OMX2000 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Serieus? Het probleem is door Nouri veroorzaakt. Dat is wat je concludeert? Mijn conclusie is dat zowel de KNVB en Ajax wisten van de hartafwijking, en het onduidelijk is of dat Nouri en zijn familie hier vanaf wisten.
Quote uit
NRC
Bedankt voor je link. Daarin stelt het NRC vast dat er sprake was van een niet gevaarlijke hartafwijking.
En ja, het probleem is en blijft bij Nouri. Het was toch zeker zijn hart en gezondheid die faalden? Dat is de basis van het probleem.
Of Nouri van de ongevaarlijke afwijking afwist lijkt me geen discussie te zijn. Dat wist hij. Dat hij dat vervolgens verzwegen heeft is vervelend, maar was zijn keuze. Aangezien het ongevaarlijk was was er toch ook geen reden tot bezorgdheid?
Ik snap het ergens wel, voor hetzelfde geld hadden zijn ouders hem gedwongen te stoppen met voetballen omdat ze zijn gezondheid belangrijker vonden dan voetbal.
Dit is toch wel vrij essentieel. Maar dat scheld een arts nog steeds niet ervan kwijt om zijn werk goed te doen. Als Ajax wist van die hartritmestoornis hoorde die arts dat ook te weten, en zou zijn eerste reflex moeten zijn "shit dat is zijn hart". En niet :"misschien heeft hij zijn tong ingeslikt".
Heb jij wel eens een hulpverlening gedaan? De luchtweg vrijmaken is een essentieel onderdeel. Daarbij heeft vd Sar gisteren ook gemeld dat er ten tijde van de hulpverlening een hartslag werd vastgesteld, en dat wordt blijkbaar ondersteunt door de grafieken van zijn hartslagmeter (ook door vd Sar medegedeeld gisteren).
Stabiele zijligging en de luchtweg vrijmaken zijn de meest logische stappen als iemand buiten kennis is en nog een hartslag heeft.
Het is niet voor niks dat Ajax nu haar schuld bekend, en de algemene tendens is dat de arts niet adequaat heeft opgetreden. En dat het mogelijk te voorkomen was geweest, daar kan niemand natuurlijk uitsluitsel over geven. Maar mocht er wèl adequaat opgetreden zijn was deze hele discussie anders geweest, toch?
Ik weet niet of de discussie anders was geweest, het ligt er helemaal aan wat er precies mis is gegaan met Nouri zijn hart. Helaas is het niet zo dat snel of adequater handelen de situatie ineens zo veranderd dat hij opstaat en wegwandelt zonder problemen.
Als iemand van deze leeftijd neergaat dan is er wel serieus iets aan de hand, daar zullen we het toch wel over eens zijn?
De familie wil volgens mij 2 dingen. Een schadevergoeding voor de zorg van Nouri, wat niet meer dan gek is. En ze willen dat Ajax zaken gaat aanpassen, om te voorkomen dat die bij andere fout gaat.
Wat de familie wil weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ze met geen enkele actie Nouri terug krijgen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 26-06-2018 15:10
]