Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CarPlay] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alfredjodocus
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17-11 15:47
Deze bevalt me wel goed, wel prijzig maar leuk detail in de wagen : https://www.coolblue.nl/p...lightning-kabel-25cm.html

• low_n_slow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:57
Relisys schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:29:
Sinds afgelopen week heb ik een Seat Leon met Carplay. Nu merk ik dat niet alle kabels ondersteunt lijken te worden, maar kan in het topic weinig hierover vinden.

Heeft er iemand ervaringen met een kortere, liefst ook donker gekleurde, kabel die goed werkt met CarPlay?
Ik heb dezelfde auto met DSG, en leg graag mn iphone naast de versnellingspook. Dus vanaf het USB poortje rechts langs de pook zodat mn mobiel ook in de bekerhouder kan, en ik genoeg ruimte heb om te kloten.
Heb bij de flying tiger een kabel van 1meter gekocht.. voor 4 of 5 eu. Nou kan je vertellen echt de beste (nep) kabel die ik ooit ben tegen gekomen d:)b

low_n_slow wijzigde deze reactie 22-05-2019 16:44 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:57
Ik heb sinds kort CarPlay en het is echt een verademing! Zo soepel, snel, up to date, modern, ik ga nooit meer terug naar iDrive :)

Er is wel een klein issue met Waze. Ik gebruik normaliter Google Maps op de voorgrond als navigatie en Flitsmeister op de achtergrond (die geeft meldingen bovenin bij Google Maps voor flitsers, files, etc). Vanochtend voor het eerst even Waze gebruikt (omdat iedereen er altijd zo enthousiast over is), maar in CarPlay zie ik niet het maximum snelheidsbordje. Ik had begrepen dat het ontbreken van de snelheidsmeter een bewuste keus is (ondanks dat die in Flitsmeister wel zit, met de maximum er naast). In de app zelf zie ik de snelheidslimiet wel, maar in CarPlay dus niet, ondanks dat de optie op Altijd staat. Hebben anderen dit ook?

deuxani wijzigde deze reactie 28-05-2019 10:54 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:29
deuxani schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:52:
Ik heb sinds kort CarPlay en het is echt een verademing! Zo soepel, snel, up to date, modern, ik ga nooit meer terug naar iDrive :)

Er is wel een klein issue met Waze. Ik gebruik normaliter Google Maps op de voorgrond als navigatie en Flitsmeister op de achtergrond (die geeft meldingen bovenin bij Google Maps voor flitsers, files, etc). Vanochtend voor het eerst even Waze gebruikt (omdat iedereen er altijd zo enthousiast over is), maar in CarPlay zie ik niet het maximum snelheidsbordje. Ik had begrepen dat het ontbreken van de snelheidsmeter een bewuste keus is (ondanks dat die in Flitsmeister wel zit, met de maximum er naast). In de app zelf zie ik de snelheidslimiet wel, maar in CarPlay dus niet, ondanks dat de optie op Altijd staat. Hebben anderen dit ook?
Ik zie in Waze op mijn CarPlay-display rechtsboven de huidige snelheid en, als ik te hard rij, een extra melding met de maximum snelheid. Gebruik je de meest recente versie van Waze (4.51)? Anders even kijken op je iPhone bij je Waze-instellingen -> Snelheidsmeter (wel of niet tonen) en Toon maximumsnelheid (altijd, nooit of bij overschrijden) Ik ben blij met Waze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deuxani
Jan Driebeen schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:50:
[...]

Ik zie in Waze op mijn CarPlay-display rechtsboven de huidige snelheid en, als ik te hard rij, een extra melding met de maximum snelheid. Gebruik je de meest recente versie van Waze (4.51)? Anders even kijken op je iPhone bij je Waze-instellingen -> Snelheidsmeter (wel of niet tonen) en Toon maximumsnelheid (altijd, nooit of bij overschrijden) Ik ben blij met Waze.
Ik lees dat er meer gebruikers zijn met hetzelfde issue, allemaal zien ze geen snelheidslimiet meer en juist met versie 4.51: https://www.waze.com/foru...499d6f104ae9585&start=350

Het is dus even afwachten op een update. Misschien is het wel server side of account specifiek.

EDIT: Voor mij is het opgelost nu. Ik zie nu de maximum snelheid en ook de snelheid die ik rijd, helemaal zoals in de app zelf dus.

deuxani wijzigde deze reactie 28-05-2019 18:31 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:00
Tomtom met Carplay is uit. Vanavond eens testen.

In de Carplay UI zitten een paar rare keuzes, zoals ook gemeld door iculture:

Adres invoeren via CarPlay niet mogelijk
Weergave van huidige snelheid ontbreekt

Verder zie ik nog steeds geen (zucht....) ondersteuning voor MyDrive, dus routes op je PC/Mac definieren, dan syncen met de app. Zit wel in de Android versie.

Ook is het bezopen dat de iOS versie niet van de BT telefoon API gebruikt maakt, zoals bv. Here en Google doen met gesproken instructies. Via Carplay gaat het ws wel goed, omdat via de head unit bv. radio geluid automatisch wordt gedempt of stopt bij instructies.

EDIT: app lijkt ook niet (meer ??) kaarten (eerste keer alleen ??) te downloaden met de telefoon locked, of als je telefoon langer dan 5-10 minuten locked is. Als je unlocked, start de app opnieuw en gaat ie weer verder waar ie gebleven wordt. Volgens mij bug, want je kan in de achtergrond een app actief houden.

loekf2 wijzigde deze reactie 03-06-2019 14:41 (19%)

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Sindskort heb ik ook Carplay in gebruik.

Ik ben overall wel tevreden; mijn muziek via Apple Music of Tidal terwijl ik navigeer met Sygic. Het laden van items in mijn collectie in Tidal gaat niet altijd even goed, deze moet ik soms twee keer aanklikken. Tevens is mij opgevallen dat er zich regelmatig een hiccup voordoet tijdens het muziek afspelen, dat is wel erg irritant. Via bluetooth heb ik deze hiccups niet.

