[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.482 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
Ben er weer bij 1 of 2 Augustus tijdens de return!
Zwaarste mogelijke loting... We gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
Purehz schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:25:
Ben er weer bij 1 of 2 Augustus tijdens de return!
Zwaarste mogelijke loting... We gaan het zien
Hopelijk is de wedstrijd 2 augustus, aangezien ik 1 augustus 's avonds laat terug kom uit Boedapest..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
Gynnad schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:26:
[...]

Hopelijk is de wedstrijd 2 augustus, aangezien ik 1 augustus 's avonds laat terug kom uit Boedapest..
Hoop het voor je, heb zelf geen voorkeur qua datum.
Verwacht nu wel een keer een kolkende Arena tijdens de voorrondes ipv later in het seizoen pas tegen Kopenhagen/ Schalke etc.

Maar zal deels natuurlijk afhangen van de eerste wedstrijd, en hopelijk een belangrijke uitgoal

[ Voor 10% gewijzigd door Purehz op 14-07-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Toch wel leuke pot tegen Nice.
Utrecht was niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Zo dan .... Idd de sterkste tegenstander die Ajax kon loten krijgen ze ook. Maar laten we eerlijk zijn als ze net als Lyon spelen geef ik Ajax veruit de grootste kans om verder te gaan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Het lijkt mij een vervelende tegenstander, maar als je in de CL mee wilt doen, zul je hier gewoon van moeten winnen. Doe je dat niet, dan hoor je ook niet in de CL thuis ;) Wordt een lastige klus!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Martinusz schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:30:
Het lijkt mij een vervelende tegenstander, maar als je in de CL mee wilt doen, zul je hier gewoon van moeten winnen. Doe je dat niet, dan hoor je ook niet in de CL thuis ;) Wordt een lastige klus!
Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan het moment, maar het interesseert me eerlijk gezegd geen moer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
In de groepsfase vorig seizoen gingen ze vrij kansloos onderuit; onder andere twee keer verloren van Schalke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
dutchgio schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:42:
In de groepsfase vorig seizoen gingen ze vrij kansloos onderuit; onder andere twee keer verloren van Schalke.
Niet echt vergelijkbaar. Het vertrek van Klaassen gaat Ajax echt heel zwaar vallen. Het is te hopen dat ze de rest bij elkaar gaan houden en nog 2 directe versterkingen erbij weten te kopen.

Feyenoord zelfde verhaal, voor de eredivisie is het genoeg om bovenin mee te spelen, maar eigenlijk missen we overduidelijk nog 2 vleugelspelers die van hoog niveau zijn. LB met Nelon en Woudenberg is niet top. Maargoed er zijn ook niet veel vleugelspelers in de eredivisie die ze het écht moeilijk gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ajax van afgelopen seizoen maakt een goede kans om door te gaan.
Maar ja ik heb nu ff geen overzicht hoe sterk Ajax nu is.
Klaassen is inderdaad een aderlating.
Verder was Traore met zijn snelheid en fysiek wel nuttig.

Balotelli heb ik wel eens zien spelen. Was dat niet jaren geleden tegen een ander Nederlands team?
Vond hem niet zo goed toen, vooral fysiek en nog meer vervelend

[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 14-07-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Lijkt me logisch dat balotelli zijn fysieke kracht gebruikt, dat is zijn sterkste punt.

Sanchez tegen balotelli, lijkt me een mooi duel en ook een goed moment om te zien hoe goed sanchez nou echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Harribo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:45:
Ajax van afgelopen seizoen maakt een goede kans om door te gaan.
Maar ja ik heb nu ff geen overzicht hoe sterk Ajax nu is.
Klaassen is inderdaad een aderlating.
Verder was Traore met zijn snelheid en fysiek wel nuttig.

Balotelli heb ik wel eens zien spelen. Was dat niet jaren geleden tegen een ander Nederlands team?
Vond hem niet zo goed toen, vooral fysiek en nog meer vervelend
Met AC Milan tegen Ajax was dat ;) je weet wel toen balotelli een penalty voor niks kreeg in de 92ste minuut van de FIFA maffia scheids :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

https://www.voetbalprimeu...link&utm_campaign=voetbal
Update 19.36 uur: Galatasaray heeft bevestigd dat het contract van Wesley Sneijder met onmiddelijke ingang is ontbonden. De recordinternational van het Nederlands elftal kan daardoor transfervrij op zoek naar een nieuwe club.
Mrs. Sneijder wil ook wat, en hijzelf heeft natuurlijk ook nog wel wat te wensen (qua financiën dan; als Ajax interesse heeft zou er sportief weinig beters langskomen denk ik), maar als ie het nu slim speelt denk ik dat ie zich onsterfelijk kan maken bij de Ajax-aanhang.... Zou van meer waarde kunnen zijn dan KJH denk ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 14-07-2017 19:55 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Ik denk dat Sneijder nog 1x in een hoger aangeschreven competitie wil ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vos schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:02:
Noem me iemand van de oude stempel, maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat een middenmoter van een 'hoger aangeschreven competitie' meer voldoening zou geven dan een terugkeer naar je oude nest :P . Dan zou het imho puur voor de centen zijn (niets mis mee hoor, maar benoem dat dan ook en roep niet dat je ná deze klus zo graag nog terug wilt komen.... op je 33e :P ).

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 14-07-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
naitsoezn schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:09:
[...]

Noem me iemand van de oude stempel, maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat een middenmoter van een 'hoger aangeschreven competitie' meer voldoening zou geven dan een terugkeer naar je oude nest :P . Dan zou het imho puur voor de centen zijn (niets mis mee hoor, maar benoem dat dan ook en roep niet dat je ná deze klus zo graag nog terug wilt komen.... op je 33e :P ). [small]Plus nu is het moment[/small]
Kan me niet herinneren dat Sneijder ooit geroepen heeft dat ie z'n carrière graag bij Ajax afsluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

toolkist schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:12:
[...]

