[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.562 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het is ideeloos....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09

Vos

AFCA

Het is niet dat er ineens een compleet nieuw team op het veld staat. Dus alles Keizer aanrekenen is te makkelijk.

Er vallen (vandaag) spelers door de mand die er vorig jaar vaak genoeg gewoon stonden.

[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 17-08-2017 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lijkt wel of de Boer weer trainer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als Veltman net zo goed kon verdedigen als de personen die zijn aanvoerdersband/opstelling verdedigen dan was hij meer waard geweest dan Sanchez....

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Normaal had hij nog Sanchez aan zijn zijde die het vaak nog kon oplossen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24
mag hopen dat het 0-2 wordt, dan hoef ik volgende week tenminste niet meer te kijken. Wat een lijdensweg :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Veltman hoort niet in Ajax en ook niet in het NL elftal

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Maar wat moet hem gaan vervangen. Van al het geld, welke verdedigers zullen haalbaar zijn voor Ajax? vorige 40 pagina's konden we daar ook niet echt op komen.

• Vos

Vos

AFCA

Legt Younes hem op de 16, staan de middenvelders op 35 meter pff.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat zit die Sierd raar te kakelen. Zit de beste man voor het eerst in zijn leven naar een voetbalwedstrijd te kijken en is hij zijn bril vergeten?

alles kan off-topic

Verwijderd

lol, een gele kaart omdat je het shirt van de tegenstander uittrekt, die krijg je niet vaak :P
zou aardig zijn voor het vrouwenvoetbal, dan ga ik dat ook eens kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 22:36 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Jaap Stam, Michael Reiziger, Winston Bogarde, etcetera zijn nu nog beter dan Veltman ooit zal zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:29:
[...]

Daarmee heb je krediet om weer te blunderen?
Nee maar je kunt het hem niet kwalijk nemen dat er 2 man weigeren in te grijpen en hij dan verkeerd staat.
Alleen hoor ik jou echt alleen maar over Veltman, alsof hij the root of all evil is, terwijl die twee naast hem minimaal evenveel fouten maken en vaak nog grotere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 13:24
Dit doet pijn aan de ogen, aan alles. Alles wat goed is opgebouwd is afgebroken door een nitwit van een coach die dacht te teren op de basis van Bosz.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Huntelaar moet die tussen de palen koppen natuurlijk

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 20:06
Is Overmars niet de hoofdschuldige? Het is toch een schande dat wederom de club met de meeste geld op de bank weer het laatst z'n selectie in orde heeft.

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

RvC is dan eerder de schuldige.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PWM schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:36:
Huntelaar moet die tussen de palen koppen natuurlijk
Ik snap ook niet dat Ajax hem heeft overgenomen van Schalke

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 19:18
nee, het ligt aan de waardeloze trainer, 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:57
JanW schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:36:
Dit doet pijn aan de ogen, aan alles. Alles wat goed is opgebouwd is afgebroken door een nitwit van een coach die dacht te teren op de basis van Bosz.
Schei toch uit, die 11 spelers op het veld lopen het te verkloten, staan er gewoon 9 van afgelopen seizoen in hoor!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Overmars heeft niks te zeggen zonder eerst groen licht te krijgen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Crisis op het veld, maar wel een dikke portemonnee... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28
toolkist schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:35:
[...]

Nee maar je kunt het hem niet kwalijk nemen dat er 2 man weigeren in te grijpen en hij dan verkeerd staat.
Alleen hoor ik jou echt alleen maar over Veltman, alsof hij the root of all evil is, terwijl die twee naast hem minimaal evenveel fouten maken en vaak nog grotere
Nee hoor, Keizer en staf en Schone vind ik ook niets, hebben we het al over Dijks gehad? De spijker op zijn kop hier, hoe kan je al het voetbal van Bosz in zes weken vakkundig verwijderen? Kans-loos.

XXXVI

• Grindtegel
dat gezever over nouri elke keer wordt ik ook niet goed van. Ja het is verschrikkelijk maar kap daar nou es mee, sjesus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:23
Was nog altijd beter dan de waardeloze instelling van PSV op het veld. Niets verloren, volgende week beter.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:15
Zolang ik die Veltman en die Dijks erin zie zitten, heb ik er bar weinig vertrouwen in.

Tel daarbij op de betere spelers die weg zijn en zeker een Sanchez die je dan moet missen maar volgens mij ook vooral Keizer die blijkbaar niet de spirit erin kan krijgen.

Dat Ajax zoveel verliest begint nu echt structureel te worden.

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:38:
Overmars heeft niks te zeggen zonder eerst groen licht te krijgen.
Dat is geen excuus, het is aan hem om te zorgen dat hij meer mandaat heeft als dat nodig is om te presteren . Blijkbaar heeft hij geen verhaal en krijgt hij niet het vertrouwen.

alles kan off-topic

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:53
Kom maar op met die paniek aankopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gonadan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:06:
Veltman heeft weer krediet voor een blunder.
Waarvan akte. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:37:
[...]

Schei toch uit, die 11 spelers op het veld lopen het te verkloten, staan er gewoon 9 van afgelopen seizoen in hoor!
Nee. Als je ziet wat er gebeurt in zo'n wedstrijd. Centrale verdedigers die door gaan jagen op buitenspelers, middenvelders waardoor in één klap het hele team verkeerd staan zag ik vorig seizoen niet. Evenals die kansloze wissels die Keizer al een paar keer heeft mogen etaleren. Het is misschien vroeg, maar het is mij duidelijk dat Keizer niet geschikt is. Zeker niet met betoncoaches als Winter langs m.

