Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De situatie rond Ajacied Abdelhak Nouri

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-06 19:25
http://www.ajax.nl/stream...ge-hersenschade-nouri.htm

verschrikkelijk. Ernstige hersenschade en de kans op herstel is nihiel

Catch22 wijzigde deze reactie 13-07-2017 12:51 (23%)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 13:39
Zojuist door Ajax naar buiten gebracht dat Nouri blijvende hersenschade heeft.
http://www.ajax.nl/stream...ge-hersenschade-nouri.htm

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-06 07:14
Bah..... het zat erin, maar het blijft toch afschuwelijk nieuws.....
Arme knul en zijn familie.....

• MA®K
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-02 10:21
Verschrikkelijk nieuws! Op zo'n jonge leeftijd ook :-(

Vrees dat z'n voetbalcarriere voorbij is, hopen dat hij enigszins kans maakt om nog een normaal leven te kunnen hebben.

Life to is short, not too

• Catch22
quote:
MA®K schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:54:

Vrees dat z'n voetbalcarriere voorbij is, hopen dat hij enigszins kans maakt om nog een normaal leven te kunnen hebben.
Ik denk dat hij heel blij mag zijn als hij ooit nog weer kan functioneren

• Leon Zwiers
quote:
MA®K schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:54:

Ik denk dat hij gaat sterven tbh.... :( En anders zal hij een kasplantje worden... Wat een afgrijselijk einde voor een jonge, leuke knul zo :(

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15-06 17:34

Player1S

Formerly known as L1nt

Bizar voor iemand die paar weken geleden nog volledig getest was en gezond verklaard.

Player1S: Mixer

• Robertdj
  • Niet online
Wat een kutzooi. Heb echt een brok in m'n keel, zo'n jonge positieve talentvolle gozer.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:08
Wat een verschrikkelijk nieuws voor Nouri. Dat terwijl de afgelopen dagen de berichten relatief positief waren, ik ben er echt even stil van. Voetbal is dan toch ook maar bijzaak.

SW-0040-8191-9064

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Oef :/

Einde carrière dus en de vraag is of hij niet verder zal moeten als kasplantje. Klinkt echt heel ernstig. Hopelijk treedt er nog iets van herstel op...

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Ben geen Ajax fan maar verdomme wat een kut nieuws is dit weer vandaag :-(

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15-06 09:54

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Wat een ontzettend naar gevoel heb ik op dit moment...

Sterkte aan alle Ajacieden en familie in het bijzonder...

Steam ID = Ackerfiets

• Robbio85
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-06 17:13
Ik hoop op het beste voor Nouri maar vrees het ergste. Ze zeggen dat de meeste hersenfuncties zijn uitgevallen en de kans op herstel zou nihil zijn. Erg jammer dit. Nouri is toch wel het grootste talent van zijn leeftijdsklasse in NL.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:00
Was er al wel bang voor na het kille bericht van gisteren.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15-06 20:44

Vos

AFCA

Bah wat een treurig nieuws dit zeg! Duimen dat hij nog enigszins een fatsoenlijk leven kan lijden, voetbal is bijzaak.

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
oh wow :'(

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ben hier toch wel even stil van. 'Appie' was juist zo'n typisch leuk Ajax jochie. Beetje branie.
Ook kut voor Ziyech overigens. :/

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Miki
  • Nu online
Vanuit wat ik opmaak uit het nieuwsitem van Nos functioneert een groot deel van de hersenen niet. Dus het is echt over, erg wrang dat zo'n talent wegvalt.

PVOutput

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 18:36
Dit komt harder aan dan ik had verwacht. Laatste dagen waren enigszins positief, maar dit is toch wel echt een klap. Hopelijk is er nog iets van herstel mogelijk. Hopen op het beste.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
:( :'(

• Catch22
quote:
JanW schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:11:
Dit komt harder aan dan ik had verwacht. Laatste dagen waren enigszins positief, maar dit is toch wel echt een klap. Hopelijk is er nog iets van herstel mogelijk. Hopen op het beste.
Ik kreeg al het vermoeden dat het mis was omdat hij zo lang in slaap werd gehouden. Ik ben niet medisch onderlegd, maar het was niet echt geruststellend

• Leon Zwiers
Hij werdt al lang niet meer in slaap gehouden.
Hij werdt zelf niet meer wakker, door dat hersenletsel. Normaal gesproken als iemand zo slecht is sterven ze. Ik lees dat ze m nog naar het AMC willen gaan overvliegen. Familie wil nog door. Wat ontzettend klote zeg, voor hen en Appie zelf.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:33
Gezien de berichten op Ajax.nl dat een groot deel van cruciale hersenfuncties beschadigd is, vrees ik dat hij komt te overlijden of de rest van zijn leven ernstig gehandicapt door het leven gaat. Poe... heftig hoor :|

• NotSoSteady
quote:
Catch22 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Ik kreeg al het vermoeden dat het mis was omdat hij zo lang in slaap werd gehouden. Ik ben niet medisch onderlegd, maar het was niet echt geruststellend
Het bericht van gisteren was al behoorlijk kil en leek een voorbereiding te zijn op het nieuws van vandaag. Eigenlijk was het ook tegen beter weten in, want ze hebben hem erg lang gereanimeerd.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:26
-O- bah wat een verschrikkelijk nieuws, ondanks de wat positievere berichten, had ik al een naar voorgevoel, omdat het allemaal zo lang duurde. Van gezond naar kasplantje in een paar minuten, hoe bizar kan het leven zijn. Dit gaat ook flink doorwerken bij de Ajax spelers, zeker die jonge gasten die met hem jaren hebben gevoetbald. -O- -O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:31
Niet alleen voetballend een talent van Ajax, maar ook qua persoonlijkheid een talent opzich. Wat een prachtmens.

