[CarPlay] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 164.597 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik heb een ticket ingestuurd naar Flitsmeister in verband met het niet goed werken in Carplay in combinatie met IOS13. Flitsmeister start wel op in Carplay maar het beeld bevriest en daarna keer je weer terug in het startscherm van Carplay.
Het probleem is bekend bij Flitsmeister en zoals in onderstaande antwoord kunt lezen komt er volgende een update die dit gaat oplossen.
Hi Mitch,

Bedankt voor je bericht.

Wij hebben inmiddels meerdere meldingen gekregen dat IOS13 in combinatie met CarPlay niet optimaal werkt.
Met de volgende update die voor volgende week gepland staat zal het opgelost zijn.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:27
Bij Flitsmeister heb ik ook het probleem dat de actuele snelheid niet altijd wordt weergegeven in combinatie met CarPlay.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:49
Je kunt nu kennelijk ook via Siri een route plannen met Waze of Google Maps.
https://www.onemorething....le-maps-waze-siri-ios-13/

Gezien de opmerking, kon dit ook al in iOS12 met Google Maps? Dat was mij niet bekend.

[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 21-09-2019 14:51 ]

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Mack80 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:30:
@dimocash bij instellingen van CarPlay (op je iPhone) zie jij je systeem staan. Klikje erop en en zal je zien dat “CarPlay indien vergrendeld” uit staat. Deze even aanzetten en het werkt zoals je wilt
Dit heb ik ook sinds de update naar iOS 13. Voorheen stond de optie al aangevinkt en nu nog steeds. Rijdend met een Skoda superb. Kan hier nog een instelling verkeerd staan.?

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-06 23:39
leducw schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:20:
[...]

Dit heb ik ook sinds de update naar iOS 13. Voorheen stond de optie al aangevinkt en nu nog steeds. Rijdend met een Skoda superb. Kan hier nog een instelling verkeerd staan.?
Ja. Onder je toegangscode de usb instelling veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mack80 op 21-09-2019 22:10 . Reden: Antwoord aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 22:44
Sinds iOS 13 navigeer ik standaard met Kaarten op het nieuwe Dashboard-scherm. Echter krijg ik dan notificaties van bijv. Flitsmeister en Waze niet meer te zien en horen. Hebben anderen dit ook of moet ik iets aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:52
Carplay met IOS 13 werkt wel veel fijner.

Flitsmeister gaat niet helemaal goed, als hij een melding geeft gaat het geluid niet terug naar de normale auto-radio. Ligt dat aan IOS13 of Flitsmeister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 10:24

ronaldm3

Apple Watch :)

xares schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:20:
Carplay met IOS 13 werkt wel veel fijner.

Flitsmeister gaat niet helemaal goed, als hij een melding geeft gaat het geluid niet terug naar de normale auto-radio. Ligt dat aan IOS13 of Flitsmeister?
Dit had ik dus ook, dan gaat mijn radio geluid uit en niet meer aan :(
Nu overigens geen last meer van omdat ik 13.1 draai.
Slordig van FM is dat op de van Brienenoord brug volgens FM 130 mag worden gereden terwijl dat toch echt 100 is.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:52
ronaldm3 schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:26:
[...]

Dit had ik dus ook, dan gaat mijn radio geluid uit en niet meer aan :(
Nu overigens geen last meer van omdat ik 13.1 draai.
Slordig van FM is dat op de van Brienenoord brug volgens FM 130 mag worden gereden terwijl dat toch echt 100 is.
Ah even wachten op de update dan :)

ot:
haha daar mag je niet met 130 overheen inderdaad. Laatst aangehouden daar door een moteragent die parallel reed. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

dimocash schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:22:
Sinds de iOS13 update vraagt mijn scherm van de auto om mijn pincode van mijn telefoon zodra ik de telefoon aansluit. Hebben jullie dat ook?
Kan dat uit worden gezet?
Hij blijft namelijk dan hangen op de status "wachten" en het enige wat helpt is het scherm van mijn auto uit en aanzetten.
Heel erg vervelend.
leducw schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:20:
[...]

Volgens mij staat het los van Carplay maar heeft het met het opzetten van de Bluetooth verbinding te maken.
Ik heb in mijn Passat (Discover Pro, zelfde navi unit als in de Superb (Columbus)) de telefoon verwijderd en opnieuw toegevoegd en tot op heden geen vragen omtrent PIN code gehad..

Ik werd hierop geattendeerd door dat bij het instappen de navi al vroeg om PIN code terwijl de lightning kabel nog niet eens was gekoppeld en CarPlay dus nog niet eens mogelijk was :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
Mijn wireless carplay is zo goed als onbruikbaar sinds ios 13.
Crashes, waze die alles vergroot toont, of carplay die elke 10 sec freezed voor een goeie 5 sec. Siri die niet werkt. Autoradio die random verspring naar iphone media terwijl er niks speelt.

Goed bezig zo apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:29
MisteRMeesteR schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:22:
[...]

[...]

Volgens mij staat het los van Carplay maar heeft het met het opzetten van de Bluetooth verbinding te maken.
Ik heb in mijn Passat (Discover Pro, zelfde navi unit als in de Superb (Columbus)) de telefoon verwijderd en opnieuw toegevoegd en tot op heden geen vragen omtrent PIN code gehad..

