dat is waar. alhoewel ik het wel van toegevoegde waarde vind als je zegt waar je hem besteld hebt en hoe lang de watchrij daar is, dan voegt het wel iets toe imo.NotSoSteady schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:17:
[...]
Het is niet de bedoeling om slechts te reageren met: Ik heb het ook gekocht! OMG, ik ook! Dit is niet interessant voor anderen om te lezen.
Wat zei ik jullie? Media Markt en Coolblue zijn echte professionele scalpers.Jumpman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:55:
Media Markt en Coolblue zijn er als de kippen bij om producten omhoog te prijzen, als ze schaars worden of zijn. Maar hè, dit hebben we over ons zelf afgeroepen, eerst zijn alle kleinere winkels met hetzelfde assortiment om zeep geholpen (hier hebben deze grote ketens veel in geïnvesteerd, om constant het goedkoopst te zijn) en hebben nu de grootste order rechten bij de groothandels/leveranciers. Dit fenomeen gaat alleen maar erger worden. Gelukkig hebben we Bart Smit, Intertoys, Bol, Game Mania etc. nog, maar hoe minder retailers er zijn, hoe meer we dit gedrag bij dit soort ketens gaan zien.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ook Coolblue was vorig jaar nonstop de partij die geen voorraad kon leveren. En ze zijn steevast duurder met al hun producten, maar ze zijn zo hip en geweldig. Ik snap niet dat mensen er spullen kopen.Jumpman schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:28:
[...]
Wat zei ik jullie? Media Markt en Coolblue zijn echte professionele scalpers.
JJ van Gamekings even wat uitgezocht wat betreft aantallen voor de SNES mini. Hopelijk brengt dat was meer rust in de onrust van pre-orders. 
https://www.gamekings.tv/...ond-de-snes-classic-mini/
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Mededeling voor mede-adblock gebruikers:Zeror schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:56:
JJ van Gamekings even wat uitgezocht wat betreft aantallen voor de SNES mini. Hopelijk brengt dat was meer rust in de onrust van pre-orders.
Je wordt getrollt met een anti-adblock filmpje.
Duizenden pre-orders, op basis van zijn natte vinger zeker. Daarnaast geeft Nintendo producten in Nederland geen adviesprijs mee.Zeror schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:56:
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 29-06-2017 19:02 ]
JUPNotSoSteady schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:00:
[...]
Duizenden pre-orders, op basis van zijn natte vinger zeker. Daarnaast geeft Nintendo producten in Nederland geen adviesprijs mee.
Hmm, mijn intertoys preorder staat nog. Mag toch hopen dat die ook gewoon blijft staan, aangezien ik slechts braaf 1 order heb geplaatst itt tjappies die het nodig vinden overal zo veel mogelijk vast te leggen.
Dit moet ook een van de slechtste video's zijn die ik ooit heb gezien.
Je vindt het niet tof als een veertiger praat als een tiener uit 1998 en met zelfverzonnen feitjes komt? bizar!NotSoSteady schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:05:
Zijn er trouwens mensen die geen mail van Wehkamp hebben gehad? Ik had vrij laat besteld (08:28 uur) maar die mail nog niet gehad (wel bevestiging).
Xbox Live: MarkH
<- moiMarkH NL schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:06:
Zijn er trouwens mensen die geen mail van Wehkamp hebben gehad? Ik had vrij laat besteld (08:28 uur) maar die mail nog niet gehad (wel bevestiging).
https://www.gamekings.tv/videos/mini-snes-special/
Plukken ze die mensen allemaal uit de sociale opvang??

Even een update voor wat betreft de Amazon.co.uk pre-orders die mensen hier (incluis ik) hebben gedaan.
Na contact met hun klantenservice (over een andere order) gelijk even navraag gedaan naar de Mini Snes.
Alle pre-orders die maandag zijn gedaan hebben een unit (snes) toegewezen gekregen. Dat zou betekenen dat die pre-orders allemaal op releasedag (mits zoals wij in NL) de snes ontvangen danwel toegezonden krijgen.
Amazon, volgens deze dame, heeft enkel pre-orders op basis van stock numbers gedaan, oftewel: je koopt er 1, dan heb je er ook 1. Niet de Wehkamp aanpak
Na contact met hun klantenservice (over een andere order) gelijk even navraag gedaan naar de Mini Snes.
Alle pre-orders die maandag zijn gedaan hebben een unit (snes) toegewezen gekregen. Dat zou betekenen dat die pre-orders allemaal op releasedag (mits zoals wij in NL) de snes ontvangen danwel toegezonden krijgen.
Amazon, volgens deze dame, heeft enkel pre-orders op basis van stock numbers gedaan, oftewel: je koopt er 1, dan heb je er ook 1. Niet de Wehkamp aanpak
[ Voor 15% gewijzigd door Hawk86 op 29-06-2017 19:47 ]
Dat is goed nieuws, zal op Amazon.de dan ook wel zo zijn.Hawk86 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:42:
Even een update voor wat betreft de Amazon.co.uk pre-orders die mensen hier (incluis ik) hebben gedaan.