Auto is een Skoda Fabia Combi uit 2019.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Carplay krijgt met iOS ondersteuning voor meerdere schermformaten. Ik zag ook dat je meerdere apps naast elkaar open kunt hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 13:23

amphora

Online creatie

meesje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:18:
Carplay krijgt met iOS ondersteuning voor meerdere schermformaten. Ik zag ook dat je meerdere apps naast elkaar open kunt hebben.
Spotify en navigatie naast elkaar lijkt me ideaal ja.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-11 19:12
Die stem van de nieuwe carplay release van TomTom is vreselijk. Kraakt aan alle kanten. Zijn er meer met dit gebrek?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
Crawl NL schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:43:
Die stem van de nieuwe carplay release van TomTom is vreselijk. Kraakt aan alle kanten. Zijn er meer met dit gebrek?
Staat uit hier, morgenochtend eens testen. Moest naar Tim en co luisteren op weg naar huis.

Ik ben redelijk positief omdat je de app naast het carplay open kan laten staan, nadat je plechtig hebt beloofd dat je niet rijdt. Samengevat:

- Afslagen worden ruk weergegeven, doet Sygnic veel beter
- Niet kunnen intypen van bestemming is gemis, moet via telefoon
- Snelheid wordt niet getoond, alleen of je boven max snelheid zit
- Fliters worden veel beter getoond dan Sygnic en FM
- Vindt de FOV beetje vreemd, van mij had er meer uitgezoomd mogen worden
- Kaarten op zich prima, ook kleuren palet

Nog steeds irritant dat MyDrive routes niet worden gesynced.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Nice!
One major update is that opening an app on the connected phone won’t trigger the app to open in CarPlay.

En betekent onderstaande dat in iOS12 voor Siri de microfoon wordt gebruikt in de iPhone? Dat verklaart dat Siri me minder goed verstaat.
Siri will now work with third-party navigation and music apps, and Apple says it’s rolling out full hands-free “Hey Siri” support that will use a car’s built-in microphone.

meesje wijzigde deze reactie 04-06-2019 07:51 (33%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
meesje schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:49:
[...]

Nice!
One major update is that opening an app on the connected phone won’t trigger the app to open in CarPlay.

En betekent onderstaande dat in iOS12 voor Siri de microfoon wordt gebruikt in de iPhone? Dat verklaart dat Siri me minder goed verstaat.
Siri will now work with third-party navigation and music apps, and Apple says it’s rolling out full hands-free “Hey Siri” support that will use a car’s built-in microphone.
Wat ik niet helemaal begreep wat het nut is van een Carplay app, of hangt het hier mee samen. Dus normaal ga je terug naar Carplay als je een Carplay app klikt/start. Nu kun je via je telefoon ook terug naar de Carplay launcher ?

Ik was meer happy dat ze nu grote displays ondersteunen en ook toestaan dat de UI (of delen van ?) op het instrumenten paneel getoond kan worden.

Ik heb vanmorgen maar eens een lijst met Tomtom Go Carplay issues/verbeteringen naar de mensen hier 500m verderop op de HTC gemaild. Ik zat niet in de Beta, maar sommige dingen / implementatie keuzes zijn zozo.

Over de audio (voice guidance, dus Bram) in de nieuwste versie: iemand klaagde over hakkels / clipping in de stem. Bij mij (VW Polo) was het prima.

loekf2 wijzigde deze reactie 04-06-2019 08:18 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 17:31
Oke dit is huge! EINDELIJK!
Independent app views

An app open on iPhone doesn’t affect what is open on the CarPlay screen, so passengers can pick a song on the device while the driver can keep looking at Maps.
Dit was altijd zo frustrerend.
Zo kun je dus gewoon een navigatie/muziek app open hebben staan op Carplay en dan Flitsmeister op je iPhone.

Rivanov wijzigde deze reactie 04-06-2019 08:19 (16%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
loekf2 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:15:
[...]

Wat ik niet helemaal begreep wat het nut is van een Carplay app, of hangt het hier mee samen. Dus normaal ga je terug naar Carplay als je een Carplay app klikt/start. Nu kun je via je telefoon ook terug naar de Carplay launcher ?

Ik was meer happy dat ze nu grote displays ondersteunen en ook toestaan dat de UI (of delen van ?) op het instrumenten paneel getoond kan worden.

Ik heb vanmorgen maar eens een lijst met Tomtom Go Carplay issues/verbeteringen naar de mensen hier 500m verderop op de HTC gemaild. Ik zat niet in de Beta, maar sommige dingen / implementatie keuzes zijn zozo.

Over de audio (voice guidance, dus Bram) in de nieuwste versie: iemand klaagde over hakkels / clipping in de stem. Bij mij (VW Polo) was het prima.
Je eerste zin snap ik niet. Er is geen CarPlay app. De apps op je iPhone zijn wel/niet compatible met CarPlay, wat er voor zorgt dat ze op je display in de auto worden getoond. Wanneer je iPhone verbonden is, wordt er even een CarPlay logo getoond op je iPhone.

• Crawl NL
  • Laatst online: 18-11 19:12
Crawl NL schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:43:
De volume stond in de app helemaal voluit. Na deze terug hebben gezet klinkt het weer als vanouds. Heerlijk die stem van Bram. Beter als die blikkerige stemmen van Maps en Kaarten.

Ben blij dat TomTom eindelijk ondersteuning biedt aan Carplay.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Rivanov schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:16:

[...]

Zo kun je dus gewoon een navigatie/muziek app open hebben staan op Carplay en dan Flitsmeister op je iPhone.
Gebruik Carplay in de MB eigenlijk niet echt, Flitsmeister staat op de achtergrond aan, maar de rest komt van MBUX zelf, zoals navigatie. Ziet er ook veel mooier uit, inclusief de integratie in je cockpit scherm zelf.

Maar deze functie is wel 1 van de dingen die mij inderdaad wel opviel, beetje onhandig als je een Carplay enabled app opent op de iPhone hij deze dan op het scherm plaatste i.p.v. alleen op de iPhone.

Tevens hebben ze bij de B ook niet Carplay full-screen zoals jij al opmerkte in de A.... dus in verhouding met de MBUX omgeving ziet Carplay er juist, uhm, primitief uit.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:53
Weet iemand een fix voor het volgende, of zijn er meer mensen die dit herkennen? Betreft een Astra K:

Ik laat nog wel eens Whatsapp-berichten voorlezen door Carplay, het volume van Spraak moet ik dan aardig hoog zetten.

