Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CarPlay] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:45:
[...]

Hee niet breedbeeld. In de E krijg je een extra rij (en bredere navigatie enz)
Klopt. Dat viel me ook wel tegen.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• 1063865
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Fjeze schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:55:
[...]

Zie jij op je scherm in de auto de meldingen van Flitsmeister doorkomen? Dit heb ik nog niet gezien.
Ik ook niet inderdaad.
Zit nog altijd te klooien dat als je de muziek wat te hard hebt aanstaan ik geen meldingen hoor via het geluid van mijn telefoon 8)7

• FNale
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:40
Als ik muziek via spotify luister dan hoor ik FM er door heen. Als ik radio luister van de auto zelf dan switch hij naar carplay en hoor ik de FM melding idd. Hierna moet ik hem ook handmatig op radio terugzetten omdat hij op Telefoon blijft staan.

• Fjeze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:15

Fjeze

AllesPerfect!

FNale schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:26:
Als ik muziek via spotify luister dan hoor ik FM er door heen. Als ik radio luister van de auto zelf dan switch hij naar carplay en hoor ik de FM melding idd. Hierna moet ik hem ook handmatig op radio terugzetten omdat hij op Telefoon blijft staan.
Dit heb ik ook, ik hoor de melding wel, echter zie ik niks in mijn scherm qua melding.

Fly or Die

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20:06
Betreffende Flitsmeister gaat het om de audio meldingen "flitspaal 50", "ambulance op 400 meter" et cetera.

• bert pit
Zojuist ook Google maps geïnstalleerd.
Heeft iemand al ontdekt hoe je via stembediening de app bedient na opstarten? Bij mij wordt direct kaarten van apple opgestart. Die app laat zich niet verwijderen.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:48
bert pit schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:12:
Zojuist ook Google maps geïnstalleerd.
Heeft iemand al ontdekt hoe je via stembediening de app bedient na opstarten? Bij mij wordt direct kaarten van apple opgestart. Die app laat zich niet verwijderen.
Dat werkt niet. Zie: https://www.iculture.nl/apps/google-maps-carplay-review/

• bert pit
Er zit dus blijkbaar wel een microfoon in voor stembediening, maar de standaard ingebouwde microfoon (voor siri) wordt niet ondersteund. 8)7

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:26
Smobbo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:59:
Mwah, vanochtend voor het eerst met Google Maps via CarPlay genavigeerd.
Het is duidelijk nog een eerste release zullen we maar zeggen...

Dingen die me opvielen/beter moeten:
- Lane guidance pijltjes zijn veel te klein
- Geen overzicht view (ik wil graag de hele route naar werk zien om te zien waar de files zijn)
- Geen automatische zoom met snelheid of afslagen (bizar dat dit er niet op zit, ik heb net even in de opties gezocht maar niets gevonden :? )
- Woorden linksonder staan slecht uitgelijnd (aankomst, min.), maar dit is bij Apple Maps ook al zo knullig
- Hij start niet vanzelf de navigatie naar werk / volgende afspraak, dit doet Apple Maps wel. (ja ik heb speciaal hiervoor google calendar en de google app gedownload en ingesteld). Misschien komt dit nog?

Goede punten:
- Heldere kaart
- Goede reistijd inschatting / file inschattingen
- Duidelijke instructies (bebording wordt vrijwel compleet overgenomen, dus je weet waar je naar toe moet)
- Google kent alle mogelijke bestemmingen (bedrijven/musea/etc)

Al met al nog niet zo onder de indruk. :/
Met name het ontbreken van het vanzelf starten met navigeren naar de volgende afspraak en hiervan een melding krijgen (time to leave) is best jammer.
Daar staat tegenover dat de kennis van bestemmingen van Google echt zoveel beter is dan bij Apple... _/-\o_

Ik hou het de komende tijd nog even naast elkaar in de gaten :+
Kleine update na de terug rit.
Het automatisch inzoomen bij acties en uitzoomen bij lange snelwegstukken werkt wel, maar alleen zolang je niet zelf in of uitgezoomd hebt. Er is geen ‘terug naar automatisch zoomen’-knop. Onhandig.
Daarnaast zag hij meerdere keren mij verder links rijden dan ik daadwerkelijk reed. Dus hij dacht dat ik op de doorgaande weg zat i.p.v. de parallelstructuur. Of hij dacht dat ik een afrit gemist had, terwijl ik onderaan de afrit stond en de instructies dus niet meer juist waren.

Voor mij 2 dingen die ze echt nog op moeten lossen!
Daar staat tegenover dat de zoekfunctie met voice ongeëvenaard is. Ja, de standaard knop op m’n stuur werkt niet, irritante beperking van Apple, maar de Google microfoon herkent echt bijna alles. Random geprobeerd: “Chinees in plaats X” en boem alle Chinese restaurants in die stad worden in een lijstje opgediend. Echt goed!

• Ladykiller007
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 00:11
Is CarPlay ook wireless te gebruiken?

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Nou Google Maps is er. Paar jaar op gewacht en dan valt het toch altijd tegen hè 8)7

Het is gewoon maar navigeren natuurlijk maar toch :)
Er is ook draadloze CarPlay inderdaad. Alleen dit is nog maar zeer beperkt beschikbaar in nieuwe modellen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rivanov
  • Nu online
BMW heeft het op enkele modellen en Mercedes heeft het aangekondigd voor de nieuwe A-klasse maar die van mij heeft het op dit moment nog niet. Mogelijk dat het middels een update nog vrijgegeven wordt op termijn.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Kia heeft het ook begreep ik en Pioneer en Alpine hebben units met Wireless CarPlay ingebouwd.

Het is echter niet een kwestie van “De radio heeft BT dus een update is voldoende”.

• meesje
Smobbo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:05:
[...]

Kleine update na de terug rit.
Het automatisch inzoomen bij acties en uitzoomen bij lange snelwegstukken werkt wel, maar alleen zolang je niet zelf in of uitgezoomd hebt. Er is geen ‘terug naar automatisch zoomen’-knop. Onhandig.
Daarnaast zag hij meerdere keren mij verder links rijden dan ik daadwerkelijk reed. Dus hij dacht dat ik op de doorgaande weg zat i.p.v. de parallelstructuur. Of hij dacht dat ik een afrit gemist had, terwijl ik onderaan de afrit stond en de instructies dus niet meer juist waren.