Goed nieuws! Of dat voor amazone de geld is natuurlijk nog de vraag. Maar gok van wel.Hawk86 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:42:
Leg uit? Ik zie gewoon twee fans namelijk, het zelfde als de fans hier toch?Hawk86 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:11:
https://www.gamekings.tv/videos/mini-snes-special/
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nou ik wil me niet met die twee vergelijken, nee.Donstil schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:13:
[...]
Leg uit? Ik zie gewoon twee fans namelijk, het zelfde als de fans hier toch?
[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 29-06-2017 21:24 ]
Iedereen voelt zich vast beter ja, ik zou alleen wel graag wat meer onderbouwing zien.NotSoSteady schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:24:
[...]
Nou ik wil me niet met die twee vergelijken, nee.
Van de Gamekings crew zijn dit ook niet mijn favorieten maar die linker (Steven dacht ik) heeft wel een bak game kennis. Dat zie ik hier op het tweakers forum maar zelden.
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het nou niet bepaald vergelijkbaar met de kwaliteit van de game journalisten aan de andere kant van de plas.Donstil schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:13:
[...]
Leg uit? Ik zie gewoon twee fans namelijk, het zelfde als de fans hier toch?
Kennis is 1 ding, je moet het ook kunnen overbrengen op je doelgroep.Donstil schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:48:
[...]
Iedereen voelt zich vast beter ja, ik zou alleen wel graag wat meer onderbouwing zien.
Van de Gamekings crew zijn dit ook niet mijn favorieten maar die linker (Steven dacht ik) heeft wel een bak game kennis. Dat zie ik hier op het tweakers forum maar zelden.
Ik dacht dat Gamekings het grootste Nederlandse Games platform was. Volgens mij gaat ze dat dus best prima af.Hawk86 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:49:
[...]
Kennis is 1 ding, je moet het ook kunnen overbrengen op je doelgroep.
Je moet trouwens je laatste bericht aanpassen he, dan post je niet dubbel. Zie ook de warning boven het reactie venster als je zelf de laatste post hebt.
In het land der blinden is éénoog koning hè..:)Donstil schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:41:
[...]
Ik dacht dat Gamekings het grootste Nederlandse Games platform was. Volgens mij gaat ze dat dus best prima af.
Je moet trouwens je laatste bericht aanpassen he, dan post je niet dubbel. Zie ook de warning boven het reactie venster als je zelf de laatste post hebt.
Er vanuit gaande dat men weet hoeveel units men ontvangt tzt, wat nooit 100% zeker is op dit moment.Hawk86 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:42:
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Dat Nederlandse webshops / retailers het niet weten betekent niet dat Amazon het niet weet. Amazon is een stuk groter dan alle Nederlandse webshops (bij elkaar en keer 100)FaceDown schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:31:
[...]
Er vanuit gaande dat men weet hoeveel units men ontvangt tzt, wat nooit 100% zeker is op dit moment.
Ik acht de kans zeer hoog dat zij een indicatie hebben gehad hoeveel ze er minimaal gaan krijgen,
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2017 23:40 ]
Aangezien Nintendo (naar het schijnt) nog geen aantallen bekend heeft gemaakt (al spreekt het bericht van amazon.co.uk dat tegen) die winkels gaan krijgen, is een pre-order momenteel geen garantie. Dus dan gaan mensen bij meerdere winkels pre-orders plaatsen om hun kans te vergroten, lijkt mij een vrij logisch gevolg.
Ik heb dan ook zelf 3 pre-orders uitstaan:
1. Amazon.de €99 (met CC, geen vooruitbetaling)
2. Intertoys €89 (met AfterPay)
3. MediaMarkt €79 (in winkel 10% aanbetaald)
En nu is het afwachten wie er kan leveren.
Ik verwacht dat vooral de eerste batch lastig te krijgen zal worden en daarna is het weer de vraag wanneer Nintendo een nieuwe batch gaat leveren. Wel ideaal dat er nu standaard 2 controllers bij zitten, aangezien de extra controllers bij de NES classic nog moeilijker te krijgen waren dan de console zelf. Uiteindelijk zelf 4x zoveel voor betaald via eBay.
Ik verwacht dat vooral de eerste batch lastig te krijgen zal worden en daarna is het weer de vraag wanneer Nintendo een nieuwe batch gaat leveren. Wel ideaal dat er nu standaard 2 controllers bij zitten, aangezien de extra controllers bij de NES classic nog moeilijker te krijgen waren dan de console zelf. Uiteindelijk zelf 4x zoveel voor betaald via eBay.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik vraag me als ik dit lees dan altijd af wat voor werk iemand doet om de tijd te vinden om met elke preorder op tijd erbij te zijn. Ik heb 1 normale werkdag gehad en ik loop alle preorders mis tenzij ik vrij zou nemen en religieus alles zou blijven refreshenLaguna schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:41:
Aangezien Nintendo (naar het schijnt) nog geen aantallen bekend heeft gemaakt (al spreekt het bericht van amazon.co.uk dat tegen) die winkels gaan krijgen, is een pre-order momenteel geen garantie. Dus dan gaan mensen bij meerdere winkels pre-orders plaatsen om hun kans te vergroten, lijkt mij een vrij logisch gevolg.
