Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CarPlay] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 17:18
Ik heb FM nog niet geprobeerd, maar wat ik bij Google Maps en Waze miste was de overzichtskaart.
Ik navigeer nu ongeveer 3,5 jaar met Apple CarPlay (en dus toch nog toe Apple Maps) en vooral bij mijn dagelijks woon-werk verkeer wil ik gewoon de hele route zien. Dan zie je ook waar je wat file kan verwachten.
Bij Google Maps kan je alleen het overzicht zien als je vraagt om andere route opties. Bij Apple Maps kan dit gewoon altijd, met de instructies linksboven.

Zit dit toevallig ook in Flitsmeister?

• Ystime
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-04 13:56
Smobbo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:06:
Ik heb FM nog niet geprobeerd, maar wat ik bij Google Maps en Waze miste was de overzichtskaart.
Ik navigeer nu ongeveer 3,5 jaar met Apple CarPlay (en dus toch nog toe Apple Maps) en vooral bij mijn dagelijks woon-werk verkeer wil ik gewoon de hele route zien. Dan zie je ook waar je wat file kan verwachten.
Bij Google Maps kan je alleen het overzicht zien als je vraagt om andere route opties. Bij Apple Maps kan dit gewoon altijd, met de instructies linksboven.

Zit dit toevallig ook in Flitsmeister?
Ook bij Waze heb je de mogelijkheid om een overzicht te zien, hoewel dit wel via 2 stappen moet (en je ziet alleen de verkeersdrukte op je route, dus niet de flitsers,ongevallen etc):
- Rechtsonder druk je op het rondje met de 4 pijltjes
- Daarna kun je bovenin op Overzicht drukken en zie je een overzicht van je route.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Ik heb nu 1,5 dag gespeeld met FM. Als ik de app constant zichtbaar heb op het scherm, ontvang ik, zelfs zonder route ingesteld te hebben, alle meldingen (links onderin): slecht wegdek, auto langs de weg, begin/einde file, begin/einde trajectcontrole, etc. So far so good.
Echter als ik de FM app via Carplay opstart (ik stel geen route in) en daarna start ik Google Maps (dus FM is op achtergrond actief), dan is het heel erg wisselend welke notificaties van FM getoond worden: de ene keer via Carplay, de andere keer alleen via de telefoon. Alle berichten in ieder geval zonder geluid. Het lijkt wel dat notificaties bij FM op de achtergrond nog vrij buggy is.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:00
Voor mij werkt de FM app prima. Ik sluit m'n telefoon aan en zonder verder iets te doen begint caplay te piepen als er een flitser in de buurt is. Ik heb nog niet getest in combinatie met andere apps.

• meesje
  • Nu online
bert pit schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:49:
Voor mij werkt de FM app prima. Ik sluit m'n telefoon aan en zonder verder iets te doen begint caplay te piepen als er een flitser in de buurt is. Ik heb nog niet getest in combinatie met andere apps.
Ook op de achtergrond als je bv GM gebruikt?

• meesje
  • Nu online
Ik gebruik FM op de achtergrond (GM voor navigatie). Nu valt me op dat bij een notificatie (dus de balk bovenin je scherm, die tijdelijk wordt getoond) geen geluidssignaal klinkt. Dit is bij mij ook het geval bij WhatsApp berichten. Is het in te regelen dat er wel een geluidssignaal klinkt? Nu moet je eigenlijk continu je CarPlay scherm in de gaten houden.... Dat lijkt me niet de bedoeling.

• Smobbo
meesje schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:23:
Ik gebruik FM op de achtergrond (GM voor navigatie). Nu valt me op dat bij een notificatie (dus de balk bovenin je scherm, die tijdelijk wordt getoond) geen geluidssignaal klinkt. Dit is bij mij ook het geval bij WhatsApp berichten. Is het in te regelen dat er wel een geluidssignaal klinkt? Nu moet je eigenlijk continu je CarPlay scherm in de gaten houden.... Dat lijkt me niet de bedoeling.
Het lijkt erop dat als je FM op de achtergrond hebt hij niet goed doorloopt. Als je een notificatie bovenin krijgt dan geeft hij een geluidsmelding. Als je er dan niet op klikt dan blijft FM hangen. Pas als je de app opent dan loopt het balkje linksonder weer verder en komende de volgende meldingen binnen. Lijkt dus nog buggy

• meesje
  • Nu online
Smobbo schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:52:
[...]
Als je een notificatie bovenin krijgt dan geeft hij een geluidsmelding.
Bedankt voor je reactie. Bij de notificatie bovenin krijg ik geen geluidsmelding (idem voor bv een WhatsApp bericht). Moet ik hiervoor nog wat instellen?

Verder is het inderdaad nog wat buggy. Vanochtend een test gedaan: de eerste paar berichten (2 x wegwerkzaamheden en begin/eind trajectcontrole) gingen goed (behalve het geluid, maar wel in CarPlay als op iPhone, op lockscreen, een notificatie), echter later niet meer (begin/einde file).