Kan me niet herinneren dat Sneijder ooit geroepen heeft dat ie z'n carrière graag bij Ajax afsluit
O, wat spelers ooit geroepen hebben hou ik niet bij, en doelde ik ook helemaal niet op, en als dat zo overkwam: Excuses. Het is alleen iets wat 'standaard' geroepen wordt, vooral opgeklopt door media. Vorige maand nog zelfs ;) . Mijn boodschap was alleen dat áls er ooit een moment is om terug te keren, dat imho nu dat moment is. En dat niemand daarna (wederom, imho) ooit nog hoeft te claimen dat 'later' een beter moment zou kunnen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Het is puur een gevoel hoor :p Ik heb geen idee wat hij zelf in de media gezegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Vos schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:02:
Dat had hij moeten doen toen hij aan zijn top zat, maar hij koos er toen voor om zijn beste jaren in Turkije door te brengen.
Die gaat nu denk ik gewoon zoals gebruikelijk voor de centen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Martinusz schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:30:
Ik ben er op zich wel blij mee. Elke keer als ze een tegenstander loten die prima te doen moet zijn verkloten ze het. Laat het dan maar gewoon duidelijk zijn dat ze er wat voor moeten doen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 13:41
Wat moet Ajax met Sneijder als ze Ziyech al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Naast hem, net als dat Klaassen daar stond. Dat was daarvoor ook dé nummer 10 in een aanvallende rol.
Zijn kwaliteiten staan buiten kijf.

Ik denk alleen dat hij zelf nooit voor Ajax gaat kiezen als 'mooie stap' maar naar bijvoorbeeld de VS vertrekt met voetbal als bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchgio schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 01:47:
Naast hem, net als dat Klaassen daar stond. Dat was daarvoor ook dé nummer 10 in een aanvallende rol.

Ik denk alleen dat hij zelf nooit voor Ajax gaat kiezen als 'mooie stap' maar naar bijvoorbeeld de VS vertrekt met voetbal als bijzaak.
Ik denk ook dat hij zelf niet zou willen, indien wel snel vastleggen.
Hij is nog steeds goed, zijn cijfers in Turkije waren nog steeds 1 op 2, of een doelpunt of een assist.

Alleen offer je weer een plek op van een van de Beek of de Jong bijvoorbeeld, al gaat vd Beek eerder Schone zijn plek afpakken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik denk dat Sneijder wereldwijd nog wel aanzien heeft hoor. Zie ook de stats.
Ik vind hem nog steeds goed.

Denk dat hij wil cashen. Die zie ik niet naar Ajax gaan.

Denk dat Ajax ook behoefte heeft aan brekers op het middenveld. Ziyech brengt al de creativiteit

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 15-07-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dutchgio schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 01:47:
Maar ook zijn stijl. Waar Klaassen continu overal te vinden was en echt kon sleuren is Sneijder minder zo'n type. Die heeft juist graag een Klaassen naast zich. Klaassen stond echt niet muurvast op tien.

Qua kwaliteit is hij nog steeds een flink toevoegde waarde, dat sowieso.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 15-07-2017 09:02 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ben nog steeds wat aangedaan door Nouri merk ik.
Het is ook zo'n leuk frivool ventje.
Zo heb je het voor elkaar en zo... Tja... Wat eigenlijk? Wat zullen de verwachtingen zijn voor hem? Wat zal hij wrs nog wel en niet meer kunnen? Ben benieuwd of we nog meer informatie krijgen.
Het klonk alsof er van zijn functies bar weinig over zou blijven.

Vind het echt heel verdrietig en dat heb ik niet zo snel als ik nieuws lees

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 15-07-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik denk dat Sneijder al lang met een club bezig is (nja zijn zaakwaarnemer) en dat de keuze weer op een club zal vallen waar het sportieve plaatje minder belangrijk is dan de centen.

Denk ook zoals anderen al zeggen dat hij goed bij dit Ajax zou passen. De perfecte rol voor Sneijder is de rol die Ziyech al invult. De rol van Klaassen of Schone daar vind ik hem niet geschikt voor.

Bij versterkingen is het t belangrijkste dat de speler nodig is. Dingen zoals Ajax verleden en 't zou leuk zijn' vind ik minder belangrijk.
En Sneijder vind ik niet nodig, tenzij Ziyech opeens vertrekt.

edit:
Zal wel naar de MLS gaan, voor de acteer carriere van Yo :')
Zien we haar in nog een paar films waar ze al haar tekst eruit editen.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 15-07-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PSV huurt zoals verwacht v Ginkel weer eens en Willems gaat naar Freiburg.

Vind Freiburg een leuke club, maar het is ook een club die over 2 jaar gewoon meedoet voor degradatie.
2 jaar geleden dacht ik dat Willems naar een top club zou gaan maar de afgelopen 2 jaar waren gewoon vrij zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Van Ginkel, kan je er altijd wel bij hebben, prima.

Tja Willems, zo geweldig vind ik hem niet. Tenminste in wat hij laat zien.
Denk dat het goed is dat hij daar heen gaat, daar moet ie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:15:
PSV huurt zoals verwacht v Ginkel weer eens
Tja, erg creatief en verrassend weer. Van al die huursommen hadden ze ook een talent kunnen halen die mee kan in het eerste. Straks sta je weer met lege handen aan het einde van het seizoen omdat hij terug gaat naar Chelsea en mag je weer bedelen voor een verhuur. Want overlopen kan je vergeten omdat hij minimaal 15 á 20 miljoen moet kosten. Hij heeft immers veel speelminuten in de benen en is een speler van Chelsea. Persoonlijk vind ik het erg kansloos. Een speler voor een jaar huren omdat je op dat moment niks beters in huis hebt á la, maar keer op keer huren komt op mij over als weinig visie en toekomstgerichtheid. Het is niet zo dat van Ginke voor een appel en een ei gehuurd mag worden met een optie tot koop.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Deadsy schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:55:
[...]

Dat had hij moeten doen toen hij aan zijn top zat, maar hij koos er toen voor om zijn beste jaren in Turkije door te brengen.
Die gaat nu denk ik gewoon zoals gebruikelijk voor de centen kiezen.
Dat deed hij al toen hij naar Turkije ging ivm het gunstige belastingklimaat voor voetballers.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Tja, erg creatief en verrassend weer. Van al die huursommen hadden ze ook een talent kunnen halen die mee kan in het eerste. Straks sta je weer met lege handen aan het einde van het seizoen omdat hij terug gaat naar Chelsea en mag je weer bedelen voor een verhuur. Want overlopen kan je vergeten omdat hij minimaal 15 á 20 miljoen moet kosten. Hij heeft immers veel speelminuten in de benen en is een speler van Chelsea. Persoonlijk vind ik het erg kansloos. Een speler voor een jaar huren omdat je op dat moment niks beters in huis hebt á la, maar keer op keer huren komt op mij over als weinig visie en toekomstgerichtheid. Het is niet zo dat van Ginke voor een appel en een ei gehuurd mag worden met een optie tot koop.
Inderdaad, ze huren hem nu al voor ik geloof de 3e keer. Zou handig geweest zijn als ze in de tussentijd een talent ofzo haden gescout voor die positie.
Lijkt steeds meer op korte termijn visie bij PSV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:16:
[...]

