loekf2 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:44:
Familie Nouri stelt Ajax aansprakelijk:
https://www.telegraaf.nl/...r-arbitragecommissie-knvb
Snap even niet waarom je niet gewoon een rechtzaak kan aanspannen of bij het medisch tuchtcollege (die sportarts die er bij was). Uiteindelijk wordt het een zaak voor een letselschade advocaat.Kan ook zijn dat de familie alleen z'n gelijk wilt halen en niet meteen uit zijn op geld.
Nog een krasje op vd Sar wat mij betreft, dit had je als club gewoon moeten oplossen, ook als er gewoon schuld was.
Ik heb die oefenwedstrijd toen live gezien via Ziggo. Wat mij betreft werd er te lang getreuzeld met het toedienen van re-animatie.
Ik krijg een nogal bittere smaak in mijn mond van de familie Nouri. Hoewel ik met hun meeleef moeten ze ook de realiteit eens onder ogen zien. Die realiteit is misschien hard en niet leuk, maar wel de waarheid. En de waarheid is dat Nouri niet gezond was, anders was dit niet gebeurd. Van alle plekken waar hem dan iets kan overkomen is dit toch wel 1 van de beste. Direct medici voorhanden die alles doen om het leven van hem te redden. Denk eens aan DiTomasso van FC Utrecht jaren terug, die konden ze uit zijn bed in een kist tillen. En dat is dan een voetbal voorbeeld, er zijn vele mensen die gewoon dood gaan omdat ze niet opgemerkt worden of niet tijdig hulp krijgen.
Het oordelen van familie en omstanders over een reanimatie vind ik misselijkmakend. De mensen die Nouri geholpen hebben, hebben dit gedaan naar beste kunnen. Omstandigheden veranderen en iemand kan razendsnel wegvallen van een bewusteloosheid naar een hartstilstand. Een hulpverlener beoordeelt de situatie en handelt, en als de situatie veranderd, veranderd ook het handelen.
Laten we wel wezen, bij Nouri was iets goed mis. Anders gaat een sportieve jongen van die leeftijd met alle medische checks niet op die manier naar de grond, tevens hebben jonge mensen de grootste en beste kansen in geval van bijvoorbeeld hart problemen. Feit dat hij er zo uitkomt zegt meer over zijn fysieke gesteldheid dan over het handelen van het medisch personeel.
Ik wil hiermee medische personeel niet vrijpleiten van fouten. Want mensen maken fouten, ook medisch personeel. Maar ook ik heb de beelden gezien en ik ben van mening dat ze heel snel overgingen tot handelen. Dat misschien niet elke handeling de juiste was, dat kunnen we toch helemaal niet beoordelen? Wij waren niet zo dicht bij Nouri dat we konden constateren of er nog ademhaling was bijvoorbeeld. Ook lijkt me vrij duidelijk dat ze niet met hun armen over elkaar hebben staan kijken hoe hij dood ging of wel?
Nee, zoals ik begon, het bezorgt mij een ontzettend bittere smaak. Voor mijn gevoel zijn ze lekker aan het profiteren van zijn situatie, de hele familie wordt er beter van waarschijnlijk. Nouri krijg je er niet mee terug, die wordt om (voor mij verkeerde) redenen in leven gehouden, maar het is wel duidelijk dat hij nooit meer op gaat staan. Dat is, nogmaals, bijzonder triest. Maar mijns inziens levert dit helemaal niks op. En dat vind ik bitter.