de andere SoC:
Het RAM geheugen van 2GB LPDDR3 is gegroeid naar 4GB LPDDR3.
Built-in storage has been upgraded from 16 / 64GB eMMC 4.5 to 64GB eMMC 5.0.
The battery capacity has been upgraded from 6190mAh to 6600mAh.

Benchmarks

Afbeeldingslocatie: https://www.to2c.com/media/catalog/product/x/i/xiaomi_ipad_3_02.png

Specificaties:

7.9 inch 2048 x 1536 resolution screen
2.1GHz frequency MTK8176 six-core processor
PowerVR GX6250 graphics processor
4GB RAM + 64GB ROM
Front 5 million pixels + post 13 million pixels
6600mAh Battery capacity (5V2A charge)
Support Bluetooth Bluetooth 4.1
USB Type-C interface
Equipped with MIUI 8 system, Android 7.0
Overige
- Geen uitbreidingsmogelijkheid

Product foto's:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2001462713.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.xiaomidevice.com/media/wysiwyg/mi/xiaomi_mi_pad_3_tablet-1.jpg

Links:

Engelstalige Xiaomi website
Specificaties van de tablet (vertaald)
Europese Miui ontwikkelaars (vroeger MiuiAndroid)
Miui website
Achtergrondinformatie over Miui
Gizchina, houdt de ontwikkelingen van Chinese smartphones/tablets in de gaten
Haal hier de laatse MIUI Multi Language updates voor de beste ervaringen met je Xiaomi

Reviews/Hands-on:

Andere Xiaomi Topics:

Xiaomi X1 (MIUI) / MI-ONE: Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi3] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Mi-Pad] Importeren, Levertijden en Prijzen deel 1
[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)

Chinaphone topic:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Webshops

Hier zijn een aantal webshops waar Xiaomi producten te koop zijn, let er wel op dat je officiële goederen koopt. Xiaomi producten worden over het algemeen zeer snel nagemaakt.
Spemall
Ibuygou
To2c
Antelife
Pandawill
Banggood
1949deal
Etotalk
Merimobiles

Rooten:

https://xiaomifirmware.co...ized-rom-xiaomi-mi-pad-3/
Zie stap 16 van deze guide.

Om het zo interessant mogelijk houden, word extra input zeer gewaardeerd. Mocht je tips, toevoegingen of nieuwe informatie hebben, stuur mij dan een PM. Als je graag samen aan dit topic wilt werken stuur mij dan ook een PM aub.

De layout en text komt grotendeels van het Mi Pad 2 topic op tweakers met toestemming van kanem0chi.

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 06-08-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nu een 8" tablet, de volgende mag wel wat groter zijn (10 ofzo). Verder leuke specs, de prijs is ook belangrijk natuurlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb deze van het weekend ook binnen gekregen via Gearbest (besteld voor m'n ouders). Het was ff puzzelen om TWRP erop te krijgen, daarna de EU rom geflashed. Gaat als een trein. Afwerking is ook prima in orde.

Voor m'n ouders perfect, beetje internetten, facebook, candy crush, e-mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:36
Een eigen topic, goedzo!

Deze tablet is af en toe in de aanbieding met levering vanuit de EU, erg interessant dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Erg goedkoop op te pikken momenteel:

https://www.banggood.com/...UI-8-Tablet-p-1163279.htm

met code 116fec 20% korting. Inclusief PDM ben je dan EUR 187,18 kwijt. Cashbacktotaal.nl eerst en je krijgt ook nog circa 10 euro cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 21:57
Ik heb m vandaag binnen gekregen. Wauw wat een mooie tablet! Snap er alleen nog niet heel veel van. Heb momenteel de Chinese rom met daarin de Engelse taal geselecteerd. Heeft even geduurd voordat ik die Chinese taal kwijt was uit het toetsenbord, maar ik wil graag de EU rom installeren, alleen snap ik niets van alle fastboot installaties. Volgens mij zijn die allemaal om de bootloader te unlocken ook (zelfde als root?), maar dat wil ik helemaal niet. Moet straks gewoon Netflix kunnen gebruiken.
Wie is het wel gelukt en heeft niet de bootloader unlockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
De bootloader is niet gelockt bij de mipad 3. Unlocken is ook niet hetzelfde als rooten. Als je deze guide volgt moet je eruit komen:

Sla stap 16 "half" over als je niet wilt rooten, en lees de comments wat te doen na stap 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Geen idee wat er met mounten wordt bedoeld, maar ik ben deze morgen een dik uur bezig geweest en het is gelukt!
Ik kreeg alleen de ROM niet gekopieerd, dus dat heb ik met ADB sideload gedaan. Daarna rebooten en hij werd geïnstalleerd. Rebooten was met een minuut of 3 klaar denk ik en ik heb nu een Nederlandstalige ROM. Zie nog wel een boel foutjes in de vertaling trouwens. Dus misschien ook maar weer switchen naar Engels. In ieder geval heb ik nu weer een Play store, dus ik ben happy. En nu snel naar het werk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik heb nog wel een aantal vragen eigenlijk. Het is voor mij voor het eerst dat ik een Xiaomi product gebruik anders dan de powerbank.
Op mijn OnePlus One kan ik via "Instellingen -> Over de telefoon -> Systeemupdates" controleren op updates voor de telefoon. Echt met de stock ROM en nu met de EU ROM kan ik geen optie vinden om te controleren op updates. Hoe gaat dat in z'n werk bij Xiaomi producten?