Inderdaad, ze huren hem nu al voor ik geloof de 3e keer. Zou handig geweest zijn als ze in de tussentijd een talent ofzo haden gescout voor die positie.
Lijkt steeds meer op korte termijn visie bij PSV
Volgens de flexwet mag dat dus nu voor de laatste keer 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar van Ginkel is wel een speler met kwaliteiten die normaal nooit haalbaar zou zijn voor de Eredivisie. Talent scouten is altijd goed, maar deze speler staat er gelijk. Cocu heeft aangegeven geen speeltuin te willen. Dus wat dat betreft past dit prima in hun beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:15:
PSV huurt zoals verwacht v Ginkel weer eens en Willems gaat naar Freiburg.

Vind Freiburg een leuke club, maar het is ook een club die over 2 jaar gewoon meedoet voor degradatie.
2 jaar geleden dacht ik dat Willems naar een top club zou gaan maar de afgelopen 2 jaar waren gewoon vrij zwak.
Vreemd genoeg meldt NOS dat de club onbekend is waar Willems heen gaat:
PSV huurt opnieuw Van Ginkel, Willems vertrekt - http://nos.nl/l/2183455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Lekkerboeie86 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:22:
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar van Ginkel is wel een speler met kwaliteiten die normaal nooit haalbaar zou zijn voor de Eredivisie. Talent scouten is altijd goed, maar deze speler staat er gelijk. Cocu heeft aangegeven geen speeltuin te willen. Dus wat dat betreft past dit prima in hun beleid.
Maar ze proberen het geeneens, en PSV heeft niet de centen om alleen maar spelers te blijven huren en kopen.

@Exocet
Het zou nu Frankfurt zijn waar hij naartoe gaat.
Voor hun gaat hetzelfde op, leuke club maar ze kunnen zomaar degraderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Mooi dat dubbel applaus bij het vrouwenvoetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Commentaar is nog te pruimen ook, op 1 puntje na: weet over Dekker te vertellen dat ze Hegerberg uit de Franse competitie kent en dat Lyon eerste is geworden en Montpellier van Dekker derde :F .
Laat het nou net zijn dat ze tweede zijn geworden en zich voor het eerst voor de Champions League geplaatst hebben O-) (kan beter Eurosport met Engels commentaar kijken alleen is het stadiongeluid nauwlijks te horen daar. edit: beter in de tweede helft).

En onze zwaar overhypte Miedema doet het zoals verwacht ;) (handenvol met kansen missen dus)

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 16-07-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

apis29 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:11:
Commentaar is nog te pruimen ook, op 1 puntje na: weet over Dekker te vertellen dat ze Hegerberg uit de Franse competitie kent en dat Lyon eerste is geworden en Montpellier van Dekker derde :F .
Laat het nou net zijn dat ze tweede zijn geworden en zich voor het eerst voor de Champions League geplaatst hebben O-) (kan beter Eurosport met Engels commentaar kijken alleen is het stadiongeluid nauwlijks te horen daar).
Als dat alles is. De commentatoren die ik gewend ben zwetsen anderhalf uur onzin bij elkaar. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heej, toch nog. *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 16-07-2017 19:25 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

En dat is één!

:)F oOo :)F oOo :)F

[ Voor 51% gewijzigd door Fiber op 16-07-2017 19:26 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51

SuBBaSS

-has Ryzen

Wilde net even aan internet gaan toevertrouwen dat ze toch wel erg veel kansen nodig hebben, maakt die v/d Sanden toch een beste goal!
Nou doorgaan meiden, het deksel lijkt van de pot af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:21:
[...]

Als dat alles is. De commentatoren die ik gewend ben zwetsen anderhalf uur onzin bij elkaar. :P
Hehe, deze valt me heel erg mee. Ze hebben er wel eens triestere op gezet ...
Maar dat kan nog komen :P

Gaoltje was wel lekker ondertussen ja ...

Straks op Belgie Een: België - Denemarken om 2045u met bij Denemarken teamgenootje van nr10 van Noorwegen. Nou als Hansen een ton per jaar zou verdienen dan moet die nog meer verdienen: Pernille Harder (ook nr.10).
Ook nog een nieuwe aanwinst van Montpellier trouwens: Veje (ook van DK)

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 16-07-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Eerste helft was niet zo om aan te gluren. Maar in de tweede helft speelt Nederland goed.

edit:
Het grootste verschil met het mannenvoetbal is vooral dat ze aanvallend het overzicht een stuk vaker missen en dat de aannames soms om te huilen zijn. Daardoor gaat het tempo er ook uit.

[ Voor 52% gewijzigd door Fleximex op 16-07-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
http://www.telegraaf.nl/t...intracht_Frankfurt__.html

Volgens de Telegraaf gaat Willems voor 6 of 7 mln naar Frankfurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Erg knap gedaan van de Nederlandse dames! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Fleximex schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:48:

edit:
Het grootste verschil met het mannenvoetbal is vooral dat ze aanvallend het overzicht een stuk vaker missen en dat de aannames soms om te huilen zijn. Daardoor gaat het tempo er ook uit.
Het grootste verschil is in mijn ogen dat het spel veel minder vaak stil ligt voor stervende zwanen en andere jankerds en dat er veel minder tegen de scheidsrechter gemekkerd wordt...

[ Voor 79% gewijzigd door Fiber op 16-07-2017 19:58 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Fleximex schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:48:
Eerste helft was niet zo om aan te gluren. Maar in de tweede helft speelt Nederland goed.

edit:
Dat klinkt net als de omschrijving van de Oranje heren in huidige staat :D .

Duitsland en Frankrijk zijn stukken verder dan de Nederlandse dames, dat ziet er regelmatig gewoon goed uit (meer nog bij Duitsland dan Frankrijk). Ook technisch sterk is Spanje, dat is er gewoon in tien jaar ingestampt want die stonden nog niet eens op de kaart toen NL op dat EK in Finland (2009) een beetje in de mediabelangstelling hier kwam.
Maar je hebt wel een punt bij dat aanvallend overzicht, heel vaak is het chaotisch en paniekerig gedoe ...

Triest commentator was bij het WK 2015 trouwens herinner ik me net (dan moet het natuurlijk niet precies dezelfde commentator als vandaag zijn waarvan ik net zei dat ie wel te pruimen was :+ . ff checken ...)

