Die event begint met een VSC.
Wat een verrassing, een F1-game die op dag 1 weer stikt van de bugs.
Hier ook. Heb voor mn practice in Rusland zo'n beetje al mijn engine parts moeten verwisselen. Het is dus wachten op een update van codemasters..Phusebox schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:24:
Loop ook tegen de parts wear bug aan. In de tweede race begon alles het al te begeven... Laat het spel maar even liggen tot dit gefixed is.
PSN: xMaurice93
Kan in principe wel, je kan door de linkerflipper van je af te duwen in F1 ook opschakelen. #patsenmetkennisCard Nox schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:30:
[...]
Duhhh. Thanks.
Nog een paar "rare" dingen die me opvallen.
Na een race (win) van MV schakelt hij op terwijl hij met rechts zwaait.
Daarna in de comments: how did this team win? Well the safety car changed everything blabla. Er was helemaal geen safety car.
In de laatste ronde vroeg ik mijn team naar de status van de auto en kreeg enkel terug "this is the final lap". Dit ging bij alle vragen die ik stelde..
Wel wat slordige fouten, ik wacht nog even met kopen..
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Welk team rijdt je mee dan? Ik zit wel hoog in de percentages na de eerste race (motor richting de 35% ofzo). Ik rijdt met Toro Rosso.Maurice079 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:24:
[...]
Hier ook. Heb voor mn practice in Rusland zo'n beetje al mijn engine parts moeten verwisselen. Het is dus wachten op een update van codemasters..
Vind alleen dat de AI soms wat rare acties heeft tijdens inhalen, verkeerde kant er omheen terwijl daar geen ruimte is bijvoorbeeld.
Tevens rijdt de AI snelle tijden in de practice en kwali en kan ik een aantal in de race inhalen door betere bochtensnelheid en sommige uitremmen...
Hoe hoog heeft iedereen de AI staan? Ik zit ondertussen op 70% en ik kan nog steeds niet helemaal meekomen...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik heb in Bahrein (de derde race) al alles moeten vervangen incl versnellingsbak (die 6 races mee moet gaan). Ik rij in een Renault en doe 3x practice, short quali en 25% race.Maurice079 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:24:
[...]
Hier ook. Heb voor mn practice in Rusland zo'n beetje al mijn engine parts moeten verwisselen. Het is dus wachten op een update van codemasters..
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik rijd voor Renault, maar ik vermoed dat de bug te maken heeft met de instellingen van het raceweekend. De slijtage van de motor etc. lijkt daar niet op te worden afgesteld.Riqy schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:36:
[...]
Welk team rijdt je mee dan? Ik zit wel hoog in de percentages na de eerste race (motor richting de 35% ofzo). Ik rijdt met Toro Rosso.
Vind alleen dat de AI soms wat rare acties heeft tijdens inhalen, verkeerde kant er omheen terwijl daar geen ruimte is bijvoorbeeld.
Tevens rijdt de AI snelle tijden in de practice en kwali en kan ik een aantal in de race inhalen door betere bochtensnelheid en sommige uitremmen...
Hoe hoog heeft iedereen de AI staan? Ik zit ondertussen op 70% en ik kan nog steeds niet helemaal meekomen...
Ik heb de moeilijkheidsgraad nu op 77 staan. In de Q is dat erg pittig en rijd ik vaak met veel moeite Q2 in. In de race is het inderdaad een stuk beter te doen. In het vervolg gaat ie voor de Q iets omlaag en in de race een stukje omhoog. Dat moet ik nog een beetje op elkaar afstemmen. Wel prettig dat er deze editie een slider is, dat zorgt voor meer nauwkeurigheid
Ik heb de eerste race in de career op 85% gedaan, maar heb hem voor China naar 90% gezet.Riqy schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:36:
[...]
In Q heb ik het lastig, in de race kan ik behoorlijk goed meekomen.
[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-08-2017 07:33 ]
Ik ben Codemasters al sinds 2011 aan het spammen met de vraag voor een slider... heeft even geduurd, maar na Project Cars konden ze er niet meer omheen volgens mij.Maurice079 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 06:57:
[...]
Ik rijd voor Renault, maar ik vermoed dat de bug te maken heeft met de instellingen van het raceweekend. De slijtage van de motor etc. lijkt daar niet op te worden afgesteld.
Ik heb de moeilijkheidsgraad nu op 77 staan. In de Q is dat erg pittig en rijd ik vaak met veel moeite Q2 in. In de race is het inderdaad een stuk beter te doen. In het vervolg gaat ie voor de Q iets omlaag en in de race een stukje omhoog. Dat moet ik nog een beetje op elkaar afstemmen. Wel prettig dat er deze editie een slider is, dat zorgt voor meer nauwkeurigheid
Rijden jullie met controller of stuurtje? Mijn Fanatec is dus niet compatible met de Xbox One dus moet het helaas al jaren met controller doen terwijl dat ding op de zolder staat weg te rotten...
Zit momenteel op AI 70 en dan rij ik met de Renault top 10, dus dat is niet al te best.
Ik rij met controller nu op AI 90 en kan in de kwalificatie net aan m'n teamgenoot voor blijven. In de race kan ik in de bochten en bij het uitremmen makkelijk meekomen met de snellere auto's. Maar punten pakken met de McLaren zit er voorlopig niet in.
Ik dacht dat al dat de waar wel erg hard ging, moest na 2,5 weekend m'n gearbox al wisselen. Heb toen maar meteen m'n zesde motor er ingegooid. Als je toch al een grid penalty hebt, kun je hem maar beter maximaliseren. Maar ondanks dat ik de Honda motor heb, hoort dat dus niet?
Ik dacht dat al dat de waar wel erg hard ging, moest na 2,5 weekend m'n gearbox al wisselen. Heb toen maar meteen m'n zesde motor er ingegooid. Als je toch al een grid penalty hebt, kun je hem maar beter maximaliseren. Maar ondanks dat ik de Honda motor heb, hoort dat dus niet?
Het spammen wordt dan uiteindelijk beloond, hahaPhusebox schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:02:
[...]
Ik ben Codemasters al sinds 2011 aan het spammen met de vraag voor een slider... heeft even geduurd, maar na Project Cars konden ze er niet meer omheen volgens mij.
Rijden jullie met controller of stuurtje? Mijn Fanatec is dus niet compatible met de Xbox One dus moet het helaas al jaren met controller doen terwijl dat ding op de zolder staat weg te rotten...
Zit momenteel op AI 70 en dan rij ik met de Renault top 10, dus dat is niet al te best.