• DoubleP38
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15-06 17:18
quote:
Pierre schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:07:
Ben geen Ajax fan maar verdomme wat een kut nieuws is dit weer vandaag :-(
Schaam je, dit heeft niks met Ajax te maken, maar met een persoon!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Vreselijk zeg :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Tweakjur
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15-06 19:49

Tweakjur

Redacteur
quote:
DoubleP38 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Niet overreacten... denk dat ie juist bedoelt dat dit drama cluboverstijgend is. Het is in en in tragisch.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Denman
  • Laatst online: 15:30
Wat een klote nieuws :'(

Gezien alle berichtgeving was mijn hoop al niet erg groot, maar dit hakt er toch even in zeg :/

Join het GoT Pulse-Team!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:42

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

:/
Wat een leuk kereltje, wat een afgang :/
* Outerspace heeft gewoon een brok in zijn keel.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• KoningsGap
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:51
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:16:
Hij werdt al lang niet meer in slaap gehouden.
Hij werdt zelf niet meer wakker, door dat hersenletsel. Normaal gesproken als iemand zo slecht is sterven ze. Ik lees dat ze m nog naar het AMC willen gaan overvliegen. Familie wil nog door. Wat ontzettend klote zeg, voor hen en Appie zelf.
Bron?

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15-06 09:54

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

quote:
DoubleP38 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Hij laat alleen merken dat rivaliteit in zo'n geval niet ter sprake is.

Steam ID = Ackerfiets

• ralpje
  • Laatst online: 13:58

ralpje

Deugpopje

quote:
Op de site van Ajax werd gemeld dat hij 'medisch is vrijgegeven voor vervoer', dat hij 'naar een ziekenhuis in Amsterdam gaat' en dat de familie aangeeft 'nog hoop te hebben' en iedereen vraagt 'hun gebeden voort te zetten' (of iets van die strekking).

Ik kan de term 'cruciale hersenfuncties' nog niet plaatsen. Ik vermoed eigenlijk dat Nouri beademd wordt en klinisch hersendood is verklaard, maar ik hoop dat er toch nog iets meer hoop is dan dat.

365Dude - Strava

• KoningsGap
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:51
quote:
ralpje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:33:
[...]

Op de site van Ajax werd gemeld dat hij 'medisch is vrijgegeven voor vervoer', dat hij 'naar een ziekenhuis in Amsterdam gaat' en dat de familie aangeeft 'nog hoop te hebben' en iedereen vraagt 'hun gebeden voort te zetten' (of iets van die strekking).

Ik kan de term 'cruciale hersenfuncties' nog niet plaatsen. Ik vermoed eigenlijk dat Nouri beademd wordt en klinisch hersendood is verklaard, maar ik hoop dat er toch nog iets meer hoop is dan dat.
Ah okee, Ajax.nl is onbereikbaar voor me op dit moment. Thanks.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ja, die site kan het allemaal niet aan. Kwam ergens op Twitter een screenshot tegen van toen 'ie het nog wel deed.

365Dude - Strava

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
[...]

... en dat de familie aangeeft 'nog hoop te hebben' en iedereen vraagt 'hun gebeden voort te zetten' (of iets van die strekking)...
Ergens vind ik dit nog het ergste van alles. Aan de hand van de huidige berichtgeving kunnen we eigenlijk botweg stellen dus hun zoon/broer/neef vorige week al is overleden. De familie kan hem echter niet los laten en kan theoretisch nog jarenlang naar een lichaam kijken.

Een nicht van mij heeft een soortgelijk iets gehad en was amper ouder dan hem. Haar familie heeft gelukkig wel de kracht gehad om haar los te laten.

• Leon Zwiers
quote:
[...]

Hersendood zal niet, dan was ie al niet meer transportabel. Het lichaam van hersendode mensen houden het zowieso niet lang vol( ook met beademing/bloeddrukondersteuning etc ). En artsen behandelen een hersendode niet door, iemand is inmiddels dan al overleden.

Ik ga meer uit van een infauste prognose met als beste uitkost een coma vigil

• Catch22
Ik ben er echt misselijk van, gadverdamme

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
Catch22 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Dat is standaard procedure, heb er een ervaring mee gehad in mijn familie, eigenlijk nog erger dan dit, wat wonderbaarlijk beter afliep dan het voor Nouri lijkt af te lopen. De kunstmatige coma maakt controle en medisch noodzakelijke ingrepen mogelijk, en ontlast je lichaam dat toch al een flinke klap heeft gehad. Als je dan niet meer wakker wordt...

Ik ben bang dat het voor Nouri meer is geweest dan alleen een hartritmestoring. De lange reanimatie beloofde al weinig goeds. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• chimera2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-06 07:10
pfff wat een vreselijk nieuws. 20 jaar pffff
Net wat van de sar zei:

Abdelhak is zo’n groot talent, maar helaas zullen we nooit weten hoe ver zijn ster gereikt zou hebben als dit niet was gebeurd

chimera2 wijzigde deze reactie 13-07-2017 13:44 (7%)

• AcoLyte!
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-06 11:24

AcoLyte!

*evil grin*

Jezus, brok in de keel. Wat een akelig en diep droevig nieuws.

don't mistake lack of talent for genius.

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 06:34

@r!k

It is I, Leclerq

Verschrikkelijk nieuws dit. Zoals het bericht is opgesteld is het niet alleen dat hij nooit meer zal voetballen maar is het zelfs de vraag wat zijn overlevingskansen zijn.

Echt vreselijk nieuws, ook eigenlijk niet meer verwacht na de hoopgevende eerste berichten. Ongelooflijk.....

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-06 11:30
Wat een vreselijk ruk nieuws zeg. Deze jongen was altijd zo positief! Hopelijk gebeurt er nog iets waardoor hij toch nog normaal kan functioneren. Ook al is het geen topvoetbal meer, als hij maar een normaal leven kan lijden. Al acht ik de kans zeer klein :'(

PSN: Curvaa_

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:31
Sowieso al een brok in m'n keel. Maar na het zien van dit filmpje.. probeer het maar droog te houden

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 14:36
Bijzonder om me te realiseren dat dit bericht zoveel met me doet.Voor een speler die eigenlijk nog niet eens echt was doorgebroken en die ik dus helemaal niet zo vaak heb gezien. Maar wat ik zag was het zo'n lekker voetballertje, en leek het een ontzettend leuke jongen te zijn.

Echt heel triest nieuws.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:24
Verschrikkelijk dit nieuws

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 06:34

@r!k

It is I, Leclerq

Op het AD staat een reactie van een broer van hem. Het is echt het ergste nieuws wat het had kunnen zijn. Een stukje eruit :'(
quote:
De doktoren zijn vrij zeker van hun zaak dat het niet goed komt. Als hij bijkomt zou hij niet meer kunnen denken, eten, praten, lopen, zelfs waarschijnlijk niet eens iemand herkennen. Niet meer functioneren gewoon. Maar wij geven het niet op, wij geloven dat god bepaalt", vervolgt Abderrahim.
bron

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-06 22:09
quote:
@r!k schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:13:
Op het AD staat een reactie van een broer van hem. Het is echt het ergste nieuws wat het had kunnen zijn. Een stukje eruit :'(

[...]

bron
Zal extra hard aankomen omdat een aardig deel van de groep toch al jaren met elkaar speelt.
Is echt jammer voor hem en zijn familie.

