"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Betwijfel dat een Sjeik geld in een Nederlandse club gaat pompen. Of ze moeten echt flink aan de alcohol zitten en zich volledig vergissen.Miki schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:30:
[...]
Tegen Napoli zal het krachtsverschil minder zijn maar ook daar zie ik weinig kans. De CL is kapot en daar kan dit Feyenoord weinig aan doen. Tenzij we hier allerlei Sjeiks of vage investeringsclubs gaan krijgen is het gewoon over en uit met nederlandse clubs in Europese competities. Wat Ajax vorig jaar heeft gepresteerd is uniek geweest en zal de komende jaren niet herhaald gaan worden.
De grote clubs zijn nu bezig om de zwakke Nederlandse clubs in te palmen als veredelde satelliet club.
Omdat ze het een leuk niveau vinden voor hun vrachtwagen ladingen aan jeugd spelers.
Verwijderd
Ik zeg nergens dat ze verschrikkelijk slecht zijn, maar geweldig is het ook nergens. Gewoon wat beweeglijker dan Feyenoord. Als je dan ook nog eens met de staart tussen de benen speelt, ja dan is het snel afgelopen.Deadsy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:30:
[...]
Ja, inderdaad. Dit City is verschrikkelijk slecht. Nul individuele kwaliteit, geen spelers die Barca, Real, PSG etc graag zou willen hebben.
Dit is gewoon een top ploeg. Een van de ploegen die de CL kan winnen, niet de favoriet maar wel kanshebber.
In Nederland mag je blij zijn met wat crimineel oostblok geld.Deadsy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:32:
[...]
Betwijfel dat een Sjeik geld in een Nederlandse club gaat pompen. Of ze moeten echt flink aan de alcohol zitten en zich volledig vergissen.
De grote clubs zijn nu bezig om de zwakke Nederlandse clubs in te palmen als veredelde satelliet club.
Omdat ze het een leuk niveau vinden voor hun vrachtwagen ladingen aan jeugd spelers.
alles kan off-topic
Jammer dat de Borussen zo genaaid worden. Krijg je een beetje dat Real - Bayern gevoel.. Die scheids is echt zo enorm slecht met zijn vriendjes. Man man man.
[ Voor 15% gewijzigd door Mosin op 13-09-2017 22:35 ]
hey is toch niet de schuld van Vitesse dat Abramovich daar zijn vriendjes heeft.Ankona schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:34:
[...]
In Nederland mag je blij zijn met wat crimineel oostblok geld.
De KNVB zou strikter moeten zijn met het max aantal huurspelers. Dan is die connectie met Chelsea snel voorbij. En gaan clubs zoals NAC en Vitesse etc misschien wat meer naar de jeugd kijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het enige wapenfeit tegen City vanavond
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Daar kun je blijkbaar de mensen dwingen om naar de wedstrijden te kijken. maar de spelers die naar Turkije gaan zijn nog steeds de net niet spelers en spelers waar het beste vanaf is die puur komen voor het geld.nwnc schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:37:
Je kan de uitzendrechten ook aan een oliesjeik verkopen zoals dat in TUR is gebeurd (beinsports). Sindsdien is er een hele rits aan spelers uit Frankrijk over komen waaien en worden wedstrijden ook in Frankrijk uitgezonden.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Idd, ik plaats city in d groep met Juventus, PSG etc net achter de gebruikelijke top 3.Deadsy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:30:
[...]
Ja, inderdaad. Dit City is verschrikkelijk slecht. Nul individuele kwaliteit, geen spelers die Barca, Real, PSG etc graag zou willen hebben.
Dit is gewoon een top ploeg. Een van de ploegen die de CL kan winnen, niet de favoriet maar wel kanshebber.
De discussie over de speelstijl van Feyenoord zijn ook zinloos, nu heeft City 10m gas gegeven, anders had het misschien 20/30/45 geduurd voordat het beslist was.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Kam allemaal zijn, maar speel je eigen spel, verliezen doe je toch. Ik mistte vanavond echt bravour en lef. Vanaf het begin was er al te veel respect voor City en had Feyenoord moeite met de gekozen tactiek.Bossie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:39:
Idd, ik plaats city in d groep met Juventus, PSG etc net achter de gebruikelijke top 3.
De discussie over de speelstijl van Feyenoord zijn ook zinloos, nu heeft City 10m gas gegeven, anders had het misschien 20/30/45 geduurd voordat het beslist was.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit City wordt dit seizoen gewoon kampioen in Engeland. Hoogstens United wat ze er vanaf houdt.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:28:
[...]
Nope, maar dat ze zelfs thuis niks konden inbrengen is verschrikkelijk. Dit City is echt zo goed nog niet.
haha positivo....Leon Zwiers schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:41:
Maar!!! Met 4-0 verloren vs Liverpool die met 5-0 werden afgedroogd.
Dus Feyenoord > Liverpool![]()
maar eigenlijk:
11 van Feyenoord > 10 van Liverpool
Coach van Sevilla werd weggestuurd omdat ie tot 2x toe een bal weggooide. Wellicht dat ze denken dat Klopp em 't wegsturen aangenaaid heeft? (wat overigens bullshit is, die coach was echt heel heel dom bezig)Leoon. schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:39:
Iemand gezien wat er bij Liverpool gebeurde op 't einde? Klopp bleef maar zeggen what have I done. Tegen leek staff van sevilla. Beetje raar
Nee nee! Kramer en Nelom stonden erin. Dus 9 van Feyenoord vs 10 van Liverpool.P.O. Box schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:42:
[...]
haha positivo....
maar eigenlijk:
11 van Feyenoord > 10 van Liverpool
Lol dat schermpje op Veronica. David SIlva is al duurder dan de hele Feyenoord selectie

Bij Feyenoord zitten wel jeugd spelers. Bij City denk ik geen enkeleLeon Zwiers schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:43:
[...]
Nee nee! Kramer en Nelom stonden erin. Dus 9 van Feyenoord vs 10 van Liverpool.
Lol dat schermpje op Veronica. David SIlva is al duurder dan de hele Feyenoord selectie
Nee, die verhuren ze aan NAC en TwenteDeadsy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:44:
[...]
Bij Feyenoord zitten wel jeugd spelers. Bij City denk ik geen enkele
Is wel lache. In Nederland spelen meer jeugd spelers van City dan bij CityLeon Zwiers schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:44:
[...]
Nee, die verhuren ze aan NAC en Twente
alles kan off-topic
Eigen spel klinkt leuk maar dat gaat niet tegen City. Je moet je altijd aanpassen aan de tegenstander. Je kijkt wat de zwakke en sterke punten zijn. Zelfs City past zich aan. Typisch Hollands conservatisme om dat niet te doen.Han schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:41:
[...]