Vervolgens gaat Google Maps of Flitsmeister wat roepen en staat m'n volume keihard, ook deze maakt gebruik van volume Spraak.

Ik zit dus constant te switchen tussen spraakvolume, echt irritant.
(Btw, ik ken het verschil tussen audio-volume en spraak-volume)

PV Output

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov
Crosspost uit iOS 13 topic

Erg nice hoor, CarPlay in iOS 13.

En heerlijk dat je gewoon je iPhone kunt gebruiken, separaat van wat je op Carplay actief hebt.

Rivanov wijzigde deze reactie 05-06-2019 17:55 (29%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Kees_B
Nice, bedankt voor het delen. Draadloos CarPlay? Ik zie geen snoertje in de spiegeling. Of is de foto met een andere iPhone gemaakt?

PV Output

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb een iPhone 7 permanent in de auto liggen voor Carplay. ;)
Hierop staan al m'n podcasts en m'n muziek.

Zodoende hoef ik niet continue m'n iPhone X te verbinden en onnodig op te laden etc.

En de iPhone 7 is nu voorzien van iOS 13 en m'n iPhone X is m'n daily driver dus die ga ik nog niet onderwerpen aan een eerste Beta. ;)

Rivanov wijzigde deze reactie 05-06-2019 19:47 (26%)

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:32
Rivanov schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:47:
Ik heb een iPhone 7 permanent in de auto liggen voor Carplay. ;)
Hierop staan al m'n podcasts en m'n muziek.

Zodoende hoef ik niet continue m'n iPhone X te verbinden en onnodig op te laden etc.

En de iPhone 7 is nu voorzien van iOS 13 en m'n iPhone X is m'n daily driver dus die ga ik nog niet onderwerpen aan een eerste Beta. ;)
Wat is daar het voordeel van dan? Want vervolgens kun je niet de telefoonfunctie en WhatsApp gebruiken toch?

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• Rivanov
Telefoon gebruik ik gewoon via Bluetooth met de iPhone X op de normale MBUX (Mercedes interface) manier.

• deuxani
Kees_B schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:05:
Weet iemand een fix voor het volgende, of zijn er meer mensen die dit herkennen? Betreft een Astra K:

Ik laat nog wel eens Whatsapp-berichten voorlezen door Carplay, het volume van Spraak moet ik dan aardig hoog zetten.

Vervolgens gaat Google Maps of Flitsmeister wat roepen en staat m'n volume keihard, ook deze maakt gebruik van volume Spraak.

Ik zit dus constant te switchen tussen spraakvolume, echt irritant.
(Btw, ik ken het verschil tussen audio-volume en spraak-volume)
Ik heb exact hetzelfde probleem. WhatsApp of gewoon bellen is standaard heel zacht, maar alerts en muziek is keihard. Bij sommige mensen kan je de audio afzonderlijk harder en zachter zetten tijdens het afspelen van een geluid, maar bij mij werkt dat niet.

• dennisdew16
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Kan iemand mij bevestigen dat bellen via carplay de microfoon van de iPhone gebruik in plaats van die van in de auto aanwezige microfoon? Laatst voor het eerst via carplay proberen te bellen maar ik kreeg niks te horen van de andere kant van de lijn en andersom ook niet.

Via bluetooth bellen geeft geen problemen namelijk....

• Rivanov
Nee, Carplay gebruikt ook gewoon de microfoon van de auto.

• meesje
  • Nu online
In mijn Opel (Insignia) maak ik gebruik van Google Maps via Carplay. Ook al staat het interne navi systeem uit, krijg ik toch altijd nog meldingen van ‘naderend verkeer’. Dit vind ik zeer irritant. Onder instellingen van het navi/multimedia systeem heb ik geen setting kunnen vinden.

Zijn er ander Opel rijders met een recente Astra of Insigna die dit probleem herkennen? Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:09
meesje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:10:
In mijn Opel (Insignia) maak ik gebruik van Google Maps via Carplay. Ook al staat het interne navi systeem uit, krijg ik toch altijd nog meldingen van ‘naderend verkeer’. Dit vind ik zeer irritant. Onder instellingen van het navi/multimedia systeem heb ik geen setting kunnen vinden.

Zijn er ander Opel rijders met een recente Astra of Insigna die dit probleem herkennen? Is hier een oplossing voor?
Ik heb ook een insignia en heb het uit kunnen zetten. Zal het morgen voor je checken hoe ik dat heb gedaan. Vond het ook zeer irritant.

• meesje
  • Nu online
Khallouki schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 01:12:
[...]

Ik heb ook een insignia en heb het uit kunnen zetten. Zal het morgen voor je checken hoe ik dat heb gedaan. Vond het ook zeer irritant.
En? Is het nog gelukt om de instelling(en) te vinden? Ik ben erg benieuwd.

• Kees_B
meesje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Sowieso 'schrok' ik de eerste keer een beetje van 'naderend verkeer', alsof een spookrijder je tegemoet komt. Het is een beetje een rare vertaling.

Toen ik nog geen gebruik maakte van Carplay heb ik ergens een optie gezien, volgens een Astra K-forum moet het als volgt lukken:
I think Andy was referring to the Navi900 announcements, not the Google maps ones.
Andy, before you connect your phone to the Navi, start the Maps from the menu on top. Click the MENU button on the middle rotarry (not the one for the volume). Then go to announcements or traffic ann... (can't remember which one). Somewhere there is the option to switch it off entirely. There is a volume for the voice as well - you can turn it all the way down. This will surely rectify the issue.
Refer to the (NAVI, not the vehicle) manual for step-by-step instructions on how to switch the announcements off.
FYI - we don't have these in our area.

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Kees_B schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:00:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Sowieso 'schrok' ik de eerste keer een beetje van 'naderend verkeer', alsof een spookrijder je tegemoet komt. Het is een beetje een rare vertaling.

Toen ik nog geen gebruik maakte van Carplay heb ik ergens een optie gezien, volgens een Astra K-forum moet het als volgt lukken:

[...]
Thanks. Onder Menu > Verkeer > Verkeerssituaties alle vinkjes uitgezet.
Even kijken of dit het probleem oplost, ik heb zo’n vermoeden van wel.
Blijft wel vaag dat meldingen worden getoond als je de navi van Opel niet gebruikt...
Nu nog mijn vrouw uitleggen dat ze altijd via Carplay moet navigeren. Anders heeft ze geen file meldingen.

