Ik zag het vanmorgen ook voor het eerst.meesje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:18:
Vandaag voor het eerst gezien dat Google Maps bij een file (rood) in een ballonnetje de extra vertraging. Eerder was me dat niet opgevallen. Is dit nieuw?
Ik vond Waze qua UI nooit mooi. Het oogt ouderwets en die paarse accenten vind ik ook niks. Het is vast iets persoonlijk, maar de mooiste vind ik de nightmode van zowel Apple als Google Maps.
Zelf heb ik met Waze in CarPlay al een paar keer iets vervelend mee gemaakt: je nadert een flitscamera en Waze waarschuwt je dan tijdig met die "popup". Die begint dan af te tellen in functie van de afstand tussen de flitscamera en jouw auto. Maar op 580m (en het is telkens 580m heb ik al gemerkt) stopt die met aftellen. Ook als je er uiteindelijk voorbij bent gereden blijft die popup staan tot ik zelf op "Bedankt" klik. Het gebeurt niet vaak, misschien gemiddeld 1 keer op 10 en bij verschillende flitscamera's, maar wel telkens op 580m blijft het hangen. Heel bizar.
Ik gebruik een iPhone 7 met IOS 12.0 in combinatie met een BMW 3serie (met draadloze CarPlay