Toevallig ben ik vorig jaar bij een lezing geweest in Amsterdam waar Amazon sprak. Hun inzicht in dit soort zaken (voorraden, koopgedrag etc.) is echt ongeevenaard. Ik heb ook nog nooit een (pre)order niet ontvangen via hun. Maar zeker weten doe je het nooit. Ik durf wel te stellen dat hun lichtjaren voorlopen op andere (nederlandse) ketens en webshops.FaceDown schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:31:
[...]
Er vanuit gaande dat men weet hoeveel units men ontvangt tzt, wat nooit 100% zeker is op dit moment.
Zit er nog verschil in hun lichtjaren of de lichtjaren van de andere webshops?Hawk86 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:25:
[...]
...
Ik durf wel te stellen dat hun lichtjaren voorlopen op andere (nederlandse) ketens en webshops.
Ik was te laat met de mediamarkt voorraad, bizar dat zoiets binnen enkele minuten "uitverkocht" is.
Zijn er mensen die overwegen hem bij ColliShop te bestellen en af te halen bij een afhaalpunt bovenin België?
Ikzelf zit erover te twijfelen. 75 euro is een redelijke prijs, maar het houdt voor mij wel in dat ik er in totaal (heen- en terugreis) 300km voor moet gaan rijden. Eigenlijk vind ik dat wat te gortig.
Zijn er nog Tweakers wonend in de buurt van de Belgische grens die bereid zijn hem door te sturen?
Update: never mind, het is mij gelukt via bol.com
Ikzelf zit erover te twijfelen. 75 euro is een redelijke prijs, maar het houdt voor mij wel in dat ik er in totaal (heen- en terugreis) 300km voor moet gaan rijden. Eigenlijk vind ik dat wat te gortig.
Zijn er nog Tweakers wonend in de buurt van de Belgische grens die bereid zijn hem door te sturen?
Update: never mind, het is mij gelukt via bol.com
[ Voor 68% gewijzigd door Rebunted op 30-06-2017 13:01 ]
NotSoSteady schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:05:

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Dat en mensen zich maar afvragen waarom het snel uitverkocht is. Als iedereen rustig 3-6 pre orders gaat maken. En dan maar huilen als ze hem niet krijgen. Nee, dan mag je de mensen de schuld geven die precies hetzelfde doenHawk86 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:22:
[...]
Ik vraag me als ik dit lees dan altijd af wat voor werk iemand doet om de tijd te vinden om met elke preorder op tijd erbij te zijn. Ik heb 1 normale werkdag gehad en ik loop alle preorders mis tenzij ik vrij zou nemen en religieus alles zou blijven refreshen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Pre-order bij Conrad open http://www.conrad.nl/nl/n...l-controller-1576931.html
89 euro + 4,95 verzendingronwiel schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:07:
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Is dit legit? Geen foto, geen info, alleen "Nintendo Classic Grijs". Ik bedoel, Conrad is volgens mij een goede webshop, maar gaat het om het goede product of is het niet een foutje?ronwiel schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:07:
Als je acceptgiro doen wel ja. Ideal is gratis
Check het EAN nummer dat ze communiceren, dan krijg je allemaal hits op de SNES. Conrad is meer een technische groothandel die ook wat gamespul verkoopt. Maar met een omzet van +800 miljoen wel legitdubstepjoris schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:11:
[...]
Is dit legit? Geen foto, geen info, alleen "Nintendo Classic Grijs". Ik bedoel, Conrad is volgens mij een goede webshop, maar gaat het om het goede product of is het niet een foutje?
Verwijderd
Nu ook uitverkocht bij de Collishop... Ik zag dat ze ook een limiet van 2 per persoon aanhouden. Leuk van die prijsdaling trouwens!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 08:15 ]
Verwijderd
Besteld bij Conrad. Valt me wel op dat bij mij dit staat: Verwachte verzenddatum: 06-10-2017
Nog geen bevestiging gekregen trouwens, hij staat wel bij 'mijn bestellingen'.
Nog geen bevestiging gekregen trouwens, hij staat wel bij 'mijn bestellingen'.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 08:19 ]
Balen dat de vrouw de visa net mee heeft...ronwiel schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:07:

Bron van limiet 2 per persoon?Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:14:
Nu ook uitverkocht bij de Collishop... Ik zag dat ze ook een limiet van 2 per persoon aanhouden. Leuk van die prijsdaling trouwens!
