Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CarPlay] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:51
quote:
meesje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:10:
Vandaag heb ik een Opel Insignia opgehaald. Deze ondersteunt Apple Carplay. Mij valt op dat als iets aan Siri vraag, het volume van Siri vrij zacht is. Ook als ik het volume flink opschroef, vind ik het nog vrij zacht.
In de Apple Kaarten app komt de stem wel luid door. Ervaren jullie ook dat de stem van Siri vrij zacht is?

Nu ik dit type, zit ik me te bedenken dat ik wellicht het volume op de iPhone moet opschroeven als ik ‘hey siri’ heb gezegd. Herkenbaar?
In mijn Octavia kan ik de volume harder of zachter zetten als Siri aan het praten is. Dit onthoud die dan ook.
Werkt dit bij jou?

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:03
quote:
ro3lie schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:35:
[...]

In mijn Octavia kan ik de volume harder of zachter zetten als Siri aan het praten is. Dit onthoud die dan ook.
Werkt dit bij jou?
Het volume harder zetten, doe je dat middels de telefoon of de volume knop van de radio?

• ro3lie
quote:
meesje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:40:
[...]

Het volume harder zetten, doe je dat middels de telefoon of de volume knop van de radio?
De radio. Ik zie dan ook een icoontje van spraak. Deze is anders als de normale volume.
Volume harder of zachter via de iPhone werkt bij mij niet. Dit wordt allemaal gestuurd vanuit de boordcomputer.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:07

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
meesje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:40:
[...]
Dat is hoe het werkt idd. Althans nu in 3 auto’s gereden met CarPlay en daar was het allemaal zo.

Knoppen op het toestel worden uitgeschakeld.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• meesje
@ro3lie @Donstil Bedankt voor jullie reacties. Morgen nog maar eens proberen.

• Crawl NL
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-01 21:49
quote:
meesje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:10:
Vandaag heb ik een Opel Insignia opgehaald. Deze ondersteunt Apple Carplay. Mij valt op dat als iets aan Siri vraag, het volume van Siri vrij zacht is. Ook als ik het volume flink opschroef, vind ik het nog vrij zacht.
In de Apple Kaarten app komt de stem wel luid door. Ervaren jullie ook dat de stem van Siri vrij zacht is?

Nu ik dit type, zit ik me te bedenken dat ik wellicht het volume op de iPhone moet opschroeven als ik ‘hey siri’ heb gezegd. Herkenbaar?
Je moet aan de volumeknop draaien als Siri wat tegen je zegt, zoals ro3lie al heeft aangegeven. Je hebt een spraakvolume en audiovolume. Ik rij ook sinds kort in een nieuwe Opel en was ook even aan uitvogelen om dit voor elkaar te krijgen.

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11-01 10:27

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Op de Kia Stonic werkt het jammer genoeg ook niet draadloos. Ook al heb je een draadloos oplader optie genomen. Ik draai iOS 12 en maps draait heerlijk. Moet mij nu alleen nog verdiepen in het toevoegen van andere apps zoals Youtube en Plex (ja is gevaarlijk etc etc) maar wel leuk om te hebben als je op lange trips gaat.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• meesje
@Xmoo Ik heb nog maar 1 week ervaring met Carplay, maar er valt volgens mij niet veel in te stellen. Er wordt gekeken naar welke apps je hebt op je iphone en daaruit worden degene die compatible zijn met carplay getoond op het scherm in je auto. Bij mij waren dat: whatsapp, tunein en spotify. Youtube heb ik op mijn telefoon maar die is dus niet compatible. Ik heb geen Plex app maar die lijkt me ook niet te werken, net als Netflix.

Apple dicteert wat er wel/niet mag. Daarbij wordt natuurlijk naar veiligheid gekeken. Daarom zal youtube, plex, etc. nooit toegestaan worden. Natuurlijk kun je discussiëren over veiligheid en whatsapp notificaties, maar plex, youtube etc is van een hele andere orde. Wellicht dat ze ooit iets toevoegen dat het alleen kan wanneer de auto stil staat.

Al met al je er in verdiepen is niet echt nodig: wanneer app op iphone en niet in carplay betekent niet compatible.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ro3lie
quote:
Xmoo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 07:58:
Op de Kia Stonic werkt het jammer genoeg ook niet draadloos. Ook al heb je een draadloos oplader optie genomen. Ik draai iOS 12 en maps draait heerlijk. Moet mij nu alleen nog verdiepen in het toevoegen van andere apps zoals Youtube en Plex (ja is gevaarlijk etc etc) maar wel leuk om te hebben als je op lange trips gaat.
Alleen mogelijk via jailbreak/CarBridge

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14-01 19:59
Met iOS 12 krijg je tenminste wel meer CarPlay apps: navigatie Apps mogen dan ook. Dus hallo Google Maps, Waze en Flitsmeister.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-01 23:56
Volgens insiders zullen bovengenoemde apps na de definitieve introductie van IOS12 vrijgegeven worden. Dat is in september.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Apps met specifieke functies voor de nieuwe iOS versie mogen niet eerder ingediend worden dan een week voor de final.

Dat de “insiders” dus September zeggen is niet meer dan logisch :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 11:57

Rivanov

Apple freak

Zijn er nu eigenlijk al auto's op de markt die CarPlay ondersteunen in het Multi Function Display? (boordcomputer tussen de klokken) Dit is aangekondigd destijds voor iOS 10, maar heb het nog in geen enkele auto gezien.

Rivanov wijzigde deze reactie 15-07-2018 13:04 (44%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Xmoo

Xmoo

quote:
bert pit schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:57:
Volgens insiders zullen bovengenoemde apps na de definitieve introductie van IOS12 vrijgegeven worden. Dat is in september.
Op IOS 12 b1 of b2 werkte Google Maps, erg handig! Kan niet wachten tot release.
En hopelijk komt er snel een jailbreak zodat ik Plex kan draaien.

