[CarPlay] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 164.763 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 17:22
Ik heb ook zitten kijken naar het wireless maken van mijn Apple CarPlay maar ik mis nog de combinatie van het tevens draadloze opladen ineen.
Want nu heb ik nog 2 apparaten nodig om zowel daadloos als wireless te maken.
Het mooiste zou zijn als dit 1 apparaat zou kunnen zijn en nu ik er langer over na denk zou een oplaadmatje en daarin verwerkt de usb dongle echt een oplossing zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:56
thunder8 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:30:
[...]

Nu nog ondersteuning voor Pioneer Headunit en ik wil er 1. Wireless is veel handiger.
Afgelopen week via Ali een wireless CarPlay dongle besteld (Carlinkit) voor Android auto radio’s. Zou ook kunnen werken met WinCE radio’s. Er stond bij de reviews dat het iemand anders wel gelukt was. Dus ben benieuwd of het gaat lukken. Zodra ik hem binnen heb, zal ik mijn ervaringen posten.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:36

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb de indruk dat draadloos opladen en navigatie slecht samen gaan. Blijkbaar wordt het electronisch kompas dusdanig verstoord dat die niet meer de juiste richting weet. En dan denkt je iPhone dat je met 50 of 130 achteruit rijdt op de andere baan. Gevolg is weer dat die de route gaat herberekenen op basis daarvan en vooral als je de weg niet kent kan dat bloedirritant zijn. Dit had ik op mijn 8+ vroeger en nu op mijn Xr weer. Nu ik weer laadt via een kabeltje is dit aanzienlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
robertwebbe schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:01:
Ik heb de indruk dat draadloos opladen en navigatie slecht samen gaan. Blijkbaar wordt het electronisch kompas dusdanig verstoord dat die niet meer de juiste richting weet. En dan denkt je iPhone dat je met 50 of 130 achteruit rijdt op de andere baan. Gevolg is weer dat die de route gaat herberekenen op basis daarvan en vooral als je de weg niet kent kan dat bloedirritant zijn. Dit had ik op mijn 8+ vroeger en nu op mijn Xr weer. Nu ik weer laadt via een kabeltje is dit aanzienlijk minder.
Vreemd, die ervaring heb ik niet. In mijn cabrio doet de navigatie het op de iPhone prima, terwijl die draadloos oplaad. Al jarenlang gebruikt op vakanties en op toertochten. Enkel kost het scherm aan, bluetooth afspelen van muziek op de radio en gps aan dermate veel stroom dat ie dan toch langzaam leeft loopt. M.a.w het draadloos opladen schiet dan te kort. Bij lange toertochten moet ik hem dan alsnog insteken.

Ik hoop dat er in de nabij toekomst een goed Dab+ radio met wireless CarPlay op de markt komt. Dan ben ik eventueel wel geïnteresseerd voor in mijn cabrio. :*) En dan moet Scenic Navigation ook nog even door Apple voor CarPlay goed gekeurd worden. :O

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Hi All, ik zoek nu al een tijdje op dongles voor mijn VW Golf maar kan ze alleen voor android radios vinden...

terwijl ik gewoon de originele audio systeem erin heb zitten.

iemand advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 16:40
robertwebbe schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:01:
Ligt je mobieltje met kabel op dezelfde plek als bij het draadloos laden?
Zo niet dan kan je ervan uitgaan dat de elektronica in het dashboard van je auto de stoorzender is. In principe stoort draadloos laden je GPS en andere connectiviteiten namelijk niet. Echter kan alle elektronica in je auto wel degelijk jouw mobiel storen (zelfs sommige voorruiten zorgen voor een GPS blokkade -> Peugeot had hier een handje van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb de wireless dongle van carlinkit via ali. In m’n vw golf 7 met standaard rns systeem op het carplay usb punt ingeplugd, maar ik krijg “usb apparaat wordt niet ondersteund”. Met draad werkt alles prima. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Herkenbaar, enkel doet ie bij mij het ook niet via de usb kabel. Dus volledig niet. Helaas nog niet echt de tijd voor gehad om ernaar te kijken.

Op dit topic op macrumors wordt er echter veel uitgebreider over deze dongles gesproken. Misschien staat daar de info die je kan helpen.
https://forums.macrumors....wireless-carplay.2193978/

Schijnbaar kun je ze ook updaten via een bepaalde manier. Misschien dat dat helpt.

[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 10-01-2020 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:24

RnB

Crosspost uit een ander topic:

Een dongle om Wireless CarPlay mogelijk te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iBf6lplZqrGXdhyMmNrzsLh9/thumb.jpg

Gelijk maar getest (wachtte er met smart op) en het werkt tot nog toe perfect. De initiële connectie wordt middels Bluetooth gemaakt, daarna schakelt ie over op Wi-Fi en kun je gebruik maken van CarPlay.

De tweede connectie verliep ook soepel en volledig automatisch, helemaal top!
Sbakker1982 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:38:
Ik heb de wireless dongle van carlinkit via ali. In m’n vw golf 7 met standaard rns systeem op het carplay usb punt ingeplugd, maar ik krijg “usb apparaat wordt niet ondersteund”. Met draad werkt alles prima. Iemand een idee?
Zonde, ik heb ook met een schuin oog gekeken naar de dongle van Carlinkit. Heb je wel de wireless activator gekocht en niet de dongle voor Android Auto radios?

[ Voor 32% gewijzigd door RnB op 11-01-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
RnB schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:57:
Crosspost uit een ander topic:

Een dongle om Wireless CarPlay mogelijk te maken:

[Afbeelding]

Gelijk maar getest (wachtte er met smart op) en het werkt tot nog toe perfect. De initiële connectie wordt middels Bluetooth gemaakt, daarna schakelt ie over op Wi-Fi en kun je gebruik maken van CarPlay.

De tweede connectie verliep ook soepel en volledig automatisch, helemaal top!

[...]

Zonde, ik heb ook met een schuin oog gekeken naar de dongle van Carlinkit. Heb je wel de wireless activator gekocht en niet de dongle voor Android Auto radios?
Deze heb ik gehaald: Carlinkit Draadloze Smart Link Apple Carplay Dongle Voor Android Navigatie Speler Mini Usb Carplay Stok Met Android Auto Zwart
https://a.aliexpress.com/CXgy4ywR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Die gaat inderdaad niet werken.
Voor zover ik weet, is deze dongle om CarPlay te kunnen gebruiken op een radio waar Android Car op zit. Dat heeft de Golf mk7 niet.

