Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CarPlay] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• _Mitchie_
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Ik heb ook zitten kijken naar het wireless maken van mijn Apple CarPlay maar ik mis nog de combinatie van het tevens draadloze opladen ineen.
Want nu heb ik nog 2 apparaten nodig om zowel daadloos als wireless te maken.
Het mooiste zou zijn als dit 1 apparaat zou kunnen zijn en nu ik er langer over na denk zou een oplaadmatje en daarin verwerkt de usb dongle echt een oplossing zijn.

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:28
thunder8 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:30:
[...]

Nu nog ondersteuning voor Pioneer Headunit en ik wil er 1. Wireless is veel handiger.
Afgelopen week via Ali een wireless CarPlay dongle besteld (Carlinkit) voor Android auto radio’s. Zou ook kunnen werken met WinCE radio’s. Er stond bij de reviews dat het iemand anders wel gelukt was. Dus ben benieuwd of het gaat lukken. Zodra ik hem binnen heb, zal ik mijn ervaringen posten.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:03

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb de indruk dat draadloos opladen en navigatie slecht samen gaan. Blijkbaar wordt het electronisch kompas dusdanig verstoord dat die niet meer de juiste richting weet. En dan denkt je iPhone dat je met 50 of 130 achteruit rijdt op de andere baan. Gevolg is weer dat die de route gaat herberekenen op basis daarvan en vooral als je de weg niet kent kan dat bloedirritant zijn. Dit had ik op mijn 8+ vroeger en nu op mijn Xr weer. Nu ik weer laadt via een kabeltje is dit aanzienlijk minder.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• TheKerremenke
robertwebbe schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:01:
Ik heb de indruk dat draadloos opladen en navigatie slecht samen gaan. Blijkbaar wordt het electronisch kompas dusdanig verstoord dat die niet meer de juiste richting weet. En dan denkt je iPhone dat je met 50 of 130 achteruit rijdt op de andere baan. Gevolg is weer dat die de route gaat herberekenen op basis daarvan en vooral als je de weg niet kent kan dat bloedirritant zijn. Dit had ik op mijn 8+ vroeger en nu op mijn Xr weer. Nu ik weer laadt via een kabeltje is dit aanzienlijk minder.
Vreemd, die ervaring heb ik niet. In mijn cabrio doet de navigatie het op de iPhone prima, terwijl die draadloos oplaad. Al jarenlang gebruikt op vakanties en op toertochten. Enkel kost het scherm aan, bluetooth afspelen van muziek op de radio en gps aan dermate veel stroom dat ie dan toch langzaam leeft loopt. M.a.w het draadloos opladen schiet dan te kort. Bij lange toertochten moet ik hem dan alsnog insteken.

Ik hoop dat er in de nabij toekomst een goed Dab+ radio met wireless CarPlay op de markt komt. Dan ben ik eventueel wel geïnteresseerd voor in mijn cabrio. :*) En dan moet Scenic Navigation ook nog even door Apple voor CarPlay goed gekeurd worden. :O

• Jedi Geub
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Hi All, ik zoek nu al een tijdje op dongles voor mijn VW Golf maar kan ze alleen voor android radios vinden...

terwijl ik gewoon de originele audio systeem erin heb zitten.

iemand advies?

PSN: Jedi_Geub [Link] https://tweakers.net/aanbod/1212935/apple-watch-series-2-(nylon-bandje-42mm)-zilver-(grijs).html [/link]

• low_n_slow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:48
robertwebbe schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:01:
Ligt je mobieltje met kabel op dezelfde plek als bij het draadloos laden?
Zo niet dan kan je ervan uitgaan dat de elektronica in het dashboard van je auto de stoorzender is. In principe stoort draadloos laden je GPS en andere connectiviteiten namelijk niet. Echter kan alle elektronica in je auto wel degelijk jouw mobiel storen (zelfs sommige voorruiten zorgen voor een GPS blokkade -> Peugeot had hier een handje van)

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:59
Ik heb de wireless dongle van carlinkit via ali. In m’n vw golf 7 met standaard rns systeem op het carplay usb punt ingeplugd, maar ik krijg “usb apparaat wordt niet ondersteund”. Met draad werkt alles prima. Iemand een idee?

• TheKerremenke
Herkenbaar, enkel doet ie bij mij het ook niet via de usb kabel. Dus volledig niet. Helaas nog niet echt de tijd voor gehad om ernaar te kijken.