• Kees_B
Even een check, ben ik de enige met deze bug of hebben meer mensen hier last van?

De tekst van de gele bordjes met knooppunten hoort zwart te zijn namelijk. Dit is best lastig te lezen.

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Kees_B schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:30:
Even een check, ben ik de enige met deze bug of hebben meer mensen hier last van?

De tekst van de gele bordjes met knooppunten hoort zwart te zijn namelijk. Dit is best lastig te lezen.

[Afbeelding]
Dit zag ik afgelopen week ook. Je bent niet de enige. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Heb nu CarPlay via iOS 13 geïnstalleerd op een back-up toestel. Echter vind ik het onnodig om albumcovers te zien op mijn beeldscherm in de auto. Is echt niet uit te zetten?

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Khallouki
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:09
meesje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Sorry, was het helemaal vergeten! Je gaat naar de navigatie >> Menu (rechtsonder) >> Verkeer >> Verkeerssituaties >> vink daar alles uit.

• meesje
  • Nu online
Khallouki schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:18:
[...]

Sorry, was het helemaal vergeten! Je gaat naar de navigatie >> Menu (rechtsonder) >> Verkeer >> Verkeerssituaties >> vink daar alles uit.
Bedankt, maar zie vier berichten hiervoor. ;)

• KoningL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:01
Rivanov schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:16:

[...]

is dit iets wat gaat volgen uit IOS13? Want in IOS12.2 merk ik dit nu nog steeds. inderdaad erg irritant.
edit: Ja dit zit dus in IOS13 :+

Sterker: Als ik Spotify open heb (dus zowel in Carplay als op mn Iphone), dan krijg ik wel meldingen van FlitsMeister bovenin het scherm van mn Seat, maar geen "geluidswaarschuwing" over de speakers. Dit werkt wel als ik FM open heb staan, terwjil er gewoon spotify muziek draait.
Of is dit een bepaalde instelling?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Is er iemand met de ios13 beta die mij kan vertellen hoe ik Google maps aan de praat krijg? Ik krijg de melding "stel carplay in Google maps in zodra het veilig kan".

Daarnaast heb ik ook nog de bug dat apple kaarten de locatie niet update maar dit ligt denk ik aan het feit dat het nog een beta is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb ineens het idee dat de stem wat natuurlijker is geworden sinds vanmorgen. En dan met name de stem die voorleest wat er in een bericht staat (iOS 12).

Meer mensen dit idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bakkerty
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-11 12:39
THE_BASE schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:56:
Ik heb ineens het idee dat de stem wat natuurlijker is geworden sinds vanmorgen. En dan met name de stem die voorleest wat er in een bericht staat (iOS 12).

Meer mensen dit idee?
Bron : https://www.apple.com/ios/ios-13-preview/features/

Improved voice with neural TTS
Siri sounds more natural than ever, particularly while speaking longer phrases, with a voice that is generated entirely by software.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bakkerty schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:10:
[...]

Bron : https://www.apple.com/ios/ios-13-preview/features/

Improved voice with neural TTS
Siri sounds more natural than ever, particularly while speaking longer phrases, with a voice that is generated entirely by software.
Dat wist ik, echter heb ik iOS 12, dus dat zou eigenlijk niet kunnen. Het zat vast in m'n hoofd. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08:09
Ervaren jullie ook problemen met carplay in combinatie met de podcast app?

Ik heb regelmatig, dat als bijvoorbeeld Flitsmeister iets omroept, dat het geluid daarna niet meer verder gaat, of dat hij opeens een hele andere podcast af gaat spelen. En na het volgende bericht weer een andere.

Hetzelfde kan gebeuren wanneer je in de auto stapt, dat hij dan niet verder gaat met de huidige podcast, maar dat hij ook weer een andere start.
Wanneer je dan weer handmatig de juiste podcast selecteert, is de andere podcast die hij nog niet moest afspelen uit de playlist verdwenen.

Zonder carplay gaat dit wel goed.
Met andere muziek apps in combinatie met carplay gaat het ook goed.

Iemand?

Jeroen O wijzigde deze reactie 14-07-2019 12:37 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Jeroen O schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:36:
Ervaren jullie ook problemen met carplay in combinatie met de podcast app?

Ik heb regelmatig, dat als bijvoorbeeld Flitsmeister iets omroept, dat het geluid daarna niet meer verder gaat, of dat hij opeens een hele andere podcast af gaat spelen. En na het volgende bericht weer een andere.

Hetzelfde kan gebeuren wanneer je in de auto stapt, dat hij dan niet verder gaat met de huidige podcast, maar dat hij ook weer een andere start.
Wanneer je dan weer handmatig de juiste podcast selecteert, is de andere podcast die hij nog niet moest afspelen uit de playlist verdwenen.

Zonder carplay gaat dit wel goed.
Met andere muziek apps in combinatie met carplay gaat het ook goed.

Iemand?
Start Flitsmeister eens pas als je alles gekoppeld hebt en opgestart, als ik eerst flitsmeister start en dan koppel aan Carplay neemt ie steeds de primaire source over en stopt de radio bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08:09
In principe start ik hem al op die manier. Ik koppel eerst mijn telefoon en daarna start ik via carplay flitsmeister op. Misschien maakt het nog wat uit of ik eerst de podcast app start of niet. Daar zal ik nog eens op letten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jpzuyd
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 15-11 20:41
Ik zit al jullie berichten te lezen en nu ben ik benieuwd naar het volgende: hebben jullie allemaal originele systemen of after market systemen?

Ik heb bin wat bedrijven informatie opgevraagd over kosten van het CarPlay systeem incl inbouw, aftermarket zit op 650 incl. En orgineel systeem op 1500 euro. Er is zelfs een bedrijf dat geen aftermarket wil
Monteren(waarschijnlijk) ivm storingen lijkt mij. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of komt dit bekend voor? Ik vind het prijsverschil nogal fors namelijk!