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15-01 23:16

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

quote:
Rivanov schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:01:
Zijn er nu eigenlijk al auto's op de markt die CarPlay ondersteunen in het Multi Function Display? (boordcomputer tussen de klokken) Dit is aangekondigd destijds voor iOS 10, maar heb het nog in geen enkele auto gezien.

[afbeelding]
jazeker. de nieuwe volkswagen tiguan

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Xmoo schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:48:
Op IOS 12 b1 of b2 werkte Google Maps, erg handig! Kan niet wachten tot release.
En hopelijk komt er snel een jailbreak zodat ik Plex kan draaien.
Hoe bedoel je "werkte", heb je het zelf zien werken?
Want hiervoor is een Update van de Google Maps app nodig die nog niet is uitgerold, ook niet naar de beta gebruikers.

Google Maps werkte daarom hier in ieder geval niet.

• Xmoo

Xmoo

quote:
Donstil schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Hoe bedoel je "werkte", heb je het zelf zien werken?
Want hiervoor is een Update van de Google Maps app nodig die nog niet is uitgerold, ook niet naar de beta gebruikers.

Google Maps werkte daarom hier in ieder geval niet.
Ohnee jij hebt gelijk, was Apple maps. Excuses.

• meesje
Ik heb nu al een paar keer gebruik gemaakt van Apple Maps. Ervaren jullie ook dat de gps positionering wat achterloopt op waar je precies rijdt? Als ik b.v. al op een rotonde ben dan geeft Maps nog aan dat ik er nog vlak voor ben.

BTW, ik maak gebruik van de laatste versie van iOS 11.

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-01 10:27
quote:
meesje schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:56:
Ik heb nu al een paar keer gebruik gemaakt van Apple Maps. Ervaren jullie ook dat de gps positionering wat achterloopt op waar je precies rijdt? Als ik b.v. al op een rotonde ben dan geeft Maps nog aan dat ik er nog vlak voor ben.

BTW, ik maak gebruik van de laatste versie van iOS 11.
Yes, is lastig te zien rotondes vind ik zelf. Misschien dat het met Google Maps straks beter gaat als iOS12 en de juiste versie van Google Maps beschikbaar is.

Give 2 Get

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-01 18:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
Coldbullet schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:09:
[...]

jazeker. de nieuwe volkswagen tiguan
Mijn Golf 7, die vorige week is afgeleverd ondersteund het helaas niet...

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• djhartman
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-01 09:37
Voor evt. Mazda rijders... Vanaf dit punt in de mazda thread bespreken we de inbouw van en de software update voor de nieuwe CarPlay optie bij Mazda.

• appelrondo
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15-01 14:00
Ik gebruik zelf Spotify (gratis) en Play Music (betaald, met eigen bibliotheek toegevoegd) via CarPlay, maar loop toch tegen een aantal beperkingen aan in de interface. Zo kun je niet zoeken op artiest of beginletter; bij Play moet ik zelfs de hele bibliotheek doorscrollen (1.000+ artiesten 8)7 ) om bij de Z te komen. Siri helpt ook niet veel, die kun je geen specifieke opdrachten geven voor Play.

Is de gebruikerservaring en integratie met Apple Music in CarPlay beter?

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:58
quote:
appelrondo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:16:
Ik gebruik zelf Spotify (gratis) en Play Music (betaald, met eigen bibliotheek toegevoegd) via CarPlay, maar loop toch tegen een aantal beperkingen aan in de interface. Zo kun je niet zoeken op artiest of beginletter; bij Play moet ik zelfs de hele bibliotheek doorscrollen (1.000+ artiesten 8)7 ) om bij de Z te komen. Siri helpt ook niet veel, die kun je geen specifieke opdrachten geven voor Play.

Is de gebruikerservaring en integratie met Apple Music in CarPlay beter?
Apple Music is niet ideaal maar werkt wel veel beter i.c.m. Siri. Scrollen en zoeken is idd een stuk makkelijker.

Dan even over Waze. Ik heb op m'n fabrieks-af navi wel live traffic en flitsinfo maar ik heb toch een voorkeur voor Waze en ik kijk wel uit naar Waze op Carplay. Het is eindelijk gelukt om beta-tester van Waze te worden maar wat blijkt: ze testen Waze nog niet op Carplay :O .
Anyway, voor wie dat wil aanmelden hier om beta tester te worden. Er zou een of andere selectieprocedure moeten zijn die lang kan duren en als je zo ver was zou het ook nog 10 dagen moeten duren voordat je aan de slag kon maar ik werd binnen 10 minuten toegelaten als beta tester en de volgende dag had ik al een link om de beta te download uit de app store :)

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community

• Snakefoodjah
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11-01 20:42
quote:
Kju schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Apple Music is niet ideaal maar werkt wel veel beter i.c.m. Siri. Scrollen en zoeken is idd een stuk makkelijker.

Dan even over Waze. Ik heb op m'n fabrieks-af navi wel live traffic en flitsinfo maar ik heb toch een voorkeur voor Waze en ik kijk wel uit naar Waze op Carplay. Het is eindelijk gelukt om beta-tester van Waze te worden maar wat blijkt: ze testen Waze nog niet op Carplay :O .
Anyway, voor wie dat wil aanmelden hier om beta tester te worden. Er zou een of andere selectieprocedure moeten zijn die lang kan duren en als je zo ver was zou het ook nog 10 dagen moeten duren voordat je aan de slag kon maar ik werd binnen 10 minuten toegelaten als beta tester en de volgende dag had ik al een link om de beta te download uit de app store :)
Hehe ik heb me paar dagen geleden ook aangemeld als bèta tester maar idd nog gene test voor Carplay.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Volgens mij mogen iOS specifieke functies (zoals Waze op CarPlay) niet getest worden door TestFlight users.

Dus als public beta tester van waze moet je helaas ook wachten.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:57

amphora

Online creatie

quote:
Donstil schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:45:
Volgens mij mogen iOS specifieke functies (zoals Waze op CarPlay) niet getest worden door TestFlight users.