Kam allemaal zijn, maar speel je eigen spel, verliezen doe je toch. Ik mistte vanavond echt bravour en lef. Vanaf het begin was er al te veel respect voor City en had Feyenoord moeite met de gekozen tactiek.
Maar Gio heeft het veel te ingewikkeld gemaakt. Hij is gewoon geen tactisch genie. Het was onwennig omdat er bijna geen middenveld was. En zo'n fout helpt ook niet bij het zelfvertrouwen natuurlijk.
Als er een tweede plek voor slechtste nr.4's bestaat dan wellicht wel. Maar zelfs dat zit er niet in. Ik vrees serieus echt 0 punten na 6 wedstrijden voor Feyenoord.Ankona schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:46:
Is Napoli nog slechter? Dan is de tweede plek onder handbereik.
Slechter dan Shaktar, beter dan Feyenoord of kan dat niet?Ankona schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:46:
Is Napoli nog slechter? Dan is de tweede plek onder handbereik.
Dat City vandaag gelukkig wegkwam wil nog niet zeggen dat de rest ook zo makkelijk de punten gaat pakken.OPSLAGHOND schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:51:
[...]
Slechter dan Shaktar, beter dan Feyenoord of kan dat niet?
alles kan off-topic
Gelul. Natuurlijk is city beter. Maa gio had na 20 minuten moeten ingrijpen en niet bij de rust. Verder speelde iedereen met een roodwit shirt als een natte krant. Vilhena, manman wat was die aan het doen. Kramer en toornstra sjonge, dat is internationaal toch lachwekkend...
[ Voor 17% gewijzigd door Witte op 13-09-2017 22:58 ]
Houdoe
Feyenoord gooide de gehele formatie om naar iets wat ze nog nooit gespeeld hebt. Denk je dan serieus dat je dan meer kans maakt tegen dit City?D-e-n schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:47:
Eigen spel klinkt leuk maar dat gaat niet tegen City. Je moet je altijd aanpassen aan de tegenstander.
City past zijn formatie echt niet aan. Het enige waar ze naar kijken is waar de zwakte ligt bij de tegenstander. Dus of ze lange ballen, hoge ballen of steekpasses gaan geven, aanvallen door het centrum of via de flanken en welke speler ze kort moeten dekken om de opbouw te verstoren. Maar zich aanpassen zoals Feyenoord zeker niet.Je kijkt wat de zwakke en sterke punten zijn. Zelfs City past zich aan.
Typisch Europese onervarenheid in mijn ogen.Typisch Hollands conservatisme om dat niet te doen.
Dat er geen middenveld was dat was voor de aftrap ook al bekend. Het is niet zo dat er een speler in de beginfase geblesseerd uitviel, vanaf de aftrap stonden ze al onwennig in een systeem die ze niet beheersen.Maar Gio heeft het veel te ingewikkeld gemaakt. Hij is gewoon geen tactisch genie. Het was onwennig omdat er bijna geen middenveld was. En zo'n fout helpt ook niet bij het zelfvertrouwen natuurlijk.
Verwijderd
Teveel verdedigers die volgens mij niet eerder in die samenstelling een wedstrijd hebben gespeeld. Te weinig middenvelders die volledig werden overlopen.
En dan dat lullige eerste doelpunt. Kan gebeuren natuurlijk maar is wel erg sneu voor uitgerekend de Vilhena. En dat derde doelpunt had ook niet gehoeven, was ook niet weinig lullig.
Tweede helft kwam Feyenoord meer aan voetballen toe omdat Toornstra wat meer evenwicht bracht op het middenveld.
Van Bronckhorst kan denk ik menige les trekken uit met name de eerste helft.
Tot slot leek het wel of sommige spelers met de nodige zenuwen aan de wedstrijd begonnen.
Thanks oké. Klopp is een veels te lieve man daar voortoolkist schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:43:
[...]
Coach van Sevilla werd weggestuurd omdat ie tot 2x toe een bal weggooide. Wellicht dat ze denken dat Klopp em 't wegsturen aangenaaid heeft? (wat overigens bullshit is, die coach was echt heel heel dom bezig)
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
De enige die gelukkig wegkwam was Feyenoord. Als City het op de heupen had gekregen vanavond dat was het 0-6/0-7 gewordenAnkona schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:53:
Dat City vandaag gelukkig wegkwam wil nog niet zeggen dat de rest ook zo makkelijk de punten gaat pakken.
Maar dat is echt geen schande. Het feit dat we als Nederlandse ploeg niks te zoeken heeft in de CL wordt gewoon bevestigd. Alleen had ik meer lef en bravour verwacht vanavond. Je kan (en zal) er af gaan tegen dit City, maar de manier waarop vind ik jammerlijk.
Ik ben het met je eens dat de opstelling voor onzekerheid zorgde maar had jij 433 gespeeld met Kramer? Ik niet. Je kunt ook vanuit 433 met wat andere poppetjes wat anders spelen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je geeft zelf het antwoord al. Nee, geen Kramer (dat is JL materiaal), gewoon zonder spits en in plaats daarvan een extra aanvallende middenvelder.D-e-n schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:01:
@Han
Ik ben het met je eens dat de opstelling voor onzekerheid zorgde maar had jij 433 gespeeld met Kramer? Ik niet. Je kunt ook vanuit 433 met wat andere poppetjes wat anders spelen.
Ik had 4-4-2 gespeeld. Of 4-3-3 met wat andere poppetjesD-e-n schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:01:
@Han
Amrabat en Toornstra op t middenveld, Diks ( I know! ) RB en Berghuis en JP voorin. Kramer had ik niet opgesteld.
Niet omdat City geen gas gaf?Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:57:
Tweede helft kwam Feyenoord meer aan voetballen toe omdat Toornstra wat meer evenwicht bracht op het middenveld.
Gebrek aan ervaring, Kuyt had nu heel waardevol kunnen zijn op het veld. Jammer maar zeer begrijpelijk dat hij dit niet meer wilde.Tot slot leek het wel of sommige spelers met de nodige zenuwen aan de wedstrijd begonnen.
Dan zijn we het qua denkrichting dus gewoon eens
Verwijderd
Yep... overigens zie je Gio de zelfde fouten maken als de Boer als trainer van Ajax tijdens Europese wedstrijden. Te onervaren als trainer, tactisch zeer beperkt.D-e-n schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:05:
Dan zijn we het qua denkrichting dus gewoon eens
Verwijderd
Vond Kramer nog niet eens heel slecht. Al maakte hij wel een absurde overtreding.
Kramer had er met rood af gemoeten vanavond met die idiote schaar overreding. En dat bedoel ik met JL niveau. Zo'n gast benadeeld zijn ploeg met dat soort acties.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:08:
Vond Kramer nog niet eens heel slecht. Al maakte hij wel een absurde overtreding.
