O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Thnx voor het meedenken.thieske1 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:33:
[...]
Controleer even in instellingen van WhatsApp of Siri toegang heeft tot deze app. stond bij mij ook uit waardoor de berichten eerst niet voorgelezen werden.
Waar vind ik dat?
Instellingen > Siri en zoeken > Whatsapp > staat aan.
Of moet dit op een andere plek voor Siri binnen Carplay?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja dat moet hem zijn.Donstil schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:04:
[...]
Thnx voor het meedenken.
Waar vind ik dat?
Instellingen > Siri en zoeken > Whatsapp > staat aan.
Of moet dit op een andere plek voor Siri binnen Carplay?
He jammer, dat staat al goedthieske1 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:57:
Ja dat moet hem zijn.

(Op iOS werkt het ook trouwens)
Ik ga er nog eens mee stoeien. Misschien doe ik zelf iets fout, vanavond gaat mijn nieuwe CarPlay radio erin omdat de eerdere niet goed bleek. Misschien lost dat het ineens op o.i.d.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Vind dit ook een groot gemis in mijn auto.tcviper schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:28:
Heb zelf een Audi A5 van 2017 met Carplay en dat ding krijgt wel updates enzo maar snap niet dat Wireless Carplay niet kan gaan werken. Mis dat enorm, nu iedere keer met instappen kabels insteken...
Zijn er überhaupt al wel auto's die het wireless CarPlay ondersteunen?
Ja die zijn er. BMW en Kia doen het zover ik weet al even maar er komen (of zijn er inmiddels) wel meer.thieske1 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:47:
[...]
Vind dit ook een groot gemis in mijn auto.
Zijn er überhaupt al wel auto's die het wireless CarPlay ondersteunen?
Ik vind het persoonlijk niet echt een probleem. IPhone aansluiten is net als de “StarStop uitschakel knop” indrukken en de riem gewoon een van de handelingen geworden die voor het wegrijden nodig zijn.
Voor mijn gevoel kost mijzelf er aan irriteren meer moeite dan de kabel inpluggen.
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 14-04-2018 15:57 ]
5183
Ach, anders moet je hem toch ook aan de oplader hangen. 2 uurtjes navigeren en spotify aan en je telefoon is leeg.tcviper schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:28:
Heb zelf een Audi A5 van 2017 met Carplay en dat ding krijgt wel updates enzo maar snap niet dat Wireless Carplay niet kan gaan werken. Mis dat enorm, nu iedere keer met instappen kabels insteken...
Nee, niet helemaal want hij laad draadloos op in dat vakje5183 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:59:
[...]
Ach, anders moet je hem toch ook aan de oplader hangen. 2 uurtjes navigeren en spotify aan en je telefoon is leeg.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Bij mij bleek er nog een update te zijn van IOS, waarna er ook nog een update van WhatsApp verscheen. Daarna werkte alles prima.Donstil schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:10:
[...]
He jammer, dat staat al goed![]()
(Op iOS werkt het ook trouwens)
Ik ga er nog eens mee stoeien. Misschien doe ik zelf iets fout, vanavond gaat mijn nieuwe CarPlay radio erin omdat de eerdere niet goed bleek. Misschien lost dat het ineens op o.i.d.
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
5183
In dat geval mag je inderdaad wel draadloze CarPlay verwachten jatcviper schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:54:
[...]
Nee, niet helemaal want hij laad draadloos op in dat vakje
Mijn Kia van december 2017 (Niro) toch wel degelijk met een kabel verbonden, anders werkt Carplay niet!
Met carplay. Een mitsubishi eclipse cross, Deze is ook met navigatie afhankelijk van de carplay/android car. Wat ik oberigens prima vind, geen dure kaart updates bij de dealer meer.
Zijn er makelijke weetjes/apps met betrekking tot carplay?
5183
Nee, er is eigenlijk niets beschikbaar.Coldbullet schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:13:
Ik ben erg benieuwd, ik krijg zaterdag mijn auto
Met carplay. Een mitsubishi eclipse cross, Deze is ook met navigatie afhankelijk van de carplay/android car. Wat ik oberigens prima vind, geen dure kaart updates bij de dealer meer.
Zijn er makelijke weetjes/apps met betrekking tot carplay?
Apple Kaarten werkt, maar is niet denderend. En veel mensen (waaronder ik) gebruiken Spotify. En dat was het eigenlijk wel. Het kleine beetje rest is niet werkbaar/nodig.
Ik gebruik apple music nu al een tijdje. Apple kaarten werkt tot nu toe bij mij gewoon goed. Zou niet weten wat ik er aan mis? Nu de line assist werkt wat erg makelijk is. Sms,whatsapp gebruik ik niet onder het rijden5183 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:03:
[...]
Nee, er is eigenlijk niets beschikbaar.
Apple Kaarten werkt, maar is niet denderend. En veel mensen (waaronder ik) gebruiken Spotify. En dat was het eigenlijk wel. Het kleine beetje rest is niet werkbaar/nodig.
5183
Apple Kaarten is niet offline en beschikt veel minder eenvoudig over POI (wat bv Cygic wel heeft). Ook heb je geen duiding hoe hard je mag (in NL, BE en DE getest) en is het invoeren van een adres omslachtig (via Siri werkt amper en via toetsenbord niet handig).Coldbullet schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:08:
[...]