Daarnaast, die EU ROM's, krijgen die nou OTA updates of moet ik elke update weer handmatig gaan toepassen middels ADB/fastboot?

Normaal gesproken hebben android devices hun eigen ROM/ROOT etc topics, maar dit topic is al zo klein dat het volgens mij wel hier terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 09:45

RUFFNECK

Poentje

In eerste instantie had ik volop interesse in deze tablet, maar het feit dat er geen sd card slot is begint toch meer en meer een punt te worden denk ik. Zijn er vergelijkbare alternatieven (spec en (community)support-wise) die dit wel hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
RUFFNECK schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:42:
In eerste instantie had ik volop interesse in deze tablet, maar het feit dat er geen sd card slot is begint toch meer en meer een punt te worden denk ik. Zijn er vergelijkbare alternatieven (spec en (community)support-wise) die dit wel hebben?
Wat doe je met een tablet dat je meer dan 64GB nodig hebt? USB-OTG een optie?
Verder is het echt een pracht tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Zit er gps op?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Er zit geen GPS op, via WIFI redelijk nauwkeurige locatiebepaling voor apps, maar voor navigatie geen geschikte tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Klopt, geen GPS ondanks dat veel sites zeggen van wel.

Ik heb zelf trouwens dit hoesje besteld:
https://www.gearbest.com/...ies/pp_623992.html?wid=21

En deze glazen schermbeschermer:
https://www.gearbest.com/...ies/pp_670295.html?wid=21

[ Voor 68% gewijzigd door Ossi op 28-08-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Ossi schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:50:
Geen idee wat er met mounten wordt bedoeld, maar ik ben deze morgen een dik uur bezig geweest en het is gelukt!
Ik kreeg alleen de ROM niet gekopieerd, dus dat heb ik met ADB sideload gedaan. Daarna rebooten en hij werd geïnstalleerd. Rebooten was met een minuut of 3 klaar denk ik en ik heb nu een Nederlandstalige ROM. Zie nog wel een boel foutjes in de vertaling trouwens. Dus misschien ook maar weer switchen naar Engels. In ieder geval heb ik nu weer een Play store, dus ik ben happy. En nu snel naar het werk :o
Ik ben wel benieuwd op welke rom je draait? Ik krijg met de laatste eu rom Playstore niet werkend nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hoezo niet werkend? Het zit in de ROM ingebakken.

Ik zal straks even kijken welke ik heb gedownload.

Oh en welke heb jij geprobeerd?

Volgens de instellingen -> over apparaat
Android versie: 7.0 NRD90M
Android beveiligingpatch niveau: 01-05-2017
MIUI versie: 8.6 by Xiaomi.eu 7.7.6 | Beta
Kernel versie: 3.18.35-00315-g107706c

Maar ik vermoed dat het jou gaat om versie 7.7.6?

Zie: https://www.androidfilehost.com/?w=search&s=Mipad3
Ik wist niet dat ik een beta versie had gedownload, maar het zij zo.

xiaomi.eu_multi_MIPAD3_7.7.6_v8-7.0.zip

Ik weet niet zeker hoe de bestandsnaam te lezen is.
Xiaomi spreekt voor zich.
EU? Niet te gebruiken in de VS? Of Afrika?
Multi? Geen idee.
MIPAD3 spreekt voor zich.
7.7.6 versienummer van de custom ROM?
v8? MIUI8? Waarom niet 8.6 vermelden?
7.0, vermoedelijk vanwege Android versie

Ik betwijfel alleen of je met deze versies systeem-updates krijgt. Daarom twijfel ik of ik naar de Global ROM moet gaan en dan maar in het Engels.

[ Voor 90% gewijzigd door Ossi op 29-08-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Playstore geeft melding: kan niet inloggen. Er is een probleem opgetreden bij de communicatie met de servers van Google. Probeer het later opnieuw. Heb op xda en miui.eu forum wel één en ander over gelezen en voorstellen uitgeprobeerd zonder gewenst resultaat.

Heb net even gekeken welke ik geflasht heb. xiaomi.eu_multi_MIPAD3_7.6.8_v8-7.0.zip

Ik zal de laatste versie eens proberen. Zal voor de zekerheid wel eerst terug gaan naar laatstse china dev rom alvorens xiaomi.eu_multi_MIPAD3_7.7.6_v8-7.0.zip te flashen.

Met deze versie krijg je geen systeem updates. Zul je zelf moeten flashen als er nieuwe build is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
hannez80 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:00:
Playstore geeft melding: kan niet inloggen. Er is een probleem opgetreden bij de communicatie met de servers van Google. Probeer het later opnieuw. Heb op xda en miui.eu forum wel één en ander over gelezen en voorstellen uitgeprobeerd zonder gewenst resultaat.

Heb net even gekeken welke ik geflasht heb. xiaomi.eu_multi_MIPAD3_7.6.8_v8-7.0.zip

Ik zal de laatste versie eens proberen. Zal voor de zekerheid wel eerst terug gaan naar laatstse china dev rom alvorens xiaomi.eu_multi_MIPAD3_7.7.6_v8-7.0.zip te flashen.

Met deze versie krijg je geen systeem updates. Zul je zelf moeten flashen als er nieuwe build is.
Met de versie die jij hebt krijg je wel updates?
Had jij misschien een stable release? Dat die wel updates krijgen en de beta versie niet? Als ik de app "updater" start, krijg ik direct een error en crasht de app.

