Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De situatie rond Ajacied Abdelhak Nouri

Pagina: 1
Acties:

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
quote:
JanW schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:11:
Dit komt harder aan dan ik had verwacht. Laatste dagen waren enigszins positief, maar dit is toch wel echt een klap. Hopelijk is er nog iets van herstel mogelijk. Hopen op het beste.
Ik kreeg al het vermoeden dat het mis was omdat hij zo lang in slaap werd gehouden. Ik ben niet medisch onderlegd, maar het was niet echt geruststellend

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• DoubleP38
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16:54
quote:
Pierre schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:07:
Ben geen Ajax fan maar verdomme wat een kut nieuws is dit weer vandaag :-(
Schaam je, dit heeft niks met Ajax te maken, maar met een persoon!

• Tweakjur
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 08-11 15:46

Tweakjur

Redacteur
quote:
DoubleP38 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Niet overreacten... denk dat ie juist bedoelt dat dit drama cluboverstijgend is. Het is in en in tragisch.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15:39

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

quote:
DoubleP38 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Hij laat alleen merken dat rivaliteit in zo'n geval niet ter sprake is.

Steam ID = Ackerfiets

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:47

ralpje

Deugpopje

quote:
Op de site van Ajax werd gemeld dat hij 'medisch is vrijgegeven voor vervoer', dat hij 'naar een ziekenhuis in Amsterdam gaat' en dat de familie aangeeft 'nog hoop te hebben' en iedereen vraagt 'hun gebeden voort te zetten' (of iets van die strekking).

Ik kan de term 'cruciale hersenfuncties' nog niet plaatsen. Ik vermoed eigenlijk dat Nouri beademd wordt en klinisch hersendood is verklaard, maar ik hoop dat er toch nog iets meer hoop is dan dat.

365Dude - Strava

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:26

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
ralpje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:33:
[...]

... en dat de familie aangeeft 'nog hoop te hebben' en iedereen vraagt 'hun gebeden voort te zetten' (of iets van die strekking)...
Ergens vind ik dit nog het ergste van alles. Aan de hand van de huidige berichtgeving kunnen we eigenlijk botweg stellen dus hun zoon/broer/neef vorige week al is overleden. De familie kan hem echter niet los laten en kan theoretisch nog jarenlang naar een lichaam kijken.

Een nicht van mij heeft een soortgelijk iets gehad en was amper ouder dan hem. Haar familie heeft gelukkig wel de kracht gehad om haar los te laten.

Player1S: Mixer

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:51
Sowieso al een brok in m'n keel. Maar na het zien van dit filmpje.. probeer het maar droog te houden

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15:01
Bijzonder om me te realiseren dat dit bericht zoveel met me doet.Voor een speler die eigenlijk nog niet eens echt was doorgebroken en die ik dus helemaal niet zo vaak heb gezien. Maar wat ik zag was het zo'n lekker voetballertje, en leek het een ontzettend leuke jongen te zijn.

Echt heel triest nieuws.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Malfunctions
quote:
Deadsy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:26:
[...]

Zal extra hard aankomen omdat een aardig deel van de groep toch al jaren met elkaar speelt.
Is echt jammer voor hem en zijn familie.
Hoewel je het waarschijnlijk goed bedoelt is jammer denk ik niet helemaal het juiste woord hiervoor. In- en intriest past beter.

Jammer is meer iets voor als je de bus hebt gemist ofzo. ;)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Is het niet gepaster om een apart topic aan te maken over Nouri ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Gadver, echt gewoon ontdaan door dit alles. Voel me echt leeg en ontregeld, kan het niet precies omschrijven. Bijzondere jongen, altijd lachend, sympathiek in alles wat hij deed, beleefd en vriendelijk. Echt een goed kereltje. Bah, brok in de keel...

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:43
quote:
:( ondanks dat ik voor psv ben, net als velen hier niet voor Ajax zijn, komt dit hard aan... Wat een geweldig mannetje was Nouri en het is echt gewoon zo triest dat hij zo moet afhaken...

Ik zou willen zeggen dat ik het beste hoop voor 'Appie' en zn familie, maar ik denk dat het daarvoor al te laat is. Echt zo fkn zonde en het laat nog maar eens zien hoe kort het leven kan zijn. Ik denk dat we het over een paar weken met z'n allen zijn vergeten (daarom is een apart topic ook zinloos), maar het is echt gewoon zo enorm jammer.

Anyway, life is too short, probeer er alles uit te halen :(

Snowdog wijzigde deze reactie 13-07-2017 20:20 (5%)

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:08

Gynnad

* * *

Niet dat ik er zelf bij ben, maar voor de mensen die in de buurt zijn / wonen:

Gynnad wijzigde deze reactie 13-07-2017 21:20 (20%)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:44:
Beetje extreem jammer dat er bij rtl late night weer een idioot aanschuift die lekker even in de aandacht op tv wil en een partij informatie gaat lopen geven terwijl hij 0.0 weet heeft ( wat ie zelf nog zegt ook ) over de situatie van Nouri. Een neuroPSYCHOLOOG ook echt, niet eens een arts......

Ik heb het uitgezet. Krijg de klere maar met die non-informatie voor kijkcijfers over de rug van een jonge knul en zijn familie die door het diepste dal gaan wat ze mee zullen maken.... :( :(
Hij kan in elk geval iets zinnigs zeggen. Direct betrokken artsen kunnen/mogen niks zeggen

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Pff ik krijg bij al die items op tv over hem steeds kippenvel, het zet mij echt aan het denken, iedere dag kan je laatste zijn -O-

En waarom ik het vooral hierbij heb, geen idee, wellicht omdat ik Ajacied ben, wellicht omdat ik zelf meer dan 20 jaar heb gevoetbald, zelf uiteraard 20 ben geweest en op het voetbalveld stond, wellicht omdat ik vader ben (je wordt er echt softie van), ik heb geen idee....maar dat joch krijgt het voor elkaar...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11-11 18:11
quote:
L1nt schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:58:
Bizar voor iemand die paar weken geleden nog volledig getest was en gezond verklaard.
Helaas kan ik meepraten hierover. Mijn vrouw is in 2000 overleden door waarschijnlijk hetzelfde ;( . Kreeg een beetje een dejavu bij het horen van het neervallen e.d.
Zij viel op de parkeerplaats van haar werk neer, zo maar, is nog gereanimeerd, hart weer aan de gang gekregen, maar uiteindelijk 3 dagen later overleden op de IC. Onderzoek laten doen, niks uitgekomen. Ze was eerder dat jaar ook onderzocht en gezond bevonden.
Pas na een aantal jaar is gebleken dat ze last had van een erfelijke hartafwijking, dit is niet te zien bij scans en standaard onderzoeken. Alleen een DNA onderzoek kan dit naar voren brengen, lichamelijk is er niks loos. In haar geval ging het hart fibrileren, iets wat bij iedereen kan gebeuren, maar dit word door het lichaam zelf opgelost door het hart een signaal te geven, bij deze afwijking komt het signaal niet aan, waardoor het hart op hol slaat en trilt ipv pompt..... Enige oplossing is een defribilator om het hart een reset te geven. Meeste mensen met deze afwijking hebben ook een ICD geimplateerd gerkregen, haar broer ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:26

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
Stimpy68 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:17:
[...]

Helaas kan ik meepraten hierover. Mijn vrouw is in 2000 overleden door waarschijnlijk hetzelfde ;( . Kreeg een beetje een dejavu bij het horen van het neervallen e.d.
Zij viel op de parkeerplaats van haar werk neer, zo maar, is nog gereanimeerd, hart weer aan de gang gekregen, maar uiteindelijk 3 dagen later overleden op de IC. Onderzoek laten doen, niks uitgekomen. Ze was eerder dat jaar ook onderzocht en gezond bevonden.
Pas na een aantal jaar is gebleken dat ze last had van een erfelijke hartafwijking, dit is niet te zien bij scans en standaard onderzoeken. Alleen een DNA onderzoek kan dit naar voren brengen, lichamelijk is er niks loos. In haar geval ging het hart fibrileren, iets wat bij iedereen kan gebeuren, maar dit word door het lichaam zelf opgelost door het hart een signaal te geven, bij deze afwijking komt het signaal niet aan, waardoor het hart op hol slaat en trilt ipv pompt..... Enige oplossing is een defribilator om het hart een reset te geven. Meeste mensen met deze afwijking hebben ook een ICD geimplateerd gerkregen, haar broer ook.
Mijn nicht is een soortgelijk iets overkomen in 2002. Zakte ook zo ineen en achteraf bleek er ook een erfelijk iets te zijn wat het veroorzaakte.

In mijn eerste reactie had ik er niet bij stil gestaan (door het vreselijke nieuws) dat ik het zelf (op afstand) heb meegemaakt.

Player1S: Mixer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:47
Ik geloof alleen de artsen die via de familie hun diagnose kenbaar hebben gemaakt.
Al die zelfbenoemde "experts" van de afgelopen dagen via de media zijn een stel profiteurs om over de rug van een jonge knul en zijn familie weer 5 seconds of fame op de tv te krijgen.