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 14:36
quote:
Deadsy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:26:
[...]

Zal extra hard aankomen omdat een aardig deel van de groep toch al jaren met elkaar speelt.
Is echt jammer voor hem en zijn familie.
Hoewel je het waarschijnlijk goed bedoelt is jammer denk ik niet helemaal het juiste woord hiervoor. In- en intriest past beter.

Jammer is meer iets voor als je de bus hebt gemist ofzo. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Is het niet gepaster om een apart topic aan te maken over Nouri ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
'Leuk' stukje:
https://www.parool.nl/opi...erdam-een-nouri~a4506113/

Gonadan wijzigde deze reactie 13-07-2017 19:00 (10%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:30
Gadver, echt gewoon ontdaan door dit alles. Voel me echt leeg en ontregeld, kan het niet precies omschrijven. Bijzondere jongen, altijd lachend, sympathiek in alles wat hij deed, beleefd en vriendelijk. Echt een goed kereltje. Bah, brok in de keel...

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:49
quote:
:( ondanks dat ik voor psv ben, net als velen hier niet voor Ajax zijn, komt dit hard aan... Wat een geweldig mannetje was Nouri en het is echt gewoon zo triest dat hij zo moet afhaken...

Ik zou willen zeggen dat ik het beste hoop voor 'Appie' en zn familie, maar ik denk dat het daarvoor al te laat is. Echt zo fkn zonde en het laat nog maar eens zien hoe kort het leven kan zijn. Ik denk dat we het over een paar weken met z'n allen zijn vergeten (daarom is een apart topic ook zinloos), maar het is echt gewoon zo enorm jammer.

Anyway, life is too short, probeer er alles uit te halen :(

Snowdog wijzigde deze reactie 13-07-2017 20:20 (5%)

• Leon Zwiers
quote:
Snowdog schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:18:
[...]

:( ondanks dat ik voor psv ben, net als velen hier niet voor Ajax zijn, komt dit hard aan... Wat een geweldig mannetje was Nouri en het is echt gewoon zo triest dat hij zo moet afhaken...

Ik zou willen zeggen dat ik het beste hoop voor 'Appie' en zn familie, maar ik denk dat het daarvoor al te laat is. Echt zo fkn zonde en het laat nog maar eens zien hoe kort het leven kan zijn. Ik denk dat we het over een paar weken met z'n allen zijn vergeten (daarom is een apart topic ook zinloos), maar het is echt gewoon zo enorm jammer.

Anyway, life is too short, probeer er alles uit te halen :(
Dit is niet vergeten over een paar weken hoor. Dit drukt zijn stempel op het hele aankomende seizoen. Wat mij betreft wordt ie in de 34e minuut van de klassiekers zowieso herdacht.

Zal ook afhangen van hoe nu verder.
Laat zijn familie m sterven? ( wat ik niet verwacht, want moslims zijn niet goed met semi hersendood, no racism, maar eigen ervaring uit de zorg op een IC ) of gaat hij het "Friso" traject in en overlijdt hij over 2 jaar pas.

Ik hoop voor die jongen dat hij snel mag gaan, want eigenlijk is hij er al niet meer. :'(

• Snowdog
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:30:
[...]

Dit is niet vergeten over een paar weken hoor. Dit drukt zijn stempel op het hele aankomende seizoen. Wat mij betreft wordt ie in de 34e minuut van de klassiekers zowieso herdacht.

Zal ook afhangen van hoe nu verder.
Laat zijn familie m sterven? ( wat ik niet verwacht, want moslims zijn niet goed met semi hersendood, no racism, maar eigen ervaring uit de zorg op een IC ) of gaat hij het "Friso" traject in en overlijdt hij over 2 jaar pas.

Ik hoop voor die jongen dat hij snel mag gaan, want eigenlijk is hij er al niet meer. :'(
Nouja, ik denk dat de sad reality is dat ondanks dat ze er misschien stil bij zullen staan @ some point, dat het gros van de mensen het tegen die tijd is vergeten (zeker de non-ajacieden)... Dan kan je wel een herdenking houden maar dat heeft voor de gemiddelde mens niet dezelfde kracht... Maarja, dat is een beetje de wereld waarin we nu leven I guess....

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb de reacties maar afgesplitst naar een apart topic. Verder als iemand een betere suggestie heeft voor een titel dan graag, ik kom echt op niks goeds. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:16

Gynnad

* * *

Niet dat ik er zelf bij ben, maar voor de mensen die in de buurt zijn / wonen:

Gynnad wijzigde deze reactie 13-07-2017 21:20 (20%)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Hackus schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:54:
Is het niet gepaster om een apart topic aan te maken over Nouri ?
Persoonlijk vind ik eigenlijk van niet. Splitsen wordt vaak gedaan als eeuwige discussie over een onderwerp het topic onder sneeuwt.
Eensgezind respect betuigen wat nu gebeurt is juist heel mooi. Zonde als dat ook door splitsen als 'storend' gekenmerkt wordt. :)

• Catch22
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:08:
Ik heb de reacties maar afgesplitst naar een apart topic. Verder als iemand een betere suggestie heeft voor een titel dan graag, ik kom echt op niks goeds. :/
Maak er Appie of Abdelhak van :)

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03:12

Canaria

4313-3581-4704

@Snowdog dat denk ik niet. David di Tommaso is ook niet vergeten bij voetballers en supporters, niet alleen in Utrecht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Snowdog
quote:
Canaria schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:40:
@Snowdog dat denk ik niet. David di Tommaso is ook niet vergeten bij voetballers en supporters, niet alleen in Utrecht.
Dat was idd ook een minder mooi incident, maar ik denk dat weinig voetbalfans daar vandaag de dag ooit nog bij stilstaan. Ik weet dat ik er persoonlijk nooit meer bij stilsta (dat klinkt misschien slecht, maar het is de waarheid). Echt enorm kut wat er gebeurd is, maar mijn gevoelens richting dat incident zijn op dit moment vrijwel verdwenen, omdat er gewoon zoveel op je afkomt in de huidige wereld. Het is alsof je nergens tijd hebt om bij stil te staan.