Conrad vertrouw ik voor geen meter. Overigens werkt hun betaal systeem acceptgiro niet. Je moet je iban opgeven zodat je getoetst wordt. Maar de validatie van iban klopt niet waardoor je standaard een foutmelding krijg. Wacht wel op bol.com
Ook voor de zekerheid bij conrad besteld. Was net op tijd. Alleen geen bevestingsmail gekregen. Staat wel in de bestellingen onder mijn account
Kijken wat er gebeurd
Kijken wat er gebeurd
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
En in de tijd dat ik een account aanmaakte is Conrad inmiddels ook uitverkocht.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Ik had geen Iban ingevuld en toch kon ik de bestelling afronden met acceptgiro betaling.Ryatzu schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:22:
Conrad vertrouw ik voor geen meter. Overigens werkt hun betaal systeem acceptgiro niet. Je moet je iban opgeven zodat je getoetst wordt. Maar de validatie van iban klopt niet waardoor je standaard een foutmelding krijg. Wacht wel op bol.com
In de bevestigingsmail staat trouwens wel gewoon dat het om de Classic mini super nintendo.
Dat ging ook weer lekker snel 
Overigens moest je ook nog eens je land code met controle code invoeren bij je iban. Toen ik daar achter kwam was het al te laat.
Overigens moest je ook nog eens je land code met controle code invoeren bij je iban. Toen ik daar achter kwam was het al te laat.
Maar nu betaal je wel verzend- en acceptgirokosten. Dat is 7 euro extra.Peabz21 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:26:
[...]
Ik had geen Iban ingevuld en toch kon ik de bestelling afronden met acceptgiro betaling.
In de bevestigingsmail staat trouwens wel gewoon dat het om de Classic mini super nintendo.
Dat is k*t. Zat toevallig te browsen naar de webshoplijsten en zag een reactie "conrad.nl"Zyron schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:25:
En in de tijd dat ik een account aanmaakte is Conrad inmiddels ook uitverkocht.
Kunnen bestellen, maar je moet dus geluk hebben met dit soort pre-orders.
Hopen dat Nintendo hier gewoon wel genoeg van maakt.... Ik snap dat Nintendo niets moet, maar vanuit een business oogpunt is het natuurlijk best raar dat je zo weinig verkoopt als de vraag enorm is.
Niet geluk hebben, maar snel zijn. Ik sta nog steeds verbaasd te kijken naar de massa hysterie die kan ontstaan om commerciele producten. Ik zag vanochtend dat de mediamarkt preorders zou hebben en om 6.30 was t al uitverkocht. ongelooflijk.Waah schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:28:
[...]
Dat is k*t. Zat toevallig te browsen naar de webshoplijsten en zag een reactie "conrad.nl"
Kunnen bestellen, maar je moet dus geluk hebben met dit soort pre-orders.
Hopen dat Nintendo hier gewoon wel genoeg van maakt.... Ik snap dat Nintendo niets moet, maar vanuit een business oogpunt is het natuurlijk best raar dat je zo weinig verkoopt als de vraag enorm is.
Something under the bed is drooling
MediaMarkt had gisteren al om 15:45 de pre-order.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
@Mauz1978 ik noem het toch ook geluk... Veel mensen zijn gewoon aan het werk, of hebben iets anders te doen dan de hele dag op refresh drukken, reminders instellen Ed.
Oh echt? Die heb ik gemist dan. Maar ja ik werk overdag dus met deze hysterie toch al een kansloze onderneming. Ik wil er ook graag een voor nostalgische redenen en het perfect in mn nintendo verzameling past. Maar ik ga niet 5 preorders doen en ben verzekerd dat je straks ermee wordt doodgegooid in webwinkels en fysieke winkels.Zyron schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:33:
MediaMarkt had gisteren al om 15:45 de pre-order.
Op die manier? Ja dat is geluk hebben als je werkt of niet 24/7 refresht. Om net op het juiste moment de juiste link te zien.Waah schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:34:
@Mauz1978 ik noem het toch ook geluk... Veel mensen zijn gewoon aan het werk, of hebben iets anders te doen dan de hele dag op refresh drukken, reminders instellen Ed.
[ Voor 31% gewijzigd door Mauz1978 op 30-06-2017 08:53 ]
Something under the bed is drooling
Ik hoop dat je gelijk hebt.... Maar dat was met de NES Mini niet zo, en die wordt nu overal aangeboden voor 200+ euroMauz1978 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:37:
[...]
Oh echt? Die heb ik gemist dan. Maar ja ik werk overdag dus met deze hysterie toch al een kansloze onderneming. Ik wil er ook graag een voor nostalgische redenen en het perfect in mn nintendo verzameling past. Maar ik ga niet 5 preorders doen en ben verzekerd dat je straks ermee wordt doodgegooid in webwinkels en fysieke winkels.
[...]
Op die manier? Ja dat is geluk hebben als je werkt of niet 24/7 refresht. Om net op het juiste moment de juiste link te zien.

Logisch gezien verwacht ik dat je gelijk hebt en de er nu een stuk meer zullen produceren....