Op dit topic op macrumors wordt er echter veel uitgebreider over deze dongles gesproken. Misschien staat daar de info die je kan helpen.
https://forums.macrumors....wireless-carplay.2193978/

Schijnbaar kun je ze ook updaten via een bepaalde manier. Misschien dat dat helpt.

TheKerremenke wijzigde deze reactie 10-01-2020 10:26 (12%)

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Crosspost uit een ander topic:

Een dongle om Wireless CarPlay mogelijk te maken:

https://tweakers.net/ext/f/iBf6lplZqrGXdhyMmNrzsLh9/thumb.jpg

Gelijk maar getest (wachtte er met smart op) en het werkt tot nog toe perfect. De initiële connectie wordt middels Bluetooth gemaakt, daarna schakelt ie over op Wi-Fi en kun je gebruik maken van CarPlay.

De tweede connectie verliep ook soepel en volledig automatisch, helemaal top!
Sbakker1982 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:38:
Ik heb de wireless dongle van carlinkit via ali. In m’n vw golf 7 met standaard rns systeem op het carplay usb punt ingeplugd, maar ik krijg “usb apparaat wordt niet ondersteund”. Met draad werkt alles prima. Iemand een idee?
Zonde, ik heb ook met een schuin oog gekeken naar de dongle van Carlinkit. Heb je wel de wireless activator gekocht en niet de dongle voor Android Auto radios?

RnB wijzigde deze reactie 11-01-2020 13:00 (32%)

• Sbakker1982
RnB schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:57:
Crosspost uit een ander topic:

Een dongle om Wireless CarPlay mogelijk te maken:

[Afbeelding]

Gelijk maar getest (wachtte er met smart op) en het werkt tot nog toe perfect. De initiële connectie wordt middels Bluetooth gemaakt, daarna schakelt ie over op Wi-Fi en kun je gebruik maken van CarPlay.

De tweede connectie verliep ook soepel en volledig automatisch, helemaal top!

[...]

Zonde, ik heb ook met een schuin oog gekeken naar de dongle van Carlinkit. Heb je wel de wireless activator gekocht en niet de dongle voor Android Auto radios?
Deze heb ik gehaald: Carlinkit Draadloze Smart Link Apple Carplay Dongle Voor Android Navigatie Speler Mini Usb Carplay Stok Met Android Auto Zwart
https://a.aliexpress.com/CXgy4ywR

• RnB
  • Nu online
Die gaat inderdaad niet werken.
Voor zover ik weet, is deze dongle om CarPlay te kunnen gebruiken op een radio waar Android Car op zit. Dat heeft de Golf mk7 niet.

Kijk even een paar pagina’s terug, daar linkte ik de wireless activator van Carlinkit. Ik heb er nu dan eentje van C2Playair en die werkt prima, maar de reviews van die van Carlinkit zagen er ook prima uit.

• Sbakker1982
RnB schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:30:
Voor zover ik weet, is deze dongle om CarPlay te kunnen gebruiken op een radio waar Android Car op zit. Dat heeft de Golf mk7 niet.

Kijk even een paar pagina’s terug, daar linkte ik de wireless activator van Carlinkit. Ik heb er nu dan eentje van C2Playair en die werkt prima, maar de reviews van die van Carlinkit zagen er ook prima uit.
Waar heb je die vandaan? En werkt die ook met VW?

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

RnB schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:30:

Klinkt goed!
Ik heb enige tijd geleden een Pioneer SPH-EVO82DAB gekocht met ingebouwde Android Auto / Apple Carplay. Is het dan mogelijk om met jouw dongle Wireless Carplay te gebruiken?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:19

The Inquisitor

Greetings weaklings

Michael Knight schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:43:
[...]

Klinkt goed!
Ik heb enige tijd geleden een Pioneer SPH-EVO82DAB gekocht met ingebouwde Android Auto / Apple Carplay. Is het dan mogelijk om met jouw dongle Wireless Carplay te gebruiken?
Op de meeste sites van de fabrikanten van dergelijke dongles staat "OEM Stereo with carplay" en andere teksten die impliceren dat alleen OEM radio's van fabrikanten zouden werken en niet after market units. De vraag is of dit ook echt zo is, maar ik heb tot nu toe alleen maar afwachtende berichten gelezen van mensen met een Pioneer en Sony head unit.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

The Inquisitor schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:36:
[...]