Het betreft een Audi A3 8v (nieuwe type)

• meesje
  • Nu online
Kees_B schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:30:

[Afbeelding]
Afgelopen donderdagochtend viel het me niet op, maar ik zie nu dat de tekst in de gele vlakken (knooppunten, afslagen) weer zwart is. Op mijn iPhone zie ik dat de laatste update van GM op 15 juli was. Dus wellicht was vorige week de tekst ook al zwart.

• Mrkend54l
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11-11 09:59
Jpzuyd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 14:41:
Ik zit al jullie berichten te lezen en nu ben ik benieuwd naar het volgende: hebben jullie allemaal originele systemen of after market systemen?

Ik heb bin wat bedrijven informatie opgevraagd over kosten van het CarPlay systeem incl inbouw, aftermarket zit op 650 incl. En orgineel systeem op 1500 euro. Er is zelfs een bedrijf dat geen aftermarket wil
Monteren(waarschijnlijk) ivm storingen lijkt mij. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of komt dit bekend voor? Ik vind het prijsverschil nogal fors namelijk!

Het betreft een Audi A3 8v (nieuwe type)
Een zeer recente A3? Dan is de smartphone interface retrofit maar een kleine ingreep.

Of je hebt misschien al smartphone interface? Kan je jouw smartphone nu verbinden met het MMI systeem? Want dan is carplay activeren maar een vinkje zetten normaal.

• Kees_B
meesje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:55:
[...]

Afgelopen donderdagochtend viel het me niet op, maar ik zie nu dat de tekst in de gele vlakken (knooppunten, afslagen) weer zwart is. Op mijn iPhone zie ik dat de laatste update van GM op 15 juli was. Dus wellicht was vorige week de tekst ook al zwart.
Yep, ik merkte het zaterdag ook. Is weer gefixt :)

PV Output

• THE_BASE
  • Niet online
Apple heeft geluisterd: in de nieuwste beta is Album Art in CarPlay uit te schakelen. :)

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:45
KoningL schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:03:
[...]

is dit iets wat gaat volgen uit IOS13? Want in IOS12.2 merk ik dit nu nog steeds. inderdaad erg irritant.
edit: Ja dit zit dus in IOS13 :+

Sterker: Als ik Spotify open heb (dus zowel in Carplay als op mn Iphone), dan krijg ik wel meldingen van FlitsMeister bovenin het scherm van mn Seat, maar geen "geluidswaarschuwing" over de speakers. Dit werkt wel als ik FM open heb staan, terwjil er gewoon spotify muziek draait.
Of is dit een bepaalde instelling?
Al Geprobeerd om je geluid van instructies hoger te zetten? (Dus ff harder zetten als je een Flitsmeister melding krijgt?)
Bij mij stond laatst mijn geluid voor instructies ineens uit in mijn Seat. Zijn twee verschillende niveaus die je alleen kan verstellen als er een melding of instructie van Google Maps wordt gegeven..

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KoningL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:01
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:45:
[...]

Al Geprobeerd om je geluid van instructies hoger te zetten? (Dus ff harder zetten als je een Flitsmeister melding krijgt?)
Bij mij stond laatst mijn geluid voor instructies ineens uit in mijn Seat. Zijn twee verschillende niveaus die je alleen kan verstellen als er een melding of instructie van Google Maps wordt gegeven..
dank voor de tip! Die ga ik vanavond op de terugweg eens uitproberen :)

• Kees_B
KoningL schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:05:
[...]

dank voor de tip! Die ga ik vanavond op de terugweg eens uitproberen :)
Je kunt het volume van het 'instructiekanaal' ook handmatig aanpassen.
In Google Maps op Carplay ga je dan naar instellingen, en dan staat er ergens een knopje volume aanpassen.
Er wordt dan herhaaldelijk een voorbeeldzin uitgesproken op het 'kanaal' van navigatiebegeleiding.
Zo heb je ruim de tijd om je volume aan te passen en hoef je niet te wachten op een gesproken melding.

Kees_B wijzigde deze reactie 31-07-2019 10:15 (4%)

PV Output

• mabaat
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11:07
Heeft iemand hier wireless CarPlay ingesteld gekregen op een Ford Focus uit 2019? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de nieuwste generatie Sync 3 draadloos CarPlay ook ondersteund.

Update:
Net gebeld met de dealer die mijn auto heeft geleverd en die vertelde mij dat CarPlay met Sync 3 alleen bekabeld werkt. Mogelijk wordt dit met een update wel mogelijk.

mabaat wijzigde deze reactie 02-08-2019 15:22 (33%)

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-11 23:46
Sinds vorige week mijn Discover Media (1e gen) vervangen voor een Pioneer AVIC EVO 1 met CarPlay, alles er aan is al beter dan de oude standaard radio in mijn VW Golf VII maar ook heb ik weer CarPlay.

De vernieuwde versie icm iOS 13 is een heuse verbetering, alleen werkt Flitsmeister bij mij niet goed deze crashed bij het opstarten.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:23
Queenfanmichel schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:18:

De vernieuwde versie icm iOS 13 is een heuse verbetering, alleen werkt Flitsmeister bij mij niet goed deze crashed bij het opstarten.
dat is iOS13

heb er al veel communicatie over gehad met FM.
Het ging even goed in beta 7 overigens.
13.1 gaat overigens vooralsnog prima :)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Queenfanmichel
paQ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

dat is iOS13

Ik las al bij iCulture dat Flitsmeister icm iOS 13.1 wel goed gaat, zal dit morgen eens testen.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 13:23

amphora

Online creatie

Queenfanmichel schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:18:
FM eerst op te iPhone zelf opstarten werkte wel bij mij

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Rivanov
amphora schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Inderdaad, dat werkt wel. Maar starten vanuit Carplay deed de app direct crashen. Maar dit was al bekend bij Flitsmeister.

• THE_BASE
  • Niet online
Hebben jullie ook sinds deze week dat er bij een bericht wordt gezegd:

'Zei Jan: Ik ben om half zeven thuis'.

In plaats van: 'Jan zei: Ik ben om half zeven thuis'.

Stomme vertaling. :)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Bij mij gaat het geluid het verkeerde kanaal op, dus mute de melding de radio... jij geen last van @Rivanov ?