Maar het kan net zo goed dat City het wel best vond en het toeliet, bij een 0 - 3 stand kun je wel van het gas af lijkt me.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:06:
@OPSLAGHOND Wie zal het zeggen? City ging niet meer vol aan de bak omdat het niet meer zo gemakkelijk ging als in de eerste helft, met name op het middenveld.
Die zijn al bijna klaar bij Ziggo!Gonadan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:01:
Manmanmanman pleur op met dat opvulmateriaal, wat zijn de samenvattingen?
Veronica op Ziggo? Of Ziggo sport?Leoon. schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:16:
Die zijn al bijna klaar bij Ziggo!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Feyenoord had idd niets te klagen met de scheidsrechter v.w.b. die overtreding van Kramer. De Vilhena ging er overigens ook op zeker moment stevig in tegen de Bruijne.Han schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:10:
[...]
Kramer had er met rood af gemoeten vanavond met die idiote schaar overreding. En dat bedoel ik met JL niveau. Zo'n gast benadeeld zijn ploeg met dat soort acties.
Ja, dat dacht Feyenoord ook tegen HeraclesOPSLAGHOND schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:15:
[...]
Maar het kan net zo goed dat City het wel best vond en het toeliet, bij een 0 - 3 stand kun je wel van het gas af lijkt me.
Ziggo sport select idd. Sterker nog het is nu klaar. Ik ga slapen, veel plezier nog! Zitten mooie doelpunten tussen
Verwijderd
Afgelopen weekeinde ontstond hier dacht ik een discussie over of Heracles nu opzettelijk zo zwak speelde in de eerste helft of dat dat door het spel van Feyenoord kwam. Lijkt mij iets van beiden, ook toen.OPSLAGHOND schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:15:
[...]
Maar het kan net zo goed dat City het wel best vond en het toeliet, bij een 0 - 3 stand kun je wel van het gas af lijkt me.
Nu begon City de eerste helft zoals Feyenoord dat tegen Heracles deed. En stond City na de eerste helft met 0-3 voor. Alleen verslapte City niet in de tweede helft gelijk Feyenoord dat wel deed.
Heb ik niet, ik moet wachten tot die zwetsers klaar zijn.Leoon. schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:20:
Ziggo sport select idd. Sterker nog het is nu klaar. Ik ga slapen, veel plezier nog! Zitten mooie doelpunten tussen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind heel veel trainers in Nederland tactisch beperkt. Zo'n Ten Hag lijkt wel te weten wat hij doet, bij bijvoorbeeld Verbeek heb ik dat gek genoeg ook wel en bij mannen als Bosz en natuurlijk v Gaal en Koeman. Maar verder?Han schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:07:
[...]
Yep... overigens zie je Gio de zelfde fouten maken als de Boer als trainer van Ajax tijdens Europese wedstrijden. Te onervaren als trainer, tactisch zeer beperkt.
Sowieso lopen we in Nederland ook als volgers achter op dat vlak. In bijvoorbeeld Engeland benaderen ze de sport veel serieuzer. Van Halst werd altijd uitgelachen met zijn tablet en iemand als Derksen komt altijd met de dooddoener "je bent zo goed als je materiaal".
Natuurlijk zijn goede spelers belangrijk maar iemand die de spelers zegt en leert waar ze zich moeten ophouden op het veld kan zo veel toevoegen aan de totale teamprestatie.
Hallooooo Champions League!
Nu maar (3) punten pakken in de uitwedstrijd. Ja toch?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
City verslapte al na de 3-0 hoor. Dan weet je dat je klaar bent. Die gasten geven never nooit een 3-0 voorsprong uit handen. Als ze gas hadden gegeven was Feyenoord er met 7 of 8-0 afgegaan. Die gasten weten precies wanneer ze op 50% kunnen gaan spelen.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:21:
[...]
Afgelopen weekeinde ontstond hier dacht ik een discussie over of Heracles nu opzettelijk zo zwak speelde in de eerste helft of dat dat door het spel van Feyenoord kwam. Lijkt mij iets van beiden, ook toen.
Nu begon City de eerste helft zoals Feyenoord dat tegen Heracles deed. En stond City na de eerste helft met 0-3 voor. Alleen verslapte City niet in de tweede helft gelijk Feyenoord dat wel deed.
Verwijderd
First things first, dus eerst maar eens de kater wegspelen tegen PSV door die van de mat te spelen en met de 3 punten weer huiswaarts naar Rotterdam te keren.dvdkiwi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 00:32:
*doet Jumbo-deuntje
Hallooooo Champions League!
Nu maar (3) punten pakken in de uitwedstrijd. Ja toch?
Smerige overtreding van Kramer trouwens nog aan het einde van de 1e helft, had zomaar ook rood kunnen zijn.
Voor wie de samenvatting nog niet heeft gezien -> https://www.nu.nl/153650/...-manchester-city-0-4.html
[ Voor 25% gewijzigd door Gynnad op 14-09-2017 08:11 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wat hier ook al geconcludeerd werd was dat de tactiek van geen meter klopte. Je moet nooit zomaar het middenveld cadeau geven, bovendien bleek al vrij snel dat City maar met 1 diepe speler speelde en een man of 4 er achter. Nu stonden de 5 verdedigers van Feyenoord met de rug tegen de muur, constant twijfelend wie welke opkomende speler moest aanpakken. Vilhena (die zichtbaar van slag was na die goal) en El Ahmadi stonden 2 tegen 5 ofzo en kwamen niet eens in de duels. Als je dan wat aanpast aan je eigen tactiek, had dan het middenveld versterkt. Dat zijn ze op zich ook wel gewend, Toornstra hangend op rechts is niet nieuw.
Naast tactiek waren de spelers van Feyenoord gewoon compleet onder de indruk. De 0-1 is daar een pijnlijk voorbeeld van Vilhena leek gewoon te verstijven. Nergens voor nodig. Na zo'n begin is er natuurlijk geen houden aan.
Het is jammer dat je City thuis niet treft in de laatste wedstrijd als ze al geplaatst zijn, maar ik hoop toch dat de spits er af is en dat zowel de coach als de spelers nu ontgroend zijn. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Feyenoord punten kan pakken in deze poule, maar dan moeten ze wel hun eigen spel spelen. Dat deden ze tegen United en Sevilla wel.
[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 14-09-2017 08:48 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik wist ook niet wat ik zag, die altijd zo degelijke Jones die Tapia trekjes krijgt. Met zoveel ervaren arbiters om je heen moet je niet denken dat je ze met trucjes kan beinvloeden en gewoon vol voor het spel gaan. Daarna zie je wel of er gefloten wordt.Gynnad schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:08:
Ik zit nu even de samenvatting te kijken, en natuurlijk is die 1-0 een flinke blunder. Maar wat doet Jones in hemelsnaam bij de 3-0, ik zeg niet dat hij die bal anders gehad zou hebben, maar hij staat gewoon voor buitenspel te appelleren terwijl die City speler hem rustig binnen tikt. Dat hij eerst zich op het keepen richt en dan pas gaat klagen dat het buitenspel is..