Dus als public beta tester van waze moet je helaas ook wachten.
Ook niet als je iOS beta draait?

kruijk.nl fotografie, OM-D E-M5, 12-40/2.8, 17/1.8, 40-150, 45/1.8, Metz 44, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Kju
Lol zo ver hadden we dat heus ook wel zelf bedacht hoor :+
Nee ook niet met de iOS 12 beta dus.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik heb naar goed gebruik voor de Keynote weer een topic aangemaakt.
[Keynote] 'Gather round' 12 september 2018 19:00

Kunnen we hier voor maar vooral tijdens de Keynote lekker babbelen over de aankondigingen en daadwerkelijke keynote.

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06:45
Iemand al de jailbreak in combi met carplay geprobeerd?

• Snakefoodjah
Waze vanaf nu te testen voor CarPlay. :-)

Ben wel aangemeld bij het waze beta program

• meesje
Snakefoodjah schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:58:
Waze vanaf nu te testen voor CarPlay. :-)

Ben wel aangemeld bij het waze beta program
En? Ben je al klaar met testen? :+
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

• Kju
Nou ik heb het mailtje ook gehad, weet nog niet of de update er al is wanneer de update komt. Ik heb nu 4.43.2.0.
Hello Dear iOS Beta Testers,
This is a heads-up to let you know that iOS Waze RC v.4.43.4.0 will be available in TestFlight very soon! Please make sure your notifications for TestFlight are ON.
Note: Remember to set your Waze Client to DEBUG mode after upgrading (type 2##2 in Search).
What’s New:
• Waze on Apple CarPlay is available for beta testers ONLY and your feedback is needed more than ever!
o Please provide general feedback for Waze on Carplay - try to drive with it as much as you can and play with the different functionalities
o Please try out Voice commands using the microphone button while music / radio is in background and see if there are any interruptions or crashes - at the moment, available only in English-speaking countries

• Snakefoodjah
Kju schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:49:
Nou ik heb het mailtje ook gehad, weet nog niet of de update er al is wanneer de update komt. Ik heb nu 4.43.2.0.

[...]
Ben blijkbaar ook te snel geweest🤣.
Hij komt er dus aan...
Waarschijnlijk maandag pas te testen als Waze iOS beta tester...

Ben er wel benieuwd naar :-)

• Kju
Ja ik kan ook niet wachten. Ik heb mijn abonnement op de "gevarenmeldingen" in mijn fabrieksnavigatie sinds juli niet verlengd en de kans op post uit Leeuwarden is best groot zo.. :+

• SooK
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:32
Voor alle TomTom fans lijkt er ook nieuws?
Hi All,

We’ve seen discussions on our forum for Apple to open up CarPlay to be compatible for third party navigation apps. We at TomTom are excited that Apple CarPlay will now support us and we are preparing to be available for CarPlay users early next year.

Regards,
lampard
https://en.discussions.to...2/index3.html#post1230762

• meesje
Early next year.....?????
Wat hebben ze sinds juni dan gedaan? 8)7

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Cool ook Google toont eerste beelden. Eindelijk van Apple Kaarten af :)

Google Maps beta adds iOS 12 CarPlay support, here’s what it looks like.

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 11:53

thunder8

Het gedonder begint weer.

meesje schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:02:
[...]

Early next year.....?????
Wat hebben ze sinds juni dan gedaan? 8)7
Inderdaad, lekker laat wakker worden in dit geval. Vind het jammer dat Navigon ermee stopt, ooit een lifetime update abo gekocht en nu dus einde verhaal, terwijl ik het binnenkort had kunnen gebruiken met carplay. Maar eens kijken wat Flitsmeister gaat doen met navigatie en carplay. :)

PSN-ID: Thunder8nl

• meesje
Hopelijk nu wel een juiste gps locatie. Dat zou een verademing zijn.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

meesje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:52:
[...]

Hopelijk nu wel een juiste gps locatie. Dat zou een verademing zijn.
Daar heb ik dan weer geen last van.

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:54
Ben blij als Waze/Flitsmeister het gaan doen op Carplay. Daar zit ik echt op te wachten!

• meesje
Donstil schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:57:
[...]

Daar heb ik dan weer geen last van.
Ik had al zo’n vermoeden dat het ongetwijfeld aan je telefoon ligt. Ik heb een eenvoudige iPhone SE. Als ik bv een rotonde op rij, dan ben ik al net op de rotonde terwijl Maps aangeeft dat ik vlak voor de rotonde ben. Erg irritant. Helemaal als je in een woonwijk veel zijstraten na elkaar hebt. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat met Google Maps, Flitsmeister en Waze.

• 1063865
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Ik heb sinds kort echt zeer slechte audio kwaliteit via CarPlay en Deezer. Een ruis, tik op de achtergrond. Kabel al eens vervangen zonder resultaat. Bluetooth of radio is de kwaliteit lrima dus zijn niet de boxen.

Het is ook niet continu. Iemand een idee?

• meesje
Iamhere schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 17:55:
Ik heb sinds kort echt zeer slechte audio kwaliteit via CarPlay en Deezer. Een ruis, tik op de achtergrond. Kabel al eens vervangen zonder resultaat. Bluetooth of radio is de kwaliteit lrima dus zijn niet de boxen.

Het is ook niet continu. Iemand een idee?
Ik heb het niet continu, maar als ik het merk, dan haal ik even de kabel los van de telefoon. Zelf heb ik het vermoeden dat het komt door mogelijke pluisjes in de connector van de telefoon. Ooit eens een filmpje gezien wat er ophoopt als je je iphone in je broekzak doet. Uit laksheid de mogelijke pluisjes (met bv een tandenstoker) nog niet verwijderd. Het is trouwens een gok dat dit het issue is.

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07:23
Wat ik mij afvraag nu CarPlay meer open is gezet.
Kan je ook Flitsmeister en Google Maps tegelijk gebruiken? Of komen de meldingen van Flitsmeister niet door als Google Maps open staat?

