[CarPlay] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 164.847 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 11:41
meesje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:18:
Vandaag voor het eerst gezien dat Google Maps bij een file (rood) in een ballonnetje de extra vertraging. Eerder was me dat niet opgevallen. Is dit nieuw?
Ik zag het vanmorgen ook voor het eerst.

Ik vond Waze qua UI nooit mooi. Het oogt ouderwets en die paarse accenten vind ik ook niks. Het is vast iets persoonlijk, maar de mooiste vind ik de nightmode van zowel Apple als Google Maps.

Zelf heb ik met Waze in CarPlay al een paar keer iets vervelend mee gemaakt: je nadert een flitscamera en Waze waarschuwt je dan tijdig met die "popup". Die begint dan af te tellen in functie van de afstand tussen de flitscamera en jouw auto. Maar op 580m (en het is telkens 580m heb ik al gemerkt) stopt die met aftellen. Ook als je er uiteindelijk voorbij bent gereden blijft die popup staan tot ik zelf op "Bedankt" klik. Het gebeurt niet vaak, misschien gemiddeld 1 keer op 10 en bij verschillende flitscamera's, maar wel telkens op 580m blijft het hangen. Heel bizar.

Ik gebruik een iPhone 7 met IOS 12.0 in combinatie met een BMW 3serie (met draadloze CarPlay _/-\o_ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-06 18:29

amphora

Websites & Fotografie

Ik ben toch wel fan van Waze. Nog geen gekke routes gehad en de bediening vind ik veel fijner. Locatie invoeren en gelijk starten en niet eerst op 'Start' hoeven te klikken alleen al is fijn. Heb telefoon in een houder zitten en de opties die je daarop krijgt (lijst met meldingen/files etc) is ook top. En natuurlijk geïntegreerde flits info al is die zeker niet perfect. Ja, kaartweergave van Apple Maps is mooier maar dat is dan ook het enige voordeel vind ik. Google Maps voegt helemaal niets toe vergeleken met Apple Maps dus die gebruik ik ook niet meer.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:02

bert pit

asdasd

Google maps heeft doorgaans wat meer intelligentie dan de kaarten app van apple.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:25
En het voordeel van google maps is dat je het kaartmateriaal makkelijk offline beschikbaar kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

meesje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:56:
En het voordeel van google maps is dat je het kaartmateriaal makkelijk offline beschikbaar kan maken.
Inderdaad, Google maps bewaart automatisch een maand lang de laast gebruikte kaartgegevens ter grote van ongeveer Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
bert pit schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:27:
[...]

Inderdaad, Google maps bewaart automatisch een maand lang de laast gebruikte kaartgegevens ter grote van ongeveer Nederland.
Oh? Dat is nieuw voor mij. Ik heb gewoon Nederland geselecteerd. Deze kaart wordt dan 365 dagen bewaard. In tussentijd kan deze kaart ook updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

meesje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:32:
[...]

Oh? Dat is nieuw voor mij. Ik heb gewoon Nederland geselecteerd. Deze kaart wordt dan 365 dagen bewaard. In tussentijd kan deze kaart ook updaten.
Goed mogelijk dat het veranderd is. De exacte specs weet ik niet. Wat ik wel weet is dat waneer je een keer geen internet hebt, Google maps nog steeds vrij gedetailleerde info geeft, terwijl Apple kaarten het gewoon niet doet.

Dit heeft met name voordelen voor CarPlay (lijkt me, ik heb het nog niet getest). Bij Carplay had je zonder internet geen navigatie. Nu Google maps er is voor CarPlay zou dat wel eens veranderd kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
bert pit schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:16:
[...]

Goed mogelijk dat het veranderd is. De exacte specs weet ik niet. Wat ik wel weet is dat waneer je een keer geen internet hebt, Google maps nog steeds vrij gedetailleerde info geeft, terwijl Apple kaarten het gewoon niet doet.

Dit heeft met name voordelen voor CarPlay (lijkt me, ik heb het nog niet getest). Bij Carplay had je zonder internet geen navigatie. Nu Google maps er is voor CarPlay zou dat wel eens veranderd kunnen zijn.
Ja klopt. Ik heb eens tijdens de rit 3G/4G uitgezet en toen zag ik nog wel de weg, maar de kaart was een raster geworden.
Het offline beschikbaar zijn van de kaarten vind ik een grote pré van Google Maps tov Apple Maps. Daarnaast heb ik ervaren dat de kaarten van GM recenter zijn dan die van AM. Verder vind ik ze allebei wel aardig goed werken. Waze vanmiddag nog een keer geprobeerd: grote paarse tekstballonnen, soms heel erg druk met allerlei figuurtjes (de waze-gebruikers en tig meldingen van dezelfde file) en ook wordt een flitser niet altijd omgeroepen, terwijl ik wel langs een politie figuurtje rijd. Dat laatste ook gemerkt bij rood licht filters: wel een figuurtje maar niet altijd een stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:30
iphone 5s
ios 12.0
ioniq met carplay bedraad

ik lijk af en toe de verbinding kwijt te raken. dacht eerst dat het snoertje de storing veroorzaakte maar met een ander kabeltje gebeurt het ook. lighting? poort die zichzelf uitschakelt in de iphone?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:24:
[...]

Ja klopt. Ik heb eens tijdens de rit 3G/4G uitgezet en toen zag ik nog wel de weg, maar de kaart was een raster geworden.
Het offline beschikbaar zijn van de kaarten vind ik een grote pré van Google Maps tov Apple Maps. Daarnaast heb ik ervaren dat de kaarten van GM recenter zijn dan die van AM. Verder vind ik ze allebei wel aardig goed werken. Waze vanmiddag nog een keer geprobeerd: grote paarse tekstballonnen, soms heel erg druk met allerlei figuurtjes (de waze-gebruikers en tig meldingen van dezelfde file) en ook wordt een flitser niet altijd omgeroepen, terwijl ik wel langs een politie figuurtje rijd. Dat laatste ook gemerkt bij rood licht filters: wel een figuurtje maar niet altijd een stem.
Bij waze kan je ook veel aanpassen zodat je enkel maar de zaken ziet die jij nuttig vindt.

En normaal als je geluid aan staat, en alle meldingen staan aan, roept hij alle flitsers om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

BarryH schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:49:
iphone 5s
ios 12.0

ik lijk af en toe de verbinding kwijt te raken. dacht eerst dat het snoertje de storing veroorzaakte maar met een ander kabeltje gebeurt het ook. lighting? poort die zichzelf uitschakelt in de iphone?
Stof in de poort zelf? Keer voorzichtig met een houten tanden stoker het stof eruit halen?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Nila schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:38:
[...]