• Queenfanmichel
paQ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

dat is iOS13

Flitsmeister werkt inderdaad weer met iOS 13.1
amphora schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Dat ik daar nooit aandacht heb :) Maar gelukkig werkt het weer met iOS 13.1.
Rivanov schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:08:
[...]

Inderdaad, dat werkt wel. Maar starten vanuit Carplay deed de app direct crashen. Maar dit was al bekend bij Flitsmeister.
[Twitter]
[Twitter]
Oke was ook wel te verwachten iOS 13 is nog steeds een beta.

• adriaantjes
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-11 14:00
Ik heb een Insginia Grand Sport Bouwjaar 2017.
Ik gebruikte Carplay via iPhone 6s.
Steeds met vele frustraties. Verbinding maken was nooit een probleem. Maar tijdens het rijden viel de verbinding om de haverklap uit .Eventjes kabeltje in en uit (of herstarten) en de verbinding was terug ok.
Ik heb alle instellingen uitgeprobeerd maar niets hielp het probleem echt oplossen.
Bij de dealer wist men doodleuk te vertellen dat het bekent probleem was.
- "Het combinatie tussen de "6s" en mijn Insigna was namelijk geen geslaagd huwelijk.
De 6s werkt wel feilloos met bvb.een Opel Grandland. En de Insignia werkt wel goed met een andere geschikte iPhone."
Ik heb de proef op de som genomen, en inderdaad Mijn Carplay werkt nu zonder uitvallen met
een iPhone SE.
Voorlopig ben ik een gelukkig man. Maar weet niet welke iPhone ik zal moeten nemen als de SE aan vervanging toe is.
Daarom de vraag: Heeft er iemand een Insignia die dit probleem herkent. Ofwel, is er iemand met een Insignia die geen probleem heeft met Carplay en zo ja, welke iPhone gebruikt hij (of zij)
Met dank bij voorbaat.

• Slowmotion
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:18
adriaantjes schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:00:
Ik heb een Insginia Grand Sport Bouwjaar 2017.
Ik gebruikte Carplay via iPhone 6s.
Steeds met vele frustraties. Verbinding maken was nooit een probleem. Maar tijdens het rijden viel de verbinding om de haverklap uit .Eventjes kabeltje in en uit (of herstarten) en de verbinding was terug ok.
Ik heb alle instellingen uitgeprobeerd maar niets hielp het probleem echt oplossen.
Bij de dealer wist men doodleuk te vertellen dat het bekent probleem was.
- "Het combinatie tussen de "6s" en mijn Insigna was namelijk geen geslaagd huwelijk.
De 6s werkt wel feilloos met bvb.een Opel Grandland. En de Insignia werkt wel goed met een andere geschikte iPhone."
Ik heb de proef op de som genomen, en inderdaad Mijn Carplay werkt nu zonder uitvallen met
een iPhone SE.
Voorlopig ben ik een gelukkig man. Maar weet niet welke iPhone ik zal moeten nemen als de SE aan vervanging toe is.
Daarom de vraag: Heeft er iemand een Insignia die dit probleem herkent. Ofwel, is er iemand met een Insignia die geen probleem heeft met Carplay en zo ja, welke iPhone gebruikt hij (of zij)
Met dank bij voorbaat.
Ik gebruik een CarPlay in mijn insignia met een iPhone 8plus iPhone x, en een 7plus zonder problemen, en als we met zijn drieën onderweg zijn willen we ook wel eens swappen zonder problemen .

iOS 12 en de beta 13.

• adriaantjes
Goed om te horen. Bedankt
Kun je ook bij de instellingen van het infotainnment van de wagen eens kijken welke
software er aanwezig is ?
Bij mij is dat:
Software: 84131956
Gracenote: 23199236

(Als je eens tijd hebt. :) )

adriaantjes wijzigde deze reactie 01-09-2019 09:16 (7%)

• meesje
  • Nu online
adriaantjes schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:39:
Kun je ook bij de instellingen van het infotainnment van de wagen eens kijken welke
Bij mij is dat:
Ik gebruik een SE icm een Insignia uit juli 2018. In principe tevreden, maar wel twee kleine dingen opgevallen:
1. Als ik de SE aansluit, wordt niet altijd direct Carplay opgestart. Soms pas na minuten of pas als ik de SE even ontkoppel.
2. Heel af en toe heb ik als bv FM (draait op de achtergrond, ik gebruik GM voor navi) een melding geeft, dat de radio in de Insignia springt naar externe bron ipv dat ie op de radio blijft staan.
Punt 2 vind ik hinderlijker dan het eerste punt.

• adriaantjes
meesje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:45:
[...]

Ik gebruik een SE icm een Insignia uit juli 2018. In principe tevreden, maar wel twee kleine dingen opgevallen:
1. Als ik de SE aansluit, wordt niet altijd direct Carplay opgestart. Soms pas na minuten of pas als ik de SE even ontkoppel.
2. Heel af en toe heb ik als bv FM (draait op de achtergrond, ik gebruik GM voor navi) een melding geeft, dat de radio in de Insignia springt naar externe bron ipv dat ie op de radio blijft staan.
Ik gebruik VoornamelijkTomTom
Af en toe Waze en GM.
Vermits ik bij TomTom of Waze voldoende verkeersinformatie en flitsmeldingen krijg heb ik FM nog niet
geprobeerd.

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06:45
Weet iemand hoe ik mn iphone SE kan instellen zodat bij aansluiten telefoon en het actief worden van Carplay mn hotspot wordt aangezet?

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• Mack80
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17-11 23:34
@BarryH dat is helaas niet mogelijk. Met iOS 13 via automatisering geprobeerd. Maar helaas.
Ook met Siri kan je deze optie niet aan/uitzetten.
Ik had dezelfde wens. En je hotspot gewoon aanhouden?

• BarryH
@Mack80 Ik heb een Ioniq en de hotspot van de iphone wordt alleen gezien als ik de hotspot uit en weer aan zet....

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Ik zit ook te denken om Carplay toe te voegen aan mijn Audi A3 (8V), maar ik vraag me af of je de navigatie ook ziet in het scherm boven het stuur of wordt de navigatie alleen maar getoond op het grote scherm. Persoonlijk kijk ik nagenoeg nooit op het grote scherm namelijk.

