Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Mooi dat de game binnen is.BaZnGaNL schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:39:
[...]
Hehe!! Hij is binnen! Nu ff snel installeren!
Wil hem juist fysiek op schijf.. Staat mooier in de kast vind ik.
Ik heb zelf al genoeg games op schijf en daarnaast 75 (of net iets meer) aan nintendo Amiibo poppetjes.
Binnenkort maak ik een gameroom filmpje en plaats dit op mijn game kanaal.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Het lijkt erop dat de standaard FFB settings vooral voor problemen zorgen. Heb het volgende gevonden:Arm1n schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:35:
[...]
Dat baart mij zorgen want ik was van plan met een G25 op de pc te spelen. Ben benieuwd of ik er ook last van heb, hopelijk niet.
I turned overall ffb and wheel weight to max, then turned on track environment to around 25, curbs and offtrack to 30-40 and its feels sooo much better to me now.
Lijkt iets beter te gaan. Nog steeds klopt de stuurhoek alleen niet.
edit: stuurhoek wordt blijkbaar niet overschreven. Als je die in de profiler op 360 zet, gaat het wel goed.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 25-08-2017 15:29 ]
thank god voor "curbs and offtrack" mijn stuur voelde altijd goed op het asfalt, maar de curbs niet.MikeyMan schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Het lijkt erop dat de standaard FFB settings vooral voor problemen zorgen. Heb het volgende gevonden:
I turned overall ffb and wheel weight to max, then turned on track environment to around 25, curbs and offtrack to 30-40 and its feels sooo much better to me now.
Lijkt iets beter te gaan. Nog steeds klopt de stuurhoek alleen niet.
edit: stuurhoek wordt blijkbaar niet overschreven. Als je die in de profiler op 360 zet, gaat het wel goed.
is het een beetje sim of echt arcade?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Mijn laatste F1 game was 2015.Nickrsd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:35:
hoe bevalt hij jongens..? is het een goeie game? de moeite waard om aan te schaffen..? (nog nooit een f1 game gespeeld) maar ik wil het proberen..
Waren alleen zeer lange potjes. was soms wel 3 uur bezig voor 1 baan.
Ik ree toen met een G27 stuurwiel en had heel veel settings aan staan.
Mijn stuur krijg ik nooit goed ingesteld of de feedback is weg of hij is te krachtig.
Daarom speel ik gewoon met assists aan.
Speel ik met een controller, dan zet ik alle assist uit, alleen de AI niet op het hoogste niveau
Wil wel kunnen winnen.
Ben nu aan het twijfelen om F1 2017 te gaan halen, maar binnenkort komt ook Project cars 2 uit.
Ik ben wel iets meer een arcade racer en vindt de sport leuk, maar heb geen verstand van auto's
Dus tunen is gewoon niet mijn ding.
Laatste racers die ik speel is Forza Horizon 3 en Dirt 4
Angelo NL / Global Cargo VTC
Net begonnen en al aardig teleurgesteld in de screen tearing op een PS4 Pro op 4kNickrsd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:35:
hoe bevalt hij jongens..? is het een goeie game? de moeite waard om aan te schaffen..? (nog nooit een f1 game gespeeld) maar ik wil het proberen..
Je kan de game zo instellen dat het meer Arcade is dan Sim en 2017 schijnt op veel punten beter te zijn dan 2016 (die al erg goed was).
[ Voor 15% gewijzigd door Ace op 25-08-2017 16:22 ]
Inderdaad wat screen tearing maar wellicht dat ze dat in een update nog kunnen verbeteren.
Verder speelt het heel erg leuk. Ziet er iets beter uit als 2016 qua graphics. Een ritje in de Ferrari V12 is ook gaaf. Prachtig geluid!
Heb het idee dat de auto's ook iets realistischer trillen door oneffenheden in de baan. Dat miste ik bij 2016.
Ik kan me hier het komende jaar wel mee vermaken!
Mijn eerste cleane rondje in een Mercedes was 1:46.6 in Time trial, met de default setup.Oxigeon schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:20:
Is al iemand aan de tijd van Verstappen gekomen op Spa?
Eerste indruk, nog wat klooien aan de force feedback, maar het gevoel is nu al beter dan in 2016. Game ziet er goed uit, maar heb met de standaard instellingen (pc) nog een paar framedrops op spa (terwijl de meeste stukken met 130+ fps gaan).
