You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."
Ik vind muziek wel prettig als ik naar de Eiffel rijd of naar huis rijd over de snelweg. Als ik een route rijd, gaat de muziek uit.Rick-Jan schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:30:
Ik heb ook helemaal geen behoefte aan muziek tijdens het motorrijden. Geluid van de motor is al leuk zat en heb toch het idee dat je meer afgesloten wordt van de rest van het verkeer. Juist bij het motorrijden wil ik 100% focus hebben.
Meestal staat in de handleiding van de motor welke instellingen een fabrikant aanbeveelt.Waywaith schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:39:
Heeft iemand ervaring met de BWM F650 GS (2001) en dan het instellen van de voorveer? Aan de rechterkant van de motor zit een draai knop. Ik kan alleen niet goed vinden (al aardig wat fora afgegaan) wat het beste is om in te stellen? Afgelopen dinsdag had ik het gevoel dat mijn voorwiel aardig werd weggeblazen van de weg. Misschien dat dat voorveerring niet op mijn gewicht (85 met motorkleding) is ingesteld?
Kan ik me goed voorstellen! Ik zit meer te denken aan geluid van navigatie, en eventueel intercom zodat ik ook normaal kan communiceren wanneer ik met anderen rij.Vrijdag schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:28:
@FragFrog gek genoeg is motorrijden mijn énige bezigheid dat ik geen muziek op heb staan. Soms neurie ik wat maar heb verder helemaal geen behoefte aan muziek. Rijden maakt me zen genoeg denk ik
Ik heb hetzelfde probleem als @Frans92, dat mijn helm geen uitsparingen heeft voor speakers en als ik zo'n setje aan de binnenkant van m'n helm plak wordt het al snel onprettig. Ook al eens in-ears geprobeerd, maar die zitten ook niet bepaald comfortabel als je ze een uur inhebt in een strakke motorhelm. Zal eens gaan kijken naar een helm waar in elk geval de uitsparingen in zitten.
Anoniem: 249002
Hier een review: http://motormate.nl/reviews/technische-cursus-knmv/
Cursus info hier: http://www.knmv.nl/opleid...d-KNMV/Technische-Cursus/
Bij evenementen van dealers (bijv. Hans van Wijk in Z'meer) staat vaak iemand van Hyperpro (of gerelateerde bedrijven). Hier heb ik het eens aan gevraagd en toen hebben ze hem meteen beter voor mij afgesteld. Dit doen ze meteen ter plekke en kost geen geld. Scheelde voor mij echt heel erg veel.Waywaith schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:39:
Heeft iemand ervaring met de BWM F650 GS (2001) en dan het instellen van de voorveer? Aan de rechterkant van de motor zit een draai knop. Ik kan alleen niet goed vinden (al aardig wat fora afgegaan) wat het beste is om in te stellen? Afgelopen dinsdag had ik het gevoel dat mijn voorwiel aardig werd weggeblazen van de weg. Misschien dat dat voorveerring niet op mijn gewicht (85 met motorkleding) is ingesteld?
Heb geen boekje bijgekregen. Ben ook de derde eigenaar.Thoit schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:43:
[...]
Meestal staat in de handleiding van de motor welke instellingen een fabrikant aanbeveelt.
Online pdf kan ik ook niet vinden...
Misschien moet ik die gasten anders ff mailen...aidanl schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:48:
[...]
Bij evenementen van dealers (bijv. Hans van Wijk in Z'meer) staat vaak iemand van Hyperpro (of gerelateerde bedrijven). Hier heb ik het eens aan gevraagd en toen hebben ze hem meteen beter voor mij afgesteld. Dit doen ze meteen ter plekke en kost geen geld. Scheelde voor mij echt heel erg veel.
Bedoel je niet de achterveer? Ik heb een 2003 F650GS gereden, kan me niet herinneren dat die instelbare voorvering had. Zo'n knop aan de zijkant is normaal ook voor de voorspanning van de achter-schokdemper, voorvering gaat met kleine schroefjes onder-en bovenaan de vorkpoten.Waywaith schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:39:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zoveel kennis heb ik dus van de motorChakotay schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:03:
[...]
Bedoel je niet de achterveer? Ik heb een 2003 F650GS gereden, kan me niet herinneren dat die instelbare voorvering had. Zo'n knop aan de zijkant is normaal ook voor de voorspanning van de achter-schokdemper, voorvering gaat met kleine schroefjes onder-en bovenaan de vorkpoten.
Je kan eventueel ook een keer bij ze langs rijden als je toch een ritje gaat doen. Het beste is wel om even van tevoren te bellen zodat je zeker weet dat ze tijd voor je hebben.Waywaith schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:35:
[...]
Heb geen boekje bijgekregen. Ben ook de derde eigenaar.
Online pdf kan ik ook niet vinden...
[...]
Misschien moet ik die gasten anders ff mailen...
Kom je zelf ook uit die buurt? Hoor goede verhalen over de zondag ritten van pols, weleens aan meegedaan?Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:46:
Gisteren begonnen met de "Technische Cursus" van de KNMV. Echt een super avond gehad bij Pols Motoren te Waalwijk, ik kan deze cursus dan ook iedereen aanraden.
Vind het een fijne zaak al is het soms wat geluk hebben met het personeel.
Ik woon in de gemeente Dongen dus bij Pols om de hoek. Aan de zondag ritten van Pols heb ik nooit meegedaan.erik23 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:13:
[...]
Kom je zelf ook uit die buurt? Hoor goede verhalen over de zondag ritten van pols, weleens aan meegedaan?
Vind het een fijne zaak al is het soms wat geluk hebben met het personeel.
Tijdens de cursus ben ik redelijk onder de indruk geraakt van de kennis en kunde van de medewerkers van Pols en ook over de bedrijfsvoering. Collega van me heeft ook jarenlang een motor daar in onderhoud gehad en was erg tevreden over ze met een kanttekening, ze zijn beslist niet goedkoop.
M'n teller gaf ineens 140 aan (die sensor zit dus op het achterwiel
Toch iedere keer weer licht schrikken. Zo agressief gaf ik geen gas, en ik reed in z'n zes (~3,8K RPM van de 12K)...
Wel mooi dat de auto achter me daarna ineens wél afstand hield.
[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 27-10-2017 17:28 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Ik hoop dat je er niet te veel voor hebt betaald en dat ze passen. Deze shop heeft ze niet allebei op voorraad maar zijn 18 euro voor het plastic:Chakotay schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:31:
Yay, mijn handkappen zijn binnenEen van de laatste originele setjes die ik nog kon vinden voor de Caponord, ze stonden te koop als handkappen voor een Moto Guzzi Stelvio. Komt allemaal uit dezelfde fabriek, en op de onderdelenzakjes staat ook gewoon Aprilia. Dit weekend eens monteren, hopelijk is er minder grof geweld voor nodig dan de valbeugels eerder dit jaar
Ook nog een mooie kmstand gehaald net:
[afbeelding]
https://www.motosparepart...uur_en_schakelaars_20089/
De ntx handkappen zijn deze en 38 euro:
https://www.motosparepart...speciale_onderdelen_8790/
Persoonlijk goede ervaringen met deze shop voor de NTX
Ik heb dit tooltje: http://www.mlmparts.com/nl/ketting-klink-apparaat.html
Lijkt me wel dat het zou moeten werken, doe ik iets fout? Nog meer kracht op t inbusje zetten? Vorige ketting had ik blijkbaar niet goed geklonken, die kwam eraf op de snelweg. Rubberspoor is nog zichtbaar op de A4