Op deze pagina, tweede post, die je moet uitklappen staat dat de development voorlopig stil ligt. https://xiaomi.eu/community/threads/7-7-6.40698/
Extra link met uitleg: http://en.miui.com/thread-645418-1-1.html
De laatste link is een enorm lang topic. Ik hoop dat het geen begin van het eind is in ieder geval. :|
Zal m morgen eens wat meer doorspitten.

Succes met jouw update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Nee, ik kreeg ook geen updates. Bij alle eu roms zul je zelf de update moeten flashen als die uitkomt. Alhoewel ze in miui 9 de updates willen terug brengen las ik ergens op eu.miui.

Voor de mi pad 3 gaan custom roms ws niet zo'n succes worden gezien de mediatek processor. Maar daar weten anderen misschien meer over te vertellen.

Ik heb xiaomi.eu_multi_MIPAD3_7.7.6_v8-7.0 geflasht.
De Playstore werkend gekregen. Sinds vorige week draai ik een Pi-hole thuis. Die blokkeerde de verbinding naar de google servers blijkbaar. Whitelisten en toen werkte het.

• Ossi
hannez80 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:35:
Nee, ik kreeg ook geen updates. Bij alle eu roms zul je zelf de update moeten flashen als die uitkomt. Alhoewel ze in miui 9 de updates willen terug brengen las ik ergens op eu.miui.

Voor de mi pad 3 gaan custom roms ws niet zo'n succes worden gezien de mediatek processor. Maar daar weten anderen misschien meer over te vertellen.

Ik heb xiaomi.eu_multi_MIPAD3_7.7.6_v8-7.0 geflasht.
De Playstore werkend gekregen. Sinds vorige week draai ik een Pi-hole thuis. Die blokkeerde de verbinding naar de google servers blijkbaar. Whitelisten en toen werkte het.
Dus eigenlijk heb je voor niets een nieuwere versie zitten flashen? :o
Maar mooi dat het weer werkt.

Custom ROM's hoeven van mij ook niet zo, ben op zich tevreden met de Xiaomi.eu ROM, maar zou fijn zijn als ze de ontwikkeling weer oppakken.
Ossi schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:01:

Extra link met uitleg: http://en.miui.com/thread-645418-1-1.html
De laatste link is een enorm lang topic. Ik hoop dat het geen begin van het eind is in ieder geval. :|
Zal m morgen eens wat meer doorspitten.
Ik heb dat topic wat doorgebladerd, maar allemachtig wat een klote forum is dat zeg 8)7
Nul-komma-nul moderatie op onzin berichten. 200 pagina's aan "thanks" in verschillende vormen en die badges die iedereen heeft, wat een *piep*-systeem.

Niks aan nieuwswaarde kunnen vinden. Hopelijk wordt het in ieder geval snel weer opgepakt en dan met MIUI 9 op Android 7 of 8.

[ Voor 27% gewijzigd door Ossi op 31-08-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:59
Is de Mi Pad 3 ook nog in andere kleuren te kopen dan alleen dat goud?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Tiwazz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:19:
Is de Mi Pad 3 ook nog in andere kleuren te kopen dan alleen dat goud?
Nope, maar ik kan je vertellen dat het niet op goud lijkt. Eerder een soort zachte champagne kleur. Aan de voorkant van de tablet zie je er echt niets van en met een hoesje er omheen, wat de meeste mensen doen met tablets, valt het al helemaal niet meer op.

Ik hou zelf helemaal niet van de kleur van goud, maar toch maar besteld en wat de kleur betreft heb ik daar absoluut geen spijt van. Ook op andere fronten nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
De MiPad 3 is weer beschikbaar op Banggood!

Ik heb hem na heel lang twijfelen toch gekocht. Hopenlijk heb ik hem snel binnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
msnguy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:24:
De MiPad 3 is weer beschikbaar op Banggood!

Ik heb hem na heel lang twijfelen toch gekocht. Hopenlijk heb ik hem snel binnen! :D
Ik had hem 12 augustus besteld en kreeg op de 22e binnen. Ging best vlot dus :)
Veel plezier ermee! Eerst even stoeien met de juiste ROM, maar dan is het een best fijne tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Ossi schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:31:
[...]

Custom ROM's hoeven van mij ook niet zo, ben op zich tevreden met de Xiaomi.eu ROM, maar zou fijn zijn als ze de ontwikkeling weer oppakken.
Inmiddels is MIUI 9 via xiaomi.eu beschikbaar. Zelf nog niet geprobeerd overigens, ga ik zondag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Inmiddels is MIUI 9 via xiaomi.eu beschikbaar. Zelf nog niet geprobeerd overigens, ga ik zondag doen.
Hij is weer offline gehaald.
MIPAD2, MIPAD3 REUPLOADED
- fixed Updater app FC

[ Voor 16% gewijzigd door hannez80 op 08-09-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Oh nice! Zal even lezen wat het inhoudt!

*edit*
Ik word er nog niet echt wijzer van. Het is mij ook niet duidelijk hoe ik de nieuwe versie moet installeren. Iets meer uitleg op die site kan geen kwaad :P

[ Voor 67% gewijzigd door Ossi op 09-09-2017 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Ondertussen kan ik jullie vertellen dat ik over ben op MIUI 9 :)
Bestand gedownload hier:
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=213123
Met Windows verkenner in de root van de tablet gezet en daarna uitgeschakeld. Als hij uitgeschakeld is, Volume up + power-knop ingedrukt houden en als hij aangaat weer loslaten. Daar kwam ik in de bootloader menu terecht, hier was het makkelijk om de nieuwe update te selecteren en te installeren. Al met al erg vlotjes gedaan. Al mijn apps staan er nog en lijken ook nog te werken. Sterker nog, de Updater app werkt eindelijk weer ^^
Ik vermoed dat ik de volgende keer gewoon via de tablet de update kan downloaden en dan via de Updater app kan rebooten naar de bootloader.

