Ik heb het spel sinds gister en nu een uurtje of twee erin zitten. Altijd wel fan geweest van de AC-serie waarbij AC2 wel het hoogtepunt was (qua sfeer, verhaal en gameplay). Daarna ging het een beetje bergafwaarts (hoewel ik Syndicate ook best vermakelijk vond).
Het was goed om te horen dat ze hier meer tijd voor hebben genomen.. verwachtingen lagen daardoor al hoger maar ik ben alsnog positief verrast!

Grafisch is het een flinke stap vooruit. Omgevingen, detail en licht is werkelijk prachtig. De cutscene's en met name gezichten heb ik wel eens beter gezien, maar voor een game met (verwacht ik) zoveel content is dat begrijpelijk. Het sfeertje is echt geweldig, dat is echt AC. Levendige oude steden in een ver verleden. Ik ben benieuwd wat mij nog te wachten staat, zit nog maar in het eerste gebied. Het vechten is wennen, lijkt wel goed in elkaar te zitten maar vind het met momenten vrij pittig. Ik hoop niet dat het te moeilijk gaat worden, ik speel iets meer voor het verhaal. Wellicht lost het zich op als ik wat verder ben met betere wapens en skills. Het upgraden daarvan lijkt sowieso behoorlijk uitgebreid.
Verder positief dat ze een aantal kritiekpunten hebben aangepakt. Die nieuwe controls lijken fijn te werken. Ook erg prettig is dat je standaard al aan het rennen bent, bij de vorige versies kostte het na een tijdje steeds meer moeite om die extra knop ingedrukt te houden.
Ik mis trouwens wel iets van muziek, vind het vrij stil. Hadden vorige versies niet vaker iets van muziek op de achtergrond?
Overigens heb ik al wel twee crashes meegemaakt (PS4 Pro).
Anyway.. er is altijd veel gezeik op Ubisoft maar dit is zo'n titel waar met veel passie aan gewerkt is.. ik denk dat ik er nog heel veel uur plezier van ga hebben.