En ik gok dat ik niet de enige ben. Ik denk dat het voor het meerendeel van de voetbalsupporters in Nederland iets uit het verleden is. En ik "vrees" dat dit incident hetzelfde lot gaat hebben. Aan de ene kant is dat kut, maar aan de andere kant is dat de realitiet van de wereld vandaag de dag te snel gaat en het ons binnenkort weer doet vergeten (I guess)...

• Catch22
Appie is wel heel speciaal en geliefd binnen Ajax.

Las op Twitter dan de Utrecht fans in de 34e minuut voor hem hebben gezongen, prachtig

https://twitter.com/milanvandongen/status/885560970151677952

Catch22 wijzigde deze reactie 13-07-2017 22:08 (18%)

• Leon Zwiers
Beetje extreem jammer dat er bij rtl late night weer een idioot aanschuift die lekker even in de aandacht op tv wil en een partij informatie gaat lopen geven terwijl hij 0.0 weet heeft ( wat ie zelf nog zegt ook ) over de situatie van Nouri. Een neuroPSYCHOLOOG ook echt, niet eens een arts......

Ik heb het uitgezet. Krijg de klere maar met die non-informatie voor kijkcijfers over de rug van een jonge knul en zijn familie die door het diepste dal gaan wat ze mee zullen maken.... :( :(

• Catch22
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:44:
Beetje extreem jammer dat er bij rtl late night weer een idioot aanschuift die lekker even in de aandacht op tv wil en een partij informatie gaat lopen geven terwijl hij 0.0 weet heeft ( wat ie zelf nog zegt ook ) over de situatie van Nouri. Een neuroPSYCHOLOOG ook echt, niet eens een arts......

Ik heb het uitgezet. Krijg de klere maar met die non-informatie voor kijkcijfers over de rug van een jonge knul en zijn familie die door het diepste dal gaan wat ze mee zullen maken.... :( :(
Hij kan in elk geval iets zinnigs zeggen. Direct betrokken artsen kunnen/mogen niks zeggen

• Stringer
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11-06 20:53

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Dramatisch. Intens droevig voor hem en zijn familie.

En het doet maar weer eens beseffen hoe enorm kwetsbaar een mensenlichaam is.

i5 3570k @ 4.3 | MSI Z77A-G45 | 24 GB RAM | GTX 1060 6GB |

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Alles voor de kijkcijfers... :')

• Leon Zwiers
quote:
Catch22 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:54:
[...]

Hij kan in elk geval iets zinnigs zeggen. Direct betrokken artsen kunnen/mogen niks zeggen
Weinig zinnigs gehoord.
Neuropsychologen bestuderen gedrag, wat ie aan info gaf kan je zo van wikipedia trekken. Lekker een beetje onrust lopen zaaien zo..... bah!

• Catch22
quote:
Stringer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:13:
Dramatisch. Intens droevig voor hem en zijn familie.

En het doet maar weer eens beseffen hoe enorm kwetsbaar een mensenlichaam is.
En hoe veel er mis kan zijn terwijl alles goed lijkt op scans

• Martinusz
Pff ik krijg bij al die items op tv over hem steeds kippenvel, het zet mij echt aan het denken, iedere dag kan je laatste zijn -O-

En waarom ik het vooral hierbij heb, geen idee, wellicht omdat ik Ajacied ben, wellicht omdat ik zelf meer dan 20 jaar heb gevoetbald, zelf uiteraard 20 ben geweest en op het voetbalveld stond, wellicht omdat ik vader ben (je wordt er echt softie van), ik heb geen idee....maar dat joch krijgt het voor elkaar...

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-06 22:09
quote:
Malfunctions schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:03:
[...]

Hoewel je het waarschijnlijk goed bedoelt is jammer denk ik niet helemaal het juiste woord hiervoor. In- en intriest past beter.

Jammer is meer iets voor als je de bus hebt gemist ofzo. ;)
Klopt, ik had eerst iets anders geschreven waar het woord jammer wel bij paste.
En een paar woorden die de situatie beter beschrijven maar die dan weer iets te grof zijn qua taal gebruik.

• NotSoSteady
....

NotSoSteady wijzigde deze reactie 14-07-2017 01:57 (99%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-06 13:53
quote:
L1nt schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:58:
Bizar voor iemand die paar weken geleden nog volledig getest was en gezond verklaard.
Helaas kan ik meepraten hierover. Mijn vrouw is in 2000 overleden door waarschijnlijk hetzelfde ;( . Kreeg een beetje een dejavu bij het horen van het neervallen e.d.
Zij viel op de parkeerplaats van haar werk neer, zo maar, is nog gereanimeerd, hart weer aan de gang gekregen, maar uiteindelijk 3 dagen later overleden op de IC. Onderzoek laten doen, niks uitgekomen. Ze was eerder dat jaar ook onderzocht en gezond bevonden.
Pas na een aantal jaar is gebleken dat ze last had van een erfelijke hartafwijking, dit is niet te zien bij scans en standaard onderzoeken. Alleen een DNA onderzoek kan dit naar voren brengen, lichamelijk is er niks loos. In haar geval ging het hart fibrileren, iets wat bij iedereen kan gebeuren, maar dit word door het lichaam zelf opgelost door het hart een signaal te geven, bij deze afwijking komt het signaal niet aan, waardoor het hart op hol slaat en trilt ipv pompt..... Enige oplossing is een defribilator om het hart een reset te geven. Meeste mensen met deze afwijking hebben ook een ICD geimplateerd gerkregen, haar broer ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
Stimpy68 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:17:
[...]

Helaas kan ik meepraten hierover. Mijn vrouw is in 2000 overleden door waarschijnlijk hetzelfde ;( . Kreeg een beetje een dejavu bij het horen van het neervallen e.d.
Zij viel op de parkeerplaats van haar werk neer, zo maar, is nog gereanimeerd, hart weer aan de gang gekregen, maar uiteindelijk 3 dagen later overleden op de IC. Onderzoek laten doen, niks uitgekomen. Ze was eerder dat jaar ook onderzocht en gezond bevonden.
Pas na een aantal jaar is gebleken dat ze last had van een erfelijke hartafwijking, dit is niet te zien bij scans en standaard onderzoeken. Alleen een DNA onderzoek kan dit naar voren brengen, lichamelijk is er niks loos. In haar geval ging het hart fibrileren, iets wat bij iedereen kan gebeuren, maar dit word door het lichaam zelf opgelost door het hart een signaal te geven, bij deze afwijking komt het signaal niet aan, waardoor het hart op hol slaat en trilt ipv pompt..... Enige oplossing is een defribilator om het hart een reset te geven. Meeste mensen met deze afwijking hebben ook een ICD geimplateerd gerkregen, haar broer ook.
Mijn nicht is een soortgelijk iets overkomen in 2002. Zakte ook zo ineen en achteraf bleek er ook een erfelijk iets te zijn wat het veroorzaakte.