Tweakers V&A Ads

• andy88
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-01 06:44
TerrorSource schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:05:
Wat ik mij afvraag nu CarPlay meer open is gezet.
Kan je ook Flitsmeister en Google Maps tegelijk gebruiken? Of komen de meldingen van Flitsmeister niet door als Google Maps open staat?
Hier ben ik ook wel erg benieuwd na. Wellicht kan een tester hier al iets over zeggen?

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Eindelijk in iOS12 o.a. Flitsmeister. @TerrorSource en @andy88 die komen tegelijkertijd aan. Als ik bijvoorbeeld Spotify luister en krijg een Whatsapp dan komt dat dus ook als melding door het scherm, of bijvoorbeeld een flitser wanneer ik Spotify luister.

Vervelende is echter dat ik bij het bestellen van mijn nieuwe wagen ervanuit ging dat het ding wel Carplay ondersteuning had. Helaas heeft BMW ervoor gekozen om dat als optie achteraf nog eens 300 euro te laten kosten voor 1 of 3 jaren. Daar moet ik nog maar eens goed over nadenken :(.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• TerrorSource
Kecin schreef op zondag 16 september 2018 @ 01:45:
Eindelijk in iOS12 o.a. Flitsmeister. @TerrorSource en @andy88 die komen tegelijkertijd aan. Als ik bijvoorbeeld Spotify luister en krijg een Whatsapp dan komt dat dus ook als melding door het scherm, of bijvoorbeeld een flitser wanneer ik Spotify luister.

Vervelende is echter dat ik bij het bestellen van mijn nieuwe wagen ervanuit ging dat het ding wel Carplay ondersteuning had. Helaas heeft BMW ervoor gekozen om dat als optie achteraf nog eens 300 euro te laten kosten voor 1 of 3 jaren. Daar moet ik nog maar eens goed over nadenken :(.
Zelf heb ik een Renault Megane met R-Link 2. Nieuwste van het nieuwste zeggen de deals :X
En dan zit er CarPlay 1 in, geen CarPlay 2. Dus ik moet nog steeds usb-kabel aansluiten in plaats van dat het over bluetooth gaat...

Tweakers V&A Ads

• andy88
TerrorSource schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:16:
[...]

Zelf heb ik een Renault Megane met R-Link 2. Nieuwste van het nieuwste zeggen de deals :X
En dan zit er CarPlay 1 in, geen CarPlay 2. Dus ik moet nog steeds usb-kabel aansluiten in plaats van dat het over bluetooth gaat...
Zelfde hier met mijn 2018 Mitsubishi (4 maanden geleden op kenteken gezet) :X Jammer want wat mij betreft niet Apple waardig zo.

Weet iemand in hoeverre er verschil in functionaliteit is betreft CarPlay 1 vs CarPlay 2 icm iOS 12?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Wat bedoelen jullie met CarPlay 1 en CarPlay 2? Want dit is geen officieel ding namelijk.

• andy88
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:30:
Wat bedoelen jullie met CarPlay 1 en CarPlay 2? Want dit is geen officieel ding namelijk.
Dat verklaart waarom ik het met Google niet kon vinden..

• TerrorSource
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:30:
Klopt. “CarPlay” is nog steeds de naam. Geen officiële versies. Al zijn onder onder de motorkap wel 2 versies.
V1 = werkt via USB kabel
V2 = werkt via USB kabel en Bluetooth. Ook hogere snelheden van verwerking.

Tweakers V&A Ads

• Smobbo
  • Laatst online: 08:07
De wireless CarPlay gaat bij mijn weten niet alleen over Bluetooth, maar ook een soort WiFi direct.
Volgens mij zijn er nog heel weinig auto’s die dit ondersteunen (enkele bmw’s?).
Voor mij niet zo interessant, draadloos opladen gaat nog te langzaam. Ik laad mijn telefoon daadwerkelijk op via de auto terwijl ik navigeer en spotify of een podcast luister. Draadloos gaat dit volgens mij nog niet (een paar procent erbij of zelfs eraf na een uur rijden schijnt dan de norm te zijn...).

Ik kijk ondertussen erg uit naar Google Maps op CarPlay. Vooral de zoekmachine erachter is gewoon veel beter dan Apple Maps, restaurants, hotels, musea zijn gewoon bijna altijd te vinden in Google maps :) .

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

TerrorSource schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:39:
[...]

Klopt. “CarPlay” is nog steeds de naam. Geen officiële versies. Al zijn onder onder de motorkap wel 2 versies.
V1 = werkt via USB kabel
V2 = werkt via USB kabel en Bluetooth. Ook hogere snelheden van verwerking.
Heb je hier ook een bron van?

CarPlay heeft met iOS 10 (dacht ik?) idd de optie gekregen draadloos te werken maar dat ging zover ik weet niet gepaard met een V2 van de software of techniek. Het is gewoon een optie die fabrikanten kunnen aanbieden maar waar tot op heden niet zoveel fabrikanten gebruik van maken.

• TerrorSource
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:41:
[...]

Heb je hier ook een bron van?

CarPlay heeft met iOS 10 (dacht ik?) idd de optie gekregen draadloos te werken maar dat ging zover ik weet niet gepaard met een V2 van de software of techniek. Het is gewoon een optie die fabrikanten kunnen aanbieden maar waar tot op heden niet zoveel fabrikanten gebruik van maken.
Geen officiële bron. Al ben ik het wel op meer websites tegengekomen.
Apple moet de fabrikanten geen keuze geven en Bluetooth optie verplicht stellen.

Tweakers V&A Ads

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

TerrorSource schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:45:
[...]

Geen officiële bron. Al ben ik het wel op meer websites tegengekomen.
Apple moet de fabrikanten geen keuze geven en Bluetooth optie verplicht stellen.
Ja voor websites is het misschien makkelijk om V1 en V2 te hanteren maar officieel is het dus geen ding.

