Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sneijder wil? Sneijder is slim genoeg om te beseffen dat Utrecht niet in de buurt kan komen van het salaris dat hij in Turkije kreeg. Dat Utrecht hem flink minder dan een miljoen zou betalen voor 1 jaar.Framoes schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:27:
![]()
[...]
Sneijder wil, Utrecht wil, maar beiden niet tegen elke prijs.
Als hij niet daarvoor wil spelen had hij het direct moeten afkappen, want aangezien van Seumeren de afgelopen dagen toch heeft gereageerd maakt voor mij duidelijk dat ze er toch mee bezig zijn geweest.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Met een gratis account kun je ook (beperkt) van die 'pro' artikelen lezen.Gonadan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:58:
[...]
Hoe kan je dat lezen dan? Ik krijg een paywall.
Sneijder had zich naar verluid zelf gemeld bij Utrecht, dat je dan met 4 miljoen hetzelfde verwacht als dat Gala bood is wel wat gortig en onrealistisch. Al willen ze nu tot 2 miljoen terwijl de rest van de selectie het met maximaal 250.000 doet.
[ Voor 34% gewijzigd door dutchgio op 24-07-2017 23:02 ]
Ik weet dat sneijder een Utrechter is, maar dat is an sich nog geen argument. Spelers roepen altijd, als het ze gevraagd wordt, dat ze zo graag een keer terug willen. Maar je gaat ook niet zo snel en plein public roepen "nee nooit van me leven". Daarnaast: een wens is nog iets anders dan realiteit.Framoes schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:27:
![]()
[...]
Het probleem is dat niemand weet wat er precies gaande is. De NOS schrijft een 'van horen zeggen' artikel met info van verschillende bronnen (andere media, fansites, etc) en presenteert dit als nieuw. Ze weten waarschijnlijk net zoveel als jij en ik.
Ik weet dat hij welkom is, maar niet tegen elke prijs. Meer dan dat is ook niet bekend.
[...]
Dan ken je de historie van dit verhaal niet. Sneijder is een Utrechter in hart en nieren die er nooit een geheim van heeft gemaakt dat hij ooit nog bij Utrecht wil voetballen. Ondanks alles dat hij via Ajax heeft kunnen bereiken, blijft het een jochie uit Ondiep. Daarnaast blijf je eerder in beeld als je in de Eredivisie speelt, dan China of de VS. Ook ziet Sneijder een carrière na het voetbal wel zitten in Utrecht, dicht bij familie en vrienden.
Hij heeft eerder ook gesprekken gevoerd toen een potentiële investeerder wilde betalen. Uiteindelijk bleek dat bedrijf iets minder stabiel dan ze dachten en kwam het in financiële problemen. Weg mogelijkheid. Dit verhaal is laatst nog bevestigd door van Seumeren.
Sneijder wil, Utrecht wil, maar beiden niet tegen elke prijs.
Hoe vaak heeft vd vaart niet geroepen dat hij terug wou naar ajax. koos uiteindelijk altijd voor andere clubs, toch ook een echte jongen van de club (ajax dan in dat geval).
Sommigen komen natuurlijk wel terug (kuyt, huntelaar) maar het hele verhaal rondom sneijder komt op mij gewoon totaal onrealistisch over.
Hij is, met alle respect voor Utrecht, ook gewoon nog veel te goed voor Utrecht op dit moment.
@KingKoning
Sneijder te goed voor Utrecht? Ja.
Maar hij is niet goed genoeg om bij een leuke club nog 4mln te vangen. Hij zit niet voor niets nog zonder club.
En hij heeft niet voor niets in zijn top jaren in Turkije gezeten, simpelweg omdat er geen andere club was die aan zijn salaris wilde voldoen.
Die zal wel een half jaar naar China of de zandbak gaan, maar alleen als ze in de MLS aan zijn eisen kunnen voldoen.
Als je Facebook hebt zou je het kunnen lezen, dan moet je wel effe inloggen!Gonadan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:58:
[...]
Hoe kan je dat lezen dan? Ik krijg een paywall.
Het is dus inderdaad nooit realitisch geweest.Een overstap naar de Domstad was dan ook geen moment écht een serieuze optie voor de recordinternational van Oranje, zoals dat bij de eerdere flirt van Van Seumeren ook nooit het geval was.
[ Voor 12% gewijzigd door KingKoning op 25-07-2017 08:19 ]
Dat is dan vanwege zijn salariseis. Je gaat als transfervrije speler natuurlijk niet in gesprek met een club als je er niet wil spelen.KingKoning schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:18:
VI: Lucratief avontuur lonkt voor Sneijder na flirt met Utrecht
[...]