Twee maanden en alles is vakkundig afgebroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Let wel, zelfs met Dijks, Veltman en Schone in de basis hoor je niet te verliezen van Rosenborg.

• Vos

Vos

AFCA

JanW schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Nee. Als je ziet wat er gebeurt in zo'n wedstrijd. Centrale verdedigers die door gaan jagen op buitenspelers, middenvelders waardoor in één klap het hele team verkeerd staan zag ik vorig seizoen niet. Evenals die kansloze wissels die Keizer al een paar keer heeft mogen etaleren. Het is misschien vroeg, maar het is mij duidelijk dat Keizer niet geschikt is. Zeker niet met betoncoaches als Winter langs m.

En die verdedigers gaan door de trainer ineens compleet anders verdedigen? Dat geloof ik niet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ajax staat niet als een team, er zit geen vertrouwen in, geen spirit niks..
Baal er echt van...

• D-e-n
  • Laatst online: 13:27
Iedereen heeft nu kritiek maar Veltman en De Ligt spelen straks doodleuk weer in Oranje en dan heet dat plots weer logisch.

Om het van de positieve kant te bekijken : Ajax heeft genoeg geld om de hele technische staf uit te kopen, inclusief Bergkamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28
Veltman ook mooie analyse... eerste helft twee keer scoren, als we nou de eerste maken :')

XXXVI

• Vos

Vos

AFCA

Duidelijk, fout van De Ligt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ankona schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:14:
Onder Bosz begon het vorig jaar ook pas na een wedstrijd of 5 een beetje te lopen. De eerste weken was ook iedereen zeer kritisch en negatief.
Bullcrap. De resultaten waren toen ook om te janken maar elke serieuze Ajacied was lyrisch over het feit dat het weer leuk was om te kijken. Aanvallend, druk zetten, durf.

Heel anders dan dat kansloze gekloot van dit jaar. De lijn van Bosz door zetten m'n hol, ik zie er werkelijk waar niets meer van terug.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D-e-n schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:44:
Iedereen heeft nu kritiek maar Veltman en De Ligt spelen straks doodleuk weer in Oranje en dan heet dat plots weer logisch.

Om het van de positieve kant te bekijken : Ajax heeft genoeg geld om de hele technische staf uit te kopen, inclusief Bergkamp.
Ik ben nog nooit positief over Veltman geweest

• JanW
Vos schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:43:
[...]

En die verdedigers gaan door de trainer ineens compleet anders verdedigen? Dat geloof ik niet.
Tuurlijk, als de coach zegt dat ie wil dat je door jaagt, de tegenstander bij de strot moet grijpen zelfs als centrale verdediger dan doe je dat. Maar het gebeurt wel allemaal. En structureel ook. Dat, vasthouden aan spelers die niet echt presteren zoals Younes (die vandaag wel goed speelde trouwens) bewijst allemaal nog meer dat je ongeschikt bent.

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

@JanW Hij moet wel vasthouden aan die spelers, want er is niks anders ;)

• Martinusz
JanW schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Echt onzin, hij kan opstellen de spelers die die heeft en dat zijn er niet veel in de verdediging, ik ben benieuwd naar jouw opstelling??

Bosz had Sanchez en Klaassen en wie heeft Keijzer?

• Harribo
Vond Younes als enige goed spelen.
En eerlijk gezegd Schone ook tenminste in balbezit.
Neres begint steeds triester te worden.

Als ik Ajax was, eerst die 2 backs vervangen

• Vos

Vos

AFCA

JanW schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:46:
[...]

Tuurlijk, als de coach zegt dat ie wil dat je door jaagt, de tegenstander bij de strot moet grijpen zelfs als centrale verdediger dan doe je dat. Maar het gebeurt wel allemaal. En structureel ook. Dat, vasthouden aan spelers die niet echt presteren zoals Younes (die vandaag wel goed speelde trouwens) bewijst allemaal nog meer dat je ongeschikt bent.
De Ligt maakte vorig jaar ook wel zulke fouten. Maar time will tell.

Mag toch hopen dat het beter wordt :p

• PWM
  • Niet online

PWM

Voordeel is dat je Sanchez nu wel kan verkopen. 40 miljoen is te verdedigen als je CL speelt. Misschien als je ver wil komen in de EL.

Maar nu kan je hem net zo goed wegdoen en vervangen voor een Eredivisie veededige.

• Martinusz
Harribo schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:49:
Vond Younes als enige goed spelen.
En eerlijk gezegd Schone ook tenminste in balbezit.
Neres begint steeds triester te worden.

Als ik Ajax was, eerst die 2 backs vervangen
Neres triester? Verklaar je nader?
Wat een ongefundeerde uitspraken doe je toch steeds.

Schone was weer matig ook aan de bal, vergat steeds open te draaien en te openen op rechts, verpruts aantal keer de bal in het midden op een gevaarlijke plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:49:
[...]

Echt onzin, hij kan opstellen de spelers die die heeft en dat zijn er niet veel in de verdediging, ik ben benieuwd naar jouw opstelling??

Bosz had Sanchez en Klaassen en wie heeft Keijzer?
Ik zeg ook niet dat t aan de opstelling ligt. Maar aan de manier waarop ze nu in bepaalde situaties handelen tov vorig jaar. Mijn opstelling zou niet zo heel anders zijn dan de opstelling van keizer. Misschien De Jong voor Schone, maar voor beide valt wat te zeggen.