Ik rijd met een controller, simpelweg omdat een setup met stuurtje en pedalen niet makkelijk is te realiseren in mijn woonkamer. Controller vind ik overigens prima rijden hoor. Ik heb vrienden met een stuurtje die ik redelijk goed kan bijhouden.
Het verschil van het AI-niveau tussen de kwalificatie en de race is inderdaad aanzienlijk. Ik gok dat je er tijdens de race zomaar 5-10 punten bij op kunt schroeven. Als ik een correcte afstelling voor mezelf heb gevonden, zal ik hem hier even plaatsen
Ik doe wel ook niks aan setups moet ik eerlijk zeggen, wat ik ook verander het wordt er nooit beter op lijkt het. Maar nee ik denk niet dat ik de AI op 80 ga bijhouden. Bij een invitational had ik al moeite op 65 om het te halen.Maurice079 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:14:
[...]
Het spammen wordt dan uiteindelijk beloond, haha
Ik rijd met een controller, simpelweg omdat een setup met stuurtje en pedalen niet makkelijk is te realiseren in mijn woonkamer. Controller vind ik overigens prima rijden hoor. Ik heb vrienden met een stuurtje die ik redelijk goed kan bijhouden.
Het verschil van het AI-niveau tussen de kwalificatie en de race is inderdaad aanzienlijk. Ik gok dat je er tijdens de race zomaar 5-10 punten bij op kunt schroeven. Als ik een correcte afstelling voor mezelf heb gevonden, zal ik hem hier even plaatsen
Mijn Ai staat op 80 en ik win races met de haas
op naar 90 dus

Ik doe ergens iets fout dus... Moet ook altijd zwaar benzine sparen en dan gooi ik er al meer in dan eigenlijk nodig zou zijn.TheSebastiaan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:21:
Mijn Ai staat op 80 en ik win races met de haasop naar 90 dus
AI staat hier ook op 90(en alle assist uit0, in practice en qualy heb ik het ENORM lastig. De race is dan weer goed te doen.
nu bij barca aanbeland, ik heb een hekel aan die baan. Op de 1 ofandere manier kan ik er niet normaal rijden. 5e(was nog niet nodig, maar liever nu) engine gepakt en achteraan staten
Al met al is het wel een geweldige game, dat komt vooral door de auto's vergeleken met 2016. Zo veel grip
nu bij barca aanbeland, ik heb een hekel aan die baan. Op de 1 ofandere manier kan ik er niet normaal rijden. 5e(was nog niet nodig, maar liever nu) engine gepakt en achteraan staten
Al met al is het wel een geweldige game, dat komt vooral door de auto's vergeleken met 2016. Zo veel grip
[ Voor 28% gewijzigd door garriej op 28-08-2017 08:36 ]
Mijn haas engine heeft veel problemen ik moet hem zowat elke 3 races vervangen
Grootste verbetering vind ik toch wel de AI in deze game hoor. Vorige edities was het echt een rijdend treintje. Nu heb ik het idee dat ik veel meer aan het knokken ben en daarnaast vecht de AI ook onderling voor plekken. Dat maakt de races echt veel leuker.
klopt inderdaad. En de saftery car precies in m'n pitwindow omdat er twee elkaar van de baan rijden is geweldigMaurice079 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:48:
Grootste verbetering vind ik toch wel de AI in deze game hoor. Vorige edities was het echt een rijdend treintje. Nu heb ik het idee dat ik veel meer aan het knokken ben en daarnaast vecht de AI ook onderling voor plekken. Dat maakt de races echt veel leuker.

Word je opeens derde in een Torro Rosso met een one stop in bahrain. Dat was wel glijden op t einde met een stroll in mn nek. Maar die momenten maken de game zo leuk.Jeff knows best
Pit under the Safety Car onto the team's suggested strategy
Ik heb de AI op 86 staan volgens mij (savegame uit F1 2016 overgenomen en daar stond ie op) en daar werd ik met veel pijn en moeite (en wat uitvallers) P11 in Australië. De auto's hebben echt bakken meer grip dan in 2016, maar dat kan ook komen door het feit dat ik toen met een Renault reed en nu met een McLaren.
Overigens is dat ding enorm traag op de rechte stukken, als ik de kwalificatietraining doe verlies ik gewoon 2 tiende op het rechte stuk
Overigens is dat ding enorm traag op de rechte stukken, als ik de kwalificatietraining doe verlies ik gewoon 2 tiende op het rechte stuk
#weerwatgeleerd.Racing_Reporter schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:16:
[...]
Kan in principe wel, je kan door de linkerflipper van je af te duwen in F1 ook opschakelen. #patsenmetkennis
Kennen jullie alle banen standaard al? Ik zou graag zo'n championship rijden maar ken so far enkel Spa en Monza.
Volgens mij kunnen de 8e onderdelen niet kapot, je kan namelijk ook geen 9e onderdeel kopen. Ik heb nu 17 laps op m'n 8e ICE en hij is nog op 0% wear.
Steam: Lucky Luuk
Niet allemaal maar als je heel de carriere een keer hebt gespeeld dan heb je ze allemaal wel door. Dan is het nog een kwestie van opfrissenCard Nox schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:11:
[...]
#weerwatgeleerd.
Kennen jullie alle banen standaard al? Ik zou graag zo'n championship rijden maar ken so far enkel Spa en Monza.
Psn: stone-face-lock
Vandaag komt bij mij hopelijk ook het spel binnen. Hebben jullie vooraf alvast wat tips om het direct een heerlijke speel ervaring te laten worden?
Na wat langer online spelen met vrienden komen er toch wel wat meer problemen boven die me wat minder enthousiast maken. De AI is uitdagender, maar lijkt ook best vaak totaal geen rekening met ons te houden. Ze komen gewoon opzij zetten als je er naast zit alsof je er niet bent en knallen ook rustig achterop. Nu staat de AI maar op 60% dus ik weet niet of dat beter wordt als we die hoger zetten.
Verder komt het erg vaak voor dat er vanaf de start blauwe vlaggen zijn en je gelijk penalty's krijgt. Ook als er bij de start tussen de AI wat gebeurt en ze één van ons raken dan heeft het bijna altijd een straf tot gevolg.
Hopen dat ze snel een patch brengen, want dit zorgt wel voor de nodige frustratie.
Verder komt het erg vaak voor dat er vanaf de start blauwe vlaggen zijn en je gelijk penalty's krijgt. Ook als er bij de start tussen de AI wat gebeurt en ze één van ons raken dan heeft het bijna altijd een straf tot gevolg.
Hopen dat ze snel een patch brengen, want dit zorgt wel voor de nodige frustratie.
