Bedankt voor jullie reacties. Hier nog wat antwoorden:
-Hier heerst een grote woningnood (tenzij je meer dan 900pm kan betalen is de wachttijd rond de 10 jaar.) dus het risico is op dat vlak vrij groot, en heeft ook consequenties voor mijn zoontje mbt wisselen van school e.d.
-Bij mij inwonen is niet zo heel handig, ik heb maar 1 slaapkamer en daar slaapt mijn zoontje. Als het niet anders kan is het geen probleem in zo'n klein huis, en voor mij en mijn zoontje alleen is dit prima, maar om nou écht te gaan samenwonen hier...
-Over het stukje 'financiele verantwoordelijkheid' die hij niet wil.. Ik zorg nu alleen voor mijn zoontje, en ontvang verschillende toeslagen omdat ik alleenstaand ben. Juist omdát ik die toeslagen ontvang red ik het alleen, en kan ik nu rondkomen. Op het moment dat we samen gaan wonen wordt ons inkomen als 1 inkomen beschouwd, en vervallen die toeslagen. Voor mij is het dus onlogisch dat ik dan nog steeds in mijn eentje financieel verantwoordelijk ben voor mijn zoontje, terwijl ik de helft van mijn 'inkomen' mis omdat ik ga samenwonen. Ik vind het dan oneerlijk als er alleen rekening met hem wordt gehouden met boodschappen ofzo. Een kind heeft meer nodig dan eten.
-Ik ben voor 80% afgekeurd, en zoals het er nu uit ziet ben ik niet binnen 1 of 2 jaar beter. De kans zit er dik in dat ik in de rest van mijn leven op 50% moet draaien, in een gunstig geval. Zelf houd ik wel hoop dat het beter wordt dan dat.
-Ik had het eerder al wel genoemd, maar het werd nog een paar keer gevraagd: De biologische vader verdient zelf te weinig om alimentatie te kunnen betalen, dus dat is (en blijft waarschijnlijk) 0,-
-En de extra kosten zitten vooral in zijn auto (200pm), dat hij rookt (ca 200pm) en ik zal dan ook mijn HBO studieschuld af moeten gaan lossen (138pm). Nu is mijn inkomen te laag om dat af te lossen. Dus dat zijn wel extra kosten waar ik rekening mee moet houden.
-@
Wim-Bart 'De persoon die niet werkt buiten de deur zorgt gewoon 100% voor het huishouden. Het is geen luilekkerland voor verwende zwak/ziek/lui/misselijk dames...'
Deze uitspraak vind ik persoonlijk een beetje raar. Dus als je ziek bent, ben je ook meteen lui, verwend en beschouw je samenwonen als luilekkerland? En je vergeet dat ik zelf ook werk én voor mijn kind zorg en het huishouden zo goed mogelijk draaiende probeer te houden. Luieren zit er over het algemeen niet bij hoor, en dan ben ik nog voor 80% afgekeurd ook! De manier waarop ik nu leef is al een behoorlijke belasting voor mijn systeem.
Hoe dan ook... Ik ben er wel over uit (en dat wordt bevestigd door de meesten van jullie) dat dit geen gezonde situatie gaat worden, omdat ik afhankelijk word van hem. Ik zal voor mezelf niets meer kunnen ondernemen, en zal moeten leven van 25euro voor mezelf en 25euro voor mijn zoontje per maand (en dan worden het écht keuzes of je dat ijsje wel of niet gaat kopen.. Pffff) En dat wetende terwijl hij 300 euro voor zichzelf heeft, en daar kan je best wat leuks mee doen.
Het zou ook betekenen dat ik mijn zoontje niet meer naar zijn biologische vader kan brengen die niet in de buurt woont, omdat ik het niet kan betalen. Dus ook daar zullen scheve verhoudingen ontstaan, omdat ik dan óók afhankelijk van hem wordt of mijn zoontje hem kan zien.
Lang verhaal kort ben ik nu veel beter af, en zal onze relatie leuker blijven als we het hier niet meer over gaan hebben. Wat ik daar op lange termijn mee wil zie ik dan wel weer, maar voor nu is het in ieder geval een duidelijk signaal.
-
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 938443 op 27-06-2017 12:19
]