Jammer dat de artikelen van Catenaccio achter een betaalmuur zitten want daarin wordt vandaag op een snoeiharde manier de vloer aangeveegd met de tactische opstelling van Oranje. Het laat ook precies zien waarom Wijnaldum bij Liverpool wel vooruit speelt en bij Oranje niet, waarom Promes wel zijn man voorbij komt in Rusland en in Oranje niet. Leesvoer voor alle Jack v Gelders, van Hanegems, vd Vaarts, Derksens die denken dat we tactisch nog leidend zijn in de wereld. En voor de KNVB....
Stuk staat ook op VI; https://www.vi.nl/pro/ana...et-positiespel-van-oranje, daar kan je ook zonder abonnement een aantal gratis 'pro' artikelen lezen. Uitstekend stuk inderdaad!
Toevallig allebei thuiswedstrijden ja dus dat zegt ook niks ...Ankona schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:17:
[...]
Dickie heeft het best aardig gedaan met het materiaal dat hij ter beschikking heeft. Hij won wedstrijden die onder Blind verloren gingen, alleen heeft hij het doelsaldo niet op weten te schroeven.
Het is voor Nederland gewoon nadelig geweest dat die wedstrijd eerder werd gespeeld. Voor Zweden viel er niks anders te doen dan vol gas geven en het maximale eruit te halen. 6-0 had ik zeker wel verwacht, maar dat was dan ook wel het maximum ...Snowwie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:57:
Het is eigenlijk gewoon ontzettend zuur dat Zweden nota bene met 8-0 heeft gewonnen van Luxemburg en enkel op doelsaldo Nederland net de deur naar het WK afsnijdt. Luxemburg was toch al uitgeschakeld, ik zou er niet gek van op kijken dat er via achterdeurtjes wat geregeld is dat Zweden wat extra mocht scoren in ruil voor wat harde contanten. Omkoperij is in de voetbalwereld niet ongewoon.
Weer geen oranje gekte dus. Gelukkig dat onze dames het EK wel gewonnen hebben, dat verzacht de pijn tenminste.
Hadden ze gelijkertijd gespeeld en de scores uit Wit-Rusland meegekregen zouden ze niet tot het uiterste hoeven gegaan zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 12-10-2017 00:04 ]
@apis29 Hadden ze tegelijkertijd gespeeld dan had dat 0 verschil gemaakt. Je gaat je strategie namelijk niet aanpassen op een tussentijdse stand - wie weet wat er in de andere wedstrijd in de laatste 10 minuten nog gebeurt.
De huidige situatie was dus niet nadeling voor Nederland. Sterker nog, het was voordelig, want nu wisten ze dat Zweden al gedaan had, en was het doel extra duidelijk: heel veel goals maken.
De huidige situatie was dus niet nadeling voor Nederland. Sterker nog, het was voordelig, want nu wisten ze dat Zweden al gedaan had, en was het doel extra duidelijk: heel veel goals maken.
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 12-10-2017 00:21 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
'Tuurlijk' had dat nul verschil gemaakt, iets menselijk is die Zweden natuurlijk vreemd

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 12-10-2017 00:24 ]
Dan ga je er vanuit dat ze het überhaupt meekrijgen, maar daar ligt de focus helemaal niet. Uit principe al niet, jezelf rijk rekenen voordat de uitslag definitief is is het domste wat je kunt doen.
En bedenk eens wat Zweden had gedaan als ze ná NL hadden moeten spelen. Dan hadden ze geweten dat het verschil maar 4 goals was. Dan heb je gewoon dezelfde missie: zoveel mogelijk goals scoren tegen Luxemburg. Of een grote som geld overmaken...
Want dan was NL er gewoon geweest met een 2-0 uitslag
En bedenk eens wat Zweden had gedaan als ze ná NL hadden moeten spelen. Dan hadden ze geweten dat het verschil maar 4 goals was. Dan heb je gewoon dezelfde missie: zoveel mogelijk goals scoren tegen Luxemburg. Of een grote som geld overmaken...
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 12-10-2017 00:28 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
We moeten het niet louter op "mazzel van Zweden " gooien, vergeet niet dat zij ook verloren in Bulgarije, dat was ook onverwacht voor hen.
Wil ik Zweden de play-offs zien overleven? Mij een zorg, op hen zit niemand te wachten op de
Wk, maarja op dit Oranje ook niet, behalve die neutrale kijkers in buitenland die Oranje nog zien staan voor Cruyffiaanse tijden, of die althans.Oranje altijd tot de favorieten vinden behoren (na het sprookje van Gaal, moet ik zelf ook moeite doen om daar niet in mee te gaan).
Welke teams kijk ik naar uit in Rusland? Colombia, en evt. Peru, en evt.Marokko, en Egypte.
Wil ik Zweden de play-offs zien overleven? Mij een zorg, op hen zit niemand te wachten op de
Wk, maarja op dit Oranje ook niet, behalve die neutrale kijkers in buitenland die Oranje nog zien staan voor Cruyffiaanse tijden, of die althans.Oranje altijd tot de favorieten vinden behoren (na het sprookje van Gaal, moet ik zelf ook moeite doen om daar niet in mee te gaan).
Welke teams kijk ik naar uit in Rusland? Colombia, en evt. Peru, en evt.Marokko, en Egypte.
[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 12-10-2017 01:33 ]
Ik zie toch 100x liever Zweden op een WK dan Marokko of Egypte.Sjah schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 01:19:
Wk
(.....)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dit is de hoop in bange dagen volgens de NOS:
Toekomst van Oranje: de 20 grootste Nederlandse talenten - http://nos.nl/l/2197566
Toekomst van Oranje: de 20 grootste Nederlandse talenten - http://nos.nl/l/2197566
Zitten wat pareltjes tussen. Maar ook spelers die ik het absoluut niet zie redden tbh. We gaan het zien. Er is altijd talent genoeg in NL. Alleen hoe die jochies het beste uit zichzelf gaan halen wil het meestal wel aan mankeren
Het stikt al tijden van de talenten maar van het niveau Robben oid zie je er nooit een worden.
Misschien is het ook een mentaal probleem bij de ontwikkeling van talenten waarmee we kampen? Voetbal in Nederland lijkt wat apathisch zo nu en dan.
Maar wie weet
Misschien is het ook een mentaal probleem bij de ontwikkeling van talenten waarmee we kampen? Voetbal in Nederland lijkt wat apathisch zo nu en dan.
Maar wie weet
Maar jongens, waarom zouden we een nieuwe Robben nodig hebben?
Er kwalificeren allerlei landen die geen 1 speler hebben die in de buurt komt van Robben. Of een Duitsland dat ook geen Messi, Ronaldo, Robben heeft wordt gewoon wereldkampioen.
We moeten ons eens niet zo blind staren op een speler van het aller hoogste niveau, maar het gehele niveau van de selectie moet een tandje omhoog, en dat hoeft dus niet 3 tandjes naar niveau Robben.
Er kwalificeren allerlei landen die geen 1 speler hebben die in de buurt komt van Robben. Of een Duitsland dat ook geen Messi, Ronaldo, Robben heeft wordt gewoon wereldkampioen.
We moeten ons eens niet zo blind staren op een speler van het aller hoogste niveau, maar het gehele niveau van de selectie moet een tandje omhoog, en dat hoeft dus niet 3 tandjes naar niveau Robben.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat is zeker waar. Maar ik moet wel eerlijk zijn en zeggen dat Duitsland extreem veel geluk heeft met een speler zoals Kimmich. Die gast kan echt heel erg goed voetballen. In tegenstelling tot Lahm doet hij echt niet veel onder en hij scoort zelfs. Sandro Wagner heeft zich ook enorm ontwikkeld. Dus de gemiddelde kwaliteit ligt gewoon wel veel hoger. Bij Duitsland zit er wel altijd een duidelijk spel in en bij ons ontbreekt dat wel heel erg. Ik zou dus niet weten waar de grens van dit elftal ligt.Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:50:
Ik ben trouwens erg benieuwd wie het roer over gaat nemen bij het NL elftal.
Het is natuurlijk ook zo dat er over het kwaliteitsniveau gesproken wordt. Een van de kwaliteiten die de Nederlandse spelers ontbeert is wat mij betreft een goede mentaliteit. Echter is mentaliteit ook 80% van het probleem. Ik bedoel Franse spelers zijn over het algemeen technisch en fysiek sterker e.d. maar het is niet alsof dat bij Nederland van een dramatisch niveau is. Nederland kan gewoon een top 10 land zijn met deze spelers als er een hechte groep gevormd wordt die voor elkaar door het vuur gaat.
En dan spelen ook meer spelers zich in de kijker en komen er vanzelf transfers naar de top competities.
Ik zou wel eens een bondscoach willen zien met ballen en Wijnaldum naar de kant halen na 20 minuten als hij ziet dat ie weer eens verzaakt in passie en strijd (iets wat hem bij Liverpool wel lukt) en de meeste simpele balletjes over 5 minuten niet lukken.
Je gaat mij niet vertellen dat Wijnaldum een trainer als Klopp nodig heeft om een bepaald niveau te halen. Voor het grootste deel zal het toch uit jezelf moeten komen.
Maar nu staat hij met dat slappe spel steeds in de basis en denkt hij dat hij het goed doet. En dat geldt voor meerdere spelers.
En dan spelen ook meer spelers zich in de kijker en komen er vanzelf transfers naar de top competities.
Ik zou wel eens een bondscoach willen zien met ballen en Wijnaldum naar de kant halen na 20 minuten als hij ziet dat ie weer eens verzaakt in passie en strijd (iets wat hem bij Liverpool wel lukt) en de meeste simpele balletjes over 5 minuten niet lukken.
Je gaat mij niet vertellen dat Wijnaldum een trainer als Klopp nodig heeft om een bepaald niveau te halen. Voor het grootste deel zal het toch uit jezelf moeten komen.
Maar nu staat hij met dat slappe spel steeds in de basis en denkt hij dat hij het goed doet. En dat geldt voor meerdere spelers.
Veel verdedigers valt me op en geen keepers. Daarnaast geen speler die op dit moment bij Feyenoord speelt. Geertruida werd vorige week nog opgenomen in de lijst van s wereld grootste talenten van The Guardian en Vente is Kramer voorbij in de pikorde (maar Jorgenson speel je natuurlijk niet zomaar uit de basis), Bijlow stond vorig jaar op de lijst van The Guardian en zou als keeper niet misstaan tussen deze talenten. Helaas zijn de grootste talenten vertrokken naar het buitenland, zoals ook uit deze lijst blijkt.Exocet schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:09:
Dit is de hoop in bange dagen volgens de NOS:
Wijnaldum is misschien wel het duidelijkste voorbeeld van een speler die ten onder gaat aan een tactisch probleem, in zijn geval zijn de ruimtes op het veld te groot (zowel bij balbezit als verlies). Dat valt niet te belopen terwijl dat wel de rol is voor Wijnaldum en dan ben je dus overal te laat (en lijkt het alsof je er geen zin in hebt). Een van de tactische ontwikkelingen die we in Nederland echt gemist hebben is dat je als elftal druk moet zetten en in moet zakken. Daarnaast zijn vele positiewisselingen tegenwoordig belangrijk en Wijnaldum kan dat goed, maar als hij de enige is die dat kan en doet laat je alleen maar een gat vallen.Fleximex schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:59:
Dus ja, Wijnaldum heeft inderdaad een andere coach nodig.
[ Voor 39% gewijzigd door ph4ge op 12-10-2017 10:03 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Waarom moeten wij ons meten aan Duitsland, een land met 80 miljoen inwoners, ook een echt voetballand, de kans dat je daar 11 goede spelers bij elkaar kan sprokkelen ligt natuurlijk gewoon hoger. De competitie is natuurlijk al beter, dus spelers die daar doorgroeien zijn al van hoger niveau dan uit de eredivisie. Het is zaak om spelers te krijgen die eerst top worden in de eredivisie en daarna in Engeland/Duitsland/Spanje laten zien dat ze daar ook top kunnen worden. We hebben daar op wat verdedigers na te weinig spelers nu zitten, eigenlijk alleen Wijnaldum zit bij een ploeg die je top kunt noemen en speelt daar. Qua middenveld en aanval zullen we daar moeten groeien.Mosin schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:57:
[...]
Dat is zeker waar. Maar ik moet wel eerlijk zijn en zeggen dat Duitsland extreem veel geluk heeft met een speler zoals Kimmich. Die gast kan echt heel erg goed voetballen. In tegenstelling tot Lahm doet hij echt niet veel onder en hij scoort zelfs. Sandro Wagner heeft zich ook enorm ontwikkeld. Dus de gemiddelde kwaliteit ligt gewoon wel veel hoger. Bij Duitsland zit er wel altijd een duidelijk spel in en bij ons ontbreekt dat wel heel erg. Ik zou dus niet weten waar de grens van dit elftal ligt.
Ik ben trouwens erg benieuwd wie het roer over gaat nemen bij het NL elftal.
Hier ligt ook zeker een probleem, het begint naar mijn idee al met kies eens structureel voor dezelfde spelers en roep niet steeds anderen op en andere opstellingen. Oke als iemand extreem in vorm is, kun je die er toch inzetten, maar normaal gesproken ben je als Oranje zijnde niet vaak bij elkaar, dan is het wel handig als je elkaar kunt vinden in het veld, dat lukt niet als je elke wedstrijd met andere spelers speelt op posities.Fleximex schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:59:
Het is natuurlijk ook zo dat er over het kwaliteitsniveau gesproken wordt. Een van de kwaliteiten die de Nederlandse spelers ontbeert is wat mij betreft een goede mentaliteit. Echter is mentaliteit ook 80% van het probleem. Ik bedoel Franse spelers zijn over het algemeen technisch en fysiek sterker e.d. maar het is niet alsof dat bij Nederland van een dramatisch niveau is. Nederland kan gewoon een top 10 land zijn met deze spelers als er een hechte groep gevormd wordt die voor elkaar door het vuur gaat.
[ Voor 29% gewijzigd door Martinusz op 12-10-2017 10:08 ]
Tiens, ik heb onderstaande (Bron: De Standaard) helemaal gemist. Belgisch artikel maar ook relevant voor Nederlanders.
--------------------------
UEFA NATIONS LEAGUE
De kwalificatiecampagne voor het WK 2018 zit er nog maar net op in Europa, maar de UEFA kijkt al vooruit naar die voor het EK 2020. Het presenteerde woensdag de vier divisies van de Nations League, die vanaf september 2018 start.
Om uw geheugen een beetje op te frissen misschien eerst uitleggen wat die Nations League nu weer precies is.
Wat is het?
Een nieuw Europees landentornooi dat plaatsvindt tussen elk WK en EK. Het vervangt grotendeels de oefeninterlands.
Hoe werkt het?
De 55 landen worden onderverdeeld in vier divisies. De eindwinnaar komt sowieso uit de eerste divisie, die de twaalf beste landen bevat – die worden onderverdeeld in vier groepen van drie. De vier groepswinnaars strijden in een final four (met eerst halve finales) voor de eindzege. Na elke editie degraderen er uit de eerste drie divisies telkens vier landen, er komen dan vier gepromoveerde landen in de plaats.
Wanneer wordt er gespeeld?
De groepsfase van de eerste editie vindt plaats van september 2018 tot november 2018. Dat betekent dat de kwalificaties voor het EK 2020 pas later kunnen plaatsvinden, van maart 2019 tot november 2019. Tussendoor wordt de final four van de Nations League wel nog afgewerkt, in juni 2019.

Wat staat er op het spel?
Om te beginnen de eer. Maar via de Nations League plaatsen vier landen (één per divisie) zich ook voor het EK. De vier groepswinnaars in elke divisie spelen in maart 2020 een aparte play-off, met als inzet dat EK-ticket. Dat betekent dat er ook uit de laagste divisie een land naar het EK gaat – genre Luxemburg of de Faeröer, zelfs San Marino maakt nu veel meer kans. Als een groepswinnaar al (via de kwalificaties) zeker is van het EK, wordt die in de play-off vervangen door de beste niet-groepswinnaar. Richting WK 2022 wordt het format nog aangepast omdat de WK-kwalificaties anders in elkaar steken.
De groepen
De Rode Duivels zitten zoals verwacht in A-divisie . Ze treffen er de volgende toplanden: Duitsland, Portugal, Spanje, Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Italië, Polen, IJsland, Kroatië én Nederland. Op 24 januari 2018 worden de groepen van drie getrokken in Lausanne. De eerste speeldag vindt plaats van 6 tot 8 september 2018, na het WK dus.
Oranje schaarde zich als twaalfde en laatste land bij de topklasse dankzij de 2-0 winst tegen Zweden in hun laatste WK-kwalificatiematch. Daardoor moet Wales vrede nemen met een plaats in de B-divisie.
B-divisie bestaat uit: Oostenrijk, Wales, Rusland, Slovakije, Zweden, Oekraïne, Ierland, Bosnië-Herzegovina, Noord-Ierland, Denemarken, Tsjechië, Turkije.
C-divisie bestaat uit: Hongarije, Roemenië, Schotland, Slovenië, Griekenland, Servië, Albanië, Noorwegen, Montenegro, Israël, Bulgarije, Finland, Cyprus, Estland, Litouwen.
D-divisie bestaat uit: Azerbeidzjan, Macedonië, Wit-Rusland, Georgië, Armenië, Letland, de Faeröer, Luxemburg, Kazachstan, Moldavië, Liechtenstein, Malta, Andorra, Kosovo, San Marino, Gibraltar.

Is het niet hartverwarmend dat in België Nederland nog steeds een topland genoemd wordt?
UEFA NATIONS LEAGUE
De kwalificatiecampagne voor het WK 2018 zit er nog maar net op in Europa, maar de UEFA kijkt al vooruit naar die voor het EK 2020. Het presenteerde woensdag de vier divisies van de Nations League, die vanaf september 2018 start.
Om uw geheugen een beetje op te frissen misschien eerst uitleggen wat die Nations League nu weer precies is.
Wat is het?
Een nieuw Europees landentornooi dat plaatsvindt tussen elk WK en EK. Het vervangt grotendeels de oefeninterlands.
Hoe werkt het?
De 55 landen worden onderverdeeld in vier divisies. De eindwinnaar komt sowieso uit de eerste divisie, die de twaalf beste landen bevat – die worden onderverdeeld in vier groepen van drie. De vier groepswinnaars strijden in een final four (met eerst halve finales) voor de eindzege. Na elke editie degraderen er uit de eerste drie divisies telkens vier landen, er komen dan vier gepromoveerde landen in de plaats.
De groepsfase van de eerste editie vindt plaats van september 2018 tot november 2018. Dat betekent dat de kwalificaties voor het EK 2020 pas later kunnen plaatsvinden, van maart 2019 tot november 2019. Tussendoor wordt de final four van de Nations League wel nog afgewerkt, in juni 2019.

Om te beginnen de eer. Maar via de Nations League plaatsen vier landen (één per divisie) zich ook voor het EK. De vier groepswinnaars in elke divisie spelen in maart 2020 een aparte play-off, met als inzet dat EK-ticket. Dat betekent dat er ook uit de laagste divisie een land naar het EK gaat – genre Luxemburg of de Faeröer, zelfs San Marino maakt nu veel meer kans. Als een groepswinnaar al (via de kwalificaties) zeker is van het EK, wordt die in de play-off vervangen door de beste niet-groepswinnaar. Richting WK 2022 wordt het format nog aangepast omdat de WK-kwalificaties anders in elkaar steken.
De groepen
De Rode Duivels zitten zoals verwacht in A-divisie . Ze treffen er de volgende toplanden: Duitsland, Portugal, Spanje, Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Italië, Polen, IJsland, Kroatië én Nederland. Op 24 januari 2018 worden de groepen van drie getrokken in Lausanne. De eerste speeldag vindt plaats van 6 tot 8 september 2018, na het WK dus.
Oranje schaarde zich als twaalfde en laatste land bij de topklasse dankzij de 2-0 winst tegen Zweden in hun laatste WK-kwalificatiematch. Daardoor moet Wales vrede nemen met een plaats in de B-divisie.
B-divisie bestaat uit: Oostenrijk, Wales, Rusland, Slovakije, Zweden, Oekraïne, Ierland, Bosnië-Herzegovina, Noord-Ierland, Denemarken, Tsjechië, Turkije.
C-divisie bestaat uit: Hongarije, Roemenië, Schotland, Slovenië, Griekenland, Servië, Albanië, Noorwegen, Montenegro, Israël, Bulgarije, Finland, Cyprus, Estland, Litouwen.
D-divisie bestaat uit: Azerbeidzjan, Macedonië, Wit-Rusland, Georgië, Armenië, Letland, de Faeröer, Luxemburg, Kazachstan, Moldavië, Liechtenstein, Malta, Andorra, Kosovo, San Marino, Gibraltar.

Is het niet hartverwarmend dat in België Nederland nog steeds een topland genoemd wordt?
Dat ging gewoon in de praktijk niet deze kwalificatie reeks. Telkens kregen er spelers het vertrouwen die vervolgens op de bank kwamen bij hun club, geblesseerd raakten of hopeloos uit vorm raakten. Het centrum Van Dijk en De Vrij hebben we bijvoorbeeld nauwelijks gezien. Tete moest de rechtsback worden en belandde bij Ajax op de bank. Cilissen zou eerste keeper worden maar belandde op de bank. Janssen idem dito maar die lieten ze toch maar staan. Depay zou de nieuwe man op de vleugels worden maar raakte helemaal de weg kwijt.Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:05:
Hier ligt ook zeker een probleem, het begint naar mijn idee al met kies eens structureel voor dezelfde spelers en roep niet steeds anderen op en andere opstellingen. Oke als iemand extreem in vorm is, kun je die er toch inzetten, maar normaal gesproken ben je als Oranje zijnde niet vaak bij elkaar, dan is het wel handig als je elkaar kunt vinden in het veld, dat lukt niet als je elke wedstrijd met andere spelers speelt op posities.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Om bij de laatste 4 te komen, kun je dus eigenlijk beter in de slechste poule D terechtkomenYellowOnline schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:23:
Tiens, ik heb onderstaande (Bron: De Standaard) helemaal gemist. Belgisch artikel maar ook relevant voor Nederlanders.
UEFA NATIONS LEAGUE
Wat is het?
Hoe werkt het?
[afbeelding]
De groepen
[afbeelding]
Dat was deels wel een manco ja deze kwalificatie, die paar spelers die we in de betere competities hebben waren steeds geblesseerd rondom de interlands. Maar dat was niet de gehele kwalificatie reeks en dan nog zag je dat er veel wisselingen waren op posities, wat gewoon niet werkt.ph4ge schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:27:
[...]
Dat ging gewoon in de praktijk niet deze kwalificatie reeks. Telkens kregen er spelers het vertrouwen die vervolgens op de bank kwamen bij hun club, geblesseerd raakten of hopeloos uit vorm raakten. Het centrum Van Dijk en De Vrij hebben we bijvoorbeeld nauwelijks gezien. Tete moest de rechtsback worden en belandde bij Ajax op de bank. Cilissen zou eerste keeper worden maar belandde op de bank. Janssen idem dito maar die lieten ze toch maar staan. Depay zou de nieuwe man op de vleugels worden maar raakte helemaal de weg kwijt.
Nee, als de winnaar van je groep zich plaatst via de reguliere kwalificatie dan verschuift het ticket naar de nummer 2, etc. Aangezien waarschijnlijk bijna iedereen in poule A zich via de reguliere route plaatst gaat het ticket vanzelf naar dat ene kleine landje in groep A dat daar weer niet in geslaagd is.Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:35:
Om bij de laatste 4 te komen, kun je dus eigenlijk beter in de slechste poule D terechtkomen
We zijn dus in princiepe al gekwalificeerd voor het volgende EKph4ge schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:40:
[...]
Nee, als de winnaar van je groep zich plaatst via de reguliere kwalificatie dan verschuift het ticket naar de nummer 2, etc. Aangezien waarschijnlijk bijna iedereen in poule A zich via de reguliere route plaatst gaat het ticket vanzelf naar dat ene kleine landje in groep A dat daar weer niet in geslaagd is.

Nouja, als er per ongeluk nog een topland een misstap maakt is dat nog niet zo zeker.Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:42:
We zijn dus in princiepe al gekwalificeerd voor het volgende EK![]()
Maar Duitsland heeft bijvoorbeeld wel Khedira, Kroos, Götze, Özil, Müller, Gomez, etc. Voetballers die de kwaliteiten hebben om een wedstrijd te beslissen en voetballers die allemaal tot de top van Europa behoren. Een nieuwe Robben is wellicht niet essentieel, maar je moet wel voetballers hebben die een wedstrijd kunnen beslissen, met de kwaliteit, durf en inzicht om een beslissend bal vooruit te spelen. Na "de grote vier" heeft Nederland zulke voetballers niet gehad.Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:50:
Je moet je inderdaad niet blind staren op het allerhoogste niveau, wanneer zo iemand zich niet aandient, zul je het op een andere manier op moeten lossen. Maar daarvoor moet inderdaad wel het algehele niveau omhoog, moeten er ook een aantal kwaliteiten zijn die nu ontberen (de doorgebroken spelers na de generatie "grote vier" zijn vrijwel allemaal verdedigers en controlerende en lopende middenvelders) en moet Nederland op tactisch niveau een hele grote slag slaan.Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:50:
Niet helemaal, de KNVB heeft één van de hoogste aantallen jeugdleden van Europa. De structuur hiervan is ook van een hoog niveau. De randvoorwaarden zijn uitstekend. Duitsland loopt hier inmiddels op voor, maar in vergelijking met een hoop andere (ook grotere) Europese landen heeft Nederland een veel grotere vijver om uit te vissen.Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:05:
[...]
Waarom moeten wij ons meten aan Duitsland, een land met 80 miljoen inwoners, ook een echt voetballand, de kans dat je daar 11 goede spelers bij elkaar kan sprokkelen ligt natuurlijk gewoon hoger.
Deze basis heeft er voor gezorgd dat Nederland veertig jaar lang tot de top van de wereld heeft gehoord en heeft Nederland sinds de jaren 70 in elk decennium minimaal de halve finale van een eindtoernooi bereikt. De toekomst ziet er echter aanmerkelijk minder rooskleurig uit. Nederland heeft nog amper voetballers die bij Europese topclubs spelen en degenen die daar wel spelen, zijn niet de bepalende spelers van hun elftal.
Dat kan je accepteren en dan behoort Nederland zich nog steeds minimaal te kunnen plaatsen voor een EK met 24 landen of zelfs een WK waar 14 Europese landen zich voor kunnen plaatsen. Maar je zou als land/voetbalbond ook kritisch kunnen kijken waarom je de slag hebt gemist en wat je eraan kan doen om dit weer goed te maken. Persoonlijk zou ik liever dat laatste zien en ik denk ook dat dat mogelijk moet zijn. Hiervoor moet echter wel een hele nieuwe visie komen en niet de waanillusie hebben dat de methodes uit het verleden voldoende zijn. Hiddink, Blind en Advocaat hebben wel aangetoond dat dat niet werkt. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Van Gaal bij wie voortschrijdend inzicht er toe heeft geleid dat hij inzag dat oude, vertrouwde en in het verleden succesvolle methodes niet meer toereikend waren en dat er een ander tactisch plan noodzakelijk was.
Dit laatste is overigens onontbeerlijk of je de huidige situatie accepteert of niet.
Bosz trekt nog even beerputje open 
"Ik zou sowieso gestopt zijn bij Ajax", zegt Bosz tegen de NOS. "Ik heb in januari bij Edwin van der Sar aangegeven dat ik op deze manier niet door wilde gaan. Daarna heb ik maandelijks aangegeven dat er iets moest veranderen en in de week voor Dortmund nog eens. Ik heb Van der Sar heel duidelijk gezegd hoe ik erover dacht. Dan is het aan de club om daar iets mee te doen, maar dat gebeurde niet."
"Ik had het hartstikke naar mijn zin bij Ajax en was graag gebleven. Mijn vertrek heeft niks met geld of de belangstelling van Dortmund te maken", gaat Bosz verder. "Ook al willen mensen dat misschien niet geloven, toch is het echt zo..."
De positie van van der Sar is gewoon niet houdbaar, net als die van Bergkamp.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax heeft zelf al 'gehandeld' door Van der sar uit het TH te halen. Meer zal er niet snel volgen, Keizer zal niet zo kritisch zijn als Bosz.De NOS heeft Ajax om een reactie gevraagd. Zowel Marc Overmars als Edwin van der Sar heeft geen behoefte om te reageren op de uitspraken van Bosz.
Maar Keizer is na dit seizoen ook niet meer houdbaar. Ajax zwalkt onder zijn leiding en staan 6e, met geluk is de schade nog wat beperkt gebleven, maar dat gaat geheid nog wel erger worden. En dan moet er ingegrepen worden....benieuwd wie ze dan slachtofferen naast trekpop Keizerdutchgio schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:32:
[...]
Ajax heeft zelf al 'gehandeld' door Van der sar uit het TH te halen. Meer zal er niet snel volgen, Keizer zal niet zo kritisch zijn als Bosz.
Hij is toch nog steeds lid van het TH, alleen geen voorzitter meer. Of is hij ook zijn positie in het TH kwijt?dutchgio schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:32:
[...]
Ajax heeft zelf al 'gehandeld' door Van der sar uit het TH te halen. Meer zal er niet snel volgen, Keizer zal niet zo kritisch zijn als Bosz.
Tevens is het nu de afspraak dat de nieuwe voorzitter, Overmars, de beslissende stem wanneer men er niet uitkomt.
Geweldige uitspraak van Filipe Luis
"Ik ben nu een gelukkig mens, ook omdat ik niet heel hard hoef te werken", vervolgt de 31-voudig international. "Er is inderdaad veel druk, maar weinig uren en ik krijg goed betaald. En ik kijk om me heen en zie hoe 'gewone' mensen leven. Ik weet wat er allemaal speelt. Dus het minste wat ik kan doen is mijn vak serieus nemen, want ik heb de mooiste baan in de hele wereld."
De ex-speler van Chelsea zegt dat hij een stuk nuchterder in het leven staat dan veel van zijn collega's: "Tachtig procent van de spelers leeft in een bubbel, vooral de jonge spelers. Ze denken dat als ze met een bekend tassenmerk onder hun arm lopen, schoenen van vierhonderd euro dragen en acht tatoeages hebben ze al grote sterren zijn en dat mensen ze respecteren. Ze zijn vergeten hoe de echte wereld in elkaar steekt."
Bron
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=314941
[ Voor 47% gewijzigd door Deadsy op 12-10-2017 19:02 ]
Gery Vink, die is pas geleden al vertrokkenLeon Zwiers schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:49:
[...]
Maar Keizer is na dit seizoen ook niet meer houdbaar. Ajax zwalkt onder zijn leiding en staan 6e, met geluk is de schade nog wat beperkt gebleven, maar dat gaat geheid nog wel erger worden. En dan moet er ingegrepen worden....benieuwd wie ze dan slachtofferen naast trekpop Keizer
Woei, Jorgensen is weer beter! Inzetbaar komend weekend, maar nog belangrijker... tegen Ajax.
De ziekenboeg stroomt langzaam leeg thank god!
Ik ben daar ook heel erg blij mee. Hopelijk zsm met de sterkte opstelling spelen.Leon Zwiers schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:00:
Woei, Jorgensen is weer beter! Inzetbaar komend weekend, maar nog belangrijker... tegen Ajax.
Alleen wel lastig wat er nu met Amrabat gaat gebeuren.
Als Nieuwkoop weer fit is speelt die RB hoop ik. Dan echter geen plek meer voor Amrabat.
Vilhena zou ik slachtofferen gezien zijn vorm de laatste weken, maar dat zie ik Gio nooit doen.
Als Nieuwkoop weer fit is speelt die RB hoop ik. Dan echter geen plek meer voor Amrabat.
Vilhena zou ik slachtofferen gezien zijn vorm de laatste weken, maar dat zie ik Gio nooit doen.
Eredivisie speelronde 8:
14.10. 18:30 Ajax v Sparta
14.10. 18:30 RodaJC v NAC
14.10. 20:45 Feyenoord v PEC Zwolle
14.10. 20:45 FC Utrecht v scHeerenveen
15.10. 12:30 Heracles v Vitesse
15.10. 14:30 FC Groningen v AZ
15.10. 14:30 VVV-Venlo v PSV
15.10. 14:30 Willem II v FC Twente
15.10. 16:45 ADO Den Haag v Excelsior
Niet echt een kraker dit weekend
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Utrecht - Heerenveen is wel aardigHackus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:45:
Eredivisie speelronde 8:
Wat zijn je voorspellingen?Hackus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:45:
Eredivisie speelronde 8:
Dat lijkt mij ook de beste pot te worden toen ik net het lijstje bekeek.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als ik het zo zie inderdaad maar 1 boeiende pot dit weekend. Alhoewel misschien Heracles - Vitesse ook wel leuk kan zijn
Ook interessant leesvoer, waar zijn de spelers gebleven die Europees kampioen werden in de jeugd of de finale haalden?
Een blik in het verleden leert bijvoorbeeld dat Oranje Onder-17 bij de laatste tien edities van het Europees kampioenschap vier keer de finale haalde. Twee keer was Nederland zelfs de sterkste. Een beter resultaat dan klassieke grootmachten als Frankrijk, Duitsland, Engeland en Italië.
In zowel 2011 als 2012 werd in de finale Duitsland verslagen. Waar is de gouden generatie gebleven? Hoeveel spelers haalden het grote Oranje?
Verwijderd
Echter is het wel de eredivisie, waar dingen gebeuren die je niet snel elders zult zien. Verbaas je aldus niet over uitslagen die weinigen van tevoren hadden bedacht.Hackus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:45:
Eredivisie speelronde 8:
Dijks op de tribune bij Ajax zie ik. Is Sinkgraven ineens een soort verlosser? Want zo wordt ie aardig omschreven zie ik
Uh neeLeon Zwiers schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:11:
Dijks op de tribune bij Ajax zie ik. Is Sinkgraven ineens een soort verlosser? Want zo wordt ie aardig omschreven zie ik
Sinkgraven staat morgen als het goed is ook niet in de basis. Viergever zal denk ik wel linksback spelen en Wober linkscentraal.
Vind het ook wel schandalig hoe Dijks word behandeld door Ajax. Hij wil weg, maar mag niet vanwege een blessure, en vervolgens speelt ie alles en was ie ook de enige in het veld daar die een over mijn lijk mentaliteit had. En nu dumpen ze m meteen op de tribune waar ie weg kan zitten kwijnen
[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 13-10-2017 18:28 ]
Wie? Wat? Waar?Leon Zwiers schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:11:
Want zo wordt ie aardig omschreven zie ik
Hij zou bijna Kramer kunnen hetenLeon Zwiers schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:28:
Vind het ook wel schandalig hoe Dijks word behandeld door Ajax. Hij wil weg, maar mag niet vanwege een blessure, en vervolgens speelt ie alles en was ie ook de enige in het veld daar die een over mijn lijk mentaliteit had. En nu dumpen ze m meteen op de tribune waar ie weg kan zitten kwijnen
[ Voor 56% gewijzigd door Han op 13-10-2017 18:40 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Interviews met Keizer en een paar Ajaxwebsites jubelen nu Sinkie weer fit is.Han schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:38:
[...]
Wie? Wat? Waar?
[...]
Hij zou bijna Kramer kunnen heten
En Kramer is minstens een even grote nietsnut als Dijks, maar dan zonder de fightingspirit. Maar hij valt geregeld nog in en zit op de bank

Maar was Sinkgraven niet de vaste linksback vorig seizoen? En is het dan gewoon niet gek dat hij weer aansluit in de selectie? En dat Dijks om die reden af valt omdat je met Viergever een speler hebt die zowel in het centrum als linksback kan spelen? Ik vind het namelijk niet gek. En als straks Sinkgraven weer fit is zal hij basisspeler worden en gaat Viergever naar de bank. Dan heb je een bankspeler die op twee posities kan invallen, dat kan een Dijks niet. Dan heb je als trainer meer mogelijkheden in de toch al dun bezette achterhoede.Leon Zwiers schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:44:
Interviews met Keizer en een paar Ajaxwebsites jubelen nu Sinkie weer fit is.
Dijks stond zelfs in de basisEn Kramer is minstens een even grote nietsnut als Dijks, maar dan zonder de fightingspirit. Maar hij valt geregeld nog in en zit op de bank
Maar goed, Dijks voor het eerst op de tribune, ik maak me er niet druk om
Als iemand nog een leuke wedstrijd vandaag wilt zien, zoekt niet verder!
Lyon tegen Monaco is bezig. Nu rust en staat al 2-2, echt heel leuk om te kijken.
Lyon tegen Monaco is bezig. Nu rust en staat al 2-2, echt heel leuk om te kijken.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
waarom zou je dat willen? spijt van je aankoop?nwnc schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:41:
Zou een seizoenskaart van Ajax goed door te verkopen zijn op marktplaats?
hangt denk ik van de plek en de prijs af.. dan is alles te verkopen...
welk vak en welke prijs?
Het is Blom. Je weet maar nooit wat voor gekke dingen ie nog gaat doen.
Sparta geeft muy veel ruimte weg....link hoor. Ajax is zoals verwacht de betere.
En man city weer met een monsterscore
Sparta geeft muy veel ruimte weg....link hoor. Ajax is zoals verwacht de betere.
En man city weer met een monsterscore
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 14-10-2017 18:48 ]
Leek er niet echt op dat de keeper de bal raakte, en al helemaal niet dat ie dat deed voordat ie Neres raakte
Herhaling laat zien dat het rood was...
Herhaling laat zien dat het rood was...
[ Voor 17% gewijzigd door toolkist op 14-10-2017 19:10 ]
Thuis na 37min nog geen goal tegen Sparta voorspeld niet veel goeds.
(nog geen kans gehad te kijken)
(nog geen kans gehad te kijken)
Sparta heeft de grootste kansen gehad. Dus Ajax zal zo wel scoren
Edit: Zie je wel!
[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 14-10-2017 19:12 ]
Hehe
je hebt gelijkLeon Zwiers schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:11:
Dank je.Leon Zwiers schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:11:
Tis weer niet om aan te gluren... en dan helpt t niet dat de scheids ook nog op allerlei manieren probeert om Sparta te helpen. Dit was gewoon hands dus penalty...
[ Voor 28% gewijzigd door toolkist op 14-10-2017 19:43 ]
Wat een kans van Huntelaar, maar maakt het niet af. Minuutje later geeft hij toch de assist. LOL! Weer eigen doelpunt.
[ Voor 12% gewijzigd door Qu3st op 14-10-2017 19:53 ]
En dat is 3, geen eigen doelpunt dit keer. Ziyech is trouwens wel lekker met passjes aan 't strooien vandaag.
Oh, een echte goal? Nou, die Neres heeft inmiddels wel bewezen een neus voor de goal te hebben. Younes er nog uit en dan word het misschien nog wat met de Ajax vleugels
Dat valt alles mee. Het is dat die keeper een flink aantal reddingen maakt anders had er nu 8-0 op t scorebord gestaan.Leon Zwiers schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:06:
in de weg lopen en dan bij toeval een ba op je rug krijgen. Weer geflatteerd hoge uitslag tbh
Wat een goals, stuk voor stuk bij toeval aangeraakt door een ander.
En de echte 1 op 1 kansen worden gemist.
Tweede helft komt Sparta er niet meer aan te pas. Volgens mij is dit wel een redelijke afspiegeling van de verhoudingen. Ajax blijft maar komen en kansen creëren. Sparta heeft wel open huis achterin, wat ook helpt natuurlijk.
Doelpunt van Neres gemist?dutchgio schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:07:
Wat een goals, stuk voor stuk bij toeval aangeraakt door een ander.
Welnee. Die schiettent is nu sinds 15 minuten. Daarvoor waren de grootste kansen toch echt voor Sparta.toolkist schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:07:
[...]
Dat valt alles mee. Het is dat die keeper een flink aantal reddingen maakt anders had er nu 8-0 op t scorebord gestaan.
Sparta houdt nu gewoon open huis achterin, dat straft Ajax nu effectief af.
Èn Roda gaat ook weer een punt pakken, die komen zo langzaam aan wel op dreef
Effectief?
Huntelaar 1 op 1 gemist, Younes die tegen de keeper aan schiet, De Jong schot geblokt door de keeper en zo zijn er nog een paar op te noemen.
Maar het is wel 'geflatteerd'JanW schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:10:
Effectief?Huntelaar 1 op 1 gemist, Younes die tegen de keeper aan schiet, De Jong schot geblokt door de keeper en zo zijn er nog een paar op te noemen.
Younes aanspelen = kans om zeep. Die tel ik al lang niet meer meeJanW schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:10:
Effectief?Huntelaar 1 op 1 gemist, Younes die tegen de keeper aan schiet, De Jong schot geblokt door de keeper en zo zijn er nog een paar op te noemen.
Maar goed, aanvallende onmacht --> 2 eigen goals --> Sparta gaat komen en enorme ruimtes weggeven = grote uitslag. Maar goed heeft Ajax absoluut niet gespeeld ( alweer ). Wober en Ziyech vind ik goed spelen, Neres redelijk. De rest is eigenlijk ondermaats
@Leon Zwiers
welke kansen mist Fox Sports dan allemaal?

[ Voor 26% gewijzigd door Hupske op 14-10-2017 20:20 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Zijn allemaal Younes denk ik.Hupske schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:20:
@Leon Zwiers
[afbeelding]
Manmanman Dolberg, wat een enorme prutser!
Klik ze maar eens aan. Alleen die ene van Huntelaar alleen op de keeper af en die pegel van de Jong na die kansloze misser van Younes was echt een enorme kans.Hupske schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:20:
@Leon Zwiers
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 14-10-2017 20:24 ]
gedeeltelijk mee eens...Leon Zwiers schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:14:
[...]
Younes aanspelen = kans om zeep. Die tel ik al lang niet meer mee![]()
Maar goed, aanvallende onmacht --> 2 eigen goals --> Sparta gaat komen en enorme ruimtes weggeven = grote uitslag. Maar goed heeft Ajax absoluut niet gespeeld ( alweer ). Wober en Ziyech vind ik goed spelen, Neres redelijk. De rest is eigenlijk ondermaats
ik vond de taktiek weer hopeloos falen, maar desondanks probeerden ALLE spelers er het beste van te maken, en op basis daarvan terecht gewonnen. Enige goede taktische instructie van Keizer was de instructie om alles binnendoor op Neres te geven. Verder was het positioneel weer heel zwak waardoor het makkelijk verdedigen was op het middenveld al. Younes ben ik normaal gesproken minder ontevreden over dan de gemiddelde Ajacied, maar die was vandaag echt zwak. Onana was ik vandaag ook niet echt te spreken over. Viergever ook niet echt. De rest vond ik, gezien de omstandigheden (falende taktiek dus), nog best prima spelen.
@toolkist Het valt niet meer te redden.
Ja, ze streden inderdaad wel. Zeker Ziyech had het echt weer eens naar zijn zin. Je ziet meteen dat ie dan ook direct een stuk beter speelt. Veruit de beste Ajacied vandaag.
.
Maar goed, nu eens kijken hoe Feyenoord met de hakken over de sloot een resultaat gaat halen
Tuurlijk kerel. Zelfs het Twitter account van een Ajaxshowtime spreekt van een ruim bedeelde score na 2 eigen goals. Feit is gewoon dat de 1-1 eerder in de lucht hing op het moment dat de 2-0 viel. Daarna liet Sparta de broek zakken, bukte en liet Ajax eens lekker tekeer gaan
Maar goed, nu eens kijken hoe Feyenoord met de hakken over de sloot een resultaat gaat halen
[ Voor 63% gewijzigd door LZ86 op 14-10-2017 20:38 ]
Het is geen 'feit' dat de 1-1 eerder in de lucht hing.
Maar goed, je favoriete club moet zo voetballen toch?
Maar goed, je favoriete club moet zo voetballen toch?
[ Voor 36% gewijzigd door Hupske op 14-10-2017 20:40 ]
DIe open kopkans van een volledig ongedekte Muhren gemist dan? Ajax ontsnapte daar aan de 1-1. Niet lang daarna viel de 2-0 en was het klaar.
Kijk ook maar eens op vi.nl https://www.vi.nl/nieuws/...a-toe-naar-de-klassieker-
Kijk ook maar eens op vi.nl https://www.vi.nl/nieuws/...a-toe-naar-de-klassieker-
[ Voor 31% gewijzigd door LZ86 op 14-10-2017 20:42 ]
Ah de competitie is weer begonnen, laat ik maar vast de popcorn opwarmen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hele grote kans voor Zwolle. Feit, het had 1-0 kunnen zijn. 
Lees je overigens het artikel wel of lees je alleen een titel? Lees je verder ook alle reacties?

Lees je overigens het artikel wel of lees je alleen een titel? Lees je verder ook alle reacties?
[ Voor 47% gewijzigd door Hupske op 14-10-2017 20:50 ]
Ja hoor, RIP 3e centrale verdediger.......Hoor het die Gio nog zeggen. Jahoor, hij is fit.
Net ellenlang gevlogen, pas net terug en dinsdagnacht nog gespeeld, maar tuurlijk! Stel maar gewoon op hoor!
En dat was gewoon rood....... Het zit dit seizoen niet mee!
Net ellenlang gevlogen, pas net terug en dinsdagnacht nog gespeeld, maar tuurlijk! Stel maar gewoon op hoor!
En dat was gewoon rood....... Het zit dit seizoen niet mee!
[ Voor 78% gewijzigd door LZ86 op 14-10-2017 21:17 ]
Die Higler is ook totaal niet te volgen in zijn beslissingen he.
Tackle op de bal? Waarom fluit je dan?
Geen hands, waarom fluit je dan en geef je geen geel?
Verder speelt Feyenoord erg zwak hoor, denk dat je meer rendement met een Jorgensen hebt. Deze voorhoede is leuk voor een counter, maar niet om druk te zetten.
Tackle op de bal? Waarom fluit je dan?
Geen hands, waarom fluit je dan en geef je geen geel?
Verder speelt Feyenoord erg zwak hoor, denk dat je meer rendement met een Jorgensen hebt. Deze voorhoede is leuk voor een counter, maar niet om druk te zetten.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dit topic is gesloten.