Smerige overtreding van Kramer trouwens nog aan het einde van de 1e helft, had zomaar ook rood kunnen zijn.
Voor wie de samenvatting nog niet heeft gezien -> https://www.nu.nl/153650/...-manchester-city-0-4.html
Kramer was idd niet slim bezig met die overtreding. Had idd rood kunnen (moeten) zijn. Heel smerig vond ik het echter niet. Het is een actie die niet hoort, maar beslist niet een waarmee je de tegenstander probeert te blesseren.
Overigens vond ik de 0-2 de grootste blunder. Een vrij standaard aanval waarbij de hele linkerkant open lag en Nelom (wie anders) nergens te bekennen was. (van der Heijden probeerde het vanuit het centrum nog te corrigeren, maar daar was deze tegenstander te snel voor - hier had Nelom echt zelf moeten staan/opletten, in de ED kunnen de centrum verdedigers het nog wel opvangen)
alles kan off-topic
Er wordt dan in de media gesproken over een Rotterdams drama, schande etc. Zo voelde het voor mij (en heb het idee bij de meesten in de Kuip) niet. Met een selectie van 20 miljoen vs een tegenstander van 500 miljoen kan dit gebeuren. Tempo, duelkracht, techniek, positiespel, overal waren ze beter. Mijn vriendin, die erbij was en voetbal leuk vind om te kijken maar er verder niet veel verstand van heeft, zei naderhand hoe leuk ze het vond om naar dat voetbal van City te kijken.
Mooi voorbeeld was Toornstra die in de 2e helft aan kon leggen voor een schot op de rand van de 16. Had wat ruimte voor zich, maar binnen anderhalve seconde lagen er twee man van City voor. Tegen Heracles schiet je zo'n bal erin, tegen zo'n tegenstander als gisteren krijg je die kans niet. En dat moet je als team een keer ervaren om er beter van te worden.
Lichtpuntje: tweede helft van Amrabat. Wat is die sterk en rustig aan de bal. Met z'n eerdere invalbeurten erbij solliciteert hij naar een basisplaats.
Alsof Napoli als ze wel hadden gewonnen het rustig aan zouden gaan doenMurrays schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:52:
De uitslag van de andere wedstrijd is ook niet bepaald gunstig voor Feyenoord. Aangezien Napoli verloren heeft een de volgende wedstrijd thuis tegen Feyenoord moet zullen die er vol voor gaan aangezien ze 0 punten hebben. Helaas zie ik na gister Feyenoord toch echt laatste worden in de poule...

Wat mij vooral opviel was dat het team de gekozen tactiek totaal niet goed kon uitvoeren, ook doordat het gewoon de verkeerde tactiek was.
Mooi voorbeeldje: Keeper van City heeft de bal, Feyenoord gaat "druk" zetten, maar de keeper kan gewoon rustig de mid-mid inspelen

Hopelijk leert Gio hiervan, want deze tactiek was vrij kansloos natuurlijk, 5 verdedigers opstellen, terwijl je op het middenveld de slag moet slaan tegen City.
Float like a butterfly, sting like a bee.
De kritiek op Gio is terecht maar zie je de meeste andere Nederlandse trainers niet dezelfde fout maken? En is het niet driekwart van de volgers (journalisten/supporters) dat tegenwoordig 532 roept als we tegen een ploeg als City moeten?Martinusz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:29:
[...]
Hopelijk leert Gio hiervan, want deze tactiek was vrij kansloos natuurlijk, 5 verdedigers opstellen, terwijl je op het middenveld de slag moet slaan tegen City.
Ik heb het idee dat de gehele Nederlandse voetbalcultuur op het vlak van trainen en tactiek achterop is gaan lopen ten opzicht van landen als Frankrijk en Duitsland. Journalisten als die van catenaccio of trainers als Bosz en Ten Hag zijn hier in mijn ogen uitzonderingen op maar het gehele niveau kan wel wat omhoog in mijn ogen. En dat geldt ook voor hoe we het hier volgen. Als je de analyses van oudgedienden als Jan Mulder of Johan Derksen vergelijkt met die op de BBC schieten de tranen je in de ogen.
Nou het is meer dat Napoli nu met Milik begon in de basis i.p.v. Mertens. Dat zullen ze thuis tegen Feyenoord dan wel niet doen.Martinusz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:29:
[...]
Alsof Napoli als ze wel hadden gewonnen het rustig aan zouden gaan doen![]()
![]()
Wat mij vooral opviel was dat het team de gekozen tactiek totaal niet goed kon uitvoeren, ook doordat het gewoon de verkeerde tactiek was.
Mooi voorbeeldje: Keeper van City heeft de bal, Feyenoord gaat "druk" zetten, maar de keeper kan gewoon rustig de mid-mid inspelendan gaat er behoorlijk wat mis in je veld bezetting als de mid-mid aangespeeld kan worden, kan aannemen, kan omdraaien en er geen Feyenoorder in de buurt is. Die waren namelijk fanatiek de zijkanten aan het afdekken
![]()
Welke trainers dan?D-e-n schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:35:
[...]
De kritiek op Gio is terecht maar zie je de meeste andere Nederlandse trainers niet dezelfde fout maken?
Ik heb Ajax of PSV de laatste jaren tegen zo'n tegenstander niet een dergelijke tactiek zien uitvoeren jij wel?
Sinds wanneer bepalen journalisten/supporters de opstelling van een topclub? Mag toch hopen dat trainers een eigen visie hebben. Als je een team treft dat met 5 middenvelders speelt, dat is geen geheim, dat doen ze altijd, dan ga je toch niet met maar 2 of 3 middenvelders staanEn is het niet driekwart van de volgers (journalisten/supporters) dat tegenwoordig 532 roept als we tegen een ploeg als City moeten?
Bij een 3-4-3 opstelling had het wellicht beter uitgepakt, maar City speelt overduidelijk met 5 middenvelders.
Neemt niet weg dat het ook gewoon dramatisch werd uitgevoerd door de verdediging natuurlijk, sta je met 5 man en dan wandelen ze er nog zo doorheen. Nelom en St. Juste kozen regelmatig voor de verkeerde verdedigende looplijnen, waardoor de boel alleen maar open kwam te liggen.