Maar het blijft Nintendo
MediaMarkt zijn pre-orders waren gelijk in 5 minuten uitverkocht.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ennnnn... Er staan al pre-orders op Marktplaats voor €150 en €200.
Verwijderd
Hun website: Collishop SNESmasauri schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:16:
Bron van limiet 2 per persoon?
Ze beginnen alNeutraleTeun schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:56:
Ennnnn... Er staan al pre-orders op Marktplaats voor €150 en €200.

Beetje jammer weer dat lui er zo veel aan proberen te verdienen. De NES heb ik eigenlijk niet gewild maar deze wil ik best, irritant dat het haast onmogelijk is om aan een pre-order te komen.
Ze moeten die unit gewoon in massa-productie nemen. Nintendo snapt écht geen reet van commercie, lijkt het soms wel..
En gelijk een 2e batch van de nes mini.PeevdTee schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:13:
Ze moeten die unit gewoon in massa-productie nemen. Nintendo snapt écht geen reet van commercie, lijkt het soms wel..
Verwijderd
Onthoud wel dat de NES / SNES Mini niet een belangrijke console voor Nintendo is. Na de eerste aankoop verdienen ze er niets aan. In tegenstelling tot bv een Switch of 3DS.PeevdTee schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:13:
Meer NES / SNES mini's produceren betekent letterlijk minder 3DS / Switches produceren. En dat is gewoon slecht voor hun markt.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 09:17 ]
Je kunt moeilijk ineens een belachelijk aantal van die dingen produceren. Een paar miljoen is al vrij veel op korte termijn. Op zich vind ik het niet zo heel erg dat het wat moeilijk is om er aan te komen, maar ik vind het wel ronduit klote dat er altijd weer lui zijn die lekker zitten te profiteren.PeevdTee schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:13:
Of jij snapt niet hoe moeilijk massa-productie en logistiek soms isPeevdTee schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:13:
Het is wel dom van Nintendo om te stoppen met de productie van de NES mini. Er was zeker nog vraag naar. Zolang er vraag is, blijf je toch produceren. Indien er nog productie van de NES mini geweest na maart van dit jaar en indien dat ding nu te krijgen was in de winkels, dan zou je nu ook dit pre-order debacle met de SNES mini niet zien en is er geen voedingsbodem voor scalpers.
Als ik 'm maar voor mijn pensioen heb...
Het zou eigenlijk wel heel grappig zijn als iedereen zijn SNES mini te pakken krijgt waardoor de scalpers ze niet meer kwijt krijgen. Zitten de mensen met een gigantische lading spelcomputers opgeschept die niemand nodig heeft
GTA VI - All aboard the hype train!!
Tja, de echte reden weet ik ook niet, maar ze hebben wel meermaals aangegeven geen capaciteit te hebben om de productie door te laten gaan. Vergeet niet dat ze ook ook Switches moesten produceren, evenals nu met de SNES. Wellicht stond de SNES ook al voor de deur toen men met de NES stopte. Waarschijnlijk kon men niet én de NES én de SNES gaan producren.DarthDavy schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:19:
Het is wel dom van Nintendo om te stoppen met de productie van de NES mini. Er was zeker nog vraag naar. Zolang er vraag is, blijf je toch produceren. Indien er nog productie van de NES mini geweest na maart van dit jaar en indien dat ding nu te krijgen was in de winkels, dan zou je nu ook dit pre-order debacle met de SNES mini niet zien en is er geen voedingsbodem voor scalpers.
Het is niet zo makkelijk als een fabriek wat laten maken, het in een vrachtwagen proppen en hup, profit. Je hebt ook mensen die het proces aan moeten sturen, logistiek moeten regelen, kwaliteitscontrole moeten aansturen, inkoop moeten doen, verkoop moeten doen, support moeten leveren, etc etc etc
[ Voor 6% gewijzigd door EddoH op 30-06-2017 09:25 ]
Jij noemt nu puur personele zaken. Die kan Nintendo uiteraard makkelijk aantrekken/inhuren. Lijkt me geen excuus om de productie niet te kunnen verhogen.EddoH schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:23:
[...]
Tja, de echte reden weet ik ook niet, maar ze hebben wel meermaals aangegeven geen capaciteit te hebben om de productie door te laten gaan. Vergeet niet dat ze ook ook Switches moesten produceren, evenals nu met de SNES. Wellicht stond de SNES ook al voor de deur toen men met de NES stopte. Waarschijnlijk kon men niet én de NES én de SNES gaan producren.
Het is niet zo makkelijk als een fabriek wat laten maken, het in een vrachtwagen proppen en hup, profit. Je hebt ook mensen die het proces aan moeten sturen, logistiek moeten regelen, kwaliteitscontrole moeten aansturen, inkoop moeten doen, verkoop moeten doen, support moeten leveren, etc etc etc
Je kan niet als bedrijf binnen enkele weken en voor maar een paar maanden je inkoop en logistiek afdeling 300% opschalen hoor. Als je dat wel kan: go out and become a millionairePeevdTee schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:26:
[...]