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 16-07-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:15
Dit was letterlijk de eerste wedstrijd vrouwenvoetbal die ik heb gezien en dacht na de eerste 20 minuten ook gelijk de laatste, maar nadat ik een beetje aan het veel tragere tempo en de vele foutjes gewend was geraakt viel het me alles mee. Hopen dat de sport groeit. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is toch een beetje kijken naar de special olympics. Ik bedoel dit niet seksistisch, een Brit/Duitser/Spanjaard kijkt zo bijvoorbeeld ook naar de mannen eredivisie.

In Nederland zijn wij historisch gezien verbonden aan een voetbalclub en zijn we van ze gaan houden. Ik weet dat Barca beter is dan Feyenoord, maar het stroomt door je bloed.

Nu hebben we iets gevonden wat lager is dan eredivisie voetbal, namelijk vrouwenvoetbal. Elk top landenteam word aan de kant gezet door een willekeurige Europese middenmoter. Je kijkt het om "onze" vrouwen of omdat je denkt dat het wat word, ooit. Maar voor het voetbal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nouja, in het buitenland is het voetbal niet altijd perse technisch beter. ( BPL bijvoorbeeld ) Maar puur op kracht en fysiek beuken 90 min lang. Zolang er daar clubs zijn zoals tempo team Chelsea en United die alles opkopen wat wel eens een bal in een net heeft geschoten is de rest van de wereld nu eenmaal gehandicapt als je de geldstromen niet kan bijbenen. Daar vooral heeft NL last van. Dat klote Bosman arrest..

Nu hebben we 1 1/2 goede jeugdclub ( feyenoord/Ajax ) en een top 3 club die uit doffe ellende maar spelers uit alle hoeken en gaten huurt/met rare constructies koopt.

Dat Bosman arrest moet van tafel. Eerder dan dat wordt het niet eerlijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Fiber schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:55:
Erg knap gedaan van de Nederlandse dames! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[...]

Het grootste verschil is in mijn ogen dat het spel veel minder vaak stil ligt voor stervende zwanen en andere jankerds en dat er veel minder tegen de scheidsrechter gemekkerd wordt...
Beetje een populaire reactie. Als je de wedstrijd gezien had dan zag je dat er best veel schwalbes gemaakt werden door het NL vrouwen elftal.

Klopt wel dat er minder gemekker is, maar zoveel minder nou ook weer niet. Vrouwenvoetbal is zeker geen rugby. Je moet het ook niet met mannenvoetbal in het algemeen vergelijken. Maar eerder met de Eredivisie. Ik erger me met Europese wedstrijden (Zuid Europese en Zuid Amerikaanse spelers in het bijzonder) toch een stuk meer aan schwalbes en het zeuren dan bij een gemiddelde Eredivisiewedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De vraag is: Kijk je de sport puur voor technische balvaardigheid of vanwege het wedstrijdelement?

Persoonlijk gaat het mij om het wedstrijdelement, de spanning. Technische hoogstandjes en goed voetbal kan ik uiteraard ook heel erg waarderen, maar dat is niet het enige. Daarom zat ik soms te knikkebollen bij Barcelona. Technisch goed, maar veel te beheerst allemaal. Voor technische hoogstandjes kan ik ook Youtube-compilaties opzoeken, veel efficiënter.

Ik vond het leuk om te zien. Inderdaad minder snel, minder technisch en wat slordig af en toe. Dat laatste kon ook nog wel eens de druk van de eerste thuiswedstrijd zijn, we gaan het zien.

En ja, als je in een van origine mannensport een mannenmiddenmoter tegen een vrouwenclub zet dan wordt het natuurlijk lastig. Voetbal is ook wel een sport die echt veel gebruik maakt van mannelijke eigenschappen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PWM schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:36:
Het is toch een beetje kijken naar de special olympics. Ik bedoel dit niet seksistisch, een Brit/Duitser/Spanjaard kijkt zo bijvoorbeeld ook naar de mannen eredivisie.

In Nederland zijn wij historisch gezien verbonden aan een voetbalclub en zijn we van ze gaan houden. Ik weet dat Barca beter is dan Feyenoord, maar het stroomt door je bloed.

Nu hebben we iets gevonden wat lager is dan eredivisie voetbal, namelijk vrouwenvoetbal. Elk top landenteam word aan de kant gezet door een willekeurige Europese middenmoter. Je kijkt het om "onze" vrouwen of omdat je denkt dat het wat word, ooit. Maar voor het voetbal....
De vrouwenteams oefenen voor een toernooi vaak tegen sterke amateur teams en gaan meestal dik onderuit las ik laatst.
Het niveau verschil in de teams zelf vind ik vaak bizar groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=278948
Een onder de 15 team dat 7-0 klopt geeft aan de nummer 5 van de wereld.

Ik denk dat het vrouwenvoetbal echt nog een lange weg te gaan heeft.

Vooral qua tempo,handelingssnelheid,kracht valt een hoop te winnen.
De rest is op zich redelijk in orde.

[ Voor 22% gewijzigd door Sinned123 op 16-07-2017 22:28 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat is zo'n beetje het minst slordig wat NL heeft gespeeld in de laatste jaren, ze waren eigenlijk boven verwachting sterk. Nou kijk ik al heeeeel lang vrouwenvoetbal (van nationale teams dan) en vooral de strijdlust is in een wedstrijd het boeiendste/ wat er bovenuit springt. Dat spel gaat alleen maar over en weer 90 minuten lang ... (en dat hoef ik bij mannevoetbal dus echt niet te zien, daar wil ik wel techniek en dominantie zien :P ).

Punt is ook dat de keepsters gewoon heel erg slecht zijn dus als ze tegen een jongensteam een pak slaag krijgen zal ongetwijfeld de keepster er een aardig aandeel in hebben ...

Vlgns mij hebben de NL vrouwen ook eens geoefend tegen B-jeugd Oranje (of C) en wel verloren maar niet met heel dikke cijfers (nu nog terug zien te vinden ...)