Er mag weleens een frisse wind door het trainingsgilde en commentators inderdaad. Al die ex-voetballers die ineens allemaal het vertrouwen krijgen zonder enige ervaring (Cocu, de Boer, Gio) en zonder enige prestaties is leuk, maar ze redden het vooral in de eredivisie omdat ze toch wel een aardige selectie hebben, niet omdat ze tactisch zo fantastisch zijn.Ik heb het idee dat de gehele Nederlandse voetbalcultuur op het vlak van trainen en tactiek achterop is gaan lopen ten opzicht van landen als Frankrijk en Duitsland. Journalisten als die van catenaccio of trainers als Bosz en Ten Hag zijn hier in mijn ogen uitzonderingen op maar het gehele niveau kan wel wat omhoog in mijn ogen. En dat geldt ook voor hoe we het hier volgen. Als je de analyses van oudgedienden als Jan Mulder of Johan Derksen vergelijkt met die op de BBC schieten de tranen je in de ogen.
Mensen die met droge ogen beweren dat een Cocu, Gio en de Boer (of een Zidane als we internationaal kijken) echt goede trainers zijn, moeten hun ogen echt eens gaan openen.
City heeft gewoon betere spelers en krijgt elke week te maken met een sterke weerstand.
Al zet je de beste trainer er neer, feyenoord was sowieso kansloos. De uitslag verbaast mij niet.
Jorgensen geblesseerd is een aderlating.
Eigenlijk moet feyenoord een betere tweede spits hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 14-09-2017 09:57 ]
PrinsPils schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:20:
Tja, tactisch stond het niet helemaal goed voor deze wedstrijd, al vraag ik me af of een andere opstelling echt zoveel uit had gemaakt. Vanaf de eerste minuut vastgezet op de eigen 16 door City, en als het kwaliteitsverschil zo groot is wordt het heel moeilijk om daar onderuit te voetballen. Dan blijkt inderdaad dat je daarvoor wel een middenveld nodig hebt.
Was het maar 5-3-2. Het was 5-2-3 natuurlijk, waardoor je 2 vs 5 stond op het middenveld. Zo zet je jezelf gewoon met de rug tegen de muur. Zo moet je ze wel bij de eigen 16 opvangen want daar voor kom je gewoon mensen te kort. Tactisch gewoon echt rampzalig. Bovendien is 5-3-2 ook alleen maar leuk als je loopwonders als back hebt die met lef spelen.D-e-n schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:35:
De kritiek op Gio is terecht maar zie je de meeste andere Nederlandse trainers niet dezelfde fout maken? En is het niet driekwart van de volgers (journalisten/supporters) dat tegenwoordig 532 roept als we tegen een ploeg als City moeten?
Ik snapte ook niet dat Gio niet na 5 minuten het omzette, zonder te wisselen had je Ambrabat naar het middenveld kunnen schuiven en gewoon 4-3-3 gespeeld net iets defensiever dan normaal. Het was vrij snel duidelijk dat 5 verdedigers een chaos in de organisatie opleverde en dat ze door de inkomende middenvelders de ene keer lucht liepen te dekken en de andere keer 2v1 stonden.
Waar je als je je eigen spel speelt (al dan niet met Toornstra ipv Berghuis/Kramer hangend op rechts als extra middenvelder) misschien 10% kans had gehad op een resultaat werd het op deze manier 1% kans. Er werd bij voorbaat geaccepteerd dat het een schiettent zou worden.Harribo schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:53:
Tjonge jonge Feyenoord verliest van Manchester City en Gio doet het meteen niet goed?
City heeft gewoon betere spelers en krijgt elke week te maken met een sterke weerstand.
Al zet je de beste trainer er neer, feyenoord was sowieso kansloos.
Een spits die beter is dan Kramer is überhaupt niet haalbaar en als hij dat wel is gaat hij niet op de bank bij Feyenoord zitten. Zolang er uit de jeugd geen betere reserve komt is het gewoon Kramer. Vandaar dat Vente er in kwam.Harribo schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:53:
[ Voor 25% gewijzigd door ph4ge op 14-09-2017 10:00 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Eindelijk iemand die het ook zietph4ge schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:55:
[...]
[...]
Was het maar 5-3-2. Het was 5-2-3 natuurlijk, waardoor je 2 vs 5 stond op het middenveld. Zo zet je jezelf gewoon met de rug tegen de muur. Zo moet je ze wel bij de eigen 16 opvangen want daar voor kom je gewoon mensen te kort. Tactisch gewoon echt rampzalig. Bovendien is 5-3-2 ook alleen maar leuk als je loopwonders als back hebt die met lef spelen.
Ik snapte ook niet dat Gio niet na 5 minuten het omzette, zonder te wisselen had je Ambrabat naar het middenveld kunnen schuiven en gewoon 4-3-3 gespeeld net iets defensiever dan normaal. Het was vrij snel duidelijk dat 5 verdedigers een chaos in de organisatie opleverde en dat ze door de inkomende middenvelders de ene keer lucht liepen te dekken en de andere keer 2v1 stonden.
Zowel Ajax als PSV konden dit seizoen niet omgaan met een stugge tegenstander met veel minder budget uit een mindere competitie. Ander aspect maar hetzelfde basisprobleem: tactische onkunde. Blind stuurde doodleuk vijf willekeurige verdedigers de wei in in een oefenpot tegen de Fransen terwijl die met één centrumspits speelden en over de manier waarop Advocaat het neerzette tegen Frankrijk hoeven we het ook niet te hebben.Martinusz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:49:
[...]
Welke trainers dan?
Ik heb Ajax of PSV de laatste jaren tegen zo'n tegenstander niet een dergelijke tactiek zien uitvoeren jij wel?
Niet. Maar ik vind het wel tekenend voor de Nederlandse cultuur dat er hier op tv en in de kranten zeer weinig inhoudelijk over de tactiek gesproken wordt.[...]
Sinds wanneer bepalen journalisten/supporters de opstelling van een topclub?
Klopt. Maar misschien moeten we dan ook eens leren inzien dat 532 niet zomaar een extra slot op de deur is maar een heel ander systeem.Neemt niet weg dat het ook gewoon dramatisch werd uitgevoerd door de verdediging natuurlijk,
Op de momenten dat Feyenoord met 8 man in of rondom de eigen 16 zat ging het best moeilijk. Omdat ze dit niet gewend zijn.
Zo zou ik het ook zien, feit blijft dat VB tactisch gigantisch gefaald heeft.Leon Zwiers schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:41:
Maar!!! Met 4-0 verloren vs Liverpool die met 5-0 werden afgedroogd.
Dus Feyenoord > Liverpool![]()
Was te verwachten, weinig bewijs ervoor. Het was niet zoals bij Rijkaard en VollerNiku schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:08:
Zaak van 'spugende' Locadia is geseponeerd overigens.