Jij noemt nu puur personele zaken. Die kan Nintendo uiteraard makkelijk aantrekken/inhuren. Lijkt me geen excuus om de productie niet te kunnen verhogen.
Daarnaast geef ik niet alleen personele redenen, ook productiecapaciteit die nodig was t.v.b de SNES mini.
[ Voor 14% gewijzigd door EddoH op 30-06-2017 09:29 ]
Heeft puur met planning en doelen stellen te maken. Waarschijnlijk hebben ze dit met 'opzet' gedaan en zitten er nu nog steeds mensen op die NES mini te wachten (net als op een Switch)EddoH schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:27:
[...]
Je kan niet als bedrijf binnen enkele weken en voor maar een paar maanden je inkoop en logistiek afdeling 300% opschalen hoor. Als je dat wel kan: go out and become a millionaire
Oh god, gaan we het opzettelijk schaarste verhaal nu weer krijgen?PeevdTee schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:29:
[...]
Heeft puur met planning en doelen stellen te maken. Waarschijnlijk hebben ze dit met 'opzet' gedaan en zitten er nu nog steeds mensen op die NES mini te wachten (net als op een Switch)
Je hebt een punt over de planning: die stond waarschijnlijk al vast en de planning was klaarblijkelijk niet: maak 3821 miljoen NES mini's...
Idd!Sir_Hendro schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:23:
Het zou eigenlijk wel heel grappig zijn als iedereen zijn SNES mini te pakken krijgt waardoor de scalpers ze niet meer kwijt krijgen. Zitten de mensen met een gigantische lading spelcomputers opgeschept die niemand nodig heeft
Stukje wishful thinking:
Het gaat met de pre-orders nu even chaotisch, maar dat zal voor een groot gedeelte voorzichtigheid van de webshops en enthousiasme van de kopers zijn n.a.v. het gedoe met de NES.
Tof gezicht als straks 29 september ieder MediaMarkt schap tot de nok toe vol ligt met SNESsen
Helaas helaas. En ik heb het niet over 'opzettelijke schaarste', maar over een bepaalde capaciteit aanhouden wb productie.EddoH schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:31:
[...]
Oh god, gaan we het opzettelijk schaarste verhaal nu weer krijgen?
Je hebt een punt over de planning: die stond waarschijnlijk al vast en de planning was klaarblijkelijk niet: maak 3821 miljoen NES mini's...
[ Voor 13% gewijzigd door pipapaulus op 30-06-2017 09:34 ]
Haha, elke keer dat kunstmatige schaarste verhaal, word je ook doodmoe vanEddoH schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:31:
[...]
Oh god, gaan we het opzettelijk schaarste verhaal nu weer krijgen?

Dat je de Switch inhouse wil produceren, daar kan ik nog inkomen... alhoewel...
Maar een simpel apparaatje zoals de NES Mini en SNES Mini (die waarschijnlijk dezelfde hardware zullen delen, enkel een verschillende behuizing) dat kan je best uitbesteden. Nintendo heeft in het verleden voor de Wii Foxxcon (https://nl.wikipedia.org/wiki/Foxconn) gebruikt als producent. De Wii was dan ook maar een veredelde GameCube in een andere behuizing, dus daar kon het wel.
Waarom kan/wil Nintendo nu bvb nu niet aan bedrijf zoals Foxconn vragen: "Produceer ons eens 2 miljoen extra NES Mini's over 3 maanden tijd?"
Nintendo is veel belangrijker in Entertainment Planning & Development (EPD), Platform Technology Development (PTD) en Business Development (NBD). Dat zijn de belangrijke onderdelen dat het bedrijf Nintendo maakt.
Productie??? Pffffffffffffft, daar zijn er anderen voor.
Edit: en blijkbaar maakt Foxxcon de Nintendo Switch. Dus... er is geen reden voor Nintendo om NES Mini's te bestellen. Een bedrijf zoals Foxxcon kan dat best aan.
Maar een simpel apparaatje zoals de NES Mini en SNES Mini (die waarschijnlijk dezelfde hardware zullen delen, enkel een verschillende behuizing) dat kan je best uitbesteden. Nintendo heeft in het verleden voor de Wii Foxxcon (https://nl.wikipedia.org/wiki/Foxconn) gebruikt als producent. De Wii was dan ook maar een veredelde GameCube in een andere behuizing, dus daar kon het wel.
Waarom kan/wil Nintendo nu bvb nu niet aan bedrijf zoals Foxconn vragen: "Produceer ons eens 2 miljoen extra NES Mini's over 3 maanden tijd?"
Nintendo is veel belangrijker in Entertainment Planning & Development (EPD), Platform Technology Development (PTD) en Business Development (NBD). Dat zijn de belangrijke onderdelen dat het bedrijf Nintendo maakt.
Edit: en blijkbaar maakt Foxxcon de Nintendo Switch. Dus... er is geen reden voor Nintendo om NES Mini's te bestellen. Een bedrijf zoals Foxxcon kan dat best aan.