Ik vind het juist een goeie keuze om draadloos niet te verplichten. Doordat Apple nu ook de kabel nog als optie geeft is het voor fabrikanten relatief goedkoop te implementeren en dat komt de apotatie alleen maar ten goede natuurlijk.

Daarom zit het nu ook in goedkope knaken autootjes enz.

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:54:
[...]

Ja voor websites is het misschien makkelijk om V1 en V2 te hanteren maar officieel is het dus geen ding.

Ik vind het juist een goeie keuze om draadloos niet te verplichten. Doordat Apple nu ook de kabel nog als optie geeft is het voor fabrikanten relatief goedkoop te implementeren en dat komt de apotatie alleen maar ten goede natuurlijk.

Daarom zit het nu ook in goedkope knaken autootjes enz.
Hier wat meer info. Bij iOS 10 of 11 kwam voor fabrikanten de mogelijkheid om het draadloos te gaan ondersteunen. In het wild zie je het echter vrij weinig :-(

https://www.google.nl/amp...bmw-wireless-carplay/amp/

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Kecin schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:03:
[...]

Hier wat meer info. Bij iOS 10 of 11 kwam voor fabrikanten de mogelijkheid om het draadloos te gaan ondersteunen. In het wild zie je het echter vrij weinig :-(

https://www.google.nl/amp...bmw-wireless-carplay/amp/
Ik vind het in de nieuwe 5 serie wel heel mooi trouwens. Gewoon instappen, rijden en CarPlay.

Niet bezig hoeven zijn met het kabeltje. Al is dat laatste in mijn auto inmiddels een van de handelingen geworden.

“Zitten > USB > riem > starten > start-stop uitschakelen > in drive.”

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:06:
[...]

Ik vind het in de nieuwe 5 serie wel heel mooi trouwens. Gewoon instappen, rijden en CarPlay.

Niet bezig hoeven zijn met het kabeltje. Al is dat laatste in mijn auto inmiddels een van de handelingen geworden.

“Zitten > USB > riem > starten > start-stop uitschakelen > in drive.”
Ik ken precies je start sequence. In mn Octavia deed ik hetzelfde. Nu met de BMW connected app staat Spotify gelijk tussen de apps. Heerlijk. Ik mis wel Flitsmeister in beeld, maar die waarschuwt via Bluetooth of Apple Watch en dat is opzich prima.
Ik probeer ook zolang mogelijk zonder telefoonhouder te rijden. Het valt me op dat de telefoob in de broekzak me minder afleid. Waar Carplay op een gegevenmoment Whatsappjes laat zien werd ik toch steeds weer nieuwsgierig van wat er nu weer binnenkwam. 9/10 keer was dat niet boeiend. Maar we zullen zien, ook het abonnement weiger ik af te nemen voor 300 euro. Pff.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Kecin schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:51:
[...]

Ik ken precies je start sequence. In mn Octavia deed ik hetzelfde. Nu met de BMW connected app staat Spotify gelijk tussen de apps. Heerlijk. Ik mis wel Flitsmeister in beeld, maar die waarschuwt via Bluetooth of Apple Watch en dat is opzich prima.
Ik probeer ook zolang mogelijk zonder telefoonhouder te rijden. Het valt me op dat de telefoob in de broekzak me minder afleid. Waar Carplay op een gegevenmoment Whatsappjes laat zien werd ik toch steeds weer nieuwsgierig van wat er nu weer binnenkwam. 9/10 keer was dat niet boeiend. Maar we zullen zien, ook het abonnement weiger ik af te nemen voor 300 euro. Pff.
Welke versie van iDrive heb je? Want CarPlay via connected drive store in iDrive 6.0 is voor 20 jaar i.p.v. 2 jaar.

Hoeft niet via de dealer.

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:59:
[...]

Welke versie van iDrive heb je? Want CarPlay via connected drive store in iDrive 6.0 is voor 20 jaar i.p.v. 2 jaar.

Hoeft niet via de dealer.
Ik neem aan de laatste. Heb de auto woensdag opgehaald. Gebouwd in augustus.
Had ook al andere leveranciers gezien op het internet die het via het VIN nummer kunnen unlocken, die prijzen zijn lager maar nogsteeds hoog.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Kecin schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:01:
[...]

Ik neem aan de laatste. Heb de auto woensdag opgehaald. Gebouwd in augustus.
Had ook al andere leveranciers gezien op het internet die het via het VIN nummer kunnen unlocken, die prijzen zijn lager maar nogsteeds hoog.
Gaat off-topic maar ligt aan het type.
De 1/2/3/4 hebben nog geen 6.0 dacht ik.

Mijn vrouw heeft een 3 van de zaak zonder CarPlay. Vandaar dat ik daar wat onderzoek naar gedaan had :)

Edit: ik doelde op dit

Donstil wijzigde deze reactie 16-09-2018 15:06 (20%)

• BombaAriba
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-01 17:22
Ik heb zelf een nieuwe BMW 1-serie en moet zeggen dat ik CarPlay wel echt fijner vindt dan het interne BMW iDrive gebeuren. Test het ook met iOS 12 en heb al een stuk bugreports ingeschoten. ‘CarPlay 2’ werkt via Bluetooth en WiFi. Beiden moeten aanstaan. Werkt voor de rest wel fijn. Je kan ook routebeschrijving van CarPlay en van iDrive door elkaar heen draaien.

Ik heb in mijn driver dashboard ook een extra display waar het iDrive gebeuren altijd getoond wordt dus dan kunnen alle CarPlay zaken op het centrale scherm in het midden. Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vindt dat CarPlay niet ook toegang heeft tot het centrale driver dashboard. Nu heb je een extra scherm waarvoor je een extra pakket van meer dan duizend euro moet nemen wat vervolgens niet door CarPlay benut kan worden. Hopelijk iets voor iOS 13..

Edit:
In mijn ervaring is spotify muziek via CarPlay mooier dan via iDrive (Bluetooth). Alleen al daarom meerprijs waard wat mij betreft.