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb de motion pro pbr die erg fijn werkt. Kan vandaag of morgen wel langsrijden (woon in Zoetermeer, jij Rijswijk?)noes schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:31:
Heeft iemand hier een tooltje voor het klinken van een ketting (die ik morgen lenen kan)? Ik heb er een gekocht, maar lijkt niet te werken icm de sluitschakel die ik heb. Deze heeft geen holle pennen, maar alleen het uiteinde is hol (laatste 2mm ongeveer).
Ik heb dit tooltje: http://www.mlmparts.com/nl/ketting-klink-apparaat.html
Lijkt me wel dat het zou moeten werken, doe ik iets fout? Nog meer kracht op t inbusje zetten? Vorige ketting had ik blijkbaar niet goed geklonken, die kwam eraf op de snelweg. Rubberspoor is nog zichtbaar op de A4wil het nu dus 100% goed hebben.
Zelf kom ik uit kaatsheuvel dus dat is ook in de buurt. Heb er tot nog toe alleen accesoires en onderdelen gehaald. Er zit inderdaad genoeg kennis in die zaak, zeker met betrekking tot oude Honda's.Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:21:
[...]
Ik woon in de gemeente Dongen dus bij Pols om de hoek. Aan de zondag ritten van Pols heb ik nooit meegedaan.
Tijdens de cursus ben ik redelijk onder de indruk geraakt van de kennis en kunde van de medewerkers van Pols en ook over de bedrijfsvoering. Collega van me heeft ook jarenlang een motor daar in onderhoud gehad en was erg tevreden over ze met een kanttekening, ze zijn beslist niet goedkoop.
Ik vind de q3 echt zwaar klote. Om de paar minuten krijg ik een onderbreking terwijl hij wel doorspeelt pp mn telefoon. Verder vind ik dat de muziek te zacht is. Op max geluid bij >80km/u hoor ik het nauwelijks. En de grootste minpunt is dat je de q3 alleen met andere cardo intercoms kan pairen.Leviathius schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:58:
[...]
Osiris noemde het hierboven ook al, maar ook bij mijn helm zitten er ronde uitsparingen in het piepschuim waar plek genoeg is voor van die plak speakers van intercom setjes. Heb zelf de Scorpion EXO-510 Air in combinatie met de Scala Rider Q3 en werkt ideaal. 's Ochtends bluetooth op telefoon aan, Scala aan, "Telefoon verbonden", *drukt op play knop en gaat al feestend in zijn helm naar het werk toe*.
ps. Ook heb ik nog van die MotoSafe oordopjes erbij in (de lichte demping) en daardoor klinkt de muziek nog beter om een of andere reden. Denk dat het komt doordat de wat hogere tonen gefilterd worden, waardoor de bass beter doorkomt. Aghja, ik vind het prima rijden zo.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
1x raden waarom ik bij wat vochtig en koud weer heeeeeel erg rustig op 't gas ga, vooral als ik niet recht rij..CodeCaster schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:24:
Toen ik vanmorgen op de A12 wat gas bij gaf om van 90 naar 110 (op de teller hè) te versnellen omdat m'n voorganger een baan naar rechts opschoof, brak m'n achterwiel weer eens uit op het koude, natte wegdek.
M'n teller gaf ineens 140 aan (die sensor zit dus op het achterwiel) en ik maakte een mooie slinger, uiteraard ging ik na langzaam het gas te hebben dichtgedraaid weer netjes rechtdoor.
Toch iedere keer weer licht schrikken. Zo agressief gaf ik geen gas, en ik reed in z'n zes (~3,8K RPM van de 12K)...

Is me nu al 2x overkomen dat m'n ZZR iets teveel power had t.o.v. de wiel/wegdek-combinatie. En dat terwijl de Pilot Road 4s daar toch best goed in zouden moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 28-10-2017 17:26 ]
Ja dat zou super zijn! Idd Rijswijk, bij de Binckhorst om de hoek, dus goed bereikbaar. Komt morgen uit? Enne.. houd je van speciaalbiertjes? Dan zet ik wat klaarGBTW schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:50:
[...]
Ik heb de motion pro pbr die erg fijn werkt. Kan vandaag of morgen wel langsrijden (woon in Zoetermeer, jij Rijswijk?)
Ja is goed, zeg maar per PB hoe laatnoes schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:17:
[...]
Ja dat zou super zijn! Idd Rijswijk, bij de Binckhorst om de hoek, dus goed bereikbaar. Komt morgen uit? Enne.. houd je van speciaalbiertjes? Dan zet ik wat klaar
Vind hem opzich wel meevallen hoor. Het koppelen kan wel met andere intercoms, maar is lastig. Dat de muziek soms voor een tweetal seconden wegvalt heb ik ook, maar dat komt bij mij doordat ik dan een berichtje binnen krijg en mijn telefoon dus de muziek onderbreekt om een geluidje te maken.Hamza schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:18:
[...]
Ik vind de q3 echt zwaar klote. Om de paar minuten krijg ik een onderbreking terwijl hij wel doorspeelt pp mn telefoon. Verder vind ik dat de muziek te zacht is. Op max geluid bij >80km/u hoor ik het nauwelijks. En de grootste minpunt is dat je de q3 alleen met andere cardo intercoms kan pairen.
Volume ben ik meer dan tevreden over eigenlijk. Met oordopjes in, 130km/u én muziek aan hoef ik de muziek nog geeneens op zijn hardst te zetten. Laat staan als ik geen dopjes in heb.
Kan me dus deels vinden in je klachten
Bt21 is inderdaad antiek, meuk.Maegrim schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:34:
Tijd om die Bridgestone BT21s eraf te gooien, haal maar een setje pilot road 4
Tegenwoordig zit je al bij de S21 Evo's geloof ik al.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zitten nu ook voor- en achter angel GT's dus ben benieuwd hoe die presteren tov de pilot road 4 die ik eerst had.
Vraag me ook af waarom ze m'n vorkpoten na het vervangen van het balhoofdlager zo ver hebben doorgestoken, eerst zaten ze gelijk met de kroonplaat:

[ Voor 25% gewijzigd door ShininNL op 29-10-2017 10:22 ]
Bij mij was 't de BT-014 welke me deed besluiten nóóit meer een Bridgestone band te willen. Op m'n MT-10 lagen af fabriek echter S20-R banden dus die heb ik toch maar weer eens een kans gegeven en de achterband heeft zich gedurende 5000 Km's gewoon perfect gedragen. Voorbandje ligt er nog tot volle tevredenheid op en achter is het inmiddels een S21-R.Joopieboy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:03:
Hebben ik en @wimmel_1 goeie herinneringen mee. Ik heb er iig mee een motor mee afgeschreven.De BT023 was minder gevaarlijk maar ook niet echt dat je zegt super goed met regen.
Tegenwoordig zit je al bij de S21 Evo's geloof ik al.
Met 10 á 11K Km's ga ik maar weer eens kijken voor een volledig nieuwe set en ik sluit nú niet uit dat het alsnog weer Bridgestone's worden, ook al ben ik nog steeds heel erg gecharmeerd van de Continental Sport Attack serie.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hey, bij mij hebben ze laatst ook de vacuums weer gesynchroniseerd. Maakt groot verschil idd.ShininNL schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:19:
Gisteren de ZZR eindelijk weer opgehaald na een prijzige grote beurt. Wat een verschil nu de gaskleppen weer zijn gesynchroniseerd qua gasrespons en motorgeluid. Het "rauwige" is eraf en hij is nu weer soepel, volgens mij is dat nog nooit gebeurt in de afgelopen 30.000km.
Waren jouw remschijven óók krom?
Nee hij zei wel dat volgend jaar de schijven wel idd aan de beurt zijn, qua dikte waren ze nog ruim voldoende, maar de popnagels/busjes van het "zwevende" gedeelte vertonen slijtage.Osiris schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:43:
[...]
Hey, bij mij hebben ze laatst ook de vacuums weer gesynchroniseerd. Maakt groot verschil idd.
Waren jouw remschijven óók krom?
Als dat zo is vervang ik ze van de zomer zelf wel, bij de dealer leg je waarschijnlijk 300 euro per OEM schijf neer vermoed ik.
Bij mij waren ze dus wél aan vervanging toe. Heb voor Brembo gekozen, was alsnog duur zat. OEM was nóg weer stukken duurder.. Ik vond 250 per schijf wel genoegShininNL schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:31:
[...]
Nee hij zei wel dat volgend jaar de schijven wel idd aan de beurt zijn, qua dikte waren ze nog ruim voldoende, maar de popnagels/busjes van het "zwevende" gedeelte vertonen slijtage.
Als dat zo is vervang ik ze van de zomer zelf wel, bij de dealer leg je waarschijnlijk 300 euro per OEM schijf neer vermoed ik.

Maar nu rem ik wel weer zonder horten & stoten
[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 29-10-2017 12:33 ]
Hoe zitten ze als de motor uit de fabriek komt ? Het is vaak wat relaxter rijden als de clipons hoger zitten, maar of de motor daarmee ook echt goed rijd is een ander verhaal.ShininNL schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:19:
Vraag me ook af waarom ze m'n vorkpoten na het vervangen van het balhoofdlager zo ver hebben doorgestoken, eerst zaten ze gelijk met de kroonplaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Op deze manier:PilatuS schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:35:
[...]
Hoe zitten ze als de motor uit de fabriek komt ? Het is vaak wat relaxter rijden als de clipons hoger zitten, maar of de motor daarmee ook echt goed rijd is een ander verhaal.

Kwam er thuis pas achter eigenlijk toen ik het RAM bolletje van m'n tomtom wilde verstellen, die past nu niet meer goed
Is inderdaad wel vreemd dat ze het zo op deze manier doen als het origineel niet zo zat. Toch maar even naar vragen denk ik dan. Persoonlijk zou ik het weer in de originele stand willen hebben, dat rijd toch wat fijner schat ik zo.ShininNL schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:40:
[...]
Op deze manier:
[afbeelding]
Kwam er thuis pas achter eigenlijk toen ik het RAM bolletje van m'n tomtom wilde verstellen, die past nu niet meer goedQua sturen niks van gemerkt, maar heb ook als een opaatje gereden ivm nieuwe banden en balhoofdlagers.
Hetzelfde hier, totaal geen vertrouwen meer in Bridgestones na wat van die rukbanden te hebben gehad. Maar blijkbaar hebben ze bij Bridgestone de afgelopen jaren het licht gezien en zijn in staat om banden te maken met dezelfde kwaliteiten als andere bandenfabrikanten.wimmel_1 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:37:
[...]
Bij mij was 't de BT-014 welke me deed besluiten nóóit meer een Bridgestone band te willen. Op m'n MT-10 lagen af fabriek echter S20-R banden dus die heb ik toch maar weer eens een kans gegeven en de achterband heeft zich gedurende 5000 Km's gewoon perfect gedragen. Voorbandje ligt er nog tot volle tevredenheid op en achter is het inmiddels een S21-R.
Met 10 á 11K Km's ga ik maar weer eens kijken voor een volledig nieuwe set en ik sluit nú niet uit dat het alsnog weer Bridgestone's worden, ook al ben ik nog steeds heel erg gecharmeerd van de Continental Sport Attack serie.

