[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.563 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hehe, 1-0 voor Utrecht. Absoluut verdient. Begon al bang te worden voor de wet van Murphy, veel kansen missen en een ongelukkig tegendoelpunt incasseren.

Maar gelukkig, ze staan voor met 1-0. Kijken wat Zenit nu gaat doen. Tot nu toe deden ze alles op 60% en speelden ze voor een 0-0.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
Het was toch wel heel erg veel prijsschieten, maar die prijs bleef eigenlijk uit.

Zenit oogde inderdaad zelfs wat ongemotiveerd, die speelden op halve kracht.
Of het was onderschatting, maar dat is nu dan ook wel over.

Dat had je af moeten straffen met meer doelpunten.
Als ze er thuis wel vol voor gaan kan het nog wel eens lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Viel mij op dat die aanvallers van Utrecht veel tijd en ruimte nodig hebben om een bal aan te nemen. Zo vaak als ze vrij voor het doel kwamen en nooit zagen ze kans om ook te schieten. Ook het kaatsen rond de 16 was erg onzorgvuldig. Of is dat het verschil tussen Utrecht en de echte internationale top?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
dutchgio schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:51:
Dat had je af moeten straffen met meer doelpunten.
Als ze er thuis wel vol voor gaan kan het nog wel eens lastig worden.
Inderdaad. Het zou mij namelijk verbazen als het uit niet gewoon een makkelijke 2-0 of 3-0 wordt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 14:56
Had totaal niet verwacht dat Utrecht zou winnen. Hoop voor de return op het beste voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:16
euh morgen, moguh :X

[ Voor 77% gewijzigd door FDMK op 16-08-2017 20:28 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Faddermakker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:27:
Waar wordt Ajax zo dadelijk eigenlijk uitgezonden?
Morgenavond ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:55
Morgenavond bij Ziggo Sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09

On_E

Housemusic

Gonadan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Inderdaad. Het zou mij namelijk verbazen als het uit niet gewoon een makkelijke 2-0 of 3-0 wordt.
En vanmiddag dacht je waarschijnlijk ook nog aan een 0-3 of zo.

Zenit zal het thuis heus wel beter willen gaan doen maar hebben echt niet zomaar gewonnen hoor, gemotiveerd of niet, ze hadden wél moeite met het spel van Utrecht.

Lachwekkend trouwens dat Mancini na de wedstrijd klaagt over dat Utrecht 2 dagen langer rust had gehad, sta je dan met je 69 miljoen aan aankopen deze zomer en totale begroting van 170 miljoen. Triest eigenlijk en dat hautaine Zenit verdient het eigenlijk gewoon om uitgeschakeld te worden.

Zij moeten trouwens de zondag na de terugwedstrijd tegen Rostov en zullen dat ongetwijfeld nog belangrijker vinden.

Hopen op weer een vroege goal van Utrecht, dan zal ook Zenit het lastig krijgen om er drie te maken.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

On_E schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:41:
En vanmiddag dacht je waarschijnlijk ook nog aan een 0-3 of zo.

Zenit zal het thuis heus wel beter willen gaan doen maar hebben echt niet zomaar gewonnen hoor, gemotiveerd of niet, ze hadden wél moeite met het spel van Utrecht.
Nee vanmiddag dacht ik aan een bloedeloze 0-0 of een 1-1 waarbij Zenith helemaal de ballen uit z'n broek lacht. Wij Nederlanders blijven maar denken dat iedereen in een uitwedstrijd net zoveel geeft als thuis, elke keer trappen we daar weer in.
Heel veel clubs vinden het prima als ze uit maar niet te veel verliezen, omdat ze thuis onder andere omstandigheden veel sterker zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat ik er naast zit, maar Zenith is gewoon echt wel van een andere orde dan Utrecht normaal gesproken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 23:09

On_E

Housemusic

Gonadan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

Nee vanmiddag dacht ik aan een bloedeloze 0-0 of een 1-1 waarbij Zenith helemaal de ballen uit z'n broek lacht. Wij Nederlanders blijven maar denken dat iedereen in een uitwedstrijd net zoveel geeft als thuis, elke keer trappen we daar weer in.
Heel veel clubs vinden het prima als ze uit maar niet te veel verliezen, omdat ze thuis onder andere omstandigheden veel sterker zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat ik er naast zit, maar Zenith is gewoon echt wel van een andere orde dan Utrecht normaal gesproken.
Maar vandaag even niet, 3-0 had een betere afspiegeling van de kansen geweest.

En volgende week ligt het nog helemaal open.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

On_E schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:53:
Maar vandaag even niet, 3-0 had een betere afspiegeling van de kansen geweest.
Kansen. Hoeveel kansen had AZ in de eerste wedstrijd tegen Lyon?
En volgende week ligt het nog helemaal open.
Je bevestigt precies mijn punt, tot volgende week. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:47:
[...]

Gelukkig heb je die tv gelden etc in Engeland niet nodig om zelf in de Premier League te blijven, nee die kunnen we dan uitgeven aan spelers en ze dan (tegen hun wil in? Want waarom zouden ze dat willen) aan Ajax verhuren. Strak plan! 8)7
Bij nader inzien.. Je voorstel is eigenlijk gewoon om van Ajax een satelliet club van een Engels team te maken. Kopieer dat eens naar je eigen club, hoe denk je dat dan over, nog steeds een goed idee? ;)
Sorry voor het late reageren. Maar stelde dacht ik ook dat je op voorhand wel duidelijk moet hebben voor jezelf wat leidend zou worden in een dergelijke situatie. Zo je al van een satellietclub zou moeten spreken is zeer de vraag.

Elders op internet attendeerde iemand mij er op dat voor de UEFA niet twee of meer clubs dezelfde eigenaren zouden mogen hebben. Giampaolo Pozzo heeft dat wel gehad. Zijn zoon is overigens eigenaar van Watford: https://en.wikipedia.org/wiki/Giampaolo_Pozzo

Mocht dat wat elders gesteld werd inderdaad het geval zijn dan kan Ajax altijd nog een club in bijvoorbeeld Brazilië overnemen of wie weet in China :P Voetbal schijnt daar big business te worden c.q. zijn.

Utrecht heeft trouwens wel zijn visitekaartje afgegeven.

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Ben benieuwd of Sanchez in de basis staat vanavond. Hopelijk een mooie overwinning voor Ajax, kunnen we wel gebruiken ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• dutchgio
De verwachting was op de bank, maar volgens mij kun je m net zo goed gewoon opstellen.
Ajax en Tottenham zijn er ook nog niet uit, dus een transfer laat nog wel even op zich wachten.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
https://www.parool.nl/spo...n-sanchez-groot~a4498113/
'Onderhandelingen over Sánchez vast'
De al bijna zeker lijkende transfer Davinson Sánchez naar Tottenham Hotspur laat nog op zich wachten. Volgens de op dit vlak doorgaans goed ingevoerde Telegraaf bleken Ajax en de Londenaren woensdag ‘geen millimeter’ nader tot elkaar te zijn gekomen. Ajax wil 50 miljoen euro voor z’n verdediger, Tottenham biedt maar 40.

