[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.523 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zeker interessant en mooi samengevat met de zin
It is clearly more complicated than just Memphis Depay’s preference for wearing hats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Terug van een lange trip, even de traditionele Top-3 bekeken.

Wat een armoe dit seizoen :/ Wat een ongelofelijke pijniging van de ogen. En dan nog samen 7 punten halen met die draken van wedstrijden, met 2 uitslagen die totaal de boel vertekenen.

Voordat iemand hier weer als een rode lap op een stier reageert: Feyenoord is dit weekend gewoon de verliezer en de slechtste van de 3. Maar alle 3 -O-

Hoop voor iedereen dat het een stuk beter word. In ieder geval 1 van de clubs zodat we nog een waardig kampioen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En eigenlijk staat er dus helemaal niks in O-) . Alleen interesssant voor de onwetende Engelsen ... [en dat is ook de/haar doelgroep zo te zien] ;)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 15-10-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Voor ploegen die onze nationale topploegen achten te zijn is het inderdaad armoe troef. Waar vroeger nog zekerheidjes waren qua uitslagen en overwinningen is er tegenwoordig een pijl meer op te trekken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:51
Studio Voetbal zet ik eens aan. Eerste wat gezegd wordt.
"Wat vond je van PSV?"
Petrovic: "tot de rode kaart vond ik het niet goed"

Wut :X ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Op zich heeft ie gelijk... VVV was met vlagen gevaarlijk met counters en wist PSV simpel te verdedigen. Na de rode kaart kreeg PSV meer ruimte en ging VVV nog meer achteruit lopen, kwam PSV meer en meer in het spel en speelde het goed uit. De keeper van VVV heeft veel gepakt anders had de score nog hoger uit gevallen in de tweede helft.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Han schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:20:
Voor ploegen die onze nationale topploegen achten te zijn is het inderdaad armoe troef. Waar vroeger nog zekerheidjes waren qua uitslagen en overwinningen is er tegenwoordig een pijl meer op te trekken.
Volgens mij was het vroeger niet anders, dan kwamen clubs ook om 0-0 te spelen en als het mee zat dan lukte dat ook weleens en ook toen viel weleens een countertje goed. Mijn voetbalgeheugen begint in de jaren 90, toen het Nederlandse voetbal internationaal nog mee telde, maar ook toen won de top 3 vaak moeizaam of niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Han schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:53:
Op zich heeft ie gelijk... VVV was met vlagen gevaarlijk met counters en wist PSV simpel te verdedigen. Na de rode kaart kreeg PSV meer ruimte en ging VVV nog meer achteruit lopen, kwam PSV meer en meer in het spel en speelde het goed uit. De keeper van VVV heeft veel gepakt anders had de score nog hoger uit gevallen in de tweede helft.
Maar het had bij rust gewoon 3-0 kunnen staan. VVV heeft welgeteld 2 goede kansen gecreëerd en daaruit 1x + penalty gescoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Fleximex schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:01:
[...]

Maar het had bij rust gewoon 3-0 kunnen staan. VVV heeft welgeteld 2 goede kansen gecreëerd en daaruit 1x + penalty gescoord.
Wel effectief dus :P
Maar het is hetzelfde als mensen die zeggen dat Ajax Sparta geflatteerd was, ja Sparta had 2 goede kansen in 90 minuten, maar Ajax wel 10-15. Dat die bal er niet makkelijker ingang was gewoon een wonder, telkens lag er ergens 1 van de 10 spelers van Sparta voor die bal. Dan zeggen mensen ja Ajax werd geholpen door 2 eigen doelpunten :O
Zelfde bij Feyenoord, heb alleen de samenvatting gezien, maar ook daar was het meer een wonder dat 1 van die ballen er niet inviel zeg, uiteindelijk blijft dat dan 0-0 en heeft Feyenoord gewoon dikke pech.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Het niet makkelijk scoren van Ajax ligt toch echt niet aan de tegenstander die er voor gaat liggen. Dat ligt aan het constant zoeken naar de moeilijkste oplossingen en omslachtige aanvallen. Gisteren op Fox werd daar ook aandacht aan besteed. Bij de aanvallen over de vleugels zag je Huntelaar redelijk vrij staan voor de goal. Op dat moment had er gewoon een voorzet gegeven kunnen worden en had je je kopsterke spits kunnen bedienen. Maar in tegenstelling tot direct voorzetten wordt er constant gekozen voor naar binnentrekkende acties, waarbij de eerste man nog wel wordt voorbij gespeeld maar vaak de tweede of derde niet. Ook omdat het te voorspelbaar is.