Het is dus inderdaad nooit realitisch geweest.
Ik snap dat het voor veel mensen moeilijk te bevatten is, maar Sneijder heeft liefde voor Utrecht en zou er echt willen spelen.
Alleen zijn liefde voor geld overstijgt alles
Framoes schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:04:
[...]
Dat is dan vanwege zijn salariseis. Je gaat als transfervrije speler natuurlijk niet in gesprek met een club als je er niet wil spelen.
Ik snap dat het voor veel mensen moeilijk te bevatten is, maar Sneijder heeft liefde voor Utrecht en zou er echt willen spelen.
Alleen zijn liefde voor geld overstijgt alles

Als hij dat echt zo graag zou willen, dan had ie nu dat shirt vastgehad op een persconferentie
Float like a butterfly, sting like a bee.
Utrecht is financieel en sportief niets voor Sneijder.Martinusz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:07:
[...]
ja en daarom blijft hij 4 miljoen eisen, omdat hij zo graag er wilt spelen
Als hij dat echt zo graag zou willen, dan had ie nu dat shirt vastgehad op een persconferentie
Liefde voor geld > alles.Martinusz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:07:
[...]
ja en daarom blijft hij 4 miljoen eisen, omdat hij zo graag er wilt spelen
Financieel niet, sportief net zo veel als of meer dan in de MLS of China spelen.418O2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:09:
[...]
Utrecht is financieel en sportief niets voor Sneijder.
[ Voor 28% gewijzigd door Framoes op 25-07-2017 13:11 ]
Als hij daadwerkelijk vast houdt aan die 4mil per jaar gaat hij icm zijn leeftijd waarschijnlijk sowieso niet in een sportief interessante competitie terecht komen.418O2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:09:
[...]
edit: Framoes was me voor.
[ Voor 13% gewijzigd door Robertdj op 25-07-2017 13:21 ]
http://www.fcupdate.nl/vo...e-en-betaalt-180-miljoen/
Dit moet de UEFA toch gaan verbieden? Het is bekend dat Real Madrid 500+ miljoen schuld heeft en toch mogen ze dit soort bedragen uit blijven geven... Dit verziekt het voor o.a. Nederlandse en Belgische clubs.
Dat hoop ik tenminste, anders heb ik echt een probleem met m'n hypotheek...
Verdiep je anders eerst even, zijn genoeg artikelen over geschreven. Tip: Kijk even naar de inkomsten van Real Madrid.demo31051987 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:36:
Damn....
http://www.fcupdate.nl/vo...e-en-betaalt-180-miljoen/
Dit moet de UEFA toch gaan verbieden? Het is bekend dat Real Madrid 500+ miljoen schuld heeft en toch mogen ze dit soort bedragen uit blijven geven... Dit verziekt het voor o.a. Nederlandse en Belgische clubs.
Ik heb me erin verdiept. Ik begrijp best dat Real een groot deel van de schuld covert middels het stadion (hetzelfde geldt trouwens voor Barcelona), maar dit neemt niet weg dat ze elk jaar alleen maar quitte spelen en dus niets van het 500M verlies goed maken.Martinusz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:42:
[...]
Verdiep je anders eerst even, zijn genoeg artikelen over geschreven. Tip: Kijk even naar de inkomsten van Real Madrid.
Dat dit mag volgens de Spaanse wetgeving is prima, maar oneerlijk voor de andere clubs in Europa.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Overigens wordt eraan gewerkt en moeten ze in 2020 de belastingschuld hebben afbetaalddemo31051987 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:53:
[...]
Ik heb me erin verdiept. Ik begrijp best dat Real een groot deel van de schuld covert middels het stadion (hetzelfde geldt trouwens voor Barcelona), maar dit neemt niet weg dat ze elk jaar alleen maar quitte spelen en dus niets van het 500M verlies goed maken.
Dat dit mag volgens de Spaanse wetgeving is prima, maar oneerlijk voor de andere clubs in Europa.
En ja de (FIFA) voetbalwereld is niet fair, zal het ook nooit meer worden, in Engeland krijgen ze 180 miljoen tv geld per jaar, in Duitsland is er 1 grote alleenheerser met miljoenen, in Frankrijk zitten de Sjeiks ook en in Spanje let men niet zo nauw op belastinggeld. En Nederland is uiteraard het braafste jongetje uit de klas

Kan, UEFA heeft er geen moeite mee in hun rekenmethode:demo31051987 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:53:
[...]