Dat betekent volgens de krant dat de kans groot is dat de onderhandelingen worden afgekapt.

Sánchez was er vanwege de transferperikelen rondom hem afgelopen weekend niet bij toen Ajax de competitie opende met een verliespartij tegen Excelsior. Voor het Europa League-duel met Rosenborg donderdag is hij wel geselecteerd. Of hij speelt is de vraag.
Voor wat het waard is.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-10 21:45
PolarBear schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:33:
https://www.parool.nl/spo...n-sanchez-groot~a4498113/

[...]
Sánchez was er vanwege de transferperikelen rondom hem afgelopen weekend niet bij toen Ajax de competitie opende met een verliespartij tegen Excelsior.

Voor wat het waard is.
2x verloren afgelopen weekend? :'(

Vanavond er weer bij, hopelijk rijdt ik nu de terug weg wat vrolijker dan na de wedstrijd tegen Nice..

[ Voor 10% gewijzigd door Purehz op 17-08-2017 09:42 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Purehz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:40:
[...]

2x verloren afgelopen weekend? :'(

Vanavond er weer bij, hopelijk rijdt ik nu de terug weg wat vrolijker dan na de wedstrijd tegen Nice..
Tja foutje :)

Ik vond het kut dat ze verloren gelijk hadden gespeeld tegen Nice, maar met uitzondering van het eerste en laatste kwartier heb ik wel genoten van het spel van Ajax. Ja het kan beter, ja meer doelpunten maar het was wel om aan te zien.

• Purehz
PolarBear schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

Tja foutje :)

Ik vond het kut dat ze verloren gelijk hadden gespeeld tegen Nice, maar met uitzondering van het eerste en laatste kwartier heb ik wel genoten van het spel van Ajax. Ja het kan beter, ja meer doelpunten maar het was wel om aan te zien.
Was ook meer het gevoel dat ze niet doorgingen, dan dat ik teleurgesteld was over het spel. Sfeer in de Arena was niks om over te klagen, alleen beetje jammer dat van die dagjesmensen willen dat je blijft zitten. Ga dan lekker langezijde zitten |:(
Helaas geen vrij kunnen krijgen dus niet eerst de stad in..

[ Voor 4% gewijzigd door Purehz op 17-08-2017 09:54 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:08
Dat wordt een laatste dag verkoopje voor 45 miljoen, let maar op.

Ik zou het overigens wel stoer vinden als Ajax gewoon Sanchez aan zijn contract houdt :P Het is ook weleens goed om voor de sportieve prestaties te kiezen ipv het geld. Naja wellicht verschuif je het probleem dan alleen naar de winterstop...

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Prima, fuck 'm. Kan ook zomaar goed uitpakken voor Sanchez zelf. Hoewel het natuurlijk wel een grote club is, ga je vanuit de Spurs toch ook niet snel naar de echte top (Modric en Bale uitgezonderd, al hebben die er ook resp. 4 en 6 jaar over gedaan) en de kans op prijzen is er ook maar minimaal.

• Purehz
Gaius schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Prima, fuck 'm. Kan ook zomaar goed uitpakken voor Sanchez zelf. Hoewel het natuurlijk wel een grote club is, ga je vanuit de Spurs toch ook niet snel naar de echte top (Modric en Bale uitgezonderd, al hebben die er ook resp. 4 en 6 jaar over gedaan) en de kans op prijzen is er ook maar minimaal.
En qua salaris betaalt de Spurs naar Premier League gekeken geen topsalarissen. Natuurlijk ga je er wel op voorruit van Eredivisie naar PL, internationaal meer aanzien, hoger niveau etc.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28
Ik zou ervoor zijn al die rellende spelers die gek doen omdat ze wegwillen lekker hun contract op de tribune uit te laten zitten.

Je bent verdomme gewoon in dienst van een club, en daar wordt je vorstelijk voor betaald. Laat ze lekker de klere krijgen met dat gedrag.

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:11:
Ik zou ervoor zijn al die rellende spelers die gek doen omdat ze wegwillen lekker hun contract op de tribune uit te laten zitten.

Je bent verdomme gewoon in dienst van een club, en daar wordt je vorstelijk voor betaald. Laat ze lekker de klere krijgen met dat gedrag.
Ik heb het vooral bij spelers die een jaar geleden een contract voor 5 jaar tekenen en dan na 1 jaar eisen dat ze transfer moeten maken. Natuurlijk verdient de club er meer aan bij een 5 jarig contract, maar aan de andere kant, dan moet je als speler niet een 5 jarig contract tekenen.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je bij 5 jarig contract, 3 jaar moet uitzingen bij de club die jou de kans geeft om te groeien, maarja hedendaags voetbal is gefocust op geld, dus de speler ruikt na 1 jaar al het geld en wilt weg.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:40
Vanuit ons gezien lekker makkelijk lullen maar Sanchez kan met deze transfer zijn gehele familie in een klap financieel onafhankelijk maken. Hij is en blijft een broodvoetballer he. Ik zou het enorm klote vinden als hij vertrekt, niet meetrainen vind ik ook onprofessioneel maar geheel onbegrijpend over zijn transferwens ben ik nou ook weer niet.

Ajax haalt toch ook spelers die een lopend contract hebben? Dat is hetzelfde alleen dan de andere kant op.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:59
Spannende wedstrijd vanavond! Zou mooi zijn als Ajax een goed resultaat weet neer te zetten voor de return. Wat verwachten jullie eigenlijk? Geen tegengoal en een 1-0 zou opzich al een goed resultaat zijn?

Utrecht heeft toch wel iets te zoeken in Europa blijkbaar. Het zou toch dik verdiend zijn als ze de uitwedstrijd overleven en een plek in de poulefase krijgen. Wat een topprestatie! Hopelijk houden ze het team bij elkaar en gaan ze echt iets moois neer zetten komend seizoen. Om vervolgens helemaal leeg gekocht te worden.. Maja dat zien ze over een jaar wel weer.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toen ik eindelijk thuis en klaar was, was Utrecht ook al klaar. Ik wist niet dat het al om 18u begon, jammer.
Vanavond Ajax bij Ziggo ipv RTL7 ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:38
Hackus schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:21:
Toen ik eindelijk thuis en klaar was, was Utrecht ook al klaar. Ik wist niet dat het al om 18u begon, jammer.
Vanavond Ajax bij Ziggo ipv RTL7 ?
Ja alleen Ziggo blijkbaar heeft RTL7 de rechten niet voor de Voorrondes

• Martinusz
Chief schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:16:
Vanuit ons gezien lekker makkelijk lullen maar Sanchez kan met deze transfer zijn gehele familie in een klap financieel onafhankelijk maken. Hij is en blijft een broodvoetballer he.
Dit vind ik zo'n slecht argument :) alsof hij met 1 of 2 miljoen verdienen bij Ajax dat niet kan?
Of dat wanneer hij pas over een jaar gaat dat niet meer kan?
Ik zou het enorm klote vinden als hij vertrekt, niet meetrainen vind ik ook onprofessioneel maar geheel onbegrijpend over zijn transferwens ben ik nou ook weer niet.
Ajax haalt toch ook spelers die een lopend contract hebben? Dat is hetzelfde alleen dan de andere kant op.
Er is een verschil tussen spelers halen die nog bijv. 1 jarig contract hebben of die nog 4 jarig contract hebben ;)
En ja het werkt 2 kanten op, Ajax kan er nu heel veel aan verdienen, mede door het nog lang lopende contract, maar ik denk dat je toch liever hebt dat iemand voor 5 jaar tekent en minimaal 2 jaar blijft ;) dan kun je ook iets opbouwen...
Murrays schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:22:
[...]