Voor mij 2 dingen die ze echt nog op moeten lossen!
Daar staat tegenover dat de zoekfunctie met voice ongeëvenaard is. Ja, de standaard knop op m’n stuur werkt niet, irritante beperking van Apple, maar de Google microfoon herkent echt bijna alles. Random geprobeerd: “Chinees in plaats X” en boem alle Chinese restaurants in die stad worden in een lijstje opgediend. Echt goed!
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Ik ga er morgen mee aan de slag. Heel NL al vast als offline kaart gedownload.

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:40
Iamhere schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:21:
[...]

Ik ook niet inderdaad.
Zit nog altijd te klooien dat als je de muziek wat te hard hebt aanstaan ik geen meldingen hoor via het geluid van mijn telefoon 8)7
Enige wat je volgens mij kunt doen is om het via iPhone speaker te laten horeb ipv Bluetooth 😉

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
Is het mogelijk om via Google Maps in CarPlay ook de max. Snelheid weer te geven?

SR+ midnight grey, black / 18"

• 1063865
  • Niet online
Buizerd__NL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:36:
[...]

Enige wat je volgens mij kunt doen is om het via iPhone speaker te laten horeb ipv Bluetooth 😉
Ja, maar als ik muziek luister via of CarPlay of de radio (en de telefoon wel verbonden via CarPlay) hoor ik de FM meldingen niet.

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
Omdat de telefoon dan niet meer is verbonden met Bluetooth maar met CarPlay en die ziet die als nr1. flitsmeister weergeeft alleen via Bluetooth de meldingen.

• bert pit
Donstil schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:47:
Kia heeft het ook begreep ik en Pioneer en Alpine hebben units met Wireless CarPlay ingebouwd.

Het is echter niet een kwestie van “De radio heeft BT dus een update is voldoende”.
Kia heeft wel wireless laden, maar bij mijn weten geen wireless CarPlay.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

bert pit schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:20:
[...]

Kia heeft wel wireless laden, maar bij mijn weten geen wireless CarPlay.
Aah oke dan heb ik misschien naar een demo van een 3rd party ding gekeken in een Kia en het verkeerd begrepen. Dan voor nu alleen BMW 3 en 5 als ik het zo google en later Mercedes in de 2019 A-Class.

• Bassie90
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:58
Donstil schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:28:
[...]

Aah oke dan heb ik misschien naar een demo van een 3rd party ding gekeken in een Kia en het verkeerd begrepen. Dan voor nu alleen BMW 3 en 5 als ik het zo google en later Mercedes in de 2019 A-Class.
Mijn nieuwe BMW 1 serie icm professional navi ondersteund ook wireless carplay, werkt uitstekend! 8)

PSN: Bassie-90

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Haha nou ik blijf het niet updaten 😂

Mensen met interesse moeten maar ff googelen.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

carpebios schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:38:
Is het mogelijk om via Google Maps in CarPlay ook de max. Snelheid weer te geven?
Maar mijn weten zit dat sowieso niet in de app, via Carplay weergeven lukt dan ook niet.

• meesje
Valt het bij jullie ook op dat er best veel volume verschil zit tussen Siri en de navigatiestem van Apple Maps/Google Maps?
Het volume van Siri is vrij zacht. Als ik wat aan Siri vraag, moet ik het volume vrij hoog zetten met als resultaat dat A/G Maps weer erg hard staat.

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:25:
Valt het bij jullie ook op dat er best veel volume verschil zit tussen Siri en de navigatiestem van Apple Maps/Google Maps?
Het volume van Siri is vrij zacht. Als ik wat aan Siri vraag, moet ik het volume vrij hoog zetten met als resultaat dat A/G Maps weer erg hard staat.
Geen last van volgens mij. Wel als ik een bericht ontvang, dan hoor ik eerst heel zacht ‘Je hebt een bericht ontvangen van Jantje’ en daarna met wordt het luider. Maar dat kan ook midden in het bericht zijn waardoor ik continue op herhaal moet klikken. Vrij irritant. Geen idee waar hem dat in zit.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17:08
Apparaat: iPhone 7 Plus
iOS versie: 12.0 GM

Wat mij de afgelopen dagen opviel. Binnen kaarten en google maps, dat het toetsenbord erg smal is (niet beeld breedte) zojuist herstart en zal vanmiddag weer even opnieuw proberen. Iemand anders dit fenomeen tegengekomen?

• Kanye
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-10 17:16
Ik vind het top dat we Google Maps nu hebben als toevoeging, al is het nog lang niet af. Inderdaad ziet hij de rijrichting en rijstroken niet zoals ik er daadwerkelijk rijd en vind ik het niet vloeiend genoeg.
Vraag me alleen wel af in hoe verre is het in Android auto dan geoptimaliseerd? Zitten ze daar met dezelfde bugs?

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
Niet echt per sé een Carplay dingetje, maar bij Kaarten kun je altijd met 1 tik direct de bestemming overnemen (wordt uit de Agenda gehaald). Nu heb ik even gegoogled of dit bij Google Maps ook kan, daar heet het dan Upcoming Events (in Nederlands denk ik 'Aankomend').

Nu ik dus Google Maps via Carplay wil gaan gebruiken, vind ik dit wel een feature die ik fijn vind. Scheelt een adres opnieuw intikken. Dit kan ik echter niet in mijn iOS app terugvinden, ik heb alleen 'gelabeld' 'opgeslagen' en 'kaarten'. Klopt het dat dit alleen in de de Android app van Google Maps te vinden is, of heb ik teveel privacy schuifjes uitstaan waardoor ik deze functie mis?