Ik heb me erin verdiept. Ik begrijp best dat Real een groot deel van de schuld covert middels het stadion (hetzelfde geldt trouwens voor Barcelona), maar dit neemt niet weg dat ze elk jaar alleen maar quitte spelen en dus niets van het 500M verlies goed maken.
http://www.uefa.com/Multi...7/91/2422791_DOWNLOAD.pdf
Even heel kort, heb geen zin in de opmaak en dergelijke, maar volgens de definitie die de UEFA hanteert staat Real Madrid niet in de top 20 clubs qua 'net debt'. Manchester United staat daar op 1 met €536M, Schalke 04 staat op 20 met €137M.
Wat zegt het document dan over 'net debt':
Of het een eerlijke definitie is weet ik niet, daarvoor ben ik niet genoeg bekend met de materie, maar volgens de UEFA is dit het dus. Overigens heb ik het idee dat die €500M schuld die je noemt een heel oud getal is, volgens de cijfers van Real Madrid zelf hadden ze na 2015/2016 geen schuld. Alles onder voorbehoud van gebrek aan kennis over de materie natuurlijk, maar dit zijn cijfers met bronvermelding die ik zo snel kon vinden.Net debt can be calculated in various ways, but the definition in the UEFA Club Licensing and Financial Fair Play Regulations includes net borrowings (i.e. bank overdrafts and loans, other loans and accounts payable to related parties less cash and cash equivalents) and the net player transfer balance (i.e. the net of accounts receivable and payable from player transfers).
zit verkeerd te kijken
[ Voor 3% gewijzigd door Gaius op 25-07-2017 15:28 ]
Een stadion is zo goed als waardloos zonder voetbalclub. De grond onder een stadion is zo goed als waardeloos als er een stadion op staat.
Renteloze leningen zijn gratis geld, zeker als de aflossing bijgeleend kan worden (in geval van Real door banken die door de overheid in stand worden gehouden).
Een speler van 180 miljoen heeft geen effect op het eigen vermogen als je hem voor 180 miljoen op de balans zet.
Een financiële tegenvaller kan gedicht worden door een jeugdspeler die net 18 is geworden op de balans te zetten. Spelers die voor minder dan de marktwaarde verkocht worden, worden weer opgevangen door andere spelers voor een bepaalde waarde neer te zetten.
Allemaal dingen die Real, Barca maar ook andere clubs doen. En wat moet de Fifa? Elk gat wat men dicht, betekent dat men iets anders gaat zoeken.
Zolang de lokale bevolking het goed vind dat hun geld door overheden gebruikt wordt om voetbalclubs te steunen, gaat het nooit veranderen.
En in 2020 moet de belastingschuld weggewerkt zijn. Wat gaat lukken, met een renteloze lening van een staatsbank.
EDIT:
Het stadion (dus niet de grond eronder) staat voor 323.602.000 op de balans. Maar waar een grade A kantoorpand of woningcomplex nog waarde heeft als een bedrijf het besluit te verlaten, is het stadion natuurlijk waardeloos. Op wat concerten en evenementen na heeft het geen functie.
[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 25-07-2017 15:34 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En het jaar daarvoor verkochten ze 65 miljoen aan shirts. Heeft Ronaldo dan 70 miljoen of 5 miljoen opgeleverdHan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:39:
Ach ja, in 2009 viel men over het aankoopbedrag van 94 miljoen euro voor Ronaldo. In 2011 had Real dat bedrag al terugverdient door de merchandising (eerste jaar al ruim 70 miljoen alleen al door shirtverkoop).
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
- De CL is jaren niet meer spannend. Je zit een heel seizoen te kijken, en uiteindelijk staan altijd dezelfde
ploegen bij de laatste 8.
- Die spanning wordt nog kleiner gemaakt, door de nieuwe regel dat de top 4 landen altijd 4 clubs mogen
leveren.
etc. etc.
Het hele systeem is er op gericht om de top 20 clubs de top 20 clubs te laten zijn en het gat steeds groter te maken. Dan moet je als kleine landen ook gewoon zeggen hier werken we niet meer aan mee.
Je kan over bijv. het vrouwenvoetbal qua kwaliteit zeggen wat je wilt, maar het is spannend en niet verziekt door geld. In feite geldt dat overigens ook voor de Eredivisie: Kwalitatief misschien minder dan PL of Spanje, maar ik kijk er toch liever naar. Elk jaar titelstrijd tot aan de laatste speeldag en altijd spanning.