Ik werd hierop geattendeerd door dat bij het instappen de navi al vroeg om PIN code terwijl de lightning kabel nog niet eens was gekoppeld en CarPlay dus nog niet eens mogelijk was :+
Ah top, dat ga ik ook proberen. Ik heb er ook last van (Seat Leon) en had ook al door dat het niet direct met Carplay te maken had maar nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 22:44
iBenshi schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:14:
Sinds iOS 13 navigeer ik standaard met Kaarten op het nieuwe Dashboard-scherm. Echter krijg ik dan notificaties van bijv. Flitsmeister en Waze niet meer te zien en horen. Hebben anderen dit ook of moet ik iets aanpassen.
Na vanavond weer met Carplay gereden te hebben denk ik dat andere apps gewoon niet in de achtergrond draaien als ik het Dashboard scherm open heb. Zodra ik bijv. Flitsmeister na enige tijd weer open, duurt het even voordat het de app geladen is op de juiste locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is dit niet allemaal dinsdagavond met 13.1 opgelost?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-06 21:59
meesje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:50:
[...]

Hier geen problemen ervaren met Apple Kaarten.
Een herstart lostte het voor mijn iPhone 8 op zo te zien. Kaarten was nu soepel in navigatie, nog niet gechecked of de POI's op de juiste coördinaten staan, maar dat zal wel. Blijkbaar zat er een discrepantie tussen waar hij dacht te zijn en wat de POI coördinaten zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 14:21
beele schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:29:
Mijn wireless carplay is zo goed als onbruikbaar sinds ios 13.
Crashes, waze die alles vergroot toont, of carplay die elke 10 sec freezed voor een goeie 5 sec. Siri die niet werkt. Autoradio die random verspring naar iphone media terwijl er niks speelt.

Goed bezig zo apple...
Ik heb zelf een BMW 3 met wireless CarPlay in combinatie met een iPhone 7 met IOS13. Bij mij werkt het allemaal prima: Waze, Podcasts, Apple en Google Maps. Ik heb geen freezes, geen crashes, Siri werkt perfect, mijn autoradio springt er nooit voor,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
H1MSELF1SH schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:47:
[...]

Ik heb zelf een BMW 3 met wireless CarPlay in combinatie met een iPhone 7 met IOS13. Bij mij werkt het allemaal prima: Waze, Podcasts, Apple en Google Maps. Ik heb geen freezes, geen crashes, Siri werkt perfect, mijn autoradio springt er nooit voor,...
Met mijn oude xs op ios 12 werkt alles super vlot. Met mijn nieuwe 11 pro max niks dan issues.
Na carplay opnieuw te verbinden was het even iets beter, maar vaak is een volledige reboot nodig van de telefoon om het ietwat werkbaar te krijgen. Hopelijk brengt 13.1 soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 08:05
MisteRMeesteR schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:22:
[...]

[...]

Dat zou heel goed kunnen. Ik heb een nieuwe iPhone en het probleem is spontaan verholpen. Het lijkt dus inderdaad aan de bluetooth verbinding te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 17:06

bonyuri

Investigator!

_Mitchie_ schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:53:
Ik heb een ticket ingestuurd naar Flitsmeister in verband met het niet goed werken in Carplay in combinatie met IOS13. Flitsmeister start wel op in Carplay maar het beeld bevriest en daarna keer je weer terug in het startscherm van Carplay.
Het probleem is bekend bij Flitsmeister en zoals in onderstaande antwoord kunt lezen komt er volgende een update die dit gaat oplossen.

[...]
In de TestFlight versie van FlitsMeister is dit inderdaad al opgelost. Was het enigste probleem dat ik tijdens de iOS13 beta ondervond :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:39
Heeft er iemand al ooit GPX'en op CarPlay gekregen?
Ik heb ze al in Google Maps "Mijn Kaarten" kunnen krijgen, maar die zijn precies niet zichtbaar op CarPlay? of doe ik iets fout?
Als er iemand een tip heeft zou dat handig zijn, eender welke app is goed. Al wil ik er niet voor betalen omdat ik het toch maar een paar keer per jaar ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Het viel me vandaag op dat in Google Maps op bepaalde plekken een oranje file ballonnetje werd getoond. De weg was nog blauw (niet oranje of rood). Betekent dit dat GM aangeeft waar er straks een file wordt verwacht?

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:54
Snapt iemand hoe shortcuts met Carplay werken? ik heb een shortcut die de navigatie app (Waze) start en naar huis of werk stuurt. Als ik die in de auto via Siri aan wil roepen dan krijg ik de melding dat dat niet mag tijdens het rijden. Handsfree bedienen lijkt me nu juist handiger dan al dat geklik op het scherm, heb ik een setting verkeerd oid?

• THE_BASE
  • Niet online
Meer mensen waarbij Spotify nagenoeg onwerkbaar is geworden?

Die grote balken zijn toch totaal niet handig om met een 8"-scherm in de auto doorheen te scrollen? Het mag wat mij betreft allemaal wel wat subtieler.

Ik hoop dat Spotify met een update komt waarbij dat allemaal wat minder enorme balken zijn.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
H1MSELF1SH schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:47:
[...]

Alleen geen fullscreen CarPlay neem ik aan? Tenzij je het nieuwste model 3 serie bezit.

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 14:21
MaZo schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:59:
[...]
Alleen geen fullscreen CarPlay neem ik aan? Tenzij je het nieuwste model 3 serie bezit.
Neen, inderdaad. Dat was vroeger ook niet. Ik heb een BMW 3 (F30 uit 2017).