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 16-07-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik kan het helaas onderschrijven, lang lang geleden speelden wij een oefenwedstrijd (geen idee waarom) als 12 jarige jochies tegen een meidenteam van 17/18 jaar die destijds in de hoogste divisie speelden. In 2x 30 minuten werd het 17-0 voor ons :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je bedoelt toen vrouwenvoetbal nóg minder serieus genomen werd dan nu? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:47:
Je bedoelt toen vrouwenvoetbal nóg minder serieus genomen werd dan nu? ;)
Dat is wel waar ja, toen speelden enkele meisjes vaak in de jeugd met jongens mee omdat er geen meiden elftallen waren, is nu wel anders! (Niveau is voorlopig nog dramatisch :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had Oranje toch echt wel met heel wat meer doelpunten verschil kunnen winnen. Want wat die Noren lieten zien viel eigelijk best wel een beetje tegen. Of was Oranje zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:02:
Daar had Oranje toch echt wel met heel wat meer doelpunten verschil kunnen winnen. Want wat die Noren lieten zien viel eigelijk best wel een beetje tegen. Of was Oranje zo goed?
Noorwegen is ongeveer bij de dames wat Portugal bij de mannen is, best goed dus. Dit zou voor Nederland de zwaarste wedstrijd uit de poule moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Toch heeft het wel wat. Ja de handelingssnelheid is minder, de techniek is minder, etc. Maar de sport is veel minder verziekt door het geld.

Het is eigenlijk ook wel een beetje vergelijkbaar met dat de Eredivisie gewoon leuker is dan de Bundesliga. Ja de kwaliteit is minder, maar het is elk seizoen spannend, en de titel wordt practisch altijd pas in de laatste 2,3 speelronden verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik heb genoten van de wedstrijd. Ik vond de eerste helft ook al goed, alleen had Noorwegen toen ook af en toe nog wat te vertellen. Ja er gaat wel eens wat mis, maar dat is inmiddels als stukken beter dan een paar jaar geleden. Vroeg drukzetten (a la Ajax-mannen :)), snel de diepte zoeken, veel vechtlust... al met al was het prima.
Mooi ook het applaus in de 32e en 34e minuut.
Wat me wel stoort is dat ik in de media (telegraaf in dit geval) lees dat er in de 34e minuut een applaus voor Nouri was (een paar alinea's tekst..... "ook de koning klapte mee") en dan een sidenote: "oh ja, in de 32e minuut werd er ook nog geklapt voor Sylvia Nooij" (die vorige zaterdag na een epileptische aanval overleed)... dat vind ik echt zoooo respectloos. Tijdens een wedstrijd VROUWENvoetbal, wordt een speelster met een paar caps geeerd, maar dat wordt slecht in een bijzinnetje vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:21
Ook ik heb stiekem het grootste deel van de wedstrijd gekeken. Je moet er naar toe gaan alsof je naar een cheasy actiefilm in de bioscoop gaat. Het is vermakelijk, maar je moet niet te kritisch zijn en niet teveel analyseren.

Ik denk dat het vergelijkbaar is met een vierde klasse amateur wedstrijd in een stadion met 30.000 man die spelen voor volk en vaderland.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:14
Het is imo niet echt terecht dat het vrouwenvoetbal steeds maar vergeleken wordt met mannenvoetbal, berichten hierboven over dat een vrouwenteam dik ingemaakt wordt door een gemiddeld amateurelftal. Dat geldt toch voor alle sporten? Zet een Serena Williams tegen een willekeurige mannelijke top 100 speler, of de nederlandse handbalsters tegen een willekeurig mannenteam, en ze zullen dik verliezen. Maar dat is toch logisch? Waarom blijven we het vrouwenvoetbal dan wel steeds vergelijken met het mannenvoetbal?

Ja het is technisch minder dan we gewend zijn, maar dat doet niks af aan de prestatie.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Omdat het dezelfde sport is? Vrij logisch dat er dan een vergelijking wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
Het valt mij op dat het vrijwel alleen bij voetbal gebeurt. Maar misschien komt dat doordat vrouwenvoetbal nog niet zo ingeburgerd is :) Bij dames-hockey hoor ik bijvoorbeeld nooit verhalen dat het slaapverwekkend zou zijn omdat het iets langzamer gaat dan bij de mannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Tosemime schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:16:
Het is imo niet echt terecht dat het vrouwenvoetbal steeds maar vergeleken wordt met mannenvoetbal, berichten hierboven over dat een vrouwenteam dik ingemaakt wordt door een gemiddeld amateurelftal. Dat geldt toch voor alle sporten? Zet een Serena Williams tegen een willekeurige mannelijke top 100 speler, of de nederlandse handbalsters tegen een willekeurig mannenteam, en ze zullen dik verliezen. Maar dat is toch logisch? Waarom blijven we het vrouwenvoetbal dan wel steeds vergelijken met het mannenvoetbal?

Ja het is technisch minder dan we gewend zijn, maar dat doet niks af aan de prestatie.
Bij veel sporten, waaronder tennis denk ik (ben geen kenner), is het niveau van de vrouwen tak ook hoog. Niet zo hoog als bij de mannen, maar ze zijn wel enorm professioneel en getalenteerd. Technisch en tactisch doen vrouwen daar niet meer zoveel onder voor mannen, dat beperkt zich voornamelijk tot fysiek (bijv. kracht en uithoudingsvermogen). Ik heb niet de indruk dat een simpele mannelijke tennisamateur van Serena Williams wint. De toppers bij de vrouwen zouden bij de mannen denk ik net niet top 100 zijn. Dat vertalen naar het vrouwenvoetbal zou betekenen dat het beste vrouwenteam ter wereld zich zou moeten kunnen handhaven in de mannen Eredivisie en niet kansloos moet zijn tegen amateurs.

Er is fysiek/biologisch geen reden waarom er bij vrouwenvoetbal bijv. nog zoveel aannames mis gaan bij de vrouwen en dat er eigenlijk nog geen fatsoenlijke keepers zijn. Dat ze niet zo snel lopen als mannen en minder kracht hebben zal altijd wel zo blijven.

EDIT: Deze post klinkt negatief, maar zo bedoel ik het niet. Deze sport staat gewoon nog in de kinderschoenen maar maakt grote stappen en het amusement en de inzet is er niet minder om.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 17-07-2017 09:39 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Zat gister bij toeval een stukje België tegen Denemarken te kijken. Die keeper van België was die eerste 20 minuten zo slecht dat ik me echt verbaasd heb dat het 1-0 gebleven is. Toch vind ik het best leuk om te bekijken. Maar de kwaliteit is echt bedroevend.

Ik zie vooral veel strijd en overtredingingen. En lange ballen die niet aankomen. Met een beetje positiespel hoef je veel minder te lopen en speel je iedereen van het veld. Als ik naar handbal of hockey kijk, heb ik het gevoel dat die dames veel verder zijn in hun sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
ph4ge schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:36:
[...]