(Mijn iOS Agenda app en Google Calendar worden overigens met elkaar gesynchroniseerd)

PV Output

• Smobbo
Kees_B schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:33:
Niet echt per sé een Carplay dingetje, maar bij Kaarten kun je altijd met 1 tik direct de bestemming overnemen (wordt uit de Agenda gehaald). Nu heb ik even gegoogled of dit bij Google Maps ook kan, daar heet het dan Upcoming Events (in Nederlands denk ik 'Aankomend').

Nu ik dus Google Maps via Carplay wil gaan gebruiken, vind ik dit wel een feature die ik fijn vind. Scheelt een adres opnieuw intikken. Dit kan ik echter niet in mijn iOS app terugvinden, ik heb alleen 'gelabeld' 'opgeslagen' en 'kaarten'. Klopt het dat dit alleen in de de Android app van Google Maps te vinden is, of heb ik teveel privacy schuifjes uitstaan waardoor ik deze functie mis?

(Mijn iOS Agenda app en Google Calendar worden overigens met elkaar gesynchroniseerd)
Bij mij werkt dit ook niet. Ik weet nog steeds niet of dit aan mijn instellingen ligt of gewoon aan iOS...

• meesje
Vandaag op woon-werk Google Maps gebruikt. Op zich werkt dit best goed. Naast al eerder door anderen genoemde punten is mij nog opgevallen:
1. de kompas linksboven toont de engelse windstreken (dus E ipv O, etc.)
2. op terugweg was de stem (en getoond tekst in het groene vlak) even in het Engels

@Smobbo Op de heenweg heb ik ook 1 keer gehad dat ie google maps dacht dat ik op de parallel weg reed, terwijl al echt op de afslag. De navigatiestem en figuren gaven wel de juiste info (dat ik dus wel op de afslag zat). Je kunt trouwens met de ronde knop rechtsonder (met het afslag figuurtje) het overzicht tonen van de totale route. Vind ik zelf ook wel fijn om 1 overzicht een beeld te hebben van de mogelijke vertragingen.

• Smobbo
@meesje dat overzicht zag ik ook. Maar dat is eigenlijk de weergave om verschillende routes te kunnen vergelijken. Hij geeft dan geen instructies over je huidige route.
In de praktijk heb ik normaal altijd het overzicht van Apple maps aan en kies ik pas voor detail als ik ergens naar toe rij wat me volkomen onbekend is (bij het binnenrijden van een stad bijvoorbeeld). Die gewoonte mis ik nu bij Google maps.
Maar ik verwacht wel dat dit de komende tijd allemaal nog verbetert gaat worden!

• meesje
Smobbo schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:55:
Hij geeft dan geen instructies over je huidige route.
Ja, sorry. Dat is inderdaad het geval en een groot verschil met Apple Maps. Ik merkte met Apple Maps dat inderdaad regelmatig met de overzichtsview reed.

• andy88
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-11 20:16
Jammer dat de productie versie van Flitsmeister nog geen CarPlay ondersteund of mis ik dan iets?

• Rivanov
  • Nu online
andy88 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:09:
Jammer dat de productie versie van Flitsmeister nog geen CarPlay ondersteund of mis ik dan iets?
Flitsmeister ondersteunt op dit moment inderdaad nog geen CarPlay. Is nog in ontwikkeling en de release is nog niet bekend.

• Smobbo
andy88 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:09:
Klopt, zie eerder in het topic:
Donstil schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:00:
Helaas geen CarPlay support voor Flitsmeister op de korte termijn.

[Afbeelding]

• Kees_B
MRE-Inc schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:03:
Net Google Maps geprobeerd, maar wat een blikkerige stem zeg.
Heeft iedereen dit? Bij mij lijken m'n luidsprekers wel kapot namelijk. Lijkt wel op voice clipping. Als ik volume omlaag draai gaat het beter, maar dan staat de stem erg zacht. (Opel Astra K)

PV Output

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:19
Is er al een releasedatum bekend aangaande Waze en Carplay? Weten de beta testers iets?

• Rivanov
  • Nu online
Sbakker1982 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:51:
Is er al een releasedatum bekend aangaande Waze en Carplay? Weten de beta testers iets?
Nope, nog niet bekend.

• Kees_B
Kees_B schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:33:
[...]

Heeft iedereen dit? Bij mij lijken m'n luidsprekers wel kapot namelijk. Lijkt wel op voice clipping. Als ik volume omlaag draai gaat het beter, maar dan staat de stem erg zacht. (Opel Astra K)
ik heb het zelf op kunnen lossen. Volume van de stem stond in instellingen op Hoog. Deze op Normaal gezet en de clipping is verdwenen.

PV Output

• bert pit
Kees_B schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:33:
[...]

De Nederlandse Google stem stamt af van een geslacht succesvolle viswijven. ;)

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06:53
Zou je, nu navigatie ook is toegestaan via iOS 12, ook deze apps kunnen maken:
1. Een parkeerapp a la Parkmobile, maar waarmee je op je scherm de zone kiest, en je ook af kan melden als je wegrijdt
2. Een ritregistratie app, als je in de auto stapt, klik je “zakelijk” of “privé” aan en obv je locatie etc slaat ie alles op..

Of mag dat niet? (Ben zelf geen ontwikkelaar, maar gewoon benieuwd)

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17:08
Apparaat: iPhone 7 Plus
iOS versie: 12.0 GM

Wat mij de afgelopen dagen opviel. Binnen kaarten en google maps, dat het toetsenbord erg smal is (niet beeld breedte) een reboot heeft niet geholpen? De telefoon weer terug zetten naar fabriekinstellingen? Of misschien eerst even de auto uit carplay gooien?

• X-GeaR
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-10 07:08
Kees_B schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:33:

Je kunt ook een Siri Shortcut aanmaken hiervoor. Dan heb je de mogelijkheid om ook Google Maps te kiezen.