Ik gebruik apple music nu al een tijdje. Apple kaarten werkt tot nu toe bij mij gewoon goed. Zou niet weten wat ik er aan mis? Nu de line assist werkt wat erg makelijk is. Sms,whatsapp gebruik ik niet onder het rijden
Conclusie, ik mis mijn Cygic echt ontzettend.
Apple Music is voor mij gelijk aan Spotify, gebruik het zelf niet maar geloof wel dat het werkt. Die app vergat ik, die is ook wel populair denk ik.
Bedankt voor de toelichting, bij mijn weten kan je in apple maps gewoon bezine stAtion, treinstation, restaurants gewoon opzoeken.5183 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:44:
[...]
Apple Kaarten is niet offline en beschikt veel minder eenvoudig over POI (wat bv Cygic wel heeft). Ook heb je geen duiding hoe hard je mag (in NL, BE en DE getest) en is het invoeren van een adres omslachtig (via Siri werkt amper en via toetsenbord niet handig).
Conclusie, ik mis mijn Cygic echt ontzettend.
Apple Music is voor mij gelijk aan Spotify, gebruik het zelf niet maar geloof wel dat het werkt. Die app vergat ik, die is ook wel populair denk ik.
Snelheid opzicht geen gemis. Auto zelf heeft snelheids herkenning
Het offline beschikbaar vind ik persoonlijk geen ramp. Data genoeg en in de eu kost het niks extra meer.
Maar ik spreek met dit voor me zelf andere kunnen er anders over denken en andere ervaring mee hebben
[ Voor 11% gewijzigd door Coldbullet op 18-04-2018 12:59 ]
5183
Klopt, maar echt makkelijk is het niet. Cygic heeft bijvoorbeeld gewoon icoontjes in beeld als je ergens nabij bent (zelf in te stellen). Dat is wel erg prettig. Het werkt allemaal wel zoals je zegt hoor, maar gewoon net wat moeilijker.Coldbullet schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:55:
[...]
Bedankt voor de toelichting, bij mijn weten kan je in apple maps gewoon bezine stAtion, treinstation, restaurants gewoon opzoeken.
Jammer genoeg heb ik die luxe nietSnelheid opzicht geen gemis. Auto zelf heeft snelheids herkenning
Het probleem is niet de data, daar kom ik in om, maar ik rijd regelmatig op plekken zonder 3G bereik. Dan schakel je terug naar E(cht geen snelheid, ofwel Edge) en behalve dat je de telefoon dan over je speakers hoort kraken mis je gewoon stukken kaart. Offline zetten vooraf is lastig, want heb ook al diverse malen omleidingen gehad die dan net buiten het gedownloade stuk stonden.Het offline beschikbaar vind ik persoonlijk geen ramp. Data genoeg en in de eu kost het niks extra meer.
Maar ik spreek met dit voor me zelf andere kunnen er anders over denken en andere ervaring mee hebben
[ Voor 9% gewijzigd door 5183 op 18-04-2018 13:02 ]
Wat ik enorm irritant vind is dat de kaarten app van Apple altijd in nachtmodus staat als je de verlichting aan doet, iets wat vrij normaal is, ook overdag.
Ik heb al meermaals met Apple aan de lijn gehangen en chats gevoerd maar tot op heden is er niemand die mij kan vertellen hoe ik de nachtmodus door de koplampen kan uitzetten.
Waarom heeft Apple geen functie in de kaarten app waarmee de dag/nacht modus via de lokale tijdzone is geregeld dan is het opgelost...
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
5183
Oh, ik ervaar dan juist weer dat hij zo lang licht blijft. Ook als de lampen aanstaan (die staan bij mij altijd aan)Theo74 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:09:
Ik gebruik Apple Carplay via mijn 2DIN Kenwood radio, het nieuwere model met Carplay/Android Auto functie.
Wat ik enorm irritant vind is dat de kaarten app van Apple altijd in nachtmodus staat als je de verlichting aan doet, iets wat vrij normaal is, ook overdag.
Ik heb al meermaals met Apple aan de lijn gehangen en chats gevoerd maar tot op heden is er niemand die mij kan vertellen hoe ik de nachtmodus door de koplampen kan uitzetten.
Waarom heeft Apple geen functie in de kaarten app waarmee de dag/nacht modus via de lokale tijdzone is geregeld dan is het opgelost...
Zit dat niet in de Kenwood? Ik heb een, uiteraard door de fabrikant geleverde, Opel Intellilink 4.0 en heb dat dus niet.
Dat van offline kaarten of als de data verbinding wegvalt ben ik niet mee bekent. Met de app cygic ook niet.5183 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:01:toon volledige bericht
[...]
Klopt, maar echt makkelijk is het niet. Cygic heeft bijvoorbeeld gewoon icoontjes in beeld als je ergens nabij bent (zelf in te stellen). Dat is wel erg prettig. Het werkt allemaal wel zoals je zegt hoor, maar gewoon net wat moeilijker.
[...]
Jammer genoeg heb ik die luxe niet
[...]
Het probleem is niet de data, daar kom ik in om, maar ik rijd regelmatig op plekken zonder 3G bereik. Dan schakel je terug naar E(cht geen snelheid, ofwel Edge) en behalve dat je de telefoon dan over je speakers hoort kraken mis je gewoon stukken kaart. Offline zetten vooraf is lastig, want heb ook al diverse malen omleidingen gehad die dan net buiten het gedownloade stuk stonden.