Dat hangt af van de deal met de kledingsponsor, dat is vaak een vast bedrag per jaar.PWM schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:42:
[...]
En het jaar daarvoor verkochten ze 65 miljoen aan shirts. Heeft Ronaldo dan 70 miljoen of 5 miljoen opgeleverd
Hoewel dit leuke bedragen zijn, is de vraag hoewel hiervan nou naar Real Madrid gaat en naar Addidas (toch?).
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ah, het sprookje van de shirt verkoop.
Die shirts waren anders uiteraard nooit verkocht en de club krijgt de volledige verkoop prijs van het shirt netto binnen. Adidas en Nike geven elk seizoen een flinke zak met geld aan de clubs en zoveel gratis shirts als ze willen.
Dat soort onzin word gezegd om een bedrag goed te praten terwijl het niet bewezen kan worden.
Uiteindelijk komt het erop neer dat de club het geld heeft en bereid is om het te betalen, dat de transfer prijs van speler x binnen 2 jaar terug verdient word door merchandising is een sprookje wat veel mensen graag geloven.
Mochten Mbappe en Neymar inderdaad voor de genoemde bedragen van club wisselen dan hoop ik dat ze allebei falen.
@Gaius
Betreffende de schuld van Real. Ik heb ooit een artikel gelezen over de schuld van Real en dat ze er vrij slim mee omgaan waardoor deze volgens de UEFA geen schuld is.
Tevens zou volgens diverse experts (de mensen die de schulden van Schalke ontdekt hebben) er vrij veel clubs zijn die liegen over hun schulden. dat ze het in lege BVs en dochter bedrijven geparkeerd hebben etc zoals Schalke dit heeft gedaan.
[ Voor 26% gewijzigd door Deadsy op 25-07-2017 19:05 ]
Dat is uit de tv-rechten pot. Als Ajax het niet haalt krijgt Feyenoord alles, anders moeten ze met Ajax delen.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:09:
Berichten dat Feyenoord 4 extra miljoenen ontvangt als Ajax zich niet weet te plaatsen? Vreemde regeling eigenlijk. Maar zo werkt het blijkbaar. Ben benieuwd hoe het woensdag zal verlopen. Ken Nice niet goed genoeg. Las dat er maar liefst 330 supporters naar Frankrijk zijn afgereisd.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Verwijderd
Het financiële en sportieve aspect lijkt het derhalve af te gaan leggen tegen het sociale en familiale aspect.418O2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:09:
[...]
Laten we wel zijn, dat kan Sneijder zich wel permitteren denk ik.
Vrouwenvoetbal is nog minder spannend dan bij de mannen. Er zijn maar een handvol clubs die er echt geld in pompen en die winnen ook jaar na jaar de Champions League. Bij Wolfsburg kan je wel twee A-teams maken ...KingKoning schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:53:
Ach ja, de UEFA en haar rekenmethode. We moeten er ook gewoon mee ophouden die hele UEFA.
- De CL is jaren niet meer spannend. Je zit een heel seizoen te kijken, en uiteindelijk staan altijd dezelfde
ploegen bij de laatste 8.
- Die spanning wordt nog kleiner gemaakt, door de nieuwe regel dat de top 4 landen altijd 4 clubs mogen
leveren.
etc. etc.
Het hele systeem is er op gericht om de top 20 clubs de top 20 clubs te laten zijn en het gat steeds groter te maken. Dan moet je als kleine landen ook gewoon zeggen hier werken we niet meer aan mee.
Je kan over bijv. het vrouwenvoetbal qua kwaliteit zeggen wat je wilt, maar het is spannend en niet verziekt door geld. In feite geldt dat overigens ook voor de Eredivisie: Kwalitatief misschien minder dan PL of Spanje, maar ik kijk er toch liever naar. Elk jaar titelstrijd tot aan de laatste speeldag en altijd spanning.