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
H1MSELF1SH schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:06:
[...]

Neen, inderdaad. Dat was vroeger ook niet. Ik heb een BMW 3 (F30 uit 2017).
Klopt, al schijnt het er nu met komst van iOS 13 wel ingecode te kunnen worden (in iDrive welteverstaan).

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 17:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

jaspov schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:52:
Snapt iemand hoe shortcuts met Carplay werken? ik heb een shortcut die de navigatie app (Waze) start en naar huis of werk stuurt. Als ik die in de auto via Siri aan wil roepen dan krijg ik de melding dat dat niet mag tijdens het rijden. Handsfree bedienen lijkt me nu juist handiger dan al dat geklik op het scherm, heb ik een setting verkeerd oid?
Hoe connect je dan met Carplay ? Via kabel of draadloos ? Ik connect via de kabel en heb een shortcut ingesteld via het tabblad automatisering.

Wanneer CarPlay verbinding maakt:

Voer uit:
Open App: Flitsmeister
Wacht 5 seconden
Start Deezer Favoriete nummers
Voer Springboard uit (is een Shortcut die de home button simuleert https://routinehub.co/shortcut/2900)

Dat werkt bij mij zolang ik mijn iphone unlock en daarna aansluit op carplay met de kabel.

XBL: MRE Inc

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:54
MRE-Inc schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:37:
[...]

Hoe connect je dan met Carplay ? Via kabel of draadloos ? Ik connect via de kabel en heb een shortcut ingesteld via het tabblad automatisering.

Voer uit:
Wacht 5 seconden
Voer Springboard uit (is een Shortcut die de home button simuleert https://routinehub.co/shortcut/2900)

Dat werkt bij mij zolang ik mijn iphone unlock en daarna aansluit op carplay met de kabel.
Thanks, ik gebruik ook een kabel. Misschien nieuwe shortcut maken en proberen. Ik had twee shortcuts
1) start Waze en navigeer naar huis)
2) start flitsmeister, pauseer 5 seconden, start waze

1 deed het op Ios12, bij 2 kreeg ik op carplay een foutmelding (los van Carplay niet). En nu lijken shortcust helemaal geblokkeerd. Wordt even puzzelen.

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:42
In een peugeot 3008 is het scherm nu in 3 delen. Links de laatste 3 gekozen app’s, midden de kaarten app van apple en dan rechts weer 3 wat lijkt op meldingsscherm. Kun je dit aanpassen en zoja hoe?

• THE_BASE
  • Niet online
edebee schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:14:
In een peugeot 3008 is het scherm nu in 3 delen. Links de laatste 3 gekozen app’s, midden de kaarten app van apple en dan rechts weer 3 wat lijkt op meldingsscherm. Kun je dit aanpassen en zoja hoe?
Nee, niet mogelijk. Laatste rij wordt aangepast a.d.v. wat je doet en Siri Suggesties.

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:37:
[...]

Voer uit:
Wacht 5 seconden

Hoe doe je dat precies? Wanneer ik dit probeer aan te maken kan ik de app flitsmeister niet selecteren....

• THE_BASE
  • Niet online
Twee dingen: ik kan dus geen Shortcut toevoegen omdat Opdrachten beveiligd is. Iemand een idee?

En als ik dan een afspeellijst van Spotify wil starten dan staat dit niet als keuze in de lijst. Kan dat niet met Spotify, wel met Deezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:44
THE_BASE schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:39:
Twee dingen: ik kan dus geen Shortcut toevoegen omdat Opdrachten beveiligd is. Iemand een idee?

En als ik dan een afspeellijst van Spotify wil starten dan staat dit niet als keuze in de lijst. Kan dat niet met Spotify, wel met Deezer?
Bij mij werken Shortcuts gewoon via CarPlay en Siri. Wanneer ik Siri activeer in CarPlay en de shortcut "Volgend hoofdstuk" aan Siri vraag, dan schakelt hij over naar het volgende podcast hoofdstuk in Overcast.

Heb je iOS 13.1 draaien? En mogelijk ligt het aan de app zelf die het nog niet goed ondersteunt? Heb je de Shortcut al een keer handmatig geactiveerd vanaf je telefoon zodat de Shortcut ook volledige toegang heeft tot de app? De eerste keer moet je namelijk binnen de Shortcut nog even toegang verlenen tot de specifieke app, wanneer het een oudere Shortcut vanuit iOS 12 betreft.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 06:49:
[...]

Bij mij werken Shortcuts gewoon via CarPlay en Siri. Wanneer ik Siri activeer in CarPlay en de shortcut "Volgend hoofdstuk" aan Siri vraag, dan schakelt hij over naar het volgende podcast hoofdstuk in Overcast.

Heb je iOS 13.1 draaien? En mogelijk ligt het aan de app zelf die het nog niet goed ondersteunt? Heb je de Shortcut al een keer handmatig geactiveerd vanaf je telefoon zodat de Shortcut ook volledige toegang heeft tot de app? De eerste keer moet je namelijk binnen de Shortcut nog even toegang verlenen tot de specifieke app, wanneer het een oudere Shortcut vanuit iOS 12 betreft.
Zeker. Alles gedaan. En vanuit de app werkt het. Stap zo de auto in en dan even checken.

Maar die shortcut om naar het springboard te gaan wil er niet in om beveiligingsredenen. Dat zegt iOS dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
dennisdew16 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:36:
[...]