Bij veel sporten, waaronder tennis denk ik (ben geen kenner), is het niveau van de vrouwen tak ook hoog. Niet zo hoog als bij de mannen, maar ze zijn wel enorm professioneel en getalenteerd. Technisch en tactisch doen vrouwen daar niet meer zoveel onder voor mannen, dat beperkt zich voornamelijk tot fysiek (bijv. kracht en uithoudingsvermogen). Ik heb niet de indruk dat een simpele mannelijke tennisamateur van Serena Williams wint. De toppers bij de vrouwen zouden bij de mannen denk ik net niet top 100 zijn. Dat vertalen naar het vrouwenvoetbal zou betekenen dat het beste vrouwenteam ter wereld zich zou moeten kunnen handhaven in de mannen Eredivisie en niet kansloos moet zijn tegen amateurs.

Er is fysiek/biologisch geen reden waarom er bij vrouwenvoetbal bijv. nog zoveel aannames mis gaan bij de vrouwen en dat er eigenlijk nog geen fatsoenlijke keepers zijn. Dat ze niet zo snel lopen als mannen en minder kracht hebben zal altijd wel zo blijven.

EDIT: Deze post klinkt negatief, maar zo bedoel ik het niet. Deze sport staat gewoon nog in de kinderschoenen maar maakt grote stappen en het amusement en de inzet is er niet minder om.
Ja daar heb je wel gelijk in idd, vergeleken met dames-hockey of dames-handbal is deze sport nog lang niet zo ver met de ontwikkeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Tosemime schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:16:
Waarom blijven we het vrouwenvoetbal dan wel steeds vergelijken met het mannenvoetbal?
Naar mijn idee is het niveauverschil bij het voetbal veel groter dan bij andere sporten. Serena Williams zal inderdaad wel verliezen van een top 100 speler, maar niet van een Nederlandse (sub)top amateur die in categorie 1 of 2 speelt. Het Nederlands Dameselftal is echter volledig kansloos tegen een hoofdklasse amateurelftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Als je NL als referentiepunt neemt is dat natuurlijk ook een kromme vergelijking. Bij hockey is Nederland en de NL competitie de absolute top en kijk je al buiten de top 3-4 dan zakt het niveau al dramatisch ...
Bij handbal is de NL competitie helemaal niks en is er een leuke selectie die het twee of drie toernooien aardig gedaan heeft. En een spel gespeeld met de handen zal er vast gauw makkelijker/'beter' uitzien (handbal komt natuurlijk helemaal op fysiek aan dus ik denk dat ze redelijk kansloos zijn tegen een mannenteam waar de kleinste 1.80m is).
Wat tennis betreft zegt John McEnroe natuurlijk al jaren dat S. Williams niet van de nr.700 kan winnen en dat zou zomaar eens kunnen kloppen ...

Duitsland, Frankrijk, Amerika zijn bij voetbal veel verder dan NL evenals vooral op technisch gebied Japan en Spanje. In Amerika heb je natuurlijk ook nog het college systeem waar je als vrouwelijke speelster nog gewoon een scholarship voor een universiteit kan verdienen met voetbal, die zijn veel verder qua competitiestructuur dan hier voor vrouwenvoetbal.

Maar ik hoorde geloof ik voorbij komen dat ze meisjesteams willen afschafen hier bij de jeugd (?).

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 17-07-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

apis29 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:59:
Maar ik hoorde geloof ik voorbij komen dat ze meisjesteams willen afschafen hier bij de jeugd (?).
Ik meen gelezen te hebben dat ze de meisjes willen laten meespelen in de jongenselftallen. Daarmee hopen ze de meisjes naar een hoger niveau te tillen, mede omdat de meisjescompetities te weinig deelnemende clubs hebben en het niveau echt te laag is.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
oranje-vrouwen-trekken-meer-kijkers-dan-cl-finale

Toch mooi, meer kijkers voor deze wedstrijd dan voor de finale van dat geldgedrocht.

[ Voor 14% gewijzigd door KingKoning op 17-07-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
St Juste mogelijk naar Feyenoord, prima speler :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
st Juste vind ik tbh niet een type speler dat je nu beter maakt. Meer een gokje dat je, net zoals Bilal, kan nemen voor 2-3 mil.

Maar dat ze schijnbaar ook vol voor Haps gaan vind ik pure armoe. Die gast valt bij AZ al door de mand, laat m lekker daar blijven........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 20:21
17 miljoen uitgeven aan Amrabat, Haps, St Juste en Boetius. Leuke aankopen voor Vitesse of AZ.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Beste Allemaal,

Nu seizoen 2017/2018 weer voor de deur staat en wij op Tweakers best fanatiek zijn in het volgen van de Eredivisie lijkt mij het een leuk idee om een voetbalpoule te starten waarbij het voorspellen van de uitslag en de ranglijst het belangrijkste is. Deze vul je wekelijks in en hierdoor verzamel je punten. Dit is niets nieuws, maar wel een leuke manier om wellicht nog meer te verdiepen in de Eredivisie. Afgelopen seizoen heb ik met plezier gespeeld met een groepje gamers en nu wil ik dit graag uitbreiden naar Tweakers F.C.

Het meedoen is gratis, maar uiteraard gaat de winnaar er wel met een prijs vandoor!
De winnaar van deze poule krijgt een eredivisie clubsjaal naar keuze bij een minimaal aantal van 25 actieve deelnemers.
Bij minimaal 100 actieve deelnemers krijgt de alleen de winnaar een Eredivisie clubsjaal naar keuze en een kadobon van Bol.com of Coolblue twv 20.-

Regels kan je vinden op website.
Aanmelden kan hier: https://www.voetbalpoules.nl/poule/106806/aanmelden