De Roadsmart 2's op m'n CB1300 waren waardeloos in nat weer, sinds de achterband in een bocht compleet onder me uit klapte heb ik geen vertrouwen meer in dunlop

He, dat klinkt als een goed idee.Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:46:
Gisteren begonnen met de "Technische Cursus" van de KNMV. Echt een super avond gehad bij Pols Motoren te Waalwijk, ik kan deze cursus dan ook iedereen aanraden.
Heb even op de site gekeken en voor mij zouden de cursussen dan in Doorn (Kampweg 49, 3941 HD Doorn) gegeven worden. Maar als ik dat adres google kom ik nogal slechte reviews van die zaak tegen.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Het leuke van de cursus zijn naast de theorie de active opdrachten.MrMarcie schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:38:
[...]
He, dat klinkt als een goed idee.
Heb even op de site gekeken en voor mij zouden de cursussen dan in Doorn (Kampweg 49, 3941 HD Doorn) gegeven worden. Maar als ik dat adres google kom ik nogal slechte reviews van die zaak tegen.
Bijvoorbeeld wij kregen de volgende opdracht: hier heb je een formulier van een bovag keurmeester en speciaal voor jullie staan hier twee oude motoren. Loop aan de hand van het keuringsformulier de motoren na en daarna gaan we het formulier bespreken.
Ik kan je vertellen om de technische staat van een motor te beoordelen zonder dat ooit eerder gedaan te hebben is een vrij pittige opdracht maar wel heel leerzaam en gaaf om te doen
Een andere opdracht was om aan de hand van het slijtage patroon of beschadigingen te achterhalen wat de oorzaak van de slijtage of beschadigingen was. Nou daar zit je dan met een stuk of 10 banden om je heen en ga het dan maar uitzoeken. Ik ben best technisch en in mijn groep zaten meer technische mensen maar dit was ook een erg moeilijke opdracht.
De volgende les gaan we het over remmen, remsystemen en vering hebben, ben benieuwd (vooral vering is een heel lastig onderwerp denk ik

Dus: op een of andere site een hotel geboekt, tandenborstel mee en rijden maar:
Lekker getoerd rondom de Belgisch/Nederlandse grens. Fort eben-emael bezocht en bij achel en kinrooi de reconstructies van "de dodendraad" bekeken
Binnendoor weer naar huis, totdat ik de stal rook en toen de snelweg gepakt.
Wise enough to play the fool
Ben best tevreden over de Roadsmart 3 onder mn Fazer. Maar mijn merk van voorkeur blijft Conti, met de SportAttack IIIMaegrim schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:31:
Dat heb ik met Dunlopal houden de Roadsmart 3's op m'n SMT zich goed. Zal toch blij zijn als die eraf gaan.
De Roadsmart 2's op m'n CB1300 waren waardeloos in nat weer, sinds de achterband in een bocht compleet onder me uit klapte heb ik geen vertrouwen meer in dunlop

@GBTW Motortje doet het weer prima, nog bedankt voor je hulp
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Zit nu echter te twijfelen tussen s21, de pirelli diablo rosso 3 en metzeler m7 rr. Iemand ervaringen? De pirellis zijn testwinnaar bij Motorrad, maar alle 3 de banden scoren eigenlijk heel goed.
Afgelopen vrijdag samen met hem naar een afgelegen plek gereden om even van het geluid te genieten, zonder DB Killers.
In het begin was het nog wel leuk en lekker hard maar uiteindelijk vond ik toch wel echt asociaal hard.
Zijn uitlaat (merk g&g) klonk wel mooier dan mijn akra, zowel met DB Killers als zonder. Het geluid was dieper en mijne wat scheller. Mijne vond ik zelfs als een soort trompet klinken..
Sowieso zal ik nooit zonder DB Killers gaan rijden, vind het dan echt gewoon veelste hard.
Overigens was dit in de avond en was het al lekker donker aan het worden.
Na het uittesten van de uitlaten nog lekker verder een rondje gereden.
Vond het heerlijk rijden in het donker. Rijd een stuk relaxter dan overdag vind ik.
Uiteindelijk een rondje van ongeveer 100 km gereden, zonder van te voren een idee te hebben waar we heen zouden gaan.
@Melkunie Mooie motor!
Sticker eraf pulken en het restje met een doekje en wd-40 eraf poetsen?
Eventueel met een stanleymesje het eraf schrapen. Moet je dan niet doen met de snijrand maar met de 'kopse kant' zodat je niet in het plastic snijd.
[ Voor 11% gewijzigd door thijsco19 op 29-10-2017 18:57 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Lampenolie of WD-40Melkunie schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:51:
Hij is er!![]()
[afbeelding]
Klik voor groot
Iemand een goed advies om die witte WARNUNG-stickers netjes te verwijderen?
Ik zag laatst een video van een NC700 met decat en zonder DB killer. Echt ongeloofelijk wat een bizar geluid er uit zo'n saaie motor komtthijsco19 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:55:
Een maat van me die ook een mt03 heeft, had een andere uitlaat besteld en eronder geschroefd.
Afgelopen vrijdag samen met hem naar een afgelegen plek gereden om even van het geluid te genieten, zonder DB Killers.![]()
In het begin was het nog wel leuk en lekker hard maar uiteindelijk vond ik toch wel echt asociaal hard.
Zijn uitlaat (merk g&g) klonk wel mooier dan mijn akra, zowel met DB Killers als zonder. Het geluid was dieper en mijne wat scheller. Mijne vond ik zelfs als een soort trompet klinken..
Sowieso zal ik nooit zonder DB Killers gaan rijden, vind het dan echt gewoon veelste hard.