Hoe doe je dat precies? Wanneer ik dit probeer aan te maken kan ik de app flitsmeister niet selecteren....
Vraag ik me ook af, want Flitsmeister staat er bij mij ook niet tussen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:46

bert pit

asdasd

THE_BASE schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:37:
[...]

Zeker. Alles gedaan. En vanuit de app werkt het. Stap zo de auto in en dan even checken.

Maar die shortcut om naar het springboard te gaan wil er niet in om beveiligingsredenen. Dat zegt iOS dan.
Ik vond het al opmerkelijk. Jaren geleden was er ook zo'n app die iets dergelijks deed. Na een paar maanden werd die verwijderd. Wellicht heeft poster zijn iphone gejailbreaked.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:53:
[...]

Vraag ik me ook af, want Flitsmeister staat er bij mij ook niet tussen.
Ik heb het gevonden. Je moet bij scripten op open app klikken en dan kan je elke willekeurige app kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:20
@dennisdew16 Maar als je daarna vanuit bv. FM of Google Maps je Thuisadres wilt kiezen voor navigatie ?
Die optie heb ik nog niet gevonden.
Die optie heb je wel bij Automatisering (Persoonlijk), maar in de afgelopen dagen wordt Waze wel opgestart, maar het Thuisadres niet automatisch gekozen.

[ Voor 35% gewijzigd door EdwinW op 27-09-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
EdwinW schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:59:
@dennisdew16 Maar als je daarna vanuit bv. FM of Google Maps je Thuisadres wilt kiezen voor navigatie ?
Die optie heb je wel bij Automatisering (Persoonlijk), maar in de afgelopen dagen wordt Waze wel opgestart, maar het Thuisadres niet automatisch gekozen.
Die zoek ik ook nog, zou top zijn als dat ook automatisch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dennisdew16 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:44:
[...]

Ik heb het gevonden. Je moet bij scripten op open app klikken en dan kan je elke willekeurige app kiezen.
Ik zoek nog het andere deel van de opdracht :P
Waar selecteer je iets in de trant van "als verbonden met carplay".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@Cheesy Kies de app "Opdrachten" en dan onderaan voor het tabblad "Automatisering". Maak dan een nieuwe opdracht aan (persoonlijke automatisering) en dan onder het kopje "Reizen" staat Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
EdwinW schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:16:
@Cheesy Kies de app "Opdrachten" en dan onderaan voor het tabblad "Automatisering". Maak dan een nieuwe opdracht aan (persoonlijke automatisering) en dan onder het kopje "Reizen" staat Carplay.
Tnx, er gaat een wereld voor me open want dit vind je niet via 'nieuwe opdracht'. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:55:
[...]

Die zoek ik ook nog, zou top zijn als dat ook automatisch kan.
Zo ver ben ik nog niet. Ben er pas sinds gisteren achter dat die automatisering bestaat haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Niet online
EdwinW schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:59:
Ik heb dit zojuist werkend gekregen met google maps. FM kan volgens mij nog niet?

Bij persoonlijke automatisering klik je op apps en dan apple kaarten. Dan kies je voor toon route. Vervolgens kan je de app kaarten verwisselen voor Google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@dennisdew16 Om het nog ingewikkelder te maken, het ging eigenlijk om het onderdeel "scripting" wat je in onderstaande afbeelding ziet staan (zwart ikoontje met de letter 'X"):

https://media.idownloadbl...een-Camera-Halide-002.png

Meer info: https://www.idownloadblog...o-app-automations-ios-13/

[ Voor 13% gewijzigd door EdwinW op 27-09-2019 15:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 15:55
Ik ben echt blij met die automatisering in Siri opdrachten in combinatie met carplay :D

Van de week heb ik een sript gemaakt, wanneer Carplay connect:

Schakel wifi UIT
Open Flitsmeister
Wacht 5 seconden
Haal huidige locatie op
Haal STAD op uit HUIDIGE LOCATIE
Als STAD IS <Woonplaats>
Waze > Rij naar <Werkadres>
Anders
Als STAD IS <Werkplaats>
Waze > Rij naar <Huisadres>

En nog een aparte Automatisering aangemaakt die bij het disconnecten van Carplay mijn WiFi weer aan zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:22
waarom zet je wifi uit?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 17:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

THE_BASE schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:37:
[...]

Shortcuts van derden, dus ik deel via een iCloud link, kun je pas toevoegen als:

Instellingen > opdrachten > Sta niet vertrouwde opdrachten toe. aan staat

Overigens is die Shortcut die een homebutton press simuleert een beetje een hit and miss. De ene keer werkt het wel, de andere keer niet.

En FM kun je idd pas toe voegen via scripting > open app.