Overigens ben ik niet tevreden over Google Maps. Zeker als het gaat om in- en uitvoegstroken. En erg drukke kaarten met live-fileinformatie, wat misschien komt omdat het wegennet in Nederland compacter is?

www.scientias.nl

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Nu online

amphora

Online creatie

Ik heb ook Google Maps geprobeerd met een paar ritjes maar voorlopig niet meer. Apple Kaarten is veel rustiger en overzichtelijker. Zoomt mooier in/uit bij afslagen etc. En Google Maps mist functies die wel in de telefoon app zitten maar niet in CarPlay, zoals tussenpunten. Prima eerste poging overigens maar nog geen directe meerwaarde voor mij. En je kan teleurgesteld zijn dat TomTom en Flitsmeister nog even op zich laten wachten maar hopelijk betekend dit dan wel dat ze het gelijk goed doen.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Lejavh
  • Registratie: december 2008
Heeft iemand van jullie er ook soms last van dat Siri haar stem ineens kwijt raakt? Spotify en de Apple Maps/ Google Maps navigatiestem werkt dan nog wel, maar Siri praat niet meer.. De enige oplossing is om het Lightning kabeltje opnieuw te pluggen.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Waze navigation now works with CarPlay

Donstil wijzigde deze reactie 24-09-2018 21:00 (37%)

• djhartman
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 01-11 11:49

• meesje
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Waze. Is het noodzakelijk of handig om een account asn te maken? Dat gaat middels je tel.nr.?

Voor de beta had ik al een account aangemaakt, maar die kan ik niet gebruiken. Alleen nog zeker voor een forum of zo?

meesje wijzigde deze reactie 24-09-2018 21:22 (31%)

• djhartman
Net even een rondje gedaan. In tegenstelling tot Google Maps, geen teleurstelling.
Duidelijk veel volwassener en verder in de implementatie dan Google Maps.

* straatnamen staan gewoon horizontaal, zodat ze leesbaar zijn (in tegenstelling to gmaps)
* Nieuwe bestemming zeer overzichtelijk, met thuis/werk/recenten
* afwijkende snelheidslimieten in beeld (30 bord in 30 gebied, maar geen 50 bord binnen de bebouwde kom)
* geen huidige snelheid, want dat staat Apple niet niet toe (volgens de Waze Beta releasenotes van eerder deze week)
* Invoer van nieuwe bestemming kan met een toetsenbord interface, maar lijkt me niet super handig. Zou ik nooit zo doen tijdens het rijden, en als je stilstaat gaat het sneller via je telefoon.
* pois als benzinestation etc kon ik zo 1 2 3 niet vinden.
* geen voice input knop ?
* Rapporteren menu'tje is erg overzichtelijk. Stuk sneller dan via de standaard iPhone interface van Waze tijdens het rijden.
* Bij waarschuwingen krijg je een dialoog menuutje in beeld en audio waarschuwing
* Op je iPhone laat hij of de route lijst zien, of je kan switchen naar een lijst met aankomende incidenten

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:58
Yes eindelijk Waze op Carplay, wat een genot om eindelijk fatsoenlijk te kunnen navigeren. Het kan nog zeker beter maar de basis is er
Vanochtend mijn eerste ritje met Waze, maar wat me erg is opgevallen dat de resolutie van de kaart erg slecht eruit ziet. Hebben jullie dat ook ? Ik zie geen scherpe lijnen.

• Slenger
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18-11 12:34
Apparaat: iPhone 8
iOS versie: 12.0 & 11.4
Auto : Peugeot 208 [2016]

Als ik whatsapp berichtjes laat afspelen gaat het bij de eerste keer goed, echter als ik éénmaal geluisterd hebt en er komt (bijv. 5 minuten later) een nieuw berichtje binnen speelt hij hem niet af.
Ik krijg dat wil zo'n lijntje dat Siri wilt gaan praten echter veranderd hij binnen een paar seconden naar een bolletje met de vraag als ik wil reageren of het bericht wil overslaan.

Iemand enig idee waar dit kan in zitten. IOS 12 heeft het probleem niet verholpen.

• Kees_B
djhartman schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:52:
[...]
* geen huidige snelheid, want dat staat Apple niet niet toe (volgens de Waze Beta releasenotes van eerder deze week)
Aha, zou het daarom komen dat Flitsmeister nog geen datum weet? Daar heb je immers wel snelheid in beeld + gemiddelde snelheid bij trajectcontroles.

PV Output

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:58
Maximale snelheid wordt wel weergegeven als deze overschreden wordt

• meesje
GrooV schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:41:
Maximale snelheid wordt wel weergegeven als deze overschreden wordt
Dit kun je in de app zelf instellen: continu, nooit of bij overschrijding.

• Smobbo
Ik heb waze ook maar even geprobeerd. Een stuk beter dan Google Maps, met het voordeel van de Google zoekmachine.
Jammer dat er geen overzicht is zonder allerlei knopjes in beeld, maar gelukkig zoomt de normale weergave wel mooi in en uit!
Enige irritante is de app zelf. Die houdt de gps actief nadat je terug naar het home scherm gaat (dus zonder lopende routebegeleiding), enige manier die ik gevonden heb is op een soort uit-knop in het menu te klikken voordat je op de home button drukt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

• mustang9
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17-09 06:26
Waze is super op de CarPlay! Jammer dat hij niet naar het digitale dashboard kan (VW golf 7.5 highline). Ik kijk iedere dag of Flitsmeister er al is maar denk dat ik bij Waze blijf.

• Nila
  • Laatst online: 18-11 22:38

Nila

Idiot!

Heeft Waze ook lane guidance/assist?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• SooK
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02:27
inc schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:19:
Vanochtend mijn eerste ritje met Waze, maar wat me erg is opgevallen dat de resolutie van de kaart erg slecht eruit ziet. Hebben jullie dat ook ? Ik zie geen scherpe lijnen.
Ja, hetzelfde euvel heb ik ook. Overigens heb ik vandaag en gisteren even met Waze gereden, maar ik kan er itt vele andere forumleden niet aan wennen. Ik vind het op de een of andere manier onoverzichtelijk door al die meldingen van files, flitsers, etc. Ik ben te gewend geraakt aan Google Maps icm Flitsmeister op de achtergrond. Overigens komen bij mij de flitsmeldingen gewoon over de speakers van de auto. Radio gaat dan tijdelijk zacht, en tijdens het bellen komt de melding er simpelweg doorheen. Een tevreden Carplay gebruiker hier :)

• Rivanov
  • Nu online
Nila schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:58:
Ja.