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

meesje schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:09:
Ik heb nu 1,5 dag gespeeld met FM. Als ik de app constant zichtbaar heb op het scherm, ontvang ik, zelfs zonder route ingesteld te hebben, alle meldingen (links onderin): slecht wegdek, auto langs de weg, begin/einde file, begin/einde trajectcontrole, etc. So far so good.
Echter als ik de FM app via Carplay opstart (ik stel geen route in) en daarna start ik Google Maps (dus FM is op achtergrond actief), dan is het heel erg wisselend welke notificaties van FM getoond worden: de ene keer via Carplay, de andere keer alleen via de telefoon. Alle berichten in ieder geval zonder geluid. Het lijkt wel dat notificaties bij FM op de achtergrond nog vrij buggy is.
Flitsmeister lijkt vast te lopen wanneer je deze in de achtergrond hebt draaien, met navigatie via Google Maps actief. Want als ik dan handmatig Flitsmeister open via Carplay dan krijg ik weer het opstart 'bliepje' te horen dat ik bij Instellingen heb ingesteld. Dus dat is nog beetje buggy.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• meesje
  • Nu online
Rivanov schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:19:
[...]

Flitsmeister lijkt vast te lopen wanneer je deze in de achtergrond hebt draaien, met navigatie via Google Maps actief. Want als ik dan handmatig Flitsmeister open via Carplay dan krijg ik weer het opstart 'bliepje' te horen dat ik bij Instellingen heb ingesteld. Dus dat is nog beetje buggy.
Dat bliepje was me inderdaad ook opgevallen. Bij de ene keer switchen van GM naar FM krijg ik geen bliepje, maar een keer daarna wel. Ik zal vanmiddag eens een test doen icm Apple Maps (ipv GM).

De belangrijkste vraag: krijg jij bij notificaties in CarPlay een geluidssignaal? Ik krijg bij zowel WhatsApp als FM geen geluidssignaal bij een notificatie (de balk bovenin die even wordt getoond).

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

meesje schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:23:
[...]

Dat bliepje was me inderdaad ook opgevallen. Bij de ene keer switchen van GM naar FM krijg ik geen bliepje, maar een keer daarna wel. Ik zal vanmiddag eens een test doen icm Apple Maps (ipv GM).

De belangrijkste vraag: krijg jij bij notificaties in CarPlay een geluidssignaal? Ik krijg bij zowel WhatsApp als FM geen geluidssignaal bij een notificatie (de balk bovenin die even wordt getoond).
Bij Flitsmeister krijg ik gewoon een audio signaal (melding) incl. de gesproken melding.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• meesje
  • Nu online
Rivanov schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:41:
[...]

Bij Flitsmeister krijg ik gewoon een audio signaal (melding) incl. de gesproken melding.
Ik snap er niks van dat dat bij mij niet gebeurt. Vanmiddag maar eens testen icm Apple Maps. Wellicht komt het doordat ik in GM de gesproken navigatie uit heb gezet.

• Smobbo
@meesje heb je je telefoon op stil toevallig? Dat neemt CarPlay over namelijk ;)

• meesje
  • Nu online
Smobbo schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:07:
@meesje heb je je telefoon op stil toevallig? Dat neemt CarPlay over namelijk ;)
Dat was het eerste wat ik eerder deze week gelijk heb gecheckt. Mijn telefoon staat vrijwel altijd op mute. Als ie op mijn bureau ligt, dan is het trilsignaal wel genoeg. Unmute was niet de oplossing.

Vanmiddag nog even de instellingen van FM nagelopen. Onder Instellingen > Geluidsopties > Kanaal was de optie 'iPhone speaker' (normaal) geselecteerd. Toen ik nog geen CarPlay had, werkte deze instelling wel goed. Nu heb ik de Kanaal instellingen op 'Automatisch' gezet en warempel alle notificaties worden voorzien van een geluidssignaal. Ook WhatsApp.

Helemaal happy! Nu vind ik FM een toevoeging aan CarPlay: navigeren via Google of Apple en FM op de achtergrond actief. Af en toe natuurlijk wel sociaal doen en aangeven of (bijvoorbeeld) er nog steeds een auto op de vluchtstrook staat. ;)

• bert pit
meesje schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:51:
[...]

Ook op de achtergrond als je bv GM gebruikt?
Ik heb het vandaag getest. Ik heb een iPhone6 plus met de laatste iOS. Als ik mijn telefoon aankoppel hoor ik een piepje da ik eerder niet hoorde, die moet dus van FM zijn.

CarPlay zit in de auto via het ingebouwde entertainment systeem van het merk LG met geïntegreerde navigatie. Zonder ook maar iets in te stellen werkt FM direct, met het bekende "schrik signaal" en gesproken tekst voor een flitspaal.

Als ik een navigatie programma start bijvoorbeeld Google Maps, blijft het gewoon werken. Ook in combinatie met de interne navigatie blijft FM het signaal afgeven.

Voor mij prima dus.

• meesje
  • Nu online
bert pit schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:54:
[...]

Ik heb het vandaag getest. Ik heb een iPhone6 plus met de laatste iOS. Als ik mijn telefoon aankoppel hoor ik een piepje da ik eerder niet hoorde, die moet dus van FM zijn.