Verder gebruik ik geen Spotify maar Deezer (family abo via de Filipijnen 2€ per maand) Deezer heeft een opdrachten integratie om je Flow of Favoriete nummers te spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 28-09-2019 18:38 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992179

Hoi ik heb een vraagje, Ik heb sinds gisteren Apple carplay in mijn auto. Nu zag ik op filmpjes op youtube dat als je Waze gebruikt en je op het vergrootglas drukt dat je dan een toetsenboord krijgt zodat je je bestemming in kan voeren. Ik krijg alleen mijn recente route's en favorieten te zien. Hoe komt het dat ik geen toetsenboord krijg. Of is er een update geweest waarna dit niet meer kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
So_Surreal schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:14:
Ik ben echt blij met die automatisering in Siri opdrachten in combinatie met carplay :D

Schakel wifi UIT
Open Flitsmeister
Wacht 5 seconden
Haal huidige locatie op
Als STAD IS <Woonplaats>
Anders
Als STAD IS <Werkplaats>

En nog een aparte Automatisering aangemaakt die bij het disconnecten van Carplay mijn WiFi weer aan zet :)
toon volledige bericht
Zo ongeveer heb ik hem ook, ga hem gelijk aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Als ik hier van huis weg rijdt, blijft wifi zo lang actief, dat Spotify begint en stopt omdat het niet omschakelt en doorspeelt. Vandaar dat ik dat zo doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Als STAD IS <Woonplaats>
Anders
Als STAD IS <Werkplaats>
Haal STAD op uit HUIDIGE LOCATIE, is dat alleen met Waze? Ik gebruik Kaarten, maar zie die Opdracht niet terug ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
Omdat de WiFi bij mijn werk heel erg sterk is.
En als ik weg rij van het parkeerterrein dan rijd ik langs 3 van onze vestigingen, dus dan roamt hij constant de WiFi :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• So_Surreal
THE_BASE schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:02:
[...]

Haal STAD op uit HUIDIGE LOCATIE, is dat alleen met Waze? Ik gebruik Kaarten, maar zie die Opdracht niet terug ergens...
Nee niet uit Waze, maar gewoon uit Locatie (daar even op zoeken bij het toevoegen van een opdracht).
Deze locatie kan je vervolgens weer gebruiken voor een opdracht in Waze.

Je kunt de waarde dus combineren met de vervolgopdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:33
Met iOS 13 zie ik in het autoscherm een andere google maps dan op de telefoon
Ook de recente bestemming verschilt
Hoe krijg ik dat weer gelijk?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan101
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-05 14:50
Ik gebruik al een tijdje Carplay in mijn auto in combinatie met IOS 13. Alles
werkt naar behoren, maar ik heb geen dashboard zoals dat met de nieuwe
update zou moeten zijn. Heeft iemand van jullie een idee hoe dat kan of wat
ik misschien fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
henkjan101 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:11:
ik misschien fout doe?
Heb je dat icoontje linksonderin? Dan ga je naar het 'dashboard'

(Je stukje lijkt wel proza, blijft je enter hangen? :P )

Afbeeldingslocatie: https://9to5mac.com/wp-content/uploads/sites/6/2019/06/IMG_5859.png?resize=655,393
Willekeurige carplay plaatje van internet

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 01-10-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 16:30

The Inquisitor

Greetings weaklings

Schakel wifi UIT
Open Flitsmeister
Wacht 5 seconden
Haal huidige locatie op
Als STAD IS <Woonplaats>
Anders
Als STAD IS <Werkplaats>

toon volledige bericht
Thanks! Top. Hier ga ik ook mee aan de slag :) maakt de CarPlay experience weer wat beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 06-06 16:41
Ik zie iedereen helemaal heppie met die automatiseringen, en ik had een vrij simpele (waneer Carplay connect > open Waze > navigeer naar huis), maar het enige wat 'ie bij mij doet is een notificatie geven van die automatisering, hij lijkt hem vervolgens niet daadwerkelijk uit te voeren...?

'Vraag voor uitvoeren' slider is natuurlijk niet te missen 8)7 ;w

[ Voor 11% gewijzigd door The_Admin op 01-10-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan101
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-05 14:50
Cheesy schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:22:
[...]

Heb je dat icoontje linksonderin? Dan ga je naar het 'dashboard'

(Je stukje lijkt wel proza, blijft je enter hangen? :P )

[Afbeelding]
Willekeurige carplay plaatje van internet
Nee dat icoontje heb ik dus helaas niet haha. Ik kan ook niet naar links / rechts swipen. Ik heb alleen mijn apps in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Vanaf iOS 13 valt het mij op dat wanneer ik via Carplay whatsapp berichten wil versturen, de berichten halverwege mijn zin worden afgekapt.
Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
dimocash schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:34:
Vanaf iOS 13 valt het mij op dat wanneer ik via Carplay whatsapp berichten wil versturen, de berichten halverwege mijn zin worden afgekapt.
Hebben jullie dit ook?
Klopt, het lijkt of ik sneller moet praten of de tijd die je kan gebruiken voor berichten inspreken korter is geworden.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
THE_BASE schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:09:
[...]

Klopt, het lijkt of ik sneller moet praten of de tijd die je kan gebruiken voor berichten inspreken korter is geworden.

:|
Mooi, het ligt gelukkig niet aan mij.
Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 19:58

Schakel wifi UIT
Open Flitsmeister
Wacht 5 seconden
Haal huidige locatie op
Als STAD IS <Woonplaats>
Anders
Als STAD IS <Werkplaats>

toon volledige bericht
Heb dit zelf ook werkend in combinatie op mijn iphone (carplay heeft mijn auto helaas niet)..
Is het ook mogelijk om na aankomst op bestemming de applicaties automatisch af te sluiten? Waze blijft op de achtergrond aanwezig zo te zien en dat wil ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

bvsteyn schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

Heb dit zelf ook werkend in combinatie op mijn iphone (carplay heeft mijn auto helaas niet)..
Is het ook mogelijk om na aankomst op bestemming de applicaties automatisch af te sluiten? Waze blijft op de achtergrond aanwezig zo te zien en dat wil ik eigenlijk niet.
Daar was ik ook naar op zoek inderdaad... ik vond in de automatisering nergens een close app, waarschijnlijk omdat je met iOS in principe nooit echt een app sluit, maar bij die gps-slurpers wil je toch gewoon dat ze ermee kappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 19:58
The Inquisitor schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