Vanaf 4:45 en in de tunnel vanaf 5:33
Komt er een BMW suv (hoe stereotiep) aan scheuren, en ik gebaar hem om rustig aan te doen. Hij kon ze niet zien door de bomen en een flauwe bocht in de weg, dus hij had geen flauw idee waarom ik gebaarde. Maar nee, met vol gas moest en zou die auto doorvlammen. Het lukt het meisje nog net om het paard in bedwang te houden.
Toen ik even later langs reed kreeg ik wel nog een bedankje van de dame. Dat voelt dan wel weer goed.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Echt je hebt er zulke horken bijDrivinUCrazy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:32:
Daarstraks een stukje gereden, op een stukje op het platteland liep er opeens een meisje met een groot paard op de weg. Ik naderde ze van achteren. Dat paard vond het geluid duidelijk niks en begon wild te doen. Ik had al vaart geminderd tot stapvoets, maar besloot toch maar beter even helemaal te stoppen en de motor uit te zetten. De motor aan de kant gezet en het meisje gebaard dat ze rustig kon doorlopen. Ze riep terug dat ze maar tot de volgende boerderij hoefde, 300m verderop. Prima.
Komt er een BMW suv (hoe stereotiep) aan scheuren, en ik gebaar hem om rustig aan te doen. Hij kon ze niet zien door de bomen en een flauwe bocht in de weg, dus hij had geen flauw idee waarom ik gebaarde. Maar nee, met vol gas moest en zou die auto doorvlammen. Het lukt het meisje nog net om het paard in bedwang te houden.
Toen ik even later langs reed kreeg ik wel nog een bedankje van de dame. Dat voelt dan wel weer goed.
Als elke motorrijder en automobilist doet zou doen (het is een kleine moeite) dan scheelt dat heel veel schrikreacties en ergenis.
Ik denk dat je met een goede uitlaat je uit iedere motor een mooi geluid kan krijgen.Anoniem: 249002 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:27:
[...]
Ik zag laatst een video van een NC700 met decat en zonder DB killer. Echt ongeloofelijk wat een bizar geluid er uit zo'n saaie motor komt![]()
Vanaf 4:45 en in de tunnel vanaf 5:33
[video]
Een uitlaat word toch meestal volledig custom made om een mooi geluid te produceren voor die specifieke motor?
Maar inderdaad voor zo'n motor is het een onverwacht mooi geluid.
Zo vind ik uit sommige motorscooters (helaas
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Lijkt me dat zo'n paard dan ook wel een beetje opvoeding mist. Ik kom vrij veel paarden tegen op de motor: aan het einde van het pad waar ik woon zit een manege, en natuurlijk gaan al die paardemeisjes bij voorkeur rijden als het lekker warm en zonnig is in het weekend - precies wanneer ik ook op de motor zitDrivinUCrazy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:32:
Dat paard vond het geluid duidelijk niks en begon wild te doen.
Af en toe zie ik dan wel een enkel paard wat het niet heel prettig vindt, maar meestal houden ze de paarden prima onder controle. En zo hoort het in mijn opinie ook: ik vind het prima om stapvoets op de koppeling erlangs te rollen, maar als ik bijvoorbeeld naar m'n werk moet ga ik niet stilstaan en wachten omdat iemand zo nodig zijn hobby moet uitoefenen op de openbare weg.
[ Voor 20% gewijzigd door Nero22 op 29-10-2017 21:53 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Ik ga in ieder geval altijd van het gas af bij paarden en loslopende dieren. Een paar weekenden geleden scheelde dat ook een aanrijding met een loslopende hond die op het laatste moment toch maar overstak. Iets meer tempo en dan was het jammer geweest voor dat beest.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Sorry het is de PRO versie. Deze dus.Joopieboy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:31:
BT016 is dan ook écht serieus oud. En is eig een tour sport band. Dus waarom naar een sportband kijken?
http://www.bridgestone.nl...anges/battlax/bt-016-pro/
Tja sport band omdat het kan een wellicht circuit volgend jaar. Ik rijd verder ook nooit in de regen oid. Tenminste niet vrijwillig
Dank voor het meedenkenGBTW schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:09:
[...]
Ik hoop dat je er niet te veel voor hebt betaald en dat ze passen. Deze shop heeft ze niet allebei op voorraad maar zijn 18 euro voor het plastic:
https://www.motosparepart...uur_en_schakelaars_20089/
De ntx handkappen zijn deze en 38 euro:
https://www.motosparepart...speciale_onderdelen_8790/
Persoonlijk goede ervaringen met deze shop voor de NTX
Het paste overigens redelijk, ik moest alleen rechts een stukje eruit zagen zodat de gaskabels erlangs kunnen, en de hele boel een paar graden omhoog draaien zodat het niet tegen de cockpit aankomt bij maximale stuuruitslag.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ah topChakotay schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:05:
[...]
Dank voor het meedenkenHet "niet op vooraad" is echter een beetje het issue, die dingen worden niet meer gemaakt. Als het ergens op is, komt het ook niet meer terug
Die €38 uit de 2e link is per handkap, en dan komt het rest van het montage spul er nog bij. Dan was €90 incl shipping voor de hele set alsnog goedkoper.
Het paste overigens redelijk, ik moest alleen rechts een stukje eruit zagen zodat de gaskabels erlangs kunnen, en de hele boel een paar graden omhoog draaien zodat het niet tegen de cockpit aankomt bij maximale stuuruitslag.
Niet ieder paard wordt volwassen en volledig beleerd geboren.FragFrog schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:45:
[...]
Lijkt me dat zo'n paard dan ook wel een beetje opvoeding mist. Ik kom vrij veel paarden tegen op de motor: aan het einde van het pad waar ik woon zit een manege, en natuurlijk gaan al die paardemeisjes bij voorkeur rijden als het lekker warm en zonnig is in het weekend - precies wanneer ik ook op de motor zit
Was al weer aardig frisjes vandaag. De meter stond op 6 graden toen ik weg ging. Gelukkig warm aangekleed dus geen last. Behalve de standaard bevroren duim die altijd de sjaak is
Ik rijd iedere dag langs een manage en vaak genoeg lopen ze dan met paarden langs de weg. Sowieso rustig rijden maar vaak knijp ik ook de koppeling in en laat ik de motor doorrollen. Dan klinkt hij gewoon stationair en dat helpt ook altijd wel.Anoniem: 249002 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:44:
[...]
Echt je hebt er zulke horken bijHetzelfde als ik ouders met kleine kinderen zie fietsen, of mensen met een hond of kinderwagen. Dan rij ik ze zo rustig mogelijk met een flinke afstand ertussen en met zo min mogelijk lawaai voorbij, dat heeft me al wat positieve reacties opgeleverd
Als elke motorrijder en automobilist doet zou doen (het is een kleine moeite) dan scheelt dat heel veel schrikreacties en ergenis.
Mensen met honden die langs de weg lopen zijn ook vaak dankbaar als je (zelfs als ze aan de riem zitten) rustig langs rijd en veel ruimte geeft. Al genoeg duimpjes en bedankjes voorbij zien komen. Dit soort handelingen lijkt mij logisch, helaas geld dat niet voor iedereen...
Preciesaidanl schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:31:
[...]
Mensen met honden die langs de weg lopen zijn ook vaak dankbaar als je (zelfs als ze aan de riem zitten) rustig langs rijd en veel ruimte geeft. Al genoeg duimpjes en bedankjes voorbij zien komen. Dit soort handelingen lijkt mij logisch, helaas geld dat niet voor iedereen...
Wat ik zelf ook erg belangrijk vind is een ruime marge aanhouden bij langs iemand gaan. Vooral op een dijk als het druk is. Het past dan bijvoorbeeld prima om langs een fietser of wat dan ook te gaan, maar ik wacht veel liever even achter die fietser en ga er pas langs als de auto die vanaf de andere kant komt er langs is. Heb er een hekel aan als mensen doordrukken op zulke punten. Opzich past het dan wel, maar prettig is het niet. Vind het gewoon niet fijn als iedereen op dat kleine stukje asfalt heel dicht bij elkaar komt. Liever even wachten zodat je kan inhalen met 2 meter er tussen, in plaats van 50cm.
Andersom werkt dat ook zo. Paarden reageren soms gewoon heftig. Als berijder weet je dat en je ziet ze dan ook vaak aan de kant gaan.
Ik kom liever 10 seconde later aan, dan helemaal niet aan
Dan laat je ze toch aan mensen en voertuigen wennen in de manege, in een besloten omgeving waarin er geen gevaar is? Als iemand zijn paard niet onder controle kan houden als er een auto (of motor, of fietser, of kinderwagen of een hond) voorbijkomt, moet je niet op de openbare weg gaan lopen. Dan ben je bewust een gevaar voor jezelf en je medeweggebruikers.wilco1985 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:20:
Niet ieder paard wordt volwassen en volledig beleerd geboren.Dat kost ook tijd en ondertussen zul je ze ook wel eens moeten verplaatsen.
Wat ik al aangaf, ik laat altijd m'n gas los en rol er zo rustig mogelijk langs (en zo ver er vanaf als mogelijk is), maar er is een grens aan hoeveel anderen zich aan moeten en kunnen passen aan jou hobby. Bij tegemoetkomende paarden kun je nog even stoppen, maar als je van achteren passeert, waar ze vaak toch het bangst zijn, zul je er toch een keer langs moeten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een rijder hier verwacht dat ik een kilometer lang achter ze aan blijf sjokken, en als zij rekening met mij houden door op de eerstvolgende mogelijkheid even aan de kant te gaan, heb ik er ook geen moeite mee rekening met hun te houden en even gas terug te nemen. Maar het mag wel van twee kanten komen.
Jij hebt ook motorrijden geleerd in een overdekte hal nietwaarFragFrog schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:55:
[...]
Dan laat je ze toch aan mensen en voertuigen wennen in de manege, in een besloten omgeving waarin er geen gevaar is?
De meeste berijders weten echt wel de risco's van het rijden op de weg en zullen zichzelf en hun paard echt niet bewust in gevaar gaan brengen door met een niet verkeersmak beest de weg op te gaan. Maar net als met motorrijders heb je altijd de uitzonderingen die helaas de toon zetten voor de rest.
Daarbij rekening houdend met het feit dat mensen negatieve ervaringen veel langer onthouden dan positieve.
Ik heb zelf overigens ook een pesthekel aan paarden die op de openbare weg hun shit laten vallen en vooral niet opruimen. Ik kan daarover als motorrijder weer op mijn bek kan gaan. Maar om iedereen daar weer op af te rekenen?
Bij 6 graden vriest het nietwilco1985 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:20:
Was al weer aardig frisjes vandaag. De meter stond op 6 graden toen ik weg ging. Gelukkig warm aangekleed dus geen last. Behalve de standaard bevroren duim die altijd de sjaak is
Toen ik nog koerier was voor het plaatselijke cafetaria dan had ik mijn pink altijd steenkoud, helemaal wit en tintelingen enzo, en dat ding ging maar 35/40km/h