Dat de familie zich er niet bij neer wil/kan leggen is typisch iets voor moslims, maar uiteindelijk zullen ook zij de trieste feiten onder ogen moeten zien.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:08

Gynnad

* * *

Paar mooie foto's

PSV

Roda JC

AZ Alkmaar

Curacao

Steunactie bij SDC Putten - Feyenoord
quote:
Tijdens de tweede oefenwedstrijd van het voorseizoen, die aankomende zaterdag zal plaatsvinden, zullen SDC Putten en Feyenoord in samenwerking een steunactie organiseren voor Ajax-speler Abdelhak Nouri.

'Om Abdelhak Nouri te steunen in samenwerking met de Feyenoorders applaudisseren we zaterdag tijdens S.D.C. Putten - Feyenoord in de 34e minuut', zo is te lezen op de Instagram van Putten.

Gynnad wijzigde deze reactie 14-07-2017 14:48 (57%)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15:34
quote:
nino_070 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:03:
Nadat me vandaag is opgevallen op de bekende filmpjes dat het ogenschijnlijk toch wel erg lang duurde voordat er gereanimeerd werd, heb ik even gevonden of hier meer over te vinden is. Een vakbondsbestuurder oordeelt dat er wel goed gehandeld is op basis van de tv-beelden, maar de beschrijving onder het onderstaande filmpje bevestigt toch wel mijn mening...

De eerste minuten zijn gewoon ontzettend belangrijk nadat de ademhaling/hartslag gestopt is. Waarom duurt het in godsnaam zo lang voordat de medici beginnen te reanimeren? Wellicht dachten ze eerst dat er sprake was van een spastische aanval? Als ik de persfoto van Nouri zie ongeveer 1 minuut nadat hij neerzakte, lijkt het me toch vrij duidelijk dat hij in ieder geval buiten bewustzijn is. Dit is een duidelijke aanwijzing ervoor dat zijn ademhaling toen al gestopt was.

De hartslag is uiteindelijk weer op gang gekomen, maar ondanks het feit dat er in het begin blijkbaar geen noodzaak was om hartmassage toe te passen heeft Nouri zo lang geen hartslag gehad dat er blijvende hersenschade is ontstaan en zijn kansen op herstel nihil zijn... Het lijkt er sterk op dat de clubarts van Ajax/Bremen of de ambulancebroeders wellicht door communicatieproblemen of een inschattingsfout gewoon de verkeerde keuze hebben gemaakt.

Oordeel zelf:
[video]
Goeie aanname...als iemand buiten bewustzijn is dan is er geen ademhaling en geen hartslag?

Daarnaast zijn de belangrijkste dingen om de ademhaling te beoordelen niet te doen achter je IPS schermpje door naar een video te kijken. BLS bestaat dan ook niet voor niets uit kijken, luisteren, voelen.

Daarnaast heb je bij een hartritmestoornis niet gelijk een cardiac arrest en kan er nog output zijn. En als er toen dus output was, dan was er ook zuurstof in de hersenen en is je theorie een beetje onzin om er gelijk een communicatieprobleem of inschattingsfout op te plakken.
Graag je medische oordeel en mening overlaten aan experts.

• bvbal79
quote:
nino_070 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:38:
[...]

Aangezien Nouri niet zomaar bewusteloos neerviel maar op de grond ging liggen, is t logisch dat het verlies van bewustzijn een gevolg was van de hartaanval/hartritmestoornis.

Inderdaad, tuurlijk kunnen wij geen eindoordeel erover vellen van achter onze pc maar opmerkelijk blijft het wel. En het mag best gezegd worden, ook artsen maken fouten.

Als een hartritmestoornis de reden was dat ze zo laat begonnen met reanimeren, dan is dat júist een aanwijzing van een inschattingsfout. Ook bij matige hartslag en hartritmestoornissen kan het namelijk geen kwaad om een defibrillator aan te sluiten en de hartslag te monitoren en in te grijpen (https://www.hartstichting...ornissen/kamerfibrilleren).
Dus elke 20 jarige die niet direct neervalt, maar zelf op de grond gaat liggen heeft een hartritmestoornis of en hartaanval? Dan kloppen de statistieken niet meer. De kans is groter dat iemand door een zonnesteek op die leeftijd buiten bewustzijn raakt dan een hartritmestoornis.

Ik zou maar even opzoeken welke andere oorzaken ertoe kunnen leiden, want er zijn een scala aan andere mogelijkheden.

Daarnaast maak je de voorbarige conclusie steeds door de stap ademhaling over te slaan. Als er ademhaling was was er ook cardiac output en is er geen reden om een defibrillator te gebruiken (eerste les basic life support). En dat probeerde ik te zeggen, kun je niet achter je monitor beoordelen.

Er is waarschijnlijk gehandeld naar bevindingen op het veld, artsen maken fouten zeker. Maar om nu zomaar te roepen zonder enige vorm van bewijs maar het idee dat je in je hoofd hebt gaat m.i. te ver (zeker als je een leek bent op medisch gebied, of ik moet dat fout hebben en je hebt BHV of werkt in een ziekenhuis?).

bvbal79 wijzigde deze reactie 02-08-2017 10:30 (22%)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

quote:
nino_070 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:07:
Ik doe het inderdaad alleen met kennis van een EHBO cursus, maar het handelen daar op het veld gaat zó in tegen de basiskennis die daar wordt geleerd... Neem nou bijvoorbeeld de stabiele zijligging, waarom is daar in godsnaam voor gekozen?
Terug op herhalingsles, jij.

Geen bewustzijn -> check ademhaling aanwezig. Ja? -> stabiele zijligging. Nee -> start BLS-protocol.

Ik wilde hier iets gaan roepen over mogelijk medisch achterliggende oorzaken (AF, trombus), maar realiseer me dat dat echt alleen maar speculatie is. Niet doen, dus.

Wat ik wel nog wil opmerken is dat er, zo bljikt uit de berichtgeving, geen schade aan de hartspier is. Bij een langer durend zuurstoftekort zou je verwachten dat ook de hartspier beschadigd zou zijn. In dit geval zijn het 'alleen' de hersenen. Dat zou iets over de oorzaak (en dus ook de behandeling, niet alles kun je 'in het veld' behandelen) kunnen zeggen, maar het blijft alsnog speculatie.

365Dude - Strava

• Martinusz
  • Nu online
Tja...ik denk dan wat moeten wij met die informatie :? Hou dat lekker binnenskamers met de familie. Er spelen vast nog honderden voetballers met een hartafwijking, het zegt helemaal niks en maakt de gebeurtenis niet ernstiger dan dat het al is.

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:35
quote:
ph4ge schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Het is gewoon niet goed om de ouders niet te informeren, zelfs als het (achteraf) onschuldig blijkt te zijn. De ouders zijn verantwoordelijk voor de gezondheid van hun kind.
Dat is niet waar. Vanaf 16 wordt je gelijkgesteld aan een volwassene en dus is/was het aan Nouri zelf om dit te vertellen.
Naar het schijnt is het mondeling medegedeeld aan Nouri en niet schriftelijk. Ergens snap ik die beslissing wel want dat is voor altijd een aantekening in je dossier.

Faddermakker wijzigde deze reactie 06-01-2018 11:39 (16%)

SR+ / Pearl White / Black int / 18"Aero - Besteld: 26/9 - RN: 26/9 - VIN: - SMS: - Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Leon Zwiers
quote:
ph4ge schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Het is gewoon niet goed om de ouders niet te informeren, zelfs als het (achteraf) onschuldig blijkt te zijn. De ouders zijn verantwoordelijk voor de gezondheid van hun minderjarige kind.
Eerst even inlezen in de wet WGBO. Nouri was 16 toen het speelde ( volwassen voor de WGBO dus, inclusief medisch geheimplicht, artsen mochten ouders niets vertellen ), het is hem mondeling medegedeeld. Hij heeft ws zelf besloten niets tegen de ouders te zeggen.

En nu lijkt het er erg op dat de familie er nog een financiële klapper uit wenst te slaan. Triest als dit zo is.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:59
quote:
Leon Zwiers schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:23:
[...]

KNVB/Ajax heeft niets achtergehouden. Dat heeft Appie w.s zelf gedaan. Het staat wettelijk vastgelegt dat de KNVB/Ajax niets tegen ouders had mogen zeggen zonder uitdrukkelijke toestemming van Appie zelf.

En als je er geen financiële klapper uit wil halen, waarom neemt de familie dan een letselschade(!!)advocaat in de arm, die heel toevallig (terwijl de familie beweert met rust gelaten wil worden) naar de pers gaat lekken?

Dit zooitje stinkt. Nogmaals, ik hoop dat ik er naast zit.
Wellicht omdat er iets met een familielid is gebeurt en je bijzonder graag wil weten wat er aan de hand is? Of zou de enige beweegreden geld moeten zijn?

JanW wijzigde deze reactie 06-01-2018 12:31 (3%)

• Leon Zwiers
quote:
Bart-Willem schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:46:
[...]