BombaAriba wijzigde deze reactie 16-09-2018 15:09 (7%)

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

BombaAriba schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:06:
Ik heb zelf een nieuwe BMW 1-serie en moet zeggen dat ik CarPlay wel echt fijner vindt dan het interne BMW iDrive gebeuren. Test het ook met iOS 12 en heb al een stuk bugreports ingeschoten. ‘CarPlay 2’ werkt via Bluetooth en WiFi. Beiden moeten aanstaan. Werkt voor de rest wel fijn. Je kan ook routebeschrijving van CarPlay en van iDrive door elkaar heen draaien.

Ik heb in mijn driver dashboard ook een extra display waar het iDrive gebeuren altijd getoond wordt dus dan kunnen alle CarPlay zaken op het centrale scherm in het midden. Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vindt dat CarPlay niet ook toegang heeft tot het centrale driver dashboard. Nu heb je een extra scherm waarvoor je een extra pakket van meer dan duizend euro moet nemen wat vervolgens niet door CarPlay benut kan worden. Hopelijk iets voor iOS 13..

Edit:
In mijn ervaring is spotify muziek via CarPlay mooier dan via iDrive (Bluetooth). Alleen al daarom meerprijs waard wat mij betreft.
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:05:
[...]

Gaat off-topic maar ligt aan het type.
De 1/2/3/4 hebben nog geen 6.0 dacht ik.

Mijn vrouw heeft een 3 van de zaak zonder CarPlay. Vandaar dat ik daar wat onderzoek naar gedaan had :)

Edit: ik doelde op dit
[YouTube: How to add Apple CarPlay to your BMW]
Typisch. Mijn 2serie cabrio kan het ineens niet meer...
Deze dienst is niet beschikbaar voor uw BMW "VD7xxxx".
Wou bestellen via de portal van BMW Connected.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Kecin schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:39:
[...]

[...]

Typisch. Mijn 2serie cabrio kan het ineens niet meer...
Deze dienst is niet beschikbaar voor uw BMW "VD7xxxx".
Wou bestellen via de portal van BMW Connected.
Wel een lekkere keuze de 2 cabrio trouwens. Leuke dynamische cabriolet :)

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:07:
[...]

Wel een lekkere keuze de 2 cabrio trouwens. Leuke dynamische cabriolet :)
Thanks, is inderdaad een super wagen en valt precies tussen comfort/luxe en sportiviteit in. Had eerst een 4 serie in bestelling, maar qua gewicht en balans is de 2 net iets lekkerder ondanks dat het een "minder grote bak" is.

Zeer blij mee :P

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Krijg dinsdag m'n nieuwe leaseauto (Mercedes A-klasse) en ondanks het revolutionaire MBUX van Mercedes zelf, wilde ik perse Carplay in de auto. :)

Ook lekker dat de auto een breedbeeld display heeft, dan ziet het er direct een stuk mooier uit dan op die kleinere vierkante displays.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:33

robertwebbe

Robert Webbe

Nadat ik het berichtje van @Snakefoodjah had gelezen dat de Waze beta beschikbaar was / komt, heb ik mijzelf ook aangemeld als Waze beta tester. In eerste instantie krijg je de melding dat de iOS testgroep vol zit en dat ze alleen nieuwe Android testers zoeken. Maar ik ben gewoon doorgegaan in het proces en later kun je gewoon weer iOS kiezen en dan kom je op de reservelijst. Echter zojuist kreeg ik al een mail dat ik ben toegelaten in de iOS testgroep :)
Dus mochten er nog meer Waze fanboys en fangirls zijn met CarPlay in de auto, grijp je kans:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

robertwebbe wijzigde deze reactie 17-09-2018 14:51 (7%)

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• Snakefoodjah
Update voor de Waze beta is er ;-)

Is heel snel getest en ziet er wel goed uit.
Menu’s makkelijk te bedienen.
De prachtige Waze- stem
En alle opties om te gevaar/flitsers/ongeluk te melden zitten er in....

Werkt ook met als gevolg dat er nu zogezegd een mobiele controle voor mijn deur staat... 🤪🤣

Snakefoodjah wijzigde deze reactie 17-09-2018 22:06 (81%)

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14-01 23:26
Iemand hier ervaring met het achteraf plaatsen van CarPlay?

Ik heb een auto vw polo van eind 2014. Helaas bevat de radio die er nu in zit alleen mirroring

Volgens de dealer kan er achteraf geen CarPlay in omdat dan de boordcomputer erc vernieuwd moet worden.

Maar dit lijkt mij nogal apart. Iemand tips/advies ?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Draai nu ook de Waze beta en vanochtend getest in de auto naar het werk.
Werkt echt top! Alle Waze functionaliteiten werken direct. :)

Vanmiddag m'n nieuwe leaseauto ophalen, dus ben benieuwd hoe het er dan uitziet op een widescreen scherm. :)

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Iemand ook deze ervaring:

Wanneer ik een bericht ontvang, vertelt Siri dat er een bericht is ontvangen. Maar dit volume is in eerste instantie vrij laag. Na een paar seconde harder. Ik hoor dus het begin van het bericht slecht.

CarPlay met Ford Sync3 3.0 in een nieuwe Fiesta ST.

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-01 22:11
robertwebbe schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:46:
Nadat ik het berichtje van @Snakefoodjah had gelezen dat de Waze beta beschikbaar was / komt, heb ik mijzelf ook aangemeld als Waze beta tester. In eerste instantie krijg je de melding dat de iOS testgroep vol zit en dat ze alleen nieuwe Android testers zoeken. Maar ik ben gewoon doorgegaan in het proces en later kun je gewoon weer iOS kiezen en dan kom je op de reservelijst. Echter zojuist kreeg ik al een mail dat ik ben toegelaten in de iOS testgroep :)
Dus mochten er nog meer Waze fanboys en fangirls zijn met CarPlay in de auto, grijp je kans:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Wat is de gemiddelde wachttijd om in aanmerking te komen?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Rivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 06:32:
Vanmiddag m'n nieuwe leaseauto ophalen, dus ben benieuwd hoe het er dan uitziet op een widescreen scherm. :)
Aah keurig. Ik heb wat ervaring met Carplay op de nieuwe/huidige Mercedes E. Die heeft ook een breedbeeld scherm, schaalt allemaal prima, erg mooi.