De auto wist mij vanmorgen te vertellen dat het 2 graden was overigens

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 30-10-2017 14:47 ]
Ik ben een paar keer op zo'n pad ook daadwerkelijk een paard + berijdster tegengekomen. Als ze netjes aan de kant gaan, prima. Dan heb ik totaal geen moeite om "mijn" weg te delen met hun, maar ik heb ook wel eens iemand meegemaakt die direct een grote mond tegen mij opzette omdat ik toen net bij een helling naar beneden kwam, een blinde (1 richtingsverkeer) bocht inging terwijl aan de andere kant net dat paard aan kwam. Tja.
Maar goed, soms moet men een stukje over de weg met zo'n dier. Dat is dan niet anders. Als men gewoon rekening houd met elkaar is er niets aan de hand imho.
Ik heb het op mijn (trap)fiets al eens gehad dat ik een eenrichtingsweg (fietsers uitgezonderd) infietste en dat er een auto aan kwam die vol in de ankers moest omdat ze van me schrok. Stapt er een moeder uit, helemaal leip tegen mij dat ze nu haar kind aan het huilen had omdat die met z'n kop tegen het dashboard geklapt is.
FYI: dat kind was 2, zat op de voorstoel zonder gordel zonder kinderzitje. Koekoek

[ Voor 68% gewijzigd door FastFred op 30-10-2017 14:50 ]
Lopen? Heb je ooit een paard gezien op een mtbFastFred schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:48:
@darkkingll Euhm, MTB pad, wat moet zo'n beest daar dan? Stond er geen verbodsbord voor paarden?
Als hij zwart gaat worden is het te laat[b]FastFred schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:43:
Bij 6 graden vriest het nietKoud zal ie wel worden, maar zolang ie niet wit blauw of gevoelloos wordt is er niks aan de hand.

[ Voor 35% gewijzigd door wilco1985 op 30-10-2017 14:49 ]
Mjah, ik rijd in principe niet als het <0 graden is, dus geen last van. Voor de rest helpen goede handschoenen altijd veel.
[ Voor 19% gewijzigd door darkkingll op 30-10-2017 14:51 ]
Aanstaande dagen ga ik de Pyreneeën onveilig maken
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Close enoughwilco1985 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:48:
[...]
Lopen? Heb je ooit een paard gezien op een mtb