CarPlay zit in de auto via het ingebouwde entertainment systeem van het merk LG met geïntegreerde navigatie. Zonder ook maar iets in te stellen werkt FM direct, met het bekende "schrik signaal" en gesproken tekst voor een flitspaal.

Als ik een navigatie programma start bijvoorbeeld Google Maps, blijft het gewoon werken. Ook in combinatie met de interne navigatie blijft FM het signaal afgeven.

Voor mij prima dus.
Was al opgelost. Zie mijn reactie hierboven. ;)

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 09:27

thunder8

Het gedonder begint weer.

Wat ik wel een voordeel vind, wat anderen aangaven wat niet mocht, is dat FM de huidige snelheid laat zien. Volgens Waze mocht dat van Apple niet en GM en AM laten het ook niet zien, zover ik weet.

PSN-ID: Thunder8nl

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:27

Donstil

Grab them by the 🐈.

thunder8 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:46:
Wat ik wel een voordeel vind, wat anderen aangaven wat niet mocht, is dat FM de huidige snelheid laat zien. Volgens Waze mocht dat van Apple niet en GM en AM laten het ook niet zien, zover ik weet.
Ik weet niet of dat nou de bepalende factor is waarom Apple Maps en Google Maps (dat wordt bedoelt met GM en AM neem ik aan?) dat niet doen, deze Apps doen dat sowieso nog niet in Europa en zelfs in de V.s. nog maar heel beperkt, Wat ik altijd een gemis heb gevonden overigens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• thunder8

thunder8

Waze gaf aan dat de huidige snelheid niet getoond mocht worden in de app, vanwege beperkingen opgelegd door Apple. Dit vond ik persoonlijk een gebrek, omdat het gewoon een handige feature is naast de indicatie van de max snelheid ter plaatse. Dat FM het nu wel heeft, is dus een pluspunt. Kan me niet voorstellen dat Waze lang op zich laat wachten dit alsnog in te voeren in de app tijdens Carplay mode.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08:59
Loveless85 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:01:
Iemand die deze vraag kan beantwoorden, want ik kom er niet uit of het nou gewoon niet werkt of uberhaupt geen feature is... Zelf op de Spotify fora geven ze er geen uitsluitsel over: https://community.spotify...lay-and-Waze/td-p/4599480

Je hebt Spotify, je hebt Waze, die integreren met elkaar. Je hebt dan óók nog Carplay. Ik heb (via Carplay dus) in Spotify wel meldingen van Waze ('sla af over x meter') via een balk bovenin. Andersom (dus Waze open en dan bv. 'Now Playing' meldingen als je naar een volgende track gaat van Spotify) helemaal niks, terwijl dit zeker laatst ook nog eens door Waze als feature is benoemd. Maar moet dat dan alleen in de app op je telefoon werken, óf ook via CarPlay?

Heb ze al ontelbare keren opnieuw verbonden, maar het blijft redelijk éénrichtingsverkeer met de integratie, zo lijkt het.

Ik weet dat het op Android Auto wel werkt, al is het daar meer een melding vanuit het OS, niet zozeer vanuit Waze, vandaar volgens mij. Binnen iOS zou het dus moeten werken tussen de twee apps onderling, en ik heb al gecheckt of Spotify alles 'mag' qua berichtgeving...
Niemand? O-)

• dr paaj
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-04 21:59
Nee je krijgt alleen navigatie meldingen via Carplay zichtbaar. Spotify geeft geen enkele melding wanneer je Waze of andere navi hebt aanstaan.

• meesje
  • Nu online
@Loveless85 Wat @dr paaj aangeeft, klopt helemaal. Echter ik kan je vraag wel voorstellen omdat Waze integratie biedt met Spotify (wat dit precies inhoudt, heb ik me nooit in verdiept). Deze integratie bieden GM en AM niet.

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Allen hartelijk dank voor de info. rondom FM. Wat een waardeloze implementatie, geheel niets meer weergeven waar FM de roots heeft liggen. Overigens wil ik persoonlijk helemaal FM niet op het display van de auto hebben staan. Ik wil nu juist die extra informatie op een extra schermpje. Zoals ik FM support al heb gemeld mijn iPhone ontkoppelen van Carplay is geen optie.

Weet iemand een alternatief voor FM? NAvigatie heb ik niet nodig daar is de auto al goed in voorzien. :)

_Dune_ wijzigde deze reactie 08-02-2019 20:48 (36%)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• meesje
  • Nu online
_Dune_ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:46:
Allen hartelijk dank voor de info. rondom FM. Wat een waardeloze implementatie, geheel niets meer weergeven waar FM de roots heeft liggen. Overigens wil ik persoonlijk helemaal FM niet op het display van de auto hebben staan. Ik wil nu juist die extra informatie op een extra schermpje. Zoals ik FM support al heb gemeld mijn iPhone ontkoppelen van Carplay is geen optie.