[ Voor 8% gewijzigd door DarthDavy op 30-06-2017 09:37 ]
Wellicht moet je mijn post nog eens lezen. het gaat niet om de fysieke productie (afgezien van de inkoop van onderdelen en planning die vooraf gemaakt is), maar om de logistiek eromheen. met alleen eht produceren van apparaten ben je er nog niet. Hell, dat is misschien nog wel het makkelijkste van de hele keten.DarthDavy schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:34:
Dat je de Switch inhouse wil produceren, daar kan ik nog inkomen... alhoewel...
Om je een idee te geven: als wij hier op kantoor een electronicaontwerp in productie nemen, moeten we soms 3 maanden wachten voor een onderdeel weer leverbaar is. Dat betekent voor Nintendo dat als zij door het onderschatte succes ineens extra willen producren, dat het hele productieproces tijdelijk moet worden stopgezet, er moet worden gewacht op het onderdeel (wat zij dan misschien wel in 2 weken kunnen krijgen in plaats van 3 maanden), en dat de hele operatie weer moet worden opgestart. heb je enig idee hoeveel moeite dat kost? Daarnaast staat de productie van de SNES mini ook te wachten en is daar mankracht en logistiek voor nodig. om nog maar over de Switch te zwijgen.
Er wordt altijd zo mogelijk over productie en productontwikkeling gedacht hier, maar kijk ook eens naar al die kickstarter projecten die falen bij de productiefase. Echt, het is allesbehalve makkelijk.
EddoH schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:40:
[...]
Wellicht moet je mijn post nog eens lezen. het gaat niet om de fysieke productie (afgezien van de inkoop van onderdelen en planning die vooraf gemaakt is), maar om de logistiek eromheen. met alleen eht produceren van apparaten ben je er nog niet. Hell, dat is misschien nog wel het makkelijkste van de hele keten.
Om je een idee te geven: als wij hier op kantoor een electronicaontwerp in productie nemen, moeten we soms 3 maanden wachten voor een onderdeel weer leverbaar is. Dat betekent voor Nintendo dat als zij door het onderschatte succes ineens extra willen producren, dat het hele productieproces tijdelijk moet worden stopgezet, er moet worden gewacht op het onderdeel (wat zij dan misschien wel in 2 weken kunnen krijgen in plaats van 3 maanden), en dat de hele operatie weer moet worden opgestart. heb je enig idee hoeveel moeite dat kost? Daarnaast staat de productie van de SNES mini ook te wachten en is daar mankracht en logistiek voor nodig. om nog maar over de Switch te zwijgen.
Er wordt altijd zo mogelijk over productie en productontwikkeling gedacht hier, maar kijk ook eens naar al die kickstarter projecten die falen bij de productiefase. Echt, het is allesbehalve makkelijk.

Bol heeft m: https://www.bol.com/nl/p/Nintendo-SNES-mini/9200000079799857
Max 2 per klant!
Max 2 per klant!
[ Voor 30% gewijzigd door masauri op 30-06-2017 09:55 ]
Nedgame heeft hem ook online!
https://www.nedgame.nl/su...ic-mini:-snes/9477088972/
https://www.nedgame.nl/su...ic-mini:-snes/9477088972/
[ Voor 58% gewijzigd door Darklink op 30-06-2017 09:57 ]
Kupo?
Bedankt!masauri schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:55:
Max 2 per klant!
masauri schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:55:
Max 2 per klant!
Toch maar bij BOL pre-orderen. Daar heb ik het meeste vertrouwen in!
Ben eens benieuw hoe lang het gaat duren eer hij uitverkocht is.
Thanks! Held!masauri schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:55:
Max 2 per klant!
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Bedankt kerel!
masauri schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:55:
Max 2 per klant!
Ik heb niet eens naar de prijs gekeken eigenlijksbmuc schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:00:
Hulde ook voor Bol.com voor de nette prijs
Gelijk besteld
Thanks voor de tip. Gelijk 1 besteld bij bol
Ik was niet bij iedere pre-order op tijd, die van Amazon.co.uk had ik tot 2x toe gemist, maar daarna stond ik wel op scherp. Voor m'n Amazon.de en Intertoys pre-order keek ik toevallig op het juiste moment op het forum van budgetgaming (ik heb geen account daar, maar ik ben ze wel dankbaar). Bij MediaMarkt ben ik gewoon op de gok naar een lokale vestiging geweest om een pre-order te plaatsen. In mijn geval ben ik er niet op m'n werk mee bezig geweest en de tijden dat het kon waren ook buiten werktijd.Hawk86 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:22:
[...]
Ik vraag me als ik dit lees dan altijd af wat voor werk iemand doet om de tijd te vinden om met elke preorder op tijd erbij te zijn. Ik heb 1 normale werkdag gehad en ik loop alle preorders mis tenzij ik vrij zou nemen en religieus alles zou blijven refreshen
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Thnx, ik heb er een gereserveerdmasauri schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:55:
Max 2 per klant!