Kijk even een paar pagina’s terug, daar linkte ik de wireless activator van Carlinkit. Ik heb er nu dan eentje van C2Playair en die werkt prima, maar de reviews van die van Carlinkit zagen er ook prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
RnB schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:30:
Voor zover ik weet, is deze dongle om CarPlay te kunnen gebruiken op een radio waar Android Car op zit. Dat heeft de Golf mk7 niet.

Kijk even een paar pagina’s terug, daar linkte ik de wireless activator van Carlinkit. Ik heb er nu dan eentje van C2Playair en die werkt prima, maar de reviews van die van Carlinkit zagen er ook prima uit.
Waar heb je die vandaan? En werkt die ook met VW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

RnB schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:30:

Klinkt goed!
Ik heb enige tijd geleden een Pioneer SPH-EVO82DAB gekocht met ingebouwde Android Auto / Apple Carplay. Is het dan mogelijk om met jouw dongle Wireless Carplay te gebruiken?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 22:25

The Inquisitor

Greetings weaklings

Michael Knight schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:43:
[...]

Klinkt goed!
Ik heb enige tijd geleden een Pioneer SPH-EVO82DAB gekocht met ingebouwde Android Auto / Apple Carplay. Is het dan mogelijk om met jouw dongle Wireless Carplay te gebruiken?
Op de meeste sites van de fabrikanten van dergelijke dongles staat "OEM Stereo with carplay" en andere teksten die impliceren dat alleen OEM radio's van fabrikanten zouden werken en niet after market units. De vraag is of dit ook echt zo is, maar ik heb tot nu toe alleen maar afwachtende berichten gelezen van mensen met een Pioneer en Sony head unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

The Inquisitor schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:36:
[...]

Op de meeste sites van de fabrikanten van dergelijke dongles staat "OEM Stereo with carplay" en andere teksten die impliceren dat alleen OEM radio's van fabrikanten zouden werken en niet after market units. De vraag is of dit ook echt zo is, maar ik heb tot nu toe alleen maar afwachtende berichten gelezen van mensen met een Pioneer en Sony head unit.
Exact dit.. zou toch supermooi zijn als iemand zo`n dongle heeft en ergens in zou kunnen prikken bij een Pioneer unit _/-\o_ Volgens mij draaien die Pioneers ook Android (dat begreep ik in de winkel). Het is alleen de vraag of er een communicatie tot stand komt met die dongle :?

Edit: mocht iemand in regio Nijmegen zitten met zo`n dongle en op mijn Pioneer willen proberen, dan ben je van harte welkom. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 13-01-2020 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Michael Knight schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:39:
[...]

Exact dit.. zou toch supermooi zijn als iemand zo`n dongle heeft en ergens in zou kunnen prikken bij een Pioneer unit _/-\o_ Volgens mij draaien die Pioneers ook Android (dat begreep ik in de winkel). Het is alleen de vraag of er een communicatie tot stand komt met die dongle :?

Edit: mocht iemand in regio Nijmegen zitten met zo`n dongle en op mijn Pioneer willen proberen, dan ben je van harte welkom. ;)
Je mag hem zeker proberen en als het werkt overnemen! Blijkbaar kan ik er zelf dus niet veel mee. Als je via een prive bericht reageert, kunnen we bespreken hoe of wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sbakker1982 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 06:41:
[...]

Je mag hem zeker proberen en als het werkt overnemen! Blijkbaar kan ik er zelf dus niet veel mee. Als je via een prive bericht reageert, kunnen we bespreken hoe of wat!
Ah, ik zie mogelijkheden.. stel dat het werkt, dan post ik die resultaten natuurlijk ook hier :9
Mijn auto staat momenteel bij de garage, maar ik zal even een DM droppen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Heeft iemand een suggestie? Ik heb een Outlander met CarPlay. Met mijn telefoon werkt t prima. Verbind ik die van mijn vrouw, werkte dit vorige week prima. Als ik dat nu doe, krijg je direct de melding dat de verbinding verbroken is (maar de telefoon is wel aan het opladen). Wissel ik weer terug naar mijn telefoon, werkt het weer prima. Iemand een suggestie? (anders dan: geef je vrouw je telefoon :P)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Heb je het toestel van je vrouw al opnieuw gekoppeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

DaMarcus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:03:
Heb je het toestel van je vrouw al opnieuw gekoppeld? :)
Yup, meerdere keren, auto vergeten, en opnieuw koppelen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:20
Sinds het begin van iOS 13 en het dashboard waarin Apple kaarten, Music en de agenda wordt getoond stond bij mij een vooraf bepaalde route in de kaarten app. Dit was een route die ik blijkbaar vaak reed. Zonder iets in te stellen werd deze getoond tot een week of 2 geleden. Nu is dat weg en ik reis nog steeds op veel dagen dezelfde route.

Iemand een idee waar deze instelling staat? Ik heb zover ik weet niks veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Pannekoek81 op 25-01-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Pannekoek81 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:05:
Sinds het begin van iOS 13 en het dashboard waarin Apple kaarten, Music en de agenda wordt getoond stond bij mij een vooraf bepaalde route in de kaarten app. Dit was een route die ik blijkbaar vaak reed. Zonder iets in te stellen werd deze getoond tot een week of 2 geleden. Nu is dat weg en ik reis nog steeds op veel dagen dezelfde route.