Vanavond of morgen maar eens de carrière beginnen. En natuurlijk oefenen voor de Monza F1 eSport competite
[ Voor 40% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-08-2017 17:44 ]
Juist beter, hier een T300 met F1 RIM en de FFB is t.o.v f1 2016 geweldig!Formula one schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:32:
Elk hobbeltje voel je nou in f1 2017 best wel irritant
Ik moet er wel weer even inkomen zeg Ai van 100 terug gezet naar 80
Dat was ook mijn issue, maar kun je aardig terug tweaken.Formula one schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:32:
Elk hobbeltje voel je nou in f1 2017 best wel irritant
Realistisch toch, of denk je elk circuit een biljartlaken is?MikeyMan schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:08:
[...]
Dat was ook mijn issue, maar kun je aardig terug tweaken.
Hey ligt aan je stuur, ik met een g29 heb t liever niet. Het voelt heel onbatuurlijk aan door de gears. Een t300 is beltdriven, daar voegt het zeker iets toe.Ace schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:42:
[...]
Realistisch toch, of denk je elk circuit een biljartlaken is?
PSN: xMaurice93
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Boot afgehouden
Gisteren online de PC versie (SE) voor hem gekocht, vandaag gedownload en hij heeft 'm om 15.20 uur, toen hij thuiskwam uit school, op zijn PC geinstalleerd en zit sindsdien in zijn racestoel vastgeplakt.
Oké af en toe een korte break voor noodzakelijke dingen zoals eten e.d..
Hij vind 'm geweldig tot nu toe!
De circuits waar ik op heb gereden waren inderdaad redelijk vlak. Natuurlijk wat heuvels enzo, maar geen kinderkopjes sensatie.Ace schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:42:
[...]
Realistisch toch, of denk je elk circuit een biljartlaken is?
Het is gewoon asfalt hé...
vanaaf is de meid stappen.. dus ik ga is f1 2017 ontdekken
En dat zie je ook als je op tv naar de on board camera's kijkt.
Willekeurig filmpje:
Heb een Logitech G29 en daar komt het ook niet helemaal lekker uit de verf. Stuur rammelt dan wat irritant.
Vanavond nog maar eens lekker voor gaan zitten. Het Spa event waarbij je Max met een kapotte neus naar het podium moet zien te loodsen is erg leuk.
Heb je misschien camera shake te hoog aanstaan? (camera options)UltraSub schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:35:
Tering zeg wat een slechte gfx op een Xbox one! 2016 is way scherper. Auto is scherp maar de baan en er omheen is echt slechter dan 2016. Gfx opties niks in te stellen/verbeteren. Kan toch niet het verhaal zijn
Verder;
Eerste gereden met de klassieke auto's, beetje spelen met AI moeilijkheid maar is tof.
Maar met de huidige auto's is het gaafst, vet man, wiel aan wiel door de bochten die je nu ineens veel harder kan nemen haha.
Ja, tot nu toe ben ik tevreden!
Als het regent in mei, dan is april voorbij

Mijne staat nu op 125 ffb 25 on track, rumble en off track 30 en wheel weight 100, dat voelt een stuk prettiger.Civic09 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:31:
Als je met 300 over voor het oog vlak asfalt rijdt voel je zeker in zo'n stijve raceauto echt nog flink wat hobbels.
En dat zie je ook als je op tv naar de on board camera's kijkt.
Willekeurig filmpje: [video]
Heb een Logitech G29 en daar komt het ook niet helemaal lekker uit de verf. Stuur rammelt dan wat irritant.
Vanavond nog maar eens lekker voor gaan zitten. Het Spa event waarbij je Max met een kapotte neus naar het podium moet zien te loodsen is erg leuk.
[ Voor 7% gewijzigd door rejer op 25-08-2017 20:19 ]
Ook geprobeerd. Is het niet. Zag het ook toen ik spinde en de auto met spin recht zette. Zag de rook gewoon "per blok" komen en verdwijnen. Ziet eruit alsof 480i is opgeschaald naar 1080p. Zo slecht dat ik na een rondje of 10 ermee ben gekapt.Nikr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:41:
[...]
Heb je misschien camera shake te hoog aanstaan? (camera options)
Verwijderd
1. Het geluid is krakend en hapert zeer erg
2. op bepaalde momenten pakt de game geen input van mijn keyboard. VB: in flashback mode kom ik vast te zitten omdat zowel ESC als F1 voor de replay niet geregistreerd worden.
Iemand de deze problemen herkent en er een oplossing op heeft?
Dat met het geluid (en met name de engine sound) heb ik ook, maar hoort dat niet zo? Ik heb het alleen wanneer ik pal achter een andere auto rijd, wanneer er sprake is van "dirty air".Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:30:
Via steam de game geïnstalleerd. Twee grote problemen waardoor de game bijna onspeelbaar is.
1. Het geluid is krakend en hapert zeer erg
2. op bepaalde momenten pakt de game geen input van mijn keyboard. VB: in flashback mode kom ik vast te zitten omdat zowel ESC als F1 voor de replay niet geregistreerd worden.