Ik zou willen zeggen dat het hartstikke mooi is! Supergaaf! Awesome! Best ever!
Maar dat kan ik niet, want ik zie geen verschil :') :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Ossi schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:52:
Ondertussen kan ik jullie vertellen dat ik over ben op MIUI 9 :)

Ik zou willen zeggen dat het hartstikke mooi is! Supergaaf! Awesome! Best ever!
Maar dat kan ik niet, want ik zie geen verschil :') :+
Hier ook over. Grootste veranderingen lijken security patch en versienummer, niet schokkend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
knakworst schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:06:
[...]

Hier ook over. Grootste veranderingen lijken security patch en versienummer, niet schokkend dus.
Ik ben in ieder geval blij dat de ontwikkeling weer opgepakt is.

Wel nog een verbetering gevonden. Met het spel Hearthstone kreeg ik iedere keer bij de eerste keer opstarten een foutmelding. Tablet had wat issues met switchen tussen landscape en portret modus. Dat is nu opgelost. :)

*edit*
En uiteraard was het eerste wat ik kreeg, bij het starten van Hearthstone, een dikke error...
Maar ja, taak killen en nogmaals starten en het is opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door Ossi op 10-09-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik ben zelf zo'n beetje de grootste poster in dit topic, maar ik ga de vraag toch maar stellen :)

Zouden jullie deze tablet aanraden aan jullie ouders? Mijn vader is al een hele tijd op zoek naar een nieuwe tablet. Z'n huidige honkytonky tablet (niveau Kruidvat of boekenclub cadeau zeg maar) blijft maar te weinig geheugen hebben en is zoooooooooo ontzettend traag. Dus hij wil al heel lang een andere tablet.

Nu heb ik een boel uitgezocht voor hem en kwam ik eigenlijk op 3 gegadigden.

https://tweakers.net/pric...01-(2016)-wifi-zwart.html
Maar mijn vader is huiverig voor het lage hoeveelheid geheugen die deze biedt. Verder vind ik m op alle fronten minder dan de Xiaomi uit dit topic. Behalve schermgrootte. Qua prijs komt het overeen met de Xiaomi.

https://tweakers.net/pric...wifi-32gb-(2016)-wit.html
Dit vind ik wel een serieuze optie voor hem, maar eigenlijk vind ik het ook wel belachelijk duur voor wat browsen en filmpjes/foto's kijken. Scherm is natuurlijk wel een AMO-led paneel wat erg mooi is en weer een stukje groter. Maar die prijs |:(

Nadeel voor de Xiaomi is de schermgrootte en de garantie, maar ja, hoe groot is de kans dat een tablet stuk gaat binnen de garantie, zonder hem te hebben laten vallen oid? En dat valt ook niet in de garantie.
Anders nadeel en daar zit ik eigenlijk het meest mee, is het updaten. Nu met de nieuwe MIUI 9 ROM doet de updater het weer, maar wordt die daadwerkelijk gebruikt voor de beta-versies?

Ik ben zelf geneigd om hem te kopen voor mijn vader, hij heeft m zelf ook in de handen gehad en vond m mooi. Dus het kleinere scherm doet er volgens mij niet echt toe. Hoewel hij wel liever een 10 inch heeft. Vraag me gewoon af hoe jullie denken over Chinese tablets voor niet-Tweakers? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Mijn Mi Pad is onderweg oOo, kijken hoe het gaat bevallen. Ik ben een tablet gebruiker van het eerste uur, weet nog goed hoe ik uitgelachen werd om de iPad 1 'je kan er geeneens DVDtjes mee branden of Warez mee downloaden, etc :/

De Mi Pad is nu besteld als vervanger van mijn iPad Mini en een Onda, de iPad is te sloom geworden en de Onda was een miskoop.

Omdat ik qua chinese merken op dit moment alleen nog vertrouwen heb in Xiaomi, ik type dit op een Kenzo en de Mi Max, Note 4G en Redmi 2 hebben mij nooit in de steek gelaten. Een hele andere ervaring bij de telefoons en tablets van Cube, THL, Onda, Infocus, ZTE en Jiayu daar heb ik standard ellende mee gehad vaak met de hardware en sowieso altijd met de software.

Vroeger vond ik het niet erg om custon ROMS te flashen via obscure tools met de hulp van Russische of Israëlische handleidingen. Echt de uren en het eindeloos gevloek dat het me soms heeft gekost.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Ossi schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:31:
Nu met de nieuwe MIUI 9 ROM doet de updater het weer, maar wordt die daadwerkelijk gebruikt voor de beta-versies?

Ik ben zelf geneigd om hem te kopen voor mijn vader, hij heeft m zelf ook in de handen gehad en vond m mooi. Dus het kleinere scherm doet er volgens mij niet echt toe. Hoewel hij wel liever een 10 inch heeft. Vraag me gewoon af hoe jullie denken over Chinese tablets voor niet-Tweakers? :)
Als je doelt op de EU versie blijft de updater gewoon werken. Als 7,9" geen probleem is zou ik gewoon voor de mipad 3 gaan. Altijd beter dan de kruidvat tablet, superlange ondersteuning, en kwalitatief goede hardware. Ik ben er heel blij mee, en ik zie niet in waarom mijn ouders dat niet zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
knakworst schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:39:
[...]