Ik ben begonnen aan een seizoen met Verstappen, races staan op 20 procent op dit moment.slotjejunior schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:45:
Vandaag komt bij mij hopelijk ook het spel binnen. Hebben jullie vooraf alvast wat tips om het direct een heerlijke speel ervaring te laten worden?
Leuk om de banen weer te rijden, en ben nu pas bij de 3e wedstrijd.
Moet de AI nog aanpassen, was de 2e race 1e geworden met 40 seconden voorsprong op de nummer 2.
En vrijdag heb ik met een aangetrouwde neef nog de seizoensmodus online gespeeld, werkt ook super leuk.
Top spel.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Kies niet de auto van max..slotjejunior schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:45:
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Is er bij jullie al een safetycar geweest in multiplayer bij mij komt die nooit terwijl safety car wel aan staat
Ik heb voor het eerst ook eens een F1 game aangeschaft, en heb lekker het hele weekend beetje kunnen oefenen. Voor het eerst ook met stuurtje (G27), pedalen en een zelfgemaakte "playseat" van hout. (Handige vader)
Het rijdt echt heerlijk, maar wel een irritant iets, of eerder onverwacht iets, tegengekomen.
Ik begon dus met rondjes van de 2 minuten, had mij inmiddels, met alle assists aan, helemaal opgewerkt naar positie 361, met een tijd van 1.45.374 op Spa.
Maar toen wilde ik het wat serieuzer gaan doen, dus alle assists uitgezet. En ik dacht dus ook mijn ghost even te resetten, zodat ik kon zien hoeveel ik vooruit ging elke keer.
Heeft ie ook mijn tijd van de leaderboards verwijderd... moet ik weer helemaal van onderaf aan beginnen....
Wat stom is dat zeg..
Verder een leuk spel om te spelen, geen crashes en goede performance hier op de pc.
Het rijdt echt heerlijk, maar wel een irritant iets, of eerder onverwacht iets, tegengekomen.
Ik begon dus met rondjes van de 2 minuten, had mij inmiddels, met alle assists aan, helemaal opgewerkt naar positie 361, met een tijd van 1.45.374 op Spa.
Maar toen wilde ik het wat serieuzer gaan doen, dus alle assists uitgezet. En ik dacht dus ook mijn ghost even te resetten, zodat ik kon zien hoeveel ik vooruit ging elke keer.
Heeft ie ook mijn tijd van de leaderboards verwijderd... moet ik weer helemaal van onderaf aan beginnen....
Wat stom is dat zeg..
Verder een leuk spel om te spelen, geen crashes en goede performance hier op de pc.
Ergens wel apart dat je met alle hulpmiddelen aan dergelijke rondetijden/posities kan bereiken op de leaderboards.ActualFantasy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:32:
Je hebt wel verschillende nivo's van assists he. Ik zat niet meer op beginner stand. Wel nog met automatisch schakelen. Die ideale lijn alleen in de bochten, traction control op half of zo, brake assist beetje aan.MikeyMan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:39:
[...]
Ergens wel apart dat je met alle hulpmiddelen aan dergelijke rondetijden/posities kan bereiken op de leaderboards.
Strakke tijd op Spa.
Hoe dicht liggen de F1 2017 tijden eigenlijk tegen de daadwerkelijke tijden aan?
Ik wilde gisteren op Monza tegen de top Ghost rijden maar die knalt de eerste bocht na start/finish gewoon rechtdoor... tja, dan rij ik ook zomaar een seconden of 5 a 6 van mijn tijd af
.
Ook zou er van mij best een race tijd en race tijd + 'straf' voor assist komen. Dan motiveert het ook om zonder assist te gaan (leren) rijden.
Hoe dicht liggen de F1 2017 tijden eigenlijk tegen de daadwerkelijke tijden aan?
Ik wilde gisteren op Monza tegen de top Ghost rijden maar die knalt de eerste bocht na start/finish gewoon rechtdoor... tja, dan rij ik ook zomaar een seconden of 5 a 6 van mijn tijd af
Ook zou er van mij best een race tijd en race tijd + 'straf' voor assist komen. Dan motiveert het ook om zonder assist te gaan (leren) rijden.
[ Voor 9% gewijzigd door Card Nox op 28-08-2017 13:01 ]
Normaal gesproken zou je zonder assists sneller moeten kunnen als je er mee om weet te gaan. Volgens mij rijden we al 1:45 - 1:46 op Spa tijdens een normale wedstrijd dus ben nou wel benieuwd hoe ver ik met die Time Trial kan komen. Hier staat trouwens alles uit behalve de TC op medium.
Gisterenavond was 1.42.9 de top tijd op spa in F1 2017 spel.Card Nox schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:01:
Strakke tijd op Spa.
Ik wilde gisteren op Monza tegen de top Ghost rijden maar die knalt de eerste bocht na start/finish gewoon rechtdoor... tja, dan rij ik ook zomaar een seconden of 5 a 6 van mijn tijd af.
Hamilton kwalificeerde in 1.42.5
Klopt dus best wel heel goed zo.
Je kan het gelukkig wel goed zien, wie met en wie zonder assists gereden heeft. Dat is zichtbaar op het leaderboard.
*bump*UltraSub schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:13:
Voor de mensen die met een controller rijden, nog speciale settings/aanpassingen gedaan?
Hier op de PS4 niet. Spel erin gedaan en racen maar. Indien er mogelijkheden zijn om het een en ander makkelijker te maken hou ik me ook netjes aanbevolen.
Volgens mij telt een tijd niet als je een straf krijgt in Time-Trial, of heb ik het mis?
Irritantie bugs wat ik gezien heb:
- Iedereen in een multiplayer server wordt gedisqualificeerd. Ook al doe je niks fout.
- Af en toe blijft de game hangen bij het starten van een multiplayer game. (als hij bij een persoon gaat joinen)
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Neen, alleen mn camera instellingen aangepast, grotere pov zodat ik meer van de omgeving naast mn wagen kan zien.
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Hij geeft het idd netjes aan in beeld. Time invalid, left the track. En het staat best strikt wel....Oxigeon schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:00:
[...]
Hier op de PS4 niet. Spel erin gedaan en racen maar. Indien er mogelijkheden zijn om het een en ander makkelijker te maken hou ik me ook netjes aanbevolen.
Volgens mij telt een tijd niet als je een straf krijgt in Time-Trial, of heb ik het mis?
Irritantie bugs wat ik gezien heb:
- Iedereen in een multiplayer server wordt gedisqualificeerd. Ook al doe je niks fout.
- Af en toe blijft de game hangen bij het starten van een multiplayer game. (als hij bij een persoon gaat joinen)
En die bug van DSQ wordt nu in een beta getest, en lijkt opgelost. 1.4 patch zal dus wel snel komen.