Iemand de deze problemen herkent en er een oplossing op heeft?:)
Verwijderd
Ik weet niet of er in de timetrial een verschil zit in de autos van nu. Maar persoonlijk denk ik van wel. In de Red Bull ben ik tot een tijd gekomen van 1:49.988Hoogie2004 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:24:
[...]
Mijn eerste cleane rondje in een Mercedes was 1:46.6 in Time trial, met de default setup.
Eerste indruk, nog wat klooien aan de force feedback, maar het gevoel is nu al beter dan in 2016. Game ziet er goed uit, maar heb met de standaard instellingen (pc) nog een paar framedrops op spa (terwijl de meeste stukken met 130+ fps gaan).
Vanavond of morgen maar eens de carrière beginnen. En natuurlijk oefenen voor de Monza F1 eSport competite
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Logitech toetsenbord toevallig? Zo ja, dan heb je een uitdaging want deze "bug" lijkt al jaren in de Codemaster race engines te zitten. Grid, Dirt, allemaal hebben ze er last van. Blijkbaar F1 2017 ook.. (aanname dat jij een Logitech toetsenbord hebt natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:30:
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
De toevoeging van de oudere modellen is geniaal en is een leuke afwisseling in career modus.
Steam: Lucky Luuk
Verwijderd
Helemaal correct heb een logitech MK710.... Bij 2016 en 2010 nooit problemen mee gehad....Wasp schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:37:
[...]
Logitech toetsenbord toevallig? Zo ja, dan heb je een uitdaging want deze "bug" lijkt al jaren in de Codemaster race engines te zitten. Grid, Dirt, allemaal hebben ze er last van. Blijkbaar F1 2017 ook.. (aanname dat jij een Logitech toetsenbord hebt natuurlijk)
Hier ook 4K HDR, PS4 Pro en schitterend vloeiend beeld. Vind alleen dat de PS4 hard blaast ivm warmte. Was bij F1 2016 altijd vrijwel stil.... Hoort dat zo?Mastasidaz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:47:
Vol verwachting net m'n PS4Pro aangezet, ben aardig teleurgesteld. Graphics lijken nergens op en het schokt als een gek. Is hier wat aan te doen? Wat mij betreft hadden ze 4K lekker kunnen laten zitten.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Hier ook, volgens mij bij iedereen. Mag hopen dat ze snel met een update komenOxigeon schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:54:
Meer mensen er last van dat ze een Disqualified krijgen online als je niks misdaan hebt? Iedereen die die race rijd heeft er dan een te pakken. Denk dat dat iets is wat ze mogen aanpassen in de volgende update

https://www.reddit.com/r/...se_having_graphical_bugs/UltraSub schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:13:
Aangezien niemand verder klaagt hier. Rijdt niemand met een Xbox One of heb ik iets raars?
Er zijn dus meer mensen met het probleem en niet alleen met een Xbox
Als het regent in mei, dan is april voorbij
en ook stuurt de game veel te langzaam, ik moet 1080 graden draaien.. beetje jammer.
[ Voor 18% gewijzigd door Formula one op 26-08-2017 02:40 ]
Verder de FFB wat omhoog gegooid en het voelt eigenlijk best wel lekker.
Ik had verwacht dat deze events bedoeld waren om wat relaxt te racen maar je komt op een onbekend verkort circuit in een onbekende auto en je mag daar even je ballen uit je broek gaan rijden
[ Voor 45% gewijzigd door schumi1986 op 26-08-2017 11:02 ]
Ja de moeilijkheidsgraad staat te hoogschumi1986 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:58:
Lekkere moeilijkheidsgraad bij die classic car events zeg, je zou bijna zeggen dat deze races bedoeld zijn om te falen.
Ik had verwacht dat deze events bedoeld waren om wat relaxt te racen maar je komt op een onbekend verkort circuit in een onbekende auto en je mag daar even je ballen uit je broek gaan rijden
Hier de "gewone" PS4. Maakt ook erg veel geluid ivm warmte. F1 2016 vrijwel stil.freddyathlon schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:35:
[...]
Hier ook 4K HDR, PS4 Pro en schitterend vloeiend beeld. Vind alleen dat de PS4 hard blaast ivm warmte. Was bij F1 2016 altijd vrijwel stil.... Hoort dat zo?
Wat ik ook erg jammer vind is, dat de voorbanden de velgen stil blijven staan. Verder leuke game en een goede verbetering vind ik zelf.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Verwijderd
Ik denk dat je stuur niet in de juiste modus staat. Ik heb niks aangepast aan de settings wn het rijdt prima met hetzelfde stuur (PS4)Nickrsd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 01:30:
ik zoek nog wel goede steer settings voor de t300. zo out of the box voelt het allemaal niet zo fijn aan.
en ook stuurt de game veel te langzaam, ik moet 1080 graden draaien.. beetje jammer.