In mijn eerste reactie had ik er niet bij stil gestaan (door het vreselijke nieuws) dat ik het zelf (op afstand) heb meegemaakt.

• Pierre Sec
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-05 17:03
quote:
Martinusz schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:27:
Pff ik krijg bij al die items op tv over hem steeds kippenvel, het zet mij echt aan het denken, iedere dag kan je laatste zijn -O-

En waarom ik het vooral hierbij heb, geen idee, wellicht omdat ik Ajacied ben, wellicht omdat ik zelf meer dan 20 jaar heb gevoetbald, zelf uiteraard 20 ben geweest en op het voetbalveld stond, wellicht omdat ik vader ben (je wordt er echt softie van), ik heb geen idee....maar dat joch krijgt het voor elkaar...
Ik denk dat het een combinatie van deze factoren is. Nouri heeft ook iets extreem ontwapenends. De liefde van de supporters zal een deel met zijn potentie te maken hebben, maar ook echt met zijn gogme en enthousiasme. Een bepaalde X-factor.
quote:
Stimpy68 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:17:
[...]

Helaas kan ik meepraten hierover. Mijn vrouw is in 2000 overleden door waarschijnlijk hetzelfde ;( .
Verschikkelijk. Ik kan mij echt niet voorstellen hoe zwaar en oneerlijk dit is. Ik krijg hier ook kippenvel van.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:08
quote:
Martinusz schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:27:

Ik heb mijn kleine vanochtend ook een extra knuffel gegeven toen ik de deur uit ging. Ergens weet je dat het leven altijd plotseling afgelopen kan zijn maar op een of andere manier komt zoiets als wat er met Nouri is gebeurd toch ineens dichtbij. Dat terwijl ik zijn naam amper kende.

Ik ben geen 20 meer, was al geen topsporter en ben inmiddels gestopt dus je zou het eerder bij mij verwachten dan bij Nouri. Als het een topfitte 19 jarige kan gebeuren kan het iedereen gebeuren.

Mijn gevoel zegt dat hij naar Amsterdam wordt gebracht om hem nog een keer goed te laten onderzoeken door Nederlanders bij wijze van second opinion. Zo krijgt zijn omgeving de kans om het te accepteren en verwacht ik dat hij dan mag sterven in zn eigen stad omringd door zijn naasten. Ik hoop dat hij niet als kasplantje door hoeft en dat zijn familie dat ook inziet.

SW-0040-8191-9064

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13-06 11:48
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat hij gaat sterven tbh.... :( En anders zal hij een kasplantje worden... Wat een afgrijselijk einde voor een jonge, leuke knul zo :(
Zo dramatisch en onvoorstelbaar dit :'(

• MdBruin
  • Nu online
(jarig!)
Allereerst natuurlijk erg dat dit gebeurt is, dit wens je niemand toe.

Snap alleen niet elke reactie hier. Er is weinig bekend over de situatie van Appie en toch reacties over hoe hij in de toekomst (als hij die krijgt) er mee zal moeten leven. Waarom ik er mogelijk over val is dat ik zelf ook NAH'er (Niet door het hart maar door een hersenbloeding) ben , ook een voor en na het ongeval. Ja er waren bij mij ook functies uitgevallen maar die zijn gelukkig terug gekomen, hetzij alleen sommige beschadigd. De tijd zal het moeten leren hoe hij er uit komt.

MdBruin wijzigde deze reactie 14-07-2017 12:33 (4%)

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
MdBruin schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:30:
Allereerst natuurlijk erg dat dit gebeurt is, dit wens je niemand toe.

Snap alleen niet elke reactie hier. Er is weinig bekend over de situatie van Appie en toch reacties over hoe hij in de toekomst (als hij die krijgt) er mee zal moeten leven. Waarom ik er mogelijk over val is dat ik zelf ook NAH'er (Niet door het hart maar door een hersenbloeding), ook een voor en na het ongeval. Ja er waren bij mij ook functies uitgevallen maar die zijn gelukkig terug gekomen, hetzij alleen sommige beschadigd. De tijd zal het moeten leren hoe hij er uit komt.
Omdat de berichtgeving helaas het volgende meld:
quote:
Op de intensive care van het ziekenhuis zijn de hersenfuncties van Nouri woensdag en donderdag nader onderzocht. Daaruit bleek dat een groot deel van zijn hersenen niet meer functioneert en dat de kans op herstel van die functies nihil is.
Op basis daarvan kunnen we wel stellen dat er niet heel veel meer hoop is op enig herstel. En zeker niet in de vorm zoals bij jou.

• MdBruin
  • Nu online
(jarig!)
@L1nt
Dat bericht heb ik gemist. Maargoed kleine kans is ook nog een kans (heb geleerd positief in het leven te staan, met negatief denken kost het te veel energie. ;) )
Maar ik weet ook wel dat er meerdere functie door meerdere hersengebieden lopen, schade is niet fijn kan ik je vertellen.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:49

dr.lowtune

(o\ | /o)

quote:
L1nt schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:35:
[...]

Omdat de berichtgeving helaas het volgende meld:

[...]

Op basis daarvan kunnen we wel stellen dat er niet heel veel meer hoop is op enig herstel. En zeker niet in de vorm zoals bij jou.
Het is een trieste situatie en het overkomt helaas meer mensen, nu treft het een publiek figuur en volgende week kan het de krantenbezorger overkomen.

Ik snap dat de familie, tegen beter weten in, nog hoop heeft. Het zou de " experts" die op TV en radio weer uit alle hoeken en gaten komen sieren als ze de familie geen valse hoop geven.

Naast familie en vrienden wens ik de Ajax staf, en in het bijzonder de spelers die op het veld stonden toen het gebeurde, veel sterkte toe. Ik kan me goed voorstellen dat vooral de spelers die er naast stonden een flinke mentale klap hebben gekregen en ook zij zullen op een bepaalde manier moeten herstellen hier van.