Ben al heel erg blij dat de navi nu ingebouwd is dan die lelijke zuignap op het raam. En ondanks dat de snelheid herkennings borden nu in de auto ingebouwd is blijf je zelf verantwoordelijk van het waarnemen van de snelheidsborden buiten, zijn makelijke hulpmiddelen dat wel.
Heb deze vraag inderdaad maar uitgezet bij Kenwood en daarbij heel duidelijk aangegeven dat ik Apple al meermaals over dit probleem heb benaderd. Mijn ervaring is dat Kenwood je al snel wegstuurd met de reactie dat dit probleem bij Apple zal liggen.5183 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:22:
[...]
Oh, ik ervaar dan juist weer dat hij zo lang licht blijft. Ook als de lampen aanstaan (die staan bij mij altijd aan)
Zit dat niet in de Kenwood? Ik heb een, uiteraard door de fabrikant geleverde, Opel Intellilink 4.0 en heb dat dus niet.
Er zal ongetwijfled een kabel zijn die achter in de radio steekt en doorgeeft of licht aan/uit is i.v.m. de toetsenverlichting in de radio. Echter, als ik deze los zou koppelen dan heb ik ook nooit meer toetsenverlichting als ik 's avonds met de koplampen aan in het donker rijd.
Ik vermoed dat dat toch in je kenwood systeem zit. Ik rij hele dagen met de verlichting aan en ervaar het niet. Ik mijn auto zit een systeem van LG dat reageert op de dashboardverlichting. Gaat die op de nacht modus, dan gaat het CarPlay scherm ook op de dim stand.Theo74 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:09:
Ik gebruik Apple Carplay via mijn 2DIN Kenwood radio, het nieuwere model met Carplay/Android Auto functie.
Voor zover mij bekend kun je op de iPhone uitsluitend instellen vanaf waneer je night shift wil gebruiken.
Helaas kent de iPhone wel een night-shift instelling zodat het beeld geel/oranje wordt, maar geen instellingen in de kaarten app om geforceerd dag/nacht display weer te geven.bert pit schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:08:
[...]
Ik vermoed dat dat toch in je kenwood systeem zit. Ik rij hele dagen met de verlichting aan en ervaar het niet. Ik mijn auto zit een systeem van LG dat reageert op de dashboardverlichting. Gaat die op de nacht modus, dan gaat het CarPlay scherm ook op de dim stand.
Voor zover mij bekend kun je op de iPhone uitsluitend instellen vanaf waneer je night shift wil gebruiken.
Maar inderdaad, Kenwood wees mij er op dat in het instellingenmenu een redelijk onlogische instelling "Dimstand On/Off/Sync" op Off of On gezet moet worden omdat deze nu op Sync staat. Hiermee zou de kaarten App via Carplay niet automatisch op nachtmodus gaan. Ik ga het z.s.m. uitproberen.
(De Kenwood Multimedia autoradio's van tegenwoordig hebben een dusdanig groot en uitgebreid menu dat je hier compleet in kan verdwalen. Alleen de audio instellingen kent al legio instellingen, plus nog apart een equaliser met tig frequentie filters.)
Dat is een van de kabels op je kabelboom die naar de radio gaan. Staat bij de meeste auto’s los van de rest van de interieur verlichting.Theo74 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:09:
Mijn Pioneer (ook DubbelDin) heeft dit ook, licht aan is radio gedimd (maar gelukkig niet in dark mode). Kabel onderbroken is Radio altijd op normale helderheid.
Vast niet elke Kia zal het hebben. Net zoals niet elke BMW het heeft of niet alle auto’s komen met massage stoelen.surfing john schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:47:
Ja die zijn er. BMW en Kia doen het zover ik weet al even maar er komen (of zijn er inmiddels) wel meer.
Mijn Kia van december 2017 (Niro) toch wel degelijk met een kabel verbonden, anders werkt Carplay niet!
Dat dit een signaal uit een van de kabels is lijkt mij duidelijk en die kan ik in het uiterste geval ontkoppelen.Donstil schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:03:
[...]
Dat is een van de kabels op je kabelboom die naar de radio gaan. Staat bij de meeste auto’s los van de rest van de interieur verlichting.
Mijn Pioneer (ook DubbelDin) heeft dit ook, licht aan is radio gedimd (maar gelukkig niet in dark mode). Kabel onderbroken is Radio altijd op normale helderheid.
Echter, dan rijd ik in het donker ook altijd met fel verlicht navigatiescherm en dat is zondermeer hinderlijk.
Om dit middels losse schakelaartjes of schermhelderheid in donker handmatig aanpassen op te lossen vind ik niet anno 2018. Er moet ergens een oplossing voor zijn.
Kenwood meldde dat er in het “Display Menu” een optie “Dimming” is die op On/Off/Sync gezet kan worden. Dit zou de oplossing zijn. Helaas maakt geen van deze 3 opties enig verschil, het scherm blijft in nachtmodus gaan zodra de verlichting aan wordt gezet.
Zonde. Als je niet voor de ontkoppelende kabel methode wilt gaan (wat ik kan begrijpen) zul je er mee moeten leren leven lijkt mij.Theo74 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:19:
[...]
Dat dit een signaal uit een van de kabels is lijkt mij duidelijk en die kan ik in het uiterste geval ontkoppelen.
Echter, dan rijd ik in het donker ook altijd met fel verlicht navigatiescherm en dat is zondermeer hinderlijk.
Om dit middels losse schakelaartjes of schermhelderheid in donker handmatig aanpassen op te lossen vind ik niet anno 2018. Er moet ergens een oplossing voor zijn.