Beetje vreemd. Zeker weten dat je stuur zelf wel in de 270 of 360 modus staat?Nickrsd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 01:30:
ik zoek nog wel goede steer settings voor de t300. zo out of the box voelt het allemaal niet zo fijn aan.
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
Waar ik met F1 2016 zeer direct voelde wanneer de auto uitbrak wordt hier alles verbleekt met een gigantische center spring waardoor alles lomp en veel te zwaar aanvoelt. Wanneer je vervolgens de Wheel Weight verlaagt ontstaat er in het midden een soort deadzone waardoor je in een rechte lijn heel weinig FFB hebt (los van de versterkte rumble effecten t.o.v. 2016),
Ongeacht de instellingen op me stuur (SPR/DPR OFF of 0), driver (360 graden, damping 0 of 100) en ingame krijg ik niet genoeg gevoel in de auto's om echt te kunnen pushen en slides op te vangen.
Daarnaast nog steeds de zeer belabberde herkenning van het gebruik van je stuur (als je met een XBOX controller door het menu gaat != dat je daar ook mee wlit racen) en precies dezelfde performance bugs als 2016 (random < 10 fps framedrops om de zoveel tijd) ben ik er na de 3 uur die ik er mee gereden heb eigenlijk wel weer klaar mee.
Vreemd. Draait bij mij zonder framedrops in 4K.Mastasidaz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:47:
Vol verwachting net m'n PS4Pro aangezet, ben aardig teleurgesteld. Graphics lijken nergens op en het schokt als een gek. Is hier wat aan te doen? Wat mij betreft hadden ze 4K lekker kunnen laten zitten.
Gisteren eerste weekend gereden in de career mode. Fantastische game mode. Kwam wel wat vage dingen tegen. Verstappen zette geen tijd neer in de kwalificatie en moest achteraan starten.

Game is overigens meer dan prima te spelen met een controller.
[ Voor 5% gewijzigd door NikkiNailz op 26-08-2017 13:43 ]
De disc moet er altijd in zitten als je wil spelen, bij het opstarten wordt dat gecontroleerd (anders zou iedereen en zijn moeder de games direct doorverkopen).Card Nox schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:14:
Waar hebben jullie hem gekocht? Ik wil ook F1 gaan racen. Zie m in de PS Store voor 70euro waar ik hem in de winkels voor 50 zie liggen. Moet ik bij de cd versie de cd altijd gebruiken of kan ik die installeren en vanaf de HD spelen.
Verder draait de game vanaf de HD.
Edit: zojuist opgepicked bij de Media Markt in Roermond voor 50 euro.
[ Voor 31% gewijzigd door Card Nox op 26-08-2017 17:35 ]
Snap er niks van. Deze voelt bij mij met een T300 veel beter dan de 2016 versie. Het is nog geen AC om maar wat te noemen, maar kan behoorlijk voelen wat de auto doet.Jeroen de Wit schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:58:
Meh, tot nu toe alleen maar meer frustatie t.o.v. F1 2016. FFB is een grote bende met mijn GT3rs, Er is veel te weinig communicatie rond het oversturen van de auto wat het onmogelijk maakt om echt te pushen.
Waar ik met F1 2016 zeer direct voelde wanneer de auto uitbrak wordt hier alles verbleekt met een gigantische center spring waardoor alles lomp en veel te zwaar aanvoelt. Wanneer je vervolgens de Wheel Weight verlaagt ontstaat er in het midden een soort deadzone waardoor je in een rechte lijn heel weinig FFB hebt (los van de versterkte rumble effecten t.o.v. 2016),
Ongeacht de instellingen op me stuur (SPR/DPR OFF of 0), driver (360 graden, damping 0 of 100) en ingame krijg ik niet genoeg gevoel in de auto's om echt te kunnen pushen en slides op te vangen.
Daarnaast nog steeds de zeer belabberde herkenning van het gebruik van je stuur (als je met een XBOX controller door het menu gaat != dat je daar ook mee wlit racen) en precies dezelfde performance bugs als 2016 (random < 10 fps framedrops om de zoveel tijd) ben ik er na de 3 uur die ik er mee gereden heb eigenlijk wel weer klaar mee.
Ook kan ik gewoon alles selecteren met het keyboard en pakt hij tijdens de race gewoon weer mijn stuur terwijl dat bij Dirt Rally nog problemen gaf.