• Distoration
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:48
Heel erg dat zoiets verschrikkelijks kan gebeuren bij een jong persoon.
Ik vraag me af in hoeverre de kans er is dat hij iig. weer ontwaakt uit zijn coma (als je het zo mag noemen?)?

• Leon Zwiers
quote:
Distoration schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:53:
Heel erg dat zoiets verschrikkelijks kan gebeuren bij een jong persoon.
Ik vraag me af in hoeverre de kans er is dat hij iig. weer ontwaakt uit zijn coma (als je het zo mag noemen?)?
Lees de berichtgeving. Die kans is er niet. De persoon die Abdelhak Nouri was is daar op dat veld verdwenen......

• Distoration
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:48
quote:
Leon Zwiers schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:54:
[...]

Lees de berichtgeving. Die kans is er niet. De persoon die Abdelhak Nouri was is daar op dat veld verdwenen......
Er zijn juist veel verschillende berichten in omloop met uiteenlopende benoemingen van zijn situatie dus vandaar de vraag.
Zeer triest helaas.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leon Zwiers
Ik geloof alleen de artsen die via de familie hun diagnose kenbaar hebben gemaakt.
Al die zelfbenoemde "experts" van de afgelopen dagen via de media zijn een stel profiteurs om over de rug van een jonge knul en zijn familie weer 5 seconds of fame op de tv te krijgen.

Dat de familie zich er niet bij neer wil/kan leggen is typisch iets voor moslims, maar uiteindelijk zullen ook zij de trieste feiten onder ogen moeten zien.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:16

Gynnad

* * *

Paar mooie foto's

PSV

Roda JC

AZ Alkmaar

Curacao

Steunactie bij SDC Putten - Feyenoord
quote:
Tijdens de tweede oefenwedstrijd van het voorseizoen, die aankomende zaterdag zal plaatsvinden, zullen SDC Putten en Feyenoord in samenwerking een steunactie organiseren voor Ajax-speler Abdelhak Nouri.

'Om Abdelhak Nouri te steunen in samenwerking met de Feyenoorders applaudisseren we zaterdag tijdens S.D.C. Putten - Feyenoord in de 34e minuut', zo is te lezen op de Instagram van Putten.

Gynnad wijzigde deze reactie 14-07-2017 14:48 (57%)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
quote:
ph4ge schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:49:
[...]

Ik heb mijn kleine vanochtend ook een extra knuffel gegeven toen ik de deur uit ging. Ergens weet je dat het leven altijd plotseling afgelopen kan zijn maar op een of andere manier komt zoiets als wat er met Nouri is gebeurd toch ineens dichtbij. Dat terwijl ik zijn naam amper kende.
Zo herkenbaar _/-\o_

"Security should be baked in, not sprayed on!"

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
Mooie maar oh zo pijnlijke beelden wel van vanavond in Geuzenveld (zie de diverse Ajax sites)... normaal gesproken kan ik vrij slecht tegen dat soort massale bijeenkomsten om zogenaamd de pijn te delen... wellicht komt het nu omdat ik de pijn zelf ook voel dat ik het nu op e.o.a. manier juist wél mooi vind...
Als ik het verdriet op de koppen van de selectie zie dan heb ik er een hard hoofd in dat de eerstkomende wedstrijden tot een goed resultaat gaan komen... daar zit zoveel emotie op, dat kan niet goed gaan... (niet dat het me heel erg boeit, maar het leven schijnt door te gaan ;)).

• Stringer
  • Laatst online: 11-06 20:53

Stringer

Casual Sim liefhebber.

quote:
Gynnad schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:49:

Steunactie bij SDC Putten - Feyenoord

Tijdens de tweede oefenwedstrijd van het voorseizoen, die aankomende zaterdag zal plaatsvinden, zullen SDC Putten en Feyenoord in samenwerking een steunactie organiseren voor Ajax-speler Abdelhak Nouri.

'Om Abdelhak Nouri te steunen in samenwerking met de Feyenoorders applaudisseren we zaterdag tijdens S.D.C. Putten - Feyenoord in de 34e minuut', zo is te lezen op de Instagram van Putten.

[...]
Hier was ik bij vanmiddag, kreeg kippenvel en een brok in de keel.

De spelers hadden ook shirtjes aan met een foto en het rugnummer van Nouri.

Stringer wijzigde deze reactie 15-07-2017 20:40 (54%)

i5 3570k @ 4.3 | MSI Z77A-G45 | 24 GB RAM | GTX 1060 6GB |

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15-06 20:44

Vos

AFCA

Ajax heeft een update uitgebracht over Nouri:
quote:
Namens de familie Nouri kan Ajax melden dat Abdelhak van de intensive care af is. Hij wordt momenteel verzorgd op een afdeling die in ziekenhuistermen 'medium care' heet. De 20-jarige middenvelder, die op zaterdag 8 juli jl. tijdens Ajax-Werder Bremen met hartfalen te maken kreeg en als gevolg daarvan gereanimeerd moest worden, wordt al enige tijd niet meer medisch in slaap gehouden.

Ook heeft hij inmiddels volledig zelfstandig functionerende ademhaling. Verder is zijn situatie onveranderd ten opzichte van de vorige update, dus stabiel maar met ernstige en blijvende hersenschade.
De familie Nouri bedankt nogmaals iedereen die op enigerlei wijze betrokkenheid heeft getoond en steun heeft gegeven en vraagt tot slot aan een ieder om door te gaan met de smeekgebeden voor Abdelhak.
http://www.ajax.nl/stream...tuatie-abdelhak-nouri.htm

Helaas (nog) geen verbetering in de situatie.

• Martinusz
Kort samengevat: hij ademt zelf, maar is een kasplantje -O-

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-06 21:40
Nadat me vandaag is opgevallen op de bekende filmpjes dat het ogenschijnlijk toch wel erg lang duurde voordat er gereanimeerd werd, heb ik even gevonden of hier meer over te vinden is. Een vakbondsbestuurder oordeelt dat er wel goed gehandeld is op basis van de tv-beelden, maar de beschrijving onder het onderstaande filmpje bevestigt toch wel mijn mening...

