Rol-Co schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:29:
@
drielp
Mobieltjes hebben het ook gehad en elke automonteur kan je ook wel een verhaal over een accu vertellen, vaak was het dan wel een defect maar toch?
Er is een gedegen risico, net als een elektrokast die uit kan branden, of een droger, of vaatwasser.
Ik zou me er niet van weerhouden, hooguit een goede blusser in huis.
Die blussers heb ik al hangen, maar een huisaccu in huis lijkt me geen goed plan. Je moet maar net thuis zijn, maar dat geldt ook voor de droger en vaatwasser.
Als er hier eentje ooit komt dan wordt dat een plekje buiten in de tuin.
De kans dat hier ooit een accu komt is wel groter geworden met de nieuwe plannen van de overheid. Als de leveringsvergoeding geheel wegvalt, net zoals in GB, dan wordt een soort van thuisopslag wel het overwegen waard.
menn0 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:24:
[...]
Ja dit maakt de installatie natuurlijk wel flink duurder (eigen meters hebben we al wel), maar het is jammer dat VVE's aangespoord worden zonnepanelen te nemen, maar dat het praktisch toch lastig blijft. Uiteindelijk is het niet zo complex, de gemeente wil graag naar groene stroom, en wij als VVE willen leveren. Alleen bij 0,07 EUR per kwh is er gewoon geen business case.
Je wordt nu en vast straks ook min of meer gedwongen alle appartementen op de installatie aan te sluiten en voornamelijk je eigen stroom gebruik eerst op te wekken. Jammer want wij hadden het idee om flink wat groene energie het net op te jagen via een simpele setup. Het onderling herverdelen vergt een slim apparaat en je gaat je eigen energie maatschappijtje spelen, intern salderen etc, een ramp.
Als Amsterdam nou voor 13ct de kwh de komende 5jr die stroom van ons koopt, zijn we al weer heel wat verder.
Als je de zelf opgewekte stroom ook zelf gaat gebruiken geeft dat per kWh meer dan 13 ct opbrengst.
En zo ingewikkelt is dat ook weer niet. Voorbeelden genoeg van eigen opwek en -verbruik in een appartementen complex.
Verwacht geen verdienmodel met de invoering van de vervanger van het salderen. De hoeveelheid voer in de ruif is beperkt en zoals jij nu denkt, denken nog veel meer VVE's, kleine bedrijven, verenigingen en particulieren met een aansluiting kleiner dan 3 x 80A.
[
Voor 45% gewijzigd door
drielp op 16-08-2018 09:53
]