Ik speel met de Pro op een 1080P scherm. Wellicht ligt het aan de downsampling? Bij m'n broertje op een normale PS4 loopt de game beter.NikkiNailz schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:42:
[...]
Vreemd. Draait bij mij zonder framedrops in 4K.
Gisteren eerste weekend gereden in de career mode. Fantastische game mode. Kwam wel wat vage dingen tegen. Verstappen zette geen tijd neer in de kwalificatie en moest achteraan starten.
Game is overigens meer dan prima te spelen met een controller.

In 2016 was het rijden zonder traction control (TC) een ergelijk punt voor mij omdat het verschil met TC veel te groot was omdat het heel vreemd gekoppeld was aan de snelheid en versnelling: een lagere versnelling zorgde er altijd voor de de auto als een blok zeep bewoog bij een zeer geringe aanraking met het gaspedaal. Ga je een versnelling omhoog, dan was er opeens geen probleem meer, ook al ga je even snel. Sloeg werkelijk nergens op. Uiteindelijk kon je er wel nog redelijk snel mee kon rijden, maar het vergde een heel 'gimmicky' manier van rijden wat niet lijkt op de werkelijkheid door als een gek op te schakelen en t/m de vierde versnelling niet eens de schakellampjes aan te laten komen. Daarnaast verloor je altijd veel te veel snelheid als er ook maar een heel klein beetje wheelspin was omdat de auto automatisch altijd naar rechts of links duikt, zelfs al ga je zeer langzaam en gebruik je slechts half gas. Sloeg natuurlijk ook nergens op dat je altijd met TC op medium moest rijden om überhaupt mee te kunnen komen met de top van de leaderboards...
Nu in 2017 is het echt vrijwel perfect en vergelijkbaar met wat de rijders in het echt ook kunnen: als je echt lomp bent, wordt het nog steeds afgestraft, maar nu lijkt gripverlies onder vermogen niet meer puur aan de stand van het gaspedaal te liggen, maar daadwerkelijk ook hoe de drukverdeling op de wielen/ophanging op dat moment echt is....echt heerlijk om niet meer onredelijk te worden afgestraft omdat je voor een meer hardcore ervaring wil gaan. Met geringe wheelspin heb je nog steeds voldoende versnelling in de lengterichting, precies zoals in het echt dus. Wat. Een. Verbetering.
Verder voelden de auto's in 2016 op lage snelheden log en zeker niet als een F1-auto wat betreft de reactie van de auto op een snelle stuurbeweging naar mijn mening. Nog steeds had dat spel een vaag gevoel dat de auto's draaien rondom het massamiddelpunt zoals in F1 2010 dus in plaats van dat de voorbanden echt de gehele auto de bocht om sleuren. Waarschijnlijk is dit effect er nog steeds, maar significant minder, want het voelt over het algemeen gewoon een tandje scherper aan (afgezien van de extra aero dit jaar), ook op de lagere snelheden. Ook al zijn het kleine tweaks op de bestaande physics van 2016, maar wat voelt het goed aan, zeker met de iets gedetailleerdere Force Feedback. Stuur gewoon op 360 graden ingesteld zoals het bedoeld is door Codemasters.
Verder nog wel wat bugs, de grootste is dat de slijtage onevenredig hoog is in de practice in career als je voor 25% races gaat; als een motor bv. 200 laps hoort te gaan, wordt het nu teruggeschaald naar een levensduur van 50 rondjes, maar als je in de practice bv. 25 rondjes rijdt en een race 15 ronden is, ben je na één race al door één van de motoren heen omdat het wordt geteld als 40 rondjes in totaal. Ben nu bij de derde race en motor twee is er al bijna doorheen, dus die practicerondjes moeten ook teruggeschaald worden wat betreft slijtage; idealiter zou de slijtage dus 1/4 deel van de trainingsrondjes moeten zijn.
In online races crasht het spel ook nog hier en daar; in tien uur speeltijd heb ik een stuk of drie crashes naar de desktop gehad.
Verder is de performance ook gewoon beter dan 2016; het ziet er mooier uit en met een RX 480 haal ik op de hoogste settings vrijwel altijd meer dan 60 fps op 1080p, ook in de regen in een vol veld. Totaal ook geen stuttering hier (maar heb dus wel Superfetch uitgezet toen 2016 schokte, dus dat is wellicht wederom de oplossing).
[ Voor 17% gewijzigd door CaptainPanda op 26-08-2017 15:40 ]
Hoe heb jij je FFB ingesteld dan?CaptainPanda schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:26:
Heerlijk spel, voelt geweldig met mijn G25!