Ja alleen Ziggo blijkbaar heeft RTL7 de rechten niet voor de Voorrondes
Het is overigens wel gewoon voor iedereen te zien :)

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 17-08-2017 10:24 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:03

Koppensneller

winterrrrrr

Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Dit vind ik zo'n slecht argument :) alsof hij met 1 of 2 miljoen verdienen bij Ajax dat niet kan?
Als hij in december zijn beide benen breekt wordt dat inderdaad lastig. Ik kan er wel begrip voor opbrengen, maar dat het tegenwoordig zo vaak zo gaat (door de grote financiele verschillen) is erg jammer.

• ph4ge
  • Laatst online: 22:12
Ik verwacht een makkelijke avond voor Ajax. Rosenborg is niet meer de ploeg die het ooit was en destijds was het eigenlijk ook al een beetje een afgang dat Ajax daarvan verloor. Het enige waar Ajax voor moet oppassen is dat ze met beleid aanvallen en niet teveel ruimte weggeven voor counters.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
Koppensneller schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Als hij in december zijn beide benen breekt wordt dat inderdaad lastig. Ik kan er wel begrip voor opbrengen, maar dat het tegenwoordig zo vaak zo gaat (door de grote financiele verschillen) is erg jammer.
Waarom? hij verdient dan nog 4 jaar minimaal 1 miljoen euro ;) (mocht hij nooit meer een bal kunnen aanraken)
Ik denk dat je met 4 miljoen in Colombia ook een aardige tijd vooruit kan hoor ;)

• Murrays
[...]

[...]

Er is een verschil tussen spelers halen die nog bijv. 1 jarig contract hebben of die nog 4 jarig contract hebben ;)
En ja het werkt 2 kanten op, Ajax kan er nu heel veel aan verdienen, mede door het nog lang lopende contract, maar ik denk dat je toch liever hebt dat iemand voor 5 jaar tekent en minimaal 2 jaar blijft ;) dan kun je ook iets opbouwen...

[...]

Het is overigens wel gewoon voor iedereen te zien :)
Toch kan ik de situatie van Sanchez wel begrijpen dat er ook zoveel interesse is. Afgelopen seizoen heeft die laten zien dat ie onwijs goed is helemaal in de ED. Daardoor is die onhoudbaar geworden. Het enige wat jammer is dat hij afgelopen zaterdag niet speelde en vanavond misschien ook niet. Ik snap een transfer, maar Ajax heeft hem ook al zijn wedstrijden bij Atlético Nacional laten spelen.

@Martinusz is dat zo? Ziggo sport is toch niet voor iedereen beschikbaar.

• Chief
[...]

[...]

Ja natuurlijk, in een ideale wereld wil je hem liever 5 jaar houden. Denk echter van de andere kant: stel hij had vorig jaar gewoon bagger gespeeld en Ajax wil hem kwijt. Zouden we dan zeggen: joh, dat is zo zielig. Hij heeft nog contract voor 4 jaar, laten we hem houden. Nee, wij roepen meteen dat die weg moet.

Ja, bij Ajax verdient hij prima maar in de PL, en ook al is TH blijkbaar niet de best betalende ploeg, kan die netto een veelvoud verdienen plus waarschijnlijk tekenbonus. Om dat te verdienen bij Ajax moet die dus jaren voetballen EN heel blijven EN blijven presteren.

Ik vind het ook klote dat de voetbalwereld zo is en ik zou hem ook het liefst willen houden (wat een beest!) maar kan het enigzins begrijpen vanuit zijn oogpunt.

Het is alleen raar dat er nu moord en brand wordt gescheeuwd over Sanchez terwijl Ajax, en andere ploegen, ook zelf spelers halen die soms nog contract voor meerdere jaren bij hun oude club hebben/hadden, toch?

• Han
  • Niet online

Han

Er verschijnen nu steeds meer berichten op het internet over een bod van 45 miljoen op Sanchez door Real Madrid. Hoop dat het waar is, dan kan Overmars achterover leunen en beide clubs laten vechten. Overigens verwacht ik Barcelona straks als meest concrete club aangezien én Real achter hem aan zit én nu wel is gebleken dat de verdediging van Barcelona wel mag worden vernieuwd :)

• dutchgio
Murrays schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:28:
[...]

@Martinusz is dat zo? Ziggo sport is toch niet voor iedereen beschikbaar.
Met uitzondering van vanavond geloof ik, ook zonder Ziggo (sport) zou je de wedstrijd moeten kunnen kijken.

• Murrays
dutchgio schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

Met uitzondering van vanavond geloof ik, ook zonder Ziggo (sport) zou je de wedstrijd moeten kunnen kijken.
Oke dat is nieuw voor mij. Dit komt dan op het thema kanaal van b.v. KPN?

• Martinusz
ph4ge schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:25:
Ik verwacht een makkelijke avond voor Ajax. Rosenborg is niet meer de ploeg die het ooit was en destijds was het eigenlijk ook al een beetje een afgang dat Ajax daarvan verloor. Het enige waar Ajax voor moet oppassen is dat ze met beleid aanvallen en niet teveel ruimte weggeven voor counters.
Uh wanneer heeft Ajax precies van Rosenborg verloren? :?