Kenwood meldde dat er in het “Display Menu” een optie “Dimming” is die op On/Off/Sync gezet kan worden. Dit zou de oplossing zijn. Helaas maakt geen van deze 3 opties enig verschil, het scherm blijft in nachtmodus gaan zodra de verlichting aan wordt gezet.
We gaan het t.z.t. proberen want hiervoor moet de radio worden uitgebouwd en dat is best even een klusje. Dit wil ik combineren met andere geplande klussen aan de auto.
Jammer dat ik geen Waze kan gebruiken met de meldingen van Flitsers etc. Opzich hoop ik dat er daar ooit nog eens een ondersteuning voor komt, maar dat blijft maar afwachten.
Nu dus Apple Kaarten met Flitsmeister op de achtergrond. Heb een goedkoop Qi matje besteld zodat ik (hopelijk) niet de kabel steeds hoef in te steken, maar geen idee of dat werkt.
Ik heb een Qi matje zat al ingebouwd in de auto zelf/draadloos laden ( Kia picanto GT line)KaiseRRuby schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:00:
Heb sinds een weekje een nieuwe Polo met van alles erop en er aan, waaronder inderdaad ook CarPlay. Het werkt mooi qua navigatie vind ik en ook qua Spotify, alles werkt snel en soepel maar inderdaad.
Jammer dat ik geen Waze kan gebruiken met de meldingen van Flitsers etc. Opzich hoop ik dat er daar ooit nog eens een ondersteuning voor komt, maar dat blijft maar afwachten.
Nu dus Apple Kaarten met Flitsmeister op de achtergrond. Heb een goedkoop Qi matje besteld zodat ik (hopelijk) niet de kabel steeds hoef in te steken, maar geen idee of dat werkt.
Maar zover ik weet werkt apple carplay niet draadloos(bluetooth) en moet je hem dus altijd aan een kabeltje hangen.
Dat is balen, in de mijne was dat een heel prijzige optie. Dus ik dacht er zelf een matje in te leggen of een Qi carkit te kopen, maar de kabel moet echt in de telefoon begrijp ik.Inhumanous schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:50:
[...]
Ik heb een Qi matje zat al ingebouwd in de auto zelf/draadloos laden ( Kia picanto GT line)
Maar zover ik weet werkt apple carplay niet draadloos(bluetooth) en moet je hem dus altijd aan een kabeltje hangen.
Lees Hierboven!! ^^ misschien dat het wel werkt in jou Polo kwestie van eerst uitproberen, maar dat zou ik zeker toch even doen voor je een Qi lader kooptKaiseRRuby schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:14:
[...]
Dat is balen, in de mijne was dat een heel prijzige optie. Dus ik dacht er zelf een matje in te leggen of een Qi carkit te kopen, maar de kabel moet echt in de telefoon begrijp ik.
Ik heb sinds kort een Seat León en ik wilde ook graag Waze en Flitsmeister gebruiken met CarPlay.KaiseRRuby schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:00:
Heb sinds een weekje een nieuwe Polo met van alles erop en er aan, waaronder inderdaad ook CarPlay. Het werkt mooi qua navigatie vind ik en ook qua Spotify, alles werkt snel en soepel maar inderdaad.
Als je je iPhone kan jailbreaken, dan kun je een tweak die CarBridge heet gebruiken (voor een kleine donatie aan de ontwikkelaar), dan kun je zo goed als alle apps op je CarPlay scherm gebruiken
Maar misschien mag ik bovenstaande niet eens vertellen hier
Ik heb sinds kort een Opel Astra Sports Tourer en ik kan naar de radio luisteren en navigeren met Apple Kaarten via Apple Carplay.Jackssonss schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:27:
Ik heb een Seat Leon gekocht met Apple Carplay. Is het mogelijk om naar DAB+ of muziek op een SD-kaart te luisteren terwijl je Apple Carplay gebruikt?
Mooi. Heb je dat toevallig ook met muziek op USB-stick of SD-kaart geprobeerd?Crawl NL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:12:
[...]
Ik heb sinds kort een Opel Astra Sports Tourer en ik kan naar de radio luisteren en navigeren met Apple Kaarten via Apple Carplay.
Neen, dit kan ik helaas niet voor je testen. Er zitten 3 usb aansluiten in de auto waarvan maar 1 op het entertainmentsysteem is aangesloten. De andere 2 zijn alleen geschikt voor het opladen.Jackssonss schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:00:
[...]
Mooi. Heb je dat toevallig ook met muziek op USB-stick of SD-kaart geprobeerd?
Ik kan dus niet en een USB stick erop aansluiten en de iPhone. Voor mij is dit overigens geen probleem aangezien ik alles via Spotify haal
Ra ra wat kan het zijn. Telefoon herstarten en alle verbindingen weggooien helpt niet
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Anoniem: 345323
Ik rijd een BMW 3 serie uit juni 2016, voordat BMW het officieel had aangekondigd in de 3 serie en het eerste jaar was het drama. Sinds een software update die zomer vorig jaar uitkwam werkt het echter perfect en inderdaad via WiFi en Bluetooth.
Ik hoop wel dat er nog meer apps uitkomen die CarPlay ondersteunen, ik heb echter wel begrepen dat de lijst van criteria lang en streng is.
Siri uitgezet?BarryH schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:25:
Maanden met plezier CarPlay gebruikt met mijn ioniq en iphone5s , en vandaag geen sjoege....