Als je naar het Medisch Tuchtcollege wil stappen is een advocaat met kennis van WGBO wel handig. Het Tuchtcollege gaat overigens niet over schadevergoedingen en doet daar geen uitspraken over. Waar zij wel uitspraken over doet is of er volgens WGBO juist gehandeld is. Zoals wel of niet mededelen van medische zaken of het wel of niet vastleggen in een medisch dossier. Als blijkt dat Ajax of Knvb enkel mondeling iets heeft meegedeeld en nergens is dat schriftelijk terug te vinden dan hebben de betrokken artsen dus een groot probleem.

Over hartritmestoornis dat los zou staan van een hartaanval: er is natuurlijk vaak wel een verband, een stoornis kan namelijk op den duur erger worden en voor grotere problemen gaan zorgen. Geregeld medische controle is daarom wel belangrijk (zeker als je topsporter bent) en zal ook worden aangeboden door een arts (heb zelf ook een lichte hartritmestoornis en word zo nu en dan aan een ecg gehangen om te kijken of het niet erger wordt).
De KNVB heeft inmiddels gemeld dat het zowel mondeling als op schrift is medegedeeld aan Appie.

Ik werk toevallig in de zorg, en hartritmestoornissen zijn voor mij dagelijkse kost. Een hartaanval is een infarct. Dat heeft ie natuurlijk niet gehad (bloedpropje met afsluiting coronairarteriën) Hij is door een (ventriculaire) ritmestoornis in reanimatiesetting beland. Zijn eigen hartprobleem kan hem daar natuurlijk wel gevoeliger voor gemaakt hebben ( zijn eigen ritmestoornis/hartprobleem + vermoeidheid + hoogte + topsport lijkt mij ook wat teveel van het goede), maar dat zullen we nooit weten.

Topsporters worden geregeld door de molen gehaald en het staat ook nog eens op schrift, dus het verhaal van de familie dat Appie van niets wist kan ook de prullenbak in.

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 06-01-2018 12:55 (3%)

• Martinusz
  • Nu online
Bah het is gewoon goedkoop scoren van de NRC :r
Ajax heeft verklaring er al uitgedaan, Nouri was volledig op de hoogte en zowel familie als Ajax werken gewoon goed samen om alles te weten te komen.

Fijn zo’n krantje dat probeert te stoken :N

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:01
quote:
toolkist schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:09:
[...]

Dat niet zozeer, maar wel het verhaal dat Ajax en/of de KNVB die informatie achter hebben gehouden.
Het is niet achterhouden, het is niet de verantwoordelijkheid van Ajax/KNVB om buiten Nouri om de familie te informeren, dat moet hij zelf doen.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Niels Kokmeyer. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
dutchgio schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:50:
[...]

Het is niet achterhouden, het is niet de verantwoordelijkheid van Ajax/KNVB om buiten Nouri om de familie te informeren, dat moet hij zelf doen.
Daarom ook mijn post... Ik geef aan dat het verhaal dat de KNVB/Ajax niks gemeld zouden hebben ontkracht is, doordat er dus wel degelijk melding naar Nouri zelf is gedaan.
quote:
vhal schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:18:
[...]

Je kan je afvragen in hoeverre een 16-jarige na zulke berichtgeving rationeel kan nadenken als er belangen meespelen, in zijn geval het meespelen bij Ajax. Zo'n jongen denkt ws alleen maar Ajax Ajax Ajax en krijgt ws. niet eens de volle 100% mee van wat er verteld wordt

Overigens een groot manco van het gros vd medici, het duidelijk informeren van de patiënt. Iets wat mij wel opvalt in de zorg als werknemer...
Iets in mij zegt dat Ajax hem, na dat bericht, echt niet alleen even verteld heeft dat ie zich de dag erna gewoon moest melden om te komen trainen

toolkist wijzigde deze reactie 06-01-2018 15:28 (43%)

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:14
quote:
Ankona schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:51:
[...]

Er zijn wel meer beroepen waar mensen om medische redenen voor afgekeurd worden. Als de medici een verhoogd risico vaststellen had hij afgekeurd moeten worden voor betaald voetbal.
En uit het feit dat dat niet gebeurd is kunnen we dus afleiden dat zijn risico daarvoor niet hoog genoeg was. Lijkt me onwaarschijnlijk dat Ajax (of welke club dan ook) een speler aanhoudt die een groot risico heeft op uitval.

• Leon Zwiers
Als er hier al iets uit voort moet komen is het wel dat 16 jarige als volwassenen behandelen binnen de WGBO belachelijk is.

• Masterlans
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:37
quote:
Ankona schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:45:
[...]

Niet om te lang door te mekkeren over deze meta materie.... maar toch :P

De media gooit deze info vandaag in de lucht, die suggereren dus een causaliteit. Ik geef duidelijk aan dat ik het nieuws neem zoals het gebracht wordt en twee mogelijkheden zie.
- de informatie klopt en er is een causaliteit -> dan is de informatie verkeerd geïnterpreteerd of genegeerd
- er is geen causaliteit -> het is irrelevante informatie.

Zelf geef ik er dus geen duiding aan. Mijn medische kennis beperkt zich tot een ehbo diploma aangevuld met wat gezond verstand. (dat laatste is dan weer mijn mening, het eerste is objectief vast te stellen....)
Je mist een optie. Er kan prima causaliteit zijn zonder dat er 'genegeerd' is. Er kan een probleem vastgesteld zijn dat een risico heeft op het ooit ontwikkelen van ernstige problemen van bijvoorbeeld 0.01%. Je kunt dan bewust ervoor kiezen door te voetballen, heb je dan de pech zo'n groot probleem door te maken dan is het post hoc nogal makkelijk om meteen van een inschattingsfout te spreken. Iemand moet die 1 op de 10.000 zijn...

Ik heb geen idee welk onderliggend probleem hij had, het ene hartprobleem is het andere niet. Met de retrospectoscoop is het altijd makkelijk praten.

Edit: je gebruikt hieronder de stelling 'geïnterpreteerd', dat is op geen enkele manier hetzelfde als het 'verkeerd geïnterpreteerd' dat je eerder gebruikt. Het één is (potentieel) verwijtbaar, het ander niet.

Masterlans wijzigde deze reactie 06-01-2018 18:53 (7%)

• Leon Zwiers
Het wordt wel triest nu. Peter R de Vries gaat zich ermee bemoeien

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Leon Zwiers schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:14:
Als er hier al iets uit voort moet komen is het wel dat 16 jarige als volwassenen behandelen binnen de WGBO belachelijk is.
Toen het gebeurde was hij al 20(!). En blijkbaar wilde hij het risico nemen. Het is nog steeds net zo treurig als het was toen het gebeurde. Maar die jongen was niet infantiel. Hij wilde voetballen en had een kleine kans dat het mis ging. Dat is dus helaas gebeurd. Maar daar hoeven we niet alle procedures voor aan te passen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:55

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zeer bijzonder dat er artsen zich anoniem negatief uitlaten over het optreden van collega’s. Hoogst ongebruikelijk en ongepast.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
Deruxian schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:39:
Zeer bijzonder dat er artsen zich anoniem negatief uitlaten over het optreden van collega’s. Hoogst ongebruikelijk en ongepast.
Zo lang het anoniem is hecht ik er daarom ook totaal geen waarde aan. Als een arts dusdanig overtuigd is dat er onnauwkeurig en verkeerd gehandeld is dan hoef je je daar als arts niet anoniem over uit te laten. Sterker nog, dan ben verplicht om het te melden bij de medische tuchtcommissie.Maar de reden van anoniem blijven werd gelukkig vermeld; ze wilden anoniem blijven omdat ze geen wetenschappelijk bewijs voor hun stelligheid kunnen aanvoeren. Of te wel; speculatief.

Gisteren zag ik ook het interview van de door de familie ingehuurde letselschade advocaat. Wat een schrijnend verhaal stak die man af zeg, vol met aannames en 'ik denk dat', vreselijk en dat op tv, tenenkrommend. Zo werd er stellig door deze advocaat beweerd dat Nouri nooit schriftelijk op de hoogte is gesteld van zijn hartafwijking, niet is voorgelicht over de ernst van de afwijking en de mogelijke consequenties. Deze conclusie trekken zij zo stellig omdat Nouri nooit iets gezegd heeft en Nouri nooit iets zou verzwijgen voor hun. Over aannames gesproken. Ook heeft de moeder, die alle post van Nouri opent, nooit iets gelezen over een medische constatering. Dus is voor hun één plus één twee en wordt er enkel aan Ajax getwijfeld maar niet aan hun zoon Nouri. En blijkbaar is dat vertrouwen zo groot in hun zoon dat ze voor het gemak niet eerst hebben geïnformeerd bij de KNVB voordat zij deze uitspraken deden. Het gaat er blijkbaar niet in dat hun zoon Nouri als medisch volwassene er voor heeft gekozen deze ontdekking voor zichzelf te houden. De KNVB heeft in een officiële al laten weten dat de betreffende spelers altijd mondeling en schriftelijk geïnformeerd indien er bij een medisch onderzoek afwijkingen worden ontdekt.