Het gaat om kleinere dingen. De manier van druk zetten. Hoe de verdediging ineens door jaagt naar voren, de wissels die worden gemaakt. Dat is de hand van een coach.

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:52:
[...]

Neres triester? Verklaar je nader?
Wat een ongefundeerde uitspraken doe je toch steeds.

Schone was weer matig ook aan de bal, vergat steeds open te draaien en te openen op rechts, verpruts aantal keer de bal in het midden op een gevaarlijke plek.
Vond je Neres goed spelen dan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
Keizer heeft in ieder geval niet zo'n lulpraat als Cocu, sjappoo

• JanW
Vos schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:49:
[...]

De Ligt maakte vorig jaar ook wel zulke fouten. Maar time will tell.

Mag toch hopen dat het beter wordt :p
Ik hoop dat we over een maand zeggen " Weert je nog die onzin die JanW uutkraamde". Maar na zo'n wedstrijd als vandaag heb ik er een hard hoofd in.

• Harribo
Ongefundeerd,? Man kijk de wedstrijd. Iedereen ziet dat.

Kom op, ik heb nu al tig wedstrijden Neres gezien maar tot nu toe doet hij weinig beslissends. Kluivert doet het vaak beter.
En schone had goede passen achter de laatste linie , daar staat hij voor. Verdedigend en snelheid kan je gewoon niet verwachten van hem.

Vond Keizer prima verwoorden trouwens. Dat is in zijn voordeel.

En Gullit deelt mijn mening : backs vervangen bij Ajax. Eerst verdediging maar versterken dan eventueel de rest

[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 17-08-2017 22:59 ]

• Martinusz
toolkist schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:53:
[...]

Vond je Neres goed spelen dan? ;)
Kluivert wel?
Analyse van Wim was vrij duidelijk en ook goed zichtbaar, rechterkant werd nauwelijks aangespeeld, diepte werd niet gezocht op momenten dat het kon en als ze ingespeeld werden was het op het verkeerde been of helemaal naar buiten met 2 verdedigers.

Mede mogelijk gemaakt door schone en de Ligt die telkens terugdraaien naar links ipv open draaien naar rechts.

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:55:
Ja kom op, ik heb nu al tig wedstrijden Neres gezien maar tot nu toe doet hij weinig beslissends.
En schone had goede passen, daar staat hij voor.

Vond Keizer prima verwoorden trouwens.

En Gullit deelt mijn mening : backs vervangen.
Tja, Gullit.. Heb je die ooit al eens op een zinvolle bijdrage kunnen betrappen? Schone had inderdaad goede passen. Achteruit, opzij, na 5 seconden lopen met de bal, etcetera.

• D-e-n
JanW schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:52:
[...]
Misschien De Jong voor Schone, maar voor beide valt wat te zeggen.
Het gemak waarmee dat steeds gezegd wordt is ook wel tekenend voor het Nederlandse voetbal en Ajax in het bijzonder. Alsof een jonkie dan plots de redding zou zijn. En wie is er dan nog de verdedigende middenvelder?
toolkist schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:59:
[...]

Tja, Gullit.. Heb je die ooit al eens op een zinvolle bijdrage kunnen betrappen?
Als trainer was hij crap maar een realistische kijk heeft hij meestal wel.

[ Voor 26% gewijzigd door D-e-n op 17-08-2017 23:01 ]

• Han
  • Niet online

Han

Wellicht een gekke vraag maar vorig seizoen stond er een omgeturnde middenvelder linksback en kwamen we ver in Europa en in de competitie. Is Sinkgraven geblesseerd?

Waarbij ik niet zeg dat Sinkgraven een goede linksback is maar zeker wel beter dan de tot drie keer weggestuurde Dijks.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is toch niemand die na het eindsignaal nog bleef kijken ?

• JanW
D-e-n schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:00:
[...]

Het gemak waarmee dat steeds gezegd wordt is ook wel tekenend voor het Nederlandse voetbal en Ajax in het bijzonder. Alsof een jonkie dan plots de redding zou zijn. En wie is er dan nog de verdedigende middenvelder?

[...]

Als trainer was hij crap maar een realistische kijk heeft hij meestal wel.
Daarom zeg ik ook dat voor beide iets te zeggen valt. Bij Schone weet je wat je krijgt. Pirlo-lite met een machtig schot en rust in z'n spel. De Jong is veel grilliger en geen verdedigende middenvelder. Dat kan alle kanten op gaan.

Bij gebrek aan middenvelders is dat mijn alternatief omdat Schone vaak genoeg niet thuis geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:04:
Is toch niemand die na het eindsignaal nog bleef kijken ?
meteen uitgezet... zaterdag ook al... dit gaat een lang jaar worden...

• Martinusz
Harribo schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:55:
Ongefundeerd,? Man kijk de wedstrijd. Iedereen ziet dat.

Kom op, ik heb nu al tig wedstrijden Neres gezien maar tot nu toe doet hij weinig beslissends. Kluivert doet het vaak beter.
En schone had goede passen achter de laatste linie , daar staat hij voor. Verdedigend en snelheid kan je gewoon niet verwachten van hem.

Vond Keizer prima verwoorden trouwens. Dat is in zijn voordeel.