"No club has ever directly recouped a player’s transfer fee through shirt sales. Adidas, Nike, Puma and other kit suppliers get 85-90% of shirt sale revenue and this is the industry standard."Han schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:39:
Ach ja, in 2009 viel men over het aankoopbedrag van 94 miljoen euro voor Ronaldo. In 2011 had Real dat bedrag al terugverdient door de merchandising (eerste jaar al ruim 70 miljoen alleen al door shirtverkoop).
https://www.theguardian.c...nsfer-window-market-myths
https://www.sportskeeda.c...rtance-shirt-sales-club/2
http://www.catenaccio.nl/...voorbeeld-voor-elke-club/
Your Friendly Neighborhood Moderator
Mwa niet echt nee, hoop wel op een aardig resultaat in de uitwedstrijd, dan hopelijk met wat extra steun thuis doorgaan. Maar het wordt een lastige klus denk ik.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:00:
Leeft niet echt die wedstrijd van vanavond zo lijkt het. Lijkt me toch wel een spannende pot met grote belangen. Ik ga hem sowieso kijken
Volgens mij hoeven we Nice ook niet te overschatten. Ajax stond in de finale van de Europa League!Martinusz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:25:
[...]
Mwa niet echt nee, hoop wel op een aardig resultaat in de uitwedstrijd, dan hopelijk met wat extra steun thuis doorgaan. Maar het wordt een lastige klus denk ik.
Er zijn vast mogelijkheden, maar als ik zo in mijn omgeving hoor is er vrijwel geen vertrouwen op een redelijk resultaat. Ik vind dat niet helemaal terecht.
Ik heb geen ideeLekkerboeie86 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:37:
[...]
Volgens mij hoeven we Nice ook niet te overschatten. Ajax stond in de finale van de Europa League!
Er zijn vast mogelijkheden, maar als ik zo in mijn omgeving hoor is er vrijwel geen vertrouwen op een redelijk resultaat. Ik vind dat niet helemaal terecht.
Zoals ik zeg, als vanavond uit een goed resultaat wordt gehaald, gelijkspel of wellicht zelfs maar een klein verlies, dan moeten ze het thuis wel af kunnen maken.
Al die bedrijven willen maar wat graag met Real Madrid (of Barca of ManUnited of [grote club[) geassocieerd worden.apis29 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:45:
"No club has ever directly recouped a player’s transfer fee through shirt sales. Adidas, Nike, Puma and other kit suppliers get 85-90% of shirt sale revenue and this is the industry standard."
https://www.theguardian.c...nsfer-window-market-myths
https://www.sportskeeda.c...rtance-shirt-sales-club/2
Dat 85-90% de standaard is geld voor (vrijwel) alle Nederlandse clubs, vele Duitse clubs, aantal Engelse clubs etc etc maar een Madrid zal nooit accepteren dat zij slechts 10-15% krijgen. En als Adidas niet bereid is ze een groter deel te geven is een Nike dat wel.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Precies, vanavond eigenlijk de 1e test waarin we kunnen zien waar Ajax nu staat. Verder heeft Ajax natuurlijk een ontzettende kut voorbereiding gehad, en is de selectie (weer ) nog niet op orde. Zal nog wel e.e.a veranderen tussen nu en september lijkt me.Vos schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:55:
De voorbereiding kreeg natuurlijk een behoorlijke domper te verwerken plus een nieuwe trainer voor de groep. Dus moeilijk te zeggen waar Ajax nu precies staat.
Dit is niet helemaal waar, als de verwachte opstelling klopt, staat er maar 1 speler in die vorig jaar niet altijd speelde en dat is v.d. Beek ipv Klaassen. En ja wellicht veranderd er nog wat, maar tot nu toe zijn er behalve Klaassen alleen bankzitters vertrokkenLeon Zwiers schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:03:
en is de selectie (weer ) nog niet op orde. Zal nog wel e.e.a veranderen tussen nu en september lijkt me.
Vermoedelijke opstelling:
Onana
Veltman- Sanchez - De Ligt - Viergever
vd. Beek - Schone - Ziyech
Kluivert - Dolberg - Younes
Edit: Vooruit Kluivert speelde ook niet altijd
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 26-07-2017 12:19 ]
Traore stond altijd basis op rechts.Martinusz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:09:
[...]
Dit is niet helemaal waar, als de verwachte opstelling klopt, staat er maar 1 speler in die vorig jaar niet altijd speelde en dat is v.d. Beek ipv Klaassen. En ja wellicht veranderd er nog wat, maar tot nu toe zijn er behalve Klaassen alleen bankzitters vertrokken
Vermoedelijke opstelling:
Onana
Veltman- Sanchez - De Ligt - Viergever
vd. Beek - Schone - Ziyech
Kluivert - Dolberg - Younes
Verder valt het qua basis misschien mee, maar juist als er iemand wegvalt is de spoeling dun doordat de bankzitters weg zijn.
Mocht er centraal achterin iemand wegvallen dan moet Viergever dat opvangen en heb je direct een probleem op linksback.