Ik kan mij dan ook totaal niet voorstellen dat een KNVB en/of een Ajax in deze kwestie dergelijke informatie niet schriftelijk bevestigd. Sowieso vanuit de KNVB niet, die als constaterende partij totaal geen belang heeft om informatie achter te houden en procedures te negeren voor een 16-jarig talent. Ik ben bang dat de familie van Nouri bakzeil moet halen met deze beschuldigende uitspraken, gebaseerd op een gevoel.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
@Han Dat viel mij gister idd ook al op. Misschien is het zelfs wel omgekeerd, dat doordat hij zo'n grote druk van zijn familie voelde om als kostwinner te fungeren hij bewust het risico heeft genomen om het te verzwijgen. In dat geval zou zijn familie zich juist schuldig moeten voelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
quote:
dawg schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:35:
[...]

ik heb niets met voetbal, en al helemaal niet met ajax.

dat gezegd hebbende; wat je zegt ben ik het mee eens, dat is eigenlijk algemeen bekend. maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat ajax hier wel een dubieuze rol in gespeeld kan hebben.

we weten allemaal dat voetbalclubs niet zoveel op hebben met mensen, des te meer met geld en succes. er zijn niet voor niets al geregeld berichten geweest over het feit dat clubs al 5/6 jarige kinderen scouten over de hele wereld, in hoeverre wordt er daarbij rekening gehouden met de opvoeding en het opgroeien van dat kind? volgens mij weinig tot niet.

in dat kader kan ik me erg goed voorstellen dat ajax destijds wel op nouri ingepraat heeft, hij was natuurlijk wel een groot talent zoals ik het lees. dus wellicht heeft ajax ook hun eigen belangen vooropgesteld, in plaats van de belangen van nouri.

het blijft (voor mij) allemaal gissen, maar dit zou me niet verbazen.
Je hebt inderdaad duidelijk niks met voetbal, houden zo en vooral niet bovenstaande onzin lopen verkondigen :r

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Zolang er geen bewijs is of überhaupt feiten die in die richting wijzen is het gewoon onzin. Stemmingmakerij welke grenst aan smaad.

Gelukkig was het maar een mening en giswerk, dus hoeven er niet zwaar aan te tillen. ;)

Gonadan wijzigde deze reactie 07-01-2018 20:36 (26%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bvbal79
quote:
Leon Zwiers schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:20:
[...]

Precies iets wat een kind niet kan overzien inderdaad. Van chemo ben je een jaar ziek en een kind wil niet ziek zijn..... Dus het kind wil de chemo niet.

Dat zijn overlevingskansen met 35% toenemen kan hij echter niet goed overzien, alleen de korte termijn ( het hier en nu) telt. Van een flip a coin kans naar een grote kans beter te worden.

Kind is niet gek of depressief, dus kan een psych m niet wilsonbekwaam verklaren en kan de rechter niet anders dan de gedane uitspraak. En dat is best krom imho. Als je als volwassene behandeling weigert, prima. Maar een 12 jarige kan de gevolgen niet overzien en moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Dat is helaas wel krom aan de wet. Of moet die vader niet zeiken als zijn zoon doodgaat aan iets waar hij niet dood aan had hoeven gaan omdat hij er op 12 jarige leeftijd (Net van de basisschool af dus!!) zelf voor koos?

Dat moeders het kind uberhaupt niet wilde laten opereren maar aan alternatieve geneeswijzen wilde onderwerpen (en het kind bij moeders woont, dus lekker gebrainwashed wordt) laten we even buiten beschouwing) Dit soort gevallen staan helaas niet op zichzelf.
En dat is jouw mening dat een kind van 12 dus niet weet wat dood gaan betekend. En daar botsen wij in. Mijn mening is dat als je het goed uitvraagd en je het goed toetst dat zo'n kind dat wel kan.

Wat als het kind door de chemokuur een infectie krijgt terwijl zijn beenmerg geen bloedcellen meer aanmaakt (kans is klein maar niet 0) en daar aan overlijd, moet die vader zich dan dubbel gaan afvragen waarom hij zijn kind tegen zijn wil chemo heeft gegeven. Je zet het verder ook heel zwart wit 35 vermindering inderdaad. van 85% naar 50%. Alleen het leven is geen kansspel en getallen zijn gebaseerd op groepen en niet de individu helaas. Door de chemo te geven neem je helaas niet de mogelijkheid op terugkeer van de ziekte weg.

Wat mij betreft zijn dit zeer ethische kwesties waar iedereen van mening verschilt en je niet zomaar op een forum of in de media een keurmerk aan kan hangen. En we doen het allemaal. zelfs artsen die zeggen dat De Winter verkeerd heeft gehandeld. Ik stop nu verder met de discussie met leeftijd en wel of niet een mening hebben.

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 07-11 11:45

Baseman77

We move

quote:
Terranova schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:28:
Ja en Ajax heeft de transfer van Koné toen afgekeurd vanwege een hartstoornis.
Klopt.
Dezelfde Koné werd daarna trouwens door PSV goedgekeurd en is ondertussen op zijn 34e nog steeds probleemloos profvoetballer.

Oftewel, alleen de melding dat een hartafwijking is geconstateerd zegt nog helemaal niets.
quote:
Leon Zwiers schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:20:
Kind is niet gek of depressief, dus kan een psych m niet wilsonbekwaam verklaren en kan de rechter niet anders dan de gedane uitspraak. En dat is best krom imho. Als je als volwassene behandeling weigert, prima. Maar een 12 jarige kan de gevolgen niet overzien en moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Dat is helaas wel krom aan de wet. Of moet die vader niet zeiken als zijn zoon doodgaat aan iets waar hij niet dood aan had hoeven gaan omdat hij er op 12 jarige leeftijd (Net van de basisschool af dus!!) zelf voor koos?

Dat moeders het kind uberhaupt niet wilde laten opereren maar aan alternatieve geneeswijzen wilde onderwerpen (en het kind bij moeders woont, dus lekker gebrainwashed wordt) laten we even buiten beschouwing) Dit soort gevallen staan helaas niet op zichzelf.
Wauw, wat een zeldzame berg onzin gooi je hier even neer zeg.
Misschien dat je je voortaan eerst fatsoenlijk inleest voordat je met keiharde oordelen aan komt zetten, want dat heb je in dit geval duidelijk niet gedaan... Maar het gaat te ver offtopic of hierover door te gaan, deze zaak had een eigen topic waarin je kunt teruglezen waarom je conclusies zo fout zijn: 12-jarige mag chemokuur behandeling weigeren

Baseman77 wijzigde deze reactie 08-01-2018 11:01 (61%)

• Han
  • Niet online
quote:
nino_070 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:05:
Die welles nietes discussie of Nouri goed geïnformeerd is of niet, is veel lastiger te beoordelen voor de rechter dan of de arts goed gehandeld heeft. Het roept bij mij twijfels op, en bij zijn familie ook. Als ze geen poot hadden om op te staan, hadden ze dit echt niet naar buiten gebracht.
Volgens mij is het juist andersom... lijkt me sterk dat de KNVB en/of Ajax geen kopieën heeft bewaard van de schriftelijke correspondentie. Gezien de snelle inhoudelijke reactie van de KNVB hebben zij die voor mijn gevoel al lang en breed klaar liggen voor het verweer. Dat verweer tegen een vermoeden gebaseerd op aannames in de trend van 'ik las al zijn post en heb nooit zoiets gelezen' en 'onze Appie zou nooit zoiets achterhouden voor ons'.

Over het handelen van de arts; dat zal eerder een welles/nietes getouwtrek worden. De verklaringen van de handelende personen ter plekke zal het meest waardevolst zijn aangezien er diverse scenario's mogelijk zijn die verschillende manieren van optreden rechtvaardigen. Vraag tien verschillende artsen en je zal verschillende behandelmethoden horen voor één scenario. Ergo; je moet er bij zijn geweest om daadwerkelijk te kunnen beoordelen hoe te handelen. Of die clubartsen (van zowel Ajax als Werder) hebben beiden compleet verkeerd gehandeld, wat mij ten zeerste zal verbazen aangezien dergelijke artsen geen koekenbakkers zijn en juist op dit soort scenario's zijn voorbereid.

Han wijzigde deze reactie 08-01-2018 11:28 (6%)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online
Het is ook een nutteloze discussie. Je kan het er niet mee eens zijn maar dat veranderd helemaal niks aan het feit dat Nouri wilsbekwaam was ten tijde van de ontdekking. Daarnaast weten we totaal niet wat er precies ontdekt is buiten het feit dat er een 'hartafwijking' was geconstateerd tijdens een medische controle bij de KNVB. Er van uitgaande dat de KNVB de procedures heeft gevolgd (eigen verklaring) is Nouri en zijn club op de hoogte gesteld. Dat laatste wordt bevestigd door Ajax, het eerste kan eenvoudig bewezen worden. Dat de familie van niks wist moet volgens mij worden gezocht in de afweging van de informatiehouder zelf; Nouri.