Wellicht een goed idee om hier uiteindelijk een nieuw topic voor te openen, maar hiervoor zoek ik nog iemand die een knappe OP wilt maken aangezien daar mijn talenten daar niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Hoop echt dat AZ de hoofdprijs vraagt voor Haps en v Geel afhaakt. Ik hoef die gast echt niet in F'noord te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:40:
Hoop echt dat AZ de hoofdprijs vraagt voor Haps en v Geel afhaakt. Ik hoef die gast echt niet in F'noord te zien
Ik hoop ook dat ze dat doen en van Geel toch toehapt >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Tosemime schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:34:
Het valt mij op dat het vrijwel alleen bij voetbal gebeurt. Maar misschien komt dat doordat vrouwenvoetbal nog niet zo ingeburgerd is :) Bij dames-hockey hoor ik bijvoorbeeld nooit verhalen dat het slaapverwekkend zou zijn omdat het iets langzamer gaat dan bij de mannen
Zonder te veel van voetbl af te wijken, het nivo wat de Nederlandse Hockey dames hebben ligt nu eenmaal VEEL hoger dan de voetbal dames op dit moment hebben. De dames tak in Hockey wordt nu eenmaal door veel landen veel serieuzer genomen dan dames voetbal. Soms zelfs gelijkwaardig aan mannen qua belangstelling. Dus ja langzamer maar wel van een heel hoog technisch nivo en dat nivo hebben de voetbal dames nog lang niet (voor zover je voetbal en hockey kan vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Ik heb het idee dat, zeker in vergelijking met hockey en tennis, vrouwenvoetbal last heeft van het feit dat het speelveld aangepast is op de mannenfysiek en het daardoor moeilijker voor ze is.
Toen ik (toegegeven, een aantal jaar geleden) vrouwenvoetbal keek vond ik er op zich redelijke techniek en combinaties inzitten, alleen de vaart was iets minder. Maar hetgeen waar ik me vooral aan irriteerde was dat de keepsters er gewoon geen hol van konden. De doelpunten waren niet leuk omdat ze bij mannenvoetbal gehouden zouden worden. Maar waar een mannelijke keeper slechts incidenteel door een heel mooi lobje geklopt wordt gebeurde dat bij de vrouwelijke keepsters vaker.

Het doel is natuurlijk gewoon groot en waarschijnlijk door evolutie gegroeid tot een formaat waar zowel de keeper als de tegenstander een enigszins goede kans hebben om er iets van te maken. Daarom zijn keepers ook vaak de lang(st/er)e spelers.
Bij hockey heb ik niet het idee dat er duidelijk een fysiek verschil zit in de spelers en de veldpositie die ze bezitten, dus telt het verschil in fysiek tussen mannen en vrouwen ook gewoon minder.

Maar het is natuurlijk wel leuk dat er steeds meer belangstelling voor is. Ik hoef het niet per sé te kijken, maar vind het wel goed dat vrouwen keuze hebben in welke sporten ze willen beoefenen en dan ook tegen hun voorbeelden aan kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:40:
Hoop echt dat AZ de hoofdprijs vraagt voor Haps en v Geel de hoofdprijs betaalt. Dan hopen dat het voor die jongen een succes is maar voor Feyenoord net niet. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:23
Lekkerboeie86 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:40:
Beste Allemaal,

Nu seizoen 2017/2018 weer voor de deur staat en wij op Tweakers best fanatiek zijn in het volgen van de Eredivisie lijkt mij het een leuk idee om een voetbalpoule te starten waarbij het voorspellen van de uitslag en de ranglijst het belangrijkste is. Deze vul je wekelijks in en hierdoor verzamel je punten. Dit is niets nieuws, maar wel een leuke manier om wellicht nog meer te verdiepen in de Eredivisie. Afgelopen seizoen heb ik met plezier gespeeld met een groepje gamers en nu wil ik dit graag uitbreiden naar Tweakers F.C.

Het meedoen is gratis, maar uiteraard gaat de winnaar er wel met een prijs vandoor!
De winnaar van deze poule krijgt een eredivisie clubsjaal naar keuze bij een minimaal aantal van 25 actieve deelnemers.
Bij minimaal 100 actieve deelnemers krijgt de alleen de winnaar een Eredivisie clubsjaal naar keuze en een kadobon van Bol.com of Coolblue twv 20.-

Wellicht een goed idee om hier uiteindelijk een nieuw topic voor te openen, maar hiervoor zoek ik nog iemand die een knappe OP wilt maken aangezien daar mijn talenten daar niet liggen.
Leuk idee! Ik heb me aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
En weer een zestienjarige jongen die naar Engeland vertrekt om vervolgens naamloos van invalbeurt naar invalbeurt te hobbelen. Zo wordt het natuurlijk nooit weer wat met het Nederlandse voetbal.

https://www.fr-fans.nl/ni...d?com=true#comment/544293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Larrson weigert om op de elftal foto van Heereveen te staan.
Welke club zou nou interesse in deze gast kunnen hebben, heeft de 2e seizoens helft niet echt veel toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:41:
En weer een zestienjarige jongen die naar Engeland vertrekt om vervolgens naamloos van invalbeurt naar invalbeurt te hobbelen. Zo wordt het natuurlijk nooit weer wat met het Nederlandse voetbal.

https://www.fr-fans.nl/ni...d?com=true#comment/544293
Wat nog erger is, is dat hij letterlijk vertrekt voor het geld, natuurlijk is dat vaak de achterliggende gedachte, maar vaak hoor je dan dat ze het in Engeland willen proberen voor de droom/groter voetballand etc. Deze jongen lijkt vooral aan te sturen op een vertrek om gewoon meer te verdienen (op die leeftijd 8)7 ). Ook Ajax en PSV zouden interesse hebben, maar het is Engeland geworden voor de big money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Aan de andere kant; gewoon iemand die zijn financiële toekomst wil veiligstellen. Niks mis mee om voor je 20e al financieel onafhankelijk te zijn dankzij een sport waarin je blijkbaar goed genoeg bent zodat men flink voor jou wil betalen. Op deze manier kan die jongen zijn hele familie onderhouden. In veel gevallen komen dat soort jongens uit gezinnen die elk dubbeltje heeft moeten omdraaien. Begrijpelijk om de eerste de beste kans te pakken wanneer er serieus geld voordoet. Voor het zelfde geld scheur je morgen alles af wat maar belangrijk is en haal je de top niet. Dan zit je daar, terug bij af, 6 hoog in Rotterdam-zuid.

Die beste jongen mag zijn sport blijven uitoefenen en krijgt daar ook nog eens dik voor betaald. Weinig mensen die dat zullen weigeren. Veel zullen het wellicht roepen maar wanneer de kans zich voor doet bij hun zelf, dan pas kun je zeggen wat je zal doen.
Deadsy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:44:
Welke club zou nou interesse in deze gast kunnen hebben, heeft de 2e seizoens helft niet echt veels toegevoegd.
Wellicht de club die voor de winterstop al een akkoord had met zijn zaakwaarnemer. Even een half jaartje in de luwte voetballen zodat de prijs niet omhoog gaat en vervolgens vertrekken naar die club. Beetje dwars liggen om zeker te zijn dat je weg mag en klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Han op 17-07-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Han
Je denkt toch niet dat die gastjes al miljoenen krijgen? Die zijn echt niet gelijk financieel onafhankelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:16:

[...]