Stof in de poort zelf? Keer voorzichtig met een houten tanden stoker het stof eruit halen?
ja, inderdaad, flinke stofpluk eruit gepeuterd. nu afwachten of dit de storing verholpen heeft
bedankt

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
BarryH schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:43:
[...]

ja, inderdaad, flinke stofpluk eruit gepeuterd. nu afwachten of dit de storing verholpen heeft
bedankt
Ik heb zo'n vermoeden van wel. Ik moet het stof ook nog even uit mijn iPhone SE halen. Als ik via CarPlay naar Spotify luister heb ik regelmatig dat er wat gekraak door de luidsprekers komt. Even de stekker uit de iPhone en er weer in lost (even) het probleem.
Vanavond ook maar even schoon maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-06 06:22
Sinds korte tijd rijd ik een Renault Megane met een scherm in portrait layout. Mooi en functioneel scherm totdat ik Apple CarPlay gebruik. CarPlay werkt schijnbaar alleen in landscape. Dit resulteert in een relatief klein gevuld schermpje met enorme zwarte vlakken boven en onder..

Weet iemand of er ooit ergens iets geroepen is over CarPlay in portrait orientation? In feite zit er gewoon een iPad mini scherm in de auto, dus de apps zouden toch ook in CarPlay moeten werken in portrait orientation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:22
Sygic werkt vanaf vandaag ook met CarPlay. Zojuist geprobeerd, maar ik blijf persoonlijk toch van mening dat Apple Kaarten vooralsnog het beste werkt (en Google Maps met de huidige gebreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik snap de sygic apps niet helemaal. Ik zie er twee in de app store, beide even gedownload. Een heeft een donker icoon met 'car navigation' erin, deze ondersteund carplay maar heeft een interface van een 10 jaar oude app. De andere app heeft twee icoontje in het logo met een modernere interface maar geen carplay.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 10:56
Lejavh schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:54:
Sygic werkt vanaf vandaag ook met CarPlay.
Vreemd dat ze de offline versie niet geüpdatet hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door dr paaj op 13-10-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pspanter
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-07 18:31
Wanneer ik Spotify gebruik kan ik het volume niet aanpassen via de normale volume knop(ook niet van de iPhone). Heb een iPhone Xs Max en ios 12.01. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:16
amphora schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:06:
Ik snap de sygic apps niet helemaal. Ik zie er twee in de app store, beide even gedownload. Een heeft een donker icoon met 'car navigation' erin, deze ondersteund carplay maar heeft een interface van een 10 jaar oude app. De andere app heeft twee icoontje in het logo met een modernere interface maar geen carplay.
Sygic spoort niet. Ze hebben idd:

- Sygic Car Navigation
- Sygic GPS Navigation

De tweede is ook compatible met allerlei proprietary protocollen van bv BMW. Interface is uit 1990 ofzo. Deze heeft sinds deze week Carplay support.

Echter als ik dit zie:

YouTube: Say hello to Sygic on Apple CarPlay

Komt Carplay voor de tweede ook. Echter in de Appstore wordt verteld dat GPS Navigation het nieuwste product is en als eerste de nieuwste features krijgt. Klopt dus niet. Maar er is nog hoop:

http://www.ilounge.com/in...s-gps-navigation-apps-wit

Anders kan me voorstellen dat de mensen van de "overtype" media (blogs etc) het ook niet (meer) snappen.

Ik heb nog hoop voor TomTom Go op iOS, maar gezien de snelheid, na het killen van de redelijke goeie Navigation, waarmee ze features terug bouwen.. gok ik op 2025 ofzo. Drama. Ik gebruik het wel, omdat eigenlijk de UI met de sidebar nergens anders te vinden is als je dagelijks op een traject rijdt met veel files. Echter het ontbreken van MyDrive sync (routes), routes opslaan, addressen via postcodes etc. wordt een beetje zielig. De Android versies heeft dat allemaal wel volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door loekf2 op 14-10-2018 17:00 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Opeens geen geluid meer via FM of Waze flitsers.
Niks aangepast.

Uitermate irritant dit gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

loekf2 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:25:
[...]

Ik heb nog hoop voor TomTom Go op iOS, maar gezien de snelheid, na het killen van de redelijke goeie Navigation, waarmee ze features terug bouwen.. gok ik op 2025 ofzo. Drama. Ik gebruik het wel, omdat eigenlijk de UI met de sidebar nergens anders te vinden is als je dagelijks op een traject rijdt met veel files. Echter het ontbreken van MyDrive sync (routes), routes opslaan, addressen via postcodes etc. wordt een beetje zielig. De Android versies heeft dat allemaal wel volgens mij.
De MyDrive sync voor routes vind ik interessant. Ik ken iemand die routes uit de computer exporteerde naar TomTom. Echter in de update schijnt dat er uit gehaald te zijn. Ze zocht een alternatief maar kwam bij een TMS van TomTom terecht wat dan weer een maatje te groot was.

Kan de TomTom voor android wel routes importeren via die MyDive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
bert pit schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:12:
[...]

De MyDrive sync voor routes vind ik interessant. Ik ken iemand die routes uit de computer exporteerde naar TomTom. Echter in de update schijnt dat er uit gehaald te zijn. Ze zocht een alternatief maar kwam bij een TMS van TomTom terecht wat dan weer een maatje te groot was.

Kan de TomTom voor android wel routes importeren via die MyDive?
Yep, de Android versie wel. De iOS versie niet. Schiet mij maar lek 🤔

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FLITSMEISTER & CARPLAY?! Onze mailboxen stromen vol met vragen over wanneer Flitsmeister op CarPlay ein-de-lijk te gebruiken is...

Momenteel zijn we druk bezig met het ontwikkelen van Flitsmeister voor CarPlay maar we kunnen nog niet precies zeggen wanneer het live gaat. Omdat we een enorm hechte band hebben met onze community, vertellen wij ook eerlijk wat de reden is van de vertraging. Om CarPlay te kunnen ondersteunen moet je als app toegang krijgen van Apple en dit is iets complexer dan we een aantal weken geleden dachten. Zodra we meer weten, horen jullie van ons 💪
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/44551291_2150603224974177_4261335494459129856_o.png?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=248949918448c09e3ef58f8b49ece777&oe=5C888E62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 10:56
Sygic is echt een draak van een app/bedrijf, alsof je op een gameboy navigeert en zoeken werkt gewoon niet, traffic info als je over een grens rijdt ook niet meer.

Als je dan een vraag stelt aan support zijn ze stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Okay, ik zit met het volgende probleem:
CarPlay, Flitsmeister aan, Deezer of radio aan, perfect, hoor alle meldingen luid en duidelijk.

Zet ik echter Google Maps of welke andere navi aan, dan hoor ik de FM meldingen héél zacht.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 18:31
1063865 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:44:
Okay, ik zit met het volgende probleem:
CarPlay, Flitsmeister aan, Deezer of radio aan, perfect, hoor alle meldingen luid en duidelijk.

Zet ik echter Google Maps of welke andere navi aan, dan hoor ik de FM meldingen héél zacht.

Iemand een oplossing hiervoor?
ik heb dit zelfde probleem alleen al als ik Bluetooth naar een podcast luister. Flitsmeister staat op 100% maar komt toch zo zacht over dat het net niet te horen is.

ook als ik flitsmeister van Bluetooth afhaal en het geluid via de iPhone luidspeaker laat horen is deze zeer zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

dr paaj schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:54:
Sygic is echt een draak van een app/bedrijf, alsof je op een gameboy navigeert en zoeken werkt gewoon niet, traffic info als je over een grens rijdt ook niet meer.