• Mack80
NotSoSteady schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:57:
Ik zit ook te denken om Carplay toe te voegen aan mijn Audi A3 (8V), maar ik vraag me af of je de navigatie ook ziet in het scherm boven het stuur of wordt de navigatie alleen maar getoond op het grote scherm.
Yes. Alleen grote scherm

• Slowmotion
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:18
adriaantjes schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:39:
Bij mij is dat:

(Als je eens tijd hebt. :) )
Tijd wel. Alleen vergeten is eerder aan de orde.

Software 84388006
Gracenote 23199236

Jeu lijkt erop dat ik nieuwere software heb.

• Kees_B
meesje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:45:
[...]

Punt 1 heb ik ook. Ik dacht eigenlijk dat het lag aan een slechte kabel of connector. Opladen (thuis aan lader) gaat bij mij ook niet altijd even vlekkeloos.

Verder maak ik gebruik van de iOS13 PB en ook van FM beta's. Zaterdag liet FM m'n Google Maps 2x crashen. Ik had het niet direct door want de muziekapp stond open en miste daardoor een afslag 8)7

PV Output

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:18
BarryH schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:23:
Weet iemand hoe ik mn iphone SE kan instellen zodat bij aansluiten telefoon en het actief worden van Carplay mn hotspot wordt aangezet?
Waarom wil je dat toepassen? Voor Carplay is dat niet nodig.

Bij mijn weten werkt een draadloze hotstpot in IOS alleen na handmatige instelling die je bij elke koppeling opnieuw moet doen. Is vervelend, maar wel vrij logisch, omdat je anders zou kunnen vergeten om die koppeling uit te zetten met alle nadelige gevolgen.

Bij een bedrade hotspot via USB (bv telefoon aan laptop koppelen) werkt het altijd automatisch totdat je het uitzet.

Maar bij carplay werkt alles via je telefoon en heb je dus in principe geen hotspot nodig. Je telefoon is als het ware de hotspot, vandaar mijn vraag wat je er mee wilt.

• BarryH
De ioniq heeft de hotspot nodig om data te versturen (over accu lading, etc) , dus vandaar

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17:08
bert pit schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:51:
[...]

Waarom wil je dat toepassen? Voor Carplay is dat niet nodig.

Bij mijn weten werkt een draadloze hotstpot in IOS alleen na handmatige instelling die je bij elke koppeling opnieuw moet doen. Is vervelend, maar wel vrij logisch, omdat je anders zou kunnen vergeten om die koppeling uit te zetten met alle nadelige gevolgen.

Bij een bedrade hotspot via USB (bv telefoon aan laptop koppelen) werkt het altijd automatisch totdat je het uitzet.

Maar bij carplay werkt alles via je telefoon en heb je dus in principe geen hotspot nodig. Je telefoon is als het ware de hotspot, vandaar mijn vraag wat je er mee wilt.
Straks met iOS13 kan je een NFC sticker gebruiken en de opties shortcut. Als je de NFC sticker op je mobiel houder plakt dan zou deze dus meteen geactiveerd moeten worden.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:18
James25 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:12:
[...]

Straks met iOS13 kan je een NFC sticker gebruiken en de opties shortcut. Als je de NFC sticker op je mobiel houder plakt dan zou deze dus meteen geactiveerd moeten worden.
Dat gaat denk ik niet lukken helaas.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:56

coelho

VanTheManFan

Ik heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Mazda 6 met carplay. Heb er even mee gestoeid en wat me het meeste opvalt is dat het er op lijkt dat er maar 2 apps tegelijk open kunnen staan in de linker kolom, en dat de navigatie geen GPS snelheid toont (TomTom en Google Maps geprobeerd). Ik heb een stukje van dit topic teruggelezen en het lijkt vaker genoemd te zijn in het verleden. Is het inmiddels wel mogelijk?

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15:50
coelho schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:57:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Mazda 6 met carplay. Heb er even mee gestoeid en wat me het meeste opvalt is dat het er op lijkt dat er maar 2 apps tegelijk open kunnen staan in de linker kolom, en dat de navigatie geen GPS snelheid toont (TomTom en Google Maps geprobeerd). Ik heb een stukje van dit topic teruggelezen en het lijkt vaker genoemd te zijn in het verleden. Is het inmiddels wel mogelijk?
Zowel Flitsmeister als Sygic tonen de snelheid. TomTom weet ik niet, Google Maps kan het niet.

• coelho

coelho

VanTheManFan

Drardollan schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:59:
[...]

Zowel Flitsmeister als Sygic tonen de snelheid. TomTom weet ik niet, Google Maps kan het niet.
Flitsmeister navi komt op mij inferieur over, het is ook niet hun core business. Sygic ken ik niet, daar kan ik eens naar kijken.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16:07
Gebruikt iemand hier de SoundCloud equalizer app "Soundy"? Deze wordt ondersteund in CarPlay, maar de app laat maar een selectief aantal favoriete tracks zien. Daarna kan je niet meer verder scrollen. Ik vraag me af hoe dit komt.

Nieuwe CarPlay gebruiker hier, overigens. Net een week. Dus wellicht een domme vraag.

• dataSlut
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-11 23:15
coelho schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:14:
[...]

Flitsmeister navi komt op mij inferieur over, het is ook niet hun core business. Sygic ken ik niet, daar kan ik eens naar kijken.
Bekijk ook eens Waze (gratis). Die toont ook sowieso de huidige snelheid, en de snelheidslimiet als die bekend is.

• Drardollan
coelho schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:14:
[...]

Flitsmeister zuigt qua navigatie, maar aangezien ze de flitsers hebben gebruik ik het wel.

Sygic is ook offline, en dat is een goede reden om deze te hebben en te kopen. Let op, Carplay optie kost belachelijk veel geld bij ze.

• JackSparrow
  • Laatst online: 15:48

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Drardollan schreef op Tuesday 10 September 2019 @ 12:56:
[...]

Flitsmeister zuigt qua navigatie, maar aangezien ze de flitsers hebben gebruik ik het wel.

Sygic is ook offline, en dat is een goede reden om deze te hebben en te kopen. Let op, Carplay optie kost belachelijk veel geld bij ze.
Ik heb de telefoon gewoon in een houder met Flitsmeister open en dan tegelijkertijd Google Maps op CarPlay . Dat kan overigens pas bij iOS 13....twee apps tegelijk open...dus 1 op de telefoon en een andere op CarPlay.