Ra ra wat kan het zijn. Telefoon herstarten en alle verbindingen weggooien helpt niet
De sortering is niet al te best in Spotify op CarPlay. Browse je naar een artiest dan zie je dat daar de nummers ook in een andere volgorde staan dan op je iPhone. Voor de afspeellijsten geldt hetzelfde ben ik bang...Martijn10000 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 06:56:
Spotify werkt bij mij in de basis goed met CarPlay. Ik heb 1 probleem ermee. De sortering van mijn afspeellijsten (op nummer) zoals die is ingesteld op mijn pc of iPhone wordt niet overgenomen als ik gebruik maak van CarPlay.. Weet iemand of dit wel mogelijk is? Ik zie in CarPlay IG geen sorteringsfunctie voor spotify
Inderdaad.
Volgende ochtend ging het weer goed. (Siri no steeds uit...)
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Heb ik ook soms in mijn VW Polo (bouwjaar 2016)... Heel soms wordt er geen verbinding gelegd tussen m'n telefoon en de radio, en dan krijg je 't ook niet aan de praat... Kabel wisselen heeft ook geen zin.BarryH schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:10:
[...]
Inderdaad.
Op de telefoon zie je dan ook steeds dat hij begint met opladen, en weer stopt, en weer opladen etc etc etc....
Stap je de volgende dag weer in de auto dan werkt 't opeens weer.

5183
Heb ik bij mijn Opel ook af en toe last van. De oplossing was de telefoon wat later verbinden zodat het entertainment systeem volledig opgestart was. Als het eenmaal vast loopt is het ook gelijk voor langere tijd, pas na een bepaalde tijd met de motor uit gaat het entertainment systeem ook echt uit.BarryH schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:10:
[...]
Inderdaad.
Daarnaast generieke vraag: Android Auto liet een gesprek altijd via bluetooth plaats vinden, klopt het dat dit bij Apple Carplay niet het geval is? Ik zie in mijn kleine display op het dashboard alleen maar Apple Carplay staan en als ik mijn usb kabel uit het toestel haal zie ik pas een bluetooth verbinding opgebouwd worden. Kan dit anders of kan iemand mij vertellen hoe het daadwerkelijk werkt of hoort te werken?
Ik kan me voorstellen dat dat ook wat lastiger is ivm multitasking maar hopelijk gaat Apple daar iets aan doen. Zal de bekende feedback site eens gebruiken. En gelijk aangegeven dat andere navigatie apps ook moeten worden toegelaten. Zoals Tomtom. Al zal dat wel wishful thinking zijn. Ach, wie weet wat ze voor ios 12 in gedachten hebben.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Daarnaast heb je natuurlijk het fenomeen "eigen apps eerst" ofwel de customer lock in. Het mooie is dat het gewoon werkt, daar waar de concurrerende systemen nog niet toegelaten zijn in NL. Krijg je het concurrerende systeem aan de praat, dan heb je wel meer mogelijkheden, maar ook weer meer gedoe.
Diegene die mij belt hoor ik perfect, alleen is het geen ik zeg door de andere “ partij” niet te volgen,komt in horten en stoten binnen.
Herkent iemand dit probleem en wat zou de mogelijke oplossing kunnen zijn.
Ik gebruik een iPhone 7 met de laatste versie IOS en een origineel snoertje.
Hoop dat iemand mij kan helpen.....
Bvd
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Maar bovenal: terug naar de dealer en laten oplossen, dit moet gewoon goed werken.
In een wagen vervangen door een alpine systeem.
Dagelijks gebruik van navi is kaarten in gebruik echt triest, dat dit nog gebruikt wordt en ondersteund. Er zijn zoveel meer betere apps die wel vinden waar je naar toe wilt en offline te gebruiken zijn.
Er zijn zeker betere navi apps, maar in mijn Fiesta zit een 8 inch scherm en die wil ik gebruiken ook. En Apple Maps werkt soepeler dan de standaard Ford navigatie en heeft vooral veel recenter kaart materiaal. Om daar een relatief klein iPhone schermpje naast te zetten voor TomTom vind ik ook niet alles.dr paaj schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:00:
Dagelijks gebruik van navi is kaarten in gebruik echt triest, dat dit nog gebruikt wordt en ondersteund. Er zijn zoveel meer betere apps die wel vinden waar je naar toe wilt en offline te gebruiken zijn.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem, hiervoor werkte het perfect.Jorg Edelbloedt schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:18:
Ik rijd sinds kort in n Skoda Octavia , Apple CarPlay werkt uitstekend....tot dat ik n telefoongesprek wil gaan voeren.
Diegene die mij belt hoor ik perfect, alleen is het geen ik zeg door de andere “ partij” niet te volgen,komt in horten en stoten binnen.
Herkent iemand dit probleem en wat zou de mogelijke oplossing kunnen zijn.
Ik gebruik een iPhone 7 met de laatste versie IOS en een origineel snoertje.
Hoop dat iemand mij kan helpen.....
Bvd
Misschien komt het door de laatste iOS update? Zelf rij ik een Seat Ibiza
Offline gebruiken vind ik eigenlijk geen goed argument. Daar is de gebruikte data veel te weinig voor.dr paaj schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:00:
Van hier naar Parijs navigeren is bijvoorbeeld maar 20 MB (c.a 5 MB per uur). Je moet dus wel heel veel CarPlay gebruiken wil je daar een databundel mee leeg krijgen (200 uur voor een 1 GB bundel, 3,6 GB als je 24/7/30 navigeert

Luxemburg en België, grensgebieden en tunnels zijn met Kaarten is niet goed te rijden(data verbinding valt te vaak weg), eenrichtingsverkeer of veranderde situaties zijn in kaarten gedateerd, bedrijfsinfo achterhaald, locaties niet te vinden(via je je contactpersonen)
60dkm per jaar dan ben je snel klaar met carplay...