Als je dan een vraag stelt aan support zijn ze stil...
Gelekkig krijgt TomTom Go begin 2019 CarPlay ondersteuning. Zolang de straatnaam spraakherkenning ook beter gaat kan het een topper worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 13:42
Weet iemand of de nieuwe Volkswagen Polo wireless carplay ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

xeoMe schreef op maandag 3 december 2018 @ 01:26:
Weet iemand of de nieuwe Volkswagen Polo wireless carplay ondersteund?
De Polo ondersteund geen Wireless carplay.

Volgens mij geen enkele VW...?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-07 21:06
BarryH schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:49:
iphone 5s
ios 12.0

Dit ervaar ik ook in een Vitara 2015 met een 7 plus en ios 12.1.1 en een 5S met 12.1.1.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Uitschakeling van de Lightning-poort gebeurt als deze meer dan 30 minuten geen connectie heeft. Ik moet wel de telefoon vaak unlocken als ik in de auto kom, maar daarna geen problemen gehad met wegvallen van de verbinding.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 20:20
Omdat ik een nieuwe telefoon heb, moest ik deze ook opnieuw aansluiten in de auto. Het viel mij op dat ik nu de vraag kreeg of ik wilde toestaan dat ik CarPlay kan gebruiken zonder dat de iPhone unlocked is. 'Ja' gekozen. Sindsdien heb ik niet meer dat ik m'n telefoon vaak eerst moet unlocken voordat ik bijvoorbeeld Spotify kan gebruiken. Wellicht sinds iOS 12.1 ofzo een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 18:31
SpoekGTi schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:40:
[...]

Dit ervaar ik ook in een Vitara 2015 met een 7 plus en ios 12.1.1 en een 5S met 12.1.1.
hier het zelfde met de iPhone 8 Plus en een Mercedes CLA.
het is gewoon onbruikbaar geworden omdat je de telefoon weer eerst moet unlocken. :-(

[ Voor 21% gewijzigd door carpcatcher op 07-12-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:54
Hier geen problemen met iPhone X en nieuwe Mercedes A-Klasse. Carplay werkt gewoon altijd.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 04-07 21:06
-Burner- schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:55:
Omdat ik een nieuwe telefoon heb, moest ik deze ook opnieuw aansluiten in de auto. Het viel mij op dat ik nu de vraag kreeg of ik wilde toestaan dat ik CarPlay kan gebruiken zonder dat de iPhone unlocked is. 'Ja' gekozen. Sindsdien heb ik niet meer dat ik m'n telefoon vaak eerst moet unlocken voordat ik bijvoorbeeld Spotify kan gebruiken. Wellicht sinds iOS 12.1 ofzo een optie?
Hmmz misschien maar eens mijn iPhone schoon installeren, mag wel na 6 jaar denk :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Schoon installeren is onnodig. De instelling zit in ios, onder instellingen, carplay, [automerk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Meer mensen last van het probleem dat nachtstand van Kaarten vaak niet ingeschakeld wordt?

Overdag als mijn koplampen van m’n auto automatisch inschakelen wél. Gaan die uit? Dan wordt het scherm weer dagstand.

Maar in de avond blijft het vanzelf dagstand. Het helpt soms om in m’n auto de keuze even om te zetten van automatisch naar nacht en weer terug. Maar dit zou niet moeten.

Op internet meer klachten gevonden, maar alleen bovenstaande oplossing. Hoopte dat iemand hier wellicht het antwoord heeft.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zojuist Beta Flitsmeister met Carplay binnengekregen.
Vanavond maar eens testen in de auto :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Fz7ZtHB/IMG-0536.png

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hier is de Beta ook geinstalleerd. ben benieuwd hoe het werkt!

• Rivanov
Hier ook de Flitsmeister Beta geïnstalleerd. Morgen eens testen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gisteren vanuit Duitsland naar Nederland gereden, in Duitsland werkt het niet, maar in Nederland begon het dan eindelijk na lang wachten te werken.

Helaas, of ik begrijp het niet (wat valt er aan te begrijpen?) of het werkt niet zoals ik had verwacht. Ik had eigenlijk geen overzicht in beeld verwacht zoals op iPhone, maar wat ik van FM begrijp is dat Apple alleen navigatie-apps toe staat.

En dus is het vooralsnog een kaart in beeld met een pijl waar je rijdt en rechtsboven je snelheid en maximumsnelheid.

Bij meldingen loeihard een melding door de auto heen, welke anders klinken dan vanuit de iPhone voorheen. In mijn optiek niet helemaal zoals ik had verwacht.

Het is beta, dus we blijven hopen. Zo naar het werk wederom een poging wagen, ik kom langs trajectcontoles, dus wie weet.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Voor mij voegt de CarPlay functionaliteit dus totaal niets toe. Wil gewoon de flitsmeldingen en filemeldingen zien op m’n scherm. Heb geen behoefte aan de navigatiefeature van Flitsmeister. Jammer als dit de enige feature wordt van deze app binnen CarPlay, maar dan heb ik er persoonlijk niets aan. Nu zie je op het iPhone scherm ook niets meer als deze via CarPlay verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Eens met bovenstaande 2 reacties. Ik wil het bij Google Maps houden, met meldingen van FM. Vooral het volgende zou erg jammer zijn:
- Waarschijnlijk mogen we de huidige snelheid niet tonen van de gebruiker (dit zijn we aan het uitzoeken)
- Waarschijnlijk mogen we niet signaleren voor te hard rijden in een trajectcontrole (dit zijn we aan het uitzoeken)
Rivanov schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:31:
Nu zie je op het iPhone scherm ook niets meer als deze via CarPlay verbonden is.
Vooral dit is erg beroerd. Zou je de carplay-functie van FM uit kunnen zetten bij Algemeen | Carplay | Mijn auto | en dan het icoontje van FM weghalen? Zodat je wel normaal beeld hebt op de iPhone?

Voor de mensen zonder Beta een indruk hoe het er uit ziet (qua interface nogal gelijk aan andere navi-apps)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/s5zjK9B/IMG-0540.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q1tSFs7/IMG-0542.png

(dat icoontje is nog een bug)

[ Voor 49% gewijzigd door Cheesy op 14-12-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 11:32
Rivanov schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:31:
Voor mij voegt de CarPlay functionaliteit dus totaal niets toe. Wil gewoon de flitsmeldingen en filemeldingen zien op m’n scherm. Heb geen behoefte aan de navigatiefeature van Flitsmeister. Jammer als dit de enige feature wordt van deze app binnen CarPlay, maar dan heb ik er persoonlijk niets aan. Nu zie je op het iPhone scherm ook niets meer als deze via CarPlay verbonden is.
Precies dit waar ik ook tegen aan loop. Gisteren ook maar weer gelijk over ge-switch naar mijn iPhone.
Mooier zou zijn om op de telefoon negavatie aan te kunnen zetten en CarPlay Flitsmeister met meldingen etc.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Volgens Apple's voorwaarden hebben ze moeten schipperen. Het is nu meer een navigatie-app met meldingen. In een trajectcontrole zie ik nu alleen dat ik binnen rijd of er uit rijd, niet hoe lang de afstand is.