Bedankt, gelijk besteld!masauri schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:55:
Max 2 per klant!
Besteld!masauri schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:55:
Max 2 per klant!
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Bij Bol.com is het niet meer leverbaar!
EDIT : Toch nog Beschikbaar!
EDIT : Toch nog Beschikbaar!
[ Voor 33% gewijzigd door CoeliJoeli op 30-06-2017 10:10 ]
Twitch.tv/coelijoeli
van de week één bij Wehkamp besteld, maar ik had hem gelijk betaald terwijl op de factuur stond achteraf betalen. Had ik een mailtje gestuurd, krijg ik dit terug:
[/quote]
Tot onze spijt moet ik u mededelen dat het door u bestelde artikel is uitverkocht.
Wij zullen het door u betaalde bedrag van € 89,99 aankomende maandag daarom terugbetalen aan uw rekeningnummer.
Vertrouwende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd wens ik u verder nog een fijne dag toe.
[quote]
Beetje vaag dat ze na een mailtje pas weten dat hij uitverkocht is. Achja, nu één bij Conrad en Bol in de bestelling staan
[/quote]
Tot onze spijt moet ik u mededelen dat het door u bestelde artikel is uitverkocht.
Wij zullen het door u betaalde bedrag van € 89,99 aankomende maandag daarom terugbetalen aan uw rekeningnummer.
Vertrouwende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd wens ik u verder nog een fijne dag toe.
[quote]
Beetje vaag dat ze na een mailtje pas weten dat hij uitverkocht is. Achja, nu één bij Conrad en Bol in de bestelling staan
Lijkt hier nog gewoon beschikbaar te zijn? Heb er één besteld.CoeliJoeli schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:07:
Lol net op tijd dusCoeliJoeli schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:07:

Vreemd ik klik net op de link en ik krijg dat het niet meer leverbaar is...Nopheros schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:08:
[...]
Lijkt hier nog gewoon beschikbaar te zijn? Heb er één besteld.
Twitch.tv/coelijoeli
Hier nog wel leverbaar.CoeliJoeli schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:09:
[...]
Vreemd ik klik net op de link en ik krijg dat het niet meer leverbaar is...
Hier ook dankzij de gf net op tijd om bij bol.com te reserveren

Nu dus bij Wehkamp en bol, hopelijk succes bij een van de 2
en iedereen hier natuurlijk ook 
Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien op de 65"
Nu dus bij Wehkamp en bol, hopelijk succes bij een van de 2

Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien op de 65"

[ Voor 14% gewijzigd door BlackEyedAngel op 30-06-2017 10:11 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Ik heb mijn bericht al weer aangepast
Twitch.tv/coelijoeli
Omg, uitverkocht bij BOL.com op 10 minuten. Wedden dat er ergens iemand was die een hele dag zat te refreshen en gedurende die 10 minuten nét naar het toilet was.
Wie gaat er tegenwoordig zonder phone naar het toilet?DarthDavy schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:11:
Omg, uitverkocht bij BOL.com op 10 minuten. Wedden dat er ergens iemand was die een hele dag zat te refreshen en gedurende die 10 minuten nét naar het toilet was.

Let op:
- We delen geen informatie of links over het hacken van de firmware.
- Je hoeft niet te melden dat het besteld is, bezorgd is of dat je een Track&Trace hebt. Al deze berichten worden verwijderd.
- Gaat niet opscheppen over hoeveel orders je hebt geplaatst en zeker niet dat je van plan bent om door te verkopen voor winst. Dat wordt altijd weer een eindeloze discussie die uit de hand gaan lopen.
- Je V&A-advertentie, eigen website of links met referrals naar winkels hier vermelden is zoals altijd ook hier niet toegestaan (spam).
- De discussie over de ethiek van doorverkopen voor winst is al heel vaak gevoerd, dat gaan we niet nogmaals doen. Het is jammer dat mensen een slaatje uit de hoge vraag proberen te slaan, maar dat probleem ga je hier niet oplossen.
- Voor beschikbaarheid en prijzen is SNES Mini - Levertijden en prijzen
- We delen geen informatie of links over het hacken van de firmware.
- Je hoeft niet te melden dat het besteld is, bezorgd is of dat je een Track&Trace hebt. Al deze berichten worden verwijderd.
- Gaat niet opscheppen over hoeveel orders je hebt geplaatst en zeker niet dat je van plan bent om door te verkopen voor winst. Dat wordt altijd weer een eindeloze discussie die uit de hand gaan lopen.
- Je V&A-advertentie, eigen website of links met referrals naar winkels hier vermelden is zoals altijd ook hier niet toegestaan (spam).
- De discussie over de ethiek van doorverkopen voor winst is al heel vaak gevoerd, dat gaan we niet nogmaals doen. Het is jammer dat mensen een slaatje uit de hoge vraag proberen te slaan, maar dat probleem ga je hier niet oplossen.
- Voor beschikbaarheid en prijzen is SNES Mini - Levertijden en prijzen