Als je doelt op de EU versie blijft de updater gewoon werken. Als 7,9" geen probleem is zou ik gewoon voor de mipad 3 gaan. Altijd beter dan de kruidvat tablet, superlange ondersteuning, en kwalitatief goede hardware. Ik ben er heel blij mee, en ik zie niet in waarom mijn ouders dat niet zouden zijn.
Ja ondertussen was er al een nieuwe Mi Pad 3 naar mij onderweg. Ik vind mijne erg fijn werken, lekker vlot.
Opnieuw weer de ellende door voor unlocken bootloader en installeren van een Xiaomi.eu ROM, maar denk dat mijn vader er erg tevreden mee gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Ossi schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:47:
[...]

Ja ondertussen was er al een nieuwe Mi Pad 3 naar mij onderweg. Ik vind mijne erg fijn werken, lekker vlot.
Opnieuw weer de ellende door voor unlocken bootloader en installeren van een Xiaomi.eu ROM, maar denk dat mijn vader er erg tevreden mee gaat zijn.
De bootloader is niet locked. Je moet wel TWRP installeren, heel makkelijk.

Hier een guide die je kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
knakworst schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:56:
[...]

De bootloader is niet locked. Je moet wel TWRP installeren, heel makkelijk.

Hier een guide die je kan volgen.
Het is mijn tweede Mi Pad 3, ik kom er wel uit uiteindelijk :P
En inderdaad, die guide heb ik grotendeels gevolgd.

[ Voor 6% gewijzigd door Ossi op 15-09-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
WTF:
CHANGELOG 7.9.14
Optimization - Updated Peach blossom and Asphalt themes (09-13)
Optimization - Added Music widgets
Optimization - Added Single button mode settings
Optimization - Faster changelog animations
Fix - Fixed dialog button width on large screen devices
Fix - Fixed menu position on extra large and 720p devices
Fix - Fixed navbar on MiMIX and MiMIX2 New - Cancel download button OTA will be pushed at evening GMT as usual..
We decided to EOL MiPAD2 and MiPAD3
Added support for MINote3 and MiMIX2 Added Belorussian translation (thanks to miui.su)
EOL voor de Mi Pad 2 en 3? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Hmm dat is wel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Heel naar, ik krijg er een groot miskoop-gevoel van en daar betrek ik mijn vader nu ook bij :(
Het blijft natuurlijk een externe partij, maar dit is wel heeeeel kort. Apparaat is amper een half jaar oud.
ROM's worden voldoende gedownload volgens mij.
Sorry guys, we have no more free time to take care of tablets and debug them.. currently we spend more than 11 hours (nonstop) on building 35 devices every week... and more phones will come soon... tablets doesn't get new functions or android base updates at all... lets call them "Experiments" from Xiaomi side.. Tegra, Intel, MTK SoC... Tablets are primary for consume Internet and play games.. what else do you need there to do..? They didnt receive any new features for ages.. Dont worry, they will not explode if you stay on one ROM version.. or move to any other roms.. Good luck.. Peace..
Nu kan ik zonder nieuwe functionaliteiten prima leven, want ik erger vind is dat je dan ook geen security updates meer krijgt.

[ Voor 48% gewijzigd door Ossi op 15-09-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WippertNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07 17:23
EOL voor de mipad 2 en mipad 3... hmmmm End-Of-Life..?!? Dat betekent dat ze hem niet verder updaten ofzo en er mee gaan stoppen..?!? Ik stond op het punt om een Mipad 3 te gaan bestellen, nu maar links laten liggen..?!?

@Ossi en @knakworst , wat raden jullie mij nu aan, alsnog kopen of nu verder kijken dan mn neus lang is..?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
WippertNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:02:
EOL voor de mipad 2 en mipad 3... hmmmm End-Of-Life..?!? Dat betekent dat ze hem niet verder updaten ofzo en er mee gaan stoppen..?!? Ik stond op het punt om een Mipad 3 te gaan bestellen, nu maar links laten liggen..?!?

@Ossi en @knakworst , wat raden jullie mij nu aan, alsnog kopen of nu verder kijken dan mn neus lang is..?!?
Ja goede vraag. Persoonlijk zou ik verder kijken als ik jou was.
Maar er is niet echt een goed alternatief in dit segment imho. Je gaat al gauw naar de Samsung Galaxy Tab S2, maar die is direct 2x zo duur. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WippertNL
Ossi schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:36:
[...]

Ja goede vraag. Persoonlijk zou ik verder kijken als ik jou was.
Maar er is niet echt een goed alternatief in dit segment imho. Je gaat al gauw naar de Samsung Galaxy Tab S2, maar die is direct 2x zo duur. :-(
@Ossi
Zou dit http://aldi.medion.com/md....coop.md60660.anl.hp_txtl iets zijn als huis-tuin-keuken-tablet voor mijn vrouw. Kan hem via marktplaats en Tweakers vinden voor €135..?!? Ook nog eens een stuk goedkoper dan de Mi Pad 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
WippertNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:11:
[...]