Dijks wordt nu weer geaccepteerd maar het is natuurlijk kansloos dat je een afgeschreven speler die tekort komt maar weer de kans geeft omdat er niemand gevonden kan worden die wel capabel is.
Verder heb je als buitenspelers alleen Youness aangevuld met talenten die er nog niet zijn; daar zou je ook iemand bij moeten hebben die er direct staat.
Middenveld lijkt me aardig, al had ik Schöne laten banken. Duidelijk is dat Klaassen enorm gemist zal worden
De aanval weet ik niet zo goed. Kluivert kan geen volle wedstrijd spelen EN goed spelen, Traoré zal nog gemist gaan worden
Het kan alle kanten op, maar ik denk dat Nice eroverheen walst
Ik dacht dat de wedstrijd volgend week was, kun je nagaan hoe veel het leeft.Leon Zwiers schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:21:
Mwah, ik vindt de (vleugel)verdediging echt zwak tbh. De Ligt is prima, maar die blijft een junior.
Ben erg benieuwd hoe een lichtgewicht zoals de Ligt zich staande weet te houden tegen Ballotelli.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Zo fijn dat de selectie al goed op orde is voor de competitie begonnen is!
Je moet Nice niet onderschatten. Stabiel team dat redelijk lang bovenaan stond in Frankrijk. Uiteindelijk derde geworden met een berg punten meer dan Lyon.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:37:
[...]
Volgens mij hoeven we Nice ook niet te overschatten. Ajax stond in de finale van de Europa League!
Tegen Lyon was het al billenknijpen, dus tegen Nice kan het ook spannend worden. Helemaal omdat Nice op de counter speelt en tactisch sterk is. Ajax ging in de EL finale ook onderuit omdat ze tactisch werden afgetroefd.
Ik hoop overigens dat ze de CL halen hoor. Goed voor het Nederlandse voetbal.
Ben benieuwd hoe Ajax omgaat het blok wat achter de bal blijft staan, want vorig jaar soms wel last gehad van in zulke momenten de bal niet snel genoeg rond te laten gaan of zuiver genoeg te spelen. Ook mooi dat Nice de warming-up gaat doen in shirts voor Nouri
Ik vraag me af wat dat doet met de spelers.Pompi schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:43:
Ook mooi dat Nice de warming-up gaat doen in shirts voor Nouri
To be fair; het hele seizoen kan me gestolen worden. Het boeit me echt niet meer.
Zeker fijn. Ben wel benieuwd of ze Van Persie nog binnen gaan halen. Ik weet niet of hij veel kan toevoegen aan het team. Ben al een aantal jaar niet meer gecharmeerd van zijn spel.Chrisjuh_15 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:52:
Feyenoord heeft Berghuis zo goed als binnen! Vraag & aanbod ligt ongeveer 5 ton uit elkaar en Berghuis is zelf al akkoord met een verbintenis voor 4 seizoenen!
Zo fijn dat de selectie al goed op orde is voor de competitie begonnen is!
Moet ie eerst Huntelaar kloppenLeon Zwiers schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:10:
een v Persie heeft meer kwaliteit in zijn grote teen dan wat de helft van de ED aan elftallen op kan stellen. Op de NL velden kan hij met gemak nog 1-2 seizoenen topscorer worden
Net zoals ie altijd al deed in het NL elftal enzo?
Oh, en dan moet Huntelaar wel Dolberg uit de basis spelen
Klopt, wedstrijd doelpunt verhouding is hoger bij Huntelaar!!Leon Zwiers schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:18:
[...]
Net zoals ie altijd al deed in het NL elftal enzo?
En van Persie JorgenssenOh, en dan moet Huntelaar wel Dolberg uit de basis spelen
Eerder een middenvelder, Jorgensen is van origine schaduwspits in een 4-4-2. Ik stem voor....uhhhhhhh.... tja.... Wat een luxe eens een keer bij Feyenoord. Ik zou niet weten wie hij zou kunnen vervangen
Daarom hopen op NiceLekker Ventje schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:21:
[...]
Dat is uit de tv-rechten pot. Als Ajax het niet haalt krijgt Feyenoord alles, anders moeten ze met Ajax delen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Dat zegt dus niets er zijn ook gasten die slechts 1 wedstrijd hebben gespeelt en hebben gescoort :-) Verder hoe cruciaal waren de doelpunten (remember Spanje de vliegende goal van RvP) en tegen welke tegenstander.Martinusz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:19:
[...]