Wellicht de club die voor de winterstop al een akkoord had met zijn zaakwaarnemer. Even een half jaartje in de luwte voetballen zodat de prijs niet omhoog gaat en vervolgens vertrekken naar die club. Beetje dwars liggen om zeker te zijn dat je weg mag en klaar.
En dan haal je een type binnen dat dit misschien ook bij jouw gaat flikken.

En Zirkzee verdient dan vrij veel geld in Engeland maar voor hetzelfde geld is hij straks 22, 3x verhuurd, nergens iets laten zien en al het verdiende geld is al uitgegeven.

Voor je groei is een stap naar Engeland gewoon vrij slecht. Chelsea bv haalt elk seizoen een vrachtwagen lading jeugd spelers binnen en verhuurd geloof ik meer dan 40 spelers per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Daar moeten ze dus iets aan doen: een maximum aan contractspelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Dat probleem zal zich op redelijk korte termijn vanzelf oplossen, naar ik verwacht. Wanneer het VK niet meer in de EU zit, gelden voor spelers uit Nederland (en andere EU-landen) aanmerkelijk sterkere regels dan nu. Gezien de positie op de FIFA-lijst van Nederland zullen Nederlandse spelers een flink aantal interlands gespeeld moeten hebben voor ze in Engeland überhaupt mogen spelen. Die gasten komen over twee jaar allemaal gedesillusioneerd terug.

Schandelijk overigens dat zaakwaarnemers spelers daar niet voor waarschuwen. Maar ja, die gasten hebben weinig ethiek en zijn ook alleen maar geïnteresseerd in geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Lekkerboeie86 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:40:
Beste Allemaal,

Leuk! Heb me ook aangemeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
lateef schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:49:
Dat probleem zal zich op redelijk korte termijn vanzelf oplossen, naar ik verwacht. Wanneer het VK niet meer in de EU zit, gelden voor spelers uit Nederland (en andere EU-landen) aanmerkelijk sterkere regels dan nu. Gezien de positie op de FIFA-lijst van Nederland zullen Nederlandse spelers een flink aantal interlands gespeeld moeten hebben voor ze in Engeland überhaupt mogen spelen. Die gasten komen over twee jaar allemaal gedesillusioneerd terug.

Schandelijk overigens dat zaakwaarnemers spelers daar niet voor waarschuwen. Maar ja, die gasten hebben weinig ethiek en zijn ook alleen maar geïnteresseerd in geld.
Tja, dat is een Engelse regel die snel gewijzigd is als ze er echt last van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:25:
Daar moeten ze dus iets aan doen: een maximum aan contractspelers
Wie moet je beschermen? De voetballer die 4 jaar bij Chelsea onder de pannen is maar geen minuut speelt? of de club die dan met dat overgebleven geld nieuwe markten als E-sports eens even gaat bekijken? Het is altijd kiezen tussen twee kwaden, want het is nooit goed. Uiteindelijk legt FOX ook miljarden neer, en je kan de clubs niet vragen om met het geld wat duidelijk teveel is dan maar het Rode Kruis te steunen.

ze moeten het doen zoals in de USA, een salarispot met een max en daar vandaan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rikoos schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:59:
[...]

Zonder te veel van voetbl af te wijken, het nivo wat de Nederlandse Hockey dames hebben ligt nu eenmaal VEEL hoger dan de voetbal dames op dit moment hebben. De dames tak in Hockey wordt nu eenmaal door veel landen veel serieuzer genomen dan dames voetbal. Soms zelfs gelijkwaardig aan mannen qua belangstelling. Dus ja langzamer maar wel van een heel hoog technisch nivo en dat nivo hebben de voetbal dames nog lang niet (voor zover je voetbal en hockey kan vergelijken).
Ben benieuwd om welke landen dat dan wel niet moet gaan :P . Buiten Nederland is er echt nul komma nul aandacht voor hockey in de media of publiek (misschien in India en Pakistan nog omdat ze verder helemaal nergens goed in zijn buiten cricket)
Han schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Ik meen gelezen te hebben dat ze de meisjes willen laten meespelen in de jongenselftallen. Daarmee hopen ze de meisjes naar een hoger niveau te tillen, mede omdat de meisjescompetities te weinig deelnemende clubs hebben en het niveau echt te laag is.
Dat werd idd ook gezegd ja, ben eerder benieuwd welke invloed dat op de aanwas zal hebben. Kan me best voorstellen dat er genoeg (meisjes) niet op gemengde teams zitten te wachten ... .
Misschien kunnen ze beter meisjes teams in de jongens competitie indelen.

Duitsland - Zweden op Eurosport 1 en ARD om 2045u. overigens. Een herhaling van de Olympische finale (die Zweden met puur betonvoetbal gehaald heeft) ...

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 17-07-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
lateef schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:49:

Zijn nu al bezig om uitzonderingen te maken voor EU landen.

Max salaris tot je 18e, of eindelijk fatsoenlijke regels voor zaakwaarnemers, of max aantal buitenlanders. Maar dat laatste is tegen de EU regels }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:17:
[...]

Leuk! Heb me ook aangemeld!
Inmiddels stromen de aanmeldingen binnen :p
Mocht iemand zin en tijd hebben om een leuke OP te bouwen voor een nieuw topic heel graag.

Aanmelden voor de Tweakers Eredivisie poule kan hier:
https://www.voetbalpoules.nl/poule/106806/aanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:+ Ze verkochten zeker alleen kaartjes vor de tribunes die op tv te zien zijn (wel zo verstandig overigens, vlgns mij was de wedstrijd hiervoor op het Kasteel en daar zat iedereen verspreid. Weer in zo'n gehucht in het Zuiden O-) , enige op normale afstand is Utrecht ...).

Duitsland - Zweden in het NAC stadion nu ...

Had nog dat 'betaalde' NPO streaming abo genomen omdat het full HD zou zijn maar dan lees je later dat livestreams 1 op 1 van de gratis site zijn overgenomen en niet meer dan 576p.
Nou is de eerste maand gratis dus je kan het altijd uitproberen voor Uitzending Gemist ... (was ook de voornaamste reden om het te testen).

Commentaarvrij op het Eurosport Player bonuskanaal in 720p ~2500kbps ...

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 17-07-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Feyenoord is rond met Haps en St. Juste. Lijken me zeer goede aankopen, zowel voor nu als voor de toekomst.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1 ... 5 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.