Sowieso, niemand weet wat er exact is ontdekt. Het kan ook dermate onschuldig zijn dat er geen verdere actie nodig was los van stelselmatige controles. Het zal mij zeer verbazen dat Ajax, die inhoudelijk wel weet wat die afwijking exact in hield, een jonge speler als Nouri destijds was gewoon liet door voetballen met alle risico's van dien. Als ik moet gokken dat wordt straks wel bekend gemaakt dat Nouri een lichte afwijking had waarmee hij prima topsport kon uitoefenen. Datgene wat Nouri is overkomen is niet uniek en kan een gezond persoon ook overkomen.

• Baseman77

Baseman77

We move

In het AD staan wat extra uitleg over (het uitblijven van) de reanimatie van Nouri:
quote:
'Vergroot kennis over abnormale ademhaling bij een hartstilstand'

Mensen die getroffen worden door een hartstilstand lijken nog te ademen, maar doen dat niet. Daardoor zien hulpverleners de noodzaak van reanimatie vaak over het hoofd.

In de opleiding moet meer aandacht komen voor het herkennen van deze abnormale ademhaling om levens te redden. Dat zegt Paul Engelen, consultant van ambulancemeldkamers en voormalig ambulanceverpleegkundige.

Engelen reageert op de kritiek vanuit de medische wereld op de hulpverlening rond Ajax-voetballer Abdelhak Nouri. Artsen zeggen dat de speler te laat is gereanimeerd, met dramatische gevolgen.

Engelen onderschrijft dat en vindt het onbegrijpelijk dat Nouri in een stabiele zijligging werd gelegd. Maar daar kan een logische verklaring voor zijn, zegt hij. ,,Veel hulpverleners onderkennen een ademhaling die de voorloper is van een hartstilstand niet. Daardoor wordt reanimatie te laat opgestart.’’

Bij een hartstilstand is er aanvankelijk genoeg zuurstof in het bloed dat naar de hersenen gaat. Dat neemt daarna snel af. Het ene slachtoffer valt direct om, een ander gaat eerst zitten en dan langzaam liggen, zoals Nouri. Weer anderen geven een harde gil of beginnen te snurken.

In die tussenliggende periode lijkt de patiënt nog te ademen, terwijl die dat niet doet. Deze agonale ademhaling (gaspen) is vergelijkbaar met een vis op het droge die naar lucht hapt. Engelen: ,,Dat duurt één à twee minuten. Iemand die het heel benauwd heeft, doet dat ook, maar haalt nog zuurstof binnen. Iemand met een agonale ademhaling niet.’’

Hulpverleners die nog nooit geconfronteerd zijn met zo’n ademhaling zullen de noodzaak tot reanimatie niet herkennen. Uit onderzoek in 2009 bleek dat 29 procent van de meldkamercentralisten een hartstilstand niet herkende.

,,Het is lastig om achter die ademhaling te komen, als je het zelf nooit gezien hebt’’, zegt Engelen. ,,Dat kun je een sportarts eigenlijk niet verwijten. Er is bijna niet op te trainen. Er zijn filmpjes en geluidsfragmenten van dit soort situaties. Die zouden onderdeel moeten zijn van de scholing en training.’’

Zeker in de voetbalwereld is het gebrek aan kennis en ervaring bij hulpverleners een probleem. ,,Ze focussen vaak op de ingeslikte tong'', zegt Engelen. ,,Dan zien ze andere dingen over het hoofd, omdat ze denken dat het slachtoffer een gewone ademhaling heeft. Nouri is bovendien een jong ventje, dat toen waarschijnlijk al zwaar had getraind. Dan is het logisch om te denken dat hij moe is. Er spelen dan allerlei dingen waardoor ze niet op de ademhaling gefocust waren.''

5183

Pols voelen is echt iets van vroeger toch? Ik ben meer dan 10 jaar BHV'er en al vanaf dag 1 is het een kwestie van ademhaling controleren en bij geen ademhaling of twijfel: reanimeren.

Als iemand nog bij is merk je dat wel is mij altijd verteld. In het ergste geval breek je wat ribben, maar daar ga je niet dood van.

• Malfunctions
Ik vind het in dit verhaal vooral triest dat het erop uit lijkt te draaien dat het om geld gaat. Daar waar ik zoveel sympathie en bewondering had voor de wijze waarop de familie met deze uiterst treurige gebeurtenis omging, zal dat absoluut minder worden als ze daadwerkelijk de kant opgaan waar ze nu op lijken te gaan.

Ik hoop echt van harte dat het niet zo is, maar ik vrees het ergste.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
XyritZz schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:20:
Met andere woorden; heeft langdurig reanimeren nut, of treed er sowieso na langere tijd een zuurstoftekort op in het lichaam waardoor schade ontstaat?
Langdurig reanimeren kan zeker zinvol zijn. Als er goed wordt gereanimeerd treed geen zuurstofgebrek op en voorkom je dus schade. Het allerbelangrijkste is om zo snel mogelijk met reanimatie te beginnen. Zodra je reanimeert, pomp je bloed en zuurstof rond in het lichaam. Hoe langer er wordt gewacht met het beginnen van reanimatie, des te groter de kans op schade door zuurstoftekort.

Het zou me niet verbazen dat dit ook de reden van de schade bij Nouri is, want het schijnt daarbij nogal een tijd te hebben geduurd voordat er werd begonnen met de reanimatie.

Indien er niet binnen 6 minuten wordt begonnen met een reanimatie, ontstaat er onherstelbare schade.

ralph075 wijzigde deze reactie 09-01-2018 15:21 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
quote:
Han schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:20:
[...]

En wat is precies schandalig? Blijkbaar weet jij wat er besproken is tussen de twee partijen en waarom het exact geleid heeft tot wat er nu gebeurt. Welke partij heeft er exact gefaald waardoor men in deze in jouw ogen schandalige situatie is beland? Wie heeft daar debet aan en waarom precies? Ben er namelijk erg benieuwd naar aangezien ik die inside informatie niet heb om te kunnen beoordelen dat beide partijen gefaald hebben.
Qua Ajax: Bedrijfsongeval. Dus de verzekering had er opgezet moeten worden. Dat had Ajax meteen moeten doen, en niet dat hele afhouden en met de familie overleggen. Zo bieden ze wel een opening die dit soort families helaas meteen uitbuiten. Had je best kunnen weten.

En de familie, die zijn overduidelijk alleen op geld uit (werd wat maanden geleden al geopperd toen bekend werd dat ze een letselschade advocaat in de hand namen) over de rug van hun zoon/broer/etc.....schande.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Qua Ajax: Bedrijfsongeval. Dus de verzekering had er opgezet moeten worden.
En die staat er niet op?
quote:
Dat had Ajax meteen moeten doen, en niet dat hele afhouden en met de familie overleggen. Zo bieden ze wel een opening die dit soort families helaas meteen uitbuiten. Had je best kunnen weten.
Jij weet blijkbaar wat er allemaal tussen Ajax en familie speelt sinds het gebeuren :?
quote:
En de familie, die zijn overduidelijk alleen op geld uit (werd wat maanden geleden al geopperd toen bekend werd dat ze een letselschade advocaat in de hand namen) over de rug van hun zoon/broer/etc.....schande.
Lijkt mij logisch dat je dat doet, volgens mij zou iedereen dat doen :? of moet er nu overdreven worden gereageerd omdat het een Marokaanse familie betreft?

Als ik de berichten goed begrijp wilt de familie dat er schuld bekend wordt, maar dan denk ik...je wilt dus dat een sportarts gaat zeggen "Ja ik heb het helemaal verkeerd gedaan", maar die man/vrouw doet toch wat hem op dat moment het beste lijkt, het is niet zo dat dit dagelijks gebeurd en dat je altijd standaard stap A, B, C uit kunt voeren. Daarnaast waren die Oostenrijkse artsen er ook bij, en blijkbaar is wat ze hebben gedaan op dat moment het beste wat zij dachten. Achteraf is altijd makkelijk praten en dan nog weet je totaal niet of het anders was gelopen, maarja beste stuurlui staan aan wal :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 16:15
quote:
Martinusz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:32:
Als ik de berichten goed begrijp wilt de familie dat er schuld bekend wordt, maar dan denk ik...je wilt dus dat een sportarts gaat zeggen "Ja ik heb het helemaal verkeerd gedaan", maar die man/vrouw doet toch wat hem op dat moment het beste lijkt, het is niet zo dat dit dagelijks gebeurd en dat je altijd standaard stap A, B, C uit kunt voeren. Daarnaast waren die Oostenrijkse artsen er ook bij, en blijkbaar is wat ze hebben gedaan op dat moment het beste wat zij dachten. Achteraf is altijd makkelijk praten en dan nog weet je totaal niet of het anders was gelopen, maarja beste stuurlui staan aan wal :)
Dit is even uit mn hoofd en niet bepaald mijn specialisatie, dus pin me niet vast op de details.