In 2016 was het rijden zonder traction control (TC) een ergelijk punt voor mij omdat het verschil met TC veel te groot was omdat het heel vreemd gekoppeld was aan de snelheid en versnelling: een lagere versnelling zorgde er altijd voor de de auto als een blok zeep bewoog bij een zeer geringe aanraking met het gaspedaal. Ga je een versnelling omhoog, dan was er opeens geen probleem meer, ook al ga je even snel. Sloeg werkelijk nergens op. Uiteindelijk kon je er wel nog redelijk snel mee kon rijden, maar het vergde een heel 'gimmicky' manier van rijden wat niet lijkt op de werkelijkheid door als een gek op te schakelen en t/m de vierde versnelling niet eens de schakellampjes aan te laten komen. Daarnaast verloor je altijd veel te veel snelheid als er ook maar een heel klein beetje wheelspin was omdat de auto automatisch altijd naar rechts of links duikt, zelfs al ga je zeer langzaam en gebruik je slechts half gas. Sloeg natuurlijk ook nergens op dat je altijd met TC op medium moest rijden om überhaupt mee te kunnen komen met de top van de leaderboards...
Nu in 2017 is het echt vrijwel perfect en vergelijkbaar met wat de rijders in het echt ook kunnen: als je echt lomp bent, wordt het nog steeds afgestraft, maar nu lijkt gripverlies onder vermogen niet meer puur aan de stand van het gaspedaal te liggen, maar daadwerkelijk ook hoe de drukverdeling op de wielen/ophanging op dat moment echt is....echt heerlijk om niet meer onredelijk te worden afgestraft omdat je voor een meer hardcore ervaring wil gaan. Met geringe wheelspin heb je nog steeds voldoende versnelling in de lengterichting, precies zoals in het echt dus. Wat. Een. Verbetering.
Verder voelden de auto's in 2016 op lage snelheden log en zeker niet als een F1-auto wat betreft de reactie van de auto op een snelle stuurbeweging naar mijn mening. Nog steeds had dat spel een vaag gevoel dat de auto's draaien rondom het massamiddelpunt zoals in F1 2010 dus in plaats van dat de voorbanden echt de gehele auto de bocht om sleuren. Waarschijnlijk is dit effect er nog steeds, maar significant minder, want het voelt over het algemeen gewoon een tandje scherper aan (afgezien van de extra aero dit jaar), ook op de lagere snelheden. Ook al zijn het kleine tweaks op de bestaande physics van 2016, maar wat voelt het goed aan, zeker met de iets gedetailleerdere Force Feedback. Stuur gewoon op 360 graden ingesteld zoals het bedoeld is door Codemasters.
Verder nog wel wat bugs, de grootste is dat de slijtage onevenredig hoog is in de practice in career als je voor 25% races gaat; als een motor bv. 200 laps hoort te gaan, wordt het nu teruggeschaald naar een levensduur van 50 rondjes, maar als je in de practice bv. 25 rondjes rijdt en een race 15 ronden is, ben je na één race al door één van de motoren heen omdat het wordt geteld als 40 rondjes in totaal. Ben nu bij de derde race en motor twee is er al bijna doorheen, dus die practicerondjes moeten ook teruggeschaald worden wat betreft slijtage; idealiter zou de slijtage dus 1/4 deel van de trainingsrondjes moeten zijn.
In online races crasht het spel ook nog hier en daar; in tien uur speeltijd heb ik een stuk of drie crashes naar de desktop gehad.
Verder is de performance ook gewoon beter dan 2016; het ziet er mooier uit en met een RX 480 haal ik op de hoogste settings vrijwel altijd meer dan 60 fps op 1080p, ook in de regen in een vol veld. Totaal ook geen stuttering hier (maar heb dus wel Superfetch uitgezet toen 2016 schokte, dus dat is wellicht wederom de oplossing).
In de Mercedes kom ik tot 1:44.8xx op België
In de RedBull kom ik tot 1:46.0xx op België
In Logitech profiler: algemene strength op 107% om een deadzone in het midden te voorkomen, spring en damper op 0%. 360 graden rotatie en vinkje aangezet dat het spel de settings mag veranderen.
In het spel zelf:
Vibration & FFB strength: 90
On track effects: 10
Rumblestrip effects: 2
Off Track Effects: 10
Wheel Weight: 15
Understeer Enhance: On
Zoals je ziet hou ik niet teveel van vibraties en is mijn wheel weight ook best licht, want ik hou er niet zo van om echt met het stuur te moeten vechten en na een uur al te moeten stoppen omdat de armen/polsen pijn doen. Voor mij geeft dit voldoende info om alles goed te voelen, maar dit is heel persoonlijk, dus wellicht dat deze settings totaal niet goed voor je voelen.