En Gullit deelt mijn mening : backs vervangen bij Ajax. Eerst verdediging maar versterken dan eventueel de rest
Als het om ajax gaat praat je vaak onzin ja :)
Tig wedstrijden van Neres? Dat is vrij knap, zijn eerste basisplaats sinds tijden. Dat hij vandaag niet veel kon brengen lag vooral aan de aanvoer (die er niet was op rechts).

Schone goede passes? Je bedoeld die pisballen die stuk voor stuk werden weggekopt of over de achterlijn gingen? Of bedoel je de fantastische passes op de ligt, Dijks en de tegenstander ;)
Verdedigend niks verwachten van de nummer 6? What?? 8)7

Belangrijkste is om het centrum stabiel te krijgen, centrale verdedigers en de nummer 6 de rest komt daarna wel.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

P.O. Box schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

meteen uitgezet... zaterdag ook al... dit gaat een lang jaar worden...
Ik heb gelijk Wild Wild West opgezet 😁

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:38
Wel respect voor Keizer hoor. Hij moet het allemaal maar even doen terwijl de steunpilaren vertrekken. Zonder een fatsoenlijke aankoop trekt hij gewoon het boetekleed aan. Goed interview.

Over Neres zullen we het maar niet hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Respect voor wat? Zijn tactiek? Zijn wissels? Zijn opstelling? Zijn onzichtbare coaching aan de zijlijn? Of wellicht respect voor zijn geweldige carrière? Deze man is geen trainer voor een topclub, dwingt 0,0 respect af.

En dan zie je l' Ami aanwijzingen geven aan de wisselspelers. Dan weet je direct hoe pover deze technische staf is. Bosz had het 100% goed gezien. Elke respectabele trainer wil niet met zulke mensen om zich heen op de bank zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Han op 17-08-2017 23:26 ]

• ADDG
  • Laatst online: 04-10 22:16
Han schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:03:
Wellicht een gekke vraag maar vorig seizoen stond er een omgeturnde middenvelder linksback en kwamen we ver in Europa en in de competitie. Is Sinkgraven geblesseerd?

Waarbij ik niet zeg dat Sinkgraven een goede linksback is maar zeker wel beter dan de tot drie keer weggestuurde Dijks.
Ja Sinkgraven is weer/nog steeds geblesseerd maar ik geloof dat Keizer hem toch al niet als back wil gebruiken.

Verwijderd

Weet niet wat er van te denken. Zat met meerdere Ajacieden te kijken en merkte nog geen minuut voor het doelpunt daadwerkelijk viel dat ik dat wel zag gebeuren.

Hoe is het mogelijk dat Ajax zo onherkenbaar is geworden. Is het vertrek van Klaassen dan zó sterk van invloed? Klaassen zette mensen wel op hun plek en had zijn mond wel open op het veld naar medespelers toe. Dat zie ik nu echt niet, bij geen van de middenvelders.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:26:
Weet niet wat er van te denken. Zat met meerdere Ajacieden te kijken en merkte nog geen minuut voor het doelpunt daadwerkelijk viel dat ik dat wel zag gebeuren.

Hoe is het mogelijk dat Ajax zo onherkenbaar is geworden. Is het vertrek van Klaassen dan zó sterk van invloed? Klaassen zette mensen wel op hun plek en had zijn mond wel open op het veld naar medespelers toe. Dat zie ik nu echt niet, bij geen van de middenvelders.
In mijn ogen staan de speler verkeerd gepositioneerd door Keizer...
Je ziet het al met het hoog druk zetten en de bal veroveren. Waar eind vorig jaar dat allemaal lukte, zijn ze nu steeds net een stap te laat... daardoor ontstaan gaten die niet mogen ontstaan, staan in balbezit spelers te dicht op elkaar, en lopen ze elkaar in de weg... zeer frustrerend om te zien....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Weer kansloos, het was niks.

Qua vertrek valt het wel mee, op Klaassen en Sanchez na speel je verder met de basiself. Waar het dan aan ligt...

Het is in ieder geval geen schim meer van vorig seizoen op deze manier.
Op elk vlak gefaald; aanval, middenveld en verdediging onkunde.

Als zelfs Youness misschien nog wel de meest aardige wedstrijd speelde is het wel heel erg matig.

• Lekkerboeie86
Han schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:23:
[...]

Respect voor wat? Zijn tactiek? Zijn wissels? Zijn opstelling? Zijn onzichtbare coaching aan de zijlijn? Of wellicht respect voor zijn geweldige carrière? Deze man is geen trainer voor een topclub, dwingt 0,0 respect af.

En dan zie je l' Ami aanwijzingen geven aan de wisselspelers. Dan weet je direct hoe pover deze technische staf is. Bosz had het 100% goed gezien. Elke respectabele trainer wil niet met zulke mensen om zich heen op de bank zitten.
Dat hij niet met modder gooit, maar zelf het boetekleed aan trekt. Terwijl hij in steek gelaten is door zijn technisch directeur. In het interview was hij kritisch op zijn eigen rol.

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:36:
[...]

Dat hij niet met modder gooit, maar zelf het boetekleed aan trekt. Terwijl hij in steek gelaten is door zijn technisch directeur. In het interview was hij kritisch op zijn eigen rol.
Hoezo in de steek gelaten? Hij speelt met 9 vd 11 spelers van vorig jaar (en heeft nr 10 zelf niet meegenomen uiteindelijk)

• D-e-n
@dutchgio
Je vergeet Traore, die was heel belangrijk. Maar zelfs dan moet Rosenborg een eitje zijn natuurlijk

Verwijderd

P.O. Box schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:33:
[...]