Wanneer de vleugelspelers Huntelaar beter hadden bediend dan waren er meer goals gevallen. Als het niet direct vanaf Huntelaar was geweest dan wel bij de afvallende bal. Dat in den treuren willen dribbelen en naar binnentrekken moet echt afgelopen zijn. Snap niet dat de trainer daar geen korte metten mee maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Han schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:24:
Het niet makkelijk scoren van Ajax ligt toch echt niet aan de tegenstander die er voor gaat liggen. Dat ligt aan het constant zoeken naar de moeilijkste oplossingen en omslachtige aanvallen. Gisteren op Fox werd daar ook aandacht aan besteed. Bij de aanvallen over de vleugels zag je Huntelaar redelijk vrij staan voor de goal. Op dat moment had er gewoon een voorzet gegeven kunnen worden en had je je kopsterke spits kunnen bedienen. Maar in tegenstelling tot direct voorzetten wordt er constant gekozen voor naar binnentrekkende acties, waarbij de eerste man nog wel wordt voorbij gespeeld maar vaak de tweede of derde niet. Ook omdat het te voorspelbaar is.
Deels mee eens, maar kijk ook eens even hoeveel kansen er wel waren:
- Neres (wordt neergelegd, penalty eigenlijk)
- Kopbal de Ligt
- Kopbal Wober
- Huntelaar 1 op 1
- Schot(en) Ziyech (dit jaar gaan ze tenminste richting doel ipv ring)
- Younes die had moeten scoren
- Schot S. de Jong

En volgens mij vergeet ik er zelfs nog een paar.
Het dribbelen van Younes is wel treurig, het levert niks op, eind vorig seizoen leek hij het te begrijpen en zocht hij veel meer de combinatie ipv eerst man opzoeken, maar wonderbaarlijk genoeg is dat er weer uit :?
Neres - Huntelaar lijkt een prima duo, sowieso zie ik de looplijnen van Neres die veel beter zijn dan die van Kluivert, Kluivert kan heel hard rennen langs de lijn en mannetje passeren, maar daarna is het rendement erg laag. Wat mij betreft voorlopig Neres - Huntelaar laten staan en zou hij met Younes eens moeten afwisselen, maar hij is de fitste dus die wisselt ie weer niet :|
Wanneer de vleugelspelers Huntelaar beter hadden bediend dan waren er meer goals gevallen. Als het niet direct vanaf Huntelaar was geweest dan wel bij de afvallende bal. Dat in den treuren willen dribbelen en naar binnentrekken moet echt afgelopen zijn. Snap niet dat de trainer daar geen korte metten mee maakt.
Deze is makkelijk, want Keijzer heeft een hekel aan voorzetten van de zijkant, heeft ie onlangs gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:34:
Deze is makkelijk, want Keijzer heeft een hekel aan voorzetten van de zijkant, heeft ie onlangs gezegd :P
Huntelaar lekker genaaid dan... die loopt nu al gefrustreerd te zwaaien elke keer. Wordt een lang seizoen voor hem op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Ding met PSV dit seizoen is: ze scoren toch wel. Het mag dan allemaal niet fantastisch zijn, maar de productie is enorm. Ook zonder Lozano (beste speler eredivisie?) leggen ze er gisteren weer vijf in. Na volgend weekend kan PSV 5 en 8 of 7 punten los staan, toch al een enorm gat. Geloof er niet echt in dat PSV punten gaat verspelen thuis tegen Heracles, in die wetenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Toch zegt zo'n gat weinig, hoeveel punten stond Feyenoord voor op Ajax in de 1e seizoenshelft? Dat waren er ook flink wat. Uiteindelijk werd het pas beslist in speelronde 34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Niku schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:13:
Ding met PSV dit seizoen is: ze scoren toch wel. Het mag dan allemaal niet fantastisch zijn, maar de productie is enorm. Ook zonder Lozano (beste speler eredivisie?) leggen ze er gisteren weer vijf in. Na volgend weekend kan PSV 5 en 8 of 7 punten los staan, toch al een enorm gat. Geloof er niet echt in dat PSV punten gaat verspelen thuis tegen Heracles, in die wetenschap.
Productie enorm valt ook wel mee toch, als je de 7-klapper tegen Utrecht weghaald is het gewoon normale productie zoals de andere (sub)toppers.
De laatste 3 wedstrijden zijn dan wel erg productief, maar zullen we het nog een weekje of 3 of tot aan de winterstop aankijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Productie enorm valt ook wel mee toch, als je de 7-klapper tegen Utrecht weghaald is het gewoon normale productie zoals de andere (sub)toppers.
De laatste 3 wedstrijden zijn dan wel erg productief, maar zullen we het nog een weekje of 3 of tot aan de winterstop aankijken ;)
Achtereenvolgens: 3, 4, 2, 0, 1, 7, 4, 5. Dat vind ik geen normale productie zoals andere (sub)toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:36