Klopt, wedstrijd doelpunt verhouding is hoger bij Huntelaar!!
Maar goed die discussie is al 1000x gevoerd wie er beter was toch dus laten we het gewoon bekijken aan het einde van het seizoen.
PS
Zou trouwens wel raar zijn als Huntelaar de eerste spits gaat worden en daardoor Dolberg op de bank komt. Lijkt mij pure kapitaals vernietiging voor ajax. Nu gaat Dolberg miljoenen opleveren voor ajax bij een goed seizoen terwijl Huntelaar aan het einde van zijn carriere raakt en dus niets meer gaat opleveren.
Er zijn dagen dat ik dat bedrag niet in mijn zak heb hoorMartinusz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:54:
[...]
beetje jammer weer, en het gaat maar over 4 miljoen
[ Voor 15% gewijzigd door rikoos op 26-07-2017 15:59 ]
Of hoeveel doelpunten uit een penalty komen bijv. maar puur alleen zeggen dat van Persie beter is dan Huntelaar op basis van zijn doelpuntenrecord voor NL gaat mij te ver. Aangezien van Persie lang eerste keus is geweest, is het alleen maar knapper van Huntelaar dat hij tot 42! doelpunten is gekomen voor oranje in maar 76 wedstrijden...rikoos schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:58:
[...]
Dat zegt dus niets er zijn ook gasten die slechts 1 wedstrijd hebben gespeelt en hebben gescoort :-) Verder hoe cruciaal waren de doelpunten (remember Spanje de vliegende goal van RvP) en tegen welke tegenstander.
Maar goed die discussie is al 1000x gevoerd wie er beter was toch dus laten we het gewoon bekijken aan het einde van het seizoen.
PS
Zou trouwens wel raar zijn als Huntelaar de eerste spits gaat worden en daardoor Dolberg op de bank komt. Lijkt mij pure kapitaals vernietiging voor ajax. Nu gaat Dolberg miljoenen opleveren voor ajax bij een goed seizoen terwijl Huntelaar aan het einde van zijn carriere raakt en dus niets meer gaat opleveren.
Huntelaar is geen eerste spits, mits Dolberg dit jaar gaat falen, lijkt mij sterk. Maar wel lekker als je een doelpuntenmachine op de bank hebt zitten, Dolberg is er afgelopen seizoen ook vaak na 60 minuten afgegaan, wel lekker als je dan steeds niveau Huntelaar kunt inzetten.
Madrid krijgt van Adidas €70 miljoen per jaar + 22,5% van de (alle) Adidas merchandise opbrengsten (€30 miljoen gegarandeerd en nog 22,5% van alles wat daarboven verdiend wordt maar zal iig niet ver van die 30 miljoen afzitten) dus minstens €100 miljoen per jaar plus nog bonussen voor het behalen van diverse titels.L1nt schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:01:
[...]Al die bedrijven willen maar wat graag met Real Madrid (of Barca of ManUnited of [grote club[) geassocieerd worden.
Dat 85-90% de standaard is geld voor (vrijwel) alle Nederlandse clubs, vele Duitse clubs, aantal Engelse clubs etc etc maar een Madrid zal nooit accepteren dat zij slechts 10-15% krijgen. En als Adidas niet bereid is ze een groter deel te geven is een Nike dat wel.
[aldus een uitgelekt document via football leaks]
Shirtverkoop is minder dan 4 miljoen stuks per jaar bij de topclubs volgens cijfers van een bureau wat er wel een handje van had te overdrijven. Volgens Adidas zelf had Man U de meeste shirts verkocht met 2.8 miljoen (wat al een stijging van 40% was tov het jaar ervoor) en andere cijfers laten voor de topclubs in de vij-jarige periode t/m 15-16 een gemiddelde van onder 2 miljoen stuks zien.
Laat dan ook nog eens Ronaldo voor 40% van de verkochte Real shirts verantwoordelijk zijn dus dat Mbappé z'n transfersom met shirtverkopen wordt terugverdiend komt niet helemaal in de buurt

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 26-07-2017 19:40 ]
Er is bij het aantrekken al gemeld dat Dolberg spits nummer 1 is. Stel hij draait een periode slecht dan heb je in ieder geval een betere backup dan Cassierra.rikoos schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:58:
[...]
Dat zegt dus niets er zijn ook gasten die slechts 1 wedstrijd hebben gespeelt en hebben gescoort :-) Verder hoe cruciaal waren de doelpunten (remember Spanje de vliegende goal van RvP) en tegen welke tegenstander.