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Zo ook in de medische wereld, maar daar hebben fouten vaak ernstige gevolgen. Daar zijn verzekeringen voor die er voor zorgen dat het helemaal niet spannend of eng is om een fout toe te geven. Vrijwel elke werkgever in Nederland heeft dergelijke verzekeringen. Tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid loopt de professional noch zijn werkgever geen noemenswaardig risico bij bedrijfsongevallen, als er een ongeluk gebeurt verwijzen zij gewoon naar de verzekering en hebben ze er weinig belang bij om niet eerlijk mee te werken.

Zo'n verzekeraar gaat vervolgens kijken wat de kosten cq baten zijn van moeilijk doen bij een claim, en aangezien iemand die praktisch overleden is tijdens de uitvoering van zijn werk al vrij snel wordt aangenomen onder de verantwoordelijkheid te zijn van de werkgever zal zo'n verzekeraar waarschijnlijk ook niet moeilijk doen. In zijn bedrijfsmodel houdt de verzekeraar gewoon rekening met X claims per jaar en een dergelijke juridische procedure is ook enorm kostbaar en slecht voor de reputatie.

Het is daarom hoogst ongebruikelijk dat dergelijke zaken een juridisch conflict opleveren. De verzekering dekt het en alle partijen willen er gewoon snel en netjes vanaf omdat het een vervelende situatie is die niemand heeft gewild. Het lijkt echter dat de verzekering geen partij is bij deze zaak. Dat kan van alles betekenen.

Wat het echt moeilijk maakt is dat Nouri niet is te komen overlijden maar waarschijnlijk nog vele decennia leeft met hoge kosten en geen kans om ooit nog wat te verdienen. En hoeveel inkomsten loopt een dergelijk talent mis, hoe bepaal je dat? Daarnaast is het juridisch zo geregeld dat de bewijslast bij de werkgever ligt als hij aansprakelijkheid voor de arbeidsongeschiktheid door het bedrijfsongeval betwist betwist. Dat zal niet meevallen in mijn bescheiden mening, en ik vraag me ook af waarom je dat zou willen.

Het lijkt er in mijn ogen op dat partijen er onderling uit hadden moeten komen, we weten te weinig om te bepalen wiens schuld dat is dat het niet lukt. Bijzonder is het wel. Als hij was overleden was het in ieder geval een stuk makkelijker (cru gezegd).

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:12
quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Qua Ajax: Bedrijfsongeval. Dus de verzekering had er opgezet moeten worden. Dat had Ajax meteen moeten doen, en niet dat hele afhouden en met de familie overleggen. Zo bieden ze wel een opening die dit soort families helaas meteen uitbuiten. Had je best kunnen weten.

En wat bedoel je hier met dit soort families?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Leon Zwiers
quote:
Panini schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:06:
[...]
Geen idee of ze onderhouden werden door Nouri natuurlijk. Daarnaast is de vraag nog wat er geëist gaat worden door de familie. Voordat wij hier aannames gaan doen is het wellicht goed dat eerst af te wachten.

Er is nog nergens in nieuwsberichten (correct me if i'm wrong) gesproken over geldbedragen oid. Wellicht dat ze alleen uit zijn om een schulderkenning van Ajax.

[...]

Weet niet of dat de werkelijke reden is voor het niet staken van de behandeling. Zou natuurlijk heel goed een religieuze overtuiging kunnen zijn.
Dat geld eisen komt vanzelf. Nouri was een toptalent. Die ging tonnen/miljoenen binnenharken, en dat is nu natuurlijk niet meer zo. Sterker nog, het gaat geld kosten. Als je geen geld wil, neem je geen letselschade advocaat in de arm.

En het niet staken van de behandeling is zeker een religieus iets. Ik werk in de zorg, en ervaar veel problemen met Marokkaanse families rond het einde van het leven. Altijd het zelfde liedje qua staken van behandeling (of uberhaupt iemand vertellen dat ie terminaal is).

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 04-06-2018 10:21 (13%)

Acties:
  • +8Henk 'm!

5183

quote:
loekf2 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:44:
Familie Nouri stelt Ajax aansprakelijk:

https://www.telegraaf.nl/...r-arbitragecommissie-knvb

Snap even niet waarom je niet gewoon een rechtzaak kan aanspannen of bij het medisch tuchtcollege (die sportarts die er bij was). Uiteindelijk wordt het een zaak voor een letselschade advocaat.Kan ook zijn dat de familie alleen z'n gelijk wilt halen en niet meteen uit zijn op geld.

Nog een krasje op vd Sar wat mij betreft, dit had je als club gewoon moeten oplossen, ook als er gewoon schuld was.

Ik heb die oefenwedstrijd toen live gezien via Ziggo. Wat mij betreft werd er te lang getreuzeld met het toedienen van re-animatie.
Ik krijg een nogal bittere smaak in mijn mond van de familie Nouri. Hoewel ik met hun meeleef moeten ze ook de realiteit eens onder ogen zien. Die realiteit is misschien hard en niet leuk, maar wel de waarheid. En de waarheid is dat Nouri niet gezond was, anders was dit niet gebeurd. Van alle plekken waar hem dan iets kan overkomen is dit toch wel 1 van de beste. Direct medici voorhanden die alles doen om het leven van hem te redden. Denk eens aan DiTomasso van FC Utrecht jaren terug, die konden ze uit zijn bed in een kist tillen. En dat is dan een voetbal voorbeeld, er zijn vele mensen die gewoon dood gaan omdat ze niet opgemerkt worden of niet tijdig hulp krijgen.

Het oordelen van familie en omstanders over een reanimatie vind ik misselijkmakend. De mensen die Nouri geholpen hebben, hebben dit gedaan naar beste kunnen. Omstandigheden veranderen en iemand kan razendsnel wegvallen van een bewusteloosheid naar een hartstilstand. Een hulpverlener beoordeelt de situatie en handelt, en als de situatie veranderd, veranderd ook het handelen.

Laten we wel wezen, bij Nouri was iets goed mis. Anders gaat een sportieve jongen van die leeftijd met alle medische checks niet op die manier naar de grond, tevens hebben jonge mensen de grootste en beste kansen in geval van bijvoorbeeld hart problemen. Feit dat hij er zo uitkomt zegt meer over zijn fysieke gesteldheid dan over het handelen van het medisch personeel.

Ik wil hiermee medische personeel niet vrijpleiten van fouten. Want mensen maken fouten, ook medisch personeel. Maar ook ik heb de beelden gezien en ik ben van mening dat ze heel snel overgingen tot handelen. Dat misschien niet elke handeling de juiste was, dat kunnen we toch helemaal niet beoordelen? Wij waren niet zo dicht bij Nouri dat we konden constateren of er nog ademhaling was bijvoorbeeld. Ook lijkt me vrij duidelijk dat ze niet met hun armen over elkaar hebben staan kijken hoe hij dood ging of wel?

Nee, zoals ik begon, het bezorgt mij een ontzettend bittere smaak. Voor mijn gevoel zijn ze lekker aan het profiteren van zijn situatie, de hele familie wordt er beter van waarschijnlijk. Nouri krijg je er niet mee terug, die wordt om (voor mij verkeerde) redenen in leven gehouden, maar het is wel duidelijk dat hij nooit meer op gaat staan. Dat is, nogmaals, bijzonder triest. Maar mijns inziens levert dit helemaal niks op. En dat vind ik bitter.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:45
quote:
loekf2 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:44:

Ik heb die oefenwedstrijd toen live gezien via Ziggo. Wat mij betreft werd er te lang getreuzeld met het toedienen van re-animatie.
Zeg dat maar niet te hard hier. Toen het net gebeurd was was mij deze mening al toebedeeld en toen kreeg ik te horen "dat ik er niet over mocht oordelen,want artsen weten echt wel wat te doen". Ik vind het een goede zaak dat een onafhankelijke partij zich erover zal buigen, alhoewel ik wel mijn vraagtekens heb bij de drijfveren van de familie Nouri (gaat het ze om het geld of om de erkenning? Ik hoop het tweede)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Gonadan schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:08:

Zoeken zij echt zelfstandig de media op? Of zijn er gewoon een aantal journalisten die er bovenop zitten om bij elk nieuwtje in te kunnen springen?
Het is een persbericht ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

quote:
Dat bericht van Ajax heeft toch wel een beetje een zure ondertoon hoor. Blijkbaar hebben ze niet direct van de (vertegenwoordiging van de) familie gehoord dat de zaak naar de KNVB zou gaan. Daarnaast melden ze duidelijk dat ze verschillende voorstellen aan de familie hebben gedaan die stuk voor stuk 'geweigerd' zijn.

365Dude - Strava

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:09
quote:
ph4ge schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:11:
[...]