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

PSV lijkt het uit makkelijker te hebben dan thuis, wat waarschijnlijk terug te leiden is aan de defensieve(re) speelstijl van clubs in het Philips Stadion.

SC Heerenveen mag, ondanks de angstgegner-titel, toch als incident worden beschouwd. Iets wat ik nooit verwacht had dat weekend.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Niku schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Achtereenvolgens: 3, 4, 2, 0, 1, 7, 4, 5. Dat vind ik geen normale productie zoals andere (sub)toppers.
Ohnee? haal die 7 er eens uit, dan heb je gelijke productie met Ajax (die zo moeilijk scoren).
Gemiddelde van 3 doelpunten per wedstrijd is netjes, maar zoals gezegd wordt die nu ook wel extra verhoogd door die 7, daarom even kijken op iets langere termijn dan 8 wedstrijdjes ;)

Edit:
En als we dan toch verder analyseren:
De 3 en 7 waren tegen subtoppers (AZ, Utrecht), dus dat is erg netjes en die 7 was natuurlijk bizar 8)7
De 0 en 1 was ook tegen (sub)toppers (Heerenveen, Feyenoord), prima, die wedstrijden zijn ook niet de wedstrijden om aan je doelsaldo te werken.
De 4,2,4,5 waren tegen rechter rijtje clubs (Nac, Roda, Willem II en VVV), dit zijn ook de wedstrijden voor je doelsaldo (ook al is dat niet altijd makkelijk!)

Dusja zijn ze heel productief, tot op heden wel en ze zijn terecht nummer 1 (wie had dat gedacht begin seizoen :?), maar ik wil eerst nog wel zien of de doelpunten blijven vallen, ik vind dat je na 8 wedstrijden nog geen statistieken erop kunt loslaten over productiviteit. Voor hetzelfde geldt zijn het mooi-weer voetballers en komen er barre maanden aan :+

[ Voor 45% gewijzigd door Martinusz op 16-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Ohnee? haal die 7 er eens uit, dan heb je gelijke productie met Ajax (die zo moeilijk scoren).
Gemiddelde van 3 doelpunten per wedstrijd is netjes, maar zoals gezegd wordt die nu ook wel extra verhoogd door die 7, daarom even kijken op iets langere termijn dan 8 wedstrijdjes ;)
Maar waarom zou je die 7 er uit moeten halen? Dat zijn toch 7 goals die PSV wel maakt en Ajax niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
Niku schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Maar waarom zou je die 7 er uit moeten halen? Dat zijn toch 7 goals die PSV wel maakt en Ajax niet?
Die 7 is een uitschieter, stel je wint 1 wedstrijd met 31-0 en de rest met 1-0. Dan scoor je toch ook niet makkelijk. Alleen die ene wedstrijd.

PSV scoort wel veel, maar op die ene uitschieter na, niet veel meer dan de concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Niku schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Bekend met de term eendagsvlieg :P
Jij wilt op basis van deze 8 wedstrijden concluderen dat PSV heel productief is, terwijl behalve de 7-0 de productiviteit gewoon normaal te noemen is :) (voor de topploegen)
Zonder de 7-0 zit je op 2,65 doelpunt per wedstrijd, met de 7-0 op 3,25 per wedstrijd, wezenlijk verschil dus, en daarom zeg ik ook dat je beter nog wat wedstrijden kunt wachten om te zien of ze bovengemiddeld productief zijn ;)
Terranova schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:29:
[...]
Die 7 is een uitschieter, stel je wint 1 wedstrijd met 31-0 en de rest met 1-0. Dan scoor je toch ook niet makkelijk. Alleen die ene wedstrijd.