Donstil wijzigde deze reactie 18-09-2018 10:59 (21%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Donstil schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:59:
[...]

Aah keurig. Ik heb wat ervaring met Carplay op de nieuwe/huidige Mercedes E. Die heeft ook een breedbeeld scherm, schaalt allemaal prima, erg mooi.
Ik ga vanaf vanmiddag de nieuwe A-Klasse rijden dus ben erg benieuwd. :)

• Snakefoodjah
Buizerd__NL schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:51:
[...]

Wat is de gemiddelde wachttijd om in aanmerking te komen?
Denk dat ik 1 dag of 2 dagen erna al mailtje had

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15-01 16:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:04:
[...]

Ik ga vanaf vanmiddag de nieuwe A-Klasse rijden dus ben erg benieuwd. :)
Haha, ik zag het op het mercedesforum... Hoeveel moest je betalen voor Carplay ? Bij mijn CLA Shooting Brake zat het er in eerste instantie niet op, maar in mijn middenconsole zaten 2 usb poorten met van die logootjes. Bleek dat je via bepaalde ODB2 modules gewoon Apple Carplay en Android Auto kunt activeren. Kostte mij 50 euro via Marktplaats.

Ik maak er nog niet veel gebruik van, maar heb wel Sygic op mijn iPhone staan en gekocht voor heel Europa. Zij gaven aan dat ze Sygic ondersteunt gaat worden in Carplay. De navi van Mercedes vind ik namelijk wel wat tegenvallen.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

MRE-Inc schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:41:
[...]

Haha, ik zag het op het mercedesforum... Hoeveel moest je betalen voor Carplay ? Bij mijn CLA Shooting Brake zat het er in eerste instantie niet op, maar in mijn middenconsole zaten 2 usb poorten met van die logootjes. Bleek dat je via bepaalde ODB2 modules gewoon Apple Carplay en Android Auto kunt activeren. Kostte mij 50 euro via Marktplaats.

Ik maak er nog niet veel gebruik van, maar heb wel Sygic op mijn iPhone staan en gekocht voor heel Europa. Zij gaven aan dat ze Sygic ondersteunt gaat worden in Carplay. De navi van Mercedes vind ik namelijk wel wat tegenvallen.
Die optie kost € 484,-
Maar in de lease is het € 5 per maand. ;)

• Siete
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-01 10:25
Voor mensen met een Android radio is dit een mooie oplossing. Zelf heb ik hem in bestelling staan, andere die hier ervaring mee hebben? Overigens biedt de verkoper ook voor aantal auto types versies aan:
https://s.click.aliexpress.com/e/cBvDo2vi

• Noura101
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 25-10-2018
MRE-Inc schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:41:
[...]

Zelfs al voor 30 euro te activeren, werkt perfect

• Smobbo
Jboy1991 schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:11:
Iemand hier ervaring met het achteraf plaatsen van CarPlay?

Ik heb een auto vw polo van eind 2014. Helaas bevat de radio die er nu in zit alleen mirroring

Volgens de dealer kan er achteraf geen CarPlay in omdat dan de boordcomputer erc vernieuwd moet worden.

Maar dit lijkt mij nogal apart. Iemand tips/advies ?
Klinkt wel plausibel hoor.
Als de huidige boordcomputer/infotainment het niet ondersteunt dan kan dat vaak niet later geactiveerd worden.
Bij bijvoorbeeld Mercedes heb je ook een bepaalde generatie nodig om het te kunnen activeren.
Is het geen mogelijkheid om een nieuwer type boordcomputer over te zetten? Ik weet niet of bijvoorbeeld een nieuwere polo van dezelfde generatie het wel heeft? Dan zou dat wel uitwisselbaar kunnen zijn...

Andere optie is een aftermarket autoradio die het ondersteund (van Pioneer, Sony ofzo) of een AliExpress radiootje

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14-01 23:26
Smobbo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:28:
[...]

Klinkt wel plausibel hoor.
Als de huidige boordcomputer/infotainment het niet ondersteunt dan kan dat vaak niet later geactiveerd worden.
Bij bijvoorbeeld Mercedes heb je ook een bepaalde generatie nodig om het te kunnen activeren.
Is het geen mogelijkheid om een nieuwer type boordcomputer over te zetten? Ik weet niet of bijvoorbeeld een nieuwere polo van dezelfde generatie het wel heeft? Dan zou dat wel uitwisselbaar kunnen zijn...

Andere optie is een aftermarket autoradio die het ondersteund (van Pioneer, Sony ofzo) of een AliExpress radiootje
Mijn voorkeur gaat uit naar een originele radio van vw. Heb nu zelf een media center gen 2.

Had gehoopt dat een software update het mogelijk maakte omdat Bluetooth etc aanwezig is. Maar helaas.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Helaas geen CarPlay support voor Flitsmeister op de korte termijn.

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 11:53

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zag de mail. Blijkbaar is het toch niet zo makkelijk, waardoor ook TomTom pas in het nieuwe jaar support zal hebben.

PSN-ID: Thunder8nl

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Google Maps CarPlay is uit.

• THE_BASE
  • Niet online
Google Maps zojuist ge-update voor CarPlay!

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

• meesje
Jammer dat ik morgen vrij ben. ;) Maar donderdag gelijk uitproberen!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Wauw! Google Maps is er snel bij! Ben nu dus compleet met de Waze Beta en Google Maps. :)
Nu alleen nog even Flitsmeister.