Weet iemand een alternatief voor FM? NAvigatie heb ik niet nodig daar is de auto al goed in voorzien. :)
Waarom wil je info op een schermpje? Ik krijg nu netjes alle meldingen (via notificatie en geluidssignaal) wanneer ik met bv GM of AM navigeer. Wellicht dat ik minder behoefte heb aan ‘vroeger’, omdat ik nu pas gebruik maak van FM. Is het niet gewoon gewenning? Wat heb je meer nodig dan berichten op je route/in de buurt?

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

meesje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:43:
[...]

Waarom wil je info op een schermpje? Ik krijg nu netjes alle meldingen (via notificatie en geluidssignaal) wanneer ik met bv GM of AM navigeer. Wellicht dat ik minder behoefte heb aan ‘vroeger’, omdat ik nu pas gebruik maak van FM. Is het niet gewoon gewenning? Wat heb je meer nodig dan berichten op je route/in de buurt?
Dat is ook zo'n issue, gesproken tekst wordt niet altijd volledige uitgesproken sinds FM Carplay ondersteuning heeft. Na het nodige zoek werk, blijk ik daar ook zeker niet de enige in te zijn. Ik heb al topics elders gelezen van mensen die lijken helemaal geen gesproken berichten meer te krijgen. FM heeft al aangegeven bekend te zijn met de nodige issues, maar geeft Apple de schuld vanwege Eisen de gesteld worden… dat hadden ze bij FM op voorhand ook kunnen weten. Dit is helaas zolijkt een erg buggy release, voelt bijna als de hedendaagse AAA games. Deze worden ook als Beta gereleased. :z

en ja ik heb de info liever op het scherm van mijn telefoon die heb ik toch ook al links in de hoek van mijn vooruit hangen. :)

_Dune_ wijzigde deze reactie 09-02-2019 19:10 (5%)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

meesje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:43:
[...]

Ik vind het fijn om te weten wat er allemaal op mijn route aan de hand is. Niet pas op het moment dat ik bij de file zelf ben. Hopelijk gaan ze het iPhone scherm gebruiken voor een totaal overzicht, net als dat je nu ook de routebegeleiding op je iPhone ziet wanneer je via Carplay navigeert met Google Maps of Apple Maps. Je krijgt dan de aanwijzingen op je iPhone te zien.

• meesje
  • Nu online
Thanks voor de reacties. Ik ben blij dat ik nu pas actief gebruik maak van FM. ;)
Zelf vind ik de meldingen op het scherm (hoeveel sec. van te voren kun je zelf instellen) als meer dan voldoende. Ik hoef nu niet continu op een scherm te kijken, pas wanneer er een signaal komt.
Qua veiligheid kan ik me deze beperking door Apple eerlijk gezegd wel voorstellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Nieuwe Flitsmeister beta in Testflight verschenen.
Voor jou' meldingen & melden zijn vanaf nu mogelijk op je iPhone scherm tijdens gebruik van CarPlay! Melden op het CarPlay scherm zelf is zijn we nog druk mee bezig, dus daarvoor nog even geduld!
_/-\o_

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:05
Ik ben nog steeds benieuwd naar de Tomtom implementatie. Nog steeds in beta ?

Sygic wordt wel beter:
- Laat nu maximum en huidige snelheid zien, net als FM
- Nu ook lane guidance "popup" bij een afslag
- Bug met dag en nacht mode is er uit

Waar ik mij aan erger is dat ze files op je route en flitsers in blauw laten zien, want slecht zichtbaar is. Geen idee of dit Apple UI regels zijn.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 20:31

amphora

Online creatie

loekf2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:42:
Ik ben nog steeds benieuwd naar de Tomtom implementatie. Nog steeds in beta ?
Nog steeds beta ja, vorige week wel kleine update geweest maar enige toevoegingen waren dat het menu nu Nederlandstalig is en tankstations/recente bestemmingen waren toegevoegd. Interface is verder hetzelfde gebleven als de screenshots die hier al eerder zijn gepost. Geen spannende dingen maar ik gebruik het nu al als standaard navigatie app dus blijkbaar ben ik al tevreden :). Heeft er misschien ook mee te maken dat ik voor ik een auto had met CarPlay ik altijd al Tomtom Go gebruikte op iPhone in een houder.
Al heb ik zeker verbeter punten, vooral qua interface maar blijkbaar is Apple toch erg streng in wat wel en niet mag.

amphora wijzigde deze reactie 05-03-2019 17:07 (8%)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:05
amphora schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:05:
[...]

Nog steeds beta ja, vorige week wel kleine update geweest maar enige toevoegingen waren dat het menu nu Nederlandstalig is en tankstations/recente bestemmingen waren toegevoegd. Interface is verder hetzelfde gebleven als de screenshots die hier al eerder zijn gepost. Geen spannende dingen maar ik gebruik het nu al als standaard navigatie app dus blijkbaar ben ik al tevreden :). Heeft er misschien ook mee te maken dat ik voor ik een auto had met CarPlay ik altijd al Tomtom Go gebruikte op iPhone in een houder.
Al heb ik zeker verbeter punten, vooral qua interface maar blijkbaar is Apple toch erg streng in wat wel en niet mag.
Thx voor update.