...schrijft ie terwijl ik net de wintervoering in m'n pak ritsToolkiT schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:05:
Ferry naar Santander is gebookt
Aanstaande dagen ga ik de Pyreneeën onveilig maken
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Die ga ik er ook in ritsen.. en mijn warme onderlagen.. in de bergen zal het best fris kunnen worden vermoed ik.. maar nu heb ik tijd en in de lente/zomer niet.. Carpe Diem etc..tdw schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:11:
[...]
...schrijft ie terwijl ik net de wintervoering in m'n pak rits![]()
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Na het eerste keer dat gevoel te hebben gehad, gelijk even opgezocht wat het misschien kon zijn. Veel tips gelezen dat je je lichaam juist wat slapjes moet houden, zodat wanneer de wind tegen je armen of benen "slaat" dit niet gelijk wordt doorgegeven aan de motor.
Dus de tweede keer deze tips zo goed mogelijk gehanteerd, maar weer een slippend gevoel. Achter mij reed een maatje die opmerke dat ik gewoon "recht" reed en niets opviel over enige significante wankeling.
Toch is het een appart gevoel voor een beginnend motorijder. Iemand ervaringen?
Bandenspanning al gecheckt? Ik had toen ik net mijn motor had op de snelweg het gevoel alsof mijn voorband 5cm van links naar rechts zwieberde de heletijd. Maar als je dan kijkt, ga je gewoon rechtdoor zeg maar. Bandenspanning stond op 1.2bar en moet 2.5bar zijnWaywaith schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:19:
Heeft iemand wel eens "last" van het gevoel dat je een "slippend" voorwiel hebt? heb nu een paar keer gehad dat ik het gevoel had dat mijn voorwiel tijdens rechtdoor rijden een slippend gevoel gaf. Het waaide beide keren best hard en ik denk dan ook dat het simpel weg was dat de wind dit gevoel veroorzaakte.
Na het eerste keer dat gevoel te hebben gehad, gelijk even opgezocht wat het misschien kon zijn. Veel tips gelezen dat je je lichaam juist wat slapjes moet houden, zodat wanneer de wind tegen je armen of benen "slaat" dit niet gelijk wordt doorgegeven aan de motor.
Dus de tweede keer deze tips zo goed mogelijk gehanteerd, maar weer een slippend gevoel. Achter mij reed een maatje die opmerke dat ik gewoon "recht" reed en niets opviel over enige significante wankeling.

Bandenspanning of je zit nog steeds te gespannen.Waywaith schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:19:
Heeft iemand wel eens "last" van het gevoel dat je een "slippend" voorwiel hebt? heb nu een paar keer gehad dat ik het gevoel had dat mijn voorwiel tijdens rechtdoor rijden een slippend gevoel gaf. Het waaide beide keren best hard en ik denk dan ook dat het simpel weg was dat de wind dit gevoel veroorzaakte.
Hoe steviger je je vast houd, hoe meer je wiebelt. Gewoon losjes stuur vasthouden, dan is dat effect het minste en voel je je direct ook veiliger, waardoor het ook prettig voelt om ontspannen te blijven zitten. Zodra je gaat verkrampen kun je het vergeten.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ga ik checken.Leviathius schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:22:
[...]
Bandenspanning al gecheckt? Ik had toen ik net mijn motor had op de snelweg het gevoel alsof mijn voorband 5cm van links naar rechts zwieberde de heletijd. Maar als je dan kijkt, ga je gewoon rechtdoor zeg maar. Bandenspanning stond op 1.2bar en moet 2.5bar zijn
Zou dit moeten zijn
voor 1.9 bar (27 psi)
achter 2.3 bar (29.9 psi)
Voor mijn gevoel zit ik aardig rustig, kalm ademhalenHooglander1 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:24:
[...]
Bandenspanning of je zit nog steeds te gespannen.
Hoe steviger je je vast houd, hoe meer je wiebelt. Gewoon losjes stuur vasthouden, dan is dat effect het minste en voel je je direct ook veiliger, waardoor het ook prettig voelt om ontspannen te blijven zitten. Zodra je gaat verkrampen kun je het vergeten.
Nooit meegemaakt. Al is de wind nog zo hard probeer niet krampachtig op de motor te zitten. Maar belangrijker hebben je banden de juiste spanning en profieldiepte?Waywaith schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:19:
Wat voor banden en motor heb je want vooral die 1.9 trek ik toch redelijk in twijfelWaywaith schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:26:
[...]
Ga ik checken.
Zou dit moeten zijn
voor 1.9 bar (27 psi)
achter 2.3 bar (29.9 psi)
InderdaadAnoniem: 249002 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:30:
[...]
Wat voor banden en motor heb je want vooral die 1.9 trek ik toch redelijk in twijfel
2.3 achter is opzich nog wel ok, maar 1.9 voor lijkt erg laag. Als ik met mijn motor ga rijden met koude banden onder de 2 bar rijd dat verschrikkelijk. Je voelt dan de hele band bewegen en de motor stuurt voor geen meter. Pas wanneer de banden goed heet worden en de druk omhoog gaat voelt het beter. Voor op straat rij ik altijd met 2.5 voor en achter. Ga ik een middagje sturen op Lelystad gaan ze naar 2.3 voor en achter. Moet er niet aan denken om met 1.9 te rijden.
banden merk weet ik even niet uit mijn hoofd.Anoniem: 249002 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:30:
[...]
Wat voor banden en motor heb je want vooral die 1.9 trek ik toch redelijk in twijfel
https://www.motorcyclepar...tenance-interval-service/
Spanning ga ik even dubbel checken en profieldiepte zeker genoeg diepte. >6MMAnoniem: 249002 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:28:
[...]
Nooit meegemaakt. Al is de wind nog zo hard probeer niet krampachtig op de motor te zitten. Maar belangrijker hebben je banden de juiste spanning en profieldiepte?
Dat is wat in de manual leesPilatuS schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:36:
[...]
Inderdaad
2.3 achter is opzich nog wel ok, maar 1.9 voor lijkt erg laag. Als ik met mijn motor ga rijden met koude banden onder de 2 bar rijd dat verschrikkelijk. Je voelt dan de hele band bewegen en de motor stuurt voor geen meter. Pas wanneer de banden goed heet worden en de druk omhoog gaat voelt het beter. Voor op straat rij ik altijd met 2.5 voor en achter. Ga ik een middagje sturen op Lelystad gaan ze naar 2.3 voor en achter. Moet er niet aan denken om met 1.9 te rijden.