Heeft Locadia het eigenlijk ontkend?Martinusz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:24:
Was te verwachten, weinig bewijs ervoor. Het was niet zoals bij Rijkaard en Voller
LvG heeft met het Nederlands met 532 voornamelijk resultaten geboekt door de organisatie maar ook door de status van Robben en in mindere mate RvP.D-e-n schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:21:
Klopt. Maar misschien moeten we dan ook eens leren inzien dat 532 niet zomaar een extra slot op de deur is maar een heel ander systeem.
Als bijvoorbeeld Feyenoord/Ajax/PSV 532 zouden gaan spelen op Europees niveau dan zouden het merendeel van de tegenstanders dusdanig hoog gaan spelen om fouten/kansen te gaan forceren.
Met Oranje had je met Robben/RvP twee spelers waardoor de tegenstander noodgedwogen 2/3 spelers achter hielden omdat (vooral door Robben) elke counter dodelijk kon zijn.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Vanwege gebrek aan bewijs toch?Niku schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:08:
Zaak van 'spugende' Locadia is geseponeerd overigens.
Ze hebben de beelden toch

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hij heeft zondag een belangrijke wedstrijd, daar wil de knvb niet tussenkomen.dvdkiwi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:15:
[...]
Vanwege gebrek aan bewijs toch?
alles kan off-topic
Ik vind het ook vreemd dat Basacikoglu niet bij de selectie zat. Als totaal voetballer is hij dan nog wat te licht, en zijn afrondingen schieten vaak tekort. Maar snel is hij wel. Dus als je dreiging van een counter wil hebben moet je hem inzetten.Bossie schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:52:
[...]
LvG heeft met het Nederlands met 532 voornamelijk resultaten geboekt door de organisatie maar ook door de status van Robben en in mindere mate RvP.
Als bijvoorbeeld Feyenoord/Ajax/PSV 532 zouden gaan spelen op Europees niveau dan zouden het merendeel van de tegenstanders dusdanig hoog gaan spelen om fouten/kansen te gaan forceren.
Met Oranje had je met Robben/RvP twee spelers waardoor de tegenstander noodgedwogen 2/3 spelers achter hielden omdat (vooral door Robben) elke counter dodelijk kon zijn.
alles kan off-topic
Die Kramer kan het beste teruggaan naar Ado. Is gewoon een matige spits en had gisteren ook last van kortsluiting. Die tackle was gewoon rood waard en dan benadeel je je team helemaal.Harribo schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:53:
Tjonge jonge Feyenoord verliest van Manchester City en Gio doet het meteen niet goed?
Al zet je de beste trainer er neer, feyenoord was sowieso kansloos. De uitslag verbaast mij niet.
Dat is een mening en geen feitVincent Dave schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:07:
[...]
Zo zou ik het ook zien, feit blijft dat VB tactisch gigantisch gefaald heeft.
[ Voor 15% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-09-2017 12:21 ]
Ongelofelijk, en dit speelt in de CLGynnad schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:08:
Maar wat doet Jones in hemelsnaam bij de 3-0, ik zeg niet dat hij die bal anders gehad zou hebben, maar hij staat gewoon voor buitenspel te appelleren terwijl die City speler hem rustig binnen tikt. Dat hij eerst zich op het keepen richt en dan pas gaat klagen dat het buitenspel is..

Eerst stompt hij de bal terug het veld in, dan staat hij op en loopt zelfs weg met zijn hand omhoog.
Maar Hansie vindt het een goeie keeper.
Houdoe
Eens, maar persoonlijk vind ik wel dat buitenspel gewoon weer heel zwart/wit mag worden waarbij buitenspel altijd buitenspel is. Dat voorkomt een hoop twijfelgevallen, en schept duidelijkheid.Witte schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:33:
[...]
Ongelofelijk, en dit speelt in de CL![]()
Eerst stompt hij de bal terug het veld in, dan staat hij op en loopt zelfs weg met zijn hand omhoog.
Daar is toch niet op te zien dat Locadia daadwerkelijk op Dumfries spuugt?dvdkiwi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:15:
[...]
Vanwege gebrek aan bewijs toch?
En belangrijker: hij heeft het uitgebreid geoefend.Bossie schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:52:
[...]
LvG heeft met het Nederlands met 532 voornamelijk resultaten geboekt door de organisatie maar ook door de status van Robben en in mindere mate RvP.
Daar was hier toch geen sprake van? Dit was never nooit buitenspel geweest. Wat mij persoonlijk dan zo opvalt is dat alles en iedereen gewoon gaat staan kijken hoe zo'n bal binnen getikt wordt. Er is geen strijd, geen vechtlust, totaal geen idee. Terwijl feyenoord daar vaak juist om geprezen wordt. Je bent letterlijk afgeslacht in de eerste 25 minuten waarna City zoiets had van: het zal wel. We winnen toch wel. Daarom wordt het slechts 4-0 ipv 7 of 8-0. Ik was hier al bang voor toen Feyenoord kampioen was geworden. Ajax en PSV hebben dan misschien niet veel te zoeken in Europa, maar die werden in zwaardere poules nooit zo weggetikt als dit Feyenoord. Het zou me dan ook niks verbazen als die straks met 0 punten klaar zijn. Ik hoop het overigens niet. Ik hoop dat ze EL halen want dat is voor Nederland hard nodig.Bossie schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:36:
[...]
Eens, maar persoonlijk vind ik wel dat buitenspel gewoon weer heel zwart/wit mag worden waarbij buitenspel altijd buitenspel is. Dat voorkomt een hoop twijfelgevallen, en schept duidelijkheid.
Geblesseerd.Ankona schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:18:
[...]
Ik vind het ook vreemd dat Basacikoglu niet bij de selectie zat. Als totaal voetballer is hij dan nog wat te licht, en zijn afrondingen schieten vaak tekort. Maar snel is hij wel. Dus als je dreiging van een counter wil hebben moet je hem inzetten.