Iemand een idee waar deze instelling staat? Ik heb zover ik weet niks veranderd.
Als het goed is wordt deze informatie gehaald uit “veelbezochte plaatsen”. Controleer of deze instelling aanstaat:

iPhone > instellingen > privacy > locatievoorzieningen > systeem (onderaan) > belangrijke locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:20
The Inquisitor schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Als het goed is wordt deze informatie gehaald uit “veelbezochte plaatsen”. Controleer of deze instelling aanstaat:

iPhone > instellingen > privacy > locatievoorzieningen > systeem (onderaan) > belangrijke locaties
Gecontroleerd. Dat staat al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 15:55
Ik word een beetje gek van Spotify op carplay. Bij ieder nummer in de laatst afgespeeld lijst krijg ik de melding ‘kan nummer niet afspelen’. Soms helpt het om bij de iPhone een keer opnieuw de kabel erin te drukken. Youtube music kan bijvoorbeeld wel afspelen zonder issues. Het is een Pioneer headunit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:15

bert pit

asdasd

rimave schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:50:
Ik word een beetje gek van Spotify op carplay. Bij ieder nummer in de laatst afgespeeld lijst krijg ik de melding ‘kan nummer niet afspelen’. Soms helpt het om bij de iPhone een keer opnieuw de kabel erin te drukken. Youtube music kan bijvoorbeeld wel afspelen zonder issues. Het is een Pioneer headunit.
Bij mij werkt het soms wel soms niet. Het lijkt een beetje op een oude Microsoft truc om de concurrent uit de markt de drukken door de eigen app (in dit geval apple music) wel goed te laten werken en de concurrerende app niet.

Ik hoop dat ik het mis heb.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

bert pit schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:35:
[...]

Bij mij werkt het soms wel soms niet. Het lijkt een beetje op een oude Microsoft truc om de concurrent uit de markt de drukken door de eigen app (in dit geval apple music) wel goed te laten werken en de concurrerende app niet.

Ik hoop dat ik het mis heb.
Nah, ik gebruik elke dag Spotify en bij mij werkt het vrijwel altijd vlekkeloos.

Waar ik me wel aan stoor is dat Siri je soms gewoon afkapt als je een bericht inspreekt. Dat las ik eerder hier in het topic ook al, en nu heb ik dat probleem weer. Zelfs als je gewoon doorpraat zegt Siri "oke je bericht luidt... x".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik moet toegeven dat ik ook niet up to date ben met mijn iPhone 6 plus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 13:27

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik ben aan het stoeien met Flitsmeister. Ik krijg geen geluidsmeldingen via CarPlay. Totdat ik FM zelf actief heb op CarPlay. Klopt dat?
FM staat op automatisch opstarten op de achtergrond op de telefoon, en doet dat ook correct.
Ik heb geen idee of mijn bluetooth geluidsinstellingen binnen FM van invloed zijn op het geluid binnen CarPlay, maar daar heb ik alle instellingen geprobeerd.
Mijn voorkeur gaat overigens naar A2DF alternatief omdat ik niet altijd CarPlay gebruik en dan wel gewoon een geluid krijg als ik als audio bron gewoon de radio aan heb (of zou dat anders moeten kunnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:54
Zijn er hier Audi A3/A4 rijders die Carplay gebruiken icm MMI bediening? Ik ben erg benieuwd hoe fijn dat werkt. In mijn vorige auto (Opel Insignia) maakte ik voor Carplay gebruik van een touchscreen. Hoe toekomstbestendig is MMI mbt Carplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-06 20:23
DyStiC schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:16:
Ik ben aan het stoeien met Flitsmeister. Ik krijg geen geluidsmeldingen via CarPlay. Totdat ik FM zelf actief heb op CarPlay. Klopt dat?
FM staat op automatisch opstarten op de achtergrond op de telefoon, en doet dat ook correct.
Ik heb geen idee of mijn bluetooth geluidsinstellingen binnen FM van invloed zijn op het geluid binnen CarPlay, maar daar heb ik alle instellingen geprobeerd.
Mijn voorkeur gaat overigens naar A2DF alternatief omdat ik niet altijd CarPlay gebruik en dan wel gewoon een geluid krijg als ik als audio bron gewoon de radio aan heb (of zou dat anders moeten kunnen?)
Ik krijg relevante meldingen van FM in beeld tijdens het gebruiken van andere CarPlay apps. Inclusief geluid, mits ik geluid aan heb staan van CarPlay. (BV Radio of Apple Maps )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:35
Michael Knight schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:05:
[...]

Ah, ik zie mogelijkheden.. stel dat het werkt, dan post ik die resultaten natuurlijk ook hier :9
Mijn auto staat momenteel bij de garage, maar ik zal even een DM droppen! ;)
en? heb je het al geprobeerd of het werkt?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:20
Ervaren meerdere mensen onderstaand probleem?

Wanneer ik mijn telefoon aansluit in de auto en Carplay start. Dan krijg je vaak een voorgestelde route/bestemming ahv Siri suggesties.
Alleen als ik op een gegeven moment afwijk van de voorgestelde route. Stopt de kaart met bewegen maar het icoontje van de auto "rijd" door het beeld uit. Als ik vervolgens kaarten open en weer terug naar het dashboard ga dan werkt de kaart weer normaal. Of dezelfde bestemming/route moet weer komen, dan beginnen we vanaf vooraf aan.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

miel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:16:
[...]

en? heb je het al geprobeerd of het werkt?
Nee helaas, heb de auto weer terug maar ben te druk geweest om een en ander af te spreken..
We wonen ook niet om de hoek bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Mijn vrouw klaagt dathaar XS IPhone heel warm wordt, traag, vast slaat sinds ze een week mijn auto(vw polo 2017) met carplay gebruikt..

Klinkt dit bekend ?

Voor volgende week zet ik carplay uit maar het is natuurlijk wel een raar toeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

wd200 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:10:
Mijn vrouw klaagt dathaar XS IPhone heel warm wordt, traag, vast slaat sinds ze een week mijn auto(vw polo 2017) met carplay gebruikt..

Klinkt dit bekend ?

Voor volgende week zet ik carplay uit maar het is natuurlijk wel een raar toeval
Klinkt niet bekend, maar mijn XS Max wordt soms wel aardig warm met TomTom+Flitsmeister+Spotify en overige carplay aan terwijl er gelijktijdig geladen wordt..

Zodra de telefoon losgekoppeld is, is deze binnen 5 minuten weer koel..

Heeft ze al eens een harde reset gedaan? Sommige systemen zijn overigens nog wel eens irritant met connecten.. eerst inpluggen en dan starten werkt dan supersnel, terwijl inpluggen nadat alles al draait (of via bluetooth streamt) soms voor enige hapering kan zorgen (of glitchy stuurbediening bijvoorbeeld)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

wd200 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:10:

Klinkt dit bekend ?