• dutchgio
Murrays schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Oke dat is nieuw voor mij. Dit komt dan op het thema kanaal van b.v. KPN?
https://www.televizier.nl...is-uit-voor.2516442.lynkx

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 17-08-2017 10:33 ]

• Purehz
Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Uh wanneer heeft Ajax precies van Rosenborg verloren? :?
2002 volgens mij ook uitgeschakeld? tegen Rosenborg gespeeld.
https://www.ajaxshowtime....-rosenborg-bk-1-1-in-2002

[ Voor 27% gewijzigd door Purehz op 17-08-2017 10:35 ]

• Martinusz
Purehz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

2002 volgens mij ook uitgeschakeld?
"Oh zo ja over 2 wedstrijden" ja :) 0-0 en 1-1 8)7 niet echt verloren dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 17-08-2017 10:43 ]

• Bossie
  • Laatst online: 23:17
Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Ik heb het vooral bij spelers die een jaar geleden een contract voor 5 jaar tekenen en dan na 1 jaar eisen dat ze transfer moeten maken. Natuurlijk verdient de club er meer aan bij een 5 jarig contract, maar aan de andere kant, dan moet je als speler niet een 5 jarig contract tekenen.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je bij 5 jarig contract, 3 jaar moet uitzingen bij de club die jou de kans geeft om te groeien, maarja hedendaags voetbal is gefocust op geld, dus de speler ruikt na 1 jaar al het geld en wilt weg.
Ik blijf erbij dat Ajax hem voor 20Miljoen ook zou laten gaan, ze spelen simpelweg hard to get omdat ze weten dat Tottenham een goed gevulde portemonnee heeft. Als Levy besluit de onderhandelingen door de vraagprijs te stoppen dan zullen de fans misschien blij zijn, maar de sportieve waarde van deze speler is niet vergelijkbaar met de huidige vraagprijs waardoor ze beter nu kunnen cashen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Ankona
Leon Zwiers schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:11:

Zou ook mijn reactie zijn. Maar het is natuurlijk gelijk ook pure kapitaalvernietiging. Die speler kost een bak geld en heeft verkoopwaarde. Het kromme is wel dat die speler dat zelf kan misbruiken door te gaan muiten en zo zijn waarde voor zijn eigen werkgever kan verpesten om een doorbraak te forceren.

alles kan off-topic

• Chief
Bossie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:35:
[...]

Ik blijf erbij dat Ajax hem voor 20Miljoen ook zou laten gaan, ze spelen simpelweg hard to get omdat ze weten dat Tottenham een goed gevulde portemonnee heeft. Als Levy besluit de onderhandelingen door de vraagprijs te stoppen dan zullen de fans misschien blij zijn, maar de sportieve waarde van deze speler is niet vergelijkbaar met de huidige vraagprijs waardoor ze beter nu kunnen cashen.
Nee, onzin.
1. Ajax helemaal niet te verkopen. Hebben aardige schatkist.
2. Sanchez is ook een belangrijke en sterke speler gebleken afgelopen seizoen en ze willen hem helemaal niet kwijt
3. Heeft nog 4 jaar contract = $$$$. Daarnaast is 20mm voor een speler zoals hij, in de huidige bizarre markt, een schijntje

• Martinusz
Bossie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:35:
[...]

Elke euro boven de 5 miljoen die je er ooit voor betaald hebt is gewoon goed. In deze gekke markt, die voorlopig nog niet voorbij is, zie ik zijn waarde niet zo snel dalen. Al zou het 30 miljoen worden vergeleken met de "50" miljoen van nu, is nog steeds een enorme bak geld voor iemand die je voor 5 miljoen hebt gekocht en de ED verlaat. Zeker voor een verdediger is alles boven de 15 miljoen uitzonderlijk (naja in ieder geval tot deze gekke tijd).

• Murrays
Chief schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Nee, onzin.
1. Ajax helemaal niet te verkopen. Hebben aardige schatkist.
2. Sanchez is ook een belangrijke en sterke speler gebleken afgelopen seizoen en ze willen hem helemaal niet kwijt
3. Heeft nog 4 jaar contract = $$$$. Daarnaast is 20mm voor een speler zoals hij, in de huidige bizarre markt, een schijntje
Zeker geen onzin. Ajax is en blijft een bedrijf. Ze zetten het sportieve aspect al een aantal jaar op de 2e plaats. De visie is sparen, jonge talenten opleiden/wegkopen en deze voor een hoop winst verkopen. Voor 20 miljoen was die ook weg gegaan dat is alsnog 15 miljoen winst in 1 jaar tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Purehz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

2002 volgens mij ook uitgeschakeld? tegen Rosenborg gespeeld.
https://www.ajaxshowtime....-rosenborg-bk-1-1-in-2002
Klopt, mede door Ajax werd Rosenborg in de groepsfase van de CL in seizoen 2002/2003 laatste en was dus uitgeschakeld. Ajax werd dat seizoen 2e in de eerste groepsfase en ging door naar de 2e groepsfase en werd uiteindelijk door AC Milan in de kwartfinale uitgeschakeld.

• Chief
Murrays schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:41:
[...]

Zeker geen onzin. Ajax is en blijft een bedrijf. Ze zetten het sportieve aspect al een aantal jaar op de 2e plaats. De visie is sparen, jonge talenten opleiden/wegkopen en deze voor een hoop winst verkopen. Voor 20 miljoen was die ook weg gegaan dat is alsnog 15 miljoen winst in 1 jaar tijd.
Het is een afweging tussen sportieve en financieel. Voor 20mm laten ze hem, om genoemde reden, simpelweg niet gaan. 15mio winst hoeft Ajax nu niet te nemen met een vermogen dat ruim de 100mio overstijgt. Ik weet zeker dat als TH zich terugtrekt en er komt een andere club met bod voor 20mm op Sanchez dat Overmars diegene keihard uitlacht.

• Murrays
Chief schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Het is een afweging tussen sportieve en financieel. Voor 20mm laten ze hem, om genoemde reden, simpelweg niet gaan. 15mio winst hoeft Ajax nu niet te nemen met een vermogen dat ruim de 100mio overstijgt. Ik weet zeker dat als TH zich terugtrekt en er komt een andere club met bod voor 20mm op Sanchez dat Overmars diegene keihard uitlacht.
Dat heeft de afgelopen jaren toch niet echt uitgewezen dat Ajax dat doet. Tot nu toe is elk seizoen weer een redelijke leegloop bij Ajax wat daarna wordt aangevuld met talenten.

• dutchgio
20 is niet marktconform voor Sanchez. 40 is dat wel, maar omdat je hem niet kwijt wil vraag je dus de hoofdprijs, 50 miljoen.
Dan gaat hij weg voor een goed bedrag of hij blijft.

Er lijkt ook geen plan B te zijn; wie is zijn vervanger als hij weg gaat? Dat speelt ook mee natuurlijk.
Bij Klaassen stond Van de Beek al klaar.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:44:
[...]

Sorry voor het late reageren. Maar stelde dacht ik ook dat je op voorhand wel duidelijk moet hebben voor jezelf wat leidend zou worden in een dergelijke situatie. Zo je al van een satellietclub zou moeten spreken is zeer de vraag.

Elders op internet attendeerde iemand mij er op dat voor de UEFA niet twee of meer clubs dezelfde eigenaren zouden mogen hebben. Giampaolo Pozzo heeft dat wel gehad. Zijn zoon is overigens eigenaar van Watford: https://en.wikipedia.org/wiki/Giampaolo_Pozzo

Mocht dat wat elders gesteld werd inderdaad het geval zijn dan kan Ajax altijd nog een club in bijvoorbeeld Brazilië overnemen of wie weet in China :P Voetbal schijnt daar big business te worden c.q. zijn.