Kan ook zijn dat de API van Carplay gewoon slecht is en je moet creatief zijn om UI elementen te maken. Geloof dat FM daarover klaagde, ook dat de API slecht onderhouden is en gedocumenteerd. Duimen maar dat iOS 13 dingen beter maakt.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:57
De iOS app Stingray (Music) werkt ook via Apple CarPlay en kan worden toegevoegd aan het rijtje compatibel apps 😀

• loccie8910
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
nu ook werkend Youtube streaming op Mercedes Apple Carplay

• loccie8910
  • Nu online
of filmpje /series zien via Apple Carplay is mogelijk.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
loccie8910 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:40:
of filmpje /series zien via Apple Carplay is mogelijk.
[Afbeelding]
Vertel, hoe werkt het? :)

MacBook  Apple Watch  iPhone XS  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• loccie8910
  • Nu online
*snip* we gaan geen discussie buiten dit forum om houden

Daedalus wijzigde deze reactie 13-03-2019 21:02 (78%)

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:01

Osxy

Holy crap on a cracker

loccie8910 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:40:
[...]

stuur een pb bericht, dan kan ik jou verder helpen.
Dit is voor iedereen wel interessant denk ik!

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• loccie8910
  • Nu online
Osxy schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:45:
[...]

Dit is voor iedereen wel interessant denk ik!
*snip* we gaan geen discussie buiten dit forum om houden, hierbij filmpje dat het werkt.

Daedalus wijzigde deze reactie 13-03-2019 21:02 (11%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 20:31

amphora

Online creatie

Daarvoor moet je je iPhone jailbreaken, helaas niet iets wat ik graag (meer) doe

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Smobbo
@loccie8910 waarom zo cryptisch bezig? Dit is toch gewoon de route via een jailbreak die al een jaar of meer om de zoveel tijd in een YouTube filmpje te zien is?

• loccie8910
  • Nu online
Smobbo schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:12:
@loccie8910 waarom zo cryptisch bezig? Dit is toch gewoon de route via een jailbreak die al een jaar of meer om de zoveel tijd in een YouTube filmpje te zien is?
Valt reuze mee. :P

• THE_BASE
  • Niet online
Als ik inderdaad met iOS moet gaan sleutelen dan houd ik het liever zoals het is. :)

• meesje
  • Nu online
Jailbreaken is zo jaren 90. :+

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Discussie buiten het forum om, via DM of e-mail, zijn niet gewenst. We zijn een community, welke elkaar helpt. Als dit allemaal via individuele kanalen gebeurt, heeft GoT weinig bestaansrecht meer. Laten we discussie dan ook hier in dit topic houden.

Voor wat betreft jailbreaken: het bespreken hiervan is toegestaan in iOS. De grens ligt bij warez. Zie ook iOS Beleid

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Dat is gewoon de laatste Unc0ver jailbreak met de betaalde tweak CarBridge. Echt geen rocket science, op youtube staan tientallen tutorials. :Z

Meer info:

https://carbridgetweak.com/

[iOS] Jailbreaken - Deel 8

• THE_BASE
  • Niet online
De laatste tijd een dingetje met CarPlay:

Als ik een berichtje krijg hoor ik intens hard de berichttoon over m’n speakers, terwijl volume niet eens zo hard staat. Het voorgelezen bericht is ook normaal volume.

Meer mensen hier last van? Heb nu geluid maar uitgezet op iPhone. Want schrik me continue kapot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
THE_BASE schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:11:
De laatste tijd een dingetje met CarPlay:

Als ik een berichtje krijg hoor ik intens hard de berichttoon over m’n speakers, terwijl volume niet eens zo hard staat. Het voorgelezen bericht is ook normaal volume.

Meer mensen hier last van? Heb nu geluid maar uitgezet op iPhone. Want schrik me continue kapot.
Hier idem. Het lijkt wel alsof een sms op 100% volume doorkomt. Hetzelfde trouwens bij Flitsmeister. Deze draait bij mij altijd op de achtergrond terwijl ik navigeer met Google Maps.

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:17:
[...]

Hier idem. Het lijkt wel alsof een sms op 100% volume doorkomt. Hetzelfde trouwens bij Flitsmeister. Deze draait bij mij altijd op de achtergrond terwijl ik navigeer met Google Maps.
Ik verbaas me altijd hoe het kan dat CarPlay, zonder updates van iOS, zich ineens anders kan gaan gedragen.

Even afwachten wat iOS 12.2 brengt qua fixes. Maar 'goed' te horen dat ik niet de enige ben.

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:05
Sommige auto’s hebben verschillende volume instellingen voor verschillende soorten tonen. Het kan helpen om, als je die toon hoort, meteen op datzelfde moment aan de volume knop te draaien. Dat moet ik doen in m’n Peugeot 3008.
Laat Flitsmeister een melding voorlezen (duurt lekker lang) en draai dan eens aan de volume knop. Kijken wat er gebeurd..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
ChrisM schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:53:
Sommige auto’s hebben verschillende volume instellingen voor verschillende soorten tonen. Het kan helpen om, als je die toon hoort, meteen op datzelfde moment aan de volume knop te draaien. Dat moet ik doen in m’n Peugeot 3008.
Laat Flitsmeister een melding voorlezen (duurt lekker lang) en draai dan eens aan de volume knop. Kijken wat er gebeurd..
Dat is inderdaad een goede om uit te proberen! Bij een start van een vaste trajectcontrole is er wat meer gesproken tekst. In de iphone app kun je wel volume instellen (niet met carplay actief overigens) maar ik heb nog niet gemerkt dat dit effect heeft.