GPS kan een energievreter zijn.

Apps die actief van de GPS gebruik maken kunnen soms wat meer energie gebruiken. Als die app op de telefoon wordt uitgezet na gebruik, of in de settings op "locatie alleen gebruiken bij gebruik app" dan zal de GPS geen energie meer vreten en dus de telefoon niet verwarmen.

Dus zet de gebruikte app (waze, google maps, of kaarten) uit op je iPhone na gebruik van CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Tot eind vorig jaar reed ik zakelijk in een Opel Insignia, en nu (privé) in een Audi A4 uit 2017. Het is even wennen dat je CarPlay moet bedienen via MMI ipv touch. Maar wat een verademing is het dat CarPlay nu elke keer automatisch opstart. In de Opel werd regelmatig CarPlay helemaal niet opgestart, ook niet na (herhaaldelijk) uit en inpluggen van de lightning kabel. Ik ben trouwens ook over gegaan van iPhone SE naar iPhone 7. Wellicht heeft dat (ook) tot de verbetering geleid.

Het enige dat niet altijd goed werkt, is de optie ‘carplay indien vergrendeld’. Indien deze optie aan staat, krijg ik toch af en toe de melding om de iPhone te ontgrendelen om gebruik te maken van CarPlay. Is dit herkenbaar? En nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 13:27

DyStiC

'Atta way, baby!

meesje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:33:
Het enige dat niet altijd goed werkt, is de optie ‘carplay indien vergrendeld’. Indien deze optie aan staat, krijg ik toch af en toe de melding om de iPhone te ontgrendelen om gebruik te maken van CarPlay. Is dit herkenbaar? En nog wat aan te doen?
Heb er zelf nog nooit last van gehad. Heb die setting ook nog nooit aangeraakt. Werkt altijd prima. Draai je wel de laatste ios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:56
meesje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:33:
Tot eind vorig jaar reed ik zakelijk in een Opel Insignia, en nu (privé) in een Audi A4 uit 2017. Het is even wennen dat je CarPlay moet bedienen via MMI ipv touch. Maar wat een verademing is het dat CarPlay nu elke keer automatisch opstart. In de Opel werd regelmatig CarPlay helemaal niet opgestart.
Ik rij nu 2 jaar in een Opel Astra maar nog nooit problemen gehad met Carplay. Start altijd direct op als ik mijn iPhone inplug. Van SE naar 7 en nu een XS, allemaal probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

DyStiC schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:16:
Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij mij werkt het op random momenten wel.
Ik heb verschillende handelingen uitgeprobeerd, maar geen van ze sluiten uit dat het bij een van de handelingen altijd werkt.

- FM starten voor de CarPlay verbinding
- FM starten na de CarPlay verbinding
- FM starten binnen CarPlay
- FM starten op de telefoon

Geen van ze werken dus altijd, heel vreemd. Alle andere apps werken zonder problemen.

Dit is overigens sinds kort, dus misschien heeft een update van FM iets omgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DyStiC schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:07:
[...]

Heb er zelf nog nooit last van gehad. Heb die setting ook nog nooit aangeraakt. Werkt altijd prima. Draai je wel de laatste ios?
Nog even verder gezocht, het staat me bij dat ik destijds met de Opel er ook problemen mee had.
Zie: bert pit in "[CarPlay] Ervaringen & Discussie"
De genoemde optie ‘Instellingen > Touch ID/Face ID & toegangscode’ had ik toen aangezet en het probleem was verholpen. Komende tijd eens aanzien of dit het probleem weer oplost.

Ik draai inderdaad het laatste iOS (13.3.1).
Crawl NL schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 07:50:
[...]

Ik rij nu 2 jaar in een Opel Astra maar nog nooit problemen gehad met Carplay. Start altijd direct op als ik mijn iPhone inplug. Van SE naar 7 en nu een XS, allemaal probleemloos.
Ik heb het probleem ook nooit gemeld bij de dealer. Wellicht was er voor de Opel een software update beschikbaar? Nu ik dit type, vraag ik me af of het wellicht kwam door een vervuilde lightning poort. Nooit bij stil gestaan, de telefoon werd wel altijd opgeladen.

[ Voor 33% gewijzigd door meesje op 15-02-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:18
meesje schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:48:
Ik heb het probleem ook nooit gemeld bij de dealer. Wellicht was er voor de Opel een software update beschikbaar? Nu ik dit type, vraag ik me af of het wellicht kwam door een vervuilde lightning poort. Nooit bij stil gestaan, de telefoon werd wel altijd opgeladen.
Wat voor infotainmentsysteem zat in jouw Opel? Was het de IntelliLink toevallig? In mijn Opel heb ik die en moet de kabel meestal meerde keren eruit halen voordat CarPlay opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mfkne schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:25:
[...]

Wat voor infotainmentsysteem zat in jouw Opel? Was het de IntelliLink toevallig? In mijn Opel heb ik die en moet de kabel meestal meerde keren eruit halen voordat CarPlay opstart.
Inderdaad Intellilink (900??). Fijn dat een ander dit probleem kan bevestigen.
Heel af en toe kwam het voor dat het totaal niet lukte om CarPlay te activeren, ook niet na herhaaldelijk de kabel los/vast maken. Maar dan opeens halverwege de rit (van 1,5 uur) werd CarPlay actief...
Zoals aangegeven heb ik er verder geen werk van gemaakt (bij de dealer).

In ieder geval ben ik blij dat ik dit probleem met mijn huidige auto niet meer ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Als Apple toch het dashboard wijzigt, is het dan een idee om het batterij-icoon onder de tijd te plaatsen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:58:
Als Apple toch het dashboard wijzigt, is het dan een idee om het batterij-icoon onder de tijd te plaatsen?
CarPlay werkt toch alleen als je iPhone aan de stroom hangt (wireless of lightning)? Als dat zo is, lijkt het me weinig toegevoegde waarde hebben om een batterij icoon te tonen. Je weet wel of je een extra blokje om moet rijden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:15:
[...]