@Ossi
Zou dit http://aldi.medion.com/md....coop.md60660.anl.hp_txtl iets zijn als huis-tuin-keuken-tablet voor mijn vrouw. Kan hem via marktplaats en Tweakers vinden voor €135..?!? Ook nog eens een stuk goedkoper dan de Mi Pad 3...
Daarvoor zul je echt een ander topic moeten openen. Gaat te ver off-topic hier. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WippertNL
hahaha ja oke... ondertussen al gehaald, en ze is er blij mee. Android 7 en 2Gb werk en 32Gb intern geheugen. Toch bedankt voor je reactie @Ossi

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Mijn Mi Pad is paar dagen terug gearriveerd, hardware voelt degelijk aan, met de software heb ik toch moeten stoeien. Ik had de versie besteld met de stock China stable ROM, deze heb direct vervangen voor de dev versie. Maar ik kreeg het niet voor elkaar om GAPPS probleemloos te draaien, ik had de vervelende Google Play Services error. en kreeg deze op geen manier weg. Ook werkte de Wi-Fi voor geen meter.

Daarom vanavond MultiROM erop gezet, op het ontbreken van de nederlandse taal na is dit een erg gelikte ROM die OTA geupdate kan worden. Tot nu toe werkt alles wat ik heb kunnen testen, de playstore, Netflix downloads, Wi-Fi en Root.
Xiaomi.eu is voor mij vertrouwd vanwege al de telefoons die ik hiermee heb gebruikt, maar ik denk dat jullie van de MultiROM heel vrolijk gaan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Deacon op 29-09-2017 07:06 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Er zijn eigenlijk twee alternatieven, miui.it en multirom.me

Beide hebben de Engelse taal, niet de Nederlandse. miui.it kan over de laatste xiaomi.eu en als je dan niet de taal verandert behoud je de Nederlandse (voorlopig?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Deacon schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:01:
Mijn Mi Pad is paar dagen terug gearriveerd, hardware voelt degelijk aan, met de software heb ik toch moeten stoeien. Ik had de versie besteld met de stock China stable ROM, deze heb direct vervangen voor de dev versie. Maar ik kreeg het niet voor elkaar om GAPPS probleemloos te draaien, ik had de vervelende Google Play Services error. en kreeg deze op geen manier weg. Ook werkte de Wi-Fi voor geen meter.

Daarom vanavond MultiROM erop gezet, op het ontbreken van de nederlandse taal na is dit een erg gelikte ROM die OTA geupdate kan worden. Tot nu toe werkt alles wat ik heb kunnen testen, de playstore, Netflix downloads, Wi-Fi en Root.
Xiaomi.eu is voor mij vertrouwd vanwege al de telefoons die ik hiermee heb gebruikt, maar ik denk dat jullie van de MultiROM heel vrolijk gaan worden.
Bedankt voor het uittesten! Was er wel benieuwd naar eigenlijk, maar de site is nogal op Cyrillische landen gericht, dus ik kon er niet zoveel mee :P
knakworst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:07:
Er zijn eigenlijk twee alternatieven, miui.it en multirom.me

Beide hebben de Engelse taal, niet de Nederlandse. miui.it kan over de laatste xiaomi.eu en als je dan niet de taal verandert behoud je de Nederlandse (voorlopig?).
Zouden ze bij multirom of miui.it ook interesse hebben in de Nederlandse vertaling? ^^
Geven we die vanuit xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Ik denk niet dat vanuit de Italiaanse community er veel interesse is :)
Maar van de andere kant, we zouden een actie kunnen starten om te kijken of ze bereid zijn voor de mi pads meerdere talen te integreren. Levert hun meer bezoekers = reclame inkomsten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
knakworst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:47:
Ik denk niet dat vanuit de Italiaanse community er veel interesse is :)
Maar van de andere kant, we zouden een actie kunnen starten om te kijken of ze bereid zijn voor de mi pads meerdere talen te integreren. Levert hun meer bezoekers = reclame inkomsten op.
Ja toch? :)
Hetzelfde geldt voor MultiROM natuurlijk.

Ik weet niet goed wat de verschillen moeten zijn tussen die 2 eigenlijk.
Volgens mij maken ze beiden gebruik van de officiële ROM's die ze aanpassen en dan ter download aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-07 21:43
*knip*. Het vragen om promo codes is niet toegestaan.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 13-10-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Inmiddels een miui.it ROM dirty eroverheen geinstalleerd via TWRP. Gedeelte blijft in Nederlands en verder gedeeltelijk Engels. Alles werkt prima. Goede manier dus om up-to-date te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• otter-tweakers
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 22:51
Klinkt goed. Kom je van de xiaomi.eu versie?

Die versie bevalt me nog goed, maar ik wil graag naar een versie die updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Ik heb nog geen klacht van Apple ontvangen O-)
otter-tweakers schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:16:
Klinkt goed. Kom je van de xiaomi.eu versie?
Beetje laat maar inderdaad EU versie.

[ Voor 21% gewijzigd door knakworst op 06-12-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3N8
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06 11:22
knakworst schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:55:
Inmiddels een miui.it ROM dirty eroverheen geinstalleerd via TWRP. Gedeelte blijft in Nederlands en verder gedeeltelijk Engels. Alles werkt prima. Goede manier dus om up-to-date te blijven.
Ondersteunt de miui.it rom Nederlands? Ik dacht dat hij alleen Italiaans ondersteunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
K3N8 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:16:
[...]