• THE_BASE
  • Niet online
ChrisM schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:53:
Top tip! Dit leek het te zijn, al was het geluid na update van gisterenavond al minder.

Toch even tijdens melding volume gedraaid en dan staat er ‘meldingen en volume’ in plaats van ‘volume’ voor muziek.

Scheelt weer wat hartverlammingen!

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:24
Heren,

Misschien iemand een ideetje wat dit probleem kan zijn? Skoda Octavia O3FL met Columbus systeem.

Sinds iOS 12.X het probleem dat het toetsenbord niet meer beeldvullend is. Dit probleem komt helaas op meerdere iPhones voor.

• meesje
  • Nu online
James25 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:26:
Heren,

Misschien iemand een ideetje wat dit probleem kan zijn? Skoda Octavia O3FL met Columbus systeem.

Sinds iOS 12.X het probleem dat het toetsenbord niet meer beeldvullend is. Dit probleem komt helaas op meerdere iPhones voor.

[Afbeelding]
Ik zal het vandaag/morgen eens testen (wel in een Opel Insignia). Ik let er eerlijk gezegd nooit op, voor het ingeven van de bestemming maak ik altijd gebruik van spraak. Bij Google Maps werkt dat echt ideaal. Naast specifiek adres ook ideaal met ‘naam bedrijf + plaats’.

Edit: @James25 Zojuist gecheckt. Hier bij Opel Insignia wel een volledig toetsenbord. Wellicht kunnen VW/Skoda rijders je verder helpen.

meesje wijzigde deze reactie 26-03-2019 12:10 (9%)

• meesje
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:19:
[...]

Top tip! Dit leek het te zijn, al was het geluid na update van gisterenavond al minder.

Toch even tijdens melding volume gedraaid en dan staat er ‘meldingen en volume’ in plaats van ‘volume’ voor muziek.

Scheelt weer wat hartverlammingen!
Bij FM vind ik het nog steeds wisselend. Inderdaad draaien aan de volume knop. Het lijkt wel alsof de spraak dan wel op gewenst volume is, maar de voorafgaande geluid niet. Sowieso al verschil in volume bij flitser en auto langs de weg.

• -Burner-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:51
James25 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:26:
Heren,

[Afbeelding]
Ff gekeken maar helaas zelfde hier in een O3FL...

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:24
-Burner- schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:05:
[...]

Ff gekeken maar helaas zelfde hier in een O3FL...
@-Burner- Fijn dat je dit even bent wezen checken. Ik heb een ticket gemeld bij Apple, en heb over 2 weken een afspraak bij de dealer om de Columbus firmware te upgraden. Zodra dit uitgevoerd is kom ik hier op terug.

• -Burner-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:51
James25 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:10:
[...]

@-Burner- Fijn dat je dit even bent wezen checken. Ik heb een ticket gemeld bij Apple, en heb over 2 weken een afspraak bij de dealer om de Columbus firmware te upgraden. Zodra dit uitgevoerd is kom ik hier op terug.
Ben benieuwd of de firmware update het oplost! Zelf heb ik er eigenlijk geen last van, gebruik altijd de ingebouwde navigatie (met traffic updates via de simkaart)

• meesje
  • Nu online
Hebben jullie ook dat wanneer je tijdens de rit je iPhone aansluit op CarPlay (bij mij moet dat bekabeld) dat je de iPhone eerst moet ontgrendelen (dat wordt op het scherm van de iPhone aangegeven). Indien ik de iPhone al heb aangesloten en dan de motor start, dan start CarPlay wel automatisch op.

Ik weet, veiligheidshalve eerst iPhone aansluiten en dan pas motor starten. Helaas is de praktijk bij mij dat ik pas na de eerste meters de iPhone aansluit.

• SooK
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 11:23
meesje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:38:
Hebben jullie ook dat wanneer je tijdens de rit je iPhone aansluit op CarPlay (bij mij moet dat bekabeld) dat je de iPhone eerst moet ontgrendelen (dat wordt op het scherm van de iPhone aangegeven). Indien ik de iPhone al heb aangesloten en dan de motor start, dan start CarPlay wel automatisch op.

Ik weet, veiligheidshalve eerst iPhone aansluiten en dan pas motor starten. Helaas is de praktijk bij mij dat ik pas na de eerste meters de iPhone aansluit.
Instellingen > Algemeen > Carplay > Mijn auto - selectie > Carplay indien vergendeld [vinkje]?

• meesje
  • Nu online
SooK schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:44:
[...]

Instellingen > Algemeen > Carplay > Mijn auto - selectie > Carplay indien vergendeld [vinkje]?
Dat vinkje staat aan. Zijn er nog andere zaken die ik kan checken? Of is de Opel software (in dit geval Insignia, maar volgens mij hetzelfde systeem als in de Astra) een beetje buggy?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:47
Duitser maken toch geen grapjes?