CarPlay werkt toch alleen als je iPhone aan de stroom hangt (wireless of lightning)? Als dat zo is, lijkt het me weinig toegevoegde waarde hebben om een batterij icoon te tonen. Je weet wel of je een extra blokje om moet rijden... ;)
Het is prettig te weten. Gewoon de status.

Maar snap je wel hoor. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 11:15
THE_BASE schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:58:
Die zie je ook, als je over wireless CarPlay beschikt.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:46

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op Monday 17 February 2020 @ 20:06:
[...]

Die zie je ook, als je over wireless CarPlay beschikt.
welke modellen hebben er eigenlijk wireless CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:40

amphora

Websites & Fotografie

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ondertussen zijn er wat meer CarPlay navigatie apps uit en hebben veel al bestaande apps weer wat meer updates gehad en ik vroeg me af welke navigatie app jullie nu het meest gebruiken?

Ik ben nog steeds fan van TomTom maar i.c.m. de iOS 13.4 beta zit er een irritante bug in (waar meerdere nav. apps last van hebben) waardoor het 'richting bord' linksboven de hele tijd aan het scrollen is en daardoor ben ik weer anders apps aan het testen die daar geen last van hebben. In mijn geval Waze en Google Maps. Flitsmeister en Magic Earth hebben dezelfde bug helaas.

Waze is onbetrouwbaar merk ik qua planning. Of vind helemaal niets bij lange ritjes (bijvoorbeeld naar Oostenrijk) of komt soms met een onlogische route. Vind de huidige snelheid indicatie die constant in beeld daarentegen wel erg fijn.

Google Maps vond ik in het begin (eind 2018) maar niets, kaart weergave beviel me niet en daarna nooit meer gebruikt maar nu 'noodgedwongen' weer aan het gebruiken en eigenlijk bevalt het me wel. En ik vind de satelliet weergave best een leuke toevoeging en sinds kort ook maximum snelheid weergave.

Benieuwd naar jullie meningen...

[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 26-02-2020 15:41 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@amphora Ik gebruik al een lange tijd Google Maps als navigatie en FM op de achtergrond voor de diverse meldingen. In Shortcuts heb ik een automation opgezet dat wanneer mijn iPhone is verbonden met CarPlay altijd FM wordt opgestart.

offtopic:
Het liefst zou ik deze automation willen uitbreiden met ‘navigeren via GM naar thuis/werk’ (afhankelijk van tijdstip, dag en/of waar ik me bevind), maar iets dergelijks is mij nog niet gelukt.

Destijds ook een test gedaan met TT, maar (voor zover ik het me nog goed herinner) voegde deze toen weinig toe tov GM. Je kon zelfs geen bestemming via CarPlay ingeven. Daarin vind ik GM fantastisch (voice). TT vind ik trouwens op de iPhone wel veel veel beter. O.a. dat je direct inzichtelijk hebt waar (en hoeveel min.) vertraging is op de route (balk aan rechterzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:55:
@amphora Ik gebruik al een lange tijd Google Maps als navigatie en FM op de achtergrond voor de diverse meldingen. In Shortcuts heb ik een automation opgezet dat wanneer mijn iPhone is verbonden met CarPlay altijd FM wordt opgestart.

offtopic:
Het liefst zou ik deze automation willen uitbreiden met ‘navigeren via GM naar thuis/werk’ (afhankelijk van tijdstip, dag en/of waar ik me bevind), maar iets dergelijks is mij nog niet gelukt.

Destijds ook een test gedaan met TT, maar (voor zover ik het me nog goed herinner) voegde deze toen weinig toe tov GM. Je kon zelfs geen bestemming via CarPlay ingeven. Daarin vind ik GM fantastisch (voice). TT vind ik trouwens op de iPhone wel veel veel beter. O.a. dat je direct inzichtelijk hebt waar (en hoeveel min.) vertraging is op de route (balk aan rechterzijde).
De routebalk van TT vind ik op CarPlay ook een groot gemis. Ze zijn wel bezig met een update waarbij dit (deels) ook met CarPlay kan. Overigens heb ik m'n iPhone ook nog in een houder en heb ik tomtom daar ook vaak open staan (of flitsmeister) speciaal voor de route balk (en overzichtskaart). Dat vind ik dan wel weer een nadeel van Google Maps: tijdens navigatie kan je op de telefoon niets doen in de GM app. In tomtom kan ik tijdens navigatie een tussenpunt of zo toevoegen of alternatieve route bekijken. Door de bijrijder dan hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

@amphora Waze is voor mij prima. Ook op de lange ritten. Hij gebruikt de kaart van google maar heeft een betere stem en geeft meer informatie.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb nog steeds dat irritante gedrag dat Siri mij vroegtijdig afkapt wanneer ik een opdracht aan het vertellen ben.

Daarnaast was ik eerst ook blij met de Siri integratie in spotify, aangezien de spotify carplay app nog steeds geen zoekknop heeft..., maar dat werkt al helemaal verschrikkelijk via Siri opdrachten.

Zeg je: Siri, speel artiest x af van....
Dan word ik al afgekapt, en krijg ik de melding dat deze muziek niet is gevonden in mijn muziek

zeg ik: Siri, speel op spotify x af
Dan krijg ik de melding dat 'deze app geen siri ondersteuning heeft'.

Heel soms werkt het goed, als ik heel snel praat en alleen een artiest noem, maar 9/10 gaat het fout helaas.

Iemand misschien een goede tip? ;)

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

amphora schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:39:
Ondertussen zijn er wat meer CarPlay navigatie apps uit en hebben veel al bestaande apps weer wat meer updates gehad en ik vroeg me af welke navigatie app jullie nu het meest gebruiken?
...

Benieuwd naar jullie meningen...
Ik gebruik Flitsmeister en Waze afwisselend. Heel soms Google Maps, die laatste vaak voor bepaalde rondritten met zieke kinderen. Dat blijft een functie die ik in heel veel navigaties mis, het kunnen importeren van een custom route. Echter valt dat buiten Carplay. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
Kan Flitsmeister alleen de kaartview in Carplay weergeven? Ik gebruik normaal de dashboard weergave in de app, dus niet de kaart...