Daar is Google maps of Scout Maps(iphone) beter in, of de Citroen navi(wel carplay met tomtom verkeers info) - Alpine navi(geen carplay, de subaru had wel carplay), voordeel van losse navi vind ik dat de navigatie doorgaat terwijl je belt, schermen niet verspringen.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Tomtom geschikt is. In Keynote lieten ze al waze en Google maps icons zien.
[ Voor 48% gewijzigd door amphora op 04-06-2018 19:46 ]

5183
EINDELIJK!amphora schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:45:
Net aangekondigd: externe navigatie apps support in ios 12!!!!!
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Tomtom geschikt is. In Keynote lieten ze al waze en Google maps icons zien.
Heeft ons zeiken toch geholpen. Ik vermoed dat Sygic, Google Maps en Waze er razendsnel zullen zijn.
Echt top!
Hoop ook dat TomTom, Waze en Google maps snel geupdatet wordt.5183 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:35:
[...]
EINDELIJK!
Heeft ons zeiken toch geholpen. Ik vermoed dat Sygic, Google Maps en Waze er razendsnel zullen zijn.
Echt top!
5183
Ik heb de keynote niet gezien, maar begreep dat Waze en Google Maps daar gedemonstreerd werden. Dus die zijn in principe al klaar voor gebruik.Queenfanmichel schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:22:
[...]
Hoop ook dat TomTom, Waze en Google maps snel geupdatet wordt.
Er werd een foto getoont met daarom Waze en Google Maps, werd niet gedemonstreerd.5183 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:23:
[...]
Ik heb de keynote niet gezien, maar begreep dat Waze en Google Maps daar gedemonstreerd werden. Dus die zijn in principe al klaar voor gebruik.
Maar heb nog geen update van een van beide binnen gekregen.
Waarom zou je die updates nu al krijgen? De update voor Carplay met iOS 12 komt pas in september uit.Queenfanmichel schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:25:
[...]
Er werd een foto getoont met daarom Waze en Google Maps, werd niet gedemonstreerd.
Exact! Goed punt. Onderstaande opmerking ook al gemaakt in het iOS 12 topic.boosterbosch schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:37:
[...]
Waarom zou je die updates nu al krijgen? De update voor Carplay met iOS 12 komt pas in september uit.
Developers gaan toch geen updates van hun apps voortijdig uitbrengen obv beta iOS versies?

absoluut, die apps zijn ook nog in beta fase en zullen getest worden via Testflight.meesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:41:
[...]
Exact! Goed punt. Onderstaande opmerking ook al gemaakt in het iOS 12 topic.
Developers gaan toch geen updates van hun apps voortijdig uitbrengen obv beta iOS versies?
Hopelijk gaat het Waze team snel aan de slag!
5183
Waar zeg ik dat we die updates nu al krijgen dan?boosterbosch schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:37:
[...]
Waarom zou je die updates nu al krijgen? De update voor Carplay met iOS 12 komt pas in september uit.
Als iOS 12 uitkomt, dan zullen apps als Google Maps en Waze klaar zijn. Ze zijn nu al klaar zelfs, maar iOS 12 is nog niet beschikbaar.
Heb je iOS 12 al dan?Queenfanmichel schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:25:
[...]
Er werd een foto getoont met daarom Waze en Google Maps, werd niet gedemonstreerd.
[ Voor 106% gewijzigd door 5183 op 05-06-2018 13:28 ]
Volgens mij lees je nu e.e.a. niet goed. Ik reageer niet op jouw bericht, maar op die van boosterbosch die weer reageert op Queenfanmichel. Hij geeft aan dat er nog geen updates zijn. Jij niet. Wij bedoelen denk ik hetzelfde. Wel goed opletten wie nu wie quote he?5183 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:08:toon volledige bericht
[...]
Waar zeg ik dat we die updates nu al krijgen dan?
Als iOS 12 uitkomt, dan zullen apps als Google Maps en Waze klaar zijn. Ze zijn nu al klaar zelfs, maar iOS 12 is nog niet beschikbaar.
[...]
Heb je iOS 12 al dan?
[...]
Welk goed punt? Bij het vrijgeven van iOS 12 is het klaar, niet meer en niet minder.
Ze brengen geen updates uit voor iOS 11, maar wel zo voor de iOS 12 beta's. Heb je wel eens gezien hoe dat gaat een iOS update? Als straks 12 komt dan zijn er al vele apps vooraf geupdate en na de update naar iOS 12 krijg je binnen een paar dagen nog bergen met updates van allerlei apps. Dat programmeren ze echt niet na het uitkomen van iOS 12 hoor. De SDK's ervoor (ontwikkeltools) zijn nu voor een select gezelschap beschikbaar (partners zoals Google met Maps) en bij de eerste developer beta van iOS 12 komen ze ook voor de rest van de ontwikkelaars beschikbaar zodat ze hun apps kunnen aanpassen.
5183
Sorry, blijkbaar slaap ik nog halfmeesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:25:
[...]