Dat is wat je in de manual leest met fabrieksbandenWaywaith schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:38:
[...]
Dat is wat in de manual leesmisschien iets meer proberen. Eerst even dubbelchecken wat het nu is
Welke motor heb je precies ?Waywaith schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:38:
[...]
Dat is wat in de manual leesmisschien iets meer proberen. Eerst even dubbelchecken wat het nu is
Eigenlijk iedere motor met een redelijk normaal gewicht, zeg 180 kilo of meer, zal op 2.3 of hoger moeten zitten met moderne banden. Alleen fietsen die een stuk minder wegen zullen minder spanning nodig hebben. Dus als je een 500+cc fiets hebt en geen 125cc met banden die geen 12 jaar oud zijn, zal je op 2.5 voor zitten. Achter zit dan meestal nog wel wat hoger. Vrijwel alle moderne fietsen met 500cc of meer zitten ruim boven de 2 bar. De standaard is meestal 2.5 voor en 2.9 achter.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
een BMW F650GS (2001), exacte banden die eronder zitten weet ik niet. Wel dat je in Maart dit jaar eronder zijn gezet voor de vorige eigenaar (voor zijn motorvakantie in Marroko, heeft hij er nieuwe banden ondergezet en de motor netjes onderhouden).PilatuS schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:44:
[...]
Welke motor heb je precies ?
Eigenlijk iedere motor met een redelijk normaal gewicht, zeg 180 kilo of meer, zal op 2.3 of hoger moeten zitten met moderne banden. Alleen fietsen die een stuk minder wegen zullen minder spanning nodig hebben. Dus als je een 500+cc fiets hebt en geen 125cc met banden die geen 12 jaar oud zijn, zal je op 2.5 voor zitten. Achter zit dan meestal nog wel wat hoger. Vrijwel alle moderne fietsen met 500cc of meer zitten ruim boven de 2 bar. De standaard is meestal 2.5 voor en 2.9 achter.
Met moderne banden is die 1.9 voor veel te laag. Probeer maar eens een ritje met 2.5 voor en 2.7 achterWaywaith schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
een BMW F650GS (2001), exacte banden die eronder zitten weet ik niet. Wel dat je in Maart dit jaar eronder zijn gezet voor de vorige eigenaar (voor zijn motorvakantie in Marroko, heeft hij er nieuwe banden ondergezet en de motor netjes onderhouden).
Nee, op een onoverdekt oefenterrein. En pas na een tiental lessen, nadat ik bewezen had adequaat op een motor te kunnen rijden, mocht ik (onder toezicht) de openbare weg op.wilco1985 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:41:
Jij hebt ook motorrijden geleerd in een overdekte hal nietwaar
En dat is precies zoals het hoort: als je niet veilig de openbare weg op kan, moet je niet de openbare weg op gaan. Dat geldt voor automobilisten, dat geldt voor motorrijders, dus waarom zou het niet voor paardrijders gelden? Als je paard niet veilig de weg op kan, train je'm ergens waar dat wel kan.
Het oefenterrein was 5 km rijden voor mij, en op de een of andere manier had m'n rijschool geen helikoptershuttle voor motoren geregeld. Heb ik nu onveilig m'n rijbewijs gehaald?FragFrog schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:00:
[...]
En dat is precies zoals het hoort: als je niet veilig de openbare weg op kan, moet je niet de openbare weg op gaan. Dat geldt voor automobilisten, dat geldt voor motorrijders,
~ James May
Zijn dit noppen banden? Marokko is meestal off road.Waywaith schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
een BMW F650GS (2001), exacte banden die eronder zitten weet ik niet. Wel dat je in Maart dit jaar eronder zijn gezet voor de vorige eigenaar (voor zijn motorvakantie in Marroko, heeft hij er nieuwe banden ondergezet en de motor netjes onderhouden).
Dat kan het zwabberen ja
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Net zo onveilig als iktdw schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:01:
[...]
Het oefenterrein was 5 km rijden voor mij, en op de een of andere manier had m'n rijschool geen helikoptershuttle voor motoren geregeld. Heb ik nu onveilig m'n rijbewijs gehaald?
Voor mij was het 5 km dwars door Rotterdam. Extra onveilig
Zonder gekheid, zo bedoelt FragFrog het volgens mij niet. Ik ben het wel met hem eens. Eerst het paard onder controle, dan pas de weg op.
XBL: DonFrans
Motoren doen exact wat je van ze vraagt, altijd, 100% van de tijd. Een paard is een levend dier met reflexen en instincten. Ik vind daarom ook niet dat je die vergelijking zomaar kunt maken.Frans92 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:03:
[...]
Zonder gekheid, zo bedoelt FragFrog het volgens mij niet. Ik ben het wel met hem eens. Eerst het paard onder controle, dan pas de weg op.
~ James May
Aanhangwagen kan ook ofc.tdw schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:01:
[...]
Het oefenterrein was 5 km rijden voor mij, en op de een of andere manier had m'n rijschool geen helikoptershuttle voor motoren geregeld. Heb ik nu onveilig m'n rijbewijs gehaald?
Trouwens, dat is geen eigenlijk geen grap. Op het terein waar ik AVB oefende kwam iedere keer een andere rijschool met motoren op een aanhangwagen. Leerlingen stappen achter uit de auto, hadden uurtje les en vervolgens weer motoren opladen. Persoonlijk vind ik het geen goede leerwijze. Vond het veel fijner om al ervaring op openbare weg op te doen door even 10 minuten heen en 10 minuten terug te rijden.
Even mn foto's bekeken en ingezoomd op de banden. Zijn michelin banden, even opgezocht en profiel stuctuur bekeken. Dit moeten de banden zijn dan.Least Inkling schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:02:
[...]
Zijn dit noppen banden? Marokko is meestal off road.
Dat kan het zwabberen ja
http://moto.michelin.com/DC/en/tyres/products/anakee-3.html
Of dit hetzelfde is wat jij ondervindt... wat ik wel kan onderstrepen is dat ze wat zweverig aanvoelen.
Ze zaten er al op, dus voor nu even roeien met de riemen die ik heb...Least Inkling schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:07:
Je moet mij niet vragen wat ik van die Anakees vind...ben harstikke subjectief...bij mij komen ze er niet meer op. Voorband was bij mij ook onbetrouwbaar, rare uitstapjes enzo.
Of dit hetzelfde is wat jij ondervindt... wat ik wel kan onderstrepen is dat ze wat zweverig aanvoelen.
Is wel allemaal afhankelijk van de technische staat van je voorvork, bandenspanning enzo, tis niet alleen maar je band
1,9 voor een anakee+bmw is wel laag hoor, zeker weten dat dit wordt voorgeschreven?
nee, geen idee. Die spanning die ik lees, komen uit de manualLeast Inkling schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:11:
Uiteraard, heb zelf die dingen 11kkm moeten ondergaan![]()
Is wel allemaal afhankelijk van de technische staat van je voorvork, bandenspanning enzo, tis niet alleen maar je band
1,9 voor een anakee+bmw is wel laag hoor, zeker weten dat dit wordt voorgeschreven?
Het is wel een F650 he, da's ook niet de megazware monsters die je van BMW bent gewendLeast Inkling schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:11:
~ James May
Dit topic is gesloten.