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

miel schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:13:
Kan Flitsmeister alleen de kaartview in Carplay weergeven? Ik gebruik normaal de dashboard weergave in de app, dus niet de kaart...
Als je verbonden bent met CarPlay krijg je de kaart niet meer op de telefoon zelf nee.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik gebruik eigenlijk trouw Apple Maps. Ik vind de file-informatie (TomTom) in de meeste gevallen accurater dan van Google, en de interface oogt prettiger. Het nadeel is dat Google je helpt met afsnijden van files, en ventweggetjes, etc., terwijl Apple Maps altijd de vaste route aanhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 17:36
The Inquisitor schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:38:
Ik gebruik eigenlijk trouw Apple Maps. Ik vind de file-informatie (TomTom) in de meeste gevallen accurater dan van Google, en de interface oogt prettiger. Het nadeel is dat Google je helpt met afsnijden van files, en ventweggetjes, etc., terwijl Apple Maps altijd de vaste route aanhoudt.
Ik gebruik ook standaard Apple Maps en ben daar ook erg tevreden over. Ik krijg echter soms een alternatief aangeboden, met de vraag of ik dat wil ja of nee. Er staat dan ook bij hoeveel tijd ik daar mee kan besparen.
M.i. kom Maps met een alternatief als dat ook echt nut heeft.

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Ik gebruikte vaak Apple Maps, want lekker makkelijk, in agenda klik je op lokatie of in adresboek. Maar merkte ook dat Apple je soms over een onlogische weg stuurt. Maar, rij nu met TomTom (want die zit in de auto) en die volgt dezelfde onlogische route :P

Exact expert nodig?

• TheKerremenke
thunder8 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:09:
[...]

Ik gebruik Flitsmeister en Waze afwisselend. Heel soms Google Maps, die laatste vaak voor bepaalde rondritten met zieke kinderen. Dat blijft een functie die ik in heel veel navigaties mis, het kunnen importeren van een custom route. Echter valt dat buiten Carplay. ;)
Voor het importeren van gpx routes of zelf samenstellen kan ik Scenic aanraden. Helaas nog geen CarPlay app voor. De maker zit te wachten namelijk op goedkeuring van Apple. Hetgeen lang duurt....

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

TheKerremenke schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:19:
[...]

Voor het importeren van gpx routes of zelf samenstellen kan ik Scenic aanraden. Helaas nog geen CarPlay app voor. De maker zit te wachten namelijk op goedkeuring van Apple. Hetgeen lang duurt....
Dat laatste is voor mij essentieel, vanwege de bijrijder. Vaak zijn het sportieve ritten, waarbij het tempo redelijk hoog ligt en ik voor navi graag niet te lang of te laag wil kijken ivm veiligheid. Telefoon ligt normaal gesproken in dashboardvakje. Met Carplay heb ik de data al in mijn ooghoek, dus kleine blik is vaak genoeg. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Snap ik, was enkel als tip bedoeld

• Jeromez
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02 15:42
miel schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:13:
Dit is inderdaad zeer irritant. Ik zou graag het dashboard overview op het scherm hebben. Naast de kaartview of wellicht met een mogelijk van swappen tussen de twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Jeromez schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:59:
[...]

Dit is inderdaad zeer irritant. Ik zou graag het dashboard overview op het scherm hebben. Naast de kaartview of wellicht met een mogelijk van swappen tussen de twee.
Dat mag/kan niet waarschijnlijk van Apple. CarPlay API heeft daar geen interface elementen voor. Zelfde reden dat de TomTom routebalk er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Balen, maar goed, dan maar met de kaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-06 21:14
Ik heb sinds woensdag een nieuwe auto met Carplay erin, echter als ik Spotify aan heb staan en bijvoorbeeld Flitsmeister en ik nader een flitser dan valt gewoon de hele muziek weg en krijg ik de notificatie van flitsmeister en daarna gaat de muziek verder. Heel vervelend... in de vorige auto had ik ook Carplay en daar liep het gewoon simultaan, muziek bleef doorgaan en notificatie werd gegeven. Ik heb me rot zitten zoeken in de instellingen maar ik kan het gewoon niet vinden.

Iemand een idee? Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:37
Ligt dat niet aan de spotify app? En gebeurt het ook als je geen carplay gebruikt?

Ik heb er zelf ook last van, maar dan bij de podcast app. Overigens ook zonder carplay. Bij alle andere muziekapps gaat het goed. Spotify zelf heb ik niet.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

iemand die het verschil weet tussen een rcd330 (plus) en de rcd360, i kkan de rcd 360 voor €270,- kopen, weet niet of dat te duur is?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 15:51
Als je niets veranderd hebt aan je iPhone, dan is het de radio/software versie die daarop draait.

Wisselen tussen een Citroen radio en een Alpine is ook een wereld van verschil in werking en gedrag.
Endevour schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:36:
Ik heb sinds woensdag een nieuwe auto met Carplay erin, echter als ik Spotify aan heb staan en bijvoorbeeld Flitsmeister en ik nader een flitser dan valt gewoon de hele muziek weg en krijg ik de notificatie van flitsmeister en daarna gaat de muziek verder. Heel vervelend... in de vorige auto had ik ook Carplay en daar liep het gewoon simultaan, muziek bleef doorgaan en notificatie werd gegeven. Ik heb me rot zitten zoeken in de instellingen maar ik kan het gewoon niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 06:40
amphora schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:15:
[...]

De routebalk van TT vind ik op CarPlay ook een groot gemis. Ze zijn wel bezig met een update waarbij dit (deels) ook met CarPlay kan. Overigens heb ik m'n iPhone ook nog in een houder en heb ik tomtom daar ook vaak open staan (of flitsmeister) speciaal voor de route balk (en overzichtskaart). Dat vind ik dan wel weer een nadeel van Google Maps: tijdens navigatie kan je op de telefoon niets doen in de GM app. In tomtom kan ik tijdens navigatie een tussenpunt of zo toevoegen of alternatieve route bekijken. Door de bijrijder dan hè ;)
Is een beta van TT ?