Je ziet het al met het hoog druk zetten en de bal veroveren. Waar eind vorig jaar dat allemaal lukte, zijn ze nu steeds net een stap te laat... daardoor ontstaan gaten die niet mogen ontstaan, staan in balbezit spelers te dicht op elkaar, en lopen ze elkaar in de weg... zeer frustrerend om te zien....
Daar heb je wel een punt. Niet zelden leek het team uiteten te vallen in tweeën, gelijk Nederland dat indertijd deed op dat desastreus verlopen EK, met aan de ene kant de aanvallers met van Beek en Ziyech, en aan de andere kant de verdedigers met Schöne. Daar tussenin was er veelal geen Ajacied te bekennen.

Op deze manier spelen, met de punt naar achteren, gaat niet met deze 6 en deze verdedigers.

Heb al eerder geopend dat Ajax eigelijk afscheid zou dienen te nemen van de verdedigers die nu speelden uitgezonderd de Ligt. En daarvoor een blik Brazilianen, Colombianen en/of Mexicanen zou moeten halen. Klinkt heel oneerbiedig wellicht. Maar anders zie ik het niet 1-2-3 ten goede keren. Komt bij dat Viergever ook wel in een heel aparte situatie zit, niet weg mogen maar ook geen verlenging voorgeschoteld krijgend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

P.O. Box schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:33:
[...]

Inderdaad. Een trainer moet een team vormen met geloof, en de spelers inspireren om te vechten voor elke overwinning. Thuis verliezen van een team als Rosenborg is toch echt een aanfluiting. Het is wel makkelijk praten dat Ajax van alles kan kopen, maar dat is niet alles. Je kunt kopen wie je wil, maar als je als kippen zondrf kop op het veld staat begin je niks, Dan is zelfs NAC nog moeilijk te verslaan in competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:46:
[...]

Heb al eerder geopend dat Ajax eigelijk afscheid zou dienen te nemen van de verdedigers die nu speelden uitgezonderd de Ligt.
Waarom niet van de Ligt? Elke pot die hij speelt maakt ie wel een catastrofale fout. Ook vandaag ging ie weer niet vrijuit.

Ik denk dat even pas op de plaats/bank niet misstaat voor hem.

Verder was het middenveld vanavond gewoon ondermaats. V/d Beek slecht, Ziyech grossierde in balverlies. Schöne traag.

[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 18-08-2017 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:14:
[...]

Waarom niet van de Ligt? Elke pot die hij speelt maakt ie wel een catastrofale fout. Ook vandaag ging ie weer niet vrijuit.

Ik denk dat even pas op de plaats/bank niet misstaat voor hem.

Verder was het middenveld vanavond gewoon ondermaats. V/d Beek slecht, Ziyech grossierde in balverlies. Schöne traag.
De Ligt doet mij sterk denken aan de Vrij indertijd bij Feyenoord. De Ligt heeft eigelijk een ervaren centrale verdediger naast hem nodig die hem zegt wat te doen. Viergever of Veltma zijn daar de spelers niet voor. Die hebben het beiden veel te druk met hun eigen taken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:07
Als we er volgende week uitvliegen dan zullen er vast nog wel wat meer spelers vertrekken..

Ohjah en om het persbericht van 30 augustus vast in te vullen: "We gaan de twee vertrokken basisspelers met eigen jeugd opvangen, we achten ze er klaar voor.."

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:32
Telegraaf meldt nu 35M+variabelen. |:(
Als dat zo is dan heeft Marc netto het niet goed gedaan. Het bedrag is gelukkig hoog genoeg zodat Ajax, als beursgenoteerd bedrijf, wel openheid van zaken moet geven.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ik vind het inderdaad ook wat laag, meer vast met minder variabelen was beter geweest.
Nu valt het eigenlijk wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 09:32
Eerdere berichten spraken over 35M en 10M in een tweede termijn, dat zou acceptabel zijn in deze markt.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 08:23

On_E

Housemusic

Jammer dat onze A'damse vrinden de bonuspunten van Utrecht hebben verspeeld.

Bedankt, Marc.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
De Ligt is geen groot ligt nu.

Keizer zei dat hij de return met vertrouwen tegemoet ziet.
Nou ik niet. Hij kan wel zeggen dat de kansen moeten worden afgemaakt maar als niemand dat doet?
En met zo'n lekke verdediging gaat er altijd een bal in. Dus dan zal Ajax er 2 moeten maken tegen een goed georganiseerde verdediging.
Nee misschien wat negatief maar vrees het ergste.

Doet me denken aan aan Cocu toen met Psv tegen Osjiek. Dacht ook we zijn beter en hebben meer balbezit, komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:07
Harribo schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:55:
De Ligt is geen groot ligt nu.

Keizer zei dat hij de return met vertrouwen tegemoet ziet.
Nou ik niet. Hij kan wel zeggen dat de kansen moeten worden afgemaakt maar als niemand dat doet?
En met zo'n lekke verdediging gaat er altijd een bal in. Dus dan zal Ajax er 2 moeten maken tegen een goed georganiseerde verdediging.
Nee misschien wat negatief maar vrees het ergste.

Doet me denken aan aan Cocu toen met Psv tegen Osjiek. Dacht ook we zijn beter en hebben meer balbezit, komt goed.
Probleem was ook dat Ajax niet eens zoveel beter was, ja we hadden misschien wat meer balbezit, maar echt kansen hebben we niet gehad. Zou me niet verbazen als die kansen verhouding, daar bedoel ik mee schoten op doel, ongeveer gelijk ligt..