Utrecht heeft trouwens wel zijn visitekaartje afgegeven.
We hebben dat natuurlijk al eens eerder geprobeerd met Ajax Cape Town, niet geheel succesvol :)

Daarnaast hebben veel Braziliaanse teams al samenwerkingsverbanden met grote teams uit Europa, dus of je daar nou zomaar tussenkomt?
In China is men wel bezig, maar meer met naamsbekendheid. Gezien de bedragen die daar nu rondgaan is ook daar een overname niet heel reeel, laat staan de culturele verschillen.

Tot slot geldt voor al die ideeen nog steeds, heb je een keer een groot talent daar dan wordt ie nog steeds zo weggekocht door een club met meer geld

• Chief
Ajax heeft vrijwel ieder jaar (na Bosman arrest) beste spelers moeten laten gaan omdat ze in het buitenland meer konden verdienen dan in NL (en soms ook sportief er op vooruit gingen). Dat is alleen maar geescaleerd afgelopen jaren met de steeds grotere gaten met bv de PL qua budgetten. Groot verschil is dat Ajax nu vaker hoofdprijs kan vragen omdat financiele buffer nu een stuk hoger is dan destijds.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:28:
[...]

Waarom? hij verdient dan nog 4 jaar minimaal 1 miljoen euro ;) (mocht hij nooit meer een bal kunnen aanraken)
Ik denk dat je met 4 miljoen in Colombia ook een aardige tijd vooruit kan hoor ;)
Da's 4 miljoen bruto, daar blijft dan de helft van over. Dat is ongeveer wat iemand met een modaal salaris in zijn leven verdient, dus als er daarna geen of weinig geld meer binnenkomt houdt het niet over.

• LZ86
Bekijk het uit Ajax oogpunt. Ik zou Sanchez nu juist snel willen verkopen, zodat je nog iets kan terugkopen. Over 2 weken sluit de transfermarkt. Als je dit nog een ruime week door laat sudderen heb je maar kort de tijd om nog iets te halen.

En laten we eerlijk zijn, zonder Sanchez heeft Ajax gewoon een Willem-2 verdediging. Daar MOET echt wat bij.

• Chief
De pest is: al heb je het geld, de spelers die je wilt halen - dus die er meteen kunnen staan - WILLEN niet naar de Eredivisie. De salarissen liggen voor deze spelers te laag en de ED is nou niet de meest hoogstaande competitie...... :(

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Chief schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:58:
Ajax heeft vrijwel ieder jaar (na Bosman arrest) beste spelers moeten laten gaan omdat ze in het buitenland meer konden verdienen dan in NL
Over dat Bosman arrest... het staat me allemaal niet heel erg meer bij, maar volgens mij was de kern van dat arrest dat er binnen Europa vrij verkeer van werknemers mogelijk moet zijn.
Dan denk ik gelijk 2 dingen:
1. Dus er kan wel een maximum aan het aantal niet Europeanen worden gesteld?
2. Iedere club kan een onbeperkt aantal buitenlanders op de loonlijst hebben, maar de UEFA/Nationale bond, kan toch eenvoudig beslissen dat er toch een maximum aantal buitenlanders is dat opgesteld mag worden? Dat kan toch gewoon een spelregel zijn? Of bepaalt de rechter ook al de spelregels?

Uiteraard is dat nu allemaal niet meer mogelijk omdat de clubs met het meeste stemrecht (=geld) hier natuurlijk nooit meer akkoord mee zullen gaan, maar waarom is hier in eerste instantie niet gelijk voor gekozen?

• Chief
Volgens mij was Bosman arrest: Speler mag na aflopen contract transfervrij vertrekken. Daarvoor mocht oude club nog transfersom vragen ook al was contract afgelopen.

• Martinusz
P.O. Box schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Over dat Bosman arrest... het staat me allemaal niet heel erg meer bij, maar volgens mij was de kern van dat arrest dat er binnen Europa vrij verkeer van werknemers mogelijk moet zijn.
Dan denk ik gelijk 2 dingen:
1. Dus er kan wel een maximum aan het aantal niet Europeanen worden gesteld?
2. Iedere club kan een onbeperkt aantal buitenlanders op de loonlijst hebben, maar de UEFA/Nationale bond, kan toch eenvoudig beslissen dat er toch een maximum aantal buitenlanders is dat opgesteld mag worden? Dat kan toch gewoon een spelregel zijn? Of bepaalt de rechter ook al de spelregels?

Uiteraard is dat nu allemaal niet meer mogelijk omdat de clubs met het meeste stemrecht (=geld) hier natuurlijk nooit meer akkoord mee zullen gaan, maar waarom is hier in eerste instantie niet gelijk voor gekozen?
Gevolgen

Deze uitspraak van het Hof had verstrekkende gevolgen. De machtspositie van spelers ten opzichte van clubs werd versterkt. Bovendien hoefden er minder transfersommen betaald te worden. Het aantal transfers en de salarissen stegen daardoor fors. Daarnaast nam bij veel clubs het aantal buitenlandse spelers toe, doordat het niet meer aan een maximum gebonden was. Doordat het voor spelers makkelijker werd om van club te wisselen na afloop van het contract, blijven spelers sindsdien minder lang voor dezelfde club spelen. Logisch gevolg hiervan was dat clubs hun spelers langer gingen contracteren.
Bron

Dus volgens mij mag een bond dus ook niet spelregels daarover maken, anders is dat weer in strijd met bovenstaande? (ben geen jurist)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 17-08-2017 11:30 ]

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Chief schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:21:
De pest is: al heb je het geld, de spelers die je wilt halen - dus die er meteen kunnen staan - WILLEN niet naar de Eredivisie. De salarissen liggen voor deze spelers te laag en de ED is nou niet de meest hoogstaande competitie...... :(
Dan zou je denken: gebruik al dat geld voor hogere salarissen. Maar da's natuurlijk nogal een risico, je wil je begroting niet baseren op eenmalige inkomsten. Maar wat doe je dan met al dat geld? :/

• Chief
Koppensneller schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Dan zou je denken: gebruik al dat geld voor hogere salarissen. Maar da's natuurlijk nogal een risico, je wil je begroting niet baseren op eenmalige inkomsten. Maar wat doe je dan met al dat geld? :/
Ja, trek je het salarisplafond omhoog dan MOET je in de toekomst verkopen om je budget sluitend te krijgen bijvoorbeeld. Wil je dat doen dan moet je eigenlijk je inkomsten structureel verhogen. Het volledig overnemen van de Arena is een voorbeeld maar blijft beperkt.