De eerste minuten zijn gewoon ontzettend belangrijk nadat de ademhaling/hartslag gestopt is. Waarom duurt het in godsnaam zo lang voordat de medici beginnen te reanimeren? Wellicht dachten ze eerst dat er sprake was van een spastische aanval? Als ik de persfoto van Nouri zie ongeveer 1 minuut nadat hij neerzakte, lijkt het me toch vrij duidelijk dat hij in ieder geval buiten bewustzijn is. Dit is een duidelijke aanwijzing ervoor dat zijn ademhaling toen al gestopt was.

De hartslag is uiteindelijk weer op gang gekomen, maar ondanks het feit dat er in het begin blijkbaar geen noodzaak was om hartmassage toe te passen heeft Nouri zo lang geen hartslag gehad dat er blijvende hersenschade is ontstaan en zijn kansen op herstel nihil zijn... Het lijkt er sterk op dat de clubarts van Ajax/Bremen of de ambulancebroeders wellicht door communicatieproblemen of een inschattingsfout gewoon de verkeerde keuze hebben gemaakt.

Oordeel zelf:

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-06 02:12
quote:
nino_070 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:03:
Nadat me vandaag is opgevallen op de bekende filmpjes dat het ogenschijnlijk toch wel erg lang duurde voordat er gereanimeerd werd, heb ik even gevonden of hier meer over te vinden is. Een vakbondsbestuurder oordeelt dat er wel goed gehandeld is op basis van de tv-beelden, maar de beschrijving onder het onderstaande filmpje bevestigt toch wel mijn mening...

De eerste minuten zijn gewoon ontzettend belangrijk nadat de ademhaling/hartslag gestopt is. Waarom duurt het in godsnaam zo lang voordat de medici beginnen te reanimeren? Wellicht dachten ze eerst dat er sprake was van een spastische aanval? Als ik de persfoto van Nouri zie ongeveer 1 minuut nadat hij neerzakte, lijkt het me toch vrij duidelijk dat hij in ieder geval buiten bewustzijn is. Dit is een duidelijke aanwijzing ervoor dat zijn ademhaling toen al gestopt was.

De hartslag is uiteindelijk weer op gang gekomen, maar ondanks het feit dat er in het begin blijkbaar geen noodzaak was om hartmassage toe te passen heeft Nouri zo lang geen hartslag gehad dat er blijvende hersenschade is ontstaan en zijn kansen op herstel nihil zijn... Het lijkt er sterk op dat de clubarts van Ajax/Bremen of de ambulancebroeders wellicht door communicatieproblemen of een inschattingsfout gewoon de verkeerde keuze hebben gemaakt.

Oordeel zelf:
[video]
Goeie aanname...als iemand buiten bewustzijn is dan is er geen ademhaling en geen hartslag?

Daarnaast zijn de belangrijkste dingen om de ademhaling te beoordelen niet te doen achter je IPS schermpje door naar een video te kijken. BLS bestaat dan ook niet voor niets uit kijken, luisteren, voelen.

Daarnaast heb je bij een hartritmestoornis niet gelijk een cardiac arrest en kan er nog output zijn. En als er toen dus output was, dan was er ook zuurstof in de hersenen en is je theorie een beetje onzin om er gelijk een communicatieprobleem of inschattingsfout op te plakken.
Graag je medische oordeel en mening overlaten aan experts.

• nino_070
quote:
bvbal79 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:22:
[...]

Goeie aanname...als iemand buiten bewustzijn is dan is er geen ademhaling en geen hartslag?

Daarnaast zijn de belangrijkste dingen om de ademhaling te beoordelen niet te doen achter je IPS schermpje door naar een video te kijken. BLS bestaat dan ook niet voor niets uit kijken, luisteren, voelen.

Daarnaast heb je bij een hartritmestoornis niet gelijk een cardiac arrest en kan er nog output zijn. En als er toen dus output was, dan was er ook zuurstof in de hersenen en is je theorie een beetje onzin om er gelijk een communicatieprobleem of inschattingsfout op te plakken.
Graag je medische oordeel en mening overlaten aan experts.
Aangezien Nouri niet zomaar bewusteloos neerviel maar op de grond ging liggen, is t logisch dat het verlies van bewustzijn een gevolg was van de hartaanval/hartritmestoornis.

Inderdaad, tuurlijk kunnen wij geen eindoordeel erover vellen van achter onze pc maar opmerkelijk blijft het wel. En het mag best gezegd worden, ook artsen maken fouten.

Als een hartritmestoornis de reden was dat ze zo laat begonnen met reanimeren, dan is dat júist een aanwijzing van een inschattingsfout. Ook bij matige hartslag en hartritmestoornissen kan het namelijk geen kwaad om een defibrillator aan te sluiten en de hartslag te monitoren en in te grijpen (https://www.hartstichting...ornissen/kamerfibrilleren).

• bvbal79
quote:
nino_070 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:38:
[...]

Aangezien Nouri niet zomaar bewusteloos neerviel maar op de grond ging liggen, is t logisch dat het verlies van bewustzijn een gevolg was van de hartaanval/hartritmestoornis.

Inderdaad, tuurlijk kunnen wij geen eindoordeel erover vellen van achter onze pc maar opmerkelijk blijft het wel. En het mag best gezegd worden, ook artsen maken fouten.

Als een hartritmestoornis de reden was dat ze zo laat begonnen met reanimeren, dan is dat júist een aanwijzing van een inschattingsfout. Ook bij matige hartslag en hartritmestoornissen kan het namelijk geen kwaad om een defibrillator aan te sluiten en de hartslag te monitoren en in te grijpen (https://www.hartstichting...ornissen/kamerfibrilleren).
Dus elke 20 jarige die niet direct neervalt, maar zelf op de grond gaat liggen heeft een hartritmestoornis of en hartaanval? Dan kloppen de statistieken niet meer. De kans is groter dat iemand door een zonnesteek op die leeftijd buiten bewustzijn raakt dan een hartritmestoornis.

Ik zou maar even opzoeken welke andere oorzaken ertoe kunnen leiden, want er zijn een scala aan andere mogelijkheden.

Daarnaast maak je de voorbarige conclusie steeds door de stap ademhaling over te slaan. Als er ademhaling was was er ook cardiac output en is er geen reden om een defibrillator te gebruiken (eerste les basic life support). En dat probeerde ik te zeggen, kun je niet achter je monitor beoordelen.