De verdediging is nu niet top, met Sanchez die vertrokken is, merk je dat ze geen echte killer hebben achterin die het oplost. Maar wat ik vooral mis is een aanjager, wat Klaassen vorig jaar goed deed. Denk dat Ajax er goed aan doet om naast 2 backs te halen (of die Colombiaanse rechtsback moet er vlug genoeg kunnen staan) ook nog een middenvelder van +/- 25 jaar te halen die op de positie van Schone kan spelen, want Schone heeft Ajax een fantastische dienst bewezen, maar het is nu allemaal wat te traag en hij jaagt het niet aan. Ik zou ook voor hem kiezen omdat ik Ziyech en van de Beek liever niet uit het elftal zie, omdat ze beide veel potentie hebben.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 04-10 06:50
Met name Klaassen wordt gemist bij Ajax. Niet alleen zijn eigen spel maar ook zn invloed op anderen. Daarnaast bij uitstek een speler die Ajax over heel wat dode punten heeft heen geholpen. Het patroon van vorig seizoen was vaak dat Ajax minder sterk begon aan de wedstrijd dan de tegenstander, maar dan uit het niets scoorde en dat het daarna ging lopen. Zeker in Europa met het publiek wat er dan achter ging staan. Gisteren had prima zo'n wedstrijd kunnen zijn, maar nu valt dat doelpunt niet. Dan valt ook op dat een aantal van Ajax enorme talenten ook nog niet meer zijn dan dat, in potentie goede spelers maar nu zeker nog niet de kar bij een Nederlandse topclub kunnen trekken.

Ik denk overigens dat het probleem niet alleen in de verdediging ligt, maar ook op het middenveld. Als je goed wil verdedigen vang je daar al de meeste tegenstanders op, zeker als je een tegenstander treft die op de counter leunt. Nu staan er in feite 3 aanvallende middenvelders, maar niemand die goed een gat dicht kan lopen of een bal kan afpakken. De verdediging wordt daar ook onzeker van en kan het sowieso niet alleen.

Dit resultaat is echt een enorme afgang van het Nederlandse voetbal, maar gelukkig is er nog een return om het recht te zetten. Rosenborg gaat heus wel instorten als Ajax de openingsgoal maakt, maar dan moet je dat wel doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zomerstop heeft de ploeg duidelijk geen goed gedaan. Wellicht is het ook weer even wennen en wordt het vanzelf weer (wat) beter. Utrecht speelde tegen die ploeg uit Malta ook niet bepaald de sterren van de hemel, maar daarna hebben ze wel laten zien dat de ploeg er staat en verrassend van Zenit gewonnen. Natuurlijk kan het uit in Rusland een compleet ander verhaal worden, maar voor nu telt dit resultaat.

Rosenborg uit zie ik binnen een week moeilijk goed komen bij een gelijkblijvend spelbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
toolkist schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:40:
[...]

Hoezo in de steek gelaten? Hij speelt met 9 vd 11 spelers van vorig jaar (en heeft nr 10 zelf niet meegenomen uiteindelijk)
Prima dat jij het zo ziet, maar de kwaliteit op vrijwel alle posities heeft men vraagtekens bij. Vorig jaar op alle fronten net niet. En dan ook nog de beste spelers verkopen zonder dat er iets terug komt voor je de Champions League voorronde in gaat.

Keizer is inderdaad geen topcoach, maar ik vind het echt te makkelijk om hem nu af te maken. Hij heeft niet eens een eerlijke kans gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:29:
[...]

Prima dat jij het zo ziet, maar de kwaliteit op vrijwel alle posities heeft men vraagtekens bij. Vorig jaar op alle fronten net niet. En dan ook nog de beste spelers verkopen zonder dat er iets terug komt voor je de Champions League voorronde in gaat.

Keizer is inderdaad geen topcoach, maar ik vind het echt te makkelijk om hem nu af te maken. Hij heeft niet eens een eerlijke kans gehad.
Dat Keizer geen eerlijke kans krijgt heeft Ajax aan zichzelf te danken.

Dat zo'n grote club genoegen neemt met iemand met het beperkte CV van Keizer (Ook al is ie maar een stroman ) is natuurlijk een schande. Dan ontneem je hem zijn eerlijke kans al bij voorbaat.

Alsof je iemand die ooit een blinde darm heeft verwijderd en een ingegroeide teennagel heeft behandeld maar een complexe hersenoperatie laat doen.

Als men het echt zo in hem zag zitten had je hem onder de vleugels van een ervaren coach nog wat ervaring laten opdoen. Je gaat mij niet vertellen dat er buiten Keizer niemand wilde....