• ph4ge
Chief schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Ja, trek je het salarisplafond omhoog dan MOET je in de toekomst verkopen om je budget sluitend te krijgen bijvoorbeeld. Wil je dat doen dan moet je eigenlijk je inkomsten structureel verhogen. Het volledig overnemen van de Arena is een voorbeeld maar blijft beperkt.
Je hoeft de salarissen niet te verhogen, je kan ook loyaliteitspremies afspreken, tekengelden bij verlenging etc. Dan verhoog je niet je structurele uitgaven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
Koppensneller schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Heel groot risico zelfs, zie hier het verschil:

20 selectiespelers tegen 1 miljoen salaris = 20 miljoen per jaar
20 selectiespelers tegen 4 miljoen salaris = 80 miljoen per jaar

Uiteraard is het niet zo rechtlijnig, maar je ziet dat het nogal een verschil maakt wat je dan jaarlijks op moet hoesten...dat redt je niet met alleen 100 miljoen op de bank en een begroting van 80 miljoen ;)

• Chief
ph4ge schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Je hoeft de salarissen niet te verhogen, je kan ook loyaliteitspremies afspreken, tekengelden bij verlenging etc. Dan verhoog je niet je structurele uitgaven.
Dat kan, ik weet niet in hoeverre dat al dan niet al plaatsvindt maar: waar hecht jij meer waarde aan als je broodvoetballer hebt: hoger vast salaris of loyaliteitspremie? Meesten zouden kiezen voor hoger vast salaris lijkt mij.

• ph4ge
Chief schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Dat kan, ik weet niet in hoeverre dat al dan niet al plaatsvindt maar: waar hecht jij meer waarde aan als je broodvoetballer hebt: hoger vast salaris of loyaliteitspremie? Meesten zouden kiezen voor hoger vast salaris lijkt mij.
Natuurlijk, en zelfs met dit soort trucjes kan je nooit mee met de grote jongens. Maar zo kan je wel geld gebruiken om spelers meer te betalen zonder dat het uit de salarispot van de begroting komt.

• Ankona
Salarisplafond omhoog is meedoen aan een wedloop die je gaat verliezen. Nu weten de Engelse clubs dat ze spelers met een bod van 2 miljoen kunnen laten muiten, straks is dat bij 4miljoen. Er komt een moment dat het voor een ED club onverantwoord is om mee te gaan.

alles kan off-topic

• Han
  • Niet online

Han

https://www.thesun.co.uk/...-levy-barcelona-man-city/
TOTTENHAM have told Barcelona and Manchester City they will not sell Dele Alli — even for £150million.

Spurs chairman Daniel Levy has made it clear 21-year-old Alli — regarded as one of the best young players in the world — is not for sale at any price.

Dele Alli is one of the brightest talents in world football – so it is no surprise Europe’s best are eyeing a swoop. Daniel Levy is adamant Spurs will NOT be selling their top talents, including Dele Alli
And with Neymar moving to PSG for £198m and Kylian Mbappe expected to follow him for £160m, Levy sees no reason why Alli should not be in a similar bracket.

City and Barca have been monitoring Alli, but Levy has made it clear his future is at White Hart Lane. Levy is also preparing to fend off a deadline day bid for left-back Danny Rose from Chelsea.Spurs, who are still struggling to make signings, have said they are not in the business of selling their top stars.
Nou, meneer Daniel Levy, raad eens! Ajax gaat Sanchez niet verkopen onder de 50 miljoen ;)

• dutchgio
Real bied naar verluid 45 miljoen nu, dus voorlopig is Tottenham even buitenspel gezet. :)
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=311143

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 17-08-2017 12:22 ]

• Martinusz
Han schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:17:
https://www.thesun.co.uk/...-levy-barcelona-man-city/
[...]
Nou, meneer Daniel Levy, raad eens! Ajax gaat Sanchez niet verkopen onder de 50 miljoen ;)
Waarom eigenlijk niet ook gewoon 150 miljoen vragen :P :P

• Han
  • Niet online

Han

dutchgio schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:21:
Real bied naar verluid 45 miljoen nu, dus voorlopig is Tottenham even buitenspel gezet. :)
Tottenham komt echt nog wel met een hoger bod, die gaan gewoon die 50 miljoen bieden vandaag of morgen. Zij hebben reeds een persoonlijk akkoord met Sanchez op zak en die voorzitter Daniel Levy staat onder veel druk vanuit de aanhang die schreeuwen om versterkingen en Sanchez een koopje achten, ook voor die 50 miljoen. Als deze deal mislukt dan krijgt Tottenham een hoop shit over zich heen vanuit hun achterban :)
Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:22:
Waarom eigenlijk niet ook gewoon 150 miljoen vragen :P :P
Ik zeg ruilen, met gesloten beurs :P

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 17-08-2017 12:25 ]

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Geen enkele betrouwbare bron in Spanje zelf linkt Sanchez naar Real Madrid, ik zou het met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

[...]

Bron

Dus volgens mij mag een bond dus ook niet spelregels daarover maken, anders is dat weer in strijd met bovenstaande? (ben geen jurist)
Volgens mij mag het niet voor EU spelers, maar weer wel voor spelers van buiten Europa.
Spanje, Frankrijk en Italie hebben volgens mij alle 3 regels over het aantal non-EU spelers in de selectie of het aantal wat je per seizoen aan mag trekken. Bron: football manager >:)
Daarom zijn er bv zoveel Argentijnen met een Italiaans paspoort

• LZ86
Die Brexit zal er ook wel een stokje voor gaan steken.

• Bossie
Chief schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:21:
Idd, maar bij Ajax is het simpelweg een keuze om hun financiele middelen niet in te zetten voor dit soort versterkingen want ze zouden het wel kunnen.

Dan ga je het idd ook afleggen tegen clubs als Watford.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

P.O. Box schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Omdat het toen ook al niet mogelijk was om dezelfde reden ;)

Wikipedia: 6+5-regel

Plus zoals ik al eerder zei: De EU gaat echt geen spelregels accepteren die discrimineren op basis van nationaliteit. Grondbeginsel van de EU is dat iedereen uit de EU gelijk is...

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 17-08-2017 14:39 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• ph4ge
Catorce schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:01:
Geen enkele betrouwbare bron in Spanje zelf linkt Sanchez naar Real Madrid, ik zou het met een korreltje zout nemen.
Het gerucht kan kloppen, maar het zijn ook vaak de zaakwaarnemers en de verkopende clubs die achter dit soort berichten zitten om geïnteresseerde clubs onder druk te zetten.

• Gonadan

Gonadan

Ah, Overmars probeert het trucje ook. Hopen op een 'Watford' die nu langs komt.
En als jij kans krijgt op een serieuze loonsverhoging dan zeg jij ook: "Nee hoor, volgend jaar is ook goed. Ik kom nu ook wel rond.". :D
ph4ge schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:25:
Ik snap er helemaal niets van. Ik was er heilig van overtuigd dat Ajax vaker tegen Rosenborg had gespeeld, bijvoorbeeld in de jaren '90, maar ik kan niets vinden buiten 2002. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
Gonadan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:00:
Ik snap er helemaal niets van. Ik was er heilig van overtuigd dat Ajax vaker tegen Rosenborg had gespeeld, bijvoorbeeld in de jaren '90, maar ik kan niets vinden buiten 2002. :?
Ze hebben ook een keer bij PSV en Feyenoord (!) in de CL poule gezeten, in 5 jaar tijd 3 keer bij een Nederlandse ploeg in de poulefase. Misschien dat het zo lijkt omdat ze in die periode ook tegen andere Nederlandse ploegen speelden.