Hier Carplay incl. Waze in m'n nieuwe auto. :)

• H1MSELF1SH
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 09:10
Ik heb ook de nieuwe Google Maps update geïnstalleerd en ik moet toegeven dat het heel mooi werkt met CarPlay. Vooral de snelle navigatie naar huis en het werk zijn handig. De terrein view vind ik veruit de mooiste.

Gezien de populariteit van Google Maps (ja ook op iPhone) denk ik dat dit een zeer slimme zet is van Apple om CarPlay open te zetten voor third party navigation apps.

Screenshotje voor de fans: http://0x0000007.com/maps_carplay.jpg (BMW 3serie met professional navigation)

H1MSELF1SH wijzigde deze reactie 18-09-2018 22:00 (68%)

PSN: H1MSELF1SH

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Het wordt nog wel wat met Carplay!

• AFT0570
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:26
Ik heb al even gezocht maar ik kon het niet vinden: weet iemand of Here Maps ook binnenkort Carplay gaat ondersteunen? Ik heb de VS en Canada daar offline op staan en ik kan hier helaas geen gebruik maken van data (wat bij mijn weten nog steeds nodig is voor Waze?).

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15-01 16:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Net Google Maps geprobeerd, maar wat een blikkerige stem zeg. Satteliet view vind ik ook alleen maar afleiden. Offline kaarten kan ik niet gebruiken want dan moet je een Google account hebben en die heb ik niet (en nee, wil ik ook niet) Dus Google Maps gaat er mooi weer af. Aangezien Sygic over niet al te lange tijd ook Carplay ondersteunt ga ik die wel gebruiken.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• xoniq
  • Laatst online: 15-01 22:07
CarPlay ligt in ieder geval stukken voor op Android Auto. Kreeg een mail van Flitsmeister, dat de CarPlay app bijna af is, maar dat Android Auto nog ver weg is, doordat Google geen alternatieve navigatie apps toestaat. Omgekeerde wereld lijkt het wel.

 iPhone 7 128GB |  Retina MacBook Pro 13 (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Smobbo
Mwah, vanochtend voor het eerst met Google Maps via CarPlay genavigeerd.
Het is duidelijk nog een eerste release zullen we maar zeggen...

Dingen die me opvielen/beter moeten:
- Lane guidance pijltjes zijn veel te klein
- Geen overzicht view (ik wil graag de hele route naar werk zien om te zien waar de files zijn)
- Geen automatische zoom met snelheid of afslagen (bizar dat dit er niet op zit, ik heb net even in de opties gezocht maar niets gevonden :? )
- Woorden linksonder staan slecht uitgelijnd (aankomst, min.), maar dit is bij Apple Maps ook al zo knullig
- Hij start niet vanzelf de navigatie naar werk / volgende afspraak, dit doet Apple Maps wel. (ja ik heb speciaal hiervoor google calendar en de google app gedownload en ingesteld). Misschien komt dit nog?

Goede punten:
- Heldere kaart
- Goede reistijd inschatting / file inschattingen
- Duidelijke instructies (bebording wordt vrijwel compleet overgenomen, dus je weet waar je naar toe moet)
- Google kent alle mogelijke bestemmingen (bedrijven/musea/etc)

Al met al nog niet zo onder de indruk. :/
Met name het ontbreken van het vanzelf starten met navigeren naar de volgende afspraak en hiervan een melding krijgen (time to leave) is best jammer.
Daar staat tegenover dat de kennis van bestemmingen van Google echt zoveel beter is dan bij Apple... _/-\o_

Ik hou het de komende tijd nog even naast elkaar in de gaten :+

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12-01 11:53
Vanmorgen ook voor het eerst genavigeerd met Carplay, werkte erg goed moet ik zeggen. Kan ik straks eindelijk mijn telefoon houder er uit doen zodra Waze ook beschikbaar is

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Rivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:29:
Wauw! Google Maps is er snel bij! Ben nu dus compleet met de Waze Beta en Google Maps. :)
Nu alleen nog even Flitsmeister.

Hier Carplay incl. Waze in m'n nieuwe auto. :)

[Afbeelding]
Hee niet breedbeeld. In de E krijg je een extra rij (en bredere navigatie enz)

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-01 23:56
xoniq schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:20:
CarPlay ligt in ieder geval stukken voor op Android Auto. Kreeg een mail van Flitsmeister, dat de CarPlay app bijna af is, maar dat Android Auto nog ver weg is, doordat Google geen alternatieve navigatie apps toestaat. Omgekeerde wereld lijkt het wel.
Flitsmeister werkt prima in combinatie met CarPlay. Je zet FM gewoon aan en navigeert met een andere app. Alle FM meldingen komen gewoon door. Wel moet je via de media knop terug naar het juiste scherm voor navigatie na een FM melding. Dus nog even wachten voor betere integratie, maar in de tussentijd werkt het gewoon.

• Peaky
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-01 10:48
xoniq schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:20:
Waze (is Google) is dan denk ik het enige alternatief? Zakelijk heb ik Android maar daar draai ik Waze al een tijdje via autoandroid.

• Fjeze
  • Laatst online: 10:20
bert pit schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:48:
[...]

Flitsmeister werkt prima in combinatie met CarPlay. Je zet FM gewoon aan en navigeert met een andere app. Alle FM meldingen komen gewoon door. Wel moet je via de media knop terug naar het juiste scherm voor navigatie na een FM melding. Dus nog even wachten voor betere integratie, maar in de tussentijd werkt het gewoon.
Zie jij op je scherm in de auto de meldingen van Flitsmeister doorkomen? Dit heb ik nog niet gezien.

Fly or Die

• xoniq
  • Laatst online: 15-01 22:07
bert pit schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:48:
[...]

Bijzonder, aangezien FM zelf in hun mailing aangeven dat zij nog niks met Android Auto kunnen doen. Misschien enkel notificaties die je dan krijgt, maar geen app die je realtime kan zien?

 iPhone 7 128GB |  Retina MacBook Pro 13 (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True