Sinds gisteren heeft HERE WeGo (vroeger Nokia Maps) ook Carplay support, dus qua navigatie apps zitten we nu op:

- TomTom Go - offline mogelijk, dan toch traffic en flitsers, toont alleen file als je er in zit
- HERE WeGo - offline mogelijk, maar geen traffic
- Sygic - offline mogelijk, toont huidige snelheid, toont vertraging
- Magic Earth - cached (beperkt offline), toont huidige snelheid, toont vertraging
- Google Maps - cached
- Waze - cached
- Flitsmeister - toont huidige snelheid, ook als er vertraging is

Ik gebruik dagelijks TomTom Go. Grootste ergernis dat ze nog steeds niet vertraging tonen bij de reistijd (bv. in oranje, of + xx min),
moet toch kunnen met de interface elementen van Carplay. Anderen doen dat ook.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:48
loekf2 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:49:
[...]

- TomTom Go - offline mogelijk, dan toch traffic en flitsers, toont alleen file als je er in zit
- HERE WeGo - offline mogelijk, maar geen traffic
- Sygic - offline mogelijk, toont huidige snelheid, toont vertraging
- Magic Earth - cached (beperkt offline), toont huidige snelheid, toont vertraging
- Google Maps - cached
- Waze - cached
- Flitsmeister - toont huidige snelheid, ook als er vertraging is
- Apple Maps
...Apple Maps maar voor de volledigheid toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Endevour schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:36:

Notificatie werd door je muziek gegeven? Gewoon als een soort mix? Lijkt me ook niet echt prettig.

Je kunt in ieder geval de notificatie van flitsmeister door de iphone speaker laten afspelen, maar ik weet niet of je daar behoefte aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 06:40
vanaalten schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:39:
[...]

...Apple Maps maar voor de volledigheid toegevoegd.
Oops ;-) Maar gebruik ik echt nooit, ook niet de normale UI versie.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
amphora schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:15:
[...]

Klopt de routebalk mis ik ook en is ook de reden waarom ik nog een aparte TomTom heb, filemeldingen en alternatieve route is na mijn mening een must.

Het blijkt te liggen aan de gebruikersinterface sjabloom van CarPlay. https://www.jouwtomtom.nl...schikbaar/#comment-224383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Queenfanmichel schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Klopt de routebalk mis ik ook en is ook de reden waarom ik nog een aparte TomTom heb, filemeldingen en alternatieve route is na mijn mening een must.

Het blijkt te liggen aan de gebruikersinterface sjabloom van CarPlay. https://www.jouwtomtom.nl...schikbaar/#comment-224383
(Mede) daarom heb ik mijn iPhone nog in een houder als tweede scherm. Voor routebalk en om route aan te passen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 07:50
racoon schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:46:
iemand die het verschil weet tussen een rcd330 (plus) en de rcd360, i kkan de rcd 360 voor €270,- kopen, weet niet of dat te duur is?
https://rcd330plus.com/showthread.php?tid=1599

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Oh yes! *O*
Nog niet kunnen testen of Google Maps dit al ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/51PCWBb/Inked-IMG-4840-LI.jpg
iOS 13.4 GM

[ Voor 25% gewijzigd door Cheesy op 20-03-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Cheesy schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:16:
Oh yes! *O*
Nog niet kunnen testen of Google Maps dit al ondersteunt.

[Afbeelding]
Was in iOS 13 topic al besproken. Apps zullen eerste een update moeten doen en die kunnen ze pas vanaf volgende week inleveren als 13.4 officieel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Moet de autosoftware niet ook aangepast worden dan? Nee niet aan dat wanneer fav-nav-software dat inbouwt, op de HUD automatisch die navigatie wordt getoond (?).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Crazy D schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:25:
Moet de autosoftware niet ook aangepast worden dan? Nee niet aan dat wanneer fav-nav-software dat inbouwt, op de HUD automatisch die navigatie wordt getoond (?).
Dit gaat over het normale CarPlay scherm, niet een derde scherm die een auto mogelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:00
Sinds 13.4 heb ik via CarPlay het probleem dat Waze op donkere modus blijft hangen. App instellingen staan op ‘auto’ en ging voorheen ook prima. Nu echter overdag ook donkere modus tenzij ik hem handmatig op overdag zet. Meer mensen dit probleem sinds de upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 16-06 18:18
Incognitum schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:44:
Sinds 13.4 heb ik via CarPlay het probleem dat Waze op donkere modus blijft hangen. App instellingen staan op ‘auto’ en ging voorheen ook prima. Nu echter overdag ook donkere modus tenzij ik hem handmatig op overdag zet. Meer mensen dit probleem sinds de upgrade?
Meld dit even aan Waze. Het kan zijn dat hun app glitched op 13.4. Met Flitsmeister en Apple Maps heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Incognitum schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:44:
Ach, dat heb ik sinds iOS 13 met Kaarten van Apple ook. Het is avond en toch krijg ik de dagmodus. Moet ik in het systeem van Ford even wisselen tussen automatisch en dag en daarna klopt het wel.

Vrij irritant, want ‘s avonds is de dagmodus érg fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Ach, dat heb ik sinds iOS 13 met Kaarten van Apple ook. Het is avond en toch krijg ik de dagmodus. Moet ik in het systeem van Ford even wisselen tussen automatisch en dag en daarna klopt het wel.

Vrij irritant, want ‘s avonds is de dagmodus érg fel.
Hier ook (Opel).
Mijn scherm staat op nacht-modus (zwart thema), omdat ik het standaard thema (wit) erg lelijk vind.
Google Maps neemt dit over en staat dus ook de hele dag op nacht-modus. Inmiddels stoort het mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Cheesy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Hier ook (Opel).
Mijn scherm staat op nacht-modus (zwart thema), omdat ik het standaard thema (wit) erg lelijk vind.
Google Maps neemt dit over en staat dus ook de hele dag op nacht-modus. Inmiddels stoort het mij niet meer.
Dat klopt volgens mij niet. Ik heb ook standaard het zwarte thema (want: mooier), maar dat neemt Google Maps echt niet over hoor, en andere maps ook niet.

Het beginscherm zwart of wit, is een keuze maar slechts een thema.

Dat apps overschakelen op nachtmodus, komt omdat de head unit denkt/vindt dat het avond is. Veel head units hebben een aansluiting op de 'illumination wire'. M.a.w. wanneer je de lichten aan doet van je auto (niet DRL) dan denkt de head unit dat het avond is en zal dimmen. Bij dit signaal zullen ook alle ondersteunde apps overgaan op nachtmodus.