De laatste keer dat ze een Nederlandse ploeg troffen was NAC in de Intertoto in 2008.

• Martinusz
[...]

En als jij kans krijgt op een serieuze loonsverhoging dan zeg jij ook: "Nee hoor, volgend jaar is ook goed. Ik kom nu ook wel rond.". :D
Non-sense vergelijking, maar laten we toch deze "vergelijking" maken. Met een jaar of 5-jaarcontract zou je niet eens wegmogen bij je werkgever, omdat je bepaalde tijd contract hebt. (of afkopen is nog optie)
[...]

Misschien in de war met Kopenhagen? :) (had ik ook namelijk ;) )

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Miedema en Martens genomineerd door de FIFA voor beste vrouwlijke speler. Ik ben benieuwd, maar ik denk dat Martens gaat winnen (al vond ik vd Donk net zo goed).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Rosenborg was in die periode wel een vaste deelnemer aan de Champions League (iets van 10x achter elkaar kampioen van Noorwegen geworden destijds), met ook regelmatig kwartfinales als ik het me goed kan herinneren. In de tijd dat nog niet de hele subtop uit Engeland, Spanje en Duitsland de kwartfinales bevolkten :P

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 17-08-2017 15:18 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Murrays
Sanchez gaat dus niet spelen:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=311156

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:13:
Non-sense vergelijking, maar laten we toch deze "vergelijking" maken. Met een jaar of 5-jaarcontract zou je niet eens wegmogen bij je werkgever, omdat je bepaalde tijd contract hebt. (of afkopen is nog optie)
Jij hebt gewoon een opzegtermijn van een maand bij een contract met bepaalde tijd. Dus jij moet überhaupt niet klagen.
Maar gooi geen rookgordijn over contract, het gaat om de inkomsten, die bagatelliseerde je. En ik stel dat jij niet zo gemakkelijk extra inkomsten zou wegwuiven als je wel van Sanchez verwacht. ;)
Misschien in de war met Kopenhagen? :) (had ik ook namelijk ;) )
Nope, dat verschil zie ik nog wel. ;)
Mijn geheugen werkt gewoon niet zo nauwkeurig blijkbaar. Ook Panathinaikos dacht ik veel vaker tegen gekomen te zijn, dat is ook maar twee keer in de jaren '90. 8)7
naitsoezn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:17:
Rosenborg was in die periode wel een vaste deelnemer aan de Champions League (iets van 10x achter elkaar kampioen van Noorwegen geworden destijds), met ook regelmatig kwartfinales als ik het me goed kan herinneren. In de tijd dat nog niet de hele subtop uit Engeland, Spanje en Duitsland de kwartfinales bevolkten :P
Waarschijnlijk is dat het dan. En misschien heb ik het toen gewoon nog vaak in Fifa geprobeerd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
Gonadan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:00:
[...]

Jij hebt gewoon een opzegtermijn van een maand bij een contract met bepaalde tijd. Dus jij moet überhaupt niet klagen.
Maar gooi geen rookgordijn over contract, het gaat om de inkomsten, die bagatelliseerde je. En ik stel dat jij niet zo gemakkelijk extra inkomsten zou wegwuiven als je wel van Sanchez verwacht. ;)
Dat heb je mis, als je een contract hebt van (meestal) 1 jaar bepaalde tijd, kun je niet opzeggen na 6 maanden met 1 maand opzegtermijn ;)
Ik vind het een slechte vergelijk, omdat de verschillen met gewoon bedrijfsleven veel te groot zijn.
Over het algemeen kun je in het bedrijfsleven geen sprong maken van 2.000 euro bruto naar 8.000 euro bruto door hetzelfde te blijven doen voor een andere baas. Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat Sanchez met 1 miljoen euro salaris nog steeds prima zijn hele dorp kan onderhouden in Colombia, en dat hij daar echt niet een jaartje eerder 4 miljoen per jaar voor hoeft te verdienen.
Maar goed, we kunnen hier lang en breed over blijven discussieren denk ik :P
[...]

Nope, dat verschil zie ik nog wel. ;)
Mijn geheugen werkt gewoon niet zo nauwkeurig blijkbaar. Ook Panathinaikos dacht ik veel vaker tegen gekomen te zijn, dat is ook maar twee keer in de jaren '90. 8)7

[...]

Waarschijnlijk is dat het dan. En misschien heb ik het toen gewoon nog vaak in Fifa geprobeerd. :P
Ben benieuwd wat vanavond gaat brengen, Sanchez niet-wel-niet in de selectie, al die onrust voor niks eigenlijk. Hou die jongen buiten de selectie totdat ie of weg is, of de markt dicht is.

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:00:
[...]

Nope, bij tijdelijk contract kun je niet opzeggen met een maand opzegtermijn.
Bij Sanchez is het de vraag of hij nu veel meer zou gaan verdienen dan met het nieuwe contractvoorstel van Ajax. Waarschijnlijk wel, maar aangezien ze claimen dat ze hem een super voorstel gedaan hebben, geloof ik niet dat dat maar een ton boven de huidige bovengrens zit bijvoorbeeld.
Ik zie het wel gebeuren dat ze hem tegen de 2 miljoen geboden hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
naitsoezn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:17:
[...]

In de tijd dat de CL nog een leuk toernooi was. Toen de top landen niet gewoon 4 tickets kregen.

• Bossie
Deadsy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:29:
[...]

In de tijd dat de CL nog een leuk toernooi was. Toen de top landen niet gewoon 4 tickets kregen.
idd, toen je nog meer grote uitslagen had in de eerste rondes omdat er naast de top teams veel meer zwakke ploegen waren. Ook toen waren de laatste acht vrijwel vooraf bekend.

• Deadsy
Bossie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:31:
[...]

idd, toen je nog meer grote uitslagen had in de eerste rondes omdat er naast de top teams veel meer zwakke ploegen waren. Ook toen waren de laatste acht vrijwel vooraf bekend.
Toen had je vaker verassingen dan nu en waren het kampioenen. Verlang echt terug naar die goede ouwe tijd.
Als je kijkt naar de finales van de jaren 80 en 90 dan zit daar flink wat meer variatie in dan de afgelopen jaren.