Aaah mooi, dat de oplossing nabij is en dat er wel aan gewerkt wordt. Vanmiddag denk ik toch maar eens beginnen in de careermodus van de game.ActualFantasy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:03:
[...]
Hij geeft het idd netjes aan in beeld. Time invalid, left the track. En het staat best strikt wel....
En die bug van DSQ wordt nu in een beta getest, en lijkt opgelost. 1.4 patch zal dus wel snel komen.
EDIT:
Of daar wacht ik ook nog ff mee. Daar schort ook het eea nog niet echt aan. Dus hopelijk kan daar ook snel een fix voor komen. Maar aangezien ze bezig zijn met updates verwacht ik ook wel dat dat wordt opgelost.
[ Voor 18% gewijzigd door Oxigeon op 28-08-2017 14:41 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Heb er toch wel spijt van om het spel weer op releasedag te kopen.
Naast bovenstaande bugs met multiplayer en slijtage van je onderdelen in career vind ik deze toch ook wel ernstig:
http://forums.codemasters...lated-at-the-end-of-qualy
http://forums.codemasters...-with-ai-is-broken#latest
Ben je alles eruit aan het persen in qualifying, cheat de ai je voorbij terwijl ze vaak gewoon in de pits staan, of nog met een outlap bezig zijn terwijl de tijd op 0 springt, etc.
.
Dit soort problemen mogen echt niet voorkomen, en dan te bedenken dat het maken van racegames de specialiteit is van Codemasters.
Net als vorig jaar maar weer wachten op wat patches, volgend jaar wacht ik het even af voor ik er weer aan begin.
Naast bovenstaande bugs met multiplayer en slijtage van je onderdelen in career vind ik deze toch ook wel ernstig:
Ben je alles eruit aan het persen in qualifying, cheat de ai je voorbij terwijl ze vaak gewoon in de pits staan, of nog met een outlap bezig zijn terwijl de tijd op 0 springt, etc.
Dit soort problemen mogen echt niet voorkomen, en dan te bedenken dat het maken van racegames de specialiteit is van Codemasters.
Net als vorig jaar maar weer wachten op wat patches, volgend jaar wacht ik het even af voor ik er weer aan begin.
[ Voor 5% gewijzigd door Sander H op 28-08-2017 18:47 ]
Het verhaal met gegenereerde tijden is al jaren een issue.
Kan me niet voorstellen dat dit niet op te lossen is, GP4 deed het zelfs beter als dit (als ie daar een AI ophield, had die ook echt een slechte tijd)
Kan me niet voorstellen dat dit niet op te lossen is, GP4 deed het zelfs beter als dit (als ie daar een AI ophield, had die ook echt een slechte tijd)
Net mijn eerste MP gedaan, direct gewonnen. Resultaat DSQ voor iedereen. Wie heeft die game getest? Typisch weer een voorbeeld van ten koste alles een deadline halen omdat het F1-seizoen weer onderweg is.
Dit Is het dus, heb mij echt al 2x verbaasd over het feit dat ik bijna als laatste mijn snelle ronden in duik, een verbeterde tijd noteer en boven mijn teammaat sta, nadat de kwali tijd erop zit ben ik rustig naar de pit aan het rijden iedereen is binnen en ineens zie ik in het resultaten scherm dat mijn teammaat boven mij staat en ik gewoon 3 plaatsen lager staSander H schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:46:
Ben je alles eruit aan het persen in qualifying, cheat de ai je voorbij terwijl ze vaak gewoon in de pits staan, of nog met een outlap bezig zijn terwijl de tijd op 0 springt, etc..

ik heb opzich wel intresse in online racen met anderen, is er een tweakers groepje ? losse wedstrijden of een kampioenschap.
zelf rijd ik zonder assists , zonder hulpjes met een G29 stuur op de pc
ik vind de online races die ik vind in de lobby tegenvallen, ten eerste kan ik niet scrollen naar beneden en blijft het menu steken op de eerste 8 races die hij vind.
ten tweede rijd iedereen als een ghost door elkaar heen, alsof er geen collision is.
jammer dat je niet een server kan selecteren zoals in assetto corsa.
zelf rijd ik zonder assists , zonder hulpjes met een G29 stuur op de pc
ik vind de online races die ik vind in de lobby tegenvallen, ten eerste kan ik niet scrollen naar beneden en blijft het menu steken op de eerste 8 races die hij vind.
ten tweede rijd iedereen als een ghost door elkaar heen, alsof er geen collision is.
jammer dat je niet een server kan selecteren zoals in assetto corsa.
Verwijderd
Bij mij hetzelfde probleem. De game bevat dus niet van zichzelf de MP 4-4, maar schijnt via de ps store te moeten worden aangeschaft door een code in te lossen. Dit heb ik gedaan maar vervolgens geen update bestand op m'n playstation, ook de special DLC niet in de game. Iemand tips?JeroenTheStig schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:18:
Ik zoek me een ongeluk om de dlc-code die ik bij het borkje kreeg te activeren op mijn ps4. Weet iemand hoe ik de mclaren mp4/4 kan activeren?
Aaaaaaaaaaaaah NEE zeg, zijn ze hier nog steeds mee bezig? Walgelijke vertoningen, bah^2. Lees het net op tijd, ik was net al op zoek naar m'n bankaccount om te kijken of ik hem vanavond kon kopenSander H schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:46:
Ben je alles eruit aan het persen in qualifying, cheat de ai je voorbij terwijl ze vaak gewoon in de pits staan, of nog met een outlap bezig zijn terwijl de tijd op 0 springt, etc..

Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Ik heb ook de day one versie of special edition hoe het ook heet maar geen extra auto's gekregen. Beetje lame. Digitaal gekocht overigens.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:55:
[...]
Bij mij hetzelfde probleem. De game bevat dus niet van zichzelf de MP 4-4, maar schijnt via de ps store te moeten worden aangeschaft door een code in te lossen. Dit heb ik gedaan maar vervolgens geen update bestand op m'n playstation, ook de special DLC niet in de game. Iemand tips?
Trailer ziet er goed uit en de reviews lijken ook positief. Bugs worden vanzelf wel gefixed door CM.
Twijfel nog of ik de game haal. Heb alleen een controller en weet niet of dat een beetje fijn speelt. Nog maar ff over nadenken.
Twijfel nog of ik de game haal. Heb alleen een controller en weet niet of dat een beetje fijn speelt. Nog maar ff over nadenken.
Tesla M3LR '21
Codemasters en bugs fixen haha. Grapjas.