Ook de snelheidmeting lijkt niet te kloppen: ik rijd 106, wat uiteindelijk 100 is, maar FM meldt dat ik zeker 112 rijdt. Jammer dat ze niet kunnen aanbieden wat gebruikers wensen, ik denk dat ze er zelf ook wel van balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb nu ook toegang gekregen tot het beta programma van TomTom. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Rivanov schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:47:
Heb nu ook toegang gekregen tot het beta programma van TomTom. Ben benieuwd.
Ik ook, vooralsnog vind ik CarPlay aanbod matig qua functionaliteit. Flitsmeister Beta, Sygic, Google Maps doen allemaal eigenlijk hetzelfde met maar één functie: Route van A naar B. Geen tot weinig andere opties. Alleen over Waze ben ik tot nu toe echt positief. Vooral de mogelijkheid om via de telefoon zelf de app nog te kunnen bedienen en extra informatie tonen vind ik erg fijn. Bij alle andere apps gaat telefoonscherm op zwart (FM/Sygic) of toont alleen tekstuele route beschrijving (Apple, Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat komt met name door de 'beperking' van CarPlay ansich. Dat ligt niet altijd aan de developer. Het zou gewoon mooi zijn als je twee verschillende dingen kunt doen. Dus een navigatie-app op CarPlay en op je telefoon een andere app. Dit gaat nu niet en dat is natuurlijk ook deels bewust door Apple zo gemaakt. Het is niet de bedoeling dat je met je telefoon gaat spelen in de auto. Maar het zou gewoon fijn zijn, als je bijvoorbeeld Apple Music op je telefoon actief hebt en een navigatie-app via CarPlay. Nu knalt meteen de app van je CarPlay scherm zodra je deze op je telefoon verlaat.

Flitsmeister is helemaal kansloos nu en totaal onbruikbaar. Ik wil niet de navigatiefunctie gebruiken van FM, enkel de flits- en filemeldingen in één overzicht. Maar dat kan niet in de huidige staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 10-01-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Ik vind het irrritant dat tijdens bellen je niet naar de Navi kan. Daarom vaak de auto navi in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
BarryH schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:28:
Ik vind het irrritant dat tijdens bellen je niet naar de Navi kan. Daarom vaak de auto navi in gebruik
Vreemd, onlangs nog Google Maps opengehad terwijl ik aan het bellen was. Dus bij mij kan dat wel.

En inderdaad, Flitsmeister vind ik ook totaal nutteloos op Carplay. Ze gaan nu ook veel meldingen missen, omdat er geen meld-knop aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik gebruik enkel de auto navi. Die is gewoon goed in mijn Mercedes en waar ik voorheen altijd Waze gebruikte in mijn vorige leaseauto (Peugeot 308) mis ik het nu totaal niet.

Gebruik CarPlay voornamelijk voor Apple Music en Overcast (podcast app)

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 10-01-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Rivanov schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:20:
Dat komt met name door de 'beperking' van CarPlay ansich. Dat ligt niet altijd aan de developer. Het zou gewoon mooi zijn als je twee verschillende dingen kunt doen.
Dat bedoel ik ook niet, ik bedoel dat Waze gewoon een veel geavanceerdere Carplay integratie heeft. Veel meer opties, waarbij telefoon ook nog gebruikt kan worden om Waze te besturen ipv alleen maar een logo of wat tekst te tonen.

Ben het overins wel met je eens dat CarPlay scherm en telefoon verschillende dingen zouden moeten kunnen tonen, navigatie op CarPlay en muziek of alleen flitsmeister meldingen op telefoon ja. Nu is het echt alleen een tweede scherm van de huidige openstaande telefoon app.
Rivanov schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:38:
Ik gebruik enkel de auto navi. Die is gewoon goed in mijn Mercedes en waar ik voorheen altijd Waze gebruikte in mijn vorige leaseauto (Peugeot 308) mis ik het nu totaal niet.

Gebruik CarPlay voornamelijk voor Apple Music en Overcast (podcast app)
Helaas is het bij mijn Ford Fiesta of alles via CarPlay of niets via CarPlay. Maar standaard Ford navigatie ben ik toch niet heel enthousiast over...

[ Voor 45% gewijzigd door amphora op 10-01-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Cheesy schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:37:
[...]

Vreemd, onlangs nog Google Maps opengehad terwijl ik aan het bellen was. Dus bij mij kan dat wel.

En inderdaad, Flitsmeister vind ik ook totaal nutteloos op Carplay. Ze gaan nu ook veel meldingen missen, omdat er geen meld-knop aanwezig is.
Ik denk dat het voor mij geld in het geval dat ik apple kaarten aan het gebruiken ben, dan gebeld wordt en via het stuur van de auto opneem. Maar ik zal het eens nauwkeuriger gaan bijhouden.
Als ik zelf ga bellen, kan ik volgens mij wel wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist op de terugweg naar huis even TomTom getest via CarPlay. Nog vrij sumier. Het iPhone scherm geeft ook gewoon de navigatie weer.. dus geen extra functionaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/616a4d000619/IMG_0367.png

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/43dd46d3d184/IMG_0368.png

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/8cb4ccb91047/IMG_0370.png

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/a85dd1db6f7f/IMG_0372.png

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/12698fe57e1f/IMG_0376.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:37:
[...]

Dat laatste valt best mee, zoveel gebruikers zijn er vast niet met CarPlay. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
amphora schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:59:
[...]

Helaas is het bij mijn Ford Fiesta of alles via CarPlay of niets via CarPlay. Maar standaard Ford navigatie ben ik toch niet heel enthousiast over...
Ik kan gewoon CarPlay gebruiken en toch naar Sync toe en daar Radio 10 luisteren o.i.d.

Wel eens dat er veel op slot zit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

Topicstarter
Sinds december heb ik een leenauto: MINI met CarPlay. In vergelijking met Hyundai is het scherm (ik heb niet een XL scherm op de MINI) veel minder scherp. Maar werkt het nu wel draadloos.
Echter heb ik nog wel eens een probleem dat de MINI de telefoon niet op CarPlay mode aansluit maar op het eigen app's mode. Wat je dan krijgt is dat je iPhone zegt dat je aan het rijden bent en alle knopjes weg laat. In de menu van het ingebouwde systeem zie je dan een aantal app's zoals Spotify en nog een paar. De enige mogelijkheid die ik heb gevonden om terug naar CarPlay te gaan is om via het menu te gaan naar "mobiele connectie beheren" vervolgens daar weer te kiezen voor CarPlay i.p.v. het ingebouwde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vanmorgen TomTom geprobeerd, niet enthousiast. Afgezien van dat het Engels is, vind ik het ook vreemd dat je alleen naar huis of werk kan met één druk op de knop. Het meest irriteer ik me dat ik de geluiden niet uit lijk te kunnen zetten, ik wil navigeren zonder stem.