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 18-08-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:37:
[...]
Je gaat mij niet vertellen dat er buiten Keizer niemand wilde....
Vraag is dus of er een zelfstandige coach is die met dat technische hart wil werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Harribo schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:55:
Ajax moet er sowieso twee maken, anders mogen ze hooguit hopen op verlenging. De opdracht is simpel, de uitvoering zal lastig worden ben ik bang.
Op het veld had Ajax wel degelijk een overwicht, met name de eerste helft, maar wist dat veel te weinig om te zetten in echte kansen. Zolang die laatste bal niet goed aan komt spreek je niet van een kans maar een mogelijkheid. Een mogelijkheid die volledig om zeep geholpen is. Als op dat punt geen extra scherpte komt heb ik ook geen vertrouwen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 04-10 06:50
Gonadan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:52:
Ajax moet er sowieso twee maken, anders mogen ze hooguit hopen op verlenging. De opdracht is simpel, de uitvoering zal lastig worden ben ik bang.
Op het veld had Ajax wel degelijk een overwicht, met name de eerste helft, maar wist dat veel te weinig om te zetten in echte kansen. Zolang die laatste bal niet goed aan komt spreek je niet van een kans maar een mogelijkheid. Een mogelijkheid die volledig om zeep geholpen is. Als op dat punt geen extra scherpte komt heb ik ook geen vertrouwen.
Vergeet niet, het overwicht was er ook omdat de tegenstander geen enkele intentie had om het overwicht te grijpen, die waren blij met de kansen uit counters die ze kregen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Waar ik gisteren niet goed van werd, was Sierd de Vos, die bij elk totaal mislukt schot of kopbal van Ajax meende te moeten zeggen dat dat 'pech' was.
Dat is nu net géén pech maar gebrek aan technische vaardigheid.

Pech is een van richting veranderd schot.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Na Veltman en Viergever is Ziyech de volgende die vraagt om versterkingen. https://www.ziggosport.nl...n-vorig-jaar-geleerd.html

Toch bijzonder dat alle supporters zien dat de selectie kwaliteit te kort komt en te smal is én de spelers dit zien. Maar dat de technisch directeur weer wacht tot eind augustus als het weer te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:10
Mist Ajax eigenlijk niet gewoon een type Serero? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:47:
[...]

Vraag is dus of er een zelfstandige coach is die met dat technische hart wil werken
Eigenlijk meer een zelfstandige coach waar het technische hart mee wil werken en die ook zijn vrijheid pakt/ krijgt. Een type Bos dus eigenlijk, die negeerde dat TH vrij redelijk en met zijn eigen plan wist hij echt een team te smeden, die voor elkaar door het vuur ging.
Ik denk vooral dat het TH in moet zien dat zij wel iets te vertellen hebben, maar dat de coach bepaald wie speelt, op welke manier wordt gespeeld en een advies geeft over spelersmateriaal wat evt. ontbreekt. Het is aan het TH om daar aan mee te werken in plaats van een coach tegen te werken ,of zelfs (waarmee ik niet beweer dat dit is gebeurt) weg te jagen omdat hij niet precies doet wat zij zeggen.

Het idee achter een technisch hart is op zichzelf wel prima, alleen moeten zij niet bepalend zijn, maar ondersteunend. Dat schijnt nog wel eens vergeten te worden, waardoor er wrijving ontstaat of een stroman wordt aangesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

JanW schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:37:
Maar dat de technisch directeur weer wacht tot eind augustus als het weer te laat is.
Volgens Overmars is er wel degelijk een lijst met vervangingen, maar was het wachten op de verkoop. Die is er nu, dus mag hij ons verrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 17:42
Leon Zwiers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:37:
[...]

Dat Keizer geen eerlijke kans krijgt heeft Ajax aan zichzelf te danken.

Dat zo'n grote club genoegen neemt met iemand met het beperkte CV van Keizer (Ook al is ie maar een stroman ) is natuurlijk een schande. Dan ontneem je hem zijn eerlijke kans al bij voorbaat.

Alsof je iemand die ooit een blinde darm heeft verwijderd en een ingegroeide teennagel heeft behandeld maar een complexe hersenoperatie laat doen.

Als men het echt zo in hem zag zitten had je hem onder de vleugels van een ervaren coach nog wat ervaring laten opdoen. Je gaat mij niet vertellen dat er buiten Keizer niemand wilde....
Ach, de man heeft meer ervaring als coach dan Gio, Cocu en de Boer toen ze begonnen, dus we moeten het ook niet overdrijven. Dat hij een stroman zou zijn klinkt leuk na het debacle met Bosz, maar in feite is alleen bekend dat hij het vertrouwen van het TH heeft. Dat hij een stroman zou zijn is niet te bewijzen.

Keizer kan er niet zoveel aan doen dat Sanchez en Klaassen weg gaan, dat Nouri niet meer beschikbaar is, en dat Ajax een club is waar altijd onrust is. Overmars is degene die rust kan creeeren door duidelijker transferbeleid te voeren, maar ook dan is een vertrek van Sanchez onontkoombaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JanW schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:37:
Na Veltman en Viergever is Ziyech de volgende die vraagt om versterkingen. https://www.ziggosport.nl...n-vorig-jaar-geleerd.html

Toch bijzonder dat alle supporters zien dat de selectie kwaliteit te kort komt en te smal is én de spelers dit zien. Maar dat de technisch directeur weer wacht tot eind augustus als het weer te laat is.
Ziyech moet maar eens naar zichzelf kijken, hij is nu niet bepaald goed in vorm.

Younes, met is op het moment de beste speler, en ja hij heeft nog voor Duitsland gespeeld toen anderen vakantie hadden.

Ik denk dat ze bij Ajax beter moeten analyseren wie ze verkopen, mbt schade voor het team.

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 18-08-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12

Player1S

Probably out in the dark

Wat wil Ajax nu eigenlijk echt met het geld op de bank? Ze zijn steenrijk. Aangezien ze beursgenoteerd zijn mogen we aannemen dat het klopt.
Ze geven het echter niet uit aan spelers maar spreken ook niet duidelijk uit wat ze er wel mee willen.