• meesje
Ik heb dat zelf niet ervaren. Maar als er b.v. twee rijbanen naar links zijn, toont Waze één pijl naar links, terwijl google maps op hetzelfde punt twee pijlen naar links toont. Sowieso vind ik Waze vrij summier qua pijlen in het groene/zwarte vlak. De navigatiestem heb ik overigens uit staan. Wellicht dat daarmee wat meer info wordt gegeven.

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

thunder8

Het gedonder begint weer.

An sich vind ik Waze wel goed werken, alleen die vrouwelijke stem is erg koud en hard qua stem. Geen vriendelijke dame zoals bij Navigon of andere navigatiesoftware. Mis wel de actuele snelheid, maar las dat dat een beperking van Apple is? Heel vreemd, waarom een dergelijke beperking?

PSN-ID: Thunder8nl

• H1MSELF1SH
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09:07
thunder8 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:16:
Mis wel de actuele snelheid, maar las dat dat een beperking van Apple is? Heel vreemd, waarom een dergelijke beperking?
Ik heb mij dat ook al afgevraagd en ik kan maar één antwoord bedenken: in een toekomstige versie van Apple Maps zal Apple zit toevoegen en ze willen dit exclusief behouden. Dit is pure speculatie en geen officieel bericht van Apple zelf.

Zelf heb ik Waze ook getest in mijn auto met CarPlay. Het werkt goed. Alleen houdt Waze niet van de anderen. Ik kan BMW's navigatie, Google Maps en Apple Maps tegelijk gebruiken. Dan heb ik als ik wil 3 stemmen die zeggen in welke richting ik moet rijden. Maar zodra ik Waze start dan stoppen de andere navigatie apps, zélf de navigatie van BMW zelf. Heel bizar.

PSN: H1MSELF1SH

• Fab1Man
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:18

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb CarPlay al reeds een aantal keren een kans gegeven, maar het blijft enigszins onwennig werken. Ik heb een BMW waarbij het hele scherm niet gebruikt kan worden, dus je zit altijd met 1/3 van het scherm dat voor splitscreen gebruikt wordt waar CarPlay niks mee kan. Tevens werkt de interface alleen via de draaiknop, geen touchscreen.
Google Maps en Waze hebben hun eerste potentie getoond, maar er zal nog veel moeten gebeuren. Google Maps is wel heel erg kaal en Waze toont al wat meer. Beiden gaan echter wel gebukt onder de nodige bugs.
Ik vind alle navigatie apps (Maps, Google Maps, Waze) tot nu toe nog steeds erg onoverzichtelijk. De ingebouwde navigatie kijkt veel vlakker, meer richting de horizon zeg maar. Ik vind bovenstaande iOS navigaties allemaal een vrij slecht overzicht geven. Laat staan de zoomfunctionaliteit, die met een draaiknop gewoon niet goed werkt.
Verder de integratie met Siri, wat natuurlijk te verwachten was. Ik denk dat wanneer Apple bij Maps bepaalde dingen toevoegt zoals "Add Interim Destination", dat mijn grootste klachten al weg zijn.

Algehele klacht van CarPlay vind ik nog steeds de synchrone weergave van je iPhone zelf. Ik wil eigenlijk gewoon een andere app open hebben, los van CarPlay. Daarnaast ligt het bij de fabrikant om ondersteuning toe te voegen in de instrumentencluster voor navigatiepijlen/rijstrookassistentie.

Al met al is CarPlay er naar mijn idee nog niet en ik heb het nu al twee jaar lang af en toe een kans gegeven, maar ik blijf over basale dingen toch af en toe nog steeds vallen.

• Rivanov
  • Nu online
De synchrone weergave is iets wat ik ook graag anders wil hebben, maar ik denk dat Apple dit uit veiligheidsoverwegingen doet. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je andere dingen op je telefoon doet tijdens het rijden. Maar het zou ideaal zijn om Waze via Carplay te gebruiken en tegelijkertijd Flitsmeister op je telefoon actief te hebben.

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Rivanov schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:50:
De synchrone weergave is iets wat ik ook graag anders wil hebben, maar ik denk dat Apple dit uit veiligheidsoverwegingen doet. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je andere dingen op je telefoon doet tijdens het rijden. Maar het zou ideaal zijn om Waze via Carplay te gebruiken en tegelijkertijd Flitsmeister op je telefoon actief te hebben.
Dat zal inderdaad de reden zijn. Met standaard iDrive heb ik een Spotify app binnen het systeem zelf, wat wel weer kan connecten met de Spotify app op iOS. Dan kan ik gewoon navi aanzetten van de auto (waar ik echt best tevreden over ben op zich), instructies zie ik tevens bij m'n tellers. Spotify op het grote scherm en Flitsmeister staat actief op de telefoon in de houder, waardoor ik toch een overzicht kan zien. Tegen deze usecase zie ik CarPlay gewoon nog niet volwassen genoeg zijn. Ik ben überhaupt nog wel huiverig voor Flitsmeister, aangezien ik vermoed dat het wel eens eis zal zijn dat je iets van een kaart toont. Ik gebruik echter nooit de routenavigatie van Flitsmeister, het staat eigenlijk alleen actief.

• amphora
  • Nu online

amphora

Online creatie

Ik heb het idee dat er geen snelheid getoond word in navigatie apps omdat die heel onnauwkeurig is. In mijn Ford Fiesta geeft Flitsmeister (gewoon op de iPhone, maar wel verbonden met CarPlay) een compleet verkeerde snelheid (ga 10km harder ineens), koppel ik USB kabel los (CarPlay dus uit) dan klopt de snelheid wel. TomTom heeft precies hetzelfde. Het lijkt wel alsof de GPS op de telefoon wordt uitgeschakeld zodra je met CarPlay verbind en de GPS gegevens gebruikt die de auto doorstuurt en in mijn geval deugen die dan niet.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile

• Rivanov
  • Nu online
Heb sinds vorige week nieuwe leaseauto met daarbij ook Live Traffic. Ben deze nu aan het testen ipv Waze. Ben tot op heden nog zeer tevreden over de ingebouwde navigatie. (MBUX van Mercedes) fijne inderdaad is de volledige integratie. Reedt hiervoor een Peugeot 308 en dat systeem was DRA-MA.