Controller speelt prima voor mij. Alleen TC op medium. Laat online en career even liggen tot er wat issues worden gefixt. Doe nu een Championship met Haas. Hopelijk fixen ze ook nog de beeldkwaliteit. PS4 Pro/1080p en ervaar een hoop tearing en framedrops.
Zelfs de Xbox One X heeft tearing en framedrops, dus ik ben bang dat het gewoon het brakke werk van Failmasters is.wolkeh schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:57:
Controller speelt prima voor mij. Alleen TC op medium. Laat online en career even liggen tot er wat issues worden gefixt. Doe nu een Championship met Haas. Hopelijk fixen ze ook nog de beeldkwaliteit. PS4 Pro/1080p en ervaar een hoop tearing en framedrops.
Naja f1 2016 hebben ze anders ook aardig recht getrokken sinds releasePhusebox schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 05:56:
Codemasters en bugs fixen haha. Grapjas.
Wel jammer dat die patch zo lang weg blijft...
Oh die heb ik in gedachten ritueel verbrand, digitale kopie dus fysiek verbranden ging niet zonder mijn Xbox op te stoken. Ik heb die editie zelfs voor PC en Xbox gekocht, maar na paar keer proberen de eerste 2-3 maanden was het duidelijk weer een bugfestijn.schumi1986 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:14:
[...]
Naja f1 2016 hebben ze anders ook aardig recht getrokken sinds release![]()
Wel jammer dat die patch zo lang weg blijft...
Ook nu dus weer, en dan wel goede reviews krijgen. Helaas is mijn eigen site niet meer actief, daar gaven we tenminste nog oprechte ratings, want F1 2017 is niet meer dan een 5 waard in de huidige staat.
Hoe vinden jullie F1 2017 vergeleken bij het vorige deel?
Persoonlijk vind ik het een hele vooruitgang, de AI is een stuk moeilijker. Zelfs zoveel moeilijker dat ik van legend terug naar expert ben gegaan en elke race gebeurd er nu wel wat, zoals hamilton die al 3 keer is uitgevallen met motor problemen haha.
Persoonlijk vind ik het een hele vooruitgang, de AI is een stuk moeilijker. Zelfs zoveel moeilijker dat ik van legend terug naar expert ben gegaan en elke race gebeurd er nu wel wat, zoals hamilton die al 3 keer is uitgevallen met motor problemen haha.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heb met een aantal vrienden een Online Championship maar hier zitten echt een aantal bugs in die voor mij het plezier eruit halen.
- Na een race word ik zonder reden naar de lobby verplaatst zonder reden, terwijl de rest wel in de race zit.
- Ben al 2x gediskwalificeerd in een race omdat ik geen banden gewisseld zou hebben. Vrienden die hetzelfde hebben gewisseld finishen wel???
- Online Championship wordt niet bij iedereen opgeslagen
- Mocht het lukken om de Championship toch de laden zijn alle driver punten weg van de Human players.....
-Track list weergave is niet goed, ik zie 24 tracks terwijl er 20 zijn ingesteld.
Ik laat de game nu gewoon liggen tot er een aantal patches zijn uitgekomen. Zonde, want het is wel een lekkere race game.
- Na een race word ik zonder reden naar de lobby verplaatst zonder reden, terwijl de rest wel in de race zit.
- Ben al 2x gediskwalificeerd in een race omdat ik geen banden gewisseld zou hebben. Vrienden die hetzelfde hebben gewisseld finishen wel???
- Online Championship wordt niet bij iedereen opgeslagen
- Mocht het lukken om de Championship toch de laden zijn alle driver punten weg van de Human players.....
-Track list weergave is niet goed, ik zie 24 tracks terwijl er 20 zijn ingesteld.
Ik laat de game nu gewoon liggen tot er een aantal patches zijn uitgekomen. Zonde, want het is wel een lekkere race game.
Sinds gisteren dit spel in bezit (pc) en speel met een g25 stuur en vind het best aardig rijden en er erg goed uit zien (max settings) Maak gebruik van de g25 settings die een ander hier geplaatst had, echter heb ik al zijn settings verdubbeld om zo wat meer te voelen.
Ik ben bezig met career en heb gekozen voor McLaren en merk dat bepaalde tijd objectives halen best lastig is. Waar ik begon met AI op 60, kwam ik gewoon 5-6 sec. te kort om bij de training een qualify pace te behalen. AI terug gezet naar 35 en dit lijkt prima aan te sluiten bij mijn skills van dit moment.
Maak gebruik van assists op experienced.
Benieuwd of alles wel goed is, want als ik lees dat sommige hier met AI 80 en hoger rijden, voel ik me een behoorlijke beginner...
Ik ben bezig met career en heb gekozen voor McLaren en merk dat bepaalde tijd objectives halen best lastig is. Waar ik begon met AI op 60, kwam ik gewoon 5-6 sec. te kort om bij de training een qualify pace te behalen. AI terug gezet naar 35 en dit lijkt prima aan te sluiten bij mijn skills van dit moment.
Benieuwd of alles wel goed is, want als ik lees dat sommige hier met AI 80 en hoger rijden, voel ik me een behoorlijke beginner...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
ik krijg ik mijn stuur (t300) 1:1 in het spel.. ik heb allemaal lopen schuiven met de saturtion balk ofzo..
maar dat lijkt me niet de bedoeling..?
Ik neem aan dat er een 'niet' mist?Nickrsd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:07:
ik krijg ik mijn stuur (t300) 1:1 in het spel.. ik heb allemaal lopen schuiven met de saturtion balk ofzo..
Ik moest de algemene instellingen van mijn g25 veranderen zodat dat in de game werd opgepakt. Helaas heeft het spel zelf geen instelling voor rotation.
Ik ben een Nederlandstalig F1 2017 kanaal begonnen met gameplay beelden en commentaar. Wellicht vinden jullie het interessant om te kijken dus ik dacht ik deel de link van mijn kanaal even:
YouTube: Jensen89
Verder zal ik hier niet gaan spammen of links blijven delen. Als jullie vragen over de game hebben dan hoor ik het wel!
YouTube: Jensen89
Verder zal ik hier niet gaan spammen of links blijven delen. Als jullie vragen over de game hebben dan hoor ik het wel!
YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl
Denk dat je je hier niet zoveel van moet aantrekken... Ik rijdt momenteel zelf met AI op 70, maar ben van plan om dit zelf ook nog verder naar beneden te zetten omdat ik momenteel slecht kan meekomen.MazeWing schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:42:
Ik rijdt in de Toro Rosso, maar mijn teammaat (Carlos Sainz) rijdt ook veel snellere tijden als mij. Bij de eerste race 18e geworden, terwijl 13-15e haalbaar moet zijn volgens de verdeling van de teams...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik heb ook de t300 en bij lij staat hij op 360°en is hij 1:1Nickrsd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:07:
Moet jij je niet zoveel van aantrekken want iedereen rijd op zijn eigen manier en niveau, ik ben ook van hoog niveau naar lager gegaan door de moeilijkere AI dan 2016 had. Elke Race gebeurd er wel weer iets, dan valt er 1 uit of dan een grote crash loveitMazeWing schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:42:
Sinds gisteren dit spel in bezit (pc) en speel met een g25 stuur en vind het best aardig rijden en er erg goed uit zien (max settings) Maak gebruik van de g25 settings die een ander hier geplaatst had, echter heb ik al zijn settings verdubbeld om zo wat meer te voelen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb drie races gehad en nul incidenten, behalve dan mijn eigen auto die het einde van de tweede race maar net haalde (mistte 2 versnellingen en power).G_Dragon schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:01:
[...]
Moet jij je niet zoveel van aantrekken want iedereen rijd op zijn eigen manier en niveau, ik ben ook van hoog niveau naar lager gegaan door de moeilijkere AI dan 2016 had. Elke Race gebeurd er wel weer iets, dan valt er 1 uit of dan een grote crash loveit
In F1 2016 (voorgaande niet gespeeld) had je de wonderlijke driving physic dat als je met 2 wielen in het gras en met 2 wielen op het asfalt vol remde, je dan gewoon in een rechte lijn afremde zonder te spinnen
Is dit nu nog steeds zo....?

Is dit nu nog steeds zo....?
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Ik kwam er ook laat achter dat je zelf onderdelen moest vervangen , dit was in 2016 namelijk niet geval.Phusebox schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:41:
[...]
Ik heb drie races gehad en nul incidenten, behalve dan mijn eigen auto die het einde van de tweede race maar net haalde (mistte 2 versnellingen en power).
Alles was na 2 races al oranje haha,
Ik ga pas verder met m'n carriere als ze die engine wear bug bij 25% races eruit hebben gehaald. Op reddit al meerdere verhalen gelezen dat mensen na 3 races al 3 motoren er doorheen gejaagd.
Ik ben bij de baan spanje en zit inderdaad al met de meeste dingen op No3, vond al ontzettend snel gaan.aDutchCow schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:00:
Ik ga pas verder met m'n carriere als ze die engine wear bug bij 25% races eruit hebben gehaald. Op reddit al meerdere verhalen gelezen dat mensen na 3 races al 3 motoren er doorheen gejaagd.
Dit is dus een bekende bug?
Jup, stel je hebt de afstand op 100% staan, dan heb je na een weekend zo rond de 5 tot 10% wear.G_Dragon schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:10:
[...]
Ik ben bij de baan spanje en zit inderdaad al met de meeste dingen op No3, vond al ontzettend snel gaan.
Dus met 25% is niet alleen de afstand 75% korter maar slijt alles ook 75% sneller

Op 50% gaat het ook zo. Derde race bijna alles vervangen. Versnellingen kwijt tijdens quali/race.G_Dragon schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:10:
[...]
Ik ben bij de baan spanje en zit inderdaad al met de meeste dingen op No3, vond al ontzettend snel gaan.
Trouwens een vaag verhaal op Codemasters forum: http://forums.codemasters...aphics-tuning-tips#latest
Het uitzetten van Boost mode en nog wat camera-settings aanpassen zou het spel grafisch flink helpen. Zou betekenen dat F1 2017 niet Pro ready is.

Mooi kut ja. Speel eigenlijk alleen de carreer. Maar in race 2 op CHina had ik a 71% wear op de engine!G_Dragon schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:10:
[...]
Bizar

Ik speel met career in de McLaren en vond het wel aardig realistisch moet ik zeggen
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Weet iemand een link naar een (PDF) manual voor F1 2017 op de PS4?
Bij het starten van spel kwam een popup met wat info over een digital manual, maar toen weg geklikt. Kan er niets meer van terug vinden. Ook via Google kom ik niet tegen.
Bij het starten van spel kwam een popup met wat info over een digital manual, maar toen weg geklikt. Kan er niets meer van terug vinden. Ook via Google kom ik niet tegen.
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
Op verschillende fora zegt eigenlijk iedereen dat je flink moet werken aan je durability, die omhoog werken en je gaat (uiteraard) minder snel vernieuwen.ArnoldSmiley schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Mooi kut ja. Speel eigenlijk alleen de carreer. Maar in race 2 op CHina had ik a 71% wear op de engine!
Bizar
wel realistische career voor Max
hahahaha
vind het wel zuur voor hem
vind het wel zuur voor hem
[ Voor 37% gewijzigd door Nickrsd op 29-08-2017 13:16 ]
De vraag is ook: Met welke teams spelen de mensen die klagen over verbruik van motor en bijbehorende onderdelen? Aangezien er een stuk of wat teams zijn die inderdaad al een behoorlijk deel van de spullen verbruikt hebben (in de echte F1 bedoel ik dan natuurlijk)
My iRacing
De McLaren is iig echt een ramp qua slijtage dus dat klopt al wel
Het is logisch dat de wear hoger is, naarmate de race korter is. Het moet uiteindelijk wel overeenkomen met een 100% race length. Dus wanneer je maar 50% race length hebt, zou de wear 2x zo hoog moeten liggen om aan het einde toch weer overeen te komen met een 100% race.
Heeft iemand al berekend met welke factor de wear toeneemt wanneer de race length afneemt?
Heeft iemand al berekend met welke factor de wear toeneemt wanneer de race length afneemt?