PSV scoort wel veel, maar op die ene uitschieter na, niet veel meer dan de concurrentie.
Dit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toch nog een achterdeur voor oranje? :+ Ik ga voor scenario 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:43:
Toch nog een achterdeur voor oranje? :+ Ik ga voor scenario 1.
[video]
lichtelijk offtopic:
ik ben geloof ik de enige Nederlander die dit totaal niet grappig vond en ver onder het niveau dat Lubach normaal heeft vond zitten. Was verbaast dat een redacteur die bij het brainstormen van de 4 opties het niet na 1 optie al had afgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Jij wilt op basis van deze 8 wedstrijden concluderen dat PSV heel productief is, terwijl behalve de 7-0 de productiviteit gewoon normaal te noemen is :) (voor de topploegen)
Zonder de 7-0 zit je op 2,65 doelpunt per wedstrijd, met de 7-0 op 3,25 per wedstrijd, wezenlijk verschil dus, en daarom zeg ik ook dat je beter nog wat wedstrijden kunt wachten om te zien of ze bovengemiddeld productief zijn ;)

[...]

Wij gaan het niet eens worden :+

Met twee keer 4 goals en een één keer 5 goals is 'veel goals' (al zijn het er geen 7) in een wedstrijd geen eendagsvlieg. Het feit is dat PSV momenteel op 3,25 goals per wedstrijd zit. Doortrekken over een heel seizoen betekent dit 110 goals. (Op schema voor) een enorme productiviteit dus. De opmerking dat ze die lijn toch niet door gaan trekken laat ik aan jou over. Enfin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
P.O. Box schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

lichtelijk offtopic:
ik ben geloof ik de enige Nederlander die dit totaal niet grappig vond en ver onder het niveau dat Lubach normaal heeft vond zitten. Was verbaast dat een redacteur die bij het brainstormen van de 4 opties het niet na 1 optie al had afgeschoten.
Als je je niet teveel aantrekt van het Amerikaanse format (dat gelach op de achtergrond) dan is het een leuk programma. Ik had er eerst ook helemaal niks mee. Die over de top Amerikaanse dacht ik. Het is melige humor, grapjes die je soms voor de punch line al lang zag aankomen en vooral flauw. Maar je moet het programma ook niet kritische bekijken. Je moet die melige humor gewoon verwachten. Het is geen cabaretshow. Als je het vaker kijkt valt je op dat het ook taaltechnisch vaak erg goed in elkaar zit en ga je dat waarderen. Ten minste: i.m.o. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Niku schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:07:
[...]

Wij gaan het niet eens worden :+
Nee :+
Met twee keer 4 goals en een één keer 5 goals is 'veel goals' (al zijn het er geen 7) in een wedstrijd geen eendagsvlieg. Het feit is dat PSV momenteel op 3,25 goals per wedstrijd zit. Doortrekken over een heel seizoen betekent dit 110 goals. (Op schema voor) een enorme productiviteit dus. De opmerking dat ze die lijn toch niet door gaan trekken laat ik aan jou over. Enfin.
Ik zeg niet dat ze de lijn niet door gaan trekken, maar na 8 wedstrijden vind ik het nog wat vroeg om te verwachten dat ze 110 goals gaan maken dit seizoen ;) we zullen de stand nog eens checken na de winterstop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Loting...Zweden - Italie, hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Dat maakt het dan weer een beetje goed, daar hadden we toch niet van gewonnen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 17-10-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
dutchgio schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:39:
Dat maakt het dan weer een beetje goed, daar hadden we toch niet van gewonnen. :)
Had Nederland niet tot de geplaatste landen behoord? Bovendien is de bal rond, Zweden won zelfs van Frankrijk en die schat ik nog wat hoger in.

EDIT: Zwitserland (11), Italië (15), Kroatië (18) en Denemarken (19) hadden een beschermde status, Denemarken en Kroatie staan vlak boven ons (20) op de FIFA ranglijst.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 17-10-2017 14:56 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is dat wel zo? Ik bedoel, hadden wij niet gewoon in de geplaatsten-pot bij Italie gezeten? Zoja dan hadden we hen niet kunnen loten....

shiite...dubbelpost.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 17-10-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

[...]

Als je het gemiddelde van 2.65 doortrekt naar een heel seizoen komt je uit op 90 doelpunten. Vorig jaar haalde kampioen Feyenoord 86 doelpunten en Ajax 79. Het jaar ervoor kwam PSV op 88 en Ajax op 81. In het seizoen 2014/2015 kwam PSV op 92 en Ajax op 69.

Dus je statement dat het gemiddelde van 2.65 normaal, sorry: gewoon normaal is voor een topploeg lijkt me overdreven. Of je wilt stellen dat alleen PSV een topploeg is, want die komt de afgelopen drie jaar twee keer in de buurt.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ST10©DE schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:49:
[...]