• Smobbo
Mmm, vandaag eens met Waze m'n reguliere werkritje gereden.
Ik vind de interface van Waze echt een beetje te druk. Een file aan de andere kant van de vangrail wordt 20+ keer weergegeven met van die bolletjes, vlak achter elkaar... Dan vind ik een weg die van blauw naar geel/oranje/rood kleurt beduidend handiger!

Grappig genoeg ben ik door de toevoegingen van Google Maps en Waze de originele Maps app van Apple meer gaan waarderen. Ik gebruik CarPlay nu al ruim een jaar (bijna 2?!) met Apple Maps voor mijn woon-werk verkeer en hij weet ondertussen gewoon erg goed hoe snel/langzaam ik rij en dus is de inschatting van mijn aankomsttijd gewoon elke keer beter dan bij Google Maps en Waze. Daarnaast is het beeld (overzicht ftw!) gewoon veeeel rustiger :) .
Dat gecombineerd met het automatisch overnemen van bestemmingen uit mijn agenda maakt dat ik voor nu bij Apple Maps blijf. De alternatieven houd ik voor de komende tijd uiteraard in de gaten ;) .

• meesje
Een dergelijk plaatje (Apple Maps) zoals hier getoond, laat Waze bij mij niet zien (dus meerdere rijbanen en een afslag).
https://9to5mac.com/2018/...-apple-watch-turn-alerts/
Ik vraag me echt af of Waze wel lane assist heeft.

• meesje
Smobbo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:23:
Mmm, vandaag eens met Waze m'n reguliere werkritje gereden.
Ik vind de interface van Waze echt een beetje te druk. Een file aan de andere kant van de vangrail wordt 20+ keer weergegeven met van die bolletjes, vlak achter elkaar... Dan vind ik een weg die van blauw naar geel/oranje/rood kleurt beduidend handiger!

Grappig genoeg ben ik door de toevoegingen van Google Maps en Waze de originele Maps app van Apple meer gaan waarderen. Ik gebruik CarPlay nu al ruim een jaar (bijna 2?!) met Apple Maps voor mijn woon-werk verkeer en hij weet ondertussen gewoon erg goed hoe snel/langzaam ik rij en dus is de inschatting van mijn aankomsttijd gewoon elke keer beter dan bij Google Maps en Waze. Daarnaast is het beeld (overzicht ftw!) gewoon veeeel rustiger :) .
Dat gecombineerd met het automatisch overnemen van bestemmingen uit mijn agenda maakt dat ik voor nu bij Apple Maps blijf. De alternatieven houd ik voor de komende tijd uiteraard in de gaten ;) .
Bij een file is Waze inderdaad veel te druk. Mijn hoop is gevestigd op Flitsmeister.
Google Maps en Apple Maps zijn sowieso beide tig keer beter dan de navi in mijn Opel Insignia. Deze berekent de ETA enorm ruim en daarnaast wordt ik gek van de file/vertraging meldingen die er helemaal niet zijn. Wel irritant trouwens dat ook al gebruik ik GM of AM, dat de navi van de Opel wel ‘u nadert verkeer’ meldingen toont....

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

meesje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:24:
[...]

Een dergelijk plaatje (Apple Maps) zoals hier getoond, laat Waze bij mij niet zien (dus meerdere rijbanen en een afslag).
Bij mij doen Google Maps en Waze dit niet, waar Apple Maps dit wel kan.
Maps vs Google Maps:

• Smobbo
Bij mij geven zowel Apple Maps als Google Maps lane guidance. Al is die bij Google Maps erg klein weergegeven.
Waze deed het vanochtend niet, alleen links of rechts.

Overigens zijn ook in mijn geval alle 3 beter dan de ingebouwde navigatie van Seat (VAG), die loopt bijna 2 jaar achter. Stuurt me altijd over de A1 (die nu anders ligt) aangezien hij daar dus nooit file ziet...

@Fab1Man , geinig om te zien dat de uitlijning van het blokje linksonder in het Engels gewoon netjes is, maar in het Nederlands blijft dat knudde...

Smobbo wijzigde deze reactie 26-09-2018 11:45 (16%)

• meesje
Fab1Man schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:38:
[...]

Bij mij doen Google Maps en Waze dit niet, waar Apple Maps dit wel kan.
Maps vs Google Maps:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij een bepaald knooppunt (AM kent die nog niet), gaf GM bij mij keurig aan dat er twee rijbanen naar links waren. Waze gaf hier alleen 1 rijbaan aan.

@Smobbo Bedankt voor deze extra bevestiging. Ik vond de eerdere ‘ja’ (van een andere tweaker) wel een erg korte reacte en daarnaast dus ook nog onjuist.

• SooK
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02:27
Fab1Man schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:41:
Ik vind alle navigatie apps (Maps, Google Maps, Waze) tot nu toe nog steeds erg onoverzichtelijk. De ingebouwde navigatie kijkt veel vlakker, meer richting de horizon zeg maar. Ik vind bovenstaande iOS navigaties allemaal een vrij slecht overzicht geven. Laat staan de zoomfunctionaliteit, die met een draaiknop gewoon niet goed werkt.
Eens. Maar het grote euvel van de ingebouwde navigatie is meestal gedateerde kaarten en veel slechtere (indien überhaupt beschikbaar) verkeersinformatie. Of BMW moet dat de afgelopen 2j flink hebben verbeterd :P Bij Mercedes krijg ik tot op heden altijd een rare melding 'einde file vooruit' terwijl ik juist achteraansluit bij een file die ik ook had kunnen vermijden 8)7 Dit is voor mij in ieder geval de voornaamste reden om standaard met Google Maps + Flitsmeister te rijden: het goed inschatten van files en alternatieve routes aangeven.
Algehele klacht van CarPlay vind ik nog steeds de synchrone weergave van je iPhone zelf. Ik wil eigenlijk gewoon een andere app open hebben, los van CarPlay. Daarnaast ligt het bij de fabrikant om ondersteuning toe te voegen in de instrumentencluster voor navigatiepijlen/rijstrookassistentie.
Eens.
Smobbo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:44:
Bij mij geven zowel Apple Maps als Google Maps lane guidance. Al is die bij Google Maps erg klein weergegeven.
Bij mij ook. Alleen Google maps lijkt hierin wat trager dan Apple maps.