PS
[...]
Er zijn dagen dat ik dat bedrag niet in mijn zak heb hoor, behoorlijk bedrag voor een Nederlandse club lijkt mij.
En over het TV geld, tjah. Feyenoorders zien gewoon graag hun club meer geld binnen harken, ergens wel logisch. Zolang het niet ten koste gaat van de punten zou ik zeggen
Wat staat Ajax te wachten in Nice? - http://nos.nl/l/2185067
Laat Ajax maar lekker 6* winnen in de EL, pakken wij het tv geld wel even.
Hebben we ook nodig na onze totale afgang in de CL straks
Hebben ze alleen maar meer geld om middelmatige spelers te kopenPWM schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:39:
Hup Nice![]()
Laat Ajax maar lekker 6* winnen in de EL, pakken wij het tv geld wel even.
Hebben we ook nodig na onze totale afgang in de CL straks
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Liever een middelmaat met doorgroei kopen datn met Dijks doorFaddermakker schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:10:
[...]
Hebben ze alleen maar meer geld om middelmatige spelers te kopen
Edit: Zie nu de opstelling van Keizer. Maar is Kluivert geen linkssbuiten en Neres de betere rechtsbuiten van de 2?
[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 26-07-2017 20:31 ]
Volgens kunnen ze allebei zowel links als rechts. Zal wel ieder een helft wordenLeon Zwiers schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:12:
[...]
Liever een middelmaat met doorgroei kopen datn met Dijks door
Edit: Zie nu de opstelling van Keizer. Maar is Kluivert geen rechtsbuiten en Neres de betere linksbuiten van de 2?
Dat hangt er helemaal van af of je voorzetten of schoten op doel wilt.Leon Zwiers schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:12:
[...]
Liever een middelmaat met doorgroei kopen datn met Dijks door
Edit: Zie nu de opstelling van Keizer. Maar is Kluivert geen linkssbuiten en Neres de betere rechtsbuiten van de 2?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
PSN: DutchTrickle PVoutput
Kan niet.Faddermakker schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:58:
Schöne lijkt wel een bak trager geworden te zijn sinds de zomerstop.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik hoor wel steeds een fluitje
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 26-07-2017 21:02 ]
Wat een blind paard, had totaal geen aandacht voor zijn medespelers. Inderdaad niet verleerd.
Naar binnen trekken en de bal verkeerd raken is wel een onmiskenbare kwaliteit van Younes. Hoewel een paar rebounds van die matige schoten vorig seizoen wel door Traore op waarde werden geschat.
En Schone, en Sanchez...Fleximex schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:17:
Viergever come on.

Een van de vreemde keuzes van Keizer.Martinusz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:11:
Kluivert volledig onzichtbaar trouwens, wissel voor Neres wellicht.
[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 26-07-2017 21:18 ]
XXXVI
Je bent nou alweer aan t zagen? Ze moeten kopen, kopen, kopen en de trainer is alweer niks.ephymerous schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:18:
De man die rood hoort te krijgen
[...]
Een van de vreemde keuzes van Keizer.
Extra zuur dat ie een paar minuten later scoort

(was wat mij betreft toch donker rood!)
Het is niet mooi maar Ajax speelt best ok en het is nog lang niet verloren.Maverick schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:18:
Kan nog wel eens een vervelende avond worden zo...
Vind ze anders ver weggezakt na een goed begin. Ook nog geen kans gehad (een schot van 20 meter afstand is geen kansPolarBear schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:20:
[...]
Het is niet mooi maar Ajax speelt best ok en het is nog lang niet verloren.
Jep, Ajax is veel zwakker dan vorig seizoen. Op een 2e spits en 2e doelman na is niemand aan de selectie toegevoegd. Heb je de bank gezien?JanW schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:19:
[...]
Je bent nou alweer aan t zagen? Ze moeten kopen, kopen, kopen en de trainer is alweer niks.
Gaan we echt met Dijks verder? Gaan we echt nog een Braziliaan voorin kopen? Volgens mij moeten er verdedigers en middenvelders bij.
XXXVI
edit: oh, mag dat niet?
[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 26-07-2017 21:24 ]
Nope, voorronde EL.jaapstobbe schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:23:
Vergeef mijn onwetendheid, maar mocht Ajax na 2wedstrijden de verliezer zijn, is het europese avontuur direct afgelopen?
Dit topic is gesloten.