Daar was ik ook naar op zoek inderdaad... ik vond in de automatisering nergens een close app, waarschijnlijk omdat je met iOS in principe nooit echt een app sluit, maar bij die gps-slurpers wil je toch gewoon dat ze ermee kappen
Idd..precies dat! Kon idd geen close/kill commando vinden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Heren, er is een apart topic voor shortcuts. Wordt daar ook weer eens wat gepost. ;)
[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 02-10-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
bvsteyn schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

Nee er is helaas geen mogelijkheid om apps af te sluiten (zo ver ik weet), alleen om ze te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adriaantjes
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-08-2022
Dalike schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:30:
Heeft er iemand al ooit GPX'en op CarPlay gekregen?
Ik heb ze al in Google Maps "Mijn Kaarten" kunnen krijgen, maar die zijn precies niet zichtbaar op CarPlay? of doe ik iets fout?
Als er iemand een tip heeft zou dat handig zijn, eender welke app is goed. Al wil ik er niet voor betalen omdat ik het toch maar een paar keer per jaar ga gebruiken.
Als je een "GPX" bestandje converteerd naar een"KML" bestandje kan het perfect via de app: "Maps.Me".
Werkt met offline kaarten, is gratis en gaat eveneens met Carplay.
Converteren kan ondermeer via: https://www.gpsvisualizer.com/map_input?form=googleearth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:39
adriaantjes schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:25:
[...]

Als je een "GPX" bestandje converteerd naar een"KML" bestandje kan het perfect via de app: "Maps.Me".
Werkt met offline kaarten, is gratis en gaat eveneens met Carplay.
Converteren kan ondermeer via: https://www.gpsvisualizer.com/map_input?form=googleearth
Thx, ga ik direct eens proberen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 17:32
henkjan101 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:11:
ik misschien fout doe?
Ik had dit in eerste instantie ook, het bleek dat ik de 'Kaarten' app niet op de iPhone geïnstalleerd had. Dit is wellicht bij jou ook het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
BarryH schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:46:
Met iOS 13 zie ik in het autoscherm een andere google maps dan op de telefoon
Ook de recente bestemming verschilt
Hoe krijg ik dat weer gelijk?
Je zal waarschijnlijk Apple maps verwijderd hebben van je telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Wat ben ik blij dat Google Maps in Carplay de microfoon knop en overzichtsknop (rechtsonder) weer omgewisseld hebben, zoals het oorspronkelijk was. Deze wijziging is me begin deze week opgevallen.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 12-10-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
Even de post van mij op de carplay reddit hier zetten, aangezien er daar geen reactie op komt. Iemand die zich kan vinden in onderstaande problematiek?

Since upgrading my XS for an 11 pro max (and iOS12 to iOS13) my wireless carplay system has been mostly unusable.
  • Crashes and not being able to connect
  • Display lag, can freeze for multiple seconds, even in the app screen or overview dashboard
  • When using navigation (be it apple maps/waze/...) the display will freeze, drop to extreme low FPS and lag behind. Even though some moments it's perfectly fluid. Audio does not drop out and cues keep coming in on the correct moment.
I've been trying for a few weeks now to get it to work correctly. Are you guys having some of the same issues?

I've also tried a lot of stuff already:
  • Removed my phone from the car's settings, from the phone's bluetooth menu and repaired it via the carplay menu on the phone (did this multiple times with most of the steps down below)
  • Reinstall iOS13 with backup and even set up as a new phone
  • Disable optimized charging, disconnected my charger when using (wired & wireless)
  • Disabled dashcam WiFi and Apple watch bluetooth (for interference)
  • Upgraded to the latest iOS 13.2 Beta 2 (and reported the issue via the feedback app)
  • Reboot the phone (this sometimes will make it useable for some time, usually one or two carplay sessions)
  • Updated my car's infotainment to the latest version (was a longshot since it worked perfectly smooth on my old phone)
Unfortunately I cannot test with wired carplay since my car only supports the wireless kind. And I also don't have my old phone anymore to test with that.

So It's either a problem with my phone, or a problem with iOS.

[ Voor 7% gewijzigd door beele op 15-10-2019 07:08 . Reden: formatting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik herken de problemen niet en gebruik eigenlijk altijd de draadloze Carplay variant.

Dingen waar ik wel last van heb:

* Berichten maken met whatsapp gaat moeizaam omdat hij mij vrij snel afkapt (Heb ik al meer mensen over horen klagen).
* Het geluid wisselt niet automatisch naar Carplay (Dit is iets wat ik sinds de laatste update lijk te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
Sneezydevil schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:10:
Ik herken de problemen niet en gebruik eigenlijk altijd de draadloze Carplay variant.

Dingen waar ik wel last van heb:

* Berichten maken met whatsapp gaat moeizaam omdat hij mij vrij snel afkapt (Heb ik al meer mensen over horen klagen).
* Het geluid wisselt niet automatisch naar Carplay (Dit is iets wat ik sinds de laatste update lijk te hebben).
Heb je een nieuwe iPhone? (11/11PRO) want ik lees hier en daar dat deze modellen vooral issues zouden hebben met carplay en dat de oudere modellen gewoon goed zouden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb beiden al met mijn Carplay verbonden gehad, en het enige verschil wat ik tot nu toe gezien heb is, dat ik op de iPhone 11 het probleem met het niet wisselen van het geluid nog niet heb kunnen reproduceren.