Scherpe tijden! Klopt inderdaad en was ook al zo in F1 2016; zelfs op 'equal performance' van de auto's (kun je bv. online instellen) is het verschil dus nog steeds zo groot tussen de auto's, da's wel jammer. Vooral in leagues dus best oneerlijk, maar ja..Hoogie2004 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:52:
In time-trial maakt het dus uit welke auto je neemt. Vandaag even paar rondjes (5 ofzo per auto) gedaan op België
In de Mercedes kom ik tot 1:44.8xx op België
In de RedBull kom ik tot 1:46.0xx op België
Bijna vergeten nog om te melden, maar een andere ENORME verbetering in 2017 is het slipstreamen; deze is nu enorm afgezwakt (= veel realistischer!) en het kost nu vaak een geheel recht stuk om een autolengte in te lopen als je achter iemand zit. In 2016 was het werkelijk belachelijk en kon je op de helft van het rechte stuk al vijf(!) autolengtes winnen; online was voor mij echt zeer frustrerend op deze manier. Met DRS erbij was het helemaal een lachertje. Nu voelt inhalen ook echt bevredigend en voorspel ik ook veel meer wheel-to-wheel-gevechten.
[ Voor 17% gewijzigd door CaptainPanda op 26-08-2017 16:10 ]
Verwijderd
Die slijtage is echt matig. Ik wil Renault omhoog brengen, maar kan dus het hele seizoen penalties gaan nemen omdat ik practice wil doen voor resource punten.CaptainPanda schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:26:
Heerlijk spel, voelt geweldig met mijn G25!
Zie hier: http://forums.codemasters...ine-part-scaling-wear-bug
Issue is 25% races. Tot die tijd 50% rijden dus
Naar de PS-store. En dan onderin het hoofdmenu heb je de optie 'code verzilveren'.JeroenTheStig schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:18:
Ik zoek me een ongeluk om de dlc-code die ik bij het borkje kreeg te activeren op mijn ps4. Weet iemand hoe ik de mclaren mp4/4 kan activeren?
PSN: xMaurice93
Verwijderd
Ook een mooie bug. Ik heb dat gedaan maar de 88 McLAren is nog steeds gelockedMaurice079 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:27:
[...]
Naar de PS-store. En dan onderin het hoofdmenu heb je de optie 'code verzilveren'.
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik heb er net gewoon lekker rondjes mee geredenRiqy schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:14:
Die McLaren MP4/4 komt pas uit in oktober volgens mij...
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Ik kreeg het spel gisteren binnen icm het abonnement op top gear..
Is er nog een optie waardoor je tijden van ps4 vrienden kan vinden?
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Komt denk ik door het feit dat de auto's dit jaar meer downforce hebben én omdat er vaker op zachtere banden (Ultra Soft op Spa) gereden wordt. Meer grip is meer arcade achtige ervaring? Ik heb ook het gevoel dat ik minder fout kan doen. Maar op het moment dat ik denk dat het makkelijker is sta ik weer naast de baandorus2828 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 07:31:
Tot nu toe vind ik het nog erg arcade achtig sturen. Wel leuke battles met ai gehad.
Ik heb trouwens de - uit mijn hoofd - assists TC en anti-lock brakes aanstaan. Schakelen gaat bij mij ook automatisch en ik maak ook nog gebruik van de groene ideale racelijn in bochten. Ik haal op deze manier genoeg plezier uit mijn T150 stuurtje. Mijn doel met het spel is niet zo realistisch mogelijk racen, maar gewoon een beetje racen, circuits verkennen in de echte GP weekenden en snelle rondetijden proberen neer te zetten. Hoger dan niveau Expert kan ik dan ook niet aan. Ik vind het prima zo
Ow en aangezien ik F1 2016 gewend was vind ik 2017 grafisch nou niet slechter ofzo. Ziet er prima uit bij mij op 4k icm een PS4 Pro zonder framedrops.
Verwijderd
Heb gisteren 4 races 25% gedaan met een maatje en 18 AI en werkt prima. Goeie battles. Het enige dat ik heb aan te merken is de kwalificatiesnekheid. Soms is een Ferrari of Mercedes nog 2 sec sneller dan de rest dat is een beetje onrealistisch.Racing_Reporter schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:58:
Hoe vinden jullie het racen gaan online? Het schijnt volgens enkele Youtubers al beter te zijn, minder kans dat je van de weg wordt gebubbeld, AI betrouwbaarder (doch feller). Wat vinden de racers hier?
[ Voor 55% gewijzigd door Racing_Reporter op 27-08-2017 12:20 ]
Is dit nu alleen bij McLaren zo extreem slecht (net als in het echt) of hebben jullie hier ook last van? Ik hoop dat bijv. Een Ferrari/Mercedes motor aan het begin van het seizoen veel langer mee gaat.
Verwijderd
Heeft iemand al een mid season contract aanbieding van een ander team gehad?
Meer betrouwbaarheid = ook meer ruimte om te pushen met hogere engine modes. Dus onder de streep ook goed voor je performance.schumi1986 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:31:
Na 2 races (50%) is 1 van mijn ICE al compleet overleden, rij met een McLaren heb via R&D de 1e betrouwbaarheid upgrade gerealiseerd om de slijtage wat te verminderen maar ga zeker extra motorparts dit seizoen nodig hebben.
Is dit nu alleen bij McLaren zo extreem slecht (net als in het echt) of hebben jullie hier ook last van? Ik hoop dat bijv. Een Ferrari/Mercedes motor aan het begin van het seizoen veel langer mee gaat.
Ja dat begrijp ik maar ik vroeg mij af of het spel er rekening mee houd met welke motor je rijd dus heb je als je een Mercedes hebt ook in het begin van het seizoen zo een hoge slijtage als je nog niets van de R&D tree unlocked hebt?Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:40:
Bij McLaren eerst de betrouwbaarheid updaten dan pas de rest
Verwijderd
Ik durf het niet te zeggen. Weet alleen dat veel mensen klagen over hoe snel alles kapot gaat dus...schumi1986 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:00:
[...]
Ja dat begrijp ik maar ik vroeg mij af of het spel er rekening mee houd met welke motor je rijd dus heb je als je een Mercedes hebt ook in het begin van het seizoen zo een hoge slijtage als je nog niets van de R&D tree unlocked hebt?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Ik rijd voor McHonda, dus het is wel super realistisch
[ Voor 38% gewijzigd door Lucky_Luuk op 27-08-2017 17:41 ]
Steam: Lucky Luuk
Ja precies dat heb ik nu ook met Honda, maar als dit zo bij elk team is bij elk nieuw seizoen zou dit een behoorlijke spelbreker zijn.Lucky_Luuk schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:40:
Ik zit al op m'n 7e ICE en ben nu bij Singapore.
Ik rijd voor McHonda, dus het is wel super realistisch
Had dat wazige eerst ook, maar toen bleek in game de resolutie verkeerd te staan. Verder natuurlijk de motion blur uit zetten, maar dat zal je al wel gecheckt hebben? Bij mij is het nu iig scherp genoeg om me niet te ergeren.iantje31 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:39:
Vandaag pas voor het eerst het spel kunnen spelen op pc in 1440p, ik ben toch zwaar teleurgesteld over de graphics, heb alles op ultra maar alles lijkt wazig. Verder lijkt het meer op een downgrade van F1 2016..
Ik neem aan dat je motion blur gewoon naar 0% hebt gezet?Beakzz schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:03:
[...]
Had dat wazige eerst ook, maar toen bleek in game de resolutie verkeerd te staan. Verder natuurlijk de motion blur uit zetten, maar dat zal je al wel gecheckt hebben? Bij mij is het nu iig scherp genoeg om me niet te ergeren.
Ik race met alles uit AI60.
Of kan ik bv online alleen Spa racen aangezien dat de enige baan is die ik tot nu toe ken?
[ Voor 18% gewijzigd door Card Nox op 27-08-2017 18:21 ]
Gewoon het circuit dat staat ingevuld (Australie waarschijnlijk) gemarkeerd laten en de pijltjestoetsen (links-rechts) gebruiken om tussen de circuits te bladeren. Ik neem tenminste aan dat je het venster bedoelt waar je in terecht komt als je in het hoofdmenu 'Grand Prix' selecteert.Card Nox schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:16:
Als ik een wedstrijdje wil rijden (BV Spa) moet ik eerst alle track toevoegen tot ik bij Spa ben en dan de rest verwijderen, doe ik iets fout of waarom is dit zo omslachtig?
Ik race met alles uit AI60.
Of kan ik bv online alleen Spa racen aangezien dat de enige baan is die ik tot nu toe ken?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Duhhh. Thanks.swv schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:27:
[...]
Gewoon het circuit dat staat ingevuld (Australie waarschijnlijk) gemarkeerd laten en de pijltjestoetsen (linke-rechts) gebruiken om tussen de circuits te bladeren. Ik neem tenminste aan dat je het venster bedoeld waar je in terecht komt als je in het hoofdmenu 'Grand Prix' selecteert.
Nog een paar "rare" dingen die me opvallen.
Na een race (win) van MV schakelt hij op terwijl hij met rechts zwaait.
Daarna in de comments: how did this team win? Well the safety car changed everything blabla. Er was helemaal geen safety car.
In de laatste ronde vroeg ik mijn team naar de status van de auto en kreeg enkel terug "this is the final lap". Dit ging bij alle vragen die ik stelde..