Als je het gemiddelde van 2.65 doortrekt naar een heel seizoen komt je uit op 90 doelpunten. Vorig jaar haalde kampioen Feyenoord 86 doelpunten en Ajax 79. Het jaar ervoor kwam PSV op 88 en Ajax op 81. In het seizoen 2014/2015 kwam PSV op 92 en Ajax op 69.

Dus je statement dat het gemiddelde van 2.65 normaal, sorry: gewoon normaal is voor een topploeg lijkt me overdreven. Of je wilt stellen dat alleen PSV een topploeg is, want die komt de afgelopen drie jaar twee keer in de buurt.
Als je pietje precies aan die 2,65 vasthoudt wel ja, maar komop we zijn 8 rondjes onderweg, waarvan 4 tegen degradatie kandidaten. Als je doelpuntengemiddelde ergens tussen de 2,2 en 2,60 ligt heb je gewoon het doelsaldo gemiddelde van de top laatste jaren. (75 tot 92 doelpunten)
Als PSV de volgende 2 potjes met 1-0 wint, staat dat cijfer alweer op 2,3 bij eventueel een verliesbeurt zonder doelpunten of gelijkspel zonder doelpunten zak je gelijk verder. Dit om aan te geven dat het totaal geen nut heeft om nu dat cijfer te bekijken na 8 potjes en zeker niet om te concluderen dat een ploeg bovengemiddeld productief is, laten we dan aub minimaal een half seizoen pakken als graadmeter, dan heb je alle tegenstanders in ieder geval 1x gehad.

Is de 100 doelpunten grens trouwens weleens verbroken in de Eredivisie?
Edit: oe ja dus :)
Meeste doelpunten van een ploeg in een seizoen - 122 - Ajax (1966/1967)

Hoogste doelsaldo in een seizoen - +90 (112-22) - Ajax (1997/1998)

[ Voor 27% gewijzigd door Martinusz op 17-10-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:19:
[...]

Als je pietje precies aan die 2,65 vasthoudt wel ja, maar komop we zijn 8 rondjes onderweg, waarvan 4 tegen degradatie kandidaten. Als je doelpuntengemiddelde ergens tussen de 2,2 en 2,60 ligt heb je gewoon het doelsaldo gemiddelde van de top laatste jaren. (75 tot 92 doelpunten)
Als PSV de volgende 2 potjes met 1-0 wint, staat dat cijfer alweer op 2,3 bij eventueel een verliesbeurt zonder doelpunten of gelijkspel zonder doelpunten zak je gelijk verder. Dit om aan te geven dat het totaal geen nut heeft om nu dat cijfer te bekijken na 8 potjes en zeker niet om te concluderen dat een ploeg bovengemiddeld productief is, laten we dan aub minimaal een half seizoen pakken als graadmeter, dan heb je alle tegenstanders in ieder geval 1x gehad.

Is de 100 doelpunten grens trouwens weleens verbroken in de Eredivisie?
Als je Pietje Precies bent, reken je met 3,25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ST10©DE schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Als je Pietje Precies bent, reken je met 3,25.
Ja PSV heeft aan het einde 110,5 doelpunten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Feyenoord gaat wel winnen thuis, kom op.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als het grote Feyenoord ook zo voortvarend van start gaat als de onder 19 gaat het vanavond eindelijk weer eens een leuk Europees voetbalavondje worden: https://www.youtube.com/watch?v=fQuMAltLH-o

De onder 19 van Feyenoord staat na 43 minuten met 3-0 voor tegen Shaktar onder 19.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Er wordt door iemand gesteld dat PSV goed op dreef is en op het moment bovenmatig productief is. Door andere mensen wordt dit tegengesproken, maar de vraag is op basis waarvan? Uit de cijfers blijkt dat PSV op dit moment bovenmatig productief is. Leuk dat jij vind dat dat niet zo is, maar het is wel zo. Zelfs als we de beste uitslag niet mee tellen. 8)7

En ja, de vraag is hoe lang PSV dat volhoudt. Maar mijns inziens werd er ook niet gesteld dat PSV deze lijn wel zou doorzetten....

Dus ja, je kan de productiviteit van PSV naar beneden praten, maar dat lijkt me onterecht. Ik verbaas me er alleen maar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:51

Fiber

Beaches are for storming.

Sjah schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:44:
Is dat wel zo? Ik bedoel, hadden wij niet gewoon in de geplaatsten-pot bij Italie gezeten? Zoja dan hadden we hen niet kunnen loten....

shiite...dubbelpost.
Anyway, best leuk lijstje zo:

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2017/10/17/425105/xxl.jpg

Lijkt me nog best lastig om die goed te voorspellen bij de toto... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ST10©DE schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Er wordt door iemand gesteld dat PSV goed op dreef is en op het moment bovenmatig productief is. Door andere mensen wordt dit tegengesproken, maar de vraag is op basis waarvan? Uit de cijfers blijkt dat PSV op dit moment bovenmatig productief is. Leuk dat jij vind dat dat niet zo is, maar het is wel zo. Zelfs als we de beste uitslag niet mee tellen. 8)7

En ja, de vraag is hoe lang PSV dat volhoudt. Maar mijns inziens werd er ook niet gesteld dat PSV deze lijn wel zou doorzetten....

Dus ja, je kan de productiviteit van PSV naar beneden praten, maar dat lijkt me onterecht. Ik verbaas me er alleen maar over.
Als je de eerste wedstrijd met 7-0 wint, ben je ook bovengemiddeld productief, het is alleen een onzinnige statistiek en constatering op dat moment, dat is wat ik probeer aan te geven ;)
Maar goed, boeit ook verder geen reet, we zullen zien aan het einde van het jaar wat het gemiddelde is geweest ;)
Fiber schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Anyway, best leuk lijstje zo:

[afbeelding]

Lijkt me nog best lastig om die goed te voorspellen bij de toto... O-)
Zwtiserland, Denemarken, Kroatie en Italie :)

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 17-10-2017 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Martinusz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

Dankje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:07:
[...]

Als je de eerste wedstrijd met 7-0 wint, ben je ook bovengemiddeld productief, het is alleen een onzinnige statistiek en constatering op dat moment, dat is wat ik probeer aan te geven ;)
Maar goed, boeit ook verder geen reet, we zullen zien aan het einde van het jaar wat het gemiddelde is geweest ;)
_/-\o_ _/-\o_

1/34 is dus gelijk aan 8/34 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vente maakte net zijn 2-de: 4-0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hackus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:36:
Feyenoord gaat wel winnen thuis, kom op.
Als Feyenoord eenmaal ook maar het minimale aan zelfvertrouwen mist dan ben je nergens meer zeker van. Maar ik ga er vanavond goed voor zitten, ben benieuwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, weet het niet zo net voor vanavond. Schijnt dat van Bronckhorst Jörgensen niet laat starten. Vind ik apart. Waarom niet beginnen met je sterkst mogelijke opstelling? Benadeelt alleen maar jezelf door dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Martinusz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:07:
[...]

Zwtiserland, Denemarken, Kroatie en Italie :)
Die laatste 2 lijkt me ook, die eerste 2 zie ik niet als zekerheidje, zowel N-Ierland als Ierland hebben het aardig gedaan, zeg maar heel aardig, en schat ik niet beduidend minder dan Den of Zwi..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Feyenoord O19 - Shaktar O19 is afgelopen, 4-0 gebleven.

Manchester City O19 - Napoli O19 staat nog 1-0 (zijn eerst om 16:00 uur begonnen).

Wint City O19 dan gaat Feyenoord O19 over Napoli O19 heen naar de tweede plek op basis van doelsaldo: http://nl.soccerway.com/i...oup-stage/group-f/g11208/

Gezien het wedstrijdbeeld in Napoli O19 - Feyenoord O19 en dat van vanmiddag mag je eigelijk wel verwachten dat Feyenoord O19 die beide returnwedstrijden wint. Doen ze dat inderdaad dan gaan ze door naar de volgende ronde. Altijd leuk toch?

Zijn allemaal Nederlanders bij dat Feyenoord O19, uitgezonderd eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Sta er meer van te kijken dat Shaktar een o19 heeft.
Dacht altijd dat ze een sloot Brazilianen kopen en dat dit het dan was/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:04:
De NOS heeft een alleraardigst artikel over Shaktar online staan waarin het één en ander voor het voetlicht wordt gebracht ten aanzien van de historie van de club en het beleid wat er gevoerd is en nu in mindere mate wordt gevoerd: https://nos.nl/artikel/21...e-brazilianen-bleven.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nu wil het geval dat de lokale eredivisie ploeg in Charkov (ook een Euro 2012 stadion) in 2016 failliet is gegaan en het een stuk dichter bij Donetsk ligt dus misschien kunnen ze inmiddels al op wat meer steun rekenen. In Lviv is er nog wel een plaatstelijke club in de hoogste divisie ...
Deadsy schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:04:
Vlgns mij hebben ze wel eens in de jeugd Champions League finale gestaan ook ...

edit: Wikipedia: UEFA Youth League verloren van Chelsea (kan wel herinneren dat daar een aantal van die latere Vitesse-gangers bij zaten en bij Shaktar die #74 die nu op de bank zit: Kovalenko, een groot talent)

[ Voor 49% gewijzigd door apis29 op 17-10-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Nieuwkoop en Amrabat basis! Geen Toornstra. Ultra defensief middenveld. Jorgensen vanaf het begin. Hopen dat ie heelblijft. Vind zondag belangrijker tbh.

Ben benieuwd of ze een puntje kunnen binnenhalen.

Holy shit bijna 1-0 voor Feyenoord :+. Zonde dat ie niet zat. Op dit niveau moet zo'n bal gewoon zitten

[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 17-10-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zie ik daar nu kunstgras in de Kuip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Jaaaa!11 Berghuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Hangen! Berghuis 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Nice. Feyenoord begint eens een keer scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat een heerlijk begin voor Feyenoord!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dit is het Feyenoord dat we vaker willen zien

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Die keeper though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ankona schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:54:
Dit is het Feyenoord dat we vaker willen zien
Helaas kan dat niet altijd door blessures... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Eindelijk een Feyenoord dat vanaf het begin van de wedstrijd naar kunnen speelt. Hopelijk is dit de ommekeer!
Edit: Wtf deed die keeper daar bij de goal 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door LZ86 op 17-10-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Die eerste redding van de keeper was wel mooi.
Het doelpunt daarmee des te mooier O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 17-10-2017 20:55 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ook een lekker schot van Vilhena trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:14
We worden KAMPIOEN!!

Ooh wacht.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Na het doelpunt gaat het meteen een paar versnellingen terug. helaas....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Kom op nu Feyenoord. Hou het niveau eens vast.
Heerlijk weer om met een echte RB te spelen. Een verademing tot nu toe die Nieuwkoop

[ Voor 48% gewijzigd door LZ86 op 17-10-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

St. Juste speelt ook lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Toch wat paniek momentjes achterin hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaktar is gevaarlijk op het middenveld. Zetten die van Feyenoord sterk onder druk. Balverlies van El Ahmadi leverde daardoor ook eerste gevaar van Shaktar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ik ben zo blij dat Nieuwkoop er weer is. Zal heus nog wat fouten maken, maar gaat echt een degelijke speler voor Feyenoord worden. Vorig seizoen al gezien dat hij een prima opvolger van Karsdorp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat is dat toch met het tenue van Feyenoord? Komt het door die witte broek of dat grote witte vlak bij het nummer. Maar het oogt gewoon niet, veel te veel wit.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ankona schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:06:
Wat is dat toch met het tenue van Feyenoord? Komt het door die witte broek of dat grote witte vlak bij het nummer. Maar het oogt gewoon niet, veel te veel wit.
Dat valt mij ook al op

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Hoort gewoon een zwarte broek bij, ipv dit witte ding..

Wat een faal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd af en toe mijn hart vast bij de druk die Shaktar zet. Hoeft maar 1 speler de bal te verspelen of het wordt gevaarlijk.

Wat heet, daar is de 1-1 al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Jaja, daar is ie dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Awwwwhh. Ah well, het was leuk zolang het duurde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Zo en toen was het weer 1-1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
En we kunnen weer opnieuw beginnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Van Beek moet 2 man tegelijk dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaktar zet vroeg druk en daar heeft Feyenoord het verduveld lastig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Poeh dat ging wel heel gemakkelijk.
Wel goed uitgelopen en Jones die te ver uit goal staat/komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Aardige assist hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Tjsa, dan begin je lekker en doe je goed mee. Dan scoor je en ga je ouderwets hangen. Het Feyenoord van 5 tot 2 seizoenen geleden ten voeten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
el Ahmadi laat zijn man lopen waardoor v Beek er 2 moet dekken..... Tja. goede steekpass en het is 1-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:12:
Tjsa, dan begin je lekker en doe je goed mee. Dan scoor je en ga je ouderwets hangen. Het Feyenoord van 5 tot 2 seizoenen geleden ten voeten uit.
Kom kom, niet zo zwart kijken! Al is het wel een onweerlegbaar feit dat Feyenoord veel nieuwe gezichten heeft ten opzichte van vorig seizoen en er daardoor minder automatismen lijken dan je wel zou willen.

Los daarvan speelt Shaktar natuurlijk ook wel goed. Zetten goed druk, foutje Feyenoord en ze zijn direct gvaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ben al lang blij dat ze niet weer met 11 man achter de bal zitten te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh, Shaktar kan echt wel voetballen hoor! Weten elkaar gemakkelijk te vinden. Beter dan Feyenoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:18:
Poeh, Shaktar kan echt wel voetballen hoor! Weten elkaar gemakkelijk te vinden. Beter dan Feyenoord.
>:) ik kan me nog uitspraken in dit topic herinneren na de loting over de kwaliteit van Shakhtar dat door het 'nietige' Young Boys uit Zwitserland was uitgeschakeld in de CL voorronde ... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 17-10-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:20:
[...]

>:) ik kan me nog uitspraken herinneren over de kwaliteit van Shaktar dat door het 'nietige' Young Boys uit Zwitserland was uitgeschakeld in de CL voorronde
Weet het niet 1-2-3 maar was dat ten tijde van die onrust in de Donbas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:21:
[...]

Weet het niet 1-2-3 maar was dat ten tijde van die onrust in de Donbas?
Nee dit vorig seizoen en dat was voor sommigen hier de aanleiding om Shakhtar af te doen als kansloze nr.4 voor deze groep :+ (dit seizoen had Young Boys Dynamo Kiev uitgeschakeld in de CL voorronde :F )

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 17-10-2017 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

apis29 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:23:
[...]

Nee dit vorig seizoen en dat was voor sommigen hier de aanleiding om Shakhtar af te doen als kansloze nr.4 voor deze groep :+
Lijkt mij sterk dat Shaktar in de voorronde is uitgeschakeld, als ze nu CL spelen :?

EDIT: ah, daar was je edit :+

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 17-10-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:23:
[...]

Nee dit vorig seizoen en dat was voor sommigen hier de aanleiding om Shakhtar af te doen als kansloze nr.4 voor deze groep :+ (dit seizoen had Young Boys Dynamo Kiev uitgeschakeld in de CL voorronde :F )
Young Boys nam de pingels beter nadat het twee keer 2-0 was geworden, eenmaal voor Young Boys en eenmaal voor Shaktar: http://za.soccerway.com/m...onetsk/2282258/head2head/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

De pit is er. Feyenoord moet wel scherper zijn. Dan maken ze nog een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Laatste 10 minuten kwam de spirit weer terug. tussen de 1-0 en de 35e minuut werden ze aan alle kanten overklast op snelheid en gretigheid.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nog iemand die Jones de laatste tijd ook erg onzeker/matig vind keepen? Als ie zo door gaat zou ik Vermeer weer op goal zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middenveld van Feyenoord verzuipt omdat menigmaal wie dan ook daar omringd wordt door een overtal van Shaktar.

El Ahmadi wil te graag misschien wel. Legt risico's in zijn spel. Shaktar heeft hem goed bekeken en maakt gretig gebruik van het menigmaal uit positie lopen van El Ahmadi.

Misschien zou je juist om die reden El Ahmadi wel moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:41:
Nog iemand die Jones de laatste tijd ook erg onzeker/matig vind keepen? Als ie zo door gaat zou ik Vermeer weer op goal zetten
Was mij ook al een tijdje opgevallen. niet meer die overtuigende lange ballen maar slappe tikjes. Net alles wat trager. Zou bijna naar Bijlow gaan verlangen zolang Vermeer nog niet inzetbaar is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:26:
[...]

Young Boys nam de pingels beter nadat het twee keer 2-0 was geworden, eenmaal voor Young Boys en eenmaal voor Shaktar: http://za.soccerway.com/m...onetsk/2282258/head2head/
Klopt ja, had het toen al opgezocht. Kiev op uitdoelpunten eruit gevlogen dit jaar ... Young Boys is wel de huidige koploper in Zwitserland (ook van Basel gewonnen en ik zie dat Sulejmani er beland is :+ ).
Shakhtar heeft gewoon de spelers om zo door de verdediging van Feyenoord te snijden. En misschien is het dan nog wel een geluk bij een ongeluk dat Botteghin, Diks en vd Heijden geblesseerd zijn ;) .

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 17-10-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Real al 2 goals gemaakt, goed bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Stop nou eens met die handbalverdediging en ga eens druk zetten. Je kunt ook te ver achterover hangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Net als je er weer een beetje in gaat geloven. ...

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
Jezus.............. het zit ook niet mee weer :(
Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.