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
dit is voor mij de eerste f1 game.. moet er enorm aan wennen maargoed.
waar ik me eigenlijk enorm aan stoor is het gebruik van het menu, je kan niet de muis gebruiken?
en met het gebruik van een stuur worden de meeste knoppen gebruikt om door het menu te komen..
erg lastig want ik weet niet welke knop precies 6 is of 3 of 9.. bijvoorbeeld..
kan ik dit fixxen? dat ik of gewoon mn toetsenbord kan gebruiken voor het menu, of het liefste de muis.
want het nu maar gokken en wat drukken op de knoppen om verder te gaan
en.. ik rijd alleen cockpit view, en daar zit wel een behoorlijke inputlag op? als ik heel snel corrigeer ofzo, zie ik dat stuur echt later pas bewegen.. en voel ook niet echt met de cockpit view wat de auto precies doet..
als laatste, mn graphics staan allemaal vol open.. max dus. en geen motion blur op PC..
als ik een replay bekijk, zie ik een soort wit vliesje om de auto heen.. echt nep zodat de auto echt op de baan/achtergrond is geplakt lijk het net//
is er een goede guide voor het instellen van de graphics? dat het natuurlijk getrouw overkomt
waar ik me eigenlijk enorm aan stoor is het gebruik van het menu, je kan niet de muis gebruiken?
en met het gebruik van een stuur worden de meeste knoppen gebruikt om door het menu te komen..
kan ik dit fixxen? dat ik of gewoon mn toetsenbord kan gebruiken voor het menu, of het liefste de muis.
en.. ik rijd alleen cockpit view, en daar zit wel een behoorlijke inputlag op? als ik heel snel corrigeer ofzo, zie ik dat stuur echt later pas bewegen.. en voel ook niet echt met de cockpit view wat de auto precies doet..
als laatste, mn graphics staan allemaal vol open.. max dus. en geen motion blur op PC..
als ik een replay bekijk, zie ik een soort wit vliesje om de auto heen.. echt nep zodat de auto echt op de baan/achtergrond is geplakt lijk het net//
is er een goede guide voor het instellen van de graphics? dat het natuurlijk getrouw overkomt
[ Voor 35% gewijzigd door Nickrsd op 29-08-2017 13:33 ]
Het grote probleem met de wear is niet zo zeer in de race, maar vooral in de practice en quali-sessie's. De wear in deze sessie's zijn namelijk gelijk als de wear in de race. Maar als je de reguliere practice en quali kiest, draai je dus elke keer je motoronderdelen in de soep.
Daar moeten ze echt wat aan doen. Ik ben ga nu naar Spanje toe en het zal me niks verbazen als ik straks al aan m'n derde versnellingsbak zit.
Daar moeten ze echt wat aan doen. Ik ben ga nu naar Spanje toe en het zal me niks verbazen als ik straks al aan m'n derde versnellingsbak zit.
Maar met welk team is dit? Aangezien bij bepaalde teams de onderdelen ondertussen al op zijn...
My iRacing
Tsja, toetsenbord en muis kennen ze bij Codies niet. Zelf sluit ik naast mijn T500 racestuur ook een Xbox One Controller aan, stuk gemakkelijker dan de knopjes ontcijferen. Jammer maar helaas.Nickrsd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:30:
Ik denk dat het als volgt is;MazeWing schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:23:
Het is logisch dat de wear hoger is, naarmate de race korter is. Het moet uiteindelijk wel overeenkomen met een 100% race length. Dus wanneer je maar 50% race length hebt, zou de wear 2x zo hoog moeten liggen om aan het einde toch weer overeen te komen met een 100% race.
Race distance 25% > 4x harde slijtage in de race
Echter bij practice en qualy ook, dus als je daar 30-40 rondjes rijdt heb je er eigenlijk 160 gereden (wat overigens op zich nog steeds acceptabel zou moeten zijn, zij het aan de hoge kant).
Waarom niet? Zelf heb ik de saturation op 80 staan en dan is hij gelijk. Je kan ook je steer rotation locken in de Windows config, maar daar begin ik niet aan aangezien ik het dan bij elke game opnieuw moet instellen.Nickrsd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:07:
Heb weleens ergens meegekregen dat je steer locken minder goed voor je FFB is dan de ingame settings, maar zou de bron absoluut niet meer weten dus kan het niet als waarheid verkopen. Het functioneert iig perfect hier.
Verwijderd
herinstalleren game heeft probleem bij mij opgelost. kan nu MP 4-4 rijdenPhusebox schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:04:
[...]
Ik heb ook de day one versie of special edition hoe het ook heet maar geen extra auto's gekregen. Beetje lame. Digitaal gekocht overigens.
Verwijderd
vind de graphics op normale PS4 erg tegenvallen, F1 2016 zag er veel beter uit. kan iemand mij vertellen wat screen tearing en framedrops betekend?
ik ervaar vreemde kleuren van de baan, sponsorborden, met name hele lichte kleuren.
het gras dat "beweegt" net alsof er flinke wind staat.
kort gezegd: grafisch ziet het er gewoon niet mooi uit, maar gameplay is fantastisch!
ik ervaar vreemde kleuren van de baan, sponsorborden, met name hele lichte kleuren.
het gras dat "beweegt" net alsof er flinke wind staat.
kort gezegd: grafisch ziet het er gewoon niet mooi uit, maar gameplay is fantastisch!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 14:15 ]
Team Renault.Riqy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:17:
De vraag is ook: Met welke teams spelen de mensen die klagen over verbruik van motor en bijbehorende onderdelen? Aangezien er een stuk of wat teams zijn die inderdaad al een behoorlijk deel van de spullen verbruikt hebben (in de echte F1 bedoel ik dan natuurlijk)
Maar goed......Ben de GP van China niet eens gestart he....Dus alleen Melbourne (practice, kwali, race) en de practice van China dus 71% wear. 1.5 race met een motor....slaat nergens op
Ik zit bij Toro Rosso (met practice/kwali en race 50%) na 1 race volgens mij rond de 35 % verbruik van de motor
[ Voor 4% gewijzigd door Riqy op 29-08-2017 14:51 ]
My iRacing
Ik krijg op de PS4 de melding dat de 1.04 patch van F1 2017 niet gedownload kan worden. Heb de download al eens geannuleerd, verwijderd en opnieuw gestart. Het voorbereiden van de download lukt, maar direct zodra de download zou moeten starten, komt de melding?
Heeft niets te maken met mijn PSN status, beschikbare ruimte of internetverbinding.
Iemand anders ook last van?
Heeft niets te maken met mijn PSN status, beschikbare ruimte of internetverbinding.
Iemand anders ook last van?
I'm just taking care of business
Ik zit ook bij renault en mijn ICE had einde van race China ook iets van 75% ofzo. Gewoon nog wat practice mee rijden in race 3. en hem dan net voor de Q omgooien. Volgens mij kan dat toch?ArnoldSmiley schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:35:
[...]
Team Renault.
Maar goed......Ben de GP van China niet eens gestart he....Dus alleen Melbourne (practice, kwali, race) en de practice van China dus 71% wear. 1.5 race met een motor....slaat nergens op
Gister gedownload en geinstalleerd. Even een grand prix gedaan op spa. Als laatste gestart in de Mercedes van Hamilton, uiteindelijk als 3e gefinisht. 50% race elite assists ai level 100. Misschien vanavond even een carrière starten.
Lol, ik probeerde het net even zonder TC, maar dan heb je uit stilstand nog in gear 8 wielspin, kansloos. God wat stikt het verder ook weer van de bugs, pak de game over een half jaar wel weer op.