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:07:
Dat heb je mis, als je een contract hebt van (meestal) 1 jaar bepaalde tijd, kun je niet opzeggen na 6 maanden met 1 maand opzegtermijn ;)
toolkist schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:08:
Nope, bij tijdelijk contract kun je niet opzeggen met een maand opzegtermijn.
Alle contracten voor onbepaalde tijd die ik gehad heb in ieder geval wel. Bij mijn weten is dat dan ook standaard. :?
Edit: Blijkbaar niet standaard, maar wordt dus wel vaak als clausule opgenomen in het contract lees ik.
Ik vind het een slechte vergelijk, omdat de verschillen met gewoon bedrijfsleven veel te groot zijn.
Over het algemeen kun je in het bedrijfsleven geen sprong maken van 2.000 euro bruto naar 8.000 euro bruto door hetzelfde te blijven doen voor een andere baas. Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat Sanchez met 1 miljoen euro salaris nog steeds prima zijn hele dorp kan onderhouden in Colombia, en dat hij daar echt niet een jaartje eerder 4 miljoen per jaar voor hoeft te verdienen.
Maar goed, we kunnen hier lang en breed over blijven discussieren denk ik :P
Wel als jij maar steeds het bedrijfsleven erbij blijft betrekken, dat heb ik niet gedaan. Houd het simpelweg bij wat ik als vergelijking maak. :)

Als jij als persoon nu ineens bij een andere werkgever heel veel meer kon gaan verdienen onder voor jou gunstige omstandigheden, dan zou jij dat ook echt niet afwimpelen onder het mom van 'dat kan volgend jaar vast ook nog wel'. Hell, je weet niet eens of je die aanbieding volgend jaar weer krijgt. :D
Nee, het is geen vergelijking op werkgeverniveau. Ik vergelijk de afweging van het ene mens of het andere mens. Het blijft namelijk gewoon een menselijke keuze. ;)
Ben benieuwd wat vanavond gaat brengen, Sanchez niet-wel-niet in de selectie, al die onrust voor niks eigenlijk. Hou die jongen buiten de selectie totdat ie of weg is, of de markt dicht is.
Wees duidelijk met die jongen. Als hij wil spelen dan speelt hij gewoon, ligt hij dwars dan laat je hem thuis maar dan kan dat nieuwe aanbod ook door de versnipperaar.

Overigens denk ik dat het niet zozeer Sanchez is die zo twijfelt maar dat Keizer initieel principieel wilde doen en nu ineens spijt heeft. En op dit moment denkt Sanchez dan wellicht weer dat Keizer er dan ook maar in mag zakken. :P
Bij Sanchez is het de vraag of hij nu veel meer zou gaan verdienen dan met het nieuwe contractvoorstel van Ajax. Waarschijnlijk wel, maar aangezien ze claimen dat ze hem een super voorstel gedaan hebben, geloof ik niet dat dat maar een ton boven de huidige bovengrens zit bijvoorbeeld.
Ik zie het wel gebeuren dat ze hem tegen de 2 miljoen geboden hebben
Tja, de bijvoeglijk naamwoorden die Overmars gebruikt pas ik vaak anders toe. Het is allemaal relatief en ik denk dat het echt niet zo'n heel briljant aanbod is ten opzichte van het buitenland. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
45-50mln en strik eromheen.
Heb liever het geld dan een speler die niet wil.

• dutchgio
Nu toch weer niet bij de selectie, gaat lekker zo.

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 17-08-2017 17:52 ]

• LZ86
En om t verhaal compleet te maken klapt Viergever tegenover het Parool uit de school over de onvrede over zijn gebrek aan vertrouwen vanuit de leiding bij Ajax.

Wat een gerommel!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:58:
En om t verhaal compleet te maken klapt Viergever tegenover het Parool uit de school over de onvrede over zijn gebrek aan vertrouwen vanuit de leiding bij Ajax.

Wat een gerommel!
Oud nieuws, een tijd geleden heeft hij ook al dergelijke uitspraken gemaakt. Dat hij niet weg mag maar ook geen nieuw contract krijgt.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:59
Wat een onrust voor zo'n belangrijke pot. Ik vraag me af hoe dit op het veld eruit gaat zien.

• Gonadan

Gonadan

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:14:
Wat een onrust voor zo'n belangrijke pot. Ik vraag me af hoe dit op het veld eruit gaat zien.
Waarschijnlijk net zoals altijd. Echt rustig is het toch nooit. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-10 16:32

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:58:

Wat een gerommel!
Overdrijven is ook jouw vak of niet? :p

• LZ86
Neuh, ik lees weer eens wat. Mijn oprechte verbazing over de shit bij Ajax blijft toch iedere keer weer opdoemen

[ Voor 24% gewijzigd door LZ86 op 17-08-2017 19:06 ]

• Ankona
Leon Zwiers schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:06:
Neuh, ik lees weer eens wat. Mijn oprechte verbazing over de shit bij Ajax blijft toch iedere keer weer opdoemen
Er ligt natuurlijk ook een vergrootglas op

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

Meer komkommertijd. Alles zelfs Sanchez het enige interessante rondom de club is gaan ze zoeken. Kan niet wachten op de volgende transfer geruchten en oude koeien. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Robertdj
  • Niet online
Topsporters (en voetballers in het bijzonder) moeten niet kijken naar hun jaarsalaris maar naar het salaris wat ze in de beperkte loop van hun carrière kunnen verdienen. Sanchez heeft nog 10-13 jaar om zijn pensioen bij elkaar te spelen (en mogelijk dat van z'n familie). Dat vergeet men nog wel 's wanneer ze hun eigen situatie als voorbeeld nemen.

Het is dan een afweging om een jaartje wat minder te verdienen bij je huidige werkgever, maar vervolgens als betere speler een beter contract afdwingen dan daarvoor. In de topsport is helaas niets vanzelfsprekend, nu tekenen bij Tottenham geeft hem garantie op een dikke(re) portemonnee. Doorgroeien geeft kans op nog meer, maar je kan ook teruggeworpen worden door een zware blessure waardoor je de 'trein' mist.

• JanW
  • Laatst online: 19:37
Vos schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:02:
[...]

Overdrijven is ook jouw vak of niet? :p
Verheven tot kunst inderdaad. Paniek en sensatie in plaats van de bron te linken en ook met daadwerkelijke quotes te komen. :z
Zet je de teleurstelling makkelijk van je af of vreet die aan je?

"Ik heb het er wel even moeilijk mee gehad, want je mist de waardering die je verwacht. Ik heb ook duidelijk gezegd tegen Overmars hoe ik erover denk, maar hij kon me geen helderheid verschaffen over mijn toekomst bij Ajax.

Maar op een gegeven moment is het duidelijk: zo is de situatie, en dan moet je door. Dat doe ik nu. Ik ben basisspeler. Als ik mijn normale niveau haal, dan vind ik ook dat ik in de basis thuishoor. Wat er in de winterstop gebeurt, geen idee. Er moet nog een vervolggesprek komen met Overmars."
Wat heeft trainer Marcel Keizer gezegd over jouw situatie?

"Je kunt goed met hem praten. Hij weet wat ik vind en heeft daar begrip voor. Maar ik weet niet of hij meebeslist over spelerscontracten. Aan mij zal hij niets merken, ik doe op het veld gewoon mijn ding."
Maar goed. Sommige Feyenoorders zijn liever bezig met iedere mug bij de concurrent uit te vergroten dan dat ze zich bezig houden met hun eigen club.
Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.