Ondersteunt de miui.it rom Nederlands? Ik dacht dat hij alleen Italiaans ondersteunde.
Op het moment dat je de .EU op Nederlands hebt, en vervolgens een .IT eroverheen zet, blijft het redelijk in het Nederlands hangen. Week voor week wordt er wel steeds meer Engels. Engels zit ook in de .it. Uiteindelijk heb ik liever een tablet met de meest recente security patches dan een tablet volledig in Nederlands met oude patch.

[ Voor 16% gewijzigd door knakworst op 18-12-2017 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:46
Ik kwam dit topic gisteren tegen en heb vandaag met behulp van links hier vandaag eindelijk mijn mipad 3 ge-updated naar een eu rom, met deze tutorial. Playstore werkt eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
eggda schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:51:
Ik kwam dit topic gisteren tegen en heb vandaag met behulp van links hier vandaag eindelijk mijn mipad 3 ge-updated naar een eu rom, met deze tutorial. Playstore werkt eindelijk :)
Hoe lang heb je met een praktisch onwerkbare tablet gezeten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Laatst online: 11:46
Ossi schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:44:
Hoe lang heb je met een praktisch onwerkbare tablet gezeten? :o
Ik heb de tablet zo'n 6-9 maanden denk ik. Ik had eerder via USB de app apkpure erop gezet, daarmee kon ik de meeste apps die ik wilde er ook opzetten, maar dat werkte de laatste tijd ook niet echt meer lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
eggda schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:23:
[...]

Ik heb de tablet zo'n 6-9 maanden denk ik. Ik had eerder via USB de app apkpure erop gezet, daarmee kon ik de meeste apps die ik wilde er ook opzetten, maar dat werkte de laatste tijd ook niet echt meer lekker
Haha, nou welkom bij de club dan maar. Helaas is de club een beetje dood ivm het stoppen van updates via de eu-developers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Als partner hebben ze Gearbest? Krijg je dan van die gare China-shops rom's? Het zegt mij niets in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hannez80
Had er ook nog niet eerder van gehoord. Kwam het tegen op redmi 4x topic. Blijkt er al wel een poos te zijn en meesten zijn er tevreden over. Omdat miui.eu rom voor mipad 3 eol is vraag ik me af of deze wel ondersteund wordt / blijft. Misschien ga ik het binnenkort wel eens proberen.

Het grote MIUI custom-ROM-topic

[Xiaomi Redmi 4X] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
hannez80 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:56:
Had er ook nog niet eerder van gehoord. Kwam het tegen op redmi 4x topic. Blijkt er al wel een poos te zijn en meesten zijn er tevreden over. Omdat miui.eu rom voor mipad 3 eol is vraag ik me af of deze wel ondersteund wordt / blijft. Misschien ga ik het binnenkort wel eens proberen.

Ik hoor graag hoe het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
hannez80 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:56:

Ben benieuwd of er Nederlands in zit. Je hebt ook miui.it maar die heeft alleen Italiaans en Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Heb Mi-globe 8.2.1 nu zo'n 2 weken draaien met root, bevalt prima. Niets geks tegen gekomen.
Geen Nederlands taal helaas, maar dat wisten we eigenlijk al wel.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ev2mth.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 16:40
Waar verkopen ze 'm nog? Ik wil 'm kopen maar deze is nergens meer te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
BliXem schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:19:
Waar verkopen ze 'm nog? Ik wil 'm kopen maar deze is nergens meer te verkrijgen?
Als hij op de standaard Chinese webshops niet meer staat, dan zal ie wel end of life zijn ben ik bang... Check banggood/gearbest/geekbuying/dealextreme eens :)
hannez80 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:03:
Heb Mi-globe 8.2.1 nu zo'n 2 weken draaien met root, bevalt prima. Niets geks tegen gekomen.
Geen Nederlands taal helaas, maar dat wisten we eigenlijk al wel.
[afbeelding]
Ik heb een paar dagen geleden de overstap gemaakt naar mi-globe. Werkt prima inderdaad. Beveiliging weer up-to-date naar begin maart 2018. Zal waarschijnlijk binnenkort ook de tablet van mijn vader omzetten. Geeft mij toch een wat rustiger gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
BliXem schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:19:
Alleen hier https://nl.aliexpress.com...earchText=xiaomi+mipad+3+ nog te vinden.

Referral links zijn niet toegestaan.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 09-04-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Topper! Ik heb nu een Mi pad 3 besteld. Al heb ik het gevoel dat er deze maand een nieuwe Mi pad 4 zal uitkomen...
Wel duur, ik dacht dat de mi pad 3 rond de 250 dollar zat?

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 09-04-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
BliXem schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:13:
[...]

Topper! Ik heb nu een Mi pad 3 besteld. Al heb ik het gevoel dat er deze maand een nieuwe Mi pad 4 zal uitkomen...
Wel duur, ik dacht dat de mi pad 3 rond de 250 dollar zat?
Zeker prijzig, en grote kans op naheffing via aliexpress. Ik heb de mijne voor 188 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ossi schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:17:
[...]

Zeker prijzig, en grote kans op naheffing via aliexpress. Ik heb de mijne voor 188 euro.
We gaan het zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ik denk dat ik 'm toch ga cancelen, de Mi pad 4 komt er ook aan:

Xiaomi Mi Pad 4 Expected to be launched on Apr 24, 2018...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
BliXem schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:26:

Lijkt mij de juiste keuze, maar vergeet niet, je moet eerst wachten tot er een custom rom voor komt. Met de Chinese rom kun je namelijk niets. Ja Engels is mogelijk als taal, maar geen Google services. Dus de kans is groot dat je nog twee maanden extra moet wachten voor een werkbaar product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ossi schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:35:
[...]