Nu al voor de 2e keer op rij de titel mis gelopen en op deze manier aardige kans dat ze hem voor de 3e keer mis lopen. En als ze nu elk dubbeltje moesten omdraaien maar ze zijn in staat om serieuze versterking te halen en nog hun kont af te vegen met briefjes van 100.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

Volgens Overmars is er wel degelijk een lijst met vervangingen, maar was het wachten op de verkoop. Die is er nu, dus mag hij ons verrassen :)
Gisteren was Marc nogal stellig dat er al een backup klaar staat voor Sanchez....dan denk ik waarom heb je die niet al gehaald? Of zou hij werkelijk gedacht hebben dat Sanchez nog bleef? :?

Huidige transferperiode Ajax:
Inkomsten: 85 miljoen
Uitgaven: 6 miljoen

Die verhouding mag nog wel iets dichter naar elkaar toe ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 18-08-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Martinusz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:22:
[...]

Gisteren was Marc nogal stellig dat er al een backup klaar staat voor Sanchez....dan denk ik waarom heb je die niet al gehaald? Of zou hij werkelijk gedacht hebben dat Sanchez nog bleef? :?
Zou me niet verbazen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Er moest sowieso nog een centrale verdediger bij, nu dus 2.
Het budget was er al na de verkoop van Klaassen, je kon dus prima eerder handelen.

Dat zelfs spelers moeten aandringen op aankopen getuigd wel van de situatie zoals die is en bijhorend wanbeleid.
Peter Bosz sprak na de verloren Europa League-finale met de as van zijn elftal in de hoop dat André Onana, Sánchez, Hakim Ziyech, Davy Klaassen en Kasper Dolberg zouden blijven. De trainer beloofde tevens vier directe versterkingen, maar die zijn niet gekomen. Mede daarom zou de 21-jarige Sánchez hebben besloten om in te gaan op het voorstel van Tottenham.
Het keepersgilde is direct versterkt...

[ Voor 45% gewijzigd door dutchgio op 18-08-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Zondag komt Groningen langs. Op papier natuurlijk wel te doen, maar vergis je niet in Mahi en Veldwijk. Zeker Mahi zou trouwens ook prima een aanvulling kunnen zijn bij de top 3. Ik zie Groningen minimaal 1x scoren. Ben erg benieuwd met welke spelers Overmars nu gaat komen. Maar eigenlijk als je realistisch bent, gaat 1 of 2 spelers het verschil niet meer maken. Er moet eigenlijk in elke linie een zeer goede speler bij en nog wat in de breedte. Dat ga je echt niet last minute regelen in deze markt. Maar ik laat me graag verrassen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Vier directe versterkingen voor de basis? Met Marc Overmars als de algemeen directeur? Ik snap steeds meer en meer waarom Bosz is vertrokken. Zijn belofte richting de spelers over versterkingen is niet meer dan logisch. Wanneer Ajax echt stappen had willen maken op basis van vorig seizoen dan had Ajax inderdaad directe versterkingen moeten halen rondom spelers als Onana, Sánchez, Ziyech, Klaassen en Dolberg. Dan had je daadwerkelijk stappen gemaakt.

Maar je kan wel met enige zekerheid stellen dat Bosz nu op zijn rekest heeft gekregen voor directe versterkingen. Dat, naast het opgedrongen trio Kwik, Kwek en Kwak in de staf doet een ambitieuze trainer snel vertrekken. Overmars is niet van het kopen van directe versterkingen, enkele jeugdige talenten die eerst mogen rijpen in Jong Ajax. Dat het door toeval is gelukt met Sanchez en Dolberg doet wellicht een hoop verbloemen, maar daar zit echt het probleem.

Het andere probleem, het trio Kwik, Kwek en Kwak in de technische staf in de personen Bergkamp, Spijkerman en 'l Ami zie je nu naar boven komen drijven. Er is een trainer aangesteld met 0,0 ervaring maar die wel bereid was met het dynamische trio op de bank plaats te nemen. Dat zelfde dynamische trio zwaait nu de scepter met alle gevolgen van dien. Het meest waardeloze lid van het dynamische trio, 'l Ami, stond nota bene gisteren de tactiek uit te leggen aan wisselspelers die er in gingen komen. Dan ben je toch verdoemd? Wie de fuck is die gast? Een keeperstrainer die zich harder probeert te profileren op de bank dan de trainer zelf.

Natuurlijk kun je stellen dat het achteraf makkelijk praten is en dat Bosz voor de eerste de beste aanbieding heeft gekozen. Maar ik durf hardop te stellen dat Bosz was gebleven wanneer hij van het dynamische trio verlost was geweest en zijn elftal mocht versterken op de plekken rondom de sterkmakers op het veld. Daar was dit seizoen, na het Europese succes, een uitgelezen moment voor. Ik weet zeker dat Bosz het voor elkaar had gekregen spelers over de streep te trekken die normaliter onhaalbaar waren geweest.

Na het vertrek van Bosz en het aanstellen van Keizer is Ajax afgegleden naar een club zonder plan, een club zonder tanden. En nee, dat is niet achteraf lullen. Bij de komst van Bosz was ik zowat de enige hier die direct op de tafel danste van geluk en bij de aanstelling van Keizer wees op de verzwakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Hackus schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Ziyech moet maar eens naar zichzelf kijken, hij is nu niet bepaald goed in vorm.
Ziyech wil ook naar Engeland

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.