Er is waarschijnlijk gehandeld naar bevindingen op het veld, artsen maken fouten zeker. Maar om nu zomaar te roepen zonder enige vorm van bewijs maar het idee dat je in je hoofd hebt gaat m.i. te ver (zeker als je een leek bent op medisch gebied, of ik moet dat fout hebben en je hebt BHV of werkt in een ziekenhuis?).

bvbal79 wijzigde deze reactie 02-08-2017 10:30 (22%)

• nino_070
quote:
bvbal79 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Dus elke 20 jarige die niet direct neervalt, maar zelf op de grond gaat liggen heeft een hartritmestoornis of en hartaanval? Dan kloppen de statistieken niet meer. De kans is groter dat iemand door een zonnesteek op die leeftijd buiten bewustzijn raakt dan een hartritmestoornis.
Klopt, maar de spiercontractie die zijn armen maken en het feit dat hij binnen 1 minuut met zijn ogen begon te rollen en ogenschijnlijk buiten bewustzijn was (op deze schokkende foto te zien) zouden toch wel de alarmbellen moeten doen afgaan. Iedereen met een EHBO cursus heeft geleerd dat dit de signalen daarvoor zijn en dat kunnen we prima beoordelen aan de beelden, zie https://www.hartstichting.nl/hartziekten/hartstilstand.
quote:
Ik zou maar even opzoeken welke andere oorzaken ertoe kunnen leiden, want er zijn een scala aan andere mogelijkheden.

Daarnaast maak je de voorbarige conclusie steeds door de stap ademhaling over te slaan. Als er ademhaling was was er ook cardiac output en is er geen reden om een defibrillator te gebruiken (eerste les basic life support). En dat probeerde ik te zeggen, kun je niet achter je monitor beoordelen.
Misschien was er inderdaad ondanks zijn verlies van bewustzijn een geringe ademhaling, dat lijkt me ook eigenlijk de enige verklaring waarom de artsen zo gehandeld hebben. Maar ook als er nog een geringe ademhaling was kan het geen kwaad om de defibrillator aan te sluiten en te beginnen met monitoren. En oordeel nou zelf aan de hand van de beelden, er is toch duidelijk verlies van bewustzijn? En dit voldoet toch duidelijk aan de volgende punten van herkenning:
quote: Hartstichting
Herkennen hartstilstand
Een slachtoffer van een hartstilstand:
- is bewusteloos en reageert niet op aanspreken of schudden
- ademt niet of ademt niet normaal
quote:
Er is waarschijnlijk gehandeld naar bevindingen op het veld, artsen maken fouten zeker. Maar om nu zomaar te roepen zonder enige vorm van bewijs maar het idee dat je in je hoofd hebt gaat m.i. te ver (zeker als je een leek bent op medisch gebied, of ik moet dat fout hebben en je hebt BHV of werkt in een ziekenhuis?).
Ik doe het inderdaad alleen met kennis van een EHBO cursus, maar het handelen daar op het veld gaat zó in tegen de basiskennis die daar wordt geleerd... Neem nou bijvoorbeeld de stabiele zijligging, waarom is daar in godsnaam voor gekozen? Maargoed, het enige wat we zeker weten is dat Nouri's hersenen uiteindelijk te lang geen zuurstof hebben gehad. Nogmaals, het zijn aanwijzingen he dat het zo is, ik veroordeel niet meteen.

Misschien is het inderdaad anders en kreeg Nouri een zonnesteek, was er geen vuiltje aan de lucht wat betreft zijn ademhaling en hartslag en kreeg hij daarna een hartritmestoornis/hartinfarct eroverheen. Maar die kans is zo klein en het LIJKT me dat er gewoon te laat begonnen is met reanimeren. Het is gewoon schokkend dat het zo mis is gegaan bij zo'n jonge jongen, terwijl er een ambulance, een AED en twee artsen omheen stonden vanaf het eerste moment.

• bvbal79
quote:
nino_070 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Het is gewoon schokkend dat het zo mis is gegaan bij zo'n jonge jongen, terwijl er een ambulance, een AED en twee artsen omheen stonden vanaf het eerste moment.
Wat probeer je nu te bereiken hiermee? Nogmaals, je kunt niet beoordelen of er iets mis is gegaan en toch blijf je maar hierop doorgaan alsof het een feit is. De beste stuurlui (zonder ooit een boot bestuurd te hebben) staan altijd aan wal. Al heb je de beste hulpmiddelen bij de hand, soms zijn situaties van dien aard dat je zo goed mogelijk alles kan doen, maar het helaas niet lukt. Maar jij doet er een schepje bovenop door ook nog eens te zeggen dat hulpverleners het altijd tot een goed eind (moeten) brengen.

bvbal79 wijzigde deze reactie 02-08-2017 18:41 (20%)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

quote:
nino_070 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:07:
Ik doe het inderdaad alleen met kennis van een EHBO cursus, maar het handelen daar op het veld gaat zó in tegen de basiskennis die daar wordt geleerd... Neem nou bijvoorbeeld de stabiele zijligging, waarom is daar in godsnaam voor gekozen?
Terug op herhalingsles, jij.

Geen bewustzijn -> check ademhaling aanwezig. Ja? -> stabiele zijligging. Nee -> start BLS-protocol.

Ik wilde hier iets gaan roepen over mogelijk medisch achterliggende oorzaken (AF, trombus), maar realiseer me dat dat echt alleen maar speculatie is. Niet doen, dus.

Wat ik wel nog wil opmerken is dat er, zo bljikt uit de berichtgeving, geen schade aan de hartspier is. Bij een langer durend zuurstoftekort zou je verwachten dat ook de hartspier beschadigd zou zijn. In dit geval zijn het 'alleen' de hersenen. Dat zou iets over de oorzaak (en dus ook de behandeling, niet alles kun je 'in het veld' behandelen) kunnen zeggen, maar het blijft alsnog speculatie.

365Dude - Strava

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:24
Ik ben sportmasseur, heb er iets verstand van maar gis ook.
Het zou een verregaande shock toestand kunnen zijn.
De hartspier krijgt dan ook te weinig zuurstof misschien maar dat betekent niet meteen dat die beschadigt.

Het ziet er niet goed uit gezien de berichtgeving.
Ze zijn ook heel terughoudend in het verspreiden van nieuwe bevindingen en dat kan ik me voorstellen

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:42

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

NRC: KNVB en Ajax wisten van een hartafwijking Nouri - http://nos.nl/l/2210692

Poe. Dat wordt nog een juridisch getouwtrek.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True