Lijkt mij de juiste keuze, maar vergeet niet, je moet eerst wachten tot er een custom rom voor komt. Met de Chinese rom kun je namelijk niets. Ja Engels is mogelijk als taal, maar geen Google services. Dus de kans is groot dat je nog twee maanden extra moet wachten voor een werkbaar product.
Je kunt Google services ook niet installeren via apkmirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
BliXem schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:04:
[...]

Je kunt Google services ook niet installeren via apkmirror?
Nope, ze werken niet. Ze moeten geflasht worden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Nou, voor die 250 euro minder wil ik nog wel even wachten ;)

Update: toch maar gewoon door laten gaan. Wil er nu een, en wil zeker zijn dat ik deze direct kan gebruiken zonder 2 maanden te wachten. Erg wispelturig he? O-)

[ Voor 57% gewijzigd door BliXem op 05-04-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Is dit ook iets?

https://www.alibaba.com/p...724838.1.2.12b0421ev9oxjr

Hier zijn ze goedkoper dan op Aliexpress.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 09-04-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Zou dezelfde tablet moeten zijn, dus als hij daadwerkelijk op voorraad is, dan zou ik dat voor gaan. Stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hannez80
Ik heb vorig jaar september €190 betaald. Echt geen geld voor de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ossi schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:16:
[...]

Zou dezelfde tablet moeten zijn, dus als hij daadwerkelijk op voorraad is, dan zou ik dat voor gaan. Stuk goedkoper.
Staan gewoon op Alibaba, ondanks dat er staat dat ze op stock zijn is dat dus niet waar... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

BliXem schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:26:

In dat geval wacht ik ook nog even. Vond het al zo raar dat ik de 3 zo moeilijk kon vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Anoniem: 613510 schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:04:
[...]

In dat geval wacht ik ook nog even. Vond het al zo raar dat ik de 3 zo moeilijk kon vinden...
Heb 'm toch maar gekocht. Het is een gerucht dat die op 24 april wordt aangekondigd. Niemand is er zeker van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Er lijkt dus toch een Xiaomi Mi Pad 4 aan te gaan komen :)
De 3 bevalt mij nog uitstekend, dus ik verwacht niet te gaan upgraden.

https://www.gsmarena.com/...4_incoming-news-31684.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Wonkbonko schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:23:
Ik heb zelf al jaren lang de Mi Pad twee en deze bevalt zeer goed, echter één min puntje. Ik kan op NETFLIX series niet offline bekijken/downloaden online.

Kan dit bij de Pad 2 of 3 wel of heeft er iemand tips?
Ligt meestal aan root of integrity check die een false teruggeeft. Heb je root?
Integrity kan ook "tampered" als resultaat terug geven. Dat kun je controleren met dit commando: fastboot oem device-info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Laatst online: 07-11-2024
Ossi schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:57:
[...]

Ligt meestal aan root of integrity check die een false teruggeeft. Heb je root?
Integrity kan ook "tampered" als resultaat terug geven. Dat kun je controleren met dit commando: fastboot oem device-info
Ik heb uberhaubt niet de optie om te downloaden binnen Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Wonkbonko schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

Ik heb uberhaubt niet de optie om te downloaden binnen Netflix.
Ja, dat zei je al :)

Maar daar is een reden voor en met mijn suggesties kun je bepalen of het daar aan ligt ;)
Deze functie was op mijn OnePlus One ook uitgeschakeld, totdat ik de tamper-flags goed wist te krijgen en opeens was de functie beschikbaar. Dus bij het starten van Netflix wordt er een controle gedaan of er gerommeld is met jouw device, zo ja, dan krijg je die optie niet. Fix je het probleem, dan wordt het wel weer mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Laatst online: 07-11-2024
Ossi schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

Ja, dat zei je al :)

Maar daar is een reden voor en met mijn suggesties kun je bepalen of het daar aan ligt ;)
Deze functie was op mijn OnePlus One ook uitgeschakeld, totdat ik de tamper-flags goed wist te krijgen en opeens was de functie beschikbaar. Dus bij het starten van Netflix wordt er een controle gedaan of er gerommeld is met jouw device, zo ja, dan krijg je die optie niet. Fix je het probleem, dan wordt het wel weer mogelijk. :)
Ahaah, nou bedankt voor het meedenken maar ik heb niks zelf qua systeem software aangepast op de pad. Gewoon MIUI 9.6 en andriod 5.1 LMY47I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
@knakworst, wat denk jij? Misschien dit topic maar uitbreiden met de Xiaomi mi pad 4? Jij bent de ts, dus wil het wel even weten voordat ik een modje aan schiet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Ossi schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:17:
@knakworst, wat denk jij? Misschien dit topic maar uitbreiden met de Xiaomi mi pad 4? Jij bent de ts, dus wil het wel even weten voordat ik een modje aan schiet. :)
De 3 is al tijden niet meer leverbaar. Ik denk als ik tijd heb dat ik een nieuwe maak voor de 4 (plus).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een Mi Pad 4 topic aangemaakt, dus daar kunnen we vanaf nu verder: [Xiaomi Mi Pad 4-Serie] Ervaringen & Discussie.
Pagina: 1