Daarnaast mis ik een toegevoegde waarde. Op een of andere manier blijft voor mij Kaarten van Apple het meest prettig, afgezien van de drukte op wegen, die wordt door Google weer beter weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
THE_BASE schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:02:
Vanmorgen TomTom geprobeerd, niet enthousiast. Afgezien van dat het Engels is, vind ik het ook vreemd dat je alleen naar huis of werk kan met één druk op de knop. Het meest irriteer ik me dat ik de geluiden niet uit lijk te kunnen zetten, ik wil navigeren zonder stem.

Daarnaast mis ik een toegevoegde waarde. Op een of andere manier blijft voor mij Kaarten van Apple het meest prettig, afgezien van de drukte op wegen, die wordt door Google weer beter weergeven.
Je kunt gewoon de geluiden uitzetten via TomTom op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Je kunt gewoon de geluiden uitzetten via TomTom op je telefoon.
Ah. Dus de iPhone bedienen om CarPlay te kunnen zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
THE_BASE schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:14:
[...]

Ah. Dus de iPhone bedienen om CarPlay te kunnen zien. :+
Jep. ;) Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

TT is nog beta he ;-)
Stuur deze feedback vooral terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:16

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb CarPlay nu meermaals een kans gegeven, maar zeker met de integratie waarbij Apple de "laatste controle" heeft, blijf het voor mij op dit moment "leuk bedacht, maar niet handig".
Ik heb een BMW met Wireless CarPlay. Dit is nu al meermaals, totaal onverklaarbaar, gecrashed. BMW geeft de schuld aan Apple en iOS 12, maar met de onzekerheid dat je hele CarPlay incl. navigatie eruit knalt precies op het moment dat je gebeld wordt is eigenlijk onacceptabel. Wanneer dit gebeurt, default de auto terug naar een bluetooth profiel voor de iPhone en is het handmatig selecteren van CarPlay wel mogelijk, maar het resulteert telkens in de fout: Verbinding kan niet tot stand worden gebracht.
Daarnaast vind ik Apple CarPlay totaal onbruikbaar zonder touchscreen. Met een wieletje letters en dergelijke selecteren is enorm traag.

Dan de integratie van Apple. Apple heeft wederom alles dichtgegooid, waardoor zo ongeveer elke navigatie app er hetzelfde uit ziet. Of het nou Flitsmeister, TomTom, Waze of wat dan ook is. Alleen de map zelf heeft wellicht een andere kleur. Niet onverwacht, maar Apple Maps wordt als app geprefereerd boven andere navigatie apps, zoals je ook zult merken met de icoontjes. Apple Maps is natuurlijk de default app. Zit je in een andere app, krijg je instructies van andere apps binnen als notificatie, daar waar Apple Maps net een iets ruimere notificatie weergeeft met de pijltjes erin. Dit soort onderscheid is gewoonweg oneerlijk voor andere apps.

Ik vind daarnaast dat de integratie van de Nederlandse partijen wel heel erg lang op zich heeft laten wachten. Dat Flitsmeister midden december met een eerste alpha versie komt die niet eens goed werkt roept natuurlijk wel de vraag op wat ze in de tussentijd hebben gedaan. Het excuus dat ze dwars lagen met Apple kan ik dan ook vrij weinig mee. Google Maps en Waze waren er in september met de release direct bij. Die hele WWDC met CarPlay uitbreiding is natuurlijk niet voor niks, het lijkt er toch op dat de meeste partijen gewoon veel te laat begonnen zijn. Van Flitsmeister interesseert me de hele navigatie voor geen meter, ik wil een lijstje zien zoals nu. Gaat 'm niet worden. De schakeling tussen DAB+ en iets van geluid van CarPlay werkt onvoorspelbaar. Dan kun je nog TuneIn proberen te gebruiken, maar die app heeft nog nooit gewerkt met CarPlay bij mij.
Al met al vind ik CarPlay nog lang niet af aanvoelen. iMessage en WhatsApp zou geblokkeerd moeten worden, totaal niet van belang dat je ook daarmee bereikbaar moet zijn om dan ook nog met complexe, gebrekkige Nederlandse commando's een antwoord wil geven. Nee pak dan gewoon je telefoon los en wees zo'n eikel dat je je telefoon in je handen hebt, waarschijnlijk ben je er mentaal nog altijd meer bij dan met Siri een bericht te versturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 04-07 16:57
Iemand die deze vraag kan beantwoorden, want ik kom er niet uit of het nou gewoon niet werkt of uberhaupt geen feature is... Zelf op de Spotify fora geven ze er geen uitsluitsel over: https://community.spotify...lay-and-Waze/td-p/4599480

Je hebt Spotify, je hebt Waze, die integreren met elkaar. Je hebt dan óók nog Carplay. Ik heb (via Carplay dus) in Spotify wel meldingen van Waze ('sla af over x meter') via een balk bovenin. Andersom (dus Waze open en dan bv. 'Now Playing' meldingen als je naar een volgende track gaat van Spotify) helemaal niks, terwijl dit zeker laatst ook nog eens door Waze als feature is benoemd. Maar moet dat dan alleen in de app op je telefoon werken, óf ook via CarPlay?

Heb ze al ontelbare keren opnieuw verbonden, maar het blijft redelijk éénrichtingsverkeer met de integratie, zo lijkt het.

Ik weet dat het op Android Auto wel werkt, al is het daar meer een melding vanuit het OS, niet zozeer vanuit Waze, vandaar volgens mij. Binnen iOS zou het dus moeten werken tussen de twee apps onderling, en ik heb al gecheckt of Spotify alles 'mag' qua berichtgeving...

[ Voor 13% gewijzigd door The_Admin op 14-01-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

TomTom op CarPlay net even getest, ik denk dat dat helemaal goed gaat komen. Waar ik sowieso al heel blij mee ben (al heeft het niets met CarPlay te maken) is dat je nu per land de kaart kan downloaden ipv heel europa in één keer moeten doen. En dat je TomTom nog via de telefoon kan blijven bedienen vind ik juist een plus punt. Ik hoop dat de meeste functies natuurlijk straks ook via CarPlay te bedienen zijn, zoals alternatieve routes etc. En inderdaad de balk aan de zijkant waar je file en flits informatie ziet. Al heb ik het idee dat dit niet mag van Apple, want iedere navigatie app heeft op het CarPlay scherm exact dezelfde indeling. Verplichting vanuit Apple? Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 11:02

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

ik ben in bezig van apple music, maar twijfel om weer trrug te stappen naar spotify dit ondat er meer afspeelijsten zijn die op nederland gericht zijn en meerdere apparaten worden ondersteund met spotify in vergelijking met a music.

Zit spotify tegewoordig ook al met carplay? Zo ja is het het zelfde in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:09
Coldbullet schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:39:
ik ben in bezig van apple music, maar twijfel om weer trrug te stappen naar spotify dit ondat er meer afspeelijsten zijn die op nederland gericht zijn en meerdere apparaten worden ondersteund met spotify in vergelijking met a music.

Zit spotify tegewoordig ook al met carplay? Zo ja is het het zelfde in gebruik?
Ik gebruik ondertussen 1,5 jaar Spotify op Apple Carplay dit werkt echt perfect, ik vind het persoonlijk beter functioneren dan Apple Music.

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hier ook spotify fan, dat ik via CarPlay een playlist etc kan selecteren vind ik ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Onlangs de laatste versie van waze gedownload. Het valt mij op dat de de functies die het programma bijzonder maken zoals het “goedkoop tanken en hoe laat vertrekken” niet goed werken. Daarnaast wordt mijn telefoon ook onder carplay warm, waardoor de batterij zeer snel leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
bert pit schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:49:
Daarnaast wordt mijn telefoon ook onder carplay warm, waardoor de batterij zeer snel leegloopt.
Daar heb ik ook last van. Naast Waze gebruik ik ook Google Maps. Ik moet het nog goed testen, maar in mijn beleving wordt de telefoon ook bij GM erg warm. Soms had ik het idee dat dit komt als het scherm nog aan blijft. Nogmaals, ik ben er nog niet achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Als ik de reacties zo lees dan ga ik toch eens serieus kijken om terug naar spotify te gaan ook voordeel is dat het gewoon met ideal betaald kan worden. A music alleen via credid card wat ik toch wel een grote nadeel vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Runescom schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Ik gebruik ondertussen 1,5 jaar Spotify op Apple Carplay dit werkt echt perfect, ik vind het persoonlijk beter functioneren dan Apple Music.
Behalve het scrollen tussen artiesten of nummers. Dit werkt bij mij na 1,5 jaar nog steeds niet. Ik kom niet verder dan 10 regels.

Ook shuffle't het bij alle nummers niet meer dan de laatste 200 nummers. Dus niet alles, dat moet ik via iPhone regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:09
THE_BASE schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:53:
[...]

Behalve het scrollen tussen artiesten of nummers. Dit werkt bij mij na 1,5 jaar nog steeds niet. Ik kom niet verder dan 10 regels.

Ook shuffle't het bij alle nummers niet meer dan de laatste 200 nummers. Dus niet alles, dat moet ik via iPhone regelen.
Hmm, dat is vreemd bij mij werkt dat zonder problemen.
Heb je wel Spotify Premium, anders een keer opnieuw installeren? :)

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Heb apple music opgezegt. En ga spotify weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Runescom schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:41:
[...]

Hmm, dat is vreemd bij mij werkt dat zonder problemen.
Heb je wel Spotify Premium, anders een keer opnieuw installeren? :)
Jazeker, Premium. Al een aantal keren opnieuw geïnstalleerd. Maar ik Shuffle veel, maar een artiest kunnen kiezen is ook fijn.

Veel klachten ook wel over als je er op Google't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Coldbullet schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:56:
Heb apple music opgezegt. En ga spotify weer proberen
Goede keuze, heb Apple Music nooit wat gevonden. Maar het is persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsluimer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-07 14:07
Rivanov schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:54:
Zojuist op de terugweg naar huis even TomTom getest via CarPlay. Nog vrij sumier. Het iPhone scherm geeft ook gewoon de navigatie weer.. dus geen extra functionaliteit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou mooi zijn als TomTom die balk met informatie over de aankomende route ook naar CarPlay haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-07 22:36
Eindelijk Flitsmeister met Carplay functionaliteiten. Heb het zelf nog niet getest. Wel even voor de deur even aangesloten. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Khayma schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:51:
Eindelijk Flitsmeister met Carplay functionaliteiten. Heb het zelf nog niet getest. Wel even voor de deur even aangesloten. Ben benieuwd!
Verwacht er maar niet teveel van. Ik heb toegang tot de Beta van Flitsmeister en heb dus de Carplay functionaliteit al lange tijd tot beschikking. Door de beperking van Carplay kun je Flitsmeister enkel gebruiken in navigatiemodus. Een lijst met overzichten van files, flitsers etc. is door de beperking binnen Flitsmeister niet mogelijk. Je krijgt wel deze melding door als je de navigatie gebruikt, maar daarvoor gebruik ik de app niet.
Voor mij dus compleet nutteloos op dit moment.
Het irritante is namelijk dat wanneer je iPhone via Carplay verbonden is, voor bijvoorbeeld iedere andere willekeurige app, dan detecteert Flitsmeister dit ook en werkt de app dus ook niet meer separaat op je telefoon. |:(

Op iCulture kun je er wat meer over lezen, ook dat Flitsmeister dus veel meer wilde, maar simpelweg niet kon implementeren door de huidige opzet van Carplay.

https://www.iculture.nl/apps/flitsmeister-carplay-review/
Wensen voor de toekomst
Flitsmeister heeft wel nog de nodige wensen voor het CarPlay-systeem. Momenteel zijn de opties vrij beperkt, vanwege de strenge limieten die Apple aan ontwikkelaars oplegt. “Specifieke voorbeelden hiervan zijn dat je bijvoorbeeld geen eigen lijstjes of interface componenten bovenop je kaart mag zetten, behalve die Apple zelf aanlevert. Onze gebruikers zouden namelijk graag zien dat wij een lijst met belangrijke situaties op je weg zoals incidenten en files weergeven op het CarPlay-scherm”, zo vult Kim aan. “Apple limiteert het in zo verre, dat we eigenlijk bijna alleen de kaart en instructies mogen tonen. Ze willen beginnen met een navigatie-ervaring op CarPlay voor de gebruikers, waar wij eigenlijk al de volledige Flitsmeister ervaring willen bieden. Hopelijk stelt Apple meer stukken open voor CarPlay in de toekomst.” De ambitie van Flitsmeister is dus groot en deze eerste versie laat goed zien

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 04-02-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-07 22:36
Rivanov schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:00:
[...]