Op de meeste sites van de fabrikanten van dergelijke dongles staat "OEM Stereo with carplay" en andere teksten die impliceren dat alleen OEM radio's van fabrikanten zouden werken en niet after market units. De vraag is of dit ook echt zo is, maar ik heb tot nu toe alleen maar afwachtende berichten gelezen van mensen met een Pioneer en Sony head unit.
Exact dit.. zou toch supermooi zijn als iemand zo`n dongle heeft en ergens in zou kunnen prikken bij een Pioneer unit _/-\o_ Volgens mij draaien die Pioneers ook Android (dat begreep ik in de winkel). Het is alleen de vraag of er een communicatie tot stand komt met die dongle :?

Edit: mocht iemand in regio Nijmegen zitten met zo`n dongle en op mijn Pioneer willen proberen, dan ben je van harte welkom. ;)

Michael Knight wijzigde deze reactie 13-01-2020 09:40 (7%)

• Sbakker1982
Michael Knight schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:39:
[...]

Exact dit.. zou toch supermooi zijn als iemand zo`n dongle heeft en ergens in zou kunnen prikken bij een Pioneer unit _/-\o_ Volgens mij draaien die Pioneers ook Android (dat begreep ik in de winkel). Het is alleen de vraag of er een communicatie tot stand komt met die dongle :?

Edit: mocht iemand in regio Nijmegen zitten met zo`n dongle en op mijn Pioneer willen proberen, dan ben je van harte welkom. ;)
Je mag hem zeker proberen en als het werkt overnemen! Blijkbaar kan ik er zelf dus niet veel mee. Als je via een prive bericht reageert, kunnen we bespreken hoe of wat!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sbakker1982 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 06:41:
[...]

Je mag hem zeker proberen en als het werkt overnemen! Blijkbaar kan ik er zelf dus niet veel mee. Als je via een prive bericht reageert, kunnen we bespreken hoe of wat!
Ah, ik zie mogelijkheden.. stel dat het werkt, dan post ik die resultaten natuurlijk ook hier :9
Mijn auto staat momenteel bij de garage, maar ik zal even een DM droppen! ;)

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:32

Crazy D

I think we should take a look.

Heeft iemand een suggestie? Ik heb een Outlander met CarPlay. Met mijn telefoon werkt t prima. Verbind ik die van mijn vrouw, werkte dit vorige week prima. Als ik dat nu doe, krijg je direct de melding dat de verbinding verbroken is (maar de telefoon is wel aan het opladen). Wissel ik weer terug naar mijn telefoon, werkt het weer prima. Iemand een suggestie? (anders dan: geef je vrouw je telefoon :P)

Exact expert nodig? itwize.nl

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:45

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Heb je het toestel van je vrouw al opnieuw gekoppeld? :)

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:32

Crazy D

I think we should take a look.

DaMarcus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:03:
Heb je het toestel van je vrouw al opnieuw gekoppeld? :)
Yup, meerdere keren, auto vergeten, en opnieuw koppelen.

Exact expert nodig? itwize.nl

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Sinds het begin van iOS 13 en het dashboard waarin Apple kaarten, Music en de agenda wordt getoond stond bij mij een vooraf bepaalde route in de kaarten app. Dit was een route die ik blijkbaar vaak reed. Zonder iets in te stellen werd deze getoond tot een week of 2 geleden. Nu is dat weg en ik reis nog steeds op veel dagen dezelfde route.

Iemand een idee waar deze instelling staat? Ik heb zover ik weet niks veranderd.

Pannekoek81 wijzigde deze reactie 25-01-2020 22:16 (3%)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Pannekoek81 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:05:
Sinds het begin van iOS 13 en het dashboard waarin Apple kaarten, Music en de agenda wordt getoond stond bij mij een vooraf bepaalde route in de kaarten app. Dit was een route die ik blijkbaar vaak reed. Zonder iets in te stellen werd deze getoond tot een week of 2 geleden. Nu is dat weg en ik reis nog steeds op veel dagen dezelfde route.

Iemand een idee waar deze instelling staat? Ik heb zover ik weet niks veranderd.
Als het goed is wordt deze informatie gehaald uit “veelbezochte plaatsen”. Controleer of deze instelling aanstaat:

iPhone > instellingen > privacy > locatievoorzieningen > systeem (onderaan) > belangrijke locaties