Ik moet er wel bij vermelden dat mijn daily driver een iPhone 8 is, de 11 is in gebruik voor iOS software ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Sinds vandaag CarPlay en tot nu toe bevalt het prima! Ik heb echter ook flitsmeister pro maar flitsmeldingen zie ik niet voorbij komen op de CarPlay? Ook niet als ik navigeer met kaarten of Google Maps.... zou toch gewoon moeten werken?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

cypress3d schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:36:
Sinds vandaag CarPlay en tot nu toe bevalt het prima! Ik heb echter ook flitsmeister pro maar flitsmeldingen zie ik niet voorbij komen op de CarPlay? Ook niet als ik navigeer met kaarten of Google Maps.... zou toch gewoon moeten werken?
Zie je hem wel in je CarPlay menu? Ik hoor een pieptoontje als de app geactiveerd wordt via CarPlay. Dan weet ik dat hij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

cypress3d schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:36:
Zou inderdaad moeten werken. Check inderdaad even of je de app kunt openen op het CarPlay scherm. Ik heb wel vaker dat Flitsmeister helemaal wit is en niet echt goed werkt, maar over het algemeen krijg ik meldingen (banners onderaan het scherm) of flitsers/traject controles. Flitsmeister wordt bij mij geopend wanneer ik verbinding maak met CarPlay als automatisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:02

amphora

Websites & Fotografie

FM notificaties op CarPlay scherm krijg ik alleen als ik FM ook via CarPlay opstart, via iPhone opstarten geeft alleen notificaties op de telefoon zelf. Aangezien ik TomTom gebruik voor navigatie heb ik via Shortcuts app een shortcut gemaakt die bij verbinden met CarPlay eerst Flitsmeister opstart, daarna Spotify en daarna TomTom. Lijkt vooralsnog goed te werken.

Op verzoek: Screenshots vanuit Opdrachten App hoe ik die shortcut gemaakt heb: https://imgur.com/a/oPaLh6h

[ Voor 54% gewijzigd door amphora op 21-10-2019 15:44 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 06-06 16:41
Ik moet zeggen dat ik het nou niet perse allemaal beter vindt met iOS 13(.1).
Disclaimer; geen idee of onderstaande ergenissen door iOS komen of de apps.

Spotify laat geen artiesten meer zien bij de daily mixes. Dat is voornamelijk in de auto redelijk irritant daar je met je CarPlay weergave júist bij Daily mixes niet kan browsen door de lijst. Zodra je hem kiest begint 'ie gewoon te spelen. Voorheen zag je onder de titel van de daily mix wel een aantal artiesten staan en kon je zo de genre(s) een beetje ontwaren. Nu moet je goed kijken en kan je misschien net de artiest op het coverplaatje herkennen en is dat de enige info die je vooraf kan krijgen.

Als je op 'back' drukt gaat Spotify ook echt naar het vorige nummer, ook al ben je een minuut onderweg in het huidige nummer. Dit was altijd zo dat er na een x aantal seconden met back teruggesprongen werd naar het begin van het huidige nummer

Opdrachten is een potentieel geniale toevoeging _O_ Maar ondanks dat ik het volgens mij (daar zit vast de crux) goed ingesteld hebt krijg ik het niet voor elkaar om als CarPlay verbonden wordt de locatie op te halen, te filteren op plaats X of Y, en aan de hand daarvan Waze te starten en te navigeren naar huis of werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-06 13:53
Als ik Spotify open via Carplay en ik wil iets afspelen dan krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is, pas als ik via de telefoon zelf Spotify opstart dan kan ik überhaupt iets afspelen.

Iemand bekend met dit probleem?

Eerder bleef mijn scherm altijd aan als ik Flitsmeister aanhad, omdat ik graag flitsmeister ook nog wil raadplegen op mijn telefoon. Zie ik hiervoor een instelling over het hoofd? Ik wil bijv. gewoon de Kaarten app via Carplay en dan op de telefoon in de houder Flitsmeister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

@Wadam Ik heb dat ook zo nu en dan met mijn ietwat verouderde iPhone6 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-06 13:53
bert pit schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:23:
@Wadam Ik heb dat ook zo nu en dan met mijn ietwat verouderde iPhone6 plus.
Ik heb een 11, dus ligt niet zozeer aan de leeftijd van de telefoon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 13:49
Wat ben ik blij met iOS 13 het lijkt sinds de update mogelijk om Waze via Carplay open te houden en Flitsmeister open op iPhone, eindelijk dubbel scherm :D

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-02 18:41
Carplay crasht bij gebruik Siri

Hebben jullie ook dat je via carplay/Siri maar een of 2 keer een telefoontje kan doen (hé Siri bel Tweakers) en dat carplay daarna crasht? Carplay start daarna weer op en vervolgens herhaalt het riedeltje zich. Voor de update naar iOS 13 ging het allemaal goed, nu is het gewoon pet. Ik heb trouwens een iPhone Xr en ik rij in een Volkswagen GTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

Hoe kan ik voorkomen dat Waze automatisch opent bij het aansluiten in de auto?