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• meesje
  • Nu online
winwiz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:04:
Duitser maken toch geen grapjes?
Haha, nog wel een correctie: Duitsers maken toch geen grapjes? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thunder8

thunder8

meesje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:38:

Veiligheidsinstellingen van Apple sluiten de poort af op het moment dat je iPhone langere tijd locked is (>1uur) en daarna een kabel wordt aangesloten. Enige functie die dan werkt is laden. Hierdoor is het nagenoeg onmogelijk je telefoon te hacken over USB zodra die tijdslimiet is overschreden. Dit is volgens mij sinds iOS12 ingesteld en dit kan je niet veranderen zover ik weet. Je kan dus lopend naar je auto je telefoon unlocken, locken en dan aansluiten binnen paar minuten, zonder dat je in de auto je telefoon moet unlocken. ;)

link naar artikel die dit beschrijft

thunder8 wijzigde deze reactie 29-03-2019 10:34 (7%)
Reden: Link toegevoegd.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-04 22:54
meesje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:00:
[...]

Dat vinkje staat aan. Zijn er nog andere zaken die ik kan checken? Of is de Opel software (in dit geval Insignia, maar volgens mij hetzelfde systeem als in de Astra) een beetje buggy?
Heb ik ook in m'n Astra 'last' van inderdaad. Verklaring van @thunder8 klinkt aannemelijk.

PV Output

• Slowmotion
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Thanks, hier verbaasde ik mij ook soms over, en dacht dat het aan mij lag.. bovenstaande klinkt zeker aannemelijk.

• meesje
  • Nu online
@thunder8 Bedankt voor je uitleg! Ik zal je workaround gaan volgen.

• thunder8

thunder8

meesje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:46:
@thunder8 Bedankt voor je uitleg! Ik zal je workaround gaan volgen.
Geen probleem. Had hetzelfde probleem met mijn Pioneer unit en had het ergens gelezen. Hoewel het soms hinderlijk is, heb ik liever een goed afgesloten telefoon. ;) Ikzelf sluit niet altijd mijn telefoon aan, maar als ik het doe, dan start ik de auto, kabel erin, unlocken, locken, gordel om en dan wegrijden. Of eerst navi instellen indien nodig. ;)

• bert pit
thunder8 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:11:
[...]

Veiligheidsinstellingen van Apple sluiten de poort af op het moment dat je iPhone langere tijd locked is (>1uur) en daarna een kabel wordt aangesloten. Enige functie die dan werkt is laden. Hierdoor is het nagenoeg onmogelijk je telefoon te hacken over USB zodra die tijdslimiet is overschreden. Dit is volgens mij sinds iOS12 ingesteld en dit kan je niet veranderen zover ik weet. Je kan dus lopend naar je auto je telefoon unlocken, locken en dan aansluiten binnen paar minuten, zonder dat je in de auto je telefoon moet unlocken. ;)

link naar artikel die dit beschrijft
Het is wel te veranderen, maar goed verstopt in iOS 12. Je vindt hem door naar Instellingen > Touch ID/Face ID & toegangscode te gaan en daar naar beneden te scrollen. Je komt dan bij Toegang bij vergrendeling, en onderaan vind je USB-accessoires. Zorg ervoor dat dit knopje staat uitgevinkt, en dus niet groen kleurt.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

bert pit schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:12:
[...]

Het is wel te veranderen, maar goed verstopt in iOS 12. Je vindt hem door naar Instellingen > Touch ID/Face ID & toegangscode te gaan en daar naar beneden te scrollen. Je komt dan bij Toegang bij vergrendeling, en onderaan vind je USB-accessoires. Zorg ervoor dat dit knopje staat uitgevinkt, en dus niet groen kleurt.
Je zou toch zeggen, gezien de beschrijving die er onder staat, dat het juist actief moet zijn (lees: groen). Om er voor te zorgen dat de USB Accessoires beschikbaar zijn wanneer je telefoon gelocked is.
Turn off to prevent USB accessories from connecting when your iPhone has been locked for more than an hour

• bert pit
Rivanov schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:08:
[...]

Je zou toch zeggen, gezien de beschrijving die er onder staat, dat het juist actief moet zijn (lees: groen). Om er voor te zorgen dat de USB Accessoires beschikbaar zijn wanneer je telefoon gelocked is.

[...]
Dan doe je dat toch ;)

Het werkt alleen niet.

• meesje
  • Nu online
bert pit schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:53:
[...]

Dan doe je dat toch ;)

Het werkt alleen niet.
Morgenochtend even testen in de auto. Natuurlijk niet eerst mijn iPhone ‘s ochtends een keer unlocken. ;)

meesje wijzigde deze reactie 10-04-2019 14:36 (29%)

• meesje
  • Nu online
@bert pit De door jou genoemde optie aanzetten (schuifje dus op groen) lost inderdaad het probleem op. Vanochtend heb ik de iPhone niet ontgrendeld. Pas na starten auto heb ik de iPhone gekoppeld met kabel. En warempel CarPlay startte direct op!
Ook al zou ik deze optie gevonden hebben in de instellingen van iOS op mijn iPhone dan zou ik niet de relatie gelegd hebben met Carplay. Ik zie/zag CarPlay niet als een USB device. Bedankt voor dit advies!
@Kees_B @Slowmotion @thunder8

• Slowmotion
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Als ik volgende week weer in nederland ben ga ik het gelijk testen. nu geen carplay tot mijn beschikking.