• Nila
  • Laatst online: 18-11 22:38

Nila

Idiot!

Zie ik dan een setting over het hoofd?
meesje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:11:
[...]

Ik heb dat zelf niet ervaren. Maar als er b.v. twee rijbanen naar links zijn, toont Waze één pijl naar links, terwijl google maps op hetzelfde punt twee pijlen naar links toont.
Hier ook het zelfde,1 pijl ipv 2 richting rechts. VW Nav, Apple maps en Google maps geven hier wel 2 pijlen naar rechts.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

SooK schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:03:
[...]

Eens. Maar het grote euvel van de ingebouwde navigatie is meestal gedateerde kaarten en veel slechtere (indien überhaupt beschikbaar) verkeersinformatie. Of BMW moet dat de afgelopen 2j flink hebben verbeterd :P Bij Mercedes krijg ik tot op heden altijd een rare melding 'einde file vooruit' terwijl ik juist achteraansluit bij een file die ik ook had kunnen vermijden 8)7 Dit is voor mij in ieder geval de voornaamste reden om standaard met Google Maps + Flitsmeister te rijden: het goed inschatten van files en alternatieve routes aangeven.

[...]

Eens.

[...]

Bij mij ook. Alleen Google maps lijkt hierin wat trager dan Apple maps.
Ik had hiervoor een Volvo en ook daar was best onder de indruk van de navigatie. Bij de BMW is het wel beter in mijn ervaring, file meldingen kloppen ook en hij heeft me tijdens de vakantie zelfs door een dorpje gestuurd waar zowel AM als GM mij pertinent die file in wilden sturen. Ik kan dit artikel wel enigszins beamen.
Mijn Volvo V40 met het oude Sensus systeem is geloof ik ook gebaseerd op HERE Maps.

• meesje
Het zou tof zijn als je kunt aangeven welke instelling in Waze je hiervoor aan hebt gezet. Mijn ervaring (en ook die van andere tweakers) is dat Waze alleen links/rechts aangeeft, en niet een verdere verbijzondering als twee rijbanen naar links en twee rechtdoor.

• 1063865
  • Niet online
Iemand enig idee hoe je het geluid van de Waze meldingen harder kunt zetten?
Ik heb in de app het volume al maximaal gezet. Maar als hij verbonden is via CarPlay en ik heb de radio aan, komen de meldingen maar heel erg zacht door.

• Kees_B
Ik heb ze nu ook alle 3 getest, dus Apple Maps, Google Maps, en Waze. Ik vind er niet veel verschil inzitten, je kunt echt zien dat er bepaalde eisen/restricties van Apple inzitten. Waze gebruikte ik nooit, dus die vind ik als eerste overbodig. Gezien ik normaal altijd Google Maps gebruikte blijf ik dat nu ook maar doen.

Wel een opvallend puntje: ik heb mijn multimediascherm altijd op nachtweergave staan omdat ik dit een mooiere layout vind. Google Maps pakt daardoor ook overdag de nachtweergave. Dit doen Apple Maps en Waze volgens mij niet.

edit: zou ook kunnen dat display automatisch naar nightview gaat omdat m'n lampen aanstaan. Ik lees hier meer over op internet. Ga ik nog even proberen.

Kees_B wijzigde deze reactie 27-09-2018 09:07 (12%)

PV Output

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:17
meesje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:24:
[...]

Waze onder android auto had wel degenlijk lane assist.
De Waze versie die nu in carplay actief is staat duidelijk nog in de kinderschoenen.

Wat ik ook mis, is weergave van de actuele snelheid die ik op dat moment rij.
Dat vond ik onwijs handig in Waze onder android auto....

Ik hoop dat dit allemaal op termijn nog komt

• meesje
Iamhere schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:49:
Iemand enig idee hoe je het geluid van de Waze meldingen harder kunt zetten?
Ik heb in de app het volume al maximaal gezet. Maar als hij verbonden is via CarPlay en ik heb de radio aan, komen de meldingen maar heel erg zacht door.
Bij de eerst volgende keer wanneer de melding zacht wordt uitgesproken het volume van de radio wat harder zetten. Dit volume wordt vastgehouden.

Wat ik zelf heel erg vervelend vind, is dat er vrij veel volumeverschil zit tussen Siri en de navigatiestem.

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

thunder8

Het gedonder begint weer.

Kees_B schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:59:
Wel een opvallend puntje: ik heb mijn multimediascherm altijd op nachtweergave staan omdat ik dit een mooiere layout vind. Google Maps pakt daardoor ook overdag de nachtweergave. Dit doen Apple Maps en Waze volgens mij niet.

edit: zou ook kunnen dat display automatisch naar nightview gaat omdat m'n lampen aanstaan. Ik lees hier meer over op internet. Ga ik nog even proberen.
Waze kan je zelf instellen naar nightview op me smartphone. Ik heb een pioneer 2-din met Carplay en rij 90% van de tijd met de lampen aan, waardoor de automatische schakeling niet wenselijk is. Overdag is het scherm dan te donker en in de avond te helder. Dat stel ik tegenwoordig handmatig in. Echter met een nightview is die noodzaak iets minder dringend dan de dayview in Apple Maps.

Ik vind tot nu toe Waze wel lekker werken, maar Lane Assist, current speed en een meer vriendelijke vrouwenstem zouden zeer welkom zijn. :)

PSN-ID: Thunder8nl

• 1063865
  • Niet online
Net met Waze aan naar huis gereden, maar werkelijk de meeste waardeloze routes worden voorgesteld.
Kris kras door woonwijken heen terwijl er geen file o.i.d is. Meer mensen last van?