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
The Inquisitor schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Als het goed is wordt deze informatie gehaald uit “veelbezochte plaatsen”. Controleer of deze instelling aanstaat:

iPhone > instellingen > privacy > locatievoorzieningen > systeem (onderaan) > belangrijke locaties
Gecontroleerd. Dat staat al aan.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
Ik word een beetje gek van Spotify op carplay. Bij ieder nummer in de laatst afgespeeld lijst krijg ik de melding ‘kan nummer niet afspelen’. Soms helpt het om bij de iPhone een keer opnieuw de kabel erin te drukken. Youtube music kan bijvoorbeeld wel afspelen zonder issues. Het is een Pioneer headunit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19:13
rimave schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:50:
Ik word een beetje gek van Spotify op carplay. Bij ieder nummer in de laatst afgespeeld lijst krijg ik de melding ‘kan nummer niet afspelen’. Soms helpt het om bij de iPhone een keer opnieuw de kabel erin te drukken. Youtube music kan bijvoorbeeld wel afspelen zonder issues. Het is een Pioneer headunit.
Bij mij werkt het soms wel soms niet. Het lijkt een beetje op een oude Microsoft truc om de concurrent uit de markt de drukken door de eigen app (in dit geval apple music) wel goed te laten werken en de concurrerende app niet.

Ik hoop dat ik het mis heb.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

bert pit schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:35:
[...]

Bij mij werkt het soms wel soms niet. Het lijkt een beetje op een oude Microsoft truc om de concurrent uit de markt de drukken door de eigen app (in dit geval apple music) wel goed te laten werken en de concurrerende app niet.

Ik hoop dat ik het mis heb.
Nah, ik gebruik elke dag Spotify en bij mij werkt het vrijwel altijd vlekkeloos.

Waar ik me wel aan stoor is dat Siri je soms gewoon afkapt als je een bericht inspreekt. Dat las ik eerder hier in het topic ook al, en nu heb ik dat probleem weer. Zelfs als je gewoon doorpraat zegt Siri "oke je bericht luidt... x".

• bert pit
Ik moet toegeven dat ik ook niet up to date ben met mijn iPhone 6 plus...

• DyStiC
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-02 21:32

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik ben aan het stoeien met Flitsmeister. Ik krijg geen geluidsmeldingen via CarPlay. Totdat ik FM zelf actief heb op CarPlay. Klopt dat?
FM staat op automatisch opstarten op de achtergrond op de telefoon, en doet dat ook correct.
Ik heb geen idee of mijn bluetooth geluidsinstellingen binnen FM van invloed zijn op het geluid binnen CarPlay, maar daar heb ik alle instellingen geprobeerd.
Mijn voorkeur gaat overigens naar A2DF alternatief omdat ik niet altijd CarPlay gebruik en dan wel gewoon een geluid krijg als ik als audio bron gewoon de radio aan heb (of zou dat anders moeten kunnen?)

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Zijn er hier Audi A3/A4 rijders die Carplay gebruiken icm MMI bediening? Ik ben erg benieuwd hoe fijn dat werkt. In mijn vorige auto (Opel Insignia) maakte ik voor Carplay gebruik van een touchscreen. Hoe toekomstbestendig is MMI mbt Carplay?

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online
DyStiC schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:16:
Ik ben aan het stoeien met Flitsmeister. Ik krijg geen geluidsmeldingen via CarPlay. Totdat ik FM zelf actief heb op CarPlay. Klopt dat?
FM staat op automatisch opstarten op de achtergrond op de telefoon, en doet dat ook correct.
Ik heb geen idee of mijn bluetooth geluidsinstellingen binnen FM van invloed zijn op het geluid binnen CarPlay, maar daar heb ik alle instellingen geprobeerd.
Mijn voorkeur gaat overigens naar A2DF alternatief omdat ik niet altijd CarPlay gebruik en dan wel gewoon een geluid krijg als ik als audio bron gewoon de radio aan heb (of zou dat anders moeten kunnen?)
Ik krijg relevante meldingen van FM in beeld tijdens het gebruiken van andere CarPlay apps. Inclusief geluid, mits ik geluid aan heb staan van CarPlay. (BV Radio of Apple Maps )

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:23
Michael Knight schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:05:
[...]

Ah, ik zie mogelijkheden.. stel dat het werkt, dan post ik die resultaten natuurlijk ook hier :9
Mijn auto staat momenteel bij de garage, maar ik zal even een DM droppen! ;)
en? heb je het al geprobeerd of het werkt?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17:03
Ervaren meerdere mensen onderstaand probleem?

Wanneer ik mijn telefoon aansluit in de auto en Carplay start. Dan krijg je vaak een voorgestelde route/bestemming ahv Siri suggesties.
Alleen als ik op een gegeven moment afwijk van de voorgestelde route. Stopt de kaart met bewegen maar het icoontje van de auto "rijd" door het beeld uit. Als ik vervolgens kaarten open en weer terug naar het dashboard ga dan werkt de kaart weer normaal. Of dezelfde bestemming/route moet weer komen, dan beginnen we vanaf vooraf aan.

Canon 5D Mark III - Canon 5D Mark II - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

miel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:16:
[...]

en? heb je het al geprobeerd of het werkt?
Nee helaas, heb de auto weer terug maar ben te druk geweest om een en ander af te spreken..
We wonen ook niet om de hoek bij elkaar :)

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:38
Mijn vrouw klaagt dathaar XS IPhone heel warm wordt, traag, vast slaat sinds ze een week mijn auto(vw polo 2017) met carplay gebruikt..

Klinkt dit bekend ?

Voor volgende week zet ik carplay uit maar het is natuurlijk wel een raar toeval

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

wd200 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:10:
Mijn vrouw klaagt dathaar XS IPhone heel warm wordt, traag, vast slaat sinds ze een week mijn auto(vw polo 2017) met carplay gebruikt..

Klinkt dit bekend ?

Voor volgende week zet ik carplay uit maar het is natuurlijk wel een raar toeval
Klinkt niet bekend, maar mijn XS Max wordt soms wel aardig warm met TomTom+Flitsmeister+Spotify en overige carplay aan terwijl er gelijktijdig geladen wordt..

Zodra de telefoon losgekoppeld is, is deze binnen 5 minuten weer koel..

Heeft ze al eens een harde reset gedaan? Sommige systemen zijn overigens nog wel eens irritant met connecten.. eerst inpluggen en dan starten werkt dan supersnel, terwijl inpluggen nadat alles al draait (of via bluetooth streamt) soms voor enige hapering kan zorgen (of glitchy stuurbediening bijvoorbeeld)..

• bert pit
wd200 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:10:

Klinkt dit bekend ?

GPS kan een energievreter zijn.

Apps die actief van de GPS gebruik maken kunnen soms wat meer energie gebruiken. Als die app op de telefoon wordt uitgezet na gebruik, of in de settings op "locatie alleen gebruiken bij gebruik app" dan zal de GPS geen energie meer vreten en dus de telefoon niet verwarmen.

Dus zet de gebruikte app (waze, google maps, of kaarten) uit op je iPhone na gebruik van CarPlay.

• meesje
  • Nu online
Tot eind vorig jaar reed ik zakelijk in een Opel Insignia, en nu (privé) in een Audi A4 uit 2017. Het is even wennen dat je CarPlay moet bedienen via MMI ipv touch. Maar wat een verademing is het dat CarPlay nu elke keer automatisch opstart. In de Opel werd regelmatig CarPlay helemaal niet opgestart, ook niet na (herhaaldelijk) uit en inpluggen van de lightning kabel. Ik ben trouwens ook over gegaan van iPhone SE naar iPhone 7. Wellicht heeft dat (ook) tot de verbetering geleid.

Het enige dat niet altijd goed werkt, is de optie ‘carplay indien vergrendeld’. Indien deze optie aan staat, krijg ik toch af en toe de melding om de iPhone te ontgrendelen om gebruik te maken van CarPlay. Is dit herkenbaar? En nog wat aan te doen?

• DyStiC
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-02 21:32

DyStiC

'Atta way, baby!

meesje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:33:
Het enige dat niet altijd goed werkt, is de optie ‘carplay indien vergrendeld’. Indien deze optie aan staat, krijg ik toch af en toe de melding om de iPhone te ontgrendelen om gebruik te maken van CarPlay. Is dit herkenbaar? En nog wat aan te doen?
Heb er zelf nog nooit last van gehad. Heb die setting ook nog nooit aangeraakt. Werkt altijd prima. Draai je wel de laatste ios?

• Crawl NL
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:25
meesje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:33:
Tot eind vorig jaar reed ik zakelijk in een Opel Insignia, en nu (privé) in een Audi A4 uit 2017. Het is even wennen dat je CarPlay moet bedienen via MMI ipv touch. Maar wat een verademing is het dat CarPlay nu elke keer automatisch opstart. In de Opel werd regelmatig CarPlay helemaal niet opgestart.
Ik rij nu 2 jaar in een Opel Astra maar nog nooit problemen gehad met Carplay. Start altijd direct op als ik mijn iPhone inplug. Van SE naar 7 en nu een XS, allemaal probleemloos.

• RnB
  • Nu online
DyStiC schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:16:
Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij mij werkt het op random momenten wel.
Ik heb verschillende handelingen uitgeprobeerd, maar geen van ze sluiten uit dat het bij een van de handelingen altijd werkt.

- FM starten voor de CarPlay verbinding
- FM starten na de CarPlay verbinding
- FM starten binnen CarPlay
- FM starten op de telefoon

Geen van ze werken dus altijd, heel vreemd. Alle andere apps werken zonder problemen.

Dit is overigens sinds kort, dus misschien heeft een update van FM iets omgegooid.

• meesje
  • Nu online
DyStiC schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:07:
[...]

Heb er zelf nog nooit last van gehad. Heb die setting ook nog nooit aangeraakt. Werkt altijd prima. Draai je wel de laatste ios?
Nog even verder gezocht, het staat me bij dat ik destijds met de Opel er ook problemen mee had.
Zie: bert pit in "[CarPlay] Ervaringen & Discussie"
De genoemde optie ‘Instellingen > Touch ID/Face ID & toegangscode’ had ik toen aangezet en het probleem was verholpen. Komende tijd eens aanzien of dit het probleem weer oplost.

Ik draai inderdaad het laatste iOS (13.3.1).
Crawl NL schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 07:50:
[...]

Ik rij nu 2 jaar in een Opel Astra maar nog nooit problemen gehad met Carplay. Start altijd direct op als ik mijn iPhone inplug. Van SE naar 7 en nu een XS, allemaal probleemloos.
Ik heb het probleem ook nooit gemeld bij de dealer. Wellicht was er voor de Opel een software update beschikbaar? Nu ik dit type, vraag ik me af of het wellicht kwam door een vervuilde lightning poort. Nooit bij stil gestaan, de telefoon werd wel altijd opgeladen.

meesje wijzigde deze reactie 15-02-2020 10:05 (33%)

• mfkne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:08
meesje schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:48:
Ik heb het probleem ook nooit gemeld bij de dealer. Wellicht was er voor de Opel een software update beschikbaar? Nu ik dit type, vraag ik me af of het wellicht kwam door een vervuilde lightning poort. Nooit bij stil gestaan, de telefoon werd wel altijd opgeladen.
Wat voor infotainmentsysteem zat in jouw Opel? Was het de IntelliLink toevallig? In mijn Opel heb ik die en moet de kabel meestal meerde keren eruit halen voordat CarPlay opstart.

• meesje
  • Nu online
mfkne schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:25:
[...]

Wat voor infotainmentsysteem zat in jouw Opel? Was het de IntelliLink toevallig? In mijn Opel heb ik die en moet de kabel meestal meerde keren eruit halen voordat CarPlay opstart.
Inderdaad Intellilink (900??). Fijn dat een ander dit probleem kan bevestigen.
Heel af en toe kwam het voor dat het totaal niet lukte om CarPlay te activeren, ook niet na herhaaldelijk de kabel los/vast maken. Maar dan opeens halverwege de rit (van 1,5 uur) werd CarPlay actief...
Zoals aangegeven heb ik er verder geen werk van gemaakt (bij de dealer).

In ieder geval ben ik blij dat ik dit probleem met mijn huidige auto niet meer ervaar.

• THE_BASE
  • Niet online
Als Apple toch het dashboard wijzigt, is het dan een idee om het batterij-icoon onder de tijd te plaatsen?

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• meesje
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:58:
Als Apple toch het dashboard wijzigt, is het dan een idee om het batterij-icoon onder de tijd te plaatsen?
CarPlay werkt toch alleen als je iPhone aan de stroom hangt (wireless of lightning)? Als dat zo is, lijkt het me weinig toegevoegde waarde hebben om een batterij icoon te tonen. Je weet wel of je een extra blokje om moet rijden... ;)

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:15:
[...]

CarPlay werkt toch alleen als je iPhone aan de stroom hangt (wireless of lightning)? Als dat zo is, lijkt het me weinig toegevoegde waarde hebben om een batterij icoon te tonen. Je weet wel of je een extra blokje om moet rijden... ;)
Het is prettig te weten. Gewoon de status.

Maar snap je wel hoor. :)

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:03
THE_BASE schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:58:
Die zie je ook, als je over wireless CarPlay beschikt.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:55

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Rivanov schreef op Monday 17 February 2020 @ 20:06:
[...]

Die zie je ook, als je over wireless CarPlay beschikt.
welke modellen hebben er eigenlijk wireless CarPlay?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:55

amphora

Online creatie

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True