Ik heb nu een auto waarbij de lichten standaard aangaan, dus het aansluiten van de illumination draad heeft geen nut meer, en ik zit dus ook altijd vast aan dag of nacht modus, tenzij ik handmatig switch. Bij mijn vorige auto ging de head unit netjes dimmen wanneer de verlichting werd ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Dat klopt volgens mij niet. Ik heb ook standaard het zwarte thema (want: mooier), maar dat neemt Google Maps echt niet over hoor, en andere maps ook niet.

Het beginscherm zwart of wit, is een keuze maar slechts een thema.

Dat apps overschakelen op nachtmodus, komt omdat de head unit denkt/vindt dat het avond is. Veel head units hebben een aansluiting op de 'illumination wire'. M.a.w. wanneer je de lichten aan doet van je auto (niet DRL) dan denkt de head unit dat het avond is en zal dimmen. Bij dit signaal zullen ook alle ondersteunde apps overgaan op nachtmodus.

Ik heb nu een auto waarbij de lichten standaard aangaan, dus het aansluiten van de illumination draad heeft geen nut meer, en ik zit dus ook altijd vast aan dag of nacht modus, tenzij ik handmatig switch. Bij mijn vorige auto ging de head unit netjes dimmen wanneer de verlichting werd ingeschakeld.
Toevallig heb ik nog screenshots van afgelopen zaterdag (links iPhone, rechts Carplay scherm.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/V37Y6qB/Whats-App-Image-2020-03-21-at-15-05-06.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cLn9pN2/Whats-App-Image-2020-03-21-at-15-05-06-1.jpg

De lampen staan op Auto en overdag brandt alleen DRL (Opel Astra K).
En om 15:00 was het nog licht zaterdag ;)

Ben overigens niet in die file gaan staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Cheesy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:35:
[...]

Toevallig heb ik nog screenshots van afgelopen zaterdag (links iPhone, rechts Carplay scherm.
[Afbeelding] [Afbeelding]

De lampen staan op Auto en overdag brandt alleen DRL (Opel Astra K).
En om 15:00 was het nog licht zaterdag ;)

Ben overigens niet in die file gaan staan >:)
Maar iPhone scherm is niet relevant in deze situatie, het maakt niet uit wat de instellingen daarop zijn. De instellingen van de Head Unit zijn hierbij relevant, het lijkt er dan op dat jouw HU altijd op nachtstand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Maar iPhone scherm is niet relevant in deze situatie, het maakt niet uit wat de instellingen daarop zijn. De instellingen van de Head Unit zijn hierbij relevant, het lijkt er dan op dat jouw HU altijd op nachtstand staat.
Ik denk dat de instellingen van mijn infotainmentsysteem dus wel de HU aanstuurt en niet alleen de skin/theme aanpast. Bij andere merken, en misschien wel bij andere modellen van Opel lijkt dit weer anders te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X3ZrQB4/2020-03-27-11-28-39-Infotainment-manual-Astra-K-v-2-rev-nl-NL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 20:09
Ik lees net dat CarPlay-dashboard binnenkort ook concurrerende navigatie-apps gaat ondersteunen, mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Cheesy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat de instellingen van mijn infotainmentsysteem dus wel de HU aanstuurt en niet alleen de skin/theme aanpast. Bij andere merken, en misschien wel bij andere modellen van Opel lijkt dit weer anders te gaan.

[Afbeelding]
Head unit moet staan op 'dag', eenmaal in CarPlay, moet je naar instellingen (zoals het er op iOS uit ziet) en thema op 'altijd zwart' zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Jan Driebeen schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:34:
Ik lees net dat CarPlay-dashboard binnenkort ook concurrerende navigatie-apps gaat ondersteunen, mij benieuwen.
Klopt is hier eerder al uitgebreid beschreven. Ik heb contact met Flitsmeister gezocht, die zijn met deze feature bezig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 23:31
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat Tesla dit compleet negeerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
x280 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:54:
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat Tesla dit compleet negeerd ...
CarPlay? Ik zou zelf niet weten hoe ze dit in hemelsnaam in de Model 3 met dat mega scherm willen implementeren. Normaal hebben fabrikanten een bepaalde viewport waarbij ze aangeven dat daar CarPlay / AA moet worden ingeladen, zodat ze hun eigen touch knoppen eromheen kunnen houden als 'frame'.

Dit lijkt me heel lelijk bij een Tesla dat je ineens in het scherm ergens een hoekje of banner hebt waar CarPlay dan in zit. Tesla lijkt me het type auto waar CarPlay echt niet geschikt is voor het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 23:31
Je hebt een "popup" met je media player. Je zou best car play kunnen tonen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 11:15
xoniq schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:30:
[...]

Klopt is hier eerder al uitgebreid beschreven. Ik heb contact met Flitsmeister gezocht, die zijn met deze feature bezig _/-\o_
Laten zij nu net de meest lelijke navigatie-interface hebben. :+
Hoop spoedig op Google Maps / Waze ondersteuning. Maar dat zal nog wel even op zich laten wachten, Google is nooit de snelste hierin.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Rivanov schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:35:
[...]

Laten zij nu net de meest lelijke navigatie-interface hebben. :+
Hoop spoedig op Google Maps / Waze ondersteuning. Maar dat zal nog wel even op zich laten wachten, Google is nooit de snelste hierin.
Ach, het moet alleen navigeren. Dus vind t prima. Ik vind Google Maps juist verschrikkelijk, dus ik houdt t bij Flitsmeister of Apple Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Ik heb Tomtom op carplay draaien en het valt me op dat de zoekfunctie niet werkt. Zijn er mensen bij wie het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tonne schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:42:
Ik heb Tomtom op carplay draaien en het valt me op dat de zoekfunctie niet werkt. Zijn er mensen bij wie het wel werkt?
Heeft bij mij altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:11:
[...]

Heeft bij mij altijd gewerkt.
Bij mij vanaf het begin niet. Tomtom helpdesk zegt dat de functie niet werkt bij Carplay wegens de veiligheid. Strange...
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.