Jones is gewoon een van de beste misschien wel de beste keeper in Nederland. Dit was inderdaad niet sterk, aan de andere kant als de scheidsrechter er in trapt dan heeft hij een onhoudbare situatie onschadelijk gemaakt. Er stond wel een andere speler ruim buitenspel trouwens en in het stadion leek het ook meters buitenspel (wat het inderdaad niet was).Witte schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:33:
Ongelofelijk, en dit speelt in de CL![]()
Sorry hoor, maar de verschillen worden alleen maar groter en deze clubs hebben ook vaak zat kansloos verloren. De status van het hele Nederlandse voetbal glijdt achteruit en een aardige pot een paar jaar geleden zegt niets meer. Daarnaast hebben Ajax en PSV ook vaak zat zeperds opgelopen in Europa, te beginnen dit seizoen. Maar is bijv. de Cruyff revolutie niet ontstaan omdat Ajax werd weggespeeld in Europa? En Ajax Salzburg was ook een veegpartij en dat is een heel ander kaliber. Dat ze zwaardere poules hadden geloof ik ook niet zo in, PSV zat zelfs nog in pot 1 en Ajax meestal in 2.Arwintju schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:57:
Daar was hier toch geen sprake van? Dit was never nooit buitenspel geweest. Wat mij persoonlijk dan zo opvalt is dat alles en iedereen gewoon gaat staan kijken hoe zo'n bal binnen getikt wordt. Er is geen strijd, geen vechtlust, totaal geen idee. Terwijl feyenoord daar vaak juist om geprezen wordt. Je bent letterlijk afgeslacht in de eerste 25 minuten waarna City zoiets had van: het zal wel. We winnen toch wel. Daarom wordt het slechts 4-0 ipv 7 of 8-0. Ik was hier al bang voor toen Feyenoord kampioen was geworden. Ajax en PSV hebben dan misschien niet veel te zoeken in Europa, maar die werden in zwaardere poules nooit zo weggetikt als dit Feyenoord. Het zou me dan ook niks verbazen als die straks met 0 punten klaar zijn. Ik hoop het overigens niet. Ik hoop dat ze EL halen want dat is voor Nederland hard nodig.
Je moet gewoon als Nederlandse club een goede dag hebben en de tegenstander een mindere dag wil je kans maken. Feyenoord had helemaal geen goede dag en een enorm lullige en valse start terwijl City in topvorm is en er volle bak voor ging. Het is echt onzin dat Ajax of PSV (really, dit PSV?) het beter zouden hebben gedaan. Als je verliest van een club waar nooit iemand van gehoord heeft met de begroting van Sparta hoe ga je dan kans maken tegen dit City? Daarnaast is er pas 1 wedstrijd gespeeld en nog veel te vroeg voor dit soort conclusies.
Koeman kreeg het bij Feyenoord wel direct aan de praat. Ben het wel met je eens hoor, ook tactisch was het gewoon een totale offday.D-e-n schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:45:
En belangrijker: hij heeft het uitgebreid geoefend.
[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 14-09-2017 13:19 ]
Ja maar kom op zeg. Jones ziet er gewoon uit als een amateur. Hoe kun je op dit niveau dat nou goed praten met ja maar als de scheids erin trapt. Man man, dat is echt belachelijk op het moment van die goal staan er van Feyenoord precies 11 met hun arm omhoog en vergeten compleet te verdedigen. Lachwekkend is het!ph4ge schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:06:
[...]
Jones is gewoon een van de beste misschien wel de beste keeper in Nederland. Dit was inderdaad niet sterk, aan de andere kant als de scheidsrechter er in trapt dan heeft hij een onhoudbare situatie onschadelijk gemaakt. Er stond wel een andere speler ruim buitenspel trouwens en in het stadion leek het ook meters buitenspel (wat het inderdaad niet was).
[...]
Sorry hoor, maar de verschillen worden alleen maar groter en deze clubs hebben ook vaak zat kansloos verloren. De status van het hele Nederlandse voetbal glijdt achteruit en een aardige pot een paar jaar geleden zegt niets meer. Daarnaast hebben Ajax en PSV ook vaak zat zeperds opgelopen in Europa, te beginnen dit seizoen. Maar is bijv. de Cruyff revolutie niet ontstaan omdat Ajax werd weggespeeld in Europa? En Ajax Salzburg was ook een veegpartij en dat is een heel ander kaliber. Dat ze zwaardere poules hadden geloof ik ook niet zo in, PSV zat zelfs nog in pot 1 en Ajax meestal in 2.
Je moet gewoon als Nederlandse club een goede dag hebben en de tegenstander een mindere dag wil je kans maken. Feyenoord had helemaal geen goede dag en een enorm lullige en valse start terwijl City in topvorm is en er volle bak voor ging. Het is echt onzin dat Ajax of PSV (really, dit PSV?) het beter zouden hebben gedaan. Als je verliest van een club waar nooit iemand van gehoord heeft met de begroting van Sparta hoe ga je dan kans maken tegen dit City? Daarnaast is er pas 1 wedstrijd gespeeld en nog veel te vroeg voor dit soort conclusies.
Feyenoord is in principe nu al klaar hoor. Van Napoli win je niet 2x en uitwedstrijd City kun je ook wel op papier afdoen. Blijft Shaktar over waar uit heel lastig wordt en je thuis de 3 punten moet pakken. Ik zie het somber in. Ik hoop oprecht dat Feyenoord nog kan verassen maar denk niet dat het erin zit.
Over dat hele Ajax en PSV verhaal heb je opzich wel gelijk. Dit seizoen is een drama. Maar de laatste jaren zijn beide clubs in Europa natuurlijk structureel beter geweest. Kijk maar naar de club coëfficiënt punten. Dat zegt genoeg. Maargoed het heeft verder ook niet zoveel zin eigenlijk om dit te doen. Het moet gewoon nu gebeuren voor Feyenoord. Ik hoop dat ze 3de worden!
[ Voor 6% gewijzigd door Arwintju op 14-09-2017 13:20 ]
Volgens mij heeft Real Ajax ook wel eens zoek gespeeld. Maar ik word een beetje moe van dit soort lijkenpikkerij. Fans van Ajax en PSV zijn echt de allerlaatsten die moeten zeuren over het niveau van Feyenoord.Arwintju schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:57:
[...]
Ajax en PSV hebben dan misschien niet veel te zoeken in Europa, maar die werden in zwaardere poules nooit zo weggetikt als dit Feyenoord.
Er ging een hele hoop mis gister op tactisch gebied maar er is geen enkele Nederlandse ploeg die na zo'n snelle tegengoal het nog tot een wedstrijd maakt tegen dit Man. City. Dat is ook een hele andere ploeg dan het City van een paar jaar terug.
Dat zegt geen moer. Die punten zijn niet met deze teams gehaald. Het Feyenoord van nu is een ander Feyenoord dan dat van een paar jaar terug en idem voor Ajax en PSV.Arwintju schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:19:
[...]
Maar de laatste jaren zijn beide clubs in Europa natuurlijk structureel beter geweest. Kijk maar naar de club coëfficiënt punten. Dat zegt genoeg.
[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 14-09-2017 13:21 ]
Ja, prima, maar dit is niet het Feyenoord van jaren geleden en Ajax en PSV hebben juist een jas uitgedaan (getuige het feit dat Feyenoord kampioen werd). Coefficient zegt overigens ook niet alles, een deel is een self fulfilling prophecy, een hoge coefficient zorgt voor slechtere tegenstanders en dus meer punten en een groot deel van de punten krijg je simpelweg doordat je je kwalificeert. Ik moet al de hele dag horen dat Ajax en PSV het zo goed zouden doen tegen City, maar voorlopig heeft Feyenoord dit seizoen voor de coefficient al een stuk meer punten gehaald dan die 2 bij elkaar.Arwintju schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:19:
Over dat hele Ajax en PSV verhaal heb je opzich wel gelijk. Dit seizoen is een drama. Maar de laatste jaren zijn beide clubs in Europa natuurlijk structureel beter geweest. Kijk maar naar de club coëfficiënt punten. Dat zegt genoeg. Maargoed het heeft verder ook niet zoveel zin eigenlijk om dit te doen. Het moet gewoon nu gebeuren voor Feyenoord. Ik hoop dat ze 3de worden!