• atfora
  • Laatst online: 18:31
Ik hoop dat Renault Full Screen Carplay snel beschikbaar maakt op rlink2 voor bv. Megane rijders met een groter scherm.
Nu neemt het alleen het midden in van het verticaal geplaatste scherm. Iemand al signalen? Bij Mercedes is het al mogelijk toch?

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

atfora schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:23:
Ik hoop dat Renault Full Screen Carplay snel beschikbaar maakt op rlink2 voor bv. Megane rijders met een groter scherm.
Nu neemt het alleen het midden in van het verticaal geplaatste scherm. Iemand al signalen? Bij Mercedes is het al mogelijk toch?
Sommige modellen wel. Mijn nieuwe A-klasse toont Carplay in een 7" formaat op mijn 10.25" scherm. Maar dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat de A-klasse ook leverbaar is met een 7" scherm en ze te lui zijn bij Mercedes om dit aan te passen. De E-klasse heeft namelijk wel gewoon wide-screen Carplay.

• meesje
  • Nu online
meesje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:25:
@bert pit De door jou genoemde optie aanzetten (schuifje dus op groen) lost inderdaad het probleem op. Vanochtend heb ik de iPhone niet ontgrendeld. Pas na starten auto heb ik de iPhone gekoppeld met kabel. En warempel CarPlay startte direct op!
Ook al zou ik deze optie gevonden hebben in de instellingen van iOS op mijn iPhone dan zou ik niet de relatie gelegd hebben met Carplay. Ik zie/zag CarPlay niet als een USB device. Bedankt voor dit advies!
@Kees_B @Slowmotion @thunder8
@bert pit De door jou genoemde optie werkt, maar..... als ik tijdens het autorijden bv Google Maps aan heb staan en op de achtergrond de radio (van het audio systeem in mijn Opel Insignia) en ik word gebeld/bel zelf/ontvang whatsapp/ontvang een bericht van Flits Meister, dan springt het audio systeem van ‘radio’ naar ‘ipod’. Dit is verschrikkelijk irritant. Nu maar weer terug naar de workaround om altijd een ontgrendelde iphone aan te sluiten.
@Kees_B @Slowmotion @thunder8 Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• bert pit
meesje schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:54:
[...]

@bert pit De door jou genoemde optie werkt, maar..... als ik tijdens het autorijden bv Google Maps aan heb staan en op de achtergrond de radio (van het audio systeem in mijn Opel Insignia) en ik word gebeld/bel zelf/ontvang whatsapp/ontvang een bericht van Flits Meister, dan springt het audio systeem van ‘radio’ naar ‘ipod’. Dit is verschrikkelijk irritant. Nu maar weer terug naar de workaround om altijd een ontgrendelde iphone aan te sluiten.
@Kees_B @Slowmotion @thunder8 Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Maar heeft dat iets met die instelling te maken? Ik heb ook een Insignia gehad en daar zat een entertainment systeem in dat in zijn geheel ronduit irritant was..... Ik denk eerder dat de laatste update dat doet, maar weet het niet zeker.

• meesje
  • Nu online
bert pit schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:17:
[...]

Maar heeft dat iets met die instelling te maken? Ik heb ook een Insignia gehad en daar zat een entertainment systeem in dat in zijn geheel ronduit irritant was..... Ik denk eerder dat de laatste update dat doet, maar weet het niet zeker.
Het kan inderdaad een bug zijn in de software van Opel. Daarom ben ik benieuwd naar andere ervaringen.

• thunder8

thunder8

Denk dat het een issue is met het entertainment systeem en niet zozeer met Carplay. Ik heb een aftermarket Pioneer SPH-DA230DAB, een van de eerste in Europa destijds en ik heb dit probleem niet. Kan radio luisteren, Navi op Carplay en bellen, gebeld worden, Whatsapp en hij schakelt altijd terug naar de staat voor de communicatiesessie. :)

• meesje
  • Nu online
thunder8 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 06:52:
Denk dat het een issue is met het entertainment systeem en niet zozeer met Carplay. Ik heb een aftermarket Pioneer SPH-DA230DAB, een van de eerste in Europa destijds en ik heb dit probleem niet. Kan radio luisteren, Navi op Carplay en bellen, gebeld worden, Whatsapp en hij schakelt altijd terug naar de staat voor de communicatiesessie. :)
Dat vermoeden had ik ook. Voor mij dan maar de workaround toepassen.

• bert pit
meesje schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:29:
[...]

Het kan inderdaad een bug zijn in de software van Opel. Daarom ben ik benieuwd naar andere ervaringen.
Misschien even rondneuzen op opelforum.nl
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True