Ik snap de opstelling van Ajax in ieder geval niet. Waarom zou je in dit soort discussies verzeild raken? Er is een groot drama gebeurd en je bent er voor verzekerd (mag ik aannemen), waarom ga je dan dit soort discussies voeren? Gewoon de verzekering uit laten betalen en klaar. Niemand is hierbij gebaat en uiteindelijk zou Ajax alleen 'de eer' winnen als ze gelijk krijgen.
Hoe zou Ajax zich dan op moeten stellen? Natuurlijk wil niemand in zo'n discussie terecht komen maar het alternatief? Aangeven dat de familie mag vragen wat ze willen en blind de creditcard trekken?
Het is de familie Nouri die in deze discussie de regie voert, Ajax heeft niet te kiezen of ze erin betrokken worden of niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
quote:
Question Mark schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:02:
Nee. De aansprakelijkheid is nu juist hetgene wat betwist wordt.

Verklaring van Ajax:
Dat zeg ik.
quote:
De familie vind dat Ajax tekort geschoten is, en Ajax vind van niet. Dat wordt nu ter beoordeling voorgelegd. Pas als Ajax verantwoordelijk blijkt te zijn (en dat moet blijken uit de uitspraak), starten de gespreken over schadevergoedingen.
En dat hoeft dus niet.
quote:
Behalve voor de verzekering dan... Denk je nu echt dat er een verzekering is die zo gek is om miljoenen uit te betalen als nog niet eens is vast komen te staan dat de verzekerde "schuldig/aansprakelijk" is?
De meeste bedrijven laten de verzekering er een punt van maken als de verzekering dat wil.
quote:
Iemand mag claimen wat hij wil, maar dat maakt het nog geen waarheid.
Als er een ongeval gebeurt tijdens de uitvoering van het werk is op een paar uitzonderingen na de werkgever gewoon aansprakelijk. En voor die uitzonderingen ligt de bewijslast bij de werkgever. Het enige dat de familie Nouri hoeft te claimen is dat dit tijdens de uitvoering van het werk is gebeurd en dat er schade is, en dat is gewoon de ondubbelzinnige waarheid.

Dan is het aan Ajax om te bewijzen dat ze aan hun zorgplicht hebben voldaan, en dat is een strijd die werkgevers vrijwel altijd uit de weg gaan omdat het zeer moeilijk te winnen is en geen winnaars kent. En dat maakt deze zaak opvallend. De reflex om familie aan te vallen (al dan niet vanwege zn achtergrond) is op basis hiervan onterecht, het is volkomen normaal dat als je schade lijdt bij de uitvoering van je werk dat je dan claimt bij je werkgever.

ph4ge wijzigde deze reactie 04-06-2018 16:36 (6%)

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
evilution schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:14:
Even los van hoe deze familie het aanvliegt, en het is vast ook al eerder gezegd. Ik denk echt dat hier veel te laat is gereanimeerd. Na 14 minuten ga je mensen terug uit de dood halen met alle schade van dien. Zie Friso, die ook uit de dood is terug gehaald.
Als BHV-er heb ik geleerd zo snel mogelijk te reanimeren. Als het niet nodig is gaat het slachtoffer wel terug ademen. Je wilt juist door reanimeren zorgen dat de hersenen zuurstof blijven krijgen als het hart niet meer zelfstandig functioneert.
Och jee... daar hebben we onze BHV’ers weer. Met alle respect voor alle EHBO diploma’s, er waren artsen aanwezig. Natuurlijk maken deze ook fouten en ja, het moet ook tot op de bodem uitgezocht worden of de toestand van Nouri voorkomen had kunnen worden, maar nee, wij weten niet in welke toestand Nouri verkeerde en waarom er ogenschijnlijk laat werd begonnen met reanimeren. Dat gespeculeer is serieus oerdom en het schuilen achter een EHBO cursus wellicht nog dommer. Een arts op BNR deed de enige juiste uitspraak laatst; “ik was er niet bij dus kan er niet over oordelen. Uit een reconstructie en verklaringen zal moeten blijken of er juist is gehandeld, dat kun je vanaf de zijlijn niet, dat is speculeren”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:28
quote:
Voor zover ik weet is er aan dat artikel voldaan. Er waren bevoegde verpleegkundigen aanwezig op het veld die tijdig met de behandeling van de speler begonnen. Mag aannemen dat deze lieden ten tijde van het incident over de benodigde bevoegdheden beschikten, anders was dit al lang bekend geworden.

Daar houdt de aansprakelijkheid van Ajax feitelijk op (nog even afgezien dat de aansprakelijkheid wellicht nog meer lag bij de thuisspelende club die in deze voorzieningen voorzag). Deze verpleegkundigen waren niet in dienst van Ajax noch was Ajax verantwoordelijk voor de opleiding. Ajax diende zich er enkel van te verzekeren dat er bevoegde verpleegkundigen aanwezig waren, en dat was het geval.

Als deze verpleegkundigen bij het uitoefenen van hun beroep fouten hebben gemaakt kunnen zij wellicht tuchtrechtelijk vervolgd worden, maar dat valt volledig buiten de verantwoordelijkheid of competentie van de club.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
quote:
alexbl69 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:10:
[...]

Voor zover ik weet is er aan dat artikel voldaan. Er waren bevoegde verpleegkundigen aanwezig op het veld die tijdig met de behandeling van de speler begonnen. Mag aannemen dat deze lieden ten tijde van het incident over de benodigde bevoegdheden beschikten, anders was dit al lang bekend geworden.

Daar houdt de aansprakelijkheid van Ajax feitelijk op (nog even afgezien dat de aansprakelijkheid wellicht nog meer lag bij de thuisspelende club die in deze voorzieningen voorzag). Deze verpleegkundigen waren niet in dienst van Ajax noch was Ajax verantwoordelijk voor de opleiding. Ajax diende zich er enkel van te verzekeren dat er bevoegde verpleegkundigen aanwezig waren, en dat was het geval.

Als deze verpleegkundigen bij het uitoefenen van hun beroep fouten hebben gemaakt kunnen zij wellicht tuchtrechtelijk vervolgd worden, maar dat valt volledig buiten de verantwoordelijkheid of competentie van de club.
Je hebt ook nog te maken met dat de wedstrijd in Oostenrijk was, georganiseerd door een Oostenrijkse wedstrijdorganisatie en (deels) Oostenrijks medisch personeel betrokken.

Lijkt me sowieso niets voor de arbitragecommissie van de KNVB die nog bindend is ook. Daar zitten ze nu omdat er een bepaling in z'n contract staat om daar naar toe te gaan. Lijkt mij dat deze commissie zich wel (deels) onbevoegd zal verklaren en naar de rechtbank doorverwijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

5183

Mijn smaak wordt met de dag bitterder:
quote:
Nouri kreeg 10-jarig contract aangeboden

Amsterdam - Ajax blijkt de familie van de in coma liggende Abdelhak Nouri een nieuw tienjarig contract te hebben aangeboden.

Ook is gesproken over huisvesting voor de voetballer en permanente zorg door verplegers die bij Ajax op de loonlijst zouden komen.
https://www.telegraaf.nl/...jarig-contract-aangeboden

Ik vind dat Ajax al heel erg ver gaat, een normale werknemer bij een normaal bedrijf krijgt een bosje bloemen en wat bananen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
quote:
Coritchando schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:29:
Mijn smaak wordt met de dag bitterder:

[...]

https://www.telegraaf.nl/...jarig-contract-aangeboden

Ik vind dat Ajax al heel erg ver gaat, een normale werknemer bij een normaal bedrijf krijgt een bosje bloemen en wat bananen.
Hoho, nu doe je de andere bedrijven echt te kort! Er zit ook altijd wel een kaartje van de collega's bij.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ph4ge
quote:
beezjeh schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:44:
[...]

Dit soort berichten waren her en der te lezen weken terug. Nu stelt Ajax zich volledig aansprakelijk dus toont maar weer aan dat vanachter een beeldscherm vandaan alles zo makkelijk is te denken en te zeggen!!!
Zoals vrijwel iedereen met enige juridische kennis al zei; het is voor een werkgever vrijwel onmogelijk om niet aansprakelijk te zijn voor schade die een werknemer lijdt tijdens de uitoefening van zn beroep. Jammer voor de familie van Nouri dat dat inzicht bij Ajax even op zich heeft laten wachten.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +1Henk 'm!

5183

quote:
OMX2000 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:40:
[...]
Maar er is een jongen verandert in een kasplant door onkunde van de medische staf van Ajax.
Ik vind dat je hiermee wel bijzonder kort door de bocht gaat.

Laten we wel even duidelijk hebben dat het probleem in de eerste instantie door Nouri zelf is veroorzaakt. Hij was niet 100% gezond, anders ga je niet zo neer. Hij kon daar hoogstwaarschijnlijk zelf niets aan doen en heeft er misschien wel of misschien geen weet van gehad (dat stuk is mij nog onduidelijk, er zijn verschillende verhalen over). Maar sec gezien is het Nouri zijn eigen lichaam wat het begaf.

Dat de hulpverlening vervolgens niet optimaal zou zijn geweest heeft misschien bijgedragen aan zijn huidige staat. Al is het altijd discutabel hoe hij bij een wel optimale behandeling zou eindigen. Daar is niets over te zeggen.