Ik praat het niet goed, ik relativeer het. Als je zelf hebt gevoetbald weet je dat je zelf slechter gaat spelen op het moment dat je tegenstander simpelweg beter is. Dan doe je dingen die je anders niet doet. Een fout maakt een speler nog geen amateur en ik kan me heel goed voorstellen dat hij dacht aan duidelijk buitenspel dat gevoel had iedereen in het stadion.Arwintju schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:19:
Ja maar kom op zeg. Jones ziet er gewoon uit als een amateur. Hoe kun je op dit niveau dat nou goed praten met ja maar als de scheids erin trapt. Man man, dat is echt belachelijk op het moment van die goal staan er van Feyenoord precies 11 met hun arm omhoog en vergeten compleet te verdedigen. Lachwekkend is het!
Het was gewoon een collectieve offday (onder de indruk van de tegenstander, het podium en van slag door de valse start) en een veel sterkere tegenstander die daar genadeloos gebruik van maakte. De druk is er nu misschien vanaf.
Sorry hoor, maar dat je verliest van de sterkste ploeg in de poule is gewoon ingecalculeerd. Shit happens en het was leuk geweest als het niet zo was. In die zin verandert 1 nederlaag helemaal niets. Als je zou kiezen voor een glas is half vol benadering zou je juist zeggen dat plek 2 iets dichterbij is gekomen omdat de belangrijkste concurrent punten heeft gemorst, maar als men het over Feyenoord heeft dan moet het negatief benaderd worden.Arwintju schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:19:
Feyenoord is in principe nu al klaar hoor. Van Napoli win je niet 2x en uitwedstrijd City kun je ook wel op papier afdoen. Blijft Shaktar over waar uit heel lastig wordt en je thuis de 3 punten moet pakken. Ik zie het somber in. Ik hoop oprecht dat Feyenoord nog kan verassen maar denk niet dat het erin zit.
Het is echt vermoeiend, je zou zeggen dat ze na hun eigen Europese campagne zich iets bescheidener op zouden stellen (geldt zeker niet voor iedereen natuurlijk).D-e-n schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:19:
Maar ik word een beetje moe van dit soort lijkenpikkerij. Fans van Ajax en PSV zijn echt de allerlaatsten die moeten zeuren over het niveau van Feyenoord.
[ Voor 52% gewijzigd door ph4ge op 14-09-2017 13:34 ]
Psv was zelfs niet goed genoeg voor de EL. En Ajax maakte aan alle twijfel een einde door zich schaamteloos ook niet voor de EL te plaatsen.
Die twee clubs zouden het in de CL idd zonder enige twijfel een stuk beter gedaan hebben dan Feyenoord. (Feyenoord, dat wel gewoon van Heracles kan winnen)
alles kan off-topic
Helemaal eens, maar dat is wel iets totaal los staands.Bossie schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:36:
Eens, maar persoonlijk vind ik wel dat buitenspel gewoon weer heel zwart/wit mag worden waarbij buitenspel altijd buitenspel is. Dat voorkomt een hoop twijfelgevallen, en schept duidelijkheid.
In elke sport met een scheidsrechter leer je dat je door gaat tot het fluitje, je kunt nooit ergens vanuit gaan. Zolang de scheids niet gefloten heeft ga je voor de bal.
Helaas is het in het voetbal redelijk normaal om je te bemoeien met de arbitrage, maar het is wel heel erg stom om dat te gaan doen als het spel nog niet eens stil ligt. Dat is jeugdniveau.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat waren andere teams die die punten haalde en kan je TOTAAL niet vergelijken met de huidige status van PSV en Ajax. City is gewoon veel te sterk voor elke Nederlandse ploeg. Misschien was het niet zo snel 0-1 maar ook Ajax en al helemaal PSV zou ook met zulke cijfers verliezen van City. City kwam gewoon met de sterkste opstelling en daar heeft elke Nederlandse ploeg niets tegen te zoeken.Arwintju schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:19:
[...]
Maar de laatste jaren zijn beide clubs in Europa natuurlijk structureel beter geweest. Kijk maar naar de club coëfficiënt punten. Dat zegt genoeg. Maargoed het heeft verder ook niet zoveel zin eigenlijk om dit te doen. Het moet gewoon nu gebeuren voor Feyenoord. Ik hoop dat ze 3de worden!
Jouw redenering zou betekenen dat Ajax nog steeds een Europeese topclub zou zijn omdat ze al 4x de Europa cup 1 & CL hebben gewonnen. Sorry maar behaalde resulaten in de toekomst bieden geen garantie voor de toekomst. Daarom is eigenlijk die hele coëfficiëntie lijst onzin want teams veranderen elk jaar dus kunnen opeens HEEL sterk zijn terwijl ze in het verleden niets voorstelde.
PS Feyenoord heeft meer prijzen dan City internationaal maar was overduidelijk niet de beste ;-)
Dat Jones zich laat beïnvloeden door iemand die buitenspel staat maar niet deelneemt aan 't spel, is gewoon onervarenheid. Net als dat hij stopt met 'keepen' op 't moment dat de bal nog gewoon in 't spel is. Buitenspel of niet, altijd 100% voor die bal gaan.
Steam ID = Ackerfiets
Ahh you're right, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel. (wederom wordt op de vorm/man gespeeld ipv op de inhoud in te gaan, jammer)Vlassie1980 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:20:
[...]
[...]
Dat is een mening en geen feit
Het kan ook een gok geweest zijn, hard roepen dat het buitenspel is en hopen dat de scheids erin meegaat.Family Guy schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:19:
Buitenspel staan is geen overtreding mits je het spel niet direct beïnvloed. Je ziet dat de speler heel bewust geen actie onderneemt.
Dat Jones zich laat beïnvloeden door iemand die buitenspel staat maar niet deelneemt aan 't spel, is gewoon onervarenheid. Net als dat hij stopt met 'keepen' op 't moment dat de bal nog gewoon in 't spel is. Buitenspel of niet, altijd 100% voor die bal gaan.
Ook niet slim om op zo'n podium te gaan gokken... en verliezenGaius schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:23:
[...]
Het kan ook een gok geweest zijn, hard roepen dat het buitenspel is en hopen dat de scheids erin meegaat.
Steam ID = Ackerfiets
Dit topic is gesloten.