Clubs zonder ambitie hebben niks te zoeken in de Champions League, maar verder heeft iedere club die zich plaatst er iets te zoeken. Of je nou uit Nederland of Schotland komt of uit Spanje of Duitsland. Dat niets te zoeken argument hoor ik iets te vaak en ik weet niet of dat iets Nederlands is of zo, maar daar moeten we echt mee ophouden. Als voetballer en zeker profvoetballer wil je je gewoon meten met de beste tegenstanders, dat doe je in de Europa League, maar zeker ook in de Champions League. En dan zijn het zes wedstrijden en zie je daarna wel hoe je het gedaan hebt. Bij voorbaat al roepen dat je er niks te zoeken hebt is, hopelijk, niet iets wat een topsporter zou zeggen.
En voor lul staan, hou op zeg. Er zijn teams waartegen je eruit kan vliegen, dat klopt. En ik vlieg liever eruit tegen een team, maar dat ik het wel heb geprobeerd. Als dat ik de UEFA bel en zeg, "joh, weet je wat, die Champions League, we horen daar niet thuis, doe ons maar de Europa League, lekker veilig, niet van die lastige teams ook."
offtopic:
Een topsporter zou zeggen dat ie zich niet kan opladen voor NK Osijek omdat het geen Bayern Munchen is