[ Voor 39% gewijzigd door NotSoSteady op 29-08-2017 19:35 ]
Knoppen is even wennen ben ik bang, op een gegeven moment weet je wel wat wat is en gaat het vanzelf. Die input lag heeft er altijd al ingezeten in deze serie, of het enkel visueel is weet ik niet heb er zelf niet veel last van onder het rijden. Gevoel van de grip/auto is ook altijd al ondermaats in deze serie vergeleken met de wat serieuzere simulators. Graphics geen idee nog niet naar gekeken.Nickrsd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:30:
Hmm interresant. Ik heb altijd mijn rotatie gelocked voor F1. Misch eens met saturation proberen dan.Beakzz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:49:
[...]
Waarom niet? Zelf heb ik de saturation op 80 staan en dan is hij gelijk. Je kan ook je steer rotation locken in de Windows config, maar daar begin ik niet aan aangezien ik het dan bij elke game opnieuw moet instellen.
Heb weleens ergens meegekregen dat je steer locken minder goed voor je FFB is dan de ingame settings, maar zou de bron absoluut niet meer weten dus kan het niet als waarheid verkopen. Het functioneert iig perfect hier.
Heb de AI op dit moment op 82 staan in mijn careermode. Heb het in de qualificatie moeilijk in mijn torro rosso maar kan goed meekomen in de race. Meestal rond de 10e plek.
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Spel bevalt mij best goed. 2 races(50%) nu in career mode erop zitten in de mclaren. Alle hulpmiddelen uit behalve automatisch schakelen.
Valt me wel op dat de a.i in de vrije trainingen en kwalificatie harder lijken te rijden dan tijdens de race.
In vergelijking met f1 2016 is de feeling met de auto verbeterd. Speel met de controller.
A.i is ook beter. Haken minder snel af tijdens een gevecht.
Grafisch vind ik het ook een vooruitgang (ps4)
Mooiere belichting en kleurenpalet.
Dit kan ook deels komen door het gebruik van HDR mode.
Tearing en framedrops zijn wel vervelend.
Hopelijk wordt dit nog gepatched.
Classic cars zijn echt een leuke toevoeging.
Heerlijk geluid! Zoals het hoort in de racesport.
Al met al weer een heerlijke racegame voor de f1 liefhebber.
Valt me wel op dat de a.i in de vrije trainingen en kwalificatie harder lijken te rijden dan tijdens de race.
In vergelijking met f1 2016 is de feeling met de auto verbeterd. Speel met de controller.
A.i is ook beter. Haken minder snel af tijdens een gevecht.
Grafisch vind ik het ook een vooruitgang (ps4)
Mooiere belichting en kleurenpalet.
Dit kan ook deels komen door het gebruik van HDR mode.
Tearing en framedrops zijn wel vervelend.
Hopelijk wordt dit nog gepatched.
Classic cars zijn echt een leuke toevoeging.
Heerlijk geluid! Zoals het hoort in de racesport.
Al met al weer een heerlijke racegame voor de f1 liefhebber.
ik heb de raceafstand op 25% staan, heb nu na 12 races alles op het 3e van de 4 onderdelen staan, ook de schakelbak. ben benieuwd hoe ik het seizoen nu ga uitracen met nog 24 races te gaanwolkeh schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:29:
[...]
Op 50% gaat het ook zo. Derde race bijna alles vervangen. Versnellingen kwijt tijdens quali/race.
Trouwens een vaag verhaal op Codemasters forum: http://forums.codemasters...aphics-tuning-tips#latest
Het uitzetten van Boost mode en nog wat camera-settings aanpassen zou het spel grafisch flink helpen. Zou betekenen dat F1 2017 niet Pro ready is.
geloof mij dat zit je na monaco , heb gister monaco gewonnen en zit nu met alle onderdelen inclusief versnellingsbak op het 3e onderdeelTiekstra schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:32:
Het grote probleem met de wear is niet zo zeer in de race, maar vooral in de practice en quali-sessie's. De wear in deze sessie's zijn namelijk gelijk als de wear in de race. Maar als je de reguliere practice en quali kiest, draai je dus elke keer je motoronderdelen in de soep.
Gisteren aangeschaft op de PC, en 1 'weekend' gereden. Paar zaken die opvallen:
- je bent meer bezig met managen van de onderdelen als met racen. Zeker tijdens de race meerdere opmerkingen vanuit de Pit om vooral te shortshiften en langzamer te downshiften. Wat mij betreft zoveel dat het erg afdoet aan de race ervaring.
- Het fuel management gedeelte tijdens FP is moeilijker dat ik had verwacht.Wel een geinig onderdeel, maar ik ben bang dat het snel gaat vervelen.
- In de race een safety car situatie, tijdens de safetycar word ik ingehaald(!??!?). Ik krijg de plaats terug, maar wordt direct vermaand om de plek weer af te staan. Dat gebeurde tijdens de SC nog 2 keer, waardoor ik ook nog eens 5 strafseconden kreeg. Behoorlijke bug. Ik heb de race maar opnieuw gereden.
- je bent meer bezig met managen van de onderdelen als met racen. Zeker tijdens de race meerdere opmerkingen vanuit de Pit om vooral te shortshiften en langzamer te downshiften. Wat mij betreft zoveel dat het erg afdoet aan de race ervaring.
- Het fuel management gedeelte tijdens FP is moeilijker dat ik had verwacht.Wel een geinig onderdeel, maar ik ben bang dat het snel gaat vervelen.
- In de race een safety car situatie, tijdens de safetycar word ik ingehaald(!??!?). Ik krijg de plaats terug, maar wordt direct vermaand om de plek weer af te staan. Dat gebeurde tijdens de SC nog 2 keer, waardoor ik ook nog eens 5 strafseconden kreeg. Behoorlijke bug. Ik heb de race maar opnieuw gereden.
En je reed niet naast de baan? als je namelijk cornercut mogen ze er langs.Eddye schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:30:
Nee, ik reed binnen de baan, wel net voor een bocht. Ik lag op dat moment 1, en de SC reed vlak voor me.
Verwijderd
PS4 Logitech G29
In logitech gaming software staat stuur op 900 maar in-game settings op 360.
Wheel weight en feedback strenght beiden op 100 maar alsnog VOELT het sturen erg licht.
Zou graag wat "zwaarder" willen sturen. Heeft iemand tips?
In logitech gaming software staat stuur op 900 maar in-game settings op 360.
Wheel weight en feedback strenght beiden op 100 maar alsnog VOELT het sturen erg licht.
Zou graag wat "zwaarder" willen sturen. Heeft iemand tips?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 10:32 ]