Volgens mij lees je nu e.e.a. niet goed. Ik reageer niet op jouw bericht, maar op die van boosterbosch die weer reageert op Queenfanmichel. Hij geeft aan dat er nog geen updates zijn. Jij niet. Wij bedoelen denk ik hetzelfde. Wel goed opletten wie nu wie quote he?
GrooV schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:51:
Ben er ook erg blij mee! Ben wel benieuwd of ik een update voor mijn auto nodig heb (Seat Leon van dit jaar).
5183
Waarom zou auto een update nodig hebben? Het enige wat Carplay in de auto is is een extern schermpje wat aangestuurd wordt door je iPhone, er zit 0,0 intelligentie in het Carplay stuk van de auto.GrooV schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:51:
Ben er ook erg blij mee! Ben wel benieuwd of ik een update voor mijn auto nodig heb (Seat Leon van dit jaar).
[ Voor 10% gewijzigd door thunder8 op 05-06-2018 14:38 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
5183
Bij Android Auto (is die al officieel beschikbaar?) is het niet anders. Dus zal wel iets met regeltjes of ander geneuzel zijn.thunder8 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:29:
Was eigenlijk ook van de zotte dat 3rd navigatie niet toegestaan was. 1 van de meest belangrijke functies voor Carplay.
Het blijft raar. Het is in mijn ogen hetzelfde als Windows met Internet Explorer, waar je dan geen andere browser mag installeren. Carplay is van Apple en mag hun eigen Navigatie daarop pushen, terwijl de appstore flink wat alternatieven biedt. En dat is bij Android Auto niet anders natuurlijk. Dat eerst werd terecht aangepakt, maar het laatste niet. Nu na de nodige jaren komt eindelijk die mogelijkheid.5183 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:49:
[...]
Bij Android Auto (is die al officieel beschikbaar?) is het niet anders. Dus zal wel iets met regeltjes of ander geneuzel zijn.

5183
Apple heeft geen monopolie zoals Windows (Microsoft) dat wel had. Je kan eenvoudig een houder ophangen of een ander merk telefoon kopen. Dus ik vind dat niet te vergelijken met Windows en IE.thunder8 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:01:
[...]
Het blijft raar. Het is in mijn ogen hetzelfde als Windows met Internet Explorer, waar je dan geen andere browser mag installeren. Carplay is van Apple en mag hun eigen Navigatie daarop pushen, terwijl de appstore flink wat alternatieven biedt. En dat is bij Android Auto niet anders natuurlijk. Dat eerst werd terecht aangepakt, maar het laatste niet. Nu na de nodige jaren komt eindelijk die mogelijkheid.
Maar je hebt absoluut gelijk met dat het heel fijn is dat er een eind aan komt
Naja het wordt nu over een paar maand eindelijk opgelost, want dit was voor mij de grootste reden om Carplay in mijn auto uit te stellen. Tot vorig jaar, toen was ik echt klaar met de standaard headunit in mijn Abarth.
5183
Je had ook een ander navigatie systeem kunnen kopen.thunder8 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:13:
Ander merk telefoon helpt niet, want Android Auto heeft dezelfde beperking. Het gaat mij erom dat zonder Carplay of Android Auto je wel een andere navigatie kan gebruiken en zodra je het aansluit op een headunit MET deze systemen ineens niet. Dat heeft niets met veiligheid uit te staan, waar altijd mee geschermd werd.
Naja het wordt nu over een paar maand eindelijk opgelost, want dit was voor mij de grootste reden om Carplay in mijn auto uit te stellen. Tot vorig jaar, toen was ik echt klaar met de standaard headunit in mijn Abarth.
Niet dat het handig is en niet dat ik dat toejuich. Maar de markt was niet gesloten of beperkt, voor vrijwel elk budget was er een oplossing te vinden, en dan treden de toezichthouders niet op
5183
Daar zit geen verschil in API's in hoor. Er waren sowieso al derde partijen die erbij konden (Spotify en Whatsapp zijn de bekendste voorbeelden).amphora schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:24:
Denk niet dat Apple het persé gesloten wilde houden, maar anders apps toestaan betekend ook dat ze API's moeten maken en dat kost tijd. Had wellicht lage prioriteit.
Dus nee, dat zal geen reden zijn.
Ja, omdat er voor muziek/berichten apps een api beschikbaar is toch?5183 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:30:
[...]
Daar zit geen verschil in API's in hoor. Er waren sowieso al derde partijen die erbij konden (Spotify en Whatsapp zijn de bekendste voorbeelden).
Dus nee, dat zal geen reden zijn.
Naast Waze kan ik HERE WeGo aanraden; gratis kaarten downloaden van over de hele wereld en IMO ook overzichtelijk; met Google Maps kreeg ik het wel eens voor elkaar om de verkeerde afslag te nemen.thunder8 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:29:
Eindelijk 3rd party navigatie in iOS 12, mooi om te lezen. Mis toch wel behoorlijk wat functionaliteit in Apple Maps die ik in mijn betaalde versie van Navigon wel heb. Hoop dan ook dat dit bij de release van iOS 12 ook meteen Navigon beschikbaar is. Lees net dat Navigon gaat stoppen....Dan maar Native Waze ondersteuning. Was eigenlijk ook van de zotte dat 3rd navigatie niet toegestaan was. 1 van de meest belangrijke functies voor Carplay.
Ik ben zelf TomTom fan. Niet gratis alleen. Maar wel file info die altijd klopt en flitsers (al is flitsmeister beter voor mobiele flitsers).DaMarcus schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:33:
[...]