Edit: ik heb mij ook eens verdiept in die Opdrachten app, ik heb volgende ingesteld:

1)
Als verbonden met carplay
Als locatie *thuis* is
Schakel WiFi uit
Start Spotify (ik wou hier nog graag een playlist optie zien 8) )

2)
Als verbonden met carplay
Wanneer ik vertrek van *radius rond mijn werk*
Stuur bericht naar *vrouw* met *Ik ben net vertrokken*
Wacht 2 seconden
Start Spotify

3)
Wanner carplay niet verbonden is
Start Wifi

Best wel leuk, later nog wat meer details aan toevoegen ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 26-10-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik heb nu dat wanneer ik de auto start en de iPhone verbonden heb dat ik dan kan kiezen uit CarPlay of de interne vw radio. Ik heb dus dat de radio standaard komt en Spotify bijvoorbeeld en wil opstarten als ik erop klik maar dan blijf je de radio gewoon horen. Dit is heel erg irritant en ik kan er maar niet achter komen wat dit kan zijn. Als ik weer wat apps open en sluit dan doet spotify het wel weer. Maar ik wil juist de eenvoud en het gemak terug van CarPlay. Hebben jullie dit ook gehad en zo ja hoe heb je dit opgelost?

Ook via de manier van opdrachten aanmaken verhelpt dit niet. Volgens mijn leverancier van de CarPlay unit heeft het te maken met een slechte verbinding..? Een slechte bekabelde verbinding?!? Ik kan me dan alleen indenken dat het de kabel kan zijn en je dus Apple origineel kabeltje moet gebruiken...?!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:02

amphora

Websites & Fotografie

Interessant dit. https://carplay2air.com/

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Jup. Totdat Apple iets verzint dat dit kan blokkeren. Zit je weer met dat kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Nu nog ondersteuning voor Pioneer Headunit en ik wil er 1. Wireless is veel handiger.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 12:42
Pas geleden een goedkope CarPlay autoradio gekocht, om eens te proberen. Een Chinese van AliExpress (*knip*).

Werkt op zich prima voor het geld. Helaas geen wireless CarPlay, maar misschien dat dat in de toekomst met een dongle nog op te lossen is.

Hier enkele foto’s:
Carplay
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EnGgNwLJieRFZzY9wmnf9xiN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/crM14EiOR4129timx9t06FOi/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ebo7d0VrAJ4V8fjZuQUCoaqS/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IdnoClky73dDLB4HVemoYQiW/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kzZWBIcw6rgyiAh2VFxehsqT/thumb.jpg

Graag geen affiliate link gebruiken :).

[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 23-12-2019 17:26 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Leuke ontwikkeling, maar ik ben juist tevreden met bedraad: mijn iPhone laadt gelijk snel op.

Bij draadloos zit je daar weer mee, óf ik moet het op de draadloze mat leggen, maar dat laadt weer trager. Hoe erg is het kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:39

RnB

Thuis of op kantoor opladen?

Ik laadde mijn iPhone ook altijd in mijn auto op, maar ik zou graag wireless CarPlay willen en dan laad ik mijn iPhone wel thuis op.

Ik zat zelf naar de dongle van Carlinkit te kijken, maar bovenstaande dongle lijkt het ook goed te doen. Ik zal na mijn vakantie eens kijken of ik de dongle kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

THE_BASE schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:10:
[...]

Leuke ontwikkeling, maar ik ben juist tevreden met bedraad: mijn iPhone laadt gelijk snel op.

Bij draadloos zit je daar weer mee, óf ik moet het op de draadloze mat leggen, maar dat laadt weer trager. Hoe erg is het kabeltje?
Ik denk dat bovenstaande dongle ook meteen een QI mat is. Maar je hebt gelijk, het gaat sowieso trager dan via een kabel.
Edit: Volgens mij is dat niet het geval als ik zo lees op die site

Ik heb geen moeite met een kabeltje, maar ik zie wel voordelen in het draadloos gebruik
RnB schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:19:
Ik zat zelf naar de dongle van Carlinkit te kijken, maar bovenstaande dongle lijkt het ook goed te doen. Ik zal na mijn vakantie eens kijken of ik de dongle kan bestellen.
Gebruik je Carlinkit adapter omdat je een android autoradio hebt? Want daar is die wireless adapter niet voor bedoeld:

*Vehicles must come equipped with factory CarPlay

[ Voor 31% gewijzigd door The Inquisitor op 23-12-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:39

RnB

Nee, ik heb CarPlay built in.
Naar mijn zoektocht naar wireless CarPlay dongles, kwam ik die van Carlinkit tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:52
RnB schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:56:
Naar mijn zoektocht naar wireless CarPlay dongles, kwam ik die van Carlinkit tegen.
Wat zou het verschil met deze zijn, die maar 85 euro kost?
https://www.amazon.com/Ca...fRID=S6R2HZ8JV6RYQ6DHHPGN

Edit; die is dus alleen voor Android radios helaas

[ Voor 3% gewijzigd door remmuz op 23-12-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

RnB schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:56:
Ah check!

Ik dacht dat je het over deze had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

THE_BASE schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:10:
[...]

Het zal voor iedereen anders zijn, ik zou graag een wireless dongle willen gebruiken, zodat ik ook op korte ritten standaard carplay actief heb. Ik koppel de telefoon dan niet met de kabel aan het systeem. Voor langere ritten kan ik altijd nog een losse lader gebruiken.

Maar eens rustig kijken wanneer en welke unit goed werkt met Pioneer headunits. Moet deze toch laten inbouwen en de oude kabel weer laten verwijderen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.