JackSparrow wijzigde deze reactie 10-09-2019 13:01 (4%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Drardollan
JackSparrow schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:00:
[...]

Ik heb de telefoon gewoon in een houder met Flitsmeister open en dan tegelijkertijd Google Maps op CarPlay . Dat kan overigens pas bij iOS 13....twee apps tegelijk open...dus 1 op de telefoon en een andere op CarPlay.
Dat kan ook, ik heb alleen geen houder en ga die ook niet aanschaffen ;) Maar thanks voor de tip!

9 van de 10 keer rijd ik bekend terrein, dus boeit het sowieso niet zo.

• EdwinW
  • Laatst online: 16:25
NotSoSteady schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:57:
Ik zit ook te denken om Carplay toe te voegen aan mijn Audi A3 (8V), maar ik vraag me af of je de navigatie ook ziet in het scherm boven het stuur of wordt de navigatie alleen maar getoond op het grote scherm. Persoonlijk kijk ik nagenoeg nooit op het grote scherm namelijk.
Carplay wordt alleen getoond op het uitschuifbare scherm. Heb je een virtual cockpit, dan wordt het navigatiescherm hier op 'zwart" gezet zodra je navigeert met Waze / Google Maps / FM.

• Mack80
JackSparrow schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:00:
[...]

2 apps open op CarPlay werkt ook. Navigeren via bijvoorbeeld Google en dan gewoon de meldingen van Fm ontvangen. Hoef je niks op je tel te openen

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:48

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Weet iemand hoe het komt dat de native Kaarten app via Carplay soms wel 3D diepte heeft maar (vaker) niet ?
Ik heb altijd 3D view aanstaan, maar vaak lijkt 3D view wel op 2D view zo weinig zie je en lijkt het vaak alsof je van boven af zit te kijken dan echt 3D

Afgelopen week zag ik ineens veel meer en zat er veel meer diepte in de 3D view. In de instellingen kan ik niks vinden op mijn iPhone.

Hieronder dus zoals ik het altijd zou willen, maar meestal zie je veel te weinig in 3D.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• adriaantjes
coelho schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:57:
Ik gebruik meestal TomTom en bij mij wordt de snelheid wél getoond alsook de toegelaten snelheid.

• coelho

coelho

VanTheManFan

adriaantjes schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:09:
[...]

Ik gebruik meestal TomTom en bij mij wordt de snelheid wél getoond alsook de toegelaten snelheid.
Op mijn iPhone ook, maar via Carplay niet. Heb je daar iets specifieks voor aangezet of zo?

• dimocash
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 06:25
Sinds de iOS13 update vraagt mijn scherm van de auto om mijn pincode van mijn telefoon zodra ik de telefoon aansluit. Hebben jullie dat ook?
Kan dat uit worden gezet?
Hij blijft namelijk dan hangen op de status "wachten" en het enige wat helpt is het scherm van mijn auto uit en aanzetten.
Heel erg vervelend.

• Mack80
@dimocash bij instellingen van CarPlay (op je iPhone) zie jij je systeem staan. Klikje erop en en zal je zien dat “CarPlay indien vergrendeld” uit staat. Deze even aanzetten en het werkt zoals je wilt

• dimocash
Mack80 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:30:
@dimocash bij instellingen van CarPlay (op je iPhone) zie jij je systeem staan. Klikje erop en en zal je zien dat “CarPlay indien vergrendeld” uit staat. Deze even aanzetten en het werkt zoals je wilt
Aha, bedankt. Ik zal het wat later vandaag eens testen.

• loekf2
Vanmorgen even Carplay in iOS13 getest, maar viel me op dat alleen Apple's eigen Maps in "windowed" mode werkt, andere apps zoals Wave, Sygnic, Tomtom werken alleen full screen.

Is dat weer een dichtgetimmerde API dingetje of eigen "meuk" eerst of een kwestie van tijd voordat externe apps dit trucje ook gaan kunnen ?

• dimocash
loekf2 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:03:
Vanmorgen even Carplay in iOS13 getest, maar viel me op dat alleen Apple's eigen Maps in "windowed" mode werkt, andere apps zoals Wave, Sygnic, Tomtom werken alleen full screen.

Is dat weer een dichtgetimmerde API dingetje of eigen "meuk" eerst of een kwestie van tijd voordat externe apps dit trucje ook gaan kunnen ?
Waarschijnlijk komt het pas later voor anderen beschikbaar.
Dit werd ook in reviews besproken.

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:29
Ik las dat je in iOS13 Siri opdrachten kunt geven via Apple CarPlay om GoogleMaps of Waze te gebruiken voor het navigeren, Voorbeeld: Hé Siri, navigeer naar het station met Waze. Iemand daar al ervaring mee?

Jan Driebeen wijzigde deze reactie 20-09-2019 20:08 (2%)
Reden: typo

• Drardollan
Net even stukje iOS13 met Carplay. Apple Kaarten is onbruikbaar, hapert als een malle. Sygic en Google Maps geen probleem.

Sowieso is Kaarten gaar hier, de buren zouden de Warme Bakker van 2 km verder zijn? Heel bijzonder.

Drardollan wijzigde deze reactie 20-09-2019 20:12 (4%)

• meesje
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:10:
Net even stukje iOS13 met Carplay. Apple Kaarten is onbruikbaar, hapert als een malle. Sygic en Google Maps geen probleem.

Sowieso is Kaarten gaar hier, de buren zouden de Warme Bakker van 2 km verder zijn? Heel bijzonder.
Hier geen problemen ervaren met Apple Kaarten.

• THE_BASE
  • Niet online
CarPlay is er in mijn optiek niet echt op vooruit gegaan: er zijn wat meer opties bijgekomen, maar de klok vind ik erg klein, de iconen in de linkerbalk erg groot. Navigatie stoppen in Kaarten is te vinden door op een kleine button te drukken en dan vergeet ik nog even de kleine letters in de app Huidige (muziek).

Het zal wennen zijn, maar vind het geen vooruitgang, veel te veel afleiding en drukke UI.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True