Verwacht er maar niet teveel van. Ik heb toegang tot de Beta van Flitsmeister en heb dus de Carplay functionaliteit al lange tijd tot beschikking. Door de beperking van Carplay kun je Flitsmeister enkel gebruiken in navigatiemodus. Een lijst met overzichten van files, flitsers etc. is door de beperking binnen Flitsmeister niet mogelijk. Je krijgt wel deze melding door als je de navigatie gebruikt, maar daarvoor gebruik ik de app niet.
Voor mij dus compleet nutteloos op dit moment.
Het irritante is namelijk dat wanneer je iPhone via Carplay verbonden is, voor bijvoorbeeld iedere andere willekeurige app, dan detecteert Flitsmeister dit ook en werkt de app dus ook niet meer separaat op je telefoon. |:(

Op iCulture kun je er wat meer over lezen, ook dat Flitsmeister dus veel meer wilde, maar simpelweg niet kon implementeren door de huidige opzet van Carplay.

https://www.iculture.nl/apps/flitsmeister-carplay-review/

[...]
Zelfde functionaliteiten als Waze dus. Dat is wel extreem jammer. Dat tweede puntje maakt voor mij niet uit. Mijn prive telefoon heb ik in de houder en daarop is Flitsmeister gestart. Mijn zakelijke toestel is aangesloten op mijn radio voor Carplay en die gebruik ik voor spotify/podcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Vanmorgen een e-mail gekregen van flitsmeister dat er een update beschikbaar is.
Flitsmeister op CarPlay
Leg even alles aan de kant en ga hier goed voor zitten want... één van de meest gevraagde features ooooit is beschikbaar. Vanaf nu navigeer je met Flitsmeister via het scherm van je auto en krijg je daarbij alle waarschuwingen zoals je van ons gewend bent. Hoppa! 🔥 Tof dat we nu de eerste échte stap met Flitsmeister in de auto hebben genomen. 😍 Voor diegene zonder CarPlay-functionaliteit: wie weet is de aankoop van een nieuwe auto wat voor jou? We hebben je toch al genoeg boetes bespaard. 😉

Heb je geen iPhone maar een Android-toestel? Google is nog steeds niet happig op het toelaten van navigatie-apps en hopen we dat zij, net zoals Apple, dit binnenkort wel toestaan. Dan kunnen we ook beginnen met de ontwikkeling van Flitsmeister op Android Auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Buizerd__NL schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:38:
Vanmorgen een e-mail gekregen van flitsmeister dat er een update beschikbaar is.

[...]
Lees eens twéé posts boven je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rivanov schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:00:
[...]
Door de beperking van Carplay kun je Flitsmeister enkel gebruiken in navigatiemodus.
Zelf nog niet ervaren, maar volgens iculture hoef je niet perse de navigatie van FM aan te zetten.
Een voordeel van Flitsmeister is dat je niet per se een route hoeft te starten om te profiteren van de flitsmeldingen. Je kan Flitsmeister gewoon in de achtergrond actief hebben, terwijl je navigeert met Apple Kaarten, Waze, Google Maps of een andere navigatie-app.

Vanmiddag maar proberen, het lijkt mij wel mooi om de FM meldingen te krijgen als ik navigeer met Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
meesje schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:06:
[...]

Zelf nog niet ervaren, maar volgens iculture hoef je niet perse de navigatie van FM aan te zetten.
Een voordeel van Flitsmeister is dat je niet per se een route hoeft te starten om te profiteren van de flitsmeldingen. Je kan Flitsmeister gewoon in de achtergrond actief hebben, terwijl je navigeert met Apple Kaarten, Waze, Google Maps of een andere navigatie-app.

Vanmiddag maar proberen, het lijkt mij wel mooi om de FM meldingen te krijgen als ik navigeer met Google Maps.
Klopt. Maar dé feature, waar volgens mij 90% van de mensen gebruik van maakt, is gewoon een overzicht van files/flitsers etc. op je scherm. En dat kunnen ze op dit moment niet bieden. Echter, wanneer de iPhone verbonden is met Carplay, dan kun je deze functie ook helemáál niet meer gebruiken omdat Flitsmeister dan ook automatisch in de Carplay stand gaat en je daardoor dus dat overzicht ook verliest op de iPhone zelf.

Dat is dus echt crap. Want ik gebruik Carplay met name voor Apple Music en Overcast (podcast app). Voor navigatie gebruik ik de built-in Mercedes navigatie incl. Live Traffic, maar wil wel Flitsmeister actief hebben voor een overzicht van alle meldingen op mijn (favoriete) wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 04-07 21:48

robertwebbe

Robert Webbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

@Rivanov Dus als ik het goed begrijp werkt FM niet zoals je zou willen onder carplay. Ik kan het zelf niet testen want bij bij is nog een carplay versie beschikbaar.

Maar je kunt er toch voor kiezen om de app te verwijderen uit carplay, en dan op de iPhone kijken? Of verwijder je hem dan ook meteen helemaal van de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
bert pit schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:56:
@Rivanov Dus als ik het goed begrijp werkt FM niet zoals je zou willen onder carplay. Ik kan het zelf niet testen want bij bij is nog een carplay versie beschikbaar.

Maar je kunt er toch voor kiezen om de app te verwijderen uit carplay, en dan op de iPhone kijken? Of verwijder je hem dan ook meteen helemaal van de iPhone?
Nee, dat maakt niet uit. Ook al 'verwijder' je 'm van je Carplay homescreen, de app detecteert alsnog dat je in Carplay modus zit en schakelt zichzelf dus 'uit' op je iPhone. Er staat dan loeigroot CARPLAY op je iPhone scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Rivanov schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:11:
[...]

Lees eens twéé posts boven je. ;)
Ik dacht dat het om iets anders ging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand FM al getest? Is de navi net als Waze? En zie je wel de flitsmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Sbakker1982 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:02:
Iemand FM al getest? Is de navi net als Waze? En zie je wel de flitsmeldingen?
Lees even de voorgaande posts. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hmmm.... gistermiddag op weg naar huis gelijk FM getest, eerst met een navigatieroute. Voor navigatie vind ik de app te beperkt. Wel fijn dat ie de echte snelheid aangeeft. Zo wordt de tellerafwijking goed inzichtelijk. 140 km/u betekent 132/133 km/u. Dus volgens mij wel veilig op een 130 km/u weg. Maar ja, als je dat eenmaal weet, hoef je app niet meer te gebruiken.

Ik vind het jammer dat je niet, wat in Google Maps en Waze wel kan, even snel het geluid van de navigatie aan/uit kunt doen. Voor woon-werk staat bij mij de navigatiestem altijd uit. Echter op nieuwe routes vind ik het wel fijn om voor het laatste deel van de route de stem aan te zetten. Nu moet je dat volgens mij in de app doen.

Vanochtend een test gedaan met eerst de FM app opstarten (geen route ingesteld) en daarna GM gebruiken voor navigatie. Bij een trajectcontrole kreeg ik alleen een notificatie en geen geluidssignaal. Wellicht had dat te maken dat de iPhone (SE) nog op stil stond. Deze heb ik tijdens de rit maar aan gezet. Daarna nog wel twee notificaties (voertuig langs de kant van de weg) gemist (geen geluid) maar wel een bericht op iPhone.

Vanmiddag maar weer wat proberen met geluid en notificaties (onder Instellingen staan alle meldingen aan). Voorheen maakte ik nooit gebruik van FM. Ik heb dus geen ervaring met 'vroeger'. Zelf vind ik het wel logisch klinken dat je via Carplayt geen overzichtslijst krijgt van alle meldingen. Het belangrijkste is toch dat je meldingen krijgt van de route die je rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 12:04
Dag allemaal, ik loop tegen het volgende aan wil graag jullie advies: ik heb een WV Passat GTE met een active info display (volledig digitaal instrumentarium). Deze zet ik altijd op de navigatie stand, waarbij links en rechts kleine ronde klokjes komen en in het midden groot de navigatie kaart. Ook als ik niet navigeer, vind ik deze optie erg prettig ogen.