Naast Waze kan ik HERE WeGo aanraden; gratis kaarten downloaden van over de hele wereld en IMO ook overzichtelijk; met Google Maps kreeg ik het wel eens voor elkaar om de verkeerde afslag te nemen.
5183
Wat is het verschil?amphora schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:31:
[...]
Ja, omdat er voor muziek/berichten apps een api beschikbaar is toch?
Iets op het scherm weergeven en wat geluid afspelen, dat is alles wat Spotify, Whatsapp en elke navigatie ook doet.
Kan me niet voorstellen dat het alleen maar met wel of niet toestaan te maken heeft.5183 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:45:
[...]
Wat is het verschil?
Iets op het scherm weergeven en wat geluid afspelen, dat is alles wat Spotify, Whatsapp en elke navigatie ook doet.
5183
amphora schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:46:
[...]
Kan me niet voorstellen dat het alleen maar met wel of niet toestaan te maken heeft.
https://www.iculture.nl/n...tsmeister-navigatie-apps/Ontwikkelaars hebben al de mogelijkheid om apps voor CarPlay te maken, maar dat gold lange tijd alleen voor bepaalde categorieën. Apple staat ontwikkelaars van audio- en berichten-apps bijvoorbeeld toe om een CarPlay-app te maken, maar makers van navigatie-apps hadden helaas nog geen toegang.
Ook daar blijkt niet uit of het een technische beperking (ontbrekende API) is of administratieve (goedkeuring).
Maar ik ben geen iOS developer dus ik kan dat ook niet beoordelen. Maar ben wel nieuwsgierig hoe dit nou echt zit. Als het alleen om goedkeuring zou gaan kan Apple ze nu ook alvast toestaan namelijk. Geen iOS update voor nodig.
[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 05-06-2018 16:52 ]
5183
amphora schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:51:
[...]
Ook daar blijkt niet uit of het een technische beperking (ontbrekende API) is of administratieve (goedkeuring).
Maar ik ben geen iOS developer dus ik kan dat ook niet beoordelen. Maar ben wel nieuwsgierig hoe dit nou echt zit. Als het alleen om goedkeuring zou gaan kan Apple ze nu ook alvast toestaan namelijk. Geen iOS update voor nodig.
https://www.sygic.com/blo...d-auto-and-apple-car-playFor now, the situation is clear: only selected developers can publish their apps on CarPlay and Android Auto platforms. We have tried to get into discussions with Apple and Google, and we are still asking for their software development kits to provide you with an alternative offline navigation experience on both platforms. To date however, we are still not one of the few, nor is any other navigation developer, which means users are forced to use only one default navigation - Apple Maps or Google Maps.
Dit is puur een toestemming, Apple Kaarten gebruikt ook een API tenslotte.
Ze zouden dat inderdaad kunnen toestaan, zoals ze recent ook Whatsapp hebben toegestaan. Maar dat doen ze niet, waarschijnlijk omdat het nu als USP kunnen gebruiken van iOS 12.
Jazeker heb ik iOS 12 al.5183 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:08:
[...]
Waar zeg ik dat we die updates nu al krijgen dan?
[...]
Heb je iOS 12 al dan?
Geen TomTom fan omdat voor mij de Google File info altijd prima klopt maar Flitsmeister had ik niet eens aan gedacht, Hell yeah dat is fijn zeg.amphora schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:41:
[...]
Ik ben zelf TomTom fan. Niet gratis alleen. Maar wel file info die altijd klopt en flitsers (al is flitsmeister beter voor mobiele flitsers).
5183
Knap. Aangezien enkel de developer versie van wat iOS 12 gaat worden te krijgen is.
[ Voor 3% gewijzigd door 5183 op 06-06-2018 08:04 ]
Klopt, dit is ook een developer versie. Ik betaal er ook voor, ben al tijden aan het proberen om een app te maken. Maar weinig tijd.5183 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:03:
[...]
Knap. Aangezien enkel de developer versie van wat iOS 12 gaat worden te krijgen is.
Is niet zo heel moeilijk te begrijpen dat hij de Developer versie geïnstalleerd heeft toch?5183 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:03:
[...]

Ik dacht dat CarPlay niets anders was dan een extern display van je iPhone. Echter kan ik alleen bedraad gebruik maken van CarPlay in mijn VW Polo 2016. Ik dacht dat het ook draadloos kon sinds iOS9. Of ligt dat toch aan de ondersteuning van het multimedia systeem in de auto?
Dat is iets wat de auto fabrikant moet ondersteunen inderdaad. BMW heeft het in ieder geval en wellicht ook andere merken. Mijn Ford Fiesta (nog?) niet.robertwebbe schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:14:
Vraagje:
Ik dacht dat CarPlay niets anders was dan een extern display van je iPhone. Echter kan ik alleen bedraad gebruik maken van CarPlay in mijn VW Polo 2016. Ik dacht dat het ook draadloos kon sinds iOS9. Of ligt dat toch aan de ondersteuning van het multimedia systeem in de auto?
In de Apple Kaarten app komt de stem wel luid door. Ervaren jullie ook dat de stem van Siri vrij zacht is?
Nu ik dit type, zit ik me te bedenken dat ik wellicht het volume op de iPhone moet opschroeven als ik ‘hey siri’ heb gezegd. Herkenbaar?
[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 28-06-2018 20:14 ]
Dit topic is gesloten.