Ik blijf er een hele zure smaak bij houden. Vd Sar zette eigenlijk alle hulpverleners in hun hemd en pas bij een derde onderzoek zijn er schijnbaar 2 artsen die vinden dat er iets anders had gemoeten (hebben ze zelf altijd alles 100% goed gedaan??).
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. In de medische wereld is dat aan de orde van de dag en er zullen vaak genoeg mensen geen optimale behandeling ontvangen. Daar hoor of lees je weinig tot niets van. Daar zijn ook geen opnames van die tot in den treuren en tot in het kleinste detail bekeken worden. Gelukkig zijn ook niet alle fouten even ernstig, een scheef geplakte pleister zal niet veel problemen veroorzaken.

Om kort te zijn, er zijn alleen maar verliezers. Ik vraag mij werkelijk af waar dit allemaal toe bijdraagt en wie er nou daadwerkelijk beter wordt van al dit gedoe, volgens mij niemand.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Martinusz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:26:
Net bij Jinek de woordvoerder van de familie, wat weer duidelijk wordt is dat de media alles weer zo weergeeft voor de clickbaits.
Familie is helemaal niet woest, vond vd Sar oprecht en hopen op een goede afwikkeling verder.
Je was me voor, ik wilde iets soortgelijks posten op basis van kranten en websites. Je ziet overduidelijk een verschil tussen de websites die gewoon nieuws willen leveren en die voor het aantal klikken gaan. Die laatste categorie verdraait de informatie en laat stukken weg. Uiteraard baseren de meesten daar blind hun mening op.

Wat ik uit genuanceerde bronnen begrijp is de familie blij dat Ajax eindelijk toegeeft en hoopt gewoon op normale wijze over financiering van de thuiszorg te praten. Uiteraard vinden ze het jammer dat het zo lang heeft moeten duren maar nu moet je gewoon doorpakken.

Daarnaast zijn ze wel van mening dat de stelling van Ajax dat er nieuwe informatie is niet helemaal klopt. De informatie was er namelijk al, alleen werd het bij Ajax door de 3rd opinion pas juist ingeschat.

Een in mijn ogen genuanceerde houding die ruimte biedt om gewoon netjes tot een goede afronding te komen. Maar ja, daar verkoop je geen klikken mee hè? ;)

Wat je verder van de hele situatie vindt zal ook erg persoonlijk zijn en wellicht ook wat gevoed door de mate van affectie naar Ajax of Nouri.
Zo ben ik als Ajacied geneigd om te denken dat Ajax alles ter goeder trouw heeft geprobeerd af te handelen. Alleen heb ik ook het gevoel dat er nogal zakelijk gedacht is of nogal zakelijke adviseurs gevolgd zijn waarbij men dacht er mee we te kunnen komen.
Daarom ben ik heel erg benieuwd wat dan nu echt de trigger was om voor die 3rd opinion te gaan, want als dat allemaal vaag blijft kan ik mij toch niet van de indruk onttrekken dat ze dat maar gewoon gedaan hebben om gezichtsverlies te voorkomen.

Daarbuiten vind ik de suggestie dat Van der Sar zit te acteren nogal smakeloos. Ook al spelen er belangen, het is en blijft gewoon een mens. Als dan dit soort perikelen spelen na zo'n ongeval dan is het niet meer dan normaal dat je dat raakt. Overigens ben ik juist blij dat dit enigszins persoonlijk naar buiten wordt gebracht en niet met een of ander koud persbericht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:15:
Je spreekt jezelf wel aardig tegen hier...Ajax handelt ter goeder trouw, maar ze dachten wel onder hun verantwoordelijkheid uit te komen?
Integendeel. Ik geef duidelijk aan dat mijn fan zijn mij de neiging bezorgd te denken dat ze alles netjes willen doen, maar dat ik niet zeker ben en ook mijn twijfels heb over bepaalde zaken. Daarom wil ik kritisch kijken naar hoe het gegaan is zodat ik een objectief beeld kan vormen wat niet te veel door mijn affectie voor Ajax beïnvloed wordt. Dat leek mij juist eerlijk om te vermelden in plaats van tegenstrijdig.

Net zoals ik hoop dat mensen die meer aversie dan affectie jegens Ajax hebben hun best doen om ook kritisch te kijken en objectief te oordelen. Afgeven op de situatie vanaf de zijlijn is te gemakkelijk. Verplaats jezelf eens in de situatie en dat je daar beslissingen moet maken. De balans tussen gevoel, verstand en zakelijk is niet makkelijk denk ik. Zeker niet als een stel zakelijke bloedzuigers zich ermee loopt te bemoeien en de media lekker probeert te stoken.

Feitelijk is het eigenlijk al heel erg jammer dat dit überhaupt zo publiek moet zijn. Zou het voor alle betrokkenen niet veel prettiger zijn als dit gewoon in rust zonder externe bemoeienis afgehandeld kon worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Gonadan schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:43:
Integendeel. Ik geef duidelijk aan dat mijn fan zijn mij de neiging bezorgd te denken dat ze alles netjes willen doen, maar dat ik niet zeker ben en ook mijn twijfels heb over bepaalde zaken. Daarom wil ik kritisch kijken naar hoe het gegaan is zodat ik een objectief beeld kan vormen wat niet te veel door mijn affectie voor Ajax beïnvloed wordt. Dat leek mij juist eerlijk om te vermelden in plaats van tegenstrijdig.
Je hebt gelijk, ik las het niet goed :+
Verder ben ik het helemaal met je post eens!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Pompi schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:17:
Verdienen wordt misschien nog lastig, want las dat hij maar een contract voor 2 jaar heeft getekend. Zou dus zo maar kunnen zijn dat hij volgend jaar weer wordt verkocht en met een 1 jarig contract gaat dat niet de hoofdprijs zijn. Stel hij draait een super jaar en een club uit de PL komt voor hem langs denk ik niet dat hij zoveel verbinding heeft met Feyenoord dat hij nog snel een contract tekent zodat ze meer aan hem kunnen verdienen, maar we zullen zien hoe het gaat en hopelijk pakt het voor Feyenoord goed uit.
Als je het loon even weg streept, want dat kost elke speler sowieso, dan is elke cent die je voor hem weet te ontvangen bij een transfer winst. Hij komt namelijk transfervrij dus kost nu niets.
Dan iets anders, ik vind het jammer dat het gedoe rond Nouri nu weer door de familie in de media gespeeld wordt en ik snap wel dat zij een zo'n goede mogelijke conclusie willen maar Ajax kan zich niet in de media verweren plus dat zou ook niet nodig moeten zijn als je het gewoon achter gesloten deuren afhandelt zoals in elk ander bedrijf zou gebeuren. Vind het ook een beetje apart dat ze wel met o.a. de huldiging mee doen als het overige contact met Ajax zo lastig/vervelend gaat. Het blijft een vervelende gebeurtenis en hopelijk is het voor iedereen snel en goed afgerond
Dat gevoel deel ik en ik vind het wel erg toevallig getimed dat dit nieuws nu direct achter het nieuws aan komt waarin vertelt wordt dat de artsen de methoden willen vernieuwen.
Nu geloof ik best dat er een verschil van inzicht heerst tussen de club en de familie over wat de juiste schadevergoeding zou moeten zijn. We hebben voor dat soort zaken echter gewoon een rechtssysteem en de enige reden om het via de media te willen spelen is als je bang bent dat je via de juridische weg je zin niet krijgt.
Even aangenomen dat de advocaat dit uit eigen beweging heeft gecommuniceerd en dat het geen half verzonnen verhaal van de journalist is, want daar kan je tegenwoordig ook al niet meer van op aan. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:22
Pompi schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:17:
[...]

Dan iets anders, ik vind het jammer dat het gedoe rond Nouri nu weer door de familie in de media gespeeld wordt en ik snap wel dat zij een zo'n goede mogelijke conclusie willen maar Ajax kan zich niet in de media verweren plus dat zou ook niet nodig moeten zijn als je het gewoon achter gesloten deuren afhandelt zoals in elk ander bedrijf zou gebeuren. Vind het ook een beetje apart dat ze wel met o.a. de huldiging mee doen als het overige contact met Ajax zo lastig/vervelend gaat. Het blijft een vervelende gebeurtenis en hopelijk is het voor iedereen snel en goed afgerond
Triest wat er allemaal gebeurd is maar mijn onderbuikgevoel zegt: GELD.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Tuurlijk gaat het om geld...
Maarja, hoe wil je gemiste inkomsten in dit verhaal gaan calculeren bijvoorbeeld? Groot talent, dus zou miljoenen gaan ontvangen aan salaris over z'n hele carriere, dus Ajax moet miljoenen aan afkoop betalen? Of kijk je naar z'n laatst verdiende salaris?
Die jongen heeft niets opgeleverd en je zou moeten kijken naar welke kansen hij buiten het voetbal had. (immers voor topsport was hij ongeschikt, dat is nou net de kern van het verhaal anders zou Ajax niets te verwijten zijn)
Heeft hij een goede opleiding genoten? Of zou hij met wat geluk en hard werken bij het bereiken van de pensioenleeftijd net tegen modaal aantikken?

alles kan off-topic

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True