Als ik via carplay navigeer, bijvoorbeeld met Apple maps of Google Maps, krijg ik op mijn digitaal instrumentarium de melding "smartphone navigatie actief" te zien en krijg ik zwart beeld. Dit is kennelijk een keuze van WV: als je met je smartphone navigeert, worden de kaarten van de auto zelf op non-actief gezet. Kennelijk om verwarring te voorkomen, wat ik begrijp. Als ik de navigatie van de auto zelf aan zet, dan krijg ik weer wel de kaart op het instrumentarium te zien, maar dan moet ik navigatie via carplay wel uit zetten.

Als ik echter niet navigeer via carplay, ook niet op de achtergrond navigatie aan heb staan, en bijv. alleen maar naar spotify luister, denkt de auto alsnog dat ik navigeer en weigert het de kaarten op het digitaal instrumentarium te tonen.

Ik heb bij alle apps aangegeven dat ze op de achtergrond niets mogen doen. Ik heb zelfs alle third party navigatie apps verwijderd, maar zodra ik mijn iPhone inplug, krijg ik alsnog die melding. Enkele versies van iOS terug trad dit probleem juist niet op, dus ik denk niet dat het met WV te maken heeft.

Lopen jullie hier ook tegenaan? Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-07 16:36

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Over die Flitsmeister Carplay he, welk kaart materiaal wordt er gebruikt ? En alle andere navigatie apps op mijn iPhone 7 hebben offline maps. FM heeft geen optie om kaarten te downloaden. Ik neem dus aan dat alles of in de app al zit of dat er gebruik gemaakt wordt van een of andere online kaart provider. Zo ja, welke is dat dan ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

MRE-Inc schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:57:
Over die Flitsmeister Carplay he, welk kaart materiaal wordt er gebruikt ? En alle andere navigatie apps op mijn iPhone 7 hebben offline maps. FM heeft geen optie om kaarten te downloaden. Ik neem dus aan dat alles of in de app al zit of dat er gebruik gemaakt wordt van een of andere online kaart provider. Zo ja, welke is dat dan ?
Volgens mij gewoon de standaard Apple Kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
meesje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:35:
Hmmm.... gistermiddag op weg naar huis gelijk FM getest, eerst met een navigatieroute. Voor navigatie vind ik de app te beperkt. Wel fijn dat ie de echte snelheid aangeeft. Zo wordt de tellerafwijking goed inzichtelijk. 140 km/u betekent 132/133 km/u. Dus volgens mij wel veilig op een 130 km/u weg. Maar ja, als je dat eenmaal weet, hoef je app niet meer te gebruiken.

Ik vind het jammer dat je niet, wat in Google Maps en Waze wel kan, even snel het geluid van de navigatie aan/uit kunt doen. Voor woon-werk staat bij mij de navigatiestem altijd uit. Echter op nieuwe routes vind ik het wel fijn om voor het laatste deel van de route de stem aan te zetten. Nu moet je dat volgens mij in de app doen.

Vanochtend een test gedaan met eerst de FM app opstarten (geen route ingesteld) en daarna GM gebruiken voor navigatie. Bij een trajectcontrole kreeg ik alleen een notificatie en geen geluidssignaal. Wellicht had dat te maken dat de iPhone (SE) nog op stil stond. Deze heb ik tijdens de rit maar aan gezet. Daarna nog wel twee notificaties (voertuig langs de kant van de weg) gemist (geen geluid) maar wel een bericht op iPhone.

Vanmiddag maar weer wat proberen met geluid en notificaties (onder Instellingen staan alle meldingen aan). Voorheen maakte ik nooit gebruik van FM. Ik heb dus geen ervaring met 'vroeger'. Zelf vind ik het wel logisch klinken dat je via Carplayt geen overzichtslijst krijgt van alle meldingen. Het belangrijkste is toch dat je meldingen krijgt van de route die je rijdt?
Geluidsmeldingen werkten bij mij vanochtend wel. Had navigatie voor de verandering een keer via Google Maps lopen met Flitsmeister op de achtergrond actief. Kreeg zowel via pop-up melding als ook geluid (incl. spraak) de file- en flitsmeldingen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
amphora schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:07:
[...]

Volgens mij gewoon de standaard Apple Kaarten
Ik heb gisteren ook FM getest terug naar huis, maar vergeleken met Sygic, Apple, Google zijn de FM kaarten grafisch toch wel de mooiste in Carplay. Meer detail dan Apple zelf. Ze zouden alleen een kaarten cache moeten inbouwen zoals Google maps die heeft. Sygic heeft wel als voordeel dat ze 3D van gebouwen tonen, mits je premium hebt (= geld). Sygic heeft ook een bug waardoor de night mode niet aan gaat.

Wachten is op Tom Tom Go.

Je ziet alleen dat Apple meer UI elementen moet toestaan in de API. Zou handig zijn als de befaamde TT route bar (met files, tankstations, rest areas etc) op je route rechts in beeld zou zijn. Ze hebben sinds de introductie van Carplay weinig aan de API gedaan als ik het verhaal van FM lees. Misschien dat in iOS13 dat gaat veranderen als er meer 3rd party nav apps met Carplay werken.

Ziet er allemaal nog al kaal uit.

Ook vaag dat bv Apple, Sygic en Google niet je huidige snelheid laten zien en de max snelheid op de route, terwijl dat FM dat wel,doet.

[ Voor 17% gewijzigd door loekf2 op 05-02-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-07 15:47
loekf2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:57:
[...]

Ook vaag dat bv Apple, Sygic en Google niet je huidige snelheid laten zien en de max snelheid op de route, terwijl dat FM dat wel,doet.
Dit is dus waarom ik nog altijd gebruik maak van Waze op mijn telefoon. Ik vind het altijd fijn om te weten hoe hard dat ik ergens mag rijden, los van het kijken op bordjes. Laatst bijvoorbeeld in Duitsland. Ik had soms geen flauw benul gehad hoe hard ik ergens mocht rijden, als ik dat niet op Waze had kunnen aflezen. _/-\o_

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Jannick schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:01:
[...]

Dit is dus waarom ik nog altijd gebruik maak van Waze op mijn telefoon. Ik vind het altijd fijn om te weten hoe hard dat ik ergens mag rijden, los van het kijken op bordjes. Laatst bijvoorbeeld in Duitsland. Ik had soms geen flauw benul gehad hoe hard ik ergens mocht rijden, als ik dat niet op Waze had kunnen aflezen. _/-\o_
Ik heb laatst naar Waze gekeken, maar kon mij niet zo bekoren. Iets teveel social.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

Topicstarter
Flitsmeister valt me zwaar tegen, er zijn geen enkele optie's. De telefoon scherm gaat op zwart omdat carplay actief is.

Het is nu wachten op de updates, wel is het erg fijn natuurlijk om even snel flitsmeister aan te kunnen zetten vanaf je dashboard. Voorlopig blijf ik navigeren met fullscreen waze en gebruik ik spotify/podcasts en flitsmeister op achtergrond.
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.