• djhartman
meesje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:34:

Wat ik zelf heel erg vervelend vind, is dat er vrij veel volumeverschil zit tussen Siri en de navigatiestem.
Bij mijn auto is ook dat een losse volumecontrol. (ik heb dus drie controls, siri/system sounds, navi, music)

• Rivanov
  • Nu online
thunder8 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:43:
[...]

Waze kan je zelf instellen naar nightview op me smartphone. Ik heb een pioneer 2-din met Carplay en rij 90% van de tijd met de lampen aan, waardoor de automatische schakeling niet wenselijk is. Overdag is het scherm dan te donker en in de avond te helder. Dat stel ik tegenwoordig handmatig in. Echter met een nightview is die noodzaak iets minder dringend dan de dayview in Apple Maps.

Ik vind tot nu toe Waze wel lekker werken, maar Lane Assist, current speed en een meer vriendelijke vrouwenstem zouden zeer welkom zijn. :)
Current Speed is iets wat volgens mij vanuit Apple niet mogelijk is. De 'normale' Waze app op de iPhone toont het namelijk wel.

• djhartman
Rivanov schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:23:
[...]

Current Speed is iets wat volgens mij vanuit Apple niet mogelijk is. De 'normale' Waze app op de iPhone toont het namelijk wel.
Het zat wel in de beta, maar het lijkt op aangeven van apple te zijn verwijdert uit de officiele release. Of er een manier is om het toe te voegen die Apple wel zou goedkeuren is dan een vraag, waarop we het antwoord vanzelf wel te weten zullen komen.

Voice assistent is door Waze zelf uit de release gehouden, omdat het nog niet stabiel genoeg was.

• djhartman
Supershiva schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:11:
[...]
Waze onder android auto had wel degenlijk lane assist.
Weet je dat zeker ? Google zegt wat anders namelijk, en ik kan als Waze editor die info nergens kwijt in de editor. Ik denk dat deze onderliggende technische laag ook het grotere probleem is hier, waar ze dus een grote technische stap zullen moeten zetten.
Men zegt wel dat er sinds dit jaar aan gewerkt wordt, maar ook dat er geen eta is.

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:17
djhartman schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:46:
[...]

Weet je dat zeker ? Google zegt wat anders namelijk, en ik kan als Waze editor die info nergens kwijt in de editor. Ik denk dat deze onderliggende technische laag ook het grotere probleem is hier, waar ze dus een grote technische stap zullen moeten zetten.
Men zegt wel dat er sinds dit jaar aan gewerkt wordt, maar ook dat er geen eta is.
:/ .... nou begin ik sterk aan mezelf te twijfelen....
Morgenochtend gelijk ff een android toestelletje aansluiten en nog eens kijken...

• Mrkend54l
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11-11 09:59
Iamhere schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:25:
Net met Waze aan naar huis gereden, maar werkelijk de meeste waardeloze routes worden voorgesteld.
Kris kras door woonwijken heen terwijl er geen file o.i.d is. Meer mensen last van?
Dat is nu eenmaal waze. Hij bekijkt niet de leukste route, maar gewoon zuiver de snelste in tijd. Hij stuurt je nog net niet off-road om 3 seconden sneller op je bestemming te zijn.

In theorie is het allemaal mooi, maar in de praktijk is het vaak even snel of zelfs trager omdat hij je via heel lastige wegen leid die niet altijd zo lekker rijden.

• THE_BASE
  • Niet online
Is CarPlay te resetten? Ik heb sinds kort dat zinnen van Siri eerst op een lager volume wordt uitgesproken en na 3 seconde op het ingestelde volume. Bij een berichtje moet ik dus altijd op Herhalen drukken.

Geen idee of het in SYNC3 zit of in iOS 12.

• bert pit
De vraag is of het in de auto unit zit of in het apple gedeelte. Het je het al met een andere telefoon geprobeerd?

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

THE_BASE schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:46:
Is CarPlay te resetten? Ik heb sinds kort dat zinnen van Siri eerst op een lager volume wordt uitgesproken en na 3 seconde op het ingestelde volume. Bij een berichtje moet ik dus altijd op Herhalen drukken.

Geen idee of het in SYNC3 zit of in iOS 12.
Ik heb dat in iOS12 ook. Siri is beduidend zachter dan vroeger.

• 1063865
  • Niet online
Mrkend54l schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:16:
[...]

Dat is nu eenmaal waze. Hij bekijkt niet de leukste route, maar gewoon zuiver de snelste in tijd. Hij stuurt je nog net niet off-road om 3 seconden sneller op je bestemming te zijn.

In theorie is het allemaal mooi, maar in de praktijk is het vaak even snel of zelfs trager omdat hij je via heel lastige wegen leid die niet altijd zo lekker rijden.
Okay. Dat is niet uit te zetten?

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 00:04:
[...]

Ik heb dat in iOS12 ook. Siri is beduidend zachter dan vroeger.
Heb je ook dat het zacht begint en na een paar seconde wel luid wordt?

Het blijft zo dat CarPlay geen focus is en dit soort bugs komen niet snel aan het licht. Hopen dat iOS 12.1 de oplossing brengt.

• amphora
  • Nu online

amphora

Online creatie

Iamhere schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:08:
[...]

Okay. Dat is niet uit te zetten?
Ik zag in Waze ook (op telefoon) de instelling 'Beperk lastige kruispunten'. Die stond bij mij standaard aan. Misschien helpt dat uitzetten?

amphora wijzigde deze reactie 28-09-2018 10:34 (7%)

• 1063865
  • Niet online
Gebruik Waze niet meer. Wat een routes :r

• meesje
Vandaag voor het eerst gezien dat Google Maps bij een file (rood) in een ballonnetje de extra vertraging. Eerder was me dat niet opgevallen. Is dit nieuw?

Met waze ben ik ook gestopt. Ik vind het te druk. Zeker bij files. Mijn hoop is nu gevestigd op FM.

• DaMarcus
  • Laatst online: 19:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica